[F1] Seizoen 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 80 Laatste
Acties:
  • 900.919 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:33
TinusXIII schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:01:
[...]

Inderdaad, zetten ze een hele tijd alleen de namen neer. Geen tijden of niks erachter, heel irritant.
Of dat ze links in beeld zetten Battle for bijvoorbeeld 2nd place en dan het onderlinge tijdverschil niet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
RobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:39:
[...]

Niet jouw vraag, maar regie is wel een dikke chaos. Iets als dit bv:
[YouTube: How TV Directors Captured the Action in Germany]

Maar volgens mij is er ook nog een officiële met meer behind the scenes en uitleg v.w.b. broadcasting. De regie zit eigenlijk altijd track side (corona initieel volgens mij niet). Daarnaast zit er ook een enorm team in de UK "op kantoor". Alle beelden van alle cameras worden ook live doorgestuurd naar de UK. En in de UK maken ze dan alle replays etc. Vervolgens worden die vanuit de UK weer terug gestuurd naar de track waar de regisseur dus weer bepaald wanneer / of / welke replay wordt afgespeeld.
Daarnaast zal er track side alleen al een klein team zij dat de "track mix"(?) verzorgt. Oftewel: de regisseur roept "volg gevecht tussen A en B" en vervolgens is er iemand (/meerdere?) die dat regelen, zorgen dat de cameramensen dat weten, iemand die continu tussen de trackside cameras wisselt als ze bij een volgende camera positie aankomen, etc. Waardoor de regisseur voor de rest dus alleen maar bezig is met "nu de track mix, nu onboard van A, track mix, helicopter, en terug naar track mix". En dus niet achter elkaar alle trackside cameras hoeft af te roepen.
Pfoeh wat een chaos :+ Maar wel grappig zo'n kijkje in de keuken.

En nu wil ik die van Monaco horen })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:27
Waah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Pfoeh wat een chaos :+ Maar wel grappig zo'n kijkje in de keuken.

En nu wil ik die van Monaco horen })
Ik denk dat die in het Frans is? Die was in ieder geval altijd, als enige race, met "lokale" regie i.p.v. de regie van FOM. Maar het kan zijn dat daar na de recente contractverlenging verandering in gekomen is. (Wellicht dat @Chocoball dat nog weet? Meen dat hij daar eens iets over geschreven heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Ik denk dat die in het Frans is? Die was in ieder geval altijd, als enige race, met "lokale" regie i.p.v. de regie van FOM. Maar het kan zijn dat daar na de recente contractverlenging verandering in gekomen is. (Wellicht dat @Chocoball dat nog weet? Meen dat hij daar eens iets over geschreven heeft).
Dat is precies de reden waarom ik die wil horen O-) Die zal wel lekker chaotisch zijn, dan zijn Britten nog aardig rustig en dat klinkt ook rustiger O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TinusXIII schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:55:
[...]
Alsjeblieft niet zeg, dan verspringt dat dus elk nieuw shot. Ongelofelijk onrustig op beeld dus liever niet :P

Gewoon de rij met afkortingen van de rijders met de tijden/gaps ernaast.
himlims_ schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:22:
[...]

irriteer me er enorm aan dat ze juist die (cruciale) informatie beperkt tonen; gap, rondentijden, bandjes. steeds vaker verdwijnt die info van het scherm
Waah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:22:
[...]

Doen ze nu ook. Er zitten enorm veel fade-ins en outs in die graphics aan de linkerkant. Als je er op gaat letten O-) het zou ook subtiel kunnen met de nummers die in- en out faden. Maar meestal kijk je toch naar een bepaald aantal rijders en blijven ze daar even bij.

Er hoeft niets te verspringen wat mij betreft, dat leid inderdaad af. Het moet subtiel zijn dat als je het wil weten dat je het in 1 blik kan zien, maar niet zo aanwezig dat het opvalt O-)

wat @himlims_ ook zegt. Zo vaak staan er alleen namen, maar ben je benieuwd of iemand de gap dichtrijd. Maar tonen ho maar :+ Het duurde ook erg lang na de pitstop van Perez dat ze de delta tussen Max en Perez lieten zien terwijl ze die 2 wel steeds in beeld hadden. Zit je zelf steeds 5 decimalen bij elkaar op te tellen :X
Maar daar is de live timing (van f1(tv).com zelf of een third party*) toch een prima oplossing voor? Ik heb altijd een tweede scherm met daarin een lijst met gap, interval, banden (+leeftijd), sectortijden en ronde tijden van alle coureurs open staan.

*ik weet nog steeds niet of die third parties nu legaal de feed gebruiken of niet. Ik betaal iig voor f1tv pro, dus ik vind het ethish verantwoord om het te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DeKaerften schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:19:
[...]

[...]

[...]

Maar daar is de live timing (van f1(tv).com zelf of een third party*) toch een prima oplossing voor? Ik heb altijd een tweede scherm met daarin een lijst met gap, interval, banden (+leeftijd), sectortijden en ronde tijden van alle coureurs open staan.

*ik weet nog steeds niet of die third parties nu legaal de feed gebruiken of niet. Ik betaal iig voor f1tv pro, dus ik vind het ethish verantwoord om het te gebruiken :+
True, maar ik heb normaal maar 1 scherm. Op mijn TV kan ik enkel Apple Airplay gebruiken, dus de telefoon kan dan niet meer als timing dienen. Plus dat ik dan meer naar mijn telefoon zou kijken dan de race waardoor je weer vanalles mist :+

Niet dat wat er nu is slecht is hoor. Maar wat extra info zou wel fijn zijn soms. Zeker omdat enkel de volgorde weinig toevoegt wat verder in de race. Zet er dan iets bij (tussentijden, banden etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
TinusXIII schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:01:
[...]

Inderdaad, zetten ze een hele tijd alleen de namen neer. Geen tijden of niks erachter, heel irritant.
Of dan is het interval tussen 3 en 4 groot in beeld, maar het interval tussen 2 en 3 niet, en dan zie je dus niet of 3 nu net wel of geen DRS gaat hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Waah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:21:
[...]

True, maar ik heb normaal maar 1 scherm. Op mijn TV kan ik enkel Apple Airplay gebruiken, dus de telefoon kan dan niet meer als timing dienen. Plus dat ik dan meer naar mijn telefoon zou kijken dan de race waardoor je weer vanalles mist :+

Niet dat wat er nu is slecht is hoor. Maar wat extra info zou wel fijn zijn soms. Zeker omdat enkel de volgorde weinig toevoegt wat verder in de race. Zet er dan iets bij (tussentijden, banden etc).
Dan zou ik bijna overwegen om in dit geval een goedkope tablet erbij aan te schaffen. De live timing geeft zo ongelooflijk veel meer informatie dat je hele beleving van de race een upgrade krijgt.

Continue info over de tire-age, onderlinge verschillen, de wijziging in de onderlinge verschillen, de sectortijden, laatste rondetijden en weet ik wat meer.

Je kunt veel beter voorspellen wat er gaat gebeuren als je al die informatie hebt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

himlims_ schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:22:
[...]

irriteer me er enorm aan dat ze juist die (cruciale) informatie beperkt tonen; gap, rondentijden, bandjes. steeds vaker verdwijnt die info van het scherm
Ja is idd hopeloos.
Waar je net kan zien hoe de afstand veranderd, en of er net wel/niet DRS is verdwijnt dan idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
RobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Een exacte bijdrage van mij over dit onderwerp kan ik niet 1-2-3 terugvinden in het 2022 topic. Wel was de FOM was om meerderee redenen ontevreden over Monaco waaronder de regie die door de lokale zendeer gefaciliteerd wordt. Toch werd vorig jaar september het contract met 3 jaar verlengd maar de details zijn niet bekendgemaakt. Dus de vraag blijft nog even open of we straks wederom heroïsche beelden van Franstaligen in de herhaling gaan zien en daarmee actie bij Sainte Devote moeten missen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Helmut Marko bevestigd in F1-insider dat Mercedes heeft geprobeerd om Adrian Newey binnen te hengelen. Newey ontving via een oud-Red Bull medewerker, huidige assistent van Toto Wolff, een belletje.

Daarnaast heeft Ferrari inderdaad geprobeerd om Pierre Waché te halen, ruil deal om Laurent Mekies eerder te laten vertrekken. Waché zelf wilde helemaal niet weg... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Waah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:39:
[...]

Ook vrij consistent langzamer als leclerc O-)

[...]
Dankzij die consistentie ligt Sainz wel 2 plekken voor Leclerc met 10 punten meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
thesystem schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:46:
[...]

Dankzij die consistentie ligt Sainz wel 2 plekken voor Leclerc met 10 punten meer.
Dat is zeker waar :Y) ik zei ook niet dat wat Leclerc doet slimmer is :9

Persoonlijk denk ik dat Leclerc van de auto verwacht dat die doet wat hij wil. En zo de rand wil opzoeken. En als de auto dan niet doet wat die wil..... Dan eindigd het in tranen.

Verder wel een coureur die slim raced en het max moeilijk kan maken als de auto goed is. Dat zagen we begin 2022 wel met het continu stuivertje wisselen, max de eerste drs geven en dan e 2e drs er opnieuw voorbij (en dat meermaals). En vervolgens als Max het grapje door heeft zorgen dat je niet als eerste bij het drs meetpunt bent en zo alsnog drs krijgt.

En natuurlijk op Oostenrijk de befaamde wheel to wheel battle.

Dan zie je dat Leclerc leuk kan racen tegen Max. En dat willen we denk ik allemaal wel zien. Dus hoop dat ze het bij Ferrari oplossen waarom ze in de quali zo snel zijn maar in race pace zo ver achter lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RobertMe schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:39:
[...]

Niet jouw vraag, maar regie is wel een dikke chaos. Iets als dit bv:
[YouTube: How TV Directors Captured the Action in Germany]

Maar volgens mij is er ook nog een officiële met meer behind the scenes en uitleg v.w.b. broadcasting.
geen idee hoe dit in praktijk nu echt werkt, overal zijn procedures uitvoering is een tweede :+

Gezien de grote wisseling en verschillen bij een uitzending, per race. Denk ik dat de regie en on-site (camera) voorzieningen- en personeel erg varieert. Soms is een race net een ‘snelle Hollywood’ film waarbij veel en snel van camera gewisseld wordt en nodige nietszeggende closeups.. andere keer is het prima te volgen via helicopter, drone of geautomatiseerde camera systemen.

Er zijn echt races bij die voor mij als kijker lastig te overzien zijn. Vaak door gebrek aan on-screen-info, gecombineerd met close ups en snel wisselen van camera punt; geen idee waar ze op de baan rijden, of wat er nu in het gevecht gebeurd…

Achjah, altijd wat te zeiken zullen we maar zeggen. En we weten allemaal “inconsistentie en F1” gaan hand in hand

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

NeverSettle schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:58:
Helmut Marko bevestigd in F1-insider dat Mercedes heeft geprobeerd om Adrian Newey binnen te hengelen. Newey ontving via een oud-Red Bull medewerker, huidige assistent van Toto Wolff, een belletje.
Tuurlijk probeer je hem binnen te hengelen met een grote zak geld. Je zou bijna dom zijn als je dat niet doet. Maar de vrijbrief die hij bij RB heeft gaat hij denk ik nergens anders krijgen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Gekkenhuis schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Tuurlijk probeer je hem binnen te hengelen met een grote zak geld. Je zou bijna dom zijn als je dat niet doet. Maar de vrijbrief die hij bij RB heeft gaat hij denk ik nergens anders krijgen.
Mwa, ook bij Ferrari zou die vast een track car kunnen maken, denk dat ze die ook wel verkocht krijgen (wellicht nog meer / beter dan de RB17).
En ook Mercedes heeft een paar jaar terug nog een track/hyper car uitgebracht.
En daarnaast heeft hij ook met Aston Martin al de Valkery gemaakt, dus als Lawrence Stroll aanklopt heeft hij daar wellicht ook wel oren naar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zie hem voorlopig echt niet weg gaan. Ze zitten in een lekkere streak bij RB, hij heeft veel vrijheid en nog belangrijker: Hij lijkt het heel goed naar zijn zin te hebben met Helmut, Horner, Max en de rest.

Bij Ferrari weet je dat het waarschijnlijk niks wordt tenzij je een heel team "buitenlanders' meeneemt met verregaande vrijheid.

Bij MER zit je met Toto c.s. opgescheept. Nee denk dat RB echt niet zo bang hoeft te zijn.

Voor AM misschien een beetje bang mocht hij op zijn leeftijd nog één keer iets willen laten zien bij een ander team. Echter bij RB hebben we kunnen zien hoe lang je soms op succes moet wachten. En dan heeft AM niet eens een Max. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Als newey een goede relatie heeft/had verwacht ik niet dat hij in het vaarwater van fallows gaat zitten. Zou raar zijn om die de wind uit de zeilen te nemen. Ik denk niet dat er een reden is, of überhaupt alternatief is, om te vertrekken tenzij hij droomt van rood.

Ben zelf erg benieuwd naar de test van Ricci. Eigenlijk de enige met de “waarde” om checo te kunnen vervangen. Marketing power en Australische achterban ipv Mexico-markt. Vind het moeilijk te bepalen of het qua team dynamiek een meerwaarde heeft. Checo maakte na de Miami race ook een sympathieke indruk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:21

Major_ton

Shoot!

Lynx schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:38:
Als newey een goede relatie heeft/had verwacht ik niet dat hij in het vaarwater van fallows gaat zitten. Zou raar zijn om die de wind uit de zeilen te nemen. Ik denk niet dat er een reden is, of überhaupt alternatief is, om te vertrekken tenzij hij droomt van rood.

Ben zelf erg benieuwd naar de test van Ricci. Eigenlijk de enige met de “waarde” om checo te kunnen vervangen. Marketing power en Australische achterban ipv Mexico-markt. Vind het moeilijk te bepalen of het qua team dynamiek een meerwaarde heeft. Checo maakte na de Miami race ook een sympathieke indruk.
Alleen de achterban van Checo lijkt per race minder sympathiek te worden. Zo wordt Checo vanzelf een eigen eilandje binnen het team van Red Bull, iets waar hij zelf (vind) ook aardig aan meewerkt met zijn uitspraken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:47

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lynx schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:38:

Ricciardo is passé imho.
Boude gedachte, Tsunoda naar AM, Piastri naar RB. ;)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Sepp14 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:00:
[...]

Ricciardo is passé imho.
Boude gedachte, Tsunoda naar AM, Piastri naar RB. ;)
Heel erg boud ja. Waarom zou McLaren Piastri laten gaan maar Norris niet? En waarom zou Red Bull dan Piastri oppikken?

Volgens mij heeft Red Bull al eens bij Norris aangeklopt (in de Gasly/Albon periode) maar die kon niet weg. En lijkt mij dat Piastri ook wel redelijk vast ligt. En ik gok zomaar eens dat een Norris dan eerder performance clausules heeft waarmee die uit deze waardeloze auto kan springen dan dat een Piastri die clausules heeft.
Nog los van dat Red Bull waarschijnlijk niet snel een "onbekende" coureur in de auto zal zette als ze er ook een "bekende" coureur in kunnen zetten. Piastri heeft zeker leuke dingen laten zien in de aanloop naar F1, maar is wel nog maar een rookie die niks kan/heeft laten zien. Met een Norris weet je wat je binnen haalt (meervoudig podium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:47

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RobertMe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:06:
[...]

Heel erg boud ja. Waarom zou McLaren Piastri laten gaan maar Norris niet? En waarom zou Red Bull dan Piastri oppikken?
Piastri zijn manager is Webber volgens mij.
Oud RB coureur en ivm Australische markt. Dat was meer de gedachtegang erachter.
Tsunosa omdat Honda misschien in 2026 de motoren levert voor AM. Dat las ik vandaag. Of het waar is, is weer een tweede.
Bij nader inzien kan Norris, met de prestatieclausule, beter dan naar AM gaan. Norris zie ik ook steeds meer en meer met zijn ziel onder zijn arm rijden.
Zak Brown zie ik niet een twee drie de problemen oplossen.

Maar hé, alles met een grote slag om de arm en heel veel koffiedik kijken.
;) :*)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Sepp14 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:43:
[...]

Piastri zijn manager is Webber volgens mij.
Oud RB coureur en ivm Australische markt. Dat was meer de gedachtegang erachter.
Tsunosa omdat Honda misschien in 2026 de motoren levert voor AM. Dat las ik vandaag. Of het waar is, is weer een tweede.
Bij nader inzien kan Norris, met de prestatieclausule, beter dan naar AM gaan. Norris zie ik ook steeds meer en meer met zijn ziel onder zijn arm rijden.
Zak Brown zie ik niet een twee drie de problemen oplossen.

Maar hé, alles met een grote slag om de arm en heel veel koffiedik kijken.
;) :*)
Die band via Webber (ex RBR & manager van) is er inderdaad. Zie ik alleen nog niet wat RBR momenteel met Piastri zou moeten. Heeft geen track record. Ja, RB kan hem in de AlphaTauri zetten. Maar dat is momenteel nog een grotere zeepkist.

V.w.b. Tsunoda naar AM. Die roddels m.b.t. Honda en AM zijn er AFAIK al langer. AM wil een "eigen" motor zonder teveel bemoeienis (anders waren ze wel met Porsche of Audi in zee gegaan) en Honda kan dat leveren. Vraag is alleen wie er dan uit gaat. Stroll vast niet, en Alonso zal ook wel doorgaan tot zijn 50e :+. En als Alonso Stroll zo om de oren blijft rijden denk ik dat Lawrence ook wel weer een vervangend coureur van dat kaliber wil (ex WDC, flinke drive).
spoiler:
Verstappen naar Aston Martin in 2026? You read it here first :+ altijd te spreken geweest over Honda en de auto is toch al een Red Bull kopie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fvx4fCGX0AIeDfE?format=jpg&name=small

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Waah schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:57:
[...]
Dan zie je dat Leclerc leuk kan racen tegen Max. En dat willen we denk ik allemaal wel zien. Dus hoop dat ze het bij Ferrari oplossen waarom ze in de quali zo snel zijn maar in race pace zo ver achter lopen.
Afgelopen weekend kwam Ferrari met een nieuwe ondervloer die de achterkant in bepaalde bochten onberekenbaar maakte en Leclerc reed zijn wagen niet 1 maar zelfs 2 keer de muur in. Herkenbaar? Vorig jaar in Le Castellet kwam Ferrari ook met een nieuwe ondervloer en toen vloog Leclerc tijdens de race ook in de muur.

Leclerc rijdt op de limiet maar het lijkt erop dat Ferrari haar concept niet begrijpt. Sinds de nieuwe ondervloer vorig jaar in Frankrijk heeft Ferrari problemen met bandenslijtage. Afhankelijk van het circuit zijn het de ene keer de voorbanden en de andere keer de achterbanden. De nieuwe vloer in Miami moest de bandenslijtage verbeteren maar bracht dus alleen meer verwarring.

Ferrari rijdt veelal met kleinere vleugels voor meer topsnelheid en daardoor met minder downforce dus meer bandenslijtage. Vorig jaar had het team niet veel last van bouncing totdat TD039 kwam en later met de regels van dit seizoen moest de rijhoogte omhoog waarschijnlijk ook omdat de plank onder hun wagens teveel afsleet. Omhoog met de rijhoogte betekent meer drag dus langzamer, Te laag betekent dat boucing terug kan komen of de plank teveel afslijt wat niet mag. Ook is het inwash concept van Ferrari en Haas gevoeliger voor turbulentie wanneer zij een andere wagen volgen.

De wagen van Haas is bijna een 1 op 1 kopie van Ferrari maar met kleine aanpassingen aan de ondervloer is het team gelukt om eerst de bandenslijtage te verminderen en in Miami kon de wagen van achteren lager afgesteld worden zonder dat er bouning ontstond. Ferrari zal een modderfiguur slaan als Haas als kleiner team straks in Imola het beter voor elkaar heeft met een lagere afstelling en minder bandenslijtage dan Ferrari.

Ferrari en Mercedes zijn daarom op zoek naar personeel wat het wagenconcept begrijpt zoals Red Bull dat doet. Vorig jaar stond Red Bull van achteren nog het hoogst van iedereen, dit seizoen het laagst. Dat kan alleen als je het wagenconcept begrijpt en daarmee het lef hebt om dit te doen. Het wegtrekken van personeel bij Red Bull die dit kunnen kan ook verstorend werken en het team eventueel verzwakken.

Sorry voor de lange post maar wou eigenlijk zeggen dat ik het niet 1-2-3 zie gebeuren bij Ferrari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
Kortom, dank je wel Mercedes voor de TD 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat waren de tijdslijnen voor de cost cap over het jaar 2022? Ik meen mij te herinneren dat de teams de financiën voor 30 april 2023 moesten inleveren bij de FIA en dat de FIA het resultaat ervan voor de zomer wil publiceren? Kan slechts een paar details vinden in de Financial Regulations hierover. Daarin staat van alles over het budget van 2022 en 2023 met indientermijnen, beroepprocedures, etc Alleen ik kan nergens vinden hoeveel tijd FIA krijgt om de ingestuurde kostenoverzichten te beoordelen.

Ben vooral benieuwd of de inflatie grote impact heeft gehad zoals Horner eind 2022 liet weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Miami GP 2023 - Full Length Team Radio's

Meerdere rijders op het kanaal van RacePerMinute

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
d-vine schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:40:
Miami GP 2023 - Full Length Team Radio's
Man, als je die verstandhouding tussen Max en GP hoort. Vind ik toch wel echt gaaf, een soort van synergie. Checo hoor je heel veel vragen maar klinkt ook onrustiger. Max en GP werken natuurlijk al wat jaartjes langer samen. Een goede connectie met je engineer lijkt me echt een wereld van verschil maken. Als je dan de Ferrari engineers hoort, pffff.

Mocht Max ooit verhuizen naar een ander team (kans lijkt me nihil) dan zou ik zeggen dat GP mee moet. Zelfde als Massa altijd deed met Rob Smedley.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Volgens Motorsport.com heeft Ricciardo een stoeltje gepast bij Alpha Tauri... Dat kan geen goed nieuws zijn voor De Vries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tleilaxu schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:04:
Volgens Motorsport.com heeft Ricciardo een stoeltje gepast bij Alpha Tauri... Dat kan geen goed nieuws zijn voor De Vries.
Ach, dat kan, maar ik denk dat het misschien een kwestie is van: Mocht er iets gebeuren dan hebben ze een stoel voor de reserverijder paraat.

De Vries moet natuurlijk wel even wat verbeteren en vooral de kostbare fouten moeten er uit. Geen grote crashes, maar toch wel al teveel kleine die uiteindelijk teveel kosten.

Wil RIC nu echt en dat hok van een Alpha Tauri gaan rijden? Dan is hij wel erg onbetrouwbaar met: ik wil niet terugkomen in een slechte auto. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:41
Tleilaxu schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:04:
Ricciardo is de reserve driver van Red Bull én AlphaTauri. Stoeltje passen is dan ook noodzakelijk. Verbaast me eerder dat dat nu pas gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
Hann1BaL schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:08:
[...]

Ach, dat kan, maar ik denk dat het misschien een kwestie is van: Mocht er iets gebeuren dan hebben ze een stoel voor de reserverijder paraat.

De Vries moet natuurlijk wel even wat verbeteren en vooral de kostbare fouten moeten er uit. Geen grote crashes, maar toch wel al teveel kleine die uiteindelijk teveel kosten.
Dat klinkt logisch, maar zou dat niet al veel eerder hebben plaatsgevonden dan? Dit voelt voor mij enigszins als "waar rook is, is vuur". Manier om te laten zien dat het ernst is wellicht?
Wil RIC nu echt en dat hok van een Alpha Tauri gaan rijden? Dan is hij wel erg onbetrouwbaar met: ik wil niet terugkomen in een slechte auto. :)
Heeft Ricciardo veel keus, als zijn werkgever dat van hem verlangd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

bazzemans schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Dat klinkt logisch, maar zou dat niet al veel eerder hebben plaatsgevonden dan? Dit voelt voor mij enigszins als "waar rook is, is vuur". Manier om te laten zien dat het ernst is wellicht?

[...]

Heeft Ricciardo veel keus, als zijn werkgever dat van hem verlangd?
Het zijn websites die het van continue clicks moeten hebben. Helaas een verschijnsel bij de meeste nieuwssites tegenwoordig. Elke dag moet er nieuws zijn. Dus de vraag is even of er rook is :)
Ik zeg hiermee niet dat wat jij zegt per definitie niet klopt. Misschien wel, maar het hoeft helemaal niet.

Ik denk dat Ricciardo zeker keuze heeft, afhankelijk van zijn contract, maar die heeft toch ook wel wat eisen op tafel gelegd. Hij is niet als rookie op zoek naar een stoeltje “at all costs”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[..] lees her en der wat op twitter, klopt dit;

motor regelement gaat op de schop per '26

redbull heeft die honda motor omgedoopt, contractuele verplichting loopt tot '25
jaar daarna gaat samenwerking met ford in

in '26 schijnt honda weer zelfstandig terug te komen als motor leverancier voor AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

Gewoon_Jansen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Man, als je die verstandhouding tussen Max en GP hoort. Vind ik toch wel echt gaaf, een soort van synergie. Checo hoor je heel veel vragen maar klinkt ook onrustiger. Max en GP werken natuurlijk al wat jaartjes langer samen. Een goede connectie met je engineer lijkt me echt een wereld van verschil maken. Als je dan de Ferrari engineers hoort, pffff.

Mocht Max ooit verhuizen naar een ander team (kans lijkt me nihil) dan zou ik zeggen dat GP mee moet. Zelfde als Massa altijd deed met Rob Smedley.
Volgens mij had Max dat ooit toch al eens gezegd in een interview dat-ie alleen nog maar met GP wenst te werken?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42
Hann1BaL schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:19:
[...]

Het zijn websites die het van continue clicks moeten hebben. Helaas een verschijnsel bij de meeste nieuwssites tegenwoordig. Elke dag moet er nieuws zijn. Dus de vraag is even of er rook is :)
Ik zeg hiermee niet dat wat jij zegt per definitie niet klopt. Misschien wel, maar het hoeft helemaal niet.

Ik denk dat Ricciardo zeker keuze heeft, afhankelijk van zijn contract, maar die heeft toch ook wel wat eisen op tafel gelegd. Hij is niet als rookie op zoek naar een stoeltje “at all costs”
Ja, er is veel online pulp inderdaad. Ik vind het vooral vreemd dat er nu pas een stoeltje zou worden gepast voor testrijder. Ik zou dat alleen kunnen verklaren doordat hij nu pas gaat testen voor AT en dit eerder niet de insteek was. Als je dan doorredeneert is het heel denkbaar dat dit is, zodat RIC gelijk klaarstaat om in te stappen mocht dat nodig zijn of om te kijken of hij meer uit die auto kan halen dan DV. Een stap ook om RIC te masseren om toch in te stappen?

Naja. Nu doe ik natuurlijk precies wat de pulpmedia ook doet, suggereren en insinueren.

Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
himlims_ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:22:

redbull heeft die honda motor omgedoopt, contractuele verplichting loopt tot '25

in '26 schijnt honda weer zelfstandig terug te komen als motor leverancier voor AM
Lijken toch ook wel bijzondere moves te zijn die Honda maakt. Eerst terugkomen, succesvolle tijd met RB na een aantal opwarmjaren, dan op het hoogtepunt eruit stappen. Vervolgens toch weer niet helemaal en heeft Honda RB nog een tijdje ondersteund (vorig seizoen toch?). Dan er helemaal uit en dan per '26 weer terug bij een ander team. Logisch dan, want RB moet ook knopen doorhakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

himlims_ schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:22:

Ik denk dat je je vraag iets te ver hebt samengevat want erg duidelijk kan ik niet opmaken wat je precies bedoelt. Alle informatie over de motoren voor 2026 is al maanden redelijk onveranderd en dat er een nieuw motorreglement voor 2026 zou komen is al jaren bekend, het enige wat nieuw is is dat er geruchten zijn dat Honda gaat leveren voor AM, maar dat was het zo'n beetje. RBPT heeft helemaal niks met de huidige Honda-motoren te maken en gaat inderdaad met Ford werken. RBR gebruikt Honda-motoren met een RBPT-badge, net zoals ze vroeger Renault-motoren gebruikten met Tag Heuer-badge.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 11-05-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Giel @DataGhost zie inmiddels dat die twitter berichtjes geleidt hebben tot een artikeltje; https://the-race.com/form...likely-with-aston-martin/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Giel schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Lijken toch ook wel bijzondere moves te zijn die Honda maakt. Eerst terugkomen, succesvolle tijd met RB na een aantal opwarmjaren, dan op het hoogtepunt eruit stappen. Vervolgens toch weer niet helemaal en heeft Honda RB nog een tijdje ondersteund (vorig seizoen toch?). Dan er helemaal uit en dan per '26 weer terug bij een ander team. Logisch dan, want RB moet ook knopen doorhakken.
Zoals @DataGhost al aangeeft rijdt Red Bull intussen nog steeds met Honda motoren. Alleen zit er een andere sticker op (zoals eerder dus de Tag Heuer stickers op de Renault motoren).

In eerste instantie zou Honda dus helemaal stoppen na 2021. Na lang babbelen heeft Red Bull ze zo ver gekregen dat ze in 2022 nog de motoren zouden produceren en Red Bull ze daarna zou produceren. Ook dus met het oog op dat Red Bull geen fabriek had om te produceren. Maar daarbij was er natuurlijk nog steeds een IP / patenten kwestie. Zeker als Red Bull een eigen motor ging produceren zal Honda geen kijkje in de keuken willen geven, laat staan in combinatie met de mogelijke Porsche samenwerking. Honda heeft daarop dus besloten om tot 2026 de motoren te blijven produceren.
Intussen is het nieuwe motorreglement er, met onder andere dus sustainable fuel etc. Heeft Honda gezien dat hun motor niet meer zo slecht is als in de McLaren, en gaan er al langer als een jaar de geruchten rond dat Honda spijt heeft van hun besluit en ze terug willen komen. Waarbij zelfs een samenwerking met Red Bull (Powertrains) op tafel lag (voornamelijk na het afknappen van de Porsche deal dus).
Red Bull is nu dan in zee gegaan met Ford. Maar de geruchten over Honda houden aan. En Lawrence Stroll heeft er noiit een geheim van gemaakt dat hij liever een 100 fabrieksteam wilt zijn. Dus een samenwerking met Honda ligt dan voor de hand. Net zoals eerder dus Honda exclusief leverancier was voor McLaren en daarna Red Bull (+ zusterteam).

Overigens ook niet de eerste keer dat Honda op het hoogtepunt stopt.
Jos Verstappen zou op een gegeven moment voor Honda gaan rijden maar die trokken in de winter de stekker uit dat project (na het overlijden van een coureur bij een test?) en iedereen denkt nu dat dat een beest van een auto was.
En natuurlijk 2008 => 2009. Eind 2008 stoppen en het team voor een appel en een ei aan (teambaas? CTO?) Ross Brawn verkopen die in 2009 meteen het WCC & WDC pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Denk dat de vries zich wel serieus zorgen moet maken. Crash na crash houd een keer op. Als hij imola ook verpest dan is het snel voorbij aangezien hij niet een grote sponsor of achterban vertegenwoordigt. En Ricci gaat er echt wel voor om Tsunoda zoek te rijden. Als dat lukt is ineens de stoel mast max ook in beeld. En als het niet lukt weten we waar hij staat, en hij zelf ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
Lynx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:00:
Denk dat de vries zich wel serieus zorgen moet maken. Crash na crash houd een keer op. Als hij imola ook verpest dan is het snel voorbij aangezien hij niet een grote sponsor of achterban vertegenwoordigt. En Ricci gaat er echt wel voor om Tsunoda zoek te rijden. Als dat lukt is ineens de stoel mast max ook in beeld. En als het niet lukt weten we waar hij staat, en hij zelf ook.
Ik denk dat De Vries op Imola, een normaal circuit, wel beter uit de voeten kan.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
RobertMe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:06:
[...]
En waarom zou Red Bull dan Piastri oppikken?
Laatste seizoen DTS gaf Horner aan de kans gehad te hebben hem als junior te contracteren maar die kans niet gegrepen te hebben en er spijt van te hebben. Hij zei toen een mogelijk nieuwe Verstappen in hem te zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:58:
[...]

Overigens ook niet de eerste keer dat Honda op het hoogtepunt stopt.
Jos Verstappen zou op een gegeven moment voor Honda gaan rijden maar die trokken in de winter de stekker uit dat project (na het overlijden van een coureur bij een test?) en iedereen denkt nu dat dat een beest van een auto was.
Geen coureur die overleden is, maar de ontwerper van de auto: Harvey Postlethwaite
Wikipedia: Harvey Postlethwaite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JEightyFive schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:07:
[...]

Laatste seizoen DTS gaf Horner aan de kans gehad te hebben hem als junior te contracteren maar die kans niet gegrepen te hebben en er spijt van te hebben. Hij zei toen een mogelijk nieuwe Verstappen in hem te zien.
En daarom zullen ze hem ook niet opgepikt hebben. Ze hebben al een Verstappen, en daar wil je geen twee van hebben in 1 team :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

bazzemans schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Ja, er is veel online pulp inderdaad. Ik vind het vooral vreemd dat er nu pas een stoeltje zou worden gepast voor testrijder. Ik zou dat alleen kunnen verklaren doordat hij nu pas gaat testen voor AT en dit eerder niet de insteek was. Als je dan doorredeneert is het heel denkbaar dat dit is, zodat RIC gelijk klaarstaat om in te stappen mocht dat nodig zijn of om te kijken of hij meer uit die auto kan halen dan DV. Een stap ook om RIC te masseren om toch in te stappen?

Naja. Nu doe ik natuurlijk precies wat de pulpmedia ook doet, suggereren en insinueren.

Time will tell.
Ja, maar wij zitten op een forum dus mogen dat 8)
Wie weet willen ze RIC wel een vrije training laten rijden. Uiteindelijk is het wel zo dat DEV niet een seizoen gaat volmaken met de reeks die hij nu aan het neerzetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JEightyFive schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:07:
[...]

En dan zal die bij AlphaTauri komen, niet bij Red Bull ;) Eerst daar bewijzen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29

Maar hier omdat het racetopic al dicht is.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Wok schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Volgens mij had Max dat ooit toch al eens gezegd in een interview dat-ie alleen nog maar met GP wenst te werken?
Volgens mij zei Max dat als GP zou stoppen, hij ook zou stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:25:
[...]

En dan zal die bij AlphaTauri komen, niet bij Red Bull ;) Eerst daar bewijzen.
Eens, maar valt voor mij nog onder de noemer "opgepikt door RB" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Lynx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:00:
Het schijnt dat Ricciardo's stoel al klaar staat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptfECegKealHdKK8ppbqARBQXM0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HpvPw8Bs4sNDZpwwsA5mX9ht.png?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nog 3x fp1
Nog 3x fp2
Nog 3x fp3
Nog 3x q1.

Exit, zie liever dannyric terug op de start

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 09:08
jack zomer schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:58:
Nog 3x fp1
Nog 3x fp2
Nog 3x fp3
Nog 3x q1.

Exit, zie liever dannyric terug op de start
En hij rijdt Q1 niet binnen de 107% regel waardoor die ook niet meer aan de start van de race verschijnt 3x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Waah schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:10:
[...]

En daarom zullen ze hem ook niet opgepikt hebben. Ze hebben al een Verstappen, en daar wil je geen twee van hebben in 1 team :+
Gelukkig hebben ze dan ook 2 teams

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05
over Nyck en reactie van zijn management
Het management van Nyck de Vries laat in een telefonische reactie aan Omrop Fryslân weten dat het dreigement van Helmut Marko niet meer dan een gerucht is. "Dit is een gerucht en op geruchten reageren we niet", aldus Guillaume Le Goff.
Le Goff is sinds dit seizoen manager van Nyck de Vries. De Fransman heeft ook Pierre Gasly onder zijn hoede, toevalligerwijs de voorganger van De Vries bij AlphaTauri.
bron:
https://www.omropfryslan....aas-eist-snel-verbetering

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
"Dit is een gerucht en daar reageren we niet op", nou, wat heb je net dan gedaan? :+

Vast weer die situatie van die trainer die op zondag na de wedstrijd zegt het seizoen af te maken en de directeur die er het volste vertrouwen in heeft, en op maandagmorgen heeft de trainer geen baan meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06
Zeggen dat je niet op geruchten reageert is ook niet hetzelfde als zeggen dat het niks meer is dan een gerucht...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gynnad schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:42:
[...]

[Afbeelding]
Ik vind dat hij wel wat meer tijd mag krijgen. Helmut heeft er toch ook wel een handje van mensen erg snel onder de bus te gooien.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Help!!!! schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:11:
[...]

Ik vind dat hij wel wat meer tijd mag krijgen. Helmut heeft er toch ook wel een handje van mensen erg snel onder de bus te gooien.
Nyck levert niks op. Hij brengt geen geld in het laatje en presteert niet in lijn met het niveau van Monza. Ik vind dat zowel Marko als RB in het algemeen alle recht hebben om Nyck de wacht aan te zeggen. Baku was droevig, en achter in Norris rijden was F1 onwaardig.

Zijn enige bestaansrecht is “de sensatie die over het hoofd is gezien in voorgaande drafts”. Als hij niet presteert is alles wat rest een fout die alle andere teams al gezien hadden, en bovendien ruikt naar Mercedes.

Aanvulling op originele post: ik hoop van ganser harte dat hij het redt en coronel gelijk krijgt met “geef hem 5 races om aan te passen”. In die zin zou het fair zijn om tot aan Spanje de kans te geven om yuki te verslaan. Echter als hij weer een auto sloopt zou ik direct afscheid nemen en Ricci op z’n plek zetten. Lawson als reserve en gaan met die banaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Lynx op 11-05-2023 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:22:
[...]

Nyck levert niks op. Hij brengt geen geld in het laatje en presteert niet in lijn met het niveau van Monza. Ik vind dat zowel Marko als RB in het algemeen alle recht hebben om Nyck de wacht aan te zeggen. Baku was droevig, en achterin Norris rijden was F1 onwaardig.

Zijn enige bestaansrecht is “de sensatie die over het hoofd is gezien in voorgaande drafts”. Als hij niet presteert is alles wat rest een fout die alle andere teams al gezien hadden, en bovendien ruikt naar Mercedes.
Precies dat eigenlijk. Niemand wilde De Vries echt hebben. Kansen genoeg gehad (als in: hij is oud, en toen die F2 kampioen was wilde ook al niemand hem). En na een toevallige invalbeurt waar die toevallig presteert was die ineens "gewild". Eigenlijk zien we nu die races precies waarom die eigenlijk nooit de kans gekregen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:59
🍭🎉♂️'s: Miami GP 2023 | Highlights | Formula 1 Animated Comedy:

Edit: @Wok , potverdorie, deze is al gepost inderdaad. En ik had nog wel "4 uur terug gescrolled" (tot de tijd van uploaden van de video) :X.

[ Voor 29% gewijzigd door alesandro_46 op 11-05-2023 21:11 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Wordt tijd dat er naast een blauwe pin ook een groene pin komt voor alle fun zaken zodat we geen dubbele posts meer krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
Lynx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:22:
[...]
Echter als hij weer een auto sloopt zou ik direct afscheid nemen en Ricci op z’n plek zetten. Lawson als reserve en gaan met die banaan.
Heb het gevoel dat hij die opdracht (zorg tenminste voor een cleane race) na Baku al gekregen heeft. Zie het duister voor hem in, want zoals je al zegt: te oud en marketingtechnisch totaal oninteressant. Hij had enkel een kans gehad als hij er direct had gestaan, dat is waarschijnlijk de hoop die er na Monza was. Red Bull gaat hier in ieder geval geen energie in steken.

Vermoed dat hij Imola niet eens haalt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-09 12:58
Tja...De Vries is geen F1 materiaal. Niks mis mee. Prima coureur voor WEC, geen schande.
Dit neemt niemand hem meer af. Past mooi in t rijtje vd Garde, Doornbos, Albers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Gynnad schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:42:
[...]

[Afbeelding]
AT is toch wel een back-marker ondertussen (Als doet Yuki het best aardig met P10/11). Dacht dat RIC daar niet in gezien wilde worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Gekkenhuis op 11-05-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Waarom Lawson niet in dat zitje of heeft hij nog geen Super-licentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Gekkenhuis schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:31:
[...]

AT is toch wel een back-marker ondertussen (Als doet Yuki het best aardig met P10/11). Dacht dat RIC daar niet in gezien wilde worden.
Zal er aan liggen wat in het contract staat. Normaliter zijn de coureurs in dienst van "Red Bull" en niet specifiek onder RBR en bepaalt RB dus ook wie waar rijdt. Zie ook alle mid season swaps hoeveel de coureurs te zeggen hebben. Maar ik kan mij ook best indenken dat dat bij Verstappen (meervoudig WDC), Perez (vanaf extern binnen gehaald en lange staat van dienst in de sport) en Ricciardo (teruggehaald, lange staat van dienst bij het team en de sport) net wat anders in elkaar zit dan bij de junioren.
Gekkenhuis schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:37:
Waarom Lawson niet in dat zitje of heeft hij nog geen Super-licentie?
Even 5 seconden gezocht. Volgens Reddit posts van vorig jaar heeft hij sowieso de punten ervoor, en dan zou het nog maar een formaliteit zijn? En gezien hij officieel op staat/stond als reserve van AlphaTauri zou die ook de licentie moeten hebben.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Tjonge jonge.... Wordt Nyck hier even in een paar comments compleet afgeschreven.
Zijn we allemaal vergeten dat Yuki ook 2 jaar heeft nodig gehad? En die tijd ook gekregen heeft. Ja ja, ik weet het..... Honda Honda Honda. Tost heeft een paar weken geleden nog gezegd dat Nyck ook de tijd krijgt om zich aan te passen aan de F1. En ja, Tost gaat weg...... eind van het seizoen. Stoeltje passen voor Ricciardo is een mooie kapstok voor allerlei geruchten en roddel.

Zullen we allemaal een beetje kalm aan doen..........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

AvK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:12:
Tjonge jonge.... Wordt Nyck hier even in een paar comments compleet afgeschreven.
Zijn we allemaal vergeten dat Yuki ook 2 jaar heeft nodig gehad? En die tijd ook gekregen heeft. Ja ja, ik weet het..... Honda Honda Honda. Tost heeft een paar weken geleden nog gezegd dat Nyck ook de tijd krijgt om zich aan te passen aan de F1. En ja, Tost gaat weg...... eind van het seizoen. Stoeltje passen voor Ricciardo is een mooie kapstok voor allerlei geruchten en roddel.

Stoeltje passen zegt niks idd. RIC is reserverijder voor RB dus ook voor AT. Dus dat stoeltje zal toch gepast moeten worden/zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik hoop dat Nyck op zijn minst tot de zomerstop zijn kans krijgt. Wat schiet AT ermee op als Ricciardo in de AT rijdt? Dan hadden ze nu wellicht 4 punten gehad.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:11:
Dit is niet de jostiband hé. Dit hoort de groep van de beste 20 drivers te zijn. Als hij gewogen is en te licht is bevonden dan is het gewoon goed zaken doen om hem te vervangen.

Het is ook niet zo Nyck nog decennia mee kan doen. Hij is zowat senior in vergelijking met de echte rookies.

Maar hij zal niet mid season worden vervangen denk ik. Tenzij hij echt stokstijf achteraan rijdt elke race. Dan heb je niks te verliezen met hem te vervangen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
AvK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:12:

Niet alleen Honda Honda Honda? IIRC was Yuki snel maar roekeloos. De Vries is, traag, en heeft "nog steeds" ongelukken. Daarnaast heeft De Vries natuurlijk veel meer ervaring in de racerij (F2 & FE kampioen, WEC, ..). Dan verwacht je toch iets meer dan bij iemand die net 20 is.
Plus dat AT natuurlijk alle data heeft. Misschien zien ze ook wel gewoon in de data dat De Vries het niet gehandeld krijgt en bv ook niks kan met de input van het team om zich te verbeteren. Het zal ook niet voor niks zijn dat Zack hem eerst al niet een stoeltje bij McLaren heeft gegeven; en die daarna vooral heel vaak naast Toto heeft mogen zitten, maar de echte Mercedes talenten / junioren wel een stoeltje krijgen bij een klantenteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:31:
Als Ric in de AT er het maximale uit die wagen haalt zoals Albon en Russell dat deden met de Williams dan kan RIC misschien bij de gratie van Helmut Marko in die 2de RB instappen. Perez heeft nog geen nieuw contract.

En de situatie van de Vries speelt enkel in het voordeel van Daniel.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
Maar wilde Ricciardo niet alleen bij een topteam instappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TinusXIII schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:55:
Wat niet gebeurde omdat Ricciardo de afgelopen .. 4 seizoenen? geen deuk in een pakje boter reed. Alsof die het in ene beter gaat doen dan Nyck. Wat een onzin. Dat ie het beter moet doen: zeker. Dat ie op de wipstoel zit: zeker. Maar dit seizoen maakt ie wel af hoor.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Niet alleen Honda Honda Honda? IIRC was Yuki snel maar roekeloos. De Vries is, traag, en heeft "nog steeds" ongelukken. Daarnaast heeft De Vries natuurlijk veel meer ervaring in de racerij (F2 & FE kampioen, WEC, ..). Dan verwacht je toch iets meer dan bij iemand die net 20 is.
Plus dat AT natuurlijk alle data heeft. Misschien zien ze ook wel gewoon in de data dat De Vries het niet gehandeld krijgt en bv ook niks kan met de input van het team om zich te verbeteren. Het zal ook niet voor niks zijn dat Zack hem eerst al niet een stoeltje bij McLaren heeft gegeven; en die daarna vooral heel vaak naast Toto heeft mogen zitten, maar de echte Mercedes talenten / junioren wel een stoeltje krijgen bij een klantenteam.
Klopt allemaal. Toch denk ik dan Nyck gewoon wat meer tijd nodig heeft. Hij komt altijd langzaam op gang. In het begin gaf Yuki aan dat hij veel geleerd heeft van Nyck. En het team zei dat Nyck goede feedback gaf mbt de auto. Zijn we dat ook allemaal vergeten? Daarbij rijdt Nyck in een hok van een auto terwijl voor de seizoen start AT aangaf flinke stappen te hebben gemaakt met de ontwikkeling. Dat helpt ook niet.
Maar we gaan het zien.

Ergo: mijn mening is dat we niet te snel Nyck moeten afschrijven. Daar is in mijn optiek geen reden voor.
Welke Merc junioren bedoel je eigenlijk? Russel?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chevy454 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:50:
Als Ric in de AT er het maximale uit die wagen haalt zoals Albon en Russell dat deden met de Williams dan kan RIC misschien bij de gratie van Helmut Marko in die 2de RB instappen. Perez heeft nog geen nieuw contract.

En de situatie van de Vries speelt enkel in het voordeel van Daniel.
Perez heeft een verlenging tot eind 2024 gekregen, vorig jaar tijdens Monaco raceweekend bekend gemaakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
AvK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:07:
Ergo: mijn mening is dat we niet te snel Nyck moeten afschrijven. Daar is in mijn optiek geen reden voor.
Welke Merc junioren bedoel je eigenlijk? Russel?
En Ocon. En Wehrlein alhoewel die niet de Manon uit gekomen is (maar er was dan ook niemand te spreken over de persoon Wehrlein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:10:
Perez heeft een verlenging tot eind 2024 gekregen, vorig jaar tijdens Monaco raceweekend bekend gemaakt?
Was dat vorig jaar voor 2 jaar? Tijd vliegt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:31:
[...]

En Ocon. En Wehrlein alhoewel die niet de Manon uit gekomen is (maar er was dan ook niemand te spreken over de persoon Wehrlein).
Ah Ocon. Ook een onderschatte driver imho. Zet hem eens in een echt goede auto. (En ja dat hij jaaaren geleden Max eens de overwinning afgepakt heeft........... ) Dat geldt allang niet meer. Wel mooi dat Max Ocon even wheelbangde in de daarop volgende race. Zonder schade voor Ocon trouwens.
Max en Ocon kunnen prima door een deur tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chevy454 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:36:
Was dat vorig jaar voor 2 jaar? Tijd vliegt namelijk.
Als het voor jouw gevoel langer is geleden, dan heb ik goed nieuws voor je (hoop ik). Tijd vliegt minder hard dan jij blijkbaar ervaart 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zie dat in de week pauze tussen de races, Nyck de Vries compleet is afgeschreven door de rioolpers rondom de F1? Zal totaal niet zo zijn omdat ze artikelen moeten schrijven. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:30:
Ik zie dat in de week pauze tussen de races, Nyck de Vries compleet is afgeschreven door de rioolpers rondom de F1? Zal totaal niet zo zijn omdat ze artikelen moeten schrijven. :z
In F1 ben je zo goed als je laatste race. Na Melbourne was Perez een schlemiel. Na zijn overwinning was hij titelkandidaat.
Maar laten we hopen dat De Vries wel iets gaat laten zien.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vrees dat in dit geval ook waar rook is, is vuur geldt.

Van Yuki weten we dat hij meer tijd heeft gehad want dat is toch wel de knuffeljapanner in de F1 (Plus Honda?). En hij is echt supersnel als hij de juiste materialen heeft. Dat moet ik bij Nyck nog maar zien om heel eerlijk te zijn.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Haha, denk je nou echt dat zals Helmut Marko zegt 'He Daniel, wil je in de Alpha Tauri racen?', dat hij dan zegt 'Nee, ik ga alleen rijden bij Red Bull (of Mercedes)' :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 17-09 14:48
AvK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:48:
[...]

Ah Ocon. Ook een onderschatte driver imho. Zet hem eens in een echt goede auto. (En ja dat hij jaaaren geleden Max eens de overwinning afgepakt heeft........... ) Dat geldt allang niet meer. Wel mooi dat Max Ocon even wheelbangde in de daarop volgende race. Zonder schade voor Ocon trouwens.
Max en Ocon kunnen prima door een deur tegenwoordig.
Ah Ocon. Ook een overschatte driver imho
Net als die andere (pseudo) Fransen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
In mijn ogen was Nyck sowieso al placeholder. Naar het team gehaald omdat hij veel ervaring heeft en stabiel zou moeten zijn, niet per se omdat hij super snel is en talent heeft. Er rijden momenteel niet voor niets 6 Red Bull junioren in de F2, daarvan willen ze echt wel dat er minimaal 2 doorstromen naar AT. RBR heeft zelf ook nog een opvolger nodig voor Perez. Het zou toch een faal zijn van het Red Bull junior programma als ze die niet uit eigen stal kunnen halen...

Persoonlijk had ik, net als velen, ook gehoopt dat Nyck dichter bij Yuki zou zitten of er misschien zelfs net voor. Zullen ze hem voor Ricciardo vervangen tijdens het seizoen? Dat denk ik eigenlijk niet, tenzij AT echt verwacht dat ze daardoor kunnen strijden met AR en Haas voor P7 in het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ghe ghe, poke poke:
Red Bull Racing boss Christian Horner says that his team has been "surprised" by the way that key Formula 1 rivals have "underdelivered" so far in 2023.
https://www.motorsport.co...livered-in-2023/10467903/

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 12-05-2023 09:19 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Noem je de hoog gekwalifiseerde analisten hier in het forum nu rioolpers? 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Is het erg als ik zeg dat ik Ricciardo liever nergens in zie stappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ai ai, nieuwe banden(constructie) incoming:
Pirelli proposes new F1 tyre construction from British GP
Formula 1 supplier Pirelli has proposed the introduction of a new tougher tyre construction from the British Grand Prix to help cope with a rapid escalation in car performance.
https://www.motorsport.co...m-f1-british-gp/10468329/

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

schumi2004 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Is het erg als ik zeg dat ik Ricciardo liever nergens in zie stappen?
Nee hoor, helemaal niet. Ricciardo is gewoon klaar in F1 wat mij betreft. Als Nyck na minimaal een half seizoen echt moet wieberen, doe mij dan maar een jong talent als Lawson of Iwasa.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 17-09 16:05

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Bijzonder weer... Ik denk dat in Miami wel bewezen is dat de bandjes prima lang mee kunnen gaan als je het materiaal en de vaardigheden hebt om er mee om te gaan? De coureurs en teams die minder goed zijn met tire management worden nu dus in het zadel geholpen?

[ Voor 23% gewijzigd door cordonbleu op 12-05-2023 15:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
Ik zou juist graag zien dat de banden wat sneller slijten. Iedere GP altijd minimaal 2 stops. Maakt het voor de kijker tenminste nog een beetje interessant want dat lijken nu de enige momenten te zijn waarbij het spannend wordt.

De races zelf zijn nu veel minder leuk dan vorig jaar, mede dankzij Mercedes en Ferarri die gewoon prutprestaties neerzetten. En niet te vergeten het verhogen van de vloer dankzij de Mercedes lobby waardoor auto's nu weer veel minder makkelijk dichtbij kunnen volgen gedurende meerdere rondes, precies het tegenovergestelde dat de 2022 regels moesten veranderen...

Hogere bandenslijtage door andere compounds beloont nog steeds de goede teams, maar introduceert ook meteen meer kansen voor de andere teams om iets met de strategie te doen. Zo worden de races weer spannend zonder regels te introduceren die bepaalde teams moeten nerfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
cordonbleu schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:31:
Bijzonder weer... Ik denk dat in Miami wel bewezen is dat de bandjes prima lang mee kunnen gaan als je het materiaal en de vaardigheden hebt om er mee om te gaan? De coureurs en teams die minder goed zijn met tire management worden nu dus in het zadel geholpen?
Het idee is volgens mij dat de banden zijn bedacht op een langzamere auto dan vorig jaar (men verwachtte een halve seconde per ronde in Miami) door de wijzigingen in vloerhoogte e.d.

Echter was men nu 2 seconden sneller... En blijkbaar zijn de banden daar niet op bedacht ofzo.

Al klinkt het eerder op "Ferrari heeft issues met de banden, als we dat fixen aan de banden-kant (want Ferrari kan het zelf blijkbaar niet) wordt het seizoen misschien spannend.

Laatste keer dat ze de regels aanpastte om die reden, kregen we Spa 2022 :+

Maar of dat echt zo is vraag ik me af. Want dan zou een RB gewoon geel-rood kunnen pakken ipv wit-geel van Ferrari :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Hatsjoe schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:39:
Ik zou juist graag zien dat de banden wat sneller slijten. Iedere GP altijd minimaal 2 stops. Maakt het voor de kijker tenminste nog een beetje interessant want dat lijken nu de enige momenten te zijn waarbij het spannend wordt.

De races zelf zijn nu veel minder leuk dan vorig jaar, mede dankzij Mercedes en Ferarri die gewoon prutprestaties neerzetten. En niet te vergeten het verhogen van de vloer dankzij de Mercedes lobby waardoor auto's nu weer veel minder makkelijk dichtbij kunnen volgen gedurende meerdere rondes, precies het tegenovergestelde dat de 2022 regels moesten veranderen...

Hogere bandenslijtage door andere compounds beloont nog steeds de goede teams, maar introduceert ook meteen meer kansen voor de andere teams om iets met de strategie te doen. Zo worden de races weer spannend zonder regels te introduceren die bepaalde teams moeten nerfen.
Dit zou ik ook liever zien. Meer slijtage zodat 2 stops vaker (hoeft niet ALTIJD) interessant is. En misschien wel 3-stops.

Verder zouden ze gewoon de ride height weer omlaag moeten doen in stapjes. Elke paar races of elk jaar weer wat omlaag. Dan kunnen teams kijken waar het gestuiter bij hun auto weg komt... Want het stuiteren leek toch aardig onder controle bij de meeste teams op het einde van het seizoen..... En het is niet alsof het omhoog zetten van de auto's heeft geholpen het veld dichter bij elkaar te krijgen.

Juist de gevechten van rondenlang binnen een seconde tot halve seconde van elkaar rijden was machtig en spannend. Omdat je weet dat een foutje genoeg is om er meteen langs te gaan, met ook de kans op inhaalacties op punten waar het normaal niet kan.

Maarja... ik dacht dat die flapjes ed. nu ook dit jaar opeens weer mochten wat ook voor extra turbulentie zorgt. 8)7 Ze lijken bijna te hebben gedacht vorig jaar: Goh dit seizoen had echt spannend kunnen zijn als Ferrari niet zoveel fouten maakte, laten we de boel maar eens omgooien want dit zijn we niet gewend 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
In dat geval heeft er iemand dus een heel erg shitty berekening gemaakt. Het is in de hele geschiedenis van de F1 al zo dat een doorontwikkelde auto na grote regelwijziging het jaar erop sneller is. Ook dus in dit geval weer, ondanks het verhogen van de vloer.

Verder word ik een beetje moe van mid season wijzigingen. Die zijn altijd voor bepaalde teams in het voordeel en voor anderen in het nadeel. Dat moet gewoon een keer klaar zijn. "Fix your fucking car" it is.

En wat betreft het verhogen van de vloer nav de MER lobby, daar heb ik in dit topic al genoeg over geschreven... Vorig jaar was zo veelbelovend en één team krijgt het voor elkaar om dit weer om zeep te helpen. Weg dicht achter elkaar kunnen volgen, weg spanning. Nog zo'n geintje en aan mij heeft de F1 geen fan meer.

[ Voor 25% gewijzigd door cordonbleu op 12-05-2023 15:52 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 80 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics