@-tom-562 Misschien zich indekken dat wanneer hij volgend jaar geen stoeltje heeft hij altijd nog kan zeggen; "Ja er waren wel opties maar je weet toch dat ik alleen een topteam wilde. En daar waren geen stoeltjes vrij"
Maar hij heeft toch niet veel bij een Haas te zoeken? Ik vind het eigenlijk wel goed dat hij dit zo doet dan dat hij koste wat het kost maar in F1 wilt blijven rijden. Dat zie je ook vaak genoeg.roda_djavulen schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:58:
@-tom-562 Misschien zich indekken dat wanneer hij volgend jaar geen stoeltje heeft hij altijd nog kan zeggen; "Ja er waren wel opties maar je weet toch dat ik alleen een topteam wilde. En daar waren geen stoeltjes vrij"
Misschien niet helemaal het afscheid van F1 die hij in gedachten had, maar prima.. sowieso een leuke F1 carrière gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 18-04-2023 15:24 ]
I served in a company of heroes.
We gaan het hier niet persoonlijk verwijtend maken
[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-04-2023 20:18 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Graag niet op reageren
[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-04-2023 20:19 ]
[ Voor 84% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-04-2023 20:18 ]
Graag niet op reageren
[ Voor 99% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-04-2023 20:19 ]
[ Voor 79% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-04-2023 20:18 ]
Het is puur het voeren van de nederlandse fans met 'verstappen relevant 'nieuws'', net zoals weer Kvyat oprakelen op de nl.motorsport-tom-562 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:47:
https://nl.motorsport.com...s-terugkeren-f1/10457035/
[...]
Wederom deze quote. Wat verwacht Ricciardo zelf dan? Zijn prestaties waren nou niet echt om over naar huis te schrijven bij zowel Renault als McLaren. En echt 'betrouwbaar' is hij ook niet gebleken toen hij Renault verliet.
https://nl.motorsport.com...lde-me-verraden/10457382/
Waarschijnlijk is het niet 'wederom deze kwoot' maar 'wederom een nieuwspost over dezelfde kwoot'
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bij Haas? Wellicht niet. Maar Aston Martin of Alpine kunnen toch nog prima opties zijn? Zeker AM nu dan.Vuvuzela schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:21:
[...]
Maar hij heeft toch niet veel bij een Haas te zoeken? Ik vind het eigenlijk wel goed dat hij dit zo doet dan dat hij koste wat het kost maar in F1 wilt blijven rijden. Dat zie je ook vaak genoeg.
Misschien niet helemaal het afscheid van F1 die hij in gedachten had, maar prima.. sowieso een leuke F1 carrière gehad.
En v.w.b. prestaties van Ricciardo, tsja. Was hij nu in die Red Bull wel zo goed? 8 overwinningen in totaal, 7 bij Red Bull, waarvan 1 van op pole en de rest van buiten de top 3? top 5? Lijkt mij bij die 6 van buiten top X eerder een gevalletje "gekke race en op het juiste moment op de juiste plek" (Baku 2017 anyone?). Dus ja, to finish first you first have to finish gold natuurlijk ook voor die races. Niet dat die Red Bull in die jaren een top auto was, maar toch. En naast "rookie" Verstappen blonk die ook niet echt uit (eerste GP naast elkaar op de grid kwalificeren bv, had kwalificatiebeest Ricciardo er dan niet ruimer voor moeten staan?).
@RobertMe , in Spanje 2016 ook pas als snelste in Q3, daarvoor was Verstappen hem steeds al de baas. Je kon de zaaggeluiden al horen op afstand 😏
Testing, one, two ...
Maar die teams moeten ook nog gebruik willen maken van zijn diensten, had nu niet het idee dat ze stonden te springen om Ricciardo. Voor zover er überhaupt plek was, AM had net Alonso getekend. Alpine was wel op zoek, maar daar was hij nu niet bepaald lekker vertrokken, en ze hadden nog andere opties.RobertMe schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:28:
[...]
Bij Haas? Wellicht niet. Maar Aston Martin of Alpine kunnen toch nog prima opties zijn? Zeker AM nu dan.
Betrouwbaar vind ik relatief, in het wereldje (en niet alleen daar...) kiest iedereen voor zichzelf als het er echt op aankomt. Renault was ook niet echt top op dat moment (of stabiel), dus de move naar MCL leek een goede voor RIC. Goed, de overstap naar Renault was al saillant, en ze hadden wel echt een meerjarenplan met hem, maar toch.-tom-562 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:47:
https://nl.motorsport.com...s-terugkeren-f1/10457035/
[...]
Wederom deze quote. Wat verwacht Ricciardo zelf dan? Zijn prestaties waren nou niet echt om over naar huis te schrijven bij zowel Renault als McLaren. En echt 'betrouwbaar' is hij ook niet gebleken toen hij Renault verliet.
Topteams staan echter niet meer voor hem in de rij, en het is druk genoeg qua coureurs om de teams daarachter te vullen, dus hij zal inderdaad harde noten moeten kraken; wil hij 3e rijder blijven bij RB en af en toe eens een VT rijden en met een beetje mazzel (voor hem, pech voor Max of Checo) misschien een keer een race? Of kiest hij toch voor een Haas of Williams of AlphaTauri en probeert hij zichzelf zo weer in de kijker te rijden? Hij zal ook financieel in het laatste geval wat water bij de wijn moeten doen, ik vermoed dat hij zomaar minder gaat verdienen als 'actieve rijder' bij Haas dan dat hij nu bij RBR als 3e rijder verdient
Ricciardo zal als derde rijder geen enkele vrije training of race rijden. Als Verstappen of Perez ziek is en een race mist zal Lawson of Hauger ingevlogen worden.
Ricciardo is/was leuk voor de PR en daar blijft het voor mij dan ook bij.
Ja het was in Australië wel leuk om bij die promo’s de chemie tussen Verstappen en Ricciardo weer te zien.schumi2004 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:03:
Ricciardo is/was leuk voor de PR en daar blijft het voor mij dan ook bij.
Sorry
/Sorry
Misschien zat er een stukje Nyck Debris in, die jongen is zo klein die past overal inRobertMe schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:02:
[...]
Piece of debris waarvan? Van de motor zelf?Of van Albons grind waar ze vrijwel niet doorheen gereden hebben (want rode vlag).
/Sorry
PS4 PSN: Dazzler2120
Ja, dat is in theorie wel de bedoeling, maar volgens mij reden zowel Hülkenberg als de Vries in plaats van de daadwerkelijke betreffende reserver coureur. Ik denk dat, als het erop aan komt, RBR tóch de voorkeur aan de (heel veel meer) ervaren Ricciardo geeft, dan aan een Lawson of Hauger die nog nooit een F1 race gereden hebben.TinusXIII schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:01:
Ricciardo zal als derde rijder geen enkele vrije training of race rijden. Als Verstappen of Perez ziek is en een race mist zal Lawson of Hauger ingevlogen worden.
Of ze zetten Tsunoda of De Vries in de Red Bull en Lawson of Hauger in de AlphaTauri. Hetzelfde als dat Mercedes toen Russell bij Williams heeft gehaald en Williams het zelf mocht oplossen (met Aitkin dus).DeKaerften schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:52:
[...]
Ja, dat is in theorie wel de bedoeling, maar volgens mij reden zowel Hülkenberg als de Vries in plaats van de daadwerkelijke betreffende reserver coureur. Ik denk dat, als het erop aan komt, RBR tóch de voorkeur aan de (heel veel meer) ervaren Ricciardo geeft, dan aan een Lawson of Hauger die nog nooit een F1 race gereden hebben.
Dat zie ik eerder gebeuren inderdaad.RobertMe schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:06:
[...]
Of ze zetten Tsunoda of De Vries in de Red Bull en Lawson of Hauger in de AlphaTauri. Hetzelfde als dat Mercedes toen Russell bij Williams heeft gehaald en Williams het zelf mocht oplossen (met Aitkin dus).
Zijn er uberhaupt wel serieuze F1/motorsport sites die niet met clickbait werken of zich verlagen tot het juicechannel niveau?YakuzA schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:55:
[...]
Het is puur het voeren van de nederlandse fans met 'verstappen relevant 'nieuws'', net zoals weer Kvyat oprakelen op de nl.motorsport![]()
https://nl.motorsport.com...lde-me-verraden/10457382/
Waarschijnlijk is het niet 'wederom deze kwoot' maar 'wederom een nieuwspost over dezelfde kwoot'
Ik zie bij de Google suggesties ook steeds meer sites met overduidelijke clickbait headlines. Ik heb er een dagtaak aan om deze sites te bannen...
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
gewoon de internationale motorsport.com of autosport.com pakken, zonder de 'nl.' ervoor.DeerDitch schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:49:
[...]
Zijn er uberhaupt wel serieuze F1/motorsport sites die niet met clickbait werken of zich verlagen tot het juicechannel niveau?
Ik zie bij de Google suggesties ook steeds meer sites met overduidelijke clickbait headlines. Ik heb er een dagtaak aan om deze sites te bannen...
Dan kom je op de normale site zonder de verstappen fan clickbait uit
PSN
Naar mijn mening rapporteert AMuS nog het meest neutraal / op de beste manier. Maar ieder medium heeft een bepaalde bias, en het lijkt erop alsof veel nieuws/media-outlets steeds meer richting de clickbait gaan, of op zijn minst de randjes opzoeken, omdat het simpelweg meer lezers oplevert.DeerDitch schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:49:
[...]
Zijn er uberhaupt wel serieuze F1/motorsport sites die niet met clickbait werken of zich verlagen tot het juicechannel niveau?
@hierboven; Autosport.com heeft juist weer een Britse bias, en it.autosport.com een Italiaanse/Ferrari

Ik vind THE RACE ook nog wel van goede kwaliteit. Maar de suggesties van Google op mijn telefoon zijn allemaal clickbait onzin inderdaad. Brrr.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik vind het zelf wel meevallen bij Motorsport.com bijv een nieuw artikel als:Dazzler2120 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:53:
[...]
Naar mijn mening rapporteert AMuS nog het meest neutraal / op de beste manier. Maar ieder medium heeft een bepaalde bias, en het lijkt erop alsof veel nieuws/media-outlets steeds meer richting de clickbait gaan, of op zijn minst de randjes opzoeken, omdat het simpelweg meer lezers oplevert.
@hierboven; Autosport.com heeft juist weer een Britse bias, en it.autosport.com een Italiaanse/Ferrari
https://www.motorsport.co...early-advantage/10458164/
Zit niet een specifieke nationaliteit bias in.
En de Engelse bias vind ik meestal nog wel net te pruimen, die Nederlandse bias vind ik altijd wat moeilijker
Amus is idd ook wel goed om te lezen
PSN
Het verschilt ook van persoon tot persoon, het grappige is dat bij mij bv. The Race op een soort van 'verbannen' lijstje staat als media outlets die toch wel flink getint rapporteren, maar goed dit is een beoordeling geweest van eerder, ze zijn pas gestart in 2020 dus wellicht dat sommige bias van mij uit al gecorrigeerd of verbeterd is. Noem het een bepaalde bias van mij uitjosh-hill schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:57:
Ik vind THE RACE ook nog wel van goede kwaliteit. Maar de suggesties van Google op mijn telefoon zijn allemaal clickbait onzin inderdaad. Brrr.

@YakuzA Klopt, in de meeste artikelen is het te pruimen. De Italiaanse bias in it. en Nederlandse bias in nl.motorsport.com zijn een stuk heftiger.
[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 19-04-2023 14:06 ]
Het heeft bijna een jaar bij motorsport.com geduurd voordat de combinatie Abu Dhabi 2021 en controversial niet meer gebruikt werdYakuzA schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:03:
[...]
Ik vind het zelf wel meevallen bij Motorsport.com bijv een nieuw artikel als:
https://www.motorsport.co...early-advantage/10458164/
Zit niet een specifieke nationaliteit bias in.
En de Engelse bias vind ik meestal nog wel net te pruimen, die Nederlandse bias vind ik altijd wat moeilijker
Amus is idd ook wel goed om te lezen
Het is nu wel beter met motorsport.com, met name de artikelen van Matt Somerfield met tekeningen van Giorgio Piola gaan soms vrij diep op de techniek in. Bij The Race lees ik eerder de technische bijdragen van Gary Anderson of Mark Hughes. En verder verveel ik hier iedereen met mijn AMuS samenvattingen
Journalistiek you say? ChatGPT to the rescue 
prompt: Can you write me a story of about 300 words about an exiting and action packed Formula 1 race in Monaco in 2020.The sound of roaring engines filled the air as the drivers prepared for the Monaco Grand Prix. Lewis Hamilton took the lead at the start, with Max Verstappen and Charles Leclerc following close behind.
As the race progressed, Verstappen made his move and overtook Hamilton. Leclerc was close behind, but his brakes failed, causing him to crash and bring out the safety car. The pit lane became a frenzy of activity as the teams scrambled to change tires and make quick adjustments.
Verstappen managed to maintain his lead after the restart, but Hamilton wasn't giving up easily. The two drivers were neck-and-neck, with Hamilton pushing Verstappen to the limit. In a daring move, Hamilton attempted to overtake Verstappen on the inside of the final corner, but Verstappen held his ground and managed to stay ahead.
With just a few laps left, Hamilton was determined to find a way past Verstappen. As they approached a tight hairpin, Hamilton made his move and tried to go around the outside. Verstappen refused to yield and the two cars made contact, sending Hamilton spinning into the wall.
Verstappen crossed the finish line in first place, but the race stewards were reviewing the incident. After much deliberation, they ruled that Verstappen was at fault and handed him a time penalty, which dropped him to second place. Hamilton's teammate, Valtteri Bottas, was declared the winner.
Despite the controversy, it was an exciting and action-packed race that left fans on the edge of their seats until the very end.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dan heb jij misschien ook voorbij zien/horen komen dat Schmidtie zei dat ie al direct na de race had vernomen dat de crash van Nelson Piquet Jr. opzettelijk was, maar er verder zijn mond over had dichtgehouden?Chocoball schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:08:
[knip]
En verder verveel ik hier iedereen met mijn AMuS samenvattingenOverigens kijk ik ook wat vaker op hun YT kanaal ams.F1.
Testing, one, two ...
Volgens de huidige info op Formula1.com, is het nog het "oude" Sprint format.Drials schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:30:
Zijn er in baku nu wel of niet 2 kwalificaties?
Testing, one, two ...
Ja, het had hem mogelijk een wereldprimeur kunnen opleveren maar Schmidt heeft een goede band met zowel vader als zoon Piquet en onder het zegel van geheimhouding heeft Schmidt beloofd niks met de opgebiechte informatie te zullen doen. Uiteindelijk kwam crashgate een jaar later toch nog aan het licht.hardware-lover schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:07:
[...]
Dan heb jij misschien ook voorbij zien/horen komen dat Schmidtie zei dat ie al direct na de race had vernomen dat de crash van Nelson Piquet Jr. opzettelijk was, maar er verder zijn mond over had dichtgehouden?
Bij AMuS houden ze zich nu rustig maar in het verleden 100% pro-Mercedes.
Ik lees het niet meer sinds het achter een betaalmuur zit.
Ik lees het niet meer sinds het achter een betaalmuur zit.
Pirelli had niet op tijd genoeg banden geloof ik.hardware-lover schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:15:
[...]
Volgens de huidige info op Formula1.com, is het nog het "oude" Sprint format.
Edit: kan er niet echt een goede bron van vinden, behalve Twitter.
https://twitter.com/redbulletin/status/1645015977262829573
[ Voor 20% gewijzigd door josh-hill op 19-04-2023 21:02 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
josh-hill schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:55:
[...]
Pirelli had niet op tijd genoeg banden geloof ik.
Edit: kan er niet echt een goede bron van vinden, behalve Twitter.
https://twitter.com/redbulletin/status/1645015977262829573
Met link naar artikel AMuSChocoball schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:11:
Niet alleen vakantiegangers en Pirelli zorgen voor een mogelijk uitstel van een extra kwalificatie in het sprint weekend zo blijkt in de samenvatting en vertaling.
Qua nieuwssites rondom Formule 1 is er veel veranderd de laatste jaren. In Nederland waren er pre-Max diverse sites die redelijk objectief waren. Echter zie je de laatste tijd een groot verval met clickbait achtige artikelen.
Specifieke Formule 1 websites
Specifieke Formule 1 websites
- Formule1.nl (van magazine) relatief neutraal
- Motorsport NL Biased, maar nog te doen
- Racing News 365 door samenwerking met Viaplay ongeloofwaardig en clickbait
- GP Blog veel clickbait
- GP 33 clickbait
- AD.nl Formule 1 categorie relatief neutraal
- NOS Sport Formule 1 alleen tijdens F1 weekend
- Nu.nl Formule 1 top the point, allen geverifieerd nieuws
- AMUS betrouwbaar, goede analyses
- Planet F1 Prima, soms wat biased
- Crash.net OK, wel veel ander autosport nieuws
- Autosport.com Prima, goede analyse en live ticker is top
- RaceFans.net Voldoende info, af en toe clickbait. Ook ander nieuws
- BBC Sport Relatief neutraal in verslaglegging
- F1 Technical Prima nieuws, voornamelijk rondom weekend
hmmm... nieuws: Familie van F1-coureur Schumacher klaagt tijdschrift aan vanwege AI-i...Jasphur schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:22:
Journalistiek you say? ChatGPT to the rescue
[...]
prompt: Can you write me a story of about 300 words about an exiting and action packed Formula 1 race in Monaco in 2020.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Alvast wat beelden van de voortgang in Las Vegas. Het pitgebouw wat nu gebouwd wordt kost een half miljard dollar en de totale oppervlakte van het 3 etage hoge gebouw komt uit op 28.000m2.

Een impressie van hoe het straks eruit gaat zien

https://www.auto-motor-un...der-baustelle-renderings/

[ Voor 200% gewijzigd door Chocoball op 22-04-2023 11:36 . Reden: Correctie grond was al aangekocht, dit is de prijs van het gebouw. ]
De verwachting is dat de sprintkwalificatie volgende week wordt goedgekeurd en meteen wordt toegepast in Baku.Drials schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:30:
Zijn er in baku nu wel of niet 2 kwalificaties?
Ik zit met smart te wachten of het inderdaad Baku of toch pas Spielberg gaat worden omdat ik de TS op meerdere punten moet aanpassen zoals personeel en bijgewerkte regelementen door deze aanpassing.
Puur uit nieuwschierigheid, maar enig idee wat er met dat gebouw gebeurd de rest van het jaar?Chocoball schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:00:
Alvast wat beelden van de voortgang in Las Vegas. Het door Liberty Media aangekochte grondstuk waar het pitgebouw nu gebouwd wordt kostte een half miljard dollar en de totale oppervlakte van het 3 etage hoge gebouw komt op 28.000m2.
[...]
Niet meer dan ditGropah schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:28:
[...]
Puur uit nieuwschierigheid, maar enig idee wat er met dat gebouw gebeurd de rest van het jaar?
“Our goal was to have a facility which is not only magnificent for the race but has the opportunity to have ongoing activations and events, even when the race is not underway,” Greg Maffei, CEO of F1 parent Liberty Media, told investors.
Misschien nog een goede toevoeging:
Nu.nl Formule 1 To the point en alleen artikelen als er echt (geverifiëerd) nieuws is.
Hoe zat dat ook alweer? De pistraat en pitboxen waren gescheiden? Zoals ook vaker bij de junior-categorieen die wel de pitstraat gebruiken maar de autos in principe (buiten de races) ergens anders staan? Zoiets staat mij bij.Chocoball schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:00:
Alvast wat beelden van de voortgang in Las Vegas. Het door Liberty Media aangekochte grondstuk waar het pitgebouw nu gebouwd wordt kostte een half miljard dollar en de totale oppervlakte van het 3 etage hoge gebouw komt op 28.000m2.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had het ook niet meer scherp maar de zoekfunctie doet wonderen.RobertMe schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:36:
[...]
Hoe zat dat ook alweer? De pistraat en pitboxen waren gescheiden? Zoals ook vaker bij de junior-categorieen die wel de pitstraat gebruiken maar de autos in principe (buiten de races) ergens anders staan? Zoiets staat mij bij.
Er was intiteel geen ruimte voor een paddock en pitgebouw. De paddock zou dan een mijl van het circuit komen te liggen en eenvoudige pitboxes zonder garage. Door de aankoop van dit grondstuk kon er een pitgebouw gerealiseerd worden. Mocht het alsnog te klein zijn dan komt er nog een 2e locatie voor douane en vracht.
Chocoball in "[F1] Seizoen 2022"
Vegas. Het ziet er wel aardig uit maar ik denk dat racen daar niet geschikt voor is. Sowieso, 3x VS met alle onzin die Amerikanen geweldig vinden, zoals dat verschrikkelijke volkslied 10x voordat de race begint.
Ik vind het niks. COTA is wel een leuk circuit maar die andere 2 kunnen me gestolen worden.
Ik vind het niks. COTA is wel een leuk circuit maar die andere 2 kunnen me gestolen worden.
Ik weet niet of ik hierin de enige ben, maar persoonlijk vind ik die nieuwe weekend formats helemaal niks. Want er komen teveel belangrijke momenten in het een raceweekend die je als fan graag zou willen zien en hoe het nu is kan je tenminste nog iets met je weekend, niet dat ik van plan ben om nu opeens overal thuis voor te blijven. Maar ik denk dat jullie mijn punt wel snappenChocoball schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:19:
[...]
De verwachting is dat de sprintkwalificatie volgende week wordt goedgekeurd en meteen wordt toegepast in Baku.
Ik zit met smart te wachten of het inderdaad Baku of toch pas Spielberg gaat worden omdat ik de TS op meerdere punten moet aanpassen zoals personeel en bijgewerkte regelementen door deze aanpassing.
Zijn jullie er wel voorstander van?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Aangezien je er toch niet voor thuis blijft snap ik je punt niet neeG_Dragon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:15:
[...]
Ik weet niet of ik hierin de enige in ben, maar persoonlijk vind ik die nieuwe weekend formats helemaal niks. Want er komen teveel belangrijke momenten in het een raceweekend die je als fan graag zou willen zien en hoe het nu is kan je tenminste nog iets met je weekend, niet dat ik van plan ben om nu opeens overal thuis voor te blijven. Maar ik denk dat jullie mijn punt wel snappen
Moeilijk over te oordelen zonder dat het ter uitvoering is gebracht. En ik kijk het gewoon wanneer ik er zin in heb. GP Australië heb ik ook niks live gekeken, helemaal prima en heb niet het idee dat ik er daardoor anders naar kijk.Zijn jullie er wel voorstander van?
Nee niet echt.
Een uurtje kwali op zaterdag was reden om een poging te doen om deze te zien, maar met al die poespas beperk ik mij tot de race op zondag.
Onder het mom van "teveel bloot slaat dood" is teveel F1 ook dodelijk.
...nog even en ik kijk alleen nog de finale aan het eind van het jaar.
FTFYmurphydrz schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:26:
[...]
Nee niet echt.
Een uurtje kwali op zaterdag was reden om een poging te doen om deze te zien, maar met al die poespas beperk ik mij tot de race op zondag.
Onder het mom van "teveel bloot slaat dood" is teveel F1 ook dodelijk.
...nog even en ik kijk alleen nog de finale aan het eind van het jaar vijf races voor het eind van het seizoen.
We worden oudG_Dragon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:15:
[...]
Ik weet niet of ik hierin de enige ben, maar persoonlijk vind ik die nieuwe weekend formats helemaal niks. Want er komen teveel belangrijke momenten in het een raceweekend die je als fan graag zou willen zien en hoe het nu is kan je tenminste nog iets met je weekend, niet dat ik van plan ben om nu opeens overal thuis voor te blijven. Maar ik denk dat jullie mijn punt wel snappen![]()
Maar serieus, ik denk dat het allemaal wijzigingen zijn die gericht zijn op de bezoekers van een GP. Oftewel, meer sensatie.
Ik denk ook dat het een moeilijke balans is om te vinden. Dus het idee van 'uitproberen' en eventueel uitbouwen is zo gek nog niet. Alleen wel frappant dat zo'n wijziging zoals nu met de dubbele kwalificatie, op het laatste moment wordt afgeblazen.
Helemaal niet en precies om de redenen die jij noemt. Als je nu F1 intensief probeert te volgen maar ook nog wat andere activiteiten hebt in het weekend kom je een heel eind door enkel de race te kijken. De Q probeer ik ook wel te kijken, maar gezien het aantal races tegenwoordig is dat al geen zekerheidje meer.G_Dragon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:15:
[...]
Ik weet niet of ik hierin de enige ben, maar persoonlijk vind ik die nieuwe weekend formats helemaal niks. Want er komen teveel belangrijke momenten in het een raceweekend die je als fan graag zou willen zien en hoe het nu is kan je tenminste nog iets met je weekend, niet dat ik van plan ben om nu opeens overal thuis voor te blijven. Maar ik denk dat jullie mijn punt wel snappen![]()
Als er nu steeds meer sprint-weekends komen met 2 kwalificaties en 2 races weet ik zeker dat ik de Qs nog maar heel sporadisch zal zien, maar dat ook de (sprint-) race geen zekerheid meer is. En als het ritme van het volgen van alle races op die manier eenmaal doorbroken is voorzie ik dat ik uiteindelijk in absolute zin misschien nog wel minder kijk dan nu.
Zeker als het aantal races en sprint-weekenden meer en meer worden.
En dat is alleen nog maar vanuit het gezichtspunt van een fan, die enkel op de bank hoeft te zitten. Wil niet weten wat dit van de coureurs en met name de pit-crew vraagt. Denk dan ook dat Verstappens dreigement over een vertrek als dit allemaal nog verder uitdijt wel eens de waarheid kan zijn.
Gevolg kan ook zijn dat coureurs contractueel mondeling gaan afspreken dat ze races laten lopen zodra hun eindrangschikking niet meer kan veranderen. Mag natuurlijk niet van de FIA, maar ja, iemand kan natuurlijk ziek worden

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Alle poespas die er nu omheen zit heeft er al voor gezorgd dat ik m'n TV pas om 2 minuten voor het hele uur inschakel.dawg schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:01:
Vegas. Het ziet er wel aardig uit maar ik denk dat racen daar niet geschikt voor is. Sowieso, 3x VS met alle onzin die Amerikanen geweldig vinden, zoals dat verschrikkelijke volkslied 10x voordat de race begint.
Inderdaad. Ik heb al die poespas nooit gekeken eigenlijk. Drivers parade, nietszeggende quotes vlak voor aanvang omdat journalisten zich cool voelen als ze daar (mogen) rondlopen, volksliederen, etc, ik heb er niks mee.alexbl69 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:52:
[...]
Alle poespas die er nu omheen zit heeft er al voor gezorgd dat ik m'n TV pas om 2 minuten voor het hele uur inschakel.
Ik kijk redelijk wat sport (vermaak in strijd) maar nooit al die onzin eromheen.
Ik ga ook alleen maar de races kijken als ik ze allemaal al kijk.
Teveel races volgend jaar, heb ook nog een gezin.
Of alleen de highlights dat kan ook nog, ik vind heel de charme er van afgaan tegenwoordig.
Of alleen de highlights dat kan ook nog, ik vind heel de charme er van afgaan tegenwoordig.
Ik volg ook heel veel NASCAR & Indycar. Hierbij schakel ik ook altijd rond green flag in en ook niet eerder.alexbl69 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:52:
[...]
Alle poespas die er nu omheen zit heeft er al voor gezorgd dat ik m'n TV pas om 2 minuten voor het hele uur inschakel.
Geef ook niks om alle poespas.
Gelukkig is NASCAR altijd wel duidelijk wanneer Green Flag is, Indycar daarin tegen is wat minder transparant helaas (vaak +/- 30 min na start uitzending, maar soms ook pas 45 min zoals afgelopen weekend.).
De F1 samenvattingen op YouTube zijn vaak van verbazingwekkend lage kwaliteit, voelt als een heel luie edit van de race in plaats van een duidelijke weergave van verloop en hoogtepunten met commentaar specifiek voor de samenvatting.Arjantje72 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:36:
Ik ga ook alleen maar de races kijken als ik ze allemaal al kijk.
ik denk dat je bij de meeste sites nog wel een kanttekening kunt plaatsen dat het ook afhankelijk is van wie het artikel geschreven heeft. Soms heb je binnen de paraplu van 1 site meerdere schrijvers waarvan de 1 wel een flinke bias heeft en de ander juist neutraal schrijft. Maakt het lijstje nog lastigerWoudloper schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:43:
Qua nieuwssites rondom Formule 1 is er veel veranderd de laatste jaren. In Nederland waren er pre-Max diverse sites die redelijk objectief waren. Echter zie je de laatste tijd een groot verval met clickbait achtige artikelen.
Specifieke Formule 1 websitesLandelijke media
- Formule1.nl (van magazine) relatief neutraal
- Motorsport NL Biased, maar nog te doen
- Racing News 365 door samenwerking met Viaplay ongeloofwaardig en clickbait
- GP Blog veel clickbait
- GP 33 clickbait
Internationale media
- AD.nl Formule 1 categorie relatief neutraal
- NOS Sport Formule 1 alleen tijdens F1 weekend
- Nu.nl Formule 1 top the point, allen geverifieerd nieuws
* Woudloper ziet dat ik toch het Engelstalige nieuws het beste kan hebben. Nederland lijkt veelal tot clickbait te zijn vervallen (helaas)
- AMUS betrouwbaar, goede analyses
- Planet F1 Prima, soms wat biased
- Crash.net OK, wel veel ander autosport nieuws
- Autosport.com Prima, goede analyse en live ticker is top
- RaceFans.net Voldoende info, af en toe clickbait. Ook ander nieuws
- BBC Sport Relatief neutraal in verslaglegging
- F1 Technical Prima nieuws, voornamelijk rondom weekend
De F1 kalender gaat volgend seizoen weer op de schop, Formule 1 wil af van onlogische combinaties en meer 'regionaliseren' en zodoende aan haar 2030 doelstelling te werken om klimaatneutraal te worden.
Dat het dit seizoen nog niet helemaal lukt laat Australië zien wat een losstaand evenement werd door het wegvallen van de grand prix van China. Volgende week zit het F1 circus in Baku en een week later aan de andere kant van de plas in Miami. Ook is er kritiek op de afsluiter van dit seizoen in Las Vegas en Abu Dhabi.
Formule 1 is hard bezig met het aanpakken van onlogische combinaties en wil races meer per regio indelen. Alleen gaat dat niet altijd vanwege contractuele afspraken of vanwege de weersomstandigheden. Zo wil Canada vasthouden aan haar plek in juni dan met Miami een logische combinatie in mei te vormen. Abu Dhabi betaald volgens contract elk jaar een gigantisch bedrag om het F1 seizoen te mogen afsluiten.
Als er volgende maand een akkoord komt dan verschijnt volgend seizoen Zuid-Afrika na lange afwezigheid weer op de kalender. Met China erbij enr België eraf komt het aantal races volgend seizoen uit op 24. Volgend jaar start het F1 seizoen in Jeddah (Saoedi-Arabië) en zal de afsluiting wederom plaatsvinden in Abu Dhabi.
https://www.telegraaf.nl/...an-onlogische-combinaties
Dat het dit seizoen nog niet helemaal lukt laat Australië zien wat een losstaand evenement werd door het wegvallen van de grand prix van China. Volgende week zit het F1 circus in Baku en een week later aan de andere kant van de plas in Miami. Ook is er kritiek op de afsluiter van dit seizoen in Las Vegas en Abu Dhabi.
Formule 1 is hard bezig met het aanpakken van onlogische combinaties en wil races meer per regio indelen. Alleen gaat dat niet altijd vanwege contractuele afspraken of vanwege de weersomstandigheden. Zo wil Canada vasthouden aan haar plek in juni dan met Miami een logische combinatie in mei te vormen. Abu Dhabi betaald volgens contract elk jaar een gigantisch bedrag om het F1 seizoen te mogen afsluiten.
Als er volgende maand een akkoord komt dan verschijnt volgend seizoen Zuid-Afrika na lange afwezigheid weer op de kalender. Met China erbij enr België eraf komt het aantal races volgend seizoen uit op 24. Volgend jaar start het F1 seizoen in Jeddah (Saoedi-Arabië) en zal de afsluiting wederom plaatsvinden in Abu Dhabi.
https://www.telegraaf.nl/...an-onlogische-combinaties
Gezwets over die kalender elke keer… Regel een pool van 40-50 locaties, loot er elk jaar 16-18 uit en regel dat…
Het punt is juist dat veel races niet logisch elkaar op volgen, nu is het dus Australië > Baku > VS > Italië dat is voor het milieu natuurlijk niet echt ideaal (en zo is het bijv. met Canada ook).MikeyMan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:40:
Gezwets over die kalender elke keer… Regel een pool van 40-50 locaties, loot er elk jaar 16-18 uit en regel dat…
Ze willen de kalender anders inrichten zodat het hele circus niet aan het vliegen/reizen blijft.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ja ik weet het, maar dat hadden ze van tevoren natuurlijk ook wel kunnen bedenken.Gynnad schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:46:
[...]
Het punt is juist dat veel races niet logisch elkaar op volgen, nu is het dus Australië > Baku > VS > Italië dat is voor het milieu natuurlijk niet echt ideaal (en zo is het bijv. met Canada ook).
Ze willen de kalender anders inrichten zodat het hele circus niet aan het vliegen/reizen blijft.
Blijkbaar niet en dat willen ze nu aanpakken. Maar ik krijg het idee dat je dat ook niet goed vindt?MikeyMan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:50:
[...]
Ja ik weet het, maar dat hadden ze van tevoren natuurlijk ook wel kunnen bedenken.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het had uberhaupt geen discussie moeten zijn. Open deur dit.alesandro_46 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:20:
[...]
Blijkbaar niet en dat willen ze nu aanpakken. Maar ik krijg het idee dat je dat ook niet goed vindt?
Met het hele circus wordt dan vooral het materieel bedoeld. En daar hebben de teams toch ook allemaal 3 sets van? Wat in Australië gebruikt is wordt niet twee weken later (ok, nu 4) in Baku gebruikt en vliegt daarna niet naar Miami.Gynnad schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:46:
[...]
Het punt is juist dat veel races niet logisch elkaar op volgen, nu is het dus Australië > Baku > VS > Italië dat is voor het milieu natuurlijk niet echt ideaal (en zo is het bijv. met Canada ook).
Als races twee weken uit elkaar liggen vliegt het personeel toch allemaal naar huis. Die gaan niet een week extra in Singapore of Japan bivakkeren.
Signatures zijn voor boomers.
Klopt, daarom willen ze ook meer dubbel of trippel headers bij elkaar in de regio, dan vliegen ze tussendoor niet naar huis (behalve als ze al in Europa zijn natuurlijk).Maasluip schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:36:
[...]
Met het hele circus wordt dan vooral het materieel bedoeld. En daar hebben de teams toch ook allemaal 3 sets van? Wat in Australië gebruikt is wordt niet twee weken later (ok, nu 4) in Baku gebruikt en vliegt daarna niet naar Miami.
Als races twee weken uit elkaar liggen vliegt het personeel toch allemaal naar huis. Die gaan niet een week extra in Singapore of Japan bivakkeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 21-04-2023 09:41 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
En daar is dan toch de Allison/Elliott job-wissel:
https://www.autosport.com...liott-swap-jobs/10458937/
🚨 BREAKING 🚨 James Allison and Mike Elliott will swap jobs as part of a reshuffle of the senior technical team at @MercedesAMGF1.
— Autosport (@autosport) 21 april 2023
[ Voor 6% gewijzigd door The_Admin op 21-04-2023 13:19 ]
Wat een paniekvoetbal zeg.The_Admin schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:17:
En daar is dan toch de Allison/Elliott job-wissel:
[Twitter]
Spa eraf zou echt zo jammer zijnChocoball schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:22:
Als er volgende maand een akkoord komt dan verschijnt volgend seizoen Zuid-Afrika na lange afwezigheid weer op de kalender. Met China erbij enr België eraf komt het aantal races volgend seizoen uit op 24.
Als ze echt pro milieu zouden zijn dan zouden ze in Europa ook niet naar huis moeten vliegen tussendoor, en wellicht zelfs helemaal niet vliegen. En/of bv. wat meer samen vliegen ipv al die privé jets. Maarja, geld genoeg bij de teams/coureurs dus het gebeurt.Gynnad schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:41:
Klopt, daarom willen ze ook meer dubbel of trippel headers bij elkaar in de regio, dan vliegen ze tussendoor niet naar huis (behalve als ze al in Europa zijn natuurlijk).
Nouja, de organisatie wilt carbon-neutral zijn, dat betekent volgens mij niet per definitie dat de coureurs zelf niet op en neer mogen vliegen o.i.d.Plenkske schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:53:
[...]
Spa eraf zou echt zo jammer zijn![]()
[...]
Als ze echt pro milieu zouden zijn dan zouden ze in Europa ook niet naar huis moeten vliegen tussendoor, en wellicht zelfs helemaal niet vliegen. En/of bv. wat meer samen vliegen ipv al die privé jets. Maarja, geld genoeg bij de teams/coureurs dus het gebeurt.
Het gaat er dus meer om dat ze het transport omtrent de F1, zoals het materiaal, efficiënter gaan maken.
Door een logischer schema te maken (ofwel races op de kalender bepalen o.b.v. logistiek), kan je al veel winnen aan de uitstoot-kant.
En met de F1 organisatie bedoelen ze waarschijnlijk ook niet de teams, dus alleen de meuk van FOM zelf.
Dat hele "privejets" valt volgens mij wel reuze mee? Ja, er zullen zo nu en dan prive jets gehuurd worden. Maar dat is dan niet prive voor 1 coureur, maar daar zitten zo 30 tot 40 man in. Vaak genoeg ook dat je commentatoren hoort over "ik zat bij <coureur> in het vliegtuig". Dus of het was een grotere privevlucht of ze vliegen de algemene vluchten (maar dan waarschijnlijk wel first/business class).
Bv Rosberg regelde toen vaak een privevlucht naar Monaco. Maar iedereen die naar Monaco moest kon/ging mee. En dan niet alleen coureurs maar ook poppetjes van bij de coureur (personal trainer, manager, ...) als die dezelfde kant op moeten.
En of de teams veel vliegen in Europa? Sure, team management zal wel vliegen op tijd te besparen. Maar van de monteurs kan ik me dat niet indenken. Zeker omdat de teams in Europa hun eigen vrachtvervoer moeten regelen. Dan kun je als team de monteurs wel via het vliegtuig van circuit naar circuit laten gaan, maar de vracht gaat per vrachtauto en is dus (veel) langzamer.
Bv Rosberg regelde toen vaak een privevlucht naar Monaco. Maar iedereen die naar Monaco moest kon/ging mee. En dan niet alleen coureurs maar ook poppetjes van bij de coureur (personal trainer, manager, ...) als die dezelfde kant op moeten.
En of de teams veel vliegen in Europa? Sure, team management zal wel vliegen op tijd te besparen. Maar van de monteurs kan ik me dat niet indenken. Zeker omdat de teams in Europa hun eigen vrachtvervoer moeten regelen. Dan kun je als team de monteurs wel via het vliegtuig van circuit naar circuit laten gaan, maar de vracht gaat per vrachtauto en is dus (veel) langzamer.
Dat snap ik en is ook goed dat ze dat doen. Had al veel eerder mogen gebeuren.Dazzler2120 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:57:
[...]
Nouja, de organisatie wilt carbon-neutral zijn, dat betekent volgens mij niet per definitie dat de coureurs zelf niet op en neer mogen vliegen o.i.d.
Het gaat er dus meer om dat ze het transport omtrent de F1, zoals het materiaal, efficiënter gaan maken.
Door een logischer schema te maken (ofwel races op de kalender bepalen o.b.v. logistiek), kan je al veel winnen aan de uitstoot-kant.
Ja, je leest/hoort/ziet wel eens dat ze samen in de privé jet zitten.RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:11:
Dat hele "privejets" valt volgens mij wel reuze mee? Ja, er zullen zo nu en dan prive jets gehuurd worden. Maar dat is dan niet prive voor 1 coureur, maar daar zitten zo 30 tot 40 man in. Vaak genoeg ook dat je commentatoren hoort over "ik zat bij <coureur> in het vliegtuig". Dus of het was een grotere privevlucht of ze vliegen de algemene vluchten (maar dan waarschijnlijk wel first/business class).
Toch denk ik dat er veel meer winst in te behalen is, zeker in Europa.
Er zijn wel coureurs met een eigen jet. Max is er een van. Of die regelmatig een jet huren, zoals Hamilton. Milieu-activisten hebben ontdekt dat ze lekker aandacht kunnen trekken als ze hun klimaatlobby koppelen aan de bekendheid en populariteit van bijvoorbeeld Max. Terwijl hij inderdaad zijn halve team en familie meeneemt in die jet.RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:11:
Dat hele "privejets" valt volgens mij wel reuze mee?
Overigens denk ik niet dat hij zich ook maar 1 tel rustig kan voorbereiden als hij met een lijndienst van Nice via Parijs/Amsterdam naar Canada of Japan reist. Zijn toestel is helemaal ingericht om dat zo optimaal mogelijk te kunnen doen, zonder impact van jetlags en zonder de hysterie van fans. Het zijn geen vakantiereisjes.
Red Bull Racing komt met speciale fanmade livery voor Grand Prix Miami
Onderstaande is niet de definitieve livery maar wel een inzending.
:strip_exif()/f/image/UQdcRv9aZMDp8THtM4X526T7.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron
En Red Bull zelf op instagram.
:strip_exif()/f/image/UQdcRv9aZMDp8THtM4X526T7.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron
[ Voor 56% gewijzigd door sjaool op 21-04-2023 14:45 ]
"When you grow up your heart dies"
Geef maar op mensen, ik heb de gewenste livery al gemaakt als ik vele fans (pro als anti) mag geloven waar het in het team ECHT om draait.sjaool schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:37:
Red Bull Racing komt met speciale fanmade livery voor Grand Prix Miami
[Afbeelding]
Bron
/f/image/JhMJCsNdhEc3PDcBvWSvxOE4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 21-04-2023 15:37 ]
Ik had twee jaar terug in Zandvoort staan ouwehoeren met een monteur van Alpine en die reden inderdaad met een konvooi vrachtwagens naar Monza. Vertrokken dan gelijk zondagavond na de race.RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:11:
Zouden ze niet meer monteurs hebben dan vrachtautos * shiften?TinusXIII schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:12:
[...]
Ik had twee jaar terug in Zandvoort staan ouwehoeren met een monteur van Alpine en die reden inderdaad met een konvooi vrachtwagens naar Monza. Vertrokken dan gelijk zondagavond na de race.
Denk alleen niet dat het hospitality personeel ook een groot rijbewijs heeft
Even aanhaken op een opmerking van Dan Ticktum FE coureur, hij stelt dat er een aantal coureurs niet thuis horen in de F1 en een aantal uit de FE wel. Daarbij worden in de FE alles coureurs betaald waar in de F1 er pay-drivers zijn. Misschien is dat wel een positief bijeffect van de costcap. Als iedereen genoeg sponsors binnen halen kunnen, ze worden winstgevend. Kan zo elk team een coureur betalen waardoor het veld steeds beter wordt. Dit wel afhankelijk waar elk team in wil investeren maar ik zie een mooi positief punt hierin.
Vorig jaar na de test dit doen zou paniekvoetbal zijn. Na 2 seizoenen niet fatsoenlijk mee kunnen doen met de koploper is dit een logisch gevolg.
blup
Nu doen ze het in feite na de test van dit seizoen.Bezulba schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:45:
[...]
Vorig jaar na de test dit doen zou paniekvoetbal zijn. Na 2 seizoenen niet fatsoenlijk mee kunnen doen met de koploper is dit een logisch gevolg.
na 3 wedstrijden met verschillende type circuits is het wel duidelijk hoe de vlaggen hangen.Holk schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:47:
[...]
Nu doen ze het in feite na de test van dit seizoen.
blup
Na de eerste race kwam er al een persbericht dat ze het verkloot haddenBezulba schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:48:
[...]
na 3 wedstrijden met verschillende type circuits is het wel duidelijk hoe de vlaggen hangen.
Daar zullen de meeste locaties nooit in mee gaan, omdat dat organisatorisch gewoon drama is als locaties van te voren niet weten waar ze aan toe zijn. De enige locaties die dan over blijven om uit te loten, zijn de zandbakken in het MO en andere locaties waar geld geen rol speelt.MikeyMan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:40:
Dat gaat met de costcap echt niet veranderen. De meeste teams die moeite hebben om het volledige budget van de costcap te benutten, zijn de teams waar je juist de paydrivers zal zien, die de sponsoren van die paydriver dus ook het hardste nodig hebben.Dagg schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:23:
Even aanhaken op een opmerking van Dan Ticktum FE coureur, hij stelt dat er een aantal coureurs niet thuis horen in de F1 en een aantal uit de FE wel. Daarbij worden in de FE alles coureurs betaald waar in de F1 er pay-drivers zijn. Misschien is dat wel een positief bijeffect van de costcap. Als iedereen genoeg sponsors binnen halen kunnen, ze worden winstgevend. Kan zo elk team een coureur betalen waardoor het veld steeds beter wordt. Dit wel afhankelijk waar elk team in wil investeren maar ik zie een mooi positief punt hierin.
Daarnaast, zoveel echte paydrivers zitten er niet in het huidige veld, en geen van allen zou ik van zeggen dat ze niet thuis horen in de F1. Kijk ik naar het deelnemersveld van de FE (en de races die ik daarvan gezien heb), zouden sommigen best in kunnen stappen en zitten ook een aantal ex-F1 coureurs tussen, maar verwacht ik geen wonderen en al helemaal niet dat ze veel beter presteren dan die paydrivers waar Ticktum het mogelijk over heeft.
Het hoeft niet de week van tevoren he. Hoewel dat ook wel lachen zou zijnTransportman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:17:
[...]
Daar zullen de meeste locaties nooit in mee gaan, omdat dat organisatorisch gewoon drama is als locaties van te voren niet weten waar ze aan toe zijn. De enige locaties die dan over blijven om uit te loten, zijn de zandbakken in het MO en andere locaties waar geld geen rol speelt.
Leuk zo'n opmerking van Dan Ticktum, maar laten we nu niet stellen dat FE het creme de la creme qua coureurs bevat. 2-voudig FE wereldkampioen N. De Vries kan momenteel zijn teammaat nog niet eens verslaan, laat staan potten breken met de rest van de concurrentie. En zijn teammaat ook nu ook niet een fantastische coureur die alles en iedereen aan snot rijdt. Betaald of niet, als je genoeg talent hebt dan hebben ze in de F1 ook wel interesse voor je. Je moet alleen wel boven het maaiveld uitsteken, anders gaat hem dat niet worden.Dagg schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:23:
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dat valt best mee, zitjes in first class bieden heel wat privacy in de lounge en in het vliegtuig. Bij emirates heb je zelfs een kamer met douche in het vliegtuig.Toke_gt schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:23:
[...]
Overigens denk ik niet dat hij zich ook maar 1 tel rustig kan voorbereiden als hij met een lijndienst van Nice via Parijs/Amsterdam naar Canada of Japan reist. Zijn toestel is helemaal ingericht om dat zo optimaal mogelijk te kunnen doen, zonder impact van jetlags en zonder de hysterie van fans. Het zijn geen vakantiereisjes.
Als ze willen kunnen ze best, met hetzelfde comfort vliegen met commerciele vluchten. Ze moeten zich dan gwn schikken naar de beschikbare uren van de vluchten
En dat laatste is nu juist het knelpunt. Je moeten schikken naar een standaard vlucht, met alle wachttijden die daarbij komen. 2 uur van te voren aanwezig zijn, door de check-in en douane, wachten op boarden en dan pas vliegen. Om dan nog maar te zwijgen over de horde met fans die je op een normale luchthaven tegenkomt en allemaal met je op de foto willen e.d.. Met een eigen Jet, staat deze voor je klaar om te vliegen en hoef je alleen nog door de douane en even later zit je al in de lucht. Geen wachten op standaard vluchttijden, geen kans op je transfer missen, geen geklooi met je bagage. Geen fans in de buurt, want je gaat via privévliegvelden of via aparte terminal voor privévliegtuigen. Geef de coureurs groot gelijk dat ze niet zoveel zin hebben om met commerciële vluchten te gaan. In het vliegtuig mag je misschien nog wat privacy hebben, maar vanaf de ingang van het vliegveld tot aan de boarding zal je niet veel rust hebben.Lt.Mitchell schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:12:
[...]
Dat valt best mee, zitjes in first class bieden heel wat privacy in de lounge en in het vliegtuig. Bij emirates heb je zelfs een kamer met douche in het vliegtuig.
Als ze willen kunnen ze best, met hetzelfde comfort vliegen met commerciele vluchten. Ze moeten zich dan gwn schikken naar de beschikbare uren van de vluchten
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Zelfs ruim van te voren gaat het niet werken, waarom zou je als circuit investeren in faciliteiten om een F1 race te kunnen houden, als er vervolgens een grote kans is dat het evenement niet bij jou gehouden wordt en je die investering lastig terug kan verdienen?MikeyMan schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:40:
[...]
Het hoeft niet de week van tevoren he. Hoewel dat ook wel lachen zou zijn
Kom op, beetje in oplossingen denken.Transportman schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:09:
[...]
Zelfs ruim van te voren gaat het niet werken, waarom zou je als circuit investeren in faciliteiten om een F1 race te kunnen houden, als er vervolgens een grote kans is dat het evenement niet bij jou gehouden wordt en je die investering lastig terug kan verdienen?
Je kan loten zonder terugleggen. Dan heb je 1x per 2 of 3 jaar het evenement te pakken. Je zou met een vaste set kunnen werken. Mogelijkheden te over.
Ik wil best in oplossingen denken, maar welk probleem wil je concreet oplossen? "Gezwets over die kalender elke keer" is niet echt een concreet probleem, en zoals ik hem interpreteer is jouw oplossing daar ook niet echt een oplossing voor omdat er dan gezwets zal blijven bestaan over welke 40-50 locaties en hoe de loting tot stand komt, naast de bezwaren voor de locaties die ik al genoemd heb.MikeyMan schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:22:
[...]
Kom op, beetje in oplossingen denken.
Je kan loten zonder terugleggen. Dan heb je 1x per 2 of 3 jaar het evenement te pakken. Je zou met een vaste set kunnen werken. Mogelijkheden te over.
Als de organisator van de grand prix van Azerbeidzjan had meegeholpen dan hadden we nu geen gat van 3-4 weken gehad. Tussen Azerbeidzjan en Miami had dan ook een extra week gezeten want het is nu een double header. De organisator stond er niet voor open en de FOM had of wou geen andere alternatieven.
Egens begrijpelijk maar de FOM merkt wel dat organisatoren niet staan te springen om een andere plek op de kalender te krijgen. Ze betalen een flink bedrag en in sommige contracten ligt de datum of periode vast. Organisatoren in het Midden-Oosten (m.u.v. Abu Dhabi) en China zullen niet zo moeilijk doen, China wou zelfs later dit seizoen op de kalender terugkomen als hun oorspronkelijke datum niet meer mogelijk was. Abu Dhabi in dit geval niet omdat het extra betaalt voor de finale plek op de kalender.
Canada houdt vast aan haar plek in juni terwijl het een maand eerder met Miami gecombineerd kan worden. Niet duidelijk is of dan de weersomstandigheden mogelijk minder gunstig zijn. Verder heeft de FOM zichzelf geen dienst bewezen als organisator van de Las Vegas grand prix met een na laatste plek op de kalender want daarna moet het hele circus naar Abu Dhabi voor de finale.
Ben ook benieuwd als Zuid-Afrika terugkomt of het een losstaand evenement wordt of gecombineerd gaat worden?
Egens begrijpelijk maar de FOM merkt wel dat organisatoren niet staan te springen om een andere plek op de kalender te krijgen. Ze betalen een flink bedrag en in sommige contracten ligt de datum of periode vast. Organisatoren in het Midden-Oosten (m.u.v. Abu Dhabi) en China zullen niet zo moeilijk doen, China wou zelfs later dit seizoen op de kalender terugkomen als hun oorspronkelijke datum niet meer mogelijk was. Abu Dhabi in dit geval niet omdat het extra betaalt voor de finale plek op de kalender.
Canada houdt vast aan haar plek in juni terwijl het een maand eerder met Miami gecombineerd kan worden. Niet duidelijk is of dan de weersomstandigheden mogelijk minder gunstig zijn. Verder heeft de FOM zichzelf geen dienst bewezen als organisator van de Las Vegas grand prix met een na laatste plek op de kalender want daarna moet het hele circus naar Abu Dhabi voor de finale.
Ben ook benieuwd als Zuid-Afrika terugkomt of het een losstaand evenement wordt of gecombineerd gaat worden?
Is in Azerbeidzjan misschien ook niet heel makkelijk om te verplaatsen omdat het circuit daar natuurlijk gewoon openbare weg is.
De planning was een week naar voren dus de grand prix in dit weekend. Of dat veel impact zou hebben gehad op de huidige planning weet ik niet? Zal eerder de toeschouwers zijn die dan ook alles moeten verzetten, mogelijk niet komen en loopt de organisator inkomsten mis. Allemaal begrijpelijk dat een organisator dan zegt ga ik niet doen.cordonbleu schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:51:
Is in Azerbeidzjan misschien ook niet heel makkelijk om te verplaatsen omdat het circuit daar natuurlijk gewoon openbare weg is.
Anderzijds zit er IIRC toch wel een halve dictator en zal geld geen rol spelen. Dus even wat harder werken zodat ze een week eerder klaar zijn zal ook niet perse een probleem zijn. En een weekendje eerder of later die straten echt helemaal afsluiten zal "het volk" zich ook niet snel tegen uitspreken.cordonbleu schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:51:
Azerbeidjan is voor een heel groot deel islamitisch. Dus dit weekend een GP in combinatie met einde Ramadan had op veel problemen gestuit. Ik denk dat de bevolking elk ander weekend prima had gevonden, maar dit weekend niet.RobertMe schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:03:
[...]
Anderzijds zit er IIRC toch wel een halve dictator en zal geld geen rol spelen. Dus even wat harder werken zodat ze een week eerder klaar zijn zal ook niet perse een probleem zijn. En een weekendje eerder of later die straten echt helemaal afsluiten zal "het volk" zich ook niet snel tegen uitspreken.
Ga daar maar van uit. Op een vast circuit is het misschien nog wel te doen, hoewel me dat al vrij ingewikkeld lijkt. Het is pas in december besloten dat China niet doorgaat, en het lijkt me praktisch onmogelijk om in 4 maand tijd een GP te organiseren.cordonbleu schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:51:
Het op zo korte termijn verplaatsen van een GP op een stratencircuit lijkt me nog veel lastiger. Voor zover ik kan zien is Azerbeidzjan een vrij 'gewoon' democratisch land en zal men zich dus ook daar aan allerhande wetgeving en vergunningseisen moeten houden. Nog afgezien van de honderden (duizenden?) personen die er tijdens zo'n weekend worden ingezet.
That didn’t age well…Dagg schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:23:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics