Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
1. Max Verstappen 🇳🇱
2. Lewis Hamilton 🇬🇧
3. Fernando Alonso 🇪🇸
Enjoy!
[ Voor 7% gewijzigd door d-vine op 06-04-2023 18:46 ]
Je kunt nooit wedstrijden vergelijken op verschillende circuits. Vond zelf dat Perez paar mooie inhaalpogingen goed heeft afgerond.Robbie T schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:40:
[...]
Perez is gewoon niet goed genoeg en probeert dat zo te verbloemen. Verstappen moest vorige race van plek 15 starten (door problemen met de auto) en wist 2e te worden. Perez kan ondanks meerdere rode vlaggen en gele vlaggen waardoor het hele veld bij elkaar komt geen potten breken en mag van geluk spreken dat er door een tijdstraf en 2x uitvallers nog een 5e plek in zat. Anders was ie niet verder gekomen dan 7.
En ik ken de andere berichten niet, maar dit bericht is vooral sensatie inderdaad en onderbuikgevoelens van een "journalist".
En het veld bij mekaar? Onder gele vlag is het niet de bedoeling dat het veld bij mekaar komt. En rode vlaggen zijn net nadelig. Niet alleen heeft iedereen verse banden maar er vormt zich een DRS treintje aangezien iedereen kort achter elkaar rijdft, waardoor het inhalen veel moeilijker wordt. En met een rode vlag verlies je ook iedere keer twee ronden met het rondje waarin er gevlagd wordt en de formatie ronde. Zijn iedere keer twee ronden waarin je niet kunt inhalen.
Hij heeft het prima gedaan (voor een tweede rijder)
/f/image/4D3Du1Gh9m3C6BpSNCgw4aYV.png?f=fotoalbum_large)
EDIT: Wow, dat systeem leert blijkbaar wel.
Bovenstaande vraag stelde ik 10 minuten geleden. Als ik nu hetzelfde intyp krijg ik dit:
/f/image/a1fnfC2wMrWZUFoPjHcLftns.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door alexbl69 op 06-04-2023 14:41 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 06-04-2023 14:50 ]
Het is wel te verklaren. De oude info zit nog in zijn soort van RAM-geheugen. Als je hem daarna zegt dat het niet klopt, kijkt ie nog eens naar zijn laatst beschikbare informatie en dan zegt ie Verstappen. Ik had hetzelfde met "hoelaat gaat zaterdag mijn vlucht?" En toen noemde hij de tijd dat de lijnvlucht tot afgelopen juli ging. Vraag je: "Zeker weten?" dan gaat ie naar de nieuwste info zoeken en komt ie wel met de juiste tijd. Eigenlijk ook weer vreemd want hij zou maar informatie t/m 21 hebben en niét op internet zijn aangesloten.... Ach, het laat zien dat het gewoon niet betrouwbaar is en je hem vooral moet gebruiken voor andere dingen.alexbl69 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:38:
ChatGPT haalt z'n info over de Formule 1 blijkbaar bij Sky vandaan...![]()
[Afbeelding]
Bovenstaande vraag stelde ik 10 minuten geleden. Als ik nu hetzelfde intyp krijg ik dit:
[Afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 06-04-2023 15:07 ]
alexbl69 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:38:
[...]
Niet alleen dat, exact hetzelfde is ook al eerder in dit topic gepost.DataGhost schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:50:
Ik vind persoonlijk ChatGPT-dingen de minst interessante dingen ter wereld om te lezen. Zo ongeveer nul toegevoegde waarde en best vaak fout. Ik lees nog liever de bijbel ofzo.
Maar toch 7 titels...Het Wereldkampioenschap Formule 1 van 2021 werd gewonnen door Lewis Hamilton van het Mercedes-AMG Petronas Formula One Team. Het was zijn zevende wereldtitel in de Formule 1 en hij evenaarde daarmee het record van Michael Schumacher. Hamilton's teamgenoot Valtteri Bottas eindigde als vijfde in het kampioenschap, terwijl Red Bull Racing-coureur Max Verstappen tweede werd en Sergio Perez, ook van Red Bull Racing, derde werd.
niet 9 ?Mijn excuses, u heeft gelijk. Lewis Hamilton won inderdaad zijn achtste wereldtitel in de Formule 1 in 2021 en brak daarmee het record van Michael Schumacher voor de meeste wereldtitels in de sport. Bedankt voor het corrigeren van mijn fout.
En max moet nog even z'n best doen...Nee, Lewis Hamilton heeft op dit moment acht wereldtitels in de Formule 1 gewonnen, namelijk in de jaren 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021. Als hij in 2022 het kampioenschap wint, zou dat zijn negende titel zijn. Ik bied mijn excuses aan voor eventuele verwarring die mijn eerdere antwoorden zouden kunnen hebben veroorzaakt.
En beetje doorvragen en hij heeft er 9 :Max Verstappen heeft op dit moment nog geen wereldtitels gewonnen in de Formule 1. Hij eindigde als derde in het kampioenschap van 2019, 2020 en 2021, en hij wordt beschouwd als een van de grootste talenten en potentiële toekomstige kampioenen van de sport.
Mijn excuses, ik had het fout in mijn vorige antwoord. Lewis Hamilton heeft inderdaad zijn achtste wereldtitel in de Formule 1 gewonnen in 2021 en heeft zijn negende wereldtitel in de Formule 1 gewonnen in 2022. Met deze prestatie is hij de coureur met de meeste wereldtitels in de geschiedenis van de Formule 1. Nogmaals mijn excuses voor de eerdere fout en bedankt voor het corrigeren van mijn antwoord.
[ Voor 67% gewijzigd door DDX op 06-04-2023 15:40 ]
Bij dat soort antwoorden moet je even een duimpje omlaag geven bij de foute en omhoog voor de juiste. Anders blijft ie dat soort onzin voortaan herhalen.alexbl69 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
2 uur na de race wees uit dat Hülkenberg geluk heeft gehad dat hij de finsih überhaupt heeft gehaald want de MGU-K had de geest gegeven. Mogelijk dat dit probleem komend seizoen ook de andere Ferrari aangedreven teams pijn gaat doen. Vorig seizoen heeft de MGU-K alleen al bij Haas 4 keer voor problemen gezorgd.
Checking Hulkenbergs car after the Melbourne race Haas detected an MGU-K failure. Might be a concern for all Ferrari cars.
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 6 april 2023
AMuS (in German): https://t.co/nGhhvwxMzd./formel-1/nico-hulkenberg-gp-australien-alarm-albon-technik-problem/
De gifbeker moet echt he-le-maal leeg bij/voor Ferrari, lijkt het wel...Chocoball schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:58:
Om weer wat 2023 nieuws te brengen. Ferrari had bij de grand prix van Australië uit veiligheidsredenen de motoren bij de klantenteams Haas en Alfa Romeo vervangen. Hülkenberg moest bij het einde van de race gelijk zijn wagen aan de kant zetten en een ERS jump out doen.
2 uur na de race wees uit dat Hülkenberg geluk heeft gehad dat hij de finsih überhaupt heeft gehaald want de MGU-K had de geest gegeven. Mogelijk dat dit probleem komend seizoen ook de andere Ferrari aangedreven teams pijn gaat doen. Vorig seizoen heeft de MGU-K alleen al bij Haas 4 keer voor problemen gezorgd.
[Twitter]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Is dit echt?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Jep. Sky blijft bezig…
Stefano Domenicali wants to revolutionise F1's weekend format, sparking a debate so fierce that Max Verstappen has threatened to quit the sport over the issue... pic.twitter.com/2RkjQyS7U9
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 6 april 2023
Mijn boefje is liev!
ESPN F1 kan er ook wat van door te stellen dat de kwaliteiten van Verstappen en Perez praktisch gelijk zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 06-04-2023 21:54 ]
How low can they go?????
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik zie het probleem niet met die post?
Als Max dat heeft gezegd, en inderdaad als onderdeel van die discussie dan is dat toch nieuwswaardig? En Tweets met een afbeelding scoren volgens mij vaak beter. Het is ook niet alsof ze Max ineens afbeelden met duivelshoorntjes ofzo.
Het is wel zo'n beetje de algemene tendens aan de andere kant van de sloot. De stemming onder de reageerders bij the Guardian was afgelopen weekend ook bijzonder zuur. Weinig fiducie in Ham/Mercedes voor 2023. Dus ze zijn weer terug bij Masi en 2021.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Max heeft dat gezegd maar het gaat om het andere deel;Homeland schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:56:
[...]
Als Max dat heeft gezegd, en inderdaad als onderdeel van die discussie dan is dat toch nieuwswaardig? En Tweets met een afbeelding scoren volgens mij vaak beter. Het is ook niet alsof ze Max ineens afbeelden met duivelshoorntjes ofzo.
"...that Max Verstappen has threatened to quit the sport"
Het blijft maar doorgaan daar in Engeland met het bashen van Max. Ik begrijp dat niet zo goed nee, maar goed als je tijdens kerst een bepaald crash filmpje meent te moeten uitzenden icm Merry Christmas, gaat het sowieso niet goed komen denk ik.
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 06-04-2023 22:14 ]
Mijn boefje is liev!
Volgens mij is dat wel een correcte samenvatting van die quote van Max toch?JB schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:12:
[...]
Max heeft dat gezegd maar het gaat om het andere deel;
Het blijft maar doorgaan daar in Engeland met het bashen van Max. Ik begrijp dat niet zo goed nee, maar goed als je tijdens kerst een bepaald crash filmpje meent te moeten uitzenden icm Merry Christmas, gaat het sowieso niet goed komen denk ik.
PSN
Wel heb ik het gevoel erbij, dat het beeld dat door Sky gebracht wordt is dat het eigenlijk zou gaan om changes waarbij Max niet meer vooraan rijdt bijvoorbeeld. Dus aero, engine changes. Oftewel, dat het geframed wordt dat als die niet meer kan winnen hij stopt.
Terwijl de discussie nu is over sprint races, aantal trainingen, interviews, weekend opbouw etc.
Letterlijk staat het er natuurlijk niet, dus je kunt ze in die zin niks verwijten, maar dit is het onderbuik gevoel wat ik er bij heb.
https://www.gpblog.com/nl...die-zijn-plek-willen.htmlJB schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:12:
[...]
Max heeft dat gezegd maar het gaat om het andere deel;
DiE BriTtEn OoK aLtIjD
Nieuwswaardig ja, uit zijn context getrokken? Absoluut!Homeland schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:56:
[...]
Website overdrijven graag door een uitspraak totaal uit zijn verband te quoten. Heel veel mensen lezen het artikel niet en dan krijg je dus gedonder tussen fans van de diverse coureurs. Ze weten het vuurtje heel leuk op te stoken en dat alleen voor de clicks. Zo werkt internet helaas.
"When you grow up your heart dies"
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Vond het overigens wel bijzonder dat Sargeant geen straf heeft gekregen voor die actie. Gasly/Ocon vind ik van een andere orde, dat was pure chaos. Maar Sargeant had geen enkele druk van achteruit of aan de zijkant.Transportman schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:13:
Ferrari heeft right of review aangevraagd voor de straf van Sainz tijdens de GP van Australië, maar ik verwacht dat er weinig zal veranderen. Ze verwijzen naar de incidenten van Gasly/Ocon en Sargeant/De Vries van hetzelfde moment, maar dat is geen nieuwe informatie die de stewards nog niet hadden, dus ik verwacht dat de right of review daarop zal gaan stranden.
Gasly/Ocon was zeer waarschijnlijk ook gewoon bestraft als het niet om twee teamgenoten ging. Incident was bv vergelijkbaar net Vettel & Hamilton toen in Canada. Als je van het circuit af bent geweest moet je er gewoon rekening mee houden dat iemand naast je kan zitten, al helemaal als je het circuit helemaal over steekt.alexbl69 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:25:
[...]
Vond het overigens wel bijzonder dat Sargeant geen straf heeft gekregen voor die actie. Gasly/Ocon vind ik van een andere orde, dat was pure chaos. Maar Sargeant had geen enkele druk van achteruit of aan de zijkant.
Dat Sargant niet eens onderzocht is is wel uhm "bijzonder".
Denk het niet, denk wel dat het nu zijn plan is. Maar hij zit in een fase in het leven waarin al zijn vrienden singel of nog geen kinderen hebben waardoor je alle kanten op kan. Ik denk wanneer dat veranderd dat zijn kijk hierop ook veranderd, dan kun je ze niet meer alle kanten mee opnemen zoals dat nu is.Mog schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:00:
Max stopt sowieso in 2028. Dus nog maar vijf seizoenen.
Dit heb ik nergens vandaan, maar is hoe ik het zie.
het wordt een stuk leuker als je bij elke vraag toevoegt 'in de stijl van Donald Trump' ;-)DataGhost schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:50:
Ik vind persoonlijk ChatGPT-dingen de minst interessante dingen ter wereld om te lezen. Zo ongeveer nul toegevoegde waarde en best vaak fout. Ik lees nog liever de bijbel ofzo.

Dit dus.
Gasly kwam gewoon gevaarlijk weer de baan op. Hij gaat de baan af in de binnenbocht, komt terug op de baan en steekt vervolgens over terwijl hij minder snelheid heeft en het halve veld er nog aankomt.alexbl69 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:25:
[...]
Vond het overigens wel bijzonder dat Sargeant geen straf heeft gekregen voor die actie. Gasly/Ocon vind ik van een andere orde, dat was pure chaos. Maar Sargeant had geen enkele druk van achteruit of aan de zijkant.
Het zal wel op dit soort "technicalities" weggestopt worden. Maar dat maakt het niet minder vreemd dat naar Sargeant/Nyck niet eens gekeken is, Gasly een rode vlag veroorzaakt door gevaarlijk de baan op te komen, maar Sainz een penalty krijgt voor wat regelmatig als "first lap incident" wordt toegekend.Transportman schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:13:
Ferrari heeft right of review aangevraagd voor de straf van Sainz tijdens de GP van Australië, maar ik verwacht dat er weinig zal veranderen. Ze verwijzen naar de incidenten van Gasly/Ocon en Sargeant/De Vries van hetzelfde moment, maar dat is geen nieuwe informatie die de stewards nog niet hadden, dus ik verwacht dat de right of review daarop zal gaan stranden.
Maar we weten allemaal wat we kijken
Maar men kijkt toch nooit naar de omstandigheden?RobertMe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:57:
[...]
Gasly/Ocon was zeer waarschijnlijk ook gewoon bestraft als het niet om twee teamgenoten ging. Incident was bv vergelijkbaar net Vettel & Hamilton toen in Canada. Als je van het circuit af bent geweest moet je er gewoon rekening mee houden dat iemand naast je kan zitten, al helemaal als je het circuit helemaal over steekt.
Kunnen posts over ChatGPT in andere topics gedaan worden? Of ten minste in het randzaken topic? Dit heeft absoluut niks te maken met het 2023 seizoen.FunkyTrip schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:03:
[...]
het wordt een stuk leuker als je bij elke vraag toevoegt 'in de stijl van Donald Trump' ;-)
[Afbeelding]
Ik denk dat Gasly niet bestraft is omdat ie anders door de strafpunten een race aan de kant moest toekijken en ze daar geen gezeur / discussies over willen.RobertMe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:57:
[...]
Gasly/Ocon was zeer waarschijnlijk ook gewoon bestraft als het niet om twee teamgenoten ging. Incident was bv vergelijkbaar net Vettel & Hamilton toen in Canada. Als je van het circuit af bent geweest moet je er gewoon rekening mee houden dat iemand naast je kan zitten, al helemaal als je het circuit helemaal over steekt.
Dat klopt. Daarom krijgen beide coureurs opgedragen, door de teammanager, om de schuld 100% op zich te nemen. Dan wordt het lastig om te zeggen "nee wij als stewards vinden dat X niet schuldig is en Y wel". In het geval van twee coureurs van verschillende teams zal de kans iets groter zijn dat of geen, of maar een van beide, coureurs schuld bekend.Waah schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:11:
[...]
Maar men kijkt toch nooit naar de omstandigheden?
Tja FIA, maar waarom kunnen ze niet beide schuldig zijn en beide een penalty krijgen?RobertMe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:14:
[...]
Dat klopt. Daarom krijgen beide coureurs opgedragen, door de teammanager, om de schuld 100% op zich te nemen. Dan wordt het lastig om te zeggen "nee wij als stewards vinden dat X niet schuldig is en Y wel". In het geval van twee coureurs van verschillende teams zal de kans iets groter zijn dat of geen, of maar een van beide, coureurs schuld bekend.

Tja dat hebben ze óók weer onhandig aangepakt. Ze hebben wel aangepast voor dit seizoen dat de penalty points enkel gelden voor driver error, niet voor team errors. Maar niet dat met terugwerkende kracht doorvoeren hoorstefanass schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:13:
[...]
Ik denk dat Gasly niet bestraft is omdat ie anders door de strafpunten een race aan de kant moest toekijken en ze daar geen gezeur / discussies over willen.

never mind, dat had niets uitgemaakt voor Gasly
https://uk.sports.yahoo.c...erre-gasly-133900179.html
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 07-04-2023 11:21 ]
Ik denk dat als ie nog op p4 had gereden, dat zijn auto wel de geest had gegeven voor de finishChocoball schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:58:
Om weer wat 2023 nieuws te brengen. Ferrari had bij de grand prix van Australië uit veiligheidsredenen de motoren bij de klantenteams Haas en Alfa Romeo vervangen. Hülkenberg moest bij het einde van de race gelijk zijn wagen aan de kant zetten en een ERS jump out doen.
[Twitter]

Maar dan zoals Hulkenberg doorhobbelen door de laatste bochten. Zolang je niet extreem langzaam bent mogen ze je toch niet inhalen.Martinspire schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat als ie nog op p4 had gereden, dat zijn auto wel de geest had gegeven voor de finish
Nja ik zag bij Palmer volgens mij de vergelijking met de US GP vorig jaar toen Sainz in de rondte werd getikt door Russel. Russel kreeg toen ook gewoon 5 seconden ondanks first lap. Was een vergelijkbaar incident.Waah schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:09:
[...]
[...]
Het zal wel op dit soort "technicalities" weggestopt worden. Maar dat maakt het niet minder vreemd dat naar Sargeant/Nyck niet eens gekeken is, Gasly een rode vlag veroorzaakt door gevaarlijk de baan op te komen, maar Sainz een penalty krijgt voor wat regelmatig als "first lap incident" wordt toegekend.
Maar we weten allemaal wat we kijken
FER (Vasseur) klaagt nu ook dat de straf voor RBR te laag is mbt budgetcap.Transportman schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:13:
Het is echt komkommertijd
Mijn boefje is liev!
Ik verwacht in Baku wel een berg updates. Ondanks dat het er niet het circuit voor is, die pauze zorgt wel voor genoeg tijd om te developen.Chevy454 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:04:
Komkommer iemand? 4 weken pauze is gewoon komkommertijd.
"jammer genoeg" is dat meteen een afwijkend format weekend, jammer als in, eigenlijk maar één vrije training.kevlar01 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:23:
Ik verwacht in Baku wel een berg updates. Ondanks dat het er niet het circuit voor is, die pauze zorgt wel voor genoeg tijd om te developen.
Ben wel benieuwd of het nieuwe format aan gaat slaan. Hoop niet dat we MotoGP taferelen gaan krijgen
Testing, one, two ...
Russell had een lockup en dus niet volledig controle over zijn auto. Met een lockup plus aanrijding ben je meestal de pineut, anders was het vast een first lap incident geweest, gezien hoe sainz zijn lijn koos in Austin.TinusXIII schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:15:
[...]
Nja ik zag bij Palmer volgens mij de vergelijking met de US GP vorig jaar toen Sainz in de rondte werd getikt door Russel. Russel kreeg toen ook gewoon 5 seconden ondanks first lap. Was een vergelijkbaar incident.
Vergelijkbaar maar zeker niet gelijk, ook compleet ander type bocht.
erutangiS
En volgens mij is de kwalificatie dat weekend ook zo dat Q3 op hard is, Q2 op medium en Q1 op soft.
F1 teams agree on changes to sprint race format for Azerbaijan Grand Prix
Akkoord Formule 1: twee kwalificaties en nog maar één training tijdens GP met sprintrace
Roll the dice...
[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 07-04-2023 16:48 ]
Heb wel wat anders te doen dan 2 kwalificaties en 2 races in een weekend kijken.
Ik denk dat ik gewoon niet alles ga kijken dit jaar. Ben al gestopt met voor- en nabeschouwingen te kijken. Kost me allemaal te veel tijd.
En dat terwijl ik al sinds 1982 of zo kijk en normaal niks wil missen.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Helmaal mee eens en ik vind het ook teveel race-weekenden tegenwoordig.josh-hill schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:55:
Ik zou willen zeggen "leuk dat ze wat nieuws proberen, want het huidige format is kapot", maar dan zou ik liegen. Ik zie dit soort ontwikkelingen eerder met lede ogen tegemoet.
Heb wel wat anders te doen dan 2 kwalificaties en 2 races in een weekend kijken.
Ik denk dat ik gewoon niet alles ga kijken dit jaar. Ben al gestopt met voor- en nabeschouwingen te kijken. Kost me allemaal te veel tijd.
Wat is daar dan de verbetering aan? Wat heb je nu aan twee kwalificaties achter elkaar als je niets aan instellingen mag veranderen? Of mag dat juist wel?sjaool schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:46:Een training en dan meteen kwalificeren voor de race op zondag dus. Zaterdag een kwalificatie voor de sprint race met meteen daar achteraan de sprint race.
Ik denk dat je nog steeds een vrije training op zaterdag hebt. Zo is die niet meer voor spek en bonen.Toke_gt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:20:
[...]
Wat is daar dan de verbetering aan? Wat heb je nu aan twee kwalificaties achter elkaar als je niets aan instellingen mag veranderen? Of mag dat juist wel?
Of mag je dan nog steeds niks na de (eerste) kwalificatie aanpassen? Zou je wel zeggen inderdaad. Het slaat allemaal nergens op.
[ Voor 15% gewijzigd door josh-hill op 07-04-2023 17:30 ]
Dan zouden er drie sessies zijn op zaterdag (Q voor sprint, sprint, en die FP die jij benoemd). Lijkt mij toch zeer onwaarschijnlijk.josh-hill schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:28:
[...]
Ik denk dat je nog steeds een vrije training op zaterdag hebt. Zo is die niet meer voor spek en bonen.
Bij mijn weten:
Vrijdag: FP en Q race
Zaterdag: Q sprint en sprint
Zondag: race
Die dubbele Q zal wel half te maken hebben met "als je slecht resultaat in sprint hebt moet je daarvoor niet bestraft worden op zondag". Maar dan kunnen ze net zo goed de sprint en race op basis van deze Q doen.
Of ze hopen op wisselingen in (weers)omstandigheden waardoor er verschillen komen. Met die dubbele races in 2020 waren ze meestal wel anders. Maar daar zaten 5 dagen tussen, nu dan 1.
Dat ben ik zeker met je eens, maar ik begreep dat die training vervalt en alleen FP1 overblijft. Zonder training kun je niet echt aanpassingen aan je auto doen, zonder aanpassingen heb je gewoon twee Q’s achter elkaar. Enige voordeel wat ik zie is dat je met slechte sprint-Q en -race niet ook meteen de hoofdrace hebt verknald. Maar de kans op dat laatste is weer groter doordat je maar 1 FP hebt.josh-hill schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:28:
[...]
Ik denk dat je nog steeds een vrije training op zaterdag hebt. Zo is die niet meer voor spek en bonen.
Je hebt gelijk. Ik had de artikelen niet gelezen. De tweede vrije training is vervallen.RobertMe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:31:
[...]
Dan zouden er drie sessies zijn op zaterdag (Q voor sprint, sprint, en die FP die jij benoemd). Lijkt mij toch zeer onwaarschijnlijk.
Bij mijn weten:
Vrijdag: FP en Q race
Zaterdag: Q sprint en sprint
Zondag: race
Die dubbele Q zal wel half te maken hebben met "als je slecht resultaat in sprint hebt moet je daarvoor niet bestraft worden op zondag". Maar dan kunnen ze net zo goed de sprint en race op basis van deze Q doen.
Of ze hopen op wisselingen in (weers)omstandigheden waardoor er verschillen komen. Met die dubbele races in 2020 waren ze meestal wel anders. Maar daar zaten 5 dagen tussen, nu dan 1.
Mogen ze wel de F1 website updaten. ^_^
Ik bedoel meer dat ie daarmee dan niet op het podium was gekomen ook al had Sainz een penalty gehad. Wat wel typisch Hulkenberg zou zijn.RobertMe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:31:
[...]
Maar dan zoals Hulkenberg doorhobbelen door de laatste bochten. Zolang je niet extreem langzaam bent mogen ze je toch niet inhalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 07-04-2023 17:38 ]
Met FP2 mochten ze vorig seizoen ook niks meer aanpassen toch? De auto stond namelijk al onder parc ferme na de kwalificatie.Toke_gt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:35:
[...]
Dat ben ik zeker met je eens, maar ik begreep dat die training vervalt en alleen FP1 overblijft. Zonder training kun je niet echt aanpassingen aan je auto doen, zonder aanpassingen heb je gewoon twee Q’s achter elkaar. Enige voordeel wat ik zie is dat je met slechte sprint-Q en -race niet ook meteen de hoofdrace hebt verknald. Maar de kans op dat laatste is weer groter doordat je maar 1 FP hebt.
Klopt, maar daarom zie ik dus de meerwaarde niet zo met twee Q’s. Als je toch niets aan instellingen mag aanpassen en geen training hebt… Het is fijn dat je met slecht resultaat sprintrace niet meteen je hoofdrace verziekt hebt, maar dat bereik je al door het eindresultaat van de sprintrace niet als startopstelling voor de hoofdrace te zien.TinusXIII schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:38:
[...]
Met FP2 mochten ze vorig seizoen ook niks meer aanpassen toch? De auto stond namelijk al onder parc ferme na de kwalificatie.
En de sprint races met de rem erop werkte ook niet echt dus wie weet brengt dit wat meer spektakel met zich mee.
Toen ze met de sprint begonnen vond ik het niet zo top nog vorig jaar was het al beter.
In dit artikel in het AD maakt Vasseur best een suffe vergelijking. Hij geeft aan dat voetbaltrainingen daags voor een wedstrijd ook niet interessant genoeg zijn voor een tv-uitzending. Op zich waar en je kunt je afvragen of de FP’s het aankijken waard zijn (ik vind van wel), maar je kunt F1 toch niet vergelijken met voetbal? Die teams trainen dagelijks, de F1 traint alleen maar die 1-2-3x in een raceweekend. Hoe moeten ze anders weten of de wijzigingen effect hebben en hoe moeten jonge coureurs anders ervaring opdoen.
Mooie oude tijden. Waar de kwalificatie nog met plakkerige banden, speciale motoren, minimale brandstof over de baan vlogen alsof ze superhelden waren (later als ik groot ben word ik F1 coureurjosh-hill schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:55:
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:19
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Kwalificaties en de race probeer je toch altijd te kijken, dat lukt meestal ook wel. En nu moet je haast voor je gevoel het hele weekend zien, dat gaat toch wringen.
Maar dat willen ze juist niet want ze willen dat er elke dag van een raceweekend actie is.ArjenIsM3 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:53:
Als we dan toch een sprintrace moeten hebben, doe dan 2x training op vrijdag, kwalificatie en sprintrace op zaterdag en gewone race op zondag. Of hou het gewoon bij het oude format.
Ik vind het nog steeds niks die sprintraces. Nergens voor nodig.
Die vergelijking gaat dus ook niet op. Ik vind de vrije trainingen altijd leuk om te volgen en een mooie opbouw naar de race. De nieuwe opzet van de sprint race weekenden vind ik dan wel weer interessant alleen ik vrees wel dat weersomstandigheden een grotere rol gaan spelen. We zullen zien of het verschil gaat maken of dat we de usual suspects gewoon weer iedere kwalificatie op dezelfde plek zien starten.Toke_gt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:04:
[...]
In dit artikel in het AD maakt Vasseur best een suffe vergelijking. Hij geeft aan dat voetbaltrainingen daags voor een wedstrijd ook niet interessant genoeg zijn voor een tv-uitzending. Op zich waar en je kunt je afvragen of de FP’s het aankijken waard zijn (ik vind van wel), maar je kunt F1 toch niet vergelijken met voetbal? Die teams trainen dagelijks, de F1 traint alleen maar die 1-2-3x in een raceweekend. Hoe moeten ze anders weten of de wijzigingen effect hebben en hoe moeten jonge coureurs anders ervaring opdoen.
Canada 2011. Als je 4 uur hebt.darkdesign schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:09:
Iemand een suggestie voor een spectaculaire race om terug te kijken? Maakt niet uit welk jaartal.
België 2021?darkdesign schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:20:
[...]
4u27 zie ik zelfs op F1TV, ik hou hem in gedachten. Misschien een iets kortere voor vandaag?
Zonder al te veel spoilers, het is niet 4,27u zuivere race tijddarkdesign schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:20:
[...]
4u27 zie ik zelfs op F1TV, ik hou hem in gedachten. Misschien een iets kortere voor vandaag?

Ik word nieuwsgierig.. Ik ga hem zo maar eens kijkenShinji schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:29:
[...]
Zonder al te veel spoilers, het is niet 4,27u zuivere race tijd![]()
Laat om 16:00 maar weten wat je er van vonddarkdesign schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:34:
[...]
Ik word nieuwsgierig.. Ik ga hem zo maar eens kijken
Met een beetje FF ben je wel een stuk eerder klaar.Arjantje72 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:35:
[...]
Laat om 16:00 maar weten wat je er van vond
Das het voordeel van een replay.
PSN
Haha zal ik doenArjantje72 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:35:
[...]
Laat om 16:00 maar weten wat je er van vond
Kon dat toen live ook maarYakuzA schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:38:
[...]
Met een beetje FF ben je wel een stuk eerder klaar.
Das het voordeel van een replay.
Beetje vogelspotten met DC & Brundle.Martinspire schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:07:
och ik vond het commentaar wel cool.
https://www.racefans.net/rate-the-race/f1-fanatic-top-100/darkdesign schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:09:
Iemand een suggestie voor een spectaculaire race om terug te kijken? Maakt niet uit welk jaartal.
Altsu
Spa 1998?RobertMe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:39:
[...]
https://www.racefans.net/rate-the-race/f1-fanatic-top-100/
AltsuEn dan is die pas sinds 2008. Dan mis je bv nog de klassiekers als Spa 1999 en Monaco 1996
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://www.motorsport.co...ot-baseball-bat/10454425/However, the four-week gap in lieu of a Chinese event means many parties are on holiday while tyre manufacturer Pirelli faces a race to supply extra tyres in time. It is more likely, therefore, that a revised sprint race structure will wait until Austria in July.
Om wat aan te vullen, maar ik kan nog wel een half uurtje doorgaan:RobertMe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:39:
[...]
https://www.racefans.net/rate-the-race/f1-fanatic-top-100/
AltsuEn dan is die pas sinds 2008. Dan mis je bv nog de klassiekers als Spa 19998 en Monaco 1996
België 1995 (Schumacher/Hill), Japan 1994 (Schumacher/Hill), Duitsland 2000 (Barrichello), Monaco 1982, Monaco 1984, USA 1990 (Senna/Alesi), Europa 1995, Europa 1999
Geen blad voor de mond en het is ook nog eens de waarheid.DaniëlWW2 schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:50:
Aangezien we nu toch een zomerstop, uh lente stop hebben, ga ik bij uitzondering eens iets van Formuladank linken.
spoiler:Oof, dat is een harde zelfs voor Verstappen. Ook dat het uitgezonden mocht worden.
Bij nat weer hebben ze alleen maar regenband en bij droog weer keuzestress. Hard, Medium of Soft.
Dus voortaan als FIA of FOM iets nieuws wilt introduceren waar de coureurs en de teambazen geen zin in hebben kunnen gewoon op vakantie gaan?Chocoball schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:51:
De voorgestelde wijziging om vanaf Azerbeidzjan vrije training 2 te laten vervallen en 2 aparte kwalificaties voor sprint en race te houden gaat het waarschijnlijk niet halen. Blijkbaar zijn een flink aantal hoofdrolspelers met vakantie en heeft Pirelli moeite om de extra banden op tijd te leveren. Als iedereen instemt gaat het voorstel waarschijnlijk pas in juli van start bij de sprint in Oostenrijk.
[...]
https://www.motorsport.co...ot-baseball-bat/10454425/
Je vergeet intermediates wanneer het te nat is en wets wanneer het droog issjaool schreef op maandag 10 april 2023 @ 02:18:
[...]
Geen blad voor de mond en het is ook nog eens de waarheid.
Bij nat weer hebben ze alleen maar regenband en bij droog weer keuzestress. Hard, Medium of Soft.
Hockenheim 2019?darkdesign schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:09:
EDIT: Klein voorproefje:
[ Voor 25% gewijzigd door Sir_Lion op 10-04-2023 10:57 ]
In de paddock zijn de meningen verdeeld. Zo is Verstappen tegen sprint races en was Russell dat eerst ook maar staat hij nu open voor aanpassingen.NeverSettle schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:55:
[...]
Dus voortaan als FIA of FOM iets nieuws wilt introduceren waar de coureurs en de teambazen geen zin in hebben kunnen gewoon op vakantie gaan?
FOM, Domenicali (eerder nog met Brawn), wil de show verbeteren. Elke dag moet het feest zijn voor de toeschouwer. Vrije trainingen moeten plaats maken voor spanning en beloning en blijkbaar wordt er ingezet op extra kwalificaties en (sprint) races. Misschien zijn 3 vrije trainingen wat veel, met minder trainingen zoals bij F2 en F3 beperk je de voorbereiding en bouw je meer onzekerheiden in.
Er zijn vanaf 2020 meer rode vlag situaties geweest dan in de decennia ervoor. De wedstrijd neutrailseren, reparaties toestaan, banden vervangen, racevolgorde aanpassen maakt het allemaal meer kunstmatig. Misschien leuk voor de Drive to Survive kijkers of het Amerikaanse publiek maar minder voor de traditionele fans.
Dan de gehoopte 24-25 races per seizoen en onbekend aantal sprint races zorgt dat de kalender voor teams en toeschouwers alleem maar voller wordt maar mogelijk niet beter. Daarnaast strookt het ook niet met de CO2 reductie doelstellingen van de Formule 1.
Teambaas Wolff zegt in het artikel dat het goed is om de populariteit van de Formule 1 te willen verhogen maar hij blijft voorstander van de traditionele raceweekenden. Aanpassingen moeten niet te groots zijn maar juist fijnmazig. Daar kan ik het niet mee oneens zijn.
Inderdaad. Helemaal vergeten dat die er ook nog zijn.NeverSettle schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:57:
[...]
Je vergeet intermediates wanneer het te nat is en wets wanneer het droog is
Drie vrije trainingen zijn voor het publiek wellicht niet zo interessant, maar voor de teams is het wel noodzakelijk om de wagen fatsoenlijk af te stellen. Red Bull had toch in de weekenden met de sprintraces vorig jaar moeite om tijdig de juiste setup te vinden?Chocoball schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:14:
[...]
In de paddock zijn de meningen verdeeld. Zo is Verstappen tegen sprint races en was Russell dat eerst ook maar staat hij nu open voor aanpassingen.
FOM, Domenicali (eerder nog met Brawn), wil de show verbeteren. Elke dag moet het feest zijn voor de toeschouwer. Vrije trainingen moeten plaats maken voor spanning en beloning en blijkbaar wordt er ingezet op extra kwalificaties en (sprint) races. Misschien zijn 3 vrije trainingen wat veel, met minder trainingen zoals bij F2 en F3 beperk je de voorbereiding en bouw je meer onzekerheiden in.
Er zijn vanaf 2020 meer rode vlag situaties geweest dan in de decennia ervoor. De wedstrijd neutrailseren, reparaties toestaan, banden vervangen, racevolgorde aanpassen maakt het allemaal meer kunstmatig. Misschien leuk voor de Drive to Survive kijkers of het Amerikaanse publiek maar minder voor de traditionele fans.
Dan de gehoopte 24-25 races per seizoen en onbekend aantal sprint races zorgt dat de kalender voor teams en toeschouwers alleem maar voller wordt maar mogelijk niet beter. Daarnaast strookt het ook niet met de CO2 reductie doelstellingen van de Formule 1.
Teambaas Wolff zegt in het artikel ook dat het goed is om de populariteit van de Formule 1 te willen verhogen maar hij blijft voostander van de traitionele raceweekenden. Aanpassingen moeten niet te groots zijn maar juist fijnmazig. Daar kan ik het niet mee oneens zijn.
Als dat nog steeds het geval is zou Red Bull de sprint races alsnog links kunnen laten liggen. Gewoon de Q (sprintrace) en de sprintrace als extra vrije training gebruiken zodat de setup optimaal is voor de race. Als op die manier je kans op 25/18 punten op de zondag gemaximaliseerd wordt is het dat wel waard om de maximaal 3 punten op de zaterdag voor op te geven.
Behalve dan dat je in sprint weekenden na FP1 geen drol meer aan je auto mag veranderenalexbl69 schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:43:
[...]
Drie vrije trainingen zijn voor het publiek wellicht niet zo interessant, maar voor de teams is het wel noodzakelijk om de wagen fatsoenlijk af te stellen. Red Bull had toch in de weekenden met de sprintraces vorig jaar moeite om tijdig de juiste setup te vinden?
Als dat nog steeds het geval is zou Red Bull de sprint races alsnog links kunnen laten liggen. Gewoon de Q (sprintrace) en de sprintrace als extra vrije training gebruiken zodat de setup optimaal is voor de race. Als op die manier je kans op 25/18 punten op de zondag gemaximaliseerd wordt is het dat wel waard om de maximaal 3 punten op de zaterdag voor op te geven.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In de nieuwe opzet met 2 kwalificaties, sprint en race wil men wel aanpassingen doen aan de parc fermé regels was het idee.BM schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:50:
[...]
Behalve dan dat je in sprint weekenden na FP1 geen drol meer aan je auto mag veranderen
Aaaah, dat had ik niet meegekregenChocoball schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:03:
[...]
In de nieuwe opzet met 2 kwalificaties, sprint en race wil men wel aanpassingen doen aan de parc fermé regels was het idee.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Sinds vorig jaar zijn er 8 punten te verdienen in de sprintrace...alexbl69 schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:43:
[...]
Drie vrije trainingen zijn voor het publiek wellicht niet zo interessant, maar voor de teams is het wel noodzakelijk om de wagen fatsoenlijk af te stellen. Red Bull had toch in de weekenden met de sprintraces vorig jaar moeite om tijdig de juiste setup te vinden?
Ben ik de enige die de 3 vrije trainingen (vrijwel) altijd geheel kijk en dat leuk en leerzaam vind?alexbl69 schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:43:
[...]
Bijkomend voordeel is dat ik tijdens de race meestal foutloos weet wat de volgende bocht is, zowel bij baan shots als bij shots vanaf de auto, als bij helmcamera beelden. Dat maakt voor mij de beleving tijdens de race veel beter en leuker. Geef wel toe dat het veel tijd kost en die tijd moet je ook wel hebben natuurlijk. Of er voor maken.
Je kan natuurlijk ook tijdens de vrije trainingen je eigen vrije trainingen rijden op de sim, dan weet je ook precies hoe de baan looptAvK schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:53:
[...]
Ben ik de enige die de 3 vrije trainingen (vrijwel) altijd geheel kijk en dat leuk en leerzaam vind?
Bijkomend voordeel is dat ik tijdens de race meestal foutloos weet wat de volgende bocht is, zowel bij baan shots als bij shots vanaf de auto, als bij helmcamera beelden. Dat maakt voor mij de beleving tijdens de race veel beter en leuker. Geef wel toe dat het veel tijd kost en die tijd moet je ook wel hebben natuurlijk. Of er voor maken.
Dat klopt maar ik heb geen Sim......DataGhost schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:10:
[...]
Je kan natuurlijk ook tijdens de vrije trainingen je eigen vrije trainingen rijden op de sim, dan weet je ook precies hoe de baan loopt
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2023] Racetopics