Eens, ik ook!Yzord schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:58:
Ik ben normaal niet van slow chatting in F1 topics, maar ik wil nu wel een klein duitje in de zak doen. Ik hoop echt dat Perez dit seizoen gaat redden door Verstappen flink dwars te zitten. Ik ben Verstappen fan, maar meer F1 fan. En ik hoop dan dus ook dus Perez hem het vuur aan de schenen legt om zodoende dit seizoen te redden. En van wat ik kon zien gisteren is de strijd losgebarsten. May the best driver win.
Het ouderwetse Lauda/Prost fight. Smullen
Maar vraag mij af of het Perez gaat lukken.
In alle trainingen stond Perez toch op stevige afstand van Max. Oke, dat zijn trainingen dus zegt zeker niet alles.
In de race kwam Max gestaag naar voren en liep Perez maar mondjesmaat uit op o.a. Alonso. Dat laatste zou strategie kunnen zijn, waarom hard pushen als er geen direct druk is? Alonso had immers ook nog een tijdsstraf.
Na de SC had Max weer aansluiting met de kop en wist Perez gelijk een stevig gat te slaan, dat heeft hem uiteindelijk de winst opgeleverd. Toen Max op P2 lag gingen de rondetijden tussen beide gelijk op en kon Max niet echt dichterbij komen.
Meer dan terechte winst voor Perez, dat staat buiten kijf. We gaan vast nog wel 1-op-1 gevechten tussen beide zien, ik denk wel te weten wie als winnaar uit deze gevechten naar boven komt.
Ik durf Max wel in het rijtje Lauda/Prost te vermelden, Perez toch eigenlijk niet. Absoluut geen slechte coureur en meer dan prima coureur aan de zijde van Max, een potentiële wereldkampioen? Nee, dat niet.