Het is wel een Rijksmonument, dus aan die moderniseringsslag zullen wat prijsverhogende haken en ogen zitten. En in Rouveen zijn de prijzen voor verbouwde boerderijen niet zo heel extreem,. Je zult het vooral voor je eigen woongenot moeten doen, want de kans is groot dat de verbouwingskosten flink hoger zijn dan de waardevermeerdering.MooDyBLueS schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:25:
[...]
Geen gekke prijs als je het mij vraagt, zeker gezien het perceel wat je erbij krijgt. Zo te zien ook nog best redelijk onderhouden, ik zie zo snel niks wat echt compleet vervallen is, maar het heeft zeker een moderniseringsslag (en isolatie) nodig. Maar ik kom vergelijkbare wel verbouwde woningen tegen die zomaar voor 7-8 ton weggaan.
Als koper zou ik een zwaaihaak in het koopcontract bedingen, dr zit volgens mij geen enkele rechte hoek in dat pandbreinonline schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:49:
Een niet standaard woning in Tull en 't Waal: https://www.funda.nl/koop...huis-42244891-lekdijk-90/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ook hier in Deventer (jaren 80 wijk) staat er eentje. Nooit geweten dat dit ooit een catalogus woning was!Joarie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:15:
[...]
Grappig, jij zegt niet standaard en ik dacht meteen aan een cataloguswoning die in de jaren 90 te bestellen was. Kon ze zo aanwijzen in de nieuwbouwwijken van die periode
https://www.google.nl/map...!7i16384!8i8192?entry=ttu
[ Voor 3% gewijzigd door BBKing op 27-09-2023 14:18 ]
toch even verder gekeken:MooDyBLueS schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:24:
[...]
Zeg dat wel. Je moet geen Porsche Panamera of BMW 7-serie hier naar binnen willen wurmen, of andere 5 meter lange joekels.
Hoe de auto hier nu staat en binnen gekomen is, is denk ik wel dé methode. Achteruit naar beneden en zodra je de kont in de garage hebt kan je de draai maken. Achteruit kan je namelijk veel beter in krappe ruimtes manoeuvreren dan vooruit. Ik weet alleen niet of ik hier op dagelijkse basis gebruik van zou maken, hoogstens tijdens vakantie een auto stallen. Ook in de winter lijkt dit handig, maar ik heb eens gewerkt bij een bedrijf waar de ingang van garage onder een kleine helling naar beneden liep, net als hier ongeveer, erin komen was niet zo'n probleem maar als je dan pech hebt en het heeft gesneeuwd dan sta je met het halve bedrijf om 17u eerst alle sneeuw weg te scheppen en mag je vervolgens hopen dat de toplaag niet alsnog ijsglad is. Verschil is: bij deze woning heb je niet 50 man om je te helpen, ga ik maar even vanuit.
De oprij baan naar de garage is voorzien elektrische vloer verwarming.
blup
Joarie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:15:
[...]
Grappig, jij zegt niet standaard en ik dacht meteen aan een cataloguswoning die in de jaren 90 te bestellen was. Kon ze zo aanwijzen in de nieuwbouwwijken van die periode
offtopic:
Het is niet echt de standaard jaren '80 woning die je op iedere straathoek tegenkomt. Maar dat is wat anders dan dat het een unieke woning zou zijn.
Het is niet echt de standaard jaren '80 woning die je op iedere straathoek tegenkomt. Maar dat is wat anders dan dat het een unieke woning zou zijn.
Vind wansmaak nogal een groot woord. Het is ook niet mijn smaak, maar wel consequent doorgevoerd en iemand heeft dit mooi gevonden. Dus is er vast nog iemand die het mooi vindt.UTMachine schreef op woensdag 27 september 2023 @ 06:58:
[...]
Ik vind de opmerking "ademt een luxe Oosterse sfeer." wel grappig, een beter woord is wansmaak
[ Voor 0% gewijzigd door leto001 op 28-09-2023 14:15 . Reden: Fixed typo ]
Huis, 580k (Lijkt goedkoop ofzo?)

met 2 woonkamers,

met een golfplafond?

Hier is de tegelzetter ook wel even zoet mee geweest

en tweaker?

met een bureau op een verrijdbaar platform... Ik weet niet in welke situatie dit handig is.
https://www.funda.nl/koop...huis-42355690-parklaan-1/

met 2 woonkamers,

met een golfplafond?

en tweaker?

met een bureau op een verrijdbaar platform... Ik weet niet in welke situatie dit handig is.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Stofzuigen, ramen lappen, als je eens ergens anders wil zitten, tal van situaties duspaQ schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:25:
Veroordeel niet, verwonder u slechts
En deze gaat in de executieveiling:

Aan een redelijk drukke weg, maar wel aan de rand van 'de' gewilde wijk.
https://www.funda.nl/koop...44211-leyenbroekerweg-55/
zou het echt al zo lang te koop staan?
/f/image/xIvIlC5weZCfiuN0dmaR3LMU.png?f=fotoalbum_large)
(En wat is er dan mee
)

/f/image/xIvIlC5weZCfiuN0dmaR3LMU.png?f=fotoalbum_large)
(En wat is er dan mee
ja dat heb ik echt zo vaakNo Hands schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:30:
[...]
Stofzuigen, ramen lappen, als je eens ergens anders wil zitten, tal van situaties dus
Ik vind hem heel leuk bedacht, weer eens wat anders en blijft toch hangen. Zo heb ik even geleden een makelaar gezien die in de video paaseieren had verstopt. Als je het juiste aantal had gevonden kon je een prijsje winnen.Gillonde schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:56:
Zoek het gele autootje op bijna elke foto
https://www.funda.nl/koop...2355396-ridderhoflaan-45/
You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910
Kan ook zijn dat de bewoner 2 meter lang is en op deze manier het standaardbureau op arbo-hoogte heeft gekregen.
Dat denk ik niet.Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:55:
[...]
Kan ook zijn dat de bewoner 2 meter lang is en op deze manier het standaardbureau op arbo-hoogte heeft gekregen.
Het hele ding is 1 constructie. Boven en beneden zijn ook exact hetzelfde.
En verrijdbare bureau's hebben eenvoudigweg gewoon wieltjes, niet heel zo'n bodem.
Goedkoop? Valt wel mee, het is Limburg en nog aardig zuidelijk ook, dat is samen met het hoge noorden nu eenmaal de goedkoopste regio in ons land. Het is wel een vrij grote woning en ruim perceel, maar ook uit 1955 en 'slechts' label B. Eentje die in 2018 is geregistreerd nota bene, dus het oude label en logisch dat ze hem nu geen nieuw label gaan geven, dat wordt gegarandeerd C of D of er moet veel meer gedaan zijn qua isolatie dan nu uit de informatie en het bouwjaar blijkt, maar dan zou ik juist een nieuw label aanvragen.paQ schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:25:
Huis, 580k (Lijkt goedkoop ofzo?)
[Afbeelding]
met 2 woonkamers,
[Afbeelding]
met een golfplafond?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en tweaker?
[Afbeelding]
Voor die regio is het gewoon een normale prijs, kijk ook maar de andere woningen in Landraaf.
Kan het ook zo zijn dat wij in dit topic soms iets teveel ergens achter zoeken en dat alles een goede reden moet hebben?paQ schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:58:
[...]
Dat denk ik niet.
Het hele ding is 1 constructie. Boven en beneden zijn ook exact hetzelfde.
En verrijdbare bureau's hebben eenvoudigweg gewoon wieltjes, niet heel zo'n bodem.
Ik heb nu een bureau wat ik van mijn zwager heb gekregen, zijn werkgever ging een aantal jaar geleden nieuwe bureaus aanschaffen, van die elektrisch in hoogste verstelbare, en deze mochten met de medewerkers gratis mee. Toeval wil dat hij wist dat ik aan het rondkijken was, dus zo ben ik aan mijn bureau gekomen. Basic ding maar met 180cm breed zat en mega stevig, dat haal je niet bij de Ikea zullen we maar zeggen en deze zal nog 10 jaar mee kunnen gaan. En in hoogte verstelbaar, maar dan handmatig.
Anyway, ik raak teveel offtopic. Punt is dat het bureau wat we zien er wellicht puur staat omdat meneer of mevrouw gewoon heeft overgenomen/gekregen? Niet alles hoeft volledig doordacht en rationeel nieuw gekocht te zijn en dus een reden te hebben waarom "daarvoor gekozen is".
Als randstedeling toch wel schrikken, gooi er een paar ton tegenaan en je bent evenveel kwijt als een krappe Vinex-tweekapper.MooDyBLueS schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:05:
Voor die regio is het gewoon een normale prijs, kijk ook maar de andere woningen in Landraaf.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wat er mee is? Het staat in SittardpaQ schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:31:
En deze gaat in de executieveiling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(En wat is er dan mee)
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
GeweldigBoris96 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:30:
[...]
[Afbeelding]
-"Hoeveel keukenkastjes wilt u?"
-"Ja"
En dan ook die 3 kastjes de hoek om. Want dat maakt het verschil
Dat je de hele wand vol maakt met kastjes, nou vooruit. Maar de hoek om (en dan staat die pilaar ook nog in de weg?)?
edit: Pilaar lijkt mee te vallen.
En van dit soort foto's krijgt mijn OCD jeuk:

Kan je dan echt niet even aan het einde van het stofzuigen nog wat rechte banen trekken?
[ Voor 22% gewijzigd door Twhomp op 28-09-2023 10:58 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Maar wat moet dat lekker zijn om zo een ruimte te hebben tot je beschikking, met al die opbergruimte voor je tools en hobby etc.. Heerlijk..Boris96 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:30:
[...]
[Afbeelding]
-"Hoeveel keukenkastjes wilt u?"
-"Ja"
Mmh, welk kastje lag dat ding ook alweer. Je zoekt je sufiketot schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:45:
[...]
Maar wat moet dat lekker zijn om zo een ruimte te hebben tot je beschikking, met al die opbergruimte voor je tools en hobby etc.. Heerlijk..
Daar is een oplossing voor die ze in de vermelding van @Piet91 ook gebruikenArjantje72 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:10:
[...]
Mmh, welk kastje lag dat ding ook alweer. Je zoekt je suf
https://gathering.tweaker...message/76657190#76657190

Ik denk dat er betere oplossingen te bedenken zijn voor je klusspullen in de garage inderdaad..
[ Voor 10% gewijzigd door Csotranme op 28-09-2023 12:16 ]
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Ik zou als dat het enige probleem is er een nieuwe trap in zetten en deze de andere kant op laten draaien/lopen. moet zonder probleem kunnen als ik de bovenverdieping zie.
MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:42:
Om trouwens nog even door te pakken op slechte indelingen:
https://www.funda.nl/koop...s-42125142-lindenlaan-35/
Dit is een woning die wij op het oog hadden, het vinkte heel wat van ons checklijstje af: vrijwel nieuw, warmtepomp, A+ label, 4/5 slaapkamers, rustig dorp, redelijke tuin, 2 eigen parkeerplaatsen.
Maar kijk eens naar de indeling van keuken, woonkamer en hal en de trap dan ook met name:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Trap zit praktisch naast je bank en tv-meubel. Optie was wellicht om de muur daar dicht te maken, maar dan loop je vanaf de trap tegen de muur aan. Muur nog verder doortrekken maakt je woonkamer veel te klein.
Ander nadeel: je bank zit ook praktisch naast de keuken en veel andere indelingsmogelijkheden heb je hier niet:
[Afbeelding]
Dus ondanks dat dit huis verder geen enkel nadeel voor ons kende, was dit wel een afknapper. Het is zeker voor modernere huizen (lees alles vanaf zo'n beetje 2000, puur mijn beleving) wel een van de slechtste indelingen die ik ooit ben tegengekomen.
Dus in de onderkast tussen de oven en de spoelbak staan de pannen volgens het logo?Csotranme schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:15:
[...]
Daar is een oplossing voor die ze in de vermelding van @Piet91 ook gebruiken![]()
https://gathering.tweaker...message/76657190#76657190
[Afbeelding]
Ik denk dat er betere oplossingen te bedenken zijn voor je klusspullen in de garage inderdaad..

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Zoiets moet je alleen willen als je slecht trappen kunt lopen met een slaapkamer op de bg. Want dat kost een hoop ruimte.MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:42:
Om trouwens nog even door te pakken op slechte indelingen:
https://www.funda.nl/koop...s-42125142-lindenlaan-35/
Dit is een woning die wij op het oog hadden, het vinkte heel wat van ons checklijstje af: vrijwel nieuw, warmtepomp, A+ label, 4/5 slaapkamers, rustig dorp, redelijke tuin, 2 eigen parkeerplaatsen.
Maar kijk eens naar de indeling van keuken, woonkamer en hal en de trap dan ook met name:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Trap zit praktisch naast je bank en tv-meubel. Optie was wellicht om de muur daar dicht te maken, maar dan loop je vanaf de trap tegen de muur aan. Muur nog verder doortrekken maakt je woonkamer veel te klein.
Ander nadeel: je bank zit ook praktisch naast de keuken en veel andere indelingsmogelijkheden heb je hier niet:
[Afbeelding]
Dus ondanks dat dit huis verder geen enkel nadeel voor ons kende, was dit wel een afknapper. Het is zeker voor modernere huizen (lees alles vanaf zo'n beetje 2000, puur mijn beleving) wel een van de slechtste indelingen die ik ooit ben tegengekomen.
Ik vind de speelse indeling wel leuk, tegenwoordig is alles U of L vormig..
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Volgens mij is dat de vaatwassertimovd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:27:
[...]
Dus in de onderkast tussen de oven en de spoelbak staan de pannen volgens het logo?
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Helemaal mee eens, ons gevoel zei alleen dat de ruimte te klein is om dit speels én bruikbaar te maken. Alles zit zo dicht op elkaar gelijk.Sport_Life schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:28:
[...]
Zoiets moet je alleen willen als je slecht trappen kunt lopen met een slaapkamer op de bg. Want dat kost een hoop ruimte.
Ik vind de speelse indeling wel leuk, tegenwoordig is alles U of L vormig..
Een U-vorm vind ik nog tot daar aan toe, zeker als er speelse elementen inzitten zoals een doorgang naar eetkamer en/of keuken met (boeken)kasten aan weerszijden en dan een dubbele openslaande deur of schuideur. Maar een L-vorm vind ik ook het meest inspiratieloze wat er is, want 9 van de 10 keer is de knik in de L ervoor bedoeld om daar je woonkamer/zitgedeelte te realiseren, maar is het vaak maar een meter of 3 wat het de hoek om gaat waardoor je er precies niks aan hebt, het blijft dan één ruimte waarin je richting eetkamer en keuken kijkt. Maar goed, voor cataloguswoningen snap ik het ook wel, al is het wel jammer om te zien dat we in ons land blijkbaar sinds de jaren 70/80 ofzo alle inspiratie verloren zijn, want er zijn genoeg jaren 10-50 woningen met prachtige indelingen te vinden.
Voor ons was dat niet het enige probleem. Ook de indeling van woonkamer en keuken is verre van ideaal. Eigenlijk zou ik, zoals iemand anders ook al zei, de keuken en woonkamer omgedraaid willen hebben en dan waar nu de trap begint de muur dicht, deur aan de andere kant naar de woonkamer en dan zou het een prima indeling zijn. Maar het is ook door de speelse indeling niet enorm praktisch en dus ben je erg beperkt met je mogelijkheden waar je meubels enzo neerzet. En nu nog bij een zgan woning de hele keuken afbreken en verplaatsen, dat gaat hem voor ons ook niet worden. Je betaalt immers ook al 'nieuwbouw' prijzen en dan kan je er zelf nog eens 50k tegenaan gooien, dat werd ons te gortig.jvbosma schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:22:
Ik zou als dat het enige probleem is er een nieuwe trap in zetten en deze de andere kant op laten draaien/lopen. moet zonder probleem kunnen als ik de bovenverdieping zie.
[...]
Nadeel van U vind ik dat er veel loze ruimte zit tussen woonkamer en keuken, daar kun je een boekenkast kwijt maar verder is het loopruimte waar je niet zoveel mee kan.MooDyBLueS schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:32:
[...]
Helemaal mee eens, ons gevoel zei alleen dat de ruimte te klein is om dit speels én bruikbaar te maken. Alles zit zo dicht op elkaar gelijk.
Een U-vorm vind ik nog tot daar aan toe, zeker als er speelse elementen inzitten zoals een doorgang naar eetkamer en/of keuken met (boeken)kasten aan weerszijden en dan een dubbele openslaande deur of schuideur. Maar een L-vorm vind ik ook het meest inspiratieloze wat er is, want 9 van de 10 keer is de knik in de L ervoor bedoeld om daar je woonkamer/zitgedeelte te realiseren, maar is het vaak maar een meter of 3 wat het de hoek om gaat waardoor je er precies niks aan hebt, het blijft dan één ruimte waarin je richting eetkamer en keuken kijkt. Maar goed, voor cataloguswoningen snap ik het ook wel, al is het wel jammer om te zien dat we in ons land blijkbaar sinds de jaren 70/80 ofzo alle inspiratie verloren zijn, want er zijn genoeg jaren 10-50 woningen met prachtige indelingen te vinden.
Die slaapkamer is wel een perfecte thuiswerkplek! Alleen zit die badkamer er dan weer naast..MooDyBLueS schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:41:
[...]
Voor ons was dat niet het enige probleem. Ook de indeling van woonkamer en keuken is verre van ideaal. Eigenlijk zou ik, zoals iemand anders ook al zei, de keuken en woonkamer omgedraaid willen hebben en dan waar nu de trap begint de muur dicht, deur aan de andere kant naar de woonkamer en dan zou het een prima indeling zijn. Maar het is ook door de speelse indeling niet enorm praktisch en dus ben je erg beperkt met je mogelijkheden waar je meubels enzo neerzet. En nu nog bij een zgan woning de hele keuken afbreken en verplaatsen, dat gaat hem voor ons ook niet worden. Je betaalt immers ook al 'nieuwbouw' prijzen en dan kan je er zelf nog eens 50k tegenaan gooien, dat werd ons te gortig.
Labels 😉. En na een tijdje weer je het wel..!Arjantje72 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:10:
[...]
Mmh, welk kastje lag dat ding ook alweer. Je zoekt je suf
Uitgaande van dat veel mensen puur een bank of twee hebben met wat fauteuils en niet veel meer dan een tv en boekenkast, helemaal mee eens. Toch zie je in dit soort woningen vaak een leeshoek, dus met fijne leeslamp met (vaak 2) fauteuils, de boekenkast inderdaad erbij, soms een houtkachel. Of juist een speelplek voor de kinderen, zeker als dat jong grut is nog.Sport_Life schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:42:
[...]
Nadeel van U vind ik dat er veel loze ruimte zit tussen woonkamer en keuken, daar kun je een boekenkast kwijt maar verder is het loopruimte waar je niet zoveel mee kan.
Tegelijkertijd zie je inderdaad ook dat sommige mensen niet goed weten wat ze ermee aanmoeten. En juist als het niet ruim bemeten is met hoekjes van 3x3m of 3x4m dan kan je daar ook niet een aparte werkkamer, leeskamer, hobbykamer of wat dan ook van maken. Of zelfs puur je tv hoek scheiden. Het is vaak net niet.
Grappig, de speelse indeling is niet praktisch, maar als het meer standaard is, dan is het weer inspiratieloos...MooDyBLueS schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:41:
[...]
Maar het is ook door de speelse indeling niet enorm praktisch en dus ben je erg beperkt met je mogelijkheden waar je meubels enzo neerzet.
True, al zit die aan de voorkant van de woning en dat trek ik niet, maar genoeg mensen die daar geen problemen mee hebben natuurlijk. Ik ben echt een zenuwpees wat dat betreft, ik heb ooit gewerkt bij een bedrijf waarbij mijn bureau de eerste was na de glazen deur waar iedereen in en uit liep, ik werd zwaar gestresst en collega's zagen dat ook, dus heb om een andere plek gevraagd (en gekregen). Doe mij maar aan de tuinzijde of op de verdieping (en dan mag het wel vooraan zijn), zolang ik me maar niet bekeken voel.Sport_Life schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:43:
[...]
Die slaapkamer is wel een perfecte thuiswerkplek! Alleen zit die badkamer er dan weer naast..
Daarover gesproken: niet vaak meer toegepast, zeker niet in Europa, maar feng shui heeft ook regels over waar je bureau, bed en dat soort dingen horen te staan, ook tov deuren en ramen en daar worden ook dit soort dingen benoemd. Een werkplek met een deur in je rug bijv. is ook "negatieve energie" zoals ze dat daar noemen. Niet dat ik mijn hele huis feng shui heb ingericht hoor, maar soms check ik wel even wat er vanuit die hoek gezegd wordt, er zijn ook youtubers tegenwoordig die hier hele videos aan wijden met voorbeelden uit de praktijk, best interessant.
Het is ook nooit goed he?Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:05:
[...]
Grappig, de speelse indeling is niet praktisch, maar als het meer standaard is, dan is het weer inspiratieloos...
Dat het niet praktisch is komt door het gebrek aan ruimte.Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:05:
[...]
Grappig, de speelse indeling is niet praktisch, maar als het meer standaard is, dan is het weer inspiratieloos...
Hier trouwens zo'n voorbeeld van een U indeling:
https://www.funda.nl/42288411
NB die heeft zelfs nog 2.4m uitbouw .
[ Voor 40% gewijzigd door Sport_Life op 28-09-2023 19:13 ]
Je verwacht niet dat er in deze Karakteristieke jaren 30 woning...
In de woonkamer...

een bar met biertap staat:

De keuken heeft ook een horeca vibe:

Een nog een interessante ruimte om te Tweaken:

Achterin de tuin wacht nog een andere verrassing :

In de woonkamer...

[ Voor 8% gewijzigd door peterpv op 28-09-2023 19:27 ]
Dit is dus exact wat ik bedoel, deze U-vorm heb je precies niks aan.Sport_Life schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:04:
[...]
Dat het niet praktisch is komt door het gebrek aan ruimte.
Hier trouwens zo'n voorbeeld van een U indeling:
https://www.funda.nl/42288411
NB die heeft zelfs nog 2.4m uitbouw .
Ok, het is altijd beter dan alles in een rechte lijn of L-vorm, maar je hebt letterlijk zo'n 2,5m "om het hoekje". Dat is al krap voor een gemiddelde wandkast met ruimte voor je tv. Laat staan dat je daar ook maar iets neerzet wat breder is dan een standaard 2-persoonsbank van zo'n 200-220cm want dat steekt al heel snel uit.

Bijzondere inrichting van een mancave:peterpv schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:25:
[Afbeelding]
In de woonkamer...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/5BuNDrwNklgQC67daVeq4TMv.png?f=fotoalbum_large)
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Mwah, je kunt zonder opstaan een biertje uit de koelkast pakken, TVtje kijken, leeg flesje in de krat zetten en weer opnieuw beginnen.CvP_tweakers schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:00:
[...]
Bijzondere inrichting van een mancave:
[Afbeelding]

In het kader van praktisch, wat is de handigste plek voor een keukenkastje?

https://www.funda.nl/koop...42356246-oranjestraat-61/

https://www.funda.nl/koop...42356246-oranjestraat-61/
Ik vind de afwerking wat minder mooi, maar wel een super praktische plek om je voorraad wc rollen in te bewaren.
Iemand zin in een opknappertje? Wat al 40 jaar leeg staat...
https://www.funda.nl/koop...0197-hoogvensestraat-139/

ik vind het nog duur...

ik vind het nog duur...
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ik zou echt tien keer mijn hoofd stoten bij het opstaan of borstelen van de wc...Caelorum schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:
Ik vind de afwerking wat minder mooi, maar wel een super praktische plek om je voorraad wc rollen in te bewaren.
Het heeft wel glasvezel-Jaap-io schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik vind het nog duur...

sarlo in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023"-Jaap-io schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik vind het nog duur...
'Caelorum schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:18:
Of andere zaken zoals het schoonmaakmiddel van de WC of de tampons of het maandverband.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nog iets aparts:CvP_tweakers schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:00:
[...]
Bijzondere inrichting van een mancave:
/f/image/Oa4A5Bm6XnlSZxvC0AJwGq65.png?f=fotoalbum_large)
Een bed in de berging...
Dit huis heeft steeds meer verrassingen
Volgens mij ook een douche op de linkerwand en electra aansluitingen op de wand ernaast...?RonnieKo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:24:
[...]
Een bed in de berging...
Dit huis heeft steeds meer verrassingen
Ja, dat heb je goed gezien. Het is wel een beetje apart allemaal....Spherix schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:17:
[...]
Volgens mij ook een douche op de linkerwand en electra aansluitingen op de wand ernaast...?

Hopelijk hoort het busje van een installatiebedrijf uit Wijchen wat je ziet staan op een van de foto's niet van de verkoper van dit huis....Spherix schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:17:
[...]
Volgens mij ook een douche op de linkerwand en electra aansluitingen op de wand ernaast...?
Het maandverbruik is wel extreem. De Makelaar schrijft:peterpv schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:25:
[Afbeelding]
In de woonkamer...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maandelijks verbruik:
Elektra ca. 4500 kWh
Gas ca. 1300 m³ (inclusief zwembad en bijgebouwen)
Aan de overkant van de straat zijn ze een appartementengebouw aan het bouwen, waarschijnlijk is die monteur daar bezig. Meestal staat er in die straat niet zo'n busje (ik woon in de buurt en kom er vaak langs).martyw schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:52:
[...]
Hopelijk hoort het busje van een installatiebedrijf uit Wijchen wat je ziet staan op een van de foto's niet van de verkoper van dit huis....
Dan denk ik dat ze zich vergist hebben, hopelijk bedoelen ze jaarverbruiknokiaan958GB schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:19:
[...]
Het maandverbruik is wel extreem. De Makelaar schrijft:
Maandelijks verbruik:
Elektra ca. 4500 kWh
[ Voor 9% gewijzigd door peterpv op 29-09-2023 23:32 ]
Deze heb ik lang naar uitgekeken om met jullie te kunnen delen. Hier kwam ik namelijk 25 jaar lang geregeld over de vloer, in dit woonhuis was de praktijk van mijn tandarts gevestigd. Twee jaar geleden ging hij met pensioen en had ik verwacht dat het pand wel te koop aangeboden zou worden. Echter zag ik het niet verschijnen en ondertussen leek het ook al bewoond. Nu is het alsnog op de markt verschenen in deze geflipte toestand. Laat ik het zo zeggen, dat ik me in de tandartsstoel heel wat prettiger voelde dan bij de aanblik van deze afgrijselijke flip. En nog steeds energielabel G ook nog.

Zwarte roller er overheen, visgraat op de vloer, deur naar woonkamer rechts weggehaald.

kook kraan eiland...

De kitranden, linksonder de tegelrand...

Bijkeuken, niets aan isolatie of zo gedaan, afwerking om te huilen.

Zwarte roller er overheen, visgraat op de vloer, deur naar woonkamer rechts weggehaald.

kook kraan eiland...

Hoe die gordijnen er ook bij hangen, erg treurigBitzer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:29:
Deze heb ik lang naar uitgekeken om met jullie te kunnen delen. Hier kwam ik namelijk 25 jaar lang geregeld over de vloer, in dit woonhuis was de praktijk van mijn tandarts gevestigd. Twee jaar geleden ging hij met pensioen en had ik verwacht dat het pand wel te koop aangeboden zou worden. Echter zag ik het niet verschijnen en ondertussen leek het ook al bewoond. Nu is het alsnog op de markt verschenen in deze geflipte toestand. Laat ik het zo zeggen, dat ik me in de tandartsstoel heel wat prettiger voelde dan bij de aanblik van deze afgrijselijke flip. En nog steeds energielabel G ook nog.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
kook kraan eiland...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Noh dit is ook redelijk lang mijn tandarts geweest! Was me ook al opgevallen dat toen hij ermee ging stoppen dat het huis niet via funda in de verkoop is geweest en verwacht dus onderhands aan familie ofzo is verkocht.Bitzer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
kook kraan eiland...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niets is minder waar denk ik. Dit is oprecht smakeloos geflipt ook nog eens een keertje. Als je voor VT-wonen style gaat doe het dan ook goed zou ik zeggen. Het afwerkniveau overal is echt op te huilen. Ook op meerdere plekken geen schakelmateriaal, kitnaden om te huilen en die bijkeuken ook.
Gelukkig zitten de tegels waar je je fiets in kan zetten nog wel in de voortuin. Lekker praktisch.
Het is ook geen heel dure woning. Ligt ook aan de locatie, hier kunt je geen heel hoge prijzen vragen. Daardoor kun je ook maar relatief weinig geld in de flip steken, anders kan het niet uit.Aurum schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:48:
[...]
Noh dit is ook redelijk lang mijn tandarts geweest! Was me ook al opgevallen dat toen hij ermee ging stoppen dat het huis niet via funda in de verkoop is geweest en verwacht dus onderhands aan familie ofzo is verkocht.
Niets is minder waar denk ik. Dit is oprecht smakeloos geflipt ook nog eens een keertje. Als je voor VT-wonen style gaat doe het dan ook goed zou ik zeggen. Het afwerkniveau overal is echt op te huilen. Ook op meerdere plekken geen schakelmateriaal, kitnaden om te huilen en die bijkeuken ook.
(Ik neem aan dat schakelmateriaal etc. nog wel wordt aangebracht.)
Leuke hut aan de Nieuwkoopse Plassen: https://www.funda.nl/koop...234108-noordenseweg-60-d/
Voor als je het leuk vindt om met de elementen te leven.
Zo te zien koop je een deel van de Nieuwkoopse Plas erbij.
Redelijk aan de prijs, maar dit is dan wel de "goudkust" van Nieuwkoop geloof ik. En het is wel van alle gemakken voorzien.

Redelijk aan de prijs, maar dit is dan wel de "goudkust" van Nieuwkoop geloof ik. En het is wel van alle gemakken voorzien.

Wel jammer dat je perceel voor 90% uit water bestaat...karel-jacobse schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:09:
Leuke hut aan de Nieuwkoopse Plassen: https://www.funda.nl/koop...234108-noordenseweg-60-d/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel jouw water dan! Kan je nog lekker tol gaan heffen etc.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:31:
[...]
Wel jammer dat je perceel voor 90% uit water bestaat...

Bijzonder al die dure hifi en kunst op de foto's. Je woont wel redelijk inbraak-proof met dat hek en overal verder water, maar toch.
De jalozieën in het dak heb ik zo nooit gezien. Waterdicht als ze dicht zijn?
De dure Hifi ben je wel even bezig om weg te slepen. En niet zo makkelijk verkoopbaar schat ik,
Speakers Sonus Faber Aida 110k voor een set. De electronica van Accuphase voor een groot deel.
De dure Hifi ben je wel even bezig om weg te slepen. En niet zo makkelijk verkoopbaar schat ik,
Speakers Sonus Faber Aida 110k voor een set. De electronica van Accuphase voor een groot deel.
[ Voor 21% gewijzigd door pauldaytona op 30-09-2023 21:43 ]
Flinke luidsprekers! Die wil je waarschijnlijk niet op vol volume zetten.Jannibal23 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:56:
Bijzonder al die dure hifi en kunst op de foto's. Je woont wel redelijk inbraak-proof met dat hek en overal verder water, maar toch.
Edit: Een ton aan speakers, holy moly.
[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-09-2023 21:53 ]
165kg per stuk. Daar heb je een flinke steekwagen voor nodig lol.pauldaytona schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:31:
De jalozieën in het dak heb ik zo nooit gezien. Waterdicht als ze dicht zijn?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Wat mij betreft een prachtig huis.karel-jacobse schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit huis heeft bijna alles wat mijn hartje begeert.
Maar als fanatiek zwemmer kan het te kleine zwembad mij niet bekoren.
Een nieuw hobby koi-karper kweken is dan wel weer prima mogelijk
Je heb de hele plas die je rond kan zwemmen, dat moet genoeg zijn.nokiaan958GB schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:22:
[...]
Een nieuw hobby koi-karper kweken is dan wel weer prima mogelijk
Vorige week heb ik een poging gedaan om in onverwarmd water buiten te zwemmen. Dat moet toen rond de 17 graden zijn geweest.pauldaytona schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:32:
[...]
Je heb de hele plas die je rond kan zwemmen, dat moet genoeg zijn.
Dat was niet echt prettig zonder wetsuit. Waarschijnlijk heb ik te weinig buikvet
Best een leuk pandje hoor. Lijkt me ideaal als je als jong stel van klussen houdt. Grote tuin ook, en dicht bij het centrum.-Jaap-io schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik vind het nog duur...
Steilewandklimmen om naar boven te komen:

Zo antiek als deze hoofdaansluiting zie je ze nog zelden:

Heerlijk, het plastic PVC glimt je meteen al tegemoet. Naast op een blokje lego staan vind ik visgraat PVC toch wel het meest vreselijke wat er bestaat. Kies dan voor een echt houten vloer.Bitzer schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
kook kraan eiland...
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Woning toont op deze manier absoluut niet, en dan durven ze ook nog in de advertentie te zetten dat er sprake is van een luxe afwerking. Nou nou, die paar zwarte keukenkastjes maken het verschil ook niet volgens mij
Oh, wat dachten we van dit compacte stulpje in Amstelveen?
https://www.funda.nl/koop...6245-keizer-karelweg-468/
https://www.funda.nl/koop...6245-keizer-karelweg-468/
:strip_exif()/f/image/SxAo7RuU664bQotWYAhLmOaz.jpg?f=fotoalbum_large)
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Vaak hebben die kleine zwembaden een jetstream, zodat je 'tegen de stroom in' zwemt. In feite heb je dan het effect van een oneindig lang zwembad, omdat je nooit hoeft te keren.nokiaan958GB schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:22:
[...]
Wat mij betreft een prachtig huis.
Dit huis heeft bijna alles wat mijn hartje begeert.
(Uiteraard weet ik niet of ze dat hier hebben geïnstalleerd, het is helaas niet mijn huis)
Dat haal ik nog niet eens in een jaarnokiaan958GB schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:19:
[...]
Het maandverbruik is wel extreem. De Makelaar schrijft:
Maandelijks verbruik:
Elektra ca. 4500 kWh

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dat zijn wel vrijwel zonder uitzondering smallere zwembaden. Hier moet je dan zoveel water verplaatsen en af en aanvoeren aan de kant dat je de uit of inlaten het wel had gezien op de foto.Rubbergrover1 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
Vaak hebben die kleine zwembaden een jetstream, zodat je 'tegen de stroom in' zwemt. In feite heb je dan het effect van een oneindig lang zwembad, omdat je nooit hoeft te keren.
(Uiteraard weet ik niet of ze dat hier hebben geïnstalleerd, het is helaas niet mijn huis)
Voor iemand die onlangs Alberto Stegeman heeft gezien over de zorgboerderij in Wedde:
https://www.rtvnoord.nl/n...en-zorg-maar-puur-sadisme
Hij is te koop! Inmiddels van een andere eigenaar.

https://www.funda.nl/koop...-42358944-hoornderweg-35/
Na de aflevering is de zorgboerderij uiteraard gestopt. Daarna is deze voortgezet door een oud medewerker, maar ook dat liep niet goed af.
https://www.rtvnoord.nl/n...n-het-is-niet-meer-veilig
Ik ben benieuwd hoe snel deze verkocht wordt. Wie weet trapt er nog een derde ondernemer in deze warme drol. Het pand is helaas besmeurd met slecht nieuws.

Na de aflevering is de zorgboerderij uiteraard gestopt. Daarna is deze voortgezet door een oud medewerker, maar ook dat liep niet goed af.
Ik ben benieuwd hoe snel deze verkocht wordt. Wie weet trapt er nog een derde ondernemer in deze warme drol. Het pand is helaas besmeurd met slecht nieuws.
Joe
Leuk zo'n houten vloer, oogt idd mooier dan PVC. Als deze net nieuw neergelegd is tenminste. Als je kinderen en/of huisdieren in huis hebt ziet een houten vloer er binnen een jaar totaal niet meer uit. PVC daarentegen kan jarenlang grof mishandeld worden voordat je er ook maar iets aan ziet. Dit nog even los van de prestaties icm vloerverwarming.Inevitable schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:33:
[...]
Heerlijk, het plastic PVC glimt je meteen al tegemoet. Naast op een blokje lego staan vind ik visgraat PVC toch wel het meest vreselijke wat er bestaat. Kies dan voor een echt houten vloer.![]()
Woning toont op deze manier absoluut niet, en dan durven ze ook nog in de advertentie te zetten dat er sprake is van een luxe afwerking. Nou nou, die paar zwarte keukenkastjes maken het verschil ook niet volgens mij
Er zitten wel echt grote kwaliteitsverschillen in, zoals bij alles, goedkoop PVC (zoals alles in deze flip goedkoop is) glimt heel erg, bij de betere exemplaren zie je dat echt nauwelijks. Ik ben best tevreden over ons (van VT-wonen nog wel, the horror
[ Voor 18% gewijzigd door RonJ op 01-10-2023 11:47 ]
All-electric.
@RonJ
offtopic:
PVC heeft een toplaag, en die kan worden beschadigd. Grof mishandelen zit er niet in als die laag dun (0,3 of 0,55mm) is. PVC is niettemin wel een goed materiaal voor vloeren. Makkelijker te onderhouden dan hout.
PVC heeft een toplaag, en die kan worden beschadigd. Grof mishandelen zit er niet in als die laag dun (0,3 of 0,55mm) is. PVC is niettemin wel een goed materiaal voor vloeren. Makkelijker te onderhouden dan hout.
Reken maar ca 180 kilo / stuk. Die dingen komen in een speciale transportkistRobbieB schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:54:
[...]
165kg per stuk. Daar heb je een flinke steekwagen voor nodig lol.
Wordt ook niet zo snel gejat dus.
Overigens mag je voor de versterking denk ik ook nog ~75k rekenen. Wordt ook niet gejat, weegt veel te veel.
Klinkt wel als een klok though
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
mrmrmr schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:46:
@RonJ
offtopic:
offtopic:
Uiteindelijk kan alles worden beschadigd als je maar hard genoeg probeert natuurlijk. Maar dan kom je bij een ander voordeel van (gelijmd) PVC, je besteld een doosje extra en hebt in dat geval binnen 10minuten dat beschadigde stukje vervangen. Voorlopig kan het hier vrijwel overal tegen, schuivende meubels op zand, spelende neefjes en nichtjes die hun speelgoed door de vloer proberen te rammen, honden en katten die hun ding doen, etc. Dus in de praktijk is het ruim voldoende sterk, zeker vergeleken met echt hout. Ik heb gewoon geen zin om elke 3-4 jaar de hele vloer te schuren of zelf op sloffen/sokken te lopen en/of mij continu druk te maken over of m'n vloer niet gelijk ergens beschadigd is als er vrienden en familie over de vloer komen. In een huis moet gewoon geleefd kunnen worden.
Uiteindelijk kan alles worden beschadigd als je maar hard genoeg probeert natuurlijk. Maar dan kom je bij een ander voordeel van (gelijmd) PVC, je besteld een doosje extra en hebt in dat geval binnen 10minuten dat beschadigde stukje vervangen. Voorlopig kan het hier vrijwel overal tegen, schuivende meubels op zand, spelende neefjes en nichtjes die hun speelgoed door de vloer proberen te rammen, honden en katten die hun ding doen, etc. Dus in de praktijk is het ruim voldoende sterk, zeker vergeleken met echt hout. Ik heb gewoon geen zin om elke 3-4 jaar de hele vloer te schuren of zelf op sloffen/sokken te lopen en/of mij continu druk te maken over of m'n vloer niet gelijk ergens beschadigd is als er vrienden en familie over de vloer komen. In een huis moet gewoon geleefd kunnen worden.
All-electric.
Inderdaad, slecht of goed geflipt. Uiteindelijk ziet iemand zich daar toch een gezinswoning in. Natuurlijk moet je wel er in meenemen dat je de afwerking moet verbeteren + de energielabel omhoog krikken tot een A. (meer zit er niet echt in qua ROI.) Hoe ik er naar kijk: Wat kost het om de slechte afwerking goed te maken. En zaken aan te passen zoals ik het zou willen + wat kost het om hem naar een A label te trekken. En dan kijken naar wat er verder op de markt is.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:33:
[...]
Het is ook geen heel dure woning. Ligt ook aan de locatie, hier kunt je geen heel hoge prijzen vragen. Daardoor kun je ook maar relatief weinig geld in de flip steken, anders kan het niet uit.
(Ik neem aan dat schakelmateriaal etc. nog wel wordt aangebracht.)
RonJ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:57:
[...]
offtopic:
offtopic:
Persoonlijk gaan mijn haren overeind staan van een PVC of laminaat vloer die hout imiteert. Hier een massief eiken vloer liggen (€10,- de m2 van Marktplaats) die in de 2K olie staat. Voordeel daarvan is juist weer dat je eventuele beschadigingen licht kan opschuren en kan bijwerken met wat verse olie. Dat is nog sneller dan je beschadigde PVC vloer vervangen voor nieuwe plankjes. Daarnaast, in een huis mag inderdaad geleefd worden en een houten vloer wordt er imho alleen maar mooier van.
Persoonlijk gaan mijn haren overeind staan van een PVC of laminaat vloer die hout imiteert. Hier een massief eiken vloer liggen (€10,- de m2 van Marktplaats) die in de 2K olie staat. Voordeel daarvan is juist weer dat je eventuele beschadigingen licht kan opschuren en kan bijwerken met wat verse olie. Dat is nog sneller dan je beschadigde PVC vloer vervangen voor nieuwe plankjes. Daarnaast, in een huis mag inderdaad geleefd worden en een houten vloer wordt er imho alleen maar mooier van.
Helemaal mee eens, hier ligt ook echt hout op de grond en de vloer is na 5 jaar veel mooier geworden, geleefd. Eventuele krassen oid boeien mij dan ook echt niet, ja tenzij het echt hele dikke krassen zijn.dubbeldekkert schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
offtopic:
Nou ik ben echt een vervent liefhebber van hout. Verschillende vloeren gehad in verschillende huizen. Met kinderen en dieren. Geen centje pijn, je moet het wel onderhouden maar dat is uiteraard met alle natuurproducten het geval.RonJ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:32:
[...]
Leuk zo'n houten vloer, oogt idd mooier dan PVC. Als deze net nieuw neergelegd is tenminste. Als je kinderen en/of huisdieren in huis hebt ziet een houten vloer er binnen een jaar totaal niet meer uit. PVC daarentegen kan jarenlang grof mishandeld worden voordat je er ook maar iets aan ziet. Dit nog even los van de prestaties icm vloerverwarming.
Er zitten wel echt grote kwaliteitsverschillen in, zoals bij alles, goedkoop PVC (zoals alles in deze flip goedkoop is) glimt heel erg, bij de betere exemplaren zie je dat echt nauwelijks. Ik ben best tevreden over ons (van VT-wonen nog wel, the horror) PVC. Bij een volgende woning zou ik, als het budget het toelaat en evt. kinderen niet meer vallen, bij voorkeur beneden keramisch parket leggen.
Ieder zijn smaak hoor, maar ik vind het persoonlijk echt lelijk. Het is gewoon geprint en je ziet soms dezelfde print in 1 kamer weer terugkomen. Er zit geen structuur in, het ziet er heel geodkoop uit en het is vaak nog geen halve centimeter dik dus er mag ook niet veel gebeuren. Butsje in het hout, geeft niks maakt het juist wat levendig. Het kan dat ik de echt goedkope varianten heb gezien maar bij de aankoop van een woning zou dat het eerste zijn wat er uit zou gaan
Dat zal allemaal best maar is natuurlijk ook afhankelijk van een gezinssamenstelling. Paar krassen prima, maar een houten vloer icm een incontinentie hond of een paar jonge kinderen die spugen of er drank overheen gooien is niet de optimale combinatieiketot schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:09:
[...]
Helemaal mee eens, hier ligt ook echt hout op de grond en de vloer is na 5 jaar veel mooier geworden, geleefd. Eventuele krassen oid boeien mij dan ook echt niet, ja tenzij het echt hele dikke krassen zijn.
Hangt helemaal af van hoe hard de laklaag is. In mijn vorige huis lag parket van minstens 30 jaar oud met een keiharde twee componenten laklaag erop en nooit een centje pijn gehad.The Eagle schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Dat zal allemaal best maar is natuurlijk ook afhankelijk van een gezinssamenstelling. Paar krassen prima, maar een houten vloer icm een incontinentie hond of een paar jonge kinderen die spugen of er drank overheen gooien is niet de optimale combinatie
Niet alles hoeft altijd maar optimaal te zijnThe Eagle schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:33:
[...]
Dat zal allemaal best maar is natuurlijk ook afhankelijk van een gezinssamenstelling. Paar krassen prima, maar een houten vloer icm een incontinentie hond of een paar jonge kinderen die spugen of er drank overheen gooien is niet de optimale combinatie

Er wordt hier geregeld over de houten vloer overgegeven, geplast of zelfs.. gepoept. Shit happens
De scheur in de muur baart me meer zorgen (linker bovenhoek bij de deurpost).Rubbergrover1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:31:
[...]
Wel jammer dat je perceel voor 90% uit water bestaat...

Verder te sexy voor woorden. Dat zwart/witte sowieso, maar ook de afwerking is om je vingers bij af te likken.
Kan ook puur het stucwerk zijn natuurlijk. Zeker als het nieuwbouw zou zijn (woning niet gecheckt) is de kans zeer groot dat overal nog wat "beweging" in zit en daarbij het stucwerk sneuveld. Allemaal vrij normaal in dat geval. En daar krijg je ook geen "garantie" op dat ze het even opnieuw komen stucken als de muren "gesetteld" zijn.chim0 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:12:
[...]
De scheur in de muur baart me meer zorgen (linker bovenhoek bij de deurpost).
[Afbeelding]
Verder te sexy voor woorden. Dat zwart/witte sowieso, maar ook de afwerking is om je vingers bij af te likken.
Als je denk dat er een latei onder de stuc zit, loopt de scheur langs de linkerkant van de latei. Mijn aannemer wilde destijds dat er behoorlijk wat lagen metselwerk boven de kozijnen zat.chim0 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:12:
[...]
Ik denk dat er wat met de deuren geslagen is tijdens echtelijke ruzies en dat daarom de woning te koop staat vanwege een scheiding? Er moet wel wat aan de hand zijn om dit mooie plekje van de hand te doen....(verhuizen naar het buitenland dus.....)chim0 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:12:
[...]
[Afbeelding]
Niet gehinderd door enige kennis.
Geweldig. Een goede houten vloer begint pas te leven als het wat mee heeft gemaakt. Dus kom maar op met dat bierfeest met alto's die met hun zanderige kistjes (=legerschoenen) aan het stagediven zijn vanaf de tafel. Wel even opletten dat de lampen niet van het plafond geschopt worden! Voor de duidelijkheid: ik ben bloedserieus; een oud huis verdient een goede houten vloer en die mag best doorleefd zijn.Spykie schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:41:
[...]
Niet alles hoeft altijd maar optimaal te zijn.
Er wordt hier geregeld over de houten vloer overgegeven, geplast of zelfs.. gepoept. Shit happens.
When life gives you lemons, start a battery factory
Misschien weer ontopic gaan? Het is gewoon een kwestie van smaak.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
*Cso had dit nog steeds in zijn hoofd...paQ schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:23:
Dit is ook wel een bijzonder pandje:
[Afbeelding]
Halogeenlampjes langs de muur zijn toch niet zo;n goed plan
[Afbeelding]
als je hier een mooi steentje laat leggen... nice!
[Afbeelding]
Het doet allemaal een beetje versleten aan, maar dit kan echt zo mooi zijn!
Geen idee alleen hoe je dit nog een beetje op een fatsoenlijke isolatie krijgt. Echt veel ruimte heb je daar niet voor.
https://www.funda.nl/koop...s-88692525-kerkstraat-87/
Het is wel erg uit de richting vanuit de randstad maar voor werk hoef ik daar, bij nader inzien, helemaal niet te blijven.
Wel altijd iets in m'n achterhoofd wat kriebelt voor Zuid-Limburg.
Bezichtiging aangevraagd
Qua prijs hou ik zelfs nog wat over als ik m'n 2-slaapkamer maisonnette zonder tuin in de randstad ervoor inwissel...
Edit: overigens zit de familie door het hele land en ouders en vrienden in regio Arnhem dus dat maakt qua reizen ook helemaal niks uit met waar ik nu woon.
[ Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 01-10-2023 22:47 ]
Ik vind het ook apart dat perceel 3525 met het andere grote gebouw er niet bij zit.BennieWolters schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:32:
Voor iemand die onlangs Alberto Stegeman heeft gezien over de zorgboerderij in Wedde:
[Afbeelding]
Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...
Vaatwasser -> wasruimte. Geen speld tussen te krijgenBitzer schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:35:
Waar zetten we de vaatwasser neer?
[Afbeelding]
In de wasruimte natuurlijk!
Gezien in Kerkrade
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.