Ook wel een beetje jammer. Ga je de kozijnen vervangen doe je er niet meteen driedubbelglas in.
Kan een bewuste keuze zijn tussen kosten/kozijndikte/terugverdientijd.Caelorum schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:47:
Ook wel een beetje jammer. Ga je de kozijnen vervangen doe je er niet meteen driedubbelglas in.
Verschil in U-waarde is kleiner tussen HR++ en HR+++ dan tussen dubbelglas naar HR++.
Hier ook die afweging gemaakt bij een verbouwing. Dan liever het verschil in kosten uitgeven aan andere verduurzamingszaken.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Mijn buren hebben die keuze ook gemaakt omdat ze dan de kozijnen niet hoefden te vervangen (dat is hier wel gedaan).Joarie schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:38:
[...]
Kan een bewuste keuze zijn tussen kosten/kozijndikte/terugverdientijd.
Verschil in U-waarde is kleiner tussen HR++ en HR+++ dan tussen dubbelglas naar HR++.
Hier ook die afweging gemaakt bij een verbouwing. Dan liever het verschil in kosten uitgeven aan andere verduurzamingszaken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
(Aangezien ze daarnaast expliciet benoemen dat het buitenschilderwerk 5 jaar geleden gedaan is, vermoed ik dat er nog wel een en ander overblijft dat geschilderd zal moeten worden.)
VVE's (en verhuurders/woningbouwverenigingen) rekenen naar een gewenste EPC-waarde toe en kijken dan vooral naar bang-for-buck. Dan is HR+++ plus de bijbehorende kozijnen relatief duur tov HR++. Dit wordt ook een lastig verhaal om dan terug te verdienen op zo'n klein woonoppervlak (tov een evt. verhoging van de VVE-bijdrage).Caelorum schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:47:
HR+++ is gewoon de high-end optie, dat past niet helemaal bij de staat van de rest van deze woning en de wijk waarin deze ligt, om het maar even netjes te zeggen.
All-electric.
Dit is toch wel een TOP locatie - dat driehoekige stuk asfalt wordt gebruikt voor (in ieder geval) voertuig beheersing examens voor motor rijders
Enige "fijne" aan deze plek is dat je met 10 minuten lopen in het centrum(lees: hoog catherijne) bent....of wellicht dat je snel gemotiveerd wordt te zoeken naar een rustigere woonplek

:strip_exif()/f/image/LUTLhaecfsljttipLE0dySyd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zat ook te kijken, dat is toch niet vervangen? Misschien daarom geen 3 dubbelglastimovd schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:02:
[...]
Juist. Kan nog wel even mee, toch?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/▌
Hier ook niet gedaan hoor, maar wij hebben wel de oude kozijnen laten zitten. Had ik die vervangen had ik zeker driedubbel gedaan, omdat na subsidie het verschil een stuk kleiner wordt.Joarie schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:38:
[...]
Kan een bewuste keuze zijn tussen kosten/kozijndikte/terugverdientijd.
Maar heb al begrepen dat dit een VVE betreft. Die hebben sowieso al andere regels.
2023 is nog niet voorbij heMarzman schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:09:
[...]
Ik zat ook te kijken, dat is toch niet vervangen? Misschien daarom geen 3 dubbelglas
Veroordeel niet, verwonder u slechts
En wat ik nog niet als reden voorbij heb zien komen en wellicht dus iets te makkelijk aan voorbij gegaan wordt: HR+++ is i.t.t. alles van dubbel glas t/m HR++ veel dikker en veel zwaarder. Dat past niet zomaar in bestaande kozijnen, omdat het daadwerkelijk 3 lagen glas is als enige van alle glassoorten. HR++ is nog steeds gewoon 2 lagen glas met meerdere coatings. Dubbel glas is pak m beet 18mm dik, HR++ 24mm en triple glas maar liefst 37mm.Caelorum schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:30:
[...]
Hier ook niet gedaan hoor, maar wij hebben wel de oude kozijnen laten zitten. Had ik die vervangen had ik zeker driedubbel gedaan, omdat na subsidie het verschil een stuk kleiner wordt.
Maar heb al begrepen dat dit een VVE betreft. Die hebben sowieso al andere regels.
En zelfs als je met nieuw kozijnen gaat werken, is het gewicht flink hoger en dat kan soms problematisch zijn bij met name oude huizen.
Daarnaast heb je ook nog vacuümglas, slechts 8mm dik en dus nauwelijks dikker dan enkelglas en zelfs veel dunner dan standaard dubbelglas (18mm), gelijk qua isolatie aan triple glas, maar wel (veel) duurder. Wel een perfecte optie voor die typische ruiten met uitzetraampjes in monumenten.
Voor de mensen die een beetje hulp nodig hebben bij de plaatjes..
https://www.funda.nl/koop...242350-abdis-evastraat-27
Met het huis is ( op het eerste gezicht ) niks mis, maar de teksten vind ik hoogst vervelend.
Met het huis is ( op het eerste gezicht ) niks mis, maar de teksten vind ik hoogst vervelend.
En volgens mij mag dit ook niet. Ik stelde zoiets voor aan de makelaar die aanstaande maandag ons huis op Funda gaat zetten en die gaf aan dat dat niet mag.BootVluchteling schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:44:
Wat zou er niet aan mogen?No Hands schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:47:
[...]
En volgens mij mag dit ook niet. Ik stelde zoiets voor aan de makelaar die aanstaande maandag ons huis op Funda gaat zetten en die gaf aan dat dat niet mag.
Wat mij betreft had deze ook wel bij dat lijstje gemogen.Get!em schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:40:
[...]
Amsterdamse School
Die van Brediusweg heeft eigen website, en kan herkenbaar voorkomen doordat het dus een filmlocatie was (wat de makelaar weer probeert uit te melken:
https://brediusweg36.nl/
Amsterdamse School heeft zelf een kaart met veel gebouwen:
https://amsterdamse-school.nl/#map
:strip_exif()/f/image/hoZYzi0fOMUtPj1qoPN1unfY.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...2259-wilhelminastraat-43/
Je moet alleen niet naar de "gemoderniseerde" binnenkant kijken. Of juist wel, natuurlijk
:strip_exif()/f/image/1xldYsmCPI94YG8n5yfxdGZv.jpg?f=fotoalbum_large)
Een onder architectuur aangelegde tuin? De voortuin is een bak grind en de achtertuin tegels met kunstgras. Laat me niet lachen.BootVluchteling schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:44:
This too shall pass
Teksten en plaatjes over de foto's plakken.
Mooi ook die 11 (niet bestaande) zonnepanelen die 2300 euro per jaar opleveren...? Op mijn tarief zou dat 7000 kwh zijn?Sharky schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:50:
[...]
Een onder architectuur aangelegde tuin? De voortuin is een bak grind en de achtertuin tegels met kunstgras. Laat me niet lachen.
Ik vraag me daarnaast ook af of die 'parkeerplaats op eigen grind' wel zo mag. Er staan wel lijnen voor de deur, maar geen NP of kruis, dus lijken mij dat gewoon publieke parkeerplekken als ik de straat verder ook zie.Sharky schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:50:
[...]
Een onder architectuur aangelegde tuin? De voortuin is een bak grind en de achtertuin tegels met kunstgras. Laat me niet lachen.
Ik kan het mis hebben, maar bij ons in de omgeving zie ik ook dat mensen er creatief mee omgaan, wij hebben allemaal 1 parkeerplaats maar buren paar deuren verder hebben zelf een soort van opening voor een 2e plek gemaakt. Zo ben ik een keer rond 21u thuisgekomen en was de publieke parkeerplek (die ook nog eens als zodanig aangeduid stond met een P midden in het vak) die dus recht voor hun zelfgemaakte 'inrit' zit de enige overgebleven parkeerplak in 3 straten. Dus toch maar daar neergezet ondanks dat hun auto op hun eigen illegale 2e parkeerplek stond. Volgende ochtend om 7u de buurman ietwat boos aan mijn deur, natuurlijk gelijk mijn auto weggehaald en hem ook verteld dat ik er echt rekening mee probeer te houden, maar dat hij eigenlijk niet mag klagen omdat het geen officieel door de gemeente toegestane inrit is. Dat hij daarvoor kiest, is zijn risico. En dat lijkt mij bij deze ook zo te zijn, of zie ik dat verkeerd?
Waarom mag dat niet dan? Deze vind ik wel extreem en ook afleiden, komt goedkoop over zelfs, maar ik zie heel vaak enkele foto's voorbijkomen met tekst erop. Soms impressies, soms om kort een foto te duiden omdat het niet in 1 oogopslag duidelijk is, soms een tussenblad als in: BG, 1e verdieping, buitenleven om vervolgens die foto's te laten zien.No Hands schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:54:
[...]
Ik weet het ook niet, mijn makelaar vertelde hetMooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:58:
[...]
Waarom mag dat niet dan? Deze vind ik wel extreem en ook afleiden, komt goedkoop over zelfs, maar ik zie heel vaak enkele foto's voorbijkomen met tekst erop. Soms impressies, soms om kort een foto te duiden omdat het niet in 1 oogopslag duidelijk is, soms een tussenblad als in: BG, 1e verdieping, buitenleven om vervolgens die foto's te laten zien.
Er staat "woning wordt opgeleverd met 11 zonnepanelen met 5 jaar opbrengstgarantie en 10 jaarBlack Sparrow schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:55:
[...]
Mooi ook die 11 (niet bestaande) zonnepanelen die 2300 euro per jaar opleveren...? Op mijn tarief zou dat 7000 kwh zijn?
systeemgarantie". Ik lees dat als: het klopt dat ze er nog niet op liggen, maar dat staat al wel gepland.
Volgens mij is het hier anders, kijk maar eens op de luchtfoto. Dan zie je dat die strepen allemaal verschillende afstanden hebben en precies bij de inritten passen die ook verschillende breedtes hebben. Wellicht zo ingetekend bij de bouw dat je een keuze had in hoe breed je je inrit wilde?MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:56:
[...]
Ik vraag me daarnaast ook af of die 'parkeerplaats op eigen grind' wel zo mag. Er staan wel lijnen voor de deur, maar geen NP of kruis, dus lijken mij dat gewoon publieke parkeerplekken als ik de straat verder ook zie.
Ik kan het mis hebben, maar bij ons in de omgeving zie ik ook dat mensen er creatief mee omgaan, wij hebben allemaal 1 parkeerplaats maar buren paar deuren verder hebben zelf een soort van opening voor een 2e plek gemaakt. Zo ben ik een keer rond 21u thuisgekomen en was de publieke parkeerplek (die ook nog eens als zodanig aangeduid stond met een P midden in het vak) die dus recht voor hun zelfgemaakte 'inrit' zit de enige overgebleven parkeerplak in 3 straten. Dus toch maar daar neergezet ondanks dat hun auto op hun eigen illegale 2e parkeerplek stond. Volgende ochtend om 7u de buurman ietwat boos aan mijn deur, natuurlijk gelijk mijn auto weggehaald en hem ook verteld dat ik er echt rekening mee probeer te houden, maar dat hij eigenlijk niet mag klagen omdat het geen officieel door de gemeente toegestane inrit is. Dat hij daarvoor kiest, is zijn risico. En dat lijkt mij bij deze ook zo te zijn, of zie ik dat verkeerd?
Ik word een beetje kriegel van al die teksten. Maar misschien dat het interieur zo grijs en grauw is, dat het anders niet echt aantrekkelijk zou ogen.BootVluchteling schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:44:
De plattegronden met daarbij welke foto's er bij horen vind ik dan wel weer leuk bedacht (en handig)
Verrek ja, denk dat je gelijk hebt. Ik dacht even dat die (op de luchtfoto) links al een eigen inrit had maar het is een rijtjeswoning met nog een hoek/eindwoning links ervan.No Hands schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:01:
[...]
Volgens mij is het hier anders, kijk maar eens op de luchtfoto. Dan zie je dat die strepen allemaal verschillende afstanden hebben en precies bij de inritten passen die ook verschillende breedtes hebben. Wellicht zo ingetekend bij de bouw dat je een keuze had in hoe breed je je inrit wilde?
Dan is het wel verwarrend qua belijning en hoop ik dat de buren hun visite in de gaten houden, want met een Polo/Yaris kan je daar prima fileparkeren.
Ah ja, het is ook wel storend.. Ik zie het overigens wel vaker dus het lijkt me niet dat er erg hard op gehandhaafd wordt door de Funda moderators.No Hands schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:54:
[...]
Maar ik heb liever wat tekst met relevante context binnen de foto dan volledig gerenderde nepsituaties, zoals de woning in Amsterdam die enkele weken geleden voorbij kwam waar een hele luxe brutalistische binnenkant met zwembad en al te zien was maar de werkelijke situatie een bouwval die met bouwstempels aan elkaar himg

https://www.funda.nl/reglement-publicatie-onroerend-goed/No Hands schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:47:
[...]
En volgens mij mag dit ook niet. Ik stelde zoiets voor aan de makelaar die aanstaande maandag ons huis op Funda gaat zetten en die gaf aan dat dat niet mag.
Alleen artikel 1.3 heeft het over teksten maar dat gaat om teksten op afbeeldingen die niet met het object te maken hebben.
Ah helder, dan ging het om de hoofdfoto, daar wilde ik wat afwijkends mee. Bedankt voor de link, weer wat geleerdKalentum schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:09:
[...]
https://www.funda.nl/reglement-publicatie-onroerend-goed/
Alleen artikel 1.3 heeft het over teksten maar dat gaat om teksten op afbeeldingen die niet met het object te maken hebben.
Dat klinkt dan als een (niet meer dan logische) regel om te voorkomen dat makelaars allerlei eigen website url's of andere teksten er als sluikreclame in gaan zetten.Kalentum schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:09:
[...]
https://www.funda.nl/reglement-publicatie-onroerend-goed/
Lijkt mij ook. Het is gewoon een onderhoudsvriendelijke voortuin. Waarschijnlijk een creatieve poging om toch twee auto's voor de deur kwijt te kunnen.MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:56:
[...]
Ik vraag me daarnaast ook af of die 'parkeerplaats op eigen grind' wel zo mag. Er staan wel lijnen voor de deur, maar geen NP of kruis, dus lijken mij dat gewoon publieke parkeerplekken als ik de straat verder ook zie.
Ik vind het bij die plattegrond juist wel handig, even een foto van welke slaapkamer nou wat is op de fotoNo Hands schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:54:
[...]
(maar idd bij de fotos zelf is het wat overdreven)
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Over een afwijkende hoofdfoto gesproken, als je deze hoofdfoto in de listing ziet staan, zou die nou veel extra kijkers trekken?No Hands schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:12:
[...]
Ah helder, dan ging het om de hoofdfoto, daar wilde ik wat afwijkends mee. Bedankt voor de link, weer wat geleerd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cknAbQBZC1KaP5befGhtIFo0.jpg?f=user_large)
https://www.funda.nl/koop...605876-populierenlaan-54/
Verder is het meest opvallende aan de woning het verschil tussen twee foto's van wat toch de zelfde voortuin/voordeur zou moeten zijn.
:strip_exif()/f/image/QblAGgUcdQwSwFMpbCayLr1m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DcQzPHEj97gLl7i747GAIV2M.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou niet (moeten) mogen omdat het totaal niet werkt
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Iets serieuzer: vermoed dat het niet mag omdat je met 'strategisch' geplaatste teksten bepaalde onwelgevallige zaken op een foto wellicht kunt verbloemen?No Hands schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:59:
[...]
Ik weet het ook niet, mijn makelaar vertelde het
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Denk dat ze voor de verkoop de stenen even goed hebben schoongespoten. Het rare filter over de tweede foto helpt ook niet mee.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:40:
[...]
Verder is het meest opvallende aan de woning het verschil tussen twee foto's van wat toch de zelfde voortuin/voordeur zou moeten zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt relaxed TV kijken vanaf de bank ookBootVluchteling schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:44:

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Het staat zelfs in de tekst, die tv schuift naar buiten (en kantelt dan ongetwijfeld richting bank)Harrie_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:39:
[...]
Echt relaxed TV kijken vanaf de bank ook
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die subliminal message is dan wel weer mooi. Zullen ze 'uitzending gemist' hiervoor gepauzeerd hebben?Harrie_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:39:
[...]
Echt relaxed TV kijken vanaf de bank ook
[Afbeelding]
Toch handig, die teksten op die fotopagani schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:47:
[...]
Het staat zelfs in de tekst, die tv schuift naar buiten (en kantelt dan ongetwijfeld richting bank)
[ Voor 26% gewijzigd door ralpje op 26-09-2023 10:50 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Volgens mij is het gewoon een mega slechte fotosoepralpje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:50:
[...]
Die subliminal message is dan wel weer mooi. Zullen ze 'uitzending gemist' hiervoor gepauzeerd hebben?
[...]
Toch handig, die teksten op die foto
Oh ja, want zo is het natuurlijk wel relaxedpagani schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:47:
[...]
Het staat zelfs in de tekst, die tv schuift naar buiten (en kantelt dan ongetwijfeld richting bank)
#PaintSkills

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 26-09-2023 10:53 ]
Ik wilde geen afwijkende foto, gewoon de voorkant van het huis. Ik wilde in de linker bovenhoek van de foto het energielabel, A++++ hebben, wat voor een jaren 60 huis best opvallend is. Maar dat mocht dan dus kennelijk niet omdat de hoofdfoto aan regels gebonden is.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:40:
[...]
Over een afwijkende hoofdfoto gesproken, als je deze hoofdfoto in de listing ziet staan, zou die nou veel extra kijkers trekken?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...605876-populierenlaan-54/
Klopt ja, die foto van Lubach met mooi staat kaarsrecht. De fotosoeper van de makelaar heeft nog nooit van de skew optie gehoord.Tarilo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:50:
[...]
Volgens mij is het gewoon een mega slechte fotosoep
Op zich nog wel, als je lekker in je eentje languit op die bank mag.Harrie_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:52:
[...]
Oh ja, want zo is het natuurlijk wel relaxed
#PaintSkills
[Afbeelding]
De soundbar daarentegen pompt het geluid lekker in het niets.
Gelukkig mag je je eigen bank plaatsen en ook kiezen waar je die wilt hebben. Ik zou hem toch praktisch tegen die kasten aanzetten, dat je er zeg maar nog net met 1 been tussen kan staan. Maar alsnog is het niet ideaal nee.Harrie_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:52:
[...]
Oh ja, want zo is het natuurlijk wel relaxed
#PaintSkills
[Afbeelding]
Zonde. Aardig huis. Jammer dat het gesloopt moet worden.
Want iedereen weet, dat als je een TV ophangt, dat voor de rest van de toekomst je in dat huis alleen nog maar een TV kan plaatsen op precies diezelfde plek. Andere plek? Verboden, kan gewoon niet. Onmogelijk.
Dus de enige optie is het huis slopen en een nieuwe bouwen. En dan oppassen waar je dan de TV hangt!!
Want iedereen weet, dat als je een TV ophangt, dat voor de rest van de toekomst je in dat huis alleen nog maar een TV kan plaatsen op precies diezelfde plek. Andere plek? Verboden, kan gewoon niet. Onmogelijk.
Dus de enige optie is het huis slopen en een nieuwe bouwen. En dan oppassen waar je dan de TV hangt!!
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ik snap je sarcastische opmerking wel maar feit is natuurlijk dat met die dubbele doorgang in het midden van de muur (van de hal naar de woonkamer) en de opening in het midden van de muur naar de eetkamer toe er eigenlijk geen fatsoenlijke plek is om een TV te positioneren recht voor een bank. Daar kun je over vallen of niet, maar ik denk dat veel potentiële kopers dat wel zien als iets meer dan een 'slight inconvenience'Twhomp schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:07:

Nou nou, dat is ook wat overdreven gezegd. Tuurlijk, ik proef je sarcasme van mijlenver hoor, maar als we toch even realistisch kijken:Twhomp schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:07:
/f/image/JKjgeJ2sdxQkDCAPIrek0vdN.png?f=fotoalbum_large)
De rode delen zijn toch wel ook echt rode vlaggen, daar is het realistisch gezien gewoon niet mogelijk om op een normale manier een tv neer te zetten/op te hangen zonder ofwel een doorgang te blokkeren, een inbouwkast, je uitzicht, etc.
De gele is ook al zeer twijfelachtig omdat het een kleine plek is, er een knik zit en tov de plek waar de tv nu hangt gewoon in alle opzichten een mindere locatie is.
Realistisch gezien houd je dus maar 1 optie over: de tv op de lange muur en je bank op afstand van de ingang van hal naar zitkamer plaatsen. Maar... de breedte tot het smallere deel met die knik (het gele) is 3,67m, er staat geen breedtemaat voor het deel wat net wat breder is, maar meer dan 4m is het zeker niet.
Dus met deuren van 80-90cm moet je zeker wel 140-150cm totale ruimte overhouden van de doorgang hal/zitkamer tot je bank en dat betekent dus dat de achterkant van je bank 250-260cm van de muur af staat. Dat klinkt niet heel erg comfortabel.
Kortom: ik snap je sarcasme en er zijn wel een paar mogelijkheden, maar laten we ook niet doen alsof dit geen enkel probleem is en het een fantastische ruimte is met genoeg mogelijkheden en ruimte. Dat is het niet, het is gewoon een rotindeling.
Nu vind ik persoonlijk een tv niet heilig, maar als je hem dagelijks 2-3 uurtjes gebruikt, dan is het toch wel fijn om een goede plek te hebben en er niet enorm schuin voor te zitten. In deze woning is voorrang gegeven aan de dubbele openslaande deuren met ramen ernaast, wat prima is als je dat belangrijk vindt, maar het beperkt wel je tv mogelijkheden enorm. Ik zou ervoor gekozen hebben de doorgang ofwel precies bij die knik waar het breder wordt te plaatsen en dan puur een 90cm deur, niks dubbels (lekker saai) of helemaal tegen die kast in de gang aan, tegenover de trap. Dan houd je de rest van die muur vanuit de zitkamer bekeken vrij. Dat kan nog steeds natuurlijk, maar dat is toch wel een redelijke verbouwing hoor.
Je ziet wel vaker dat en-suite deuren juist wel of juist niet worden verwijderd.Harrie_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:25:
[...]
Daar kun je over vallen of niet, maar ik denk dat veel potentiële kopers dat wel zien als iets meer dan een 'slight inconvenience'
Het zijn echt dingen met voor- en nadelen.
Als ze er zitten, zou ik ze houden. En ja, dat is erg onhandig qua TV.
Maar goed, het is 'maar' een TV.
(edit: ik ben blij dat het sarcasme opviel
[ Voor 8% gewijzigd door Twhomp op 26-09-2023 11:30 ]
Over de spel- en stijlfouten maar niet te spreken zeg...BootVluchteling schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:44:

Heeft ook een computer!
Daar heb je helemaal gelijk in, maar het is ook niet zomaar een kwestie van even een andere deur plaatsen. Dit betekent toch wel:Twhomp schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:28:
[...]
Je ziet wel vaker dat en-suite deuren juist wel of juist niet worden verwijderd.
Het zijn echt dingen met voor- en nadelen.
Als ze er zitten, zou ik ze houden. En ja, dat is erg onhandig qua TV.
- deuren+kozijnen van ramen verwijderen
- gipsmuur doortrekken
- nieuw kozijn met deur plaatsen (ervan uitgaande dat als je zo ver gaat om dit te doen, je een 'normale' 90cm deur wilt in welke variant dan ook van witte opdek tot aan zwart taat)
- vloer repareren en doortrekken/aansluiten bij nieuwe opening
- plinten opnieuw plaatsen/doortrekken
- stucwerk voor nieuw geplaatste muur aan beide kanten
- wandafwerking opnieuw aan beide kanten
- evt: stopcontacten verleggen (afhankelijk waar nieuwe deur moet komen)
Misschien vergeet ik nog wel een paar details, maar dit is iets waar veel mensen toch echt niet op zitten te wachten. Zeker als het zoals hier om een woning gaat die verder bijna hagelnieuw en dus volledig af is. Daar betaal je ook voor en dan wil je meestal ook wel dat de grote punten aansluiten bij wat je zoekt.
Volgens mij kan de tv ook rechts van die deur als je wilt. En de volgende generaties kijken waarschijnlijk niet eens meer tv, dat is zo 1960
/▌
Misschien had je hem nog niet gezien, maar kijk eens naar mijn plattegrond met die gele aanduiding een paar posts terug, daar los je niks mee op. Ja het kan, maar is net zo slecht, zo niet nog slechter omdat die plek iets krapper is, er zit een knik, het zit erg dicht bij je ramen buiten en je zit alsnog extreem schuin ervoor.Marzman schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:35:
Volgens mij kan de tv ook rechts van die deur als je wilt. En de volgende generaties kijken waarschijnlijk niet eens meer tv, dat is zo 1960
Om trouwens nog even door te pakken op slechte indelingen:
https://www.funda.nl/koop...s-42125142-lindenlaan-35/
Dit is een woning die wij op het oog hadden, het vinkte heel wat van ons checklijstje af: vrijwel nieuw, warmtepomp, A+ label, 4/5 slaapkamers, rustig dorp, redelijke tuin, 2 eigen parkeerplaatsen.
Maar kijk eens naar de indeling van keuken, woonkamer en hal en de trap dan ook met name:

Trap zit praktisch naast je bank en tv-meubel. Optie was wellicht om de muur daar dicht te maken, maar dan loop je vanaf de trap tegen de muur aan. Muur nog verder doortrekken maakt je woonkamer veel te klein.
Ander nadeel: je bank zit ook praktisch naast de keuken en veel andere indelingsmogelijkheden heb je hier niet:

Dus ondanks dat dit huis verder geen enkel nadeel voor ons kende, was dit wel een afknapper. Het is zeker voor modernere huizen (lees alles vanaf zo'n beetje 2000, puur mijn beleving) wel een van de slechtste indelingen die ik ooit ben tegengekomen.
https://www.funda.nl/koop...s-42125142-lindenlaan-35/
Dit is een woning die wij op het oog hadden, het vinkte heel wat van ons checklijstje af: vrijwel nieuw, warmtepomp, A+ label, 4/5 slaapkamers, rustig dorp, redelijke tuin, 2 eigen parkeerplaatsen.
Maar kijk eens naar de indeling van keuken, woonkamer en hal en de trap dan ook met name:

Trap zit praktisch naast je bank en tv-meubel. Optie was wellicht om de muur daar dicht te maken, maar dan loop je vanaf de trap tegen de muur aan. Muur nog verder doortrekken maakt je woonkamer veel te klein.
Ander nadeel: je bank zit ook praktisch naast de keuken en veel andere indelingsmogelijkheden heb je hier niet:

Dus ondanks dat dit huis verder geen enkel nadeel voor ons kende, was dit wel een afknapper. Het is zeker voor modernere huizen (lees alles vanaf zo'n beetje 2000, puur mijn beleving) wel een van de slechtste indelingen die ik ooit ben tegengekomen.
Een tv staat wel vaker een beetje schuin in een hoek van de kamer (bij mijn ouders is het ook altijd zo geweest, de plaats bleef hetzelfde de tv's werden steeds groterMooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:37:
[...]
Misschien had je hem nog niet gezien, maar kijk eens naar mijn plattegrond met die gele aanduiding een paar posts terug, daar los je niks mee op. Ja het kan, maar is net zo slecht, zo niet nog slechter omdat die plek iets krapper is, er zit een knik, het zit erg dicht bij je ramen buiten en je zit alsnog extreem schuin ervoor.
/▌
Hoe moet je daar een boekenkast kwijt?!MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:42:
....
[Afbeelding]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Onder de trapPunkrocker schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:20:
[...]
Hoe moet je daar een boekenkast kwijt?!
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Of naast te keuken/eettafel.
Op zich vind ik het niet eens zo heel gek. Als je op de bank zit, dan zie je die trap volgens mij ook niet of nauwelijks. En er zullen ook genoeg mensen zijn die het niet erg vinden om in de hal te kijken. (Anders waren de zwarte glazen deuren tussen woonkamer en hal ook niet zo populair
Maar ik denk dat de meeste mensen bij deze woning de woonkamer en keuken hadden omgewisseld. Alleen heb je dan bij deze locatie dat je woonkamer op een schutting uitkijkt en de keuken op de tuin, terwijl veel mensen dat liever anders zien.
Dan staat er een plant voorpagani schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:47:
[...]
Daar hebben ze Roundup voor

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wat is een boekenkast?Punkrocker schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:20:
[...]
Hoe moet je daar een boekenkast kwijt?!
Wij hebben het natuurlijk allemaal recht voor de bank, en achter de bank staat nog een bank op een verhoginkje voor de visite
/▌
Dat was ook ons idee, maar je gaat een woning van 2018 niet helemaal ombouwen qua keuken, zeker gezien alle aansluitingen, dat is gewoon een complete verbouwing en het is maar de vraag of je deze net 5 jaar oude keuken nog kan overzetten of dat het dan ineens een krakkemig ding wordt en je toch een nieuwe moet kopen.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:29:
[...]
Of naast te keuken/eettafel.
Op zich vind ik het niet eens zo heel gek. Als je op de bank zit, dan zie je die trap volgens mij ook niet of nauwelijks. En er zullen ook genoeg mensen zijn die het niet erg vinden om in de hal te kijken. (Anders waren de zwarte glazen deuren tussen woonkamer en hal ook niet zo populair.)
Maar ik denk dat de meeste mensen bij deze woning de woonkamer en keuken hadden omgewisseld. Alleen heb je dan bij deze locatie dat je woonkamer op een schutting uitkijkt en de keuken op de tuin, terwijl veel mensen dat liever anders zien.
Maar wat ons ook tegenstond was de open verbinding van hal naar woonkamer en/of keuken (hoe de indeling ook zou zijn). In de zomer niet het ergste, maar de winter trekt gelijk alle kou richting woonkamer. Dat niet alleen, je hoort ook iedereen thuiskomen zonder enige buffer die je bij vrijwel elk ander huis wel hebt. Blijf het daarom een rare keuze vinden, ik zie namelijk ook niet wat de gedachte hiervan is geweest (die niet gesloten hal) los van dat het met de huidige positie van trap dan lastig zou worden om een gesloten hal te hebben, maar daar kan je bij bouw natuurlijk veel beter al rekening mee houden, zie vrijwel elk ander willekeurig huis op Funda uit dit bouwjaar min of meer. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit daadwerkelijk fijner vindt dan een gesloten hal.
Ik denk dat het met de trek van de kou bij een moderne woning wel mee zal vallen. Maar uiteraard moet het je wel aanspreken. En als je dat niets vindt, dan moet je een ander soort woning zoeken. Al zou je waarschijnlijk ook vrij simpel een tussenmuurtje kunnen maken bij de voordeur. Zowel tegen lawaai als tegen tocht. Maar zou het op het eerste gezicht niet meteen storend vinden. Ik denk dat hier expres voor de ruimtelijkheid voor gekozen is.MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:27:
[...]
Maar wat ons ook tegenstond was de open verbinding van hal naar woonkamer en/of keuken (hoe de indeling ook zou zijn). In de zomer niet het ergste, maar de winter trekt gelijk alle kou richting woonkamer. Dat niet alleen, je hoort ook iedereen thuiskomen zonder enige buffer die je bij vrijwel elk ander huis wel hebt. Blijf het daarom een rare keuze vinden, ik zie namelijk ook niet wat de gedachte hiervan is geweest (die niet gesloten hal)
Ah, well, qua prijsstelling denk je alles wel gezien te hebben, maar deze vond ik wel weer fraai:
https://www.funda.nl/koop...nd-42172147-bergweg-zuid/
1,38Miljoen voor een lap bouwgrond van 1290m2, waarbij het de verplichting is om de achterburen (2 stuks, zelfde type lap grond) zo dicht op je te bouwen dat er 3 huizen als 1 blok visueel moeten zijn.
Je gaat bovenop de nieuwe A16 wonen!
https://www.funda.nl/koop...72132-bergweg-zuid/#kaart zet de satellietfoto maar aan
(en de industrie / distributiebedrijven in je achtertuin zijn natuurlijk ook een cadeautje)
1,38Miljoen voor een lap bouwgrond van 1290m2, waarbij het de verplichting is om de achterburen (2 stuks, zelfde type lap grond) zo dicht op je te bouwen dat er 3 huizen als 1 blok visueel moeten zijn.
Maar dan komt de adder onder het gras, of eigenlijk dieper onder de grond.....De kavel is gelegen aan de Grindweg oftewel de Bergweg-zuid in het verlengde van de bestaande lintbebouwing. De nieuwe bebouwing dient als beëindiging van het lint en versterkt deze door een schakel te zijn met het achtergelegen polderlandschap.
Naast deze kavel (Kavelligt nog een kavel (kavel A) die visueel met elkaar verbonden zijn maar wel ieder hun eigen privacy hebben. De woningen omsluiten een erf welke een afgeleide is van een boerenerf.
Het aanwezige kadeprofiel blijft intact en de bebouwing volgt dit profiel. Hierdoor ontstaat een voorhuis (Kavel A), het westelijk hoofdgebouw en een achterhuis (kavel, het oostelijk hoofdgebouw.
Architectuur:
De vrijstaande woning krijgt een eenduidige architectuur met een landelijke uitstraling, passend bij het open karakter van het lint. De bebouwing staat los van elkaar maar wordt door hiërarchie, massa, vorm, materiaalgebruik en detaillering met elkaar verbonden.
https://www.funda.nl/koop...72132-bergweg-zuid/#kaart zet de satellietfoto maar aan
(en de industrie / distributiebedrijven in je achtertuin zijn natuurlijk ook een cadeautje)
Referentie op de kaart klopt niet, je komt iets zuidelijker aan de andere kant van de A16 terecht. Waarbij die A16 volledig in een bak komt te liggen, dus hoe dat met overlast zit is nog de vraag:Get!em schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:02:
Ah, well, qua prijsstelling denk je alles wel gezien te hebben, maar deze vond ik wel weer fraai:
[...]
Maar dan komt de adder onder het gras, of eigenlijk dieper onder de grond.....

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Dank!L-project schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:17:
[...]
Referentie op de kaart klopt niet, je komt iets zuidelijker aan de andere kant van de A16 terecht. Waarbij die A16 volledig in een bak komt te liggen, dus hoe dat met overlast zit is nog de vraag:
[Afbeelding]
Inderdaad iets verschoven, maar nog steeds dichtste bij de tunnelbak. Direct lawaai verwacht ik er niet van, wel een soort ondergronds gebrom van trilling en vrachtwagens. Het blijft immers gewoon slappe veenbodem.
Afgehaakt klusproject

enz enz
https://www.funda.nl/koop/stein/huis-42242002-keerend-73/
en een afgerond klusproject:

https://www.funda.nl/koop...820-brusselsestraat-40-d/

enz enz
https://www.funda.nl/koop/stein/huis-42242002-keerend-73/

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 26-09-2023 14:42 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Afgerond? Ja de grote vlakken zijn gedaan maar ook daar is nog meer dan genoeg te doen voordat je het afgerond kan noemen.paQ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik denk dat ik een gerenoveerd huis / appartement liever zo koop, dan "af". Dan ben je niet gebonden aan smaakgevoelige afwerking namelijk.Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:50:
[...]
Afgerond? Ja de grote vlakken zijn gedaan maar ook daar is nog meer dan genoeg te doen voordat je het afgerond kan noemen.
Als mensen een huis kopen, is het vrijwel altijd:
andere kleur muren
andere vloer
andere keuken
Nou, dat scheelt een boel werk dan
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik bedoelde ook meer als de deur opengaat ja, niet als hij dicht zit nee, daar heb je helemaal gelijk in. Maar wij merken het in onze woning al als de haldeur openstaat en iemand doet in de winter de voordeur open: gelijk een koufront wat je woonkamer intrekt.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:53:
[...]
Ik denk dat het met de trek van de kou bij een moderne woning wel mee zal vallen. Maar uiteraard moet het je wel aanspreken. En als je dat niets vindt, dan moet je een ander soort woning zoeken. Al zou je waarschijnlijk ook vrij simpel een tussenmuurtje kunnen maken bij de voordeur. Zowel tegen lawaai als tegen tocht. Maar zou het op het eerste gezicht niet meteen storend vinden. Ik denk dat hier expres voor de ruimtelijkheid voor gekozen is.
Ieder z'n ding inderdaad, blijkbaar vonden deze mensen het juist prettig, maar voor ons dus een afknapper.
Helemaal mee eens. Kennelijk is er weinig markt voor anders zouden al die flippers de huizen wel zo opleveren. Wat mij betreft ideaal; zo goed als af maar je mag zelf naar smaak een vloer en keuken (en evt. badkamer) uitzoekenpaQ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:59:
[...]
Ik denk dat ik een gerenoveerd huis / appartement liever zo koop, dan "af". Dan ben je niet gebonden aan smaakgevoelige afwerking namelijk.
Als mensen een huis kopen, is het vrijwel altijd:
andere kleur muren
andere vloer
andere keuken
Nou, dat scheelt een boel werk dan
En vlak het vliegveld ook niet uit, je zit daar keurig in lijn van de start/landingsbaanGet!em schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:35:
[...]
Dank!
Inderdaad iets verschoven, maar nog steeds dichtste bij de tunnelbak. Direct lawaai verwacht ik er niet van, wel een soort ondergronds gebrom van trilling en vrachtwagens. Het blijft immers gewoon slappe veenbodem.

Maar dat is wat anders dan afgerond.Harrie_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:08:
[...]
Helemaal mee eens. Kennelijk is er weinig markt voor anders zouden al die flippers de huizen wel zo opleveren. Wat mij betreft ideaal; zo goed als af maar je mag zelf naar smaak een vloer en keuken (en evt. badkamer) uitzoeken
Het is zonde om er een smaakgevoelige keuken in te zetten bij een flip, en een neutrale keuken heeft uiteindelijk hetzelfde probleem, die gaat op den duur vervangen worden. Een woning waarin ( nattevinger ) 25k aan vloeren, wanden, en de keuken is uitgegeven én daarmee dus 25k goedkoper is geniet de voorkeur. Maar iets te vaak is het de normale prijs waar je het alsnog mag afmaken
Afhankelijk van de markt. in het startersegment zit je simpelweg met financieringslimieten waar het inbrengen van een significant bedrag lastig kan zijn. Dan is compleet klaar minder lastig te verkopen
Is dat nu het kavel van twee jaar geleden, maar dan opgesplitst? Of is het kavel nu goedkoper geworden?Get!em schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:02:
[...]
CaDje in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3"
Tsja, dat is altijd een lastige discussie.Napo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:37:
[...]
Maar dat is wat anders dan afgerond.
Het is zonde om er een smaakgevoelige keuken in te zetten bij een flip...
Feit is wel dat een woning die "af" is, veel beter verkoopt.
Kijk alleen al de discussie in dit topic van de laatste twee pagina's: er is geen zin in geklus aan een nieuwe woning.
Mij lijkt een zo casco mogelijke woning ideaal: dan kies je zelf een keuken, vloer, etc. En is het geen kapitaalvernietiging, want niemand gooit een (lelijke) nieuwe keuken weg.
Dus tsja, de verkoper wilt zoveel mogelijk poen en er snel vanaf (flipperdeflip). Dus zit je met die keuken.
(Het is net zoals met filmtrailers: iedereen haat trailers die de film verklappen, maar aan de andere kant worden films met 'verklaptrailers' daardoor het beste bezocht. Money talks...)
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:37:
[...]
Is dat nu het kavel van twee jaar geleden, maar dan opgesplitst? Of is het kavel nu goedkoper geworden?
offtopic:
Even in pedantic mode: het is de kavel, niet het kavel. Iets wat ik ook onlangs pas heb geleerd hoor.
En hoewel ik het nog steeds gek vind klinken met "de", is het blijkbaar ook geen woord waar beide kan:
https://woordenlijst.org/#/?q=kavel
Even in pedantic mode: het is de kavel, niet het kavel. Iets wat ik ook onlangs pas heb geleerd hoor.
Mijn sterke vermoeden is dat het gesplitst is. Of eigenlijk, nog niet gesplitst is, gezien in de 2 x 2 (of 3? )advertenties over 3x dezelfde kadastrale nummers/percelen wordt gesproken, maar dan als Deelperceel.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:37:
[...]
Is dat nu het kavel van twee jaar geleden, maar dan opgesplitst? Of is het kavel nu goedkoper geworden?
https://www.funda.nl/koop...nd-42172132-bergweg-zuid/
https://www.funda.nl/koop...wgrond-41376218-grindweg/
Bovendien is de advertentie dubbel geplaatst, zowel onder Rotterdam / Grindweg, als onder Bergschenhoek / Bergweg-zuid, omdat het perceel dus op/naast/vlakbij de grens van de gemeente ligt (er kan een nieuwe situatie ontstaan zijn na de aanleg van de snelweg...)
[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 26-09-2023 17:20 ]
Ik snap ook nooit waarom er zoveel regels om een kavel zitten. Waarom minimaal x meter hoog? Als ik veel geld uitgeef aan een kavel en daar een tiny house op wil zetten waarom mag dat nou niet?Get!em schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:02:
[...]
Welkom in Nederland.handy112 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:04:
[...]
Als ik veel geld uitgeef aan een kavel en daar een tiny house op wil zetten waarom mag dat nou niet?
Dat is mij ook een doorn in het oog. Stel je wilt veel grond en een klein huis. Magnie.
(en dat dan hetzelfde aantal mensen woont op hetzelfde stukje grond, dat maakt dan niet uit)
yup en als je goed kijkt kan de stagiair buiten aan de linkerkant vast oefenen in het kleinFiber schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:10:
Crematorium...?
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/almere/huis-42240747-platoweg-49/
We hadden hem al een keer, maar blijkbaar opnieuw in de verkoop...
Als ik het goed begrijp is het kavel inderdaad gesplitst, maar is er door de gemeente regels verbonden aan het vergunnen van beide woningen. Er wordt ook melding van gemaakt van het feit dat het westelijke gebouw ('achterhuis') pas vergund wordt als het oostelijke gebouw ('voorhuis') vergund is. Dus dan kun je wel je eigen ding willen neerzetten, maar zul je wel met je buren moeten optrekken wat betreft ontwerp.handy112 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:04:
[...]
Ik snap ook nooit waarom er zoveel regels om een kavel zitten. Waarom minimaal x meter hoog? Als ik veel geld uitgeef aan een kavel en daar een tiny house op wil zetten waarom mag dat nou niet?
Klinkt alsof de gemeente eigenlijk liever de splitsing niet had gehad.
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Dat klinkt alsof ze in plaats van één huis op een te duur groot kavel ook akkoord zijn met een twee onder een kap, met ieder een half kavel. Voor de uitstraling maakt dat ook niet zo veel verschil. Alleen denk ik dat de markt voor tweekappers op een kavel van 1,4 miljoen nog kleiner is dan de markt voor vrijstaande woningen op een kavel van 2,5 miljoen.L-project schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:52:
[...]
Als ik het goed begrijp is het kavel inderdaad gesplitst, maar is er door de gemeente regels verbonden aan het vergunnen van beide woningen. Er wordt ook melding van gemaakt van het feit dat het westelijke gebouw ('achterhuis') pas vergund wordt als het oostelijke gebouw ('voorhuis') vergund is. Dus dan kun je wel je eigen ding willen neerzetten, maar zul je wel met je buren moeten optrekken wat betreft ontwerp.
Klinkt alsof de gemeente eigenlijk liever de splitsing niet had gehad.
MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:53:
[...]
offtopic:
Even in pedantic mode: het is de kavel, niet het kavel. Iets wat ik ook onlangs pas heb geleerd hoor.En hoewel ik het nog steeds gek vind klinken met "de", is het blijkbaar ook geen woord waar beide kan:
offtopic:
Ik weet het, maar ik vind het stom klinken. Daarom is dit ongeveer het enige woord waarbij ik het consequent én bewust verkeerd doe
.
Ik weet het, maar ik vind het stom klinken. Daarom is dit ongeveer het enige woord waarbij ik het consequent én bewust verkeerd doe
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
vind deze twee ook wel opvallend aan dit huis. Had ze nl. beide niet verwachtbreinonline schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:49:
Een niet standaard woning in Tull en 't Waal: https://www.funda.nl/koop...huis-42244891-lekdijk-90/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Van klussen krijg je grijze haren
Grappig, jij zegt niet standaard en ik dacht meteen aan een cataloguswoning die in de jaren 90 te bestellen was. Kon ze zo aanwijzen in de nieuwbouwwijken van die periodebreinonline schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:49:
Een niet standaard woning in Tull en 't Waal: https://www.funda.nl/koop...huis-42244891-lekdijk-90/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik vind de opmerking "ademt een luxe Oosterse sfeer." wel grappig, een beter woord is wansmaak
Hoe kan dit een energie label A halen?
Ben zelf niet bekend met de specifieke regels daarvoor, maar lijkt me bijzonder voor een 1984 huis, geen zonnepanelen, geen warmtepomp.
Wellicht isoleert marmer heel goed?
Leuk huis! Prijs vind ik niet kloppen, een beetje jammer dat er zonnepanelen liggen en niet netjes zonnepannen.breinonline schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit een loungebank voor als je vriendinnen in de hot tub zitten?

Je moet toch wel wat skills hebben om de auto in de garage te krijgen.

Signatures zijn voor boomers.
Zeg dat wel. Je moet geen Porsche Panamera of BMW 7-serie hier naar binnen willen wurmen, of andere 5 meter lange joekels.Maasluip schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:43:
[...]
Je moet toch wel wat skills hebben om de auto in de garage te krijgen.
[Afbeelding]
Hoe de auto hier nu staat en binnen gekomen is, is denk ik wel dé methode. Achteruit naar beneden en zodra je de kont in de garage hebt kan je de draai maken. Achteruit kan je namelijk veel beter in krappe ruimtes manoeuvreren dan vooruit. Ik weet alleen niet of ik hier op dagelijkse basis gebruik van zou maken, hoogstens tijdens vakantie een auto stallen. Ook in de winter lijkt dit handig, maar ik heb eens gewerkt bij een bedrijf waar de ingang van garage onder een kleine helling naar beneden liep, net als hier ongeveer, erin komen was niet zo'n probleem maar als je dan pech hebt en het heeft gesneeuwd dan sta je met het halve bedrijf om 17u eerst alle sneeuw weg te scheppen en mag je vervolgens hopen dat de toplaag niet alsnog ijsglad is. Verschil is: bij deze woning heb je niet 50 man om je te helpen, ga ik maar even vanuit.
Ach, je graaft die helling af, installeert een lift en hoppa, zelfs je camper zou naar beneden kunnen.MooDyBLueS schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:24:
[...]
Zeg dat wel. Je moet geen Porsche Panamera of BMW 7-serie hier naar binnen willen wurmen, of andere 5 meter lange joekels.
Hoe de auto hier nu staat en binnen gekomen is, is denk ik wel dé methode. Achteruit naar beneden en zodra je de kont in de garage hebt kan je de draai maken. Achteruit kan je namelijk veel beter in krappe ruimtes manoeuvreren dan vooruit. Ik weet alleen niet of ik hier op dagelijkse basis gebruik van zou maken, hoogstens tijdens vakantie een auto stallen. Ook in de winter lijkt dit handig, maar ik heb eens gewerkt bij een bedrijf waar de ingang van garage onder een kleine helling naar beneden liep, net als hier ongeveer, erin komen was niet zo'n probleem maar als je dan pech hebt en het heeft gesneeuwd dan sta je met het halve bedrijf om 17u eerst alle sneeuw weg te scheppen en mag je vervolgens hopen dat de toplaag niet alsnog ijsglad is. Verschil is: bij deze woning heb je niet 50 man om je te helpen, ga ik maar even vanuit.
blup
Vaak zijn die hellingen hierom dan ook verwarmd met een soort vloerverwarming.MooDyBLueS schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:24:
[...]
Ook in de winter lijkt dit handig, maar ik heb eens gewerkt bij een bedrijf waar de ingang van garage onder een kleine helling naar beneden liep, net als hier ongeveer, erin komen was niet zo'n probleem maar als je dan pech hebt en het heeft gesneeuwd dan sta je met het halve bedrijf om 17u eerst alle sneeuw weg te scheppen en mag je vervolgens hopen dat de toplaag niet alsnog ijsglad is. Verschil is: bij deze woning heb je niet 50 man om je te helpen, ga ik maar even vanuit.
All-electric.
Britse badkamer, of ze houden van schimmel.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wel knap hoe ze het in een klein rijtjeshuis van 120m2 gepropt hebben.UTMachine schreef op woensdag 27 september 2023 @ 06:58:
Ik vind de opmerking "ademt een luxe Oosterse sfeer." wel grappig, een beter woord is wansmaak
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
haha 3x raden wat op de oprit staat

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Ja, en dan in 2022 nog een nieuwe cv ketel....helloitsme schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:36:
[...]
Hoe kan dit een energie label A halen?
Ben zelf niet bekend met de specifieke regels daarvoor, maar lijkt me bijzonder voor een 1984 huis, geen zonnepanelen, geen warmtepomp.
Wellicht isoleert marmer heel goed?

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Iemand nog belang in een Rijksmonument?
Volledig authentiek. En ook nog vrij veel Neuteboom in dit huis te vinden!

https://www.funda.nl/koop...283170-oude-rijksweg-352/
ik hoop wel dat je de gordijntjes er bij krijgt, want dezen lijken er al meer dan 50 jaar te hangen. (boerderij rechts op de foto)

https://commons.wikimedia...ude_Rijksweg_352,_Rouveen
Volledig authentiek. En ook nog vrij veel Neuteboom in dit huis te vinden!

ik hoop wel dat je de gordijntjes er bij krijgt, want dezen lijken er al meer dan 50 jaar te hangen. (boerderij rechts op de foto)

[ Voor 4% gewijzigd door jm2th2 op 27-09-2023 14:18 . Reden: extra toevoeging ]
Geen gekke prijs als je het mij vraagt, zeker gezien het perceel wat je erbij krijgt. Zo te zien ook nog best redelijk onderhouden, ik zie zo snel niks wat echt compleet vervallen is, maar het heeft zeker een moderniseringsslag (en isolatie) nodig. Maar ik kom vergelijkbare wel verbouwde woningen tegen die zomaar voor 7-8 ton weggaan. Dus met wat handigheid en wel het budget om er nog ±2 ton tegenaan te gooien, kan je hier volgens mij echt wat moois van maken.jm2th2 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:20:
Iemand nog belang in een Rijksmonument?
Volledig authentiek.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen Rouveen... zo te zien onder de rook van Staphorst en ongetwijfeld net zo zwaar gelovig. Dat wordt dus niet klussen op je vrije zondag anders krijg je de buurt op je dak.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.