PSN: xMaurice93
Question?StefanVerkerk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:31:
Captain Obvious hier:
Wat een oersaaie FP2 tot nu toe.
-
Mooi gevalletje van 'the commentator's curse'.
Het zou mij verbazen als Ferrari dit jaar binnen de budget cap weet te blijven.
"When you grow up your heart dies"
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:20
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Minder catering als er onderdelen stuk gaan.sjaool schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:36:
Het is te hopen dat ze er een vrijdag bak en motor in hadden liggen anders kon dit wel eens een dure crash zijn.
Het zou mij verbazen als Ferrari dit jaar binnen de budget cap weet te blijven.
Maar goed het zal de vrijdag bak wel zijn.
De rest van het jaar op water en brood.tweakduke schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:37:
[...]
Minder catering als er onderdelen stuk gaan.![]()
Maar goed het zal de vrijdag bak wel zijn.
2 wcc punten de fia betaald de lunch
4 wcc punten het ontbijt
10 wcc punten is ook het avond eten gedekt.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
https://www.reddit.com/r/...agged_as_charles_leclerc/TheBrut3 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:56:
Iemand een streamable ofzo van die crash?
afgesloten met een rode vlag
zhou had een hydroliek probleem
[ Voor 29% gewijzigd door jack zomer op 29-10-2022 00:29 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Ben wel blij dat ik de FP2 heb gemist en wat uren heb bij geslapen. Die bandentests zijn echt zaaddodend saai.
[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 29-10-2022 07:02 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Same here..Chevy454 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:01:
Das een vervelende impact hoek. Das zeker een bak en diff.
Ben wel blij dat ik de FP2 heb gemist en wat uren heb bij geslapen. Die bandentests zijn echt zaaddodend saai.
Ben benieuwd of LEC een oude motor heeft, ga er wel van uit aangezien hij vorige week een nieuwe kreeg.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
In ander nieuws:
https://www.autosport.com...2-controversies/10391932/
'Nah we hebben geen zin meer om veiligheid te controleren, onze partijdigheid wordt te veel duidelijk dus de teams moeten het maar zelf opsoppen.'

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nu is een spiegel wel nodig voor de veiligheid, maar anders gezegd zou ook een afvliegend deel van de voorvleugel (Perez bv) voor onveilige situaties kunnen zorgen.
Mijn boefje is liev!
Toch is er behoorlijk wat aan de auto kapot voor een "vrij onschuldige schuiver". Misschien lijkt het voor jou vrij onschuldig omdat alle veiligheidssystemen hun werk hebben gedaan?siggy schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:56:
Die 'crash' van Leclerc, toch weer die hele barriere naar de knoppen voor wat leek een vrij onschuldige schuiver. De veiligheid is zo ver doorgeschoven dat zelfs voor een milde impact de hele barriere vervangen moet worden.
Die barrier verschuift gewoon als je er tegenaan rijdt, daardoor wordt de auto langzamer afgeremd dan door een blok beton. Alleen na het verschuiven kan die dus niet meer verder verschuiven, waardoor het weer meer op een blok beton begint te lijken. Daarom moet je 'm gewoon even terugzetten, ook na een "milde" impact. Niks vervangen. Alleen zit het wel vol met water ofzo waardoor je het met het handje niet 1 2 3 terug op z'n plek hebt. Ik vond een kwartiertje best netjes voor het wegtakelen van de auto, schoonmaken van alle rommel en herstellen van de barrier.
Mijn boefje is liev!
Ik heb ‘m direct afgezet… bandentest tijdens reguliere weekenden. Moeten ze nog vaker gaan doen… nog meer vrije tijd. Hoef ik niet zelf te kiezen 🤣Chevy454 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:01:
Das een vervelende impact hoek. Das zeker een bak en diff.
Ik snap dat ook niet. Ze verzinnen van alles en nog wat om het zogenaamd aantrekkelijker te maken voor publiek en kijkers, maar van de bandentesten tijdens een weekend kunnen ze toch echt wel voorzien dat het daarmee alleen maar saaier wordt. Al is het maar omdat je als kijker al helemaal geen idee hebt wie op welk type band rijdt. Was dat wel zo dan kon je de resultaten/ontwikkelingen ten minste nog een beetje met elkaar vergelijken.CreativeS schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:10:
[...]
Ik heb ‘m direct afgezet… bandentest tijdens reguliere weekenden. Moeten ze nog vaker gaan doen… nog meer vrije tijd. Hoef ik niet zelf te kiezen 🤣
En in zoverre denk ik dat er ook een grote waarheid zat in de grap die hij maakte. Buxton gaf aan dat Verstappen had aangeboden om tijd vrij te maken voor het testen van regenbanden, waarna Buxton aan Isola vroeg of hij daar open voor stond. Eerste reactie Isola? Als hij ook voor een auto zorgt. Waarmee hij denk ik dus ook weer aangeeft "de teams willen/kunnen niet". Of willen vast wel, maar alleen de topteams kunnen het betalen. En zelfs dan wordt het lastig om een deel van de monteurs een paar dagen langer op een circuit te laten blijven of tussendoor nog naar een circuit te gaan.
- Ferrari, Red Bull en Mercedes zaten dicht bij elkaar, tussen Sainz die de lijst aanvoerde en Hamilton op plek 5 zaten 0,142 seconden.
- Verstappen behaalde een topsnelheid van 347 km/u op het 1,2 kilometer lange, rechte stuk bij start-finish.
- Door de Pirelli bandentest in de 2e vrije training zijn de behaalde tijden irrelevant. Bijna alle coureurs (Russell, Tsunoda en Ocon) die in de eerste vrije training hun wagen moesten afstaan reden met normale banden en voerden de lijst aan. Dat de rondetijden 8 tienden sneller werden had te maken met meer rubber op de baan. In de eerste vrije training was de baan nog groen en had nauwelijks grip. Zo weinig zelfs dat de harde band 1,2 seconden verloor op de medium band. Snelle ronden zijn alleen mogelijk op de soft banden maar die zullen zondag nauwelijks in actie komen omdat ze volgens Mercedes het maar 4 ronden volhouden.
- Hamilton reed pas 13 minuten voor het einde de 5e tijd omdat hij daarvoor in de garage stond met koelingsproblemen. Mercedes was met de berekeing over de koeling iets te optimistisch geweest maar het probleem is ondertussen opgelost.
- Marko geeft aan dat Red Bull zowel op 1 ronde als in de longruns er goed uit ziet. Het Honda voordeel uit het verleden is volgens hem kleiner geworden maar dat was vorig jaar ook al het geval.
- Ferrrari is ook tevreden want men zit op hetzelfde niveau als de concurrentie. Lerclerc had in de 1e vrije training bandenschade opgelopen en verbleef daardoor in de garage omdat Ferrari zeker wou zijn dat het niet door de kerbstones kwam. In de 2e vrije training parkeerde Leclerc zijn wagen in de Tecpro-barriere maar gelukkig zat er een vrijdagversnellingsbak in de wagen.
- Ocon en Tsunoda hebben een andere motor uit de pool gekregen. Magnussen heeft ook een nieuwe motor gekregen maar verliest daarmee 5 gridplaatsen. Onduidelijk is of Sainz nog een motorwissel gaat krijgen, met 0 punten uit de laatste 2 races zal hij niet springen om een nieuwe motor. In ieder geval betekent een motorwissel dat ook hij een gridstraf zal krijgen.
- Mercedes verwachtte in Mexico sterker te zijn en dat is ook gebleken. Beide coureurs waren in ieder geval enthousiast en ook Marko denkt dat Mercedes hier een tegenstander zal zijn.
- Het middenveld zit dit keer dicht bij de top 3. De topteams vermoeden dat de middenveld teams met meer vermogen rijden. Alonso zat slecht 0,192 seconden van de tijd van Sainz af en Bottas met 4 tienden. Gasly en Vettel verloren beiden nog eens 2 tienden extra.
[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 29-10-2022 13:23 ]
Je hebt twee setjes banden voor elke training. Dus als er van je (witte) setje 1 band lek is heb je alleen nog rood over. 1 performance run, misschien nog een stukje longrunnen op rood, meer zit er dan gewoon niet meer in.Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:16:
Heel vreemd dat LEC reeds 15 minuten in de pits staat vanwege een lekke band? Toch iets meer aan de hand, question?
een treffende spreuk
Begrijpelijk, maar dit raceweekend is al 'later' op TV en dan is de keuze snel gemaakt. Al is er sowieso al weinig spanning in het theater der motorsport. Maar goed, ik laat melancholie niet de overhand nemen.RobertMe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:58:
Anderzijds zullen de nieuwe banden toch getest moeten worden. En met de drukke kalender staat geen enkel team meer open voor in season tests.
Edit: En net als de USGP is het in dit topic ook al zo druk
[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 29-10-2022 17:53 ]
Je hebt elke training alle banden beschikbaar die je wil.pro_6or schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:49:
[...]
Je hebt twee setjes banden voor elke training. Dus als er van je (witte) setje 1 band lek is heb je alleen nog rood over. 1 performance run, misschien nog een stukje longrunnen op rood, meer zit er dan gewoon niet meer in.
Alleen na/tijdens de FP sessie moet je er 2 inleveren, dus de meeste teams zullen er 2 gebruiken of misschien 3 omdat anders de rest van je weekend zo moeilijk wordt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens weerbericht rond 13:00 0mm en om 16:00 0.3 mm. Quali is 15:00.sjaool schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:36:
Het schijnt nat te zijn in Mexico.
Misschien wat spetters?
Fp3 is om 12:00 lokaal. We zullen zien hoe droog/nat het is over half uurtje 🙂
Euh leuk, krijgen we straks een uur lang gapende coureurs in de pits te zin. Live nog wel.sjaool schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:36:
Het schijnt nat te zijn in Mexico.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Zhou heeft het hele weekend al pech, FP1 en FP2 ook al issues.Illegal_Alien schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:03:
Zhou met een issue, gaat lekker met die Ferrari engine teams...

Mijn boefje is liev!
Dat belooft nog wat voor Q1siggy schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:19:
Sainz ook lekker agressief richting Zhou...... het is FP jongens......
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Was dat niet Bottas? Anders wel ironisch, aangezien Zhou net zat te klagen over een andere coureur die hem in de weg reed.siggy schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:19:
Sainz ook lekker agressief richting Zhou...... het is FP jongens......
Tomorrow is not today!
Perfecte timing dit.Tito129 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:20:
Ik tune net in. Waarom Max nog niet buiten geweest?
Ik blijf erbij dat ze bij RBR pas gaan rijden als mensen hier klagen dat Max eens moet gaan rijden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hij zet net de snelste tijd neer.Tito129 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:20:
Ik tune net in. Waarom Max nog niet buiten geweest?
Ze zijn wat later buiten maar dat is niet abnormaal voor Red Bull.
Mijn boefje is liev!
Ja, nieuwe bandjes op een sneller wordende baan 🙂.Drials schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:40:
Mercedes heeft iets gevonden.
Mqx doet zijn tijden op 5+ oude bandjes
Trackprogressie.Drials schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:40:
Mercedes heeft iets gevonden.
Max zit hier ook gewoon een beetje mee te lezen vanuit 't paddock en stapt pas in als 't noodzakelijk is, toch?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:23:
[...]
Perfecte timing dit.![]()
Ik blijf erbij dat ze bij RBR pas gaan rijden als mensen hier klagen dat Max eens moet gaan rijden.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nog mooier zou zijn als er meerdere teams gaan vechten voor de winst op zondag.ParaDroid2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:43:
Zou mooi zijn als er 3 teams gaan vechten om pole i.p.v. 2
De FIA heeft er al rekening mee gehouden, op F1TV kan je met een abonnement de sessie op een later moment terugkijken dat jouw uit komtHollowGamer schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:44:
Waarom duurt het nog zo lang en is het zo laat? Ik ga meestal tussen 22.00u - 22.30u naar bed, vind dat ze bij de FIA daar best rekening mee mogen houden.
Mee eens, ik hoop dat Mercedes (of een ander team, mij om het even) het gat weet te dichten komend jaar. Daarnaast dat Ferrari het dan beter voor elkaar heeft. Maar op zaterdag 3 teams die ervoor kunnen gaan is al iets.Transportman schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:46:
[...]
Nog mooier zou zijn als er meerdere teams gaan vechten voor de winst op zondag.
Omdat de wereld groter is dan Nederland.HollowGamer schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:44:
Waarom duurt het nog zo lang en is het zo laat?
Ja? Bedtijd in Nederland is de maatstaaf voor een wereldwijde sport?HollowGamer schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:44:
Waarom duurt het nog zo lang en is het zo laat? Ik ga meestal tussen 22.00u - 22.30u naar bed, vind dat ze bij de FIA daar best rekening mee mogen houden.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Waren wij niet second, na de USA?
Wel zin in! Denk dat drie teams wel moeten kunnen strijden vanavond.
Wees blij dat je niet in de VS of Azië woontHollowGamer schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:44:
Dan is elke race om een klote tijd
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 29-10-2022 19:51 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan klopt het juist helemaal, voor (een groot deel van) USA is het nu middag
Afgelopen middag, jaParaDroid2 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:52:
[...]
Dan klopt het juist helemaal, voor (een groot deel van) USA is het nu middag
De zandzakken liggen er nog inExocet schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:49:
Max komt nog niet aan de tijd
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nee, die was afgekeurd. O wacht, dat was dat spul op de halo...Damian schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:56:
Rijdt Mercedes eigenlijk met die "questionable" voorvleugel?
Maar volgens mij mocht die vleugel ook niet.
[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 29-10-2022 19:58 ]
Hebben ze niks geleerd van vorig jaar?

[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 29-10-2022 19:58 ]
erutangiS
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:20
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Nee die ligt aangepast in de pits. Bij Viaplay lieten ze zien dat ze bepaalde stukken eraf hadden gehaald die niet volgens de regels zijn om zo de vleugel eventueel nog te gebruiken.Damian schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:56:
EEn proefstart maken vrees ik alleensjaool schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:59:
VER gaat dus toch nog een keer.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Practice starts, RUS en HAM gaan ook naar buiten om nog een keer te oefenen.sjaool schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:59:
VER gaat dus toch nog een keer.
Nee, volgens F1TV (die het weer van Shovlin hadden) hebben ze de questionable parts van de voorvleugel afgehaald.Damian schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:56:
Nope, hij kreeg een let's go van GP.
Maar dat was vooral een geen DRS test.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 29-10-2022 20:01 ]
Gisteren hoorde ik Pirelli over die nieuwe banden en “zouden meer understeer” moeten bieden.
LEC klaagt nu over “so much understeer”
Wat heeft Max ook alweer graag mbt dit gebeuren?
Mijn boefje is liev!
Overstuur...JB schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:05:
Hmm ben benieuwd straks.
Gisteren hoorde ik Pirelli over die nieuwe banden en “zouden meer understeer” moeten bieden.
Twee uurtjes wachten.skreppiedoe schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:04:
Dat word een interessante kwalificatie...kom maar op!
Tenzij je de klok nu alvast verzet, dan is het nog maar één uurtje.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
De klok gaat achteruit, dus dan moet je nog een uur langer wachten.alesandro_46 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:09:
[...]
Twee uurtjes wachten.
Tenzij je de klok nu alvast verzet, dan is het nog maar één uurtje.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
GAEvakYD schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:10:
[...]
De klok gaat achteruit, dus dan moet je nog een uur langer wachten.

Dan wacht ik nog even met verzetten
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De Merc is qua bandenslijtage best goed volgens mij? Ze lijken er zowaar echt goed bij te zitten dit weekend (tot nu toe iig). Zou wel ironisch zijn, de ultieme RB track toen Merc domineerde nu de ultieme Merc track terwijl RB de sterkste is.Chevy454 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:19:
We hadden Russell al vaker in bovenaan het lijstje tijdens een FP. Straks is de Q en zelfs dat zegt nog niks. Race pace en bandenslijtage zal het probleem zijn.
Heb je het nu al over de strategiën van Ferrari?Jake schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:28:
Wel nog iets met een F en een P...
Question ?alesandro_46 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Heb je het nu al over de strategiën van Ferrari?
Heb je vast verkeerd verstaan? De nieuwe banden moesten toch juist het teveel aan onderstuur gaan verhelpen? Dat was het verhaal het hele jaar tenminste.JB schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:05:
Hmm ben benieuwd straks.
erutangiS
Lijkt me niet eens zo vreemd. Dit is een baan die door de hoogte heel het aeropakket in essentie overhoop gooit. Er is altijd wel een baan of 2 in het seizoen waarbij het sterkste pakket gewoon heel slecht presteert. Herinner je je enkele jaren terug nog in Singapore? Mercedes had 1 van zijn sterkste seizoenen maar kon helemaal niet presteren op die baan.Snowdog schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:25:
[...]
De Merc is qua bandenslijtage best goed volgens mij? Ze lijken er zowaar echt goed bij te zitten dit weekend (tot nu toe iig). Zou wel ironisch zijn, de ultieme RB track toen Merc domineerde nu de ultieme Merc track terwijl RB de sterkste is.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Bitterballen, garnaalkroketten en wat frietjes.
Question?
Ze zijn snel op de zachte band over een lap ja. Maar hoe zit het met de volledige fuel load en de medium / harde band? Daar was Nyck 3 seconden trager en Hamilton 1 seconde?Snowdog schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:25:
De Merc is qua bandenslijtage best goed volgens mij? Ze lijken er zowaar echt goed bij te zitten dit weekend (tot nu toe iig). Zou wel ironisch zijn, de ultieme RB track toen Merc domineerde nu de ultieme Merc track terwijl RB de sterkste is.
Dat verschil gaat niet schokkender zijn dan bij andere teams, het zal vooral om de slijtage gaan. En daar lijkt Merc het best prima te doen dit seizoen. Met de heel beperkte gegevens die we hebben, als ze in kwalificatie ook gewoon 1-2 pakken, dan zijn ze echt sterk hier denk ik. Mjah, ga er ook wel vanuit dat RB en Ferrari nog iets sneller kunnen, Merc, who knows.Chevy454 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:57:
[...]
Ze zijn snel op de zachte band over een lap ja. Maar hoe zit het met de volledige fuel load en de medium / harde band? Daar was Nyck 3 seconden trager en Hamilton 1 seconde?
Dat deden ze bij Mercedes ook al. Mooie flexibele extra wings.murphydrz schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:02:
Die kromme flapjes boven de voorwielen van Lec buigen naar voren bij het remmen..
Dat zijn toch stock parts? Voor iedereen hetzelfdeCreativeS schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:25:
[...]
Dat deden ze bij Mercedes ook al. Mooie flexibele extra wings.
Mijn boefje is liev!
Was alweer vergeten dat vettel ook nog een 10sec straf kreeg en uiteindelijk 5e eindigde.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |