[F1 2022] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 79.707 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

Pierre

Van nature lui!

dglavimans schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 23:03:
[...]

Weet nu dat die in ieder geval kaal is :9
Hij is niet kaal, zijn lichaam groeit harder dan zijn haar :z

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MrOleo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:50:
Apart dat Bottas die problemen van een te kleine turbo dan niet leek te hebben, die ging redelijk normaal/boven normaal dit weekend.
Je kan omheen problemen werken. Door bijvoorbeeld niet te snel te minderen met de airflow kan je de turbo aan het werken houden maar dan moet je wel dat vermogen kwijt kunnen. Daar de Ferrari's met hun wagen met elke bocht aan het vechten waren om het vermogen kwijt te kunnen geeft aan dat ze het probeerden.

Bottas zat op P6 bij de start maar is veel lager geëindigd. Je zou eigenlijk moeten kijken wanneer en hoeveel ze op het gas gaan om te vergelijken. En dan is de vraag hoe goed Bottas met de hybride systemen heeft gewerkt, als je dat gebruikt om de gaps op te vangen dan kan je ver komen.

Toen wij destijds de lagere powerrated motor voorzien (zelfde turbo maar meer luchtoverschot want lagere power rating) hadden van een mooie naverbranding was die veel smoother op het gas op hoogte. Maar hoe leg je uit dat de versie met 20pk minder beter rijdt....

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25

jpiwf

licenced pepernootaddict

MrOleo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

Apart dat Bottas die problemen van een te kleine turbo dan niet leek te hebben, die ging redelijk normaal/boven normaal dit weekend.
Die Alfa Romeo heeft denk ik hetzelfde issue als de Mercedes in normale luchtdruk: teveel drag. Dus voordeel van minder drag, nadeel van minder vermogen. Dat sloeg bij ferrari door in het nadeel, en bij Bottas naar het voordeel.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53

pro_6or

amateur_60r

MrOleo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:03:
Niks mis me5 de straf van RIC. Het is een toch een soort van race tegen de klok, zo snel mogelijk de afstand afleggen en de snelste wint. Een straf moet dus ook in tijd worden gegeven niet in plaatsen anders ben je elke consistentie kwijt.
Heb je een keer geluk, net als RIC, en heb je de juiste strategie en weet je 10 sec weg te rijden. Mooi voor je, goed gedaan. Dan is het geen oplossing om iemand maar harder te straffen, omdat hij goed presteert.
hij had een 10 sec straf, geen 5. Vond dat persoonlijk licht voor zo'n optimistische fout. Maar het is consistent met eerdere gevallen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

jpiwf schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

Die Alfa Romeo heeft denk ik hetzelfde issue als de Mercedes in normale luchtdruk: teveel drag. Dus voordeel van minder drag, nadeel van minder vermogen. Dat sloeg bij ferrari door in het nadeel, en bij Bottas naar het voordeel.
Heeft Valterri ook bevestigd in interviews dit weekend.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
EvilWhiteDragon schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:20: Iedereen die na RIC finisht zou dan ook 1 plek opschuiven, alsof de uitgeschakelde tegenstander (TSU in dit voorbeeld) 7e geworden. Dit zonder punten voor TSU, want je kan niet weten of die voor RIC had kunnen finishen. Zo voorkom je dat men profiteert van tegenstanders die van de baan gereden worden.
Huh? Zo dupeer je toch iedereen na RIC, die daar helemaal geen betrokkenheid bij heeft? Een of meer plaatsen gridstraf zou moeten betekenen dat RIC naar achteren schuift en anderen daardoor naar voren. Net als bij gridstraf na nieuwe onderdelen. Of dat dan 1 of meer gridplaatsen moeten zijn, weet ik niet. Idee van drie gridplaatsen van Plooij is dat je dan sowieso niet meer op een podium kan komen. Aanvullend zou moeten gelden dat je ook geen DotD kan worden, hoe goed je het verder ook tijdens de race hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over die straf van RIC, waarom moet zo'n straf niet binnen een x aantal ronden 'genomen' worden.
Zoiets was toch vroeger wel het geval, kan me nog wel herinneren dat ze binnen moesten komen om echt 10 seconden stil te staan en dan weer doorgaan. Ze mochten toen ook niet meteen een pitstop erachter doen, zoals nu ook wel eens gebeurt.

Dan wordt de straf echt tijdens de race ingelost, en niet op papier na de race.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ZeRoC00L schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:56:
Over die straf van RIC, waarom moet zo'n straf niet binnen een x aantal ronden 'genomen' worden.
Zoiets was toch vroeger wel het geval, kan me nog wel herinneren dat ze binnen moesten komen om echt 10 seconden stil te staan en dan weer doorgaan. Ze mochten toen ook niet meteen een pitstop erachter doen, zoals nu ook wel eens gebeurt.

Dan wordt de straf echt tijdens de race ingelost, en niet op papier na de race.
Je haalt nu een "stop and go" als voorbeeld aan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Toke_gt schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:46:
[...]

Huh? Zo dupeer je toch iedereen na RIC, die daar helemaal geen betrokkenheid bij heeft?
Nee, want als RIC de actie niet gedaan had was TSU in de race gebleven en waren de punten van degenen lager dan RIC en TSU ook op die manier verdeeld.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 18:40

RaJitsu

B.S.U.R.

pro_6or schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:45:
[...]

hij had een 10 sec straf, geen 5. Vond dat persoonlijk licht voor zo'n optimistische fout. Maar het is consistent met eerdere gevallen.
Als Tsunoda niet uitgevallen was, had ik 5 ok gevonden. Maar goed, je mag de consequentie niet meerekenen en moet dus puur de actie beoordelen, en dus moet ik zeggen dat hij een gaatje zag en Tsunoda gewoon instuurde (wat zijn recht is). Velen wijken uit wat als resultaat heeft dat er geen straf komt.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:41

Dazzler2120

FP ProMod
RaJitsu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:10:
[...]

Als Tsunoda niet uitgevallen was, had ik 5 ok gevonden. Maar goed, je mag de consequentie niet meerekenen en moet dus puur de actie beoordelen, en dus moet ik zeggen dat hij een gaatje zag en Tsunoda gewoon instuurde (wat zijn recht is). Velen wijken uit wat als resultaat heeft dat er geen straf komt.
Hij zag echter een gaatje wat er niet was. Het ding van een dive-bomb is een beetje dat het geweldig is wanneer het goed gaat, maar gewoon een domme actie is wanneer het fout gaat.
Als je de video bekijkt; https://dubz.co/v/w99vnq
Dan komt Ricciardo er pas naast terwijl Tsunoda al aan het insturen is. Gewoon te laat op de verkeerde plek, een inhaalpoging als dit had 0 kans om succesvol te zijn. Volgens mij staat op "Causing a collision with another driver" vrij standaard een 10s straf, tenzij er verzachtende omstandigdheden zijn (Turn 1 incident, lap 1 incident, beide partijen beetje schuld etc...). Dus ook zónder dat Tsunoda zou zijn uitgevallen zou dit gewoon een 10s straf zijn.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 16:11
Toke_gt schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:46:
[...]

Huh? Zo dupeer je toch iedereen na RIC, die daar helemaal geen betrokkenheid bij heeft? Een of meer plaatsen gridstraf zou moeten betekenen dat RIC naar achteren schuift en anderen daardoor naar voren. Net als bij gridstraf na nieuwe onderdelen. Op dat dan 1 of meer gridplaatsen moeten zijn, weet ik niet. Idee van drie gridplaatsen van Plooij is dat je dan sowieso niet meer op een podium kan komen. Aanvullend zou moeten gelden dat je ook geen DotD kan worden, hoe goed je het verder ook tijdens de race hebt gedaan.
Nou, dat duperen valt wel mee. Als TSU niet uitgevallen was door toedoen van RIC, dan zouden een aantal coureurs ook een plekje naar achteren geëindigd zijn. Je kunt volgens dezelfde logica ook stellen dat ze nu onterecht bevooroordeeld zijn, ondanks ze slechts indirect betrokken zijn bij het incident.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Dazzler2120 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:24:
[...]

Hij zag echter een gaatje wat er niet was. Het ding van een dive-bomb is een beetje dat het geweldig is wanneer het goed gaat, maar gewoon een domme actie is wanneer het fout gaat.
Als je de video bekijkt; https://dubz.co/v/w99vnq
Dan komt Ricciardo er pas naast terwijl Tsunoda al aan het insturen is. Gewoon te laat op de verkeerde plek, een inhaalpoging als dit had 0 kans om succesvol te zijn. Volgens mij staat op "Causing a collision with another driver" vrij standaard een 10s straf, tenzij er verzachtende omstandigdheden zijn (Turn 1 incident, lap 1 incident, beide partijen beetje schuld etc...). Dus ook zónder dat Tsunoda zou zijn uitgevallen zou dit gewoon een 10s straf zijn.
Ja, je hebt gewoon gelijk. Die divebombs is wat ik bedoelde. Meestal wijken ze uit, en dan kom je met precies dezelfde actie ermee weg.

B.S.U.R.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Laten we de discussie over de uitzendingen / commentatoren houden waar die hoort:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

Of Viaplay in Nederland

Tweakers Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 07-05 12:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gb4J2KKrTISSjhQs_pzwySOf94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfpH0xBxqHmITz7Pypgza8L0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was in de veronderstelling dat er geen stops meer mochten zijn van lager dan 2sec.
Maar kan het nu nergens terug vinden.

Ok de wheelguns mogen geen automatisch signaal geven van "ik ben klaar" dat moet handmatig met knopje

Was het puur dat ze dachten dat je dan niet onder de 2sec kon komen?

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:42
Fox-Racing schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:16:
[Afbeelding]

Ik was in de veronderstelling dat er geen stops meer mochten zijn van lager dan 2sec.

Ok de wheelguns mogen geen automatisch signaal geven van "ik ben klaar" dat moet handmatig met knopje

Die is inderdaad wel bijzonder ja.
Ik had dezelfde veronderstelling dat onder 2 niet meer kon/mocht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:41

Dazzler2120

FP ProMod
Er is nooit een regel gemaakt wat zei dat stops onder de 2s niet meer mogen.
Er is een regelwijziging geweest waardoor het praktisch onmogelijk is om stops onder de 2s te doen.
McLaren heeft dus bewezen dat het nog steeds onder de 2s mogelijk is, ware het niet gemakkelijk is :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:03

Martinspire

Awesomeness

Sainz kwam niet uit de auto na de race.

Na de quali schijnt ie ook al problemen te hebben gehad:

Nou verwacht ik dat ie er wel uit kon als de auto in de fik stond, maar dat als ie eruit breekt dat ie misschien wat beschadigd en mogelijk wilde laten zien wat er speelde.

Benieuwd of het een staartje krijgt

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 14:33
EvilWhiteDragon schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:47:
[...]
Nou, dat duperen valt wel mee. Als TSU niet uitgevallen was door toedoen van RIC, dan zouden een aantal coureurs ook een plekje naar achteren geëindigd zijn. Je kunt volgens dezelfde logica ook stellen dat ze nu onterecht bevooroordeeld zijn, ondanks ze slechts indirect betrokken zijn bij het incident.
Ik denk niet dat die coureurs dat zo zien.
Die denken; Als TSU niet was uitgevallen door toedoen van RIC, dan had ik hem ingehaald en was dus voor hem gefinished. ;)
Dus die zouden niet accepteren dat er een plekje voor hun leegvalt en hun daardoor punten missen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 12:55
pro_6or schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:46:
[...]

Heeft Valterri ook bevestigd in interviews dit weekend.
Kan je daar ook een bron bij geven, de interviews die ik lees heeft hij het vooral erover dat de langzame bochten en het rijden op de kerbs in sector 2 relatief sterke punten zijn voor de alfa en dat het ook een van zijn persoonlijk betere banen is.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:44
Martinspire schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:30:
[Twitter]

[Twitter]

Nou verwacht ik dat ie er wel uit kon als de auto in de fik stond, maar dat als ie eruit breekt dat ie misschien wat beschadigd en mogelijk wilde laten zien wat er speelde.

Z'n Car zat los :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Fox-Racing schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:16:
[Afbeelding]

Het ging om de reactietijd voor specifieke elementen die niet onder een bepaald minimum uit zou mogen komen omdat dat suggereert (bewijst) dat er gebruik gemaakt wordt van actieven sensoren in plaats van menselijke reactietijd na het completeren van zo'n element.
https://nl.motorsport.com...n-stops-red-bull/6604438/

Die twee seconden was een norm die ze verwachtten, en waarvan gesteld werd dat korter dan dit nagenoeg niet zou gebeuren. McLaren lukte het dan toch met 2 honderdsten.

Maar ze zijn dus niet meer zo snel als eerst, wat dus bewijst dat die illegale actieve sensoren door bepaalde teams (Williams en Red Bull met name) wel degelijk gebruikt werden.

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RaJitsu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

Het ging om de reactietijd voor specifieke elementen die niet onder een bepaald minimum uit zou mogen komen omdat dat suggereert (bewijst) dat er gebruik gemaakt wordt van actieven sensoren in plaats van menselijke reactietijd na het completeren van zo'n element.
https://nl.motorsport.com...n-stops-red-bull/6604438/

Die twee seconden was een norm die ze verwachtten, en waarvan gesteld werd dat korter dan dit nagenoeg niet zou gebeuren. McLaren lukte het dan toch met 2 honderdsten.

Maar ze zijn dus niet meer zo snel als eerst, wat dus bewijst dat die illegale actieve sensoren door bepaalde teams (Williams en Red Bull met name) wel degelijk gebruikt werden.
Wat was er illegaal dan?

Vziw zijn er alleen verplichte minimale reactie tijden toegevoegd voor de mechanic, zodat die niet uit automatisme te snel drukt en een 0,2s delay nadat alle 4 de wielen groen zijn en dat hij voor de coureur op groen gaat?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]

Nou verwacht ik dat ie er wel uit kon als de auto in de fik stond
Ook zonder die headrest te verwijderen kunnen ze uitstappen, door hun bovenlichaam iets te roteren bij het uitstappen.
Dat hij dat hier niet doet, betekent idd niet dat het niet kan :)

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 31-10-2022 17:11 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

CousinBoneless schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:23:
Voor wie nog even wil dagdromen bij de briljante Mexicaanse variant van de F1 intro tune:

Youtube
Dan wil ik volgend jaar een Nederlandse variant met draaiorgel *O*

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:30
Microkid schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

Dan wil ik volgend jaar een Nederlandse variant met draaiorgel *O*
fredhuizinga in "[F1 2022] Race 20 GP van Mexico"

question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

YakuzA schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

Wat was er illegaal dan?

Vziw zijn er alleen verplichte minimale reactie tijden toegevoegd voor de mechanic, zodat die niet uit automatisme te snel drukt en een 0,2s delay nadat alle 4 de wielen groen zijn en dat hij voor de coureur op groen gaat?
Actieve sensoren. Daarmee werd bijv aangegeven dat een wiel vast zat of dat er een probleem was, en als alles goed was ging het licht op groen. Dit moet op basis van menselijk handelen en niet op basis van sensoren.

B.S.U.R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:10
RaJitsu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

Actieve sensoren. Daarmee werd bijv aangegeven dat een wiel vast zat of dat er een probleem was, en als alles goed was ging het licht op groen. Dit moet op basis van menselijk handelen en niet op basis van sensoren.
Alleen zijn die sensoren er nog steeds en is het groene licht er ook nog steeds :p Alleen mag de wheelgunner niet op het knopje drukken dat die klaar is binnen 0,1? 0,2? dat het lampje op de wheelgun op groen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RaJitsu schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

Het is een interpretatie dat dat mogelijk het geval was.

Het enige wat je kan afleiden is dat er bij RB niet die nieuwe 0,2s vertraging in zat, en dat de monteurs mogelijk met automatisme sneller dan 0,15s na het groen lampje op het knopje drukten?
Gezien het issue op Monza 2021 waar te snel op het knopje werd gedrukt is dat een meer waarschijnlijke uitleg?

Waardoor pitstops dus 0,35s+ langer duren dan voorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 31-10-2022 17:49 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

RobertMe schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

Alleen zijn die sensoren er nog steeds en is het groene licht er ook nog steeds :p Alleen mag de wheelgunner niet op het knopje drukken dat die klaar is binnen 0,1? 0,2? dat het lampje op de wheelgun op groen gaat.
Sensoren wel, maar niet actief als in dat ze het volgende element inschakelen. Dat moeten de mensen nu zelf doen.
YakuzA schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 17:48:
[...]

Het is een interpretatie dat dat mogelijk het geval was.

Het enige wat je kan afleiden is dat er bij RB niet die nieuwe 0,2s vertraging in zat, en dat de monteurs mogelijk met automatisme sneller dan 0,15s na het groen lampje op het knopje drukten?
Gezien het issue op Monza 2021 waar te snel op het knopje werd gedrukt is dat een meer waarschijnlijke uitleg?

Waardoor pitstops dus 0,35s+ langer duren dan voorheen.
Als ik het me goed herinner gaf een wheelgun daar het signaal niet af dat het ok was, dus kon de monteur het ook niet doorgeven. Normaal geeft een wheelgun het signaal af, en gaat bij alle positieve signalen dat licht op groen (waar dit eigenlijk op aangeven van de monteur moet).

[ Voor 47% gewijzigd door RaJitsu op 31-10-2022 17:58 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
EvilWhiteDragon schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:47:
[...]

Dat is bij gridstraffen door verandering onderdelen precies zo. Daar hebben mensen voordeel van omdat ze bijv. van 10 ineens doorschuiven naar 6. Datzelfde principe hanteer je hier ook. Je weet immers helemaal niet hoe een race zich ontwikkeld zou hebben?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij had Red Bull zelfs een kleine "making of" gemaakt hoe de muziek voor het draaiorgel werd samengesteld.

En om in de serie te blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 31-10-2022 18:14 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
[Twitter]

Gasklep die blijft hangen in Oostenrijk en de race erna. Geen zwarte vlag of meatball gezien. En zeker Carlos zou na zijn brandje in Oostenrijk toch wel wat alerter hierop moeten reageren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

Chevy454 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

En zeker Carlos zou na zijn brandje in Oostenrijk toch wel wat alerter hierop moeten reageren.
Het is reeds gezegd maar die headrest hoeft er niet uit om uit de auto te komen. Sterker nog, in een noodgeval is het sneller om er gewoon tussendoor te wringen dan eerst dat ding los te halen voordat je eruit springt. Dus een veiligheidsissue is dat niet. Maar het zal ongetwijfeld iets minder comfortabel zijn om jezelf eruit te wringen of wellicht sloop je de headrest ermee (het is een soort kreukelzone) dus in de normale situatie haal je hem in principe los voordat je uit de auto klimt.

En specifiek Oostenrijk die je aanhaalt is een voorbeeld van waar hij uit de auto klom zonder de headrest los te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 31-10-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-05 20:43
[Twitter]

[Twitter]

Bij een crash kunnen coureurs ook uit de auto stappen zonder dat headrest te verwijderen. Ben wel benieuwd waarom het bij hem zo vast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MrOleo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Kan je daar ook een bron bij geven, de interviewsq die ik lees heeft hij het vooral erover dat de langzame bochten en het rijden op de kerbs in sector 2 relatief sterke punten zijn voor de alfa en dat het ook een van zijn persoonlijk betere banen is.
Het was in de viaplay race uitzending. Of misschien post qualy, dat weet ik niet meer maar er werd hem naar gevraagd en hij gaf het specifiek aan, dat hun auto hier om dezelfde reden als Mercedes uiterst goed lag.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Maasluip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:11:
[...]

Volgens mij had Red Bull zelfs een kleine "making of" gemaakt hoe de muziek voor het draaiorgel werd samengesteld.

En om in de serie te blijven.
[YouTube: Kamper Trompetter Korps - Koningsdag 2022 “Straatparade Kampen Oudestraat” FORMULE 1 THEME]
Dit is toch wel een teken dat Brian Tyler een puik stukje muziek heeft afgeleverd. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 21:37
Wat betreft straffen vind ik 5 sec een lachertje. Ik zie liever dat ze of de plek terug moeten geven EN een straf plek terug moeten vallen (waar mogelijk nog in de race als de FIA een beetje snel is) en of als er geen plek gewonnen is door de actie of de ander niet uit valt alleen een plek terug laten vallen.

Er gebeuren me veel te veel situaties die compleet de race van andere vergallen de laatste jaren en de straffen zijn eigenlijk altijd zo mild dat ze geen effect hebben op de resultaten van degene die het veroorzaakt. Dat moet echt veranderen wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
computerjunky schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 00:33:
Wat betreft straffen vind ik 5 sec een lachertje. Ik zie liever dat ze of de plek terug moeten geven EN een straf plek terug moeten vallen (waar mogelijk nog in de race als de FIA een beetje snel is) en of als er geen plek gewonnen is door de actie of de ander niet uit valt alleen een plek terug laten vallen.

Er gebeuren me veel te veel situaties die compleet de race van andere vergallen de laatste jaren en de straffen zijn eigenlijk altijd zo mild dat ze geen effect hebben op de resultaten van degene die het veroorzaakt. Dat moet echt veranderen wat mij betreft.
Dus eigenlijk wil je dat ze gaan treintje rijden? Als ze bij elk foutje al complete plek terug worden gezet dan gaan ze echt niet meer inhalen buiten overduidelijke DRS inhaalacties. Dan laat die hele race op zondag dus maar zitten en verdeel de punten op basis van de Q uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:16
[Twitter]

[Twitter]

Damn, die wagens zijn nog krapper dan ik had verwacht. Als je dit ziet, verbaast het me dat crashes vrijwel nooit tot gebroken benen leiden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
pro_6or schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:42:
[...]

Het was in de viaplay race uitzending. Of misschien post qualy, dat weet ik niet meer maar er werd hem naar gevraagd en hij gaf het specifiek aan, dat hun auto hier om dezelfde reden als Mercedes uiterst goed lag.
Dank, ziggo plaatste interviews altijd op de site, viaplay lijkt dat niet te doen. Het zal wel.
Kijkend naar wel beschikbare interviews met Haas en Alfa blijft mijn conclusie dat Ferraris problemen Ferrari specifiek waren, de anderen leken geen snelheidsproblemen door de motor te hebben.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bossie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:51:
[...]

Damn, die wagens zijn nog krapper dan ik had verwacht. Als je dit ziet, verbaast het me dat crashes vrijwel nooit tot gebroken benen leiden.
Zo krap zijn ze niet? Zie je ook bij McLaren met de pedal cam. Alleen zit die headrest er in zodat het hoofd niet zijdelings tegen de cockpitrand kan slaan maar de klap netjes door het schuim wordt opgevangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 21:37
RobertMe schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:40:
[...]

Dus eigenlijk wil je dat ze gaan treintje rijden? Als ze bij elk foutje al complete plek terug worden gezet dan gaan ze echt niet meer inhalen buiten overduidelijke DRS inhaalacties. Dan laat die hele race op zondag dus maar zitten en verdeel de punten op basis van de Q uitslag.
Je kan prima racen zonder dat soort ondoordachte fouten te maken. Er word gewoon te veel geracet alsof ze alleen op de baan zijn en dus word er geen ruimte gelaten voor anderen en dat moet gewoon stoppen. Zo kan iedereen inhalen. Gewoon even je wiel voor de achterband steken als je er niet voorbij komt 5 seconden pakken en miet 10+ seconden verliezen omdat je 20 ronden achter iemand zit.

Het grootste probleem in de huidige F1 is de inhaalbaarheid op skills. Ze zijn te lang en zonder DRS is het voor 75% van de grid al onmogelijk om in te halen. Daar moet ook wat aan veranderen zodat skil belangrijker is als de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcNpBo4jCHIgnJs1-8fQItY04lg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O2ANoEHNwzkGbkw63fxAjOcG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/To4xuj4XDZ3sSUkd9pBb46yKvAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Kr8IhFnUV3M0SUs0qxdCqJSj.png?f=user_large

echt zo kansloos .. :')

op het moment dat de bandenwarmers eraf gingen had Max 'm feitelijk al in de pocket :+

[ Voor 49% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-11-2022 16:11 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 11:49

Beaves

Usque ad Finem

De commentatoren bij Viaplay (die ik weer luister via F1TV) hadden wel door dat Max niet meer ging stoppen, zeker toen hij de banden zo langzaam in het window liet komen. Dus in dit geval waren alleen de Engelsen niet goed geïnformeerd ;)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MrOleo schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:51:
[...]

Dank, ziggo plaatste interviews altijd op de site, viaplay lijkt dat niet te doen. Het zal wel.
Kijkend naar wel beschikbare interviews met Haas en Alfa blijft mijn conclusie dat Ferraris problemen Ferrari specifiek waren, de anderen leken geen snelheidsproblemen door de motor te hebben.
Hele interessante vraag Idd. Zou wel gek zijn dat alleen 1 team de motor terug moet schroeven en de klanten teams niet. Misschien wilde Bottas daaromtrent iets verhullen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Beaves schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:19:
De commentatoren bij Viaplay (die ik weer luister via F1TV) hadden wel door dat Max niet meer ging stoppen, zeker toen hij de banden zo langzaam in het window liet komen. Dus in dit geval waren alleen de Engelsen niet goed geïnformeerd ;)
Klopt, de Britten waren echt zo grappig dat het sneu was :')

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-11-2022 18:23 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

Bandenstrategie blijft gewoon vaag wat sommigen doen. Zeker voor de top 10 lijkt beginnen op soft altijd de beste optie, want geen issues met andere soft starters om je heen én je hebt de keuzes voor de rest van de race. Starten met medium dan forceer jezelf tot lange runs op de medium en dan een soft, of een nog langere run op de hards en hopen dat die genoeg grip hebben. Zie ook de strategie van Ferrari op Hongarije.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24

DataGhost

iPL dev

siggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:28:
Bandenstrategie blijft gewoon vaag wat sommigen doen. Zeker voor de top 10 lijkt beginnen op soft altijd de beste optie, want geen issues met andere soft starters om je heen én je hebt de keuzes voor de rest van de race. Starten met medium dan forceer jezelf tot lange runs op de medium en dan een soft, of een nog langere run op de hards en hopen dat die genoeg grip hebben. Zie ook de strategie van Ferrari op Hongarije.
Dat had er meer mee te maken dat de banden anders sleten dan verwacht afgelopen race en dat zag je ook aan de door Pirelli voorspelde strategieën. Toen er voorgaande jaren geen vrije bandenkeuze was voor de top10 (met verder dezelfde pitstop-regels) deden ze over het algemeen juist hun best om op medium te mogen starten omdat de kans dan kleiner is dat je bij je pitstop in verkeer terecht komt. Dat is nog steeds hetzelfde gebleven. Pirelli had deze race gewoon een stap zachtere banden mee moeten nemen, dan was je verhaal niet opgegaan. De bedoeling van de softs is over het algemeen dat deze het na een rondje of 20 wel voor gezien houden, niet dat er 40+ ronden op doorgekacheld kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 01-11-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
siggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:28:
*knip*

De teams kiezen met zeer ruime meerderheid (meer dan dubbel zo vaak) voor medium als band om op te starten en niet voor soft, welke vaak meestal veel te snel slijt met een volle tank brandstof.

Een eenstopper met soft-medium is erg uitzonderlijk, mogelijk gemaakt door de unieke eigenschappen van deze baan. Soft start betekent meestal een 2-stopper, waar met de medium je flexibeler bent met 1 of 2-stops en een breder eerste pitwindow kan aanhouden.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 01-11-2022 21:17 . Reden: Maak het niet persoonlijk aub. ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:03
Palmer's F1 TV analyses: Could Mercedes Have Won on Softs?

Eerste half video gaat over belangrijk apex & begin start. Daarna over strategie keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord