First lap incident vs Niet-First lap incident?Bullet NL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:29:
Is toch niet uit te leggen?
-
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
First lap incident vs Niet-First lap incident?Bullet NL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:29:
-
https://en.mclarenf-1.com/2022/ Duurt soms een paar dagen, dat alle data er op staatLa1974 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 23:19:
Verstappen heeft weer eens super consistente rondes gereden. Zijn die ergens terug te vinden?
Lijkt me wel eens leuk om in een Excel te gooien en wat grafiekjes op los te gooien.
Mijn gok is dat de vorige race eerste ronde was. Daarnaast hij blokkeerde zijn remmen. Vandaag was gewoon een beetje onveilige duik in een gat die daar was voor 2 sec. Het was eigenlijk gewoon niet de juiste locatie. Maar ik ben het wel mee eens dat het bijzonder is dat scheidsrechters weten dat er meer dan 5 sec penalty optie er isBullet NL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:29:
Penalty seconden tijdens een race blijft vaag:
Ricardo in Mexico beindigt Yuki zijn race met een boute inhaalpoging... 10sec. straf.
Op Cota ramt Russel op een gelijkwaardige manier Sainz uit de race, 5sec straf....
Voor de benadeelde rijder maakt dat toch niet uit? Je mag agressiever inhalen tijdens een eerste ronde?Edd schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:30:
[...]
First lap incident vs Niet-First lap incident?
Cogitationis poenam nemo patitur
Danica Patrick, die inderdaad een overhemd aan leek te hebben zonder broek of rok. Verder niet zo spannend, en om eerlijk te zijn is ze nogal saai, geen verrijking van het commentaarteam imo.MikeyMan schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:16:
Hoe valt hier zonder picas allemaal een oordeel over te vellen dan?
Making #skyf1 a little more tolerable
— T (@David8888321) 30 oktober 2022
More Danica please pic.twitter.com/dmClpJjl6O
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 31-10-2022 01:50 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Cogitationis poenam nemo patitur
Russell kreeg maar vijf omdat Sainz ook wel naar binnen kwam (alle recht, maar daardoor was het onvermijdbaar) en bocht 1 krijgt altijd iets coulance. Russell zat natuurlijk nog steeds helemaal fout maar daarom de erg lichte straf.Bullet NL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:29:
Penalty seconden tijdens een race blijft vaag:
Ricardo in Mexico beindigt Yuki zijn race met een boute inhaalpoging... 10sec. straf.
Op Cota ramt Russel op een gelijkwaardige manier Sainz uit de race, 5sec straf....
[...]
Om de race live te kijken, post en pre show staan op YT...
![]()
een treffende spreuk
Mensen, dit weten we nu wel. Mag van mij onder de regel Micro$oft en Linsux etc. Het is gewoon bashen, iedereen is vrij op YouTube om content wel of niet te laten embedden, waarom deze haat? "Want het is FOM"Bullet NL schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:16:
ff op klikken, embedden is niet toegstaan i.v.m. FOM....
Het is (ik voeg het soms toe) vooral informatief om te laten weten dat de video het wel doet maar dat je moet klikken. Niet als haat. Al begrijp ik de keuze niet helemaal, maar dat is een andere discussie.sig69 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 01:41:
[...]
Mensen, dit weten we nu wel. Mag van mij onder de regel Micro$oft en Linsux etc. Het is gewoon bashen, iedereen is vrij op YouTube om content wel of niet te laten embedden, waarom deze haat? "Want het is FOM"
Ik vind het een aardig negatieve trend, zo komt het op mij over. Je vindt dit in geen enkel ander topic, en iedereen op Tweakers schat ik hoog genoeg in dat ze snappen dat ze even ergens op moeten klikken als de video het niet doet. "Klikkie klikkie want FOM", "Het is FOM, dus je moet even klikkie doen" etc. Voegt wat mij betreft niks toe en heeft een negatieve lading. Maar goed, laat de mods maar bepalen.BlackMonkey schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 01:46:
[...]
Het is (ik voeg het soms toe) vooral informatief om te laten weten dat de video het wel doet maar dat je moet klikken. Niet als haat. Al begrijp ik de keuze niet helemaal, maar dat is een andere discussie.
Er staat ook i.v.m..
Op Reddit had iemand dit gepost:Thinlanet schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:30:
[...]
https://en.mclarenf-1.com/2022/ Duurt soms een paar dagen, dat alle data er op staat
Die 800 man hadden dat ook vast wel bedacht, echter sinds Rosberg en Hamilton houdt Mercedes heel halsstarrig vast aan het niet bevoordelen van een coureur, waarbij de voorste coureur prioriteit krijgt en meestal als eerste naar binnen mag. Toen ze dominant waren kwamen ze daar mee weg, nu kost het potentieel punten.Bloodclot schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 23:26:
[...]
deze race was anders, Mercedes had een prima wagen, dus ik wist echt niet wat er zou gebeuren. Pas toen het leek dat de slijtage echt meeviel, dan bleek med-Hards echt een slechte keuze.
Misschien was het een gok van mercedes om toch iets te kunnen doen tegen RBR? Meds+Soft leek de tweede beste keuze. Dat hamilton vroeg naar binnen ging, verbaasde mij ook, maar zat me toch niet lekker.
Rus opperde om naar Soft te gaan, leek me nogal dapper, maar uiteindelijk was dat ook een hele goede keuze.... Dat Rus dit zelf had bedacht en de strategieteam van 800 man in engeland niet....
erutangiS
Ik vind James Hinchcliffe bij F1 TV dan wel weer een verrijking. Leuke gast, enthousiast maar niet té en gewoon duidelijk en kundig.gambieter schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 00:38:
[...]
Danica Patrick, die inderdaad een overhemd aan leek te hebben zonder broek of rok. Verder niet zo spannend, en om eerlijk te zijn is ze nogal saai, geen verrijking van het commentaarteam imo.
Foto in deze tweet:
[Twitter]
Dat is het dus niet. FOM besluit om embed niet toe te staan. Dus het is door FOM dat je de video moet openen op YouTube om het te kunnen zien. Er wordt gewoon een reden gegeven, die overigens ook volledig klopt, waarom de video anders niet werkt en wat je moet doen om hem wel werkend te krijgen.sig69 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 02:00:
[...]
Ik vind het een aardig negatieve trend, zo komt het op mij over. Je vindt dit in geen enkel ander topic, en iedereen op Tweakers schat ik hoog genoeg in dat ze snappen dat ze even ergens op moeten klikken als de video het niet doet. "Klikkie klikkie want FOM", "Het is FOM, dus je moet even klikkie doen" etc. Voegt wat mij betreft niks toe en heeft een negatieve lading. Maar goed, laat de mods maar bepalen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bizar dit. Het zijn soms niet eens tiendes verschil maar honderdstenRanja3000 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:05:
[...]
Op Reddit had iemand dit gepost:
[Afbeelding]
Ik was daar ook benieuwd naar en @DaniëlWW2 deelde deze link die het nu doet. Dus je kunt daar in ieder geval al in een eerste instantie aan zien dat het consistent sneller is dan alle concurrenten (wat logisch is want anders win je niet). Qua consistentie qua tijden lijkt het er ook op maar ik weet het verschil niet met een andere race en vermoed eigenlijk dat het wel eens vergelijkbaar zou kunnen zijn.La1974 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 23:19:
Verstappen heeft weer eens super consistente rondes gereden. Zijn die ergens terug te vinden?
Lijkt me wel eens leuk om in een Excel te gooien en wat grafiekjes op los te gooien.
[ Voor 64% gewijzigd door Chocoball op 31-10-2022 08:16 ]
Overdrijven is ook een kunst, he...TinusXIII schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:33:
Latifi heeft gisteren ook wel weer een puike race gereden. Zelfs door de auto voor hem, Magnussen op een ronde gezet
[ Voor 17% gewijzigd door MrOleo op 31-10-2022 07:48 ]
erutangiS
Verwijderd
Was dus echt een mercedesje vandaag voor red bull. Ze waren aan het cruisen en reden dus echt niet voluit om mercedes achter zich te houden.La1974 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:32:
[...]
Bizar dit. Het zijn soms niet eens tiendes verschil maar honderdsten
Ik zag een soortgelijke informatie op twitter, maar deze is met laatste nog wat softs en VSC.Ranja3000 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:05:
[...]
[Afbeelding]
En toch altijd billen knijpen hier op de bank bij zijn boordradios. Renault motoren zitten diep…Bloodclot schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:58:
[...]
Ik zag een soortgelijke informatie op twitter, maar deze is met laatste nog wat softs en VSC.
Ongekend dit, om zo te rijden (inclusief verkeer). Team berekent de tijden die hij moet rijden om te winnen, max voert dit perfect uit. Gewoon niet sneller of langzamer. Af en toe feedback doorgeven en ontvangen, koers beetje bijstellen en 'gewoon' weer verder!
Mijn boefje is liev!
Dat klinkt een beetje als Ineos wielrennen. Klopt dit, wordt dit principe ook zo doorgevoerd bij F1?Bloodclot schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:58:
[...]
Ik zag een soortgelijke informatie op twitter, maar deze is met laatste nog wat softs en VSC.
Ongekend dit, om zo te rijden (inclusief verkeer). Team berekent de tijden die hij moet rijden om te winnen, max voert dit perfect uit. Gewoon niet sneller of langzamer. Af en toe feedback doorgeven en ontvangen, koers beetje bijstellen en 'gewoon' weer verder!
Als enige op 2 rondjes gereden en reed op gegeven moment 57 seconden achter MAG.TinusXIII schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:33:
Latifi heeft gisteren ook wel weer een puike race gereden. Zelfs door de auto voor hem, Magnussen op een ronde gezet
Signatures zijn voor boomers.
Ik vermoed van wel. Hij is zelfs op een rondje gezet door zijn teamgenoot.Maasluip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:20:
[...]
Als enige op 2 rondjes gereden en reed op gegeven moment 57 seconden achter MAG.
Heeft hij het opgegeven?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Quiet quittingMrOleo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:45:
[...]
Overdrijven is ook een kunst, he...
In werkelijkheid alleen door nrs 1 tot en met 12 ingehaald. Finishte vlak voor Zhou.
Het was wel dramatisch slecht![]()
Hij heeft na de race ook nog een warning gekregen voor langzaam rijden tijdens de verkenningsrondjes voor de start. Hij had dus zelfs geoefend op langzaam rijden
Hij had schade aan de autoMaasluip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:20:
[...]
Als enige op 2 rondjes gereden en reed op gegeven moment 57 seconden achter MAG.
Heeft hij het opgegeven?
Voor het grote archief dat tot heel veel jaren teruggaat, live races, live trainingen, live timing, documentaires en nog veel meer etc. Wat ze op YouTube zetten moet je zien als reclame om meer mensen te trekken.
"When you grow up your heart dies"
Als ik Max was geweest had ik elke keer het volgende couplet gezongen. En dan gewoon weer vooraan beginnen als er minder coupletten dan wins in een seizoen zijnwontcachme schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:59:
Ik heb nog nooit zo vaak het Wilhelmus gehoord in een jaar als dit jaar![]()
.
Dat principe zit in alle data-gedreven sporten. In de F1 zit dit al veel langer dan bv. in het wielrennen.floriz87 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:17:
[...]
Dat klinkt een beetje als Ineos wielrennen. Klopt dit, wordt dit principe ook zo doorgevoerd bij F1?
PS4 PSN: Dazzler2120
Hij heeft 7 seizoenen met de 1 op zijn neus in een gouden helm kunnen rondrijden. En nu doet Max, die van buiten altijd zo koel als een kikker lijkt, het gewoon.skreppiedoe schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:56:
[...]
Hij is zelf toch ook van de bling bling...hij wil er ook 1
Misschien moet het deel over *als eerste* nog even aan Latifi duidelijk gemaakt worden.mat.hi.as schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:48:
En waarom zou je ook harder gaan? Je kan misschien wel 0.5/1s per rondje harder gaan, met alle risico van dien (crashes/focus, bandenslijtage, motor oproken, etc). Er was toch ook zo'n gevleugelde uitspraak dat je zo langzaam mogelijk als eerste over de finish moest komen?
Er wordt letterlijk in de melding van Youtube zelf aangegeven wat je moet doen om de video te bekijken. Dus gewoon zinloze dubbele infoSir_Lion schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:24:
[...]
Dat is het dus niet. FOM besluit om embed niet toe te staan. Dus het is door FOM dat je de video moet openen op YouTube om het te kunnen zien. Er wordt gewoon een reden gegeven, die overigens ook volledig klopt, waarom de video anders niet werkt en wat je moet doen om hem wel werkend te krijgen.
Als je ziet hoe Max dit dan managed, dan is het toch wel duidelijk dat Perez niet op dat niveau zit. En dat Max niet zo goed kan op stratencircuitsRanja3000 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:05:
[...]
[Afbeelding]
Nog 1 couplet te gaan!Maasluip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:45:
[...]
Als ik Max was geweest had ik elke keer het volgende couplet gezongen. En dan gewoon weer vooraan beginnen als er minder coupletten dan wins in een seizoen zijn
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Als Perez zijn pitstop ~3 seconden sneller was dan had hij denk ik voor of "naast" Hamilton de pit verlaten? Dus dan was die inhaalactie op Hamilton denk ik niet nodig geweest.Waah schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:55:
[...]
Als je ziet hoe Max dit dan managed, dan is het toch wel duidelijk dat Perez niet op dat niveau zit. En dat Max niet zo goed kan op stratencircuits. Geen enkele echte dreiging van Perez naar Hamilton helaas.
Wel jammer dat ze zijn pitstop verkloten. Anders had het er anders voor kunnen staan. Maar ook dan had die wel voorbij Hamilton gemoeten en ik begrijp nog steeds niet waarom die niet binnen die seconde wist te komen.
Wel lekker duidelijk voor volgend seizoen weer
Gasly kreeg 1 strafpunt, Ricciardo 2 strafpuntensiggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:18:
Nou wat een saaie race, maar de stewards weten het altijd toch weer interessant te maken. Gasly een penalty geven én licentiepunten geven voor het wijd duwen van een tegenstander, en aan de andere kant een gigantisch lompe actie van Ricciardo die nergens op sloeg een nutteloze 10 sec penalty geven zonder licentiepunten. En dan nog DOTD halen.... niet dat dat wat betekend, maar toch. Het was een compleet onnodige en ondoordachte actie van Ricciardo.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hij heeft twee punten op z’n licentie erbij gekregen. Dat hoort standaard bij de straf.siggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:18:
Nou wat een saaie race, maar de stewards weten het altijd toch weer interessant te maken. Gasly een penalty geven én licentiepunten geven voor het wijd duwen van een tegenstander, en aan de andere kant een gigantisch lompe actie van Ricciardo die nergens op sloeg een nutteloze 10 sec penalty geven zonder licentiepunten. En dan nog DOTD halen.... niet dat dat wat betekend, maar toch. Het was een compleet onnodige en ondoordachte actie van Ricciardo.
Beide straffen waren terecht, boemps en je bent er voor bij. En dan niet terug geven. Die van Ricciardo was echt stupide.TinusXIII schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:21:
[...]
Hij heeft twee punten op z’n licentie erbij gekregen. Dat hoort standaard bij de straf.
een treffende spreuk
Zoals hierboven, Ricciardo had zeker wel strafpunten. Gasly nu 2 van de limiet. Lekkere binnenkomer bij Alpine als hij zonder extra punten het seizoen door komtsiggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:18:
Het boegeroep over Hamilton, tsja, 'if it ain't the consequences of my own actions....'. Perez heeft meer tact dan Lewis ooit zal hebben. Uiteraard gaat dit nog breed uitgemeten worden itt het boegeroep van Britse fans, want dat is noooooit gebeurd. En zei Hamilton ook geen bal over.
Beetje raar dat er 2 weken naar Brazilie zitten, even weekje heen en weer pendelen over de oceaan. Het blijft zo'n efficient circus
u_nix_we_all schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:20:
[...]
Gasly kreeg 1 strafpunt, Ricciardo 2 strafpunten
Die heb ik gemist. Hadden wel meer mogen zijn. Blijft zo krom die straffen. Gewoon iemand uit de race beuken en door..... Het nieuwe normaal....TinusXIII schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:21:
[...]
Hij heeft twee punten op z’n licentie erbij gekregen. Dat hoort standaard bij de straf.
https://nl.motorsport.com...022/gp-van-mexico-538856/MrOleo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:45:
[...]
Overdrijven is ook een kunst, he...
In werkelijkheid alleen door nrs 1 tot en met 12 ingehaald. Finishte vlak voor Zhou.
Het was wel dramatisch slecht![]()
Hij heeft na de race ook nog een warning gekregen voor langzaam rijden tijdens de verkenningsrondjes voor de start. Hij had dus zelfs geoefend op langzaam rijden
Lap 1 / turn 1 incidenten worden altijd al lichter bestraft. Er gebeuren vaak dingen wat in Turn 1 niet bestraft wordt, maar stel dat zou in ronde 10 o.i.d. gebeuren dat er dan wel straf voor zou komen.flessuh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:22:
[...]
Zoals hierboven, Ricciardo had zeker wel strafpunten. Gasly nu 2 van de limiet. Lekkere binnenkomer bij Alpine als hij zonder extra punten het seizoen door komt![]()
Overigens interessant dat je voor het uitschakelen van een tegenstander in de 1e ronde 5 seconden straf krijgt en een actie later in de race 10 seconden. 50% coulance omdat het eerste ronde is, is nogal wat.
Ze hebben Gasly nog gematst ook, eigenlijk hoorde hij twee punten te krijgen voor ‘forcing another driver of track’ maar hij kreeg er één voor het ‘leaving the track and gaining an advantage’.pro_6or schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:22:
[...]
Beide straffen waren terecht, boemps en je bent er voor bij. En dan niet terug geven. Die van Ricciardo was echt stupide.
Maar wat moet je dan doen? Iemands race per definitie compleet nullificeren omdat hij iemand eruit getikt heeft? Dan creëer je dus dat niemand meer 'risico-volle' acties onderneemt, want er hangt een straf boven het hoofd gaat het fout die je race nullificeert.siggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:23:
[...]
[...]
Die heb ik gemist. Hadden wel meer mogen zijn. Blijft zo krom die straffen. Gewoon iemand uit de race beuken en door..... Het nieuwe normaal....
Ook zonder dit overzicht wisten we toch al wel dat Perez niet op het niveau van Max zit? Ik verwacht dat ook helemaal niet. Perez heeft in het team en tijdens de race een eigen (verdedigende) rol. Gisteren was dat: Hamilton onder druk zetten, zodat die niet voorbij Max kon komen.Waah schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:55:
[...]
Als je ziet hoe Max dit dan managed, dan is het toch wel duidelijk dat Perez niet op dat niveau zit. En dat Max niet zo goed kan op stratencircuits. Geen enkele echte dreiging van Perez naar Hamilton helaas.
Ik heb sterk de indruk dat de stewards vaak 'harder' straffen als ze weten dat het nagenoeg geen impact op d race heeft. Zie ook de straf van Perez mbt SC. Compleet willekeurig en toch heftig, maar nul effect.Dazzler2120 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:27:
[...]
Maar wat moet je dan doen? Iemands race per definitie compleet nullificeren omdat hij iemand eruit getikt heeft? Dan creëer je dus dat niemand meer 'risico-volle' acties onderneemt, want er hangt een straf boven het hoofd gaat het fout die je race nullificeert.
10s straf voor die penalty van Ricciardo is normaal gesproken genoeg om van P7 terug naar p12 gezet te worden o.i.d.
Dat dat nu anders is, of dat Ricciardo nu een gat van 10s kon trekken verandert dat niet.
Ik zou eerder zeggen, andere doelen gesteld. Nu probeert hij gewoon zo lang mogelijk te genieten van z'n resterende tijd in de F1Maasluip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:20:
[...]
Heeft hij het opgegeven?
De straf zou ook kunnen zijn dan je de plek terug moet geven (in geval Gasly). Dat zou eigenlijk eerlijker zijn. Maar ja, het is racen, vind het toch moeilijk. Bij Ricciardo kun je natuurlijk niet terug geven want Yuki’s race is voorbij. De 10 seconden was nog licht. Het enige is dat je eigen race ook voorbij zou kunnen zijn, maar voorwielen zijn sterk.siggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:33:
[...]
Ik heb sterk de indruk dat de stewards vaak 'harder' straffen als ze weten dat het nagenoeg geen impact op d race heeft. Zie ook de straf van Perez mbt SC. Compleet willekeurig en toch heftig, maar nul effect.
Straffen moet nut hebben, want het gebeurd steeds vaker dat de dader feitelijk ruiterlijk beloond wordt voor domme acties. De actie van Ricciardo was compleet onnodig, was volledig onhandig en was meer botsauto spelen dan racen. Dat is een actie die je van Mazepin of Grosjean verwacht, niet iemand van Ricciardo. En aangezien hij vindt dat het niet compleet zijn fout was, en de straf nul impact had op zijn race, verwacht ik niet dat ie er iets van geleerd heeft.
Het is toch niet de bedoeling dat je je tegenstander een DNF bezorgt en zelf door kunt rijden zonder enige problemen? Ik kan wel van alls verzinnen ter plekke wat de straf dan wel had moeten zijn, maar als dit geaccepteerd wordt als norm(aal), dan hebben juist zrisicovolle acties méér voordelen voor de aanstichter dan de verdedigende partij. Dan durft straks juist niemand meer te verdedigen, want de straf heeft geen invloed op de andermans zijn race en jezelf zit met een kapotte auto. Nee, dát is racen....
een treffende spreuk
Dat is de straf toch ook, in eerste instantie? Doe je dat niet vrijwillig, dan krijg je 5sec opgelegd. Dat bleek gisteren voor Gasly aantrekkelijker, omdat hij inmiddels bijna 5 sec op Str was uitgelopen en Str ook ging pitten. Dus waar moest hij dan naar terug?pro_6or schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:50:
[...]
De straf zou ook kunnen zijn dan je de plek terug moet geven (in geval Gasly).
Nee, wanneer je uit eigen initiatief terug geeft krijg je eventueel geen straf. Ook niet met absolute zekerheid maar die kans is dan groot. Je kunt straf ontlopen door je fout ongedaan te maken.Toke_gt schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:56:
[...]
Dat is de straf toch ook, in eerste instantie? Doe je dat niet vrijwillig, dan krijg je 5sec opgelegd. Dat bleek gisteren voor Gasly aantrekkelijker, omdat hij inmiddels bijna 5 sec op Str was uitgelopen en Str ook ging pitten. Dus waar moest hij dan naar terug?
Alleen voelt het daardoor niet als straf, in deze race op dit moment. Maar dat kan ook makkelijk anders uitvallen.
een treffende spreuk
Tip van de dag, zoek eens op wat de afstand is van mexico stad naar interlagos brazilie, dan klinkt 2 weken al snel een stuk logischer.siggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:18:
Beetje raar dat er 2 weken naar Brazilie zitten, even weekje heen en weer pendelen over de oceaan. Het blijft zo'n efficient circus
erutangiS
Gelukkig is Abu Dhabi een stuk dichterbij een week laterMrOleo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:24:
[...]
Tip van de dag, zoek eens op wat de afstand is van mexico stad naar interlagos brazilie, dan klinkt 2 weken al snel een stuk logischer.
Mijn boefje is liev!
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
een treffende spreuk
Google maps zegt 9 uur en 20 min vliegen. Kan helaas geen autoroute vindenMrOleo schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:24:
[...]
Tip van de dag, zoek eens op wat de afstand is van mexico stad naar interlagos brazilie, dan klinkt 2 weken al snel een stuk logischer.
Logistiek is dat vaak gemakkelijker te regelen. Ze zullen momenteel vanuit Mexico alles moeten transporteren naar Interlagos om het daar op te zetten, da's een behoorlijke logistieke operatie. Daarnaast hebben ze van heel veel zaken zoals motorhomes een 2de en 3de set staan in Europa en Azië. Dit kunnen ze dus al transporteren richting Abu Dhabi, terwijl Interlagos nog bezig is. Het enige dat over de oceaan richting Abu Dhabi moet gaan zijn de auto's en het personeel.JB schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:25:
[...]
Gelukkig is Abu Dhabi een stuk dichterbij een week later
Die zaken rond Sky Italia en Deutschland zijn natuurlijk heel anders. Het gaat niet om kritiek oo Max of Red Bull, het is nu gewoon inmiddels treiter gedrag. Verwacht dat dit ook even anders opgepakt wordt intern bij Sky.Chocoball schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:45:
Horner heeft aangegeven dat "service will be resumed" vanaf de grand prix in Brazilië wat inhoudt dat ze Sky F1 weer te woord zullen staan.
In aanvulling, Marko stelt weer dat de bal bij Sky ligt en dat ze wachten op een reactie maar gezien de reactie van Horner zal het weer business as usual in Brazilië worden.
Blijkbaar heeft Sky dit seizoen al vaker met een boycott te maken gehad. Binotto hanteerde radiostilte nadat Sky Italia vrij kritisch deed over Ferrari. Sky Deutschland hoeft sinds halverwege dit seizoen niet meer te rekenen op een reactie van Steiner, nadat ze erg kritisch waren dat Steiner Schumacher te hard aanpakte.
Afstand is dus geen issue. Het is maar net hoe ze het aankleden. DHL heeft daar een mooie video over.Dazzler2120 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:27:
[...]
Logistiek is dat vaak gemakkelijker te regelen. Ze zullen momenteel vanuit Mexico alles moeten transporteren naar Interlagos om het daar op te zetten, da's een behoorlijke logistieke operatie. Daarnaast hebben ze van heel veel zaken zoals motorhomes een 2de en 3de set staan in Europa en Azië. Dit kunnen ze dus al transporteren richting Abu Dhabi, terwijl Interlagos nog bezig is. Het enige dat over de oceaan richting Abu Dhabi moet gaan zijn de auto's en het personeel.
Logistiek gezien, veel gemakkelijker dan de transfer Mexico > Interlagos.
Mijn boefje is liev!
Dat zei ik toch?pro_6or schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:24:
[...]
Nee, wanneer je uit eigen initiatief terug geeft krijg je eventueel geen straf. Ook niet met absolute zekerheid maar die kans is dan groot. Je kunt straf ontlopen door je fout ongedaan te maken.
Doe je dat niet vrijwillig, dan …
Afstand kan dus wel een issue zijn, afhankelijk van wat de transfer precies is (daarom hebben ze nu 2 weken de tijd om in Interlagos te komen). Mexico City > interlagos gebeurt dus met dezelfde motorhomes, zelfde pitboxen, zelfde apparatuur etc.JB schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:29:
[...]
Afstand is dus geen issue. Het is maar net hoe ze het aankleden. DHL heeft daar een mooie video over.
[ Voor 7% gewijzigd door Dazzler2120 op 31-10-2022 10:33 ]
Op zich klopt je gedachte, maar dat zou betekenen dat iedereen vier weken van huis is. Terwijl die extra races toch al veel vragen van de crew. Je zou er een triple header van kunnen maken, maar dan kom je met transport in de knel (dat gebeurde vorig jaar Mexico/Interlagos als ik me niet vergis).siggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:27:
[...]
Google maps zegt 9 uur en 20 min vliegen. Kan helaas geen autoroute vinden
Ja het is ver, maar om van Mexico naar de UK te vliegen en dan weer terug alleen dan zuidelijker is niet echt korter dan direct van Mexico naar Interlagos te gaan.
Neen. Dan zet je een 4e set op bij wijze van. Het is een keuze. Wellicht onhaalbaar cq. te duur en CO2 blabla, maar;Dazzler2120 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:32:
[...]
Afstand kan dus wel een issue zijn, afhankelijk van wat de transfer precies is (daarom hebben ze nu 2 weken de tijd om in Interlagos te komen). Mexico City > interlagos gebeurt dus met dezelfde motorhomes, zelfde pitboxen, zelfde apparatuur etc.
Die motorhomes moeten dus flink wat afstand afleggen de komende week om op tijd daar te zijn.
Maar voor Abu Dhabi wordt dus gewoon een andere set motorhomes gebruikt welke nu ergens staan in een stalling o.i.d.
Mijn boefje is liev!
Ooit al eens door Olav Mol geopperd na Copse incident door ipv een tijdstraf een X aantal plekken straf in de einduitslag, 3 plaatsen straf in deze bijvoorbeeld. Dat je je zelf kan revanceren van een fout/tijdstraf is opzich goed, al heb je natuurlijk een van de obstakels al uit de race geramt. De loop van de wedstrijd laat je dan bepalen wat je strafmaat effectief is en die is niet op elk circuit even "fair".pro_6or schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:50:
[...]
De straf zou ook kunnen zijn dan je de plek terug moet geven (in geval Gasly). Dat zou eigenlijk eerlijker zijn. Maar ja, het is racen, vind het toch moeilijk. Bij Ricciardo kun je natuurlijk niet terug geven want Yuki’s race is voorbij. De 10 seconden was nog licht. Het enige is dat je eigen race ook voorbij zou kunnen zijn, maar voorwielen zijn sterk.
Ik zou het wel logisch vinden wanneer iemand als gevolg van jouw actie de race niet kan uitrijden, dat je dan een straf krijgt die je niet ongedaan kan maken in dezelfde race, zoals idd 3 plekken in de einduitslag.Thinlanet schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:37:
[...]
Ooit al eens door Olav Mol geopperd na Copse incident door ipv een tijdstraf een X aantal plekken straf in de einduitslag, 3 plaatsen straf in deze bijvoorbeeld. Dat je je zelf kan revanceren van een fout/tijdstraf is opzich goed, al heb je natuurlijk een van de obstakels al uit de race geramt. De loop van de wedstrijd laat je dan bepalen wat je strafmaat effectief is en die is niet op elk circuit even "fair".
En als iemand de race wel uit kan rijden, maar met een beschadigde auto? Als je een halve seconde per ronde verliest is dat een halve minuut in een race van 60 ronden.Biggg schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:48:
[...]
Ik zou het wel logisch vinden wanneer iemand als gevolg van jouw actie de race niet kan uitrijden, dat je dan een straf krijgt die je niet ongedaan kan maken in dezelfde race, zoals idd 3 plekken in de einduitslag.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Je krijgt nooit alle situaties in de regelgeving gevangen. Daarom zijn ook nog penalty points.Joris748 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:59:
[...]
En als iemand de race wel uit kan rijden, maar met een beschadigde auto? Als je een halve seconde per ronde verliest is dat een halve minuut in een race van 60 ronden.
Beloond niet denk ik, want altijd risico dat er bij jezelf ook iets stuk gaat. Het kwartje is de laatste tijd gewoonweg teveel de verkeerde kant op gevallen (niet het nadeligste voor de veroorzaker).
Mijn boefje is liev!
Echt geniaal gedaan inderdaad, moet eigenlijk ook meteen denken aan de intro tune van Forza Horizon 5.CousinBoneless schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:23:
Voor wie nog even wil dagdromen bij de briljante Mexicaanse variant van de F1 intro tune:
Youtube
Ik ben op zich wel van het principe om een straf tijdens of kort na de race te vereffenen. Niet in de volgende race (tenzij iemand het wel heel bont heeft gemaakt). Dus x-aantal plekken terug in de einduitslag is ook een straf die je binnen een paar uur na het einde van de wedstrijd kunt uitdelen.siggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:01:
Of altijd straffen pas ná de race bekend maken danwel een grid penalty voor de volgende race altijd eraan koppelen? Dan maken de stewards ook geen gehaaste beslissingen. Maar wat hierboven is aangehaald, er wordt veel meer gestraft dan vroeger, maar wel vele malen lichter. Straffen kun je nog net niet voor kiezen, maar wel raar dat de stop & go penalty compleet verdwenen is waarbij je dan niet aan de auto mag werken.
Crashen wordt beloond op moment.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Nou, kwartje of niet, de kans dat iemand aan de binnenkant er nadeliger van af komt dan de buitenkant is bijzonder klein. Je kunt gewoon als aanvaller veel meer risico nemen, zonder dat het al te veel pijn hoeft te kosten. De verhoudingen lijken gewoon ontzettend scheef in het voordeel van de aanvaller. DRS assistentie, 'strafmaat'.JB schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Beloond niet denk ik, want altijd risico dat er bij jezelf ook iets stuk gaat. Het kwartje is de laatste tijd gewoonweg teveel de verkeerde kant op gevallen (niet het nadeligste voor de veroorzaker).
Voor de archievenPlenkske schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:16:
De F1TV commentatoren kunnen het bijna niet geloven dat Max wellicht de race uit gaat rijden.
Sam Collins gaf ergens bij ronde 43 aan dat het erg uitzonderlijke goed zou zijn van Max. Als het lukt kan dit compliment hem dus nog wel even achtervolgen
Sam Collins, lap 44It’s a 71 lap GP; if Max Verstappen keeps these (medium) tyres alive until the end of the GP, that’d be the finest piece of racecraft you will ever see in your life.
Vind ik deze toch toffer:CousinBoneless schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:23:
Voor wie nog even wil dagdromen bij de briljante Mexicaanse variant van de F1 intro tune:
Youtube
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Ricciardo was er niet voorbij, dus de bocht was voor Yuki. Omdat hij zich in een te krap gat piept moet Tsunoda, die ervoor rijdt, uitwijken?Nivado schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:24:
Kan iemand mij uitleggen waarom de crash met Yuki Ricciardo's schuld was, en niet "Yuki had hem (meer) ruimte moeten geven omdat Ricciardo met zijn voorwiel naast Yuki zat".
Aangezien iedereen het zo unaniem eens is met de stewards, ga ik er van uit dat ik iets gemist heb.
The Stewards reviewed the video from several angles. The stewards considered that
Ricciardo’s attempt to pass Tsunoda was both too late and too optomistic and find Ricciardo wholly at fault.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Op de onboard van DR is het nog beter te zien. Hij komt er pas langs bij de apex ipv voor de apex. Zhou deed bijna hetzelfde maar die kon wel nog het rempedaal vinden.Nat-Water schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:28:
[...]
Ricciardo was er niet voorbij, dus de bocht was voor Yuki. Omdat hij zich in een te krap gat piept moet Tsunoda, die ervoor rijdt, uitwijken?
[Afbeelding]
Zoals de Stewards aangaven:
[...]
De regels zijn recent veranderd, en je hoeft er dus niet meer voorbij te zijn, om ruimte te moeten krijgen, voorwiel naast achterwiel zou voldoende moeten zijn. Daar heeft b.v. Stroll regelmatig straf voor gekregen het afgelopen jaar.Nat-Water schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:28:
[...]
Ricciardo was er niet voorbij, dus de bocht was voor Yuki. Omdat hij zich in een te krap gat piept moet Tsunoda, die ervoor rijdt, uitwijken?
[Afbeelding]
Dit maakt het al iets duidelijker. Hieruit kan ik concluderen dat hij er voor de bocht niet, of onvoldoende, naast zat.Zoals de Stewards aangaven:
[...]
In ieder geval niet via hun Twitter kanaal. Ted heeft ook niks gezegd in zijn Notebook anders dan lof voor Verstappen met 14 overwinningen in 1 seizoen.Blik1984 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:26:
Heeft Sky of Ted nog gereageerd over het feit dat RB ze geghost heeft afgelopen weekend?
[ Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 31-10-2022 11:57 ]
Als je gewoon NIET remt, zit je er altijd naast. Dus zo zwartwit als "voorwiel naast achterwiel is ruimte laten" is het niet te maken. Want dan rem je gewoon later, of je de bocht haalt boeit niet want je tegenstander helpt je de bocht wel omNivado schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:34:
[...]
Dit maakt het al iets duidelijker. Hieruit kan ik concluderen dat hij er voor de bocht niet, of onvoldoende, naast zat.
Bij Ziggo Race Café zei Jack Plooij dat hij contact had gehad met Ted.Chocoball schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:38:
[...]
In ieder geval niet via hun Twitter kanaal. Ted heeft ook niks gezegd in zijn Notebook anders dan lof voor Verstappen met 14 overwinningen in 1 seizoen.
[YouTube: Ted's Race Notebook: F1 Mexico City Grand Prix 2022]
Die 2e wow die fotograaf stond op een mooie plekChocoball schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:43:
Blijdschap en teleurstelling in 2 foto's
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En Alonso zegt nog hoi ookWognummer schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:45:
[...]
Die 2e wow die fotograaf stond op een mooie plek
ik denk dat zn auto even hoi kwam zeggen
Vond dat ook vreemd. Er is hier sowieso een lang durend fragment waarin Ted duidelijk (wederom) bashed in zijn Notebook dit weekend, daar zit geen knippen en plakken in.flessuh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:45:
[...]
Bij Ziggo Race Café zei Jack Plooij dat hij contact had gehad met Ted.
Ted gaf aan nooit de dingen gezegd te hebben waar hij van beschuldigd wordt, en dat het door knipwerk vertekend kan lijken. (dacht dat meeste juist live was dus niet geknipt?)
Geen idee hoe hij dat ziet moet ik zeggen...Juist de geknipte fragmenten online is om te laten zien/horen waar mensen problemen mee hebben.
Mijn boefje is liev!
Ted heeft zich een keer versproken en noemde Hamilton "8 time World Champion". Volgens mij was dat in de VS.flessuh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:45:
[...]
Bij Ziggo Race Café zei Jack Plooij dat hij contact had gehad met Ted.
Ted gaf aan nooit de dingen gezegd te hebben waar hij van beschuldigd wordt, en dat het door knipwerk vertekend kan lijken. (dacht dat meeste juist live was dus niet geknipt?)
Geen idee hoe hij dat ziet moet ik zeggen...Juist de geknipte fragmenten online is om te laten zien/horen waar mensen problemen mee hebben.
Klik op het streamable linkje hierboven en dan mogen mensen zelf beoordelen of er veel in geknipt is.Gewoon_Jansen schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 07:26:
[...]
Zou dit te maken hebben met Ted zijn opmerkingen over Red Bull na de race in Austin?
Edit, context: Filmpje
https://gp33.nl/ferrari-g...ische-snelheid-in-mexico/Volgens Ferrari had de dramatische racepace te maken met verschillende onderdelen, waaronder een teruggeschroefde motor. Ferrari heeft namelijk de kleinste turbo van het gehele veld en door de ijle lucht op het Autodromo Hermanos Rodriguez (2.2 km boven zeeniveau) moesten de motoren van Ferrari teruggeschroefd worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2022 13:45 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ja wat die straffen betreft lijkt het mij toch logischer dat men gewoon een X plaatsen gridstraf krijgt op het resultaat ipv een tijdstraf. Nu is een tijdstraf namelijk ook veel zwaarder voor een middenveld team dan voor een topteam over het algemeen, gewoon omdat die achter hun vaak meer marge hebben.EvilWhiteDragon schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:20:
Nu we het weer over straffen e.d. hebben. Zou het niet eerlijk zijn als degene die "wholly or predominantly at fault" is bij het beëindigen van een wedstrijd van een tegenstander sowieso 1 plek te laten zakken in de uitslag? Al dan niet met alle auto's die na diegene finishen?
Dus RIC was gisteren 7e, maar zou in deze situatie 8e worden. Iedereen die na RIC finisht zou dan ook 1 plek opschuiven, alsof de uitgeschakelde tegenstander (TSU in dit voorbeeld) 7e geworden. Dit zonder punten voor TSU, want je kan niet weten of die voor RIC had kunnen finishen. Zo voorkom je dat men profiteert van tegenstanders die van de baan gereden worden.
Was allemaal in de eerste 5 min van dezelfde aflevering van ted's notebook op COTAMaasluip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
Ted heeft zich een keer versproken en noemde Hamilton "8 time World Champion". Volgens mij was dat in de VS.
Ik meen ook dat hij een keer gezegd heeft dat "Verstappen robbed Hamilton of his WC" maar ik weet niet meer wanneer.
Ik denk dat als je al Ted zijn notebooks nakijkt je het wel zult vinden.
Apart dat Bottas die problemen van een te kleine turbo dan niet leek te hebben, die ging redelijk normaal/boven normaal dit weekend.Chevy454 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:42:
[...]
https://gp33.nl/ferrari-g...ische-snelheid-in-mexico/
Een kleine turbo op hoogte is fijn. Die kan sneller spoolen en druk maken. Een te grote turbo is wachten op lag op hoogte. Maar een te kleine turbo betekent dat er gewoon geen lucht in de motor gepompt kan worden. Je kan de toeren blijven verhogen maar de efficientie van het pompen daalt. (En dan loop je tegen de limiet van maximale rotatiesnelheid)
[ Voor 67% gewijzigd door MrOleo op 31-10-2022 13:50 ]
erutangiS
Wel vakerMaasluip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
Ted heeft zich een keer versproken en noemde Hamilton "8 time World Champion". Volgens mij was dat in de VS.
Ik meen ook dat hij een keer gezegd heeft dat "Verstappen robbed Hamilton of his WC" maar ik weet niet meer wanneer.
Ik denk dat als je al Ted zijn notebooks nakijkt je het wel zult vinden.
Mijn boefje is liev!
erutangiS
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq