Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Onwijs gaaf circuit waar je bij bocht 1 ultralaat kunt inremmen 

XBL: Nielless // STEAM: Nielles
Laat dat nou gewoon eens.
[Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-11-2022 20:07]
Mijn boefje is liev!
Het vlaggetje waarop hij met zijn racelicentie ingeschreven staat, gewoon GB lijkt mij dus.
[Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-11-2022 20:07]
PS4 PSN: Dazzler2120
De helmets wisselen bijna iedere race tegenwoordig, maar ik vind deze erg tof!
[Voor 73% gewijzigd door SterqVerhael op 09-11-2022 08:57]
Als hij start is ie Brits, als ie over de finish komt rijdt ie een paar meter voor Brazilie.
Weerberichten alleen maar regen en onweer gezien. Hebben ze de blauwe bandjes dit keer gewoon thuisgelaten? Want racen doen ze er toch niet op

[Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-11-2022 20:07]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
5 Dramatic Moments | Brazilian Grand Prix:
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ze hadden de helm van BP moeten gebruiken voor Perez. Because f**ck aerodynamics. Dat zou wel ubervette beelden hebben opgeleverd.SterqVerhael schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:55:
[Afbeelding]
Ik hoop op een regenrace waarin we de ultieme Max gaan zien (2016^2) 

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
En weer zo'n nutteloze sprintrace er bij.
Komend jaar willen ze er zelfs 6 gaan doen.
Begrijp wel uit diverse berichten dat veel teams het daar niet mee eens zijn.
Van mij mogen die sprintraces weer afgeschaft worden.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Uit financieel of sportief oogpunt?AvK schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:42:
Als het gaat om meer slijtage en hogere kans op ongelukken wat de teams aangeven dan zijn ze nog aan het onderhandelen voor een hogere bijdrage dan nu het geval is.
Voor mij hoeft de sprintrace toevoeging ook niet. De "lets make a superbowl of each race weekend" benadering strookt niet met de sportieve uitdaging (een race rijden).Chocoball schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:16:
[...]
Uit financieel of sportief oogpunt?
Als het gaat om meer slijtage en hogere kans op ongelukken wat de teams aangeven dan zijn ze nog aan het onderhandelen voor een hogere bijdrage dan nu het geval is.
door de Q naar vrijdag te plaatsen, de sprint op zaterdag en de race op zondag stijgt de 'waarde' van de race, in verkoop, aantal bezoekers en tv rechten. de sportieve prestatie en het 'bijhouden' als kijker wordt uitgehold, want met 24 raceweekenden heb je zonder de FPs al meer dan 50 events (2*24+alle sprints) in een weekje of 30.
(en dan gaat t voor mij op schaatsen lijken, met elke week wel een wereldbeker wedstrijd, nobody is giving a **** anymore).
doe mij maar ~18 races, een Q die er toe doet, op echte racebanen (weer of geen weer).
voor dit weekend: ik hoop op een rbr 1-2, maar benieuwd of hamilton m er tussen kan zetten.
Teams hebben het unaniem goedgekeurd.AvK schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:42:
https://the-race.com/form...x-sprint-races-from-2023/
The number of Formula 1 sprint races per season will rise from three to six from next year following unanimous agreement from the teams.
Volgens mij zijn het vooral ook coureurs uit teams die het er niet mee eens zijn. Niet zozeer teams zelf.
Een daarvan is Max. Die vindt dat het om de race op zondag moet draaien. Maar hij vind 24 races eigenlijk ook al teveel en dan niet eens zozeer om hemzelf maar om de rest van het team zoals de monteurs en iedereen er omheen.SterqVerhael schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:53:
Volgens mij zijn het vooral ook coureurs uit teams die het er niet mee eens zijn. Niet zozeer teams zelf.
"When you grow up your heart dies"
Klopt, ik had coureurs moeten zeggen.SterqVerhael schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:53:
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Zou me erg verbazen, Mexico is altijd een outlier door de hoogte, en Red Bull is dit jaar bijna niet te kloppen op topspeed. Mercedes heeft zeker een leuke upgrade gedaan, maar vraag me erg af hoe dicht ze er bij zitten dit weekend. Denk dat dit een baan is waar Alpine het leuk kan doen (mits ze heel blijven) en Ferrari/Merc zal beetje stuivertje wisselen zijn.dyrc schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:48:
voor dit weekend: ik hoop op een rbr 1-2, maar benieuwd of hamilton m er tussen kan zetten.
En toch, de kijkcijfers lijken iets anders te zeggen. Normaal gesproken wordt de vrijdag nauwelijks bekeken, de zaterdag de kwali wordt redelijk bekeken en de race wordt het meest gekeken.dyrc schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:48:
[...]
Voor mij hoeft de sprintrace toevoeging ook niet. De "lets make a superbowl of each race weekend" benadering strookt niet met de sportieve uitdaging (een race rijden).
door de Q naar vrijdag te plaatsen, de sprint op zaterdag en de race op zondag stijgt de 'waarde' van de race, in verkoop, aantal bezoekers en tv rechten. de sportieve prestatie en het 'bijhouden' als kijker wordt uitgehold, want met 24 raceweekenden heb je zonder de FPs al meer dan 50 events (2*24+alle sprints) in een weekje of 30.
(en dan gaat t voor mij op schaatsen lijken, met elke week wel een wereldbeker wedstrijd, nobody is giving a **** anymore).
doe mij maar ~18 races, een Q die er toe doet, op echte racebanen (weer of geen weer).
Met Sprint race weekenden zie je dat de kwali op vrijdag al een stuk beter bekeken wordt, de sprintraces op de zaterdag wordt meer bekeken dan de reguliere kwalificatie & de race blijft gelijk.
Zolang de kijkcijfers van sprint-weekenden beter zijn dan reguliere weekenden zullen sprints er gewoon in blijven.
PS4 PSN: Dazzler2120
Hamilton is ook een super regenrijder. Lijkt mij mooi om een goed gevecht te zien mocht het echt regenenLoveless85 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:57:
[...]
Zou me erg verbazen, Mexico is altijd een outlier door de hoogte, en Red Bull is dit jaar bijna niet te kloppen op topspeed. Mercedes heeft zeker een leuke upgrade gedaan, maar vraag me erg af hoe dicht ze er bij zitten dit weekend. Denk dat dit een baan is waar Alpine het leuk kan doen (mits ze heel blijven) en Ferrari/Merc zal beetje stuivertje wisselen zijn.
Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.
Mijn post was op basis van 'normale omstandigheden'. Regen zou uiteraard de boel lekker op z'n kop kunnen zetten.-tom-562 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:15:
[...]
Hamilton is ook een super regenrijder. Lijkt mij mooi om een goed gevecht te zien mocht het echt regenen
Wat kost dat wel niet? 😈SterqVerhael schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:55:
[Afbeelding]
Ziet er wel erg nat uit het hele weekend

Onmogelijk helaas.. of Max moet in de AT stappen.-tom-562 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:59:
Ik hoop op een regenrace waarin we de ultieme Max gaan zien (2016^2)
I served in a company of heroes.
Het levert vooral geld op qua merchandise.

Iets zegt me dat het weekend figuurlijk en letterlijk in het water gaat vallenTrekDr0p schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:33:
[Afbeelding]
Hoezo? De Red Bull van 2016 was in die race ook niet slecht. Wat Verstappen daar de laatste ronden liet zien kwam door een foute strategie. Naar intermediates overstappen op basis van 1 coureur die in sector 1 & 2 paarse tijden neerzet, alleen verloor die alles weer in sector 3. Maar Red Bull had hun stop voor inters toen ook al gemaakt. Verstappen heeft toen op de boordradio over sector 3 ook nog geroepen "it's like driving a boat". En een te vroege wissel naar "de verkeerde" banden kan altijd gebeuren in regenachtige omstandigheden, en als je dan "na tijdsverlies" door verkeerde banden ook nog eens een extra stop moet maken (dus én 2 stops, 2 daartussen langzamer rijden dan de rest) dan kun je zomaar weer "van achteraan" beginnen.Vuvuzela schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:49:
[...]
Onmogelijk helaas.. of Max moet in de AT stappen.
Zie bv ook Suzuka weer waar Red Bull eigenlijk als eerste de gok maakt om naar inters te gaan. Alleen Vettel en Latifi waren gepit, maar die reden al in kansloze positie. Vervolgens besluit Red Bull ook om zonder echte data te wisselen naar de inters. Stel dat het toch nog te nat was en de rest buiten bleef had Verstappen ook zo ongeveer laatste gereden.
En hetzelfde met Hamilton in Hongarije 2021. WDC auto, meerdere uitvallers, maar toch niet eerste kunnen worden na een foute beslissing in wisselende omstandigheden (/niet meteen naar slicks gaan).
Bijzonder. Er wordt universeel geklaagd erover, maar men gaat er zelf mee akkoord.Extigo schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:49:
[...]
Teams hebben het unaniem goedgekeurd.
https://the-race.com/form...x-sprint-races-from-2023/
[...]
Dat klinkt als een ziekte.....
Volgens mij zijn het vooral de coureurs en fans die er over klagen. Ik kan niets vinden over een Toto Wolff of Christian Horner die fel tegen de sprintraces zeggen te zijn.siggy schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:46:
[...]
Bijzonder. Er wordt universeel geklaagd erover, maar men gaat er zelf mee akkoord.
Dat klinkt als een ziekte.....
De teambazen zijn denk ik alleen maar blij met de extra exposure die het oplevert. Er kijken toch ineens meer mensen op de vrijdag op deze manier.
Op zich goede herinneringen aan een regenrace hier. Gooit alles toch altijd een beetje door elkaar.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Klopt, maar dat was met een RB die het niet zo zeer van topspeed moest hebben.Snowhite0901 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:36:
Op zich goede herinneringen aan een regenrace hier. Gooit alles toch altijd een beetje door elkaar.
We gaan het mee maken als hij nummero 15 weet te pakken

Cogitationis poenam nemo patitur
Japan 2022? Ocon dan exceptionnel-tom-562 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:15:
Hamilton is ook een super regenrijder. Lijkt mij mooi om een goed gevecht te zien mocht het echt regenen

Testing, one, two ...
Je hebt gelijk hoor. Maar m'n punt was meer dat Max niet meer de underdog is die met een mindere auto de groten uitdaagt. Die tijden zijn "helaas" voorbij. Lewis heeft bijvoorbeeld ook vast een paar geweldige races gereden tijdens z'n dominante jaren maar dan was het toch nooit zo indrukwekkend want "zit toch in de beste auto".RobertMe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:15:
[...]
Hoezo? De Red Bull van 2016 was in die race ook niet slecht. Wat Verstappen daar de laatste ronden liet zien kwam door een foute strategie. Naar intermediates overstappen op basis van 1 coureur die in sector 1 & 2 paarse tijden neerzet, alleen verloor die alles weer in sector 3. Maar Red Bull had hun stop voor inters toen ook al gemaakt. Verstappen heeft toen op de boordradio over sector 3 ook nog geroepen "it's like driving a boat". En een te vroege wissel naar "de verkeerde" banden kan altijd gebeuren in regenachtige omstandigheden, en als je dan "na tijdsverlies" door verkeerde banden ook nog eens een extra stop moet maken (dus én 2 stops, 2 daartussen langzamer rijden dan de rest) dan kun je zomaar weer "van achteraan" beginnen.
Zie bv ook Suzuka weer waar Red Bull eigenlijk als eerste de gok maakt om naar inters te gaan. Alleen Vettel en Latifi waren gepit, maar die reden al in kansloze positie. Vervolgens besluit Red Bull ook om zonder echte data te wisselen naar de inters. Stel dat het toch nog te nat was en de rest buiten bleef had Verstappen ook zo ongeveer laatste gereden.
En hetzelfde met Hamilton in Hongarije 2021. WDC auto, meerdere uitvallers, maar toch niet eerste kunnen worden na een foute beslissing in wisselende omstandigheden (/niet meteen naar slicks gaan).
I served in a company of heroes.
Eens, we zijn wat verwend. Ik ben benieuwd hoe de banden zich houden in de zin hoelang we de full wets gaan zien. Een heel weekend nat en dus dito intermediates lijkt mij wel een uitdaging. Weet niet of dit met een sprintweekend nog een extra set oplevertVuvuzela schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:16:
[...]
Je hebt gelijk hoor. Maar m'n punt was meer dat Max niet meer de underdog is die met een mindere auto de groten uitdaagt. Die tijden zijn "helaas" voorbij. Lewis heeft bijvoorbeeld ook vast een paar geweldige races gereden tijdens z'n dominante jaren maar dan was het toch nooit zo indrukwekkend want "zit toch in de beste auto".
Hopelijk valt de regen mee. Ja een beetje regen is natuurlijk leuk voor het spektakel, maar we willen geen Japan waar we meer zitten te wachten dan te racen. In 2016 konden de auto en de banden nog wat meer water hebben dan nu.
Ik ben nog benieuwd of er nog iemand een raketmotor gaat installeren dit jaar. Bleek vorig jaar wel een goede keuze om naar voren te rijden. Met regen heeft dat uiteraard eigenlijk geen zin. Ik doel meer op alles of niets voor een overwinning.
Ik ben nog benieuwd of er nog iemand een raketmotor gaat installeren dit jaar. Bleek vorig jaar wel een goede keuze om naar voren te rijden. Met regen heeft dat uiteraard eigenlijk geen zin. Ik doel meer op alles of niets voor een overwinning.
Ik zie uitstel/afstel aan komenTrekDr0p schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:33:
[Afbeelding]

Ik verwacht het niet, volgens mij is bij geen enkel team een nieuwe motor echt een raket te noemen dit jaar. En er staat dit jaar geen maat op RBR/Verstappen, ieder ander die een nieuwe motor er in legt, zal na de inhaalrace tegen een gat aankijken waar zelfs een raketmotor weinig aan zal kunnen doen.Hann1BaL schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:08:
Hoeft niet persé, een safetycar kan al snel een voorsprong neutraliseren en we hebben allemaal kunnen zien wat Mercedes vorig jaar daar heeft klaargespeeld. Onder droge omstandigheden welteverstaan, onder nat gaat dat niet op.Transportman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:03:
Ik verwacht het niet, volgens mij is bij geen enkel team een nieuwe motor echt een raket te noemen dit jaar. En er staat dit jaar geen maat op RBR/Verstappen, ieder ander die een nieuwe motor er in legt, zal na de inhaalrace tegen een gat aankijken waar zelfs een raketmotor weinig aan zal kunnen doen.
Testing, one, two ...
Het viel mij vorig jaar op dat Hamilton de eerste bocht van sector 3 aardig afsneed om de auto eerder “recht” te hebben/snelheid het rechte stuk (bergop) op te nemen om z’n motor (die maar 1 race mee ging) te laten gelden. Ben benieuwd of we die trick dit jaar ook gaan zien.
Dit is toch het circuit tussen 2 bergen en een meer
Weerberichten zeggen mij daar niet zoveel. 5 minuten later kan het daar compleet omgeslagen zijn.

rMBP M1 13" iPhone 12 Mini Watch S7 AirPods Pro
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik vrees ook weer met grote vrezen dat het een ramp gaat worden dit weekend met de regen. Beetje regen is leuk, maar die monsoons die er overheen knallen in Brazilie zijn wel serieus...
Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta
Ze zijn tegenwoordig ook wel heel voorzichtig wanneer het regent. Waar zijn die wets anders voor?
Tomorrow is not today!
Wat ga je dan nog tussen 10 en middernacht doen?Martinspire schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:45:
Hopelijk wordt er nog uberhaupt gereden dit weekend, maar iets zegt me dat alles enorm lang gaat duren en ik niet voor 0.00u ga slapen haha

Race director Freitas is na de grand prix van Japan op een zijjspoor gezet, Wittich zit volgens mij strakker in de wedstrijd.RobertMe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:56:
[...]
Wat ga je dan nog tussen 10 en middernacht doen?Met een officiële starttijd van 7 uur betekent dat dat om 10 uur de race definitief is afgelopen. Immers maximaal 3 uur sinds originele starttijd. En na het debacle van Spa vorig jaar waar ze de "niet te stoppen klok" alsnog deden stoppen, en uiteindelijk nog niet gereden werd, kan ik me niet indenken dat de nieuwe race director dat nog een keer gaat doen.
Freitas heeft afgelopen weekend de virtuele 6 uur van Spa geleid.Chocoball schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:13:
[...]
Race director Freitas is na de grand prix van Japan op een zijjspoor gezet, Wittich zit volgens mij strakker in de wedstrijd.

Kan niet zeggen dat ze extra voorzichtig waren Japan race j.l., maar de 2022 "extreme" regenband lijkt niet geweldig goed zijn werk te doen?Sydney08 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:42:
Ze zijn tegenwoordig ook wel heel voorzichtig wanneer het regent. Waar zijn die wets anders voor?
https://www.grandprix247....wet-f1-tyres-do-not-work/
Testing, one, two ...
Maar is het ding niet dat de banden wel werken v.w.b. rijden in de regen, maar de banden en autos teveel spray geven waardoor het zicht te slecht is?hardware-lover schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:24:
[...]
Kan niet zeggen dat ze extra voorzichtig waren Japan race j.l., maar de 2022 "extreme" regenband lijkt niet geweldig goed zijn werk te doen?
https://www.grandprix247....wet-f1-tyres-do-not-work/
En daarnaast zijn de banden dan wel "te" langzaam. Maar dat is natuurlijk geen veiligheidsprobleem op zichzelf. Enige risico dat daarbij heel misschien komt kijken is dat coureurs daardoor te snel van de wet naar de intermediate gaan die dan weer niet geschikt zijn voor de omstandigheden met een crash tot gevolg.
Oftewel: de beoogde werking van de band is er. Zijnde de auto op de baan houden terwijl het hard regent met hier en daar plasjes water. Alleen is er vervolgens geen zicht meer wat de veiligheid niet ten goede komt.
Japan was dan ook een combinatie van factoren. Hardere regen net voor de start van de race waardoor de baan er slechter bij lag dan de laps to the grid, en iedereen op inters startte terwijl dat niet meer kon; de crash van Sainz (en dus bergingsvoertuigen etc nodig); het slechte zicht door het compacte veld. Hadden ze (al dan niet verplicht) op de wets gestart had het er wellicht anders voor gestaan. Die banden pastte beter bij de omstandigheden, Sainz was er dan wellicht niet af gegaan en dan bleef alleen de spray / het zicht over.
Ik denk dat ze de starttijd gaan aanpassen als het weer te heftig is. Dus ik zie ze best een uurtje of 2 eerder of later beginnen en dan ook nog uitlopen. en ja dat gaat geheid problemen opleveren, maar die regen is gewoon te heftig daar en de afwatering al jaren matig (zeker voor de huidige auto's niet goed genoeg).RobertMe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:56:
[...]
Wat ga je dan nog tussen 10 en middernacht doen?Met een officiële starttijd van 7 uur betekent dat dat om 10 uur de race definitief is afgelopen. Immers maximaal 3 uur sinds originele starttijd. En na het debacle van Spa vorig jaar waar ze de "niet te stoppen klok" alsnog deden stoppen, en uiteindelijk nog niet gereden werd, kan ik me niet indenken dat de nieuwe race director dat nog een keer gaat doen.
Heb je de reacties binnen het artikel gelezen?RobertMe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:42:
Maar is het ding niet dat de banden wel werken v.w.b. rijden in de regen, maar de banden en autos teveel spray geven waardoor het zicht te slecht is?
[knip]
Testing, one, two ...
De full wets zijn op het moment te traag, zo traag dat je sneller bent half werkende inters. Als de verschillen tussen die 2 banden kleiner zouden zijn dan zouden de full wets wel nuttig zijn. Dat maakt de banden bijna onbruikbaar en de kans op gevaarlijke situaties veel hoger omdat men eerder naar de inter over gaat voordat deze goed werkt.RobertMe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:42:
[...]
Maar is het ding niet dat de banden wel werken v.w.b. rijden in de regen, maar de banden en autos teveel spray geven waardoor het zicht te slecht is?
En daarnaast zijn de banden dan wel "te" langzaam. Maar dat is natuurlijk geen veiligheidsprobleem op zichzelf. Enige risico dat daarbij heel misschien komt kijken is dat coureurs daardoor te snel van de wet naar de intermediate gaan die dan weer niet geschikt zijn voor de omstandigheden met een crash tot gevolg.
Oftewel: de beoogde werking van de band is er. Zijnde de auto op de baan houden terwijl het hard regent met hier en daar plasjes water. Alleen is er vervolgens geen zicht meer wat de veiligheid niet ten goede komt.
Japan was dan ook een combinatie van factoren. Hardere regen net voor de start van de race waardoor de baan er slechter bij lag dan de laps to the grid, en iedereen op inters startte terwijl dat niet meer kon; de crash van Sainz (en dus bergingsvoertuigen etc nodig); het slechte zicht door het compacte veld. Hadden ze (al dan niet verplicht) op de wets gestart had het er wellicht anders voor gestaan. Die banden pastte beter bij de omstandigheden, Sainz was er dan wellicht niet af gegaan en dan bleef alleen de spray / het zicht over.
Lando is feeling unwell with suspected food poisoning, so he will rest in the hotel today. We expect him back at track tomorrow.
— McLaren (@McLarenF1) 10 november 2022
Get well soon, Lando! 🧡#BrazilGP 🇧🇷 pic.twitter.com/Ut1k16Ado4
De Vries staat stand-by om Norris eventueel te vervangen.
McLaren verwacht dat Lando Norris, die zich vandaag niet goed voelt, morgen gewoon kan instappen. Zo niet, dan wordt Nyck de Vries zijn vervanger. Hij is in Brazilië als reservecoureur Mercedes en ook beschikbaar voor McLaren. #F1
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 10 november 2022
[Voor 25% gewijzigd door Chocoball op 10-11-2022 16:00]
Is idd de reserve coureur voor Mercedes en McLaren dit weekend.
Mercedes, Aston Martin, Williams eventueel dan de McLaren en na Abu Dhabi gelijk in de Alpha Tauri

Mercedes, Aston Martin, Williams eventueel dan de McLaren en na Abu Dhabi gelijk in de Alpha Tauri

Dat zou wat zijn zeg!!!Chocoball schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:56:
[Twitter]
Nyck de Vries voor heel lang de geschiedenis boeken in....... Gun het hem best hoor.
En Lando beterschap.

Toch ook in de Alpine gereden dit jaar, zo uit mijn hoofd?Fox-Racing schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:01:
Is idd de reserve coureur voor Mercedes en McLaren dit weekend.![]()
Als die zich zelfs met ontstoken keelamandelen niet laat tegenhouden dan zie ik hem morgen ook zo weer instappen 😏Chocoball schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:56:
[Twitter]
[Twitter]
Testing, one, two ...
Dat was voor een rijderstest in Hongarije voor het geval Gasly niet onder zijn Red Bull contract kon uitkomen.hjs schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:35:
[...]
Toch ook in de Alpine gereden dit jaar, zo uit mijn hoofd?
Tjonge wat een variatie aan start tijden weer zeg.
En morgenavond al qualy, hopen dat het weer wat leuks brengt
En morgenavond al qualy, hopen dat het weer wat leuks brengt

Misschien gaat Gasly komend weekend voor douze points, mag ie misschien de laatste race al in de AT?Fox-Racing schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:01:
Is idd de reserve coureur voor Mercedes en McLaren dit weekend.![]()

Testing, one, two ...
In dit tempo heeft Nyck straks bij meer teams wel dan niet gereden.hardware-lover schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:38:
[...]
Misschien gaat Gasly komend weekend voor douze points, mag ie misschien de laatste race al in de AT?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wel grappig, ze moeten dus voor zichzelf in bescherming genomen worden omdat ze liever gevaarlijke situaties willen hebben (zie ook Gasly op Japan) dan dat ze hun leven lief hebben.... 'vroegah' waren de coureurs een stuk respectvoller voor zichzelf en anderen.ArgantosNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:26:
[...]
De full wets zijn op het moment te traag, zo traag dat je sneller bent half werkende inters. Als de verschillen tussen die 2 banden kleiner zouden zijn dan zouden de full wets wel nuttig zijn. Dat maakt de banden bijna onbruikbaar en de kans op gevaarlijke situaties veel hoger omdat men eerder naar de inter over gaat voordat deze goed werkt.
Heeft toch zin om aardappelen van thuis mee te nemenChocoball schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:56:
[Twitter]
[Twitter]

Wat een domme opmerking, letterlijk het halve regel boekje is voor de veiligheid, 'vroegah' was shit vele malen gevaarlijker dan nu en toen namen ze veel meer risico. Wikipedia: List of Formula One fatalitiessiggy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:09:
[...]
Wel grappig, ze moeten dus voor zichzelf in bescherming genomen worden omdat ze liever gevaarlijke situaties willen hebben (zie ook Gasly op Japan) dan dat ze hun leven lief hebben.... 'vroegah' waren de coureurs een stuk respectvoller voor zichzelf en anderen.
In een hypercompetitieve omgeving risico nemen voor overwining zal altijd gebeuren en je zult mensen moeten beschermen anders zijn we weer terug met jaarlijkse doden in de F1.

Ahja, iedereen moet wat aan veiligheid doen, behalve de coureurs. Je weet dat Gasly een fikse straf heeft gekregen voor zijn belachelijk rijgedrag achter de SC?letterlijk het halve regel boekje is voor de veiligheid, 'vroegah' was shit vele malen gevaarlijker dan nu en toen namen ze veel meer risico. Wikipedia: List of Formula One fatalities
In een hypercompetitieve omgeving risico nemen voor overwining zal altijd gebeuren en je zult mensen moeten beschermen anders zijn we weer terug met jaarlijkse doden in de F1.
Probleem is uiteraard dat er geen regels zijn die een rijder kunnen verplichten op de wets te rijden. Ja, bij een wet SC kan die verplichting er zijn. Maar in Suzuka hebben we wederom kunnen zien hoe dat dan gaat. SC naar binnen en de eerste pitten voor inters.siggy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:24:
[...]
Ahja, iedereen moet wat aan veiligheid doen, behalve de coureurs. Je weet dat Gasly een fikse straf heeft gekregen voor zijn belachelijk rijgedrag achter de SC?
Nu nog eens 2016 aan het terugkijken. Wet SC start, SC gaat naar binnen, en Magnussen in de banaan Renault duikt alweer de pits in voor inters.
En terug naar Gasly in Suzuka: dat was dan weer een straf voor te hard rijden onder / niet voldoen aan delta tijdens een rode vlag situatie. Dat had weer niks te maken met te hard rijden bij het bergingsvoertuig. Sterker nog, uiteindelijk was het voor Gasly daar met van het veiligste. Enige coureur op full wets, en vrij zicht. Want de laatste autos in de SC trein reden ook redelijk hard, en niet in een lijn om minder last van de spray te hebben. Palmer heeft dat ook laten zien. De SC met daarachter direct Verstappen rijden extreem langzaam er langs en (zo goed als) over het gras. Maar doordat ze meteen daarna ook weer optrekken remmen de autos er achter (logischerwijs) minder af, gevolg: die reden een stuk harder. En doordat ze noch echt de SC zagen noch het bergingsvoertuig, zaten die ook meer naar het midden van het circuit hoe verder naar achteren.
Max Verstappen praat in Brazilië weer met Sky Sports. Vermoedelijk zal er achter de schermen nog van gedachten worden gewisseld door beide partijen. Publieke excuses vanuit de televisiezender gaan er naar verwachting niet komen. ⬇️https://t.co/qMDAhZeNvo via @telegraaf
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 10 november 2022
https://www.telegraaf.nl/...tse-tv-zender-in-brazilieAfgelopen maandag kwam Billy McGinty, de Formule 1-directeur van Sky Sports, langs bij de Red Bull-fabriek in Milton Keynes om de zaak te bespreken. Red Bull bevestigt dat de boycot is opgeheven, ook als het gaat om Verstappen. Een publiek excuus gaat er vermoedelijk niet komen, maar het ligt in de lijn der verwachting dat Verstappen achter de schermen nog wel met een afvaardiging van het in de Formule 1 prominent aanwezige Sky van gedachten gaat wisselen.
True, maar is dat ook niet een gevolg dat de SC veel en veel te lang blijft rondrijden dat de baan juist zo droog is geworden dat full wets onzinnig zijn?RobertMe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:09:
[...]
Probleem is uiteraard dat er geen regels zijn die een rijder kunnen verplichten op de wets te rijden. Ja, bij een wet SC kan die verplichting er zijn. Maar in Suzuka hebben we wederom kunnen zien hoe dat dan gaat. SC naar binnen en de eerste pitten voor inters.
Nu nog eens 2016 aan het terugkijken. Wet SC start, SC gaat naar binnen, en Magnussen in de banaan Renault duikt alweer de pits in voor inters.
Mijn punt was dat de coureurs ook enige verantwoordelijkheid moeten dragen mbt veiligheid. De straf was idd voor te hard rijden na/tijdens de rode vlag t/m 250km/h. Dat is gewoon waanzin en had best een raceban mogen zijn, maar ik kan me ook herinneren dat ie dikke 200 langs de tractor reed terwijl hij wist dat daar o pzijn minst een gcrashte Ferrari half op de baan stond. Geen idee of het komt doordat de coureurs steeds jonger worden of dat de veiligheid alsmaar toeneemt, maar zelf zijn ze nu de grootste 'gevaar'.En terug naar Gasly in Suzuka: dat was dan weer een straf voor te hard rijden onder / niet voldoen aan delta tijdens een rode vlag situatie. Dat had weer niks te maken met te hard rijden bij het bergingsvoertuig. Sterker nog, uiteindelijk was het voor Gasly daar met van het veiligste. Enige coureur op full wets, en vrij zicht. Want de laatste autos in de SC trein reden ook redelijk hard, en niet in een lijn om minder last van de spray te hebben. Palmer heeft dat ook laten zien. De SC met daarachter direct Verstappen rijden extreem langzaam er langs en (zo goed als) over het gras. Maar doordat ze meteen daarna ook weer optrekken remmen de autos er achter (logischerwijs) minder af, gevolg: die reden een stuk harder. En doordat ze noch echt de SC zagen noch het bergingsvoertuig, zaten die ook meer naar het midden van het circuit hoe verder naar achteren.
Zie de actie van Grosjean in Bahrein en dus Gasly op Suzuka. Gewoon geluk dat er niks ernstigs gebeurd is. Grosjeans' zoveelste stupide actie had hem zomaar het leven kunnen kosten. En dat is geen victim blaming, hij reed zelf als een idioot, net als Gasly. Het is beiden gevaarlijk rijgedrag en getuigt van behoorlijk weinig realiteitszin, zeker na het geval met Bianchi op NB dezelfde baan. Ook marshalls horen veilig hun vrijwilligerswerk te moeten kunnen doen. Dat laatste leek Gasly al helemaal te vergeten. Dan was die penalty daarvoor veel en veel te licht.
Laat Lando Norris nou via zijn tweede Instagram account foto's zien van hem met frietjes en hamburgers...Chocoball schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:56:
[Twitter]
[Twitter]

Klopt helemaal, alleen was geen 2022 autohjs schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:35:
[...]
Toch ook in de Alpine gereden dit jaar, zo uit mijn hoofd?

Het is niet de eerste keer dit jaar dat Norris niet helemaal fit is, op COTA zat hij onder de pijnstillers, in Spanje had hij tonsillitis, het zit hem niet mee.Chocoball schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:56:
[Twitter]
[Twitter]
Zou weer een uniek record zijn in Nederlandse handen wat niet snel verbroken zal worden:
4e officiële sessie voor 4 verschillende teams.
4e officiële sessie voor 4 verschillende teams.
Alleen is dat laatste waarschijnlijk niet heel bijzonder.Blik1984 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:44:
Stel dat nyck mag rijden, en sneller is dan Ricciardo… wow
Kan zo samen met Vettel in een jaren 80 porno film!
Is hij even groot als Norris? Hij past in ieder geval de overall van hemChocoball schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:31:
De Vries is alvast een stoeltje aan het passen bij McLaren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Samen?-tom-562 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:26:
[...]
Kan zo samen met Vettel in een jaren 80 porno film!
Haha. In welk genre moeten ze zelf maar bepalen

Zo, deze race staat nu ook weer op mijn radar. Even dit seizoen lekker afbouwen! Wat dat betreft vind ik het persoonlijk zelf wel fijn dat het er in Brazilië elke dag ergens om gaat (vandaag Q, morgen sprintrace, overmorgen race). Dat maakt de FP's ook leuker om naar te kijken.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Geen gezichtJB schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:12:
Nigel Mansell doet ook mee!

do you even movember?#VB77 @Movember pic.twitter.com/Wo2up454DY
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) 9 november 2022
er zit ook wat achter, hij doet dit niet uit het niks
Movember
nooit verkeerd om iets meer awareness hiervoor te krijgen
Zaadbalkanker - 3 jaar later
[Voor 23% gewijzigd door basvn op 11-11-2022 13:02]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Verrek. Het is novemberbasvn schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:59:
[...
[Twitter]
er zit ook wat achter, hij doet dit niet uit het niks

Even niet aan gedacht...
Lando NoritTransportman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:48:
[...]
Het is niet de eerste keer dit jaar dat Norris niet helemaal fit is, op COTA zat hij onder de pijnstillers, in Spanje had hij tonsillitis, het zit hem niet mee.

Jammer voor Nyck
maar fijn voor Norris!
maar fijn voor Norris!
Norris se encuentra bien esta mañana y pilotará el McLaren en los libres 1
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 11 november 2022
Norris feels well this morning and will drive the McLaren in the FP1
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Heeft Nyck in ieder geval het record stoeltjespassen in een seizoen nog op z'n naambasvn schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:33:
Jammer voor Nyck
maar fijn voor Norris!
[Twitter]

De weerberichten die ik zo zie lijken met 't uur droger weer te voorspellen? (40% kans op neerslag nog maar voor de zondag?).
Ik hoop nog op een zege voor Hamilton dit seizoen om z'n win-streak (minimaal 1 win per seizoen) intact te houden (lopende vanaf 2007), en dan zou Brazilie in de regen nog een serieuze kans zijn.
vorige week voor het eerst in jaren een race moeten missen (bij achteraf kijken was dat niet zo'n hele ramp). Interlagos vind ik altijd een mooi circuit, zou er zeker nog eens willen rijden
Zolang Max in de RB zit en heel blijft en Hamilton geen dominante auto heeft gaat dat gelukkig niet gebeuren. Ik hoop dat Ferrari weer wat kan terugkomen en de 2de plek kan verstevigen.dyrc schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:39:
[...]
Ik hoop nog op een zege voor Hamilton dit seizoen om z'n win-streak (minimaal 1 win per seizoen) intact te houden (lopende vanaf 2007), en dan zou Brazilie in de regen nog een serieuze kans zijn.
Oh en dat Max wint natuurlijk

Ik gun het Ferrari ook wel wat meer om hun kracht te laten zien. Een mooie battle met Red Bull zou hun niet misstaan na hun toch wel terleurstellende 2e seizoenshelft. Mercedes vind ik dan toch meer in de categorie kruimels oppakken die anderen hebben laten vallen (en dat zijn er nogal wat geweest). En laat ze maar een seizoen zonder winst hebben, zijn ze des te meer getergd om er volgend jaar wat van te maken. Met dito verschillen tav uitkomst seizoen alsmede straf van RB is dat toch wel haalbaar geworden.epo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:17:
[...]
Zolang Max in de RB zit en heel blijft en Hamilton geen dominante auto heeft gaat dat gelukkig niet gebeuren. Ik hoop dat Ferrari weer wat kan terugkomen en de 2de plek kan verstevigen.
Oh en dat Max wint natuurlijk
Weet niet of dit al genoemd is, maar wat is Lewis opeens positief over Max. Is hij bezig met een charme offensief?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |