Voor Max was het dicht gooien van dat gat op die manier het signaal dat hij niet op een normale manier wil racen. En Max denkt fuck it, i'm game en speeld zijn spelletje mee. Het moment dat Max Hamilton concessies gaat geven op dit vlak wordt Hamilton alleen maar erger. Als je raced tegen Hamilton beland je in de zandbak, vraag maar aan albon die heeft hier ervaring mee met zijn "ongelukjes".Hann1BaL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:13:
[...]
Het zou dan sowieso om onderstuur gaan. Het tempoverschil voor het in gaan van de bocht, want de enige reden was dat Max er nog bijna naast kwam was er niet voor niets. De FIA heeft ook toegang tot de telemetrie en ik verwacht dat daaruit wel blijkt dat Max niet veel deed om een aanvaring te voorkomen en dat hij daarom ook meer van de verantwoordelijkheid toegewezen kreeg.
Anders benaderd: Als Lewis eerder remt, met een betere lijn, dus hij kan de bocht sneller benaderen, dan moeten er wel wonderen gebeuren als Max nog veel later kan remmen en de bocht met redelijke lijn kan nemen.
Deze 2 heethoofdjes kunnen elkaar niet met rust laten en gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Het is ook niet zwart-wit, maar dat gaf ik al aan, want Hamilton had meer ruimte kunnen geven en misschien ook wel moeten geven, Alleen grote kans dat hij dan alsnog geforceerd nog wijder had moeten gaan.
De hele Max/Lewis discussie is gewoon haantjesgedrag en een spelletje chicken. Het is gewoon een clash tot eentje een keer besluit om in te binden. Dus komen die twee bij elkaar in de buurt dan weet je dat het of net goed kan gaan of dat er eentje met schade uit komt. Dit zal dan ook nooit veranderen en blijft voer voor zinlose discussies.
"When you grow up your heart dies"
Het is idd wat Hann1bal zei:
Er zijn mensen van beide fankampen die stellen:
- Lewis heeft dit alleen met Max, dus ligt het aan Max
- Max heeft dit niet met Leclerc, Sainz of wie dan ook, maar alleen met Lewis, dus ligt het aan Lewis
Beiden zijn gewoon haantjes en gunnen elkaar niks meer, dus dit blijf je zien. Misschien wordt het tijd dat de wedstrijdleiding in F1 deze speech uit days of thunder met beide heren gaat hebben:
YouTube: Big John's Lettuce Inspection Speech
Gewoon aangeven dat als beiden ook nog maar iets van verf uitwisselen met elkaar, dat ze gewoon beide met zwarte vlag uit de wedstrijd gehaald worden.
Er zijn mensen van beide fankampen die stellen:
- Lewis heeft dit alleen met Max, dus ligt het aan Max
- Max heeft dit niet met Leclerc, Sainz of wie dan ook, maar alleen met Lewis, dus ligt het aan Lewis
Beiden zijn gewoon haantjes en gunnen elkaar niks meer, dus dit blijf je zien. Misschien wordt het tijd dat de wedstrijdleiding in F1 deze speech uit days of thunder met beide heren gaat hebben:
YouTube: Big John's Lettuce Inspection Speech
Gewoon aangeven dat als beiden ook nog maar iets van verf uitwisselen met elkaar, dat ze gewoon beide met zwarte vlag uit de wedstrijd gehaald worden.
Of als ze een ongeluk/materiaalpech hebben. Iets wat alle rijders toch wel eens overkomt.ArgantosNL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:22:
[...]
Dit was een zeer slechte race voor redbull en dan is het team nog steeds P6 en P7, de 2 punten doen gewoon vrijwel niets. Perez zal Lelcerc gewoon ontrack moeten gaan verslaan ook met die 2 punten. Bij gelijk stand wint Leclerc en vanaf P8 is het punten verschil minimaal 2 per positie. Als je kijkt naar de ophef over die 2 punten zou je verwachten dat Max Perez van een P2 positie de race uit heeft gebeukt. Maar nee het zijn 2 punten die alleen gevolgen hebben als beide rijders zwaar onder niveau presteren.
Maar hoe je het ook wendt of keert, die P7 had voor Max helemaal niets gedaan, terwijl die 2 punten Checo een betere uitgangspositie hadden gegeven. Daar kun je lang over praten, maar het is gewoon een feit dat er realistische scenario's zijn waarbij die 2 punten het verschil kunnen maken.
Daarnaast geef je nu een reaktie op iets waar jouw en mijn hele post niet over gingen
[removed]
Kans lijkt me dan groter dat ze het gooien op duw en trek werk bij een "first lap" na een SC. En als Verstappen er onverhoopt voor was gekomen dat de plek teruggegeven moest worden.Gewoon_Jansen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:45:
Ik denk als Verstappen in T2 laat zien dat hij de intentie heeft om van zijn gas te gaan/Hamilton ruimte te geven dat die straf bij Hamilton terechtkomt vanwege 'forcing another driver of the track'.
Dat kun je uit een afbeelding van na de botsing natuurlijk niet concluderen. Ik ben benieuwd wat de snelheid van Verstappen naar de apex van bocht 2 was, en of die significant hoger was dan normaal. Pas dan kun je die uitspraak doen.Hann1BaL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:04:
[...]
Zowel Hamilton (door de botsing uiteraard) als Max halen bocht 2 niet. Hamilton had bocht 2 niet kunnen halen door de snelheid die Max voor bocht 2 had. Hij had Hamilton dan, indien ze elkaar niet geraakt hadden volledig buiten de baan geforceerd.
Uiteraard weet je nooit zeker wat de lijn was geweest, maar kijk het eens terug. Max kon niet simpel bocht 2 halen en Lewis ruimte geven voor die bocht.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
https://twitter.com/Formuladdict/status/1592468171822600197
Hierboven een twitterpost met ham en ver gesimuleerd. Hierin komt ham echt niet goed uit.
Account doet ook altijd fantastische quali sims tussen 1 en 2. Leuk om te zien.
Hierboven een twitterpost met ham en ver gesimuleerd. Hierin komt ham echt niet goed uit.
Account doet ook altijd fantastische quali sims tussen 1 en 2. Leuk om te zien.
Gaat het gelul over Max en Lewis nog steeds door?
Twee alpha mannetjes die elkaar geen cm willen geven. Niets meer niets minder.
Ho ho, dit is toch gewoon gespreksstof tot aan maart 2023. Je bent toch wel aardig van je padje af als je dit sinds afgelopen zondag naast je neer kan leggen.Kenny_026 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:29:
Gaat het gelul over Max en Lewis nog steeds door?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Max zit nog steeds als iets heel groots in Lewis zijn hoofd.... Hij zal het Max daar door ook altijd moeilijker maken dan een willekeurige ander. Ik denk overigens niet dat Max als een soort van haat in zijn hoofd zit, meer als een soort van niet willen accepteren dat hij op een moment op een zekere tijd en plaats zit. Pure acceptatie dus....
Cogitationis poenam nemo patitur
Uiteindelijk boeit het niet zo imho. Verstappen is dubbel genaaid met die penalty en de neuswissel, maar uiteindelijk heeft Hamilton's actie door zo in te sturen hem de racewin waarschijnlijk gekost zoals Max zelf ook al zei. Uiteindelijk heeft ie enkel zichzelf ermee, dus hopelijk dat ie in de toekomst wel clean kan rijden zoals de rest van het veld als ze prachtige battles hebben met elkaar.
(Niet enkel Max natuurlijk, zijn wel meer mooie gevechten te zien dit jaar!)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Haha ben dr bang voor. Samen met het onderwerp, ja maar checo heeft max wel vaak geholpen 😂Pjottski schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:34:
[...]
Ho ho, dit is toch gewoon gespreksstof tot aan maart 2023. Je bent toch wel aardig van je padje af als je dit sinds afgelopen zondag naast je neer kan leggen.![]()
![]()
Iets met hoge bomen lijkt me…
Verwijderd
Ik ben het even kwijt, heb je het nu over het Checo verhaal, of over de botsing met Lewis?redwing schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:38:
[...]
Daarnaast geef je nu een reaktie op iets waar jouw en mijn hele post niet over gingen. Mijn reaktie ging er nl. over dat je juist ook veel reakties ziet op plekken die voorheen overwegend MAX-positief waren. En daarnaast dat de eindstand niet over een enkele race gaat. Een slechte laatste wedstrijd zegt niet dat je dus een plek niet hebt verdiend. Dat zegt puur dat je een slechte wedstrijd hebt gehad (net als dat dit een slechte wedstrijd van Max was, maar hij alsnog verdiend kampioen is
)
Want bij de botsing zie ik juist mensen die altijd heel erg naar Lewis zijn kant leunen aangeven dat ze het een race incident vinden. Terwijl ik inderdaad veel normaal erg pro Max sites zzie die geen goed woord over hebben voor zijn actie richting Checo.
Als dat echt een vergelding voor Monaco was dan snap ik het wel van Max richting Checo, op dat moment had Checo het nog over meedoen voor de WDC en is het een ongelovelijk kut streek. Max heeft echter niet goed doorgedacht dat hij hiermee ook het team treft die voor het eerste en 1-2 in het kampioenschap kunnen halen en al Checo's monteurs die bonussen kunnen halen voor positie in het kampioenschap. Al met al begriojpelijk dat hij boos is maar wel nogal kinderachtig geuit.
Sorry maar je begrijpt er echt niets van als je denk dat ik een Hamilton bril op hebPalindrome schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:25:
[...]
Dat weet je niet. de botsing gebeurde terwijl max maximaal aan de binnekant reed, niet doordat hij naar buitengeleed en onderstuur had.
Claimen dat max de bocht niet kon halen is dus een ongefundeerde claim en beoordelen op iets wat niet gebeurd is. Wellicht moet je de hamilton bril even afdoen.
Feit blijft gewoon dat Hamilton op zo'n manier instuurde alsof er niemand naast hem reed.
Dat is bewijs op zich.
Nergens stel ik ook dat hij onderstuur had op het moment van de botsing of dat hij al naar buiten gleed.
Met de snelheid die hij had, is het gewoon vrijwel onmogelijk dat Lewis zijn lijn had kunnen houden terwijl hij dus nog helaas wel meer aanspraak op de lijn. En met de lijn bedoel ik: Nog een autobreedte over voor Max. Dat zou een zeer krappe bocht worden voor Max en dus denk ik dat de de telemetrie zal laten zien dat de bocht nog niet voor hem was (lag nog niet voor) en Lewis hoe dan ook veel meer had moeten uitwijken, meer dan alleen de ruimte voor de auto.
Feit blijft dat zowel Max als Hamilton die bij het ingaan van de bocht voor Max lag, niets deden om een aanrijding te voorkomen.
Max zat er niet compleet naast, wel in bocht 1, maar zijn exit uit bocht 1 was daardoor minder.
Hamilton stuurde gewoon in alsof hij had verwacht dat Max extra zou remmen terwijl hij ook beter weet.
Wij hebben alleen de beelden en de FIA ook de telemetriedata en dat zal daar vast meer uitsluitsel over geven. En tenzij jij denkt dat de FIA partijdig is, zullen ze wel een reden hebben.
het grote probleem is 2 grote kemphaantjes die elkaar niets gunnen.
@Hann1BaL
Dit denk ik ook. Toen ik het live zag gebeuren, dacht ik meteen: Max, dit kan zo niet. Veel te agressief.
Samen met de telemetrie komt daar denk ik uit dat VER een suicide actie deed. HAM geeft geen ruimte.
Wat ook meespeelt, is dat VER de inhaalactie initieert. Het overkomt HAM. Daar zijn geen specifieke regels voor. Ik denk zelf echter dat de FIA terecht meeneemt dat er een aanvaller is die erg agressief rijdt en een verdediger die moet reageren op een wilde rijder. En dat telemetrie zoiets ook ondersteunt. Wie ga je dan straffen, iemand die erg wild komt inhalen? Of iemand die probeert zijn lijn te rijden?
Maar goed, ik vind het hele systeem al niks. 5 seconden kan soms veel punten kosten, soms niks. En in deze vage situaties, moet je dan altijd partij kiezen? Beide auto's hebben nadeel van een botsing. Is dat genoeg? Of beiden straf?
Los van wat de waarheid echt is, ik vond VER het afgelopen weekend opvallen slecht bezig. Gefrustreerd, nonchalant, wild, enz. Eigenlijk zoals ik hem ken van 4 jaar geleden en dat is niet positief. Als dat komend weekend weer zo gaat... Hopelijk zet iemand hem weer even met beide benen op de grond. Wat trouwens net zo goed voor HAM geldt wat mij betreft.
De sport is zo mooi, maar dan wel op een nette manier. Elkaar naaien heeft niks met de snelste coureur/auto te maken.
Dit denk ik ook. Toen ik het live zag gebeuren, dacht ik meteen: Max, dit kan zo niet. Veel te agressief.
Samen met de telemetrie komt daar denk ik uit dat VER een suicide actie deed. HAM geeft geen ruimte.
Wat ook meespeelt, is dat VER de inhaalactie initieert. Het overkomt HAM. Daar zijn geen specifieke regels voor. Ik denk zelf echter dat de FIA terecht meeneemt dat er een aanvaller is die erg agressief rijdt en een verdediger die moet reageren op een wilde rijder. En dat telemetrie zoiets ook ondersteunt. Wie ga je dan straffen, iemand die erg wild komt inhalen? Of iemand die probeert zijn lijn te rijden?
Maar goed, ik vind het hele systeem al niks. 5 seconden kan soms veel punten kosten, soms niks. En in deze vage situaties, moet je dan altijd partij kiezen? Beide auto's hebben nadeel van een botsing. Is dat genoeg? Of beiden straf?
Los van wat de waarheid echt is, ik vond VER het afgelopen weekend opvallen slecht bezig. Gefrustreerd, nonchalant, wild, enz. Eigenlijk zoals ik hem ken van 4 jaar geleden en dat is niet positief. Als dat komend weekend weer zo gaat... Hopelijk zet iemand hem weer even met beide benen op de grond. Wat trouwens net zo goed voor HAM geldt wat mij betreft.
De sport is zo mooi, maar dan wel op een nette manier. Elkaar naaien heeft niks met de snelste coureur/auto te maken.
Veel mensen willen graag 'ik keer je mijn andere wang toe' zien want dat is grootmoedig.
Max werkt echter volgens oog om oog tand om tand principe. Want, als ik het laat gaan dan, dan doen ze het heel makkelijk nog een keer.
Hij vind ongetwijfeld dat hij veel te vaak onterecht benadeeld is in zijn confrontaties met HAM, zowel door HAM als de FIA, dus als het nergens om gaat dan neemt hij weer wat meer risico in zo'n confrontatie. En de uitkomst zal hem wel bevallen want HAM heeft de race niet gewonnen. Mogelijk is RUS straks de enige MER rijder die dit seizoen een race gewonnen heeft. Hij zal het RUS vast meer gunnen dan HAM.
Op zeker dat HAM dat bonnetje van Silverton ook nog een keer dubbel en dwars terug krijgt als de situatie zich ervoor leent.
Zelfde met Checo. Ja PER heeft hem bij tijd en wijle geholpen maar dat is hoe de F1 teamdynamiek nu eenmaal werkt. Als je structureel langzamer bent dan is dat je rol. Eén van de redenen dat 2021 zo spannend was, was dat PER zo slecht was dat hij vrijwel nooit in de positie was om het MER moeilijk te maken, VER moest het vooral alleen doen.
PER doet nu net alsof hij een soort barmhartige samaritaan is die zich in allerlei bochten heeft gewrongen om zich maar in dienst van Max te stellen.
Ervan uitgaande dat het Monaco verhaal klopt, en mij lijkt het behoorlijk aannemelijk, dan is het natuurlijk wel heel bijzonder dat iedereen zo bezig is met 'het slechte karakter' van Max terwijl express crashen pas een echte rattenstreek is. Niet alleen naar Max maar ook naar het team en anderen die zich mogelijk nog konden verbeteren in de quali.
Dat heeft Max zeer waarschijnlijk een mooie extra Monaco winst gekost en had Max zijn kampioenschap kunnen kosten, veel geld etc. En het team heeft het sowieso geld gekost.
RB is onwaarschijnlijk dom bezig als ze al wisten wat hij er van vond om dan over de BR te gaan aandringen om PER voorbij te laten. Dat hadden ze allang geleden en sowieso voor de race moeten tacklen.
Als je ziet hoeveel punten PER met de RB gescoord heeft kan hij wat mij betreft maar beter zijn mond houden en stukken bescheidener zijn. En als hij zo goed is en die P2 verdient, dan rijdt hij LEC zondag toch makkelijk naar huis?
Max werkt echter volgens oog om oog tand om tand principe. Want, als ik het laat gaan dan, dan doen ze het heel makkelijk nog een keer.
Hij vind ongetwijfeld dat hij veel te vaak onterecht benadeeld is in zijn confrontaties met HAM, zowel door HAM als de FIA, dus als het nergens om gaat dan neemt hij weer wat meer risico in zo'n confrontatie. En de uitkomst zal hem wel bevallen want HAM heeft de race niet gewonnen. Mogelijk is RUS straks de enige MER rijder die dit seizoen een race gewonnen heeft. Hij zal het RUS vast meer gunnen dan HAM.
Op zeker dat HAM dat bonnetje van Silverton ook nog een keer dubbel en dwars terug krijgt als de situatie zich ervoor leent.
Zelfde met Checo. Ja PER heeft hem bij tijd en wijle geholpen maar dat is hoe de F1 teamdynamiek nu eenmaal werkt. Als je structureel langzamer bent dan is dat je rol. Eén van de redenen dat 2021 zo spannend was, was dat PER zo slecht was dat hij vrijwel nooit in de positie was om het MER moeilijk te maken, VER moest het vooral alleen doen.
PER doet nu net alsof hij een soort barmhartige samaritaan is die zich in allerlei bochten heeft gewrongen om zich maar in dienst van Max te stellen.
Ervan uitgaande dat het Monaco verhaal klopt, en mij lijkt het behoorlijk aannemelijk, dan is het natuurlijk wel heel bijzonder dat iedereen zo bezig is met 'het slechte karakter' van Max terwijl express crashen pas een echte rattenstreek is. Niet alleen naar Max maar ook naar het team en anderen die zich mogelijk nog konden verbeteren in de quali.
Dat heeft Max zeer waarschijnlijk een mooie extra Monaco winst gekost en had Max zijn kampioenschap kunnen kosten, veel geld etc. En het team heeft het sowieso geld gekost.
RB is onwaarschijnlijk dom bezig als ze al wisten wat hij er van vond om dan over de BR te gaan aandringen om PER voorbij te laten. Dat hadden ze allang geleden en sowieso voor de race moeten tacklen.
Als je ziet hoeveel punten PER met de RB gescoord heeft kan hij wat mij betreft maar beter zijn mond houden en stukken bescheidener zijn. En als hij zo goed is en die P2 verdient, dan rijdt hij LEC zondag toch makkelijk naar huis?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hoe meer RBR de kaken op elkaar houdt en hoe langer de boel binnenskamers blijft, hoe meer ik geneigd ben te geloven dat het klopt. Elke andere uitleg zou je immers prima naar buiten kunnen brengen. Blijkbaar zat het Max hoog, was dit moment om het te incasseren. (Er was ook geen eerdere gelegenheid om Perez ergens een voordeel te kunnen weigeren).Help!!!! schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:10:
Dus wat jij zei, oog om oog, tand om tand. Punten nu niet cadeau gegeven, volgend weekend andere situatie.
Haha, dit leest als een soap-serie.Help!!!! schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:10:
Veel mensen willen graag 'ik keer je mijn andere wang toe' zien want dat is grootmoedig.
Zelfde met Checo. Ja PER heeft hem bij tijd en wijle geholpen maat dat is hoe de F1 teamdynamiek nu eenmaal werkt. Als je structureel langzamer bent dan is dat je rol. Eén van de redenen dat 2021 zo spannend was, was dat PER zo slecht was dat hij vrijwel nooit in de positie was om het MER moeilijk te maken, VER moest het vooral alleen doen.
Ik snap dat het veel mensen om de show gaat hoor, maar persoonlijk hou ik meer van eerlijk racen. En zeker niet van kinderachtige ruzies: 'Vandaag naai ik hem keihard, maar volgende week help ik hem wel weer."
Laat het zo zijn dat die F1-toppers allemaal een klote-karakter ontwikkelen. Prima, ik vind het alsnog niks.
Ik juist wel, hoe meer toxic hoe leukerPlaya del C. schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:43:
[...]
Haha, dit leest als een soap-serie.
Ik snap dat het veel mensen om de show gaat hoor, maar persoonlijk hou ik meer van eerlijk racen. En zeker niet van kinderachtige ruzies: 'Vandaag naai ik hem keihard, maar volgende week help ik hem wel weer."
Laat het zo zijn dat die F1-toppers allemaal een klote-karakter ontwikkelen. Prima, ik vind het alsnog niks.
.
[ Voor 98% gewijzigd door Remy op 15-11-2022 21:15 ]
meenkdrie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:11:
[...]
Ik juist wel, hoe meer toxic hoe leuker
En slotje erop. Morgen naar de laatste race.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |