[F1 2022] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 79.989 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
siggy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:18:
[...]

Hoelang is men nu al bezig om die bandenwarmers af te schaffen? Dat is toch ook al flink wat jaren. Ik meen me te herinneren elk jaar voordat ht 'echt' afgeschaft zou worden dat er heel veel geklaag was over koude bandjes dat die levensgevaarlijk zouden zijn.... F1 is zo extreem overgeoptimaliseerd dat de basic dingen intussen al curiositeiten zijn. Dat Pirelli maar bandjes maakt die in een hele brede temperatuur range functioneren. Door deze bandjes is track position ook compleet niet meer interessant. Daardoor zien we ook nul gevechten als een snellere van achteren komt, die worden gewoon voorgelaten omdat het de bandjes gewoon zoveel pijn doet dat je je eigen race vernaggeld....
Het stappenplan is om tot en met 2023 de temperatuur in de bandenwarmers te laten zakken en uiteindelijk een verbod in 2024. Volgens Pirelli is dat nog steeds het plan maar je raadt het al, de teams kunnen alsnog beslissen de bandenwarmers te handhaven ondanks dat ze van de kosten af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
sjaool schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:18:
[...]

Gezien de prestaties van de RB18 lijkt mij het geen probleem om de pole te verliezen want hij haalt ze daarna toch weer net zo gemakkelijk vanwege de rechte lijn snelheid die ze hebben.
Nouja, vergeet niet dat Mexico écht een uitzonderingscircuit is. Hoe de verhouding op dit circuit ligt, is lastig te voorspellen. Veel mensen voorspellen momenteel dat Mexico niet perse in het voordeel van de RB ligt door de grote hoogte.
We gaan het zien!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Ben benieuwd of de Ferrari turbo het hier gaat houden. Normaal laten ze hier de een tandje sneller draaien. Of hij dat aankan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Dazzler2120 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:34:
[...]

Nouja, vergeet niet dat Mexico écht een uitzonderingscircuit is. Hoe de verhouding op dit circuit ligt, is lastig te voorspellen. Veel mensen voorspellen momenteel dat Mexico niet perse in het voordeel van de RB ligt door de grote hoogte.
We gaan het zien!
Die voorspelling heb ik dit jaar net iets vaak niet zien uitkomen om er de volste vertrouwen in te hebben dat Red Bull er weer vol voor kan gaan dit weekend. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

stekkiekiller schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:34:
Ben benieuwd of de Ferrari turbo het hier gaat houden. Normaal laten ze hier de een tandje sneller draaien. Of hij dat aankan....
Volgens mij draaide dat ding al overuren, gezien het gefluit in Austin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41
RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:22:
[...]

Ik zou niet weten wie ze anders moeten laten rijden. Immers hebben ze pas één keer een rookie een FP1 sessie laten rijden, dus moet er nog een tweede FP1 volgen. En Vandoorne komt niet in aanmerking als rookie (meer als 2 races gereden), hetzelfde voor Guitierez die überhaupt geen superlicentie meer heeft? En dat jongetje wat in Monza naast ome Toto mocht zitten zal ook wel te jong zijn / niet in aanmerking komen voor de rookie test (zal ook wel een minimaal aantal punten op de superlicentie voor nodig zijn).
Goed punt.

Maar ik vraag me daardoor wel af hoe het kan dat GIO de vorige keer als rookie kon testen? Of was dat gewoon een uitzondering? Blijkbaar wel dus: https://wtf1.com/post/her...andatory-fp1-rookie-rule/
VER, SAI en ZHO moeten nog een keer hun plekje in FP1 afstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Fauna schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:47:
[...]

Goed punt.

Maar ik vraag me daardoor wel af hoe het kan dat GIO de vorige keer als rookie kon testen? Of was dat gewoon een uitzondering? Blijkbaar wel dus: https://wtf1.com/post/her...andatory-fp1-rookie-rule/
VER, SAI en ZHO moeten nog een keer hun plekje in FP1 afstaan.
GIO reed die FP1 omdat Haas hem wilde testen als mogelijke vervanger / opvolger voor Schumacher. Maar aangezien Schumacher "weg moet" omdat hij te veel crasht, en Giovinazi binnen 15 minuten de muur gevonden had heeft hij dat kaarsje meteen uitgeblazen.
Waarbij het nu zou gaan tussen toch behouden Schumacher, of die andere Duitser, Hulkenberg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:53
sjaool schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:41:
[...]

Volgens mij draaide dat ding al overuren, gezien het gefluit in Austin.
Ik weet niet wat nou uiteindelijk het falen van Sainz' motor betrof in Oostenrijk, maar daar ging het ook al niet lekker op "hoogte". Mexico ligt 3x hoger... Verstandig dat Sainz waarschijnlijk een nieuwe ICE plaatst. Ik begreep dat de kleppen inmiddels verbeterd zijn tav betrouwbaarheid. Daar reed Leclerc al mee in Austin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Thinlanet schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:48:
[...]

Ik weet niet wat nou uiteindelijk het falen van Sainz' motor betrof in Oostenrijk, maar daar ging het ook al niet lekker op "hoogte". Mexico ligt 3x hoger... Verstandig dat Sainz waarschijnlijk een nieuwe ICE plaatst. Ik begreep dat de kleppen inmiddels verbeterd zijn tav betrouwbaarheid. Daar reed Leclerc al mee in Austin.
Maar SAI krijgt deze motor niet had ik begrepen.
Is de motor voor volgend jaar ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:04
Extigo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 06:27:
Vettel rijdt dit weekend met een speciale helm om Materschitz te eren/herdenken. Mooi dat Aston Martin dit ook toelaat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vette(l) helm! *;

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 11:15

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Chocoball schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:37:
  • Turbo-motoren verliezen hier minder vermogen dan de vroegere F1 zuigermotoren. De ingenieurs passen hier de mapping aan zodat de turbo sneller draait. De verminderde luchtweerstand zorgt voor minder brandstofverbruik en hogere topsnelheden.
Gaan we weer ploffende turbo's zien!

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/073A7_SepmAAAAAC/christoph-waltz-hans-landa.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

ZeromaNoiS schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Dat ophouden van Hamilton was natuurlijk bloedstollend spannend, maar heeft voor het beloop van de race toch weinig uitgemaakt?
Als je het in die race al aan iemand wil toeschrijven buiten Max zelf dan is het Latifi. :+
Jawel, want daardoor bleef Max binnen de pitstop window en besloten ze maar door te gaan op de oude witte banden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik vraag me af wat het effect van de lagere luchtdruk op deze hoogte gaat zijn. Vorige jaren ging het vooral om aero-downforce die lager was, maar dit jaar wordt downforce vooral gegenereerd via het Venturi-effect van de vloer. Door lucht te versnellen onder de auto ontstaat drukverschil en dat is nou juist wat zorgt voor downforce; in plaats van de vleugels die de auto naar beneden drukken wordt de auto door de vloer naar beneden gezogen, althans zo heb ik het altijd begrepen.

Ook al is de luchtdruk dus lager, het drukverschil zou toch nog steeds "volop" aanwezig moeten zijn lijkt me? Tussen 1 bar en 0,5 bar is net zoveel verschil als tussen 0,7 en 0,2 bar immers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Icephase schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:03:
Ik vraag me af wat het effect van de lagere luchtdruk op deze hoogte gaat zijn. Vorige jaren ging het vooral om aero-downforce die lager was, maar dit jaar wordt downforce vooral gegenereerd via het Venturi-effect van de vloer. Door lucht te versnellen onder de auto ontstaat drukverschil en dat is nou juist wat zorgt voor downforce; in plaats van de vleugels die de auto naar beneden drukken wordt de auto door de vloer naar beneden gezogen, althans zo heb ik het altijd begrepen.

Ook al is de luchtdruk dus lager, het drukverschil zou toch nog steeds "volop" aanwezig moeten zijn lijkt me? Tussen 1 bar en 0,5 bar is net zoveel verschil als tussen 0,7 en 0,2 bar immers...
Ook bij het Venturi effect werkt het gewoon met luchtdruk. Ofwel als de luchtdruk een stuk lager is, heb je ook onder de auto een hoger volume lucht nodig voor hetzelfde ground effect. En dat volume lucht is gewoon niet aanwezig om hetzelfde te kunnen presteren op zee-niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Dazzler2120 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Ook bij het Venturi effect werkt het gewoon met luchtdruk. Ofwel als de luchtdruk een stuk lager is, heb je ook onder de auto een hoger volume lucht nodig voor hetzelfde ground effect. En dat volume lucht is gewoon niet aanwezig om hetzelfde te kunnen presteren op zee-niveau
Het gaat toch om het versnellen van de luchtstroom onder de auto, niet per se om het verplaatsen van meer lucht? Heb je een linkje misschien waar dit wordt uitgelegd op de manier zoals jij zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Icephase schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

Het gaat toch om het versnellen van de luchtstroom onder de auto, niet per se om het verplaatsen van meer lucht? Heb je een linkje misschien waar dit wordt uitgelegd op de manier zoals jij zegt?
ik redeneer zelf: in een vacuum zou het venturi effect er niet zijn. de aanwezigheid van lucht zorgt dus voor het effect. dan lijkt me de stap 'meer lucht = meer effect' ook logisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Icephase schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

Het precieze weet ik niet; maar als je bv Wikipedia: Venturi-effect bekijkt, de formule die gepaard gaat met het Venturi effect heeft het inderdaad over een delta p, 0,7 atm naar 0,2 atm zal de zelfde delta p opleveren als 1,0 atm naar 0,5 atm.

Maar er zit ook een Rho/2 in verwerkt, dit heeft dan weer betrekking op de dichtheid van de lucht. Op hogere hoogte bij een lagere luchtdruk wordt de dichtheid ook lager. Deze dichtheid is c.a 1,293 kg/m³ op zeeniveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Dazzler2120 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Het precieze weet ik niet; maar als je bv Wikipedia: Venturi-effect bekijkt, de formule die gepaard gaat met het Venturi effect heeft het inderdaad over een delta p, 0,7 atm naar 0,2 atm zal de zelfde delta p opleveren als 1,0 atm naar 0,5 atm.

Maar er zit ook een Rho/2 in verwerkt, dit heeft dan weer betrekking op de dichtheid van de lucht. Op hogere hoogte bij een lagere luchtdruk wordt de dichtheid ook lager. Deze dichtheid is c.a 1,293 kg/m³ op zeeniveau
Ja exact dit zat ik ook te lezen... en als de limiet van de versnelling bereikt wordt, zal de druk ook nog weer veranderen. Het is dus denk ik afwachten (en ik weet nu waarom die computermodellen die ze gebruiken zo ingewikkeld zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Ik kan de video niet vinden, maar de F1 versie loopt niet volledig gelijk aan de formule, omdat slechts 'de helft' van de bekende venturi koker maar aanwezig is (de andere kant is gewoon het asfalt, plat), waardoor de delta p dus niet geheel liniair zal lopen.

Ik had een hele playlist gemaakt voor zulke F1 dingen, helaas op een account dat dus nu niet meer bestaat, ik dacht dat het een Chain Bears was, maar daar kan ik alleen de 2018 uitleg vinden over de luchtdruk an sich en Mexico, maar niet expliciet rond die groundeffect principes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ok dus de precieze effecten zijn lastig in te schatten, maar dat het wat anders zit dan alleen maar '25% lagere luchtdruk = 25% lagere downforce' lijkt me wel duidelijk... Dit zou Mercedes in de kaart moeten spelen, ze hebben een 'draggy' auto - en de drag is een stuk minder van invloed op deze baan terwijl de downforce misschien wel grotendeels intact blijft. Maar dan moeten ze dus wel genoeg downforce uit de vloer kunnen halen. Interessant! :P

[ Voor 10% gewijzigd door Icephase op 28-10-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
[...]

Het vacuum moet je denk ik in % berekenen. Dus een setup die bij een omgevingsdruk 1000 mbar een venturidruk van 500 mbar (50%) genereert, zal bij een omgevindgsdruk van 700 mbar een venturidruk van 350 mbar genereren. En daardoor is het absolute verschil (350 mbar versus 500 mbar) ook maar 70% van wat je op zeeniveau hebt. En daarmee de downforce.

De venturidruk is tenslotte afhankelijk van de volumes van de tunnels. En die veranderen niet. Waar voorheen 1 liter lucht van 1000 mbar pastte, past nog steeds 1 liter lucht van 700 mbar. En waar voorheen 2 liter lucht van 500 mbar pastte, past nu 2 liter lucht van 350mbar. Dit is natuurlijk gesimplificeerd, er zullen ongetwijfeld andere factoren meespelen, maar ik denk dat dit het in grote lijnen wel zal zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Wild Chocolate op 28-10-2022 12:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Nou nog 45 min en we kunnen de onderlinge verhoudingen op de baan in Mexico Stad zien.... Ik ben benieuwd!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

Bloodclot

Jawier!

Icephase schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:49:
Ok dus de precieze effecten zijn lastig in te schatten, maar dat het wat anders zit dan alleen maar '25% lagere luchtdruk = 25% lagere downforce' lijkt me wel duidelijk... Dit zou Mercedes in de kaart moeten spelen, ze hebben een 'draggy' auto - en de drag is een stuk minder van invloed op deze baan terwijl de downforce misschien wel grotendeels intact blijft. Maar dan moeten ze dus wel genoeg downforce uit de vloer kunnen halen. Interessant! :P
Klopt, maar de baan is wel ontzettend hobbelig, een van de de hobbeligste(?) banen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chocoball schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:37:
Voorbeschouwing grand prix van Mexico
[list]
• Mexico-stad ligt 2.285 meter boven de zeespiegel. De lucht is daar ijler en volgens Mercedes zit er 22% minder zuurstof in de lucht. Turbo-motoren verliezen hier minder vermogen dan de vroegere F1 zuigermotoren. De ingenieurs passen hier de mapping aan zodat de turbo sneller draait.
;w

Wie heeft dat nu weer geschreven? Als je ijle lucht hebt kom je sneller aan het overspeeden van de turbo. Toen wij van zee niveau naar 1600m ging rijden was het op dag 1 paniek van jewelste. Slechts 1 wagen met de turbo expert gaat de berg omhoog. Pas als dat in orde is mag de rest van de vloot van prototypewagens gaan.

En dan gaan ze de turbo nog harder laten werken? 8)7

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nog 7 minuten en we gaan weer los. Van FP2 heb ik geen hoge verwachtingen gezien het weer een bandentest van Pirelli is. Ik verwacht dan ook dat we in FP1 lekker veel actie gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:53:
Nog 7 minuten en we gaan weer los. Van FP2 heb ik geen hoge verwachtingen gezien het weer een bandentest van Pirelli is. Ik verwacht dan ook dat we in FP1 lekker veel actie gaan zien.
Gaat Max deze FP1 wel rijden of moet hij zijn plek afgeven voor een rookie test?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

Gaat Max deze FP1 wel rijden of moet hij zijn plek afgeven voor een rookie test?
Bij mijn weten rijdt Max. Ik heb zijn onboard camera al aan staan. Zonder beeld, dat wel.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 28-10-2022 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 19:13
Zowel PER als VER staan gewoon in de lijst met coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

VER is de baan al op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
'Rookie' drivers deze sessie:

FIT, DEV, LAW, DOO, SAR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nyck rijdt wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:19
dubbel

[ Voor 92% gewijzigd door jan390 op 28-10-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Leclerc heeft een lekke band. Gelijk weer de pits in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Lawson klaagt dat hij geen remmen heeft in bocht 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

We believe you have a puncture... Question?

Okay, dat laatste zeiden ze niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35
Sam "We see Liam Lawson going very slow"

No shit... In een slowmotion :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Is Binotto er weer niet bij dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik dacht in de pitbox van Alpine even een robot uit Westworld te zien staan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Heel vreemd dat LEC reeds 15 minuten in de pits staat vanwege een lekke band? Toch iets meer aan de hand, question? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 19:31
Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:16:
Heel vreemd dat LEC reeds 15 minuten in de pits staat vanwege een lekke band? Toch iets meer aan de hand, question? :+
Ze zijn de juiste banden nog even aan het zoeken :+

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Haha

Engineer: "De Vries behind"
Sainz: "What? Debris?"

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:57
Ze laten ook bijna niks zien op tv, maar een paar auto’s gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:15
Favoriete film van Lawson is dus Interstellar. Hij heeft meteen een streepje voor nu bij mij :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
StefanVerkerk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:19:
Haha

Engineer: "De Vries behind"
Sainz: "What? Debris?"

LOL
We weten gelijk hoe ze De Vries vanaf nu noemen.😆

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:38
Toch een beetje kippenvel. De zoon van mijn jeugdheld maakt zijn F1-debuut.

Pa Doohan was ook geen pannenkoek op het circuit

YouTube: Best Ever MotoGP Qualifying Lap Mick Doohan TT Assen June 26 1998 YT

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eY4tOHiNmA4l4LOyycKXL2lzvXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wlUeopYheqhr6IEKA4aCN3t9.png?f=user_large

Alonso is next... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wow, mooie slide van VER...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Max schrijft een setje banden af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Max: "Ongelofelijk, ik kon het niet corrigeren, zo weinig grip."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max gaat gewoon door op het afgeschreven setje banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gasly neemt ook geen blad voor de mond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:36:
Gasly neemt ook geen blad voor de mond :X
Tja, waar je mee omgaat word je mee besmet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Max en Perez zelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Yep, PER erboven omdat hij de tijd eerder gezet heeft. Nu reed VER nog op dat setje banden waarmee hij de tankslapper kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En rood, Haas stuk.

[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-10-2022 20:38 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferrari motor toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Yep, die deed poef...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:19
Synchroonrijden van de RB'sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKPVCZMTka2UVu-PllckS5_p86w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y8lxXhBbNOdeuOIvxW0if0JV.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Steiner zegt net dat er een nieuwe motor in die Alfa Haas moet... Dat is Ferrari motor nummer één...

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 28-10-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
sjaool schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:47:
Steiner zegt net dat er een nieuwe motor in die Alfa moet... Dat is Ferrari motor nummer één...
Steiner en Alfa? Secret boss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TheBrut3 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:49:
[...]

Steiner en Alfa? Secret boss?
Whoops, Haas... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Is Max nou net zo snel op de harde als de andere op soft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Max: "My tyres are getting hot" - Max rijdt momenteel op hards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Veel vlaggen voor eerste training

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:16
Joris748 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:24:
Toch een beetje kippenvel. De zoon van mijn jeugdheld maakt zijn F1-debuut.

Pa Doohan was ook geen pannenkoek op het circuit

YouTube: Best Ever MotoGP Qualifying Lap Mick Doohan TT Assen June 26 1998 YT
Man man, dan is f1 maar een ouwe trutten race vergeleken bij die monsters van destijds..... zucht....good old times....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is wel glibberen en glijden op die harde banden. Max heeft last van overstuur zegt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nog 5 ronden voor VER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dus Alpine ook al motorproblemen bij een rookie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Rookies gaan in rook op. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Rode vlag. Einde sessie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Goede FP voor de rookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
wat is er mis bij De Vries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die Alpha Tauri staat op een mooie reclame plek geparkeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Geen idee. Die rijdt toch nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
SESSION WILL NOT BE RESUMED
28 Oct 2022, 20:57:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
sjaool schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:58:
[...]

Geen idee. Die rijdt toch nog gewoon?
ja op meer dan 3 sec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Logan Sargeant volgend jaar in de F1? Als je de puntjes zo hard bij elkaar moet sprokkelen, hoor je er dan bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

O, dat. Geen idee. Alle rookies reden behoorlijk op afstand van de top 3.

Ik dacht dat je problemen met de wagen bedoelde. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 28-10-2022 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ander programma. Kan zware fuel load zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:23
Heeft volgens mij alleen op de harde band gereden.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:33
Gaat lekker bij mercedes, de vries in de pit die iedereen bedankt.
Knakken ze met de front jack de front wing naar zijn grootje omdat die al half los zat.
Je hoorde het kraken, en die monteur keek niet echt vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chevy454 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:59:
Logan Sargeant volgend jaar in de F1? Als je de puntjes zo hard bij elkaar moet sprokkelen, hoor je er dan bij?
Heb je liever Latifi? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, van Sargeant moeten we het ook nog maar afwachten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
warp schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:21:
[...]

Tja, van Sargeant moeten we het ook nog maar afwachten ;)
Van Sargeant moeten we het afwachten. Van Latifi weten we al dat het niks gaat worden. Liever een rookie een kans geven dan die paydrivers maar seizoenen lang geen deuk in een pakje boter laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

AudioHome schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:02:
Gaat lekker bij mercedes, de vries in de pit die iedereen bedankt.
Knakken ze met de front jack de front wing naar zijn grootje omdat die al half los zat.
Je hoorde het kraken, en die monteur keek niet echt vrolijk.
Wanneer gebeurde dit? Wil dit wel even terug kijken.

Volgende FP weer banden test. Die ga ik dus niet kijken. Vorige was ook dodelijk saai en niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TrekDr0p schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:37:
[...]

Volgende FP weer banden test. Die ga ik dus niet kijken. Vorige was ook dodelijk saai en niet representatief.
Einde FP. Dan komt er nog een boordradio van De Vries waarin die Mercedes bedankt. Dus dat is al na het aflopen van de sessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:38
[...]

1:04:22 ongeveer in de F1TV app. Zag het ook net, je ziet hem knakken. Foutje, bedankt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:04
RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Van Sargeant moeten we het afwachten. Van Latifi weten we al dat het niks gaat worden. Liever een rookie een kans geven dan die paydrivers maar seizoenen lang geen deuk in een pakje boter laten rijden.
Latifi heeft in 2021 toch een magisch einde van het seizoen ingeluid. Past naadloos in het rijtje met o.a. Glock. Verder eens, hoewel het aantal echte paydrivers wel flink afgenomen is tov enkele jaren terug, of is dat slechts een gevoel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:26
[...]

Hier een filmpje in de tweet.

[Twitter: https://twitter.com/mcmulock/status/1586078842287890432?s=46&t=593Hp1IwPP7XFXU6K8_xqQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:22:
Ik zeg toch ook niet dat hij geen kans mag krijgen, alleen dat we nog maar moeten afwachten hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

TinusXIII schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:00:
[...]

[Embed]
Moest echt even een paar keer kijken waar ik nou moest kijken.. maar dit is echt wel zuur, kostbaar foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

[Embed]
Hun foutje met omklappende krik een paar jaar geleden in Monaco was ook kostbaar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:55

Edd

@TinusXIII was me voor ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Edd op 28-10-2022 22:44 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Sargeant moet eerst zijn punten halen, wat wel zeer waarschijnlijk is. Maar ben benieuwd, mocht hij het niet halen, wie dan in de auto komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ook niet vergeten dat testtijd in een F1-auto extreem gelimiteerd is tegenwoordig, dus dat van een SL-punt per FP is mooi meegenomen maar waarschijnlijk is de ervaring die hij daar opdoet veel waardevoller dan die puntjes. Het is niet alsof Latifi er op dit moment meer aan heeft, die komt niet terug en is allang afgeschreven door het team. Met slechts 2 FP's per raceweekend lukt het hem vast ook wel om achteraan te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
FP2 gaat beginnen. Max staat al ruim een minuut voor het groene licht vooraan te wachten op het groene licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

[Embed]
Hier even als streamable. :)

[Streamable: https://streamable.com/vkyjwi]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Captain Obvious hier:

Wat een oersaaie FP2 tot nu toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

StefanVerkerk schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:31:
Captain Obvious hier:

Wat een oersaaie FP2 tot nu toe.
That escalated quickly

LEC eraf

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Saai?

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord