Lift off is toch accelereren?siggy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:59:
[...]
Huh. Het verminderen van liften om de banden te koelen? Hoe functioneert dat?
ALO > pit en terug op P8
"When you grow up your heart dies"
ik vind de persoon HAM soms niet leuk maar op de baan is het geen pannenkoek hoor die kan echt wel een een paar rondjes met zn tanden aan het stuur rondgaan en soms ook nog wel eens hele mooie inhaal acties alleen ja als ie voorbij VER moet dan lijkt ie een rode doek voor zn ogen te krijgen hehe (en ja andersom ook)jaapstobbe schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:59:
[...]
Ik bedoel dus: HAM is gewoon heel erg geslepen.
Perez 'hangt' de hele race al een beetje achter Hamilton. Denk niet dat het er van gaat komen, op de baan.Exocet schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:00:
Kom op Perez, zet Hamilton onder druk
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Als Verstappen en Perez naar binnen worden gehaald, dan zouden ze gnoeg tijd hebben ten opzichte van Sainz. Vraag is dan of ze op softs sneller kunnen zijn dan Hamilton en Russell om ze weer in te halen (als die dan niet stoppen).
[ Voor 13% gewijzigd door StefanVerkerk op 30-10-2022 22:02 ]
PER foutje? 1,8 nu
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik denk dat hij in het verkeer zat, Vettel en Albon zitten vlakbij hem.ricardo246 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:01:
PER foutje? 1,8 nu
Juist niet, van het gas gaan
Enige wat ik kan bedenken is dat je de banden meer belast bij het insturen, maar remmen is juist weer slechter voor bandentemp.
Rondetijden voor ronde 42
1 | VER | 1:22.465 |
2 | HAM | 1:22.114 |
3 | PER | 1:22.570 |
4 | RUS | 1:22.793 |
Denk dat het veilig is voor wc bezoek en nieuw drinken halen
Gebeurt de komende paar min toch niet veel hoop ik
Ook Verstappen gaat nu langzamer dan Mercedes. Denk niet dat het iets is van Perez zelf.
Waar komt dat high pitch geluid vandaan bij de Ferrari’s?
zucht dat commentaar op F1tv ik zou bijna naar de Viaplay feed gaan
De Turbo.SyS_ErroR schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Lagere turbo snelheidSyS_ErroR schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:
Turbo lijkt mij?SyS_ErroR schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Mercedes weer in het spelletje, dan moeten ze wel +positief zijn.Wognummer schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het hangt er vanaf welk kanaal je op hebt staan. Je kunt kiezen en dat is wel lekker.Wognummer schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:
Lager? Juist hoger. (minder lucht)
[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 30-10-2022 22:04 ]
PER verloor de aansluiting op HAM toen ze VET tegenkwamen. Niet in beeld gezien, maar op de tracker, dus geen idee wat daar gebeurde. Waarschijnlijk net wat ongelukkig in een bochtencombinatie waar HAM er net voorbij kon en PER net niet.
Er is maar een manier om er achter te komen of 't daadwerkelijk een goed moment was...Silent Thunder schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:
Denk dat het veilig is voor wc bezoek en nieuw drinken halen

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Vokgens mij heeft die turbo ademnoodSyS_ErroR schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:

Max zijn banden beginnen nu te verzwakken. Gaat nog naar binnen voor soft denk ik. Mer blijft dan buiten…
Edit: Max zn banden zijn nog goed. 🥴
Edit: Max zn banden zijn nog goed. 🥴
[ Voor 16% gewijzigd door pietr op 30-10-2022 22:06 ]
Kan dat *knip* over Perez niet ergens anders….?
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 31-10-2022 11:46 . Reden: Goed bedoeld, maar wij zien liever een topic report ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Perez valt nog best mee. Doemdenkers hier. Ik gok dat het gewoon door verkeer kwam.
Rondetijden voor ronde 43
1 | VER | 1:22.405 |
2 | HAM | 1:22.566 |
3 | PER | 1:22.534 |
4 | RUS | 1:22.522 |
Dynamo?SyS_ErroR schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:
Ze matchen elkaar gewoon qua tijden. Niks aan het handje.StefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:04:
Perez valt nog best mee. Doemdenkers hier. Ik gok dat het gewoon door verkeer kwam.
1 VER 1:22.405 2 HAM 1:22.566 3 PER 1:22.534 4 RUS 1:22.522
dat ben ik dat zeker met je eens maar op sommige momenten wil ik GP radio dan maar weer aanzetten hahasjaool schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:04:
[...]
Het hangt er vanaf welk kanaal je op hebt staan. Je kunt kiezen en dat is wel lekker.
Op de pit feed (world feed?) Denken ze dat Max misschien wil uitrijden op mediums, aangezien achterin het veld de mediums ook lang mee gaan.
Die rijden alvast met Formule E wagensSyS_ErroR schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:03:
Met een goede stop en nieuwe softs vs oude hards zou je dat weer goed moeten kunnen rijden...pietr schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:04:
Max zijn banden beginnen nu te verzwakken. Gaat nog naar binnen voor soft denk ik. Mer blijft dan buiten…
Och och wat doet Perez het slecht. Blijf bij de feiten mensen. 
Rondetijden voor ronde 44
1 | VER | 1:22.285 |
2 | HAM | 1:22.567 |
3 | PER | 1:22.180 |
4 | RUS | 1:22.522 |
VER en PER nu weer sneller dan HAM en RUS.
Gewoon een onboard kiezen en klaar.Wognummer schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:05:
[...]
dat ben ik dat zeker met je eens maar op sommige momenten wil ik GP radio dan maar weer aanzetten haha
Laat hem eerst HAM maar eens aanvallenStefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:05:
1 VER 1:22.285 2 HAM 1:22.567 3 PER 1:22.180 4 RUS 1:22.522
Nee
Max bouwt langzaam uit. PER haakt weer aan.
Mijn boefje is liev!
Ik wil trouwens ook even een groteStefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:05:
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
Naja hij blijft hangen op 1,5 sec. Hij moet gewoon even knallen en Ham voorbij. Goed voor hem, goed voor Max, goed voor RB, goed voor Mexico. Maar het wilt gewoon niet.....StefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:05:
Dat zit samen in HAM gaat wat langzamerJB schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:06:
Max bouwt langzaam uit. PER haakt weer aan.
Ferrari heeft er precies echt geen zin in vandaag. Jammer
YupAPClll schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:04:
[...]
Er is maar een manier om er achter te komen of 't daadwerkelijk een goed moment was...![]()
Niks gemist?
HAM is ook aardig fucked met zn 10sec achterstand hé?
[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 30-10-2022 22:07 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:48
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Vergeleken met de sint die Ricciardo heeft gemaakt op de mediums, zou Verstappen de race kunnen uitrijden op deze set.
We gaan het zien
We gaan het zien
Je hebt 't goede moment gekozen

Met het aankomende treintje achterliggers zou je verwachten dat Perez nu wel binnen die seconde kan komen
Vaak bu'j te bang!
Ricciardo al 45 rondes op meduims.... Net zoveel rondes als Max zou moeten doen als die niet meer stopt
Ooohhh neee wat gebeurt daar.
Sorry was wat saai haha
Sorry was wat saai haha
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verstappen op de Mediums nog steeds snel onlangs het verkeer.
Rondetijden voor ronde 46
1 | VER | 1:22.568 |
2 | HAM | 1:22.759 |
3 | PER | 1:22.731 |
4 | RUS | 1:22.536 |
- tweakduke
Perez zit in de vuile lucht dat maakt een verschil. Hij kwam dicht rond de seconde, maar moest afhaken. Hamilton zijn banden werken niet dus je kan ook afwachten tot die weer naar binnen gaat of dat er wat anders gebeurd.-tom-562 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:07:
Met het aankomende treintje achterliggers zou je verwachten dat Perez nu wel binnen die seconde kan komen
Verwijderd
Of nog ff vlammen op softs voor 20 ronden?
Hoezo werken Hamilton zijn banden niet, hij zit op tijden in de buurt van Max met hardere banden.
Hoezo werken Hamilton zijn banden niet, hij zit op tijden in de buurt van Max met hardere banden.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2022 22:10 ]
Maar die rijd ongetwijfeld ook een stuk langzamer...Waah schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:08:
Ricciardo al 45 rondes op meduims.... Net zoveel rondes als Max zou moeten doen als die niet meer stopt
Latifi nog maar twee posities verloren! Gaat goed!
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Max kan de lift off niet verder reduceren dus een strat wijziging naar strat 2.
Blijft bizar, nog dik 4 sec langzamer dan q op minder dan de helft volle tank. Maar hij gaat het proberen uit te rijden want nu nog naar soft gaan heft weinig zin.StefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:08:
Verstappen op de Mediums nog steeds snel onlangs het verkeer.
1 VER 1:22.568 2 HAM 1:22.759 3 PER 1:22.731 4 RUS 1:22.536
Tis een echte bandenstrategie race. Spanning komt pas in de laatste rondes.Mel33 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:08:
Ooohhh neee wat gebeurt daar.
Sorry was wat saai haha
Een slecht getimede safety car kan nu wel een flink probleem zijn voor Verstappen met dat gat van 10 seconde op Hamilton.
maar als HAM naar binnenkomt gaat VER ook dat is dan een kans die je niet moet laten lopen denk ik dantweakduke schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Perez zit in de vuile lucht dat maakt een verschil. Hij kwam dicht rond de seconde, maar moest afhaken. Hamilton zijn banden werken niet dus je kan ook afwachten tot die weer naar binnen gaat of dat er wat anders gebeurd.
Betekend niet dat die niet minder van zijn banden vraagt natuurlijk. Slijtage is meer dan snelheid. Vraag Ferrari maardutchgio schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Maar die rijd ongetwijfeld ook een stuk langzamer...
Hoe vaak ik nou al wel niet heb gehoord dat de alpine zo on-ge-loof-lijk snel is..
Dont jinxt itStefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:10:
Een slecht getimede safety car kan nu wel een flink probleem zijn voor Verstappen met dat gat van 10 seconde op Hamilton.
Ik zie het zomaar gebeuren
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 30-10-2022 22:10 ]
Dan gaat iedereen naar binnen voor nieuwe banden. Het lijkt mij niet dat Mercedes het nog een 3e keer laat gebeuren.StefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:10:
- tweakduke
Ja daar kun je dan op inspelen. Ligt er ook aan hoeveel de voorsprong is en wat de rondetijden zijn.Wognummer schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:10:
[...]
maar als HAM naar binnenkomt gaat VER ook dat is dan een kans die je niet moet laten lopen denk ik dan
I know i knowHippocampus schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Tis een echte bandenstrategie race. Spanning komt pas in de laatste rondes.
Dat houdt me nog beetje bezig tenminste haha
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Volgens mij is een (V)SC nu een win voor Max.StefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:10:
'Slecht' rondje voor Verstappen, 0,3 sec kwijt op Hamilton.
Rondetijden voor ronde 48
Rondetijden voor ronde 48
1 | VER | 1:22.733 |
2 | HAM | 1:22.479 |
3 | PER | 1:22.299 |
4 | RUS | 1:22.369 |
Dat enkel Lewis nog buiten blijft?sjaool schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:10:
[...]
Dan gaat iedereen naar binnen voor nieuwe banden. Het lijkt mij niet dat Mercedes het nog een 3e keer laat gebeuren.
Op F1TVPRO raken ze langzamerhand overtuigd dat Max op med de race gaat uitrijden
DUGG
Juist niet. Door de delta zou Max dan voor Russel uitkomen. Dan wordt het nieuw rood van oud witStefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:10:
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hamilton met dropouts in power... gaat die zo stilvallen?
Best raar zo'n race met weinig Ferrari in beeld
Maar even he, als Max zou stoppen voor softs: dan gaat sowieso 1 van Mercedes mee een rondje later ook voor softs om er voor te blijven lijkt mij?
Haha, GP geeft een suggestie voor een aanpassing aan de rear bias, Max direct: I can not, I can not!
sjaool schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:10:
[...]
Dan gaat iedereen naar binnen voor nieuwe banden. Het lijkt mij niet dat Mercedes het nog een 3e keer laat gebeuren.

Als ie nog gaat stoppen.BasvanS schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:11:
VER nog steed achter Russel als hij Pit
Max zou het makkelijk moeten kunnen uitrijden, de eerste stint is veel zwaarder voor de banden ivm zwaardere auto en minder grip (rubber) op de baan.
Intervallen van Max tov Hamilton zijn gekeerd, Hamilton loopt vanaf nu heel langzaam in op Max . Als er niets gebeurd wint Max, ik ga ervanuit dat Max met heel de race uitrijd
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
De nieuwe "my tires are gone" radio.StefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:11:
Aan de rondetijden te zien lijkt het allemaal wel mee te vallen.
Pfff Perez. Ik snap met deze rondetijden niet dat hij niet 'even' dat gat dichtrijd zodat ie in drs range komt. Zijn die bandjes zo gevoelig......
Hoe kan een Mercedes er nu in godsnaam voorkomen na te stoppen?renegrunn schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:12:
Maar even he, als Max zou stoppen voor softs: dan gaat sowieso 1 van Mercedes mee een rondje later ook voor softs om er voor te blijven lijkt mij?
PSN: xMaurice93
Op dit moment rijdt hij gewoon nog sneller rond, dus vooralsnog inderdaad geen reden om aan een derde stop te denken. VER verloor laatste ronde enkel wat tijd doordat hij BOT en OCO voorbij moest.Mach schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:11:
Op F1TVPRO raken ze langzamerhand overtuigd dat Max op med de race gaat uitrijden
Hoop het niet. Laat Max hem maar gewoon verslaan. Anders is HAM weer robber volgens de British media.StefanVerkerk schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:11:
Op dit moment vrij veel communicatie tussen GP en Max.
Knap hoor hoe Max en GP over de radio bespreken wat de mogelijkheden zijn voor de afstelling van de auto. Overcapaciteit als je zo nog kunt denken.
Kan ook een temperatuurdingetje zijn natuurlijk.siggy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:12:
Pfff Perez. Ik snap met deze rondetijden niet dat hij niet 'even' dat gat dichtrijd zodat ie in drs range komt. Zijn die bandjes zo gevoelig......
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Ohja…
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ricciardo wat een domme actie. Late of the late brakers.....right
Ohja… gaat lekker hier…Maurice079 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 22:13:
[...]
Hoe kan een Mercedes er nu in godsnaam voorkomen na te stoppen?
#langedag
Denk je? Man man wat een actie.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |