Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Of die nieuwe banden hebben zeer weinig grip
Dat kunnen ze toch wel concluderen uit de manier waarop de band reageert op de baan? Ik denk niet dat zij het kleurtje nodig hebben om te weten of ze op softs of mediums rijden.sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:31:
[...]
De test is normaal gesproken ook blind. Dus vreemd als de teams toch op de hoogte zijn wat voor banden ze getest hebben.
Dat is ook het vermoeden dat ik heb. De coureurs voelen al heel snel wat voor banden ze onder de wagen hebben lijkt mij. Dus een band voelt dan als een C1, C2 etc.Toke_gt schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:41:
[...]
Dat kunnen ze toch wel concluderen uit de manier waarop de band reageert op de baan? Ik denk niet dat zij het kleurtje nodig hebben om te weten of ze op softs of mediums rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 22-10-2022 21:44 ]
"When you grow up your heart dies"
Alle rijders die FP1 hadden moeten laten schieten door de rookie test hadden in FP2 even met de reguliere banden kunnen rijden.stekkiekiller schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:59:
Fp2 zegt niks omdat het de bandentest was.
Daarin was Leclerc de snelste. Dus FP2 zei wel iets maar niet tov de rest in FP2 vanwege die bandentest.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Deze race geldt als track limit de witte lijn over de hele track.
Tevens zal race control alleen ingrijpen tijdens Qualy en Race, dus we horen er nu niks van, maar enkele van de huidige tijden zouden in de Qualy worden afgepakt.
Edit: Voor degene die graag een bron er bij hebben:
https://www.fia.com/sites...tor's%20Event%20Notes.pdf
Punt 15.
[ Voor 22% gewijzigd door MrOleo op 22-10-2022 21:56 ]
erutangiS
Heel raar geluid idd..sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:56:
Floot die turbo van de Ferrari nu zo hard?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Norbert Vettel (eenmalig co commentator Sky DE) is het niet bepaald eens met die Regel. Op dit circuit gaat dat straks nog wel voor complicaties zorgen...MrOleo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:55:
Voor de F1tv kijkers, ze (Collins, Edwards en Hinchcliffe) hebben het over track limits en dat er geen berichten komen uit race control.
Tevens zal race control alleen ingrijpen tijdens Qualy en Race, dus we horen er nu niks van, maar enkele van de huidige tijden zouden in de Qualy worden afgepakt.
Punt 15.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:26
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
New Document: Offence - Car 16 - PU elements
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) 22 oktober 2022
Published at 22.10.22 21:32 CEThttps://t.co/ivbjVTQS3r#F1 #Formula1 #USGP 🇺🇸 pic.twitter.com/ohpZD9FGoS
New Document: Offence - Car 14 - PU element
— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) 22 oktober 2022
Published at 22.10.22 21:32 CEThttps://t.co/ovxIa6o5Uc#F1 #Formula1 #USGP 🇺🇸 pic.twitter.com/IPaDwNbGfo
Gezien de slijtage toch een gele/witte band race was de verwachting.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik had alleen wel het idee dat Verstappen regelmatig met alle wielen buiten de witte lijn zat, dus in de Q zou de ronde niet meetellen.StefanVerkerk schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:00:
Verstappen stampt er een strakke ronde uit. LEC op P2 met +0.320.
Ik denk dat de aanpassingen op Spa wel duidelijk gemaakt hebben dat het alleen een probleem is omdat de ruimte er ligt. Gooi er wat kitty litter neer en niemand gaat meer over het lijntje. Net als op Spa na bocht 1.stekkiekiller schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:00:
[...]
Norbert Vettel (eenmalig co commentator Sky DE) is het niet bepaald eens met die Regel. Op dit circuit gaat dat straks nog wel voor complicaties zorgen...
Het hangt er vanaf waar de track limits liggen dit weekend en die gelden net zo goed in de vrije trainingen.Transportman schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:05:
[...]
Ik had alleen wel het idee dat Verstappen regelmatig met alle wielen buiten de witte lijn zat, dus in de Q zou de ronde niet meetellen.
Wat is er mis mee? Je moet gewoon tussen de witte lijnen rijden. Dat staat al tijden in de regels. Vind het zelf wel lekker duidelijk.stekkiekiller schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:00:
[...]
Norbert Vettel (eenmalig co commentator Sky DE) is het niet bepaald eens met die Regel. Op dit circuit gaat dat straks nog wel voor complicaties zorgen...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Die liggen altijd op de witte lijnen. De handhaving is soms wel vaag, maar de track is gelimiteerd door de witte lijnen.sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Het hangt er vanaf waar de track limits liggen dit weekend en die gelden net zo goed in de vrije trainingen.
[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 22-10-2022 22:09 ]
sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Het hangt er vanaf waar de track limits liggen dit weekend en die gelden net zo goed in de vrije trainingen.
MrOleo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:55:
Voor de F1tv kijkers, ze (Collins, Edwards en Hinchcliffe) hebben het over track limits en dat er geen berichten komen uit race control.
Punt 15.
Gezien hoe wijd men ging in het verleden in bochten 9 en 19 en 20 kan race control het nog wel eens heel druk krijgen, met mogelijk zelfs een herhaling van Perez-Oostenrijk. We gaan het zien over een uur of 2.stekkiekiller schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:00:
[...]
erutangiS
Geluid ging mee met het toerental van de motor, dus zal niet de turbo geweest zijn. Klonk een beetje als je in je auto een slechte massa hebt en je de motor over de speakers hoort.sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:56:
Floot die turbo van de Ferrari nu zo hard?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ik lees het net in de Event Notes. Normaal willen ze er nog wel eens van afwijken vandaar.JvS schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Die liggen altijd op de witte lijnen. De handhaving is soms wel vaag, maar de track is gelimiteerd door de witte lijnen.
b) DRS Activation 2: Panels 20, 1, 2 and 3
15) Track Limits
In accordance with the provisions of Article 33.3, the white lines define the track edges. During
Qualifying and the Race, each time a driver fails to negotiate with the track limits, this will result in
that lap time being invalidated by the Stewards.
De uitzending misschien als ze die een uur van te voren beginnen?codex schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:09:
Volgens mij ben ik de draad kwijt, maar ik hoorde gisteren al dat de kwalificatie om 23:00 Nederlandse tijd is bij het Viaplay commentaar, nu hoor ik het weer. Het lijkt mij toch sterk dat ze over 50 minuten al aftrappen.
Het racen (qualy) is om middernacht.
erutangiS
Vooral onnavolgbaar, zeker voor de toeschouwers. Hij is van mening dat het meestal geen voordeel oplevert en anders er iedereen maar overheen gaat.JvS schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:07:
[...]
Wat is er mis mee? Je moet gewoon tussen de witte lijnen rijden. Dat staat al tijden in de regels. Vind het zelf wel lekker duidelijk.
Zal de voorbeschouwing zijn. De Q is altijd 2 uur na FP3codex schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:09:
Volgens mij ben ik de draad kwijt, maar ik hoorde gisteren al dat de kwalificatie om 23:00 Nederlandse tijd is bij het Viaplay commentaar, nu hoor ik het weer. Het lijkt mij toch sterk dat ze over 50 minuten al aftrappen.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
codex schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:09:
:strip_exif()/f/image/De1zKQTsxCnRgBek0mxJwE69.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is het sinds dit jaar ook in de handhaving duidelijk. Ik snap niet dat ze dit nog in de event notes moeten opnemen. Het is al een regelsjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Ik lees het net in de Event Notes. Normaal willen ze er nog wel eens van afwijken vandaar.
[...]
Sinds dit seizoen is het altijd de witte lijn, vroeger wilde het nog wel eens per sessie veranderen.sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Ik lees het net in de Event Notes. Normaal willen ze er nog wel eens van afwijken vandaar.
[...]
Ik heb 'm hier ook nog gewoon op 24:00 / 00:00 uur staan.... Ik denk dat ViaPlay wederom weer eens een beetje van het padje iscodex schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:09:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik was daar nog niet van op de hoogte zo aan het eind van dit seizoen. Maar goed, is dat ook weer duidelijk na het gezwalk van voorgaande jaren.Transportman schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:11:
[...]
Sinds dit seizoen is het altijd de witte lijn, vroeger wilde het nog wel eens per sessie veranderen.
Je zou bijna gaan denken dat er met de Pit-Limiter van FER iets mis is? Dit is niet de éérste keer dat LEC te hard door de pitstraat rijd én er een straf voor krijgt.
Laat maar... Meerdere zaken gelijktijdig in de gaten houden lukt niet niet eens meer hier
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 22-10-2022 22:20 ]
Lance Leclerc?Will_M schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:17:
[...]
Je zou bijna gaan denken dat er met de Pit-Limiter van FER iets mis is? Dit is niet de éérste keer dat LEC te hard door de pitstraat rijd én er een straf voor krijgt.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
They will fine Lance a lot 🤣
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Fined 100 euro. Daar gaat het budget van AM.
En euros? Dacht dat alles in dollars ging?
Dat denk ik ook, want gisteren zeiden ze 11 uur kwalificatie, toen dacht ik dat ze de draad kwijt waren. Net zeiden ze "half 11 voorbeschouwen en 11 uur kwalificeren". Bizar.Will_M schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:12:
[...]
Ik heb 'm hier ook nog gewoon op 24:00 / 00:00 uur staan.... Ik denk dat ViaPlay wederom weer eens een beetje van het padje is
Zal toch wat impact hebben op het Red Bull Team...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Embarrassing. Be better. https://t.co/54OVXU4Smf
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 22 oktober 2022
Beschamend dit, maar Amerika is compleet anders met valsspelers dan Europeanen. Als een Amerikaanse sporter betrapt wordt op diving (schwalbe), dan wordt die sporter uitgefloten door zijn eigen fans en krijg je meteen een stempel waar geen team je meer wilt hebben. Daardoor zijn Amerikaanse sporten vaak fijn om te zien. Ook zullen ze nooit klagen bij een ref, wat je in Europa ook continue ziet.
Mwha, daar hebben ze toch wel een aardige geschiedenis qua valsspelers. Dus of het echt werkt....Erazzzer schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:58:
[...]
Beschamend dit, maar Amerika is compleet anders met valsspelers dan Europeanen. Als een Amerikaanse sporter betrapt wordt op diving (schwalbe), dan wordt die sporter uitgefloten door zijn eigen fans en krijg je meteen een stempel waar geen team je meer wilt hebben. Daardoor zijn Amerikaanse sporten vaak fijn om te zien. Ook zullen ze nooit klagen bij een ref, wat je in Europa ook continue ziet.
Dat idee had ik ook inderdaad.TheBrut3 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:07:
Track limits Max?
Dacht ik ook te zien...TheBrut3 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:07:
Track limits Max?
In FP3 waren ze zich al af aan het vragen waarom race control tijdens FP3 niets van tracklimits zei.
Ik zag geen witte lijn, alleen zwart rubberTheBrut3 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:07:
Track limits Max?
On a serious note: Let's wait and see.
-
Tot nu toe ook nog geen bericht van track limits in de RCM.boxlessness schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:09:
[...]
In FP3 waren ze zich al af aan het vragen waarom race control tijdens FP3 niets van tracklimits zei.
staat in de event notes schijnbaar (correct me if im wrong) die worden alleen enforced tijdens Q en Raceboxlessness schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:09:
[...]
Dacht ik ook te zien...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
'FP = Free Practice = Vrije Training'Wognummer schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:09:
[...]
staat in de event notes schijnbaar (correct me if im wrong) die worden alleen enforced tijdens Q en Race
[ Voor 11% gewijzigd door ViperTim op 23-10-2022 00:11 ]
Moet eerlijk zeggen dat ik dat bij elke auto zonbeetje heb momenteel....TheBrut3 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:07:
Track limits Max?
Ik denk dat de meesten hier dat ook wel zien
CAR 24 (ZHO) TIME 1:36.908 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 12 LAP 6 17:09:56
23 Oct 2022, 00:11:42
Plan S: De sandbags er in Q1 al uit gehaaldIllegal_Alien schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:11:
Hallo Sainz rustagh!
hehe snap ik maar in voorgaande events werden ze ook tijdens de FP wel eens afgenomen als je buiten de lijntjes kleurde
Dit is normale tijd voor me in het weekend? 3 a 4 uur is vrij normaal.
Alsof ik op zaterdag er voor 00:00 in lig
Die zijn toch alleen nodig voor die crash constructie gedoe?sjaool schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:14:
Hamilton is weer eens vergeten waar spiegels voor dienen.
Alleen op zaterdag?ricardo246 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:14:
[...]
Alsof ik op zaterdag er voor 00:00 in lig
Busted

Is dat negatieve toontje echt nodig? Heb je niet gehoord bij FP1 waar Max Shwartzman bijna laat crashen.sjaool schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:14:
Hamilton is weer eens vergeten waar spiegels voor dienen.
Hij had ook al zo'n gevalletje met Alonso dus het begint wel een patroon te vormen. En nee, dit is niet negatief maar een observatie.Erazzzer schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:16:
[...]
Is dat negatieve toontje echt nodig? Heb je niet gehoord bij FP1 waar Max Shwartzman bijna laat crashen.
En Max heeft zelden zoiets. Dat geval met Schwartzman was een zeldzaamheid.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 23-10-2022 00:18 ]
Leuke bewoording van de Amerikaanse commentator
Omdat ‘ie heel blijft?sjaool schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:16:
Gaat LAT nu opeens doen alsof hij een goede coureur is?
Nah... Hij is weer op zijn plek gezetsjaool schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:16:
Gaat LAT nu opeens doen alsof hij een goede coureur is?
-
Daar waren ze tijdens P2 ook al continue over aan het 'mauwen', ook bij ViaPlay ... Wat interesseren die die sponsorstickers voor een 'crypto' bank nou?boxlessness schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:17:
"... throwing on another set of stickers ..."
Leuke bewoording van de Amerikaanse commentator
CAR 44 (HAM) TIME 1:35.878 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 19 LAP 6 17:19:11
23 Oct 2022, 00:19:38

Positief denken: In ieder geval geen schade....
erutangiS
Hij kwam 2.5 tot 10pk tekort.ViperTim schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:20:
RIC te langzaam
Japan Max - > Norrissjaool schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:17:
[...]
Hij had ook al zo'n gevalletje met Alonso dus het begint wel een patroon te vormen. En nee, dit is niet negatief maar een observatie.
En Max heeft zelden zoiets. Dat geval met Schwartzman was een zeldzaamheid.
Singapore Max - > Perez
Daar dus ook een patroon. Dus dat gezeur lijkt mij overbodig tegen 1 rijder en is ook nog eens tegen de regels van dit topic.
Hij denkt ook.. Dat doen ze altijd in Amerikaanse race-klasses.. Alleen is hij vergeten dat zij dat doen wanneer ze gewonnen hebben..StefanVerkerk schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:20:
Mick maakte een 360 dus in bocht 1.
-
O wauw, mij gaan wijzen op de regels. Sorry hoor maar het was geen gezeur. Als je mij volgt dan weet je dat ook.Erazzzer schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:21:
[...]
Japan Max - > Norris
Singapore Max - > Perez
Daar dus ook een patroon. Dus dat gezeur lijkt mij overbodig tegen 1 rijder en is ook nog eens tegen de regels van dit topic.
Maar laat ook maar voordat @DaniëlWW2 moet ingrijpen.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 23-10-2022 00:22 ]
errr... volgens mij zijn banden=="stickers".Will_M schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:20:
[...]
Daar waren ze tijdens P2 ook al continue over aan het 'mauwen', ook bij ViaPlay ... Wat interesseren die die sponsorstickers voor een 'crypto' bank nou?
Slicks plakken aan het asfalt dus stickers...boxlessness schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:22:
[...]
errr... volgens mij zijn banden=="stickers".
Tijdens P2 ging het over de (sponsor) sticker op de HALO... Dat ding hoort niet, net als een band, het asfalt te rakenboxlessness schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:22:
[...]
errr... volgens mij zijn banden=="stickers".
Zhou enters the chat...Will_M schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:25:
[...]
Tijdens P2 ging het over de sticker op de HALO... Dat ding hoort niet, net als een band, het asfalt te raken
Bij IndyCar geeft het aan dat het een nieuw setje banden is. Sticker reds (soft) en sticker blacks (hard).
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |