twiFight schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:53:
[...]
Maar dit geeft ook wel weer een groot deel van het probleem aan. Het is niet per se de veiligheid die de (enige) issue is. Ze willen op inters omdat die sneller is, maar de inter kan het water niet aan en als coureurs dan spinnen dan is het opeens te onveilig om te racen (niet wat Horner zei, maar hij geeft indirect wel aan dat dat is wat er gebeurt) en zijn de riviertjes het probleem.
En ik vind dat amateuristisch en de sport onwaardig. Het is aan de teams en de coureurs om te finishen. Als dat met een superlangzame band moet, nou en? De goeden finishen mooi en de domoren glijden er af. En de besten weten op interns te finishen én een goede pace te hebben.
Dit. Gewoon verplicht wets er op anders de befaamde meatball vlag zwaaien ofzo om teams/coureurs te verplichten
Dat de wet geen 'performance' tyre is, kan vanuit oogpunt van intermediate gezien. Misschien dat Horner ook wel bedoeld dat deze ground effect auto's niet meer effect werken door de hogere rijhoogte door de full wets, waardoor de auto's in high-speed corners nog minder grip hebben. Coureurs zullen hun rechtervoet altijd 0,1s te lang naar beneden houden en dan zeggen dat het onveilig is..
Maargoed, dat is voor iedereen hetzelfde. En zo zal men ook te vroeg gokken op slicks die helemaal geen water af kan voeren. Echter als het hele veld op wets rijdt, en niet in low-speed van de baan af glijdt, is alles weer gelijk gestreken en hebben we alsnog een F1 race, en alsnog F1 auto's met 1000pk die op de grond moeten komen. Succes er mee.
Owja, ook goedemorgen iedereen

Ik ben blij mijzelf het uurtje slaap gegund te hebben.. ik kijk 2 rondjes en ze pitten alweer. Ik dacht in eerste instantie om even de zooi op te ruimen en iedereen te verplichten wets erop te smijten omdat het na de start harder was gaan regenen.. Maar nee, ze doen een Spa 2021tje.