Neen volgens de nieuwe regels moeten er twee zelfstandige rondes zijn verreden.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:40:
[...]
Lap counter staat op 3. Dus dat is een uitgemaakte zaak.
Zelfstandig betekend zonder VSC of SC.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Neen volgens de nieuwe regels moeten er twee zelfstandige rondes zijn verreden.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:40:
[...]
Lap counter staat op 3. Dus dat is een uitgemaakte zaak.
Wie weet kom je online wel in een lobby tegen deze twee:sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:40:
[...]
Ik had dan toch minimaal Mario Kart verwacht.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Was dat niet vorig jaar na Spa ook al het geval…. Niets veranderd in 2022…TrekDr0p schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:41:
Nou 1 ding is zeker voor 2023, Pirelli moet echt een goede full wets maken, want dit slaat nergens op.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik ben daar niet echt fan van, dat bevoordeelt de teams die toch al vooraan staan nog meer. Daarom vindt ik de sprintraces ook eigenlijk net niets nu, het is een half uur treintje rijden, zonder alle tactiek en dergelijke.Exorcist schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
Niet omdat Max nu P1 had, ben op dat vlak wat neutraler, maar het lijkt me een idee om al in de kwalificatie wat punten uit te delen op basis van prestaties. Net als nu in de sprintraces.
Jii scoort punten vandaagCrazyFool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:41:
[...]
I get your feeling! Kattenbak verschoont, vaatwasser uitgeruimd. Broodjes gesmeerd voor de kinderen. Hond in de tuin laten racen 🏎. Mijn wederhelft ligt nog heerlijk te slapen
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Lekker overzichtelijk ook bij een race met vijf safetycarMax33-01 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:41:
[...]
Neen volgens de nieuwe regels moeten er twee zelfstandige rondes zijn verreden.
Zelfstandig betekend zonder VSC of SC.
Moet ook wel, want ik loop nog aardig achter qua punten
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hahaha
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
"When you grow up your heart dies"
Of lekker langzamer rijden. Totale nondiscussie dit elke keer.sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:43:
Zolang er met ground effect wagen gereden wordt zal een andere regenband geen oplossing brengen. Aquaplaning is namelijk wel een dingetje met wagens die zo laag op de weg liggen. Misschien tijd voor een regenchassis naast regenbanden. Of zet gewoon een stel Renault Clio's klaar om daar mee te gaan racen.
Beter banden zorgt voor meer spray, als je omgekeerd gaat dan is er minder spray maar ook veel minder grip. Ik denk niet dat het echt mogelijk is om met veel regen zowel de zichtbaarheid als de grip goed te houden.TrekDr0p schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:41:
Nou 1 ding is zeker voor 2023, Pirelli moet echt een goede full wets maken, want dit slaat nergens op.
Is een keuze tussen twee kwaden, betere full wets betekend meer water afvoeren betekend meer spray en nog slechter zicht.TrekDr0p schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:41:
[ Voor 24% gewijzigd door TIGER1125 op 09-10-2022 08:47 ]
Dan krijg je dat de wagens geen grip hebben vanwege de te lage snelheid. Er is altijd wel wat.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:44:
[...]
Of lekker langzamer rijden. Totale nondiscussie dit elke keer.
Lijkt me een geweldig spektakel, desnoods met een caravan erachter voor kwart punten...sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:43:
Of zet gewoon een stel Renault Clio's klaar om daar mee te gaan racen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Spray ligt vooral aan de earo regels. Alle luchtstromen worden naar boven weggeleid om dirty air te voorkomen. Dat is moeilijk aan te passen.Inspired schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:41:
[...]
Banden gaat dit niet veranderen. Te gevaarlijk en teveel spray. In dit soort condities zie ik de F1 wagens niet meer rijden. Ook niet met andere banden.
Dit. Ga langzamer, alsnog risico maar de rijder bepaalt zelf hoeveel. Alsnog vanalles mogelijk dan.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:44:
[...]
Of lekker langzamer rijden. Totale nondiscussie dit elke keer.
Wat is ZOAB?Divak schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:47:
Tijd om ons Nederlandse ZOAB op alle circuits neer te gaan leggen.
Zeer Open Asfalt Beton...
[ Voor 24% gewijzigd door sjaool op 09-10-2022 08:49 ]
Zeer open asfalt beton
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Werkt ook niet echt. als spray het issue isBundin schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:46:
[...]
Dit. Ga langzamer, alsnog risico maar de rijder bepaalt zelf hoeveel. Alsnog vanalles mogelijk dan.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ahh thanks! Weet ik dat ook weer hah.StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:48:
[...]
Zeer open asfaltbeton
https://www.rijkswatersta...gbeheer/aanleg-wegen/zoab
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Een call maken mag niet.......Krukar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:48:
Mag hopen dat ze voor 9 uur wel een call gaan maken, racen of niet. Na 9 uur gaan wachten heeft weinig zin, dan houdt je misschien max. een half uurtje over voor wat rondjes.
Hmm, heeft hij rood wel op tijd gezien?
Ja, boejuh! Je hebt Max toch in die auto zitten, die zorgt wel voor de performance!StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:47:
"The problem with the full wet tyre is that it's a surviving tyre, it does not have any performance in it"
- Horner bij SkyF1.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zeer open asfaltbeton
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Als we weer gaan racen, dan kan >25% gehaald wordt, dan moet Max dus nog steeds minimaal 8 ptn meer dan LEC halen en 10 meer dan PER. Dat kán wel...
En dat is helemaal terecht, 250 km/u onder rood…dglavimans schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:49:
FIA gaat nog daadwerkelijk straks Gasly straffen
Logisch toch als hij met 250 km/uur over het circuit dendert onder een rode vlag?dglavimans schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:49:
Nou en, dan rij je maar langzamer....StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:47:
"The problem with the full wet tyre is that it's a surviving tyre, it does not have any performance in it"
- Horner bij SkyF1.
Spuit 11, pas een keer of 10 gezegd voor je….
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Tja, het gaat niet altijd zoals gepland.Killjoy schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:49:
Nou. Bijzonder weekend. F1 kijken zat er niet in omdat we naar de Efteling gingen. Ware het niet dat er vanochtend iemand positief testte op Covid. Dus toch F1
. En nu dit
Mijn opa heeft als hoofd van het laboratorium bij Reef aan de wieg van de ontwikkeling van ZOAB gestaan.Divak schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:47:
Tijd om ons Nederlandse ZOAB op alle circuits neer te gaan leggen.
So what... Wie er het eerste bij de finish is.sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:45:
[...]
Dan krijg je dat de wagens geen grip hebben vanwege de te lage snelheid. Er is altijd wel wat.
How can i make this about meKlaasjeNL schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Mijn opa heeft als hoofd van het laboratorium bij Reef aan de wieg van de ontwikkeling van ZOAB gestaan.
Hoezo, de FIA kan toch gewoon besluiten om de race af te blazen als het weer niet beter gaat worden?
Nah, ik ben er ook niet zo van, maar hier mag je toch wel een beetje trots op zijn toch....
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dan kunnen ze ook gaan zaklopen.MikeyMan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
So what... Wie er het eerste bij de finish is.
Geen gezeur.
Shut up and take my moneyMaZo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:52:
De races in de regen waren vroeger het spectaculairst. Nu hebben ze veel modernere auto’s en banden en staan ze stil wachten op droog weer. Racen met die hap!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nou wat een hoop, zeiden ze uur geleden ook. Gaat waarschijnlijk niks worden, behalve een waste of time.sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:51:
Volgens Ted wordt het helderder buiten. Dat geeft hoop...
Werkelijk schandalig als dat het geval is.Chevy454 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:52:
Seidl en Horner denken dat we aan onze zondag mogen beginnen. Geen race meer. 0 punten
Maar dit geeft ook wel weer een groot deel van het probleem aan. Het is niet per se de veiligheid die de (enige) issue is. Ze willen op inters omdat die sneller is, maar de inter kan het water niet aan en als coureurs dan spinnen dan is het opeens te onveilig om te racen (niet wat Horner zei, maar hij geeft indirect wel aan dat dat is wat er gebeurt) en zijn de riviertjes het probleem.StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:47:
- Horner bij SkyF1.
Hoezo, heeft je opa daar ZOAB aan de man gebracht?KlaasjeNL schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:52:
Ik stel voor dat we Suzuka, Spa en nog wat circuits met regenkans van de kalender schrappen en nog wat extra zandbakcircuits toevoegen.
Dan was deze in ieder geval een stuk zichtbaarder geweest met knipperende lampen.stekkiekiller schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Nou en, dan rij je maar langzamer....
Bij Sky DE hebben ze wel een goed punt. Stel je voor dat trekker geen trekker was maar een medical car, wat ook mogelijk was geweest, dan schijnt er toch wel een ander licht op de snelheid van Gasly....
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ah, jij hebt de lange termijn planning van de FIA ingekeken.KlaasjeNL schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:52:
Ik stel voor dat we Suzuka, Spa en nog wat circuits met regenkans van de kalender schrappen en nog wat extra zandbakcircuits toevoegen.
Nee, de FIA regels schrijven voor dat ze móéten wachten tot het laatste moment want wie weet kan er nog een rondje geracet wordenKrukar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:52:
[...]
Hoezo, de FIA kan toch gewoon besluiten om de race af te blazen als het weer niet beter gaat worden?
Zit er dik in gezien de snelheid die hij in die sector heeft, maar er zal daar bij de organisatie ook wel iemand flink op z'n kloten gaan krijgen dat het veld niet volledig achter de SC zat maar de recovery vehicle al op de baan was.dglavimans schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:49:
Ik ben als kind nog op het kantoor van A.G.A. Reef geweest (mijn vader werkte zijn hele leven voor een van de gelieerde bedrijven).KlaasjeNL schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Mijn opa heeft als hoofd van het laboratorium bij Reef aan de wieg van de ontwikkeling van ZOAB gestaan.
Het is ook belachelijk, ze noemen zichzelf de beste teams/coureurs van de wereld, maar zich aanpassen aan de omstandigheden. Nee, dat gaat net een stapje te ver.twiFight schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:53:
[...]
Maar dit geeft ook wel weer een groot deel van het probleem aan. Het is niet per se de veiligheid die de (enige) issue is. Ze willen op inters omdat die sneller is, maar de inter kan het water niet aan en als coureurs dan spinnen dan is het opeens te onveilig om te racen (niet wat Horner zei, maar hij geeft indirect wel aan dat dat is wat er gebeurt) en zijn de riviertjes het probleem.
En ik vind dat amateuristisch en de sport onwaardig. Het is aan de teams en de coureurs om te finishen. Als dat met een superlangzame band moet, nou en? De goeden finishen mooi en de domoren glijden er af. En de besten weten op interns te finishen én een goede pace te hebben.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik vind het (te) optimistisch op basis van de radarbeelden. Ja, er zitten wat drogere stukken ten zuiden van Suzuka, maar er is bij lange na nog geen sprake dat dat heel snel bij het circuit is.sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:51:
Volgens Ted wordt het helderder buiten. Dat geeft hoop...
De baan wordt wel droger na een tijdje maar dan speel je nog steeds met levens de eerste rondenKrankenhausen schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:53:
Zijn de auto's zo veranderd dat de zichtbaarheid nu ineens altijd een probleem is? Is het niet gewoon een probleem dat zichzelf na een aantal ronden normaal racen wel oplost als er een drogere lijn vormt?
De spray achter de medical car lijkt nu ook mee te vallen.StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:54:
[...]
Ik vind het (te) optimistisch op basis van de radarbeelden. Ja, er zitten wat drogere stukken ten zuiden van Suzuka, maar er is bij lange na nog geen sprake dat dat heel snel bij het circuit is.
https://www.jma.go.jp/bos...rmal/elements:hrpns&slmcs
Nee in dit soort gevallen moeten we het uitzitten, coureurs en teams dienen de volledige 3 uur aanwezig te zijn.Krukar schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:52:
[...]
Dit leest alsof HR er iets van gaat vinden...twiFight schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:53:
[...]
En de besten weten op interns te finishen én een goede pace te hebben.
Deels eens, maar al was het nog niet rood: 250 rijden tijdens SC op de plek waar je ronde eerder een bord op je wagen kreeg door een crash van een andere wagen die dan nog niet weg is, is ook gewoon echt dom.TIGER1125 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:53:
[...]
Dat hele rode vlag verhaal van de FIA is natuurlijk onzin, het bord gaat op rood op het moment dat GAS passeert. Maar bij slecht zicht op hoge snelheid langs het incident klappen spreekt ook niet bepaald in z'n voordeel.
Dit topic is gesloten.
![]()
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq