Dat het niet juist is wil niet zeggen dat niemand weet wat er bedoeld wordt met code rood. Ja het is technisch gezien fout maar lekker boeiend.sjaool schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:16:
Mensen het is een rode vlag en géén code rood. Dat dat er door ene O.M. in geslopen is wil niet zeggen dat het juist is.
Japan is toch op veel gebieden wel apart. Paraplu's verboden in publiek, iedereen houdt zich er ook aan.
En voor letterlijk elke rijder zitten er fans in het publiek met hun bordjes te zwaaien.
Mooi!
En voor letterlijk elke rijder zitten er fans in het publiek met hun bordjes te zwaaien.
Mooi!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Het zicht in die replay is wel bizar slecht zeg hahaha wat een spray
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Vettel is toch niet door Alonso geraakt dus....
#luxeprobleem: ik zit dit weekend in een B&B en het ontbijt komt pas rond 8:30. Gelukkig wel gewoon koffie van een prima bonenapparaat.
Maar dat terzijde. Als ze nou even doorgeven hoe lang het duurt nog, zou ik even kunnen douchen. Maar doorgaans sowieso 10 minuten toch?
Maar dat terzijde. Als ze nou even doorgeven hoe lang het duurt nog, zou ik even kunnen douchen. Maar doorgaans sowieso 10 minuten toch?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik heb helaas geen tijden.DarkSide schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:18:
[...]
zou het weer minder worden? Weet je ook over hoeveel min?
Gooi die regenbanden eronder en lets race...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een restart na een rode vlag wordt altijd flink op tijd aangekondigd.Cass Casey schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:18:
#luxeprobleem: ik zit dit weekend in een B&B en het ontbijt komt pas rond 8:30. Gelukkig wel gewoon koffie van een prima bonenapparaat.
Als er een restart komt dan komt er minstens 10 minuten van te voren een bericht.Cass Casey schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:18:
Reken maar op veel langer dan 10 minuten vanaf nu.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Zo gaaf om de herhaling van Alonso te zien, overal een andere lijn in de regen. Leuk als dat werkt.
WOW. Ham die SAI zo opeens ziet.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwacht eigenlijk niet veel meer van deze race. Het weerbericht ziet eruit alsof het de hele dag blijft regenen. En aangezien er al een aantal rijders aan het huilen zijn zal het niet verder komen dan wat rondjes achter de safetycar.
Iemand beelden gezien wat er met Gasly gebeurde?
Mario Isola zegt dat het harder ging regenen tijdens de installatieronde. Eigenlijk was het beter om op de fullwets te starten achteraf gezien.
Bij herhaling van Alonso zag je al reclamebord op de baan. Waarschijnlijk heeft Gasly de meegenomen.
Mag toch hopen van niet.Bassos30 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
Verwacht eigenlijk niet veel meer van deze race. Het weerbericht ziet eruit alsof het de hele dag blijft regenen. En aangezien er al een aantal rijders aan het huilen zijn zal het niet verder komen dan wat rondjes achter de safetycar.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ja die heeft een bord voor zn kopCyBeRSPiN schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
De afgelopen jaren is een regenrace gewoon een recept voor ellende en rode vlaggen, doe mij maar een droge raceBassos30 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
Ja maar die mogen niet gebruikt worden bij de start.stekkiekiller schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
Mario Isola zegt dat het harder ging regenen tijdens de installatieronde. Eigenlijk was het beter om op de fullwets te starten achteraf gezien.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
On-board was zo slecht dat je echt niets zagCyBeRSPiN schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
Ik ga maar is het bad vol laten lopen en de iPad meenemen
Sta je heel vroeg op voor deze race en dan heb je dit
.
Lekker je scootertje zoeken tussen de meute.

Ai, dat is wel ernstig. Iedereen weet nog wel wat er hier in Japan gebeurd is met zo'n ding voor de barriers

Plan C&C? Croissant and coffee?streamnl schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:55:
[Afbeelding]
Ik wist dat we croissantjes hadden, allen niet dat het diepvries croissantjes waren.
Verkeerd getimed. Lijkt Ferrari wel.
Afijn, smakelijk, en heel veel plezier tijdens de race.
Goeiesmorgens trouwens. Nog nooit heb ik op zondagochtend een wekker gezet op 7u en toch nog een snooze gehad. Ach ja wel net de recap gezien. Fijn dat ze ook aan kijkers als ik denken met een red flag.
Volgens Allard zojuist werken de regenbanden niet en doen de intermediates het beter zelfs bij veel regen. Lijkt mij een sterk verhaal. Volgens mij is het gewoon zo dat wanneer het hard genoeg regent voor de wets, er zoveel water op het circuit ligt dat auto’s gaan aquaplaneren en dat er te veel spray komt zodat coureurs echt helemaal niets meer zien.vhal schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:16:
[...]
Ben het even kwijt maar wat is überhaupt het verhaal dat ze die dingen nooit gebruiken? Krijgen ze deze niet op temperatuur of zoiets?
Waarom waren er vroeger dat meer regenraces op regenbanden? Waarschijnlijk werden auto’s toen hoger afgesteld, dus minder kans op aquaplaning en verplaatsten de regenbanden minder water, dus minder spray?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dan waarschijnlijk wachten op beelden uit het publiek.. best bizar dit.cy-gor25 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:22:
[...]
On-board was zo slecht dat je echt niets zag
Nopes, raceleader heeft geen 2 ronden afgemaakt zonder SC, dus als er geen herstart is, krijgt niemand punten.StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
Formeel zitten we nu in ronde 3.
Dit was te voorspellen. Snap niet waarom iedereen hier altijd zo hoopt op een regen race :-/BramViking schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:22:
Sta je heel vroeg op voor deze race en dan heb je dit.
Omdat er vroeger gewoon werd gereden en tegenwoordig de laatste jaren nietjaapstobbe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:23:
[...]
Dit was te voorspellen. Snap niet waarom iedereen hier altijd zo hoopt op een regen race :-/

Lees even mee in dit topic, die regenband is schijnbaar super slecht. Alhoewel pirelli zegt uiteraard dat de band goed genoeg is.G_Dragon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:19:
Gooi die regenbanden eronder en lets race...
Ik zou nu al lekker gaan fietsen.Ypuh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:24:
Dit duurt best lang toch? Wil om 9u gaan fietsen.

Dat ga je sowieso niet halen. Tenzij ze er mee stoppen.Ypuh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:24:
09:00 is de race sowieso niet afgelopen.Ypuh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:24:
Shocking vond ik het.DarkSide schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
WOW. Ham die SAI zo opeens ziet.
Maar technisch: SAI die je zo opeens op de onboard van HAM ziet.
Iets zegt mij dat de ogen en het aanpassingsvermogen van deze rijders beter zijn dan de camera (neemt niet weg dat dit een extreme close call was).
True, maar waar ligt dat aan? Okay, de auto's die blijkbaar niet veel rijhoogte hebben helpt mniet ,maar het lijkt ook een vicieuze cirkel. Minder regenraces, mindr regen ervaring, coureurs blijven coureurs dus ze zijn veel te gretig, veel te snel ongelukken, want de veiligheid is toch mega hoog, etc etc.Exocet schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:21:
[...]
De afgelopen jaren is een regenrace gewoon een recept voor ellende en rode vlaggen, doe mij maar een droge race
En de stewards/FIA neemt dat ook allemaal mee, ipv bijv coureurs eens goed aan te spreken om voorzichtiger zijn met de omstandigheden .
En nu zullen de stewards denken, 'shit, hadden we maar niet een staande start gehad', waardoor ook zij de volgende keer voorzichtiger zullen zijn.
2x 5 punten, 2x 8 punten? Klopt dat wel?StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
Ik gooi 'm er maar weer even in:
[Afbeelding]
Ik denk dat ik eerst maar ga hardlopenYpuh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:24:
DUGG
"Doe maar een spoilertje"
Tristan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:24:
[...]
Lees even mee in dit topic, die regenband is schijnbaar super slecht. Alhoewel pirelli zegt uiteraard dat de band goed genoeg is.

- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21-09 21:18
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik zou een dutje gaan doen, koffie drinken, ontbijten of een toiletbezoek. Dit gaat wel even duren ben ik bang.
https://www.weerplaza.nl/...ten/japan/suzuka/1857630/
https://www.weerplaza.nl/...ten/japan/suzuka/1857630/
Maar dat weet je dan toch ook al jaren?G_Dragon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:24:
[...]
Omdat er vroeger gewoon werd gereden en tegenwoordig de laatste jaren niet
Yep, maar kunnen we het beter niet over hebben want dat gaat ook over wat ik hiervoor schreef.soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:22:
[...]
Ai, dat is wel ernstig. Iedereen weet nog wel wat er hier in Japan gebeurd is met zo'n ding voor de barriers
Met die schuiver voorop Gasly's bolide zijn ze zelfs al voorbereid op sneeuw bij AT
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik had mijn hardlooprondje al naar 10.00u gezet, maar dat gaan we zo nooit halen… race gaat op z’n laatst stoppen na 10:03. Wereldtitel van Max is nu ook verkeken vrees ik, want dit worden maximaal halve punten lijkt mij?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Stel dit was het, hoe zit het dan met het kampioenschap?
Ja maar hoop houden dat ze niet altijd zo voorzichtig blijven met regen en gewoon gaan rijden zoals vroeger mag toch?
Bij F1TV zeiden ze dat het zicht van de coureurs nog slechter is.Jake schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:24:
[...]
Shocking vond ik het.
Maar technisch: SAI die je zo opeens op de onboard van HAM ziet.
Iets zegt mij dat de ogen en het aanpassingsvermogen van deze rijders beter zijn dan de camera (neemt niet weg dat dit een extreme close call was).
Als in de praktijk blijkt dat het niet werkt, dan werkt het niet. Ongeacht wat Pirelli zegtG_Dragon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:25:
[...]
ik lees mee! Ze moeten niet zeuren en gaan rijden op die band, als Pirelli zegt dat de band goed is gewoon gaan..
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Een daadwerkelijke regen race is spannend, dit is natuurlijk geen racejaapstobbe schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:23:
[...]
Dit was te voorspellen. Snap niet waarom iedereen hier altijd zo hoopt op een regen race :-/
Zoals het nu is worden er geen punten gegeven.Titu schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:26:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
The real reason Gasly was furious, near miss with the Tractor 🫣@wtf1official @CroftyF1 @SkySportsF1 @F1 pic.twitter.com/eeT7kRXZAr
— carlos (@carlos58210427) 9 oktober 2022
Hier de tractor dus
Untappd: Louwke80
Als ze het niet testen weten we het niet?BM schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:26:
[...]
Als in de praktijk blijkt dat het niet werkt, dan werkt het niet. Ongeacht wat Pirelli zegt

Hopen mag altijd.G_Dragon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:26:
[...]
Ja maar hoop houden dat ze niet altijd zo voorzichtig blijven met regen en gewoon gaan rijden zoals vroeger mag toch?
Volgende race op z’n vroegst.Titu schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:26:
En daar mag het gezeur vanwege Spa bedankt voor worden. Not.ZeRoC00L schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:26:
[...]
Zoals het nu is worden er geen punten gegeven.
Vreemde beslissing om te stoppen. Beter gaat het toch niet worden.
Moet iedereen straks weer beginnen met koude banden en een zijknatte baan.
Moet iedereen straks weer beginnen met koude banden en een zijknatte baan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wel degelijks maar heel weinig.ZeRoC00L schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:26:
[...]
6 voor Max, 4 voor Charles.
Het gaat ook niet echt om de banden die zijn juist zeer goed maar daar schuilt het gevaar voor andere racers. Al dat water wordt afgevoerd wat de zichtbaarheid van de anderen beïnvloedt. Ze zien enkel 3 lichtjes en voor de rest niets.G_Dragon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:25:
[...]
ik lees mee! Ze moeten niet zeuren en gaan rijden op die band, als Pirelli zegt dat de band goed is gewoon gaan..
Jawel, een paar puntjes.ZeRoC00L schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:26:
Hoop dat dit geen Belgie 2.0 gaat worden en we wel gewoon minimaal een uur gaan racen..
Max is niet kampioen en volgende race volgende kans.Titu schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:26:
Kunnen ze niet even het Formule Nippon veld oproepen om het circuit droog te rijden? Die hebben geen issues met dit weer
Als ze stoppen is max geen kampioen. Wel loopt Max uit en is het volgende race gewoon winnen en klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 09-10-2022 07:29 ]
Het is gewoon irritant want code rood heeft veel negatieve bijklanken aangezien het tegenwoordig overal voor word gebruikt.soulcrusher schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:18:
[...]
Dat het niet juist is wil niet zeggen dat niemand weet wat er bedoeld wordt met code rood. Ja het is technisch gezien fout maar lekker boeiend.
"When you grow up your heart dies"
Wat een waanzin in deze condities. Idioten.

Nee, want Max heeft geen 2 rondes gereden zonder SC.DarkFire1985 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:27:
Wel degelijks maar heel weinig.
Nee dus.TheBrut3 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:27:
Jawel, een paar puntjes.
Zoals ik het net hoor zitten we nog op 0 punten, omdat er geen twee ronden gereden zijn zonder incidentenDarkFire1985 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:27:
[...]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat scheelt in de volgende race de verplichting om de snelste ronde te pakken.DarkFire1985 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:27:
[...]
Pff dit wordt weer op zijn gebleven voor niks
Dat we vanavond om 20:00 pas klaar zijn.....Hoop het niet iddG_Dragon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:27:
Hoop dat dit geen Belgie 2.0 gaat worden en we wel gewoon minimaal een uur gaan racen..
Maar we staan nog wel ven stil.
Hoop wel dat we weer starten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bij F1TV hebben ze nog steeds niet door waarom hij zo boos was...
Dit is dan achter de safety car neem ik aan? Niet ok in ieder geval.StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:28:
[...]
Dat we niet een uur gaan racen bedoel ik meerDarkSide schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:29:
[...]
Dat we vanavond om 20:00 pas klaar zijn.....Hoop het niet idd![]()
Maar we staan nog wel ven stil.
Hoop wel dat we weer starten.
Er zit hier een hond me aan te kijken, die wil wandelen. Wat denken jullie, moeten we nog een half uurtje wachten?
Dit was tijdens de eerste ronde?
Dat is echt een onvergeeflijke fout...
Xbox
Op Sky/f1tv zeggen ze dat er twee ronden gereden moet zijn zonder SC. Dus nu zitten we op 0 punten. FWIW.StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:20:
Ik gooi 'm er maar weer even in:
[Afbeelding]
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Lekker lopen. Je gaat niks missenFranko P. schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:30:
Er zit hier een hond me aan te kijken, die wil wandelen. Wat denken jullie, moeten we nog een half uurtje wachten?
Laat die lieve hond niet wachten joh.Franko P. schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:30:
Even dat moment met Gasly terug gevonden.
Dat was wel even schrikken!
:strip_exif()/f/image/QNpok4U7s8dxDfqsUaTd6ULZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is nadat hij het bord had opgepakt, midden op de baan trouwens, en naar full wets was gewisselt, vlak voor de red flag.
Sorry voor de foto van scherm, F1TV laat je geen screenshots nemen en het is te vroeg om met vage tooltjes/scriptjes aan de slag te gaan.
Dat was wel even schrikken!
:strip_exif()/f/image/QNpok4U7s8dxDfqsUaTd6ULZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is nadat hij het bord had opgepakt, midden op de baan trouwens, en naar full wets was gewisselt, vlak voor de red flag.
Sorry voor de foto van scherm, F1TV laat je geen screenshots nemen en het is te vroeg om met vage tooltjes/scriptjes aan de slag te gaan.
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Ben bang van wel maar ik hoop dat we zo weer gaan racen want zie geen reden waarom niet met regen als de muur weer klaar is..Franko P. schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:30:
Lekker gaan!Franko P. schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:30:
Je hebt minimaal 10 minuten...Franko P. schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:30:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Denk het welFranko P. schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:30:

Ja je kunt gerust met de hond wandelenFranko P. schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:30:
Zijn de boeren hier ook aan het protesteren?StefanVerkerk schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:28:
[...]
…Tractor…
Nee, dit zal de ronde zijn nadat Gasly gepit is. Dus ten tijde van de Safety Car, vlak voor de rode vlag.BM schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 07:30:
[...]
Dit was tijdens de eerste ronde?
Dat is echt een onvergeeflijke fout...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |