JT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
Conclusie is niet apart; eerder werd gesteld dat een kogel uit de lucht als een flinke hagelsteen is. Hieruit blijkt dus dat dit niet het geval is. De poster had het niet alleen over de kans om geraakt te worden.
"Uit de lucht" is ook nogal breed.
Het gevaar tussen recht omhoog schieten en onder een hoek schieten is ook zeer verschillend.
Onder een hoek schieten is, volgens mij, gevaarlijker dan recht omhoog schieten (i.v.m. de snelheid van het projectiel).
De afstand speelt ook mee (valt de kogel en behaald deze terminale snelheid, stopt deze geheel of behoudt deze nog externe ballistiek energie...).
Oftewel geraakt worden door een kogel die recht naar beneden valt is, denk ik, minder ernstig dan door een kogel die onder een hoek is afgevuurd (maar goed van recht omhoog is de kans groter dat een hoofd geraakt wordt... dus dat kan ernstig zijn).
Volgens mij is onder een hoek de kans groter dat er iemand geraakt wordt dan van recht van boven (het oppervlak van een staand lichaam is groter dan dat van hoofd en schouders).
Een groter kaliber projectiel is qua terminale snelheid (van recht omhoog) ook gevaarlijker dan een kleiner kaliber projectiel.
Terwijl het onder een hoek en tijdens "normaal" gebruik/vuren andersom kan zijn.
Zo kan een projectiel uit een vuistvuurwapen dus dodelijker zijn dan een projectiel uit een geweer, wanneer beide van recht omhoog komen.
Puur door het gewicht.
Het beste/veiligste lijkt mij gewoon om deze drones met kleine/goedkope raketten in de lucht te vernietigen.
Maar ook dan valt er iets naar beneden
[
Voor 50% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 17-10-2022 13:40
]