Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 61 Laatste
Acties:
  • 689.604 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Eend_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:11:
[...]

UA zie ik dit soort fouten niet zo snel maken, al was het alleen maar omdat de Russen alles wat los en vastzit naar RU slepen :+
Het zijn dan ook niet de Oekrainers die die tanks beschoten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 13:22

_Eend_

🌻🇺🇦

downtime schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:46:
[...]

Het zijn dan ook niet de Oekrainers die die tanks beschoten hebben.
Dat zeg ik toch ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

pro_6or

amateur_60r

gise schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:44:
[...]

We hadden vorige week al een filmpje van twee drones (RU en UA) waarbij de ene de andere neerhaalde door van bovenaf op de propellors te landen. :9 we gaan denk ik nog wel meer filmpjes zien van drones die elkaar tegenkomen.

Ze nemen de controle van de vijandige drone over door middel van een drone gun, die kunnen (moeten) ze aardig gericht richten op de specifieke drone om het signaal te kunnen overnemen, zie hier:

[Afbeelding]
Van het filmpje van vandaag Is het origineel nu ook te zien (wider angle) daar zie je ook de herkomst van dat gekke stukje links, ze hebben er een Picture in Picture plaatje van een of andere kerel ingeplakt. Bij dit geknipte filmpje is dat dus weer niet te zien.

De uitleg dat dit een anti drone gun zou zijn lijkt me incorrect, je ziet duidelijk een rookspoor van een raket richting de drone vlak voor hij ontploft.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-10 18:00
AlwaysNick schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:23:
❌ Five drone strikes were carried out on Kyiv, damaging energy facilities and a residential building

The body of a dead woman was recovered from under the rubble of an apartment building in the Shevchenkivskyi District, where an explosion occurred as a result of a drone attack.

Another person is under the rubble. Search and rescue work continues. Three of the victims were hospitalized.

A total of 28 drones were launched at Kyiv; only five reached the capital, all the rest were shot down.

Bron: onder de tekst :)
Fify.

Leest naar mijn mening opeens een stuk prettiger :)

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Eend_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:48:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet :?
Misverstandje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 12:25

Qwerty-273

Meukposter

mphilipp schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:38:
Tuurlijk,maar we moeten niemand de mond snoeren omdat de boodschap ons niet bevalt. Ook al is het onzin en nergens op gebaseerd, het is een mening.
Het is een ja en nee wat daarop geantwoord zou moeten worden. Als het inderdaad slechts de mening van de persoon zelf is. Prima. Maar op het moment dat het een uitlaatklep is van een organisatie gericht op mis- en desinformatie gericht op het aansturen van de ondermijning van democratie. Dan zit je al heel snel op een punt waar je het wel de "mond" zou moeten snoeren. Juist dit is in het Westen een onderbelicht punt geweest, en je ziet het (zeker aan het begin van dit jaar) terug dat men "beide kanten" wilde horen om zelf te kunnen beslissen waar de waarheid ligt (wat volgens onze denkwijze wel ergens in het midden zou moeten zitten).

Hele vrachtwagen met info en discussie : Hoe weren wij ons tegen misinformatie?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 19:25
mphilipp schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

Tuurlijk,maar we moeten niemand de mond snoeren omdat de boodschap ons niet bevalt. Ook al is het onzin en nergens op gebaseerd, het is een mening.
Ik denk dat de shift van het waarderen van info naar waarderen van meningen onderdeel van het probleem is. Een mening hebben kost niets, en ook al maakt dat het democratisch, het maakt ook dat het geen waarde op zich heeft (iedereen kan immers elke willekeurige mening verkondigen). De nadruk mag wmb meer op de inhoud komen (wat zijn verifieerbare feiten in iemands bewering, welke gevolgtrekkingen logisch juist en welke niet?). Immers, alles kan onder het mom van meningsuiting de wereld ingeslingerd worden, en we hebben inmiddels wel door dat ideeën zich op een biologisch-analoge manier voorplanten (de oorspronkelijke betekenis van het woord 'meme'): zulke meningen gedragen zich als een virus, en kunnen mensen infecteren, die er dan weer meer van maken. Zo bezien is bepaalde info-hygiëne betrachten dus een goed eerste middel, en daarbij hoort bepaalde info ("meningen") categorisch buiten te deur houden totdat je jezelf de tijd hebt gegeven er enige afweer tegen op te bouwen. Of voor altijd buiten de deur te houden, omdat er in principe weinig voordeel zit in voortdurende er energie aan te verspillen.

Misschien is een aardige analogie wederom de biologische: omdat je iets in je lijf kan stoppen, wil nog niet zeggen dat je dat ook met alles moet doen. Eet liever gezond, schoon voedsel, en geen happen virussen of bacteriën. En als je die laatste twee al in je lijf inbrengt, dan zorg je dat je erg selectief bent (bacteriën in yoghurt is (meestal) een goed idee, uitwerpselen niet).

[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 17-10-2022 16:57 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

pro_6or schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:35:
[...]

Zag de hele discussie op twitter inderdaad. Maar wat is daar raar aan dan? Dat is gewoon een onderdeel van de drone die dit hele spektakel filmt dat net even voor de camera komt. Ik heb ook wel eens een duim voor de lens. Hoe denken die mensen dan dat deze beelden op twitter verschenen? Ze moeten gemaakt zijn vanaf een andere drone.

Zelf vind ik het wel toevallig dat er net een eigen drone naast de russische drone vliegt, kan ook zijn dat het 2 eigen drones zijn waarvan er een wordt neergeschoten (voor een mooi filmpje). Maar kan ook goed dat de eigen drone de russische drone spotte en ze toen air defence hebben ingeschakeld die een systeem had dat onderscheid kan maken tussen de twee en de vijandige mooi op camera neerschoot.
Ik heb zelf verscheidene drones, maar als ik iets voor de lens zie wat daar bij voor het opstijgen nog niet zag is dat geen goed teken. Wat het wel is weet ik niet, maar ik denk niet dat het een onderdeel is van de drone. Mogelijk interferentie van het drone geweer, of het is er achteraf bewust in gezet om 'iets' te verbergen.

Dat de beelden gemaakt zijn door een drone lijkt mij nogal voor de hand liggend, tenzij Superman tegenwoordig een bodycam draagt.

edit: Wat @pro_6or zegt, die rare vlekken zijn van het 'origineel'. Zou zomaar kunnen dat gifje er bewust in hebben geplakt en dat er voor opsec/propaganda een ander verhaaltje aan wordt gehangen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Eend_ op 17-10-2022 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 16:05

JT

VETAK y0

gise schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:44:
[...]

We hadden vorige week al een filmpje van twee drones (RU en UA) waarbij de ene de andere neerhaalde door van bovenaf op de propellors te landen. :9 we gaan denk ik nog wel meer filmpjes zien van drones die elkaar tegenkomen.

Ze nemen de controle van de vijandige drone over door middel van een drone gun, die kunnen (moeten) ze aardig gericht richten op de specifieke drone om het signaal te kunnen overnemen, zie hier:

[Afbeelding]
Volgens mij had ik eerder gelezen dat ze met dat ding niet de controle overnemen maar elke vorm van signaal ontvangen onmogelijk maken, waardoor de drone over gaat op een noodgeval-maatregel, wat in veel gevallen landen is op de plek waar die zich op dat moment bevindt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:55:
[...]

Volgens mij had ik eerder gelezen dat ze met dat ding niet de controle overnemen maar elke vorm van signaal ontvangen onmogelijk maken, waardoor de drone over gaat op een noodgeval-maatregel, wat in veel gevallen landen is op de plek waar die zich op dat moment bevindt.
Ja, zoiets lijkt mij ook. En als hij dan geland is is hij ook direct buiten de zichtlijn van die drone gun dus kan je de controle weer nemen (als operator zijnde). Tenzij de drone tussen de takken van een boom/struik crashte oid.

Ik denk niet dat die drone guns echt werken. Kan het me gewoon haast niet voorstellen. Of iig zijn de meeste die ik zie meer een star wars film prop dan een echt apparaat, veelal propaganda vermoed ik.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zou Rusland jaloers worden van zoveel werkende T-72's?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

pro_6or schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

Ja, zoiets lijkt mij ook. En als hij dan geland is is hij ook direct buiten de zichtlijn van die drone gun dus kan je de controle weer nemen (als operator zijnde). Tenzij de drone tussen de takken van een boom/struik crashte oid.

Ik denk niet dat die drone guns echt werken. Kan het me gewoon haast niet voorstellen. Of iig zijn de meeste die ik zie meer een star wars film prop dan een echt apparaat, veelal propaganda vermoed ik.
Als je die gun blijft richten tot die op de grond staat dan denk ik dat besturing nog vrij moeilijk zal zijn. In het geval dat niet zo is kun je hem onklaar maken voor je die gun op wat anders richt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

YakuzA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:01:
[Twitter]
Dát is wel nasty, dat Iran zich er steeds meer mee gaat bemoeien...Ik ben niet pessimistisch ingesteld maar vervolgacties van dit soort shit verhoogt wel de potentie om het conflict groter te laten groeien dan Rusland-Oekraine.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

JT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:55:
[...]

Klopt, het is in essentie een stoorzender.
In de 'loop' zitten richt-antenne arrays waarmee een vrij smalle straal van stoorsignalen mee wordt gestuurd.
Alles wat in het pad van dat stoor-kanon zit, ziet niks meer op de frequentiebanden waarop het kanon opereert.

Kortom, als je alle consumenten frequentiebanden stoort, stopt nagenoeg elke drone met functioneren. En nagenoeg alle andere consumenten apparatuur, zoals een mobieltje.
[...]

Ze werken weldegelijk. Het is, wat je al zegt, geen automatische hack of override. Het is gewoon een stoorzender met een richtantenne. Of waarschijnlijker, een aantal richtantennes ieder getuned voor een bepaalde frequentieband.

Gezien die drones een failsafe hebben, gaan ze gewoon op de grond staan zodra het signaal van de handzender niet meer gehoord wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door McKaamos op 17-10-2022 17:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Ik denk wel dat ze werken, omdat het principe niet veel anders is dan het verstoren van de verbinding. De meeste drones zijn geprogrammeerd om bij het verlies van zowel de control link als de gps link direct te landen. Daarom moet je het wapen ook gericht houden op de drone, om de antennes van de drone bijna letterlijk in ruis te verzuipen.

edit: wat @McKaamos zegt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[Twitter]
Hier zijn alleen BMPs te zien (dit filmpje) in een andere zag ik wel tanks, ook nogal onduidelijk, maar dat waren allemaal T-55 (of type-59) of hooguit T-62 maar zeker geen T-72.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 11-10 19:25
[Twitter]
Wat doet Iran daar? Was het niet juist een EU-Turkije top die hier zich mee bemoeide?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 06:41

Stewie!

Keen must die!

JT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Dát is wel nasty, dat Iran zich er steeds meer mee gaat bemoeien...Ik ben niet pessimistisch ingesteld maar vervolgacties van dit soort shit verhoogt wel de potentie om het conflict groter te laten groeien dan Rusland-Oekraine.
Iran wilt wel meer meedoen:
https://www.telegraaf.nl/...etten-leveren-aan-rusland
Teheran zou inmiddels, naast extra drones, hebben ingestemd met de levering van twee types ballistische raketten voor de korte afstand. Het gaat om de Fateh-110 en de Zolfagher, die een bereik hebben van respectievelijke 300 en 700 kilometer. Rusland heeft met name een groot gebrek aan dit soort precies-raketten, die het vorige week afvuurde als wraak voor de explosie van de Krim-brug. Iran heeft daarentegen een ruim arsenaal tot zijn beschikking. Daarmee wordt Iran - net als Wit-Rusland - meer en meer een partij in de oorlog, die een steeds internationaler karakter krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik had het gelezen, maar hoe vervelend het ook kan zijn om wapens te leveren, het zou nog heel veel vervelender zijn als Iran daadwerkelijk zelf onrust op de grond gaat stoken. Of misschien zelfs meedoen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Qwerty-273 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:51:
[...]
Het is een ja en nee wat daarop geantwoord zou moeten worden.
Snap ik allemaal. Maar veel succes met het snoeren van de monden van deze lieden. Je speet ze alleen maar in de kaart. Ze gaan alleen maar harder roepen dat 'deep state' ook tot hier is doorgedrongen en meer van die onzin. Ik heb mij er al bij neergelegd dat je deit soort waanbeelden niet wegkrijgt door ze te verbieden. Dat is nog nooit gelukt. Je moet het ook niet willen. Pas als het staatsgevaarlijk wordt, zoals met Trump, moet je ingrijpen. Als men oproept tot een opstand enzo. Maar al dat gebral, moet je dat nou echt willen 'bestrijden' in de wetenschap dat het toch niet lukt? Je kunt beter proberen je eigen boodschap zo helder mogelijk te verkondigen en je afvragen waarom bepaalde mensen liever naar Bidet luisteren dan naar een eerlijk verhaal. Want dáár zit 'm de crux. Putin moet zich eigenlijk ook afvragen waarom mensen Navalny een beter alternatief vinden, ipv hem proberen de mond te snoeren. Maar goed, hij zit in een iets andere positie en kán mensen de mond snoeren. Het helpt evengoed niet, maar dient wel zijn doel.

Maar deze discussie hoort inderdaad ook niet meer thuis in dit topic. Dus laten we het maar hierbij laten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:18:
[...]
Ik had het gelezen, maar hoe vervelend het ook kan zijn om wapens te leveren, het zou nog heel veel vervelender zijn als Iran daadwerkelijk zelf onrust op de grond gaat stoken. Of misschien zelfs meedoen.
Tsja...meedoen is een ander verhaal. Denk niet dat ze dat van plan zijn. Maar wapens leveren....wij doen het ook aan Oekraïne, dus waarom verontwaardigd doen als Rusland iemand vindt die hen wapens levert?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mphilipp schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Tsja...meedoen is een ander verhaal. Denk niet dat ze dat van plan zijn. Maar wapens leveren....wij doen het ook aan Oekraïne, dus waarom verontwaardigd doen als Rusland iemand vindt die hen wapens levert?
Omdat de heersende consensus in de westerse wereld is dat Rusland de foute partij is in het conflict.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

[...]

De Westerse wapens worden ingezet tegen een bezetter, de Iraanse tegen burgers. Dat roept wel verontwaardiging op die me gepast lijkt ;)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

De oorspronkelijke reactie van mij waar dit draadje/heen en weertje door ontstond was een reactie op Iran die oefeningen gaat doen langs de Armeense en Azerbeidjaanse grens. Niet specifiek op het leveren van wapens.

Inhoudelijke reactie op jouw post: als je het moreel ethische aspect en het principe van soevereiniteit buiten beschouwing laat dan is het de normaalste zaak van de wereld dat die wapens geleverd worden. Maar als die aspecten niet meetelden dan was dit topic er ook niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik vraag me dan wel af wat ze bedoelen met een ruim arsenaal aan Fatah-110 raketten.
In 2017 hadden ze er minder dan 100 (van alle versies die ze op basis van deze raket gebouwd hebben) en daarvan hebben ze er in 2018 tegen de Koerden een aantal gebruikt en in 2020 een aantal bij aanvallen op US legerkampen in Irak.
Hoeveel ze er nu nog over hebben is niet bekend. Ze zullen wel een aantal nieuwe gebouwd hebben, maar ook Iran heeft nog steeds met sancties te maken die de productie kunnen beïnvloeden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 18:01
[...]

Omdat wij natuurlijk de goeien zijn en zij de slechten. :Y :S

Wat ik interessant vind aan deze deals, is de vraag wat Iran als betaling krijgt voor al dit spul. Het moet Iran veel waard zijn, want ze zagen uiteraard prima aankomen dat hun internationale reputatie er niet beter van zou worden.
Geld lijkt me eerlijk gezegd onlogisch, want dat is relatief duur voor Rusland en Iran heeft door olie voldoende geld om het niet veel waard te laten zijn.
In mijn twitterfeed kwam ik de optie tegen dat Rusland betaalt met nucleaire technologie (kennis of spulletjes), maar ook de observatie dat een paar maanden geleden een Iraanse observatiesatelliet mee ging met een Russische raket. Ben benieuwd of we hier ooit achter gaan komen.
Edit, @Yaksa, hieronder: goed punt, ik zal vanavond nog even gaan zoeken. Maar ter verduidelijking: beide opties waren, als ik het goed begreep, puur speculatief van aard, ik heb voor geen enkele hypothese over betalingen enig bewijs gezien en verwacht ook dat dat er, bezien de betrokken partijen, niet snel zal komen.
Ah: Bron voor de optie "nucleaire technologie": Een poll door noclador/Thomas Theiner, veel kennis over wapensystemen, politiek een redelijke havik. .
Bron voor observatie/spionagesatellieten kan ik even niet vinden, dát die satelliet gelanceerd is, is wel een feit: https://www.reuters.com/w...tern-concerns-2022-08-09/

[ Voor 27% gewijzigd door onkl op 17-10-2022 20:32 . Reden: Bronnen. Goed spul :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

onkl schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:35:
[...]
Wat ik interessant vind aan deze deals, is de vraag wat Iran als betaling krijgt voor al dit spul. Het moet Iran veel waard zijn, want ze zagen uiteraard prima aankomen dat hun internationale reputatie er niet beter van zou worden.
De staten die Iran erom veroordelen, daarvan geeft Iran geen fuck om hun mening. De staten waarvan Iran zich wel wat zou aantrekken hoor je toch niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Omdat wij natuurlijk de goeien zijn en zij de slechten. :Y :S

Geld lijkt me eerlijk gezegd onlogisch, want dat is relatief duur voor Rusland en Iran heeft door olie voldoende geld om het niet veel waard te laten zijn.
In mijn twitterfeed kwam ik de optie tegen dat Rusland betaalt met nucleaire technologie (kennis of spulletjes), maar ook de observatie dat een paar maanden geleden een Iraanse observatiesatelliet mee ging met een Russische raket. Ben benieuwd of we hier ooit achter gaan komen.
Spul wat wij leveren wordt daadwerkelijk tegen militaire doelen ingezet. Het Iraanse spul tegen burgers en commerciële doelen. Spul wat wij leveren helpt een land zich te verdedigen, spul wat Iran levert helpt de aanvaller.

Goed en slecht is hier inderdaad echt zwart wit.

Iran wil haar gedachtegoed gelegitimeerd zien, net als rusland. Als maar genoeg landen op deze manier geleid worden wordt dat vanzelf de waarheid.

Democratieën tegen Dictaturen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TrailBlazer schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:26:
[...]
Omdat de heersende consensus in de westerse wereld is dat Rusland de foute partij is in het conflict.
Ja, in onze ogen. Maar zo gaan die dingen nu eenmaal. Rusland heeft eindelijk een 'vriend' gevonden die ook graag de Amerikanen wil pesten. De Amerikanen leveren ook al dan niet stiekem wapens aan allerlei landen of opstandelingen. Ik blijf die verontwaardiging misplaatst vinden. Het is nogal naïef om te denken dat Rusland niets doet om zijn slinkende voorraden aan te vullen. Het was een kwestie van tijd tot ze een land zouden vinden die aan hen wil leveren. Iran verbaast mij niet eens. Die zijn door de Amerikanen lang genoeg gepest. Ja, de Ayatollahs zijn rotzakken, I know. Maar die zitten daar ook dankzij de Amerikanen, dus die moeten niet meer zeuren.

Barst weer van de whataboutisms ongetwijfeld, maar dat boeit mij niet zo. Ik ben realistisch en dit is gewoon wat er gebeurt. Een logisch gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verwachten jullie nog voor de winter (half november) aan gebeurtenissen? Ik zie Oekraïne voor die tijd Kherson niet meer heroveren om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:44:
Wat verwachten jullie nog voor de winter (half november) aan gebeurtenissen? Ik zie Oekraïne voor die tijd Kherson niet meer heroveren om eerlijk te zijn.
Ik twijfel daar erg over. Bij Kiyv dacht ik ook lang dat er niks gebeurde, tot plots. Er wordt toch eea verwacht over niet al te lange tijd. Functionarissen zitten al aan de andere kant van de Dnjepr.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
[...]In mijn twitterfeed kwam ik de optie tegen dat Rusland betaalt met nucleaire technologie (kennis of spulletjes), maar ook de observatie dat een paar maanden geleden een Iraanse observatiesatelliet mee ging met een Russische raket. Ben benieuwd of we hier ooit achter gaan komen.
En wanneer je dan geen bronvermelding doet van die twitterberichten komen we er nooit achter en mogen we het hier gewoon afdoen als speculaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Yaksa op 17-10-2022 17:48 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mphilipp schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

Ja, in onze ogen. Maar zo gaan die dingen nu eenmaal. Rusland heeft eindelijk een 'vriend' gevonden die ook graag de Amerikanen wil pesten. De Amerikanen leveren ook al dan niet stiekem wapens aan allerlei landen of opstandelingen. Ik blijf die verontwaardiging misplaatst vinden. Het is nogal naïef om te denken dat Rusland niets doet om zijn slinkende voorraden aan te vullen. Het was een kwestie van tijd tot ze een land zouden vinden die aan hen wil leveren. Iran verbaast mij niet eens. Die zijn door de Amerikanen lang genoeg gepest. Ja, de Ayatollahs zijn rotzakken, I know. Maar die zitten daar ook dankzij de Amerikanen, dus die moeten niet meer zeuren.

Barst weer van de whataboutisms ongetwijfeld, maar dat boeit mij niet zo. Ik ben realistisch en dit is gewoon wat er gebeurt. Een logisch gevolg.
Ik volg jouw redenatie niet echt. Je onderbouwt met een logisch relaas (wat ik in ieder geval grotendeels wel volg) waarom mensen niet verontwaardigd zouden moeten zijn. Verontwaardiging is een emotie en de verklaring daarvan moet je zoeken in waarom mensen reageren zoals ze doen. Dat heeft vaak met logica niks van doen, vaak wel met moraal en ethiek. Verontwaardiging komt doorgaans voort uit een mening. In die zin vind ik dat jouw argumentatie niet aansluit op het punt dat je wilt maken. Dat iets logisch is wil niet zeggen dat je er niet verontwaardigd over kunt of mag zijn. Als een crimineel met een volautomatisch wapen in een wijk loopt en aangevallen wordt en hij leegt zijn magazijn in die woonwijk met kinderen dan kun je dat logisch vinden en tóch verontwaardigd zijn.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Dit is niet ver van Marioepol (edit: hemelsbreed dan, het is in Rusland aan de andere kant van het water)

[ Voor 28% gewijzigd door user109731 op 17-10-2022 18:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heftig, de piloot heeft zich kunnen redden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfSDR62WAAIb3x7?format=jpg&name=small

Het vliegtuig zou een Su-34 geweest zijn:

[ Voor 44% gewijzigd door XWB op 17-10-2022 18:00 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Best nog wel een eindje hoor (kilometer of 50), en aan de andere kant van het water (tegenover Marioepol), Russisch grondgebied. Lijkt om een L-39 jet trainer te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Yaksa op 17-10-2022 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Bewegende beelden

[ Voor 72% gewijzigd door Maestro op 17-10-2022 17:58 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:01
XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:51:

[Afbeelding]
Even serieus, ik begrijp dat wanneer de aantallen vliegtuigen/-bewegingen omhoog gaan de frequentie van de staart percentiles ook omhoog gaat. Maar er vallen echt wel veel vliegtuigen uit de lucht in dat Rusland hoor.

Je zou er wonen.

Je zou president zijn en ondanks al die zooi nog steeds moeten volhouden dat de drie daagse operatie goed gaat :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Afbeelding]
Voor de RU demilitairisation is UA niet eens nodig :+

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-10 16:17
nietszeggende meme voegt niets toe aan deze discussie

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 18-10-2022 08:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
En opnieuw zijn gevangen uitgewisseld tussen Oekraïne en Rusland:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:47:
[...]
Ik volg jouw redenatie niet echt. Je onderbouwt met een logisch relaas (wat ik in ieder geval grotendeels wel volg) waarom mensen niet verontwaardigd zouden moeten zijn. Verontwaardiging is een emotie en de verklaring daarvan moet je zoeken in waarom mensen reageren zoals ze doen. Dat heeft vaak met logica niks van doen, vaak wel met moraal en ethiek. Verontwaardiging komt doorgaans voort uit een mening. In die zin vind ik dat jouw argumentatie niet aansluit op het punt dat je wilt maken. Dat iets logisch is wil niet zeggen dat je er niet verontwaardigd over kunt of mag zijn. Als een crimineel met een volautomatisch wapen in een wijk loopt en aangevallen wordt en hij leegt zijn magazijn in die woonwijk met kinderen dan kun je dat logisch vinden en tóch verontwaardigd zijn.
Dat voorbeeld van die crimineel is van een heel andere orde, maar inderdaad, een crimineel hoeft zich niet aan de wet te houden (dat is immers zijn vak). Dus waar de poltie in een druk winkelcentrum juist niet zal schieten, doet een crimineel dat weer wél.
Maar misschien ben ik wel veel te nuchter. Ik snap ook niet dat Rusland verontwaardigd is over aanvallen op hun spulletjes (bruggen enzo) terwijl zij erom gevraagd hebben met die inval. Dus ja, ik verwacht niet van Rusland dat ze braaf wachten tot al hun wapens op zijn en dan met stokken gaan gooien ofzo. Dus in die zin is het gewoon iets dat je kunt verwachten en de verontwaardiging zie ik niet. Zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

mphilipp schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:02:
[...]

Dat voorbeeld van die crimineel is van een heel andere orde, maar inderdaad, een crimineel hoeft zich niet aan de wet te houden (dat is immers zijn vak). Dus waar de poltie in een druk winkelcentrum juist niet zal schieten, doet een crimineel dat weer wél.
Maar misschien ben ik wel veel te nuchter. Ik snap ook niet dat Rusland verontwaardigd is over aanvallen op hun spulletjes (bruggen enzo) terwijl zij erom gevraagd hebben met die inval. Dus ja, ik verwacht niet van Rusland dat ze braaf wachten tot al hun wapens op zijn en dan met stokken gaan gooien ofzo. Dus in die zin is het gewoon iets dat je kunt verwachten en de verontwaardiging zie ik niet. Zal wel aan mij liggen.
Deze oorlog maakt vooral veel duidelijk, of bevestigd eigenlijk wat we al wisten. Rusland, Iran, Noord-Korea en landen die Rusland openlijk steunen zijn het afvoerputje van de mensheid, landen waar we niks mee te maken moeten willen hebben en die we lekker in hun eigen sop gaar moeten laten koken.

Ik denk dat veel mensen uit gaan van het goede in de mens, dus dat zelfs dat soort shithole landen door hebben wat gepast is en niet gepast, daar komt de teleurstelling denk ik vandaan. Les: dat soort landen moet je gewoon opgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

user109731 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:48:
[Twitter]
Dit is niet ver van Marioepol (edit: hemelsbreed dan, het is in Rusland aan de andere kant van het water)
Het schijnt om een Su-34 te gaan:
https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1582037610666811397

https://nitter.it/bayraktar_1love/status/1582040874111840261

Dus alleen de piloot zat er in? De Su-34 is een tweezitter namelijk

Edit: ze hebben het over pilots, dus twee :P

[ Voor 20% gewijzigd door _Eend_ op 17-10-2022 18:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:52
[Twitter]
Zou het zo zijn dat het gebrek aan onderdelen ze nu een beetje de das om gaat doen?

Wel een ontzettend goed getimede foto die @XWB neerzette :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
[Twitter]
Zou dit betekenen dat ze vliegen met onbetrouwbare vliegtuigen wegens sancties en slecht onderhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Flinke brand zeg, hier is nog wat videomateriaal:

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Dat is niet best, zelf ejecten terwijl je toestel midden in een woonwijk crasht. Ik neem aan dat dit goed onderzocht zal gaan worden zodat vast kan worden gesteld of ze nog iets hadden kunnen doen om deze uitkomst te voorkomen. Kuch.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-10 12:57
pro_6or schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:31:
Dat is niet best, zelf ejecten terwijl je toestel midden in een woonwijk crasht. Ik neem aan dat dit goed onderzocht zal gaan worden zodat vast kan worden gesteld of ze nog iets hadden kunnen doen om deze uitkomst te voorkomen. Kuch.
Do i smell sarcasme :D

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:27

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

dr.lowtune schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:10:
[...]

Deze oorlog maakt vooral veel duidelijk, of bevestigd eigenlijk wat we al wisten. Rusland, Iran, Noord-Korea en landen die Rusland openlijk steunen zijn het afvoerputje van de mensheid, landen waar we niks mee te maken moeten willen hebben en die we lekker in hun eigen sop gaar moeten laten koken.

Ik denk dat veel mensen uit gaan van het goede in de mens, dus dat zelfs dat soort shithole landen door hebben wat gepast is en niet gepast, daar komt de teleurstelling denk ik vandaan. Les: dat soort landen moet je gewoon opgeven.
Bedoel je met landen niet regimes? Ik weet niet of je het nieuws uit Iran van de afgelopen weken hebt meegekregen, maar met dat in gedachten zou het gewoon opgeven van dat land en in eigen sop gaarkoken m.i. niet goed zijn. Het regime daarentegen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 22:48
Neerstorten in een trainingsmissie dichtbij de oorlog maar wel vol met ammo zitten? Riekt naar een toekomstige claim dat het een aanslag is van Oekraïne zodat er weer drones goedgepraat zullen worden.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:50

Fiber

Beaches are for storming.

[Afbeelding]

Het vliegtuig zou een Su-34 geweest zijn:

[Twitter]

[Twitter]
Prachtig! _/-\o_

Zou deze nou morgen of zo ook in het lijstje Russische Verliezen komen of telt een trainingsongeluk boven Rusland niet? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 12:38

marapuru

db.

Er lijkt nu ook beeldmateriaal te zijn van dat het vliegtuig in flight al leek te exploderen, of in de fik staat.

https://t.me/breakingmash/39156

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

marapuru schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:00:
Er lijkt nu ook beeldmateriaal te zijn van dat het vliegtuig in flight al leek te exploderen, of in de fik staat.

Friendly fire blijft ook altijd nog mogelijk.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:27

Kan goed zijn dat op dat moment de piloot op eject drukte ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dat kan net zo goed het schietstoelmechanisme zijn. Dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.kijkmagazine.nl/app/uploads/sites/3/2022/01/schietstoel.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:07
Hoe dan ook, ik zie vuur. En in dit geval is dat goed :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
YakuzA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:03:
[...]

Friendly fire blijft ook altijd nog mogelijk.
Nah, ik denk een piloot die een peukje wou roken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Een SU-34 is overigens een 2 persoons kist. Een piloot en een navigator/wapenbediener.

Ik zag op de foto maar 1 chute.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GENETX schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:10:
[...]

Nah, ik denk een piloot die een peukje wou roken :+
En toen was de knop van de elektrische aansteker per ongeluk de eject button 8)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:13:
[...]

En toen was de knop van de elektrische aansteker per ongeluk de eject button 8)
Interne chaff ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:55:
Zou deze nou morgen of zo ook in het lijstje Russische Verliezen komen of telt een trainingsongeluk boven Rusland niet? O-)
Oryx heeft 'm wel toegevoegd:
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1582041954497724417]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
[Twitter]
Ik zag een video bij onze vriend Dennis op zijn Telegram kanaal en daar zag je dat het toestel, zo te zien zonder aanleiding, hoogte verloor. En de eerste leek inderdaad op een schietstoel

https://t.me/pilotblog/1215

[ Voor 25% gewijzigd door winwiz op 17-10-2022 19:24 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asing
_Eend_ schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Het gaat om een aanval op de SAM sites op dat vliegveld met AGM-88 HARMS:

[Twitter]https://nitter.it/noclador/status/1581585125741015041

Begin van het filmpje. UA vliegt met een paar drones naar Belgorod. De S-300 batterij haalt vervolgens die drones neer (jippie bericht van Rusland). Daarna weet UA exact waar die S-300 systemen staan, en hun radar is aan vanwege het spotten van de drones. Vervolgens schiet UA HARM raketten die ook weer worden gezien maar de S-300 raketten kunnen ze niet pakken.

Ten koste van een paar drones en HARM raketten is er weer een SAM batterij naar de schrootvelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

HTT-Thalan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:03:
[...]

Dat kan net zo goed het schietstoelmechanisme zijn. Dat ziet er zo uit:

[Afbeelding]
Mmmh, zo ziet het er bij mij ook wel eens uit na een afhaalmaaltijd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

asing schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:24:
[...]

[YouTube: Ukraine attacked Belgorod, Russia]

Begin van het filmpje. UA vliegt met een paar drones naar Belgorod. De S-300 batterij haalt vervolgens die drones neer (jippie bericht van Rusland). Daarna weet UA exact waar die S-300 systemen staan, en hun radar is aan vanwege het spotten van de drones. Vervolgens schiet UA HARM raketten die ook weer worden gezien maar de S-300 raketten kunnen ze niet pakken.

Ten koste van een paar drones en HARM raketten is er weer een SAM batterij naar de schrootvelden.
Als ik het goed heb begrepen kunnen de HARMs aan een vliegtuig dat niet met ze kan integreren (soviet toestel) alleen in een stand alone modus opereren waarbij het naar een vooringesteld coördinaat kan vliegen. Ik denk niet dat deze batterij daadwerkelijk op drones heeft geschoten. (Wel twee toestellen Oekraïense toestellen boven Poltova neergehaald). Ze zullen satelliet beelden hebben, de HARMs op deze coördinaten hebben afgevuurd.

Wellicht zullen ze normaal niet op batterijen in Rusland schieten, maar wel als die ook echt gebruikt worden zoals deze. Of misschien zijn ze pas ontdekt nadat ze hebben geschoten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03

AndereKoekoek

Ping! Pong?

dr.lowtune schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:10:
[...]

Je moet hier even een scheiding maken tussen het land/de inwoners en het regime. In Iran is er heel veel onvrede en willen ze hun vrijheid terug wat veel mensen met de dood moeten bekopen.

Het grote deel van het volk staat absoluut niet achter Rusland. En zien de Oekraïners zelf als een soort van lotgenoten. Beide lijden door de tirannie van één gek en de kring eromheen.
Die mensen die door middel van angst hun macht proberen te behouden.

In Iran is een beruchte gevangenis,Evin,waar alle politieke gevangenen zitten. Politici, journalisten, auteurs, kunstenaars, muziekartiesten , poëten etc. Maar ook een nieuwe generatie hooggeleerde mensen die onlangs zijn opgepakt op hun universiteit. Mensen die op enige wijze kritiek hebben geuit op het regime.

Anonymous heeft camerabeelden vrijgegeven dmv een hack. Waarin brute martelingen te zien zijn en veel mensen komen er niet levend uit.

Deze gevangenis stond 'toevallig' dit weekend ineens in brand. En is er uren lang geschoten in de gevangenis. Toevallig waren er voordat er ook maar iets gebeurde al een grote hoeveelheid elite troepen aangekomen bij de gevangenis. Een tijd daarna ging het alarm af, was er brand en is er van begin van de avond tot diep in de nacht geschoten.

De bevolking zelf is met hun autos de straat op gegaan en hebben alle straten in een wijde omtrek vastgezet zodat er niet nog meer politie naar de gevangenis konden gaan en de schade te beperken.

Overheid zegt eerst dat er slechts 8 gewonden zijn. Daarna dat er 44 doden zijn en dat werd gecorrigeerd naar 4, maar nu zijn het er toch 8.

Ondertussen weet iedereen dat er véél meer mensen zijn gedood die avond. De lichamen worden buiten de stad gedumpt in de bergen etc. En soms worden ze dan maanden later gevonden door iemand. Dusdanig verminkt dat een dna test nodig is om de identiteit vast te stellen.

Dat is wat het land en de inwoners van Iran te verduren hebben. Al meer dan 40 jaar lang.
Om hen nou het afvalputje van de mensheid te noemen vind ik een belediging voor de strijd die zij al zo lang leveren, terwijl wij veilig in onze verwarmde huisje zitten te internetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:48
asing schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:12:
Een SU-34 is overigens een 2 persoons kist. Een piloot en een navigator/wapenbediener.

Ik zag op de foto maar 1 chute.
Je ziet op de filmpjes wel 2x een flits. Waarschijnlijk dus 2x eject.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Ik zit nog even dat filmpje hierboven te af te kijken, en er komt iets naar voren wat je niet verwacht.

Er blijken 3 verdedigingslinies te zijn.

Linie 1 : convicts (veroordeelden)
Linie 2 : Mobiks
Linie 3 : de beroeps

Linie 2 heeft de opdracht Linie 1 overhoop te schieten als die zich terugtrekken. Artur stelt dat Linie 3 waarschijnlijk dezelfde opdracht heeft voor Linie 2. 15 minuten in het filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AndereKoekoek schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Je moet hier even een scheiding maken tussen het land/de inwoners en het regime. In Iran is er heel veel onvrede en willen ze hun vrijheid terug wat veel mensen met de dood moeten bekopen.

Het grote deel van het volk staat absoluut niet achter Rusland. En zien de Oekraïners zelf als een soort van lotgenoten. Beide leiden door de tirannie van één gek en de kring eromheen.

Mensen die door middel van angst bij macht proberen te behouden.

Er is 1 gevangenis waar alle politieke gevangenen zitten. Politici, journalisten, kunstenaars, muziekartiesten , poëten etc. Maar ook een nieuwe generatie hooggeleerde mensen die onlangs zijn opgepakt op hun universiteit.

Anonymous heeft camerabeelden vrijgegeven dmv een hack. Waarin brute martelingen te zien zijn en veel mensen komen er niet levend uit.

Deze gevangenis stond 'toevallig' dit weekend ineens in brand. En is er uren lang geschoten in de gevangenis. Toevallig waren er voordat er ook maar iets gebeurde al een grote hoeveelheid elite troepen aangekomen bij de gevangenis. Een tijd daarna ging het alarm af, was er brand en is er van begin van de avond tot diep in de nacht geschoten.

De bevolking zelf zijn met hun autos de straat op gegaan en hebben alle straten in een wijd eomtrek vastgezet zodat er niet nog meer politie naar de gevangenis kunnen.

Overheid zegt eerst dat er slechts 8 gewonden zijn. Daarna dat er 44 doden zijn en dat werd gecorrigeerd naar 4, maar nu zijn het er toch 8.

Ondertussen weet iedereen dat er véél meer mensen zijn gedood die avond. De lichamen worden buiten de stad gedumpt in de bergen etc. En soms worden ze dan maanden later gevonden door iemand. Dusdanig verminkt dat een dna test nodig is om de identiteit vast te stellen.

Dat is wat het land en de inwoners van Iran te verduren hebben. Al meer dan 40 jaar lang.
Om hen nou het afvalputje van de mensheid te noemen vind ik een belediging voor de strijd die zij al zo lang leveren, terwijl wij veilig in onze verwarmde huisje zitten te internetten.
Helemaal mee eens. Zelf gevolleyballed met een vluchteling uit Iran, zeer eerbaar persoon. N=1 maar ok. Die mensen zitten gevangen. Plus, in DLD stemde in de jaren 30 oohooguit een derde op hitler. Wij hebben hier ook altijd genoeg aanhangers van dat soort malloten als er in Iran en Rusland daadwerkelijk aan de macht zijn. Kleine, maar fanatieke basis, angstcultuur, groepen keiharde knokploegen. Zie er maar weer af te komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
pro_6or schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:31:
[...]

Als ik het goed heb begrepen kunnen de HARMs aan een vliegtuig dat niet met ze kan integreren (soviet toestel) alleen in een stand alone modus opereren waarbij het naar een vooringesteld coördinaat kan vliegen. Ik denk niet dat deze batterij daadwerkelijk op drones heeft geschoten. (Wel twee toestellen Oekraïense toestellen boven Poltova neergehaald). Ze zullen satelliet beelden hebben, de HARMs op deze coördinaten hebben afgevuurd.

Wellicht zullen ze normaal niet op batterijen in Rusland schieten, maar wel als die ook echt gebruikt worden zoals deze. Of misschien zijn ze pas ontdekt nadat ze hebben geschoten.
Ik zou er niet van opkijken als UA zo slim is dat ze zelf de integratie kunnen maken, maar stel dat ze dat niet hebben, dan is deze optie denk ik een goede:
Third and finally, is the Pre-Briefed mode, in which HARM is programmed to fly to the area of a specific threat, or potential threat, or vulnerable area, before it leaves the aircraft.

In this preemptive scenario, the missile is launched ‘blind,’ typically at a longer range, using a highly lofted trajectory to maximize its ‘hang time,’ with the aim of acquiring a target during its flight.
De Russen zullen niet gek zijn, die zetten de radar niet aan als dat niet hoeft. Ze weten dat die HARM dingen er zijn. Dan vlieg je met wat drones naar binnen. Die worden gespot, de radar gaat aan en zodra je de raketten van de S300 omhoog ziet gaan druk je af op de HARM raketten. Die locken op de S300 radar en zo gaan ze eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AndereKoekoek schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Het grote deel van het volk staat absoluut niet achter Rusland. En zien de Oekraïners zelf als een soort van lotgenoten. Beide leiden door de tirannie van één gek en de kring eromheen.

Mensen die door middel van angst hun macht proberen te behouden.

Ein Iran is een beruchte gevangenis,Evin,waar alle politieke gevangenen zitten. Politici, journalisten, auteurs, kunstenaars, muziekartiesten , poëten etc. Maar ook een nieuwe generatie hooggeleerde mensen die onlangs zijn opgepakt op hun universiteit. Mensen die op enige wijze kritiek hebben geuit op het regime.

De bevolking zelf is met hun autos de straat op gegaan en hebben alle straten in een wijde omtrek vastgezet zodat er niet nog meer politie naar de gevangenis konden gaan en de schade te beperken.

Op basis van de repuratie van het regime van Iran wil ik je geloven op je woord maar ik ben toch nieuwsgierig of je wat bronnen hebt :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mphilipp schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:02:
[...]
Dus in die zin is het gewoon iets dat je kunt verwachten en de verontwaardiging zie ik niet. Zal wel aan mij liggen.
Ik zie dat je weer de link maakt tussen logica en verontwaardiging. Het is logisch dus je hoeft niet verontwaardigd te zijn. Maar iets dat niet logisch is kun je ook niet verontwaardigd over zijn. En iets dat logisch is kun je wel degelijk verontwaardigd over zijn. Verwar je verontwaardigd misschien met verbaasd?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 15:19
Een drone filmt een drone die door een MANPAD tot stofdeeltjes wordt geschoten:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Verder veel beelden van mensen die soms met succes die vliegende Iraanse brommers uit de lucht schieten. Probleem lijkt mij dat ze alsnog neerkomen, op een andere plek dan bedoeld maar dat kan net zo goed een flatgebouw zijn.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NiGeLaToR schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:17:
Een drone filmt een drone die door een MANPAD tot stofdeeltjes wordt geschoten:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Verder veel beelden van mensen die soms met succes die vliegende Iraanse brommers uit de lucht schieten. Probleem lijkt mij dat ze alsnog neerkomen, op een andere plek dan bedoeld maar dat kan net zo goed een flatgebouw zijn.
Ontploffen ze dan nog, of vallen ze gewoon neer zoals andere brommers die omknikkeren?

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

Ontploffen ze dan nog, of vallen ze gewoon neer zoals andere brommers die omknikkeren?
Helaas dan nog steeds dezelfde boem bij het neervallen van wat ik zag op filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 15:19
gise schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:38:
[...]

Helaas dan nog steeds dezelfde boem bij het neervallen van wat ik zag op filmpje
Jup, vandaar dat ik vermoed dat soms onbedoeld dingen geraakt worden als de drone uit de lucht geschoten wordt.

Met een manpad ontploft ie eerder in de lucht.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Hier filmpje:

https://t.me/ukrainenowenglish/20589

Dus hoewel ze deze dan (misschien, weet het niet zeker) neergeschoten hebben, zie ik het toch nog niet direct als een succes.

[ Voor 54% gewijzigd door gise op 17-10-2022 20:44 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

JT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:13:
[...]

Op basis van de repuratie van het regime van Iran wil ik je geloven op je woord maar ik ben toch nieuwsgierig of je wat bronnen hebt :)
Geen idee waar je precies een bron van wil hebben. De brand in de gevangenis is door de mainstream media wel benoemd, maar voornamelijk hetgeen wat op de staatstelevisie is medegedeeld.

Mijn vrouw is Iraans en krijgen veel informatie doorgestuurd van familie. Familie uit Iran zelf, maar de meeste zijn het land uit en wonen in Nieuw Zeeland, Australië, Japan, Nederland, Noorwegen, Vs, Canda enz die allerlei dingen naar elkaar doorsturen.

Verhalen van mensen die we tegen komen bij de protesten in Eindhoven, Amsterdam, Den Haag.

Wil je meer weten over de opstand daar. En ook berichten over Evin gevangenis, dan heb je:
https://mobile.twitter.com/1500tasvir
Hier staat veel informatie in Farsi. Dit kanaal is ook gebruikt om mensen op te roepen de straten te blokkeren rondom de gevangenis.

Ze hebben ook een wat beperkter kanaal in het engels:
https://mobile.twitter.com/1500tasvir_en

Naast dit zijn er nog veel meer dingen gebeurd. De sjiietische overheidstroepen die bij een Soennitische moskee na het gebed bij de uitgang stonden met machinegeweren en zo 50+ mensen neer hebben geschoten 2 weken geleden op vrijdag in Zahedan.

Zelfs kinderen van 6 jaar doodgeschoten door de troepen die gewoon buiten speelden.

Je zou er zo een heel Tweakers topic aan kunnen wijden, maar het is een ver van hun bed voor de meesten hier.

Wil het topic verder ook niet kapen hier, maar wilde wel even mijn stem laten gelden en de opmerking over het Iraanse volk ontkrachten.

Nog een laatste edit:

Heel mooi protest lied wat verteld wat de mensen voelen. Leven onder het regime, zonder vrijheid, zonder eten en geld. Mogen elkaar niet kussen in het openbaar. Vrouwen mogen niet dansen en/of zingen etc etc.
Hij is daarna meteen opgepakt. Heeft het nummer op zijn kanalen verwijderd en een verklaring online gezet dat het niet de bedoeling wat dat de buitenlandse boze krachten(regeringen) misbruik van het nummer zouden maken. Etc etc.
Natuurlijk een vanuit de overheid geforceerd iets.

Hier even een Engels vertaling:

[ Voor 16% gewijzigd door AndereKoekoek op 17-10-2022 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AndereKoekoek schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Geen idee waar je precies een bron van wil hebben. De brand in de gevangenis is door de mainstream media wel benoemd, maar voornamelijk hetgeen wat op de staatstelevisie is medegedeeld.

Mijn vrouw is Iraans en krijgen veel informatie doorgestuurd van familie. Familie uit Iran zelf, maar de meeste zijn het land uit en wonen in Nieuw Zeeland, Australië, Japan, Nederland, Noorwegen, Vs, Canda enz die allerlei dingen naar elkaar doorsturen.

Verhalen van mensen die we tegen komen bij de protesten in Eindhoven, Amsterdam, Den Haag.

Wil je meer weten over de opstand daar. En ook berichten over Evin gevangenis, dan heb je:
https://mobile.twitter.com/1500tasvir
Hier staat veel informatie in Farsi. Dit kanaal is ook gebruikt om mensen op te roepen de straten te blokkeren rondom de gevangenis.

Ze hebben ook een wat beperkter kanaal in het engels:
https://mobile.twitter.com/1500tasvir_en

Naast dit zijn er nog veel meer dingen gebeurd. De sjiietische overheidstroepen die bij een Soennitische moskee na het gebed bij de uitgang stonden met machinegeweren en zo 50+ mensen neer hebben geschoten 2 weken geleden op vrijdag in Zahedan.

Zelfs kinderen van 6 jaar doodgeschoten door de troepen die gewoon buiten speelden.

Je zou er zo een heel Tweakers topic aan kunnen wijden, maar het is een ver van hun bed voor de meesten hier.

Wil het topic verder ook niet kapen hier, maar wilde wel even mijn stem laten gelden en de opmerking over het Iraanse volk ontkrachten.
Die gevangenis kan niet missen inderdaad. Maar meer van het dumpen van die lichamen in de bergen enzo. Ik zal die Twitteraccounts eens bekijken, thanks. En wat betreft ver van je bed, Jemen is daar ook zo een supertriest voorbeeld van. Ver weg, niks te halen dus niemand interesseert het wat ;( Maar goed, ik zal even stoppen met offtopic gaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Benieuwd of er nog gevolgen zullen zijn voor Iran nu het land drones aan Rusland verkoopt:

U.S. says Iran supplying drones to Russia violates U.N. resolution
The United States agrees with British and French assessments that Iran supplying drones to Russia would violate U.N. Security Council 2231, U.S. State Department spokesman Vedant Patel said on Monday.

"Earlier today our French and British allies publicly offered the assessment that Iran’s supply of these UAVs (for) Russia is a violation of UN Security Council resolution 2231," Patel told reporters, referring to unmanned aerial vehicles (UAVs), or drones. "This is something that we agree with."
Resolution 2231 endorsed the 2015 nuclear deal between Iran and six powers - Britain, China, France, Germany, Russia and the United States - that limited Tehran's uranium enrichment activity, making it harder for Iran to develop nuclear arms while lifting international sanctions.

Under the resolution, a conventional arms embargo on Iran was in place until October 2020. Despite U.S. efforts under former president Donald Trump, who took the United States out of the deal in 2018, to extend the arms embargo, the Security Council rejected this, paving the way for Iran to resume arms exports.

However, Western diplomats said the resolution still includes restrictions on missiles and related technologies that last until October 2023 and that encompass the export and purchase of advanced military systems such as drones.
John Kirby (National Security Council) claimt dat Iran overweegt om nog meer wapens te leveren aan Rusland:

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 17-10-2022 20:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:51:
Benieuwd of er nog gevolgen zullen zijn voor Iran nu het land allerlei wapens aan Rusland verkoopt:

[...]

[...]

John Kirby (National Security Council) claimt dat Iran overweegt om nog meer wapens te leveren aan Rusland:

[Twitter]
Tja, wat kan de VN doen? Ik zou het oprecht niet weten (mijn kennis van de VN is ook beperkt). Het land is sowieso al zwaar gesanctioneerd. En de omliggende landen zijn ook zo opportunistisch als de pest, ik ben er niet van overtuigd dat ze meewerken aan sancties of gevolgen als het ze ook maar enigszins raakt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Benieuwd of er nog gevolgen zullen zijn voor Iran nu het land drones aan Rusland verkoopt:

[...]
[...]

[Twitter]
Lekker weer. Dit is nog een nageboorte van het terugtrekken door Trump uit de atoomdeal?
Het leest alsof als de atoomdeal nog in plaats was, het wapenembargo ook door had gelopen?

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:07

bloody

0.000 KB!!

Een fijne thread welke uitlegt waarom het onwaarschijnlijk is dat Belarus binnenvalt bij de zuiderburen.

TL;DR
- De 9k gearriveerde Russen zijn ws mobiks op trainingskamp
- Het moeras op de grens maakt het fysiek bijna een onmogelijke opgave + UA heeft alle grensovergangen onmogelijk gemaakt
- Er gaat juist zwaar materiaal vanuit Belarus naar Rusland ipv andersom (wat handig zou zijn bij een aanval)
- Het is vooral voor de bühne, veel geschreeuw, blaffende honden etc.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[...]

[...]

[Twitter]
Denk dat het hier gaat om de nieuwe drones met ene groter bereik en ook de kruisraketten die volgens de VS geleverd zullen worden.

Vraag mezelf alleen af wat ze nog moeten doen richting Iran. Er gelden al zoveel sancties en ga ervan uit dat ze de bevolking niet willen raken, maar juist het regime.

Dit weekend waren er ook foto's dat de flashbang/stun grenades die zijn gebruikt door de overheid geproduceerd zijn in het Westen. Iets wat ze ivm de sancties helemaal niet mogen verkopen aan Iran.

Theoretisch gezien kan iemand een lege huls vanuit het westen het naar binnen hebben gesmokkeld om zo bewijs materiaal te plaatsen. Maar het lijkt vergezocht en risicovol.

De grote vraag is voor hoe de Iraanse overheid aan dat spul komt. Met alle sancties die er zijn... Als ze die gewoon hebben kunnen kopen, dan zijn al die sancties ook maar een wassen neus. En geldt dat niet alleen voor Iran, maar ook Rusland en Noord Korea.

Bron hiervoor zijn wel alleen doorgestuurde foto's. Berichten op Twitter enz. Voor Iran is er geen Oryx kanaal ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNUd0n7P5aJmK6x2KjJkE3k-xtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhZsW63ZqmOYEQMN73tG5IuJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 17-10-2022 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 18:01
JT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Tja, wat kan de VN doen? Ik zou het oprecht niet weten (mijn kennis van de VN is ook beperkt). Het land is sowieso al zwaar gesanctioneerd. En de omliggende landen zijn ook zo opportunistisch als de pest, ik ben er niet van overtuigd dat ze meewerken aan sancties of gevolgen als het ze ook maar enigszins raakt.
Ik heb ook niet de indruk dat er nog veel additionele sancties mogelijk zijn richting Iran. Buiten al het probleem dat het op het moment niet heel opportuun is om het regime te verblijden met "buitenlandse agressie" als afleidingsmanoeuvre voor de binnenlandse onrust.

Het maximale effect wat te verwachten is, is dat dit wordt gebruikt als reden om ook de wapenleveranties aan Oekraïne uit te breiden. Zeker wanneer Rusland kruisraketten af zou nemen, ontstaat er een goede reden om de felbegeerde ATACMS te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
bloody schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:14:

TL;DR
- De 9k gearriveerde Russen zijn ws mobiks op trainingskamp
- Het moeras op de grens maakt het fysiek bijna een onmogelijke opgave + UA heeft alle grensovergangen onmogelijk gemaakt
- Er gaat juist zwaar materiaal vanuit Belarus naar Rusland ipv andersom (wat handig zou zijn bij een aanval)
- Het is vooral voor de bühne, veel geschreeuw, blaffende honden etc.
Punt drie klopt inderdaad: tanks uit Belarus zijn via Rusland in de Donbas aangekomen.

Zolang we geen troepenopbouw bij de grens Belarus - Oekraïne zien is er geen aanstaande dreiging vanuit die hoek. Maar wel iets om in de gaten te blijven houden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:16:
Transport van gemobiliseerden in Rostov?

[Afbeelding]
https://twitter.com/i/lists/1547858120017268736

Efficiënte manier om mensen te transporteren. Wel slecht voor het moraal.
En vervolgens gaat de trein zo weer terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlP8wV5CFsBdjG5ecZZgpKr7gGA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QBUryZQX7V3RySvXM15d82uM.png?f=fotoalbum_large

even de verbrandde lichamen blacked out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
[...]

De VN kan niet veel doen.

Maar het is weer een escalatie die de US wellicht zal willen beantwoorden. Als straks zou blijken dat Rusland veel Iraanse raketten richting Oekraïne schiet, dan wordt het misschien tijd om toch maar ATACMS te leveren.

Beter om de bron aan te pakken (= lanceersite), dan raketten en drones uit de lucht te hoeven schieten:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ja, ook hier weer geldt; voorkomen is beter dan genezen.
Alleen gaan ATACMS niet voorkomen dat Iran de drones aan Rusland verkoopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 01:20
[...]

De Iraanse wapenindustrie is volledig ingericht om ondanks de sancties wapens te kunnen fabriceren. Dus meer sancties zullen niet veel uithalen op dat front. Waarschijnlijk speelt Iran een hoger spel, en is het ze niet alleen maar te doen om de Roebels uit Rusland. De herziening van de 'Iran deal' lijkt op sterven na dood, maar Iran wil sanctieverlichting. Dat was kort door de bocht ook de strekking van de eerste deal ("maak geen kernwapens en we verlichten de sancties").

Ik denk dat Iran een hoog spel speelt met de inzet "Verlicht onze sancties, en we stoppen met wapenleveranties aan Rusland". Het is een soort blackmail waar je moeilijk aan toe kunt geven, zeker niet nu er grote protesten zijn in Iran. Het laatste wat je wil is als Westen de schijn wekken het regime te steunen tegen de demonstranten.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Tom Paris schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:05:
[...]

De Iraanse wapenindustrie is volledig ingericht om ondanks de sancties wapens te kunnen fabriceren. Dus meer sancties zullen niet veel uithalen op dat front. Waarschijnlijk speelt Iran een hoger spel, en is het ze niet alleen maar te doen om de Roebels uit Rusland. De herziening van de 'Iran deal' lijkt op sterven na dood, maar Iran wil sanctieverlichting. Dat was kort door de bocht ook de strekking van de eerste deal ("maak geen kernwapens en we verlichten de sancties").

Ik denk dat Iran een hoog spel speelt met de inzet "Verlicht onze sancties, en we stoppen met wapenleveranties aan Rusland". Het is een soort blackmail waar je moeilijk aan toe kunt geven, zeker niet nu er grote protesten zijn in Iran. Het laatste wat je wil is als Westen de schijn wekken het regime te steunen tegen de demonstranten.
Een damned if you do, damned if you don't situatie dus. Al kun je met intel, EW en wapens de pijn van UA wel verlichten.

Aan de andere kant geef je Iran nu wel de kans om hun wapens te verbeteren, ook al worden ze niet volgens de Iraanse doctrine ingezet, dus hoeveel nut hebben de "tests" van Rusland zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

gise schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:04:
Ja, ook hier weer geldt; voorkomen is beter dan genezen.
Alleen gaan ATACMS niet voorkomen dat Iran de drones aan Rusland verkoopt.
Nee, maar voorkomen dat (een deel van) de drones kunnen opstijgen is beter dan proberen te voorkomen dat ze op hun voorgeprogrammeerde plek "landen". Nog los van de voordelen van andere aangerichte schade aan militaire infra en verloren roebels.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:44:
Het papierwerk is eindelijk gedaan, en de EU gaat een vergelijkbaar programma voor training van UA soldaten zoals de UK in parallel draaien lijkt het:

[...]

https://www.ukrinform.net...rainian-armed-forces.html
En Hongarije is tegen... maar durfde niet helemaal nee zeggen :p
De trainingsmissie van de Europese Unie voor Oekraïense militairen gaat door, maar krijgt niet de steun van alle 27 lidstaten. Hongarije heeft zich uitgesproken tegen de trainingsmissie, ondanks de oproep van buitenlandminister Wopke Hoekstra en collega’s om in oorlogstijd de eenheid te bewaren.

Bij één tegenstem van een lidstaat zou de missie al niet doorgaan. Dat was in dit geval niet aan de orde, omdat Hongarije in de woorden van zijn buitenlandminister koos voor ‘constructieve onthouding’ van stemming.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:15:
[...]

En Hongarije is tegen... maar durfde niet helemaal nee zeggen :p

[...]
Hongarije is ook niks anders dan het schoothondje van Rusland. Land is ook zo corrupt als maar kan aan de top. Die president al helemaal.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Word tijd dat we wat lichte sancties gaan instellen voor Hongarije (bijvoorbeeld vermindering EU subsidies).

En als we dan toch bezig zijn; een stevig(er) sanctiepakket voor Wit-Rusland, al zou dat misschien Putin in de kaart kunnen spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 01:20
gise schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:37:
Word tijd dat we wat lichte sancties gaan instellen voor Hongarije (bijvoorbeeld vermindering EU subsidies).
Misschien even het nieuws van het afgelopen halfjaar nagaan ;) Er lopen meerdere procedures bij de Europese Commissie en het Europese Hof om gelden uit o.a. het Coronaherstelfonds niet uit te keren aan Hongarije.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
Tom Paris schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Misschien even het nieuws van het afgelopen halfjaar nagaan ;) Er lopen meerdere procedures bij de Europese Commissie en het Europese Hof om gelden uit o.a. het Coronaherstelfonds niet uit te keren aan Hongarije.
Sterker, er is al een paar miljard in de vrieskast gezet. En nu gaat Hongarije toch dingen veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens deze rus is het derde front gestart: Vanuit Belaros:

https://nitter.it/200_zoka/status/1582114244392124416#m
Pagina: 1 ... 46 ... 61 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid