Luke Skywalker heeft een gesprek gehad met Zelensky
Gelukkig hebben ze wel mutsen voor als het straks echt koud wordt...YakuzA schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:57:
[...]
Gelukkig is de tape blauw en groen
[Afbeelding]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zoveel voorraden heeft Belarus nou ook weer niet, zie:Chaoss schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:09:
Best deprimerend al dat spul uit Belarus...
Wikipedia: List of equipment of the Armed Forces of Belarus
Het is maar een fractie van wat Rusland heeft (of had). Verdeeld over een front van ongeveer 1000 km zal dit spul geen overwicht bieden.
heheh "actor and Jedi master is joining..."wauskoek schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:37:
Luke Skywalker heeft een gesprek gehad met Zelensky
[YouTube: Ukraine asks 'Star Wars' legend for help in fight against Putin]
Het glas is half leeg of half vol. Natuurlijk gaat vooral die zware artillerie nog een hoop ellende veroorzaken, maar het goede nieuws is dat Rusland nu dus blijkbaar echt door hun eigen direct beschikbare voorraden heen is...Chaoss schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:09:
Best deprimerend al dat spul uit Belarus...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dan moeten ze wel eerst iets raken. 60 jaar oud spul is veel minder effectief. Als ze iets raken dan wil het natuurlijk net zo goed, maar daadwerkelijk iets raken is weer iets anders.Raymond schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:28:
[...]
Als zo'n 60jr oud ding je raakt met een kogel/granaat ben je net zo dood als wanneer je geraakt wordt door moderner spul.
Dat klopt.Raymond schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:28:
[...]
Als zo'n 60jr oud ding je raakt met een kogel/granaat ben je net zo dood als wanneer je geraakt wordt door moderner spul.
Het is alleen behoorlijk ineffectief, de "domme" granaten missen iets van 70% hun doel dus er zijn véél granaten nodig om iets te kunnen vernietigen. Ook het bereik is beperkt; moderne artillerie heeft een groter bereik en kan dat oude spul van ver achter de frontlinie vernietigen.
De NAVO zou een mooie uitgebreide oefening aan de grens met Belarus moeten houden en in Finland en Polen. Gewoon nep-invasie oefeningen enzo. Nu halen ze alles daar weg omdat ze toch al decennia weten dat daar 0 dreiging vandaan komt.XWB schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:49:
[...]
Dat klopt.
Het is alleen behoorlijk ineffectief, de "domme" granaten missen iets van 70% hun doel dus er zijn véél granaten nodig om iets te kunnen vernietigen. Ook het bereik is beperkt; moderne artillerie heeft een groter bereik en kan dat oude spul van ver achter de frontlinie vernietigen.
Maargoed, NAVO en iets doen anders dan een ander wapens geven ligt wat lastig. Ik weet het.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Beeldmateriaal van een Oekraïense tankkolom, zie ook de modder waar ze steeds vaker met de maken krijgen:
На марші!🇺🇦🔥🤙 pic.twitter.com/Y0C1bMCrHF
— Inside the Armed Forces of Ukraine (@Inside_the_AFU) 16 oktober 2022
kijk dit is wel een punt ja, beetje jaarlijkse oefening in BE doen, doe dat in Polen of zo, beetje driegen, het nadeel van de highground, de ander weet dat ze relatief veilig zitten, daar mag best aan geknaagd worden imho.NiGeLaToR schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:52:
[...]
De NAVO zou een mooie uitgebreide oefening aan de grens met Belarus moeten houden en in Finland en Polen. Gewoon nep-invasie oefeningen enzo. Nu halen ze alles daar weg omdat ze toch al decennia weten dat daar 0 dreiging vandaan komt.
Maargoed, NAVO en iets doen anders dan een ander wapens geven ligt wat lastig. Ik weet het.
Ukrainians intercepted communication between russian artillerists
De reacties van die Oekraïners zijn imo nog wel het grappigst.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
hmm klinkt en voelt als "regular soldier banter" weet niet hoe ik dit in moet schatten, merk geen zorgen of problemen, meer lol twee kanten op, je wil niet dat je vijand lekker lol heeft je wil dat ze angstig gestresseerd zijn.Maestro schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:10:
Ukrainians intercepted communication between russian artillerists![]()
russen gebruiken uiteraard hoogwaardige communicatie middelen.. Oekraïners gebruiken een dood simpele Baofeng UV5R portofoon van enkele tientjes om hen af te luisteren.Maestro schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:10:
Ukrainians intercepted communication between russian artillerists![]()

Maar ook een grotere kans dat Poetin misschien denkt "goed excuus om mijn troepen daar naartoe te verplaatsen en het land feitelijk te annexeren zonder het formeel te doen".Jerie schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:21:
[...]
Hoe zwakker het leger van Belarus, hoe groter de kans op een geslaagde volksopstand. Of gewoon wat brandjes hier en daar
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
PilatuS schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:48:
[...]
Dan moeten ze wel eerst iets raken. 60 jaar oud spul is veel minder effectief. Als ze iets raken dan wil het natuurlijk net zo goed, maar daadwerkelijk iets raken is weer iets anders.
XWB schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:49:
[...]
Dat klopt.
Wellicht allemaal gelijk maar als het om 500 van die voertuigen te vernietigen het 30 Oekraiense voertuigen en 90 Oekraiense soldaten kost dan is dat toch jammer.ManiacsHouse schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:16:
[...]
Waarschijnlijk toch allerlei ouwe zooi. Gaat net zo hard de schredder/Javelin ik lijkt mij.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Rusland zelf ook, als ze die ‘moderne’ veldcoms open maken blijkt er gewoon een baofeng in te zitten. Tis blijkbaar gelukt om dat intern te verkopen.wauskoek schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:19:
[...]
russen gebruiken uiteraard hoogwaardige communicatie middelen.. Oekraïners gebruiken een dood simpele Baofeng UV5R portofoon van enkele tientjes om hen af te luisteren.
[Afbeelding]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Er is nog een lading BMP-2 gespot langs het spoor:
De tanks uit Belarus lijken vooralsnog naar de Donbas te gaan:
ржд pic.twitter.com/nBUyWfYK60
— IgorGirkin (@GirkinGirkin) 16 oktober 2022
Belarus has already donated 92 T-72A tanks to Russian forces.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 16 oktober 2022
"92 T-72A tankshave already been taken out, which were reactivated from the 969th tank reserve base in the Urechye region, Minsk region."
Belarus continues to supply Russian forces with tanks.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 16 oktober 2022
Recently a train echelon of 25 t72s arrived in Donetsk region.
Kijk, hier wordt de aanleiding van die mobiks schietpartij iets duidelijker door.
Kan er niet rouwig om zijn eigenlijk..
Trouwens... er zijn geruchten daar daarbij ook Zoon Lapin doorgeschoten is...
De zoon van DE Lapin.
Helaas heeft dit NOEL account de laatste tijd wel vaker onzin gepost, dus ik houd nog even een slag onder de arm..
Kan er niet rouwig om zijn eigenlijk..
It appears the shooting occurred after a Lieutenant Colonel told soldiers that they were fighting a Holy Way and called Allah a coward. After which, three soldiers from Tajikistan opened fire reportedly killing 29 soldiers.https://t.co/LNvzoryeuchttps://t.co/Q0Qt92bbcM
— Rob Lee (@RALee85) 16 oktober 2022
De zoon van DE Lapin.
Update: It started with 3 Tajiks saying they didn't want to fight. Lt. Col. Lapin replied: "This is a holy war", to which one responded "holy wars are only between Muslims and infidels". Lapin: "Allah is a coward".
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 16 oktober 2022
30 min later they shot Lapin + 29 others and wounded at least 20 https://t.co/5YQDYE4jle
We talk about Lt. Col. Lapin. son of Col. Gen. Lapin.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 16 oktober 2022
Helaas heeft dit NOEL account de laatste tijd wel vaker onzin gepost, dus ik houd nog even een slag onder de arm..
[ Voor 51% gewijzigd door bloody op 16-10-2022 22:41 ]
nope
In de reacties op twitter staat al wel een discussie dat het niet de zoon is van DE Lapin. Die zoon zou Denis heten en een volle colonel zijn (ipv lt. col.). De overleden Lt. Col. Lapin zou Andrey/Andrei zijn geweest.bloody schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:34:
De zoon van DE Lapin.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Weet je, ik vind dat eigenlijk ook primaQwerty-273 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:52:
[...]
In de reacties op twitter staat al wel een discussie dat het niet de zoon is van DE Lapin. Die zoon zou Denis heten en een volle colonel zijn (ipv lt. col.). De overleden Lt. Col. Lapin zou Andrey/Andrei zijn geweest.
Weer een officier minder iig.
nope
Neem aan dat die inmiddels ook een beetje door hun spullen heen aan het raken zijn?XWB schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:32:
Er is nog een lading BMP-2 gespot langs het spoor:
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
Hier een filmpje van een gemobiliseerde die laat zien hoe ze er nu bij zitten in tenten.
Z’n sneakers en geld zijn al gestolen en ze zoeken (stelen) zelf ook maar wat ze nodig hebben.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Z’n sneakers en geld zijn al gestolen en ze zoeken (stelen) zelf ook maar wat ze nodig hebben.
Als je enige optie een antieke T62 is, ja dan zijn ze op.MikeyMan schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:57:
[...]
Neem aan dat die inmiddels ook een beetje door hun spullen heen aan het raken zijn?
Ik zit me nu alleen af te vragen wat dit voor machsvacuum gaat geven. Rusland lijkt al heel erg krap in de spullen te zitten en nu springt Lukaschenko bij door ook zijn voorraden in te zetten. Zometeen is niet alleen Rusland heel erg zwak, maar ook Belarus. "You and what army?" gaat werkelijkheid worden.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
En met die mensen sta je straks tegenover de vijand. Je kan ze niet vertrouwen dat ze niet alles van je stelen. De bevelhebber boeit het ook helemaal niets en dan straks samen moeten vechten. Dan moet de winter ook nog komen waarbij de omstandigheden nu al niet te doen zijn, laat staan met -10. Het grootste deel van de originele aanvallers zijn dood of uitgeschakeld en dan moeten deze jongens met weinig training het voor elkaar gaan krijgen ?gise schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:22:
Hier een filmpje van een gemobiliseerde die laat zien hoe ze er nu bij zitten in tenten.
En morgen komen er 26 UAV's bij als het goed is:
https://nitter.it/NOELreports/status/1581900464605777921Overnight, 26 kamikaze drones were destroyed in the south - Yuriy Ignat "Yesterday we reported on 11 kamikaze drones destroyed in this direction. From 3:30 to 7 in the morning, another 15 of these drones were destroyed…. pic.twitter.com/YUvo3ARpZw
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 17 oktober 2022
Ben benieuwd of Iran het kan bijhouden qua productie. Iets van 300 geleverd dacht ik, dan is de bodem hiervan ook in zicht._Eend_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:56:
En morgen komen er 26 UAV's bij als het goed is:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1581900464605777921
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Verwijderd
Behalve dan dat er een nieuwe bestelling geplaatst is voor een hoop meer. Ik vraag me af of er nog iets geprobeerd wordt om die levering te saboteren.Tens schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:00:
[...]
Ben benieuwd of Iran het kan bijhouden qua productie. Iets van 300 geleverd dacht ik, dan is de bodem hiervan ook in zicht.
Het zou een significante impact hebben, maar ook het potentieel om Iran een meer directe rol te gaan laten spelen dmv aanslagen.
Dit gebeurt nu al? al die 1000'en extra amerikanen en de extra oefeningen met patriots gebeuren allemaal richting die grenzenNiGeLaToR schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:52:
[...]
De NAVO zou een mooie uitgebreide oefening aan de grens met Belarus moeten houden en in Finland en Polen.
Ze halen het daar niet weg, Rusland stuurt zelfs extra troepen naar de grens van BY en PL en heeft extra troepen naar Kaliningrad.Gewoon nep-invasie oefeningen enzo. Nu halen ze alles daar weg omdat ze toch al decennia weten dat daar 0 dreiging vandaan komt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb deze informatie hier nog niet langs zien komen:
Ook Egytpe en nog een lading andere landen:
https://egyptindependent....-its-citizens-in-ukraine/
https://www.asiamarkets.c...raine-amid-nuclear-fears/‘EVACUATE NOW’: China tells citizens to leave Ukraine amid nuclear fears
Ook Egytpe en nog een lading andere landen:
https://egyptindependent....-its-citizens-in-ukraine/
[ Voor 20% gewijzigd door Fidelity op 17-10-2022 09:21 ]
Ik wel: Bassbounce in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10"Fidelity schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:18:
Ik heb deze informatie hier nog niet langs zien komen:
[...]
https://www.asiamarkets.c...raine-amid-nuclear-fears/
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Bij de NOS staat (wel) dat de kerncentrale Zaporizja weer op noodstroom draait. De russen blijven echt spelen met vuur. Maar weet niet of dat de nucleaire dreiging is waar China voor waarschuwt.
[ Voor 5% gewijzigd door tweakje-2018 op 17-10-2022 09:52 ]
In het liveblog?tweakje-2018 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:51:
Bij de NOS staat (wel) dat de kerncentrale Zaporizja weer op noodstroom draait. De russen blijven echt spelen met vuur. Maar weet niet of dat de nucleaire dreiging is waar China voor waarschuwt.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Ja
https://nos.nl/liveblog/2...zja-weer-op-noodgenerator
Nog meer nieuws: Kyiv bestookt met kamikazedrones (zie foto's op liveblog).
Energiecentrale bij Dnipro in brand.
Rusland beweert dat er weer bussen over de brug kunnen rijden (ik zie weer mogelijkheden
[ Voor 29% gewijzigd door Jerie op 17-10-2022 10:07 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ah top! Naja top is het niet. Maar ik dacht dat de reactoren uitgeschakeld waren? Ik houd het ook allemaal niet meer bij wat daar allemaal gebeurd

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
De reactoren zijn uitgeschakeld inderdaad, maar die hebben dan alsnog meerdere weken (dacht ik) nodig om af te koelen, en gedurende die tijd moet de koeling blijven draaien natuurlijk waar dan weer stroom voor nodig is.AlwaysNick schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:04:
[...]
Ah top! Naja top is het niet. Maar ik dacht dat de reactoren uitgeschakeld waren? Ik houd het ook allemaal niet meer bij wat daar allemaal gebeurd
Ja het klopt dat de reactoren uitgezet zijn. Maar de kans op een meltdown blijft nog lang daarna omdat de reactoren actief gekoeld moeten blijven. Daar is de stroom/noodstroom voor nodig. Als ik het goed gelezen heb tot een jaar na het uitschakelen.AlwaysNick schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:04:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door tweakje-2018 op 17-10-2022 10:08 ]
Geen “meerdere weken” maar twee jaar.gise schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:06:
[...]
De reactoren zijn uitgeschakeld inderdaad, maar die hebben dan alsnog meerdere weken (dacht ik) nodig om af te koelen, en gedurende die tijd moet de koeling blijven draaien natuurlijk waar dan weer stroom voor nodig is.
Als ze die Iraanse drones inzetten om steden te bombarderen, betekend dit dan dat het leger ze effectiever aan kan pakken als ze op houwitsers gericht worden?
Je bedoelt een houwitser als decoy gebruiken en dan anti drone daaromheen?Silent7 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:14:
Als ze die Iraanse drones inzetten om steden te bombarderen, betekend dit dan dat het leger ze effectiever aan kan pakken als ze op houwitsers gericht worden?
De reden dat ze nu worden ingezet op steden is omdat die drones oliekoekendom zijn. Vliegen op GPS en that’s it. Ze kunnen niet actief zoeken naar specifieke doelen / bewegende doelen volgen.
Het is vooral een terreurwapen. Aan het front zijn deze drones (zo goed als) waardeloos.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Nee ik zit er vast helemaal naastRene schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:17:
[...]
Je bedoelt een houwitser als decoy gebruiken en dan anti drone daaromheen?
De reden dat ze nu worden ingezet op steden is omdat die drones oliekoekendom zijn. Vliegen op GPS en that’s it. Ze kunnen niet actief zoeken naar specifieke doelen / bewegende doelen volgen.
Het is vooral een terreurwapen. Aan het front zijn deze drones (zo goed als) waardeloos.
in mn hoofd was de eerste keer dat ik van die Iraanse drones hoorde omdat ze serieus schade hadden gedaan aan UA leger spul, dacht derhalve dat het een echt bedreigend wapensysteem was.
Als ze dat zouden zijn dan wil je die inzetten tegen leger en niet op steden gooien, dus verwarrend ze op stad te zien vliegen.
Eigenlijk betekent het vooral dat ze hopeloos zijn. Een laatste stuiptrekking om het Oekraïense volk te pesten / op te knieën te krijgen. Eigenlijk slaat het nergens op. Waarom zou je deze drones niet op militaire doelen inzetten? Omdat ze die intel niet hebben, en omdat het toch hopeloos is. Idealiter gebruik je deze dingen om een HIMARS uit te schakelen.Silent7 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:14:
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ik snap het nut en doel ook nog niet zo goed.
Wat willen de Russen hier mee bereiken.
Overgave, ultimatum. Zoals het nu lijkt is het terrorisme en voegt het echt totaal niks toe voor de Russen.
Overgave, ultimatum. Zoals het nu lijkt is het terrorisme en voegt het echt totaal niks toe voor de Russen.
Paniek zaaien. (en ik denk persoonlijk) ook dat ze willen dat het UA leger naar Kiev gaat of iets in die trend zodat ze weer terrein kunnen winnen. En met de winter op het oog zonder alle faciliteiten word overleven ook steeds lastigerTito129 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:26:
De reden van dit soort aanvallen is puur angst zaaien. Hopen dat de bevolking genoeg krijgt van deze oorlog, en niet meer achter de president/oorlog staat. Dat de bevolking wilt dat de oorlog stopt om dit soort zinloze bloedvergieten te stoppen, 'want dit is het niet waard'
Het is puur terrorisme.
Het is puur terrorisme.
[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 17-10-2022 10:32 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Die drones zijn stuiptrekkingen zoals we ze zagen bij Hitler en Saddam. Nog even de “wonderwapens” (V1 en V2 op Antwerpen/Londen, Scuds op Israël) inzetten met de illusie dat het iets gaat veranderen aan het verloop van de oorlog.
Daarvoor zijn de aantallen toch echt beduidend te klein en er worden al heel veel neergehaald, kwestie van wachten op de 100% score. Er is nog nooit een grote oorlog gewonnen door terreurbombardementen op burgers.
En dit twee dagen nadat Poetin zei dat het niet meer nodig was. Verrassend.
En weer tijdens de ochtendspits.
Daarvoor zijn de aantallen toch echt beduidend te klein en er worden al heel veel neergehaald, kwestie van wachten op de 100% score. Er is nog nooit een grote oorlog gewonnen door terreurbombardementen op burgers.
Verwijderd
Simpel: deze drones zijn specifiek ontworpen voor terreur.Jerie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:26:
[...]
Eigenlijk betekent het vooral dat ze hopeloos zijn. Een laatste stuiptrekking om het Oekraïense volk te pesten / op te knieën te krijgen. Eigenlijk slaat het nergens op. Waarom zou je deze drones niet op militaire doelen inzetten? Omdat ze die intel niet hebben, en omdat het toch hopeloos is. Idealiter gebruik je deze dingen om een HIMARS uit te schakelen.
Ze hebben helemaal de nauwkeurigheid niet om welk doel dan ook met precisie te kunnen raken, dus worden ze enkel ingezet in situaties waar het "missen" van het mikpunt met een paar honderd meter ook het beoogde effect heeft.
Je wint er op het slagveld geen tactisch voordeel mee. Misschien raak je een stukje infrastructuur, waardoor Ukraine moet omleiden. Of raak je een energiecentrale en leg je een heel blok plat. Maar de steden die gebombardeerd worden staan veel verder weg dan het slagveld.Tito129 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:26:
Naar mijn idee is het gewoon bombarderen wat er te bombarderen valt. Zoveel mogelijk chaos creëren. Indirect zal dit wel meewerken op het slagveld, maar uiteindelijk kijkt de wereld ook toe. Drones zijn relatief goedkoop en daar kun je wel wat onrust mee maken.
Nu kun je discussiëren of Rusland belang heeft bij een wereldwijd conflict. De inval ging natuurlijk ergens anders over. Maar ik krijg steeds meer het idee dat Rusland een vrije val maakt en dat ze nu maar even de wereld erbij betrekken. Als ik de laatste paar pagina's terug kijk van dit topic zie ik vooral Israël en Iran voorbij komen.
Het hangt van je definitie van groot af, maar Rotterdam en Nagasaki/Hiroshima hebben wel vrij direct geleid tot capitulatie.Prosac schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:34:
Er is nog nooit een grote oorlog gewonnen door terreurbombardementen op burgers.
Regeren is vooruitschuiven
In het geval Rotterdam al praktisch voor de bombardementenT-MOB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:45:
[...]
Het hangt van je definitie van groot af, maar Rotterdam en Nagasaki/Hiroshima hebben wel vrij direct geleid tot capitulatie.
Dus Iran heeft terreurwapens geleverd aan Rusland, en Rusland gebruikt ze.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:40:
[...]
Simpel: deze drones zijn specifiek ontworpen voor terreur.
Ze hebben helemaal de nauwkeurigheid niet om welk doel dan ook met precisie te kunnen raken, dus worden ze enkel ingezet in situaties waar het "missen" van het mikpunt met een paar honderd meter ook het beoogde effect heeft.
De EU gaat de betrokkenheid van Iran gelukkig nu onderzoeken (waarom nu pas??).
Als dit inderdaad zo blijkt te zijn zullen er meer sancties volgen. Met de huidige situatie in Iran zou dat wel eens het tipping point kunnen zijn om de ontevredenheid van de burgers dusdanig te laten toenemen dat er een wisseling van regime komt.
Als dit inderdaad zo blijkt te zijn zullen er meer sancties volgen. Met de huidige situatie in Iran zou dat wel eens het tipping point kunnen zijn om de ontevredenheid van de burgers dusdanig te laten toenemen dat er een wisseling van regime komt.
Volgens mij is het doel van de Russen drie-ledigJerie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:26:
[...]
Eigenlijk betekent het vooral dat ze hopeloos zijn. Een laatste stuiptrekking om het Oekraïense volk te pesten / op te knieën te krijgen. Eigenlijk slaat het nergens op. Waarom zou je deze drones niet op militaire doelen inzetten? Omdat ze die intel niet hebben, en omdat het toch hopeloos is. Idealiter gebruik je deze dingen om een HIMARS uit te schakelen.
1. Terreur op korte termijn..angst zaaien onder de Oekrainse bevolking en laten zien dat de Russen nog steeds "sterk" zijn
2. De energie structuur van Oekraine beschadigen, zodat de bevolking in de winter zoveel mogelijk te lijden heeft. maw terreur voor de wat langere termijn
3. Tijd rekken voor het front. Deze aanvallen houden de UA legerleiding bezig. Ondertussen valt op dat de Russen proberen met de mobiks het front in Luchansk te versterken en in het zuiden de soldaten te rouleren. Ik heb het idee dat ze proberen de strijd zo veel mogelijk de winter in te trekken.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ter aanvulling: het westen richt zich nu op leveranties van verdedigende luchtafweer, waardoor er minder tijd/ruimte/geld is voor het Westen om aanvallende wapens te leveren.Zewatanejo schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:52:
[...]
Volgens mij is het doel van de Russen drie-ledig
1. Terreur op korte termijn..angst zaaien onder de Oekrainse bevolking en laten zien dat de Russen nog steeds "sterk" zijn
2. De energie structuur van Oekraine beschadigen, zodat de bevolking in de winter zoveel mogelijk te lijden heeft. maw terreur voor de wat langere termijn
3. Tijd rekken voor het front. Deze aanvallen houden de UA legerleiding bezig. Ondertussen valt op dat de Russen proberen met de mobiks het front in Luchansk te versterken en in het zuiden de soldaten te rouleren. Ik heb het idee dat ze proberen de strijd zo veel mogelijk de winter in te trekken.
Strategisch gezien is het verrassend slim van Rusland.
In beide gevallen was de oorlog feitelijk al verloren. Dus dat is te gemakkelijk geredeneerd.T-MOB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:45:
[...]
Het hangt van je definitie van groot af, maar Rotterdam en Nagasaki/Hiroshima hebben wel vrij direct geleid tot capitulatie.
Je kunt beargumenteren dat Rotterdam de genadeslag was, maar historici wijzen erop dat er toen al onderhandelingen over de capitulatie gaande waren omdat doorvechten zinloos leek. Het is alleen nooit 100% duidelijk geworden waarom een deel van de bommenwerpers toch Rotterdam bombardeerde terwijl het andere deel wel reageerde op de lichtfakkels die aan moesten geven het bombardement te annuleren.T-MOB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:45:
[...]
Japan is wel een goeie ja, Hoewel de eerdere terreurcampagne met conventionele bommen niet een overgave-effect bereikte. Het was juist de enkele bom die zoveel dood en verderf zaaide dat Japan sneller capituleerde dan ingeschat.
Maar er zijn historici die denken dat het met de entree van Rusland in op dit theater en de instorting van het Japanse leger op allerlei terreinen, uiteindelijk een paar weken later ook wel tot overgave gekomen was.
Echter.. ik geef je deze.
Dat is alleen maar aanvullend, de levering van offensieve wapens is allang op gang. Oekraïne vraagt al maanden om meer specifieke defensieve luchtafweer voor de steden en heeft dankzij Rusland nu gekregen wat het wil.Requiem19 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:53:
[...]
Ter aanvulling: het westen richt zich nu op leveranties van verdedigende luchtafweer, waardoor er minder tijd/ruimte/geld is voor het Westen om aanvallende wapens te leveren.
Strategisch gezien is het verrassend slim van Rusland.
Een betere vergelijking is dat Duitsland in 1944 nog even Londen probeert te bombarderen met bommenwerpers. Die vervolgens hun begeleiding op de Noordzee ofwel verliezen, ofwel zonder brandstof komen te zitten.T-MOB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:45:
[...]
Sancties op wie? Iran? Zitten al zware sancties op. Rusland lijkt verworden tot een staat die zich inlaat met terrorisme. Als je beste vrienden Noord-Korea en Iran zijn, dan gaat het slecht met je vriendschappen.Requiem19 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:52:
De EU gaat de betrokkenheid van Iran gelukkig nu onderzoeken (waarom nu pas??).
Ondertussen is Israël nog steeds neutraal... jammer, ik had gehoopt dat zij partij zouden kiezen adhv de wapenleveringen van Iran (die ze zelf ontkennen

Israël heeft inmiddels een zijde gekozen. (Ze hielpen trouwens al met het bestrijden van de drones dmv kennis)Jerie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Sancties op wie? Iran? Zitten al zware sancties op. Rusland lijkt verworden tot een staat die zich inlaat met terrorisme. Als je beste vrienden Noord-Korea en Iran zijn, dan gaat het slecht met je vriendschappen.
Ondertussen is Israël nog steeds neutraal... jammer, ik had gehoopt dat zij partij zouden kiezen adhv de wapenleveringen van Iran (die ze zelf ontkennen)
This morning it was reported that Iran is transferring ballistic missiles to Russia. There is no longer any doubt where Israel should stand in this bloody conflict. The time has come for Ukraine to receive military aid as well, just as the USA and NATO countries provide.
— נחמן שי- Nachman Shai (@DrNachmanShai) 16 oktober 2022
Iran ontkent trouwens niet dat ze die wapens geleverd hebben, maar ze ontkennen dat ze de wapens geleverd hebben met doel gebruikt te worden in de oorlog in Oekraïne. Politiek geneuzel, maar daarmee proberen ze hun eigen rol kleiner te maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 17-10-2022 11:12 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Na hij zegt dat er geen grootschalige raket aanval meer nodig is. Voor nu dan.Prosac schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:34:
Die drones zijn stuiptrekkingen zoals we ze zagen bij Hitler en Saddam. Nog even de “wonderwapens” (V1 en V2 op Antwerpen/Londen, Scuds op Israël) inzetten met de illusie dat het iets gaat veranderen aan het verloop van de oorlog.
Drone is geen raket 😎
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
De vraag is hoeveel autoriteit die persoon heeft. Hij is van de sociaal democraten lees ik hier Wikipedia: Israeli Labor Party nee hier Wikipedia: Nachman ShaiNat-Water schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Israël heeft inmiddels een zijde gekozen.
[Twitter]
Iran ontkent trouwens niet dat ze die wapens geleverd hebben, maar ze ontkennen dat ze de wapens geleverd hebben met doel gebruikt te worden in de oorlog in Oekraïne. Politiek geneuzel.
[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 17-10-2022 11:11 . Reden: verkeerde link ]
Je bedoelt, één Israelische minister vindt dat Israel een zijde moet kiezen.Nat-Water schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Israël heeft inmiddels een zijde gekozen.
[Twitter]
En de minister van een, zo op het oog, vrij onbeduidend ministerie. En de enige in de regering die tot nu toe dit soort geluiden maakt.Jerie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:10:
[...]
De vraag is hoeveel autoriteit die persoon heeft. Hij is van de sociaal democraten lees ik hier Wikipedia: Israeli Labor Party nee hier Wikipedia: Nachman Shai
Footage of a kamikaze drone arrival in #Kyiv. pic.twitter.com/IXojvwdmao
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 17 oktober 2022
Transport van gemobiliseerden in Rostov?

https://twitter.com/i/lists/1547858120017268736
Efficiënte manier om mensen te transporteren. Wel slecht voor het moraal.
https://www.washingtonpos...-russia-israel-iron-dome/
https://blogs.timesofisra...-send-weapons-to-ukraine/
TL;DR
Rusland laat Israel lekker vliegen en bombarderen
10% van Isreals tech gaat naar rusland
Israel importeert olie en kool uit Rusland
170k+ joden wonen in rusland
Angst dat wapens aan Iran en rebellen etc Syrië verkocht.gegeven gaan worden die Israel het lastiger maken, zeker als die bij lokalere groeperingen terecht komen.
-
Mijn persoonlijke toevoeging,
Anders dan wat veroordelende woorden aan adres rusland, helmen en ambulances voor UA is het business as usual voor Israel
Israel staat bekend om zeer goede intel, wellicht leveren ze dat wel, zeker tav Iran zullen ze erg goed op de hoogte zijn,..
https://blogs.timesofisra...-send-weapons-to-ukraine/
TL;DR
Rusland laat Israel lekker vliegen en bombarderen
10% van Isreals tech gaat naar rusland
Israel importeert olie en kool uit Rusland
170k+ joden wonen in rusland
Angst dat wapens aan Iran en rebellen etc Syrië verkocht.gegeven gaan worden die Israel het lastiger maken, zeker als die bij lokalere groeperingen terecht komen.
-
Mijn persoonlijke toevoeging,
Anders dan wat veroordelende woorden aan adres rusland, helmen en ambulances voor UA is het business as usual voor Israel
Israel staat bekend om zeer goede intel, wellicht leveren ze dat wel, zeker tav Iran zullen ze erg goed op de hoogte zijn,..
Beetje gekke vraag, maar hoe staat het met de oorlog momenteel?
Denk dat de meesten hier kiezen voor UA (ik ook), maar zijn ze nog aan het 'winnen'? Ik lees toch weer veel terug over RU dat bezig is met drones, raketten, etc.
M.a.w. kan UA zich beschermen tegen deze aanvallen?
Ook las ik iets dat de UA verlies heeft geleden, maar dat dit enkel door RU-bronnen worden gedeeld.
Ik maak mij nogal zorgen.. paar goede raketten en het kan zo maar weer omslaan. Het vreugde moment van een aantal weken geleden, kan zo weer weg zijn. Maar goed, dat is oorlog natuurlijk.
Denk dat de meesten hier kiezen voor UA (ik ook), maar zijn ze nog aan het 'winnen'? Ik lees toch weer veel terug over RU dat bezig is met drones, raketten, etc.
Ook las ik iets dat de UA verlies heeft geleden, maar dat dit enkel door RU-bronnen worden gedeeld.
Ik maak mij nogal zorgen.. paar goede raketten en het kan zo maar weer omslaan. Het vreugde moment van een aantal weken geleden, kan zo weer weg zijn. Maar goed, dat is oorlog natuurlijk.
Er zijn al vele duizenden raketten geland. Die paar die er nu landen gaan het verschil niet maken. Niet dat het niet erg is, er gaan mensen dood en infrastructuur kapot. Zolang het bij dit soort aantallen blijft lijkt me dat geen kantelpunt in deze oorlogHollowGamer schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:17:
Het is bijna eng om te zien en inderdaad historisch gezien een beproefde methode om mensen naar hun doodsvonnis te transporteren.....XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:16:
[Afbeelding]
Five drone strikes were carried out on Kyiv, damaging energy facilities and a residential building
The body of a dead woman was recovered from under the rubble of an apartment building in the Shevchenkivskyi District, where an explosion occurred as a result of a drone attack.
Another person is under the rubble. Search and rescue work continues. Three of the victims were hospitalized.
A total of 28 drones were launched at Kyiv; only five reached the capital, all the rest were shot down.
Waar hebben we dit eerder zo gezien? Oh wacht...XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:16:
[Afbeelding]
Eh, fair wbt opmerkingen over die Israelische minister. Ik las het eerst als een statement, maar het is inderdaad meer een oproep.
[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 17-10-2022 11:22 ]
Ja zo kwam het gisteren ook voorbij, werd er vrolijk van maar het werd snel duidelijk dat het individuele oproep was.Nat-Water schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:21:
Eh, fair wbt opmerkingen over die Israelische minister. Ik las het eerst als een statement, maar het is inderdaad meer een oproep.
Vandaar dat ik toch even ben gaan zoeken hoe het nu echt zit., zie mn voorgaande post, ik verwacht niet snel verandering
Zelfs het geluid dat die dingen maken moet wel bewust zijn om angst/paniek te veroorzaken.
Dat is gewoon de propellor, die klinken niet heel anders dan normaal. Maar inderdaad, het is wel een kut geluid omdat je weet dat het dood en verderf brengt.Caelorum schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:25:
[...]
Zelfs het geluid dat die dingen maken moet wel bewust zijn om angst/paniek te veroorzaken.
[ Voor 13% gewijzigd door Tristan op 17-10-2022 11:26 ]
Ik hoop dat het sturen van de ballistische raketten door Iran voor de VS genoeg momentum geeft om een beslissing over de ATACMS te nemen om die vrij te geven.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is gewoon het geluid van een 2 4 cilinder 2takt icm een propeller.Caelorum schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:25:
[...]
Nog meer videomateriaal van een aanvallende drone:
Look how #russia carries out a strike by Iran-made kamikaze drones this morning. Several buildings are damaged. #Rescuers are pulling civillians out of the rubble.
— Emine Dzheppar (@EmineDzheppar) 17 oktober 2022
This is 🇷🇺 another terrorist attack on the capital.#StandWithUkraine pic.twitter.com/TKOiu9hr1w
En precies hierom voert rusland dit soort aanvallen uit. Ondanks dat ze uiteindelijk weinig aan de oorlog veranderen, komt er wel overal in het nieuws dat rusland 'terug aan het slaan is', ook al is dat weinig meer dan wat terreuraanvallen.HollowGamer schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:17:
Sowieso zullen een paar raketten geen enkel verschil maken, zeker niet als ze vooral op niet-militaire doelen zijn gericht. En dat UA verlies heeft geleden kan altijd, want dat gebeurt continue (het blijft een oorlog), maar zolang je rusland niet plotseling grote gebieden in ziet nemen is het initiatief nog altijd bij UA.
Pak daarbij dat er niet voor niets nu tanks en wapens uit wit-rusland worden getrokken, dat geeft vooral aan dat rusland echt problemen heeft met materieel. Dus gewoon afwachten en vooral niet verwachten dat UA even over rusland heen walst, dat zal echt in stappen gaan die niet altijd even makkelijk zijn.
[removed]
Het regent weer berichten over aanvallen:
Maar er zijn er veel neergehaald, niet alleen in de omgeving van Kyiv:
Een aantal bekende OSINT researchers zijn op zoek naar (mogelijke) locaties waar deze drones vandaan komen:
TL;DR: Er is geen drone te zien op Dzankoj, maar wel een hoop S-300 en S-400 systemen
https://nitter.it/With__Ukraine/status/1581933131992424448🔴 #Russian invading forces conducted a missile strike on #Odesa Oblast. Fortunately, there were no casualties.
— WithUkraine (@With__Ukraine) 17 oktober 2022
This has been reported by the Operational Command "South".
The Russians used a Su35 plane to fire an X59 rocket from the Black Sea. It hit an infrastructure facility.
Maar er zijn er veel neergehaald, niet alleen in de omgeving van Kyiv:
https://nitter.it/KyivIndependent/status/1581936505454747648⚡️ 11 more Iranian-made drones downed, official number rises to 37.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 17 oktober 2022
Air defense destroyed nine more Iranian-made kamikaze drones with anti-aircraft missile units and fighter aircraft, Ukraine’s Air Forces reported. Ground forces destroyed at least two kamikaze drones.
Een aantal bekende OSINT researchers zijn op zoek naar (mogelijke) locaties waar deze drones vandaan komen:
https://nitter.it/NLwartracker/status/15819302723708805141/7 🧵 about the air defenses located at Dzankoj military airbase in Crimea. Due to the arrival of Iranian Sahed-136 drones me and other #OSINT researchers were looking at different loc. which could be used to launch these. #Dzankoj airbase was one of the most likely candidates. pic.twitter.com/5jSHeBDI87
— NLwartracker (@NLwartracker) 17 oktober 2022
TL;DR: Er is geen drone te zien op Dzankoj, maar wel een hoop S-300 en S-400 systemen
Precies, niet zoals de Stuka sirens.
Maar geeft wel een beetje V1 / V2 raket flasbhacks. je kan horen dat hij op je afkomt en dichterbij komt en dan de inslag.
Maar geeft wel een beetje V1 / V2 raket flasbhacks. je kan horen dat hij op je afkomt en dichterbij komt en dan de inslag.
Inderdaad, van mij mag er flink opgeschroefd worden als reactie op al de laffe acties.YakuzA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:27:
Ik hoop dat het sturen van de ballistische raketten door Iran voor de VS genoeg momentum geeft om een beslissing over de ATACMS te nemen om die vrij te geven.
Doet me denken aan de V-1, die maakte ook behoorlijk veel lawaai, en die werd op dezelfde manier gebruikt..Tristan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:25:
[...]
Dat is gewoon de propellor, die klinken niet heel anders dan normaal. Maar inderdaad, het is wel een kut geluid omdat je weet dat het dood en verderf brengt.
Oekraïne boekt nog steeds vooruitgang bij de fronten, maar het nieuws raakt een beetje ondergesneeuwd door de recente drone- en raketaanvallen.HollowGamer schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:17:
Ons beeld daarover moet wel wat worden bijgesteld indien je naar de holocaust verwijst. Veel transporten waren gewoon met passagierwagons waar mogelijk. Niet dat ik verder wat goed wil praten hierover.dr.lowtune schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:21:
[...]
Het is bijna eng om te zien en inderdaad historisch gezien een beproefde methode om mensen naar hun doodsvonnis te transporteren.....
Verder heel veel verbeelding op basis van 1 foto met twee militairen in de deuropening.
De V2 hoorde je pas na de inslag. Want supersonisch.gise schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:29:
Precies, niet zoals de Stuka sirens.
Ik zag van die politieagenten schieten op die kamikaze drones. Ontploffen ze niet meer als je ze neerschiet of kies je alleen een nieuwe willekeurige locatie waar hij neerkomt en ontploft?
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Ik zag, voordat de drones ingezet werden, posts van Russische kant waarin ze trots vertelde dat deze drones niet neergehaald konden worden door anti air, omdat die vooral werkte op heattrials en ze gaven aan dat in deze drones grasmaaier motoren zaten met propellor.wauskoek schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:28:
[...]
Dat is gewoon het geluid van een 2 cilinder 2takt icm een propeller.
Met een toevoeging voor @HollowGamer: UA heeft een radiostilte afgekondigd, en RU heeft een aantal bekende milbloggers als Rybar gearresteerd. Daardoor is het nieuws aan beide kanten een beetje stil gevallen. En als Rybar nu wat post is het nog meer dan voorheen al uitkijken.XWB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:31:
[...]
Oekraïne boekt nog steeds vooruitgang bij de fronten, maar het nieuws raakt een beetje ondergesneeuwd door de recente drone- en raketaanvallen.
Daardoor hoor je nu vooral over de drones en de kleine terreinwinsten die RU behaalt.
En af en toe een aanval op Belgorod International Airport
[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 17-10-2022 11:38 ]
Dan denk ik dat ik de V1 in m'n hoofd had, luister hierdowntime schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:31:
[...]
De V2 hoorde je pas na de inslag. Want supersonisch.
Je hoopt dan dat hij in de lucht explodeert. In het ergste geval raak je hem en komt hij neer op een andere plek. In het beste geval explodeert hij in de lucht, en doet hij geen tot weinig schade.isomis schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:32:
Ik zag van die politieagenten schieten op die kamikaze drones. Ontploffen ze niet meer als je ze neerschiet of kies je alleen een nieuwe willekeurige locatie waar hij neerkomt en ontploft?
Ze gaan ook niet zo snel, dus kan mij voorstellen dat ze op een gegeven moment wel een beetje door hebben hoe ze dingen allemaal uit de lucht knallen met luchtafweergeschut.Nat-Water schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:35:
[...]
Je hoopt dan dat hij in de lucht explodeert. In het ergste geval raak je hem en komt hij neer op een andere plek. In het beste geval explodeert hij in de lucht, en doet hij geen tot weinig schade.
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
De motor wordt echt wel heet en zou door een anti-air zeker gezien kunnen worden. Sterker nog.. de motor zit zelfs achterin de drone.gise schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:34:
[...]
Ik zag, voordat de drones ingezet werden, posts van Russische kant waarin ze trots vertelde dat deze drones niet neergehaald konden worden door anti air, omdat die vooral werkte op heattrials en ze gaven aan dat in deze drones grasmaaier motoren zaten met propellor.
https://encyclopedia.ushm...ations-to-killing-centerstuinïnen schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:31:
[...]
Ons beeld daarover moet wel wat worden bijgesteld indien je naar de holocaust verwijst. Veel transporten waren gewoon met passagierwagons waar mogelijk. Niet dat ik verder wat goed wil praten hierover.
Verder heel veel verbeelding op basis van 1 foto met twee militairen in de deuropening.
Daar heb ik een bron over gevonden, binnen Duitsland werden vooral passagierstreinen gebruikt, in de bezette gebieden vrachtstellen.
En ik ben bijzonder blij met mijn verbeeldingsvermogen. Maar je kan toch lastig ontkennen dat er enige overeenkomst is (naast dat er natuurlijk ook ruim voldoende verschillen zijn).
📌 Russian invaders hit tanks with oil in Mykolaiv. As a result of the impact, two sunflower oil tanks, each containing about 7,500 tons of oil, were damaged.
Alsof het allemaal maar niks is..... Echt alles kapot maken wat kapot kan...
Bron: onder de tekst
Alsof het allemaal maar niks is..... Echt alles kapot maken wat kapot kan...
Bron: onder de tekst
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid