Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Er komt over het kapotte deel gewoon een tijdelijk brugdek deel te liggen. Alles is er aan gelegen dit snel te smurfen. Dat deel waar de treinen op rijden is ook geen eenvoudig doel, door de hoogte en de constructie - het is midden op zee, blijkbaar mede geengineerd door Nederlanders nota bene en dus stevig.nst6ldr schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:39:
[...]
Het is nog steeds op meerdere plekken stuk (zie rechts), alleen nu drijft er een kraan bij. Er is nog niet zoveel veranderd.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Het brugdeel wat ze nu lijken op te tillen is door de schok van de pijler gedonderd. Mogelijk volstaat "optillen en terugleggen" daar. Dat brugdeel rechts is doormidden. Geen idee hoeveel plakband ze willen aanvoeren, maar dat gaat ze zeker meer moeite kosten. En een brug werkt in praktijk pas als alle stukjes werken, dus dat duurt nog wel even.Nox schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:35:
Dat lijkt nog relatief vlotjes te gaan. Ik denk dat als ze de brug langer uit willen schakelen ze de grotere overspanning moeten raken.
Dat is een nogal uitzonderlijke gebeurtenis waarvan ook helemaal niet duidelijk is welk wapen is gebruikt. Zo zomaar stijgers kunnen zijn. Dit soort raketten schiet je er inderdaad niet in een paar minuten door.HTT-Thalan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:21:
[...]
Niet? Ze hebben volgens mij onlangs 4 heli's neergehaald in 18 minuten, en nog 2 met 'gevechtsschade' (ik kies ervoor om dat dan even te interpreteren als een 'partial distruction'). Da's de helft van de toegezegde extra raketten als ik de berichten hier goed lees.
Ziet er uit als een goed moment voor de 2e ronde... Eens kijken hoeveel van dit soort boten Rusland in kan zetten3raser schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:29:
Reparaties worden uitgevoerd aan de Krim brug.
[Afbeelding]
14:44
Stroomvoorziening kerncentrale Zaporizja hersteld
De stroomvoorziening van de Oekraïense kerncentrale Zaporizja is hersteld, meldt directeur Rafael Grossi van de internationale atoomtoezichthouder IAEA. De centrale zat sinds vanochtend voor de tweede keer in korte tijd zonder elektriciteit, na beschietingen in de omgeving.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bron: LiveUAmap
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
*knip*
*knip* reageer s.v.p. inhoudelijk en onderbouw je beweringen s.v.p. met argumenten en onderbouwing, nu moet de ander raden wat je bedoelt.EDIT: En nog iets, wie weet beter of de Oekraïners moeten doorvechten? De Oekraïners zelf? Of mensen die 1000 km verder op zitten?
Oekrainers die hun thuisfront ontvlucht zijn willen ondertussen gemiddeld genomen wel een 'cease-fire'.We offered respondents three options: “yes, we need an immediate cease-fire no matter the territorial cost” (5.6 percent chose this response); “yes, we need a cease-fire but only under the right conditions” (15.4 percent); and “no we should only have a cease-fire when we have liberated all our lands” (70.5 percent).
...
Is it more important to (1) save lives or (2) free all Ukrainian territories?
Close to 27 percent of our sample of front line Ukrainians believe that it’s more important to save the lives of Ukrainian soldiers and civilians rather than continue the war to free all Ukrainian territories including Crimea and Donbas. And 36 percent believe the opposite, prioritizing reclaiming all areas of the country currently under Russian control.
Wat Rusland doet is proberen met hun aanvallen op stroom/water infra die percentages te veranderen. Dat is de meest recente, en voorspelbare, ontwikkeling.Displaced respondents, who are personally impacted by the war, expressed a stronger belief than local residents that seeking a cease-fire to prevent the deaths of more young men is vital to Ukrainians (55 percent vs. 46 percent in Poltava; 59 percent vs. 44 percent in Zaporizhzhia; 61 percent vs. 45 percent in Dnipro).
[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 20-10-2022 23:25 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Vraag me af of deze raketten tegen drones worden ingezet. Overigens wordt er gesproken over 1,2 miljoen, maar dat is voor de AIM-120D, NASAMS gebruiken de AIM-120B. Die kost 0,3 miljoen. Dus met 15 miljoen zouden het dan ~45 raketten tegen nieuwwaarde zijn, en niet 12.Fanta schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:22:
[...]
Wel als er weer 40 kruisraketten aan komen vliegen, of een zwermpje Iraanse drones. Het is een leuk begin, maar wat mij betreft had NL er wel wat meer mogen sturen.
Dank voor de reacties. Geeft me meer vragen dan antwoorden, maar buiten de scope van dit dagelijkse topic.
Ik ga me eerst eens verder bijlezen in Hoe weren wij ons tegen misinformatie? en pak het daar evt. verder op.
Deze -mogelijke- toename van de laatste dagen beschouw ik voor mezelf wel als een (extra) teken van Russische zwakte.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
THE USUAL SUSPECTS: As Putin tries to sell the Kerch truck bomb hypothesis, videos emerge of the ever vigilant FSB ‘arresting UKR saboteurs’. In this Hollywood epic, a RU security operator (without a bomb suit) uses his bare hands to frantically unwrap a supposed Ukrainian IED. https://t.co/9q39RJijTM
— Chuck Pfarrer | Indications & Warnings | (@ChuckPfarrer) 12 oktober 2022
nope
Enige wat echt is aan deze film is waarschijnlijk de reactie van de dader, is vermoedelijk gewoon een reiziger die ineens de lul is.bloody schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:12:
Zo kennen we de FSB weer, met de cameraploeg er bovenop een heus 'echte' bom ontmantelen.
[Twitter]
46 jaar, kom op zeg..
Nikolai Petrunin, a State #Duma deputy from the United #Russia party, has died. In addition, the parliamentarian was deputy chairman of the Committee on Energy.
— NEXTA (@nexta_tv) 12 oktober 2022
The man was 46 years old. Details about the incident are not reported. pic.twitter.com/hFVVgXFb3B
nope
Dat is het zeker.Maestro schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:10:
@Auredium @dakka @sdk1985 @nst6ldr
Deze -mogelijke- toename van de laatste dagen beschouw ik voor mezelf wel als een (extra) teken van Russische zwakte.
De 'bom' was iemands lunch verpakt in aluminiumfolie met een paar draadjes en een wekker er op getaped?bloody schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:12:
Zo kennen we de FSB weer, met de cameraploeg er bovenop een heus 'echte' bom ontmantelen.
[Twitter]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Beter dan dat: het is onmacht. Het is het laatste wat Rusland nog kan betekenen in deze oorlog.Maestro schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:10:
Leek meer een thermosfles van Aliexpress...Stoney3K schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
De 'bom' was iemands lunch verpakt in aluminiumfolie met een paar draadjes en een wekker er op getaped?
Mijn boefje is liev!
Op LinkedIn komt zojuist een post voorbij van ene Prof. Dr. Darko Trifunovic dit het volgende schrijft:
Hij geeft eigenlijk een opening op de mogelijkheid, al biedt hij geen bewijs, dat UA zelf met iets heel smerigs terug zou kunnen komen als RU wel nucleair gaat.Why can't Russia use nuclear weapons in Ukraine or rather what would it risk if it did!?
First of all, Russia would risk its security, because any use of nuclear weapons, even those with a limited effect, would sooner or later cause consequences in Russia itself. However, at least two more important reasons should be added. The first is the immediate reaction of the West with unforeseeable and unknown consequences at the moment. The second reason is much more deadly for Russia. We do not know and cannot claim with absolute certainty that Ukraine returned all nuclear weapons after 1991. Likewise, Ukraine has large amounts of nuclear waste on its territory, as well as a large number of nuclear scientists who can relatively quickly and relatively easily build a "dirty" nuclear bomb. At this moment, we cannot say with certainty that the Ukrainians have not long ago brought vehicles full of nuclear waste with large quantities of conventional explosives into Moscow's underground dungeons or secret locations. The detonation of such explosions would cause a huge presence of radioactive particles in the air with incalculable consequences for people's lives. Likewise, if you recall, the USSR had a certain number of briefcase atomic bombs that were distributed in embassies throughout the West. How many such satchel atomic bombs ended up in Ukraine, we don't know. What we know for sure is the possibility that Ukraine can and will make such bombs at any moment. Putin also knows this, because if he wanted to press the "red" button, he would first have to look at Russian children playing around Moscow and then possibly press the button for destruction. Everyone knows that, even those in Russia around Putin. That's why Putin is bluffing and, desperate for losing the war in Ukraine, he is resorting to extreme use of force, which increasingly exposes Putin as a war criminal. And not only him, but also his environment, which is becoming aware of that fact day by day. There is less and less possibility for the Russian Federation under Putin to get out of this conflict with honor. Europe will certainly survive and not freeze this winter. The times are challenging no doubt. It remains to be seen whether Putin will survive politically this needless adventure. The consequences of which are tens of thousands of victims and millions of displaced people. His chances are getting less and less every day.
En de arrestant staat er "geboeid" naast te kijken zonder dat iemand hem vast houdt ofzo. Je kan zeggen wat je wilt maar die Russen hebben wel humor. Het lijkt wel een sketch.bloody schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:12:
[Twitter]
Een stukje uit de beste man zijn wiki pagina vertaalt:HTT-Thalan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:37:
Dit is interessant...
Op LinkedIn komt zojuist een post voorbij van ene Prof. Dr. Darko Trifunovic dit het volgende schrijft:
Zou twee keer nadenken voor ik naar deze man luister.Revisionism and conspiracy theories
Edit
In 2002 , Trifunović for the government of Republika Srpska published "Report on the case of Srebrenica – Part I" in which he denies the massacre in Srebrenica and claims that the event was invented to demonize the Bosnian Serbs. [16] The report was condemned by United Nations officials , surviving war victims and judges of the Hague Tribunal , while the RS government later distanced itself from Trifunović. [17] Carla del Ponte commented that the authors of the report "are completely blind, deeply insensitive and evidently prepared to block all efforts to achieve reconciliation, truth and justice", [18] and British Foreign Secretary Denis McShanehe commented that "the authors of the report fall into the same category as Holocaust deniers ". [19] The Government of Republika Srpska dissociated itself from the report stating that it was a subjective part that its officials had not checked, [20] and completely renounced it. [17] In the late 2000s, together with Domagoj Margetić , Trifunović led the so-called "Expert team for the investigation of terrorism and crime in the region", which was the subject of criticism due to the claims of former president Stjepan Mesić 's connection with contract killings and al-Qaeda , as well as various other conspiracy theories . [21]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Terwijl de "verdachte" er op z'n gemakje bij staat te kijken. Ja, heel overtuigend.bloody schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:12:
[Twitter]
Al biedt hij geen bewijs? Sterker nog, hij biedt helemaal niets. Geparafraseerd zegt hij "er valt niet te bewijzen dat er geen vliegend spaghettimonster bestaat, dus is het verstandig om in je beslissingen mee te wegen wat het vliegend spaghettimonster zou doen als het zou bestaan!"HTT-Thalan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:37:
Dit is interessant...
[...]
Hij geeft eigenlijk een opening op de mogelijkheid, al biedt hij geen bewijs, dat UA zelf met iets heel smerigs terug zou kunnen komen als RU wel nucleair gaat.
Deze meneer komt uit Rusland-minnend Servië en is gepromoveerd op de stelling dat het Srebrenica-proces politiek gemanipuleerd is en er daar geen genocide heeft plaatsgevonden. Is het nou echt nodig om elke scheet van dit soort wappies hier te plaatsen?
Die wacht netjes op zijn 500 roebels voor het acteerwerk.downtime schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:47:
Terwijl de "verdachte" er op z'n gemakje bij staat te kijken. Ja, heel overtuigend.
Zelfs dat niet. Valt me op dat ie zich meteenomdraait en de rugzak van zijn rug laat glijden, waarschijnlijk om te voorkomen dat ie vervolgens op z'n eigen rugzak valt. Die reactie lijkt me ook in scene gezet.nst6ldr schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:15:
[...]
Enige wat echt is aan deze film is waarschijnlijk de reactie van de dader, is vermoedelijk gewoon een reiziger die ineens de lul is.
Meh. Wel erg speculatief. Een dirty bomb is zeker een optie maar zal voor Putin niet een enorm probleem zijn. Daar gaat hij niet dood aan. En zal hooguit een paar duizend Russen doden en de rest heel erg boos op Oekraine maken.HTT-Thalan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:37:
Dit is interessant...
[...]
Hij geeft eigenlijk een opening op de mogelijkheid, al biedt hij geen bewijs, dat UA zelf met iets heel smerigs terug zou kunnen komen als RU wel nucleair gaat.
En de kans dat Oekraine nog ergens complete kernwapens heeft is te verwaarlozen. Je kunt kernwapens niet 30 jaar in een kelder laten liggen en dan verwachten dat ze het nog doen. Het radioactieve materiaal vervalt na een aantal jaren. Het onderhoud daarvan is een groot deel van wat kernwapens zo duur maakt.
Maar dat geldt in principe voor elke deskundoloog die een voorspelling doet over het verloop van deze oorlog. Zo'n beetje elke reputabele analist heeft het bij het verkeerde eind gehad, dan wel over of Rusland écht een invasie van Oekrïne zou doen, dan wel over dat Oekraïne binnen een paar weken klaar zou zijn. En recentelijk weer dat Oekraïne niet in staat zou zijn om een behoorlijk offensief te starten. Niemand weet precies hoe het gaat en het is zelfs voor de grootste Putin expert moeilijk, zo niet onmogelijk om met zekerheid in te schatten wat zijn volgende stap is. Iedereen probeert het met logica te benaderen, maar als het allemaal logisch was, had Putin de hele invasie afgeblazen.Brent schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:45:
[...]
Zou twee keer nadenken voor ik naar deze man luister.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
At this moment, we cannot say with certainty that the Ukrainians have not long ago brought vehicles full of nuclear waste with large quantities of conventional explosives into Moscow's underground dungeons or secret locations.

We cannot say with certainty that he still has all his ducks in a row.
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2022 17:08 ]
PSN
Sorry hoorAnakha schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:47:
Deze meneer komt uit Rusland-minnend Servië en is gepromoveerd op de stelling dat het Srebrenica-proces politiek gemanipuleerd is en er daar geen genocide heeft plaatsgevonden. Is het nou echt nodig om elke scheet van dit soort wappies hier te plaatsen?

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:08:
[...]
Sorry hoorik had nog nooit van de man gehoord en vond het een intrigerende gedachte dat UA misschien nog kernwapens zou hebben. Als dat het geval is/was geweest, zou Putin ervan moeten weten, me dunkt.
Ze hebben in 1991 een bom verstopt omdat ze wisten dat Rusland in 2022 niet meer de vriend zou zijn die het ooit was. Hoe groot is die kans?
Is misschien net zo groot als dat NL een nuke van de VS stiekem heeft verstopt uit de storage in Eindhoven/Volkel. 'we cannot know with absolute certainty that that did not happen'
Om eerlijk te zijn is het wel een vermakelijk stuk.
Zijn eindconclusie over Putin is wel weer realistischer: "His chances are getting less and less every day."
[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2022 17:12 ]
PSN
Genocide-ontkenning kan ik toch maar bij heel weinig deskundigen vaststellen. Als zelfs Republika Srpska (het Servische deel van Bosnië) formeel afstand doet van iemand op dit punt, dan heb je het heel bont gemaakt.mphilipp schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:59:
[...]
Maar dat geldt in principe voor elke deskundoloog
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Het is naief om te denken dat mensen (ook de goeie mensen in UA) niet tot dergelijke reserveplannen in staat zijn. Het is net als met state sponsored hacking. We geven allemaal af op de landen die het openlijk doen, maar stiekem doet elke natie het. Dat is niet te zeggen dat ik deze mogelijkheid ook maar een moment zelf heb bedacht, maar toen hij het schreef dacht ik 'goh, zou dat echt kunnen?'.YakuzA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:09:
[...]
Ze hebben in 1991 een bom verstopt omdat ze wisten dat Rusland in 2022 niet meer de vriend zou zijn die het ooit was. Hoe groot is die kans?
Is misschien net zo groot als dat NL een nuke van de VS stiekem heeft verstopt uit de storage in Eindhoven/Volkel. 'we cannot know with absolute certainty that that did not happen'
Om eerlijk te zijn is het wel een vermakelijk stuk.
Zijn eindconclusie over Putin is wel weer realistischer: "His chances are getting less and less every day."
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-10-2022 17:15 ]
Zei ik dat dan?Brent schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:10:
[...]
Genocide-ontkenning kan ik toch maar bij heel weinig deskundigen vaststellen. Als zelfs Republika Srpska (het Servische deel van Bosnië) formeel afstand doet van iemand op dit punt, dan heb je het heel bont gemaakt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Daarom is het ook altijd verstandig om z’n desbetreffende persoon eerst op te zoeken voordat je dingen post. Scheelt namelijk een hele discussie over z’n persoon. Maar sws op LinkedIn kom je ook informatie over dit conflict tegen en daar hebben we altijd wat aanHTT-Thalan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:08:
[...]
Sorry hoorik had nog nooit van de man gehoord en vond het een intrigerende gedachte dat UA misschien nog kernwapens zou hebben. Als dat het geval is/was geweest, zou Putin ervan moeten weten, me dunkt.
Troops++⚡🇺🇦🇬🇧10,000 #Ukrainian soldiers have just completed military training in the #UK and are now returning to #Ukraine to fight. - Visegrad 24#Ukraina #Ukrainians#Ukrayna #UkrainianArmy #UkraineRussiaWar️ #UkraineUnderAttaсk #UkraineRussianWar️ pic.twitter.com/G5uSrMsjr4
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 12 oktober 2022
en
M270++🇫🇷⚡️#France will transfer 3 LRU MLRS systems (M270 modification)#RussiaisATerroistState #Ukraine️ #Ukraina #Ukrainian #Ukrainians #UkraineRussiaWar️ #UkraineArmy #UkraineRussianWar pic.twitter.com/V5JMU9RQmA
— 🇺🇦 UkraineNewsLive🇺🇦 (@UkraineNewsLive) 12 oktober 2022
PSN
Oh ik heb hem wel gegoogled voor ik het postte, maar alleen om te verifieren of hij wel echt bestond, zijn naam kwam me voor als een slechterik uit een oost europese tekenfilm. Verder niks ván hem gelezen.Emryte schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:15:
[...]
Daarom is het ook altijd verstandig om z’n desbetreffende persoon eerst op te zoeken voordat je dingen post. Scheelt namelijk een hele discussie over z’n persoon. Maar sws op LinkedIn kom je ook informatie over dit conflict tegen en daar hebben we altijd wat aan
Canada sending us 500,000 sets of soldiers' winter gear.
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) 12 oktober 2022
Oh Canada!
Dat is meer dan RU in totaal heeft?
/edit:
+source:
https://en.interfax.com.ua/news/general/865088.html
Winter is coming and Canada has experience with winter clothing on the battlefield and we will deliver that in the coming weeks – 500,000 sets of winter clothing and equipment will be sent to Ukraine, Anand detailed.
[ Voor 95% gewijzigd door YakuzA op 12-10-2022 17:27 ]
PSN
Ik lees wel dat die kleding nog ingekocht moet worden. Ben dus benieuwd naar de levertijd. Hopelijk nog voor de winter.YakuzA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:23:
[Twitter]
/edit:
+source:
[...]
Dit is echt mooi nieuws. Samen met wat andere landen al hebben beloofd, zou UA goed voorzien moeten zijn. We weten dat rusland dat niet gaat zijn, dus hopelijk werkt de winter militair gezien in UA voordeel.YakuzA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:23:
[Twitter]
/edit:
+source:
[...]
Zeker alleen de eerste regels van het bericht gelezen?downtime schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:30:
[...]Ik lees wel dat die kleding nog ingekocht moet worden. Ben dus benieuwd naar de levertijd. Hopelijk nog voor de winter.
Quote: "The minister also assured that a new batch of aid would arrive in Ukraine in the coming weeks. Winter is coming and Canada has experience with winter clothing on the battlefield and we will deliver that in the coming weeks – 500,000 sets of winter clothing and equipment will be sent to Ukraine, Anand detailed".
Dus voordat de winter invalt is het in UA.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nee, hele artikel gelezen, maar ik heb het niet gelezen als een belofte dat het allemaal in de komende paar weken aankomt. Alleen dat de eerste batches in de komende weken aankomen.Yaksa schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:39:
[...]
Zeker alleen de eerste regels van het bericht gelezen?
Quote: "The minister also assured that a new batch of aid would arrive in Ukraine in the coming weeks. Winter is coming and Canada has experience with winter clothing on the battlefield and we will deliver that in the coming weeks – 500,000 sets of winter clothing and equipment will be sent to Ukraine, Anand detailed".
Dus voordat de winter invalt is het in UA.
Maar als het echt binnen een paar weken allemaal geleverd wordt, dan complimenten voor de Canadese fabrikanten die dat voor elkaar krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door downtime op 12-10-2022 17:47 ]
hij stond gewoon geboeid te kijken, Het was ook een mooi schouwspel!3raser schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:45:
[...]
En de arrestant staat er "geboeid" naast te kijken zonder dat iemand hem vast houdt ofzo. Je kan zeggen wat je wilt maar die Russen hebben wel humor. Het lijkt wel een sketch.
een treffende spreuk
Dank dankProvidentia schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 01:03:
[...]
Voor iedereen die nog wat 'extra' wil doen. Ik kan jullie van harte aanraden om even met @peterpijpelink te praten. Peter gaat zeer regelmatig (ik geloof zo'n beetje 2x per maand) naar UA om hulpgoederen te brengen en om vluchtelingen op te halen aldaar. Kijk even in de tweakblogs, aangezien hij zijn inspanningen nauwkeurig documenteert.
Zelf ben ik ondertussen ook al een keer of 15 die kant op gegaan (hoewel ik meestal niet UA in ga, maar aan de grens mensen ophaal). Nou heeft natuurlijk niet iedereen de tijd en/of de middelen om dit te doen maar als alternatief kan ik jullie van harte Peter's initiatieven aanraden. Ik geloof dat hij in elk tweakblog ook een tikkie link achter laat.
Mocht je er toch wat voor terug willen hebben kan ik jullie ook aanraden om bijvoorbeeld een kerstkado op Etsy (en dergelijke platforms) te kopen. Daarmee ondersteun je de UA economie en middenstand.
Heb je tijdelijk werk wat eventueel door Oekrainers uitgevoerd kan worden (bijvoorbeeld data entry, lead gen etc.) dan kan kun je genoeg Oekrainers vinden op platforms zoals UpWork of Freelancer.com
Sorry voor de off-topic post, maar aangezien de vraag specifiek voorbij kwam moest ik toch even reageren.
Tweakblog staat hier
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Als Oekraïne die wapens achter de hand had gehouden dan hadden ze die toch al in een veel eerder stadium kunnen gebruiken als afschrikmiddel. Ik denk dat dit wishful thinking is. Uiteraard is het wel mogelijk dat Oekraïne op dit moment hard werkt aan het maken van een nucleaire bom. Dat is ook iets waarvan Oekraïne wordt beschuldigd door Rusland (zonder bewijs).HTT-Thalan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:14:
[...]
Het is naief om te denken dat mensen (ook de goeie mensen in UA) niet tot dergelijke reserveplannen in staat zijn. Het is net als met state sponsored hacking. We geven allemaal af op de landen die het openlijk doen, maar stiekem doet elke natie het. Dat is niet te zeggen dat ik deze mogelijkheid ook maar een moment zelf heb bedacht, maar toen hij het schreef dacht ik 'goh, zou dat echt kunnen?'.
Een paar maanden geleden was er al sprake van dat ze hier mee bezig waren. Ga er dus maar van uit dat toen de produktie ook al is opgestart en dat er al snel grote hoeveelheden richting Oekraine kunnen gaan.downtime schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:46:
[...]
Nee, hele artikel gelezen, maar ik heb het niet gelezen als een belofte dat het allemaal in de komende paar weken aankomt. Alleen dat de eerste batches in de komende weken aankomen.
Maar als het echt binnen een paar weken allemaal geleverd wordt, dan complimenten voor de Canadese fabrikanten die dat voor elkaar krijgen.
[removed]
Opvallend: Maar 1 tank vandaag. Wel weer 15 UAV's en 20 kruisraketten uit de lucht geschoten. En 11 artillerie units kapot is ook altijd fijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 12-10-2022 18:21 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Things going on in Belgorod, Russians speak of at least 5 blasts. pic.twitter.com/Lqn173D17Z
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 12 oktober 2022
https://nitter.it/NOELreports/status/1580229273973293058
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Vergeet ook niet de 20 kruisrakettenFiber schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:19:
Ik had hem nog niet gezien vandaag:
[Afbeelding]
Opvallend: Maar 1 tank vandaag. Wel weer 15 UAV's uit de lucht geschoten. En 11 artillerie units kapot is ook altijd fijn.
[Twitter: https://twitter.com/TpyxaNews/status/1580199121977475072]

World War 2 era Howitzer D-1 models from 1943 seen in service of Russian forces around Luhansk.
— WarMonitor🇺🇦 (@WarMonitor3) 12 oktober 2022
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Met wat voor doorlooptijd gebeurt dat nu?XWB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:28:
De Britten leveren opnieuw een batch van 10.000 getrainde Oekraïense militairen
[Twitter]
[Afbeelding]
Als je bang bent voor wat Putin zou kunnen gaan doen en op basis daarop opgeeft kun je beter maar meteen Russisch gaan leren. Iets aan Poetin geven is geen optie zijn doelen zijn duidelijk, het is heel Oekraïne en dan nog verder, Baltische staten, Moldavië (delen van) Polen & Roemenië. Poetin is niet te vertrouwen en een staak het vuren nu is alleen maar uitstel zoals het laatste staak het vuren. Een staak het vuren zodat Poetin eerst rustig verder kan gaan met genocide lijkt mij in beginsel al twijfelachtig...sdk1985 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:59:
[...]
*knip*
[...]
*knip*
[...]
Oekrainers die hun thuisfront ontvlucht zijn willen ondertussen gemiddeld genomen wel een 'cease-fire'.
[...]
Wat Rusland doet is proberen met hun aanvallen op stroom/water infra die percentages te veranderen. Dat is de meest recente, en voorspelbare, ontwikkeling.

En als je denkt dat er met Poetin te onderhandelen is dan heb jij het niet begrepen...
Dat jij leest dat een subgroep van de Oekraïners iets willen prima maar dat is dan nog geen meerderheid;
En er worden ook groepen buiten dit onderzoek gelaten. Bijvoorbeeld Oekraïners die zich dag en nacht in een kelder moeten verstoppen in bezet gebied.
Maar bovenal alle wappies, Trollen of paniekzaaiers die lekker hier zitten mogen gewoon lekker genegeerd worden. Ze roepen maar wat ze kennen de situatie niet en van de achterliggende geopolitiek hebben ze al helemaal geen kaas gegeten.
Dat Rusland wat aanvallen uitvoert is duidelijk maar ze hebben problemen met toevoer van alles en tekorten aan raketten. Ik betwijfel ten zeerste of ze wel in staat om het hele land de stroom en water infra te vernietigen. En als we in het Westen es wakker worden en leveren wat de Oekraïners nodig zijn...
Bovendien in alle getroffen gebieden is er weer water en stroom. Op de hele oorlog is de schade van deze aanvallen verwaarloosbaar.
[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 20-10-2022 23:25 ]
Begin juni werd er gezegd dat een volledige training 4 maanden zou duren. Volgens mij hebben ze daar nog wel wat vanaf gesnoept en gaat dat nu sneller.MikeyMan schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:33:
[...]
Met wat voor doorlooptijd gebeurt dat nu?
Bovendien zijn er, als ik me goed herinner, verschillende groepen in verschillende fase.
Voor de oorlog uitbrak in februari trainde UK trainers in Oekraine zelf sinds 2015. (en verschillende andere landen ook)
Als ik het goed begrijp halen ze deze uit de opslag niet omdat de moderne artillerie op is, maar omdat beperkt munitie beschikbaar is. En dit ding gebruikt net andere munitie, die nog wel op voorraad zou zijn.hoevenpe schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:28:
Deze moet nog op de overgrootvader van de Pzh2000 geschoten hebben...![]()
[Twitter]
Overigens: Het ding is oud, maar wel vrij goed (voor z'n tijd dan). Denk aan het Maxim machinegeweer, wat een paar jaar geleden nog - bij specifieke scenario's - werd gebruikt door Oekraïne.
Zou ook 152mm zijn toch?onkl schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:44:
Als ik het goed begrijp halen ze deze uit de opslag niet omdat de moderne artillerie op is, maar omdat beperkt munitie beschikbaar is.
Lijkt me eerder dat de overgebleven moderne artillerie dusdanige slijtage vertoond dat het onbruikbaar wordt (geen nieuwe lopen).
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik vraag me altijd af waarom ze die dingen in Oekraine alleen maar kunnen koppen, maar zodra het in Belgorod is ze plotseling allemaal uit de lucht worden geschotenMaestro schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:20:
Valse vlaggen in Belgorod:
[Twitter]
https://nitter.it/NOELreports/status/1580229273973293058
[Afbeelding]
[removed]
Verwijderd
Omdat het makkelijker is nadat je brokstukken van elders hebt geplant een goed verhaal te maken voor interne consumptie en rechtvaardiging van meer escalatie.redwing schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:48:
[...]
Ik vraag me altijd af waarom ze die dingen in Oekraine alleen maar kunnen koppen, maar zodra het in Belgorod is ze plotseling allemaal uit de lucht worden geschoten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2022 18:59 ]
De dagelijkse update is nog niet geweest, maar Oryx zit nu over de 7000 visueel bevestigde russische verliezen. Een ongelofelijk aantal. 2312 voertuigen captured. Oekraïne heeft er een heel leger bij gekregen.
Verwijderd
Dat blijven toch echt bizarre aantallen, hoe je het ook wendt of keert. Visueel bevestigd, en dat in amper 8 maanden tijd...RoD schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:05:
https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html
De dagelijkse update is nog niet geweest, maar Oryx zit nu over de 7000 visueel bevestigde russische verliezen. Een ongelofelijk aantal. 2312 voertuigen captured. Oekraïne heeft er een heel leger bij gekregen.
Heel mooi nieuws.
Hoop dat ze nog veel meer kwijtraken aan Oekraïne.
Russia's "irrecoverable losses" in the war with Ukraine have just become known: according to an FSB source, that figure is 90K. This includes troops who were killed, went missing, died from wounds, or were disabled and cannot return to military service.https://t.co/paAUqNL5u8
— Meduza in English (@meduza_en) 12 oktober 2022
https://nitter.it/NOELreports/status/1580256487384850432A Ukrainian fighter intercepts Shahed-136 kamikaze drones pic.twitter.com/kgL0J2RMSb
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 12 oktober 2022
Bye bye, brommer!_Eend_ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:08:
De UA luchtmacht is ook weer bezig geweest. Een straaljager die een Shahed drone neerhaalt had ik nog niet gezien:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1580256487384850432
Soms echt genieten, die Google Translate vertalingen:
Daarom, als je de strijdkrachten op tijd waarschuwt voor "bromfiets", is er tijd om het neer te schieten.
We hebben wel antwoord op de vraag hoeveel Rusland nog had. Aangezien ze nu ook Belarus aan het leegtrekken zijn en we de T62's al een tijdje zien rondrijden mogen we wel gaan concluderen dat er een einde in zicht is van wat ze nog willen missen van andere plekken.RoD schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:05:
https://www.oryxspioenkop...ocumenting-equipment.html
Ik hoop binnenkort de eerste T-14 te zien, na de trainingsfilmpjes die recent voorbij kwamen lijkt me een eerste T-14 Dyson kill ook wel leuk voor de afwisseling.
In hoeverre wordt dit als realistisch of betrouwbaar geacht?Emryte schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:06:
Er is informatie ‘gelekt’ over het aantal doden, vermisten en zwaargewonden soldaten vanuit o.a. het FSB. Die getallen liggen op 90.000. Linkje in tweet is het artikel van Meduza
[Embed]
Overigens nog steeds en wederom in lijn met de verliezen die Ukraine meldt - in dat opzicht dat dit getal wel anders is, maar niet extreem afwijkt en zelfs onderrapporteert. Zeker omdat Ukraine in principe uitgeschakelde Russen telt weet ik niet of ze de POW's meetellen, die zullen door Rusland wel bij vermist staan. Daarbij: na elke push op een front kun je jezelf binnen no time misselijk maken door de beelden op TG of Reddit van Russische lichamen - die laten ze steevast liggen in varierende staat van ontbinding.
Als Ukraine nog steeds jachtcapaciteiten ook heeft met MIG's is dat extreem bijzonder na 8 maanden na de start van de 3-daagse operatie waarbij tijdens de eerste dag de gehele Ukraine luchtmacht is uitgeschakeld. En volgens mij, als ik de Russische bronnen geloof, alle dagen erna ook weer en weer en weer._Eend_ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:08:
De UA luchtmacht is ook weer bezig geweest. Een straaljager die een Shahed drone neerhaalt had ik nog niet gezien:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1580256487384850432
En daar is dan een MIG die een AA raket op een Iraanse drone afvuurt. Ik vind bijzonder.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
'...De zenuwen staan strak gespannen. Zeker nu de Amerikaanse politicoloog en auteur Ian Bremmer beweert dat Musk hem toevertrouwde dat hij contact heeft gehad met Poetin en dat die hem duidelijk had gemaakt wat de 'rode lijnen' in het conflict zijn voor Rusland. Musk ontkent - opnieuw via Twitter - die bewering. Toch is het Oekraïense leger er als de dood voor dat de SpaceX-baas zijn Starlink-beleid op zijn schuivende overtuigingen gaat afstemmen. In The Economist zei een soldaat het zo: 'Starlink is onze zuurstof. Als het wegvalt, zou ons leger snel in chaos vervallen.'
Musk gaf in een interview met Financial Times aan dat China - waar Tesla grote economische belangen heeft - hem duidelijk heeft gemaakt dat het land niet waardeert dat hij Oekraïne steunt in de strijd tegen zijn bondgenoot Rusland. Peking wil bovendien ook niet dat hij Starlink beschikbaar maakt in China, omdat het niet wil dat burgers de staatscensuur op het web omzeilen.
Bron De Tijd ( paywall )
En dan nog dit:
⛔️ Elon Musk has blocked the use of Starlink systems in Crimea
The reason for this decision is the alleged fear that an attempt to de-occupy the peninsula could lead to nuclear war, writes Business Insider. Musk himself noted in his tweet that he couldn’t comment on battlefield conditions, because "that's classified".
Elon musk is dus langzaamaan een useful idiot aan het worden!?
Ik hoop dat ik niet overmatig veel TSN.UA linkjes drop vandaag, maar check ditNiGeLaToR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:18:
[...]
Als Ukraine nog steeds jachtcapaciteiten ook heeft met MIG's is dat extreem bijzonder na 8 maanden na de start van de 3-daagse operatie waarbij tijdens de eerste dag de gehele Ukraine luchtmacht is uitgeschakeld. En volgens mij, als ik de Russische bronnen geloof, alle dagen erna ook weer en weer en weer.
En daar is dan een MIG die een AA raket op een Iraanse drone afvuurt. Ik vind bijzonder.
/edit: Of heb ik het sarcasme even gemist?
Ik schreef gister een kort epistel over mensen met syndroom van Asperger, wat Musk volgens eigen zeggen heeft. Dat maakt dat hij wellicht lastiger dan anderen om kan gaan met empathie of elementen rondom moreel - oftewel: hij zou best in staat kunnen zijn zakelijke belangen en belangen van Ukrainse inwoners in zijn wereld als gelijke zien. We hebben hem heel veel vaker op voor velen irrationele doch soort-van door logica gedicteerde dingen zien roepen maar ook zien doen. Het is zijn kracht - het kunnen uitzetten of simpelweg van niet hebben van gevoelens - daarmee een veel sterkere focus en drive hebben voor een specifiek doel dan jij en ik ooit zullen ervaren.Rubberen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:24:
Musk heeft voor de verandering weer eens zijn kuren:
'...De zenuwen staan strak gespannen. Zeker nu de Amerikaanse politicoloog en auteur Ian Bremmer beweert dat Musk hem toevertrouwde dat hij contact heeft gehad met Poetin en dat die hem duidelijk had gemaakt wat de 'rode lijnen' in het conflict zijn voor Rusland. Musk ontkent - opnieuw via Twitter - die bewering. Toch is het Oekraïense leger er als de dood voor dat de SpaceX-baas zijn Starlink-beleid op zijn schuivende overtuigingen gaat afstemmen. In The Economist zei een soldaat het zo: 'Starlink is onze zuurstof. Als het wegvalt, zou ons leger snel in chaos vervallen.'
Musk gaf in een interview met Financial Times aan dat China - waar Tesla grote economische belangen heeft - hem duidelijk heeft gemaakt dat het land niet waardeert dat hij Oekraïne steunt in de strijd tegen zijn bondgenoot Rusland. Peking wil bovendien ook niet dat hij Starlink beschikbaar maakt in China, omdat het niet wil dat burgers de staatscensuur op het web omzeilen.
Bron De Tijd ( paywall )
Waarom ik dit aanhaal is de opmerking over China - een van de grotere groeimarkten voor Musk zijn Tesla emperium. Hij zal zich daarin inhoudelijk mee laten voeren op die belangen en de feedback die hij vanuit China krijgt ipv daar principieel over te zijn en blijven. Blijkbaar draait hij aan de Starlink knoppen om zo geopolitiek gunstig uit het geheel te komen, maar maakt zich daarmee speelbal van mensen die daar veel bedrevener in zijn.
Nee, ik denk niet dat hij useful idiot is specifiek voor Rusland of China, maar voor een ieder die hem in machtsspelletjes kan verleiden tot handelen uit eigen belang. Zijn telraam zal simpelweg de plussen en minnen van Ukraine helpen, Rusland tegenwerken maar niet te veel, China tegenwerken of pleasen, etc optellen en een besluit nemen.En dan nog dit:
The reason for this decision is the alleged fear that an attempt to de-occupy the peninsula could lead to nuclear war, writes Business Insider. Musk himself noted in his tweet that he couldn’t comment on battlefield conditions, because "that's classified".
Wat zorgelijker is, is dat Ukraine nu blijkbaar afhankelijk is van een private organisatie die op basis van eigen zakelijke belangen kan besluiten of je hun dienst wel of niet mag blijven gebruiken in een leven of dood situatie. Mocht dit zo uitpakken dan zou ik verwachten dat Biden daar ingrijpt, zodat Musk mea culpa kan claimen. Dit soort besluiten zou de NATO niet aan een techmiljardair met ik herhaal het maar even, Asperger, over moeten laten. Maar das mijn mening.
Haha ik denk het niet - ik vind het oprecht bijzonder en ken de beelden van MIG's die opstijgen en landen van snelwegen etc om geen doelwit te worden.Maestro schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:28:
[...]
Ik hoop dat ik niet overmatig veel TSN.UA linkjes drop vandaag, maar check dit
/edit: Of heb ik het sarcasme even gemist?
En dat artikel - hoewel ongetwijfeld doorspekt met propaganda, maakt ook melding van die 4 heli's die zouden zijn neergehaald. Was daar al bevestiging voor? Mooie vangst zou dat zijn.
Ik zou graag cockpit beelden willen zien hiervan. Gewoon, alsNiGeLaToR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:18:
[...]
Als Ukraine nog steeds jachtcapaciteiten ook heeft met MIG's is dat extreem bijzonder na 8 maanden na de start van de 3-daagse operatie waarbij tijdens de eerste dag de gehele Ukraine luchtmacht is uitgeschakeld. En volgens mij, als ik de Russische bronnen geloof, alle dagen erna ook weer en weer en weer.

Die Iraanse drones worden ook wel brommer genoemd vanwege het tweetakt motortje. Die kon je (en vast nog wel) op aliexpress.com kopenMaestro schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:16:
[...]
Bye bye, brommer!
Soms echt genieten, die Google Translate vertalingen:
Daarom, als je de strijdkrachten op tijd waarschuwt voor "bromfiets", is er tijd om het neer te schieten.
Ik heb dit bericht als eerste bij een bekende maskirovka nieuwsbrief gezien, dus ik vermoed dat het nep is. Ben nog zoekende naar bevestiging.NiGeLaToR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:37:
[...]
Nee, ik denk niet dat hij useful idiot is specifiek voor Rusland of China, maar voor een ieder die hem in machtsspelletjes kan verleiden tot handelen uit eigen belang. Zijn telraam zal simpelweg de plussen en minnen van Ukraine helpen, Rusland tegenwerken maar niet te veel, China tegenwerken of pleasen, etc optellen en een besluit nemen.
Wat zorgelijker is, is dat Ukraine nu blijkbaar afhankelijk is van een private organisatie die op basis van eigen zakelijke belangen kan besluiten of je hun dienst wel of niet mag blijven gebruiken in een leven of dood situatie. Mocht dit zo uitpakken dan zou ik verwachten dat Biden daar ingrijpt, zodat Musk mea culpa kan claimen. Dit soort besluiten zou de NATO niet aan een techmiljardair met ik herhaal het maar even, Asperger, over moeten laten. Maar das mijn mening.
Edit: ah, je quote @Rubberen, oeps
Helder. Dan kunnen we de Musk-posts wellicht beter helemaal trashennst6ldr schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:57:
[...]
Ik heb dit bericht als eerste bij een bekende maskirovka nieuwsbrief gezien, dus ik vermoed dat het nep is. Ben nog zoekende naar bevestiging.
Goed verwoord. Dit spookt de hele dag al door mijn hoofd. SpaceX is een commercieel gat gesprongen en plukt daar de vruchten van. Eigenlijk zou je in dit soort gevallen een afsplitsing moeten hebben binnen het bedrijf dat gaat over militaire zaken. Ik ben even de exacte naam kwijt, maar dit zie je wel vaker binnen bedrijven. Meestal onder het nom van het tegengaan van buitenlandse invloeden. (Zal het exacte concept later even opzoeken)NiGeLaToR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:37:
Edit: het heet volgens mij een FOCI: Foreign Ownership, Control or Influence https://www.dcsa.mil/mc/isd/foci/
[ Voor 5% gewijzigd door Muncher op 12-10-2022 21:11 ]
Yes bevestigd! 4x een ka-52 alligator en nog 2 geraakt die met schade terug zijn gevlogen en men niet weet of ze ook zijn neergestort/geland.NiGeLaToR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:39:
[...]
.
En dat artikel - hoewel ongetwijfeld doorspekt met propaganda, maakt ook melding van die 4 heli's die zouden zijn neergehaald. Was daar al bevestiging voor? Mooie vangst zou dat zijn.
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1580251449321132032]https://nitter.it/TheDeadDistrict/status/1580251449321132032NiGeLaToR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:18:
[...]
We hebben wel antwoord op de vraag hoeveel Rusland nog had. Aangezien ze nu ook Belarus aan het leegtrekken zijn en we de T62's al een tijdje zien rondrijden mogen we wel gaan concluderen dat er een einde in zicht is van wat ze nog willen missen van andere plekken.
Ik hoop binnenkort de eerste T-14 te zien, na de trainingsfilmpjes die recent voorbij kwamen lijkt me een eerste T-14 Dyson kill ook wel leuk voor de afwisseling.
[...]
Thermal Imaging, extra pantser en cope cages. Klinkt goed
Hebben de amerikanen niet voor niets de Javelin productie opgeschroefd.
Dat sowieso.NiGeLaToR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:02:
[...]
Helder. Dan kunnen we de Musk-posts wellicht beter helemaal trashen
Voornamelijk omdat starlink uit staat alle in gebieden die onder Russische controle staan zodat gestolen schotels niet voor de Russen werken.
Dus dat het in de Krim niet werkt is niet echt nieuw of bijzonder te noemen
PSN
Dit lijkt het euvel te zijn. De berichten die ik kan vinden gaan over Ian Bremmer die claimt gehoord te hebben dat Musk met Poetin praat (wat ik vergezocht vind), en doen dan de conclusie dat het bericht van 4 oktober over het achterblijven van starlink dekking op het front een bewuste sabotage is 'want noooks'.YakuzA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:12:
[...]
Dat sowieso.
Voornamelijk omdat starlink uit staat alle in gebieden die onder Russische controle staan zodat gestolen schotels niet voor de Russen werken.
Dus dat het in de Krim niet werkt is niet echt nieuw of bijzonder te noemen
Omdat Musk hier offtopic is heb ik in bulle bas in "[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3" gereageerd. Misschien kunnen we daar verder?
edit: bedenk me dat het andere topic mss wat minder geschikt is voor de snelle updates, ik laat het aan de mods.
[ Voor 15% gewijzigd door bulle bas op 12-10-2022 21:48 ]
Maar de Krim is geheel in Russische handen, dus lijkt mij niks mis met daar Starlink blokkeren?Rubberen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:24:
En dan nog dit:
Daarnaast lijkt het mij toch dat we gewoon met andere spullen ook Starlink kunnen vervangen? Ja er is weinig wat zoveel bandbreedte met lage latency in de middle of nowhere geeft. Maar voor gewoon communicatie en beperkte data moeten er toch zat alternatieven zijn?
Mykhailo Dymyd: «At my son Artemiy’s funeral, I said that heroes die. But on dying they leave a grain, an idea, an action, a positive vision of the future»
Call sign «Yarosh»: «Seeing your comrade being torn apart, it’s the hardest thing»The Ukrainian Week had a talk about how to endure son’s loss, about heroism as well as about spiritual readiness for sacrifice with Father Mykhailo Dymyd, the father of Artemiy Dymyd, a senior sailor of the Special Ops Forces of the Armed Forces of Ukraine, who died of a mortal wound on June 18 in the Mykolaiv Oblast. The conversation took place on the Lviv-Cherkasy-Mykolaiv trip, during which Father Mykhailo tried to reach the place where his son died, and also met with his brothers-in-arms.
The deep roots of Russian corruption in GermanyThose who belongs to the same profession as the hero of our interview never get their pictures taken, never give their first and last name. That’s it, we are talking about military special forces – Special Ops Forces. He gave us only his call sign – «Yarosh». During the six months of the war, «Yarosh» became a real professional saboteur, but for obvious reasons he does not talk about his achievements. Today he performs combat missions in the South.
Ukrainian army officer: «My only desire is to go home and see my children. But only after our victory»How the Kremlin bribed and continues to bribe German managers, lawyers and officials.
A black hole into the «Russian world». The evidence of airstrike of ChernihivOleksandr Dovhalskyi, officer of the King Danylo 24th separate mechanized brigade, which today is liberating Kherson region from invaders, tells The Ukrainian Week how Ukrainian troops restrained the Russian offensive in Donbas during the first days of the full-scale invasion, what is the advantage of the Armed Forces of Ukraine and why the enemy must be defeated this year.
Frontline Sloviansk. Sketches about a city in Donetsk region, its people and recent historyIn early March, in broad daylight, the Russians dropped six bombs on a residential area of Chernihiv, killing at least forty-seven people. It was one of the first airstrikes after the start of a full-scale war. This is the story of a surviving woman and her relatives.
Non-frontline StryiSince February 24, Sloviansk has been living comparing and hoping. Comparing with what happened in 2014 (the city was under occupation from April to July), and hoping that nothing like this will happen again. Hoping that Sloviansk already had its rough time 8 years ago. Though it is now obvious that back then there were just first sprouts. The hideous and repulsive fruits of the enormous disaster had been ripening by the early 2022.
Sketches about the city in the Lviv region, which became one of the many shelters for refugees.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Wat je aangeeft staat ook indirect verwoord in datzelfde artikel:NiGeLaToR schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:37:
[...]
Ik schreef gister een kort epistel over mensen met syndroom van Asperger, wat Musk volgens eigen zeggen heeft. Dat maakt dat hij wellicht lastiger dan anderen om kan gaan met empathie of elementen rondom moreel - oftewel: hij zou best in staat kunnen zijn zakelijke belangen en belangen van Ukrainse inwoners in zijn wereld als gelijke zien. We hebben hem heel veel vaker op voor velen irrationele doch soort-van door logica gedicteerde dingen zien roepen maar ook zien doen. Het is zijn kracht - het kunnen uitzetten of simpelweg van niet hebben van gevoelens - daarmee een veel sterkere focus en drive hebben voor een specifiek doel dan jij en ik ooit zullen ervaren.
Waarom ik dit aanhaal is de opmerking over China - een van de grotere groeimarkten voor Musk zijn Tesla emperium. Hij zal zich daarin inhoudelijk mee laten voeren op die belangen en de feedback die hij vanuit China krijgt ipv daar principieel over te zijn en blijven. Blijkbaar draait hij aan de Starlink knoppen om zo geopolitiek gunstig uit het geheel te komen, maar maakt zich daarmee speelbal van mensen die daar veel bedrevener in zijn.
[...]
Nee, ik denk niet dat hij useful idiot is specifiek voor Rusland of China, maar voor een ieder die hem in machtsspelletjes kan verleiden tot handelen uit eigen belang. Zijn telraam zal simpelweg de plussen en minnen van Ukraine helpen, Rusland tegenwerken maar niet te veel, China tegenwerken of pleasen, etc optellen en een besluit nemen.
'Dat Musk stevig kan doorwegen op de uitkomst van geopolitieke conflicten zonder dat hij democratische verantwoording moet afleggen, is een ongemakkelijke realiteit die voortvloeit uit zijn ondernemende parcours. De bedrijven die hij runt zijn globaal toonaangevend, maar kunnen geen monopolieposities claimen. Daardoor valt weinig te doen om de macht van Musk te beknotten, behalve ook aan de andere zijde de economische en politieke dimensies tegen elkaar uit te spelen.
De hoop is dat Musk zijn invloed in de toekomst op een verantwoordelijke manier inzet, zeker als hij straks ook het politiek belangrijke Twitter aan zijn imperium toevoegt. '
Benieuwd wat dit zal geven met Twitter er nog eens bij.
Verder heeft Biden momenteel geen tijd om dit er nog bij te nemen. Saudi Arabie, het huidige Oekraïne conflict en de naderende verkiezingen zijn al een plaat vol.
FF kleine reality check: Ukraine heeft zelf, via Twitter, rechtstreeks aan Elon gevraagd of hij hen wilde helpen met Starlink support. Hij was zo sympathiek om dat direct te regelen. Had ie natuurlijk ook niet kunnen doen.Rubberen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:49:
[...]
Wat je aangeeft staat ook indirect verwoord in datzelfde artikel:
'Dat Musk stevig kan doorwegen op de uitkomst van geopolitieke conflicten zonder dat hij democratische verantwoording moet afleggen, is een ongemakkelijke realiteit die voortvloeit uit zijn ondernemende parcours. De bedrijven die hij runt zijn globaal toonaangevend, maar kunnen geen monopolieposities claimen. Daardoor valt weinig te doen om de macht van Musk te beknotten, behalve ook aan de andere zijde de economische en politieke dimensies tegen elkaar uit te spelen.
De hoop is dat Musk zijn invloed in de toekomst op een verantwoordelijke manier inzet, zeker als hij straks ook het politiek belangrijke Twitter aan zijn imperium toevoegt. '
Benieuwd wat dit zal geven met Twitter er nog eens bij.
Verder heeft Biden momenteel geen tijd om dit er nog bij te nemen. Saudi Arabie, het huidige Oekraïne conflict en de naderende verkiezingen zijn al een plaat vol.
Als we Elon allemaal zo ruk vinden, kunnen we natuurlijk als NL/EU ook gewoon zelf die satelliet-connectivity kopen/regelen voor Ukraine....oh nee, we betalen nog niet eens X% van de door ons beloofde bedragen, en zelf een satelliet netwerk uitrollen...ehh...we krijgen onze belastingsystemen niet eens op orde...
Weet niet of je helemaal bij bent. Maar het was geen gulle gift van Musk.olafmol schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:56:
[...]
FF kleine reality check: Ukraine heeft zelf, via Twitter, rechtstreeks aan Elon gevraagd of hij hen wilde helpen met Starlink support. Hij was zo sympathiek om dat direct te regelen. Had ie natuurlijk ook niet kunnen doen.
Als we Elon allemaal zo ruk vinden, kunnen we natuurlijk als NL/EU ook gewoon zelf die satelliet-connectivity kopen/regelen voor Ukraine....oh nee, we betalen nog niet eens X% van de door ons beloofde bedragen, en zelf een satelliet netwerk uitrollen...ehh...we krijgen onze belastingsystemen niet eens op orde...
Het Amerikaanse leger heeft incourante modellen gekocht van Musk, maar ze wilden er niet mee naar buiten treden.
Elon Musk natuurlijk wel. Alles voor de aandelen.
Net als alle posts mbt Dogecoin enz.
Volgens mij ben je wat bevooroordeeld, maar mss heb je een bron voor deze beweringen? Ik zit er niet superdiep in, en ik ben ook geen Elon-fanboy, maar nav je opmerking kon ik dit vinden, het lijkt een partnership tussen USA en SpaceX:AndereKoekoek schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Weet niet of je helemaal bij bent. Maar het was geen gulle gift van Musk.
Het Amerikaanse leger heeft incourante modellen gekocht van Musk, maar ze wilden er niet mee naar buiten treden.
https://www.washingtonpos...-contrary-spacexs-claims/
incourant lijkt mij sterk. De wachtlijst voor het bestellen van nieuwe terminals is er nog steeds dus ze hebben heus geen pakhuizen vol met 'oude spullen' waar ze niet vanaf komen.AndereKoekoek schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Weet niet of je helemaal bij bent. Maar het was geen gulle gift van Musk.
Ik verbaas mij vooral over het woord incourant. Wat er allemaal in de achterkamertjes gebeurd heb ik geen weet van.Indoubt schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:20:
[...]
Niet erg dat je het niet weet verder maar een sterke mening erover hoeft dan ook weer niet perse
[ Voor 22% gewijzigd door Hennie-M op 12-10-2022 22:26 ]
Het grootste deel van de starlink, en misschien wel alles wordt betaald door het US federal government. DIe houden dat liever stil dus ze vinden het prima dat Musk zich daar suf over twittertHennie-M schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:14:
[...]
incourant lijkt mij sterk. De wachtlijst voor het bestellen van nieuwe terminals is er nog steeds dus ze hebben heus geen pakhuizen vol met 'oude spullen' waar ze niet vanaf komen.
https://www.washingtonpos...-contrary-spacexs-claims/
Een van de vele artikelen daarover, in dit geval van het redelijk betrouwbare Washington post. Er zijn anderen die daar nog veel dieper op ingaan.
Niet erg dat je het niet weet verder maar een sterke mening erover hoeft dan ook weer niet perse
Dus ze hebben goederen en diensten voor 600+(3*110)= 930$ geleverd. Volgens de boekhouding is daar vervolgens 1500$ voor betaald. En de vs heeft daarnaast ook het transport gedaan voor 800k.
Geeft toch een ander beeld dan Musk zelf.
https://www.google.com/am...-government-b2055491.html
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
en dan is de vraag, betalen ze nu nog voor de connectie of is het totale bedrag van 1500$ totdat de oorlog voorbij is?AndereKoekoek schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:26:
Normaliter kost 1 Starlink terminal dus 600$ en 110$ per maand voor internet. De VS heeft 1t00$ per terminal betaald en kregen er 3 maanden gratis internet bij.
Dus ze hebben goederen en diensten voor 600+(3*110)= 930$ geleverd. Volgens de boekhouding is daar vervolgens 1500$ voor betaald. En de vs heeft daarnaast ook het transport gedaan voor 800k.
Geeft toch een ander beeld dan Musk zelf.
https://www.google.com/am...-government-b2055491.html
143 voor en rusland heef slechts vier andere landen meegekregen. Belarus, Nicaragua, Noord Korea en Syrië. Goed gezelschap.Grateful to 143 states that supported historic #UNGA resolution "Territorial integrity of Ukraine: defending the principles of the UN Charter". The world had its say - RF’s attempt at annexation is worthless & will never be recognized by free nations. 🇺🇦 will return all its lands pic.twitter.com/FupYPfZz8M
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) 12 oktober 2022
Pff, als zelfs Cuba het laat afweten...RoD schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:51:
[Embed] 143 voor en rusland heef slechts vier andere landen meegekregen. Belarus, Nicaragua, Noord Korea en Syrië. Goed gezelschap.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Wat ik deze week dus al opmerkte; na die wraakactie zal de (toch al) geringe steun verder afbrokkelen.RoD schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:51:
[Embed] 143 voor en rusland heef slechts vier andere landen meegekregen. Belarus, Nicaragua, Noord Korea en Syrië. Goed gezelschap.
Zelfs Servië zit in team Ukraine. Dacht dat die nog pro Rusland waren.RoD schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:51:
Servië heeft het niet zo op gebieden die zich afscheidenHEY_DUDE schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:04:
[...]
Zelfs Servië zit in team Ukraine. Dacht dat die nog pro Rusland waren.
Maar Servië laat ondertussen wel een nieuwe pijpleiding via Hongarije aanleggen.HEY_DUDE schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:04:
[...]
Zelfs Servië zit in team Ukraine. Dacht dat die nog pro Rusland waren.
*knip* niet op de man spelen.klaw schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:37:
[...]
Als je bang bent voor wat Putin zou kunnen gaan doen en op basis daarop opgeeft kun je beter maar meteen Russisch gaan leren. Iets aan Poetin geven is geen optie zijn doelen zijn duidelijk, het is heel Oekraïne en dan nog verder, Baltische staten, Moldavië (delen van) Polen & Roemenië. Poetin is niet te vertrouwen en een staak het vuren nu is alleen maar uitstel zoals het laatste staak het vuren. Een staak het vuren zodat Poetin eerst rustig verder kan gaan met genocide lijkt mij in beginsel al twijfelachtig...
In het vervolg als je leest "de Oekraïners" maak er maar "de Oekraïnse bevolking" van dan...
En als je denkt dat er met Poetin te onderhandelen is dan heb jij het niet begrepen...
Dat jij leest dat een subgroep van de Oekraïners iets willen prima maar dat is dan nog geen meerderheid;
En er worden ook groepen buiten dit onderzoek gelaten. Bijvoorbeeld Oekraïners die zich dag en nacht in een kelder moeten verstoppen in bezet gebied.
Maar bovenal alle wappies, Trollen of paniekzaaiers die lekker hier zitten mogen gewoon lekker genegeerd worden. Ze roepen maar wat ze kennen de situatie niet en van de achterliggende geopolitiek hebben ze al helemaal geen kaas gegeten.
Dat Rusland wat aanvallen uitvoert is duidelijk maar ze hebben problemen met toevoer van alles en tekorten aan raketten. Ik betwijfel ten zeerste of ze wel in staat om het hele land de stroom en water infra te vernietigen. En als we in het Westen es wakker worden en leveren wat de Oekraïners nodig zijn...
Bovendien in alle getroffen gebieden is er weer water en stroom. Op de hele oorlog is de schade van deze aanvallen verwaarloosbaar.
Ik reageer op iemand die vaststelt dat de roep om een staak het vuren steeds vaker opduikt. In die reactie leg ik uit waarom aanvallen op civiele infrastructuur de roep op het staak het vuren vergroot. De staak het vuren discussie zelf is al lang en breed gevoerd en staat hier verder los van.
Aan de cijfers die ik je net gaf kun je al afleiden dat hoe directer een Oekraïner te maken heeft met de oorlog, des te groter het percentage Oekraïners een staak het vuren ziet zitten. Ik zie in dit fenomeen de reden dat deze aanvallen worden uitgevoerd; de wil/moraal van de bevolking breken.
Dat sommige mensen/experts/wereld leiders/enz die niet in Oekraïne wonen daar ook in mee gaan, ondanks dat ze héél ver van deze oorlog af staan, is een kwestie van inlevingsvermogen en empathie (en legio andere belangen/redenaties die niet in dit topic passen).*knip* vergelijkingen met oorlog en geweld in een normale samenleving behoeven wel meer onderbouwing.
De +- 50 raketten hebben genoeg schade veroorzaakt dat er 'rotating blackouts' nodig zijn/waren. Dit soort infrastructuur is meestal niet ontworpen met verdediging tegen raketaanvallen in het achterhoofd. Met een 50% intercept ratio ben je niet veilig. Dat Rusland geen raketten meer zou hebben heb ik hier vaker gelezen, ze hadden er in ieder geval nog een stuk of 100 liggen...klaw schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:37:
Überhaupt is deze ontwikkeling verontrustend met de winter in het achterhoofd:
Hier dreigt een grootschalige humanitaire ramp. De NATO neemt dit (gelukkig) bloed serieus.MARTINEZ: Have Ukrainians mentioned what the Russians were targeting?
ROTT: Yeah, so civilian and energy infrastructure - Ukrainian officials say very few military objects were hit or even targeted in all of these missile strikes. Many of the missile strikes happened at power stations - at thermal power plants, substations - and it's been knocking out power to a number of places. Here in Lviv, large parts of the city have been without power over the last two days. Yesterday, the mayor urged people to stock up on water because of potential disruptions to the city's water supply. The concern, obviously, for people here is that winter is nearly here. Temperatures are already dropping into the 40s at night. And without electricity, it's going to be difficult for some people to heat their homes, to charge their phones - do all the things that we all do in a modern world.
Persoonlijk hoop ik dat NATO kan leveren zodat die kruisraketten zo goed worden onderschept dat ze te duur worden om in te zetten.“We are now shifting again to air defense,” Smith said in a briefing organized by her office, noting that in previous phases, NATO’s response centered on what Ukraine needed at specific moments of the war, namely munitions and coastal defense. Air defenses will form the “crux of the conversation tomorrow,” the first of two days of meetings at NATO headquarters in Brussels.
[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 14-10-2022 00:53 ]
This image is further proof of a truck bomb. Pressure damage to the collapsed roadway, it was pushed downwards causing it to break. pic.twitter.com/ibeGJ0BYVW
— Oliver Alexander (@OAlexanderDK) 12 oktober 2022
A large section of the front of the truck landed right on the edge of the span where the expansion join failed.
Here we can see the stub axle from the front axle assembly of the truck. pic.twitter.com/WaLMArZI8y
Compression cracks from the blast / roadway collapsing on the bridge pier. pic.twitter.com/SAsJ9BnGfD
I don't see any heavy traffic moving across the intact span safely before this is repaired.
The entire road bridge will be out of commission for a while.https://t.co/gRNtlEbU0E pic.twitter.com/m08f3wZilr
Additionally we can more clearly ses the damage to the side of the still intact span. Blast damage from the side directly next to where the hole is on the road deck and where the truck was at the time of the explosion. pic.twitter.com/XykykM9JYp
Reparaties zouden ruim een maand kunnen duren:
New video by Zvezda News sailing around the bridge. Several crane barges on route to the bridge.
— Oliver Alexander (@OAlexanderDK) 11 oktober 2022
They claim the damaged spans will be replaced/repaired within 1-1.5 months. pic.twitter.com/qMASOZl9qI
Treinverkeer is nog altijd niet mogelijk, en vrachtverkeer moet lang wachten op de ferry:
According to Russian-appointed head of Crimea, waiting at the ferry crossing in Crimea takes about 3-4 days. And there are about 900 trucks in line at the moment.#Ukraine #Crimea pic.twitter.com/IX1EeiIF8p
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 12 oktober 2022
Ik dacht na het zien van het filmpje meer: die koepels zijn er al af, bijna zonde van de moeite om ze er op te zetten_Eend_ schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:10:
Thermal Imaging, extra pantser en cope cages. Klinkt goedof zouden die cages ergens anders voor zijn?
Hebben de amerikanen niet voor niets de Javelin productie opgeschroefd.
Er is wel een voordeel trouwens aan dit. De 'enorme' aantallen tanks die Rusland op papier had, worden nu getest. (https://kyivindependent.c...s-does-russia-really-have)
Alles wat hierna nog in opslag staat, is niet heel veel meer dan oud ijzer. De dreiging die vanuit Rusland komt is hierna een stuk minder, het ruimt op.
Het wegdek is waarschijnlijk een stuk makkelijker en sneller te doen dan het deel voor de trein. Het was nogal een flinke brand bij die trein en dat gaat het beton niet leuk vinden. Er moeten denk ik flinke delen vervangen worden wat niet heel simpel of snel te doen isXWB schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:31:
Treinverkeer is nog altijd niet mogelijk, en vrachtverkeer moet lang wachten op de ferry:
Dat was ik. En vind het behoorlijk vervelend dat je mijn 'vaststelling' op deze manier misbruikt en ombuigt. Mijn vaststelling vermoeden is namelijk dat Rusland zo ver verzwakt lijkt te zijn dat hun enige wel succesvolle leger, die van de trollen, nu zo opzichtig moet worden ingezet. En zeker niet dat een groeiende moraal tot een staakt-het-vuren zou ontstaan in de echte wereld, laat staan Oekraïne.sdk1985 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:30:
[...]
Ik reageer op iemand die vaststelt dat de roep om een staak het vuren steeds vaker opduikt. In die reactie leg ik uit waarom aanvallen op civiele infrastructuur de roep op het staak het vuren vergroot. De staak het vuren discussie zelf is al lang en breed gevoerd en staat hier verder los van.
Aan de cijfers die ik je net gaf kun je al afleiden dat hoe directer een Oekraïner te maken heeft met de oorlog, des te groter het percentage Oekraïners een staak het vuren ziet zitten. Ik zie in dit fenomeen de reden dat deze aanvallen worden uitgevoerd; de wil/moraal van de bevolking breken.
Ik had een hele vervolgreactie getypt, maar besef me nu dat je al eerder jan en alleman hier uit de tent hebt gelokt. Dus voor nu hou ik het hierbij, @klaw z'n reactie dekt voor mij de rest wel
*knip* maak s.v.p. alleen een topic report aan, maar reageer niet op dit soort zaken.sdk1985 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:30:
[...]
*knip*
Dat sommige mensen/experts/wereld leiders/enz die niet in Oekraïne wonen daar ook in mee gaan, ondanks dat ze héél ver van deze oorlog af staan, is een kwestie van inlevingsvermogen en empathie (en legio andere belangen/redenaties die niet in dit topic passen). *knip*
[...]
De +- 50 raketten hebben genoeg schade veroorzaakt dat er 'rotating blackouts' nodig zijn/waren. Dit soort infrastructuur is meestal niet ontworpen met verdediging tegen raketaanvallen in het achterhoofd. Met een 50% intercept ratio ben je niet veilig. Dat Rusland geen raketten meer zou hebben heb ik hier vaker gelezen, ze hadden er in ieder geval nog een stuk of 100 liggen...
Überhaupt is deze ontwikkeling verontrustend met de winter in het achterhoofd:
[...]
Hier dreigt een grootschalige humanitaire ramp. De NATO neemt dit (gelukkig) bloed serieus.
[...]
Persoonlijk hoop ik dat NATO kan leveren zodat die kruisraketten zo goed worden onderschept dat ze te duur worden om in te zetten.
En ik leg alleen maar uit waarom zulke oproepen niets helpen en kortzichtig zijn.
Dat jij iets in die cijfers leest wat er niet staat is prima; het artikel gaat erover dat mensen uit bezet gebied om wat voor reden dan ook er anders tegen aan kijken. Misschien heeft het meer te maken dat ze terug verlangen naar hun huis... of dat het voor hun hopeloos voelt... of wat ze hebben meegemaakt.
De polls waren van voor 30 augustus sinsdien is er veel verandert....
https://www.deepstatemap.live/en
(even terug kijken naar 30 augustus)
Dat jij er andere conclusies uit trekt dan dat ze zelf doen is prima maar dan ga k ze wel in twijfel trekken.
Mensen mogen prima zeggen wat ze vinden, maar ik kan net zo goed mijn reactie daar weer op geven. Ik heb dat nu duidelijk uitgelegd. En nu opeens staat de wapenstilstand er los van? Waarom reageerde je erop met dat het pragmatisch was?
En vergelijk je nu mijn reactie (meer berekenend & lange termijn) met de reacties onder kopschop fimpjes? why?
Ja die raketten hebben schade aangericht maar voor zover ik weet doet alles het weer...
Als ze echt de infrastructuur willen slopen voor de winter zullen ze weer soortgelijke aanvallen moeten doen en blijven doen maar dat doen ze niet.... voorlopig is het weer even stil. Ze hebben een tekort.
Als het westen een over de brug zouden komen met genoeg moderne afweer installaties......
[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 14-10-2022 00:59 ]
Dit topic is gesloten.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid