Hallo,
Ik heb om me een beetje in te lezen en voor te bereiden dit topic (2022 is oud genoeg) en het
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa topic doorgelezen om in ieder geval niet als een kip zonder kop op pad te gaan.
Ik heb sinds juni een elektrische auto ((fat)e-tron 50) en hiermee heb ik in de 15000km die ik gereden heb vooral thuis geladen.
De paar keer dat ik wel ergens anders heb geladen is vooral probleemloos bij snelladers geweest van fastned en tesla. Vooral Tesla is voor de gezichtsuitdrukkingen leuk om te doen, moet regelmatig over varkensruggetjes tussen de palen staan als het geen v4 is waarbij het lijkt alsof ik vooruitschiet tegen de paal
Nu is met het koudere weer bestemmingsladen iets wat ik vaker "moet" doen. Dit gaat zolang er niemand mee gaat ook vrij probleemloos. Meestal als ik een 2e keer moet aansluiten zijn er anderen bij die hun eerste elektrisch rijden ervaring meekrijgen, waarbij dat dan wel jammer is voor de eerste indruk.
Nu is er tot dusver 1 plek waar ik constant laadproblemen heb en dat is op de Q-park van wildlands, vanuit groningen(gemeente eemsdelta) naar emmen is niet echt een snellaadplek op de route behalve met een uitstapje op de A7 of een shell recharge halverwege, waarop laden ter plekke wel lekker zou zijn.
Nu heb ik van de 6 keer maar 2 keer het laden gestart gekregen naar een laadpalen shuffle en pasjesdans en dan op maar 3kw (zal wel 1fase 13A zijn geweest, kan ik niet echt terug vinden) de andere keren is het mij niet gelukt. De andere 4 keren is het mij niet gelukt om het laden hier gestart te krijgen. Vaak wordt hij al rood bij het aanbieden van de pasjes (anwb, electroverse en shell recharge). Ik steek de stekkers altijd eerst in de auto, dan de laadpaal en vervolgens houd ik het pasje voor de lezer. SomS knippert hij rood, soms wordt hij blauw (laden) maar geeft de auto aan geen spanning aanwezig (geel lampje).
Nu heb ik voor de grap en om ervaring op de doen een ronde met diverse laadpalen/aanbieders en combinatie van pasjes gedaan. Waarbij ik afgezien van een keer de stekker uit de laadpaal trekken en er weer in stoppen geen problemen ondervonden en start alles normaal en op 11kw.
Nou heb ik hier vaker vragen over een specifieke paal/locatie voorbij zien komen en ben dan elke keer verbaast dat er altijd iemand is die daar ook ervaring mee heeft of tips voor die paal/locatie heeft. Nu ben ik vooral nieuwsgierig of er meer mensen zijn die ervaringen hebben met deze palen en dacht dus ineens ik gooi hem hier eens in het topic
Google map locatie