[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 233 234 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:59
Of-Aaargh schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:02:
[...]

Ik bedoel, kun je als je aan de zomeractie hebt meegedaan, nu weer opnieuw een gratis abonnement krijgen? Meestal kun je maar één keer meedoen aan een kortingsactie.
Geen idee. Proberen?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:45
Ik kan het in elk geval niet testen, ik had /heb geen abonnement nodig omdat ik niet in de buurt van Electra laadpunten kwam of kom.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kartmans1 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:06:
Sinds twee weken OVO gebruiker en gisteren ook de laadpas ontvangen. Bevalt goed! Vriendin de laadpas mee en ik laad soms met de app (aangezien ik een plug in hybride heb hoef ik niet verplicht te laden). Laadpalen in de app zijn echter wel wat gek om te starten nu al twee keer. In de app staat dan bijvoorbeeld dat laadpaal 1 bezet is en 2 niet, maar als je bij de laadpaal bent is dat precies andersom. Lijkt dus of de laadpalen verkeerd (andersom) geregistreerd staan in de app. Moet nog even uitzoeken hoe ik daar melding van kan maken.

Laden start overigens wel als ik dus de ‘verkeerde’ laadpaal in de app selecteer (dus bijvoorbeeld nummer 1 in de app, maar de auto staat aangesloten op nummer 2). Dus connectie werkt gewoon. Alleen nogal verwarrend als beide laadpunten op de paal beschikbaar zijn.
Heb hier ook zo'n paal.
Heb je hem aangesloten op nr-1 (denk je), groene lamp brand als je de strekker aangesloten heb.
Start je het laden op nr-1 gaat opeens de groene lamp op nr-2 ook branden.
De stekker van nr-1 naar nr-2 overzetten gaat dan overigens prima.

Staat alleen wat raar als er nog iemand komt staan :+

Kan ook zijn dat er meerdere stickers op de paal staan met een nummer en dat ik altijd naar de verkeerde kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:38
Wie weet hoe Tesla omgaat met die verschillende tarieven i.c.m. het tijdstip. Concreet, als ik om 7:55u begin te laden en om 8:00u het duurdere tarief ingaat wat betaal ik dan voor een half uur laden? Is dat voor 30 minuten het lage tarief, of betaal ik 5 minuten laag en 25 minuten het hoge tarief?

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:11:
Wie weet hoe Tesla omgaat met die verschillende tarieven i.c.m. het tijdstip. Concreet, als ik om 7:55u begin te laden en om 8:00u het duurdere tarief ingaat wat betaal ik dan voor een half uur laden? Is dat voor 30 minuten het lage tarief, of betaal ik 5 minuten laag en 25 minuten het hoge tarief?
Tesla weet dat en heeft dat ook op de website gezet in de FAQ.
At certain Supercharger stations, the cost of Supercharging differs at different times of day. At these Supercharger stations, the cost of Supercharging during peak hours will be higher than during off-peak hours. Prices and peak times are both displayed in the navigation application on the vehicle touchscreen and in the Tesla app.
Certain Supercharger sites offer on-peak and off-peak pricing based on live Supercharger utilization rather than pre-defined estimations. When on-peak and off-peak pricing is billed based on live Supercharger utilization, the prices change depending on whether or not Superchargers are available. The prices do not change mid-session.

Note: Your Supercharging price is determined by the plug-in time and does not adjust if pricing changes during the charging session.

[ Voor 13% gewijzigd door Wolly op 02-10-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:38
Wolly schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:24:
[...]

Tesla weet dat en heeft dat ook op de website gezet in de FAQ.

[...]
En ik had nog gezocht maar kon zo gauw niets vinden. Thnx :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Pagina: 1 ... 233 234 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2