[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 210 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Get!em schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:42:
[...]

Oeh, dat biedt perspectief voor snelladen langs een vakantieroute in Duitsland bij alle kauflands, waarvan de grotere vaak langs de snelweg staan. Voor volgende vakantie maar eens op letten.
Of anders Aldi's (47 cent bij betalen met pin pas) en dacht Lidl ook, in Oostenrijk heb ik al meerdere keren bij een Lidl geladen tijdens boodschappen doen voor 35 cent, is wel max 50 kW en lidl app nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:23:
Voor EV rijders in de agglomeratie Arnhem-Nijmegen en Oost Betuwe heb ik nog een snellaad tip:

de Kaufland in Kleve, DE, heeft sinds een paar maanden een laadstation, met twee DC CCS aansluitingen en een AC menekes plug. Maar tot recentelijk werkte deze nog niet, de Kaufland app/NFC kaart authentificatie kwam niet door.

Vandaag weer eens langs gegaan: alles werkt nu netjes. 60kw max voor 44 cent per kw (zo laag in 2025 O+ ) via de Kaufland of Lidl app. Niet super snel, maar ideaal voor mijn Kona uit 2020; na een klein uur shoppen ben je vele tientallen kilowatts verder. Duitsers zelf zijn niet echt EV rijders dus ondanks de drukke paas-inkopen was er gewoon plek.
Oh helemaal vergeten: de AC plug bij de Kauflands zijn met de app 29 cent per kW. Dus als je naast inkopen ook de lokale musea en Duitse cuisine wil uit checken kan dat een optie zijn :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08
HansAuutB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:36:
[...]

In Spanje nog niet kunnen proberen of je Mobilize weer werkt?
Inmiddels weer thuis en heb de nieuwe laadpas ingevoerd en de oude verwijderd en tevens een andere CC ingevoerd. Nu alleen nog even naar een snellader en kijken of die het ook echt doet. Vraag mij alleen af hoe ik die eerdere CC als betalingsmiddel kan verwijderen want dat zie ik nergens.

Overigens heeft Mobilize nieuwe tarieven, zie https://cdn.group.renault....asset.pdf/5600007ca2.pdf

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-09 14:50
PeterZ(on) schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:46:
[...]

Inmiddels weer thuis en heb de nieuwe laadpas ingevoerd en de oude verwijderd en tevens een andere CC ingevoerd. Nu alleen nog even naar een snellader en kijken of die het ook echt doet. Vraag mij alleen af hoe ik die eerdere CC als betalingsmiddel kan verwijderen want dat zie ik nergens.

Overigens heeft Mobilize nieuwe tarieven, zie https://cdn.group.renault....asset.pdf/5600007ca2.pdf
Sorry voor de vraag, maar ik ben de draad een beetje kwijt. Wanneer je een bestaande Mobilize kaart hebt en het abonnement aanzet. Kan je dan wel of niet met korting laden met de bestaande kaart? In verband met dat gedoe dat ze een nieuwe kaart opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
tweakerpip schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:09:
[...]

Sorry voor de vraag, maar ik ben de draad een beetje kwijt. Wanneer je een bestaande Mobilize kaart hebt en het abonnement aanzet. Kan je dan wel of niet met korting laden met de bestaande kaart? In verband met dat gedoe dat ze een nieuwe kaart opsturen.
Ik heb geen idee. Ik heb vorig jaar de kaart probleemloos gebruikt, alleen de afrekening was een puinhoop bij hun. Vorige maand een nieuw abo afgesloten en kon naar Spanje toe gewoon laden totdat halverwege de pas ineens ongeldig werd. Nu heb ik de nieuwe pas toegevoegd en de oude verwijderd en een andere CC als betalingsmiddel gekozen. Het abo loopt nog, dus binnenkort kijken of ik kan laden en of het voor de abo prijs is.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
tweakerpip schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:09:
[...]

Ik ga er zondag achter komen, ik heb eind februari abbo opnieuw afgesloten en in twee dagen naar Oostenrijk gereden zonder problemen. Ik heb ondertussen wel een nieuwe kaart ontvangen, maar lijkt erop dt als je die niet activeert dat de oude gewoon blijft werken. Ondertussen is ook abbo voor volgende maand afgeschreven en zie geen reden waarom het niet zou werken. Ik heb geen ionity in de buurt om even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Mochten de prijzen structureel stijgen boven 80 cent dan is er nog een goede oplossing voor de straatparkeerders. Een vriend heeft een klein benzine aggregaat, die eenmaal opgewarmd 1L / u verbruikt om 2,3kW te leveren. Deed het prima met mn granny charger. Vul je m’n jerrycan over de grens en voila: 70-80 Ct per kWh 😂 ook handig voor op vakantie! (Sorry dat het 1 april is geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12

Harrie van Til

Doe maar blauw

jouwheld schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:33:
[...]

Ik ga er zondag achter komen, ik heb eind februari abbo opnieuw afgesloten en in twee dagen naar Oostenrijk gereden zonder problemen. Ik heb ondertussen wel een nieuwe kaart ontvangen, maar lijkt erop dt als je die niet activeert dat de oude gewoon blijft werken. Ondertussen is ook abbo voor volgende maand afgeschreven en zie geen reden waarom het niet zou werken. Ik heb geen ionity in de buurt om even te testen.
Hoef je niet bij Ionity per sé te testen. Kan bij elke aanbieder. Krijg je altijd 9% korting

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 01:32
Handiger misschien om dan even naar de Nederlandse versie te linken: https://cdn.group.renault...-mobilize-charge-pass.pdf

Verwarrend is dat er dan weer een verschil lijkt te zijn in de tarieven op AC/DC/CCS (muv. Ionity) tussen de Nederlandse en Duitse prijslijst:

NL (Basic en Intense): De laadtarieven kunnen variëren afhankelijk van de exploitant van het laadstation. Raadpleeg de My Renault / My Alpine app voordat je begint met opladen.

DE (Andere Netzwerke**):
Basic: Variierend
Intense: 9% Sofortrabatt auf alle Ladevorgänge gegenüber Basic

Ik verwacht eigenlijk dat Renault/Mobilize geen verschil maakt en je in Nederland met het Intense abonnement ook nog steeds 9% korting krijgt op de (variabele) Basic-tarieven.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Wesco schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:22:
[...]

Handiger misschien om dan even naar de Nederlandse versie te linken: https://cdn.group.renault...-mobilize-charge-pass.pdf

Verwarrend is dat er dan weer een verschil lijkt te zijn in de tarieven op AC/DC/CCS (muv. Ionity) tussen de Nederlandse en Duitse prijslijst:

NL (Basic en Intense): De laadtarieven kunnen variëren afhankelijk van de exploitant van het laadstation. Raadpleeg de My Renault / My Alpine app voordat je begint met opladen.

DE (Andere Netzwerke**):
Basic: Variierend
Intense: 9% Sofortrabatt auf alle Ladevorgänge gegenüber Basic

Ik verwacht eigenlijk dat Renault/Mobilize geen verschil maakt en je in Nederland met het Intense abonnement ook nog steeds 9% korting krijgt op de (variabele) Basic-tarieven.
Dat er een prijsverschil is lijkt mij ook niet voor de hand te liggen, want dat zou dan ook voor de app zo zijn. Voor mij verder niet echt van belang, ik heb de pas eigenlijk alleen maar Ionity. Want voor andere aanbieders moet ik toch weer een app gebruiken om de prijs te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Wesco schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:22:
[...]

Gisteren bij Fastned met Mobile €0,74/kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:24
Harrie van Til schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:54:
[...]

Gisteren bij Fastned met Mobile €0,74/kWh
Dus geen korting.
Ik zou overigens EWE Go gebruiken bij Fastned (€0,62)

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Pr088 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:38:
[...]

Dus geen korting.
Toch wel, want de Mobilze app geeft 81ct aan, dus 9% korting. Alleen wel 9% korting op de Mobilize tarieven en niet op de CPO tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Pr088 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:38:
[...]

Dus geen korting.
Klopt. Per abuis de verkeerde pas gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:24
Harrie van Til schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 23:52:
[...]

Klopt. Per abuis de verkeerde pas gebruikt.
Heb jij een pas van hen ontvangen? Of heb je net als ik een digitale versie, gekoppeld aan FastNed?
Ik zou graag een fysieke pas willen, maar toen ik deze week het weer probeerde, kreeg ik opnieuw 'nein'. 'We versturen niet naar Nederland.'

Zo ja, hoe heb je dat gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Pr088 op 05-04-2025 08:48 ]

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 13:57
Pr088 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:48:
[...]

Heb jij een pas van hen ontvangen? Of heb je net als ik een digitale versie, gekoppeld aan FastNed?
Ik zou graag een fysieke pas willen, maar toen ik deze week het weer probeerde, kreeg ik opnieuw 'nein'. 'We versturen niet naar Nederland.'

Zoek even in dit topic. Is meermaals waaronder recentelijk besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:06

WTM

WTM schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Ik heb er geen 00000 van kunnen maken maar een andere postcode uit Duitsland…Ben benieuwd of het aankomt. Gok van wel! :-) Dank voor meedenken! Ook dank aan @boyette
Helaas de pas niet ontvangen van EWE Go. Met drie ish weken tijd na aanvragen lijkt me reëel dat die niet meer komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
PeterZ(on) schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:14:
[...]

Ik heb geen idee. Ik heb vorig jaar de kaart probleemloos gebruikt, alleen de afrekening was een puinhoop bij hun. Vorige maand een nieuw abo afgesloten en kon naar Spanje toe gewoon laden totdat halverwege de pas ineens ongeldig werd. Nu heb ik de nieuwe pas toegevoegd en de oude verwijderd en een andere CC als betalingsmiddel gekozen. Het abo loopt nog, dus binnenkort kijken of ik kan laden en of het voor de abo prijs is.
Vanmorgen ff bij Ionity geladen met de nieuwe 2e Mobilize pas en een andere gekoppelde CC. Laden ging prima maar de afrekening is weer een drama. De betaling is wederom niet gelukt en kreeg via de mail een betalingslink net zoals voor mijn vakantie. Benieuwd hoe lang ze dit volhouden en of er weer een nieuwe pas aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:25
Theone098 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:05:
[...]

Zoek even in dit topic. Is meermaals waaronder recentelijk besproken.
En ieder gesprek loopt af met meerdere mensen die zeggen dat het a. niet lukt, b. een melding krijgen dat ie verstuurd is, maar nooit komt, of c. na een paar weken een melding krijgen dat ze 'm toch niet gaan versturen.

Ik had zelf optie C. Maar dat neemt niet weg dat ik het pasnummer uit de factuur in de fastned app kon gebruiken. Voor hoe lang, moet nog gaan blijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
Prullenbak84 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:30:
[...]

En ieder gesprek loopt af met meerdere mensen die zeggen dat het a. niet lukt, b. een melding krijgen dat ie verstuurd is, maar nooit komt, of c. na een paar weken een melding krijgen dat ze 'm toch niet gaan versturen.

Ik had zelf optie C. Maar dat neemt niet weg dat ik het pasnummer uit de factuur in de fastned app kon gebruiken. Voor hoe lang, moet nog gaan blijken.
Ik had optie D

Had hem binnen drie dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:11
boyette schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:41:
[...]

Ik had optie D

Had hem binnen drie dagen
Ik ook, zomer 2024.
Als volgt aangevraagd.
Naam
Adres
Gefakete Duitse postcode (in mijn geval lukte eigen cijfers aangevuld met een vijfde cijfer)
Woonplaats NL-eigen postcode

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Pr088 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:48:
[...]

Pas naar Duits adres van vrienden laten sturen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

PeterZ(on) schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:13:
[...]

Vanmorgen ff bij Ionity geladen met de nieuwe 2e Mobilize pas en een andere gekoppelde CC. Laden ging prima maar de afrekening is weer een drama. De betaling is wederom niet gelukt en kreeg via de mail een betalingslink net zoals voor mijn vakantie. Benieuwd hoe lang ze dit volhouden en of er weer een nieuwe pas aankomt.
Ik ga vandaag nog even bij Ionity laden met de passen van Mobilize. Die van eergisteren bij Fastned werd weer eens niet afgeschreven van de CC VISA. Maar geen betaallink ontvangen. Drama daar bij Mobilize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik zag gisteren op NextNews van NextMove een nieuw verdienmodel voorbij komen, een abo bedrag van 1 euro/mnd voor een laadpas. Het moet toch niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:14:
Ik zag gisteren op NextNews van NextMove een nieuw verdienmodel voorbij komen, een abo bedrag van 1 euro/mnd voor een laadpas. Het moet toch niet gekker worden.
Hoe is dit nieuw... zijn er niet al vele tientallen laadpassen met abbo-kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
markjanssen schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:38:
[...]

Hoe is dit nieuw... zijn er niet al vele tientallen laadpassen met abbo-kosten?
Een maandelijks bedrag voor alleen het hebben van een laadpas, dus niks laden maar alleen voor de pas? Daar heb ik nog niet van gehoord, wel dat je soms een bedrag moet betalen om een laadpas te krijgen, maar geen abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:45:
[...]

Een maandelijks bedrag voor alleen het hebben van een laadpas, dus niks laden maar alleen voor de pas? Daar heb ik nog niet van gehoord, wel dat je soms een bedrag moet betalen om een laadpas te krijgen, maar geen abo.
Hier ( https://laadpaswijzer.nl/laadpas-tarieven/ ) staan er best wat met maandelijkse kosten. Veel laadpassen hebben natuurlijk ook een abbonement-vorm, om bijvoorbeeld geen 'starttarief' te betalen, maar als je 0x laad in die maand, blijf je natuurlijk wel het abbo-bedrag betalen.

Zelf heb ik alleen gratis laadpassen, want ik laad slechts een klein aantal keren per jaar via een laadpas (meestal thuis, of via app bij tesla/ionity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
markjanssen schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:52:
[...]

Hier ( https://laadpaswijzer.nl/laadpas-tarieven/ ) staan er best wat met maandelijkse kosten. Veel laadpassen hebben natuurlijk ook een abbonement-vorm, om bijvoorbeeld geen 'starttarief' te betalen, maar als je 0x laad in die maand, blijf je natuurlijk wel het abbo-bedrag betalen.

Zelf heb ik alleen gratis laadpassen, want ik laad slechts een klein aantal keren per jaar via een laadpas (meestal thuis, of via app bij tesla/ionity)
Ah ok. Ik heb er een paar bekeken en dan betaal je zoals je zegt geen starttarief, maar er zullen er dan vast meer aanbieders zijn die een abo voor een pas hanteren. Ik had er iig nog nooit van gehoord. Ik ga die aanbieders dan mijden want ik kan thuis laden en alleen voor de vakantie begin ik er niet aan. Maar zoals gezegd, toch een verdienmodel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01:32
Tegenwoordig geldt op drukke locaties een derde tarief in de Tesla-app. Voor die €0,23 per kWh ga ik soms zelfs de deur uit om mijn auto voordelig op te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tynJfebqbP_BlJ2LnRIIx8lHhGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvJMf3fyUcYM5Umadz6DNNJf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:29

Dennis1812

Amateur prutser

Dat is dus de hele nacht?
Na een late dienst even laden is erg slim dan ja.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01:32
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:58:
Dat is dus de hele nacht?
Na een late dienst even laden is erg slim dan ja.
Van 0:00 tot 09:00 uur geldt het lage tarief. Je zou er dus zelfs wat eerder je bed voor uit kunnen komen om daarvan te profiteren. Zelf doe ik dat alleen als ik weet dat ik mijn auto voor minstens 85% wil opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 13:57
HansAuutB schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:56:
[...]

Ik ook, zomer 2024.
Als volgt aangevraagd.
Naam
Adres
Gefakete Duitse postcode (in mijn geval lukte eigen cijfers aangevuld met een vijfde cijfer)
Woonplaats NL-eigen postcode
Met de postcode van Kleve, land dld en de rest eigen gegevens. Kwam gewoon aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Harrie van Til schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:07:
[...]

Ik ga vandaag nog even bij Ionity laden met de passen van Mobilize. Die van eergisteren bij Fastned werd weer eens niet afgeschreven van de CC VISA. Maar geen betaallink ontvangen. Drama daar bij Mobilize.
Vanavond even een Fastned stekker in de EV6 gehad (2kWh) met de nieuwe Mobilizepas (de oude is inderdaad volledig en onomkeerbaar geblokkeerd). Aan de nieuwe pas ook een andere CC gekoppeld (nu een Maestrocard).
Resultaat: alles werkt weer zoals het hoort. Laadsessie wordt herkend, laadfactuur direkt in de mail en laadkosten worden van de CC afgeschreven.

Nu alleen nog contact zoeken met Mobilize hoe ik een laadsessie van afgelopen 1 april kan betalen aangezien die niet werd afgeschreven van de VISA en ik ook geen betaallink ontvang in zo'n geval. Als de betaling niet tot stand komt ben ik bang dat ze de kaart weer gaan blokkeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Harrie van Til schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:06:
[...]

Vanavond even een Fastned stekker in de EV6 gehad (2kWh) met de nieuwe Mobilizepas (de oude is inderdaad volledig en onomkeerbaar geblokkeerd). Aan de nieuwe pas ook een andere CC gekoppeld (nu een Maestrocard).
Resultaat: alles werkt weer zoals het hoort. Laadsessie wordt herkend, laadfactuur direkt in de mail en laadkosten worden van de CC afgeschreven.

Nu alleen nog contact zoeken met Mobilize hoe ik een laadsessie van afgelopen 1 april kan betalen aangezien die niet werd afgeschreven van de VISA en ik ook geen betaallink ontvang in zo'n geval. Als de betaling niet tot stand komt ben ik bang dat ze de kaart weer gaan blokkeren....
Waarom zou je met een Visa Card niet kunnen betalen en met een Maestro Card wel, ik kan het eigenlijk niet geloven dat dat de oorzaak is. Vorig jaar zijn er van mij wel degelijk laadsessies met mijn Visa Card afgerekend maar andere sessies weer niet. Ik denk dat er een andere oorzaak is. Bovendien staat er in die mail met betaallink dat je een betaaltermijn hebt van 30 dagen, dus dan de pas al na een paar dagen blokkeren zoals ze bij mij deden strookt daar ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
jouwheld schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:33:
[...]

Harrie van Til schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:07:
[...]

PeterZ(on) schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:13:
[...]

Gister toch even mijn Mobilize pas alvast getest en auto wat stroom gegeven om de eerste Ionity te halen. Bij da emobile hier in Oostenrijk deed mijn oude pas het nog steeds, geen betaal problomen. Ook nog wel een acceptable prijs van 66 cent, die 9% korting gaat nog van de prijs in de app af als je abbo hebt. Die tweede pas die was opgestuurd gaat de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
DeJurist schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:49:
Tegenwoordig geldt op drukke locaties een derde tarief in de Tesla-app. Voor die €0,23 per kWh ga ik soms zelfs de deur uit om mijn auto voordelig op te laden.

[Afbeelding]
Ik zie 's nachts bij Tesla toch geen lagere prijzen dan 31ct/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
Of-Aaargh schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:52:
[...]

Je hebt een Tesla/SuC abonnement? Hier in de buurt nu 25c in de nacht.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:02
[...]

Aan het groene vinkje te zien heeft DeJurist een abo bij Tesla (ik weet niet of het er bij Tesla-rijders ook zo uitziet). Verder zijn de locaties met V2 laders vaak net wat goedkoper, zeker als ze verder van de snelweg af liggen. De prijzen die DeJurist laat zien komen overeen met die van de SuC in Rosmalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
jouwheld schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:07:

Gister toch even mijn Mobilize pas alvast getest en auto wat stroom gegeven om de eerste Ionity te halen. Bij da emobile hier in Oostenrijk deed mijn oude pas het nog steeds, geen betaal problomen. Ook nog wel een acceptable prijs van 66 cent, die 9% korting gaat nog van de prijs in de app af als je abbo hebt. Die tweede pas die was opgestuurd gaat de kast in.
Wordt het onderhand niet tijd voor een apart "De grote Mobilize laadpas"-topic?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 21:44
[...]

Dat heb je alleen als je tesla geregistreerd hebt of apart een tesla laadabbo koopt als je geen tesla hebt, EN kijkt via tesla app (of in tesla auto zelf)
Zwolle en Apeldoorn oost 26 cent, Apeldoorn zuid 25 cent Snachts.
Laad zelf nu 1x per week bij Apeldoorn oost : een laadsessie starten iets voor 8 uur = hele laadsessie tegen die 26 cent, en toch keurig voor half 9 op werk ;)
(Heb nog dik tesla tegoed dat op moet.... )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPMNUfKjAVbGLqdK7uAR8_a6nfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DVDDuOiYzYHrvrUddEIn6igK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Ted038 op 06-04-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ted038 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:20:
[...]

Dat heb je alleen als je tesla geregistreerd hebt of apart een tesla laadabbo koopt als je geen tesla hebt, EN kijkt via tesla app (of in tesla auto zelf)
Zwolle en Apeldoorn oost 26 cent, Apeldoorn zuid 25 cent Snachts.
Laad zelf nu 1x per week bij Apeldoorn oost : een laadsessie starten iets voor 8 uur = hele laadsessie tegen die 26 cent, en toch keurig voor half 9 op werk ;)
(Heb nog dik tesla tegoed dat op moet.... )

[Afbeelding]
Ah okee, als niet-Teslarijder zou ik dus een abonnement moeten nemen. Dan blijft Ionity voor mij toch voordeliger (22ct/kWh als Mini-rijder).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Pogostokje

* twiet *

Mijn vader had nog nooit publiek geladen en vroeg hoe dat werkte. Dus, ik hem meegenomen naar een publieke laadpaal hier in de buurt van TotalEnergies en we komen tot het punt dat ik wil demonstreren hoe de laadsessie weer gestopt kan worden met de laadpas. Ik leg uit dat alleen zijn laadpas de sessie weer kan stoppen, dus ik hou voor de grap mijn eigen laadpas tegen de paal en .... klik ... de sessie stopt. Dat was niet de bedoeling natuurlijk. Nog even andersom geprobeerd, en ook zijn ANWB pas kon een sessie die met mijn TAP pas is gestart stoppen. Voor zover ik mij kon herinneren, hoort dit niet te kunnen. Als de kinderen in de buurt hier lucht van krijgen ... >:)

Is dit tegenwoordig de standaard, of is die paal niet helemaal ok?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Pogostokje schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:48:
Mijn vader had nog nooit publiek geladen en vroeg hoe dat werkte. Dus, ik hem meegenomen naar een publieke laadpaal hier in de buurt van TotalEnergies en we komen tot het punt dat ik wil demonstreren hoe de laadsessie weer gestopt kan worden met de laadpas. Ik leg uit dat alleen zijn laadpas de sessie weer kan stoppen, dus ik hou voor de grap mijn eigen laadpas tegen de paal en .... klik ... de sessie stopt. Dat was niet de bedoeling natuurlijk. Nog even andersom geprobeerd, en ook zijn ANWB pas kon een sessie die met mijn TAP pas is gestart stoppen. Voor zover ik mij kon herinneren, hoort dit niet te kunnen. Als de kinderen in de buurt hier lucht van krijgen ... >:)

En je bibliotheekpas oid, doet die het ook?
Denk trouwens niet dat er veel lol aan is voor de buurtkinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20

Lijkt me niet te horen, want dan parkeer ik naast jou, stop je sessie, haal je kabel uit de paal en ik ga zelf laden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 14-09 22:51

Pogostokje

* twiet *

ASW1 schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:36:
[...]
En je bibliotheekpas oid, doet die het ook?
MrDirect schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:54:
[...]
Lijkt me niet te horen, want dan parkeer ik naast jou, stop je sessie, haal je kabel uit de paal en ik ga zelf laden....
In ieder geval alle combinatie van laadpassen kan gebruikt worden. Getest met vattenfall, tap, anwb, road en nog een of andere leaseplan pas. Andere pasjes hadden we niet bij de hand.

Ik ga morgen even bellen met het storingsnummer. Misschien is het een instelling op de paal. Ik kan mij voorstellen dat ze soms dit willen activeren bij onderhoud of als er iets is met een vastzittende kabel. Ik begrijp in ieder geval van jullie dat het niet hoort. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 19:21
Als de kinderen in de buurt hier lucht van krijgen ... >:)

Dit doet mij echt aan dit filmpje denken. Toen elektrisch rijden nog echt nieuw was. YouTube: Unplugging electric cars #shorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15
DigiK-oz schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:26:
[...]

Geen idee, ik kan de abonnementen (power/motion) al maanden lang aktiveren in mijn profiel. Maar de versie op mijn android telefoon is ook van 26 maart, en lijkt niet op de versie die ze met veel bombarie aankondigen als versie 2.0.0 (wat op IOS dus wel te downloaden is, en waar dus ook al wel een APK van is). Ik ga er maar van uit dat het ding op android ook ergens de komende dagen beschikbaar komt.
En vandaag een update naar de nieuwe versie van de Ionity app (hoewel hier en daar werd gezegd dat het een nieuwe app was, die naast de " oude" kon worden geinstalleerd - gelukkig niet dus). En ja, je kan dus een paar cent goedkoper laden, maar voor zowel Ionity als Fastned geldt eigenlijk dat je met 1 keer (flink) laden al voordeel hebt bij een abonnement(je), dus ik neem altijd een abbo vlak voor ik er weer moet laden, dan is de rest van de maand snelladen goedkoper dan sommige AC-palen 8)7

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Laatst online: 26-08 15:35
Iemand ervaringen met laadpassen en (snel)laden in Tsjechië en Hongarije? Wil de gok wagen met de EV deze zomer. Gaan van NL richting Praag in één stuk en van daaruit met kleine stukjes per dag richting en rond Hongarije. Hoop op bestemming regelmatig wat bij te kunnen laden maar zal ook wel een een openbare paal moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:14
@lennartbee Ik denk dat je die ervaringen beter hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2083132 kunt vragen.
Staan volgens mij meerdere reizen die kant op tussen

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:25
Op ABRP zie ik dat free2move / eSolutions een € 0,25/ Kwh tarief hanteerd op vattenfall palen in de buurt. Ik heb zelf het gratis abonnement en daar mee is het €0,38/Kwh + 90c start tarief. Ik kan niet het betaalde abonnement activeren in de app dus ik weet niet of het écht klopt, maar die data moet ergens vandaan komen. Heeft iemand toevallig al zo'n betaald abonnement en kan die prijs beamen?

(En weet iemand hoe je het betaalde abonnement activeert in de eSolutions app? O+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 01:32
Wesco schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:36:
Ik had vanuit Mobilize de vragenlijst ingevuld, en kreeg daarvoor gisteren een mailtje met een cadeaucode voor € 10 laadtegoed, inclusief instructies hoe dat toe voegen.

Maar in mijn iOS app My Renault zie ik die hele optie niet! Volgens Renault:
[...]
Ik heb app-versie 6.2.1 van 1 week geleden op iPhone, dit is de nieuwste. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Inmiddels is de optie om een cadeaucode toe te voegen gelukkig zichtbaar geworden in de My Renault app voor de Mobilize chargepass, en is het mij gelukt om de € 10 laadtegoed toe te voegen. Is geldig t/m 31-12-2025.

Is nog dezelfde app-versie, dus waarschijnlijk is die pagina een webview die nog gereleased moest worden.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:59
Ik probeer de Nextcharge kaart te bestellen. Zonder krediet zou deze voor €3 te bestellen zijn.
Nu heb ik in de app op get card gedrukt, vervolgens mijn gegevens (adres etc.) ingevuld en op volgende.
Dan komt er een scherm waarbij shipping €3,- staat maar je niet op pay kan drukken (knop is lichtgroen). Bij het ophogen van het krediet word het verzenden gratis en de knop donkergroen waardoor deze wel klikbaar is.

Doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Johan-1986 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:45:
Ik probeer de Nextcharge kaart te bestellen. Zonder krediet zou deze voor €3 te bestellen zijn.
Nu heb ik in de app op get card gedrukt, vervolgens mijn gegevens (adres etc.) ingevuld en op volgende.
Dan komt er een scherm waarbij shipping €3,- staat maar je niet op pay kan drukken (knop is lichtgroen). Bij het ophogen van het krediet word het verzenden gratis en de knop donkergroen waardoor deze wel klikbaar is.

Doe ik iets fout?
waarom zou je die in godsnaam willen?
buiten het feit hoe je hem kan bestellen..

staat je cc wel gekoppeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcduck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:25
Platte_Band schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:14:
(En weet iemand hoe je het betaalde abonnement activeert in de eSolutions app? O+ )
Ik zou willen waarschuwen: doe het *niet*!!
Met eSolutions charging de slechtste ervaring ooit. Ik had in de app gewoon het abonnement eens geactiveerd. Alles werkte op zich prima, het laden ook. Poos later bleek het voor mij alsnog niet de voordeligste optie (lees: met een andere aanbieder goedkoper uit, zelfs zonder abonnement). Dus ik dacht: abonnement maar weer even opzeggen.

Wat blijkt: het abonnement kan je niet stopzetten in de app! Ik herhaal: de functie om simpelweg je abonnement te stoppen zit niet in de app, en ook niet op de site! Zonder support verzoek is dit dus onmogelijk! IMO is dit borderline oplichting.

Het heeft mij iig meerdere pogingen van mailen met support gekost om dit abonnent uiteindelijk stop te zetten. De eerste mail met verzoek om stopzetting werd genegeerd, de tweede mail werd wel op gehandeld, maar ook nog met de mededeling dat ik die (ongebruikte) maand ook nog even moest doorbetalen, terwijl mijn eerdere verzoek tot stopzetting ruimschoots eerder kwam. Het gaat om weinig geld, maar toch. All in all echt waardeloos.

[ Voor 19% gewijzigd door mcduck op 08-04-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareldebarel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 08:20
mcduck schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:13:
[...]

Ik zou willen waarschuwen: doe het *niet*!!
Met eSolutions charging de slechtste ervaring ooit. Ik had in de app gewoon het abonnement eens geactiveerd. Alles werkte op zich prima, het laden ook. Poos later bleek het voor mij alsnog niet de voordeligste optie (lees: met een andere aanbieder goedkoper uit, zelfs zonder abonnement). Dus ik dacht: abonnement maar weer even opzeggen.

Wat blijkt: het abonnement kan je niet stopzetten in de app! Ik herhaal: de functie om simpelweg je abonnement te stoppen zit niet in de app, en ook niet op de site! Zonder support verzoek is dit dus onmogelijk! IMO is dit borderline oplichting.

Het heeft mij iig meerdere pogingen van mailen met support gekost om dit abonnent uiteindelijk stop te zetten. De eerste mail met verzoek om stopzetting werd genegeerd, de tweede mail werd wel op gehandeld, maar ook nog met de mededeling dat ik die (ongebruikte) maand ook nog even moest doorbetalen, terwijl mijn eerdere verzoek tot stopzetting ruimschoots eerder kwam. Het gaat om weinig geld, maar toch. All in all echt waardeloos.
Vwb de eSolutionsCharging app, ik zie net dat deze in Groningen/drenthe (verder heb ik niet gekeken) veel allego palen op 37 cent hebben staan (wel 90 cent starttarief zonder abonnement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcduck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:25
Kareldebarel schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:09:
[...]

Vwb de eSolutionsCharging app, ik zie net dat deze in Groningen/drenthe (verder heb ik niet gekeken) veel allego palen op 37 cent hebben staan (wel 90 cent starttarief zonder abonnement).
Ja hier Total via eSolutions op €0,36. Best aantrekkelijk dus (allego hier niet met €0,60). Maar goed, slechte ervaring met klantvriendelijkheid en de (on)mogelijkheid om zo’n abonnement te stoppen.

Even snel gekeken maar nog geen echt voordelig alternatief gevonden voor Allego palen bij jullie in Groningen. Monta is daar niet voordelig. Electroverse enigszins met €0,42/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
mcduck schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:06:
[...]

Ja hier Total via eSolutions op €0,36. Best aantrekkelijk dus (allego hier niet met €0,60). Maar goed, slechte ervaring met klantvriendelijkheid en de (on)mogelijkheid om zo’n abonnement te stoppen.

Even snel gekeken maar nog geen echt voordelig alternatief gevonden voor Allego palen bij jullie in Groningen. Monta is daar niet voordelig. Electroverse enigszins met €0,42/kWh.
Kijk ik verkeerd? Ik zie in de Electroverse-app alleen 48 ct/kWh of 62 ct/kWh bij Groningse Allego-palen, nergens 42 cent.

[ Voor 3% gewijzigd door Of-Aaargh op 09-04-2025 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
boyette schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:31:
[...]

waarom zou je die in godsnaam willen?
Het is niet de goedkoopste MSP maar wel de universele laadpas voor Italië.
Werkt op nagenoeg alle laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:59
pmiddeld schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:13:
[...]

Het is niet de goedkoopste MSP maar wel de universele laadpas voor Italië.
Werkt op nagenoeg alle laadpalen.
Ja precies, daarom zou ik graag deze pas aanvragen en meenemen. Alleen lukt dit dus niet. Zie ook geen optie om cc te koppelen in de app, verwacht dat je moet betalen als je op pay drukt omdat het een prepaid systeem is. Alleen lukt dat dus niet, pay is niet klikbaar...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4BOb75e5O_ohF-isyynq3p6Zkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6kT2Zgbhosh73kswaCgif4z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Johan-1986 op 09-04-2025 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Johan-1986 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:35:
[...]

Ja precies, daarom zou ik graag deze pas aanvragen en meenemen. Alleen lukt dit dus niet. Zie ook geen optie om cc te koppelen in de app, verwacht dat je moet betalen als je op pay drukt omdat het een prepaid systeem is. Alleen lukt dat dus niet, pay is niet klikbaar...[Afbeelding]
Misschien open deur: heb je de slider al naar rechts gedaan om tegoed op die kaart te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Dubbel, sorry.

[ Voor 97% gewijzigd door pmiddeld op 09-04-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Ik heb een laadpas bij Shell Recharge. Echter wordt Shell Recharge overgenomen door 50Five.

Ik kan niet meer in de app van Shell, terwijl mijn bankrekening etc daar wel aan gekoppeld is. Weet iemand hoe het overnametraject er precies uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
turkeyhakan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:03:
Ik heb een laadpas bij Shell Recharge. Echter wordt Shell Recharge overgenomen door 50Five.

Ik kan niet meer in de app van Shell, terwijl mijn bankrekening etc daar wel aan gekoppeld is. Weet iemand hoe het overnametraject er precies uitziet?
Je kan vanaf nu al de 50five app gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:39
turkeyhakan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:03:

Hier ook een laadpas van Shell maar geen problemen met inloggen.
Is deze overstap alleen voor de eigen palen in eigen beheer?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 07-09 06:47
Heb voor de laadpalen bij kantoor (omdat ze niet publiek zijn) nog geen methode gevonden om met de OVO Charge app te laden. Is daar een truukje voor wat ik nog niet door heb op een iphone?

Heb als fix een pas besteld, maar hoe lang duurt het gemiddeld ongeveer voor ik de pas in huis heb? Denk de 31e besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Tazzy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:11:
Heb voor de laadpalen bij kantoor (omdat ze niet publiek zijn) nog geen methode gevonden om met de OVO Charge app te laden. Is daar een truukje voor wat ik nog niet door heb op een iphone?

Heb als fix een pas besteld, maar hoe lang duurt het gemiddeld ongeveer voor ik de pas in huis heb? Denk de 31e besteld?
Dat duurt vrij lang week of 3 wel als je pech hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan57
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:52
Of-Aaargh schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:29:
[...]

Kijk ik verkeerd? Ik zie in de Electroverse-app alleen 48 ct/kWh of 62 ct/kWh bij Groningse Allego-palen, nergens 42 cent.
Electroverse heeft kennelijk zijn tarieven aangepast. Hier in Zeewolde vandaag van 42 ct/kWh naar 50 ct/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Arjan57 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:17:
[...]

Electroverse heeft kennelijk zijn tarieven aangepast. Hier in Zeewolde vandaag van 42 ct/kWh naar 50 ct/kWh.
Dat denk ik niet..

Ik denk dat ik Zeewolde een cpo hun tarieven heeft gewijzigd en dat electroverse die wijziging doorberekend ..

Kan ook al eerder zijn gebeurd en dat electroverse achter de feiten aan liep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
boyette schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:04:
[...]

Je kan vanaf nu al de 50five app gebruiken
Moet je dan een nieuw account maken? Hoe zit het met je bestaande laadpas? Ik kan niet inloggen met mijn Shell Recharge account in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mrfatmen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:10:
[...]

Hier ook een laadpas van Shell maar geen problemen met inloggen.
Is deze overstap alleen voor de eigen palen in eigen beheer?
Denk het wel: nieuws: Nederlandse 50five Group neemt laadpalen over van Shell Recharge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
turkeyhakan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:21:
[...]

Moet je dan een nieuw account maken? Hoe zit het met je bestaande laadpas? Ik kan niet inloggen met mijn Shell Recharge account in ieder geval.
Nieuwe
En dan krijg je ook een nieuwe pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
boyette schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:22:
[...]

Nieuwe
Dus klanten die een Shell Recharge pas hebben worden zonder enige berichtgeving in de steek gelaten? Lijkt mij toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Gevonden: https://www.shell.nl/faq-50five-transfer (er wordt een PDF gedownload)

Vanaf 1 mei 2025 start de migratie en ook je account wordt dus overgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
boyette schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:22:
[...]

Nieuwe
Is niet waar, je kan gewoon de Shell pas blijven gebruiken. Zie de PDF van @turkeyhakan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:03
Tazzy schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:11:

Wij hebben ook niet publieke palen op de zaak , en met de OVO Charge App werkt dit ook niet , dus ik braaf een kaart aangevraagd bij OVO duurde bijna een maand , dus ik kom op de zaak gebruik die pas en krijg te zien op de display 'onbekende pas' gewoon bij publieke palen werkt de OVO card dus wel ....

Dus wat blijkt .... de palen bij ons op de zaak zijn van lastmile solutions en die werken samen met o.a. 50 five
ik heb al de zuid holland pas ( en ja die is echt goedkoper ) https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility/login#laadpas en gratis aan te vragen als j in Zuid Holland woont , neem anders de Engie Pas

Tot nu toe kan ik overal met de Zuid Holland pas laden publiek of privaat .. sterker nog Engie / Equans / Etc etc is ook allemaal ondersteund en goedkoop op die pas .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
pmiddeld schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:55:
[...]

Is niet waar, je kan gewoon de Shell pas blijven gebruiken. Zie de PDF van @turkeyhakan
Zo. Dus Shell trekt zich nu terug uit de energietransitie. Shell staat bekend om zijn zeer goede lange termijn visies en scenariostudies. Kan dit inhouden dat de toekomst van EV minder rooskleurig is dan gehoopt? Of is er een medetweaker die een fijner bericht heeft (nieuwe shell topman die een hekel heeft aan EV's ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:40
oltk schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:06:
[...]

Zo. Dus Shell trekt zich nu terug uit de energietransitie. Shell staat bekend om zijn zeer goede lange termijn visies en scenariostudies. Kan dit inhouden dat de toekomst van EV minder rooskleurig is dan gehoopt? Of is er een medetweaker die een fijner bericht heeft (nieuwe shell topman die een hekel heeft aan EV's ofzo)
Shell heeft vorig jaar al de ommezwaai gemaakt naar korte termijn rendement voor de aandeelhouders, en daar scoort fossiel beter https://eenvandaag.avrotr...houders-moeten-ingrijpen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

koboy

Heb een idee voor een icon

oltk schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:06:
[...]

Man man man...... Wat een gedoe hier de laatste pagina. Shell stopt met het leveren/exploiteren van laadpunten bij particulieren/bedrijven. Deze gaan over naar 50five. Shell is hierin trouwens niet de enige met deze strategie/visie, ook Allego plaatst geen nieuwe AC palen meer.
Wel blijft Shell nog gewoon snelladers doen en waarschijnlijk zelfs wel uitbreiden. Ook de Shell laadpas blijft gewoon als product.

De voorheen Shell thuis/werk laders gaan dus over van de Shell backoffice naar die van 50five, de rest blijft gewoon zoals het was.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:37
turkeyhakan schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:27:
[...]
Dus klanten die een Shell Recharge pas hebben worden zonder enige berichtgeving in de steek gelaten? Lijkt mij toch niet?
De shell recharge pas blijft. Het account ook. Alleen de palen die shell in beheer heeft gaan over naar 50five. Als je een eigen paal hebt gaat er iets veranderen.
Ik denk dat alles duurder wordt. Die 50five pas is heel duur op laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:13
lfah2000 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:19:
[...]

De shell recharge pas blijft. Het account ook. Alleen de palen die shell in beheer heeft gaan over naar 50five. Als je een eigen paal hebt gaat er iets veranderen.
Ik denk dat alles duurder wordt. Die 50five pas is heel duur op laadpalen.
Ik heb op dit moment een Plus abo van €4,84 per maand bij Shell Recharge voor mijn privé laadpaal. Ben van plan dit op te zeggen omdat ik er geen behoefte meer aan heb. Maar wil graag weten of ik wel mijn Shell Recharge pas kan blijven gebruiken om op te laden aan mijn eigen paal. Weet iemand dit toevallig?

Heb de vraag ook aan klantenservice bij Shell Recharge gesteld maar die hebben nog niet gereageerd. Klantenservice heeft ook niet zo'n beste reputatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Harvest2002 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:08:
[...]

Ik heb op dit moment een Plus abo van €4,84 per maand bij Shell Recharge voor mijn privé laadpaal. Ben van plan dit op te zeggen omdat ik er geen behoefte meer aan heb. Maar wil graag weten of ik wel mijn Shell Recharge pas kan blijven gebruiken om op te laden aan mijn eigen paal. Weet iemand dit toevallig?

Heb de vraag ook aan klantenservice bij Shell Recharge gesteld maar die hebben nog niet gereageerd. Klantenservice heeft ook niet zo'n beste reputatie.
50five blinkt ook niet uit in reactiessnelheid…

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 12-04-2025 09:50 . Reden: Offtopic ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

koboy

Heb een idee voor een icon

Knip

[ Voor 112% gewijzigd door Notna op 12-04-2025 09:51 . Reden: Offtopic ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Voor wie nu of de komende twee weken in de buurt van Mannheim is en een MVV account heeft:
Zu den Osterferien haben wir ein besonderes Geschenk für Sie:

Laden und 25 % sparen – exklusiv am eLadepark Columbus! Vom 11.04. bis zum 27.04. sparen Sie als eMotion-Kunde dort 15 Cent/kWh!

Die Ladepreise während unserer Osteraktion:
eMotion Plus (für MVV-Stromprivatkunden): 39 Cent/kWh
eMotion Classic: 44 Cent/kWh

Laden Sie einfach per MVV eMotion-App oder -Ladekarte am eLadepark Columbus (Fürther Straße 311, 68309 Mannheim) und sichern sich den befristeten Vorteil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 12-04-2025 09:51 . Reden: Overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:03
Wat is volgens jullie nu de goedkoopste laad optie in de regio Zuid Holland en dan vooral Rotterdam en omgeving?

Ik heb nu tig laadpassen en Apps met Ovo en de booster zou je het goedkoopste uit zijn ( maar 28 cent )
op SGZH1 palen dus ik braaf die app en pas genomen en d booster geactiveerd voor 2 euro nou vergeet het dus maar dan kom je gewoon op 38 cent uit

Bedenk ik ben een particulier , nu heb ik ook de Zuid Holland Pas die is van 50Five en daarmee betaal ik op mijn werk waar deze gewoon werkt 32 cent inclusief BTW met startkosten van 20 cent

Ik heb echt overal gekeken maar ik kom echt nergens goedkoper uit als dat , nu lees ik hier dat 50 Five duur zou zijn echter met de zuid Holland pas betaal ik dus op straat bij allle SGZH palen geen aansluit tarief en kost een KWH mij 0,32 of 0,40 exclusief BTW

Ik hoor graag het ' geheim ' hoe ik dan goedkoper zou kunnen laden bij publieke laadpalen , want ik heb hem ondanks de tig passen die ik nu in bezit heb en diverse apps ( die vaak niet eens goed werken ) geen goedkopere optie gevonden als die 0,32 inclusief op mijn werk .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zoals beloofd nog een tweede poging met de ANWB Slimladen pilot.

Strak blauwe lucht, veel zon, dus veel korting?

Auto (+/- 74 kWh capaciteit) staat er met 29% lading; gepland tot 90%. Dus ongeveer 44 kWh.

De dynamische tarieven van ANWB laten een flinke korting zien in de middag (logisch)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK-Shoqq8K93j31RvFEm7JQEwBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXqZQP0eGbS4g6eVRMMfQnca.jpg?f=fotoalbum_large

Dat vertaalt zich in massieve, geschatte 'beloning' van 54 hele centen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytfzQGIxT2xCEbvYws4gyYp070M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/In7ZDKPqOD725Z9g6J1Sjt7A.jpg?f=fotoalbum_large

Gebaseerd op onderstaande tarievenschema

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iUD1hBjGT5vee1ngaoYBNfDQ-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZU6k16aeSH4JhbrYSTXzgHfk.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen is Electroverse bij deze paal nog steeds goedkoper met 30 cent zonder starttarief.
Op deze manier gaat het niet werken (voor mij in ieder geval)

Auto staat nu dus met Electroverse te laden. ANWB app gaat van de telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
jeroenkb schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:50:
Zoals beloofd nog een tweede poging met de ANWB Slimladen pilot.
Heb meer van deze ervaringen gezien, met wat mazzel haal je misschien een korting van een euro op een volle accu.
Totaal niet interessant dus. Denk dat de besparing wel meer is maar dat die naar de CPO gaat om te compenseren dat de lader minder gebruikt kan worden. Maar als consument zit er nauwelijks voordeel aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-09 15:50
Helaas de My Renault app op IOS is geupdated en je kunt geen Mobilize meer gebruiken via Renault zonder een VIN. Tot voor kort kon ik een pas aanvragen en abonnement aanvragen maar deze optie is verdwenen uit de app

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Slinnenb schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:19:
Helaas de My Renault app op IOS is geupdated en je kunt geen Mobilize meer gebruiken via Renault zonder een VIN. Tot voor kort kon ik een pas aanvragen en abonnement aanvragen maar deze optie is verdwenen uit de app
Ik heb na het stoppen van het abo weer een nieuwe optie gekregen voor een abo met de Android app. Alleen zijn bij mij de twee betaalmiddelen (CreditCards) grijs, drie puntjes i.p.v. een groen rondje. Dus ik vrees dat ik niet (meer) gebruik kan maken van de laadpas. Ga ik ook niet proberen want die heb die voorlopig toch niet nodig. Door al het gedoe zoals het nu met de betaling e.d. gaat betaal ik liever wat meer voor de feilloze ervaring met Chargemap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
PeterZ(on) schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:49:
[...]

Alleen zijn bij mij de twee betaalmiddelen (CreditCards) grijs, drie puntjes i.p.v. een groen rondje
Dat is gewoon een menuutje waar je op tikken kunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:59:
[...]

Dat is gewoon een menuutje waar je op tikken kunt
Klopt, ik kan dan de kaart hernoemen of verwijderen. De optie, een betaalmiddel toevoegen zie ik niet meer. Bovendien stond er achter de gekozen Creditcard een groen rondje, nu drie puntjes in een cirkeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:37
MPCoreDeveloper schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:36:
Wat is volgens jullie nu de goedkoopste laad optie in de regio Zuid Holland en dan vooral Rotterdam en omgeving?

Ik heb nu tig laadpassen en Apps met Ovo en de booster zou je het goedkoopste uit zijn ( maar 28 cent )
op SGZH1 palen dus ik braaf die app en pas genomen en d booster geactiveerd voor 2 euro nou vergeet het dus maar dan kom je gewoon op 38 cent uit

Bedenk ik ben een particulier , nu heb ik ook de Zuid Holland Pas die is van 50Five en daarmee betaal ik op mijn werk waar deze gewoon werkt 32 cent inclusief BTW met startkosten van 20 cent

Ik heb echt overal gekeken maar ik kom echt nergens goedkoper uit als dat , nu lees ik hier dat 50 Five duur zou zijn echter met de zuid Holland pas betaal ik dus op straat bij allle SGZH palen geen aansluit tarief en kost een KWH mij 0,32 of 0,40 exclusief BTW

Ik hoor graag het ' geheim ' hoe ik dan goedkoper zou kunnen laden bij publieke laadpalen , want ik heb hem ondanks de tig passen die ik nu in bezit heb en diverse apps ( die vaak niet eens goed werken ) geen goedkopere optie gevonden als die 0,32 inclusief op mijn werk .
50five (=zuidholland pas) is de laadpas voor zuid-holland. Bij de SGZH-1 palen het goedkoopst en geen startkosten.

Bij andere palen (=andere buiten de consessie) duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Op de parkeerplaats bij mij op het werk staat een laadpaal die ik nergens kan terugvinden. Niemand weet wie 'm beheert, er staat geen telefoonnummer op, en hij is ook niet te vinden bij de diverse chargemaps. Er staat wel een code op (begint met NL*GFX*A gevolgd door 4 cijfers) maar die wordt ook niet herkend in apps waar ik een laadpaal ID kan invullen.

Hoe kom ik achter de tarieven van deze paal en welke laadpassen er mee werken? Gewoon proberen gaat nog niet, de auto is nog niet binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zr40 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:42:
Op de parkeerplaats bij mij op het werk staat een laadpaal die ik nergens kan terugvinden. Niemand weet wie 'm beheert, er staat geen telefoonnummer op, en hij is ook niet te vinden bij de diverse chargemaps. Er staat wel een code op (begint met NL*GFX*A gevolgd door 4 cijfers) maar die wordt ook niet herkend in apps waar ik een laadpaal ID kan invullen.

Hoe kom ik achter de tarieven van deze paal en welke laadpassen er mee werken? Gewoon proberen gaat nog niet, de auto is nog niet binnen :)
Al met google gezocht? Als ik dat doe kom ik bij Greenflux uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PeterZ(on) schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:57:
[...]

Al met google gezocht? Als ik dat doe kom ik bij Greenflux uit.
Ja, en dat GFX voor Greenflux staat wist ik ook. Maar heb je zelf hun website wel bekeken? De informatie die ik zoek wordt daar niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zr40 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:09:
[...]

Ja, en dat GFX voor Greenflux staat wist ik ook. Maar heb je zelf hun website wel bekeken? De informatie die ik zoek wordt daar niet aangeboden.
Daar zie ik ook niet veel, maar als NL*GFX*A google dan zie bijvoorbeeld dat Electromaps laders laat zien met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Electromaps had ik nog niet geprobeerd, maar die herkent 'm ook niet.

Voor andere laders die met NL*GFX*A beginnen kan ik wel tarieven vinden, maar dat zegt niets over deze specifieke paal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Zr40 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:16:
Electromaps had ik nog niet geprobeerd, maar die herkent 'm ook niet.

Voor andere laders die met NL*GFX*A beginnen kan ik wel tarieven vinden, maar dat zegt niets over deze specifieke paal :)
Zonder volledig paal ID en adres valt er voor de tweakers hier verder ook weinig over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:02
PeterZ(on) schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:05:
[...]

Klopt, ik kan dan de kaart hernoemen of verwijderen. De optie, een betaalmiddel toevoegen zie ik niet meer. Bovendien stond er achter de gekozen Creditcard een groen rondje, nu drie puntjes in een cirkeltje.
Het lijkt er op dat die optie is verplaatst. Als ik eerst onderaan 'mijn account' kies, dan 'Mobilize charge pass', 'al je charge passes' dan krijg ik mijn pas te zien en kan ik ook mijn creditcard wijzigen. Daar kan ik ook een nieuwe charge pass bestellen...

Dit op Android, app-versie 6.1.3
Pagina: 1 ... 210 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2