Als je, net als ik, afhankelijk bent van openbaar laden dan is in dit geval waarschijnlijk OVO je winnaar, met een boost abonnement (2 euro per maand). Dan daalt de prijs van 36 naar 32 cent.Get!em schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:40:
[...]
Anwb: 69ct start, 36ct/kwh (gerapporteerd in app als 40ct/kwh gemiddeld)
Vattenfall zelf: 0ct start, 36,14ct/kwh
Shell: 35ct start, 55ct/kwh
OVO: Meldt een vanafprijs van 64ct / kwh, maar na doorklikken wordt dat alsnog 36ct
Vattenfall wint hier dus in duidelijkheid en prijs op hun eigen paal.
Ik hoop straks 90% thuis te laden vanaf eigen paal, dus voor mij is een maand-abonnement nu niet handig.Stolpert schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:55:
[...]
Als je, net als ik, afhankelijk bent van openbaar laden dan is in dit geval waarschijnlijk OVO je winnaar, met een boost abonnement (2 euro per maand). Dan daalt de prijs van 36 naar 32 cent.
Voor het incidenteel laden zal ik gewoon per situatie moeten bekijken wat het voordeligst is. En dat blijkt toch wel lastiger te zijn en omdat straks ook aan mijn vrouw te moeten uitleggen. Dan vind ik helderheid van tarief wel belangrijk.
Tesla superchargers zijn ook bezig de tarieven meer te differentiëren, waardoor deze op "rustige" uurtjes best voordelig kan zijn.Stolpert schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:55:
[...]
Als je, net als ik, afhankelijk bent van openbaar laden dan is in dit geval waarschijnlijk OVO je winnaar, met een boost abonnement (2 euro per maand). Dan daalt de prijs van 36 naar 32 cent.
Nu heb ik zelf een tesla m3 '24 dus vast de voordeligste tarieven zonder abbo nodig te hebben, maar vanochtend iets voor 8 uur laadsessie gestart tegen 26 cent ( Apeldoorn-oost).
(Tarieven wisselen dus per tijdstip en plek, en voor voordeligste tarieven zonder tesla is dus wel een abbo nodig. En "tijd is geld" dus ergens kan je het moeten wachten ook als nadeel meerekenen )
Maar dan moet je wel kunnen opladen. Mij is dat tot nu toe nog niet gelukt op Vattenvall palen met de OVO-app.Stolpert schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:55:
[...]
Dat is een bekend probleemOf-Aaargh schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:06:
[...]
Maar dan moet je wel kunnen opladen. Mij is dat tot nu toe nog niet gelukt op Vattenvall palen met de OVO-app.
Oplossing voor nu pasje bestellen daarmee lukt dat wel
Ik laad inmiddels al een week bij een Vattenfal paal die niet in de app staat. Maar met het pasje werkt het, inclusief de korting. Dus laden voor 29 centjes.boyette schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:09:
[...]
Dat is een bekend probleem
Oplossing voor nu pasje bestellen daarmee lukt dat wel
Helaas heb ik hier slechte ervaring mee. De sessie bleef hierdoor hangen in de InCharge app en kon ik vervolgens niet meer laden met de app omdat ik de fout kreeg dat ik eerst de vorige sessie moest stoppen. Maar de vorige sessie stond netjes als afgerond in de app en was ook aan de andere kant van het land. Dus even terug om te stoppen was niet echt realistisch. Heeft 2 dagen geduurd voordat Vattenfal de sessie had gestopt.ThatGuy2303 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:53:
[...]
Ik laad inmiddels al een week bij een Vattenfal paal die niet in de app staat. Maar met het pasje werkt het, inclusief de korting. Dus laden voor 29 centjes.
Signature van nature
Ik las wat terug maar evengoed nog deze vraag (uit interesse, misschien is OVO voor ons ook interessant):ThatGuy2303 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:53:
[...]
Ik laad inmiddels al een week bij een Vattenfal paal die niet in de app staat. Maar met het pasje werkt het, inclusief de korting. Dus laden voor 29 centjes.
Je gebruikt een OVO pas bij een Vattenfall paal die niet in de OVO app staat met een abbo van 2 euro en daarom betaal je 29 cent (ipv 32 zonder 10% korting?) Of heeft het niet in de app staan ermee te maken? De zonder korting prijs is dus 32 cent bij die paal? En dat zie je dan pas als bent gaan laden met je fysieke pas (aangezien de paal niet in de app staat)?
Ik heb nog geen OVO pas, vraag me af of ik er 1 moet bestellen (de palen hier in de buurt geven zonder korting 53 cent aan (met ovo app), Electroverse 42 cent)
Ik heb het abonnement van 8 euro, dus 15% korting op de 34 cent die het normaal is. Als ik met de Vattenfal pas laad (die ik ook heb) is het dus 34 cent._Guido_ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:06:
[...]
Ik las wat terug maar evengoed nog deze vraag (uit interesse, misschien is OVO voor ons ook interessant):
Je gebruikt een OVO pas bij een Vattenfall paal die niet in de OVO app staat met een abbo van 2 euro en daarom betaal je 29 cent (ipv 32 zonder 10% korting?) Of heeft het niet in de app staan ermee te maken? De zonder korting prijs is dus 32 cent bij die paal? En dat zie je dan pas als bent gaan laden met je fysieke pas (aangezien de paal niet in de app staat)?
Ik heb nog geen OVO pas, vraag me af of ik er 1 moet bestellen (de palen hier in de buurt geven zonder korting 53 cent aan (met ovo app), Electroverse 42 cent)
Aja, bedankt voor de info. Vattenfall palen hier (enigszins) in de buurt zijn 56 cent, in de OVO 57 cent. Dat is veel prijsverschil per locatie zeg... We gaan verder op zoek naar hoe goedkoper (naast granny chargen) ;-)ThatGuy2303 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:22:
[...]
Ik heb het abonnement van 8 euro, dus 15% korting op de 34 cent die het normaal is. Als ik met de Vattenfal pas laad (die ik ook heb) is het dus 34 cent.
Hallo wat zouden jullie adviseren qua laadpassen in de volgende situatie:
95% thuisladen
Incidenteel laden bij fastcharger wanneer de range niet voldoende is (langere ritjes)
En verder voor vakantie: Duitsland, Oostenrijk, Kroati e?
Zelf denk ik dat het weinig nut heeft om abonnementen af te sluiten en beter gewoon payasyougo te gebruiken met een aantal laadpassen als optie?
95% thuisladen
Incidenteel laden bij fastcharger wanneer de range niet voldoende is (langere ritjes)
Zelf denk ik dat het weinig nut heeft om abonnementen af te sluiten en beter gewoon payasyougo te gebruiken met een aantal laadpassen als optie?
Tesla app downloaden voor incidenteel snelladen en daar een abonnement voor 1 maand afsluiten als je op vakantie gaat (tenzij je een Tesla hebt en sowieso goedkoop laad daar).K0ENH schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:22:
95% thuisladen
[ Voor 8% gewijzigd door tormentor1985 op 30-03-2025 01:16 ]
deleted
[ Voor 95% gewijzigd door tormentor1985 op 30-03-2025 01:16 ]
Enkele gratis, of bijna gratis, laadpasjes (kijk eens op www,laadpastoptien.nl) en wellicht een Ionity-app.K0ENH schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:22:
95% thuisladen
De ANWB laadpas kost een klein bedrag, en wordt op heel veel plaatsen geaccepteerd, maar is niet een heel goedkope laadmogelijkheid.
Mijn gebruik is kennelijk vergelijkbaar aan het jouwe, en mijn instelling daarin is:
"beter duur dan niet te koop!"
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Persoonlijk zou ik voor enkel Duitsland EnBW kiezen. Rest van Europa IONITY. Met een abonnement zul je nette tarieven van circa € 0,39/0,49 overhouden.K0ENH schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:22:
95% thuisladen
Met Tesla wil ik niets meer te maken hebben.
Simpel dit forum blijven volgen en de geplaatste overzichtjes van @nathalia bekijken. Dan zelf beoordelen welke opties voor jou situatie het beste passen.K0ENH schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:22:
95% thuisladen
Helemaal mee eens. Beide abonnementen hebben bovendien het voordeel dat je ze per maand aan- en uit kunt zetten. Heel comfortabel aan te passen aan je vakantie.NokiaFan schreef op zondag 30 maart 2025 @ 07:51:
[...]
Persoonlijk zou ik voor enkel Duitsland EnBW kiezen. Rest van Europa IONITY. Met een abonnement zul je nette tarieven van circa € 0,39/0,49 overhouden.
...
Voor incidenteel snelladen in Nederland zou ik niet zo snel een abonnement afsluiten.RodeVre schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:12:
[...]
Simpel dit forum blijven volgen en de geplaatste overzichtjes van @nathalia bekijken. Dan zelf beoordelen welke opties voor jou situatie het beste passen.
Voor een vakantie door meerdere landen van Europa zou ik IONITY nemen.
Blijf je hangen in Duitsland: dan absoluut EnBW.
In aanvulling wat anderen hier al hebben genoemd: als je een super snel ladende 800V auto hebt de Freshmile pas. Hiermee laad je op Allego snelladers voor 30 cent per gestarte kWh plus 30 cent per minuut. Staat niet in het overzichtje van Natalia vanwege de prijs per minuut.K0ENH schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:22:
95% thuisladen
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Extra nadeel, die tesla app is topzwaar voor alleen de ev charging. 640MB schoon aan de haak op iOS.NokiaFan schreef op zondag 30 maart 2025 @ 07:51:
[...]
Voor incidenteel gebruik beetje ruimte vreter.
Dank voor de goede tips.
Binnenkort wordt de eerste EV binnen ons gezin een feit (ID.7 Tourer Business Pro S)
Ik ga dit topic zeker blijven volgen!
Binnenkort wordt de eerste EV binnen ons gezin een feit (ID.7 Tourer Business Pro S)
Ik ga dit topic zeker blijven volgen!
Is dat tegenwoordig nog een ding?Get!em schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:49:
[...]
Extra nadeel, die tesla app is topzwaar voor alleen de ev charging. 700MB schoon aan de haak op iOS.
Geen idee waarom dat op iOS zoveel ruimte in neemt maar op Android is de app 191kb.Get!em schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:49:
[...]
Extra nadeel, die tesla app is topzwaar voor alleen de ev charging. 700MB schoon aan de haak op iOS.
Verder moet iedereen natuurlijk zelf bepalen of ze voor incidenteel snelladen minstens 30% of meer willen betalen voor stroom uit dezelfde bronnen 😅
Op mijn S21FE toch meer dan 300Mb...tormentor1985 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:40:
[...]
Geen idee waarom dat op iOS zoveel ruimte in neemt maar op Android is de app 191kb.
Verder moet iedereen natuurlijk zelf bepalen of ze voor incidenteel snelladen minstens 30% of meer willen betalen voor stroom uit dezelfde bronnen 😅
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Op iOS met fixed hoeveelheid opslag , ja.
En bovendien voor een app die je maar 1x per jaar gebruikt gewoon veel. Valt bij mij in de top 5 grootste apps (excl data). Alleen Samsungs SmartThings is nog groter en dat is ook al zo’n onzinnig grote. (Van meer dan 100 via Appstore geïnstalleerde apps)
[ Voor 25% gewijzigd door Get!em op 30-03-2025 13:12 ]
419mb op mijn pixel Fold. En heb er nog nooit mee geladen. Enkel geïnstalleerd. Vind het wel heel veel ja. Gelukkig is storage geen ding meer. Anders vliegt hij zo weer weg. Met de helft moet het ook kunnen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik snap het al. Ik gebruik blijkbaar gewoon een webapp vermoedelijk "geïnstalleerd" door via de website de "app" te installeren.
Dat werkt overigens uitstekend.
En dan komt er iemand bij dezelfde paal staan en gaat je snelheid naar 150 kW ;-). Dan is het inderdaad nog steeds een goede prijs. Ik gebruik die als er geen Ionity beschikbaar is.koboy schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:36:
[...]
In aanvulling wat anderen hier al hebben genoemd: als je een super snel ladende 800V auto hebt de Freshmile pas. Hiermee laad je op Allego snelladers voor 30 cent per gestarte kWh plus 30 cent per minuut. Staat niet in het overzichtje van Natalia vanwege de prijs per minuut.
Waarom EnBW boven Ionity, vanwege betere dekking? Ik vind de abbo prijs van 18 euro voor 39 cent best hoog vergeleken met Ionity.NokiaFan schreef op zondag 30 maart 2025 @ 07:51:
[...]
Persoonlijk zou ik voor enkel Duitsland EnBW kiezen. Rest van Europa IONITY. Met een abonnement zul je nette tarieven van circa € 0,39/0,49 overhouden.
Het zijn mijn go-to snelladers, behalve op de momenten dat ik een Ionity abbo heb tijdens de vakantie.jouwheld schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:53:
[...]
En dan komt er iemand bij dezelfde paal staan en gaat je snelheid naar 150 kW ;-). Dan is het inderdaad nog steeds een goede prijs. Ik gebruik die als er geen Ionity beschikbaar is.
[...]
Er zit een plukje Allego snelladers op een paar km van mijn huis, dus moet vaak een stukje omrijden om de accu voor te verwarmen. Gebruik ze een paar keer per jaar als we geen kans hebben gehad goedkoop te laden. Allego krijgt via de AC laders hier in Leiderdorp geen cent meer van me.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Vergeet niet dat Ionity ook voor het €0,39 abbo €11,99 vraagt (eerste maand 7,99). EnBW vraagt €5,99 voor een maand laden tegen €0,49. Goede dekking en lage tarieven bij partners. En je krijgt een fysieke laadpas, dat is wel handig in DE.jouwheld schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:53:
[...]
En dan komt er iemand bij dezelfde paal staan en gaat je snelheid naar 150 kW ;-). Dan is het inderdaad nog steeds een goede prijs. Ik gebruik die als er geen Ionity beschikbaar is.
[...]
Waarom EnBW boven Ionity, vanwege betere dekking? Ik vind de abbo prijs van 18 euro voor 39 cent best hoog vergeleken met Ionity.
Als je vol voor Ionity gaat op een trip door Duitsland en Midden-Europa dan is Ionity goedkoper. EnBW werkt in mijn ervaring bij heel veel aanbieders goed.
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Scheelt weer een paar cent en kost niks, zie alleen niet de optie in de app.Azqi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:40:
Er is een update van de Ionity app (iOS) uit. Vergeet niet bij de abonnementen het gratis Ionity Go abonnement te kiezen voor 0,65 incl. BTW (Tenzij je een betaald abbo hebt)[Afbeelding]
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
ik ben niet de enige die het opvalt denk ik , maar tegenwoordig is het makkelijker om een snellader te vinden rond de 65 cent, dan een AC-paal in de straat.
vandaag ook benaderd door OpCharge voor een laadpaal in de straat. naast Allego en Qwello
een 3de partij is goed voor concurentie zou je zeggen ( open markt model gebied, geen consessies )
Opcharge meld dynamische prijzen, dal uren goedkoper dan piekuren, maar de daluren zijn dan 59 cent en de piekuren zijn dan 64 cent.
precies de prijzen van Allego en Qwello.
ik heb Opcharge dan ook maar vriendelijk bedankt voor de moeite en dat we al genoeg dure palen in de straat hebben staan.
vandaag ook benaderd door OpCharge voor een laadpaal in de straat. naast Allego en Qwello
een 3de partij is goed voor concurentie zou je zeggen ( open markt model gebied, geen consessies )
Opcharge meld dynamische prijzen, dal uren goedkoper dan piekuren, maar de daluren zijn dan 59 cent en de piekuren zijn dan 64 cent.
ik heb Opcharge dan ook maar vriendelijk bedankt voor de moeite en dat we al genoeg dure palen in de straat hebben staan.
Op Android zie ik geen app update, en alleen het Ionity Direct tarief €0,69/kWh (of abonnement), geen Ionity Go.Azqi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:40:
Vergeet niet bij de abonnementen het gratis Ionity Go abonnement te kiezen voor 0,65 incl. BTW (Tenzij je een betaald abbo hebt)
€0,65/kWh is overigens ook het standaardtarief van Ionity bij Electroverse.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Bij toeval kom ik dit tegen; gratis snelladen bij Allego met Electroverse in Delft P+R Campus? 😳
Vermoedelijk een foutje, maar is het proberen waard. Andere Allego snelladers zijn wel €0,79-€0,86.
Vermoedelijk een foutje, maar is het proberen waard. Andere Allego snelladers zijn wel €0,79-€0,86.
/f/image/ZbIJfdmt36qTxO3YtwWl3ekO.png?f=fotoalbum_medium)
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Kies in de app voor:PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:14:
[...]
Scheelt weer een paar cent en kost niks, zie alleen niet de optie in de app.
- Mijn Profiel
- Abonnementen
Ik heb in mijn profiel geen optie abonnementen. Android app.Azqi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:54:
[...]
Kies in de app voor:
- Mijn Profiel
- Abonnementen
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
De Google Play Store zegt bij mij ook laatst bijgewerkt 25 oktober 2024. De nieuwe app (die ze al hadden aangekondigd) is dus blijkbaar net uit op iOS, en moet voor Android nog komen.PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:01:
[...]
Ik heb in mijn profiel geen optie abonnementen. Android app.
Bij mij dezelfde datum. Maar ff in de gaten houden en misschien dat ik er nog wat aan heb, vertrek morgen weer uit Spanje. Maar als ze in Frankrijk vrij zijn pak ik toch de triple voor 39ct en daar zit geen korting op.koboy schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:09:
[...]
De Google Play Store zegt bij mij ook laatst bijgewerkt 25 oktober 2024. De nieuwe app (die ze al hadden aangekondigd) is dus blijkbaar net uit op iOS, en moet voor Android nog komen.
Deze heb ik al vaker gezocht, die zit volgens mij indoor / op prive-terrein, dus de prijs zal wel kloppen, maar je komt er niet. Zit achter het hek van de Stedin, die zullen daar voor hun eigen busjes vast een gratis snellader hebben.gertvdijk schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:52:
Bij toeval kom ik dit tegen; gratis snelladen bij Allego met Electroverse in Delft P+R Campus?
[ Voor 33% gewijzigd door markjanssen op 31-03-2025 18:50 ]
Ik ben de weg kwijt in de wondere wereld van laadpassen en laders.
Thuis op mijn woonadres heb ik een laadpaal van mijn werk, een Alfen Eve Single Pro. Deze was onder beheer bij Eneco. Vanwege een verandering in mijn leasecontract is de laadpaal nu losgekoppeld bij Eneco. Ik gebruik momenteel tijdelijk een eigen Shell Recharge pas om het voertuig te laden. Dit werkt, maar ik laad sinds half maart met mijn eigen stroom. Ook zie ik laadkosten terugkomen in mijn Shell Recharge app. Hoe kan ik dit oplossen? Ik krijg een foutmelding als ik de laadpaal probeer toe te voegen in mijn Shell Recharge app en op dit moment betaal ik als het ware dubbel: 1) de factuur van Shell Recharge en 2) kosten van mijn eigen stroom. De factuur kan ik indienen bij mijn werkgever, maar daarmee 'vergoed' ik alleen 1) en niet 2).
Thuis op mijn woonadres heb ik een laadpaal van mijn werk, een Alfen Eve Single Pro. Deze was onder beheer bij Eneco. Vanwege een verandering in mijn leasecontract is de laadpaal nu losgekoppeld bij Eneco. Ik gebruik momenteel tijdelijk een eigen Shell Recharge pas om het voertuig te laden. Dit werkt, maar ik laad sinds half maart met mijn eigen stroom. Ook zie ik laadkosten terugkomen in mijn Shell Recharge app. Hoe kan ik dit oplossen? Ik krijg een foutmelding als ik de laadpaal probeer toe te voegen in mijn Shell Recharge app en op dit moment betaal ik als het ware dubbel: 1) de factuur van Shell Recharge en 2) kosten van mijn eigen stroom. De factuur kan ik indienen bij mijn werkgever, maar daarmee 'vergoed' ik alleen 1) en niet 2).
Je zult een backoffice voor je paal moeten regelen, want stiekem loopt dan de Eneco door zonder dat jij er iets voor krijgt. Of de paal omzetten naar plug & charge. Beide zijn eigenlijk niet de vraag om in dit topic te behandelen.jppilot schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:27:
Edit: nieuwe werkgever zie ik, kan die niet een backoffice op de paal (laten) zetten?
[ Voor 3% gewijzigd door ZeRoC00L op 31-03-2025 20:45 ]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Toch is het dan wel gek dat zelfs een energiebedrijf zo'n vermelding niet op orde heeft. Ik zie op google maps ook slagbomen, maar wellicht is het voor bezoekers wel open.markjanssen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:47:
[...]
Deze heb ik al vaker gezocht, die zit volgens mij indoor / op prive-terrein, dus de prijs zal wel kloppen, maar je komt er niet. Zit achter het hek van de Stedin, die zullen daar voor hun eigen busjes vast een gratis snellader hebben.
Als je de oude app al eens gebruikt had staat dit default al goed.Azqi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:40:
Er is een update van de Ionity app (iOS) uit. Vergeet niet bij de abonnementen het gratis Ionity Go abonnement te kiezen voor 0,65 incl. BTW (Tenzij je een betaald abbo hebt)[Afbeelding]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Ik heb deze optie nooit eerder gezien. 🙈Hachy schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:24:
[...]
Als je de oude app al eens gebruikt had staat dit default al goed.
Stom van mij dan.
Ik lees op https://www.ionity.eu/subscriptions You automatically benefit from a slightly lower charging price per kWh using the IONITY App.Azqi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:57:
[...]
Ik heb deze optie nooit eerder gezien. 🙈
Stom van mij dan.
In de help lees ik: IONITY Go: If you’re a registered user of the IONITY App, you’ll automatically benefit from a slightly lower charging price per kWh with IONITY Go. No subscription and no monthly fees. Upgrade to our subscriptions to save even more.
Ik heb gewoon een account. Alleen ik zie Ionity Go in de app nergens terug, en de prijs in de app blijft de normale prijs.
Zelfde probleem met zelfde paal hier gehad. Oplossing bij mij was de shell pas aan de laadpaal toevoegen en kiezen "kosten voor eigen rekening" en dus niet via laadpas laten lopen. Je kan dan gewoon de shell pas gebruiken maar je ziet er geen kosten meer van in de recharge appjppilot schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:27:
Weet iemand tot hoelang het kan duren voor een sessie bij Electroverse in je overzicht met ontvangsten verschijnt?
Ik heb afgelopen zaterdag geladen bij een Rexel laadpaal met de Electroverse laadpas (kon niet via de app), waarbij in de app stond aangegeven dat daar gratis geladen kan worden. Dit geldt overigens voor alle Rexel laadpalen.
Na het beëindigen van de sessie met de laadpas bleef de timer in de app doorlopen en verdween pas ergens halverwege de zondag. Inmiddels staat deze sessie nog niet in mijn overzicht. Iemand ervaring met hoelang het kan duren voor dit zichtbaar is?
Ik heb afgelopen zaterdag geladen bij een Rexel laadpaal met de Electroverse laadpas (kon niet via de app), waarbij in de app stond aangegeven dat daar gratis geladen kan worden. Dit geldt overigens voor alle Rexel laadpalen.
Na het beëindigen van de sessie met de laadpas bleef de timer in de app doorlopen en verdween pas ergens halverwege de zondag. Inmiddels staat deze sessie nog niet in mijn overzicht. Iemand ervaring met hoelang het kan duren voor dit zichtbaar is?
Ach zo ontdek je samen dingen toch. Bedankt voor de reminder.Azqi schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:57:
[...]
Ik heb deze optie nooit eerder gezien. 🙈
Stom van mij dan.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Als het inderdaad gratis was, waarschijnlijk nooit. Mijn werkgever heeft een paar palen waar het laden gratis is, dat verschijnt nooit op het overzicht. De pas is dan alleen voor starten en ontgrendelen.Sandervans schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:02:
Weet iemand tot hoelang het kan duren voor een sessie bij Electroverse in je overzicht met ontvangsten verschijnt?
Dus laden bij ionity app is nu €0,65 ? Netjes, maar in mijn eigen overzichtje staat dat ionity met Ovo 6 cent goedkoper is. Klopt dat nog? Of is die tijd alweer voorbij?
Dat had (marcieking schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:16:
[...]
Als het inderdaad gratis was, waarschijnlijk nooit. Mijn werkgever heeft een paar palen waar het laden gratis is, dat verschijnt nooit op het overzicht. De pas is dan alleen voor starten en ontgrendelen.
En ik zie ze ook in de FordPass app. Maar dat zijn alleen laadstatitieken.
In Spanje nog niet kunnen proberen of je Mobilize weer werkt?PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:25:
[...]
Bij mij dezelfde datum. Maar ff in de gaten houden en misschien dat ik er nog wat aan heb, vertrek morgen weer uit Spanje. Maar als ze in Frankrijk vrij zijn pak ik toch de triple voor 39ct en daar zit geen korting op.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Is er nu al iemand die überhaupt enige korting heeft kunnen behalen met smart charging met de combinatie ANWB/Equans?
Groots aangekondigd maar lees er eigenlijk niets meer over.
Groots aangekondigd maar lees er eigenlijk niets meer over.
Jazeker, maar dat is alweer ff geleden en die deed het niet. Op het Duitse forum zijn er toch nog steeds mensen die kunnen laden. Straks thuis ga ik de nieuwe pas proberen.HansAuutB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:36:
[...]
In Spanje nog niet kunnen proberen of je Mobilize weer werkt?
Ik heb vandaag de Ionity app via Google play kunnen updaten, en Ionity Go stond bij mij direct actief.PeterZ(on) schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:25:
[...]
Bij mij dezelfde datum. Maar ff in de gaten houden en misschien dat ik er nog wat aan heb, vertrek morgen weer uit Spanje. Maar als ze in Frankrijk vrij zijn pak ik toch de triple voor 39ct en daar zit geen korting op.
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
Ik had vanuit Mobilize de vragenlijst ingevuld, en kreeg daarvoor gisteren een mailtje met een cadeaucode voor € 10 laadtegoed, inclusief instructies hoe dat toe voegen.
Maar in mijn iOS app My Renault zie ik die hele optie niet! Volgens Renault:
Ik heb app-versie 6.2.1 van 1 week geleden op iPhone, dit is de nieuwste. Meer mensen die hier tegenaan lopen?Als je in My Renault naar beheer je Charge Pass gaat kan je bij Mijn cadeaucodes de vouchercode toevoegen.
Opel Ampera-e (2020)
Klopt zie ook niets in de appWesco schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:36:
Ik had vanuit Mobilize de vragenlijst ingevuld, en kreeg daarvoor gisteren een mailtje met een cadeaucode voor € 10 laadtegoed, inclusief instructies hoe dat toe voegen.
[...]
Ik heb app-versie 6.2.1 van 1 week geleden op iPhone, dit is de nieuwste. Meer mensen die hier tegenaan gelopen?
Ik heb het maar niet ingevuld, moest ook binnen een korte tijd gedaan worden en dan was ik nog met vakantie en daarnaast een niet werkende pas. Benieuwd of ik nog met de nieuwe pas kan laden.Wesco schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:36:
[...]
Ik heb app-versie 6.2.1 van 1 week geleden op iPhone, dit is de nieuwste. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Hoe heb je dat kunnen doen? Als ik naar de playstore ga zie ik nog steeds de oude die al is geïnstalleerd.LT1970 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:21:
[...]
Ik heb vandaag de Ionity app via Google play kunnen updaten, en Ionity Go stond bij mij direct actief.
Ik zie die optie hier ook nergens staan (ios en android) ondanks dat er in de faq naar verwezen wordt.Wesco schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:36:
[...]
Ik heb app-versie 6.2.1 van 1 week geleden op iPhone, dit is de nieuwste. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Echt weer lachwekkend slecht dit.
Misschien is het er wel maar zie je het niet. Zo zag ik op de kaart ook geen of iig te weinig Ionity locaties. Voor mijn vakantie gewoon naar de dichtstbijzijnde gereden en een paar kWh's en dat ging probleemloos en tegen de abo prijs. 🙂 Totdat de pas het niet meer deed.ASW1 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:02:
[...]
Ik zie die optie hier ook nergens staan (ios en android) ondanks dat er in de faq naar verwezen wordt.
Echt weer lachwekkend slecht dit.
PeterZ(on) schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:15:
[...]
Misschien is het er wel maar je ziet het niet. Zo zag ik op de kaart ook geen of iig te weinig Ionity locaties. Voor mijn vakantie gewoon naar de dichtstbijzijnde gereden en een paar kWh's geladen en dat ging probleemloos en tegen de abo prijs. 🙂 Totdat de pas het niet meer deed.
Normaal direct zichtbaar maar ik heb het zondag ook gehad : receipt is nog steeds PENDING. Normaal is het direct beschikbaar. Ik heb hello@electroverse.com al een email gestuurd. Zal wel goed komen.Sandervans schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:02:
Daarnaast is mijn ervaring met electroverse : als iets gratis is, dan komt het niet in je overzicht.
[ Voor 5% gewijzigd door kevertje1977 op 02-04-2025 09:25 ]
Dat is inderdaad ook mijn vrees/verwachting als er uiteindelijk breder dynamische prijzen op AC publieke palen komen. De kale stroomprijs is natuurlijk maar 0 tot 15 cent van het laadtarief, dus als je nu ziet dat veel AC palen rond de 60 - 65ct zitten, mocht ze ooit dynamisch worden dan wordt het wrs. 55 - 65ct of (nog inhaliger) 60 - 75ct. Ondertussen kunnen de mensen met dynamische tarieven en/of zonnepanelen thuis voor letterlijk 0,0025/kwh gaan laden (immers, dat is wat je anders voor je stroom had gekregen). Ja natuurlijk moet er iets verdiend worden aan een AC paal maar de meeste staan er al jaren en zijn allang afgeschreven.murky123 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:33:
ik ben niet de enige die het opvalt denk ik , maar tegenwoordig is het makkelijker om een snellader te vinden rond de 65 cent, dan een AC-paal in de straat.
Aangezien het break-even point met benzine (op alleen de brandstofkosten) rond 70ct/kwh ligt, en MRB en verzekering van EV duurder zijn, gaan op deze fiets 80% v/d NL nooit overstap maken (geen eigen oprit). Wat vervolgens ook weer nadelig is voor de restwaarde, die ik hierin nog even niet meeneem.
Edit; Ohja wacht de oplossing volgens minister Madlener is dat benzine komende paar jaar zo'n 35-40 cent/liter duurder gaat worden
[ Voor 5% gewijzigd door davidov2008 op 02-04-2025 10:17 ]
Je aannames over benzine kloppen aardig, maar je betaalt nu echt nog minder MRB voor een EV hè. Kwarttarief dit jaar en komende jaren opbouw richting 100%. Daarna komt er echt wel een gewichtscorrectie. Anders krijgen we de oude autos nooit van de weg af.davidov2008 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:56:
[...]
Dat is inderdaad ook mijn vrees/verwachting als er uiteindelijk breder dynamische prijzen op AC publieke palen komen. De kale stroomprijs is natuurlijk maar 0 tot 15 cent van het laadtarief, dus als je nu ziet dat veel AC palen rond de 60 - 65ct zitten, mocht ze ooit dynamisch worden dan wordt het wrs. 55 - 65ct of (nog inhaliger) 60 - 75ct. Ondertussen kunnen de mensen met dynamische tarieven en/of zonnepanelen thuis voor letterlijk 0,0025/kwh gaan laden (immers, dat is wat je anders voor je stroom had gekregen). Ja natuurlijk moet er iets verdiend worden aan een AC paal maar de meeste staan er al jaren en zijn allang afgeschreven.
Aangezien het break-even point met benzine (op alleen de brandstofkosten) rond 70ct/kwh ligt, en MRB en verzekering van EV duurder zijn, gaan op deze fiets 80% v/d NL nooit overstap maken (geen eigen oprit). Wat vervolgens ook weer nadelig is voor de restwaarde, die ik hierin nog even niet meeneem.
Edit; Ohja wacht de oplossing volgens minister Madlener is dat benzine komende paar jaar zo'n 35-40 cent/liter duurder gaat worden(25ct accijns va 1-1-26, tenminste 12ct ETS2 va 2027).
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Ik heb nu pas de eerste MRB rekening binnen voor kwartaal 2.
Was kwartaal 1 toch nog gratis?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
voor mij wel. scheelde 4 dagenDennis1812 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:23:
Ik heb nu pas de eerste MRB rekening binnen voor kwartaal 2.
Je zou kunnen inloggen op "Overzicht betalen en ontvangen" van de Belastingdienst. Zelf kreeg ik een "naheffingsaanslag" voor jan-apr 2025 terwijl ik wel een automatische incasso heb staan. Heb ze toen opgebeld en bleek dat ik tussen twee systemen in zat en ik de 1e zelf moest betalen en dat alle opvolgende kwartalen nu automatisch vanuit het nieuwe systeem worden opgepakt.
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
Dit jaar inderdaad 75% korting en tussen 2026 - 2029 25% korting. Daarna geen korting meer. Er is geen gelaagde afbouw meer.Pr088 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:22:
[...]
Je aannames over benzine kloppen aardig, maar je betaalt nu echt nog minder MRB voor een EV hè. Kwarttarief dit jaar en komende jaren opbouw richting 100%. Daarna komt er echt wel een gewichtscorrectie. Anders krijgen we de oude autos nooit van de weg af.
Vooralsnog vind ik nu 33 euro per maand en volgend jaar 99 euro per maand prima voor een Polestar 2 LRDM. Ik laad tegenwoordig veel thuis voor 23 cent per kwh en kom dan op een kilometerprijs van rond de 4 a 5 cent met zo nu en dan wat sprintjes naar de 100.
Ik zou me als particulier eerder druk maken om de verzekering. Die kost mij 132 euro per maand voor all risk, inzittende, rechtsbijstand en aanschafwaarde garantie voor 3 jaar. En dat met 19 schadevrij jaren en dus de hoogst mogelijke korting. Die verzekering kan goedkoper overigens maar dan moet je single motor nemen en zorgen dat de cataloguswaarde niet 70.500 bedraagt 😅 of een geheel andere EV natuurlijk .Zijn als particuliere koper dan weer keuzes.
[ Voor 16% gewijzigd door tormentor1985 op 02-04-2025 13:03 ]
Weet iemand toevallig welke laadpalen er staan in de P1 van Schiphol?
Volgens Chargemap zijn er op de Centuurbaan Zuid 65 (!) EVbox-palen te vinden, dus goede kans dat het die zijn. Maar in ChargePoint en EVBox Everon staan er veel minder, namelijk 12 respectievelijk 8 en bij e-flux vind ik nog weer verschillende aantallen op meerdere plekken.
Daar komt nog bij dat mijn ervaring met parkeergarages is, dat de locatie van een paal op de kaart vaak nogal afwijkt van de daadwerkelijke fysieke locatie. Dus dat maakt het ook niet makkelijker om zonder fysiek aanwezig te zijn, te weten welke laadpalen er nu echt te vinden zijn.
Dus hoop dat een van jullie hier opheldering over kan verschaffen.
Volgens Chargemap zijn er op de Centuurbaan Zuid 65 (!) EVbox-palen te vinden, dus goede kans dat het die zijn. Maar in ChargePoint en EVBox Everon staan er veel minder, namelijk 12 respectievelijk 8 en bij e-flux vind ik nog weer verschillende aantallen op meerdere plekken.

Daar komt nog bij dat mijn ervaring met parkeergarages is, dat de locatie van een paal op de kaart vaak nogal afwijkt van de daadwerkelijke fysieke locatie. Dus dat maakt het ook niet makkelijker om zonder fysiek aanwezig te zijn, te weten welke laadpalen er nu echt te vinden zijn.
Vergeet vooral ook niet de co2 toeslag die (als het goed is) op benzine en niet EV's mrb gaat komen.
Tenminste, ik neem aan dat iedereen de CO2 component in de MRB ziet staan die nu nog altijd 0 is.
Verzekering scheelt bij mij niet veel (Kom van een PHEV Outlander naar een e-Niro). en mrb, scheelt vast wel wat met de huidige mrb als die op de ev's 100% is. Maar lees ook mijn eerste regel. Verzekering is natuurlijk ook gebaseerd op nieuwaarde (all-risk dan toch).
Tenminste, ik neem aan dat iedereen de CO2 component in de MRB ziet staan die nu nog altijd 0 is.
Verzekering scheelt bij mij niet veel (Kom van een PHEV Outlander naar een e-Niro). en mrb, scheelt vast wel wat met de huidige mrb als die op de ev's 100% is. Maar lees ook mijn eerste regel. Verzekering is natuurlijk ook gebaseerd op nieuwaarde (all-risk dan toch).
Is natuurlijk erg krom. Mijn auto hangt veelal te laden als de zon niet schijnt en het windstil is. Het is een illusie om te denken dat de CO2 uitstoot dan 0 is als de stroom uit onze gascentrales en deels uit de import van bruinkool centrales net over de grens komt.janne_nl schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:02:
de co2 toeslag zal dan toch AL zitten in de te betalen stroomprijs ?tormentor1985 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:07:
[...]
Is natuurlijk erg krom. Mijn auto hangt veelal te laden als de zon niet schijnt en het windstil is. Het is een illusie om te denken dat de CO2 uitstoot dan 0 is als de stroom uit onze gascentrales en deels uit de import van bruinkool centrales net over de grens komt.
Ja, zo wordt er meer gedacht en inderdaad, op enig moment komt er 'grijze' stroom uit elk stopcontact. Echter, ik betaal ervoor om groene stroom te krijgen. Dat betekend dat mijn energie leverancier voor de hoeveelheid kWh's die ik in een jaar afneem, groene stroom inkoopt. En dat doet hij vast op andere momenten dan ik zelf afneem. En als ik de sites die dat checken bekijk, komt Tibber daar prima uit.tormentor1985 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:07:
[...]
Is natuurlijk erg krom. Mijn auto hangt veelal te laden als de zon niet schijnt en het windstil is. Het is een illusie om te denken dat de CO2 uitstoot dan 0 is als de stroom uit onze gascentrales en deels uit de import van bruinkool centrales net over de grens komt.
Dus met dat verhaal, gebruik ik thuis alleen groene stroom.
En als iedereen dat deed, dan hebben we een dingetje ben ik bang.
[ Voor 3% gewijzigd door janne_nl op 02-04-2025 13:37 ]
Maar dat heeft dan vooral weer met de nieuwprijs van de auto te makentormentor1985 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:56:
[...]
Dit jaar inderdaad 75% korting en tussen 2026 - 2029 25% korting. Daarna geen korting meer. Er is geen gelaagde afbouw meer.
Vooralsnog vind ik nu 33 euro per maand en volgend jaar 99 euro per maand prima voor een Polestar 2 LRDM. Ik laad tegenwoordig veel thuis voor 23 cent per kwh en kom dan op een kilometerprijs van rond de 4 a 5 cent met zo nu en dan wat sprintjes naar de 100.
Ik zou me als particulier eerder druk maken om de verzekering. Die kost mij 132 euro per maand voor all risk, inzittende, rechtsbijstand en aanschafwaarde garantie voor 3 jaar. En dat met 19 schadevrij jaren en dus de hoogst mogelijke korting. Die verzekering kan goedkoper overigens maar dan moet je single motor nemen en zorgen dat de cataloguswaarde niet 70.500 bedraagt 😅 of een geheel andere EV natuurlijk .Zijn als particuliere koper dan weer keuzes.
We gaan weer on-topic!
Leidende spelers op het gebied van snelladen elektrische voertuigen verenigen zich om het grootste en betrouwbaarste publieke snellaadnetwerk in Europa te vormen
Zou fijn zijn als je dan met bijvoorbeeld de Ionity app dezelfde prijs hebt bij Ionity als bij Fastned.
https://www.fastnedchargi...werk-in-europa-te--vormen
Zou fijn zijn als je dan met bijvoorbeeld de Ionity app dezelfde prijs hebt bij Ionity als bij Fastned.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Interessante ontwikkeling, dezelfde prijs zou heel mooi zijn, maar zou al blij zijn als een abbo bij Ionity iig een flinke korting geeft bij de andere aanbieders.MichielFRL schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:16:
Leidende spelers op het gebied van snelladen elektrische voertuigen verenigen zich om het grootste en betrouwbaarste publieke snellaadnetwerk in Europa te vormen
Dat je met een app van Ionity kan laden bij Fastned en omgekeerd kan me eerlijk gezegd niet boeien...jouwheld schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:27:
[...]
Interessante ontwikkeling, dezelfde prijs zou heel mooi zijn, maar zou al blij zijn als een abbo bij Ionity iig een flinke korting geeft bij de andere aanbieders.
Maar dat je met een Ionity abo bij alle 4 aan dezelfde prijs kan laden maakt het een pak aantrekkelijker, dus ik neem eigenlijk aan dat ze dat bedoelen...
Sony A7 iv en wat recycled glas
En dan laden met de korting van de Mobilize pas. Dat zou fijn zijn.Tommie12 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:36:
[...]
Dat je met een app van Ionity kan laden bij Fastned en omgekeerd kan me eerlijk gezegd niet boeien...
Maar dat je met een Ionity abo bij alle 4 aan dezelfde prijs kan laden maakt het een pak aantrekkelijker, dus ik neem eigenlijk aan dat ze dat bedoelen...
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Dat laatste lees ik er niet in, je abonnement bij Ionity blijft gelden bij Ionity, maar Fastned gaat de Ionity app (of, wanneer die er komt) en/of de Ionity laadpas accepteren als 'betaalmiddel', maar de stroom die je daar koopt zul je toch tegen hun eigen tarief moeten betalen.Tommie12 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:36:
[...]
Dat je met een app van Ionity kan laden bij Fastned en omgekeerd kan me eerlijk gezegd niet boeien...
Ach, het scheelt in pasjes/app's om te laden, er wordt hier toch met enige regelmaat gemopperd dat er teveel pasjes/app's nodig zijn..............toch?
[ Voor 5% gewijzigd door Peter-036 op 02-04-2025 18:32 ]
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Dan is het mager….Peter-036 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:31:
[...]
Dat laatste lees ik er niet in, je abonnement bij Ionity blijft gelden bij Ionity, maar Fastned gaat de Ionity app (of, wanneer die er komt) en/of de Ionity laadpas accepteren als 'betaalmiddel', maar de stroom die je daar koopt zul je toch tegen hun eigen tarief moeten betalen.
Ach, het scheelt in pasjes/app's om te laden, er wordt hier toch met enige regelmaat gemopperd dat er teveel pasjes/app's nodig zijn..............toch?
Met de Shell app en pas laad ik bijna overal.
En voor die paar keer dat ik moet snelladen.. kan me de prijs niet echt zo heel veel maken.
Voor vakantie nemen we dan mogelijk een Ionity abo, maar voorlopig laad ik,met de pas van bedrijfsauto.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Op p1 zijn het er 11 volgens Schiphol officiële info.dextertje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:02:
Weet iemand toevallig welke laadpalen er staan in de P1 van Schiphol?
Volgens Chargemap zijn er op de Centuurbaan Zuid 65 (!) EVbox-palen te vinden, dus goede kans dat het die zijn. Maar in ChargePoint en EVBox Everon staan er veel minder, namelijk 12 respectievelijk 8 en bij e-flux vind ik nog weer verschillende aantallen op meerdere plekken.![]()
De rest zullen van WTC , Sheraton en Hilton zijn vermoed ik.
(Sheraton en Hilton hebben Parkbee voordelen eventueel)
P22 bij Heineken heeft er ook nog, iets verder lopen, ander tarief
https://maps.app.goo.gl/gnGb8KmpKSHpdCvj9?g_st=com.google.maps.preview.copy
Of als je heel kort er bent
https://maps.app.goo.gl/S8qbE1rDK3SdJJjW8?g_st=ic (let even op de tijd/kosten daarvan, vaak taxi’s)
Ik heb de app in de playstore gezocht en daar werd aangegeven dat ik 'm kon updaten.PeterZ(on) schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:04:
[...]
Hoe heb je dat kunnen doen? Als ik naar de playstore ga zie ik nog steeds de oude die al is geïnstalleerd.
PS, ik zie nu in de Playstore dat de releasedatum 26 maart was
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
Yep, dat is dus de oude. De nieuwe zou van 31 maart / 1 april moeten zijn . Ik heb wel de .APK van de nieuwe gevonden op updown, maar zoveel haast heb ik nou ook weer nietLT1970 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:00:
[...]
Ik heb de app in de playstore gezocht en daar werd aangegeven dat ik 'm kon updaten.
PS, ik zie nu in de Playstore dat de releasedatum 26 maart was
Whatever
Eerder in de discussie gaven ze aan dat ze de versie van 25 oktober 2024 hadden waarbij de optie abonnementen niet beschikbaar was in je profiel.DigiK-oz schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:09:
[...]
Yep, dat is dus de oude. De nieuwe zou van 31 maart / 1 april moeten zijn . Ik heb wel de .APK van de nieuwe gevonden op updown, maar zoveel haast heb ik nou ook weer nietEven afwachten dus nog maar
Deze versie van 26 maart heeft dat dus wel
Geen idee, ik kan de abonnementen (power/motion) al maanden lang aktiveren in mijn profiel. Maar de versie op mijn android telefoon is ook van 26 maart, en lijkt niet op de versie die ze met veel bombarie aankondigen als versie 2.0.0 (wat op IOS dus wel te downloaden is, en waar dus ook al wel een APK van is). Ik ga er maar van uit dat het ding op android ook ergens de komende dagen beschikbaar komt.LT1970 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:17:
[...]
Eerder in de discussie gaven ze aan dat ze de versie van 25 oktober 2024 hadden waarbij de optie abonnementen niet beschikbaar was in je profiel.
Deze versie van 26 maart heeft dat dus wel
Whatever
"Opbouw" is er helaas niet, we gaan volgend jaar in 1x van 25%- naar het 75%-tarief, die 25% resterende korting zorgt dat de meeste EV's tot 2030 ongeveer evenveel in MRB kosten als een klasse-equivalente (lichtere) benzineauto. Maar goedkoper is het zeker niet meer.Pr088 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:22:
[...]
Je aannames over benzine kloppen aardig, maar je betaalt nu echt nog minder MRB voor een EV hè. Kwarttarief dit jaar en komende jaren opbouw richting 100%. Daarna komt er echt wel een gewichtscorrectie. Anders krijgen we de oude autos nooit van de weg af.
Daarna een gewichtskorting? Dan moet er wel een heel ander gekleurd kabinet zitten. Vergeet niet: men heeft de extra inkomsten van de "zware" EV's al ingecalculeerd in de meerjarige begrotingen. Overheid loopt wel accijns- en bpm-inkomsten mis op EV rijders, dus dat zal het argument zijn van politiek om geen gewichtskorting in te voeren. Dat de TCO van een EV voor de gewone Nederlander (afhankelijk van publieke palen waar je tegen 2030 wrs 80ct gaat betalen) gelijk of hoger ligt dan een benzine interesseert ze niets.
Er hoeft geen miljardensubsidie in EV's gestoken te worden (zoals vroeger), maar gewoon een goed plan waarmee ook de mensen in tussenwoning en appartement in daluren tegen de lage marktprijs publiek kunnen opladen, is wel het minimum. En om ook in toekomst genoeg betaalbare tweedehands EV's op markt te brengen is stimuleren (of verplichten) van de zakelijke lease tweede punt waarnaar gekeken moet worden (al is het maar een paar procent bijtellingskorting).
Even weer ontopic..
Het laden voor € 0,30 bij Circle K met Electroverse is voorbij.😭
Ik dacht voor dat bedrag te laden in Vianen, wist zeker dat ik ook € 0,30 had gezien, eerder vanochtend.
Dus gewoon aan de lader, nog even schoot door mijn hoofd “moet ik niet toch even checken?”, maar dacht dat het wel goed zat en pakte mijn pasje.
Helaas, na het kaden zag ik dat ik een veel hogere rekening had dan verwacht.
Ik check dus nog een keer de app en zie het bedrag verspringen van € 0,30 naar € 0,79 per kWh.
Ik dacht voor dat bedrag te laden in Vianen, wist zeker dat ik ook € 0,30 had gezien, eerder vanochtend.
Dus gewoon aan de lader, nog even schoot door mijn hoofd “moet ik niet toch even checken?”, maar dacht dat het wel goed zat en pakte mijn pasje.
Helaas, na het kaden zag ik dat ik een veel hogere rekening had dan verwacht.
Ik check dus nog een keer de app en zie het bedrag verspringen van € 0,30 naar € 0,79 per kWh.

Omdat ik dacht voor € 0,30/kWh bij een CircleK te kunnen laden, heb ik hier dus toch niet naar gezocht. Ik zag zo snel niet waar ik moest zijn voor de laadpalen. P1 is nogal groot, ik had al moeite om de weg naar boven te vinden.Get!em schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:48:
[...]
Op p1 zijn het er 11 volgens Schiphol officiële info.
De rest zullen van WTC , Sheraton en Hilton zijn vermoed ik.
(Sheraton en Hilton hebben Parkbee voordelen eventueel)
P22 bij Heineken heeft er ook nog, iets verder lopen, ander tarief
https://maps.app.goo.gl/gnGb8KmpKSHpdCvj9?g_st=com.google.maps.preview.copy
Of als je heel kort er bent
https://maps.app.goo.gl/S8qbE1rDK3SdJJjW8?g_st=ic (let even op de tijd/kosten daarvan, vaak taxi’s)
Ja, dat is meerdere keren voorbij gekomen, hoor. Sinds 12 maart volgens mij: Harrie van Til in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"dextertje schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:14:
Ah, helemaal gemist. Volgende keer moet ik dus toch echt van te voren dubbelchecken als ik denk goedkoop te kunnen laden en niet maar heel even in de app kijken om vervolgens verrast te worden met 163,3% hogere prijzen.gertvdijk schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:30:
[...]
Ja, dat is meerdere keren voorbij gekomen, hoor. Sinds 12 maart volgens mij: Harrie van Til in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Electroverse was bij een groot aantal Equans palen 30 cent. Sinds vandaag is dat 34 cent.
ANWB is nu ook 34 cent geworden (was 38 cent) . Dus binnenkort maar weer eens het Slimladen proberen.
Kan nu alleen nog maar voordeel bieden, want basisprijs is nu hetzelfde
ANWB is nu ook 34 cent geworden (was 38 cent) . Dus binnenkort maar weer eens het Slimladen proberen.
ANWB heeft wel een starttarief.jeroenkb schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:28:
Electroverse was bij een groot aantal Equans palen 30 cent. Sinds vandaag is dat 34 cent.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Daar heb je gelijk in..
Ik mag hopen dat een Slimladen sessie op een zonnige dag die 70 cent weet te compenseren. Anders is het een kansloze pilot
[ Voor 26% gewijzigd door jeroenkb op 03-04-2025 12:36 ]
ANWB starttarief is 69 ct. Daartegenover betaal je daar nu wel het CPO tarief.
Bron: SIte ANWB: https://www.anwb.nl/auto/...rijden/laadpas-abonnement
Ik gebruik al een tijdje de AWBN laadpas, maar ik merk dat daar tegenwoordig een grote toeslag plaatsvindt qua prijs.janne_nl schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:03:
ANWB starttarief is 69 ct. Daartegenover betaal je daar nu wel het CPO tarief.
Hier staat een Ionity laadpaal en daar betaal ik met de AWNB pas een tarief van ~80ct + starttarief terwijl de vattenfall pas een tarief van ~55ct geeft + starttarief.
Eigenlijk ben ik wel opzoek naar een 2e laadpas zonder abonnement maar geen idee welke.
Iemand ervaring met E-flux?
Als je slechts incidenteel publiek laad zou ik kijken naar welke cpo dat is en daar de pas van pakken.
Ik heb er intussen ook teveel. Voordeel is dat er, zeker in het buitenland, altijd wel.eentje werkt.
Bij Ionity gewoon de app gebruiken, in ieder geval geen starttarief dan.
De ANWB tarieven die ik noemde zijn voor AC laden.
Ik heb er intussen ook teveel. Voordeel is dat er, zeker in het buitenland, altijd wel.eentje werkt.
Bij Ionity gewoon de app gebruiken, in ieder geval geen starttarief dan.
De ANWB tarieven die ik noemde zijn voor AC laden.
Voor EV rijders in de agglomeratie Arnhem-Nijmegen en Oost Betuwe heb ik nog een snellaad tip:
de Kaufland in Kleve, DE, heeft sinds een paar maanden een laadstation, met twee DC CCS aansluitingen en een AC menekes plug. Maar tot recentelijk werkte deze nog niet, de Kaufland app/NFC kaart authentificatie kwam niet door.
Vandaag weer eens langs gegaan: alles werkt nu netjes. 60kw max voor 44 cent per kw (zo laag in 2025
) via de Kaufland of Lidl app. Niet super snel, maar ideaal voor mijn Kona uit 2020; na een klein uur shoppen ben je vele tientallen kilowatts verder. Duitsers zelf zijn niet echt EV rijders dus ondanks de drukke paas-inkopen was er gewoon plek.
de Kaufland in Kleve, DE, heeft sinds een paar maanden een laadstation, met twee DC CCS aansluitingen en een AC menekes plug. Maar tot recentelijk werkte deze nog niet, de Kaufland app/NFC kaart authentificatie kwam niet door.
Vandaag weer eens langs gegaan: alles werkt nu netjes. 60kw max voor 44 cent per kw (zo laag in 2025
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Oeh, dat biedt perspectief voor snelladen langs een vakantieroute in Duitsland bij alle kauflands, waarvan de grotere vaak langs de snelweg staan. Voor volgende vakantie maar eens op letten.XanderDrake schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:23:
Voor EV rijders in de agglomeratie Arnhem-Nijmegen en Oost Betuwe heb ik nog een snellaad tip:
Vandaag weer eens langs gegaan: alles werkt nu netjes. 60kw max voor 44 cent per kw (zo laag in 2025) via de Kaufland of Lidl app. Niet super snel, maar ideaal voor mijn Kona uit 2020; na een klein uur shoppen ben je vele tientallen kilowatts verder. Duitsers zelf zien niet echt EV rijders dus ondanks de drukke paas-inkopen was er gewoon plek.
Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2