[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 207 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcduck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:25
markjanssen schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Zeker niet alle, ik zie wat palen in Leeuwarden waar ze netjes 37ct zijn, maar hier in Den Haag, waar ik normaal voor 33/36/39ct kan laden zie ik vooral prijzen van 95-104ct/kwh. En de Total (DC) palen zie ik rond de 80ct.

Maar op sommige lokaties dus (nog) een goede optie, en idd goedkoper dan alle andere leveranciers daar.
Aha ok. Had even in het midden van 't land gekeken en vond daar ook het 0,37/kWh tarief. Nu idd bij Amsterdam wel hogere tarieven. Blijft (helaas) altijd nog een kwestie van alle laad apps af om te kijken welke voor jouw regio voor een betreffende paal het goedkoopst is.
Meestermaas schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:58:
Vandaag 2x geladen met de Monta Charge app bij Total Energies in Friesland (dank voor de tip!) en 2x gaf de app een storing en kon ik het laden niet stoppen. Even gebeld met Total Energies en die zetten de paal dan uit. Netjes een factuur in de mail en lijkt verder niks verkeerd gegaan.

Meer mensen die dit hebben?

Fijne app verder met veel instellingen!
Graag gedaan :)

Hier wel eens een foutmelding gehad in de app, waarna hij de laadsessie alsnog gewoon correct stopte. Tot nu toe gaat het eigenlijk telkens wel goed.

Ik heb in ieder geval nog nooit moeten bellen om mijn laadkabel vrij te geven oid. Verder gebruik ik het puur voor de lage tarieven. Ik vind de app zelf niet echt geweldig. Schermen laden soms vrij traag (lees: soms tien seconden wachten in plaats van instant). Ook zie je bijvoorbeeld niet hoe lang een paal al is bezet, dit zijn dingen die je in vele andere apps wel ziet.

Maar goed, ondanks dat, zolang het gewoon werkt en zolang het tarief laag blijft, zal ik Monta voor nu blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Ik heb 1 keer om 07:00 in de ochtend moeten bellen met Total, en dat ging nog best goed ook. Vrij snel iemand aan de lijn. Ook een kabel die vast bleef zitten na stoppen van de laadsessie. (die was al gestopt met de laadpas, maar werd niet ontgrendeld). Nadeel is wel dat de gehele laadpaal opnieuw wordt gestart, dus de auto naast mij had ook ineens een losse laadkabel in de paal. (heb maar een geschreven briefje erbij gelegd dat de paal in storing stond)

Overigens merk ik ook hier de 2 cent extra bij de laadpas van m'n werk, die doet CPO tarief doorberekenen. Als ik dan het aantal geladen kwh's deel door het bedrag, dan kom ik iedere keer weer net boven de 46 cent uit ipv 44 cent (totalenergies friesland). Die zag ik ook al ergens halverwege januari, net na de jaarwisseling had total de oude prijzen nog niet aangepast. Nu blijkt dat ik niet de enige was die het op was gevallen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door krakendmodem op 18-03-2025 06:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Waarom vragen ze ons wat dat voor ons betekent? Ik had gehoopt dat ' Van Leeuwen Oplaad' dat ons zelf zou vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
ASW1 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:11:
[...]
Ja irritant, dan moet je er naast blijven staan, en de auto nog een keer verplaatsen na het laden.
Voor mensen zonder oprit idd wel prettig.
Wow, serieus, 5 minuten is vervelend om te wachten voor een volle batterij?

Maar wees gerust, je kunt voorlopig nog prima genoeg (alle) elektrische auto's kopen waarmee je rustig 20 tot 30 minuten nodig hebt om te laden. Hoeveel nieuwsberichten er afgelopen 10 jaar al zijn geweest met dat je je telefoon in 1 minuut zou kunnen opladen etc. wil ik dat eerst zien. Daarnaast moeten de laders dan ook allemaal aangepast worden wil je er iets aan hebben. Maar lijkt me alleen maar goed voor de toekomst als er uiteindelijk meer mensen elektrisch gaan rijden. Als je dan echt in 5 minuten kunt laden dan stroomt het op drukken dagen ook beter door bij ultra chargers met 1GWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nu heb ik de afgelopen week in Frankrijk een paar keer met de shell pas geladen. Maar deze verschijnen niet in mn laadgeschiedenis/factuur.

Goedkoop geladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:59
MikeyMan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:40:
Nu heb ik de afgelopen week in Frankrijk een paar keer met de shell pas geladen. Maar deze verschijnen niet in mn laadgeschiedenis/factuur.

Goedkoop geladen?
Ik hoop het voor je maar durf met 99% zekerheid te stellen dat je uiteindelijk toch wel eens een keer de factuur gaat krijgen. Gebeurt wel eens vaker, en niet alleen bij Shell. Tot vele maanden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49

s3n

Ik had na een tip van hier een Charge Now kaart aangevraagd voor Allego laadpalen in Noord-Brabant. Was met 37ct en een blokkeertarief na 5 uur een goede optie. Helaas is het tarief naar 70ct gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18
MikeyMan schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:40:

Goedkoop geladen?
Dit kan maanden/weken duren, reken jezelf niet te snel rijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Vandaag 2x geladen met de Monta Charge app bij Total Energies in Friesland (dank voor de tip!) en 2x gaf de app een storing en kon ik het laden niet stoppen. Even gebeld met Total Energies en die zetten de paal dan uit. Netjes een factuur in de mail en lijkt verder niks verkeerd gegaan.

@Stijnbdj meldde dat hij ook dat probleem had: Stijnbdj in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
s3n schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:02:
Ik had na een tip van hier een Charge Now kaart aangevraagd voor Allego laadpalen in Noord-Brabant. Was met 37ct en een blokkeertarief na 5 uur een goede optie. Helaas is het tarief naar 70ct gegaan.
Ook bij BWM/Mini Charging is twee weken geleden de prijs van Allego in Brabant zowat verdubbeld, van 25 naar 48 cent. Dus ik denk dat er een paar kortingsdeals met Allego zijn afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:36:
[...]

Wow, serieus, 5 minuten is vervelend om te wachten voor een volle batterij?
Het leed is natuurlijk te overzien ;) maar als ik op een lange rit een pauze inlas dan wil ik liever niet eerst 5 minuten naast de auto blijven staan en dan pas gaan plassen/koffie/broodje halen.
Maar dat is omdat ik nooit publiek laad behalve tijdens vakantieritten.
Als je van publiek laden afhankelijk bent voor dagelijks gebruik dan is zo snel laden vast heel fijn.
Heel benieuwd hoe dat op de wat langere termijn gaat lopen; misschien verdwijnen AC laadpalen wel weer uit het straatbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
ASW1 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:21:
[...]

Het leed is natuurlijk te overzien ;) maar als ik op een lange rit een pauze inlas dan wil ik liever niet eerst 5 minuten naast de auto blijven staan en dan pas gaan plassen/koffie/broodje halen.
Maar dat is omdat ik nooit publiek laad behalve tijdens vakantieritten.
Als je van publiek laden afhankelijk bent voor dagelijks gebruik dan is zo snel laden vast heel fijn.
Heel benieuwd hoe dat op de wat langere termijn gaat lopen; misschien verdwijnen AC laadpalen wel weer uit het straatbeeld.
Op de hele lange termijn dan...

Ik verwacht eerder dan die AC palen mee ingeschakeld worden om het net te stabiliseren.
Bij overschot leveren alle palen 11kW (en later 22kW), en als er dunkelflaute heerst dan alle laadpalen naar 4kW.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Op de hele lange termijn dan...

Ik verwacht eerder dan die AC palen mee ingeschakeld worden om het net te stabiliseren.
Bij overschot leveren alle palen 11kW (en later 22kW), en als er dunkelflaute heerst dan alle laadpalen naar 4kW.
Oh ja, auto's die terugleveren in de avondspits dat hebben we natuurlijk ook nog.
Eigenlijk wil je dat zoveel mogelijk stilstaande auto's permanent aan de kabel hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-08 10:57
Sommige uitbestedingen gaan werkelijk waar nergens meer over.
Laadpaal bedrijf "Laadkracht" durft 0,78 cent per kWh te vragen bij alle palen die ze in bezit hebben.
Dit zjin palen in een woonwijk, niet inclusief parkeergeld bijvoorbeeld.
Ik kocht mijn EV een aantal jaren geleden en had destijds geen oprit dus was afhankelijk van dit soort palen (Gemeente Sudwest Friesland) en had al redelijk spijt van de aanschaf gezien het kantelpunt van EV & Benzine na mijn idee nagenoeg gelijk stond.

Zo maak je elektrisch rijden alleen een ding voor huizen met een oprit.
Ik zie genoeg "dure" palen maar Laadkracht maakt particulier elektrisch rijden te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonger
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09 23:56

Bij mijn eerste poging met de Monta app had ik exact hetzelfde. Heb eerst via de app een chatsessie gestart met een (vriendelijke) medewerker van Monta. Maar helaas kon de medewerker de sessie ook niet stoppen of de kabel vrijgeven. Toen gebeld met Total Energies en met hun hulp kon ik wel de sessie stoppen. Ik durfde toen niet verder te proberen.

Dit was in Leeuwarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
Gonger schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:14:
Bij mijn eerste poging met de Monta app had ik exact hetzelfde. Heb eerst via de app een chatsessie gestart met een (vriendelijke) medewerker van Monta. Maar helaas kon de medewerker de sessie ook niet stoppen of de kabel vrijgeven. Toen gebeld met Total Energies en met hun hulp kon ik wel de sessie stoppen. Ik durfde toen niet verder te proberen.

Dit was in Leeuwarden
Uit nieuwsgierigheid; heb je dan geprobeerd de sessie ook te stoppen vanuit de auto? Werd de kabel vrijgegeven toen je de kabel uit de auto trof of had je toen nog je kabel vast aan de kant in de paal?
In de meeste gevallen zou de kabel namelijk wel worden vrijgegeven als je de sessie actief stopt vanuit de auto, maar ik vertrouw er ook niet op, hoor.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Laatst online: 11:42
offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 23-03-2025 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Of-Aaargh schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:42:
[...]

Ook bij BWM/Mini Charging is twee weken geleden de prijs van Allego in Brabant zowat verdubbeld, van 25 naar 48 cent. Dus ik denk dat er een paar kortingsdeals met Allego zijn afgelopen.
Hoe kan ik bij Mini/BMW nu eigenlijk de tarieven zien?
Heb hier een active abonement, maar kan nergens prijzen vinden in de app. Op de site wordt ik ook niet echt veel wijzer dan korting op het flex tarief. Want ik zie niet wat het flex tarief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverheij
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:07
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Hoe kan ik bij Mini/BMW nu eigenlijk de tarieven zien?
Heb hier een active abonement, maar kan nergens prijzen vinden in de app. Op de site wordt ik ook niet echt veel wijzer dan korting op het flex tarief. Want ik zie niet wat het flex tarief is.
Tarieven staan toch gewoon op het kaartje erbij?
https://mini-charging.com/web/nl/mini-nl/map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 23-03-2025 18:34 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7qvlbsGGY8kcnH2W41rRV1Yf4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/82ax7LzZq9B049NCMdELNAiq.png?f=fotoalbum_large

Nee, ik zie het niet. Bij geen enkele paal die ik aanklik.

[ Voor 15% gewijzigd door Psycho_Mantis op 18-03-2025 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tormentor1985
pmiddeld schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:10:
[...]

Daar zal dan vast een financiële vergoeding aan vastzitten.
Zolang voor mij een gloednieuwe auto goedkoper is dan een nieuw accupakket heb ik daar natuurlijk nog steeds geen interesse in 🙂

Daarnaast is het alles behalve duurzaam om voor dit doel een auto die zonder deze techniek veel langer mee zou kunnen gaan veel eerder naar de sloop te brengen.

De netbeheerder moet dit probleem met financiële steun van de overheid zelf oplossen. Auto's minder snel laden is prima maar auto's die niet van de netbeheerder zijn misbruiken om het net te stabiliseren niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 21:44
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:29:
[...]

[Afbeelding]

Hier wel, moet je wel veld openklikken bij "type 2 "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:24
tormentor1985 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:31:
[...]

Zolang voor mij een gloednieuwe auto goedkoper is dan een nieuw accupakket heb ik daar natuurlijk nog steeds geen interesse in 🙂

Daarnaast is het alles behalve duurzaam om voor dit doel een auto die zonder deze techniek veel langer mee zou kunnen gaan veel eerder naar de sloop te brengen.

De netbeheerder moet dit probleem met financiële steun van de overheid zelf oplossen. Auto's minder snel laden is prima maar auto's die niet van de netbeheerder zijn misbruiken om het net te stabiliseren niet.
De netbeheerder betaal je ook zelf (met alle andere Nederlanders) ;)

Hoe is een nieuwe accu (10-15k) voor jou goedkoper dan een gloednieuwe auto (40k+)?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ted038 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Hier wel, moet je wel veld openklikken bij "type 2 "
8)7
Ja dat is het inderdaad.
Vraag 2:
Hoe zie je ze in de BMW/Mini app dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

koboy

Heb een idee voor een icon

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:41:
[...]

8)7
Ja dat is het inderdaad.
Vraag 2:
Hoe zie je ze in de BMW/Mini app dan? :P
Hyundai zit via dezelfde pas-uitgever. In de app van van Hyundai op Android selecteer je een laadpaal, en dan kun je het venstertje dat dan verschijnt aan de bovenkant ervan omhoog vegen om de tarief info te zien.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:08
[...]

Dat ze netproblemen hebben dat hebben ze zelf in de hand gewerkt met die domme tariefering om alles uit elkaar te trekken qua kosten. Las ik vanmorgen weer dat geexporteerde stroom voor een appel en een ei naar het buitenland gaat die niet voor het netwerk betalen. Als een winkel gaat uitbreiden dan verdienen ze dat terug uit de gestegen omzet en betaald de klant niets meer. Nu er meer stroom wordt verkocht moeten we ineens gaan betalen voor uitbreiding van het net. Kromme wereld.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

koboy schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:46:
[...]

Hyundai zit via dezelfde pas-uitgever. In de app van van Hyundai op Android selecteer je een laadpaal, en dan kun je het venstertje dat dan verschijnt aan de bovenkant ervan omhoog vegen om de tarief info te zien.
Al gevonden inderdaad. Het zit iets van 4 submenutjes diep.
Beetje raar UX design. Waarom niet gewoon de prijs direct tonen bij de eerste tip erop...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:01
[...]

Momenteel gaat de batterij veel langer mee dan de auto. En kan nadat de auto op is ook nog wel een tweede leven krijgen als wijkbatterij of zo. Dus wat mij betreft ook niet zo bezwaarlijk om er tijdens de levensduur van de auto al van te profiteren.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-06 05:54
PeterZ(on) schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:51:
[...]

Dat ze netproblemen hebben dat hebben ze zelf in de hand gewerkt met die domme tariefering om alles uit elkaar te trekken qua kosten. Las ik vanmorgen weer dat geexporteerde stroom voor een appel en een ei naar het buitenland gaat die niet voor het netwerk betalen. Als een winkel gaat uitbreiden dan verdienen ze dat terug uit de gestegen omzet en betaald de klant niets meer. Nu er meer stroom wordt verkocht moeten we ineens gaan betalen voor uitbreiding van het net. Kromme wereld.
Dat verhaal wil ik graag lezen
Waar stond het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverheij
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:07
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:29:
[...]

[Afbeelding]

nog 1x klikken.... ;) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyOJdaxUsm5-6ydbek1zbcBgq34=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7bCSQin6APDK1HfD4DmRx7Hk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
gertvdijk schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:28:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; heb je dan geprobeerd de sessie ook te stoppen vanuit de auto? Werd de kabel vrijgegeven toen je de kabel uit de auto trof of had je toen nog je kabel vast aan de kant in de paal?
In de meeste gevallen zou de kabel namelijk wel worden vrijgegeven als je de sessie actief stopt vanuit de auto, maar ik vertrouw er ook niet op, hoor.
Grappig dat je me quote, want ik had een tweetal weken hetzelfde probleem bij een vakantiepark. Uiteraard 's avonds laat. Hier stonden palen van een lokale aanbieder. De paal schoot na het aanbieden van mijn pas in de stress. Dus het nummer op de paal gebeld en gelukkig kon de persoon het snel oplossen door de paal te resetten. Voor mijn gevoel was het gewoon een Tweaker die even op de bank de paal aanklikte 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Hunegaart schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:15:
[...]

Dat verhaal wil ik graag lezen
Waar stond het?
Stond in de Telegraaf maar achter de betaalmuur, https://www.telegraaf.nl/...-wil-daar-einde-aan-maken

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 23-03-2025 18:34 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 23-03-2025 18:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Nog mensen uit Stadskanaal hier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzbKGd1N2s6TWEpYiyljPkj0oXA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9OlK0O5Pr3LEj5kv7lSUUtZp.jpg?f=user_large

📍 Locatie: LEAP24 Stadskanaal nabij Touwslager 3
💰 Aanbieding: Normaal vanaf 44 cent/kWh, nu slechts 1 cent per kWh!

Geen gedoe, geen uitzonderingen – iedereen kan meedoen!

⏳ Mis het niet! Zet het in je agenda, deel het met andere EV-rijders en tot volgende week! 🚀

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:45
Oke, ik ben dus niet de enige met problemen met de Monta Charge app. Lees alleen geen goede oplossing in de gequote berichten. Betaal dan maar iets meer voortaan. Zolang dit niet opgelost is gebruik ik het liever niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
PeterZ(on) schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:19:
[...]

Clickbait of niet, blijft vreemd dat wij voor extra infra moeten betalen terwijl zij meer stroom gaan verkopen.
Degene die over de infra gaat verkoopt geen stroom.

Als je met meer auto's over een weg wil moet je die ook verbreden of zorgen dat je langzamer gaat rijden...lees minder stroom gebruiken op de piekmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brundle010
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-08 13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Laatst online: 19:42
marccom schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:42:
Elec2Go lijkt failliet te zijn:
https://www.faillissement...853823/elec-2-go-b-v.aspx

Jammer, op sommige plekken was dit een interessante pas.
En Elec2Go is weer :)
Betreft: Doorstart Elec2Go door Van Leeuwen Oplaad per 18 maart 2025

Geachte klant,

Met genoegen informeren wij u over de doorstart van Elec2Go, die per 18
maart 2025 zal worden overgenomen door Van Leeuwen Oplaad.

Na een periode van herstructurering zijn wij verheugd u te kunnen
mededelen dat Elec2Go onder de vleugels van Van Leeuwen Oplaad een
nieuwe start zal maken. Van Leeuwen Oplaad staat bekend om zijn
expertise en betrouwbaarheid op het gebied van laadoplossingen voor
elektrische voertuigen, en wij zijn ervan overtuigd dat deze overname
zal leiden tot een verbeterde dienstverlening en een breder aanbod voor
onze gewaardeerde klanten.

Wat betekent dit voor u?

* Continuïteit: Vanaf 18 maart 2025 kunt u weer gebruikmaken van de
diensten van Elec2Go.

* Verbeterde dienstverlening: Van Leeuwen Oplaad zal investeren in de
optimalisatie van de bestaande infrastructuur en het uitbreiden van het
aanbod.

* Nieuwe mogelijkheden: Naast de bestaande laadoplossingen kunt u in de
toekomst profiteren van innovatieve en duurzame oplossingen.

* De verwerkingsverantwoordelijk van uw persoonsgegevens is gewijzigd
naar Van Leeuwen Oplaad. B.V., maar uw persoonsgegevens worden voor
dezelfde doeleinden en onder dezelfde voorwaarden als in het
verleden verwerkt. U kunt uiteraard altijd een verwijderverzoek doen.

Wij begrijpen dat de afgelopen periode wellicht vragen heeft opgeroepen
en willen u bedanken voor uw geduld en vertrouwen. Wij kijken ernaar uit
u vanaf 18 maart 2025 weer van dienst te zijn.

Voor eventuele vragen hieromtrent kunt u contact met ons opnemen via
0107078356 of mail@vanleeuwenoplaad.nl. Voor eventuele vragen omtrent
het faillissement van Elec2Go kunt u contact opnemen met de curator, mr.
I.M. Harmsen via harmsen@thna.nl.

Met vriendelijke groet,
Team Van Leeuwen Oplaad

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
janne_nl schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:16:
[...]

Degene die over de infra gaat verkoopt geen stroom.
Precies, dat is nu juist het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Daar had ik het ook gelezen maar deze verwijzingen zijn hier niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brundle010
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-08 13:37
Psycho_Mantis schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:18:
Weet iemand wanneer het SGZH2.0 contract is begonnen?
Equans heeft hier een aantal 1.0 palen vervangen voor 2.0 palen en beweren dat het altijd al 2.0 palen waren.
1 juli 2021
https://zoetermeer.bestuu...68-4795-a39c-da24947b4c03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Helaas, een mobilize intense abonnement heb ik niet mee opnieuw kunnen afsluiten op een niet-Renault.
Gebeld met de servicedesk en die vertelde me dat het alleen nog maar afgesloten mag worden wanneer je een Renault, Alpine of nog zo’n auto rijdt.

Voor mijn wintersport daarom maar een Ionity abonnement afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
eltron schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Momenteel gaat de batterij veel langer mee dan de auto. En kan nadat de auto op is ook nog wel een tweede leven krijgen als wijkbatterij of zo. Dus wat mij betreft ook niet zo bezwaarlijk om er tijdens de levensduur van de auto al van te profiteren.
Het verschilt per auto maar laten we zeggen dat de S.O.H. 5% tot 10% daalt per 50.000 km. Dan gaat een batterij inderdaad redelijk lang mee.

Echter als het aantal cycli ineens verdubbeld of nog erger dan dat dan kom je vrij snel in een situatie waarin de accu welliswaar nog wel functioneert maar geen consument die auto nog als occasion wil aanschaffen. De S.O.H. is mega belangrijk als consument die op zoek is naar een occasion en die zal uiteraard eerder kiezen voor een exemplaar met een hoger percentage.

Dat een batterij na zijn leven in de auto als wijkbatterij gebruikt zou kunnen worden is prima. De netbeheerder kan prima oude batterijen kopen die over blijven na de sloop van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Thanks!
Nu kan ik aantonen dat ik in 2019 al laadsessies heb gedaan op een paal die volgens hun SGZH2.0 zou zijn, wat natuurlijk helemaal niet kan. :D

Ze hebben hier dus een reeks palen SGZH1.0 palen vervangen voor SGZH2.0, maar waarom is mij niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Gonger schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:14:
[...]

Dit was in Leeuwarden
Dit heb ik bij Monta ook 1x gehad in Friesland. Maar ik stop 99% van keren laden nooit in de app. Met ontgrendelen van stekker aan de auto ontkoppelt de stekker aan de paal altijd bij de TotalEnergies palen. Dat is de default behavior bij alle palen die *met de app* gestart kunnen worden. Maar niet bij RFID palen!! Ik heb wel ooit een probleem gehad bij een EVnet paal die niet ontgrendelde (RFID) , maar dat kon de klantenservice oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Krilo_89 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 23:05:
Helaas, een mobilize intense abonnement heb ik niet mee opnieuw kunnen afsluiten op een niet-Renault.
Gebeld met de servicedesk en die vertelde me dat het alleen nog maar afgesloten mag worden wanneer je een Renault, Alpine of nog zo’n auto rijdt.

Zag je de optie helemaal niet meer in de app?

Ik zie de optie nog wel en kan dan doorklikken tot moment van het afsluiten van het abo (niet gedaan want nu niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:52
Hele stomme vraag waarschijnlijk. Ik ben in de race voor een leaseauto, maar we hebben net een caravan gekocht (max 1300kg). Liefst zou ik voor het eerst in mijn leven elektrisch willen gaan rijden, denk aan de EV6 bijvoorbeeld. Maar ik lees dat men regelmatig onderweg dan de caravan moet afkoppelen voor het laden, daar zie ik tegenop. We zijn Frankrijk/Italië vakantiegangers (maar slechts 1x per jaar, hooguit)..

Is het zo bij openbare laadpalen dat er een stekker aan de palen zelf zit, of moet je je eigen stekker gebruiken? Indien je eigen stekker, zijn die er dan niet 'gewoon' extra lange lengte zodat je niet hoeft af te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Justin met een caravan laden kun je gevoeglijk vergeten. De snellaadplekken die ik tot nu toe heb meegemaakt hebben allemaal een vrij korte kabel. Wat ook logisch is ivm laadverliezen en kosten van het spul.
Eigen kabel zie je alleen bij de tragere laadplekken. Wat ook weer logisch is, want de meeste kabels gaan tot 22kw.

En plek om er een caravan achter te laten hangen ben ik nog niet tegengekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
MikeyMan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:57:
@Justin met een caravan laden kun je gevoeglijk vergeten. De snellaadplekken die ik tot nu toe heb meegemaakt hebben allemaal een vrij korte kabel. Wat ook logisch is ivm laadverliezen en kosten van het spul.
Eigen kabel zie je alleen bij de tragere laadplekken. Wat ook weer logisch is, want de meeste kabels gaan tot 22kw.

Check, bedankt voor je antwoord! Kunnen we dat goed op het plussen en minnen lijstje zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:01
tormentor1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 00:45:
[...]
Het verschilt per auto maar laten we zeggen dat de S.O.H. 5% tot 10% daalt per 50.000 km. Dan gaat een batterij inderdaad redelijk lang mee.
Dat schijnt idd nogal te verschillen.
Bij mijn e-Niro is na ca. 160K km nog geen afname van de SOH waar te nemen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Justin nog een overweging; op veel campings kun en/of mag je niet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01
Justin schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:54:
We zijn Frankrijk/Italië vakantiegangers (maar slechts 1x per jaar, hooguit)..
Voor die 1x per jaar kan je dan niet een benzine auto huren of in je directe omgeving wisselen van auto?. Zou zot zijn (vind ik) om je aanschaf te laten bepalen door die 1x per jaar dat je met de caravan gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
hopiconjo schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Voor die 1x per jaar kan je dan niet een benzine auto huren
Ik heb bij het zoeken van huurauto's nog nooit de optie 'trekhaak' kunnen aanvinken, bestaat dat?
Kan me voorstellen dat verhuurbedrijven er niet happig op zijn.

Er zijn zeker wel aanhanger/caravanvriendelijke snellaadplekken, maar dat zal een aardig gepuzzel worden, ook omdat je met een caravan best vaak zult moeten laden en je in de zomerdrukte de laders soms niet voor het uitkiezen hebt. Het kan wel, genoeg mensen die het doen maar je moet wat meer flexibel zijn en niet verwachten te kunnen jakkeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:59
Hele stomme vraag waarschijnlijk. Ik ben in de race voor een leaseauto, maar we hebben net een caravan gekocht (max 1300kg). Liefst zou ik voor het eerst in mijn leven elektrisch willen gaan rijden, denk aan de EV6 bijvoorbeeld. Maar ik lees dat men regelmatig onderweg dan de caravan moet afkoppelen voor het laden, daar zie ik tegenop. We zijn Frankrijk/Italië vakantiegangers (maar slechts 1x per jaar, hooguit)..

Is het zo bij openbare laadpalen dat er een stekker aan de palen zelf zit, of moet je je eigen stekker gebruiken? Indien je eigen stekker, zijn die er dan niet 'gewoon' extra lange lengte zodat je niet hoeft af te koppelen?
Stel je vraag ook even in een wat relevanter topic; Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

En wie met wat zoekwerk daar, kan je misschien antwoorden vinden die (enigszins) van toepassing zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
PeterZ(on) schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:50:
[...]

Precies, dat is nu juist het probleem.
Waarom is dat het probleem?

Degene die de wegen maakt verkoopt toch ook geen auto's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)

Ik zou de vraag even hier Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa stellen want er zijn genoeg ervaringen over het rijden met EV en caravan. Natuurlijk is het lastiger maar prima te doen wat ik er over heb gelezen, ligt meer aan je instelling of het een probleem is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:25

Ik rij een EV6 met caravan (1500kg).
En dat gaat prima.
Ben er al mee naar Spanje en Italië geweest.
In ongeveer 40% van de laadsessies kon ik laden terwijl de caravan nog aangekoppeld was.
Ik denk dat dat percentage gaat toenemen omdat er steeds meer laadplekken voor vrachtwagens zullen komen.
En eenmaal behendig erin gaat af- en aankoppelen vrij snel; ik heb het nooit als een vervelende belemmering gezien.
En de EV6 is wel een hele fijne reisauto.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB

Veel te negatieve reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
gertvdijk schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:37:
[...]
En ik zie €0,43/kWh voor SGZH2 als ik doorklik, met Light Boost.
Dat komt omdat je 4.8 cent korting krijgt. Dus ze rekenen daar 48 - 4.8 = 43.2 cent, afgerond 43.
Maar aangezien je korting over het totaalbedrag gaat, zal het echte bedrag ergens tussen de 43 en 44 liggen.

Zo had ik gisteren 14.22 kWh tegen 48 cent geladen. Dat komt neer op €6,88. Maar daar gaat maar €0,69 korting vanaf. Effectief betaal je dan €6,88 - €0,69 = €6,19 / 14.22 kWh = 0.435 cent.

Overigens reken ik nu nog eens na. Maar 14.22 maal 48 cent is eigenlijk €6.83 (afgerond). Zou OVO intern met een iets hoger tarief boven die 48 cent rekenen? Je komt dan op €0,4838
Het alternatief is dat het eigenlijk meer kWh waren, maar dan kom je uit op 14.3333 kWh. Dat kan dan eigenlijk geen afrondingsfout zijn :P Allemaal in de marge natuurlijk, maar als je dit op grote schaal doet pak je nog wel mooi wat marge. Ongeveer 0.8%

[ Voor 27% gewijzigd door eborn op 19-03-2025 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Krilo_89 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:45:
[...]

Is dit nog gelukt? Mijn vorige abonnement is afgelopen, maar na een half uur door de app geklikt te hebben, heb ik alles wel gezien. Ik zie nergens waar ik een Intense abonnement kan afsluiten op mijn huidige pas :(.

Iemand anders dit wel gelukt? Ik heb namelijk al een pas, dus wil alleen een abonnement.
Ja is mij eind februari weer gelukt, lijkt erop dat er een verschil tussen i=app voor iOS en Android zit, bij mij is het op android gelukt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Wat heeft de lengte van de kabel met de caravan te maken?
Nog nooit bij een fastned of tesla geweest, dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Prullenbak84 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:19:
[...]

Wat heeft de lengte van de kabel met de caravan te maken?
De poster vroeg of er een eigen, langer kabel gebruikt kon worden.
[...]

Nog nooit bij een fastned of tesla geweest, dus?
Tesla uit principe niet.

Fastned lukt het alleen als je net geluk hebt. Degenen waar ik afgelopen week langs ben gekomen ben had dat 50% succes ratio gehad denk ik. En met een beetje geluk blokkeer je dan de toegang tot een of meerdere plekken.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:35:
[...]

De poster vroeg of er een eigen, langer kabel gebruikt kon worden.
Ah. Je koppelde die zinnen dan (voor mij) wat onhandig aan elkaar. Het leek voor mij alsof je zei “laden met caravan is onhandig want de kabel is kort”… Maar ik volg je nu wel denk ik.
[...]

Tesla uit principe niet.
Ik ook niet meer. Maar ze hebben wel degelijk vaak 1 of 2 plekken die speciaal extra lang zijn, voor als je een aanhanger hebt.
Fastned lukt het alleen als je net geluk hebt. Degenen waar ik afgelopen week langs ben gekomen ben had dat 50% succes ratio gehad denk ik. En met een beetje geluk blokkeer je dan de toegang tot een of meerdere plekken.
50% succes ratio is ineens al een ander verhaal dan “ben ik nog nooit tegen gekomen”. Of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
@Justin je kan bij veel Tesla superchargers dus terecht met een caravan, omdat ze vaak een speciale plek voor aanhangers hebben. Twee nadelen: je kan in de app hier niet op filteren, en.. het is Tesla

Bij veel Fastned- en een aantal ionity-plekken kan je ook vrij gemakkelijk langs de snellaadpaal parkeren. Dan kan je gewoon je auto inpluggen met je caravan eraan. Wel af te raden als T station wat drukker is, want je zal vaak minimaal 1 paal blokkeren, of de halve weg ofzo. Ik zou zeggen: stop nu alvast eens bij een paar stations om te kijken hoe dat in zijn werk gaat. Bij fastned kun je in de app trouwens filteren op stations voor lange en hoge voertuigen.

Bij normale AC-laadpalen, dus langs de straat, gebruik je je eigen kabel en houdt niks je tegen om een langere kabel te gebruiken. Maar ook daar is t natuurlijk regelmatig dat ze bij normale parkeervakken staan, waar je niet met caravan en al in kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Prullenbak84 op 19-03-2025 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Prullenbak84 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:54:
[...]

50% succes ratio is ineens al een ander verhaal dan “ben ik nog nooit tegen gekomen”. Of niet?
Ik vind kunnen laden (waar ik op doelde) is ook iets anders dan met goed fatsoen je aanhanger erachter te kunnen laten.

Zoals je zelf ook aangeeft, je zal vaak ofwel een andere paal ofwel een stuk weg/toegang blokkeren.

De Fastned laders die ik heb gezien onderweg tijdens mij trip afgelopen week (wat ik tevens als voorbehoud erbij geschreven had), waren twee achter elkaar.

Pak je de voorste, dan blokkeer je de achterste.
Pak je de achterste, kan er niemand meer langs.

De ionity laders die ik in Frankrijk heb gezien waren ofwel doorrijd plekken van 1 auto lengte, ofwel schuin insteken waarbij de caravan nog op de weg zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:11:
[...]

Ik vind kunnen laden (waar ik op doelde) is ook iets anders dan met goed fatsoen je aanhanger erachter te kunnen laten.
Zo lust ik er nog wel een paar....Je tekst was in dit geval gewoon: "Ok, nog nooit tegengekomen was schromelijk overdreven" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007

Harrie van Til

Doe maar blauw

Krilo_89 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 23:05:

Vreemd, ik heb vorige week nog een hernieuwd abonnement afgesloten. Kreeg zelfs een nieuwe pas toegestuurd (niet gevraagd door mij en weet niet of het met dit abo of een eerdere blokkering van de pas te maken heeft). Het lijkt me administratief een beetje een zooitje bij Mobilize.
Rijd dus een KIA EV6 :)

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Harrie van Til schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:27:
[...]

Vreemd, ik heb vorige week nog een hernieuwd abonnement afgesloten. Kreeg zelfs een nieuwe pas toegestuurd (niet gevraagd door mij en weet niet of het met dit abo of een eerdere blokkering van de pas te maken heeft). Het lijkt me administratief een beetje een zooitje bij Mobilize.
Opnieuw abbonement afsluiten lijkt inderdaad een nieuwe pas op te leveren. Ik heb ook twee weken terug een nieuwe pas gekregen na aflsuiten van nieuwe abbo. Bij @PeterZ(on) hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

jouwheld schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:29:
[...]

Opnieuw abbonement afsluiten lijkt inderdaad een nieuwe pas op te leveren. Ik heb ook twee weken terug een nieuwe pas gekregen na aflsuiten van nieuwe abbo. Bij @PeterZ(on) hetzelfde.
Ik heb nu dus 2 passen, ook in de app staan, en moet nog uitproberen of de eerste pas het nog doet of vervangen is door de 2e.
Misschien dat jij er al ervaring mee hebt opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Harrie van Til schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:35:
[...]

Ik heb nu dus 2 passen, ook in de app staan, en moet nog uitproberen of de eerste pas het nog doet of vervangen is door de 2e.
Tweede pas heb ik nog niet in de app staan, ik hoop niet dat oude gedeactiveerd is. Want nieuwe pas ligt in NL en ik zit in Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[...]

Ah, ik ben dus niet de enige die een nieuwe pas kreeg toegestuurd. Ik had de dag voor vertrek een abo afgesloten en de tweede dag dat ik onderweg was deed de pas het niet meer. Een email verstuurd en een dag later zag ik in de postnl app dat er post uit Duitsland onderweg was. Alleen daar heb ik nu in Spanje niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
Bedankt allemaal voor de reacties! Twijfelde of ik idd in het andere topic moest zijn of hier, dacht het gaat over laden dus hier, maar leuk om verschillende adviezen en ervaringen te lezen.

Heel principieel ben ik in principe ( ;) ) niet (als het op dingen als laadpalen/automerken etc aankomt iig), maar goed om te weten dat er soms wel soms geen opties zijn. Voorbereiding is key ben ik wel achter, dus ik kijk vooral naar mogelijkheden ipv onmogelijkheden. Als we dan toch moeten loskoppelen is het wat het is, wel te overzien. Hoeft het niet, dan boffen we en breiden we de koffiepauze uit met een gevulde koek :D

Nogmaals, dank! Ik lees op de achtergrond lekker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
MikeyMan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:11:

I*knip*
De Fastned laders die ik heb gezien onderweg tijdens mij trip afgelopen week (wat ik tevens als voorbehoud erbij geschreven had), waren twee achter elkaar.

Pak je de voorste, dan blokkeer je de achterste.
Pak je de achterste, kan er niemand meer langs.
*knip*
Pak je de achterste, dan kan er altijd nog iemand door achteruit te rijden vóór of naast je komen staan om te laden.....
Is ook wel gebruikelijk wanneer er op de beide achterste laders al iemand staat.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
Justin schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:22:
Bedankt allemaal voor de reacties! Twijfelde of ik idd in het andere topic moest zijn of hier, dacht het gaat over laden dus hier, maar leuk om verschillende adviezen en ervaringen te lezen.

Heel principieel ben ik in principe ( ;) ) niet (als het op dingen als laadpalen/automerken etc aankomt iig), maar goed om te weten dat er soms wel soms geen opties zijn. Voorbereiding is key ben ik wel achter, dus ik kijk vooral naar mogelijkheden ipv onmogelijkheden. Als we dan toch moeten loskoppelen is het wat het is, wel te overzien. Hoeft het niet, dan boffen we en breiden we de koffiepauze uit met een gevulde koek :D

Voordeel van bij een laadstation wachten met de caravan erbij lijkt me wel: Je kan gewoon je eigen koffie zetten en hoeft niet van die smerige tankstation-koffie te drinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Prullenbak84 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:15:
[...]

Voordeel van bij een laadstation wachten met de caravan erbij lijkt me wel: Je kan gewoon je eigen koffie zetten en hoeft niet van die smerige tankstation-koffie te drinken :P
Maar dan moet je wel aangekoppeld staan, want anders heb je in de hut geen stroom 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
HansAuutB schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:01:
[...]

Maar dan moet je wel aangekoppeld staan, want anders heb je in de hut geen stroom 8)
Water koken op gas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Of je diesel aggregaat even aan slingeren 🤣 hoe hilarisch zou dat zijn bij een snellaadstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001

koboy

Heb een idee voor een icon

Justin schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:22:

Houd er ook rekening mee dat voor zo ver ik weet alle 800V auto's niet lekker werken op de 400V Tesla laders. De EV6 die je op het oog hebt trekt daar maximaal 100kW op, terwijl je bij Ionity en andere 800V laders gewoon de volle snelheid krijgt (230kW tot 40% ofzo, dan afzakkend tot 100kW bij 80% vol).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Harrie van Til schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:35:
[...]

Ik heb nu ook twee passen, eentje bij mij tijdens mijn vakantie in Spanje en een 2e nieuwe thuis. Nu had ik zojuist een systeemupdate van mijn telefoon en daarna is ineens de laadhistorie in de app weer terug, die was al een paar dagen verdwenen. En ik zie ook ineens nieuwe info schermpjes in de app, of had ik die niet eerder gezien. Binnenkort maar eens proberen of de laadpas het toevallig ook weer doet. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
jeroenkb schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:49:
[...]

Zag je de optie helemaal niet meer in de app?

Ik zie de optie nog wel en kan dan doorklikken tot moment van het afsluiten van het abo (niet gedaan want nu niet nodig)
Nee de optie was weg bij mij. Heb een filmpje vanuit Renault gekregen en die hadden nog wel de optie. Bij mij niet omdat ik mijn vorige abo gestopt heb denk ik.
jouwheld schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Ja is mij eind februari weer gelukt, lijkt erop dat er een verschil tussen i=app voor iOS en Android zit, bij mij is het op android gelukt,
Heb nog getwijfeld om op de android van mijn broertje de app te installeren. Maar omdat ik de servicedesk via de telefoon gesproken heb en daar echt te horen kreeg dat het alleen nog maar voor Renault is, heb ik niet verder gepield.
Waarschijnlijk als het wel op de android gelukt was, kreeg ik een nieuwe pas en die was dan niet optijd geweest. Nu gewoon via de app van ionity, werkt ook prima.
[...]

Toevallig een android? En ik had mijn pas niet gedeactiveerd, alleen mijn abo stop gezet.
Maar goed, voor mij maakt het nu niet meer uit 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Nu online
koboy schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:30:
[...]

Houd er ook rekening mee dat voor zo ver ik weet alle 800V auto's niet lekker werken op de 400V Tesla laders. De EV6 die je op het oog hebt trekt daar maximaal 100kW op, terwijl je bij Ionity en andere 800V laders gewoon de volle snelheid krijgt (230kW tot 40% ofzo, dan afzakkend tot 100kW bij 80% vol).
Buitengewoon. Nog een reden om niet naar Tesla te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:50
jouwheld schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:29:
[...]

Hoe lang duurde het ontvangen van de nieuwe pas? Over 4 weken gaan wij 2 weekjes op vakantie. Was ook van plan de dag dat we zouden vertrekken abo af te sluiten, maar misschien moet ik dat 2 weekjes eerder doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
tweakerpip schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:42:
[...]

Hoe lang duurde het ontvangen van de nieuwe pas? Over 4 weken gaan wij 2 weekjes op vakantie. Was ook van plan de dag dat we zouden vertrekken abo af te sluiten, maar misschien moet ik dat 2 weekjes eerder doen?
2 weken. En ze zijn “rommelig” dus neem een paar dagen extra.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik kan met OVO niet laden met de app (ik heb hun laadkaart van eur 5,50 besteld, maar die is nog niet binnen de beloofde 5-10 werkdagen bezorgd). Lukt niet op VattenFall-palen, en ook niet op SGZH1-palen. De afgelopen dagen diverse keren geprobeerd op diverse palen, maar ik krijg telkens de foutmelding "Request denied". Er wordt wel een bedrag van 5 euro gereserveerd op mijn creditcard, maar die krijg ik tot nu toe wel gewoon terug. Ik heb contact opgenomen met hun support, kijken of die sneller zijn dan hun administratie. :P
Hopelijk kunnen ze het oplossen voordat mijn 9 euro referral bonus vervalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Of-Aaargh op 20-03-2025 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[...]

Ik had de nieuwe pas al na drie dagen na het afsluiten van het abo.

Maar ik vraag mij af of het afsluiten wel de trigger is voor een nieuwe pas. Wat is het nut daar dan van? Zo'n pas maken en per post versturen kost denk ik meer dan dat abo van 5 euro. Als ze dat bij elk afgesloten abo moeten doen. Ik zie de logica niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
[...]

9 dagen
PeterZ(on) schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Maar ik vraag mij af of het afsluiten wel de trigger is voor een nieuwe pas. Wat is het nut daar dan van? Zo'n pas maken en per post versturen kost denk ik meer dan dat abo van 5 euro. Als ze dat bij elk afgesloten abo moeten doen. Ik zie de logica niet.
Het abonnement geeft recht op een gratis pas, heb het idee dat daar iets mis is gegaan, ik moest ook ineens adres ingeven. Dat hoefde vorige keer toen ik abo opnieuw activeerde niet, toen ook geen pas gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
jouwheld schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:29:
[...]

9 dagen

[...]

Het abonnement geeft recht op een gratis pas, heb het idee dat daar iets mis is gegaan, ik moest ook ineens adres ingeven. Dat hoefde vorige keer toen ik abo opnieuw activeerde niet, toen ook geen pas gekregen.
Zonder adres kunnen ze ook geen pas opsturen

Je hebt je de vorige keer ook niet afgevraagd hoe ze aan je adres gegevens zouden gaan komen

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 20-03-2025 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

[...]

Ik zou het nu afsluiten en over twee weken in laten gaan (is een standaard optie). Mijn pas was er binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

PeterZ(on) schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Ik zie de laatste maanden weinig logica bij Mobilize. Eerder noemde ik het al een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
jouwheld schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:29:
[...]

Ik heb vorig jaar de app geïnstalleerd en in de app gelijk de pas aangevraagd, was ook gratis. Het abo heb ik pas weken later afgesloten en geen nieuwe pas gekregen. Dus dat lijkt mij niets met het afsluiten van een abo te maken hebben. Tenzij ze iets hebben veranderd, maar dan nog is dat vreemd want een abo kun je telkens opnieuw afsluiten en stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
PeterZ(on) schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Ik heb vorig jaar de app geïnstalleerd en in de app gelijk de pas aangevraagd, was ook gratis. Het abo heb ik pas weken later afgesloten en geen nieuwe pas gekregen. Dus dat lijkt mij niets met het afsluiten van een abo te maken hebben. Tenzij ze iets hebben veranderd, maar dan nog is dat vreemd want een abo kun je telkens opnieuw afsluiten en stoppen.
Dat bedoel ik dat het recent is veranderd, want ik kreeg hiervoor ook nooit een nieuwe pas.
boyette schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Zonder adres kunnen ze ook geen pas opsturen

Je hebt je de vorige keer ook niet afgevraagd hoe ze aan je adres gegevens zouden gaan komen
Adres hadden ze al, anders had ik nooit mijn eerste pas gekregen. Punt was dat ik nu bij opnieuw afsluiten van abo een adres moest ingeven om het afsluiten van abo te kunnen afronden. Dit was vorige keren bij opnieuw afsluiten van abo niet het geval.

Weet niet wie het zei, maar het is een zooitje bij Mobilize. Zolang het werkt laad ik lekker voor 39 cent bij Ionity voor 5 euro per maand en zonder een app te moeten openen. 8)

[ Voor 37% gewijzigd door jouwheld op 20-03-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
jouwheld schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Dat bedoel ik dat het recent is veranderd, want ik kreeg hiervoor ook nooit een nieuwe pas.
Dat is dan toch raar, bij het het telkens afsluiten van een abo gratis een nieuwe pas opsturen. Temeer daar ze dat ook doen naar mensen die geen VIN hebben ingevuld. Het verhaal zal vast nog worden vervolgd.

O ja, nu je het zegt, ik moest idd bij het afsluiten van het abo mijn adres weer opgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door PeterZ(on) op 20-03-2025 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 12:09

Bij deze Ionity kan je de caravan in theorie achter de auto laten als je de auto op de plek van die camper zet op de foto : (frankrijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqkDrwd-MmaKP1fR8VgZ_BOLfWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXHUH4J4soaYJavwPkgmm5ol.jpg?f=fotoalbum_large

En bij deze Ionity zie je rechts 2 lange laadplekken, speciaal voor caravans.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EgUyxlip3Zul_rvrbjTsZw-UKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BV94GgD1ANAiwJ61hWTOX4Yg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:32
PeterZ(on) schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:28:
[...]
Dat is dan toch raar, bij het het telkens afsluiten van een abo gratis een nieuwe pas opsturen. Temeer daar ze dat ook doen naar mensen die geen VIN hebben ingevuld. Het verhaal zal vast nog worden vervolgd.

O ja, nu je het zegt, ik moest idd bij het afsluiten van het abo mijn adres weer opgeven.
Mogelijk is de gratis Charge Pass later toegevoegd om het Mobilize Intense abonnement (nog) aantrekkelijker te maken? Er staat wel bij 'Beperkt tot 2 Charge Passes per abonnement' dus misschien dat ze die check wel doen en zolang je nog geen 2 passen hebt er nog eentje opsturen.

Het doet me een beetje denken aan de Italiaanse Enel-X Juicepass toestanden met de goedkope laadbundels van een jaar of twee geleden denk ik. Toen kreeg je bij sommige bundels ook een gratis laadpas en ging dat ook bij elke bundel opnieuw. Ik heb hier nog ergens twee niet-geactiveerde Enel-X passen liggen.
Toen werd daar na een paar maanden ook iemand wakker dat het wel heel verlieslatend was allemaal en zijn die bundels de nek omgedraaid, en werden nieuwe accounts en opladen alleen nog in Italië mogelijk.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Wesco schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:17:
[...]

Mogelijk is de gratis Charge Pass later toegevoegd om het Mobilize Intense abonnement (nog) aantrekkelijker te maken? Er staat wel bij 'Beperkt tot 2 Charge Passes per abonnement' dus misschien dat ze die check wel doen en zolang je nog geen 2 passen hebt er nog eentje opsturen.

Het doet me een beetje denken aan de Italiaanse Enel-X Juicepass toestanden met de goedkope laadbundels van een jaar of twee geleden denk ik. Toen kreeg je bij sommige bundels ook een gratis laadpas en ging dat ook bij elke bundel opnieuw. Ik heb hier nog ergens twee niet-geactiveerde Enel-X passen liggen.
Toen werd daar na een paar maanden ook iemand wakker dat het wel heel verlieslatend was allemaal en zijn die bundels de nek omgedraaid, en werden nieuwe accounts en opladen alleen nog in Italië mogelijk.
Het abo met die lagere prijs is beperkt tot twee laapassen. maar je hoeft geen abo te nemen alleen betaal je dan het reguliere tarief. Met die twee laadpassen i.c.m. het abo willen ze natuurlijk voorkomen dat bijvoorbeeld bij een bedrijf door eenmalig een abo af te sluiten iedereen voordelig kan laden. Tenminste zo zie ik het.

Dat je als niet Renault bezitter wordt geweerd van het goedkope abo kan ik nog volgen, niet dat ze mijn laadpas blokkeren want zo goedkoop zijn de normale tarieven toch niet. Blijft onnavolgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonger
gertvdijk schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:28:
[...]

Ik heb het alleen via de app geprobeerd. Een pas van Monta heb ik nog niet. En na mijn eerste ervaring heb ik het ff links laten liggen. Het koste mij teveel tijd. Maar de tarieven blijven aanzienlijk aantrekkelijker dan de andere pasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonger
Meestermaas schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:56:
Oke, ik ben dus niet de enige met problemen met de Monta Charge app. Lees alleen geen goede oplossing in de gequote berichten. Betaal dan maar iets meer voortaan. Zolang dit niet opgelost is gebruik ik het liever niet.
Ik ben eigenlijk benieuwd of het met de Monta pas beter gaat. Die kun je bestellen maar kost geloof ik 6 euro. Wil ik best doen als dat beter werkt.
Pagina: 1 ... 207 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2