[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 206 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:25
hopiconjo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:58:
[...]

Was te verwachten dat dit niet al te lang ging duren. Gelukkig prijzen van Equans Amsterdam nog steeds gunstig. Blijft toch een kwestie van geregeld kijken of operators hun prijzen hebben aangepast. Onlangs heeft BMW charging prijzen Fastned verlaagd naar 50 cent maar bv Greenflux weer 8 cent verhoogd
En ewe go en ovo ook toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:45
Harrie van Til schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:17:
Ik zie in de Electroverse app dat de prijs per kWh bij CircleK geen €0,30 meer is maar €0,79 is geworden. Iemand al onaangenaam verrast aan de laadpaal?
ja, paar dagen geleden nog hoera, nu ook 0,79 in de app zie ik. Dank voor het melden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ondertussen wordt op straat dit toffe project uitgevoerd. Een kijkje in de keuken:

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
Prullenbak84 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:38:
[...]

Kan wel. En is zoals gezegd interessant bij een aantal snelladers. Zoals fastned.
Ik keek zojuist even in de Ewe Go App naar Fastned locatie maar ik zie ze niet meer verschijnen? Ik heb geen filter, is Fastned eruit als aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:42
Via de Tap Elecric app zag ik dat de laadpaal in de buurt af en toe naar 3,50 euro per kw zou rekenen.
Is dit nou echt het geval of zou dit een bug zijn in de app?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-sxO5dXUmq39httggQKokVP50U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlwcL1wDdaEmzUtH7QLVoTiT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vaatdoek82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:27:
Via de Tap Elecric app zag ik dat de laadpaal in de buurt af en toe naar 3,50 euro per kw zou rekenen.
Is dit nou echt het geval of zou dit een bug zijn in de app?
[Afbeelding]
Het uurtarief wisselt... niet de kwh-prijs...
Betaald parkeren daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
markjanssen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Betaald parkeren daar?
Kan ook een uurtarief zijn naast een kWh-tarief. De pieken zijn juist op de tijden dat men veel (dure) stroom gebruikt. Daarbuiten is het uurtarief 0. Dus het lijkt een boetetarief voor als je in de spits laadt.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:04
Patox schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:25:
[...]

Ik keek zojuist even in de Ewe Go App naar Fastned locatie maar ik zie ze niet meer verschijnen? Ik heb geen filter, is Fastned eruit als aanbieder?
Volgens mij stonden die er sowieso al niet in? Kan ik me heel erg in vergissen, natuurlijk.

Ik heb het laadpasnummer van Ewe Go (van de factuur, de echte laadpas heb ik niet) in de fastned app gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:08
Prullenbak84 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:14:
[...]

Volgens mij stonden die er sowieso al niet in? Kan ik me heel erg in vergissen, natuurlijk.

Ik heb het laadpasnummer van Ewe Go (van de factuur, de echte laadpas heb ik niet) in de fastned app gezet.
Klopt. Deze methodiek werkt. De FastNed laders stonden ook eerder niet in de EWE GO app.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:48
Pr088 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:19:
Klopt. Deze methodiek werkt. De FastNed laders stonden ook eerder niet in de EWE GO app.
De Allego snelladers staan wel in de EWEgo app, ook voor €0,62/kWh.
Nog altijd 2x zo duur als Tesla SUC, maar mocht je bij Allego moeten snelladen dan is het via de EWEgo laadpas wel voordeliger.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
Pr088 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:19:
[...]

Jawel hoor heb ze er eerder in gezien. Maar bedankt voor de tip van toevoegen ewe go laadpasnummer aan de Fastned app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
jouwheld schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:35:
[...]

[...]

Ik stond lekker op een board ipv achter een laptop, maar zoals je zelf ook aangeeft werkte de pas nog steeds. Abbo is ondertussen wel verlopen, nu hopen dat ik die over twee weken weer kan afsluiten.
Is dit nog gelukt? Mijn vorige abonnement is afgelopen, maar na een half uur door de app geklikt te hebben, heb ik alles wel gezien. Ik zie nergens waar ik een Intense abonnement kan afsluiten op mijn huidige pas :(.

Iemand anders dit wel gelukt? Ik heb namelijk al een pas, dus wil alleen een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04

Harrie van Til

Doe maar blauw

Krilo_89 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:45:
[...]

Is dit nog gelukt? Mijn vorige abonnement is afgelopen, maar na een half uur door de app geklikt te hebben, heb ik alles wel gezien. Ik zie nergens waar ik een Intense abonnement kan afsluiten op mijn huidige pas :(.

Iemand anders dit wel gelukt? Ik heb namelijk al een pas, dus wil alleen een abonnement.
Ja, ik heb gisteren nog een nieuw abonnement afgesloten. Android app.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Harrie van Til schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:49:
[...]

Ja, ik heb gisteren nog een nieuw abonnement afgesloten. Android app.
Hmm, ik heb een iphone app. Zou je willen uitleggen hoe je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 21:04

Harrie van Til

Doe maar blauw

Krilo_89 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:55:
[...]

Hmm, ik heb een iphone app. Zou je willen uitleggen hoe je dat gedaan hebt?
Tot op zekere hoogte want het ziet er na afsluiten weer iets anders uit.
Maar via Mijn account - Mobilize - Mobilize charge pass - je abonnementen beheren (maar dit laatste is wat er nu staat; weet niet of dat gisteren ook zo was voordat ik het abonnement afsloot). Zoek naar Mobilize Intense (knop)

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82
markjanssen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Betaald parkeren daar?
Gek genoeg niet, gewoon in een woonwijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hachy schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:09:
Ondertussen wordt op straat dit toffe project uitgevoerd. Een kijkje in de keuken:

[YouTube: Prijstransparantie Benchmark 2025 | NKL Nederland]
Kun je delen waar we naar kijken zonder dat ik direct een video moet gaan kijken om hier achter te komen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23
Hachy schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:09:

[YouTube: Prijstransparantie Benchmark 2025 | NKL Nederland]
Video bekeken, maar ik snap niet wat de uitkomst van het onderzoek moet gaan opleveren.
Het geeft geen prijstransparantie, alleen inzicht in de totale kosten per aanbieder. Gaan ze daarna een app maken die per paal voor de consument laat zien welke laadpas het voordeligste is? Dan nog kan dat per paal/per straat verschillen. Ga je dan je auto verzetten?
Beter zou het zijn dat ze adviseren dat laadinfrastructuur een overheidsaangelegenheid wordt, met 1 tarief in heel Nederland. Dan is het pas transparant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:52
reinier68 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Video bekeken, maar ik snap niet wat de uitkomst van het onderzoek moet gaan opleveren.
Het geeft geen prijstransparantie, alleen inzicht in de totale kosten per aanbieder. Gaan ze daarna een app maken die per paal voor de consument laat zien welke laadpas het voordeligste is? Dan nog kan dat per paal/per straat verschillen. Ga je dan je auto verzetten?
Beter zou het zijn dat ze adviseren dat laadinfrastructuur een overheidsaangelegenheid wordt, met 1 tarief in heel Nederland. Dan is het pas transparant.
Ook hier graag net als het vaste net, scheiden van structuur en levering. Ik heb al een energie contract toch, geef maar een opslag voor de paal. Of is dat al te laat, net als met glasvezel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:18
[...]

Ik ben het deels eens dat bepaalde infrastructuur een overheidsaangelegenheid moet zijn of had moeten blijven. Het is immers overheidsbeleid dat we nu netcongestie hebben en ergens logisch dat een privaat bedrijf niet zomaar gaat investeren in een probleem dat door de overheid gemaakt is.

In dat opzicht, als de overheid toch invloed heeft, dan had het dus beter in de handen van de overheid kunnen blijven en had het probleem er wellicht niet geweest. Wellicht hadden we dan ook niet 2 of meer glasvezel aansluitpunten gehad en had de straat ook niet meerdere keren open gehoeven.

Echter in de huidige stand van zaken zou ik geen voorstander zijn van een laad infrastructuur in beheer van de overheid. Dat zal namelijk enkel in het belang van de overheid zijn. Nu kunnen we nog zelf uitzoeken bij welke aanbieder een bepaald laadpunt goedkoop is echter als de overheid zoiets kan bepalen dan zal het naar alle waarschijnlijkheid gewoon overal duur zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Ah ja. Laten we hier anders even de discussie gaan voeren of privatisering een goed idee is of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Prullenbak84 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:55:
Ah ja. Laten we hier anders even de discussie gaan voeren of privatisering een goed idee is of niet.
Laten we dat vooral niet doen nee :> Dat is meer iets voor een AWM discussie, aangezien er verder weinig technisch aan is en het vooral met politiek te maken heeft :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
[...]

Het onderzoek moet m.i. duidelijk maken of de verschillende MSP's prijstranparant zijn of niet. Is de prijs die je betaalt dezelfde als wat er wordt gecommuniceerd via app of web etc. Op basis van de resultaten kan de MSP worden aangesproken op zijn prijstransparantie. Verder kan ook het bekend maken welke MSP niet prijstransparant is al een prikkel voor een MSP zijn om de zaakjes op orde te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19
True schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Kun je delen waar we naar kijken zonder dat ik direct een video moet gaan kijken om hier achter te komen?
Het is een aankondiging van NKL van hun jaarlijkse benchmark van prijstransparantie van laden. Het is informatie bedoeld voor gemeenten en bedrijven, maar kan ook interessant zijn voor de geïnteresseerde klant/burger. De prijstransparantie is in de vorige benchmark (2023) gedaald ten opzichte van de keer daarvoor (2021), en met name dramatisch gedaald in de transparantie vooraf en tijdens het laden, op de gebieden 'Prijs op laadpaal', 'Inzicht in kWh/tijd' en 'Inzicht in prijs'; De transparantie na het laden is iets verbeterd. Je kunt dus in het algemeen ná het laden beter zien dat je onverwacht veel hebt moeten betalen voor je laadsessie. Iets dat ook hier in het forum vaak langskomt, maar dus ook door de objectieve cijfers wordt bevestigd.

Het is met de nieuwe benchmark interessant om straks te zien of de bedrijven er het afgelopen jaar in geslaagd zijn de prijzen nóg ondoorzichtiger te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Na lange tijd nog eens gezocht naar een laadpas voor in het buitenland.
Had een Shell kaart enkele jaren geleden maar nooit gebruikt.
Zocht dus naar iets nieuw en kwam uit op Electroverse via dit topic.

(Veel) betere prijzen als ik het vergelijk met Shell... Of hangen er nog ergens kosten aan die ik niet zie?
Is er soort van transactiekost nog die er bijgerekend moet worden of is het de prijs die in de app staat dat je ook moet betalen?

Electroverse is zelfs op de eigen laadpalen van Shell goedkoper?!?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Vers van de pers: LaadpasTop10 Nieuwsbrief Maart

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Laatst online: 08:44
frye schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:40:

(Veel) betere prijzen als ik het vergelijk met Shell... Of hangen er nog ergens kosten aan die ik niet zie?
Is er soort van transactiekost nog die er bijgerekend moet worden of is het de prijs die in de app staat dat je ook moet betalen?

Electroverse is momenteel wel DE laadpas met lage tarieven voor veel laadpalen, en de prijs die je ziet is ook wat je betaalt. Geen transactiekosten of abonnementskosten, zelfs de laadpas wordt gratis opgestuurd. Maar het is altijd afwachten hoe lang die tarieven zo blijven, want als ze verlies maken op de meeste laadsessies in Nederland dan gaat dat vast een keer opvallen.

Voor het buitenland is de Shell Recharge laadpas wel een van de meest geaccepteerde, en ondanks de vaak wat hogere tarieven dus altijd goed om als backup bij je te hebben. Dus toch maar weer even opzoeken; eventueel kun je dacht ik ook gratis een nieuwe aanvragen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wesco
  • Laatst online: 08:44
Wow, dit item is wel 'hot news':
15.000 laadpalen stiekem duurder

In januari hebben we ontdekt dat Greenflux/DKV sinds de start van dit jaar stiekem hogere tarieven aan laadpas aanbieders in rekening brengt op ongeveer 15.000 openbare laadpalen in Nederland. 🤫

Op de facturen verschijnen tarieven die hoger liggen dan CPO's en overheden over diezelfde publieke laadpalen communiceren. Bij navraag bleken zij van niets te weten.

Tap Electric kwam toevalligerwijs in dezelfde periode tot dezelfde conclusie en samen hebben we een "Follow the money" onderzoek uitgevoerd. Het blijkt dat dit probleem nog altijd actueel is.

Het geschatte bedrag wat gecompenseerd moet worden is inmiddels opgelopen tot 1,1 miljoen euro. Berijders, concessiegevers en CPO's zijn not amused en de vraag is hoe lang deze praktijk nog door blijft gaan.

Het volledige verhaal lees je op LinkedIn.
Ik had al het idee dat het hier in Utrecht-stad (waar volgens mij nu alle laadpalen via Greenflux lopen) niet klopte met de tarieven, maar kreeg er door alle veranderingen nog niet goed de vinger achter.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
frye schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:40:

Daar maakt electroverse verlies op

Dat is niet blijvend dat is tijdelijk. Electroverse lokt zo consumenten. Zo ook bijv met circle k. Dan gaan consumenten electroverse gebruiken en later past men de tarieven aan.

Als je dan ook elders laadt verdient men er alsnog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
Je weet nu iig alvast dat de korting voor de tarieven voor fastned bij ewe go binnenkort ook verleden tijd zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaatdoek82
boyette schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:36:
[...]

Je weet nu iig alvast dat de korting voor de tarieven voor fastned bij ewe go binnenkort ook verleden tijd zijn
Tesla Supercharger it is :P
Mag wel een heel boekwerk meenemen op reis welke laadpas bij welke paal.
Wordt het toch een beetje nostalgisch van, net zoals op kaarten rijden naar Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Vaatdoek82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:47:
[...]

Tesla Supercharger it is :P
Mag wel een heel boekwerk meenemen op reis welke laadpas bij welke paal.
Wordt het toch een beetje nostalgisch van, net zoals op kaarten rijden naar Frankrijk.
Dat hoeft helemaal niet.. je kan ook met 1 pas overal laden.
Het is gewoon hobby

Zijn genoeg mensen die het allemaal niet boeit en 1 kaart gebruiken. Ik denk zelfs de overgrote meerderheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
heel goed gevonden / speurwerk, mijn complimenten !!

Dat dievenwerk van Greenflux/DKV is wel een dingetje, ik lees dan wel dat er diverse verklaringen gedaan zijn door diverse betrokken partijen, en dat het word betreurt , en dat eerlijkheid en transparant cruciaal is.

Ik vind het wel zeer interesant hoe dit dan afloopt, welke stappen wie gaat ondernemen hierin .

anders komt het voor mij (ons) over als een verhaal met een constatering, een verklaring en "een lach en een plas en alles blijft zoals het was" .

[ Voor 5% gewijzigd door murky123 op 14-03-2025 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
murky123 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:06:
heel goed gevonden / speurwerk, mijn complimenten !!

Dat dievenwerk van Greenflux/DKV is wel een dingetje, ik lees dan wel dat er diverse verklaringen gedaan zijn door diverse betrokken partijen, en dat het word betreurt , en dat eerlijkheid en transparant cruciaal is.

Ik vind het wel zeer interesant hoe dit dan afloopt, welke stappen wie gaat ondernemen hierin .

anders komt het voor mij (ons) over als een verhaal met een constatering, een verklaring en "een lach en een plas en alles blijft zoals het was" .
Greenflux is van Joulz nu toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:12
boyette schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Daar maakt electroverse verlies op

Dat is niet blijvend dat is tijdelijk. Electroverse lokt zo consumenten. Zo ook bijv met circle k. Dat gaan consumenten electroverse gebruiken en later past men de tarieven aan.

Als je dan ook elders laadt verdient men er alsnog aan.
Dat aanpassen heeft electroverse vandaag weer gedaan bij de circle k laders dus let op deze zijn weer duur geworden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxE89blfy0Uo_jrFBj8Rwse2ocQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rshWa1Fbc0cABqNTOZuEbhna.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
boyette schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:04:
[...]

Dat hoeft helemaal niet.. je kan ook met 1 pas overal laden.
Het is gewoon hobby

Zijn genoeg mensen die het allemaal niet boeit en 1 kaart gebruiken. Ik denk zelfs de overgrote meerderheid
Ik denk dat er grofweg drie type mensen zijn: mensen met één of twee kaarten waarmee zij vrijwel overal kunnen laden zonder teveel naar de prijs te kijken, mensen met een handvol kaarten die zij af en toe tegen het licht houden en zo ongeveer weten waar zij voordelig kunnen laden en mensen die heel veel kaarten hebben en die precies weten wat overal de prijzen zijn.

Probleem is dat het tijd kost. Als je dat leuk vindt dan is dat geen probleem, maar voor mij moet het wel een beetje in balans zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
Roenie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:10:
[...]
Ik denk dat er grofweg drie type mensen zijn: mensen met één of twee kaarten waarmee zij vrijwel overal kunnen laden zonder teveel naar de prijs te kijken, mensen met een handvol kaarten die zij af en toe tegen het licht houden en zo ongeveer weten waar zij voordelig kunnen laden en mensen die heel veel kaarten hebben en die precies weten wat overal de prijzen zijn.

Probleem is dat het tijd kost. Als je dat leuk vindt dan is dat geen probleem, maar voor mij moet het wel een beetje in balans zijn.
Misschien nog een vierde groep mensen die een route plant met abrp langs 1 of 2 aanbieders waar een app of een pas met abo voor afgesloten zijn. En op die manier makkelijk en voordelig op vakantie gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik ken ook nog een persoon die enkel bij FastNed z'n auto aan de lader hangt. Hij kan thuis niet laden en het eerste publieke laadpunt is 800 meter lopen wat 'te ver' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Roenie schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:10:
[...]

Ik heb een idioot overschot aan stroom waar ik zo goed als gratis mee rij zolang we salderen, daarna tactisch overdag laden maar dat is voor over een paar jaar een zorg. Met de Ioniq 28 heeft bij een kort bezoek ergens weinig zin om aan een 11kw lader te hangen dus de keuze is vaak als het nog nodig is een snellader pakken. Met die prijzen is het dan hooguit even kijken of er iets extreem afwijkt in een app en of er voor het gemak een korte eetgelegenheid/shop is waar je weer ook te veel geld uitgeeft :+

Voordat ik de auto had 5 passen aangevraagd, in de praktijk gebruik ik vooral de ANWB pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
Krilo_89 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Misschien nog een vierde groep mensen die een route plant met abrp langs 1 of 2 aanbieders waar een app of een pas met abo voor afgesloten zijn. En op die manier makkelijk en voordelig op vakantie gaan.
En nog een vijfde groep mensen, die bijvoorbeeld een Tesla rijden en helemaal geen laadpas nodig hebben, maar toch voordelig laden.

Daar zitten nog wel meer kanten aan, maar als je simpelweg van A naar B wilt zonder gedoe en hoge kosten, is het wel een doordachte oplossing, die inmiddels ook voor andere merken open staat.

[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 14-03-2025 20:45 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
Ik heb zo'n anwb Laadpas en heb nog nooit ergens niet kunnen laden.

Nu heb ik zowel op de zaak als thuis een laadpaal dus hoef ik slecht 1 a 2 x per maand elders te laden. Ik zoek dan wel altijd een hpc paal, want dan ben ik onderweg en wil ik snel door een kosten zijn dan mijn laatste zorg.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die anwb pas is wel vrij vaak aan de dure kant.

Hier (Novotel Nancy) overigens wel aardige deal. Flat fee van 10 euro voor een nachtje laden. Max 10kw, dat wel. Voor mij niet heel interessant met mn PHEV, maar voor een gemiddelde BEV wel een redelijk goedkope constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
MikeyMan schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:00:
Die anwb pas is wel vrij vaak aan de dure kant.

Hier (Novotel Nancy) overigens wel aardige deal. Flat fee van 10 euro voor een nachtje laden. Max 10kw, dat wel. Voor mij niet heel interessant met mn PHEV, maar voor een gemiddelde BEV wel een redelijk goedkope constructie.
Wel zorgen dat je accu redelijk leeg is, anders is het voordeliger om aan de overkant van de weg te snelladen bij Izvia (max 380kW); 30 ct/kWh met Electroverse, 33 ct met Bump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Of-Aaargh schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:47:
[...]

Wel zorgen dat je accu redelijk leeg is, anders is het voordeliger om aan de overkant van de weg te snelladen bij Izvia (max 380kW); 30 ct/kWh met Electroverse, 33 ct met Bump.
Maar wanneer je de volgende morgen met 100% op pad wilt, zou ik 'm toch in de nacht aan die paal laten staan......gemak mag ook iets kosten.
Bij een DC/snellader moet je óf wachten óf de tijd in de gaten blijven houden.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja hij was leeg. 20kwh geladen. 50ct en mocht gewoon blijven staan. Omslagpunt ligt vrij hoog op zo'n snelwegrit met 135 op de teller.

Kwamen om half tien aan met twee wakkere kleintjes, ik vond het wel ff mooi geweest :P

Zie overigens net dat er max 22kw beschikbaar zou moeten zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 15-03-2025 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje geen antwoord op heb kunnen vinden.

Een aantal jonge superchargers pleinen hebben een Type2 aansluiting naast de nacs aansluiting. Zoals bij in Gouda.

Maar nergens kan ik filteren op superchargers die dit kunnen.

Ik heb namelijk een EV motorfiets, die Type2 laadt, maar geen ccs of nacs heeft. En als ik - een aantal - superchargers kan gebruiken zou dat enorm helpen bij lange ritten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

_Apache_ schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:54:

Een aantal jonge superchargers pleinen hebben een Type2 aansluiting naast de nacs aansluiting. Zoals bij in Gouda.

Ik heb namelijk een EV motorfiets, die Type2 laadt, maar geen ccs of nacs heeft. En als ik - een aantal - superchargers kan gebruiken zou dat enorm helpen bij lange ritten.
Alleen voor oude S/X-rijders, heb je niks aan.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:33
fewips schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:55:
[...]

Alleen voor oude S/X-rijders, heb je niks aan.
Mocht je het toch willen proberen: op
https://supercharge.info/map
kun je op veel manieren filteren, waaronder of een locatie open staat voor non-Tesla en op de aangeboden pluggen. Gouda staat daar bij maar is zeker niet recent, heeft alleen V2 stalls en type 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15

Nacs aansluiting? In Europa? Bijzonder.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:06

Op https://chargemap.com/map kun je filteren op heel veel aansluitconnectors.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

Type 2 zijn er toch werkelijk overal..

Dus die kan je toch gewoon vinden als je op type 2 filtert

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 15-03-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Type 2 is geen snellader. Dat is CCS. Je zult de wijk in moeten, en je kunt niet bij snelladers terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door daemonix op 15-03-2025 17:05 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
daemonix schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Type 2 is geen snellader. Dat is CCS. Je zult de wijk in moeten, en je kunt niet bij snelladers terecht.
Sommige snelladers hebben ook type 2 erbij zitten nog

Maar die kan je gewoon vinden met de normale type 2 filter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Rdestructo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:22:
OVO

OvO heeft de prijzen voor de SGZH 1 & 2 palen toch weer aangepast.

SGZH1 €0.39 (€0,35 met Light Boost)
SGZH2 €0,48 (€0,43 met Light Boost)
Ook positief nieuws voor Allego palen bij OVO Charge. Nadat feestje bij ChargeNow (0,37/kwh) snel voorbij was, dacht ik na dit bericht over SGHZ: laat ik er toch eens een maitlje (dd. 12-3) naar klantenservice OVO aan wagen dat hun laadtarieven bij Allego van oudersher niet gedifferentieerd zijn naar concessie / open markt, maar overal >0,57 (en daardoor laden met Boost niet gunstig is, want zelfs met Boost hoger dan CPO).

Ik heb nog geen antwoord maar rara wat zag ik vandaag in de OVO app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhVhUW0URPIYu9jvMBWAYa3Qyog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmXzkHO5cIa5Tmy6MSTiUL2a.jpg?f=fotoalbum_large

versus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLQmpJVn4T7Uf_wTGWHfXLwchqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUA6Q501r4jZ4IIluGEy0R5O.jpg?f=fotoalbum_large

Differentiatie! Nee hier ga je niet echt op binnenlopen maar het voelt toch als een overwinning :P

Helaas gelden wel op beide soorten palen overstay fees (terwijl onder CPO alleen van toepassing op open markt palen), vreemd genoeg een connectietarief van 0,25€/uur vanaf de eerste minuut, 24/7? Vraag me af waarom OVO deze keus maakt (ipv >240 min, met exclusie 23-07u, en dan hoger tarief).

[ Voor 9% gewijzigd door davidov2008 op 15-03-2025 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
davidov2008 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Ook positief nieuws voor Allego palen bij OVO Charge. Nadat feestje bij ChargeNow (0,37/kwh) snel voorbij was, dacht ik na dit bericht over SGHZ: laat ik er toch eens een maitlje (dd. 12-3) naar klantenservice OVO aan wagen dat hun laadtarieven bij Allego van oudersher niet gedifferentieerd zijn naar concessie / open markt, maar overal >0,57 (en daardoor laden met Boost niet gunstig is, want zelfs met Boost hoger dan CPO).

Ik heb nog geen antwoord maar rara wat zag ik vandaag in de OVO app?

[Afbeelding]

versus

[Afbeelding]

Differentiatie! Nee hier ga je niet echt op binnenlopen maar het voelt toch als een overwinning :P

Helaas gelden wel op beide soorten palen overstay fees (terwijl onder CPO alleen van toepassing op open markt palen), vreemd genoeg een connectietarief van 0,25€/uur vanaf de eerste minuut, 24/7? Vraag me af waarom OVO deze keus maakt (ipv >240 min, met exclusie 23-07u, en dan hoger tarief).
De Allegro-palen in Brabant die ik heb gechecked zijn nog steeds allemaal 57 ct. biOVO. Dus ik vermoed dat die ene paal van 47 cent een uitzondering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Of-Aaargh schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:18:
[...]

De Allegro-palen in Brabant die ik heb gechecked zijn nog steeds allemaal 57 ct. biOVO. Dus ik vermoed dat die ene paal van 47 cent een uitzondering is.
Nee zeker niet die ene paal. Even grof gecheckt lijkt het erop dat het in ieder geval alle palen van concessie Groningen zijn, maar Drenthe en Overijssel niet. Dat zou betekenen dat ze wel héél selectief hebben gehandeld na mijn e-mail haha.

(Btw lijkt erop in Overijssel dat de oude Allego palen over zijn naar Vattenfall met een veel beter tarief 36ct. Waardoor de Allego concessie palen daar ook maar paar cent duurder zijn met 41ct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004

WTM

EWE Go kan je alleen een pas bestellen als je een Duits adres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
ik heb momenteel een e-flux laadpas en de app van fastned, nu ga ik van de week voor het eerst naar Berlijn met mijn MG ZS LR, nog nooit zo lange afstanden gereden. Heb ik nog andere apps/laadpassen nodig of red ik dat? Ik zie in de fastned app dat ik 1 keer moet laden bij een ionity en een tesla station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
WTM schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:38:
[...]

EWE Go kan je alleen een pas bestellen als je een Duits adres hebt.
Das niet waar
Ik heb dat vorige week geprobeerd en binnen een week ontvangen op een NL adres
Tegelijkertijd met iemand anders die dat liet bezorgen in een dhl punt in Duitsland

Zonder vertraging op precies dezelfde dag gewoon in NL ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM

WTM

boyette schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:29:
[...]

Das niet waar
Ik heb dat vorige week geprobeerd en binnen een week ontvangen op een NL adres
Tegelijkertijd met iemand anders die dat liet bezorgen in een dhl punt in Duitsland

Zonder vertraging op precies dezelfde dag gewoon in NL ontvangen
Zojuist nog een keer geprobeerd met iOS App en daar staat toch echt “The charging card is only sent in Germany”. Wat doe ik verkeerd of moet ik het op een andere manier aanvragen?

/edit:
Ook via website op iPad geprobeerd en daar krijg ik ook “ Lieferung nur nach Deutschland möglich”

[ Voor 9% gewijzigd door WTM op 15-03-2025 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
WTM schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:33:
[...]

Zojuist nog een keer geprobeerd met iOS App en daar staat toch echt “The charging card is only sent in Germany”. Wat doe ik verkeerd of moet ik het op een andere manier aanvragen?
Ik kon gewoon mijn Nederlandse adres invoeren
Alleen het land kon ik niet wijzigen
Dus Duitsland staat er dan toch nog onder

Maar de brief komt alsnog gewoon aan
Dan sturen ze het alsnog gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

boyette schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:38:
[...]

Ik moet een kloppende Duitse postcode invoeren “please enter a valid zipcode”. Welke heb jij daar ingevuld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
WTM schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:43:
[...]

Ik moet een kloppende Duitse postcode invoeren “please enter a valid zipcode”. Welke heb jij daar ingevuld?
Ja ik kan dat nu niet meer zien want als je die pas hebt besteld is dat hele gebeuren met je adres gegevens verdwenen ..
Dat kun je nergens meer terug halen

Maar niet iets heel geks
Ik denk allemaal nullen of zo

En bij straat het volledige nl adres + postcode

Zoiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:39
U2psv schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:17:
ik heb momenteel een e-flux laadpas en de app van fastned, nu ga ik van de week voor het eerst naar Berlijn met mijn MG ZS LR, nog nooit zo lange afstanden gereden. Heb ik nog andere apps/laadpassen nodig of red ik dat? Ik zie in de fastned app dat ik 1 keer moet laden bij een ionity en een tesla station.
Dus de Tesla-app downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
boyette schreef op zondag 16 maart 2025 @ 07:30:
[...]

Ja ik kan dat nu niet meer zien want als je die pas hebt besteld is dat hele gebeuren met je adres gegevens verdwenen ..
Dat kun je nergens meer terug halen

Maar niet iets heel geks
Ik denk allemaal nullen of zo

En bij straat het volledige nl adres + postcode

Zoiets
Gokje….
- zodanig dat de website het slikt
- en dat de postbode er chocola van kan maken

Oftewel: als de website het slikt zorgt het automatische process ervoor dat je info op de envelop komt. Daar moet de postbode chocola van kunnen maken.
Wellicht land achter de straatnaam zetten of zo.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WTM

WTM

Stefannn schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:46:
[...]

Gokje….
- zodanig dat de website het slikt
- en dat de postbode er chocola van kan maken

Oftewel: als de website het slikt zorgt het automatische process ervoor dat je info op de envelop komt. Daar moet de postbode chocola van kunnen maken.
Wellicht land achter de straatnaam zetten of zo.
Ik heb er geen 00000 van kunnen maken maar een andere postcode uit Duitsland…Ben benieuwd of het aankomt. Gok van wel! :-) Dank voor meedenken! Ook dank aan @boyette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
boyette schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:38:
[...]

Ik heb dat ook gedaan. We zijn nu een maand verder, heb nog niks gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Prullenbak84 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Ik heb dat ook gedaan. We zijn nu een maand verder, heb nog niks gezien
staat er wel dat het onderweg is?

Ik heb het besteld op 6 maart en het was binnen op 11 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
boyette schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:24:
[...]

staat er wel dat het onderweg is?

Ik heb het besteld op 6 maart en het was binnen op 11 maart
Ja ik kreeg wel een verzendberixht en factuur
. Dus t nummer kan ik gebruiken bij fastned. Maar de pas is natuurlijk bij sommige andere dc-laders ook wel lekker.

Ach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:48
U2psv schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:17:
Berlijn is makkelijk te doen met een EV. Om bij Tesla te laden moet je de Tesla app installeren.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:44
guido66 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Nacs aansluiting? In Europa? Bijzonder.
Ook mijn gedachte. In heel Europa zijn maar 4 NACS laders volgens de ANWB app. Telsla heeft ze zelf niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:15
lfah2000 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:12:
[...]

Ook mijn gedachte. In heel Europa zijn maar 4 NACS laders volgens de ANWB app. Telsla heeft ze zelf niet.
En dat zijn dan waarschijnlijk 4 foutjes in de database.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
davidov2008 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:22:
[...]

Nee zeker niet die ene paal. Even grof gecheckt lijkt het erop dat het in ieder geval alle palen van concessie Groningen zijn, maar Drenthe en Overijssel niet. Dat zou betekenen dat ze wel héél selectief hebben gehandeld na mijn e-mail haha.

(Btw lijkt erop in Overijssel dat de oude Allego palen over zijn naar Vattenfall met een veel beter tarief 36ct. Waardoor de Allego concessie palen daar ook maar paar cent duurder zijn met 41ct).
Ik heb ze hierover vorig jaar ook een paar keer gemaild. Ze zeiden dat ze daar niks aan konden doen. Ook eens in een van hun enquêtes aangegeven. Tot op vandaag in Gelderland nog steeds 57 ct + overstay fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
WTM schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Ik heb er geen 00000 van kunnen maken maar een andere postcode uit Duitsland…Ben benieuwd of het aankomt. Gok van wel! :-) Dank voor meedenken! Ook dank aan @boyette
Omdat mijn postcode ook niet gepikt werd (ook niet met een nul ervoor of erachter) heb ik een postcode uit Kleef ingevuld. Achter de plaatsnaam NL + juiste postcode ingevuld. Is nu vier weken geleden en niks ontvangen, dus zal wel naar Kleef gestuurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Prullenbak84 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Ja ik kreeg wel een verzendberixht en factuur
. Dus t nummer kan ik gebruiken bij fastned. Maar de pas is natuurlijk bij sommige andere dc-laders ook wel lekker.

Ach.
Moet zeggen dat ik het alleen besteld heb als test

Kan met ovo voor ongeveer 50 cent per kw laden bij total en Vattenfall dc dus ga nooit naar fastned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Neemt Electroverse ook 1 op 1 de tarieven van de exploitant over? Ik gebruik standaard Electroverse bij Total en ik merk een klein verschil (~ € 0,004 per kWh, dus niet de € 0,02 zoals jullie hebben geconstateerd), maar dat lijkt mij niet in de afronding te zitten. Voorbeeld:

Tarief: € 0,42 per kWh
Betaald: € 9,93 voor 23,4 kWh (volgens de Electroverse-app). Dit zou € 9,83 (naar boven afgerond) moeten zijn.
Werkelijke prijs per kWh: € 0,424358

Als ik er nou 23,5 kWh (ipv 23,4) * 0,42 van maak dan is het € 9,87, nog steeds 6 cent minder dan wat ik betaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:24
Net ook de Ewe-Go card geprobeerd te bestellen. Deed het op mijn NL adres en heb ook een bevestiging via de mail ontvangen. Echter daarna meteen de melding dat het alleen in DL verzonden kan worden. Ook in de app geen card nummer beschikbaar. Kan dit even tijd kosten of had ik deze meteen moeten hebben? Anders ga ik ook die truc met het aangepaste NL adres uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theone098
Meestermaas schreef op maandag 17 maart 2025 @ 01:22:
Net ook de Ewe-Go card geprobeerd te bestellen. Deed het op mijn NL adres en heb ook een bevestiging via de mail ontvangen. Echter daarna meteen de melding dat het alleen in DL verzonden kan worden. Ook in de app geen card nummer beschikbaar. Kan dit even tijd kosten of had ik deze meteen moeten hebben? Anders ga ik ook die truc met het aangepaste NL adres uitvoeren.
Ik had een postcode in DLD en als land Duitsland. Pas komt gewoon aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik heb EWE-Go pasje een tijdje geleden ontvangen door simpelweg mailbox.de te gebruiken. Totale wachttijd
rond 10 dagen, totale kosten minder dan 5 eur. Klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:09

Zoals hierboven beschreven zijn dit juist de ‘oude’ V2-chargers, geplaatst in de tijd dat Tesla nog eigenwijs was. Bij de eerste model S en model X had men namelijk bedacht te gaan snelladen over de type 2-poort en geen Chademo of CCS in te bouwen. Daarbij volgt men niet de standaard maar schakelt het voertuig over naar een andere modus om tot 150 kW DC te accepteren over de pinnen die normaal gesproken zo’n 22 kW AC accepteren.
Vanaf de model 3 is Tesla overgestapt op CCS, de type 2-poort met 2 extra pinnen eronder voor het snelladen, de poort die veel andere auto’s al gebruikten. De V2-superchargers kregen een extra kabel, nieuwere chargers hebben alleen een CCS-kabel en de 1e generatie model S en X kunnen met een adapter (en wat interne ombouw) nu ook via CCS laden.
NACS is de Amerikaanse Tesla-poort, die nu rustig aan ook geïmplementeerd wordt door andere merken daar.
Voor jouw motor gok ik dat die met z’n type 2-poort gewoon de standaard volgt, en dus niet overweg kan met Tesla’s Frankenstein-oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcduck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:25
S_Chief schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:20:
[...]

Neemt Electroverse ook 1 op 1 de tarieven van de exploitant over? Ik gebruik standaard Electroverse bij Total en ik merk een klein verschil (~ € 0,004 per kWh, dus niet de € 0,02 zoals jullie hebben geconstateerd), maar dat lijkt mij niet in de afronding te zitten. Voorbeeld:

Tarief: € 0,42 per kWh
Betaald: € 9,93 voor 23,4 kWh (volgens de Electroverse-app). Dit zou € 9,83 (naar boven afgerond) moeten zijn.
Werkelijke prijs per kWh: € 0,424358

Als ik er nou 23,5 kWh (ipv 23,4) * 0,42 van maak dan is het € 9,87, nog steeds 6 cent minder dan wat ik betaal..
Even een tip, maar met de Monta app betaal je bij (alle?) Total laadpalen €0,37/kWh.

Ook geen opstartkosten of abonnement nodig. Ben inmiddels dus definitief overgestapt op Monta (voor nu dan…) voor deze total/greenflux palen. Betalen meg Apple Pay gekoppeld aan normale ING pas gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mcduck schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:19:
[...]
Even een tip, maar met de Monta app betaal je bij (alle?) Total laadpalen €0,37/kWh.
Zeker niet alle, ik zie wat palen in Leeuwarden waar ze netjes 37ct zijn, maar hier in Den Haag, waar ik normaal voor 33/36/39ct kan laden zie ik vooral prijzen van 95-104ct/kwh. En de Total (DC) palen zie ik rond de 80ct.

Maar op sommige lokaties dus (nog) een goede optie, en idd goedkoper dan alle andere leveranciers daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:08

Is de eerste vraag niet of je EV motorfiets wel snelladen ondersteunt (alles boven regulier 11kW AC via Type 2)?

Daar moet je fabrikant of de datasheet van je type motorfiets wel antwoord op kunnen geven toch?

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Pr088 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Is de eerste vraag niet of je EV motorfiets wel snelladen ondersteunt (alles boven regulier 11kW AC via Type 2)?

Daar moet je fabrikant of de datasheet van je type motorfiets wel antwoord op kunnen geven toch?
Dat is inmiddels afgevinkt, die mogelijkheid is er niet. Er is een upgrade beschikbaar waarbij de oplader van 6,5kW naar 11kW gaat, maar het blijft type2. Geen CCS2 / Combo connector.
De motor is best wel zuinig (7kWh/100km), dus het laden gaat relatief snel.

Als ik nu lange ritten maak gebruik ik laadpleinen zoals van de grote hotelketens (vd Valk, Novotel, Ibis). Via de Plugshare app kan ik die filteren ('meer dan 4 stekker,' restaurant in de buurt)

Helder antwoord @ingo92 , dankje!

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Theone098 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:52:
[...]

Ik had een postcode in DLD en als land Duitsland. Pas komt gewoon aan.
Dit lijkt in de app niet meer te kunnen. Straatnaam moet in DLD voorkomen, anders pakt ie die niet.

Ik wacht het even af, maar ga niet extra betalen voor de pas. Zo vaak laad ik niet onderweg, dus dat kan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Laatst online: 20:35
Nog meer mensen last van het feit dat ze de status van het laden niet meer kunnen volgen via de Vattenfall App? Daarnaast zie ik mijn transactie van vorige week ook niet meer in de App verschijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
S_Chief schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:20:
Neemt Electroverse ook 1 op 1 de tarieven van de exploitant over?
Ik DENK van wel.
Alleen....
Laten ze WAARSCHIJNLIJK (<--aanname van mijn kant) niet de gehele prijs zien.
En dan bedoel ik, alle cijfers achter de komma.

Ik gebruik de Electroverse pas incidenteel voor laden op kantoor, als ik de prijs in de app bekijk staat er € 0,36 kWh maar als ik dan bereken (uiteindelijke prijs gedeeld door het aantal kWh) hoeveel het uiteindelijk gekost heeft kom ik altijd op € 0,365 uit. Dus mijn simpele aanname is dan dat ze, gemakshalve of niet, stoppen bij 2 cijfers achter de komma. Dit is nu al een keer of 10 gebeurd, en elke keer kom ik gemiddeld uit op € 0,365.

Wat mij verder totaal niet boeit trouwens maar is slechts een constatering.
Pas als de rekening naderhand exorbitant hoger is ga ik mij er pas druk om maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dat gaat ergens anders naar toe, 1 of andere IT-consultancy club. Klopt die URL wel?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:33
TucanoItaly schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Dat gaat ergens anders naar toe, 1 of andere IT-consultancy club. Klopt die URL wel?
Nee dus, het is mailboxde.com, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
markjanssen schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Zeker niet alle, ik zie wat palen in Leeuwarden waar ze netjes 37ct zijn, maar hier in Den Haag, waar ik normaal voor 33/36/39ct kan laden zie ik vooral prijzen van 95-104ct/kwh. En de Total (DC) palen zie ik rond de 80ct.

Maar op sommige lokaties dus (nog) een goede optie, en idd goedkoper dan alle andere leveranciers daar.
Total dc gisteren in den haag voor zon 50 cent geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Zjanzjak schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:12:
[...]

Ik DENK van wel.
Alleen....

Ik gebruik de Electroverse pas incidenteel voor laden op kantoor, als ik de prijs in de app bekijk staat er € 0,36 kWh maar als ik dan bereken (uiteindelijke prijs gedeeld door het aantal kWh) hoeveel het uiteindelijk gekost heeft kom ik altijd op € 0,365 uit. Dus mijn simpele aanname is dan dat ze, gemakshalve of niet, stoppen bij 2 cijfers achter de komma. Dit is nu al een keer of 10 gebeurd, en elke keer kom ik gemiddeld uit op € 0,365.

Pas als de rekening naderhand exorbitant hoger is ga ik mij er pas druk om maken.
Ik zag dat ze bij mij hebben afgerond naar een geheel getal qua opladen. 13.78 kW werd 14. Scheelt maar een paar cent dus lig er niet wakker van :+ . Maar wellicht dat dit bij jou ook het geval is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Rijd sinds kort ook elektrisch (Tesla) en afgelopen zondag weer aan de supercharger gehangen (v3 250 kW) voor 27ct/kWh.

Vlakbij stond een 50 kW snellaad-paal van Allego en die liet op het display zien dat je daar op hetzelfde moment kon snelladen voor 86 ct/kWh …

Wat ik me dan afvraag is of zo’n ding uberhaupt wel eens gebruikt wordt. Ik zie het ook met de palen hier in de wijk. Bijna allemaal van Vattenfall, maar net diegene schuin tegenover mijn woning is van Allego. Is 2x zo duur als de palen van Vattenfall. Staat ook bijna nooit iemand te laden.

Ik kan gelukkig thuisladen, maar als je aangewezen bent op een publieke laadpaal betaal je als je niet oplet de hoofdprijs.

De discussies in dit forum over laadpassen en de daarin besproken ontbrekende transparantie over tarieven kan ik ook beamen. En zelfs als men zegt transparant te zijn kom je nog voor verrassingen te staan. Als test een paar kWh geladen aan een paal op een parkeerterrein van Q-park (EV-box) met de Vattenfall laadpas. Op de site de melding ‘wij hanteren de tarieven van uw laadpasaanbieder (https://www.q-park.nl/nl-...ktrisch-laden-bij-q-park/). Mooi niet dus. Ik kon 78ct/kWh afrekenen …

Mijn insteek is: Bij lange reizen laden bij een SuC en anders thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Theone098 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:22:
Ik zag dat ze bij mij hebben afgerond naar een geheel getal qua opladen. 13.78 kW werd 14. Scheelt maar een paar cent dus lig er niet wakker van :+ . Maar wellicht dat dit bij jou ook het geval is?
Bij mij niet.
Laatste sessie was 34,94 kWh, als je dat dan afrond naar 35 kWh x die 0,36 kom je uit op 12,60 euro.
Maar de rekening was 12,75 euro, deel je dat weer door 34,94 komt je uit op 0,3649 etc, dus afgerond 0,365.
En dat is het elke keer bij elke sessie ongeacht hoeveel ik laad.
Zerobase schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:11:

Wat ik me dan afvraag is of zo’n ding uberhaupt wel eens gebruikt wordt. Ik zie het ook met de palen hier in de wijk. Bijna allemaal van Vattenfall, maar net diegene schuin tegenover mijn woning is van Allego. Is 2x zo duur als de palen van Vattenfall. Staat ook bijna nooit iemand te laden.
Ja hoor, de dure palen worden gewoon gebruikt. Ik zie het altijd bij SuC Meerkerk waar ook een 'dure' Allego snellader staat, vaak bezet. Ook hier in mijn dorp, veelal Vattenfall voor 33,8 cent, maar ook een paar Allego voor geloof ik 58 cent, die zijn ook vaak gewoon bezet. Vaak is het klontjes; zakelijke pas.
Een enkeling boeit het wat minder en kijkt niet naar de prijs, of ziet even geen andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqbgxMQ0qkAnAyUnXvrXy8BobtQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HTzJxH74OU58fKu4a2pWdY2T.png?f=fotoalbum_large

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
Nog even geduld, maar snelladen komt er aan:

Net zo snel laden als tanken

in 5 minuten 400km er bij!

Moet je ook nog sneller gaan plassen....

Heb je ook geen oprit met eigen lader meer nodig. iedereen die dat niet heeft kan onderweg even 2-5minuten langs het snel laadstation, zoals nu met fossiele auto's ook gebeurt bij tankstation.

[ Voor 21% gewijzigd door eltron op 17-03-2025 20:09 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Weet iemand wanneer het SGZH2.0 contract is begonnen?
Equans heeft hier een aantal 1.0 palen vervangen voor 2.0 palen en beweren dat het altijd al 2.0 palen waren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:12
Zjanzjak schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:12:
[...]

Ik DENK van wel.
Alleen....

Je kan in de electroverse app bij je laadsessie, ( ontvangsten) je klikt er op dan krijg je wat details en een knop pdf downloaden, daar staat de exacte prijs wat je per kWh betaald hebt in. Zo staat er in de app bij de laadpaal hier om de hoek van Vattenfall 0.34 euro per kWh in de app, echter in de pdf zie je dat je werkelijk € 0,3352 betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
eltron schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:05:
Nog even geduld, maar snelladen komt er aan:

Net zo snel laden als tanken

in 5 minuten 400km er bij!

Moet je ook nog sneller gaan plassen....

Heb je ook geen oprit met eigen lader meer nodig. iedereen die dat niet heeft kan onderweg even 2-5minuten langs het snel laadstation, zoals nu met fossiele auto's ook gebeurt bij tankstation.
Ja irritant, dan moet je er naast blijven staan, en de auto nog een keer verplaatsen na het laden.
Voor mensen zonder oprit idd wel prettig.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 17-03-2025 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Vandaag 2x geladen met de Monta Charge app bij Total Energies in Friesland (dank voor de tip!) en 2x gaf de app een storing en kon ik het laden niet stoppen. Even gebeld met Total Energies en die zetten de paal dan uit. Netjes een factuur in de mail en lijkt verder niks verkeerd gegaan.

Meer mensen die dit hebben?

Fijne app verder met veel instellingen!
Pagina: 1 ... 206 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2