[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 205 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 09:10
boyette schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:57:
[...]

Kun je er nog wel laden dan ?
Yes, afgelopen week nog geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:05:
[...]

Yes, afgelopen week nog geweest.
Welke palen betreffen dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
boyette schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:07:
[...]

Welke palen betreffen dit ?
DC Laadstation Gabriëls in Duffel (A. Stocletlaan 19, 2570 Duffel)
Laadpaal ID : BE*EFL*EV3910795*C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:22:
[...]

DC Laadstation Gabriëls in Duffel (A. Stocletlaan 19, 2570 Duffel)
Laadpaal ID : BE*EFL*EV3910795*C1
Is dat bij de lidl?

Oh nee iets verderop die eflux palen maar die zijn veel duurder
Bij de lidl is ook een dc toch goedkoper ?

Deze bedoel je

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dNmv3d14rPg-lFTvmyNBqFXY7c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xaLgxK7CUvFn9wimC9CqAkZP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door boyette op 07-03-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
boyette schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:39:
[...]

Is dat bij de lidl?

Oh nee iets verderop die eflux palen maar die zijn veel duurder
Bij de lidl is ook een dc toch goedkoper ?

Deze bedoel je

[Afbeelding]
Ja dat zijn ze, beetje verder dan de Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:55:
[...]

Ja dat zijn ze, beetje verder dan de Lidl.
Dit zijn die bij de lidl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tPeUTFdigllH1xZJlarnr8jpJw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/leGjtETpvObQc7WY1u2saQ1C.png?f=fotoalbum_large

Die zijn een stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
boyette schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:58:
[...]

Dit zijn die bij de lidl

[Afbeelding]

Die zijn een stuk goedkoper
Lidl is geen hypercharger. Bij Gabriels 300 kW aan 59 cent geladen.

[ Voor 7% gewijzigd door dmod op 07-03-2025 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:07:
[...]

Lidl is geen hypercharger. Bij Gabriels 300 kW aan 59 cent geladen.
Is dat nog steeds 59 cent dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
boyette schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:25:
[...]

Is dat nog steeds 59 cent dan ?
Naakte prijs is 54 cent, met service kost van Numobi is het 59 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Naakte prijs is 54 cent, met service kost van Numobi is het 59 cent.
Ja ik zie het
Is van eflux daar is het 58 cent

Die doen er 4 cent op dus dat klopt wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Od4ssjzFlu_VxTTIVUotRWCNS7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1rR86re95U4O88kvXMnaMM0H.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door boyette op 07-03-2025 16:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:42
Leuk topic! Ik ga hem ook volgen nu ik een Polestar 2 gekocht heb.

Toevallig kwam ik eergisteren een pareltje tegen langs de weg. Ik ging even met de kids naar boerderij zorgvrij en zag daar 4 shell recharge laadpalen.

Ik ben mij nog aan het oriënteren voor een extra laadpas (naast shell en anwb) om zo goedkoop mogelijk in mijn buurt te laden. Maar deze laadpaal was bijzonder goedkoop (€ 0,30 per kWh )

Eigenlijk uniek, ik zie bijna nergens anders zulke prijzen bij Shell laadpalen. Zijn er wellicht nog meer van dit soort "pareltjes" waar je een uitje met het gezin kan combineren met goedkoop laden? Enkel met de shell kaart is het hier zo goedkoop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2t4QdOJBz2I4sK9Xel5_9XBHqlQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mlaDCW0FisnvmJ6kYpi0yaOq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
tormentor1985 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:07:
Leuk topic! Ik ga hem ook volgen nu ik een Polestar 2 gekocht heb.

Toevallig kwam ik eergisteren een pareltje tegen langs de weg. Ik ging even met de kids naar boerderij zorgvrij en zag daar 4 shell recharge laadpalen.

Ik ben mij nog aan het oriënteren voor een extra laadpas (naast shell en anwb) om zo goedkoop mogelijk in mijn buurt te laden. Maar deze laadpaal was bijzonder goedkoop (€ 0,30 per kWh )

Eigenlijk uniek, ik zie bijna nergens anders zulke prijzen bij Shell laadpalen. Zijn er wellicht nog meer van dit soort "pareltjes" waar je een uitje met het gezin kan combineren met goedkoop laden? Enkel met de shell kaart is het hier zo goedkoop.

[Afbeelding]
Die zijn er op heel veel plekken wel maar niet overal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
OVO Charge heeft hier de prijzen van sgzh1.0 palen aangepast baar 0,58 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Boinkie schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:14:
Was te verwachten ze konden dat niet met verlies blijven wegzetten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:59
tormentor1985 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:07:
Zijn er wellicht nog meer van dit soort "pareltjes" waar je een uitje met het gezin kan combineren met goedkoop laden?
boyette schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:52:
Die zijn er op heel veel plekken wel maar niet overal
Ja? Veel? Volgens mij zit je vaker aan prijzen van boven de 40 cent (als het niet meer dan 50 cent is) dan eronder. Qua 'uitje' kan ik me alleen de Vattenfall bij Loonse en Drunense duinen (onder Drunen, Giersbergen, parkeerplaats bij Herberg De Drie Linden) voor de geest halen, 33,8 cent. Maar goed, dat is eigenlijk een normale prijs hier in Brabant, 2 straten hier verderop in mijn dorp betaal ik dat ook bij de Vattenfall-paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Zjanzjak schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:01:
[...]

[...]

Ja? Veel? Volgens mij zit je vaker aan prijzen van boven de 40 cent (als het niet meer dan 50 cent is) dan eronder. Qua 'uitje' kan ik me alleen de Vattenfall bij Loonse en Drunense duinen (onder Drunen, Giersbergen, parkeerplaats bij Herberg De Drie Linden) voor de geest halen, 33,8 cent. Maar goed, dat is eigenlijk een normale prijs hier in Brabant, 2 straten hier verderop in mijn dorp betaal ik dat ook bij de Vattenfall-paal.
Sowieso kun je bij alle vattenfall palen in Brabant en limburg idd laden voor hetzelfde tarief ongeveer of iets lager

Jouw gemiddelde zat overigens op 33 cent door je starttarief

Daarnaast zijn er nog genoeg andere plekken met dezelfde soort laadtarieven zelfs de circle snelladers via elektroverse

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 08-03-2025 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zag het ook net, kale prijs 64 cent, gewoon een verdubbeling. Nog hoger dan de sgzh2.0 palen, dat is dan wel weer bijzonder. Dan maar weer de Zuid Holland pas gebruiken, of zijn er nog betere opties momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
VanRoyal schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Ik zag het ook net, kale prijs 64 cent, gewoon een verdubbeling. Nog hoger dan de sgzh2.0 palen, dat is dan wel weer bijzonder. Dan maar weer de Zuid Holland pas gebruiken, of zijn er nog betere opties momenteel?
De kaart is hierboven al even gemeld, Electroverse kost 38ct/kWh bijSGZH1, 48 cent bij SGZH2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:20
Is het iemand hier gelukt om de Circle K snelladers met de Electroverse app te starten of kan dit alleen met hun laadpas? Ik kreeg het helaas niet aan de praat zojuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007

Harrie van Til

Doe maar blauw

Sirhc_95 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:18:
Is het iemand hier gelukt om de Circle K snelladers met de Electroverse app te starten of kan dit alleen met hun laadpas? Ik kreeg het helaas niet aan de praat zojuist.
Ja, vorig weekend zonder problemen.
(edit) Gestart met de pas.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie van Til op 08-03-2025 18:13 ]

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Harrie van Til schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Super, dank je wel! Hier bij Total Aalscholver aan de A6 net geen succes, gelukkig nog geen lege accu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Ik heb het nog nooit met de pas gedaan en gebruik ze regelmatig

Je moet wel opletten dat je de juiste selecteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
boyette schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Sowieso kun je bij alle vattenfall palen in Brabant en limburg idd laden voor hetzelfde tarief ongeveer of iets lager

Jouw gemiddelde zat overigens op 33 cent door je starttarief

Daarnaast zijn er nog genoeg andere plekken met dezelfde soort laadtarieven zelfs de circle snelladers via elektroverse
Ja klopt, start tarief heb je afhankelijk van hoe vaak je laad per maand wel of niet. De meeste laadplekken zijn met Shell recharge kaart 0,55 hier in de regio Kennemerland.

Ik heb inmiddels een 3e laadpas aangevraagd bij tap electric. Dan zijn de laadpalen hier in mijn omgeving 0,484 i.p.v. 0,55. Echter op het werk in Alkmaar betaal ik met die kaart nog maar 0,363 i.p.v. 0,55. Dat is toch wel een aanzienlijk verschil. Dusdanig veel dat de € 2,50 abonnement kosten er zo uit zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
Mijn VISA debit card van Wise is vervangen (preventief, fraudesignalen van hun kant) en heb bij al mijn laadpasaanbieders prima de nieuwe kaart kunnen instellen, behalve bij één: Electroverse. Ook andere kaarten van mij worden allemaal geweigerd "Your card was declined". Ik weet dat Electroverse alle prepaid/virtuele kaarten weigert zoals gemeld bij hun beleid, maar ook mijn fysieke kaarten worden geweigerd. Met twee debit cards en één echte credit card heb ik volgens mij een bovengemiddeld aantal fysieke kaarten ook. Als ik die wil toevoegen, ik heb debit cards van OpenBank en Wise, dan kan ik een 0.00 GBP betaling goedkeuren via 3D Secure en lijkt het goed te gaan, maar wordt alsnog de kaart geweigerd bij Electroverse. Aan de support heb je ook niets, die lezen niet eens wat ik schrijf en hebben ook niet in hun backend gekeken wat de reden is van het weigeren. Echt wel teleurgesteld in deze bagger. Hebben meer mensen last van dat hun kaart(en) worden geweigerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdDciRzj07h1FuKm98hJ6LDRNlU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6PnFrcA3cYGlkxmTEiyECRf6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5Fo8gG78qDcvoAO41CEwxFQwbc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vw7OSihk4WFFMl6QAxcHnnYB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSj3lqYCyFFE2482PEeCRU3F6A4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mh1T4xRPTcflSRPy7h7HF9mS.png?f=fotoalbum_tile

Die instructie van support over het wijzigen/verwijderen van een bestaande payment method klopt niet, ik heb die optie niet in het menu (app en web beide niet). Ik heb alleen een "Add payment method" knop.

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 08-03-2025 19:47 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:26
Bizarre aanpassing. Gelijk de boost opzeggen.
Wel vreemd dat de 2 palen nu goedkoper zijn 48c).

[ Voor 15% gewijzigd door _birdie_ op 08-03-2025 19:43 ]

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Damn, dat is even schrikken. Gisteren nog voor €0,28 met Light Boost geladen.
Hopelijk is dat net als in 2024 met de SGZH2-palen toen een foutje (2x) die wel redelijk snel was gecorrigeerd.
- ruud1234821 in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
- geraroz in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 16:23
Hmm hier nu ook 58 cent. Ik laad bijna nooit dus was even schrikken (ik mag m normaal gratis opladen op kantoor). Laad m nu op met Electroverse voor 38 cent. En heb m’n boost stop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
gertvdijk schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:41:
Mijn VISA debit card van Wise is vervangen (preventief, fraudesignalen van hun kant) en heb bij al mijn laadpasaanbieders prima de nieuwe kaart kunnen instellen, behalve bij één: Electroverse. Ook andere kaarten van mij worden allemaal geweigerd "Your card was declined". Ik weet dat Electroverse alle prepaid/virtuele kaarten weigert zoals gemeld bij hun beleid, maar ook mijn fysieke kaarten worden geweigerd. Met twee debit cards en één echte credit card heb ik volgens mij een bovengemiddeld aantal fysieke kaarten ook. Als ik die wil toevoegen, ik heb debit cards van OpenBank en Wise, dan kan ik een 0.00 GBP betaling goedkeuren via 3D Secure en lijkt het goed te gaan, maar wordt alsnog de kaart geweigerd bij Electroverse. Aan de support heb je ook niets, die lezen niet eens wat ik schrijf en hebben ook niet in hun backend gekeken wat de reden is van het weigeren. Echt wel teleurgesteld in deze bagger. Hebben meer mensen last van dat hun kaart(en) worden geweigerd?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Die instructie van support over het wijzigen/verwijderen van een bestaande payment method klopt niet, ik heb die optie niet in het menu (app en web beide niet). Ik heb alleen een "Add payment method" knop.
Electroverse werkt perfect met amex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
@gertvdijk Mijn N26 debitcard wordt geaccepteerd bij Electroverse.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie4242
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:24
gertvdijk schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:41:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik had hetzelfde probleem met mijn bunq pas. Via Apple Pay werkte dezelfde pas wel dus misschien is dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Jamie4242 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 00:28:
Ik had hetzelfde probleem met mijn bunq pas. Via Apple Pay werkte dezelfde pas wel dus misschien is dat een oplossing.
Thanks, maar ik heb geen Apple device. Google Pay is ook geen optie bij Electroverse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamie4242
gertvdijk schreef op zondag 9 maart 2025 @ 00:32:
[...]

Thanks, maar ik heb geen Apple device. Google Pay is ook geen optie bij Electroverse.
Ah helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Electroverse accepteerde geen Apple Pay met een achterliggende ABN AMRO rekening. Gisteren nog geprobeerd. Ze zijn erg kieskeurig.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:58
Ik heb ook de bunq debit Mastercard via Apple Pay gekoppeld.
Werkt feilloos.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Electroverse accepteert niet mijn Revolut debitcard, maar wel mijn Openbank debitcard. Inderdaad kieskeurig. Misschien omdat Openbank een 'klassieke' bank is (Santander groep), en geen fintech bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:35:
Electroverse accepteert niet mijn Revolut debitcard, maar wel mijn Openbank debitcard. Inderdaad kieskeurig. Misschien omdat Openbank een 'klassieke' bank is (Santander groep), en geen fintech bank.
Ik heb mijn N26 creditcard eraan hangen, dat gaf geen problemen, en beschouw ik ook wel als een fintech bank. (is wel een 'zakelijke' rekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
TucanoItaly schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:52:
[...]

Electroverse accepteerde geen Apple Pay met een achterliggende ABN AMRO rekening. Gisteren nog geprobeerd. Ze zijn erg kieskeurig.
Juist niet electroverse Accepteert juist alle reguliere betalingsmethodes die garanties geven

Juist niet de vreemde constructies die beperkt zijn qua krediet en risicos opleveren

Als je gewoon een reguliere amex hebt werkt het feilloos of een reguliere Mastercard met een normaal limiet

Niet met een prepaid Mastercard met 20 euro of zoiets dergelijks

Daar zit de crux

Staat er ook duidelijk bij met grote letters
Virtuele kaarten worden niet geaccepteerd zoals die van bunq

Dan zul je een echte moeten nemen

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 09-03-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
[...]

Je hebt alleen een virtuele bunq kaart ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
Of-Aaargh schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:35:
Electroverse hangt aan mijn virtuele Revolut kaart en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
eborn schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Electroverse hangt aan mijn virtuele Revolut kaart en dat werkt prima.
Dan heb je gelukt dat wordt officieel niet ondersteund dus dat hoeft niet te werken

Als je een betaalde variant hebt gehad kan het zijn dat dat geen virtuele kaart is en die eigenlijk fysiek heeft bestaan maar dat wordt niet ingegaan gemaakt wanneer je terug switched naar bunq free

Op het begin werkte het volgens mij anders

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 09-03-2025 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud1234821
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 10:46
Ik heb deze thread recent niet actief gevolgd, dus geen idee of het al voorbij is gekomen, maar in de afgelopen dagen lijkt OVO het tarief voor SGZH palen aangepast te hebben. Voor SGZH2-palen wordt nu het juiste (lagere) CPO-tarief getoond, echter voor SGZH1 lijken ze een foutje gemaakt te hebben; daarvoor berekenen ze nu het oude SGZH2 tarief van €0,58 in plaats van het nieuwe SGZH1 CPO tarief van €0,39.

Zojuist een mail gestuurd, wellicht helpt het als meer mensen klagen ;)

Overigens dit weekend ook andere nadelen van OVO ondervonden; zowel bij hotel Hoog Holten en een nabijgelegen PLUQ laadpaal lukte het niet om een laadsessie te starten met OVO kaart/app. Dus wellicht handig om ook eens naar een extra kaart te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ruud1234821 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:37:
Ik heb deze thread recent niet actief gevolgd, dus geen idee of het al voorbij is gekomen, maar in de afgelopen dagen lijkt OVO het tarief voor SGZH palen aangepast te hebben. Voor SGZH2-palen wordt nu het juiste (lagere) CPO-tarief getoond, echter voor SGZH1 lijken ze een foutje gemaakt te hebben; daarvoor berekenen ze nu het oude SGZH2 tarief van €0,58 in plaats van het nieuwe SGZH1 CPO tarief van €0,39.

Overigens dit weekend ook andere nadelen van OVO ondervonden; zowel bij hotel Hoog Holten en een nabijgelegen PLUQ laadpaal lukte het niet om een laadsessie te starten met OVO kaart/app. Dus wellicht handig om ook eens naar een extra kaart te kijken ;)
Ging dat eerst wel bij pluq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
boyette schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:57:
[...]

Ging dat eerst wel bij pluq?
Geen idee, ik kom daar normaal gesproken nooit. In de OVO app staat de paal op Forthaartsweg 1 als Scopius-paal aangegeven (waar je met OVO tegen redelijk tarief zou moeten kunnen laden), maar blijkbaar overgegaan naar pluq tenzij ik bij de verkeerde paal stond ;)

De paal bij het hotel op Forthaarsweg 7 kon ik zelfs na het scannen van de QR-code (welke verwees naar eFlux website) niet terugvinden, dus daar laden via CC/iDeal was ook geen optie.

Iets rustiger dan op de heenweg met onze MG4 teruggereden naar huis in Zuid Holland, en daar met 16% weer aan de laadpaal met OVO... :D (maar, vanwege het bovenstaande, nu aan SGZH2 ipv gebruikelijke SGZH1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001

koboy

Heb een idee voor een icon

ruud1234821 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:23:
[...]

Geen idee, ik kom daar normaal gesproken nooit. In de OVO app staat de paal op Forthaartsweg 1 als Scopius-paal aangegeven (waar je met OVO tegen redelijk tarief zou moeten kunnen laden), maar blijkbaar overgegaan naar pluq tenzij ik bij de verkeerde paal stond ;)

De paal bij het hotel op Forthaarsweg 7 kon ik zelfs na het scannen van de QR-code (welke verwees naar eFlux website) niet terugvinden, dus daar laden via CC/iDeal was ook geen optie.

Iets rustiger dan op de heenweg met onze MG4 teruggereden naar huis in Zuid Holland, en daar met 16% weer aan de laadpaal met OVO... :D (maar, vanwege het bovenstaande, nu aan SGZH2 ipv gebruikelijke SGZH1)
Neem je toch een willekeurige CPO (of zuidholland) pas op de SGZH1...... Tarief nu is 39 cent sinds de aanpassing 1 januari.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
Voor SGZH2-palen wordt nu het juiste (lagere) CPO-tarief getoond, echter voor SGZH1 lijken ze een foutje gemaakt te hebben; daarvoor berekenen ze nu het oude SGZH2 tarief van €0,58 in plaats van het nieuwe SGZH1 CPO tarief van €0,39.
De tarieven van OVO gaan van fout naar fout heb ik gemerkt. Dus altijd goed blijven checken voordat je met laden begint. Tot voor kort was SGZH 1.0 nog (onterecht) 28 cent. Dan is een verdubbeling wel erg zuur... ik ben persoon wel blij met een lagere 2.0. Dat is mijn primaire paal, hoewel ik tegenwoordig toch ook vaak even de CircleK bij afrit A12/N11 meepak, aangezien dat vlakbij huis is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruud1234821
koboy schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Neem je toch een willekeurige CPO (of zuidholland) pas op de SGZH1...... Tarief nu is 39 cent sinds de aanpassing 1 januari.
Toen we onze MG4 net hadden (kerst 2023) heb ik een ZH-pas aangevraagd, maar aangezien OVO met boost light voordeliger was, heb ik de ZH-pas uiteindelijk nooit gebruikt. Mijn 50five account lijkt inmiddels gedeactiveerd te zijn, dus ik betwijfel of die pas nog werkt (maar nog niet geprobeerd).

Tot nu toe zeer tevreden met OVO, zowel qua tarieven als afrekening per CC (Flying Blue miles sparen via mijn Amex kaart, ookal is het rijden van een EV daarmee tegenstrijdig ;)). Dus als ze het SGZH1-tarief corrigeren ben ik zeker van plan om bij OVO te blijven, al is een extra pas wellicht handig voor laadpalen waar OVO niet geaccepteerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
koboy schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Deze ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0cKMz6s9kDwLt7maHwFD-xEG_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yg2XMEtCvjDxVAMWjPZfryxi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:10
Twee weken geleden, met de app, lukte het me niet, op twee locaties geprobeerd (Lelystad en Tilburg). Nu, met de pas, aan het laden in Tilburg d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jamie4242
boyette schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Je hebt alleen een virtuele bunq kaart ?
Ik heb een losse bunq credit card voor EV opladen, die is enkel virtueel en die pas heb ik gebruikt bij Electroverse via Apple Pay.

Edit: ik heb ook fysieke passen van bunq maar de gebruikte pas is dat dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Jamie4242 op 09-03-2025 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234821
Inderdaad, op de locatie zelf blijkt dit nu een pluq paal te zijn (tenzij ik bij de verkeerde paal ben beland, maar zag geen andere palen in de directe omgeving)

[ Voor 19% gewijzigd door ruud1234821 op 09-03-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ruud1234821 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:25:
[...]

Inderdaad, op de locatie zelf blijkt dit nu een pluq paal te zijn (tenzij ik bij de verkeerde paal ben beland, maar zag geen andere palen in de directe omgeving)
Idd 8 maanden offline

Laatste poging 8 maart failed

Die zijn nog niet van de kaart af was

Maar met pluk zullen ze wss geen overeenkomst hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:28

Ook maar een mailtje gestuurd.
Geen wijziging resulteert in opzeggen Lightboost helaas.
Laad al 2 jaar met OVO maar stap ook zo weer over naar de ZHpas.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Rdestructo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 07:41:
[...]

Ook maar een mailtje gestuurd.
Geen wijziging resulteert in opzeggen Lightboost helaas.
Laad al 2 jaar met OVO maar stap ook zo weer over naar de ZHpas.
Even Karolina Cherry of Kevin vragen er naar te kijken ?

Die zitten gewoon op de chat toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Mja, OVO ben ik dus ook een beetje ingetrapt... Laadpaal hier in de straat, "from €0,40". Net twee cent goedkoper per kWh dan Electroverse, dus laadpas besteld (laadpaal werkt niet via de app starten/stoppen).

Maar zag daarna pas dat als je doorklikt in de app, je een andere prijs te zien krijgt... €0,64/kWh. Flink verschil en daarmee zijn ze duurder dan Electroverse en de meeste andere aanbieders. Meh. Zonde, voor niks die pas besteld. Nou ja, in de la leggen tot ze qua prijs wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
boyette schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:02:
[...]

Even Karolina Cherry of Kevin vragen er naar te kijken ?

Die zitten gewoon op de chat toch
Klopt, ooit als eens geprobeerd met de SGHZ02 palen en het hoge tarief.
Enige antwoord was sorry we bieden al de beste prijzen, ook al vertel je ze dat ze veel duurder zijn dan 50five.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
vanaalten schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:18:
Mja, OVO ben ik dus ook een beetje ingetrapt... Laadpaal hier in de straat, "from €0,40". Net twee cent goedkoper per kWh dan Electroverse, dus laadpas besteld (laadpaal werkt niet via de app starten/stoppen).

Maar zag daarna pas dat als je doorklikt in de app, je een andere prijs te zien krijgt... €0,64/kWh. Flink verschil en daarmee zijn ze duurder dan Electroverse en de meeste andere aanbieders. Meh. Zonde, voor niks die pas besteld. Nou ja, in de la leggen tot ze qua prijs wel interessant zijn.
Welke paal is dat precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
boyette schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Welke paal is dat precies
Mereveldlaan 12, De Meern. Maar lijkt bij meer palen in de wijk te zijn, als ik snel een beetje rondkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenbk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:36
boyette schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Dat kun je zo niet stellen..
dat is alleen indien je rekent met 5 cent korting

laad je bij palen die normaliter 0,60 cent kosten dan ligt het omslagpunt heel anders

laad je tussendoor nog op DC palen ligt het ook weer anders..
Hier is het nog slechter, ze rekenen eerst ongeveer 15% extra zodat je met een abo op de normale prijs zit. (Regio Amsterdam/ Total energies) Dan heb je helemaal geen voordeel. Gebeurt dat op veel plekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:25:
Ik zie op de website en de app van Mini Charging dat de prijzen van Allego bijna verdubbeld zijn. Tot gisteren kostte het laden met BWM/Mini Active abonnement bij Allego 0,25 euro/kWh, maar vandaag is de prijs 0,48 euro/kWh.
Ik had nog even contact opgenomen met BMW/Mini charging vanwege de prijsverdubbeling van Allego bij hun Active abonnement, en het feit dat Allego nu in Nederland duurder is dan bv. in België.

"Het kan voorkomen dat tarieven worden aangepast door de dienstverleners, zoals Allego, en dat dit invloed heeft op de kosten voor het opladen van uw voertuig. Wij raden u aan regelmatig deze pagina te controleren voor de meest actuele prijsinformatie. Wij begrijpen dat onverwachte prijsverhogingen vervelend kunnen zijn en willen u bedanken voor uw begrip", blablabla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:57
Total / Circle K in Oosterhout (GLD) €0,30 met Electroverse. Tot 300kw laden.

Net even geprobeerd en inderdaad: iets minder dan 14kW voor €4,09.

[ Voor 30% gewijzigd door Theone098 op 10-03-2025 13:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Theone098 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:35:
Total / Circle K in Oosterhout (GLD) €0,30 met Electroverse. Tot 300kw laden.

Net even geprobeerd en inderdaad: iets minder dan 14kW voor €4,09.
Klopt, Circle K snelladen voor 30 cent is vorige maand hier besproken, wel goed opletten, soms wordt nog de Total prijs in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:59
ruud1234821 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:58:
Mijn 50five account lijkt inmiddels gedeactiveerd te zijn, dus ik betwijfel of die pas nog werkt (maar nog niet geprobeerd).
Huh, dan had je daar toch bericht van moeten krijgen?
Kan je nog inloggen in je account en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Zjanzjak schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Huh, dan had je daar toch bericht van moeten krijgen?
Kan je nog inloggen in je account en zo?
Net nog een mail van 50five gehad dat ze volop bezig zijnde tarieven weer zichtbaar te maken in de app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sirhc_95
Harrie van Til schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:22:
[...]

(edit) Gestart met de pas.
Bij Circle-K/Total Reeuwijk is het later op de avond wel gelukt met de app, mooie vondst zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guido_
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:52:
[...]

Klopt, Circle K snelladen voor 30 cent is vorige maand hier besproken, wel goed opletten, soms wordt nog de Total prijs in rekening gebracht.
Wow dat klinkt top zeg snelladen voor 30 cent bij Circle K, dat willen we wel eens gaan doen :-) ik zag er 1 enigszins in de buurt, maar die is (ook?) bij een (gewoon) tankstation langs de (start van de) snelweg. Heb je daar dat niet een maximale tijd om te laden van een uur oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

_Guido_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:58:
[...]

Wow dat klinkt top zeg snelladen voor 30 cent bij Circle K, dat willen we wel eens gaan doen :-) ik zag er 1 enigszins in de buurt, maar die is (ook?) bij een (gewoon) tankstation langs de (start van de) snelweg. Heb je daar dat niet een maximale tijd om te laden van een uur oid?
Dat kun je toch zelf even uitzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Guido_
  • Niet online
Harrie van Til schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:34:
[...]

Dat kun je toch zelf even uitzoeken?
Oh ik dacht dat dit topic was om ervaringen te delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
_Guido_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:58:
[...]

dat doet er toch niet toe
welke auto kan langer snelladen dan een uur
dan ben je toch allang boven de 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

_Guido_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:35:
[...]

Oh ik dacht dat dit topic was om ervaringen te delen...
Maar als jij geen enkel detail geeft welke snellader, waar etc dan moet je het toch echt even zelf uitzoeken. Appjes genoeg daarvoor. En als je het dan weet, deel je die kennis hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guido_
  • Niet online
Harrie van Til schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:48:
[...]

Maar als jij geen enkel detail geeft welke snellader, waar etc dan moet je het toch echt even zelf uitzoeken. Appjes genoeg daarvoor. En als je het dan weet, deel je die kennis hier.
Ha ik zie dat het bericht waar ik op reageerde inderdaad alleen Circle K noemt, maar de het bericht daarvoor stond in combinatie met Electroverse (dat stond er nu niet meer bij).

Dus mij vraag was, (na eerder gedeelde ervaringen )Electroverse en Cirkle K (30 cent laden, waar dan ook) wie heeft ervaring, en is er een een maximale tijd?

Ik vraag dit dus aan iemand die wel ervaring hiermee heeft en dit wil delen zodat ik het vantevoren weet. Als er geen antwoord komt ook goed, maar dit soort reacties klinkt alsof vragen naar ervaringen niet ok is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
_Guido_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:01:
[...]

Ha ik zie dat het bericht waar ik op reageerde inderdaad alleen Circle K noemt, maar de het bericht daarvoor stond in combinatie met Electroverse (dat stond er nu niet meer bij).

Dus mij vraag was, (na eerder gedeelde ervaringen )Electroverse en Cirkle K (30 cent laden, waar dan ook) wie heeft ervaring, en is er een een maximale tijd?

Ik vraag dit dus aan iemand die wel ervaring hiermee heeft en dit wil delen zodat ik het vantevoren weet. Als er geen antwoord komt ook goed, maar dit soort reacties klinkt alsof vragen naar ervaringen niet ok is?
Zoals ik al schrijf het gaat om snelladen dat doe je geen uren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guido_
  • Niet online
boyette schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:02:
[...]

Zoals ik al schrijf het gaat om snelladen dat doe je geen uren...
Nou bij Ionity duurde 44 kwh laatst meer al dan 1 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
_Guido_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:05:
[...]

Nou bij Ionity duurde 44 kwh laatst meer al dan 1 uur..
Dit gaat toch niet over ionity ? Dus ik begrijp niet wat dat er mee te maken heeft

Dat is een totaal andere lader en je auto kan er ook nog invloed op hebben

Welke auto heb je ?

[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 11-03-2025 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Guido_
  • Niet online
boyette schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Dit gaat toch niet over ionity ? Dus ik begrijp niet wat dat er mee te maken heeft

Welke auto heb je ?
Het is een voorbeeld van dat "snelladen" ook langer kan duren dan een uur, als de gemiddelde laadsnelheid toch niet zo heel snel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
_Guido_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Het is een voorbeeld van dat "snelladen" ook langer kan duren dan een uur, als de gemiddelde laadsnelheid toch niet zo heel snel is
Het was geen voorbeeld. Het was een vraag die kennelijk betrekking heeft op een ervaring bij een andere lader van een heel ander type die geen betrekking heeft op deze specifieke situatie ...

Tenzij het met je auto te maken heeft maar je beantwoord daarover geen vragen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tormentor1985
Vermoeiende discussie zo. We zijn hier toch om elkaar te helpen en adviezen te geven? Je hoeft niet te lezen of te reageren en anderen mee te nemen in je negatieve denkwijzen.

Anyway, ik ging eerst bij Circle K zelf kijken en kwam op hoge laad tarieven uit maar met wat extra goed lezen begreep ik dus dat een combi electoverse app en Circle K snelladers er snel geladen kan worden voor € 0,30 per kWh.

Wat geniaal! Ik heb die app even gedownload en wat fijn dat je in die app kan sorteren op sneller dan 100 kw in combinatie met de aanbieder circle K. Dat gaf mij een mooi overzicht zeg van deze aanbieder door Nederland en inderdaad ze lijken allemaal 0,30 per kWh.

Ik zal het binnenkort eens uitproberen en laten weten of het gelukt is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9MUV-lU00pmmAvtJipmwMP1doE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YWgiyWBxhnnzGwzdVfmLUwrL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5hU-ATBLAnI6UY0FIPY1X3aYdk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OFJLbW7Hpd8V54nEUo7BmenC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Zorg dat je de accu (genoeg) voorverwarmd hebt, dus dan zal je eigenlijk min of meer dezelfde laad curve hebben als bij een supercharger Tesla of een andere hoge 250-400 je lader.

K-circle (regio Rotterdam) werkt prima met electroverse via de app. De Laadpas na meer dan een maand nog niet ontvangen/ of zichtbaar geweest in app PostNL. Had wat moeite 1e keer te starten na opnieuw te beginnen was het opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door dr.nld op 10-03-2025 20:13 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

[...]

Ik kan noch bij CircleK noch bij Electroverse een tijdbeperking terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Guido_
  • Niet online
tormentor1985 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:52:
Vermoeiende discussie zo. We zijn hier toch om elkaar te helpen en adviezen te geven? Je hoeft niet te lezen of te reageren en anderen mee te nemen in je negatieve denkwijzen.

Anyway, ik ging eerst bij Circle K zelf kijken en kwam op hoge laad tarieven uit maar met wat extra goed lezen begreep ik dus dat een combi electoverse app en Circle K snelladers er snel geladen kan worden voor € 0,30 per kWh.

Wat geniaal! Ik heb die app even gedownload en wat fijn dat je in die app kan sorteren op sneller dan 100 kw in combinatie met de aanbieder circle K. Dat gaf mij een mooi overzicht zeg van deze aanbieder door Nederland en inderdaad ze lijken allemaal 0,30 per kWh.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Handig zeg, die filter optie had ik nog niet gebruikt in de electroverse app. Ik kreeg die palen er alleen uit via de Cirkle K website (in de app zag ik zo snel niks in NL), maar dan is in een app toch heel wat handiger. Bedankt voor het delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:13
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb 2 rabobank debet kaarten en die worden allebei niet geaccepteerd. Ze zitten al in mijn google wallet en heb nog nooit ergens problemen gehad met deze kaarten. Als ik ze wil gebruiken als betaalmethode in de electroverse app, dan worden ze geweigerd. Geen idee waar dit aan ligt. De Rabobankpas van mijn vriendin werkt ook niet, maar haar ING pas werkt wel.

[ Voor 6% gewijzigd door TheRealFreek op 10-03-2025 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdestructo
OVO

OvO heeft de prijzen voor de SGZH 1 & 2 palen toch weer aangepast.

SGZH1 €0.39 (€0,35 met Light Boost)
SGZH2 €0,48 (€0,43 met Light Boost)

[ Voor 1% gewijzigd door Rdestructo op 12-03-2025 07:29 . Reden: HZ --> ZH ]

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
Rdestructo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:22:
OVO

OvO heeft de prijzen voor de SGHZ 1 & 2 palen toch weer aangepast.

SGHZ1 €0.39 (€0,35 met Light Boost)
SGHZ2 €0,48 (€0,44 met Light Boost)
Haha, wow, wat een shitshow is het daar soms, de geschiedenis herhaalt zich. 😂 Maar mooi dat het is aangepast. 👍

P.S.: het is 'SGZH' ipv 'SGHZ' (ZH voor Zuid-Holland, SG voor Samenwerkende Gemeenten)
En ik zie €0,43/kWh voor SGZH2 als ik doorklik, met Light Boost.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 11-03-2025 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Harrie van Til schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:14:
[...]

Ik kan noch bij CircleK noch bij Electroverse een tijdbeperking terugvinden.
Het is zeker niet de bedoeling om daar uren te blijven staan dan verpest je de actie voor iedereen en is het zo afgelopen met dit tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
tormentor1985 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jazeker daarvoor is het belangrijk dat ook vragen beantwoord worden om een goed beeld van het probleem te kunnen vormen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
TheRealFreek schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:42:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb 2 rabobank debet kaarten en die worden allebei niet geaccepteerd. Ze zitten al in mijn google wallet en heb nog nooit ergens problemen gehad met deze kaarten. Als ik ze wil gebruiken als betaalmethode in de electroverse app, dan worden ze geweigerd. Geen idee waar dit aan ligt. De Rabobankpas van mijn vriendin werkt ook niet, maar haar ING pas werkt wel.
Paar weken geleden aangemeld bij Electroverse ivm goede tarieven hier in NH op total palen en gelukt met de Rabo Mastercard en pas met 2 weken in huis. Misschien nog een keer proberen, moest wel direct de pas via de Rabo app authoriseren voor electroverse bij het aanmelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Spekkie99 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Paar weken geleden aangemeld bij Electroverse ivm goede tarieven hier in NH op total palen en gelukt met de Rabo Mastercard en pas met 2 weken in huis. Misschien nog een keer proberen, moest wel direct de pas via de Rabo app authoriseren voor electroverse bij het aanmelden.
Een rabo Mastercard is wat anders dan een rabo debitcard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21:13
Ik heb inderdaad ook een Mastercard van Rabobank, maar als echte Nederlander gebruik ik die alleen in noodgevallen. Ik zou graag electroverse gebruiken met mijn normale betaalrekening en dit zou ook mogelijk moeten zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
boyette schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:38:
[...]

Oftopic maar dit is nieuw voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

[...]

Dan moet je het wel goed zeggen;
Rabobank geeft zowel Mastercard als Visa kaarten uit in de Debit- en Credit variant.
Je "normale" bankpas kan dus een Mastercard of Visa debitcard zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jamie4242
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQ1Lb9meWT2yE_vP-wniGqkKqPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/us0lPinGMF1IIaY8v4dOrIt5.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond mijn EWE Go pas opgehaald bij een DHL Packstation in Duitsland. Deze methode werkt dus wel voor mensen die nabij de Duitse grens wonen.

Simpelweg een account aanmaken bij DHL DE (Post & DHL app), de ID verificatie doorlopen en je apparaat activeren d.m.v. een code die je per post krijgt. Vervolgens bij EWE Go laten versturen naar het adres van een Packstation en jouw persoonlijke nummer achter je achternaam plakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gertvdijk
Spekkie99 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:37:
Oftopic maar dit is nieuw voor mij...
offtopic:
Ik werk zelf ook met de online winkel-kant en het accepteren van credit cards met Stripe. Het klopt dat er echt verschillende kaartsoorten zijn van dezelfde kaartverstrekker/bank en er verschillende acceptatie op kan plaatsvinden. Zo zie ik in Stripe funding=prepaid bij een wegwerpkaart, funding=debit bij een debitkaart en funding=credit bij een echte kaart met kredieten. Ook wij werken met frauderegels en soms heb je een golf van gestolen kaarten van een bepaald type of uitgever (card issuer BIN/IIN) die je dan wel wil blokkeren. De webapplicatie ziet dan een eenvoudige "card declined" en alleen met Stripe toegang zien de reden van de weigering.

Ook nemen we signalen mee zoals Geo IP van het IP-adres waarbij het natuurlijk een hoger risico op weigeren oplevert als je met een Nigeriaans IP en een kaart uit de VS komt, bijvoorbeeld. Wanneer mensen contact opnemen met support en een uitzondering willen dan zetten we die op de allowlist en kan het er alsnog door. Je hebt gewoon wel eens mensen op vakantie in verweggiestan die hun abonnementje willen betalen of een uitzondering op de BIN-block geven omdat ze met dat account al eerder zonder fraudesignaren betalingen hebben gedaan.

Mogelijk heeft Electroverse dus een golf van fraude gehad en blokkeren ze bepaalde kaarten of bepaalde IP ranges nu, maar het is frustrerend dat ik geen contact krijg met iemand die toegang heeft tot hun payment provider backend om te zien waardoor die setup intents van mij geweigerd worden. Of beter nog, dat ik even op de allowlist mag met een historie van normale betalingen. :|

[ Voor 9% gewijzigd door gertvdijk op 11-03-2025 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
gertvdijk schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:42:
[...]

[...]

offtopic:
Ik werk zelf ook met de online winkel-kant en het accepteren van credit cards met Stripe. Het klopt dat er echt verschillende kaartsoorten zijn van dezelfde kaartverstrekker/bank en er verschillende acceptatie op kan plaatsvinden. Zo zie ik in Stripe funding=prepaid bij een wegwerpkaart, funding=debit bij een debitkaart en funding=credit bij een echte kaart met kredieten. Ook wij werken met frauderegels en soms heb je een golf van gestolen kaarten van een bepaald type of uitgever (card issuer BIN/IIN) die je dan wel wil blokkeren. De webapplicatie ziet dan een eenvoudige "card declined" en alleen met Stripe toegang zien de reden van de weigering.

Ook nemen we signalen mee zoals Geo IP van het IP-adres waarbij het natuurlijk een hoger risico op weigeren oplevert als je met een Nigeriaans IP en een kaart uit de VS komt, bijvoorbeeld. Wanneer mensen contact opnemen met support en een uitzondering willen dan zetten we die op de allowlist en kan het er alsnog door. Je hebt gewoon wel eens mensen op vakantie in verweggiestan die hun abonnementje willen betalen of een uitzondering op de BIN-block geven omdat ze met dat account al eerder zonder fraudesignaren betalingen hebben gedaan.

Mogelijk heeft Electroverse dus een golf van fraude gehad en blokkeren ze bepaalde kaarten of bepaalde IP ranges nu, maar het is frustrerend dat ik geen contact krijg met iemand die toegang heeft tot hun payment provider backend om te zien waardoor die setup intents van mij geweigerd worden. Of beter nog, dat ik even op de allowlist mag met een historie van normale betalingen. :|
Ook offtopic: waarom doe je dat allemaal zelf? De CC maatschappijen regelen dat voor je.

Edit: O ja, dat is alleen voor de klant, jullie krijgen de charge back. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
daemonix schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:41:
Ook offtopic: waarom doe je dat allemaal zelf? De CC maatschappijen regelen dat voor je.

Edit: O ja, dat is alleen voor de klant, jullie krijgen de charge back. ;)
offtopic:
Juist, de winkel betaalt de dispute/chargeback fees. Dus de payment reversed plus een boete, soms veel hoger dan de hoogte van de betaling. (Denk aan €25 chargeback fee voor een €7 betaling). Winkel dient onder een bepaalde fraude threshold blijven, anders dreigen de creditcardmaatschappijen met limieten en extra fees. Een combinatie van een bepaald percentage van het aantal betalingen en een absoluut totaalbedrag, dat is waar de winkel onder dient te blijven. Uiteindelijk helpt een payment provider zoals Stripe je heel erg om de fraude te onderdrukken, maar als je zelf niets doet loopt het alsnog gierend uit de hand. In ons geval zijn we vaak slachtoffer van card testing is ons vermoeden - ze zijn niet geïnteresseerd in het product, maar gebruiken onze portal om te kijken of hun credit card data nog wel werkt, zodat ze bij het echte cashen uitsluitend de daadwerkelijk nog werkende kaarten nog hoeven te gebruiken om zo onder de radar te blijven. Honderden card tests in een golf waarbij voornamelijk één card BIN gebruikt wordt of één expiry month is hier geen uitzondering helaas. Voor EV laadpasaanbieders is het natuurlijk best een risico om laadsessies niet te kunnen innen terwijl de stroom al geleverd is. Andersom zien wij ook veel false positives; klanten die op vakantie in verweggistan zijn of een shady VPN gebruiken waarop Stripe de boel tegenhoudt ivm hoge dispute rate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Jamie4242 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:18:
[Afbeelding]

Gisteravond mijn EWE Go pas opgehaald bij een DHL Packstation in Duitsland. Deze methode werkt dus wel voor mensen die nabij de Duitse grens wonen.

Simpelweg een account aanmaken bij DHL DE (Post & DHL app), de ID verificatie doorlopen en je apparaat activeren d.m.v. een code die je per post krijgt. Vervolgens bij EWE Go laten versturen naar het adres van een Packstation en jouw persoonlijke nummer achter je achternaam plakken.
Ik ook vandaag mijn ewe go pas ontvangen

Mijn methode werkt dus ook maar dan voor mensen die gewoon in Nederland wonen en het thuis willen ontvangen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Vandaag ook de EWE laadpas thuis in de brievenbus ontvangen. Een maand geleden had ik al een nul factuur in de mail, maar in de app stond nooit de bevestiging van de bestelling. Vorige week nogmaals geprobeerd. Na wederom een nul factuur in de mail, veranderde een dag later wel de bestelstatus in de app naar zoiets als Aanvraag Ontvangen/Verwerkt.

Gebruikte postcode is wat er het meest op lijkt. Bijvoorbeeld: 1234 bestaat in Duitsland niet, maar 12304 wel, dan 12304 ingevuld met NL toevoeging achter de plaatsnaam.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55
Knip

[ Voor 91% gewijzigd door Notna op 11-03-2025 19:14 . Reden: Hoe vervelend dan ook: dit soort berichten zijn hier niet nodig/gewenst ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 11-03-2025 19:15 . Reden: Maak aub een TR aan de volgende keer ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Ik zie in de Electroverse app dat de prijs per kWh bij CircleK geen €0,30 meer is maar €0,79 is geworden. Iemand al onaangenaam verrast aan de laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
Harrie van Til schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:17:
Ik zie in de Electroverse app dat de prijs per kWh bij CircleK geen €0,30 meer is maar €0,79 is geworden. Iemand al onaangenaam verrast aan de laadpaal?
De pret was van korte duur helaas ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01
Harrie van Til schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:17:
Was te verwachten dat dit niet al te lang ging duren. Gelukkig prijzen van Equans Amsterdam nog steeds gunstig. Blijft toch een kwestie van geregeld kijken of operators hun prijzen hebben aangepast. Onlangs heeft BMW charging prijzen Fastned verlaagd naar 50 cent maar bv Greenflux weer 8 cent verhoogd
Pagina: 1 ... 205 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2