[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 204 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:36
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:50:
[...]

maakt het niet uit waar in oberhausen?

of speciek een bepaald gebied?
Centro Oberhausen tegenwoordig is dat Westfield centro

adres : CentrO-Promenade 555, 46047 Oberhausen, Duitsland

https://www.westfield.com/en/germany/centro

Daar dus op loopafstand vandaan zou fijn zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
MPCoreDeveloper schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:03:
Had me al voorgenomen om 'm bij Centro gewoon in een willekeurige P te parkeren en met m'n ANWB pasje te laden maar dat lijkt niet zo'n goed idee?
Blijkbaar kan ik beter naderhand ff bij een van de in de buurt liggende Tesla Superchargers laden. Er ligt er eentje bij TopGolf, om de hoek van Centro, een andere een stukje westelijker bij een McD, of anders nog een bij Kreuz Moers bij een vd Valk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:09
MPCoreDeveloper schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:03:
[...]

adres : CentrO-Promenade 555, 46047 Oberhausen, Duitsland

https://www.westfield.com/en/germany/centro

Lastige plek commercieel gebied

Ten zuidoosten van de promenade is een Lidl

Daar kan je nog voor een redelijk tarief type 2 laden
Daar is ook een snellader

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6nanwlij-HLxFDlNBic9Frrks4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0ZT3q3WvHL7DPUqORFqmf7iZ.png?f=fotoalbum_large

43 cent per kwh dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
catchingfire schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:14:
[...]

Had me al voorgenomen om 'm bij Centro gewoon in een willekeurige P te parkeren en met m'n ANWB pasje te laden maar dat lijkt niet zo'n goed idee?
Blijkbaar kan ik beter naderhand ff bij een van de in de buurt liggende Tesla Superchargers laden. Er ligt er eentje bij TopGolf, om de hoek van Centro, een andere een stukje westelijker bij een McD, of anders nog een bij Kreuz Moers bij een vd Valk.
Tenzij je maar 2 uur laad dan 'valt het wel mee' , maar daar is het dus oppassen de prijzen lopen erg uiteen en in de berekening die ik net even deed lijkt het erop dat zelfs dan eerst even laden bij Fastned op de terugweg dan goedkoper is . als ik er + 4 uur zou blijven .

ook in de ANWB app staat een connectie Fee die is 3,57 per uur zie ik na 2 uur

Dus je moet het even goed plannen en inschatten ( hoe lang blijf je hoeveel heb je dan geladen )

[ Voor 4% gewijzigd door MPCoreDeveloper op 28-02-2025 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:14:
[...]

Lastige plek commercieel gebied

Ten zuidoosten van de promenade is een Lidl

Daar kan je nog voor een redelijk tarief type 2 laden
Daar is ook een snellader

[Afbeelding]

43 cent per kwh dus
Update met chargepoint kan het nog iets goedkoper
42 cent type 2
Of fast 52Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXd9ACb9HWtYEZczt81g0aKF6H4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dBHjDB5UR7sqvyQqMK9HQwpb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARK-df6JKGLbd6s0vNgw35GR8W0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RkU8xi7ctwoC7JY6DJe8SWdQ.png?f=fotoalbum_large

Heb je die pas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:24:
[...]

Update met chargepoint kan het nog iets goedkoper
42 cent type 2
Of fast 52[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je die pas?
Nee nog niet maar heb net ook al OVO en Chargemap besteld dus kan deze er ook nog wel bij ;)

Bedankt!! dit helpt echt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
MPCoreDeveloper schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:36:
[...]

Nee nog niet maar heb net ook al OVO en Chargemap besteld dus kan deze er ook nog wel bij ;)

Bedankt!! dit helpt echt
volgende optie vervalt

[ Voor 42% gewijzigd door boyette op 28-02-2025 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
MPCoreDeveloper schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:36:
[...]

Bedankt!! dit helpt echt
Tango is hier niet interessant maar die pas zou ik altijd bestellen

Want die is bijna nooit echt te duur
Ook niet altijd de allergoedkoopste maar vaak wel

Maar die doet het in 99% van de gevallen wel ook als zowat alles wordt geweigerd

Is altijd mijn noodbackup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
catchingfire schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:14:
[...]

Of de Aldi Süd die er vlakbij zit 150kW voor 47 cent per kWh, als je iets van abbo hebt voor ionity die zit er ook vlakbij. Persoonlijk skip ik eigenlijk altijd AC laders op onbekende bestemmingen. Ik pak wel een snellader extra op heen of terugweg. Te veel moeite om goedkoopste pas te vinden en dan dubbelchecken voor plaktarief en vaak alsnog duurder dan snellader met abbo of een SuC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
jouwheld schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Of de Aldi Süd die er vlakbij zit 150kW voor 47 cent per kWh, als je iets van abbo hebt voor ionity die zit er ook vlakbij. Persoonlijk skip ik eigenlijk altijd AC laders op onbekende bestemmingen. Ik pak wel een snellader extra op heen of terugweg. Te veel moeite om goedkoopste pas te vinden en dan dubbelchecken voor plaktarief en vaak alsnog duurder dan snellader met abbo of een SuC.
Exact!! dat was dus net ook mijn 1e conclusie , zo van waarom die moeite doen als ik dan net zo goed op de terugweg een Fastned , Ionity of Tesla charger kan pakken en dan goedkoper uit ben .

ik dacht eigenlijk van ik moet vast weer iets gigantisch missen , ik ben nu wel weer 4 laadpassen rijker 😂 na dit draadje die Tango kaart ook maar besteld. ( mooie frisse App ook )

Haha nu ik het zeg , Tesla Guest charging moet ik ook nog regelen , dus app installeren registreren

[ Voor 5% gewijzigd door MPCoreDeveloper op 28-02-2025 16:24 . Reden: Tesla ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
boyette schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:41:
[...]
Die laders elektromaps 41 cent
Nee, 50ct/kwh, en 41ct connection fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:24
PeterZ(on) schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:10:
[...]

Ik gebruik over twee weken weer de Mobilize pas van Renault en kan dan met een 5 euro abo in Frankrijk voor 29ct bij Ionity laden. Helaas kun je je daar nu niet meer zonder trucken registreren en een account aanmaken. Voor mij nog even afwachten of ik het abo daadwerkelijk kan afsluiten maar de optie is er bij mij nog steeds. Lukt dat niet dan gebruik ik Chargemap, is iets duurder maar ik wil laden met een rfid card en niet met een app. De rit Spanje kun je dan tot Benidorm bijna volledig doen met Ionity, zeker als je meer bereik hebt dan mijn Ioniq. Verder altijd handig, een Tesla account en een Iberdrola account voor Spanje. Meer heb je niet echt nodig.
Mocht Mobilize niet meer werken dan is Ionity zelf (maandabbo) ook een goede 2de optie. Wel alleen een app.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
markjanssen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Nee, 50ct/kwh, en 41ct connection fee.
oh oeps
die valt dus weg

chargepoint de winnaar tot nu toe als ik me niet vergis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:10
Pr088 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:26:
[...]

Mocht Mobilize niet meer werken dan is Ionity zelf (maandabbo) ook een goede 2de optie. Wel alleen een app.
Die waardeloze app heb ik altijd gebruikt totdat vorig jaar Mobilze kwam. En ook Chargemap bied een Ionity abo aan, weliswaar iets duurder maar altijd beter dan die app. Nu zijn de voor en tegens van een app/rfid card hier al uitgebreid besproken dus laten we dat niet opnieuw doen moet daarin iedereen een eigen keuze maken.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15
Gelukkig komt IONITY in maart/april met een vernieuwde app. Hopelijk worden daarmee de meeste issues verholpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
Tarief eSolutions Charging voor Vattenfall laadpalen is aangepast van € 0,30 naar € 0,38. Dus niet meer interessanter dan een laadpas van Vattenfall zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
greg-a schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:00:
Gelukkig komt IONITY in maart/april met een vernieuwde app. Hopelijk worden daarmee de meeste issues verholpen.
Als die vernieuwde app dezelfde kant op gaat als de onlangs vernieuwde website dan heb ik daar weinig vertrouwen in. De nieuwe kaart op de site is een ramp en totaal onoverzichtelijk. :(

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 18:54

bert pit

asdasd

In verband met de carnaval zou dit een van de drukste winter weekenden moeten zijn richting de Alpen.

Net even op de Tesla app gekeken naar de gebruikelijke wintersport routes over Ulm en over Lyon. Dit zou een zwarte zaterdag moeten zijn net als de drie vorige weekenden, maar praktisch overal is voldoende plaats om te kunnen laden zo lijkt het.
Net bij Ulm is wachttijd op dit moment < 5 minuten, maar 20 km verderop is voldoende plaats. Ook bij twee van de 4 SuC in de buurt van Lyon is een paar minuten wachttijd. Maar daar is dus voldoende alternatief bij de andere twee rond Lyon.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
bert pit schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:29:
In verband met de carnaval zou dit een van de drukste winter weekenden moeten zijn richting de Alpen.

Net even op de Tesla app gekeken naar de gebruikelijke wintersport routes over Ulm en over Lyon. Dit zou een zwarte zaterdag moeten zijn net als de drie vorige weekenden, maar praktisch overal is voldoende plaats om te kunnen laden zo lijkt het.
Net bij Ulm is wachttijd op dit moment < 5 minuten, maar 20 km verderop is voldoende plaats. Ook bij twee van de 4 SuC in de buurt van Lyon is een paar minuten wachttijd. Maar daar is dus voldoende alternatief bij de andere twee rond Lyon.
Bij tankstations is het ook niet drukker dan normaal hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
bert pit schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:29:
Denk dat de eerste 2 weken meer mensen op wintersport zijn gegaan en in het zuiden juist meer mensen thuis blijven om carnaval te vieren.

*aanname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
jongetje schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:36:
[...]

Denk dat de eerste 2 weken meer mensen op wintersport zijn gegaan en in het zuiden juist meer mensen thuis blijven om carnaval te vieren.

*aanname
dat is geen massale volksverhuizing
paar wintersporters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 18:54

bert pit

asdasd

Ik zag tot mijn verbazing dat Tesla in Oostenrijk specifieke tarieven hanteert per minuut voor verschillende oplaad snelheden.

0 - 60 kW 31 cent per minuut
60 - 100kW 63 cent per minuut
100 - 180 kW 98 cent per minuut
180 - 250 kW 165 cent per minuut

Het was me nooit eerder opgevallen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
bert pit schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:55:
Ik zag tot mijn verbazing dat Tesla in Oostenrijk specifieke tarieven hanteert per minuut voor verschillende oplaad snelheden.
Maasluip in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:11
Iemand een idee welk type laadpas ik moet koppelen in de tesla app als het gaat om een Athlon Mobility Card? Die zie ik er niet specifiek tussen, maar zou wel moeten kunnen volgens athlon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlHK3nzbDZFHqRvOdl7C6DmTi0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omuYb9zqTXG6aaXr6Mth0qbO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXOUQipVVbRkfNEoLNrANwiRKz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XnVVI05AXPwbRGSkOXJmVl1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie4242
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:24
KW1980 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:13:
Iemand een idee welk type laadpas ik moet koppelen in de tesla app als het gaat om een Athlon Mobility Card? Die zie ik er niet specifiek tussen, maar zou wel moeten kunnen volgens athlon?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik dit lees vermoed ik Eneco. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een Athlon mobility card (de mijne is via Xximo) is gewoon een Visa card in mijn geval. Die kan je gewoon koppelen als creditcard en dus niet als laadpas. Met je laadtag gaat dat niet lukken als ie niet van een van de merken op je foto is. Werkt prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
pmiddeld schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:56:
Mail van E-flux ontvangen:

Weet iemand hier iets meer van? Ruzie in de tent? Is Total niet ook bij Gireve?

[...]
E-clearing en Gireve hebben beide hun tariefmodellen gewijzigd en de tarieven verhoogd.
greg-a schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:00:
En ze komen met een laadpas... geen overbodige luxe op sommige (vooral Duitse) stations in the middle of nowhere met slechts GPRS ontvangst.

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/dms/image/v2/D4D10AQH04O4NrQ_H3w/image-shrink_1280/B4DZUZ0g5mGkAQ-/0/1739894953041?e=1741647600&v=beta&t=D9NscahzMUzqiSZcns0bEH4mlZGoGmBVqMzqvbZ8Zxg

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Staat niet 1 van die icoontjes op de laadpas? En heb je er echt 1 van Athlon of door je bedrijf geleverd gekregen? Ik zie ook weleens dat bedrijven zelf een laadpas regelen voor hun (lease)rijders.
En anders Athlon bellen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Hachy schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:48:
[...]

En ze komen met een laadpas... geen overbodige luxe op sommige (vooral Duitse) stations in the middle of nowhere met slechts GPRS ontvangst.

[Afbeelding]
Dus toch, ik had al gelezen dat ze onderzochten of er behoefte aan was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW1980
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:11
Dat dacht ik ook, collega's hebben een alfabet auto met een eneco druppel en pas, maar mijn auto via athlon en ik heb een Athlon laadpas en shell recharge druppel. Ik heb 'te weinig' karakters voor het eneco format. Kan hem ook niet als cc koppelen iig.

Dacht wellicht heeft iemand ook deze pas en gekoppeld in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:58
Heeft iemand recent een EWE Go laadpas besteld met een fictieve Duitse postcode, bij woonplaats de Nederlandse postcode + woonplaats en deze ontvangen in de eigen brievenbus?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MichielFRL schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:36:
Heeft iemand recent een EWE Go laadpas besteld met een fictieve Duitse postcode, bij woonplaats de Nederlandse postcode + woonplaats en deze ontvangen in de eigen brievenbus?
Kan niet eens meer registreren daar

Maar wanneer is ewe go eigenlijk interessant .. ik zie er zo 123 geen voordelen in
Dc misschien ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jamie4242
boyette schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 01:05:
[...]

Maar wanneer is ewe go eigenlijk interessant .. ik zie er zo 123 geen voordelen in
Dc misschien ?
Fast charging inderdaad! Is bij een aantal aanbieders de goedkoopste.

Ik heb een DHL Packstation aangevraagd en laat mijn EWE Go pas daar net over de grens in Duitsland bezorgen. Inmiddels zou de pas onderweg moeten zijn dus ik ben benieuwd of ik binnenkort een berichtje van DHL krijg dat er een brief klaarligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Jamie4242 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 01:20:
[...]

Ik heb een DHL Packstation aangevraagd en laat mijn EWE Go pas daar net over de grens in Duitsland bezorgen. Inmiddels zou de pas onderweg moeten zijn dus ik ben benieuwd of ik binnenkort een berichtje van DHL krijg dat er een brief klaarligt.
Er is nog een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09
Total Energies / Circle K
Vorticellaweg 2 , 1035 VB Amsterdam

Daar staan maar 3 snelladers waarvan 2 met CCS.
Echter staat er op de lader 175kW. In Google Maps staat er max 63kW. In de praktijk haalde ik gisteren max 81kW maar daarna zakt het in naar 69kW.
Ik heb CircleK/Total een bericht gestuurd. Het ligt niet aan de auto want normaal haal ik altijd max 154kW als de accu redelijk leeg is.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk welke van de 3 op GoogleMaps dan 63kW doet en welke andere 2 maar 45kW. Want er zijn 2 laadpalen voorzien van CHAdeMO en CCS, en verderop bij de boedelbakken staat nog een derde laadpaal met CHAdeMO en Type2.

In ieder geval valt het tegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:56
MichielFRL schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:36:
Wel aangevraagd, en ook een pasnummer gevonden. Werkt bij fastned. De fysieke pas zou opgestuurd zijn, maar (nog) niks ontvangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
boyette schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 01:05:
[...]

Dc misschien ?
Kan wel. En is zoals gezegd interessant bij een aantal snelladers. Zoals fastned.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
Goeie info! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Nog altijd benieuwd; kunnen we de tweede beste optie bepalen voor bij allego, bp en Shell? @nathalia jij een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
kevertje1977 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 05:45:
Total Energies / Circle K
Vorticellaweg 2 , 1035 VB Amsterdam

Daar staan maar 3 snelladers waarvan 2 met CCS.
Echter staat er op de lader 175kW. In Google Maps staat er max 63kW. In de praktijk haalde ik gisteren max 81kW maar daarna zakt het in naar 69kW.
Ik heb CircleK/Total een bericht gestuurd. Het ligt niet aan de auto want normaal haal ik altijd max 154kW als de accu redelijk leeg is.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk welke van de 3 op GoogleMaps dan 63kW doet en welke andere 2 maar 45kW. Want er zijn 2 laadpalen voorzien van CHAdeMO en CCS, en verderop bij de boedelbakken staat nog een derde laadpaal met CHAdeMO en Type2.

In ieder geval valt het tegen :)
Check eens even de elektroverse app die laat duidelijk zien dat er 2 verschillende zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnOKuti2NsJSj_RvjoXtmnT-xkc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M1QNmPhOuxw3e9fGQLgtO4lj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTeZfnFgAbU3khx_m19mUZnx2qY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ypkF6jnPTEcYBdKS8jOKkbG4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Met OVO kan je met de boost 15% korting krijgen

De tarieven zijn dan

Voor fastned
0.74 - (0,15*0,74) = 0,629

Voor vattenfall
0.65 - (0,15*0.65) = 0.5525

Voor Allego is deze niet interessant momenteel of total

Maar er zijn wel een heleboel witte palen zeg maar verspreid over Nederland dus evt wel een goede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
boyette schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:16:
[...]

Check eens even de elektroverse app die laat duidelijk zien dat er 2 verschillende zijn
Bedankt , maar inderdaad ik had NL*CKE*EXN001858*01*1 gebruikt, en die laat in Electroverse zien dat ie 175kW is en op de paal zelf staat het ook. Ik heb CircleK een bericht gestuurd. Het is geen drama maar wel vreemd, er was niemand aan het laden en de paal kwam even op 81kW en daarna zakte ie naar 69kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
kevertje1977 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:28:
Bedankt , maar inderdaad ik had NL*CKE*EXN001858*01*1 gebruikt, en die laat in Electroverse zien dat ie 175kW is en op de paal zelf staat het ook. Ik heb CircleK een bericht gestuurd. Het is geen drama maar wel vreemd, er was niemand aan het laden en de paal kwam even op 81kW en daarna zakte ie naar 69kW.
Was dat ook zo'n ABB-lader met een groot maar traag touch screen en design met een groot gat bovenin de paal? Die zijn eigenlijk best oud, maar cosmetisch opgefrist met verlichting en stickers. Pleurisherrie van een elektrische zoem uit de kast ernaast ook. 🤪
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rA0CmHzAsY8ukbQ2YEXlTvhQCAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSrwlpyBabAIlkvv89b6okSc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik haalde er wel het maximale van de auto (77 kW, e-Niro) in Delft. Begin van de sessie wel beperkt door de lage temperaturen. Wat voor auto heb jij eraan gehangen? En was het niet de temperatuur?

[ Voor 10% gewijzigd door gertvdijk op 05-03-2025 09:54 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kevertje1977 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:28:
[...]

Was je accu heel warm ?

Er zijn verschillende redenen waarom dat ook vanuit je auto kan gebeuren

Ook in de spits wordt vanuit het netwerk soms begrensd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

koboy

Heb een idee voor een icon

Prullenbak84 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:42:
[...]

Nog altijd benieuwd; kunnen we de tweede beste optie bepalen voor bij allego, bp en Shell? @nathalia jij een idee?
Als je een auto hebt die goed snel kan laden (200kW+ voor langere tijd zoals een Ioniq 5/6, EV 6/9) dan is in elk geval op Allego Freshmile een goede. 30 cent per gestarte kWh plus 30 cent per minuut. Ikzelf kom met een Ioniq 6 als die lekker leeg is bij een uit op effectief minder dan 45 cent per kWh. Uiteraard alleen als de paal mijn maximale laadsnelheid van 235kW kan leveren, bij dubbele bezetting of tragere palen kom ik iets boven de 45 cent. BP en Shell zou je even in de app moeten kijken wat die doen....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie4242
Prullenbak84 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:42:
[...]

Ik zag gisteren dat ik bij een Allego paal nog tegen het 0,3/0,3 tarief van Freshmile terecht kon. Dan duik je makkelijk onder die 62 ct. Geen idee of het bij alle Allego palen zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
boyette schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:04:
[...]

Was je accu heel warm ?

Er zijn verschillende redenen waarom dat ook vanuit je auto kan gebeuren

Ook in de spits wordt vanuit het netwerk soms begrensd
Ik had de google-maps bestemming ingesteld op deze laadpaal dus dan gaat ie voorverwarmen. Los ervan haal ik bij Tesla en Ionity altijd 150kW als ik zoals gisteren op 48% zit.
Dus het ligt echt aan deze paal.
Het was inderdaad zo'n laadpaal als op de foto en ik was de enigste die aan het laden was (van de 3 laadpalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
gertvdijk schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:40:
[...]

Was dat ook zo'n ABB-lader met een groot maar traag touch screen en design met een groot gat bovenin de paal? Die zijn eigenlijk best oud, maar cosmetisch opgefrist met verlichting en stickers. Pleurisherrie van een elektrische zoem uit de kast ernaast ook. 🤪
[Afbeelding]

Ik haalde er wel het maximale van de auto (77 kW, e-Niro) in Delft. Begin van de sessie wel beperkt door de lage temperaturen. Wat voor auto heb jij eraan gehangen? En was het niet de temperatuur?
Deze paal inderdaad. Polestar2 met 48% batterij op dat moment. Normaal haalt ie dan makkelijk 150kW en soms de max van 154kW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
kevertje1977 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:32:
Deze paal inderdaad. Polestar2 met 48% batterij op dat moment. Normaal haalt ie dan makkelijk 150kW en soms de max van 154kW.
Niet om het een of ander, maar volgens deze post in een ander topic zeg je dat je een Polestar 2 uit 2021 hebt. Die doet volgens ev-database/Fastned echt geen 150 kW op 48% SoC, maar eerder 100 en een beetje bij ideale omstandigheden. Als je dan tot rond de 70% geladen hebt dan kan je makkelijk zakken naar de 70 kW bij ideale omstandigheden. Andere varianten uit 2021 hebben een soorgelijke laadcurve, dus volgens mij zijn er geen 2021-Polestar 2 auto's die zo snel kunnen laden als jij zegt te zien. Maar misschien mis ik iets en heb je een inmiddels een andere auto.
(Ook nieuwere varianten van de Polestar 2 doen bij Fastned nooit 150 kW op 48% SoC.)

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 05-03-2025 10:52 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Jamie4242 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 01:20:
[...]

Bleek dat ik al een account had van een paar jaar oud ... Daar staat je adres gewoon ingevoerd vast dus je kan met 2 drukken op de knop de pas bestellen.. heb ik even geprobeerd of dat lukt

Gewoon met mijn eigen adres die door ewe go al was ingevoerd

Update
Bevestiging nu dat de pas onderweg is
Dus al dat gedoe met dhl punt is niet nodig

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 05-03-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Hachy schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:48:
[...]

[Afbeelding]
Ik hoop toch niet alleen bedrijven waar ze het hier over hebben. https://www.fleetnews.co....arging-product-for-fleets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
PeterZ(on) schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Ik hoop toch niet alleen bedrijven waar ze het hier over hebben. https://www.fleetnews.co....arging-product-for-fleets
Ze hebben het alleen over bedrijven en zelfs alleen over bedrijven met een eigen wagenpark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
gertvdijk schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Niet om het een of ander, maar volgens deze post in een ander topic zeg je dat je een Polestar 2 uit 2021 hebt. Die doet volgens ev-database/Fastned echt geen 150 kW op 48% SoC, maar eerder 100 en een beetje bij ideale omstandigheden. Als je dan tot rond de 70% geladen hebt dan kan je makkelijk zakken naar de 70 kW bij ideale omstandigheden. Andere varianten uit 2021 hebben een soorgelijke laadcurve, dus volgens mij zijn er geen 2021-Polestar 2 auto's die zo snel kunnen laden als jij zegt te zien. Maar misschien mis ik iets en heb je een inmiddels een andere auto.
(Ook nieuwere varianten van de Polestar 2 doen bij Fastned nooit 150 kW op 48% SoC.)
Ok, volgens jouw grafiek moet ik dan sowieso nog wel ruim boven de 100kW halen, wat ik ook echt wel haal normalitair.

Ik denk dat GoogleMaps het in dit geval correct heeft. Geen idee waar Google de waardes van de laadsnelheid vandaan haalt maar die kloppen beter dan de sticker die op de laadpaal zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kevertje1977 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:34:
[...]

Ok, volgens jouw grafiek moet ik dan sowieso nog wel ruim boven de 100kW halen, wat ik ook echt wel haal normalitair.

Ik denk dat GoogleMaps het in dit geval correct heeft. Geen idee waar Google de waardes van de laadsnelheid vandaan haalt maar die kloppen beter dan de sticker die op de laadpaal zit :)
maar wat is het probleem precies als je al op 50% zit dan moet je 3 of 5 minuten laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 11:19
Thanks voor de tip.
Zal eens kijken of ik de EWE pas kan laten bezorgen in NL

[ Voor 200% gewijzigd door Nosfera7u op 06-03-2025 08:38 ]

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Nosfera7u schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:35:
Thanks voor de tip.
Zal eens kijken of ik de EWE pas kan laten bezorgen in NL
ik zal even updaten wanneer ik hem heb ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

marcieking schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:06:
Verhaal over blokkeertarief omzeilen door 's nachts de laadsessie af te kappen via de app
Dit werkt inderdaad ook voor een hele nacht. Ik kan vaak om 22:00 ook geen vrij parkeerplek meer vinden, dus verplaatsen is vaak geen optie. Daarmee is Kia Charge Plus voor mensen met Allego-palen in de buurt een goede optie.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
marcieking schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:20:
[...]

Dit werkt inderdaad ook voor een hele nacht. Ik kan vaak om 22:00 ook geen vrij parkeerplek meer vinden, dus verplaatsen is vaak geen optie. Daarmee is Kia Charge Plus voor mensen met Allego-palen in de buurt een goede optie.
alleen door dat te doen riskeer je weer een verkeersboete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Er worden hier geen boetes uitgedeeld als het lampje van de paal groen is, en dat worden ze als de laadsessie voltooid is, maar ook wanneer je de sessie op afstand stopt. De kans dat er tussen 22:00 en 07:00 iemand een rondje maakt, en dan van alle palen waar een groen lampje brandt ipv een blauw lampje ook nog gaat testen of de kabel los zit om aan te tonen dat de sessie op afstand gestopt is, lijkt me extreem klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
marcieking schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:30:
Er worden hier geen boetes uitgedeeld als het lampje van de paal groen is, en dat worden ze als de laadsessie voltooid is, maar ook wanneer je de sessie op afstand stopt. De kans dat er tussen 22:00 en 07:00 iemand een rondje maakt, en dan van alle palen waar een groen lampje brandt ipv een blauw lampje ook nog gaat testen of de kabel los zit om aan te tonen dat de sessie op afstand gestopt is, lijkt me extreem klein.
ah ok dat is bij de meeste palen niet zo
daar is heel goed te zien of je aan het laden bent
of klaar bent
of gestopt
etc..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Ik zie op de website en de app van Mini Charging dat de prijzen van Allego bijna verdubbeld zijn. Tot gisteren kostte het laden met BWM/Mini Active abonnement bij Allego 0,25 euro/kWh, maar vandaag is de prijs 0,48 euro/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:25:
Ik zie op de website en de app van Mini Charging dat de prijzen van Allego bijna verdubbeld zijn. Tot gisteren kostte het laden met BWM/Mini Active abonnement bij Allego 0,25 euro/kWh, maar vandaag is de prijs 0,48 euro/kWh.
Ook het nieuwe tarief is nog altijd voordeliger dan het gangbare tarief toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:28:
[...]

Ook het nieuwe tarief is nog altijd voordeliger dan het gangbare tarief toch?
Nou nee, het gangbare tarief was 25 cent voor mij. Dan is een onaangekondigde verdubbeling wel even slikken. Ach ja, dan maar weer naar Vattenvall. Ik neem nog wel even contact op met Mini Charging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:34:
[...]

Nou nee, het gangbare tarief was 25 cent voor mij. Dan is een onaangekondigde verdubbeling wel even slikken. Ach ja, dan maar weer naar Vattenvall. Ik neem nog wel even contact op met Mini Charging.
Dat is niet wat ik bedoel
het gangbare tarief ligt denk ik nog hoger dan 48 cent bij allego.

Je hebt een speciaal kortingstarief gehad via bmw
en dat is er nu nog steeds denk ik maar nu krijg je minder korting

maar het is denk ik nog altijd lager dan het gangbare CPO tarief op deze paal

als je kunt uitwijken nu naar vattenfall en dat goedkoper is dan is dat zeker een goede optie.. daarvoor heb ik evt nog een tip hoe je daar nog een beetje korting kunt krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:35:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel
het gangbare tarief ligt denk ik nog hoger dan 48 cent bij allego.

Je hebt een speciaal kortingstarief gehad via bmw
en dat is er nu nog steeds denk ik maar nu krijg je minder korting

maar het is denk ik nog altijd lager dan het gangbare CPO tarief op deze paal

als je kunt uitwijken nu naar vattenfall en dat goedkoper is dan is dat zeker een goede optie.. daarvoor heb ik evt nog een tip hoe je daar nog een beetje korting kunt krijgen
Dank voor je reactie. Die tip voor Vattenfall is wel interessant, misschien wil je die hier delen? Ik betaal met de Vattenfall-pas het reguliere tarief van eur 0,338/kWh (Brabant/Limburg-concessie). Als daar nog een beetje vanaf kan zou dat mooi zijn. Ik heb dat niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:25:
Nou inmiddels is het Kia Charge (Hyundai en andere ChargeNow) tarieven inderdaad erg omhoog gegaan voor Allego AC-palen. Zonder abonnement zie ik nu €0,70/kWh :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Dank voor je reactie. Die tip voor Vattenfall is wel interessant, misschien wil je die hier delen? Ik betaal met de Vattenfall-pas het reguliere tarief van eur 0,338/kWh (Brabant/Limburg-concessie). Als daar nog een beetje vanaf kan zou dat mooi zijn. Ik heb dat niet kunnen vinden.
Heb je een pb gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

Even afgaand op de open markt model Allego palen hier in Leiderdorp: gisteren kon ik in de Hyundai app geen prijzen zien voor deze palen, nu staan ze weer op 69 cent (zonder abbo), dit was 36 cent......
Hyundai pas gaat weer de la in dus.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:57
Mag ik ook een PB? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Theone098 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:57:
[...]

haha ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me6052
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-08 07:53
Theone098 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Ik ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
het is via OVO met boost

het is een gratis charging app
maar op dit moment hebben ze een storing waardoor laden via de app niet werkt met vattenfall
maar wel als je een pasje aanvraagd

die kost 2,50 euro
maar vervolgens geven ze weer 2 euro korting op de boost

de boost kost 8 euro per maand

je krijgt dan 15% korting op het tarief bij elke paal

ook bij vattenfall

in dit geval is dat bij vattenfall maar 0,05 cent op dat tarief van 0,34
maar als je genoeg laad in de maand verdien je dat ook weer terug zeker als je nog bij andere palen laadt
hoe hoger het tarief hoe meer 15% korting uiteraard oplevert

ps. de palen staan in de OVO app op 0,64 cent maar als je dan doorklikt is het 0,34 en met de boost 0,29
heb evt een screenshot ook

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 06-03-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:10:
[...]

het is via OVO met boost

het is een gratis charging app
maar op dit moment hebben ze een storing waardoor laden via de app niet werkt met vattenfall
maar wel als je een pasje aanvraagd

die kost 2,50 euro
maar vervolgens geven ze weer 2 euro korting op de boost

de boost kost 8 euro per maand

je krijgt dan 15% korting op het tarief bij elke paal

ook bij vattenfall

in dit geval is dat bij vattenfall maar 0,05 cent op dat tarief van 0,34
maar als je genoeg laad in de maand verdien je dat ook weer terug zeker als je nog bij andere palen laadt
hoe hoger het tarief hoe meer 15% korting uiteraard oplevert

ps. de palen staan in de OVO app op 0,64 cent maar als je dan doorklikt is het 0,34 en met de boost 0,29
heb evt een screenshot ook
Ik zie inderdaad als je in de OVO-app doorklikt op de prijs bij Vattenfall-laadpunten dat die veranderd van 64ct naar 34ct. Maar zou dat verschil in prijs ook niet veroorzaakt kunnen zijn door de storing, sterker nog dat dat de storing is? En dat ze eerst die prijsfout willen corrigeren voordat je weer met de app kunt laden? Ik zou er geen 8 euro abonnement aan wagen voor dat verschil van 4 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:22:
[...]

Ik zie inderdaad als je in de OVO-app doorklikt op de prijs bij Vattenfall-laadpunten dat die veranderd van 64ct naar 34ct. Maar zou dat verschil in prijs ook niet veroorzaakt kunnen zijn door de storing, sterker nog dat dat de storing is? En dat ze eerst die prijsfout willen corrigeren voordat je weer met de app kunt laden? Ik zou er geen 8 euro abonnement aan wagen voor dat verschil van 4 cent.
dat zou natuurlijk kunnen maar dan hanteren ze wel een hele grote opslag normaliter die precies het dubbele is dan het CPO tarief

dit is ook al een tijdje zo..
en ik denk dat de storing niet te maken heeft met het tarief maar met de API omdat je de sessie die je met de pas start ook niet kunt stoppen vanuit de app dan krijg je ook een error

dus dat is een ander soort storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Of-Aaargh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:22:
Ik zou er geen 8 euro abonnement aan wagen voor dat verschil van 4 cent.
Je kan ook een Boost Light abonnement nemen voor €2 per maand voor 10% korting. Dat komt voor mij wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
gertvdijk schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:28:
[...]

Je kan ook een Boost Light abonnement nemen voor €2 per maand voor 10% korting. Dat komt voor mij wel uit.
dat kan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
gertvdijk schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:28:
[...]

Je zou inderdaad eens moeten uitrekenen hoeveel je per maand moet laden om die 6 euro extra voor de Turbo Boost gunstig te laten zijn boven de Light Boost. Twee euro voor 10% korting en 6 euro voor nog 5%punt korting lijkt me niet erg consequent.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
pmiddeld schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Je zou inderdaad eens moeten uitrekenen hoeveel je per maand moet laden om die 6 euro extra voor de Turbo Boost gunstig te laten zijn boven de Light Boost. Twee euro voor 10% korting en 6 euro voor nog 5%punt korting lijkt me niet erg consequent.
ja als je een aantal keer bij een hele dure paal moet laden of bijv. DC vattenfall wordt het al een ander verhaal

je krijgt ook nog weer chargepoints die je ook weer korting opleveren op de boost van de volgende maand maar moet ook nog even ervaren hoe dat uitpakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

gertvdijk schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:51:

Nou inmiddels is het Kia Charge (Hyundai en andere ChargeNow) tarieven inderdaad erg omhoog gegaan voor Allego AC-palen. Zonder abonnement zie ik nu €0,70/kWh :X
koboy schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Even afgaand op de open markt model Allego palen hier in Leiderdorp: gisteren kon ik in de Hyundai app geen prijzen zien voor deze palen, nu staan ze weer op 69 cent (zonder abbo), dit was 36 cent......
Ah, dat is vannacht veranderd. Ik heb gisteren nog 8kwh geladen voor €2.47, nu inderdaad 60ct/kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gertvdijk
pmiddeld schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:35:
In de praktijk is voor mij OVO zelfs met korting alleen interessant bij de SGZH1-palen. Voor alle overige laadsessies die ik doe kan ik beter Electroverse gebruiken (zelfs met OVO hoogste korting).

Dus als ik dan uitreken wat het omslagpunt is om met een abonnement voordeliger te zijn bij mijn €0,31/kWh palen (exclusief de 'Boost charging rewards'):

Light Boost (10%): €2 / (€0,31/kWh * 0,10) = 64,5 kWh

Turbo Boost (15%): €8 / (€0,31/kWh * 0,15) = 172 kWh

Meestal laad ik per maand 100-170 kWh aan die palen, dus kan voor mij zo'n duurder Turbo abonnement niet uit.

Verder krijg je nog punten voor elke >=€5 laadsessie per maand als je zo'n abonnement hebt, waarmee ik een groot deel van die €2 per maand al weer in kortingen ontvang (via de 'Boost charging rewards'), dus reken ik die abonnementskosten op 0 in mijn berekening en is het kWh-tarief €0,28.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:33
koboy schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:53:
[...]

KIA pas ook, echt he, je moet echt zo goed opletten elke dag weer want voor je het weet in een onbewaakt moment , kan de prijs aan je paal gewoon 2 x duurder geworden zijn.
van 37 cent naar 70 cent

en EV rijden is zooooooooo fijn
een EV laden ( openbaar ) is zooooooooo k*t

[ Voor 6% gewijzigd door murky123 op 06-03-2025 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:50
gertvdijk schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:47:
[...]
Light Boost (10%): €2 / (€0,31/kWh * 0,10) = 64,5 kWh
Turbo Boost (15%): €8 / (€0,31/kWh * 0,15) = 172 kWh
[...]
Het is zelfs nog erger: Die 172kWh is het omslagpunt tussen een Turbo Boost abonnement en geen abonnement. Wanneer je het omslagpunt berekent tussen Turbo Boost versus Light Boost dan kom je nog veel hoger uit. Dan hebben we het volgens mij over €6 / (€0,31/kWh * 0,05) = 387 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
tweakerpip schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:47:
[...]

Het is zelfs nog erger: Die 172kWh is het omslagpunt tussen een Turbo Boost abonnement en geen abonnement. Wanneer je het omslagpunt berekent tussen Turbo Boost versus Light Boost dan kom je nog veel hoger uit. Dan hebben we het volgens mij over €6 / (€0,31/kWh * 0,05) = 387 kWh
Dat kun je zo niet stellen..
dat is alleen indien je rekent met 5 cent korting

laad je bij palen die normaliter 0,60 cent kosten dan ligt het omslagpunt heel anders

laad je tussendoor nog op DC palen ligt het ook weer anders..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
boyette schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:09:
[...]

laad je bij palen die normaliter 0,60 cent kosten dan ligt het omslagpunt heel anders

Het omslagpunt verschilt inderdaad per prijs/kWh
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7iFYIEz3FIWh2wPfb4VqBgW8P0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zZeuBfdGV3813utGipyW0tiU.jpg?f=user_large

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:50
boyette schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Ik reken met 5 procent (verschil tussen 15 en 10 procent) korting. Niet met 5 cent. Ik rekende het inderdaad alleen maar uit voor het tarief dat genoemd werd. Bij andere tarieven is dat anders. Dus bij een dubbel zo hoog tarief is het maar de helft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koboy

koboy

Kareldebarel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:12:
[...]

Is dus weer zo’n lekker lokkertje geweest voor bmw/mini, Hyundai, chargenow.

De chargenow pas kan dus in het laatje “voor nood”

Vind het overigens wel absurd dat zulke wijzigingen kunnen zonder melding.
We kunnen hier lang over mopperen, maar voor mij was meteen duidelijk dat het om een foutje ging van Hyundai/Kia. De P&C/Qwello palen waren namelijk nog steeds duur, dus het was een kwestie van tijd voordat het rechtgezet zou worden.

De BMW/Mini situatie is naar mijn mening anders omdat BMW al jaren het tarief sponsort (uit de aanschafprijs van de auto). Dat potje zal nu wel leeg zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Is je post zojuist verwijderd? Dat heeft hier mee te maken:

Notna in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:34
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 07-03-2025 08:43 . Reden: Zie modbreak boven je ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:34
Knip

[ Voor 85% gewijzigd door Notna op 07-03-2025 09:01 . Reden: Commentaar op moderatie kan in de daartoe bestemde topics ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 09:10
Nog mensen met een Numobi/50Five laadpas (België) ?
In hun (bagger) app zie ik geen prijsinfo meer van de laadpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:38:
wel de nederlandse is dat niet gewoon dezelfde qua prijs?

waar zoek je een prijs van welk laadpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
boyette schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:38:
[...]

wel de nederlandse is dat niet gewoon dezelfde qua prijs?

waar zoek je een prijs van welk laadpunt?
In de 50Five app kan je laadpunten zoeken. Wanneer je eentje selecteert zie je de info van het laadpunt (adres, kW, ...). En tot voor kort ook de prijs die aangerekend wordt met jouw laadpas. Nu niet meer dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:38:
Nee, maar de app was/is zo slecht dat ik die nooit gebruik.
Als ik in nood ben en een laadpaal zoek, dan gebruik ik de Shell app. Bij de meeste laadpunten werkt de numobi pas, en anders kan ik mijn Shell pas gebruiken (al moet ik dan manueel de kosten declareren).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
Tommie12 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Nee, maar de app was/is zo slecht dat ik die nooit gebruik.
Als ik in nood ben en een laadpaal zoek, dan gebruik ik de Shell app. Bij de meeste laadpunten werkt de numobi pas, en anders kan ik mijn Shell pas gebruiken (al moet ik dan manueel de kosten declareren).
Gebruik ik ook niet om echt te zoeken, maar alvorens ik ergens ga laden wil ik wel graag weten welk tarief Numobi aanrekent voor die laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:53:
[...]

Gebruik ik ook niet om echt te zoeken, maar alvorens ik ergens ga laden wil ik wel graag weten welk tarief Numobi aanrekent voor die laadpaal.
van welke paal zoek je het tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
boyette schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:05:
[...]

van welke paal zoek je het tarief?
Geen in het bijzonder.
Ik laad in principe thuis, maar wanneer ik lange afstanden moet doen (bv op vakantie) dan weet ik graag eerst aan welk tarief ik ga laden, kwestie van achteraf geen verrassingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:29:
[...]

Geen in het bijzonder.
Ik laad in principe thuis, maar wanneer ik lange afstanden moet doen (bv op vakantie) dan weet ik graag eerst aan welk tarief ik ga laden, kwestie van achteraf geen verrassingen te hebben.
Dat kan je hier opzoeken

https://50five.evc-net.com/Locations

daar staan de tarieven er wel bij over het algemeen

of specifiek voor numobi

https://numobi.evc-net.com/Locations

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 07-03-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmod
boyette schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Dat kan je hier opzoeken

https://50five.evc-net.com/Locations

daar staan de tarieven er wel bij over het algemeen

of specifiek voor numobi

https://numobi.evc-net.com/Locations
Tnx, is al een hulp, maar ook dit overzicht is een puinhoop.
In mijn buurt bvb zijn er DC laders waar ik af en toe wel eens laad (dus met Numobi pas).
Die staan gewoon niet meer op de kaart (ook niet in de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dmod schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:12:
[...]

Tnx, is al een hulp, maar ook dit overzicht is een puinhoop.
In mijn buurt bvb zijn er DC laders waar ik af en toe wel eens laad (dus met Numobi pas).
Die staan gewoon niet meer op de kaart (ook niet in de app).
Kun je er nog wel laden dan ?
Pagina: 1 ... 204 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2