[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 196 ... 234 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Vandaag Monta geprobeerd, fijne duidelijke app en icm Total in Leeuwarden erg voordelig (37 cent, electroverse 42 cent). Laadpas is niet nodig, je kan Google Pay of je credit card koppelen en de sessie via de app starten.

De koppeling met je auto lijkt handig, maar dat betekent wel dat ik nu niet verder kan laden dan 80%. Die koppeling gaat er dus weer uit, want eenmaal gekoppeld, kan je dat ook niet veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Brundle010 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Nou toch even een update van mijn kant.

BMW Charging is voor de BMW en Mini rijders toch een serieus goed alternatief. Zo zijn de Allego laadpalen die eerder 0,36 cent waren met het Active abonnement nu slechts 0,30 cent per KWh bij mij in de buurt. _/-\o_
Vzv heb kunnen nagaan, geldt dat overal omdat Allego geprefereerd exploitant is. De laadpalen van Allego hebben wel blokkeerkosten, maar die zijn ook verlaagd naar 1,68 euro per uur en gelden pas vanaf 299 minuten. Voor mij is Allego nu de nummer 1 op grote afstand van Equans SGZH 2.0 palen die met 0,48 cent (0,43 met BMW Charging) fors duurder zijn.
Ik vind tarieven van minder dan €0,01 per kWh sowieso extreem goedkoop! :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:12
niki_lauda schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:04:
Even een compliment voor mijn gemeente.
Burgers kunnen participeren in een nieuw plan voor de laadpalen in onze gemeente.
https://participatie.evmaps.nl/veldhoven

Ben benieuwd
Mooi als ze daarmee ook de doorlooptijd flink kunnen verkorten.
Als ze per aangevraagde laadpaal apart moeten zoeken naar geschikte lokatie en die moeten publiceren voor eventuele bezwaren etc. dan ben je van aanvraag tot realisatie al snel een jaar kwijt. Als ze deze procedure nu doorlopen dan is het een kwestie van in één keer het (voorgenomen) besluit voor alle locaties publiceren. Vervolgens kan nadat het besluit definitief is geworden elke nieuw aangevraagde paal worden geplaatst zodra het in de planning van de CPO past (wat dus overigens ook een flinke doorlooptijd kan zijn, zeker als het een concessie met een lage prijs is).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandervans
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:29
Brundle010 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Nou toch even een update van mijn kant.

BMW Charging is voor de BMW en Mini rijders toch een serieus goed alternatief. Zo zijn de Allego laadpalen die eerder 0,36 cent waren met het Active abonnement nu slechts 0,30 cent per KWh bij mij in de buurt. _/-\o_
Vzv heb kunnen nagaan, geldt dat overal omdat Allego geprefereerd exploitant is. De laadpalen van Allego hebben wel blokkeerkosten, maar die zijn ook verlaagd naar 1,68 euro per uur en gelden pas vanaf 299 minuten. Voor mij is Allego nu de nummer 1 op grote afstand van Equans SGZH 2.0 palen die met 0,48 cent (0,43 met BMW Charging) fors duurder zijn.
Weet jij toevallig ook of de blokkeerkosten 's nachts door tellen? Normaal gesproken niet bij de Allego palen tussen 23:00 en 07:00, maar weet niet of dat hier ook het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan57
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:29
janne_nl schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:26:
Iemand ervaring met de Kia charge app en Ionity icm een abbo?
In oktober met Kia Charge + 1 mnd Ionity (Priority Power) naar Wenen, Graz , en via Straatsburg terug. Genoeg laadpalen en slechts 1 keer 10 minuten moeten wachten. Soms beetje zoeken naar ingang laadplein, maar vrijwel altijd koffietent in de buurt.
Prijs was €0,49/kw + €6,28 voor Priority Power. (Wel op tijd weer opzeggen)
Snelheden meestal boven 200kw/u (EV6)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:17
Arjan57 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:31:
[...]

In oktober met Kia Charge + 1 mnd Ionity (Priority Power) naar Wenen, Graz , en via Straatsburg terug. Genoeg laadpalen en slechts 1 keer 10 minuten moeten wachten. Soms beetje zoeken naar ingang laadplein, maar vrijwel altijd koffietent in de buurt.
Prijs was €0,49/kw + €6,28 voor Priority Power. (Wel op tijd weer opzeggen)
Snelheden meestal boven 200kw/u (EV6)
Direct bij Ionity Passport Power abo voor € 11,99 (1e mnd € 7,99), € 0,39/kWh.
Beter nog de Mobilize-pas (via Renault maar voor elke auto) met een Intense abo voor € 4,99 en € 0,39/kWh bij Ionity.

KIA Charge kun je beter ongebruikt laten. Veel te duur.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 11:22
Ik ben sinds enkele dagen ook een EV rijder en inmiddels al wat ervaring opgedaan met verschillende laadpalen en laadpassen. Nu gebruik ik een combinatie van de ChargeMap en ChargePrice apps. Chargeprice werkt voor mij goed om te zien wat de goedkoopste laadpal is voor de laadpaal waar ik op dat moment ben, maar deze laat dus niet real-time zien of er laadpalen vrij zijn. Chargemap laad dan weer goed zien hoeveel laadpalen er vrij zijn alleen krijg ik het niet voor elkaar dat hij ook de prijs laat zien op basis van mijn laadpassen.

Nu is mijn vraag of er misschien andere apps aan te bevelen zijn die ik kan proberen die een combinatie van prijs en beschikbaarheid laten zien, gefilterd op de laadpassen die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
clonedonkey schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:13:
Ik ben sinds enkele dagen ook een EV rijder en inmiddels al wat ervaring opgedaan met verschillende laadpalen en laadpassen. Nu gebruik ik een combinatie van de ChargeMap en ChargePrice apps. Chargeprice werkt voor mij goed om te zien wat de goedkoopste laadpal is voor de laadpaal waar ik op dat moment ben, maar deze laat dus niet real-time zien of er laadpalen vrij zijn. Chargemap laad dan weer goed zien hoeveel laadpalen er vrij zijn alleen krijg ik het niet voor elkaar dat hij ook de prijs laat zien op basis van mijn laadpassen.

Nu is mijn vraag of er misschien andere apps aan te bevelen zijn die ik kan proberen die een combinatie van prijs en beschikbaarheid laten zien, gefilterd op de laadpassen die ik heb?
Go-charge(?)
is nog wat in ontwikkeling dus betrouwbaarheid met name op prijs kan wat wisselend zijn, maar zal vast nog beter worden.
Volgens mij doet Go-charge wel ongeveer wat jij wilt. Daarbij kun je ook zelf laadpassen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
eltron schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Go-charge(?)
is nog wat in ontwikkeling dus betrouwbaarheid met name op prijs kan wat wisselend zijn, maar zal vast nog beter worden.
Volgens mij doet Go-charge wel ongeveer wat jij wilt. Daarbij kun je ook zelf laadpassen toevoegen.
Oja die had ik ook nog geprobeerd inderdaad maar daar kan ik de (tot nu toe) goedkoopste laadpas die ik heb niet toevoegen (Octopos Electroverse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 14:58
GM15 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:11:
[...]

Welke jolt was dat? Jolt in Alkmaar met de Shell recharge pas gewoon vast tarief.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrimtB1wRIbtCMZHOMJ1K8H4hfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yR2IJgFBdtbZb080BK3v6ia.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
GM15 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:20:
[...]

Scheelt nogal een (behoorlijke) slok op een borrel als je laadsnelheid hoog genoeg is. Nog steeds onduidelijk waar je dit kunt terugvinden in shell recharge app. @lfah2000 kun je wat meer info geven?
Staat bij mij gewoon in de shell app. Iets anders gebruik ik niet omdat dit geen zin heeft. Het is ook afhankelijk van je account waarmee je inlogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Dat is niet wat ik zie in de Shell-app met mijn account. Je hebt een speciaal abonnement waarschijnlijk. Zonder die informatie te delen is het niet heel nuttig om bepaalde laadpunten te posten hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCtyFm8tEnWU0md3em8ohy_dxM0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/yCe8IMi8Z1YhNlfBFy5kX7K6.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 30-01-2025 12:53 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:31
clonedonkey schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:13:

Volgens mij maak je het jezelf moeilijker dan nodig is.

Hoeveel laadpassen/apps heb je, toch zeker geen tientallen maar enkele. Dan kijk je toch ff in de apps van die paar aanbieders, zoveel werk is dat ook weer niet en dan weet je ook gelijk wat de echte prijs is. Zo'n prijsvergelijker is leuk maar of de aangegeven prijs echt juist is moet je maar afwachten.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
PeterZ(on) schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Volgens mij maak je het jezelf moeilijker dan nodig is.

Hoeveel laadpassen/apps heb je, toch zeker geen tientallen maar enkele. Dan kijk je toch ff in de apps van die paar aanbieders, zoveel werk is dat ook weer niet en dan weet je ook gelijk wat de echte prijs is. Zo'n prijsvergelijker is leuk maar of de aangegeven prijs echt juist is moet je maar afwachten.
Dat is zeker zo, maar ik ben altijd wel fan van alles op 1 plaats bij elkaar hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
clonedonkey schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:59:
[...]

Dat is zeker zo, maar ik ben altijd wel fan van alles op 1 plaats bij elkaar hebben :)
Helaas, dat bestaat niet. Het makkelijkste is dan gewoon één aanbieder gebruiken zoals Shell of whatever dan heb je alles op één plaats. Bij een combinatie gebruik van meerdere aanbieders zul je zelf wat moeten doen om de goedkoopste te vinden want geen enkele aanbieder die dat voor jou doet is 100% betrouwbaar.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
GateKeaper schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:32:
Vandaag Monta geprobeerd, fijne duidelijke app en icm Total in Leeuwarden erg voordelig (37 cent, electroverse 42 cent). Laadpas is niet nodig, je kan Google Pay of je credit card koppelen en de sessie via de app starten.
De 'Total' palen gebruik ik ook soms in een andere regio (Dronten), dus ik dacht dat Monta wel een leuke tip was.

Daarin krijg ik echter foutmeldingen voor die prijs van €0,37. Gek genoeg staan die palen er dubbel in (4 connectoren terwijl er 2 op zitten), waarvan die €0,37 niet bruikbaar blijkt als je het laden wil beginnen. Dezelfde paal maar dan de connectoren die op €0,52 staan selecteren werkt wel.

"Go to payment" button alleen zichtbaar op die hogere prijs, hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEH8UunFWxSRwsE4x0GXhywY4J4=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/g4EAgtPHrU4YmRcEaKgiIVX5.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsUDvkv32qWrEHzyjhjij29ZEO8=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/HVIYRdVityMgW39AiuN9ewen.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9quCF9ucTlUrwqYkbftThgvW94=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/2rWq3JuydzNLGk2XdBU1qM5Q.png?f=fotoalbum_small
GateKeaper schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 22:32:
De koppeling met je auto lijkt handig, maar dat betekent wel dat ik nu niet verder kan laden dan 80%. Die koppeling gaat er dus weer uit, want eenmaal gekoppeld, kan je dat ook niet veranderen.
Wat is dat voor een raar verhaal? Hoezo kan je niet verder laden dan 80% als je je auto-app-account hebt gekopeld? :?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

gertvdijk schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Wat is dat voor een raar verhaal? Hoezo kan je niet verder laden dan 80% als je je auto-app-account hebt gekopeld? :?
Ik kreeg van de app een notificatie dat het laden klaar was. De peugeot opgehaald, en hij zat niet vol. In de Peugeot app gekeken; 82%.

Toen opzoek gegaan naar settings in de Monta app, en daar vond ik dit. De Monta app meld dat ik het moet aanpassen in de auto, maar dat kan met die van mij helemaal niet.

(het is ook niet exact mijn type (e-2008, 2022, 50kwh), maar dit was de beste match).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DE76tYGMADZ7HdSbChqYm2rRtak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KymgzvMXTqodXxthWZmUD2qw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPG1hDAdJfqMoYBzxZVRI07yP2Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODjK98se1VK3jLd03wte1jxD.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
GateKeaper schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:46:
[...]

Ik kreeg van de app een notificatie dat het laden klaar was. De peugeot opgehaald, en hij zat niet vol. In de Peugeot app gekeken; 82%.

Toen opzoek gegaan naar settings in de Monta app, en daar vond ik dit. De Monta app meld dat ik het moet aanpassen in de auto, maar dat kan met die van mij helemaal niet.

(het is ook niet exact mijn type (e-2008, 2022, 50kwh), maar dit was de beste match).

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe kan een AC-lader weten dat je auto op 80% zit? En dat dat specifiek voor Monta dan de limiet is? Want het klinkt niet alsof je *jouw* auto gekoppeld hebt, enkel dat je het merk/type hebt genoemd.

Toevallig door een storing bij 82% gestopt lijkt mij waarschijnlijker, Maar ik zit niet zo in de techniek achter laadpalen en laadpassen, wellicht mis ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
vanaalten schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:34:
Hoe kan een AC-lader weten dat je auto op 80% zit?
Volgens mij kan een AC-lader dat gewoon zien, net als dat een DC-lader dat kan; ze gebruiken dezelfde communicatiepinnen op de stekker. Dat je het doorgaans niet kan zien als eindgebruiker van die laadpaal is een ander verhaal.
En dat dat specifiek voor Monta dan de limiet is? Want het klinkt niet alsof je *jouw* auto gekoppeld hebt, enkel dat je het merk/type hebt genoemd.
Je kan je auto-app-account koppelen in de app, dus Monta autoriseren om die API te gebruiken. Je kan dat negeren en gewoon je type invullen, maar er is wel degelijk een echte diepe integratie daarin (ik gebruik het niet overigens, veel te eng, niet nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
gertvdijk schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:16:
[...]

Volgens mij kan een AC-lader dat gewoon zien, net als dat een DC-lader dat kan; ze gebruiken dezelfde communicatiepinnen op de stekker. Dat je het doorgaans niet kan zien als eindgebruiker van die laadpaal is een ander verhaal.

[...]

Je kan je auto-app-account koppelen in de app, dus Monta autoriseren om die API te gebruiken. Je kan dat negeren en gewoon je type invullen, maar er is wel degelijk een echte diepe integratie daarin (ik gebruik het niet overigens, veel te eng, niet nodig).
Nee, een AC lader kan dat niet zien!

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

Hoe kan een AC-lader weten dat je auto op 80% zit? En dat dat specifiek voor Monta dan de limiet is? Want het klinkt niet alsof je *jouw* auto gekoppeld hebt, enkel dat je het merk/type hebt genoemd.

Toevallig door een storing bij 82% gestopt lijkt mij waarschijnlijker, Maar ik zit niet zo in de techniek achter laadpalen en laadpassen, wellicht mis ik wat.
Ik heb in de Monta app een koppeling gelegd met de peugeot app/api. De peugeot app zelf zuigt, dus dit leek ideaal. Ik kan nu dus in de Monta app ook zien hoeveel procent de batterij nog heeft terwijl de auto niet aan een lader hangt.

Het is dus niet de laadpaal, maar juist de auto die het via peugeot aan Monta doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
guido66 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:04:
Nee, een AC lader kan dat niet zien!
Waar baseer je dat op? Een paal kan 'praten' met de on-board charger van je auto net zoals een DC-charger. Er was geen enkele noodzaak om zoiets uit te lezen totdat V2G kwam waarin het wel handig is. Daarom opgenomen in de standaard, althans zo interpreteer ik het. Het zou best kunnen dat het in veel gevallen niet werkt in de praktijk bij EVs zonder V2G.

https://abelenco.nl/kenni...-het-en-wat-kun-je-ermee/

https://www.polestar-foru...to-home-ac-chargers.2959/

https://github.com/SmartEVSE/SmartEVSE-3/issues/25 (SmartEVSE is DIY open source software voor een DIY-laadpaal).

Dat gezegd hebbende, is het waarschijnlijker dat Monta de integratie van de auto-app gebruikt aangezien ze die data al hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 30-01-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:30
Van de laadpassen die ik heb bekeken is Electroverse de goedkoopste met €0,48/kWh.
Het betreft laadpalen van Engie Vianeo op Centerparcs Les Trois Forêts.

Iemand een tip welke laadpas goedkoper is?

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
gertvdijk schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:51:
[...]

Waar baseer je dat op? Een paal kan 'praten' met de on-board charger van je auto net zoals een DC-charger. Er was geen enkele noodzaak om zoiets uit te lezen totdat V2G kwam waarin het wel handig is. Daarom opgenomen in de standaard, althans zo interpreteer ik het. Het zou best kunnen dat het in veel gevallen niet werkt in de praktijk bij EVs zonder V2G.

https://abelenco.nl/kenni...-het-en-wat-kun-je-ermee/

https://www.polestar-foru...to-home-ac-chargers.2959/

https://github.com/SmartEVSE/SmartEVSE-3/issues/25 (SmartEVSE is DIY open source software voor een DIY-laadpaal).

Dat gezegd hebbende, is het waarschijnlijker dat Monta de integratie van de auto-app gebruikt aangezien ze die data al hebben.
Omdat het in 99% van de auto's met 99% van de palen niet werkt? Er zal ondertussen vast een protocol zijn waarin dat wel geregeld wordt, maar de huidige generatie auto's en laadpalen heeft het simpelweg niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
ASW1 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 08:48:
[...]

Ik noem 170 kW, dat is de uitkomst van 51,18 KWh laden in 18 minuten zoals te zien op de afbeelding van de laadsessie.
Het is een Ioniq 6. Maximum laadsnelheid is 233 kW. Ik heb op het scherm 235 kW gezien (bij 4° C).

Bij 79% ging het nog maar met 115 kWAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7E75osxtejhIxFDcMKVwoPfi_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wIIhAEWsiEzTqIZHkTN8tg7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-10 07:27

JerryVR

ioniq5 N-Line

Ik zit Bump een beetje in de gaten te houden, ik heb vanochtend (05:00 uur)gekeken in de app bij een paal bij mij in de straat, en die was toen 31 cent, Als ik nu kijk staat ie op 37 cent, zouden ze prijsafhankelijk van tijd hanteren? of hebben ze toevallig vandaag tarieven verhoogd?😜 wat wel leuk is met bump is dat ik mijn Holland casino kaart als laadpas bij ze heb ingesteld😂

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
JerryVR schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:58:
Ik zit Bump een beetje in de gaten te houden, ik heb vanochtend (05:00 uur)gekeken in de app bij een paal bij mij in de straat, en die was toen 31 cent, Als ik nu kijk staat ie op 37 cent, zouden ze prijsafhankelijk van tijd hanteren? of hebben ze toevallig vandaag tarieven verhoogd?😜 wat wel leuk is met bump is dat ik mijn Holland casino kaart als laadpas bij ze heb ingesteld😂
In ieder geval loopt Bump achter op prijsverhogingen bij de CPO's, toen de Allego palen op 1 jan hier van 0,38 naar 0,47 gingen, was bump nog tijdje 0,38, na paar dagen 0,42 en toen 0,51 (dit alles binnen enkele weken). Dus dat ze dynamische tarieven hanteren, kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brundle010
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-08 13:37
Sandervans schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 00:58:
[...]

Weet jij toevallig ook of de blokkeerkosten 's nachts door tellen? Normaal gesproken niet bij de Allego palen tussen 23:00 en 07:00, maar weet niet of dat hier ook het geval is.
Ik denk van niet, maar heb er geen ervaring mee en kan het ook niet achterhalen op de site van https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-nl
Er staat bij het tarief alleen vermeld: Kosten op basis van het reële gebruik voor individuele laadprocessen
Plus eventuele basis- en sessiekosten (incl. btw).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:20
gertvdijk schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:51:
[...]

DC (CCS) heeft bi-directionele datacommunicatie obv Powerline. Bij AC genereert de paal een PWM signaal wat het maximaal beschikbare laadvermogen aangeeft. Bij AC is geen datacommunicatie. V2G kan daar een laag overheen leggen, maar in een standaardsituatie met reguliere AC paal weet de paal niks van de auto.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
gertvdijk schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:47:
[...]

Dat is niet wat ik zie in de Shell-app met mijn account. Je hebt een speciaal abonnement waarschijnlijk. Zonder die informatie te delen is het niet heel nuttig om bepaalde laadpunten te posten hier.
[Afbeelding]
ik heb een normaal abonnement. Welk weet ik niet want zakelijk, Maar wel belachelijk duur.

Maar als het delen hiervan niet nuttig is kan dit hele topic toch gesloten worden. Elke kaart heeft meerdere prijzen afhankelijk van de kaart én abonnement die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

lfah2000 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:32:
[...]

ik heb een normaal abonnement. Welk weet ik niet want zakelijk, Maar wel belachelijk duur.

Maar als het delen hiervan niet nuttig is kan dit hele topic toch gesloten worden. Elke kaart heeft meerdere prijzen afhankelijk van de kaart én abonnement die je gebruikt.
Welk/wat voor abonnement heb je dan? Want wellicht dat dit er voor mijn werkgever namelijk wel uit kan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
lfah2000 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:32:

Wat ik bedoelde is dat je wel even moet vermelden in welke combinatie de prijzen worden getoond die jij ziet. Blijkbaar heb je "normaal belachelijk duur zakelijk" abonnement. Zonder dergelijke info droppen dat een bepaalde laadpaal voor jou X per minuut kost, maar dat dit voor elke gewone Tweaker met een gratis privé Shell-app dit niet geldt maakt een "hé, leuke tip"-post tot een "dode mus"-post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

davidov2008 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:06:
[...]

In ieder geval loopt Bump achter op prijsverhogingen bij de CPO's, toen de Allego palen op 1 jan hier van 0,38 naar 0,47 gingen, was bump nog tijdje 0,38, na paar dagen 0,42 en toen 0,51 (dit alles binnen enkele weken). Dus dat ze dynamische tarieven hanteren, kan ik me niet voorstellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkRiEhS3THeFyZZQjZ9i40ESzfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdW5FsmBqEcG5SGToh4DV7le.jpg?f=fotoalbum_large en nu is de prijs weer 31 cent, ziet er dus toch naar uit dat de prijs fluctueert afhankelijk van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16
Brundle010 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:48:
[...]

Ik denk van niet, maar heb er geen ervaring mee en kan het ook niet achterhalen op de site van https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-nl
Er staat bij het tarief alleen vermeld: Kosten op basis van het reële gebruik voor individuele laadprocessen
Plus eventuele basis- en sessiekosten (incl. btw).
BMW geeft idd de blokeringskosten maar niet van hoe laat tot hoe laat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-garRuPufoKrmkCrK9A67Ba_QM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qPK5OAfJ2FTwF6tG8ZuQSJWW.png?f=user_large

Op de site van Allego staat eea wel verduidelijkt. https://www.allego.eu/nl/...ntroduce-an-overstay-fee/

De toeslag voor te lang blijven is alleen van toepassing op oplaadsessies die 5 uur of langer duren, tussen 07.00 en 23.00 uur, en bedraagt €0,05/minuut (€3,00 per uur).

[ Voor 23% gewijzigd door hopiconjo op 31-01-2025 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:10
MichielFRL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:15:
Van de laadpassen die ik heb bekeken is Electroverse de goedkoopste met €0,48/kWh.
Het betreft laadpalen van Engie Vianeo op Centerparcs Les Trois Forêts.

Iemand een tip welke laadpas goedkoper is?
Kwestie van een aantal apps openen waarvan jij laadpassen hebt (of laadapps gekoppeld aan je rekening).
Freshmile is iig duurder, Chargemap laat geen prijzen zien, E-Flux, Vattenfall, OVO, ook duurder.
Denk dat Electroverse wel 1 van de goedkoopste is, een exotische laadpas/laadapp daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWnveKPp_gopMVzwxohhNxSItls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pg2b2frQOIJaxXaVF9GoXwsb.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is de prijs weer gestegen naar 37 cent. Dus in de nacht goedkoper dan overdag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
De SuC Nieuwerkerk a/d IJssel is sinds vandaag ook open voor non-Tesla's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:36
hopiconjo schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:56:
[...]

BMW geeft idd de blokeringskosten maar niet van hoe laat tot hoe laat

[Afbeelding]

Op de site van Allego staat eea wel verduidelijkt. https://www.allego.eu/nl/...ntroduce-an-overstay-fee/

De toeslag voor te lang blijven is alleen van toepassing op oplaadsessies die 5 uur of langer duren, tussen 07.00 en 23.00 uur, en bedraagt €0,05/minuut (€3,00 per uur).
BMW wijkt daar dus vanaf, het maakt niet uit hoe laat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
JerryVR schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:13:
[Afbeelding]

Nu is de prijs weer gestegen naar 37 cent. Dus in de nacht goedkoper dan overdag
Interessant! Zou mooi zijn als dit op meer punten actief was. Ben zeker bereid m’n auto in nacht pas aan te sluiten voor beter tarief maar het is hier altijd 0,51€ :P
jaroen89 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:46:
[...]

Klopt idem bij blokkeertarieven bij Shell Recharge; deze hebben vaak een andere tijdlimiet dan de CPO (bv 240 ipv 300min), lopen altijd door maar hebben maximum van 12€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brundle010
jaroen89 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:46:
[...]

Dus?? Ik lees dat niet uit de voorwaarden.
Wat is de bron? Of uit eigen ervaring?
Het zou evengoed kunnen zijn dat de BMW Charging hier Allego volledig volgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
EWE Go lijkt het eindelijk deels weer te doen in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
PeterZ(on) schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:37:
De SuC Nieuwerkerk a/d IJssel is sinds vandaag ook open voor non-Tesla's.
Nice, en met 28 cent volgens mij de goedkoopste van allemaal voor non-Tesla rijders (zonder abonnement).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-09 14:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Brundle010 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:02:
[...]

Dus?? Ik lees dat niet uit de voorwaarden.
Wat is de bron? Of uit eigen ervaring?
Het zou evengoed kunnen zijn dat de BMW Charging hier Allego volledig volgt.
Laadpas kan inderdaad CPO volgen maar wat de MSP in rekening brengt 'wint' altijd zeg maar. BMW doet hier duidelijk iets anders, het tarief wijkt af en ze verstrekken geen tijden waarbinnen het geldt. (waarschijnlijk 24/7 dus)

Je bent dus afhankelijk van hoe BMW het afrekent, staat verder los van wat Allego doet in dit geval, dat is wat @jaroen89 bedoelt.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brundle010
Hachy schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:39:
[...]

Laadpas kan inderdaad CPO volgen maar wat de MSP in rekening brengt 'wint' altijd zeg maar. BMW doet hier duidelijk iets anders, het tarief wijkt af en ze verstrekken geen tijden waarbinnen het geldt. (waarschijnlijk 24/7 dus)

Je bent dus afhankelijk van hoe BMW het afrekent, staat verder los van wat Allego doet in dit geval, dat is wat @jaroen89 bedoelt.
Ik vraag me alleen af waar @jaroen89 en jij dat op baseren? Vermoedens?
Als het zo waarschijnlijk zou zijn, dan zou BMW Charging dat blokkeertarief ook bij laadpalen van andere CPO toepassen en dat is niet het geval. Ik ben geneigd te zeggen dat het daarom waarschijnlijker is dat ze juist Allego volgen.
Hoe dan ook, ook dit is weer precies wat meteen het probleem is met de publieke laadpalen. Het is ontzettend ondoorzichtig. Dit zou bij een gewone benzinepomp ondenkbaar zijn, maar bij publieke laadpalen wordt het stilzwijgend geaccepteerd. Transparantie ontbreekt volledig, en dat is niet alleen frustrerend maar ook funest voor het vertrouwen in elektrisch rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Brundle010 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:03:
[...]

Als het zo waarschijnlijk zou zijn, dan zou BMW Charging dat blokkeertarief ook bij laadpalen van andere CPO toepassen en dat is niet het geval. Ik ben geneigd te zeggen dat het daarom waarschijnlijker is dat ze juist Allego volgen.
Hoe dan ook, ook dit is weer precies wat meteen het probleem is met de publieke laadpalen. Het is ontzettend ondoorzichtig. Dit zou bij een gewone benzinepomp ondenkbaar zijn, maar bij publieke laadpalen wordt het stilzwijgend geaccepteerd. Transparantie ontbreekt volledig, en dat is niet alleen frustrerend maar ook funest voor het vertrouwen in elektrisch rijden.
Vergeet die benzinepomp want dat werkt heel anders dan laden. Bij het laden bepaald de MSP die je gebruikt de prijs, wat anderen of de CPO rekent is totaal irrelevant. Simpeler kan niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dit zou bij een gewone benzinepomp ondenkbaar zijn, maar bij publieke laadpalen wordt het stilzwijgend geaccepteerd.
Nou, dit heeft nog nooit iemand gezegd in dit topic!
Dat het niemand was opgevallen zeg.
Oh? Jeetje.
en dat is niet alleen frustrerend maar ook funest voor het vertrouwen in elektrisch rijden.
Jahaaaaaaa.
Helemaal gelijk hoor maar echt, je post, of woorden van die strekking, komen 85x per week voor in dit topic.
We weten het echt wel.
Vooral het benzinepomp-bingokaart-woord begint een beetje een baard te krijgen.
En daarmee is jouw post eigenlijk net zo nutteloos als de mijne. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:20
Hmmm... Ik heb dus gemist dan Maingau geen buitenlandse klanten meer accepteert en een laadpas besteld voor mijn vakantie in DE. Alleen ik krijg in de app met geen mogelijkheid mijn NL IBAN of creditcard gekoppeld.

Iemand hier een oplossing voor? Anders €10,- voor niets uitgegeven aan de pas.

Nevermind, het is gelukt met een gratis N26 rekening

[ Voor 9% gewijzigd door Masterkev op 01-02-2025 09:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zjanzjak schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:45:
[...]
We weten het echt wel.
Vooral het benzinepomp-bingokaart-woord begint een beetje een baard te krijgen.
Modbreak:Hoewel het niet helemaal de bedoeling is dat users elkaar op deze manier terechtwijzen ( daar zijn wij voor :> ), ben ik het wel eens met de strekking van je verhaal.

Er komen erg vaak discussies langs, die offtopic zijn of inmiddels wel uitgekauwd zijn. Ik kan van alles in de TW gaan zetten, maar wellicht kan men ook zelf even nadenken wat er wel of niet binnen de kaders valt van dit topic.

Ik ga de TW uitbreiden met nog wat topics die vaak terugkomen en offtopic zijn.
Mocht je vanaf dit punt tóch de neiging hebben offtopic te gaan, dan loop je kans dat je bericht verwijderd wordt.

Dank!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Een tip voor Haagse EV-rijders, per vandaag heeft OVO/Bonnet ook Vattenfall toegevoegd aan hun netwerk. Dat betekent dat je (net als vroeger bij Equans) weer met hen kan laden, en met een boost van €2 per maand de kWh prijs kan verlagen van 44 naar 40 cent :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Laatst online: 16:07
da_Mastah schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:05:
Een tip voor Haagse EV-rijders, per vandaag heeft OVO/Bonnet ook Vattenfall toegevoegd aan hun netwerk. Dat betekent dat je (net als vroeger bij Equans) weer met hen kan laden, en met een boost van €2 per maand de kWh prijs kan verlagen van 44 naar 40 cent :-)
Let goed op de tarieven die getoond worden. Bij mij in het dorp staan op 4 plaatsen Vattenfall laadpalen:
  • Op de 1e plek laat OVO een tarief van € 0,64 (met Boost € 0,58) zien. Als ik doorklik, is het getoonde tarief € 0,51
  • Op de 2e plek laat OVO helemaal geen laadpaal zien
  • Op de 3e plek laat OVO een tarief van € 0,64 (met Boost € 0,58) zien. Als ik doorklik, is het getoonde tarief € 0,41
  • Op de 4e plek laat OVO een tarief van € 0,64 (met Boost € 0,58) zien. Als ik doorklik, is het getoonde tarief € 0,41
Kortom, OVO maakt er een beetje een zootje van. Betaal ik met een Light Boost nou € 0,58 of € 0,51 of € 0,41?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-10 16:59
Iemand hier ervaring met een openbare AC lader van Allego i.c.m. een Travelcard?
Als ik de laadpaal opzoek in de app zie ik enkel een prijs per minuut.
Dit zou betekenen dat het redelijk voordelig is (als je de auto verzet na volladen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLMPoFgVStLdCYswsHKu7289FUU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHG96oD5zZ7JKlxRWBArXgXr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 08:14
@TVSCN die app is redelijk waardeloos. Vaak kloppen prijzen niet, of mist er info. Ik denk dat de prijs per kWh gewoon mist.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02-10 16:59
Inspired schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:55:
@TVSCN die app is redelijk waardeloos. Vaak kloppen prijzen niet, of mist er info. Ik denk dat de prijs per kWh gewoon mist.
Ik was er al bang voor ja.. thanks voor het bevestigen van m’n vermoeden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 19:52
Ik heb zelf nog een tip, de Esolutions Charge app. Die is bij mij in de buurt €0.30/kwh bij een vattenfall paal waarbij het vattenfall tarief €0.36 is. Enige puntje is dat er een start tarief is van €0.90, maar als je meer dan 15kwh laad heb je het er al uit. Zit vaak dan rond de €0.32/kwh einde van de sessie als je die 90c er bij op telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds vandaag EV bezitter dus deze wereld is nog vrij nieuw voor mij.

Hier in de buurt staan een aantal palen en die zijn van Greenflux zover ik het heb kunnen uitvinden. Ik vond de app Charge Assist die van hun lijkt te zijn. Heb ik met die combinatie dan voldoende om mijn auto op te laden?

Is het voor dagelijks gebruik alsnog aan te raden een laadpas aan te vragen? Ik rijd een Tesla dus verwacht bij lange ritten supercharger te gebruiken en op korte termijn kan ik sowieso thuis laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:54
Als je in die app de paal kunt starten (geen idee, gebruik de betreffende app niet) dan moet dat voldoende zijn. Ik zou echter altijd nog 1 of 2 gratis passen in je auto leggen, je weet immers maar nooit wanneer die van pas komen. Met bijvoorbeeld een Shell of Vattenfall kan je altijd ineens bij een willekeurige (snel)lader terecht, zeker Shell heeft ook een goede buitenlanddekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mocht je wel eens in Brabant komen zou ik zeker de gratis Vattenfall app aanraden of de pas die je voor enkele euros thuis krijgt.
Nagenoeg heel Brabant is Vattenfall de goedkoopste.

Tesla app voor als je wil snelladen.
Shell/ANWB voor buitenland dekking. Evt Fastned erbij voor alle zekerheid.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Beekforel schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:35:
Hier in de buurt staan een aantal palen en die zijn van Greenflux zover ik het heb kunnen uitvinden. Ik vond de app Charge Assist die van hun lijkt te zijn. Heb ik met die combinatie dan voldoende om mijn auto op te laden?
Zou kunnen, maar een laadpas of 2 achter de hand hebben kan geen kwaad.
Aangezien we niet weten waar 'Hier in de buurt' is raad ik je aan om de Go-Charge app even te downloaden om te zien welke passen nog meer van toepassing kunnen zijn en daarin kan je ook gelijk zien welke de goedkoopste is.
Is het voor dagelijks gebruik alsnog aan te raden een laadpas aan te vragen?
Sommige zijn gratis dus waarom niet.
Zoals gezegd, een paar laadpassen achter de hand hebben kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
[...]

Hoe dan ook, <knip>
Gewoon een aantal jaartjes praktijk ervaring. Als ik zoiets zou vermoeden zou ik er wel 'ik vermoed dat...' bij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
Platte_Band schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:40:
Ik heb zelf nog een tip, de Esolutions Charge app. Die is bij mij in de buurt €0.30/kwh bij een vattenfall paal waarbij het vattenfall tarief €0.36 is. Enige puntje is dat er een start tarief is van €0.90, maar als je meer dan 15kwh laad heb je het er al uit. Zit vaak dan rond de €0.32/kwh einde van de sessie als je die 90c er bij op telt.
Wordt hetzelfde laadtarief doorberekend bij een abonnement van € 4,99 per maand? Dat kan sowieso nog aantrekkelijker zijn, wanneer je zes keer per maand zou laden bij dezelfde Vattenfall lader. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je niet bij Tesla wilt laden: is er dan nog een aan te raden pas/station voor laden in Frankrijk?

Net mn Tesla en X accounts verwijderd. Gun die mafkees helemaal niks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 07:47:
Als je niet bij Tesla wilt laden: is er dan nog een aan te raden pas/station voor laden in Frankrijk?

Genoeg voorbeelden te vinden in dit topic denk ik:
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-10 11:45
Ik zou direct nog een andere pas zoeken chargeassist is DUUR: CPO +9,1 cent per kWh.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40
Aangezien je bij Tesla alleen met de Tesla app kunt laden is dat toch vrij eenvoudig? Stel in je navigatie app in dat je niet bij merk X wilt laden, al is dat sowieso geen probleem want oberal langs de snelweg zitten zo goed als altijd ook andere aanbieders met snelladers. En wat er dan verder langs je route bevind kun je toch prima zelf zien?

En als het gaat om je mening/invloed van Musk, Trump etc.: [ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB

Intense maandabo op de Mobilize pas (via de Renault app, invoer Vin niet nodig, dus ook door niet Renault rijders te gebruiken). Eerst gratis pas aanvragen en vlak voor vertrek het Intense abo toevoegen.
Hiermee kun je dan laden bij Ionity tegen een leuk tarief (nu 0,29 in Frankrijk vlgs mij).

[ Voor 8% gewijzigd door HansAuutB op 02-02-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
HansAuutB schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:04:
[...]

Intense maandabo op de Mobilize pas (via de Renault app, invoer Vin niet nodig, dus ook door niet Renault rijders te gebruiken). Eerst gratis pas aanvragen en vlak voor vertrek het Intense abo toevoegen.
Hiermee kun je dan laden bij Ionity tegen een leuk tarief (nu 0,29 in Frankrijk vlgs mij).
Ik heb een poging gedaan in de myrenault app, maar ik kom niet verder als ik geen auto kies. Hoe hebben jullie dat gefixed?

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Laatst online: 21:30
Soepie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:10:
[...]

Ik heb een poging gedaan in de myrenault app, maar ik kom niet verder als ik geen auto kies. Hoe hebben jullie dat gefixed?
Onderaan kan je op Kaart klikken ;)

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Soepie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:10:
[...]

Direct naar Mijn account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
Platte_Band schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:40:
De eSolutions Charging app is hetzelfde als de Free2Move Charge app van Stellantis Europe S.p.A. (de eigenaar van merken als Opel, Citroen, Peugeot, Fiat, Lancia, DS, Jeep, etc.).

Bij sommige laadpunten zijn ze inderdaad goedkoop: bijv. bij E-Flux palen met een CPO-tarief van € 0,46 rekent eSolutions Charging slechts € 0,36 per kWh. Alleen jammer van het absurd hoge starttarief van € 0,90...

Mazda MX-30

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nathalia
Ook al is snelladen bij Tesla tegenwoordig wel heel erg goedkoop.... Wellicht moet je wel eens snelladen bij een andere aanbieder of wil je om principiële redenen niet laden bij Tesla.

Voor iedereen die dat incidenteel wel eens moet doen, hierbij weer een actueel tarievenoverzicht met de goedkoopste passen/apps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLD6SN6oFw-pHH4ctDP3GgMcEyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xLtXxvLrZbdHtH5EZOfd9JXt.png?f=fotoalbum_large

Ken je goedkopere passen of apps die voldoen aan de voorwaarden in de gele disclaimer bovenaan het overzicht? Laat het dan weten! Dan pas ik het overzicht aan.

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter

De kaart van Denis Schoelens helpt je verder: https://tinyurl.com/StationsVE en daarnaast natuurlijk de gebruikelijke Fastned en Ionity abbo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hachy schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:30:
[...]

De kaart van Denis Schoelens helpt je verder: https://tinyurl.com/StationsVE en daarnaast natuurlijk de gebruikelijke Fastned en Ionity abbo's
Krijg op die link de melding dat de kaart niet kan openen. Ionity kaart ook maar besteld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Ionity kaart ook maar besteld,
Oh dat is groot nieuws, een Ionity kaart. Hebben ze die dan? Laatst heb ik ze nog gemaild maar waren dat niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PeterZ(on) schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:39:
[...]

Oh dat is groot nieuws, een Ionity kaart. Hebben ze die dan? Laatst heb ik ze nog gemaild maar waren dat niet van plan.
Abbo aangemeld, snel ingevuld. Blijkbaar niet goed gelezen. Dacht dat er een kaart aan zou komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 23:43
Is het voor dagelijks gebruik alsnog aan te raden een laadpas aan te vragen? Ik rijd een Tesla dus verwacht bij lange ritten supercharger te gebruiken en op korte termijn kan ik sowieso thuis laden.
Electroverse is een voorbeeld van een gratis pas met ook prima tarieven. Bovendien heb ik in het buitenland een aantal keer gehad dat die pas als enige werd geaccepteerd. Tip dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Ik heb inmiddels een jaar Tesla, maar Suc valt mij bij lange ritten tegen. Hij wil je veel en kort laten laden (dan ligt de gemiddelde laadsnelheid hoger) maar doordat de laadplekken niet altijd ideaal liggen t.o.v. route/snelweg kost dat extra tijd. En in piekperiodes ook wachttijden en gedoe wie er aan de beurt is.
De WAF speelt hierbij ook een rol, zij heeft op een rit van 1.000km liever 2 wat langere stops dan 6 korte.

Lang verhaal kort: juist bij lange ritten gebruik ik de Suc steeds minder. Hier in NL af en toe nog wel als er ééntje is bij hotel waar ik toch moet zijn. Dan even goedkoop bijvullen.

[ Voor 6% gewijzigd door eltron op 02-02-2025 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nova163 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Electroverse is een voorbeeld van een gratis pas met ook prima tarieven. Bovendien heb ik in het buitenland een aantal keer gehad dat die pas als enige werd geaccepteerd. Tip dus :)
Je laatste zin is zonder context niet heel veel waard. Waar in het buitenland? En welke passen/apps heb je dan nog meer geprobeerd die niet werkten waar die van Elektroverse dan wel werkte?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
Dat had ik ook geprobeerd maar nergens kon ik door zonder auto in te voeren.
Uiteindelijk is het mij gelukt op mijn Android telefoon maar op de iPhone kreeg ik het niet voor elkaar….

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 23:43
True schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:25:
[...]

Je laatste zin is zonder context niet heel veel waard. Waar in het buitenland? En welke passen/apps heb je dan nog meer geprobeerd die niet werkten waar die van Elektroverse dan wel werkte?
Ik heb ergens tussen 10-15 passen, en zowel in Italië als in Frankrijk is het gebeurd dat alleen electroverse geaccepteerd werd. Maar bovendien: hij is gratis, dus waarom zou je hem niet in je auto leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Nova163 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:18:
Ik heb ergens tussen 10-15 passen, en zowel in Italië als in Frankrijk is het gebeurd dat alleen electroverse geaccepteerd werd. Maar bovendien: hij is gratis, dus waarom zou je hem niet in je auto leggen.
Dit is eigenlijk niet helemaal het juiste topic want hoort eigenlijk in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa , maar goed, ik ben dan erg benieuwd welke 10 a 15 passen jij dan ongeveer hebt?

Zelf heb ik er ook een stuk of 15 maar de ANWB-pas en Shell-pas heb ik nog niet zien falen, ok, je betaalt wel flink soms, maar het werkt wel. Daarnaast heb ik de Chargemap-pas die vrijwel overal te gebruiken is in Frankrijk en met m'n Freshmile-pas kan ik ook op veel plekken terecht.

Uiteraard eens dat de Electroverse-pas een fijne toevoeging is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
Zjanzjak schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:18:
[...]

Dit is eigenlijk niet helemaal het juiste topic want hoort eigenlijk in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa , maar goed, ik ben dan erg benieuwd welke 10 a 15 passen jij dan ongeveer hebt?

Zelf heb ik er ook een stuk of 15 maar de ANWB-pas en Shell-pas heb ik nog niet zien falen, ok, je betaalt wel flink soms, maar het werkt wel. Daarnaast heb ik de Chargemap-pas die vrijwel overal te gebruiken is in Frankrijk en met m'n Freshmile-pas kan ik ook op veel plekken terecht.

Maar hoeveel gebruik je er effectief?
Ik 2, electroverse voor ac laden 42 cent (jaja incharge 39 cent maar liever zoveel mogelijk bij 1) en dc laden bij 60kw laders voor 54 cent en voor de overige snelladers eindelijk weer ewe go voor 62 cent..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
yannienl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:24:
Maar hoeveel gebruik je er effectief?
Ik 2, electroverse voor ac laden 42 cent (jaja incharge 39 cent maar liever zoveel mogelijk bij 1) en dc laden bij 60kw laders voor 54 cent en voor de overige snelladers eindelijk weer ewe go voor 62 cent..
Dat hangt af van het seizoen, stand van de maan, de waan van de dag en welke verrassingen de MSP's en CPO's ons nu weer voorschotelen al dan niet i.c.m. het kabinet. :+

Wat nutteloze informatie van mijn kant aangaande welke passen ik gebruik, gebruikt heb;
In het begin veel E-Flux, toen Freshmile, ANWB en Shell incidenteel, toen Vattenfall heel lang, daarna Ecotap een aantal maanden, recentelijk weer wat Vattenfall en Electroverse. Voor snelladen vrij veel de Tesla app en heel soms Chargemap.
Oh en laatst nog wat tegoed van de Freshmile pas gebruikt, stond nog steeds iets over de 20 euro op.
Nu nog maar 39 cent.

Maar het meeste gewoon thuis aan de granny. ;)

Maar goed, wat ik zei, nutteloze informatie want mijn post was VOORAL bedoeld voor @Nova163 en de passen die hij in zijn bezit heeft en niet werken in Frankrijk. Kan er even met mijn hoofd niet bij dat je 10 a 15 passen hebt en ze allemaal niet werken in Frankrijk. Dan moet je wel hele exotische passen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Zjanzjak schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:18:
[...]

Lekker lijstjes droppen!

Mijn lijstje
- Nederland: Vattenfall, Eneco, Shell Recharge, Elektroverse, Mobilize en TAP Electric (perfecte app, was met een klein abonnementje mijn go-to, nu niet meer dankzij eigen laadpaal thuis)
- Duitsland: EWE GO (app), ENBW (app), Maingau
- Belgie: Geen?

Verder de apps van FastNed, Tesla, Ionity (gebruik ik eigenlijk nooit)

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Zjanzjak schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:48:
[...]

Dat hangt af van het seizoen, stand van de maan, de waan van de dag en welke verrassingen de MSP's en CPO's ons nu weer voorschotelen al dan niet i.c.m. het kabinet. :+

Wat nutteloze informatie van mijn kant aangaande welke passen ik gebruik, gebruikt heb;
In het begin veel E-Flux, toen Freshmile, ANWB en Shell incidenteel, toen Vattenfall heel lang, daarna Ecotap een aantal maanden, recentelijk weer wat Vattenfall en Electroverse. Voor snelladen vrij veel de Tesla app en heel soms Chargemap.
Oh en laatst nog wat tegoed van de Freshmile pas gebruikt, stond nog steeds iets over de 20 euro op.
Nu nog maar 39 cent.

Maar het meeste gewoon thuis aan de granny. ;)

Maar goed, wat ik zei, nutteloze informatie want mijn post was VOORAL bedoeld voor @Nova163 en de passen die hij in zijn bezit heeft en niet werken in Frankrijk. Kan er even met mijn hoofd niet bij dat je 10 a 15 passen hebt en ze allemaal niet werken in Frankrijk. Dan moet je wel hele exotische passen hebben.
Nou ja, wel of niet nutteloos, wel of niet on topic, ik beslis tussen nu en 1 juli of ik EV blijf rijden..
Info zoals laadtarieven en passen zijn voor mij nu extra relevant..

Importheffing, steeds oplopende laadtarieven, wegenbelasting, bezette laders etc., de keuze neigt steeds meer naar benzine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 13:51
yannienl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:33:
[...]

Nou ja, wel of niet nutteloos, wel of niet on topic, ik beslis tussen nu en 1 juli of ik EV blijf rijden..

Importheffing, steeds oplopende laadtarieven, wegenbelasting, bezette laders etc., de keuze neigt steeds meer naar benzine..
neem even in je overwegingen mee dat je in 2027 bovenop de standaard stijgende brandstofprijzen je dan een extra gegarandeerde ETS-2 tax krijgt van 10 a 15 cent per liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SatScan
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:29
murky123 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:00:
[...]

neem even in je overwegingen mee dat je in 2027 bovenop de standaard stijgende brandstofprijzen je dan een extra gegarandeerde ETS-2 tax krijgt van 10 a 15 cent per liter.
Is dat de huidige korting van 21c of kan die er ook nog bijkomen?

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
murky123 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:00:
[...]

Die heb ik idd meegenomen maar dat valt voor mij met maandelijks 1500km in het niet in vergelijking met de importheffing en de wegenbelasting..

Ik had op het oog de smart #1, kia ev3 en mini aceman, maar die zijn zo flink in prijs gestegen door de importheffing, met in 2030 volle wegenbelasting..

Als dan de laadtarieven ook almaar hoger worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 21:29
SatScan schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:04:
[...]

ETS-2 is EU regelgeving;
https://climate.ec.europa...eport%20their%20emissions.

Die korting kan er ook nog bijkomen, en de inflatiecorrectie die al 2-3 jaar niet is doorgevoerd op de accijns.

Maar afhankelijk van het kabinet zal het vast niet alledrie tegelijk worden want dan worden de messen geslepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 13:51
SatScan schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:04:
[...]

ETS-2 is nieuw en staat los van de korting die er nu nog is
ETS-2 is een CO2 heffing voor de gebruiker, en betaal je als je benzine in je auto stopt, of je CV ketel aanzet.
men heeft uitgerekent dat het ongeveer tussen de 10 a 15 cent bovenop een liter benzine komt.

[ Voor 29% gewijzigd door murky123 op 03-02-2025 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
yannienl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:33:

Ah op die fiets, helder.
Voor dit topic uiteraard niet nutteloos maar in relatie tot mijn post was het even niet relevant omdat ik alleen maar wil weten welke passen iemand hier in bezit heeft. ;)

Qua laadtarieven en laadpassen is er inderdaad genoeg info in dit topic.

Of jij wel of niet ev blijft rijden is geheel aan jou, buiten wat basis zaken die voor iedereen gelden is dat toch vrij persoonlijk. Voor mij is het doodsimpel, als privérijder ga ik mij eens achter de oren krabben als ik meer dan 80 cent moet betalen per kWh. En dan nog, want heb er best wat voor over (huidige auto ongeveer voor een kwart betaald door lening bank) om elektrisch te rijden, en te blijven rijden.

Onderstaande is wel een beetje discutabel;
yannienl schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:20:
Als dan de laadtarieven ook almaar hoger worden..
Want, niet alleen laadtarieven.
Alles. Ook benzine/diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Laatst online: 19:09
eltron schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Ik heb inmiddels een jaar Tesla, maar Suc valt mij bij lange ritten tegen. Hij wil je veel en kort laten laden (dan ligt de gemiddelde laadsnelheid hoger) maar doordat de laadplekken niet altijd ideaal liggen t.o.v. route/snelweg kost dat extra tijd. En in piekperiodes ook wachttijden en gedoe wie er aan de beurt is.
De WAF speelt hierbij ook een rol, zij heeft op een rit van 1.000km liever 2 wat langere stops dan 6 korte.

Lang verhaal kort: juist bij lange ritten gebruik ik de Suc steeds minder. Hier in NL af en toe nog wel als er ééntje is bij hotel waar ik toch moet zijn. Dan even goedkoop bijvullen.
Op welke manier zorgt een Suc ervoor dat je veel en kort laadt? Kun je niet zo lang blijven staan als je wilt, of knijpt hij hem als 'straf' af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
DDDikkiedik schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:46:
[...]

Op welke manier zorgt een Suc ervoor dat je veel en kort laadt? Kun je niet zo lang blijven staan als je wilt, of knijpt hij hem als 'straf' af?
Hij bedoelt waarschijnlijk de Tesla-routeplanner (ingebouwd in de Tesla). Die heeft blijkbaar een voorkeur voor tijdsoptimalisatie. Misschien is het ook aan te passen, net als bij ABRP. Daar is te schuiven in het aantal stops versus laadoptimalisatie (vaak, kort, met hoog vermogen laden).

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
DDDikkiedik schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:46:
[...]
Het is niet de Suc die daarvoor zorgt, maar de auto. Zoals @Pr088 al aangeeft.
Voorbeeld, vanmiddag rit van Winterberg naar Gouda. ca. 340km. Batterij stond nog op 30%. Wil hij me twee keer bij een Suc laten laden. En ik snap wel dat de gemiddelde laadsnelheid dan hoger is, maar 2x stoppen kost ook extra tijd. Dus wij hebben gewoon 1x gestopt iets gegeten en in één keer door naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
eltron schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:45:
[...]

Voorbeeld, vanmiddag rit van Winterberg naar Gouda. ca. 340km. Batterij stond nog op 30%. Wil hij me twee keer bij een Suc laten laden. En ik snap wel dat de gemiddelde laadsnelheid dan hoger is, maar 2x stoppen kost ook extra tijd. Dus wij hebben gewoon 1x gestopt iets gegeten en in één keer door naar huis.
Als je dan gewoon doorrijdt, dan berekent hij toch automatisch een eventueel volgende stop? Of zitten daar dan nog (andere) nadelen aan verbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Laatst online: 19:09
eltron schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:45:
[...]

Maar dat lijkt me dan geen reden om bij Aral of Ionity te laden. Vandaar mijn vraag.

ABRP doet dat inderdaad ook. Behalve als je een route plant die hij ook zonder laden zou kunnen doen. Dat doe ik dus dan maar in stapjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
DDDikkiedik schreef op maandag 3 februari 2025 @ 22:52:
[...]
Maar dat lijkt me dan geen reden om bij Aral of Ionity te laden. Vandaar mijn vraag.

ABRP doet dat inderdaad ook. Behalve als je een route plant die hij ook zonder laden zou kunnen doen. Dat doe ik dus dan maar in stapjes.
Klopt, wat planning betreft ligt het bij de auto. Maar die is wel sterk gefocussed op Suc terwijl er veel meer te kiezen valt.

De rit vanuit Winterberg had prima zonder onderweg laden gekund, maar het is daar zo'n laadwoestijn dat ik sowieso had gepland om niet ter plekke te laden en, los van autoplanning of ABRP of wat dan ook, om bij Kamen te laden. Je hebt daar in een straal van paar honderd meter meer dan honderd snelladers, dus komt altijd goed. en ook eetgelegenheid dus prima om er iets langer te staan; naar Keuze bij Suc of Enbw (52 stalls) of Ionity, Allego, Shell recharche en diverse andere aanbieders.

Tesla stelde voor om kort bij Kamen te laden en vervolgens weer bij Suc Zevenaar 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 04-02-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Bulldog schreef op maandag 3 februari 2025 @ 22:41:
[...]

Als je dan gewoon doorrijdt, dan berekent hij toch automatisch een eventueel volgende stop? Of zitten daar dan nog (andere) nadelen aan verbonden?
In dit geval was de melding doorrijden al na een paar minuten, die heb ik dus gewoon genegeerd tot wij klaar waren met eten. En dan gooit hij de volgende stop er wel automatisch uit omdat er al meer dan genoeg was geladen om thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:59
eltron schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:59:
[...]

In dit geval was de melding doorrijden al na een paar minuten, die heb ik dus gewoon genegeerd tot wij klaar waren met eten. En dan gooit hij de volgende stop er wel automatisch uit omdat er al meer dan genoeg was geladen om thuis te komen.
Is het niet zo dat de Tesla begint met voorverwarmen naar de voorgestelde SuC en je derhalve het voorverwarmen beter uit kunt schakelen als je door wilt rijden naar een volgende snellader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16
Hachy schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:39:
[...]

Nav van deze discussie heb ik BMW gemaild voor een uitleg.

Bedankt voor uw e-mail en voor het delen van uw bevindingen betreffende de blokkeringstoeslagen bij de Allego laadstations.

Wij begrijpen uw zorgen over de blokkeringstoeslagen en willen graag enige duidelijkheid verschaffen. Zoals aangegeven op de Allego website, worden blokkeringstoeslagen (overstay fees) alleen toegepast op oplaadsessies die langer dan vijf uur duren tussen 07.00 en 23.00 uur, en bedragen €0,05 per minuut (€3,00 per uur).

Bij gebruik van de BMW laadpas voor uw laadsesssies zijn de kosten na 299 min. 1.68 EUR/uur.

Op dit moment kan het inderdaad zijn dat deze specifieke informatie niet zichtbaar is in de BMW app. We betreuren dit ongemak en zullen deze kwestie doorgeven aan ons technisch team om te onderzoeken of we deze informatie beter kunnen weergeven in de app.

Voor nu kunt u ervan uitgaan dat de blokkeringstoeslagen niet van toepassing zijn buiten de genoemde tijden en voorwaarden zoals beschreven door Allego. Mocht u tijdens een laadproces met onze laadpas vragen of twijfels hebben, adviseren wij u om direct de kosten op ons webportaal: https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-nl/map te raadplegen.

Wij waarderen uw begrip in deze zaak en zijn u dankbaar dat u ons op dit probleem heeft geattendeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben of aanvullende ondersteuning nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
hopiconjo schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Nav van deze discussie heb ik BMW gemaild voor een uitleg.

Bedankt voor uw e-mail en voor het delen van uw bevindingen betreffende de blokkeringstoeslagen bij de Allego laadstations.

Wij begrijpen uw zorgen over de blokkeringstoeslagen en willen graag enige duidelijkheid verschaffen. Zoals aangegeven op de Allego website, worden blokkeringstoeslagen (overstay fees) alleen toegepast op oplaadsessies die langer dan vijf uur duren tussen 07.00 en 23.00 uur, en bedragen €0,05 per minuut (€3,00 per uur).

Bij gebruik van de BMW laadpas voor uw laadsesssies zijn de kosten na 299 min. 1.68 EUR/uur.

Op dit moment kan het inderdaad zijn dat deze specifieke informatie niet zichtbaar is in de BMW app. We betreuren dit ongemak en zullen deze kwestie doorgeven aan ons technisch team om te onderzoeken of we deze informatie beter kunnen weergeven in de app.

Voor nu kunt u ervan uitgaan dat de blokkeringstoeslagen niet van toepassing zijn buiten de genoemde tijden en voorwaarden zoals beschreven door Allego. Mocht u tijdens een laadproces met onze laadpas vragen of twijfels hebben, adviseren wij u om direct de kosten op ons webportaal: https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-nl/map te raadplegen.

Wij waarderen uw begrip in deze zaak en zijn u dankbaar dat u ons op dit probleem heeft geattendeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben of aanvullende ondersteuning nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Kortom, ze berekenen de klant kosten die niet zijn gecommuniceerd, tenminste zo lees ik het. Dat is volgens mij verboden en zou ik niet betalen.

Pagina: 1 ... 196 ... 234 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2