[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 197 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:24
Megat schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:28:
[...]

Is het niet zo dat de Tesla begint met voorverwarmen naar de voorgestelde SuC en je derhalve het voorverwarmen beter uit kunt schakelen als je door wilt rijden naar een volgende snellader ?
Dat klopt, (het voorverwarmen gebruikt veel energie). Er is veel meer over te zeggen, maar gezien dit topic over publiek laden gaat en er apart topic voor Tesla M3 en MY is, zal ik dat hier niet doen. :)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brundle010
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-08 13:37
hopiconjo schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Nav van deze discussie heb ik BMW gemaild voor een uitleg.

Bedankt voor uw e-mail en voor het delen van uw bevindingen betreffende de blokkeringstoeslagen bij de Allego laadstations.

Wij begrijpen uw zorgen over de blokkeringstoeslagen en willen graag enige duidelijkheid verschaffen. Zoals aangegeven op de Allego website, worden blokkeringstoeslagen (overstay fees) alleen toegepast op oplaadsessies die langer dan vijf uur duren tussen 07.00 en 23.00 uur, en bedragen €0,05 per minuut (€3,00 per uur).

Bij gebruik van de BMW laadpas voor uw laadsesssies zijn de kosten na 299 min. 1.68 EUR/uur.

Op dit moment kan het inderdaad zijn dat deze specifieke informatie niet zichtbaar is in de BMW app. We betreuren dit ongemak en zullen deze kwestie doorgeven aan ons technisch team om te onderzoeken of we deze informatie beter kunnen weergeven in de app.

Voor nu kunt u ervan uitgaan dat de blokkeringstoeslagen niet van toepassing zijn buiten de genoemde tijden en voorwaarden zoals beschreven door Allego. Mocht u tijdens een laadproces met onze laadpas vragen of twijfels hebben, adviseren wij u om direct de kosten op ons webportaal: https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-nl/map te raadplegen.

Wij waarderen uw begrip in deze zaak en zijn u dankbaar dat u ons op dit probleem heeft geattendeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben of aanvullende ondersteuning nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Exact wat ik vrijdag jl al schreef! Mooi dat je het hebt nagevraagd. Ik had BMW Charging zelf ook een mailtje gestuurd maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

hopiconjo schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Nav van deze discussie heb ik BMW gemaild voor een uitleg.

Bedankt voor uw e-mail en voor het delen van uw bevindingen betreffende de blokkeringstoeslagen bij de Allego laadstations.

Wij begrijpen uw zorgen over de blokkeringstoeslagen en willen graag enige duidelijkheid verschaffen. Zoals aangegeven op de Allego website, worden blokkeringstoeslagen (overstay fees) alleen toegepast op oplaadsessies die langer dan vijf uur duren tussen 07.00 en 23.00 uur, en bedragen €0,05 per minuut (€3,00 per uur).

Bij gebruik van de BMW laadpas voor uw laadsesssies zijn de kosten na 299 min. 1.68 EUR/uur.

Op dit moment kan het inderdaad zijn dat deze specifieke informatie niet zichtbaar is in de BMW app. We betreuren dit ongemak en zullen deze kwestie doorgeven aan ons technisch team om te onderzoeken of we deze informatie beter kunnen weergeven in de app.

Voor nu kunt u ervan uitgaan dat de blokkeringstoeslagen niet van toepassing zijn buiten de genoemde tijden en voorwaarden zoals beschreven door Allego. Mocht u tijdens een laadproces met onze laadpas vragen of twijfels hebben, adviseren wij u om direct de kosten op ons webportaal: https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-nl/map te raadplegen.

Wij waarderen uw begrip in deze zaak en zijn u dankbaar dat u ons op dit probleem heeft geattendeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben of aanvullende ondersteuning nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Maar dan kan je dus nooit je accu volladen met de BMW pas omdat je maar 5 uur kan staan zonder extra kosten?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16
Danfoss schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Maar dan kan je dus nooit je accu volladen met de BMW pas omdat je maar 5 uur kan staan zonder extra kosten?
Kan hem toch gewoon alsnog volladen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

boyette schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:54:
[...]

Kan hem toch gewoon alsnog volladen..?
Ja ok, maar dan betaal je 1,68 per uur extra

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:58

Harrie van Til

Doe maar blauw

Danfoss schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:56:
[...]

Ja ok, maar dan betaal je 1,68 per uur extra
Of je zet hem om 18:01 aan de lader en haalt hem er om 07:00uur weer af. Dat zijn heel wat uurtjes om te laden zonder blokkeerkosten.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 14:31
Zal dan wel druk worden bij die punten. :P

Sneller, efficiënter en goedkoper je auto opladen in Utrecht

In ieder geval een goed initiatief, benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Harrie van Til schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:59:
[...]

Of je zet hem om 18:01 aan de lader en haalt hem er om 07:00uur weer af. Dat zijn heel wat uurtjes om te laden zonder blokkeerkosten.
Mijn context is exact andersom. Mijn vrouw heeft binnenkort prive een elektrische Mini en op haar werk staan openbare Allego palen waar ze dan van 08:00 tot 17:00 kan laden indien nodig :+ .
Tuurlijk is 5 uur laden ruim voldoende om naar huis te kunnen rijden maar ik heb liever volle accu = blokkeertarief dan na 5 uur.

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

Danfoss schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:09:
[...]

Mijn context is exact andersom. Mijn vrouw heeft binnenkort prive een elektrische Mini en op haar werk staan openbare Allego palen waar ze dan van 08:00 tot 17:00 kan laden indien nodig :+ .
Tuurlijk is 5 uur laden ruim voldoende om naar huis te kunnen rijden maar ik heb liever volle accu = blokkeertarief dan na 5 uur.
Maar een Mini Electric heeft een max. Accucapaciteit van zo'n 50kWh toch? Dan is ie toch redelijk 'vol' na 5 uur dacht ik.
En anders even aan een andere paal na 5 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 20:32
Zjanzjak schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:06:
Zal dan wel druk worden bij die punten. :P

Sneller, efficiënter en goedkoper je auto opladen in Utrecht

In ieder geval een goed initiatief, benieuwd naar de resultaten.
Dat is heel mooi nieuws. Dat zouden alle grote steden moeten doen. Ik kan bijvoorbeeld in Keulen in het centrum nergens een snellader vinden. Terwijl dat toch wel ideaal zou zijn voor langere reizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Danfoss schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Hoezo? hoe groot is je batterij dan wel niet?
en het is geen benzinetank hé, je hoeft niet van 0% naar 100%.
Als ik naar mijn usecase kijk dan laad ik meestal van ca. 20-40%% naar max 80%. Dat is dan 60% van 75kWh oftewel 45kWh. In 5u kan je met een 11kW lader 55kWh laden (minus laadverliezen). Dat is dus bijna altijd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Harrie van Til schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:14:
[...]

Maar een Mini Electric heeft een max. Accucapaciteit van zo'n 50kWh toch? Dan is ie toch redelijk 'vol' na 5 uur dacht ik.
En anders even aan een andere paal na 5 uur?
Je hebt helemaal gelijk! Ik zat met mijn eigen EV met 83kWh accu in mijn hoofd die ik in 5 uur AC niet vol krijg. Met de Mini is dat geen enkel probleem.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
jouwheld schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Het vin nummer wordt inderdaad standaard gevraagd als je de app opent, maar ik kan nog steeds dat negeren en naar account gaan rechtsonder en daar pas aanvragen en subsciptions aanpassen.
Met een bmw zou ik trouwens die nieuwe prijzen van de bmw pas en ionity-abbo checken.
Ik heb nu ook de my bmw app gedownload voor Android. Waar kan ik precies het gedeelte van VIN negeren en pas aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
DDDikkiedik schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:15:
[...]

Dat is heel mooi nieuws. Dat zouden alle grote steden moeten doen. Ik kan bijvoorbeeld in Keulen in het centrum nergens een snellader vinden. Terwijl dat toch wel ideaal zou zijn voor langere reizen.
Ik zie juist het voordeel van snelladers midden in het centrum niet zo. Dan moet je na een half uur je auto verplaatsen naar een andere parkeerplek/garage als je net de stad ingelopen bent.

Ik heb afgelopen jaar hier geparkeerd: https://www.q-park.de/en-...%b6ln/du-mont-carr%c3%a9/
redelijk goedkoop parkeren (bij vooraf boeken nog goedkoper) en laden in hartje centrum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Jmtpes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 01:18:
[...]

Ik heb nu ook de my bmw app gedownload voor Android. Waar kan ik precies het gedeelte van VIN negeren en pas aanvragen?
Dat werkt zo voor de Mobilize pas (van Renault/Dacia/Alpine) niet voor de BMW pas.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

jongetje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:09:
[...]

Ik zie juist het voordeel van snelladers midden in het centrum niet zo. Dan moet je na een half uur je auto verplaatsen naar een andere parkeerplek/garage als je net de stad ingelopen bent.

Ik heb afgelopen jaar hier geparkeerd: https://www.q-park.de/en-...%b6ln/du-mont-carr%c3%a9/
redelijk goedkoop parkeren (bij vooraf boeken nog goedkoper) en laden in hartje centrum.
Ik vind het handig als je er niet mag parkeren. Anders gaat jouw scenario op inderdaad. Ik was afgelopen mei heel blij met een 160 kW lader vlakbij Pisa centrum. Op terugweg snelle laadstop gemaak en in de buurt camping aan trage lader bij restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Jmtpes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 01:18:
[...]

Mijn reactie was op de Renault app waar je de VIN vraag kan skippen, maar omdat Hans4545 aangaf een BMW iX3 te rijden gaf ik aan dat hij beter die app/pas ging checken omdat die een nog beter deal lijkt te hebben voor ionity. BMW app heeft wel echt een VIN nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik probeer de Circle K charge app te registreren als extra back-up in Zweden voor Tesla, Shell en Tango, zodat ik bij Circle K en MER kan laden wanneer nodig, maar ik krijg een foutmelding als ik een payment method wil toevoegen ("Payment cards are not available"). Bekend probleem voor iemand hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 18:52
BigSmurf schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:27:
Ik probeer de Circle K charge app te registreren als extra back-up voor Tesla, Shell en Tango, zodat ik bij Circle K en MER kan laden wanneer nodig, maar ik krijg een foutmelding als ik een payment method wil toevoegen ("Payment cards are not available"). Bekend probleem voor iemand hier?
Niet dat ik weet, maar als je Elektroverse hebt, dan is dat goedkoper, volgens het overzicht van @nathalia
nathalia schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:19:
Voor iedereen die dat incidenteel wel eens moet doen, hierbij weer een actueel tarievenoverzicht met de goedkoopste passen/apps:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Stolpert schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:32:
[...]

Niet dat ik weet, maar als je Elektroverse hebt, dan is dat goedkoper, volgens het overzicht van @nathalia

[...]
Het is specifiek voor Zweden, vergeten te vermelden. Prijs vind ik niet zo relevant (zakelijk), gaat mij om de extra dekking. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:49
BigSmurf schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:27:
Ik probeer de Circle K charge app te registreren als extra back-up in Zweden voor Tesla, Shell en Tango, zodat ik bij Circle K en MER kan laden wanneer nodig, maar ik krijg een foutmelding als ik een payment method wil toevoegen ("Payment cards are not available"). Bekend probleem voor iemand hier?
MER kun je ook los installeren, die heb ik ook op mijn telefoon staan voor in Zweden.
Voor laden bij Cirkle K kun je ook de Elton app gebruiken, kun je gelijk bij meerdere providers laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
Het stond al bij elke laadpaal, maar voor EWE GO moet je de pas hebben, je kan voor nu buiten Duitsland zo goed als niet laden zonder de pas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
JeroenV_ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:43:
[...]

MER kun je ook los installeren, die heb ik ook op mijn telefoon staan voor in Zweden.
Voor laden bij Cirkle K kun je ook de Elton app gebruiken, kun je gelijk bij meerdere providers laden.
Good to know, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:07
yannienl schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:44:
Het stond al bij elke laadpaal, maar voor EWE GO moet je de pas hebben, je kan voor nu buiten Duitsland zo goed als niet laden zonder de pas..
Jammer, maar de pas wordt alleen binnen Duitsland gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:54
Usta schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Jammer, maar de pas wordt alleen binnen Duitsland gestuurd...
Ik heb gewoon adres in NL ingevuld en pas ontvangen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:32
HansAuutB schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:04:
[...]

Ik heb gewoon adres in NL ingevuld en pas ontvangen.
Hoe lang geleden was dat? En welke postcode heb je gebruikt (alleen duitse mogelijk)?
Via de app of via de website (kan nu alleen via de app)?

[ Voor 4% gewijzigd door Theone098 op 05-02-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 23:46
Weten jullie hoe het volgende werkt: in 2,5u is mijn auto volgeladen aan een openbare laadpaal en dan laat ik de auto bv. nog 2u staan. Als ik dan naar de auto loop en ik laat hem voorverwarmen, laadt de auto dan weer bij? Opzich is de laadsessie nog niet afgesloten omdat ik de druppel nog niet tegen de laadpaal heb aangehouden, maar als ik in de app kijk lijkt het laden niet weer ineens hervat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Sjoerd001 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:54:
Weten jullie hoe het volgende werkt: in 2,5u is mijn auto volgeladen aan een openbare laadpaal en dan laat ik de auto bv. nog 2u staan. Als ik dan naar de auto loop en ik laat hem voorverwarmen, laadt de auto dan weer bij? Opzich is de laadsessie nog niet afgesloten omdat ik de druppel nog niet tegen de laadpaal heb aangehouden, maar als ik in de app kijk lijkt het laden niet weer ineens hervat te worden.
Ik weet dat mijn thuislaadpaal dit wel deed. Die trok de verwarming uit mijn laadpaal en niet uit de accu. Hoe dat zit met publieke palen weet ik niet. Maar ik neem dat je dit zelf kunt zien. Als er geen extra kWh-tjes bijkomen in je app, dan warmt ie dus uit je accu. Lijkt me een eenvoudige conclusie.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJan61
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-09 15:39
Sircuri schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:22:
[...]

Ik weet dat mijn thuislaadpaal dit wel deed. Die trok de verwarming uit mijn laadpaal en niet uit de accu. Hoe dat zit met publieke palen weet ik niet. Maar ik neem dat je dit zelf kunt zien. Als er geen extra kWh-tjes bijkomen in je app, dan warmt ie dus uit je accu. Lijkt me een eenvoudige conclusie.
Heeft weinig met de laadpaal te maken, maar met de auto, deze moet het laden weer activeren nadat de airco aangezet wordt. Zolang een laadsessie loopt kan deze weer actief worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

RJan61 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:27:
[...]

Heeft weinig met de laadpaal te maken, maar met de auto, deze moet het laden weer activeren nadat de airco aangezet wordt. Zolang een laadsessie loopt kan deze weer actief worden.
Zo zie je maar, ook ik leer weer wat bij. Dat is dus afhankelijk van je auto. In mijn geval dus een E-208 die inderdaad de laadsessie weer activeert als ik de airco aanzet.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:25
Ter info. Ik hoorde in de chat van een Duitse Noordkaap trip dat het feest met de Mobilze pas/app voorbij is, je moet nu een VIN ingeven. Geen idee of het echt zo is, mijn app doet het gewoon.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
PeterZ(on) schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:30:
Ter info. Ik hoorde in de chat van een Duitse Noordkaap trip dat het feest met de Mobilze pas/app voorbij is, je moet nu een VIN ingeven. Geen idee of het echt zo is, mijn app doet het gewoon.
Eergisteren de pas besteld, toen kon het bestellen nog wel zonder VIN. Hij vroeg wel een auto toe te voegen maar de pas bestellen kon gewoon. Laten we hopen dat het nog werkt.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
RJan61 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:27:
[...]

Het lijkt er dus op dat de auto dat niet doet. Het betreft een Q5 55 TFSIe, iemand die uitsluitsel kan geven? Want misschien wordt het gewoonweg niet geregistreerd, dat zou ook kunnen, of is dat wensdenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjoerd001 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Het lijkt er dus op dat de auto dat niet doet. Het betreft een Q5 55 TFSIe, iemand die uitsluitsel kan geven? Want misschien wordt het gewoonweg niet geregistreerd, dat zou ook kunnen, of is dat wensdenken :P
Mijn Skoda doet precies hetzelfde. Word je schijtziek van, want dat betekent in extreme gevallen 88% accu bij vertrek. Tis een PHEV, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 21:54
Theone098 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:32:
[...]

Hoe lang geleden was dat? En welke postcode heb je gebruikt (alleen duitse mogelijk)?
Via de app of via de website (kan nu alleen via de app)?
Was afgelopen zomer.
Vlgs mij via de website; in de app zie ik nu geen mogelijkheid.
Cijfers postcode + nul (want 5 posities gevraagd).
En bij woonplaats achter de plaats een aantal spaties en daarna NL-postcode.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:32
HansAuutB schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:57:
[...]

Was afgelopen zomer.
Vlgs mij via de website; in de app zie ik nu geen mogelijkheid.
Cijfers postcode + nul (want 5 posities gevraagd).
En bij woonplaats achter de plaats een aantal spaties en daarna NL-postcode.
Chips.... hmm, ben ik te snel geweest. Laadpas besteld maar PC van kleve gebruikt en land Germany. Die zal wel niet aankomen, tenzij iemand oplet en ziet dat het een plaats in NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareldebarel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 08:20
Ik heb iets gemist denk ik, maar wat is het grote voordeel van de Ewe pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
Kareldebarel schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:10:
Ik heb iets gemist denk ik, maar wat is het grote voordeel van de Ewe pas?
voordeligst bij aantal snellader ketens ....:
nathalia in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

En bij de EweGo-palen zelf 'slechts' €0,52/kWh zonder abo. In Duitsland goede dekking. Leuk als back up kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Sjoerd001 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Als er stroom uit de laadpaal gehaald wordt, wordt dit _altijd_ geregistreerd.... zit gewoon een slimme meter in. Ledjes zullen dan ook weer even blauw worden.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
vanaalten schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Ik zit ongeveer op hetzelfde punt als jij. :)
Laadpaal dicht bij huis is interessant met Monta (CPO=€0,57/kWh); Electroverse=€0,42/kWh; Monta=0,37/kWh). Mijn tweede-keus-paal bij huis is helaas niet bekend bij Monta. (CPO=€0,57;Electroverse=€0,42/kWh) maar wellicht hetzelfde tarief. Of niet. Maar, laadpaal bij m'n werk moet ik vooral niet met Monta doen (CPO=€0,47/kWh; Electroverse=€0,47/kWh; Monta=€0,95/kWh). Dus ik denk dat ze qua dekking nog wat achterlopen bij welke palen ze ondersteunen en dat je per paal goed het tarief in de gaten moet houden - maar ze kunnen interessant zijn.

Nadeel: laadpas kost iets van €6,50. Die je uit je 'Monta wallet' moet betalen, dus daar moet je tegoed op zetten - en minimale tegoedstorting is €10,00, dus je laadpas kost je minstens 10 euro. Nou kan je laden vanaf diezelfde wallet, maar weet niet of dat nou de handigste keus is.

Anyway, laadpas aangevraagd, binnenkort hopelijk eerste ervaringen ermee.
Ik denk dat mijn Monta-avontuur al ongeveer voorbij is. :(
Laadpas is dus afgelopen dinsdag binnengekomen, iets meer dan een week dus. Ding werd in een stevige envelop per pakketpost verstuurd die blijkbaar niet gewoon door de brievenbus mocht, want er werd door PostNL 's-avonds aangebeld en overhandigd. Maar goed, wel ontvangen dus. Daarna de pas gescant met de Monta-app en een credit card toegevoegd als betaaloptie. So far, so good.

Maar gisteren geprobeerd bij net die ene favoriete laadpaal in de buurt waar het tarief duidelijk lager is dan mijn alternatieven - en de paal ging rood knipperen i.p.v. blauw en laden. Daarna de Electroverse pas en die deed het wel gewoon. Ik heb het enkel met de pas geprobeerd, deze laadpaal kan niet per app starten.

Nou wil ik het nog wel bij een andere laadpaal proberen, maar de alternatieven in de buurt hebben geen aantrekkelijke Monta-tarieven.

Dus voor mij was dit denk ik een 'if it is too good to be true...' gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
Hachy schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:15:
[...]

Als er stroom uit de laadpaal gehaald wordt, wordt dit _altijd_ geregistreerd.... zit gewoon een slimme meter in. Ledjes zullen dan ook weer even blauw worden.
Oke, dus op een of andere manier zou ik dan moeten zorgen dat de auto weer opnieuw activeert. Zo te zien in de app kan dat niet van een afstand, dus dan is dat nut er voor mij af. Enige oplossing is dus te zorgen dat ik dat doe als de auto nog geladen wordt. Dit is vrijwel onmogelijk te timen. Of ik moet naar de auto lopen en de stekkers eruit en er weer in doen. Maar dan is het voordeel van op afstand alvast verwarmen op laadstroom eraf.

Enige voordeel is dus dat je in een voorverwarmde auto stapt. Dat boeit alleen als er gekrabd moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@Sjoerd001 is dit dan een VAG kwaaltje? Mijn Volvo doet dit ook netjes via de laadpaal zolang de sessie nog actief is (ondanks dat het laden in de avond al gereed was).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

JB schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:11:
@Sjoerd001 is dit dan een VAG kwaaltje? Mijn Volvo doet dit ook netjes via de laadpaal zolang de sessie nog actief is (ondanks dat het laden in de avond al gereed was).
@Sjoerd001 ik kan wel even een testje doen met mijn ID.7 straks. Auto is over een uur of 3 op 80% (target), dan een keer of twee de verwarming aangooien en in mijn Home Assist kijken of die na dat moment nog weer opnieuw gaat bijladen (of stroom verbruikt).

Ik meen namelijk wel eens een blauw lampje gezien te hebben op de laadpaal terwijl ik na 17u naar de auto liep, normaliter is die al lang en breed vol (en weer verwarmd).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markimarc
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-09 12:00
jouwheld schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Het vin nummer wordt inderdaad standaard gevraagd als je de app opent, maar ik kan nog steeds dat negeren en naar account gaan rechtsonder en daar pas aanvragen en subsciptions aanpassen.
Door deze tip heb ik afgelopen week de pas aangevraagd via de Renault app.
Aanvragen zonder VIM gaat perfect, maar voor het activeren moet ik toch echt een VIM invullen.
Ik zal mijn Androidtelefoon afstoffen en kijken of het hier wel mee lukt. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41

koboy

Heb een idee voor een icon

vanaalten schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat mijn Monta-avontuur al ongeveer voorbij is. :(
Laadpas is dus afgelopen dinsdag binnengekomen, iets meer dan een week dus. Ding werd in een stevige envelop per pakketpost verstuurd die blijkbaar niet gewoon door de brievenbus mocht, want er werd door PostNL 's-avonds aangebeld en overhandigd. Maar goed, wel ontvangen dus. Daarna de pas gescant met de Monta-app en een credit card toegevoegd als betaaloptie. So far, so good.

Maar gisteren geprobeerd bij net die ene favoriete laadpaal in de buurt waar het tarief duidelijk lager is dan mijn alternatieven - en de paal ging rood knipperen i.p.v. blauw en laden. Daarna de Electroverse pas en die deed het wel gewoon. Ik heb het enkel met de pas geprobeerd, deze laadpaal kan niet per app starten.

Nou wil ik het nog wel bij een andere laadpaal proberen, maar de alternatieven in de buurt hebben geen aantrekkelijke Monta-tarieven.

Dus voor mij was dit denk ik een 'if it is too good to be true...' gevalletje.
Gewoon nog een keer proberen de komende dagen. Het kan een paar dagen duren voor het pasnummer door alle systemen heen gedruppeld is.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
markimarc schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:19:
[...]

Aanvragen zonder VIM gaat perfect, maar voor het activeren moet ik toch echt een VIM invullen.
Niet met VIM afstoffen, dat geeft krassen. :+

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
True schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:15:
[...]

@Sjoerd001 ik kan wel even een testje doen met mijn ID.7 straks. Auto is over een uur of 3 op 80% (target), dan een keer of twee de verwarming aangooien en in mijn Home Assist kijken of die na dat moment nog weer opnieuw gaat bijladen (of stroom verbruikt).

Ik meen namelijk wel eens een blauw lampje gezien te hebben op de laadpaal terwijl ik na 17u naar de auto liep, normaliter is die al lang en breed vol (en weer verwarmd).
Toevallig hadden wij dit vanochtend nog met onze ID.3.

Normaal vertrekt mijn partner rond 06:15, waarbij de voorverwarming ook was geprogrammeerd. Bij het checken van Home Assistant bleef de batterij echter hangen op de ingestelde limiet (90%), en de Charge Power bleef op 0,0 kW. Alleen de Charging State veranderde van 'chargePurposeReachedAndNotConservationCharging' naar 'chargePurposeReachedAndConservationCharging'.

Voor 08:00 hebben we de voorverwarming opnieuw aangezet, maar ook toen bleef het batterijpercentage ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mijn kodiaq phev laadt ie wel door als ik de verwarming aan zet. Maar als ie savonds vol is en sochtends ga verwarmen gaat dat gewoon van de accu af... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
True schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:15:
[...]

Graag, ik zal zelf ook nog eens goed testen, maar wat ik tot nu toe heb gezien was dat het dan van de accu afgaat ipv laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-09 20:46
Bij mijn Scenic pakt ie dat gewoon weer op in de laadsessie. Zodra ik voorverwarmen aanzet terwijl ik aan mijn eigen laadpaal hang, zie ik m'n Home Wizard display gelijk een flink wattage aangeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Sjoerd001 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Graag, ik zal zelf ook nog eens goed testen, maar wat ik tot nu toe heb gezien was dat het dan van de accu afgaat ipv laadpaal.
Ik heb het nog even getest bij mijn Volkswagen ID.7 aan een laadpaal van werk (dat weet de auto overigens niet) ik betaal er indirect gewoon voor met de laadpas (van werk), maar bij een factuur wordt er door Shell Recharge wat weggestreept.

Enfin zo rond 13.00 was de auto op 80% SoC, dit is ook het doel om naar toe te laden.
Omstreeks 13.15 heb ik meermaals in de VW app voor 30min de auto voorverwarmd (interieur niet accu, voor degenen die mogelijk denken dat dat kan via de VW app) op 21,5C (zone: beide voorstoelen), stuurverwarming + stoelverwarming (zone: beide voorstoelen).
Ik heb een aantal keer in die lopende 30 minuten het voorverwarmen kortstondig gestopt en opnieuw gestart (puur om langer dan 30min te kunnen voorverwarmen).
De SoC zakte om omennabij 13.45 van 80% naar 79%.
Om ongeveer 14.24 vond mijn ID.7 het prettig om weer een procentje te laden waar die na 6 minuten mee klaar was.

In de grafieken is dan ook mooi te zien dat ik lekker aan het verwarmen was, dat de auto op dat moment geen stroom trok vanuit de laadpaal en toen het batterijpercentage zakte naar 79% hij er nog 45 minuten over moest doen om daadwerkelijk weer te gaan laden.

Kortom in de Volkswagen ID.7 lijkt het er duidelijk op dat verwarmen altijd vanuit de accu komt en gebaseerd op de laadinstellingen er dan weer opnieuw (binnen dezelfde laadsessie) wordt bijgeladen. Je kunt er niet van op aan dat die netjes je %-target aanhoudt tijdens het klimatiseren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r620bYBjCBYAFVGnPXl8J3hc7IQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/igqbtEB70VcqPkRm1QQ73ow7.png?f=fotoalbum_large
Fun fact (not) tijdens het eerste paarse 'notReadyForCharging' balkje gaf de VW app ook éénmalig een foutmelding dat laden niet mogelijk was, geen idee waarom.

Eigenlijk wil ik nog een ander testscenario af: het target SoC aanpassen naar 90% (éénmalig) en kijken of die dan bij klimatiseren zakt nara 89% en dan wel zelf wilt gaan laden opnieuw naar 90% en niet dan terug gaat naar de standaard 80% en pas onder de 80% weer gaat laden naar 79%. Dit zou voor een voorbereiding voor een lange rit wel nadelig kunnen zijn bij grote temperatuurverschillen waarbij het klimatiseren echt een behoorlijke impact heeft op de SoC.

Edit:
Zojuist zakte de SoC weer naar 79% en nu begon die wel direct met laden. Hier kan ik geen pijl op trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door True op 06-02-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
markimarc schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:19:
[...]

Helaas krijg ik onder Android dezelfde foutmelding: “You need to add a vehicle to your garage in order to view this page.”

Met een eerdere versie van de app kan ik de activatiepagina wel openen, maar na het invoeren van mijn adres krijg ik een algemene foutmelding: “An error has occurred. Please try again.”

Ik vermoed dat Renault deze route voor de Mobilize Charge Pass recent heeft gepatcht. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lokine981
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 20:04
Electeoverse is aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie bij mij op de straat en omgeving (en zonder abonnement!!)

Wat is jullie ervaring hiermee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
lokine981 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:02:
Electeoverse is aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie bij mijn straat en omgeving (en zonder abonnement!!)

Hetzelfde. Scheelt 5 cent t.o.v. het tarief van de paaleigenaar zelf...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Guido_
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Electeoverse is aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie bij mij op de straat en omgeving (en zonder abonnement!!)

Wow, hier in de buurt was het 3 feb nog 0.3872 met Vattenfall pas, nu 0.5139!

Electroverse nu (nog) 0.42, dus nu hier ook ja aanzienlijk goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Weet iemand of die Electroverse pas ook te krijgen is zonder business account, maar met een BTW factuur en betaling via incasso (zonder 1 ct validatie) of met (zakelijke) creditcard? Ik krijg hier namelijk niet helemaal een helder beeld bij via hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
_Guido_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:10:
Wow, hier in de buurt was het 3 feb nog 0.3872 met Vattenfall pas, nu 0.5139!

Electroverse nu (nog) 0.42, dus nu hier ook ja aanzienlijk goedkoper..
Oh, ja, inderdaad. Bij twee laadpalen waar ik wel eens sta (TotalEnergies palen in Dronten, Censo in parkeergarage werk) flink hoger opeens met Vattenfall en niet langer de goedkoopste kaart. Electroverse wint het nu weer.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
True schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:17:
Weet iemand of die Electroverse pas ook te krijgen is zonder business account, maar met een BTW factuur en betaling via incasso (zonder 1 ct validatie) of met (zakelijke) creditcard? Ik krijg hier namelijk niet helemaal een helder beeld bij via hun website.
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik heb de pas gewoon besteld als particulier/privérijder en toen gekoppeld aan mijn creditcard.
Als je een sessie gedaan hebt kan je van die (elke) sessie een, soort van, factuur downloaden.

Hier een stukje van een factuur;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a2PqsQjXDCqCKtMSBvyD6zizxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ml1hVORyyV9oqrSBtKvZtYZq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10

Ze zijn bij mij in elk geval relatief goedkoop. Ik denk als ik even een paar apps opentrek dat OVO nog net wat goedkoper is (€0,40 ipv €0,42).

Maar ik denk dat de boodschap vooral is: voor iedereen kan de situatie weer anders zijn, afhankelijk van waar je woont of vaak laad. Prima als voor jou Electroverse werkt en goed als tips hier geplaatst worden, maar voor iedereen die graag op zoek gaat naar nog-goedkoper-laden: check zelf zoveel mogelijk laadpassen/apps voor wat *voor jou* werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lokine981
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 20:04
vanaalten schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:52:
[...]

Ze zijn bij mij in elk geval relatief goedkoop. Ik denk als ik even een paar apps opentrek dat OVO nog net wat goedkoper is (€0,40 ipv €0,42).

Maar ik denk dat de boodschap vooral is: voor iedereen kan de situatie weer anders zijn, afhankelijk van waar je woont of vaak laad. Prima als voor jou Electroverse werkt en goed als tips hier geplaatst worden, maar voor iedereen die graag op zoek gaat naar nog-goedkoper-laden: check zelf zoveel mogelijk laadpassen/apps voor wat *voor jou* werkt.
Helemaal mee eens.

Voor mij de top 3 is dus:
1) Electroverse
2) eSolutions
3) OVO (bedankt voor de tip ;) )

Groeten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

gertvdijk schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:26:
[...]

Oh, ja, inderdaad. Bij twee laadpalen waar ik wel eens sta (TotalEnergies palen in Dronten, Censo in parkeergarage werk) flink hoger opeens met Vattenfall en niet langer de goedkoopste kaart. Electroverse wint het nu weer.
Hier ook in Alkmaar, net mijn sleutelhanger binnen van Vattenfal kunnen we weer naar de volgende aanbieder.

Echt, als de aanbieders van de fossiele meuk zo met hun klanten om zouden gaan was het de opening van het 8 uur journaal :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
hjs schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Hier ook in Alkmaar, net mijn sleutelhanger binnen van Vattenfal kunnen we weer naar de volgende aanbieder.
Hoezo volgende aanbieder, doet die het dan niet meer? Voor de goedkoopste pomp moet je ook steeds naar een andere want die prijzen wijzigen ook steeds. En langs de snelweg is het helemaal duur. Langs snelweg laden kan met de juiste pas wel goedkoop. :) Ik zie het probleem echt niet. Voor mij is het allerbelangrijkste dat alles werkt zoals verwacht.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

PeterZ(on) schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:29:
[...]

Hoezo volgende aanbieder, doet die het dan niet meer? Voor de goedkoopste pomp moet je ook steeds naar een andere want die prijzen wijzigen ook steeds. En langs de snelweg is het helemaal duur. Langs snelweg laden kan met de juiste pas wel goedkoop. :) Ik zie het probleem echt niet. Voor mij is het allerbelangrijkste dat alles werkt zoals verwacht.
Natuurlijk doet de pas het nog wel, maar als ik gisteravond nog 35 cent per kWh betaalde en ze nu opeen 51 cent dan ga ik verder kijken en als het dan 9 cent per kWh goedkoper is bij een ander is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29
markimarc schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:23:
[...]

Helaas krijg ik onder Android dezelfde foutmelding: “You need to add a vehicle to your garage in order to view this page.”

Met een eerdere versie van de app kan ik de activatiepagina wel openen, maar na het invoeren van mijn adres krijg ik een algemene foutmelding: “An error has occurred. Please try again.”

Ik vermoed dat Renault deze route voor de Mobilize Charge Pass recent heeft gepatcht. ;-)
Hier helaas hetzelfde. Ik MOET ook een auto toevoegen. Zowel iOS als Android.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Zjanzjak schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:34:
[...]

Begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik heb de pas gewoon besteld als particulier/privérijder en toen gekoppeld aan mijn creditcard.
Als je een sessie gedaan hebt kan je van die (elke) sessie een, soort van, factuur downloaden.

Hier een stukje van een factuur;
[Afbeelding]
In dit geval zou ik elke factuur apart moeten uploaden in ons crediteuren systeem, liever niet. 1x per maand is al bewerkelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
markimarc schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:23:
[...]

Ik kan in de app nog steeds naar mijn account, benieuwd hoe lang dat zo blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 13:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-08GNozxBW6_xNEszvTwCuLOnHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlA6DzlMWzsIG2vH6mLopcmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Toch wel heel lekker hoor met de BMW pas bij Allego.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Toch eens op het Duitse forum gekeken en het schijnt toch echt zo te zijn dat Renault heeft ingegrepen, de berichten zijn niet van de lucht over het ontbreken van de VIN en/of niet werkende pas. Onlangs kreeg ik een email m.b.t. niet inbare laadkosten en of ik die alsnog wilde betalen. Ook daar zijn veel meldingen over en verder ook over het ontbreken van betaallinks in die e-mails die men krijgt. Klinkt allemaal bekend. Het is dus een puinhoop bij Mobilze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 11-09 15:02
PeterZ(on) schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:00:
Toch eens op het Duitse forum gekeken en het schijnt toch echt zo te zijn dat Renault heeft ingegrepen, de berichten zijn niet van de lucht over het ontbreken van de VIN en/of niet werkende pas. Onlangs kreeg ik een email m.b.t. niet inbare laadkosten en of ik die alsnog wilde betalen. Ook daar zijn veel meldingen over en verder ook over het ontbreken van betaallinks in die e-mails die men krijgt. Klinkt allemaal bekend. Het is dus een puinhoop bij Mobilze.
Mijn Mobilize pas doet het prima bij mijn Kia. Nota 15 min. na laden in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Heeft iemand idee hoe je shell te pakken krijgt? De pas is geblokkeerd vanwege verdacht gedrag (ja ik laad alleen in Portugal op vakantie) want de SuCs zijn niet goed vertegenwoordigd daar. En ze hebben 'm geblokkeerd reageren niet op mails en krijg m dus niet gedeblokkeerd. Echt irritant bedrijf aan de telefoon kunnen ze niks.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Oekol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:17:
Heeft iemand idee hoe je shell te pakken krijgt? De pas is geblokkeerd vanwege verdacht gedrag (ja ik laad alleen in Portugal op vakantie) want de SuCs zijn niet goed vertegenwoordigd daar. En ze hebben 'm geblokkeerd reageren niet op mails en krijg m dus niet gedeblokkeerd. Echt irritant bedrijf aan de telefoon kunnen ze niks.
Gewoon een nieuwe aanvragen, of desnoods 2 (één als reserve).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:05
gremsems schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:41:
[Afbeelding]

Dit is wel recentelijk aangepast zie ik! Allego palen bij mij in de buurt zijn met het active abonnement nu ook €0.25, dat was voor een paar dagen nog een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Soepie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:17:
[...]

Hier helaas hetzelfde. Ik MOET ook een auto toevoegen. Zowel iOS als Android.
Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan die Mobilize pas? €4,99 voor €0,39 bij Ionity, Passport power biedt precies hetzelfde voor een paar euro meer, in veel landen zelfs goedkoper, bijv. Frankrijk €0,33 ipv €0,39.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Hachy schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:40:
[...]

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan die Mobilize pas? €4,99 voor €0,39 bij Ionity, Passport power biedt precies hetzelfde voor een paar euro meer, in veel landen zelfs goedkoper, bijv. Frankrijk €0,33 ipv €0,39.
Frankrijk is 29ct bij Ionity. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandervans
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 00:41
gremsems schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:41:
[Afbeelding]

Dat is dan zeker lekker, en ik was net blij dat bij mijn Hyundai-pas de prijs bij Allego gezakt is van 37 naar 31ct. Wat overigens nog steeds een prima prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:27:
[...]

Vooral zorgen dat je geen app update doorvoert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Oekol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:17:
Niet.

Hier nog een oude post van vorig jaar aangaande Shell en bellen;
Hertog_Martin schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:47:
Ik zou willen adviseren om zeer ver weg te blijven van Shell Recharge.

Enkele maanden geleden kreeg ik ineens een factuur van onderhoudswerkzaamheden aan een SRS laadpaal. Grap is dat ik helemaal geen laadpaal heb van Shell, enkel de laadpas. Goed, foutje kan gebeuren, dus even gemaild dat de factuur dus niet klopt.

Tijdje later een herinnering. Niet fijn. Ik besluit te bellen maar na 40 minuten in de wacht maar opgehangen en weer gemaild. Weer geen reactie.

Later tweede herinnering. Ik bel weer, maar wederom na 30+ minuten in de wacht opgehangen en mail gestuurd. Weer geen reactie.

Vervolgens weer een mail met dat als niet binnen 5 werkdagen betaald is mijn laadpas geblokkeerd wordt en het uit handen wordt gegeven aan een incassobureau. Is natuurlijk wederom een automatische systeemmail, geen kip die daar lijkt te werken.

Inmiddels is mijn laadpas idd geblokkeerd. Ik zie wel of er iemand van incassobureau zich meldt.

Ik vind het echt enorm verwerpelijk. Blijf er ver van weg!

oh en dit is geen geïsoleerd incident, trustpilot staat vol met gelijke ervaringen.
Check vooral trustpilot.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

eltron schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Gewoon een nieuwe aanvragen, of desnoods 2 (één als reserve).
Gek genoeg staat er nu al weken lang dat er 1 onderweg is. Maar er komt maar niks. Snap er niks van.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
PeterZ(on) schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:27:
[...]

Ik ook, maar ik zie de mobilize pas nergens meer in de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:34:
[...]

Hoe bedoel je dat? Ik zie de pas gegevens nog gewoon in de app bij passes. Voor zover ik kan zien is er nog niets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

ASW1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:34:
[...]

Mijn account —> mobilize (onder persoonsgegevens) ?

Zie de pas nog gewoon staan (laatste versie app), heb hem wel na ontvangst geactiveerd en betaalmethode gekoppeld. Mogelijk dat dat nog iets uitmaakt?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ugchel schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:38:
[...]

Mijn account —> mobilize (onder persoonsgegevens) ?

Zie de pas nog gewoon staan (laatste versie app), heb hem wel na ontvangst geactiveerd en betaalmethode gekoppeld. Mogelijk dat dat nog iets uitmaakt?
Hier toch? Had een actieve pas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwK0Rt2qBgc7uetmkfZYpo5NLXs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cN5cpFhpSUBw9wrgUn4dhL6U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gaat sowieso iets niet helemaal lekker op het moment. Vanmiddag had ik nog een werkende app incl. gekoppelde pas. Nu ben ik ineens uitgelogd en inloggen werkt niet met de juiste credentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Net uitgelogd en weer ingelogd, iOS app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NHcomkh5byhJojCJcxPWovMkCs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/igII2PP7neAlW0jfdjQwLvC3.png?f=fotoalbum_large

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brundle010
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-08 13:37
Auke 325ci schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:28:
[...]

Dit is wel recentelijk aangepast zie ik! Allego palen bij mij in de buurt zijn met het active abonnement nu ook €0.25, dat was voor een paar dagen nog een stuk duurder
Wauw inderdaad, ook bij mij in de buurt het geval. Tarief van Allego bij het Active abonnement van BMW Charging is nu in een paar weken van 36 cent naar 30 cent en nu naar 25 cent gedaald. Het lijkt te gelden voor alle Allego laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ugchel schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:51:
[...]

Net uitgelogd en weer ingelogd, iOS app:

[Afbeelding]
Op de ipad/ios zie ik hem wel staan ja.
Hopelijk blijft dat zo.
De android app was altijd al bijzonder brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:04:
[...]

Op de ipad/ios zie ik hem wel staan ja.
Hopelijk blijft dat zo.
De android app was altijd al bijzonder brak.
Ligt die brakke app niet aan jouw Android? Ik vind het eigenlijk prima gaan, dus ik herken dat niet. Ik hoop dat ik er volgende maand weer gebruik van kan maken, is toch de goedkoopste optie in Frankrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
PeterZ(on) schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:08:
[...]

Ligt die brakke app niet aan jouw Android? Ik vind het eigenlijk prima gaan, dus ik herken dat niet.
Heb een modern pixel toestel dus dat zou goed moeten gaan. Jij ziet je Mobilize pas dus nog wel in de Android app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
ASW1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:23:
[...]

Heb een modern pixel toestel dus dat zou goed moeten gaan. Jij ziet je Mobilize pas dus nog wel in de Android app?
Ik heb een Flip 4 met Android 14. Yep, ik zie het pasnummer en de gekoppelde CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Hier ook nog actieve pas en een abbo die nog tot 16-2 geldig is, beide zichtbaar in app. Ik vertrek zo naar de Alpen dus hopen dat de pas het ook nog doet, twee weken geleden nog wel.
Hachy schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:40:
[...]

7 euro goedkopere abboprijs inderdaad, maar ik vind vooral het hebben van een pas wel fijn. Net wat sneller dan met ionity app. Parkeren, inpluggen, pas erlangs en klaar, met de app ben ik toch altijd net wat langer bezig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:00
Gisteren snel geladen met octopus electroverse bij cirkel k snel lader voor 30 cent per kWh dat is momenteel goedkoper dan Tesla, doe er je voordeel meeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBmV8-6jhn0Iq7_t61zAec4B7ZY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qyOPCx8eV1EvKJx7FSUr5TN2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMWKK5n6vZzGDvjnyOKCN417gpg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O6UkBFwxnoqtMjighXyuISoN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Brundle010 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:53:
[...]

Wauw inderdaad, ook bij mij in de buurt het geval. Tarief van Allego bij het Active abonnement van BMW Charging is nu in een paar weken van 36 cent naar 30 cent en nu naar 25 cent gedaald. Het lijkt te gelden voor alle Allego laadpalen.
Ik snap niet hoe BMW met een goedkoop abo in korte tijd bijna 50-60% korting kan krijgen op CPO van 47 tot 63 cent bij Allego (waarom blijft de prijs maar dalen terwijl CPO niet veranderd?), Hyundai heeft dus ook een goed tarief, maar alle andere rijders mogen het volle pond betalen. Uiteindelijk betalen die voor de “korting” die deze abo houders krijgen, op dezelfde wijze dat (voor invoer van terugleverboete) alle gebruikers betaalden voor de kosten van mensen met zonnepanelen.

[ Voor 4% gewijzigd door davidov2008 op 07-02-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01
davidov2008 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:29:
[...]

Ik snap niet hoe BMW met een goedkoop abo in korte tijd bijna 50-60% korting kan krijgen op CPO van 47 tot 63 cent bij Allego (waarom blijft de prijs maar dalen terwijl CPO niet veranderd?), Hyundai heeft dus ook een goed tarief, maar alle andere rijders mogen het volle pond betalen. Uiteindelijk betalen die voor de “korting” die deze abo houders krijgen, op dezelfde wijze dat (voor invoer van terugleverboete) alle gebruikers betaalden voor de kosten van mensen met zonnepanelen.
Misschien heb je gelijk anderzijds kan het ook zijn dat BMW zak met geld heeft gegeven aan Allego en dat uiteindelijk de bmw rijders dit zelf bekostigen in de aanschafprijs. Ik doe niet veel aan snelladen maar gisteren bij Utrecht met Ionity geladen; is nog goekoper dan publiek AC paal bij mij in de buurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gw0giaLumLUcwgJtvxBTNVVVrIE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YGguuYm0o8XFzc7K88NDSTMg.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door hopiconjo op 07-02-2025 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
davidov2008 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:29:
[...]

Wacht eerst eens af hoe lang deze korting(en) volgehouden worden, wanneer het 'teveel' geld gaat kosten zullen die tarieven ongetwijfeld 'aangepast' worden.
En voor nu: profiteer ervan (als je dat kunt) zolang het duurt.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41

koboy

Heb een idee voor een icon

Sandervans schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:59:
[...]

Dat is dan zeker lekker, en ik was net blij dat bij mijn Hyundai-pas de prijs bij Allego gezakt is van 37 naar 31ct. Wat overigens nog steeds een prima prijs is.
Dat is dan zeker op een concessie paal van Allego..... Voor zo ver ik hier kan zien is Allego hier nog steeds £@&#+ duur, maar heb geen zin om Hyundai te spekken met een maand abbo geld om er dan achter te komen dat ze nog steeds gewoon CPO rekenen.
Kun je kijken wat de paal op de Gabriel Metzustraat 4 in Leiden kost?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
koboy schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:30:
[...]

Dat is dan zeker op een concessie paal van Allego..... Voor zo ver ik hier kan zien is Allego hier nog steeds £@&#+ duur, maar heb geen zin om Hyundai te spekken met een maand abbo geld om er dan achter te komen dat ze nog steeds gewoon CPO rekenen.
Kun je kijken wat de paal op de Gabriel Metzustraat 4 in Leiden kost?
same here, i feel you. mag ik meeliften op de info die je krijgt? ik zit hier ook in een niet concessie allego gebied. woonachtig in het dorp naast je ( alphen )

ik wou ook even kijken , maar ik kan geen tarieven zien voordat in mn VIN nummer, mijn CC-card en alles heb gegeven aan ze

ik wil het dan wel voor kia-charge. maar hyundai=KIA en KIA=hyundai

[ Voor 4% gewijzigd door murky123 op 07-02-2025 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 13:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiX456r-MDLc6WQpSDlHmkf5Sq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAjXPnIL64iQc5kUbOGUo8xG.jpg?f=fotoalbum_large

BMW heeft de "plakboete" tussen 23.00 en 07.00 bij Allego gewoon snachts meegeteld.

Heb contact opgenomen met BMW, want dit lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
True schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:22:
[...]

Ik heb het nog even getest bij mijn Volkswagen ID.7 aan een laadpaal van werk (dat weet de auto overigens niet) ik betaal er indirect gewoon voor met de laadpas (van werk), maar bij een factuur wordt er door Shell Recharge wat weggestreept.

Enfin zo rond 13.00 was de auto op 80% SoC, dit is ook het doel om naar toe te laden.
Omstreeks 13.15 heb ik meermaals in de VW app voor 30min de auto voorverwarmd (interieur niet accu, voor degenen die mogelijk denken dat dat kan via de VW app) op 21,5C (zone: beide voorstoelen), stuurverwarming + stoelverwarming (zone: beide voorstoelen).
Ik heb een aantal keer in die lopende 30 minuten het voorverwarmen kortstondig gestopt en opnieuw gestart (puur om langer dan 30min te kunnen voorverwarmen).
De SoC zakte om omennabij 13.45 van 80% naar 79%.
Om ongeveer 14.24 vond mijn ID.7 het prettig om weer een procentje te laden waar die na 6 minuten mee klaar was.

In de grafieken is dan ook mooi te zien dat ik lekker aan het verwarmen was, dat de auto op dat moment geen stroom trok vanuit de laadpaal en toen het batterijpercentage zakte naar 79% hij er nog 45 minuten over moest doen om daadwerkelijk weer te gaan laden.

Kortom in de Volkswagen ID.7 lijkt het er duidelijk op dat verwarmen altijd vanuit de accu komt en gebaseerd op de laadinstellingen er dan weer opnieuw (binnen dezelfde laadsessie) wordt bijgeladen. Je kunt er niet van op aan dat die netjes je %-target aanhoudt tijdens het klimatiseren.

[Afbeelding]
Fun fact (not) tijdens het eerste paarse 'notReadyForCharging' balkje gaf de VW app ook éénmalig een foutmelding dat laden niet mogelijk was, geen idee waarom.

Eigenlijk wil ik nog een ander testscenario af: het target SoC aanpassen naar 90% (éénmalig) en kijken of die dan bij klimatiseren zakt nara 89% en dan wel zelf wilt gaan laden opnieuw naar 90% en niet dan terug gaat naar de standaard 80% en pas onder de 80% weer gaat laden naar 79%. Dit zou voor een voorbereiding voor een lange rit wel nadelig kunnen zijn bij grote temperatuurverschillen waarbij het klimatiseren echt een behoorlijke impact heeft op de SoC.

Edit:
Zojuist zakte de SoC weer naar 79% en nu begon die wel direct met laden. Hier kan ik geen pijl op trekken.
Thnx voor de testen en je bericht. Geruststellend dat met een ruime 30min laden je maar 1% hebt verbruikt 😜 Nou weet ik niet wat de totaal capaciteit is, maar dat is dan niet zoveel. Pas deed ik 5 minuten voorverwarmen en de auto was volledig ontdooid en verwarmd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd001
hjs schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Echt, als de aanbieders van de fossiele meuk zo met hun klanten om zouden gaan was het de opening van het 8 uur journaal :(
Hier nog 1. Kijk vandaag naar de tarieven, idd 51 cent ineens. Net 2x geladen. Dus nu maar een Electroverse pas besteld. Ik heb een vermoeden dat de paal duurder is geworden en dat pas aanbieders die verandering wisselend qua tempo doorvoeren.
Pagina: 1 ... 197 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2