[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 21:43

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Nl-jeff schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:59:
Dat is juis het issue wat ik afgelopen zomer heb ervaren bij een dynamisch contract, (easyenergy): nagenoeg 0,0€ terug krijgen voor de terug geleverde stroom want op dat moment was de prijs ook niet hoog. frustrerend is dat wel want het heeft een zekere invloed op de terugverdientijd van de investering
Dan zou het juist handig zijn je auto als accu te kunnen gebruiken. Opladen wanneer het goedkoop is, terugleveren wanneer het duur is.

Mijn broer in Nieuw-Zeeland heeft dat voor elkaar met afgeschreven accu’s uit een noodstroomsysteem van een ziekenhuis. Hij is handig met electronica en programmeren. gebruiken van zijn auto-accu (CHadeMO) is (nog) te duur om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:08
kx22 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:21:
[...]

Dat begrijp ik, maar ze salderen toch?
En als je een vast contract heb, zijn de huidige terugleveringstarieven ook vaak maar 10-15cent per kWh.
Dus echt veel verschil is er niet.
Gaat wat offtopic hier. Maar echt salderen kun je het bij iets als Tibber niet noemen. Niet zoals bij een “normaal” contract. Bij een vast contract maakt de teruglever vergoeding niet uit zolang je maar meer verbruikt dan opwekt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Zou er geen markt zijn voor een app en een pasje van een MSP (Mobility Service Provider) en/of een CPO (Charge Point Operator) met dynamische prijzen? Met name handig voor AC-lade in de nacht. Wel lekker wanneer de zon schijnt, maar vervelend om naar buiten te moeten in een storm.

Dat Slim Laden appje, wat ik had is alleen handig voor een eigen laadpaal met dag- en nachttarief, waar overigens maar weinig verschil in zit. Voor de optie dat het netwerk gebalanceerd wordt (korting van 0,5 ct /kWh) kom ik sinds 1 januari niet meer in aanmerking. Verkeerde energieleverancier (wat gek is, want ik zou denken dat het de netbeheerder is, die dat regelt).

GreenCaravan maar een een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Hoe werkt dat laden met die Jaguar app eigenlijk als je nog geen pas hebt?
Werkt dat ook op een Total Energie/Greenflux paal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:04
Kreeg net een mail van Plugsurfing terug:
-------------------
Dear Mr. Kx22,

Thank you for contacting Plugsurfing Support. My name is Alberto, and I am glad to help you.
Kindly bear in mind that Jaguar customers should contact their dealership in order to request an RFID card.
Please contact your dealership to request an RFID card.
Don't hesitate to contact us if you require further assistance.

Kind Regards,
Alberto
------------------

Dus kans dat de RFID die je hebt besteld bij plugsurfing normale account het niet gaat doen.

@Malarky @Gunner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 20:34
Jan Lelie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:29:
[...]

Minimaal 50 euro per land per jaar. Onze administrateur (kleine coöperatie met een man in Italië) begint er niet aan.

https://www.belastingdien...r_kunt_u_een_verzoek_doen
Voor 50 euro zou ik dat ook niet doen, maar voor paar honderd euro wil ik wel eens per jaar een digitaal formuliertje invullen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Mij hemel. Dat bedoel ik dus. 6 jaar terug een luxe uitgevoerde benzine Up (broertje) gekocht voor 13K nieuw (niet eens showroom model), instappen kon al rond 10K. Nu is allergoedkoopste auto (in EV only tijdperk per 2025-2030): 30K. De e Up is wel een heel fijne kleine auto overigens, qua comfort (oa door zwaarder uitgevoerd onderstel ed) en de typische elektrisch vs ICE eigenschappen het beste wat je kan wensen in A segment. Maar op zich goed te horen dat ie weer bestelbaar is, mondjesmaat. ;) denk dat je voor dit bedrag beter naar de Corsa / e208 / MG kan kijken.

De ID1 zal ook wel 30K worden vrees ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
davidov2008 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:06:
[...]

Mij hemel. Dat bedoel ik dus. 6 jaar terug een luxe uitgevoerde benzine Up (broertje) gekocht voor 13K nieuw (niet eens showroom model), instappen kon al rond 10K. Nu is allergoedkoopste auto (in EV only tijdperk per 2025-2030): 30K. De e Up is wel een heel fijne kleine auto overigens, qua comfort (oa door zwaarder uitgevoerd onderstel ed) en de typische elektrisch vs ICE eigenschappen het beste wat je kan wensen in A segment. Maar op zich goed te horen dat ie weer bestelbaar is, mondjesmaat. ;) denk dat je voor dit bedrag beter naar de Corsa / e208 / MG kan kijken.

De ID1 zal ook wel 30K worden vrees ik zo.
Er is ook nog de Dacia spring - Vanaf € 21.750,- en de renault twingo vanaf € 24.190,00 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:12

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

kx22 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Van een auto?!
Ok ik snap het bij een mobiel, want daar heb je emails, passwords en bankpassen.
Nu ben ik wel benieuwd wat voor telefoon je hebt 😂
Samsung. Al mijn wachtwoorden zitten in KeePass

[ Voor 6% gewijzigd door niki_lauda op 08-01-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
The__Virus schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:37:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste daling te zien gaat zijn. Thuis laad ik sinds kort weer voor minder dan 30ct/kWh, soms zelfs onder de 20 (dynamisch tarief). De energieprijzen zijn behoorlijk gedaald, ondanks dat de BTW weer omhoog is gegaan én de energiebelasting bijna is verdubbeld.
offtopic:
daar hoor je maar weinig over. Bizar dat we complexe systemen als een prijsplafond instellen en de energiebelasting vervolgens enorm omhoog gooien. Bizarre werkverschaffing.

Op laadpalen is de belasting veel minder toegenomen, daar zit nog een korting op voorlopig. Maar daar zie je dus weinig van terechtkomen. Kwalijke zaak, dit vraagt ook om overheidsingrijpen.
Mijn leverancier (Bolt energy in België) heeft de prijzen deze maand toch een heel stuk verlaagd, zowel voor gas als electriciteit.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb al veel gelezen in dit forum, maar toch even een vraag, Als je nu max 2 x per maand bij shell of fastned DC ca. 30kwh per sessie laadt welke pas is dan het voordeligste? Welke raden jullie aan? Maingaus voor fastned en shell recharge voor shell?

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Supershiva schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:29:
Hoe werkt dat laden met die Jaguar app eigenlijk als je nog geen pas hebt?
Werkt dat ook op een Total Energie/Greenflux paal?
Als de paal laden via de app ondersteund kan het zonder pas (is een filter in de app). Een oudere paal in de wijk bij mij viel toen af dus hij moet wel recenter geplaatst zijn

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Gerardus1956 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:10:
[...]

De toekomst gaat echt worden het thuisladen en zoals geschreven met een dynamisch tarief.
probleem is dat er veel mensen zijn die met de beste wil ter wereld NOOIT thuis zullen kunnen laden. Ik schat in 60% van de bevolking minimaal.
Oorzaak:
  • Geen ruimte op eigen terrein voor de auto
  • Eigen terrein niet eens bereikbaar met een auto
  • Gemeenten die wel stoepgoottegels willen toestaan meer geen parkeerplekreservering toepassen zodat de overbuurman altijd en eeuwig naast de kabelgoottegel staat
  • gemeenten die een kabel over de stoep nu eenmaal pertinent verbieden en er ook op handhaven
  • woonachtig in een wooncomplex met parkeergarage/terrein waarvan de VVE of eigenaar geen laadpaal toestaat en niet wil meewerken daaraan
Ik zie thuisladen dus zeker niet dé toekomst worden! Dat is gewoon praktisch gezien niet mogelijk!

Ik zie nog eerder dat de leaserijder op kantoor of bij klanten kan laden, en thuis niet meer laad. Ikzelf bijvoorbeeld moet thuis minimaal 250 meter naar een laadpaal waar een teslaadpaalklever nogal eens de plekken bezet houd, en laad als ik op kantoor ben de wagen tot 100%, kom ik met 80% thuis en kan daarna de volgende dag gewoon zonder bijladen 80% van mijn ritjes naar klanten gewoon doen.
Bij klanten ook weer bijladen is vaak mogelijk, en anders op de terugweg een snellader, en weer met 80-9-% thuiskomen. Is zeker haalbaar.
In 10% lukt dat niet en mag ik de laadpaal opzoeken als die niet al vol bezet is.

Overigens wil onze gemeente geen laadpaalaanvragen meer honoreren, ze vinden dat ze zelf wel kunnen beslissen waar die komen en vervolgens zijn er in heel 2022 als gevolg daarvan wel 18 laadpalen bijgekomen in de hele gemeente Haarlemmermeer. 205.000 inwoners over 206 km2 met 26 woonkernen, totaal nu bijna 800 laadpalen en 3 snelladers. Dat lijkt veel (800) maar er zijn dorpen en wijken die geen laadpaal hebben of ver uit de buurt. Zwanenburg bijvoorbeeld kent met 12000 inwoners nu 7 laadpalen, sommigen moeten daardoor meer dan 1200 meter lopen.
Tegelijk zijn er wijken waar de laadpalen een bezettingsgraad van 60% kennen doordeweeks en 80% in de weekeinden, met name in de avonden en nachten is bijna alles bezet.
Volgens de gemeente staan er voorlopig genoeg palen (gebaseerd op een rapportje uit 2019).

[ Voor 58% gewijzigd door ron65 op 08-01-2023 20:55 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Tommie12 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:40:
[...]

Mijn leverancier (Bolt energy in België) heeft de prijzen deze maand toch een heel stuk verlaagd, zowel voor gas als electriciteit.
The_Virus bedoelt specifiek prijsverlagingen op publieke laadpalen. Daar stijgen de afgelopen maanden de prijzen namelijk explosief met 50-80%. Met een dynamisch contract kan je thuis ook in Nederland al profiteren van de lagere prijzen hier. Al hebben de meeste mensen een variabel contract dat maar eens per 3/6 maanden van prijs wijzigt die zullen nog even moeten wachten.
gjcvro schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:18:
[...]

Er is ook nog de Dacia spring - Vanaf € 21.750,- en de renault twingo vanaf € 24.190,00 8)
Das waar, maar wel 1/3 minder accu&bereik en qua bouw toch allemaal wat minder. Niks mis mee voor puur stadswagentje. Maar huidige Nederlandse automarkt wordt gedomineerd door A/B segmenters, waarmee ook regionale ritjes gemaakt worden, dat gaat je met deze capaciteit zeker in de winter niet goed lukken. Dan moet werkelijk op elke plaats waar je wil wezen een laadpaal beschikbaar zijn, en kan je na paar jaar EV rijden wel zeggen dat niet het geval is/ gaat zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door davidov2008 op 08-01-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Nee klopt, was laatst in mijn geboortedorp, stopt een auto naast me en de man begon met "ik heb misschien een rare vraag, ik zoek een laadpaal" puur mazzel dat ik uit nieuwsgierigheid al eens had zitten zoeken en dat ik wist waar de enige paal in een straal van 5 kilometer stond. De paal die hij dacht te vinden was van de buurman die hem per ongeluk een tijdje had opengesteld voor publiek laden. Inmiddels niet meer en met 4kW ga je ook niet vrolijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
davidov2008 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:52:
Dan moet werkelijk op elke plaats waar je wil wezen een laadpaal beschikbaar zijn, en kan je na paar jaar EV rijden wel zeggen dat niet het geval is/ gaat zijn :P
Ach, vaak is het al voldoende als er een stopcontact is. :).

Ik had afgelopen kerst in Zwitserland ook geen laadpaal in straal van ruim 5km. En de 4 die daar wel stonden toch vaak bezet. Heb me echter prima gered met de granny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb 2 EVBox 1fase 3.7kWh palen in de wijk. Elke app snapt dat dat nu 27ct met 21% btw is. Behalve de app van EVbox die toont nog 24ct met 9% btw. Misschien heeft ENGIE het ookopgegeven met het zwaar verliesgevende EVBox…

Maar die palen worden sinds 2023 elke dag gebruikt, daarvoor nooit. Niet elke Nederlander heeft toevallig de Jaguar app op zijn telefoon. Als ik een hele avond+nacht kan laden voor mij op zich ook afdoende.

Als de andere goedkope opties afvallen wil ik best regelmatig 1fase laden voor 27ct.

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 08-01-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Gunner schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Als de paal laden via de app ondersteund kan het zonder pas (is een filter in de app). Een oudere paal in de wijk bij mij viel toen af dus hij moet wel recenter geplaatst zijn
Tnx, had die filter nog niet gezien!
Andere palen hier in de wijk zouden via de app moeten werken, degene die vlak bij ons huis wordt gezet zou dan ook moeten werken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Supershiva schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:39:
[...]

Tnx, had die filter nog niet gezien!
Andere palen hier in de wijk zouden via de app moeten werken, degene die vlak bij ons huis wordt gezet zou dan ook moeten werken lijkt me
De TotalEnergies in mijn wijk ondersteunen geen van allen app laden. En ik heb een account bij ongeveer alle mogelijke apps. Zelfs niet met de app van TotalEnergies (Chargepoint)

Maar met de app van het Italiaanse Enel X werkt het wel. Dat snap ik dan niet. Is toch erg onlogisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:21
Malarky schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:44:
[...]

De TotalEnergies in mijn wijk ondersteunen geen van allen app laden. En ik heb een account bij ongeveer alle mogelijke apps. Zelfs niet met de app van TotalEnergies (Chargepoint)

Maar met de app van het Italiaanse Enel X werkt het wel. Dat snap ik dan niet. Is toch erg onlogisch.
palen van total/greenflux kun je starten met charge assist app.

voor evbox palen het beste "laadpaal app" downloaden, zo heet het ja, is voor het netwerk van evbox/engie/equans

[ Voor 3% gewijzigd door Coasterfreak op 08-01-2023 21:50 ]

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
[...]

Bij Enel heb je een virtuele pas die met NFC werkt toch?
Dat is eigenlijk hetzelfde als een normale plastic pas, die zit echter dan in je telefoon.
En is technisch dus niet hetzelfde als het laden starten/stoppen met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

eltron schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:05:
[...]

Dat is eigenlijk hetzelfde als een normale plastic pas, die zit echter dan in je telefoon.
Dat ondersteund Apple toch niet? De juicepass werkt ook op ruime afstand van de paal, dus het kan geen NFC zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:13
Kom net weer uit Italië met de id3. Ik begin Duitsland steeds minder te waarderen, afgelegen laadplekken vaak, verouderde ionitys en vanuit Italië voor de grens van Nederland zit ik altijd te kitten met het vinden van laders langs de snelweg, daar heb ik in de laadwoestijn vanuit Parijs minder last van.

Zwitserland en Noord Italië zijn prettiger imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
  • Laatst online: 03-09 11:21
mrme12345 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:34:
Heb al veel gelezen in dit forum, maar toch even een vraag, Als je nu max 2 x per maand bij shell of fastned DC ca. 30kwh per sessie laadt welke pas is dan het voordeligste? Welke raden jullie aan? Maingaus voor fastned en shell recharge voor shell?
Goedkoper nog is Enel X Juicepass bundel van 70 kwh. Is een maand geldig en kan snelladen bij Ionity en Allego en sommige Shell. Fastned helaas niet. Voor meer info over Enel X even bovenaan in de zoekbalk invoeren van dit topic.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov2008
eltron schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:05:
[...]

Virtuele NFC pas van Enel x werkt sws niet (als NL gebruiker), hebben volgens mij div andere tweakers al geprobeerd, gezien de problemen die er soms waren om een fysieke pas te verkrijgen.
(En idd voor iPhone zou t überhaupt onmogelijk zijn gezien de NFC lock in.)

Het klopt Enel X kan best veel palen op afstand bedienen, waarom deze in andere apps soms niet beschikbaar zijn is mij een raadsel. Enel is wel een energiegigant (€80 mrd omzet, ter vergelijking Vattenfall AB €16 mrd) en er zijn vast goede banden met de Franse buur Total. Wie weet heeft dat er iets mee te maken.

Veder is de app wat buggy maar hè het werkt en de prijs is goed dus… Eigenlijk precies wat je van Italië verwacht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 12:12
mrme12345 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:34:
Heb al veel gelezen in dit forum, maar toch even een vraag, Als je nu max 2 x per maand bij shell of fastned DC ca. 30kwh per sessie laadt welke pas is dan het voordeligste? Welke raden jullie aan? Maingau voor fastned en shell recharge voor shell?
Voor Fastned en Shell Recharge lijkt de Maingau laadpas momenteel het goedkoopst met € 0,59 per kWh, en je kunt de Maingau pas in de Fastned app opvoeren voor Autocharge.
Voor Shell Recharge snelladers zou een Enel X Juicepass laadbundel van 70 kWh voor € 25 (dus € 0,36 per kWh) een optie kunnen zijn, met het risico dat je die misschien niet helemaal opmaakt binnen een maand.

[ Voor 0% gewijzigd door Wesco op 09-01-2023 16:06 . Reden: typo's ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:21
AMARONE schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:46:
Kom net weer uit Italië met de id3. Ik begin Duitsland steeds minder te waarderen, afgelegen laadplekken vaak, verouderde ionitys en vanuit Italië voor de grens van Nederland zit ik altijd te kitten met het vinden van laders langs de snelweg, daar heb ik in de laadwoestijn vanuit Parijs minder last van.

voor de volgende keer ARAL PULSE op je route plannen voor duitsland

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
[...]

Ah jammer... dan wacht ik jou info even af mbt de plugsurfing pas en koppeling aan de jaguar app.
Heel benieuwd of je dan voor 29 cent de kw kan laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:49
Wesco schreef op maandag 9 januari 2023 @ 01:40:
[...]

Voor Fastned en Shell Recharge lijkt de Maingau laadpas momenteel het goedkoopst met € 0,59 per kWh, en je kunt de Maingau pas in de Fastned app opvoeren voor Autocharge.
Voor Shell Recharge snelladers zou een Enel X Juicepass laadbundel van 70 kWh voor € 25 (dus € 0,36 perWh) en optie kunnen zijn, met het risico dat je die misschien niet helemaal opmaakt binnen een maand.
Andere optie is via de ADAC, ik ben daar al weet ik hoe lang lid van ipv ANWB ivm veel betere ondersteuning van meerdere autos, gratis wegslepen vanaf de Nordschleife en ondanks wat prijsverhogingen de laatste jaren toch stuk voordeliger dan ANWB en in NL heb je gewoon de ANWB als partner :-)

Momenteel rekenen zij 38ct AC/48ct DC en vanaf 17-1 as Gaat dat wijzigen naar 51ct AC/DC voor Mobility+/enBW laadpalen en 60ct overige palen. Ionity blijft 79ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Een vraagje over laadpassen.

Ik ben vandaag onderweg en zie dat ik mijn druppel ben verloren die normaal aan mijn sleutelbos zit. Nu ben ik op locatie en heb ik wel wat uren om een oplossing te bedenken, maar voor het einde van de dag ben ik eigenlijk wel een laadoplossing nodig.

Is er een digitale laadpas in de vorm van een smartphone app met nfc die ik direct kan gebruiken zonder dat ik eerst moet wachten op een druppel of fysieke pas ?

Gekoppeld aan creditcard of bankpas oid. Het eerste kwartiertje googlen heeft me nog weinig oplossing geboden. Hopelijk heeft iemand anders hier een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Laatst online: 12-09 21:37

uFx

Temujin schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:00:

Ik ben vandaag onderweg en zie dat ik mijn druppel ben verloren die normaal aan mijn sleutelbos zit. Nu ben ik op locatie en heb ik wel wat uren om een oplossing te bedenken, maar voor het einde van de dag ben ik eigenlijk wel een laadoplossing nodig.

Is er een digitale laadpas in de vorm van een smartphone app met nfc die ik direct kan gebruiken zonder dat ik eerst moet wachten op een druppel of fysieke pas ?

Gekoppeld aan creditcard of bankpas oid. Het eerste kwartiertje googlen heeft me nog weinig oplossing geboden. Hopelijk heeft iemand anders hier een oplossing.
Welke pas is het? Bij Shell Recharge kun je veel laadpalen vanuit de app starten door daar je pas/druppel te selecteren (en dus zonder dat je de druppel nodig hebt. Werkt niet via NFC maar de app start de laadsessie op afstand).

Verder weet ik dat het ook kan met Vattenfall InCharge maar daar is volgens mij de ondersteuning van de laadpalen een stuk beperkter.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

uFx schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:05:
[...]

Welke pas is het? Bij Shell Recharge kun je veel laadpalen vanuit de app starten door daar je pas/druppel te selecteren (en dus zonder dat je de druppel nodig hebt. Werkt niet via NFC maar de app start de laadsessie op afstand).

Verder weet ik dat het ook kan met Vattenfall InCharge maar daar is volgens mij de ondersteuning van de laadpalen een stuk beperkter.
Zelf maak ik normaal gesproken gebruik van Elec2go.

De palen die ik hier op mijn huidige locatie heb staan waar ik vandaag ben hebben geen QR code erop staan. Zijn gewoon 11kw evbox palen die ik normaal gesproken met mijn nfc druppel start.

Bij voorkeur vind ik een oplossing die hier bruikbaar is, anders zal ik als laatste redmiddel later langs de snellader moeten gaan waar shell recharge waarschijnlijk een mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Supershiva schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Ah jammer... dan wacht ik jou info even af mbt de plugsurfing pas en koppeling aan de jaguar app.
Heel benieuwd of je dan voor 29 cent de kw kan laden
Op zich zou ik die pas ook wel interessant vinden, maar je kan nu toch al checken of je via de app kan laden (d.m.v het filter gebruiken zoals ik gister zei?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Gunner schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:12:
[...]

Op zich zou ik die pas ook wel interessant vinden, maar je kan nu toch al checken of je via de app kan laden (d.m.v het filter gebruiken zoals ik gister zei?)?
via de jaguar app komen alle Total Energie/Greenflux palen hier in de buurt in aanmerking voor laden via de app.

De ervaring van @Malarky is helaas anders.
Hij krijgt geen laadsessie via de app gestart op de Total Energie/Greenflux palen bij hem in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Supershiva schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:14:
[...]

via de jaguar app komen alle Total Energie/Greenflux palen hier in de buurt in aanmerking voor laden via de app.

De ervaring van @Malarky is helaas anders.
Hij krijgt geen laadsessie via de app gestart op de Total Energie/Greenflux palen bij hem in de regio.
Uit zijn verhaal werd me niet duidelijk of dat filter dat bv aangaf dat het wel zou moeten kunnen maar dus in de praktijk niet werkte :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Gunner schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Uit zijn verhaal werd me niet duidelijk of dat filter dat bv aangaf dat het wel zou moeten kunnen maar dus in de praktijk niet werkte :)
Nee het filter in de Jaguar app werkt correct. De palen kunnen niet geladen worden via Apps. Tenzij via Juicepass en Charge Assist (Greenflux) apps.

Heb afgelopen 48u met het app-laden-filter in meerdere steden voor 29ct geladen. Oa in Amsterdam, Rotterdam en Gorinchem, Krimpenerwaard werkt het goed. Ook dure Allego palen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 09-01-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Malarky schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Nee het filter in de Jaguar app werkt correct. De palen kunnen niet geladen worden via Apps. Tenzij via Juicepass en Charge Assist (Greenflux) apps.
Sorry het is me nog niet helemaal duidelijk.

de app zegt dat laden via de app zou moeten werken maar in de praktijk werkt dat niet?
Of de app filtert die palen al uit?

Gister bij mijn recent geplaatste paal in de wijk van Total werkte het dus via de app prima. Die filterde dus één paal wel uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Gunner schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:32:
[...]

Sorry het is me nog niet helemaal duidelijk.

de app zegt dat laden via de app zou moeten werken maar in de praktijk werkt dat niet?
Of de app filtert die palen al uit?

Gister bij mijn recent geplaatste paal in de wijk van Total werkte het dus via de app prima. Die filterde dus één paal wel uit.
De app werkt dus perfect. De palen waar de app zegt dat je kan laden kan je ook echt laden via de app voor 29ct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Malarky schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:34:
[...]

De app werkt dus perfect. De palen waar de app zegt dat je kan laden kan je ook echt laden via de app voor 29ct
Precies zo had ik het toch goed gelezen. dus @Supershiva kan het gewoon in de app checken. De RFID-pas is een leuke extra maar niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

edit

[ Voor 102% gewijzigd door Gunner op 09-01-2023 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

eltron schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:40:
[...]

Voor 50 euro zou ik dat ook niet doen, maar voor paar honderd euro wil ik wel eens per jaar een digitaal formuliertje invullen.
Bij 20 procent btw is dat minimaal 250 euro opladen. En het zou me verbazen wanneer je in Italië iets voor elkaar krijgt bij de belastingen met een digitaal formuliertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 10:18
Temujin schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:00:

Chargepoint+ heeft een applewallet card mocht dat nog interessant zijn (al heb ik die niet zelf getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjan Rietveld
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-07 12:20
Ik heb nu twee keer opgeladen met de juicepass app aan een Allego paal. Het valt mij op dat hij de auto niet helemaal vol laad. Op de paal zag ik dat het laden gepauzeerd was, terwijl hij in de app nog aangaf: 'Charging'.

Is dit een issue van paal, app of auto (MG ZS EV mk1)

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:46
Jan Lelie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Bij 20 procent btw is dat minimaal 250 euro opladen. En het zou me verbazen wanneer je in Italië iets voor elkaar krijgt bij de belastingen met een digitaal formuliertje.
De verwerking gaat via een uniform, internationaal portaal en de regels zijn binnen de EU bepaald. Neemt niet weg dat er toch nog verschillen zijn in de regels die landen hanteren. Ik heb er eens een poging aan gewaagd voor Duitse en Franse BTW maar het is een crime. Élke factuur moet worden opgeladen en nagenoeg standaard is dat er per factuur een verzoek tot nadere inlichtingen komt (omdat dit verzoek tijdrekkend werkt omdat daarmee de behandeltermijn wordt opgeschort). Dat verzoek én het antwoord zijn in de taal van het betreffende land. Dan is het makkelijker om de BTW in de kosten weg te boeken. Dan krijg je alsnog 30-50% terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20

kaanmijo

Picobello B.V.

Misschien een stomme vraag, maar weten jullie wanneer Shell Recharge facturen gaat sturen? Ik heb vrijwel de hele maand december geladen via die pas bij Shell (of Community palen) zelf en ik zie die laadsessies ook gewoon in de Recharge app. De facturen (en ook de afschrijving) is nergens te vinden. Doen ze dit 1x per maand ofzo? En zo ja; op welke dag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov2008
kaanmijo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:14:
Misschien een stomme vraag, maar weten jullie wanneer Shell Recharge facturen gaat sturen? Ik heb vrijwel de hele maand december geladen via die pas bij Shell (of Community palen) zelf en ik zie die laadsessies ook gewoon in de Recharge app. De facturen (en ook de afschrijving) is nergens te vinden. Doen ze dit 1x per maand ofzo? En zo ja; op welke dag?
Ja Shell en zo’n beetje alle laadpasaanbieders factureren 1x per maand , ik krijg rond de 20ste van de maand de factuur van de vorige maand. Je kan overigens in de Shell app zien wat je maandelijkse kosten waren. Onder Account , Laadgeschiedenis en dan Filter bovenaan op vorige maand. Dat is vrijwel direct na het laden ge-update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:15
Malarky schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:07:
Voor iedereen die zijn MAINGAU pas niet aan Fastned gekoppeld krijgt: Ik had dat probleem ook en gokte op dat eenmalig de MAINGAU pas gebruiken aan een gewone laadpaal ('activeren') deze wellicht op actief zou zetten.

Dat is dus inderdaad zo. Na afronden van mijn laadsessie (sessie zichtbaar in MAINGAU app kan uurtje duren) op een gewone paal kon die wel toegevoegd worden in de Fastned app.
Ik heb mijn Maingau laadpas al jaren en gebruik hem met enige regelmaat en zonder problemen maar krijg hem ook niet gekoppeld als betaalmiddel in de Fastned app. De pas wordt wel geaccepteerd bij de snellader maar niet als betaalmiddel in de app, dat is toch vreemd. Probleem zit m.i. eerder bij Fastned dan bij Maingau want ter plekke laden met de laadpas gaat wel en ook bij andere aanbieders. Ik heb het probleem maar voorgelegd bij Fastned, ben benieuwd.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
eltron schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Bedankt, ik heb inmiddels de Flat Large aangeschaft.
Blijkt daar Italiaanse btw op te zitten (22%). Ex btw komt het dan uit op 25,4ct/kWh. Nu nog uitvogelen hoe ik de Italiaanse btw terug kan vragen.
Ik heb hier eerder iets over geschreven: JanHenk in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Levering van elektriciteit is de levering van een goed en is belast in het land van afname. Als in Nederland wordt geladen, dient er 21% NL'se btw in rekening te worden gebracht. Ongeacht de locatie van de MSP.

Het probleem is hier dat een laadbundel (waarschijnlijk) wordt gezien als het verrichten van een dienst en niet als de levering van een goed. Voor diensten dient de btw te worden verlegd naar de afnemer (ICP) als deze een (als zodanig handelende) btw ondernemer is. Als de afnemer geen btw ondernemer is, moet het tarief van de plaats van de dienstverlener (i.c. Italië) in rekening worden gebracht. En dat is dus gebeurd.

Je kunt geen (buitenlandse) btw terugvragen die verlegd had moeten worden. Je kunt de MSP vragen om de btw naar je te verleggen, maar terugvragen van btw op een dienst kan niet.

Je kunt het proberen, maar hou er rekening mee dat je verzoek wordt afgewezen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Malarky schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Dan kan Coolblue interessant voor je zijn, met 44ct/kWh: Malarky in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Hoewel: "Het is momenteel niet mogelijk om een Coolblue Laadpas aan te vragen." doet dit formulier het gewoon: https://www.coolblue.nl/laadpalen/laadpas-aanvragen. Kreeg de melding: "Je ontvangt je laadpas binnen 3 werkdagen thuis."
Heb hem vrijdag toen ik deze link zag direct aangevraagd , hebben hem blijkbaar vandaag verzonden krijg ik via de mail.

Moet zeggen via de publieke paal op me werk scheelt dat best.

44 cent vs 55 cent. :)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Gunner schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:45:
[...]

Ja, via de Jaguar app natuurlijk een abo genomen. maar dat is uiteindelijk een schilletje rondom de Plugsurfing app. Pas kan je nog steeds niet bestellen maar volgens mij kan je gewoon bij Plugsurfing een pas bestellen en die koppelen via de Jaguar app. De koppelingsoptie is er i.i.g

Ik heb het zelf niet nodig, want de palen die ik wil gebruiken ondersteunen laden via de app.
Zo'n blanco plugsurfing pas kost wel €10,- eenmalig bij Plugsurfing maar ik denk idd ook dat dat werkt. In theorie kan je dan ook op alle palen die niet met app te enablen zijn gewoon laden met dit abbo.

Even zelf getest: Ik heb 8 van die ID's maar deze zijn allemaal reeds geactiveerd. Nadat ik eentje had disabled en daarna probeerde te activeren bij Jaguar of Land Rover kreeg ik een foutmelding, dus ik denk dat het echt een niet-eerder-geregistreerde laadpas moet zijn.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Over die JAG-RFID, die gaat niet meer komen (voor niemand). Dealers hebben ze niet meer en krijgen ze niet meer.
kx22 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:31:
Kreeg net een mail van Plugsurfing terug:
-------------------
Dear Mr. Kx22,

Thank you for contacting Plugsurfing Support. My name is Alberto, and I am glad to help you.
Kindly bear in mind that Jaguar customers should contact their dealership in order to request an RFID card.
Please contact your dealership to request an RFID card.
Don't hesitate to contact us if you require further assistance.

Kind Regards,
Alberto
------------------

Dus kans dat de RFID die je hebt besteld bij plugsurfing normale account het niet gaat doen.

@Malarky @Gunner

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
marteltor schreef op zondag 1 januari 2023 @ 23:25:
Ik heb een Eneco laadpas en kan die in de Smoov app toevoegen. Handig, want zo kan ik ook het laden starten met de app als ik de laadpas niet mee heb. Weten jullie van nog meer apps waarbij dat kan? Dus dat je de charging naar je bestaande laadpas laat gaan...
Geen reacties op het forum hier vooralsnog. Mijn eigen onderzoekje is dat het kan met Fastned, Smoov (Allego) en Charge Assist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 19:37
Hachy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Zo'n blanco plugsurfing pas kost wel €10,- eenmalig bij Plugsurfing maar ik denk idd ook dat dat werkt. In theorie kan je dan ook op alle palen die niet met app te enablen zijn gewoon laden met dit abbo.
Ik had nog een niet gebruikte liggen.
Helaas werd deze ook niet geaccepteerd.
Was er wel eentje die al 2 jaar in de la lag, dus niet gezegd dat een verse niet werkt ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Bula schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:09:
[...]

Ik had nog een niet gebruikte liggen.
Helaas werd deze ook niet geaccepteerd.
Was er wel eentje die al 2 jaar in de la lag, dus niet gezegd dat een verse niet werkt ;-)
Topper die je bent. Geloof absoluut niet dat unbranded zou werken, maar ik hoor graag het tegendeel bewezen van iemand. Nu onze topicstarter deze actie aan de grote klok heeft gehangen is één ding zeker: deze deal haalt het einde van 2023 niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
fewips schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:52:
[...]

Topper die je bent. Geloof absoluut niet dat unbranded zou werken, maar ik hoor graag het tegendeel bewezen van iemand. Nu Maarten deze actie aan de grote klok heeft gehangen is één ding zeker: deze deal haalt het einde van 2023 niet ;-)
Wie is maarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 13:46
fewips schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:52:
[...]

Topper die je bent. Geloof absoluut niet dat unbranded zou werken, maar ik hoor graag het tegendeel bewezen van iemand. Nu onze topicstarter deze actie aan de grote klok heeft gehangen is één ding zeker: deze deal haalt het einde van 2023 niet ;-)
Unbranded?
Het is een plugsurfing kaart toevoegen aan een plugsurfing gelieerde app.... 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

gremsems schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:00:
[...]

Unbranded?
Het is een plugsurfing kaart toevoegen aan een plugsurfing gelieerde app.... 🤷
Die JAG-kaarten uitdelen via de dealers was expres zodat het "moeilijk" was om te doen wat we hier nu aan het doen zijn ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Moet jij zijn want jij noemde de Jaguar app als eerste. En ik zo brutaal om als Tesla rijder die app te installeren in afwachting op mijn BMW VIN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Maarten Hachmang, de oprichter van laadpastop10.nl. Oftewel @Hachy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Toch wel jammer dat commerciële initiatieven elke keer hier de tips vandaan halen en vervolgens trekt de provider de aanbieding in.

Zelfde verhaal gebeurde met bonnet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Wolly schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:42:
[Embed]

Toch wel jammer dat commerciële initiatieven elke keer hier de tips vandaan halen en vervolgens trekt de provider de aanbieding in.

Jah door het groots buiten Tweakers te delen weet je zeker dat het binnen een week over is.

Zullen we beloven dat we het laden van de LandRoverCharging app dan hier onder ons houden?

Als laadpastop10 dan nog wat tweetjes over die juicepass voor 31ct eruit knalt is iedereen blij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ2BismNTCq1koT-aacGf9ufD7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iB8kutF7nLnbxwoULXUEkaZb.jpg?f=fotoalbum_large

Die 24ct bij EVBox 3.7kwh palen (Evbox Everon app + creditcard) wordt hopelijk ook niet te bekend. Er zijn best nog wat van die palen in Nederland maar laden duurt nogal lang, dus hoop de palen hier in de wijk niet met teveel mensen delen. Tot 2023 zag je er ook niemand meer, maar ik ben er blij mee. Toen ik in 2015 begon met elektrisch laden elke dag had ik niet anders dan deze palen in de wijk.

Maar mijn mede Tweakers die zo’n stoffige paal nog in de buurt hebben staan kan ik het niet onthouden.

[ Voor 45% gewijzigd door Malarky op 09-01-2023 22:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24
marteltor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:08:
[...]

Geen reacties op het forum hier vooralsnog. Mijn eigen onderzoekje is dat het kan met Fastned, Smoov (Allego) en Charge Assist.
Ik had je eerste post gemist, sorry ;) Maar om het rijtje aan te vullen: mijn Vattenfall (NL-VAT) en Shell (NL-TNM) passen pakt Smoov ook :)

Enne @Wolly en @Malarky, @Hachy (de topicstarter) is één van de mensen achter laadpastop10.nl, dus lijkt me logisch dat het daar ook gedeeld wordt. Als je niet had gewild dat het bekend was geworden, had je het misschien (hier iig) niet moeten delen? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Sandro! op 09-01-2023 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Jan Lelie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Het proces loopt gewoon via NL belastingdienst.
en Enel Flat Large is € 45 voor 145kW. bij 22% VAT. dus € 8 per bundel, dan zit je na 6 bundels al ongeveer op dat drempelbedrag van € 50. Op jaarbasis zou ik meer dan 30 bundels nodig hebben, dus dat drempelbedrag gaan we halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Sandro! schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:09:
[...]

Ik had je eerste post gemist, sorry ;) Maar om het rijtje aan te vullen: mijn Vattenfall (NL-VAT) en Shell (NL-TNM) passen pakt Smoov ook :)
:)
Ik bedoelde het andersom. Welke apps pakken codes van laadsleutelhangers? Wat dat betreft is Smoov wel fijn, maar die werkt niet bij alle laders.

(Btw Smoov pakt ook Eneco laadsleutel NL-ENE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
[Embed]

Hmm, wist niet dat wat we hier delen ook gelijk zo groot wordt uitvergroot.
Naja, ik heb mijn BMWcharging nog als de prijzen hier gaan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
JanHenk schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Ik heb hier eerder iets over geschreven: JanHenk in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Levering van elektriciteit is de levering van een goed en is belast in het land van afname. Als in Nederland wordt geladen, dient er 21% NL'se btw in rekening te worden gebracht. Ongeacht de locatie van de MSP.

Het probleem is hier dat een laadbundel (waarschijnlijk) wordt gezien als het verrichten van een dienst en niet als de levering van een goed. Voor diensten dient de btw te worden verlegd naar de afnemer (ICP) als deze een (als zodanig handelende) btw ondernemer is. Als de afnemer geen btw ondernemer is, moet het tarief van de plaats van de dienstverlener (i.c. Italië) in rekening worden gebracht. En dat is dus gebeurd.

Je kunt geen (buitenlandse) btw terugvragen die verlegd had moeten worden. Je kunt de MSP vragen om de btw naar je te verleggen, maar terugvragen van btw op een dienst kan niet.

Je kunt het proberen, maar hou er rekening mee dat je verzoek wordt afgewezen.
Ga het zeker proberen.
Er gaat op dit gebied veel mis schat ik zo. Ik zie in elk geval diverse providers hier totaal verschillend mee om gaan: Vaak simpelweg btw van vestigingsland provider, soms btw verlegd, soms btw per land van levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
AMARONE schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:46:

Dat herken ik (gelukkig) niet. Vind het juist plezierig; in Duitsland is mijn ervaring juist dat ik me nergens druk meer om hoef te maken. Als je wilt laden is eigenlijk altijd binnen 10-15km wel een snellader beschikbaar en meestal meerdere stalls. Is mijn ervaring afgelopen kerst op doorreis heen en terug naar Zwitserland.
Je moet soms een klein stukje de snelweg af, maar dat heeft voor mij de pret niet gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Malarky schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:09:
[...]
Dat ondersteund Apple toch niet? De juicepass werkt ook op ruime afstand van de paal, dus het kan geen NFC zijn
Apple zou ik niet weten, heb ik geen ervaring mee, afgezien van airpods pro, en wil ik graag zo houden.
maar zie wel dat je juicepass ook met app kunt bedienen op basis van locatie en geselecteerde laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
eltron schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:14:
[...]

Ga het zeker proberen.
Er gaat op dit gebied veel mis schat ik zo. Ik zie in elk geval diverse providers hier totaal verschillend mee om gaan: Vaak simpelweg btw van vestigingsland provider, soms btw verlegd, soms btw per land van levering.
Dat het veel mis gaat, weet ik wel zeker. Aan jou om ze even te overtuigen…
Ondernemers zijn vaak geen fiscalisten.. :)

(En soms zijn fiscalisten wel ondernemers :+ :p)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
ik wist wel dat audi kut was, maar ze hebben ook nog eens slechte tarieven:
17,65 euro maandtarief en dan nog eens 0,45 AC laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]
Enne @Wolly en @Malarky, @Hachy (de topicstarter) is één van de mensen achter laadpastop10.nl, dus lijkt me logisch dat het daar ook gedeeld wordt. Als je niet had gewild dat het bekend was geworden, had je het misschien (hier iig) niet moeten delen? ;)
Het is toch niet de insteek van dit topic dat tips alhier gedeeld linea recta op de bedrijfswebsite van topicstarter komen?

Als dat zo zou zijn dan had dat ook in de topicstart gestaan als het uberhaupt al toegestaan is op Tweakers om voor zoiets een topic aan te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-09 10:18
offtopic al heb ik zelf geen twitter of iets wat er op lijkt, maar dit forum is openbaar dus voor iedereen inzichtelijk wellicht handig om er in de ts-start iets over neer te zetten zodat als mensen een echt goeie deal hebben er een "members only" tag aan mee kunnen geven? /offtopic

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
[Embed]

Je bedoelt dat tweetje over Jaguar? Het is een beetje een moreel dilemma, aan de ene kant wordt het ontdekte voordeeltje wat minder exclusief, aan de andere kant kunnen meer mensen nu ditzelfde voordeel halen uit het publieke aanbod van -in dit geval- Jaguar.

Het gaat altijd twee kanten op, tips komen via allerlei kanalen binnen, via mail, Twitter, Facebook, Linkedin en soms ook via Tweakers, via DM of random in een publiek topic. Als ze via andere kanelen komen dan worden ze hier ook uitgebreid gedeeld dus zo lang daar een balans in zit vind ik dat niet 'jammer'. Ik ben dit topic niet gestart om een soort exclusief 'voordeel' clubje te beginnen maar om samen de discussieren over alles wat in de TS staat.

Het intrekken van aanbiedingen gebeurde al eerder met Entega en Deutsche Telekom ruim voor ik dit topic was gestart, Tweakers is daar niet exclusief in, hier worden ook zeer regelmatig dingen gedeeld die elders zijn 'ontdekt'.

Je kunt 'ontdekkingen' daarom net zo goed gewoon delen op alle platforms, als iets algemeen bekend wordt dan hou je dat toch niet tegen. Het risico van het niet doen of 'beschermen' van je ontdekkingen is dat mensen zelf ook geen tips meer hier delen.

Ik snap dat mensen het soms jammer vinden dat hierdoor bepaalde foutjes in de markt sneller worden opgelost maar voor iemand die alle marktontwikkelingen jarenlang belangeloos met alle communities deelt vind ik het persoonlijk maken van deze aanpak niet echt chique, zeker niet omdat GoT gewoon een openbaar forum is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 13:46
Hachy schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Je bedoelt dat tweetje over Jaguar? Het is een beetje een moreel dilemma, aan de ene kant wordt het ontdekte voordeeltje wat minder exclusief, aan de andere kant kunnen meer mensen nu ditzelfde voordeel halen uit het publieke aanbod van -in dit geval- Jaguar.

Het gaat altijd twee kanten op, tips komen via allerlei kanalen binnen, via mail, Twitter, Facebook, Linkedin en soms ook via Tweakers, via DM of random in een publiek topic. Als ze via andere kanelen komen dan worden ze hier ook uitgebreid gedeeld dus zo lang daar een balans in zit vind ik dat niet 'jammer'. Ik ben dit topic niet gestart om een soort exclusief 'voordeel' clubje te beginnen maar om samen de discussieren over alles wat in de TS staat.

Het intrekken van aanbiedingen gebeurde al eerder met Entega en Deutsche Telekom ruim voor ik dit topic was gestart, Tweakers is daar niet exclusief in, hier worden ook zeer regelmatig dingen gedeeld die elders zijn 'ontdekt'.

Je kunt 'ontdekkingen' daarom net zo goed gewoon delen op alle platforms, als iets algemeen bekend wordt dan hou je dat toch niet tegen. Het risico van het niet doen of 'beschermen' van je ontdekkingen is dat mensen zelf ook geen tips meer hier delen.

Ik snap dat mensen het soms jammer vinden dat hierdoor bepaalde foutjes in de markt sneller worden opgelost maar voor iemand die alle marktontwikkelingen jarenlang belangeloos met alle communities deelt vind ik het persoonlijk maken van deze aanpak niet echt chique, zeker niet omdat GoT gewoon een openbaar forum is.
Daarnaast blijkt ook dat wanneer het ene voordeel wegvalt er een ander boven komt drijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
Ik heb nogal wat vraagtekens bij de nieuwe Ecotap app (de Easy Charging Quality app). Ik heb geladen op adres Sportlaan 50 te Wognum. Volgens de lijstweergave van de app zou het tarief € 0,32 per kWh zijn. Wat schetst mijn verbazing bij de afrekening: er is € 0,57 per kWh afgerekend.

Contact opgenomen met de helpdesk. Wat blijkt: je kunt de app op 2 manieren gebruiken.
  • De eerste manier is de lijstweergave. Je voert een adres in en ziet welke palen daar en in de omgeving staan. Klik op een paal en je ziet het tarief
  • De tweede manier is de kaartweergave. De kaart laat zien waar de palen staan. Je klikt op een paal en je krijgt een tarief te zien. Deze tweede manier geeft helaas veel foutmeldingen.
Bij bovenstaande laadpaal laat de lijstweergave dus € 0,32 per kWh zien. De kaartweergave laat blijkbaar € 0,57 per kWh zien.

De Ecotap helpdesk zegt nu dus dat je alleen de kaartweergave moet gebruiken, omdat de tarieven van de lijstweergave niet kloppen. Mijn reactie is meteen dat Ecotap de lijstweergave dan moet uitzetten, omdat er nu veel gebruikers zijn die gaan laden met de verwachting dit te doen tegen een bepaald tarief.

Wees dus gewaarschuwd als je de Ecotap-pas wilt gaan gebruiken. Als je in de Easy Charging Quality app een tarief opzoekt, gebruik dan alleen de kaartweergave!

Overigens zijn er in de app ook laadpalen waar de kaartweergave een foutmelding geeft. Je kunt het tarief dan dus nooit weten. De lijstweergave laat dan wel een tarief zien. Besef dan dus dat dit tarief waarschijnlijk niet klopt en dat je daar beter niet kunt gaan laden. Een voorbeeld is adres Geert Scholtenslaan 10 te Wognum. De kaartweergave geeft geen tarief en de lijstweergave geeft € 0,33 per kWh aan.

Ik vind het pure oplichting. Gebruikers een mooi tarief voorschotelen en dan achteraf aangeven dat ik dat gedeelte van de app niet had mogen gebruiken. Een app als deze zou pas in de appstore mogen verschijnen als deze correct werkt en de juiste informatie weergeeft. De vraag is waar ik met een klacht terecht kan. Wellicht bij Consuwijzer.nl van de ACM?

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[Embed]

Ik snap je, maar @Hachy ook. Bonnet werd ook breed gedeeld op Pepper, nog wel groter dan hier denk ik, en op reddit ook voorbij zien komen. Dus het is niet alleen hier op GoT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:46
Gunner schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:17:
[...]

Ik snap je, maar @Hachy ook. Bonnet werd ook breed gedeeld op Pepper, nog wel groter dan hier denk ik, en op reddit ook voorbij zien komen. Dus het is niet alleen hier op GoT.
Inderdaad is de laadwereld groter dan Tweakers.net. Ook op het Duitse Goingelectric.de worden de voordeligste laadopties uitgebreid besproken. Doe er je voordeel mee. Laadpastop10 geeft voor mij van alle opties een fijn overzicht _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Overigens, precies zoals al gedacht:

Dit is wat de EVbox app toont terwijl je aan het laden bent bij een EVBox paal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ2BismNTCq1koT-aacGf9ufD7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iB8kutF7nLnbxwoULXUEkaZb.jpg?f=fotoalbum_large

En vervolgens schrijven ze na afronden van je laadsessie doodleuk 26,6ct/kWh af. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden (9% vs 21% BTW), maar in alle andere markten is dit echt onacceptabel. Het is maar een klein bedrag natuurlijk maar gaat om het principe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6LD-6eADKi4VLOALDzHqhWqY1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prfMyzSVd1VCjEqMo6A8esgq.jpg?f=fotoalbum_large

Het is hun eigen app, hun eigen netwerk, hun eigen laadpalen, ze opereren jarenlang in deze markt, de paal staat er al 7 jaar, ze kunnen zich nergens achter verschuilen. Dat van die BTW wijziging weten ze allang en ze weten ook dat het van grote invloed is op hun product/dienst.

Stel dat je lokale supermarkt zo omging met je terwijl de bon uitgedraaid werd bij de kassa. "Ohjah, jah de echte prijs van onze producten weet je pas als je betaald hebt"

[ Voor 36% gewijzigd door Malarky op 10-01-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
Hier staan een paar allego palen vlakbij.
Zowel via plugsurfing als Numobi: 83ct
Shell: 65 ct...

Gekke prijzen nog in België.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik krijg toch bij een aantal verschillende (snel)laders regelmatig een verbindingsfout onder het laden.
Dus een sessie start, gaat x minuten goed, en dan opeens een verbindingsfout.

Nu heb ik 1 van de aanbieders waar het gebeurd is gemaild en kreeg als reactie:
We denken dat het kan komen door de koppeling van de lader met uw auto. Dat wil zeggen, bij de meeste laders is het van belang om na het insteken van de lader te checken of ze daadwerkelijk goed zitten.
Bij onze laders is dat evenzo, maar omdat het zwaardere laadkabels zijn en er geen ondersteuning is vanuit een grijparm (zoals bij Fastned), kunnen ze uit het laadpunt van de lader ‘glijden’. We raden daarbij altijd aan om de lader na het starten van de laadsessie ook even vast te houden tot u een vergrendelingsklik van uw auto hoort. Dan kan de lader ook niet meer uit positie glijden (wat een signaal voor de lader is dat de sessie succesvol is afgerond, immers waarom wordt de lader er anders ‘makkelijk’ eruit gehaald).
Klinkt plausibel. Ik kan bij Audi (betreft een Etron) pas in maart terecht namelijk.

Iemand hier ervaring mee?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
Malarky schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:42:

En vervolgens schrijven ze na afronden van je laadsessie doodleuk 27ct/kWh af. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden (9% vs 21% BTW), maar in alle andere markten is dit echt onacceptabel.

Het is hun eigen app, hun eigen netwerk, hun eigen laadpalen, ze opereren jarenlang in deze markt, de paal staat er al 7 jaar, ze kunnen zich nergens achter verschuilen. Dat van die BTW wijziging weten ze allang en ze weten ook dat het van grote invloed is op hun product/dienst.

Stel dat je lokale supermarkt zo omging met je terwijl de bon uitgedraaid werd bij de kassa. "Ohjah, jah de echte prijs van onze producten weet je pas als je betaald hebt"
Ik vind het ook niet kunnen. Je zou hun kunnen voorstellen dat ze stroom komen terughalen, want aan die prijs ben je niet akkoord en dus de koop ongedaan maken?

Ik zelf ooit geladen bij de lokale supermarkt, de laadpaal stond in geen enkele app, dus dan maar een beetje geladen om het tarief te kennen. Pas 7 maanden later kwam de factuur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 08:40
Dean Martin schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:38:

Klinkt plausibel. Ik kan bij Audi (betreft een Etron) pas in maart terecht namelijk.

Op mijn laadklep staat expliciet dat ik de kabel 3 seconden moet vasthouden... Niet dat ik het altijd doe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:15
Dean Martin schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:38:
Ik krijg toch bij een aantal verschillende (snel)laders regelmatig een verbindingsfout onder het laden.
Dus een sessie start, gaat x minuten goed, en dan opeens een verbindingsfout.

Nu heb ik 1 van de aanbieders waar het gebeurd is gemaild en kreeg als reactie:

[...]

Bekend probleem bij de e-tron icm Ionity, die moet je even aandrukken en vast houden. In België heb ik wel eens meegemaakt dat je na het insteken en vergrendelen er aan moet trekken. Stond op een infoblad op de lader.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrainBrainNL
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-09 09:26

[Afbeelding]

En vervolgens schrijven ze na afronden van je laadsessie doodleuk 27ct/kWh af. Ik had er al een beetje rekening mee gehouden (9% vs 21% BTW), maar in alle andere markten is dit echt onacceptabel.

Aangezien je met je creditcard hebt betaald: wellicht kun je een dispute indienen bij je creditcardmaatschappij over deze transactie. Het is natuurlijk van de zotte dat de prijs na het afrekenen opeens hoger blijkt te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008

[Afbeelding]

dat kan idd echt niet.
Ik zou een klacht indienen bij EV box dat je geld terug wil zien en dat de app ge-update moet worden, onder dreiging naar je CC maatschappij te stappen als ze niet thuis geven binnen 14 dagen. Die hebben namelijk bijzonder onaangename procedures in petto voor (potentieel) frauduleuze incassanten, die EVBox maar al te graag wil vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

knakworst

Get more sats!

Nieuwe E-Flux laadpas aangevraagd met pay as you go omdat ik VandeBron abonnement er niet uithaalde. Eerste laadbeurt bij EV-Box op mijn werk opgeladen, zie nu in de app voor 35kwh mag ik ruim 60 euro afrekenen. Het werk heeft het ingesteld op 30 cent per kwh. Heb ze gemaild maar dit is geen goede start :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
nathalia schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:12:
Ik heb nogal wat vraagtekens bij de nieuwe Ecotap app (de Easy Charging Quality app). Ik heb geladen op adres Sportlaan 50 te Wognum. Volgens de lijstweergave van de app zou het tarief € 0,32 per kWh zijn. Wat schetst mijn verbazing bij de afrekening: er is € 0,57 per kWh afgerekend.

Contact opgenomen met de helpdesk. Wat blijkt: je kunt de app op 2 manieren gebruiken.
  • De eerste manier is de lijstweergave. Je voert een adres in en ziet welke palen daar en in de omgeving staan. Klik op een paal en je ziet het tarief
  • De tweede manier is de kaartweergave. De kaart laat zien waar de palen staan. Je klikt op een paal en je krijgt een tarief te zien. Deze tweede manier geeft helaas veel foutmeldingen.
Lijkt mij hun probleem. Als zij jou 0,32 aanbieden in hun app, dan moeten zij 0,32 afrekenen.
Dat ze op een andere plek in de app dezelfde lading voor 0,57 aanbieden is hun risico en hun probleem. Daar kun je gewoon een zaak van maken.

Vergelijkbaar met gewone winkel waar ze per ongeluk een verkeerde prijs op product of schap hebben staan (soms in combinatie met ergens anders juiste prijs). Dat moeten ze gewoon voor de aangeboden prijs leveren als je als consument in de gerechtvaardige verwachting bent dat het een serieuze prijs is.
(dat ligt anders bij een evidente fout, bijvoorbeeld kommafout met factor 100 of zo, dan had je moeten begrijpen dat het niet waar kon zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
eltron schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:35:
[...]
Lijkt mij hun probleem. Als zij jou 0,32 aanbieden in hun app, dan moeten zij 0,32 afrekenen.
Dat ze op een andere plek in de app dezelfde lading voor 0,57 aanbieden is hun risico en hun probleem. Daar kun je gewoon een zaak van maken.

Vergelijkbaar met gewone winkel waar ze per ongeluk een verkeerde prijs op product of schap hebben staan (soms in combinatie met ergens anders juiste prijs). Dat moeten ze gewoon voor de aangeboden prijs leveren als je als consument in de gerechtvaardige verwachting bent dat het een serieuze prijs is.
(dat ligt anders bij een evidente fout, bijvoorbeeld kommafout met factor 100 of zo, dan had je moeten begrijpen dat het niet waar kon zijn).
Je hebt helemaal gelijk hoor. De vraag is of je er voor die paar eurootjes een zaak van wilt maken.

Maar het is wel iets wat de laatste tijd bij erg veel pasaanbieders voorkomt:
  • Ik heb dit probleem bij Ecotap. Een app die de verkeerde tarieven weergeeft;
  • Een aantal posts terug lees je dat user Malarky een soort gelijk probleem heeft bij de EV-Box Everon app;
  • Hierboven geeft user Knakworst aan dat hij bijna het dubbele moest betalen met de E-Flux pas;
  • Ik heb laatst geladen met de Chargepoint US app. Voor adres Spoorstraat 5 te Wognum geeft hun app aan dat je gratis kunt laden. Maar je snapt het al: uiteindelijk is er € 0,45 per kWh afgerekend!
  • En zo lees ik de afgelopen weken op dit forum nog véél meer voorbeelden van sessies die veel duurder worden afgerekend.
Het kost me te veel tijd om hier een zaak van te maken. Ik neem m'n verlies en kies voortaan wel voor een andere pas. Het komt er op neer dat de pasaanbieder die zijn app en info het beste voor elkaar heeft uiteindelijk het meest gebruikt zal worden. Zelfs al zijn ze iets duurder zoals bijvoorbeeld Shell Recharge.

Mazda MX-30

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
CoolBlue

Het oude tarief (inclusief btw) Het nieuwe tarief (inclusief btw)
Starttarief € 0,31 € 0,40
Normaal laden (AC) €0,40 per kWh €0,60 per kWh
Snelladen (DC) €0,87 per kWh €0,97 per kWh

Zucht........

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Smoov pakt in principe alle NL laadpassen behalve alles van Plugsurfing.

Ooit had ik er een twintigtal pasjes in zitten. Vroeger werkte Plugsurfing ook maar dit wilden zij zelf niet meer dus Allego heeft dat eruit gesloopt.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mapoev
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-01-2024
DrDeJe schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:59:
CoolBlue

Het oude tarief (inclusief btw) Het nieuwe tarief (inclusief btw)
Starttarief € 0,31 € 0,40
Normaal laden (AC) €0,40 per kWh €0,60 per kWh
Snelladen (DC) €0,87 per kWh €0,97 per kWh

Zucht........
Net Coolblue pas ook binnen en las tot mn verbazing inderdaad deze nieuwe tarieven... toch maar bij Shell laadpas blijven die is nu goedkoper
Starttarief € 0,35
Normaal laden €0,55 per kWh
Snelladen € 0,83 per kWh (eigen netwerk €0,73)

en ANWB met starttarief €0,34 voor normaal laden €0,52 per kWh maar snelladen weer €0,90 per kWh als je niet oppast.

Blijft dus opletten welke pas je gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door mapoev op 10-01-2023 19:34 ]

Tesla Model 3 SR+ / Zoe R135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
mapoev schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Net Coolblue pas ook binnen en las tot mn verbazing inderdaad deze nieuwe tarieven... toch maar bij Shell laadpas blijven die is nu goedkoper
Starttarief € 0,35
Normaal laden €0,55 per kWh
Snelladen € 0,83 per kWh (eigen netwerk €0,73)

en ANWB met starttarief €0,34 voor normaal laden €0,52 per kWh maar snelladen weer €0,90 per kWh als je niet oppast.

Blijft dus opletten welke pas je gebruikt.
@DrDeJe en @mapoev kregen jullie hier een mail over? Ik zie op de website inderdaad de gewijzigde tarieven, maar heb er geen bericht over gehad. Zou wel lelijk zijn als ze dit niet fatsoenlijk communiceren.
Precies 1 laadsessie met Coolblue gehad, maar die kan weer in de opbergbak met deze prijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 10-01-2023 20:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

nathalia schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:16:
[...]

Je hebt helemaal gelijk hoor. De vraag is of je er voor die paar eurootjes een zaak van wilt maken.

Maar het is wel iets wat de laatste tijd bij erg veel pasaanbieders voorkomt:

Het kost me te veel tijd om hier een zaak van te maken. Ik neem m'n verlies en kies voortaan wel voor een andere pas. Het komt er op neer dat de pasaanbieder die zijn app en info het beste voor elkaar heeft uiteindelijk het meest gebruikt zal worden. Zelfs al zijn ze iets duurder zoals bijvoorbeeld Shell Recharge.
Voor de TotalEnergies laadpalen in mijn wijk tonen in ieder geval E-Flux, Ecotap, EVBox en Joulz het verkeerde tarief. Electromaps druppel net en binnen en geactiveerd maar doet het nog niet op de palen die wel in de app staan. Wellicht even 48u wachten.

@mapoev er zijn voor Shell nog wel andere aanbieders die interessant kunnen zijn. Als is het maar een Eneco bijvoorbeeld (niet voor Allego)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-vzJVH754TI6M5leRuTJJ6QZ7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TxoCkNFB82vQodTVDiz9NUAW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Malarky op 10-01-2023 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mapoev
Niek_ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:05:
[...]

@DrDeJe en @mapoev kregen jullie hier een mail over? Ik zie op de website inderdaad de gewijzigde tarieven, maar heb er geen bericht over gehad. Zou wel lelijk zijn als ze dit niet fatsoenlijk communiceren.
Precies 1 laadsessie met Coolblue gehad, maar die kan weer in de opbergbak met deze prijzen.
Heel toevallig zojuist. Gaat lees ik in op 15 januari 2023.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnoZ7WHvKP83vFFWAf_BCOIr4uE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EQRaSndD8ddanJchXQZGvZBC.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door mapoev op 10-01-2023 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mapoev
Malarky schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:09:
[...]
@mapoev er zijn voor Shell nog wel andere aanbieders die interessant kunnen zijn. Als is het maar een Eneco bijvoorbeeld (niet voor Allego)
Thks! Heb hier vooral Allego. Enel X werkt daarop. De laadpas is besteld (komt pas in maart binnen). Voorlopig via de app laden dus (met NFC via een telefoon werkt niet). Iets onhandiger dan een pas maar scheelt in kosten zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 09-09 21:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFqDcX8oJUF9k1BOKgNuLEdDbZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GG9LBppjHEGMFfcPwzD8rQEm.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond geladen bij een Allego paal, van 73 cent naar 29 cent met de Jaguar app. :)

Iemand al een pas kunnen koppelen?

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Ik kreeg idd een mail van CoolBlue. Je kunt nu beter bij Tesla DC laden. Is goedkoper. Haha
ABC(t)
Always Be Charging (Tesla) haha. Lang leve Björn 🤪

Zie posts op Twitter van Electric Felix (mbt prijsverl van Tesla).

[ Voor 18% gewijzigd door DrDeJe op 10-01-2023 22:15 ]

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

knakworst

Get more sats!

nathalia schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:16:
[...]

• Hierboven geeft user Knakworst aan dat hij bijna het dubbele moest betalen met de E-Flux pas;

[/list]
Factor zes zelfs. 60 euro in plaats van een tientje, bijna 2 euro per kwh 8)7

Ook een mail terug dat ik fout bezig ben en maar een formulier moet invullen: http://www.e-flux.io/foutieve-laadsessie

Dat terwijl alle info al in de mail stond. Fijne ervaring zo'n eerste laadbeurt.

[ Voor 24% gewijzigd door knakworst op 10-01-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

knakworst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:28:
[...]

Dat terwijl alle info al in de mail stond. Fijne ervaring zo'n eerste laadbeurt.
Is ChargePoint een optie voor je? Die zou CPO rekenen zonder starttarief. Als die jullie tarief goed over neemt, is dat wellicht het goedkoopst. E-Flux rekent nog 29ct per transactie.

[ Voor 33% gewijzigd door Malarky op 10-01-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:22
Peutpeut schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:31:
[Afbeelding]

Vanavond geladen bij een Allego paal, van 73 cent naar 29 cent met de Jaguar app. :)

Iemand al een pas kunnen koppelen?
De pas is onderweg. Als hij binnen is gewoon koppelen in de Jaguar app en je abonnement aanschaffen?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Pagina: 1 ... 19 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2