probleem is dat er veel mensen zijn die met de beste wil ter wereld NOOIT thuis zullen kunnen laden. Ik schat in 60% van de bevolking minimaal.
Oorzaak:
- Geen ruimte op eigen terrein voor de auto
- Eigen terrein niet eens bereikbaar met een auto
- Gemeenten die wel stoepgoottegels willen toestaan meer geen parkeerplekreservering toepassen zodat de overbuurman altijd en eeuwig naast de kabelgoottegel staat
- gemeenten die een kabel over de stoep nu eenmaal pertinent verbieden en er ook op handhaven
- woonachtig in een wooncomplex met parkeergarage/terrein waarvan de VVE of eigenaar geen laadpaal toestaat en niet wil meewerken daaraan
Ik zie thuisladen dus zeker niet dé toekomst worden! Dat is gewoon praktisch gezien niet mogelijk!
Ik zie nog eerder dat de leaserijder op kantoor of bij klanten kan laden, en thuis niet meer laad. Ikzelf bijvoorbeeld moet thuis minimaal 250 meter naar een laadpaal waar een teslaadpaalklever nogal eens de plekken bezet houd, en laad als ik op kantoor ben de wagen tot 100%, kom ik met 80% thuis en kan daarna de volgende dag gewoon zonder bijladen 80% van mijn ritjes naar klanten gewoon doen.
Bij klanten ook weer bijladen is vaak mogelijk, en anders op de terugweg een snellader, en weer met 80-9-% thuiskomen. Is zeker haalbaar.
In 10% lukt dat niet en mag ik de laadpaal opzoeken als die niet al vol bezet is.
Overigens wil onze gemeente geen laadpaalaanvragen meer honoreren, ze vinden dat ze zelf wel kunnen beslissen waar die komen en vervolgens zijn er in heel 2022 als gevolg daarvan wel 18 laadpalen bijgekomen in de hele gemeente Haarlemmermeer. 205.000 inwoners over 206 km2 met 26 woonkernen, totaal nu bijna 800 laadpalen en 3 snelladers. Dat lijkt veel (800) maar er zijn dorpen en wijken die geen laadpaal hebben of ver uit de buurt. Zwanenburg bijvoorbeeld kent met 12000 inwoners nu 7 laadpalen, sommigen moeten daardoor meer dan 1200 meter lopen.
Tegelijk zijn er wijken waar de laadpalen een bezettingsgraad van 60% kennen doordeweeks en 80% in de weekeinden, met name in de avonden en nachten is bijna alles bezet.
Volgens de gemeente staan er voorlopig genoeg palen (gebaseerd op een rapportje uit 2019).
[
Voor 58% gewijzigd door
ron65 op 08-01-2023 20:55
]