is het gebruik vd app met premium ook interessant voor snelladen? Pas maakt dan niks uit? Of gewoon met CC of Apple Pay mogelijk?Peutpeut schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:31:
[Afbeelding]
Vanavond geladen bij een Allego paal, van 73 cent naar 29 cent met de Jaguar app.
Iemand al een pas kunnen koppelen?
Die informatie kun je zo vinden in de app. Is overigens ook hier genoemd.spidertje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:41:
[...]
is het gebruik vd app met premium ook interessant voor snelladen? Pas maakt dan niks uit? Of gewoon met CC of Apple Pay mogelijk?
Zal die app eens installeren dan om te bekijken wat de tarieven zijn van die club.Malarky schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:54:
[...]
Die informatie kun je zo vinden in de app. Is overigens ook hier genoemd.
Je ziet de goedkope tarieven pas als je een abo hebt afgesloten....spidertje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:01:
[...]
Zal die app eens installeren dan om te bekijken wat de tarieven zijn van die club.
Maar bij deze ..
:strip_exif()/f/image/HKA8cska2G6U5izutaQdvVPg.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk laden in CZ dus...jeeegremsems schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:16:
[...]
Je ziet de goedkope tarieven pas als je een abo hebt afgesloten....
Maar bij deze .. [Afbeelding]
8 januari kreeg ik nog een 9% BTW factuur van Jaguar, vandaag 21% BTW maar het tarief is 29ct gebleven.
Erg aardig dat ze zelf de kosten pakken.
Erg aardig dat ze zelf de kosten pakken.
Anoniem: 532727
Aangezien Jaguar gunstige goede prijzen heeft met een premium abonnement, zou ik deze ook graag willen afsluiten.
Moet je per se een Jaguar hebben om dit abonnement af te sluiten?
Zeker! We hebben allemaal een iPace hier 😂Anoniem: 532727 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:04:
Aangezien Jaguar gunstige goede prijzen heeft met een premium abonnement, zou ik deze ook graag willen afsluiten.
En een iPacePhone want ik krijg: This app is not available for any of your devices
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Je moet oprechte liefde in je hart voor Jaguar voelen. Elke keer dat ik die laadkabel afkoppel voel ik die echt.Anoniem: 532727 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:04:
ik weet niet waarom maar mijn enelx account is blijkbaar gelinkt aan de regio roemenie.
vanaf 20 januari de nieuwe tarieven

omgerekend 120kwh voor €34 voor premium X, 5 ron = 1euro, €0,283 per kwh
of je zoiets ook buiten roemenie kan gebruiken is mij onbekend, wellicht dat de prijzen voor die enelx pakketten ook vanaf 20 januari omhoog vliegen

of je zoiets ook buiten roemenie kan gebruiken is mij onbekend, wellicht dat de prijzen voor die enelx pakketten ook vanaf 20 januari omhoog vliegen
smart fortwo electric drive 17.6kWh
is het iemand al gelukt om (nieuwe) plugsurfing pas/druppel aan de jaguar app te koppelen? bestaande lukte mij niet
zelfs zonder abbo zijn de prijzen bij vattenfal palen best goed (0,37 ct/kwh)
vattenfal zal binnekort ook wel in metropoolregio amsterdam met zo'n verhoging komen, in amsterdam van 30 ct naar 68
ik ga vaak boulderen in amsterdam, daar staan palen met cpo tarief die het wel heel bont maken, €1.66 ?!? start tarief en 0,64 ct/kwh
bij elke paal staat in de app trouwens 6.37kw ?
zelfs zonder abbo zijn de prijzen bij vattenfal palen best goed (0,37 ct/kwh)
vattenfal zal binnekort ook wel in metropoolregio amsterdam met zo'n verhoging komen, in amsterdam van 30 ct naar 68

ik ga vaak boulderen in amsterdam, daar staan palen met cpo tarief die het wel heel bont maken, €1.66 ?!? start tarief en 0,64 ct/kwh
bij elke paal staat in de app trouwens 6.37kw ?
Probeer ff de landrover charge app. Heeeel misschien dat die wel werkt voor je 👍MarkV6 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:48:
En een iPacePhone want ik krijg: This app is not available for any of your devices
Laat me ff weten of het in NL werkt. Ik kreeg Spanje, met zn prachtige prijzen, in NL niet aan de praat.Coasterfreak schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:59:
ik weet niet waarom maar mijn enelx account is blijkbaar gelinkt aan de regio roemenie.
[Afbeelding]
Weet niet of deze al voorbij was gekomen , maar deze pas is speciaal voor inwoners bij deelnemende gemeenten zuid-holland.
https://www.engie.nl/prod...alen/laadpas/zuid-holland
Laden voor 0,31 of 0,37 cent per kWh lijkt me prima op ac
Just here for the fun
Super chill man. Had nu de E-Flux pas voor laden in Rotterdam bij de Engie/Equans palen. Maar is 2.95 pm of 29 cent starttarief. Bij de Engie pas helemaal geen kosten en alsnog laden tegen 31 cent, chill!Brotuck schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:17:
Weet niet of deze al voorbij was gekomen , maar deze pas is speciaal voor inwoners bij deelnemende gemeenten zuid-holland.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Kleine update vanuit mijn kant: Mijn werkgever heeft per 1 januari bij EV-Box een tarief van 1euro53 per kwh ingevoerd, plus een starttarief van 30 cent. Ik ben nog aan het uitzoeken of dit criminele tarief zo bedoeld is of een tikfout. Maar uiteindelijk gaat e-flux dus geheel vrijuit in deze.knakworst schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:28:
[...]
Factor zes zelfs. 60 euro in plaats van een tientje, bijna 2 euro per kwh
Ook een mail terug dat ik fout bezig ben en maar een formulier moet invullen: http://www.e-flux.io/foutieve-laadsessie
Dat terwijl alle info al in de mail stond. Fijne ervaring zo'n eerste laadbeurt.
Mag gewoon, max 2 euro per kWh momenteel dacht ik.knakworst schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:20:
[...]
Kleine update vanuit mijn kant: Mijn werkgever heeft per 1 januari bij EV-Box een tarief van 1euro53 per kwh ingevoerd, plus een starttarief van 30 cent. Ik ben nog aan het uitzoeken of dit criminele tarief zo bedoeld is of een tikfout. Maar uiteindelijk gaat e-flux dus geheel vrijuit in deze.
Tuurlijk mag dat. Maar ik vraag mij af of mijn werkgever die in 2030 Co2 neutraal wil worden, en tot en met 31 december een tarief van 30 cent hanteerde, mij op deze wijze een poot wil uitdraaien. Of 15,3 cent bijvoorbeeld wou invoeren.
De stroom kost mij zo 40 cent per kilometer. Met een stinkende diesel zou het mij een duppie kosten
Ook erg onbevredigend trouwens dat ik 21% mag aftikken en brandstof nog 9% belasting is. Maar dat valt de overheid te verwijten.
De stroom kost mij zo 40 cent per kilometer. Met een stinkende diesel zou het mij een duppie kosten

Ook erg onbevredigend trouwens dat ik 21% mag aftikken en brandstof nog 9% belasting is. Maar dat valt de overheid te verwijten.
[ Voor 42% gewijzigd door knakworst op 11-01-2023 16:00 ]
Laad je dan via de app?Peutpeut schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:31:
[Afbeelding]
Vanavond geladen bij een Allego paal, van 73 cent naar 29 cent met de Jaguar app.
Iemand al een pas kunnen koppelen?
Wat moet je anders met een laad app? 😂
Te zien bij Aire de Champ Roland (aan de A26 bij Juvincourt-et-Damary in Frankrijk).
:strip_exif()/f/image/LH4u71w3808LYcVhrYpBRgy2.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de ene kant mooi om te zien dat prijzen zo ook transparant kunnen zijn. Aan de andere kant: wat heb je er aan als je een laadpas gebruikt die uiteindelijk een hoger (of lager) tarief hanteert?
Het is allemaal nog in aanbouw, maar voordat jullie aangeven dat het raar is dat alle drie de tarieven gelijk zijn: de laadpalen stonden op actief. Je kunt badgen en ook via een systeem met QR code activeren. Het is nog onduidelijk of er met een pinpas of creditcard betaald kan worden.
:strip_exif()/f/image/LH4u71w3808LYcVhrYpBRgy2.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan de ene kant mooi om te zien dat prijzen zo ook transparant kunnen zijn. Aan de andere kant: wat heb je er aan als je een laadpas gebruikt die uiteindelijk een hoger (of lager) tarief hanteert?
Het is allemaal nog in aanbouw, maar voordat jullie aangeven dat het raar is dat alle drie de tarieven gelijk zijn: de laadpalen stonden op actief. Je kunt badgen en ook via een systeem met QR code activeren. Het is nog onduidelijk of er met een pinpas of creditcard betaald kan worden.
Mazda MX-30
Ik heb sinds kort ook een Jaguar (althans zo voelt het), en de app geïnstalleerd.
Auto staat nu te laden bij een Allego paal.
Wat me opviel was dat Fastned niet beschikbaar is via de app, maar enkel met pas/druppel. Is dit bij jullie ook het geval?
Wat me opviel was dat Fastned niet beschikbaar is via de app, maar enkel met pas/druppel. Is dit bij jullie ook het geval?
De druppel kan je krijgen bij de Jaguar dealer. Je moet wel alleen even laten zien dat je een iPace hebt. Bij deze is het mij gelukt.
Ik zie Fastnet gewoon in de app staanSNap890 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:24:
Ik heb sinds kort ook een Jaguar (althans zo voelt het), en de app geïnstalleerd.
Niet als je klikt op Laden zonder pas.
Je hebt een pas nodig om daar te laden, maar die krijg je alleen als je een iPace hebt. Dus voor DC laden heb je er vrij weinig aan, maar degene die hier echt op letten, die laden toch waarschijnlijk heeeeeeel weinig DC.
I stand corrected 👍kx22 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:02:
[...]
Niet als je klikt op Laden zonder pas.
Je hebt een pas nodig om daar te laden, maar die krijg je alleen als je een iPace hebt. Dus voor DC laden heb je er vrij weinig aan, maar degene die hier echt op letten, die laden toch waarschijnlijk heeeeeeel weinig DC.
Ja hahaha. Maar ik bedoelde of je verplicht bent om met een laadpas te laden. Sorry maar ik ben nog niet helemaal bekend in deze wereld
Nee, je bent niet verplicht om te laden met een pas. Kan ook via de app maar dan zijn er minder laders beschikbaar om de sessie te starten. Ik heb inmiddels een abonnement en kunnen laden voor het gereduceerde tarief. Idealiter wil ik er nog een pas bij maar voor zover ik weet is het nog steeds niet bekend of een PlugSurfing pas te koppelen is.
14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu
Dank voor je antwoord. Denk dat ik ook maar abonnement neem voor het ac laden.Peutpeut schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:05:
Nee, je bent niet verplicht om te laden met een pas. Kan ook via de app maar dan zijn er minder laders beschikbaar om de sessie te starten. Ik heb inmiddels een abonnement en kunnen laden voor het gereduceerde tarief. Idealiter wil ik er nog een pas bij maar voor zover ik weet is het nog steeds niet bekend of een PlugSurfing pas te koppelen is.
Ook gekregen, ooit een Roemeense bundel gekocht maar dat werkt niet in NL. De oude prijs voor 60kwh was 75 RON net nagekeken, dat wordt dus precies 20% meer (90RON incl btw).Coasterfreak schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:59:
[Afbeelding]
Dat valt dan nog relatief mee tov de 50% die Coolblue en Shell op de prijs gooit in korte tijd. De toekomst op korte termijn voor de EV is hiermee wel om zeep geholpen, icm aanstaande MRB invoering tegen vol tarief incl accu en gelijktrekken van de bijtelling. Niemand gaat nu nog tegen forse meerprijs tov ICE een EV kopen toch ? óf je moet enorme dosis eigen zonnestroom over hebben waarbij je ook tijdens afbouw salderen overdag veel direct in je eigen auto kan stoppen tegen effectief ~10ct/kWh. Reken maar rustig paar jaar vertraging in de hele transitie.
Heb gekeken naar Europese stroom prijzen (bruto voor belastingen), en Roemenië en NL zitten wel ongeveer op zelfde niveau, Italië trouwens ook soms wat duurder. Roemenië zat mss wel wat te goedkoop gezien de vergelijkbare stroomprijs. Hoe dan ook mi is het wachten op verhoging van Enel X in NL. Overigens, als dat 20% omhoog gaat is t nog steeds veruit goedkoopste, voor niet-Jaguar eigenaren
de mensen in roemenie verdienen bij lange na niet zo veel als bijv. NL maar mogen wel rustig NLse stroomprijzen betalen, dat is toch ook scheef.davidov2008 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:43:
[...]
Ook gekregen, ooit een Roemeense bundel gekocht maar dat werkt niet in NL. De oude prijs voor 60kwh was 75 RON net nagekeken, dat wordt dus precies 20% meer (90RON incl btw).
Dat valt dan nog relatief mee tov de 50% die Coolblue en Shell op de prijs gooit in korte tijd. De toekomst op korte termijn voor de EV is hiermee wel om zeep geholpen, icm aanstaande MRB invoering tegen vol tarief incl accu en gelijktrekken van de bijtelling. Niemand gaat nu nog tegen forse meerprijs tov ICE een EV kopen toch ? óf je moet enorme dosis eigen zonnestroom over hebben waarbij je ook tijdens afbouw salderen overdag veel direct in je eigen auto kan stoppen tegen effectief ~10ct/kWh. Reken maar rustig paar jaar vertraging in de hele transitie.
Heb gekeken naar Europese stroom prijzen (bruto voor belastingen), en Roemenië en NL zitten wel ongeveer op zelfde niveau, Italië trouwens ook soms wat duurder. Roemenië zat mss wel wat te goedkoop gezien de vergelijkbare stroomprijs. Hoe dan ook mi is het wachten op verhoging van Enel X in NL. Overigens, als dat 20% omhoog gaat is t nog steeds veruit goedkoopste, voor niet-Jaguar eigenaren
en ja, de prikkel voor mensen om elektrisch te rijden vervaagd. vooral als je volledig afhankelijk bent van openbare laadpalen waar ze gewoon 100% meer kunnen vragen voor stroom is de lol er wel heel snel van af. het is al vaak een gezeik om uberhaupt een laadplek te vinden, wordt het ook nog zo achterlijk duur.
tuurlijk zullen mensen het blijven doen want goed voor t milieu of beleid van werkgever voor dienstautos, maar voor de mensen die het puur om de centen doen - en dat is bijna iedereen denk ik zo - zijn nu wel gewoon de lul want er is weinig voordeel meer over tov benzine, maar dit gaat een beetje offtopic zo denk ik
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Enel X pikt het niet als je exact je bundel leeg trekt. Vanmorgen - dankzij Home Assistant - exact de eerste bundel van 70kwh leeggemaakt
:strip_exif()/f/image/9AKmvVpwJ5lHJWUm4QrL6PZI.jpg?f=fotoalbum_large)
Zover, alles goed. App uptodate, alles staat er goed in.
Zojuist (12 uur later) nieuwe bundel van 145kwh aangeschaft. Al die tijd - en ook nu nog niet - die auto niet meer geladen. Krijg gelijk een straf van 3.18 kwh
:strip_exif()/f/image/jqXDeDS7AeoitQEd3Q8r9Mtu.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel toevallig een straf exact ter waarde van mijn 2 laadtransacties van vanmorgen.
Wat ik denk: als je van bundel wisselt, worden alle laad transacties van die dag je gewoon 2x aangerekend. Ook al zit er maarliefst 12u tussen.
Dus voortaan wissel ik pas van bundel als ik die dag nog geen gebruik heb gemaakt van JuicePass. Wel vervelend als je op doorreis bent en binnen paar uur weer moet laden. Dan worden alle kWh die dag dus 62ct en is bijna elke andere oplossing beter
:strip_exif()/f/image/9AKmvVpwJ5lHJWUm4QrL6PZI.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist (12 uur later) nieuwe bundel van 145kwh aangeschaft. Al die tijd - en ook nu nog niet - die auto niet meer geladen. Krijg gelijk een straf van 3.18 kwh
:strip_exif()/f/image/jqXDeDS7AeoitQEd3Q8r9Mtu.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel toevallig een straf exact ter waarde van mijn 2 laadtransacties van vanmorgen.
Wat ik denk: als je van bundel wisselt, worden alle laad transacties van die dag je gewoon 2x aangerekend. Ook al zit er maarliefst 12u tussen.
Dus voortaan wissel ik pas van bundel als ik die dag nog geen gebruik heb gemaakt van JuicePass. Wel vervelend als je op doorreis bent en binnen paar uur weer moet laden. Dan worden alle kWh die dag dus 62ct en is bijna elke andere oplossing beter
[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 11-01-2023 23:22 ]
@davidov2008
off topic maar:
de prikkel voor elektrisch rijden wordt op afzienbare termijn veel eenvoudiger als helemaal geen (nieuwe) ICE verkocht mogen worden. De afweging wordt dan niet of het al of niet duurder is maar simpelweg of je wel of niet (auto)mobiel wilt zijn en het geld er voor (over) hebt.
Zou zelf niet meer terug willen naar ICE ook als het 50% meer kost.
Ook bij ICE reed ik nooit de goedkoopste auto. Het gaat ook om comfort en rijplezier.
Overigens blijf ik het wel een sport vinden om samen de mogelijkheden te exploreren om voordelig publiek te laden.
off topic maar:
de prikkel voor elektrisch rijden wordt op afzienbare termijn veel eenvoudiger als helemaal geen (nieuwe) ICE verkocht mogen worden. De afweging wordt dan niet of het al of niet duurder is maar simpelweg of je wel of niet (auto)mobiel wilt zijn en het geld er voor (over) hebt.
Zou zelf niet meer terug willen naar ICE ook als het 50% meer kost.
Ook bij ICE reed ik nooit de goedkoopste auto. Het gaat ook om comfort en rijplezier.
Overigens blijf ik het wel een sport vinden om samen de mogelijkheden te exploreren om voordelig publiek te laden.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Was al eerder de tip hier geweest om twee telefoons te gebruiken als je een laadbundel aanschaft op dezelfde dag.Malarky schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:46:
Enel X pikt het niet als je exact je bundel leeg trekt. Vanmorgen - dankzij Home Assistant - exact de eerste bundel van 70kwh leeggemaakt
[Afbeelding]
Zojuist (12 uur later) nieuwe bundel van 145kwh aangeschaft. Al die tijd - en ook nu nog niet - die auto niet meer geladen. Krijg gelijk een straf van 3.2 kwh
[Afbeelding]
Wel toevallig een straf ter waarde van mijn 2 laadtransacties van vanmorgen.
Dus voortaan wissel ik pas van bundel als ik die dag nog geen gebruik heb gemaakt van JuicePass
Jah had wel gelezen dat je niet “te snel” moest zijn, maar dacht dat 12u wel voldoende was. Maar niet dus.Wolly schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:47:
[...]
Was al eerder de tip hier geweest om twee telefoons te gebruiken als je een laadbundel aanschaft op dezelfde dag.
Dat is wel een tikkie asociaal van die Italianen zeg...Malarky schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus voortaan wissel ik pas van bundel als ik die dag nog geen gebruik heb gemaakt van JuicePass
Cool @nathalia die foto, even op twitter knallen 😎
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Ik wil graag de Enel Juicepass aanvragen i.v.m. een geplande vakantie naar Italië. Nu zie ik op de site alleen nog verwijzingen naar de app maar geen mogelijkheid om een pasje aan te vragen. Kijk ik er overheen? Ben toch wel van de pasjes...
Dat kan je volgens mij pas doen als je een bundel activeertJohan-1986 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:52:
Ik wil graag de Enel Juicepass aanvragen i.v.m. een geplande vakantie naar Italië. Nu zie ik op de site alleen nog verwijzingen naar de app maar geen mogelijkheid om een pasje aan te vragen. Kijk ik er overheen? Ben toch wel van de pasjes...
Just here for the fun
Ik heb hem juist voor Nederland aangeschaftJohan-1986 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:52:
En je kunt zoals anderen al aangaven de pas vanuit de app bestellen (€ 16,-).
Met de app kun je ook het laden activeren via de kaart of de QR op de laadpaal.
Met virtuele kaart kan ook als je android telefoon hebt met NFC, maar werking daarvan niet heel betrouwbaar/werkt niet op alle laadpalen.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Hoeveel reken je om met jouw iPace even bij een dealer een pasje op te halen? Nu ik zo een positieve ervaring met de app heb, wil ik er ook dolgraag een rondje mee rijden.kx22 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:28:
De druppel kan je krijgen bij de Jaguar dealer. Je moet wel alleen even laten zien dat je een iPace hebt. Bij deze is het mij gelukt.
Pakt die er dan gewoon 1 uit een bakje of wordt er echt in een systeem gekeken?
[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 11-01-2023 22:43 ]
Nee, het is mijn dealer, dus ze kennen mij en mijn auto die ik daar heb gekocht haha. Geen idee hoe ze verder mee omgaan. Ik had al gebeld en ze hadden het na 2 dagen klaargelegd voor mij.Malarky schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:42:
[...]
Hoeveel reken je om met jouw iPace even bij een dealer een pasje op te halen? Nu ik zo een positieve ervaring met de app heb, wil ik er ook dolgraag een rondje mee rijden.
Pakt die er dan gewoon 1 uit een bakje of wordt er echt in een systeem gekeken?
Hmm,
Ik had om 20:00 mijn auto bij de publieke laadpaal gezet en de jaguar RFID aangezet.
Rond 22:50 kreeg ik een berichtje dat het laden is gestopt. Dus ik loop zojuist naartoe en zie dat de laadpaal aan beide kanten groen lampje geeft (dus beide kanten zijn niet aan het laden).
Waarschijnlijk is er een reset of bug. Als ik mijn RFID over de lezer haal.....gaat hij dan mijn auto of de auto naast mij laden?
Dus stel, we komen met zen 2e tegelijkertijd aan bij een laadpaal en pluggen het tegelijkertijd in. Als ik dan eerst met een laadpas scan....welke auto gaat hij dan pakken.
Want voor zover ik het weet, zijn alle passen niet gelinkt aan de auto
(nu pakte hij wel de juiste gelukkig)
Ik had om 20:00 mijn auto bij de publieke laadpaal gezet en de jaguar RFID aangezet.
Rond 22:50 kreeg ik een berichtje dat het laden is gestopt. Dus ik loop zojuist naartoe en zie dat de laadpaal aan beide kanten groen lampje geeft (dus beide kanten zijn niet aan het laden).
Waarschijnlijk is er een reset of bug. Als ik mijn RFID over de lezer haal.....gaat hij dan mijn auto of de auto naast mij laden?
Dus stel, we komen met zen 2e tegelijkertijd aan bij een laadpaal en pluggen het tegelijkertijd in. Als ik dan eerst met een laadpas scan....welke auto gaat hij dan pakken.
Ook weleens gehad, ik haal dan de andere kabel er ff uit en start mijn sessie en stop hem dan weer terug.kx22 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:04:
Hmm,
Just here for the fun
Iemand al gelukt om met een Elli abonnement te laden via de app bij een Vattenfall AC laadpaal?
Paal wordt vrijgegeven als je de sessie start, geeft 1 seconden aan dat hij gaat laden, maar springt direct terug naar het groene vinkje (zonder te laden). Lijkt dus dat de autorisatie wel lukt, maar daarna geen stroom mag leveren.
Na een maand m’n nog steeds m’n laadpaal niet binnen namelijk, dus aangewezen op de app
Paal wordt vrijgegeven als je de sessie start, geeft 1 seconden aan dat hij gaat laden, maar springt direct terug naar het groene vinkje (zonder te laden). Lijkt dus dat de autorisatie wel lukt, maar daarna geen stroom mag leveren.
Na een maand m’n nog steeds m’n laadpaal niet binnen namelijk, dus aangewezen op de app
Ik had dit laatst ook. Hierop heb ik contact gezocht met de klantenservice van Enel. Zij gaven het volgende aan:Malarky schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit lijkt ook te kloppen. De keer daarop zat ik iets over het aantal aangegeven resterende kWh van mijn Flat Large bundel heen, maar tot op heden heb ik daar nog geen aparte afrekening van gezien. Wat voor mij sowieso helpt is de dag na je laatste laadactie met Enel pas opnieuw je bundel afsluiten. Voor zover ik heb kunnen achterhalen maakt het dan niet uit of je laatste laadactie om 23:59 afgesloten is of om bijvoorbeeld 08:00.To follow up on your request, we would like to inform you that the analysis we carried out showed that the number of remaining kWh that you can see on the app although is incomplete, is only a visual error. The problem occurred due to a recharge being performed on the same day the new tariff was activated.
The visual bug will disappear at the next renewal date. We hope you found this information useful.
Ik ga morgen naar Oostenrijk, Elli lijkt me nog steeds het goedkoopst, en dan bij Ionity laden toch? Ik heb Highway.
Verder probeer ik Jaguar/Land Rover, maar ik kan alleen kiezen uit een Engels abonnement met prijzen in GBP en 30 pence per lading. Hoe krijgen jullie die op euro's?
Verder probeer ik Jaguar/Land Rover, maar ik kan alleen kiezen uit een Engels abonnement met prijzen in GBP en 30 pence per lading. Hoe krijgen jullie die op euro's?
Had ik ook, heb bij persoonlijke instellingen opnieuw Nederland gekozen en hij sprong naar €.--Christiaan-- schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:22:
Ik ga morgen naar Oostenrijk, Elli lijkt me nog steeds het goedkoopst, en dan bij Ionity laden toch? Ik heb Highway.
Ik zie alleen geen mogelijkheid om Plugsurfing pas toe te voegen
Anoniem: 532727
Staat de regio of taal op je telefoon toevallig in ‘t Engels?--Christiaan-- schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:22:
Check ook even of bij personal details je land op NL staat.
Dit was het inderdaad, dank!edutch schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:30:
[...]
Had ik ook, heb bij persoonlijke instellingen opnieuw Nederland gekozen en hij sprong naar €.
Tip; gebruik 2 accounts. Ik heb dit exact ook zo gezien. ik wissel tussen twee accounts. Als ene op is ga ik over op de andere. Op die manier krijg je geen "straf".daniel3 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:06:
[...]
Ik had dit laatst ook. Hierop heb ik contact gezocht met de klantenservice van Enel. Zij gaven het volgende aan:
[...]
Dit lijkt ook te kloppen. De keer daarop zat ik iets over het aantal aangegeven resterende kWh van mijn Flat Large bundel heen, maar tot op heden heb ik daar nog geen aparte afrekening van gezien. Wat voor mij sowieso helpt is de dag na je laatste laadactie met Enel pas opnieuw je bundel afsluiten. Voor zover ik heb kunnen achterhalen maakt het dan niet uit of je laatste laadactie om 23:59 afgesloten is of om bijvoorbeeld 08:00.
Ze schrijven de laatste kWh echt af van de nieuwe, is GEEN presentatie issue. Het zijn kleine schurkjes.
Onze bevindingen:
FTL in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
[ Voor 11% gewijzigd door FTL op 12-01-2023 11:58 ]
Ik doe dit ongeveer elke 2 weken laatste maanden, een bundel bijkopen nadat restbundel rond de 0 staat (zeg -2 tot +2), d.m.v. over op basic en na 5-30 min weer nieuwe bundel kopen. En nog nooit dit probleem gehad. Daarmee wil ik het niet ontkennen, maar het is geen "standaard werkwijze" maar mi. wel degelijke ICT technische Italiaanse traagheid. Ik moet wel zeggen dat ik dit meestal niet vlak na einde van de laatste laadsessie doe, maar ik heb het ook wel eens gestopt voordat de oude bundel-kWh waren bijgewerkt (maar de laadsessie er al wel in stond; dus ik wist dat ik op 0 of net daaronder uitkwam), toch is het niet van de nieuwe bundel afgegaan.FTL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:53:
[...]
Tip; gebruik 2 accounts. Ik heb dit exact ook zo gezien. ik wissel tussen twee accounts. Als ene op is ga ik over op de andere. Op die manier krijg je geen "straf".
Ze schrijven de laatste kWh echt af van de nieuwe, is GEEN presentatie issue. Het zijn kleine schurkjes.
Onze bevindingen:
Zoals ik net al aangaf lijkt het bij mij er dus niet twee keer afgehaald te worden. Mocht ik toch nog een rekening krijgen voor hetgeen wat ik voer de bundel heen ging, zal ik dit toevoegenFTL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:53:
[...]
Tip; gebruik 2 accounts. Ik heb dit exact ook zo gezien. ik wissel tussen twee accounts. Als ene op is ga ik over op de andere. Op die manier krijg je geen "straf".
Onze bevindingen:
Heb zelf mijn ellie laadpas ook nog niet binnen, had een case geopend om eens te vragen hoe t zit dit was het antwoord, wellicht ook van toepassing op mensen hier:MrTGT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:13:
Iemand al gelukt om met een Elli abonnement te laden via de app bij een Vattenfall AC laadpaal?
Unfortunately, there is a very high volume of orders at the moment and we are experiencing delays. Elli is already working hard to resolve the issues that cause these delays and fulfill the orders that have piled up. We therefore ask for your understanding and patience.
If you can not wait, you may try asking your trusted Audi dealership about charging cards. As far as I am informed, it was intended that each Audi dealer would be given several of these charging cards to pass on to customers.
Gewoon kopen. Je zal de nederlandse prijzen daarna in de app zien 👍--Christiaan-- schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:22:
Bij mij werkt het ook het niet meer kan de kaart niet koppelen. Ook Fastned ingeschakeld.PeterZ(on) schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:27:
[...]
Ik heb mijn Maingau laadpas al jaren en gebruik hem met enige regelmaat en zonder problemen maar krijg hem ook niet gekoppeld als betaalmiddel in de Fastned app. De pas wordt wel geaccepteerd bij de snellader maar niet als betaalmiddel in de app, dat is toch vreemd. Probleem zit m.i. eerder bij Fastned dan bij Maingau want ter plekke laden met de laadpas gaat wel en ook bij andere aanbieders. Ik heb het probleem maar voorgelegd bij Fastned, ben benieuwd.
In de Jaguar app heb je in het menu onder "Mijn rekening" -> "Oplaadsleutels" een mogelijkheid om een oplaadsleutel toe te voegen.edutch schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:30:
[...]
Had ik ook, heb bij persoonlijke instellingen opnieuw Nederland gekozen en hij sprong naar €.
Of het werkt weet ik niet aangezien ik geen Plugsurfing tag heb en de Jaguar app pas 10 minuten op mijn telefoon staat.
Aan alles komt een eind.
Ik heb een paar keer contact gehad met Fastned en zij zeggen dat het nummer (voorbeeld 1234/1234) op de laadpas niet voldoet aan hun eisen omdat het te gemakkelijk te raden zou zijn. Maar dat geldt m.i. ook voor bijvoorbeeld mijn NewMotion druppels, dat ID is ook opeenvolgend. En verder zeggen zij dat het EMAID wat aan mijn account is gekoppeld niet aan de laadpas is gekoppeld, zo begrijp ik. Ik zou zeggen wat maakt dat uit, zolang beide nummers maar aan mijn Maingau account zijn gekoppeld.Vaevictis_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:34:
[...]
Bij mij werkt het ook het niet meer kan de kaart niet koppelen. Ook Fastned ingeschakeld.
Ik heb het maar opgegeven en ik ga ook geen nieuwe laadpas bij Maingau bestellen ondanks dat de nieuwe laadpassen wel schijnen te voldoen. Maar voor die enkele keer dat ik gebruik zou kunnen maken van Autocharge ga ik geen geld uitgeven voor een nieuwe laadpas. Misschien dat @hachy nog een betere verklaring heeft.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Is het iemand ooit gelukt om te laden in Frankrijk bij DC palen van PowerDot?
Afgelopen zomer gewapend met rfid kaarten van Travelcard, Shell recharge en Kiwhi pas maar deze paal accepteerde ze allemaal niet. Persoon na mij met een Franse pas kon wel direct laden. Dit jaar gaan we weer naar hetzelfde gebied dus zou fijn zijn te weten of het iemand met dezelfde passen inmiddels het wel is gelukt.
Afgelopen zomer gewapend met rfid kaarten van Travelcard, Shell recharge en Kiwhi pas maar deze paal accepteerde ze allemaal niet. Persoon na mij met een Franse pas kon wel direct laden. Dit jaar gaan we weer naar hetzelfde gebied dus zou fijn zijn te weten of het iemand met dezelfde passen inmiddels het wel is gelukt.
De laadpalen van Powerdot zijn te bedienen met de laadpas van Freshmile.
Ook zou de app Charge assist moeten werken.
@PeterZ(on) Helaas niet echt. Die verbinding is altijd een beetje flakey geweest.
Ook zou de app Charge assist moeten werken.
@PeterZ(on) Helaas niet echt. Die verbinding is altijd een beetje flakey geweest.
[ Voor 12% gewijzigd door Hachy op 12-01-2023 19:53 ]
Ik heb indertijd mijn Maingau laadpas (druppel) gekoppeld, nadat ik een betaalwijze had opgegeven (bankrekening) bij FastNed. Ging vlekkeloos. Daarna de Maingau als primair opgegeven. Overgestapt nadat Bonnet - wie herinnert zich die nog? - de business case veranderde).Vaevictis_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:34:
[...]
Bij mij werkt het ook het niet meer kan de kaart niet koppelen. Ook Fastned ingeschakeld.
Inmiddels autocharge geactiveerd. Dat kan soms een minuutje duren na aankoppelen. In de laadhistorie staat het Fastned tarief, maar ik krijg gewoon een rekening van Maingau (auf Deutsch en inderdaad .doc.pdf) tegn hun tarief. Werkte ook prima in België.
Wanneer was indertijd en wat voor format nummer heb je op de druppel staan?Jan Lelie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:04:
[...]
Ik heb indertijd mijn Maingau laadpas (druppel) gekoppeld, nadat ik een betaalwijze had opgegeven (bankrekening) bij FastNed. Ging vlekkeloos. Daarna de Maingau als primair opgegeven. Overgestapt nadat Bonnet - wie herinnert zich die nog? - de business case veranderde).
Inmiddels autocharge geactiveerd. Dat kan soms een minuutje duren na aankoppelen. In de laadhistorie staat het Fastned tarief, maar ik krijg gewoon een rekening van Maingau (auf Deutsch en inderdaad .doc.pdf) tegn hun tarief. Werkte ook prima in België.
Een minuut voordat autocharge begint, dan heb je er geen tijdsvoordeel mee en gaat met de pas laden waarschijnlijk sneller denk ik.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Ik zie dat Jaguar/LandRover zelfs zonder abonnement 0,37/kWh is. Dat is volgens mij ook een van de goedkoopste tarieven. Hier in Amsterdam gaan de kosten per 1 januari opeens flink omhoog van 0,33 naar 0,56 bij Vattenfall/Total. Dat lijkt me sowieso de goedkoopste optie dan, of heeft iemand daar nog betere ideeën voor?
Via een bundel van BeCharge betaal je 35-40 cent per kWh. En 10 euro gratis laadtegoed (tegen 60 cent per kWh) als je mijn promocode gebruikt 😇--Christiaan-- schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:43:
Ik zie dat Jaguar/LandRover zelfs zonder abonnement 0,37/kWh is. Dat is volgens mij ook een van de goedkoopste tarieven. Hier in Amsterdam gaan de kosten per 1 januari opeens flink omhoog van 0,33 naar 0,56 bij Vattenfall/Total. Dat lijkt me sowieso de goedkoopste optie dan, of heeft iemand daar nog betere ideeën voor?
T
[ Voor 60% gewijzigd door TrainBrainNL op 12-01-2023 18:42 ]
Ben zeer tevreden over Elli laadpas, vooral vanwege de gunstige tarieven. Alleen werkt hij niet bij alle palen. Vooral jammer dat Allego hem niet accepteert. Hebben jullie die ervaring ook?
Heb ze gemaild, kreeg vrij snel een reactie in het Nederlands. Dat ze een nieuwe pas hebben aangevraagd voor me. Tot op heden nog niet veel gebruik kunnen maken van m’n abonnement. App laden werkt vooralsnog nog alleen bij LMS (AC) laadpalen (en natuurlijk bij de meeste DC chargers, maar daar kom ik niet vaak).Nl-jeff schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:04:
[...]
Heb zelf mijn ellie laadpas ook nog niet binnen, had een case geopend om eens te vragen hoe t zit dit was het antwoord, wellicht ook van toepassing op mensen hier:
[...]
Zonder abonnement rekent Jaguar volgengs mij gewoon het CPO tarief.--Christiaan-- schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:43:
Aan alles komt een eind.
Ben ook tevreden alleen heb wel een abbonement met de oude tarieven. Die nieuwe tarieven zijn veel ongunstiger. Helaas werkt de pas en de app niet bij Allego palen ondanks dat deze in de app wel zichtbaar zijn en de knop [begin met laden] klikbaar is.Driekussie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:52:
Ben zeer tevreden over Elli laadpas, vooral vanwege de gunstige tarieven. Alleen werkt hij niet bij alle palen. Vooral jammer dat Allego hem niet accepteert. Hebben jullie die ervaring ook?
Tesla Model 3 SR+ / Zoe R135
Ik heb de Juicepass app geïnstalleerd en daarna kan je inderdaad de kaart aanvragen. Maar voor het aanvragen krijg je de melding dat je een "plan" moet afsluiten om met de kaart te gebruiken. Wat is jullie ervaring, klopt dit of kan je ook gewoon betalen naar gebruik?eltron schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:28:
[...]
Ik heb hem juist voor Nederland aangeschaft.
En je kunt zoals anderen al aangaven de pas vanuit de app bestellen (€ 16,-).
Met de app kun je ook het laden activeren via de kaart of de QR op de laadpaal.
Met virtuele kaart kan ook als je android telefoon hebt met NFC, maar werking daarvan niet heel betrouwbaar/werkt niet op alle laadpalen.
Betalen naar gebruik kan maar kost je de hoofdprijs. Heb zelf de kaart net binnen en werkt ook met [pay per use]. De pas werkt trouwens niet bij Allego palen, dan werkt alleen de app.Johan-1986 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:30:
[...]
Ik heb de Juicepass app geïnstalleerd en daarna kan je inderdaad de kaart aanvragen. Maar voor het aanvragen krijg je de melding dat je een "plan" moet afsluiten om met de kaart te gebruiken. Wat is jullie ervaring, klopt dit of kan je ook gewoon betalen naar gebruik?
Tesla Model 3 SR+ / Zoe R135
Elli werkt inderdaad momenteel niet bij Allego. Ze zijn dit al een tijdje samen aan het oplossen, want het is wat ik ervan begreep wel de bedoeling dat dit hoort te werken.Driekussie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:52:
September 2021 (?) Letter-cijfer-letter-letter-cijfer-cijfer-letter-letterPeterZ(on) schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:33:
[...]
Wanneer was indertijd en wat voor format nummer heb je op de druppel staan?
Een minuut voordat autocharge begint, dan heb je er geen tijdsvoordeel mee en gaat met de pas laden waarschijnlijk sneller denk ik.
Het duurt misschien een handvol seconde langer, maar je zit wel sneller in de auto tijdens de kou.
Het zijn de Plugsurfing prijzen, dat is gewoon CPO + <10% op laadpalen. Kan wel dat de prijzen niet kloppen soms.--Christiaan-- schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:43:
Tegenwoordig 45ct/kWh, 12mnd abbo voor 14,99 p/m, kleeftarief 5ct/min na 3u laden (9u-21u). Vind het allemaal niet bepaald gunstig. Zijn veel goedkopere opties.Driekussie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:52:
[ Voor 29% gewijzigd door Malarky op 12-01-2023 20:09 ]
Ik bedoelde meer welk jaar, ik heb hem al vanaf midden 2018. Maar het format op jouw pas is dus ook geen EMAID, dus vreemd dat ze die dan wel accepteren. Bevestigd weer voorzichtig mijn idee dat het willekeurig is.Jan Lelie schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:02:
[...]
September (?) Letter-cijfer-letter-letter-cijfer-cijfer-letter-letter
Het duurt misschien een handvol seconde langer, maar je zit wel sneller in de auto tijdens de kou.
Dat is dan wel een voordeel, insteken en vlug terug in de auto. Mij was het vooral om de tijdwinst te doen.
Vandaag geladen met de Jaguar app vlakbij onze post in Ulvenhout, op loopafstand dus te doen. Bij het stoppen van de sessie in de app stond de lader alleen op bezet en was er geen actieve lading zichtbaar. Resultaat: laadkabel niet te verwijderen uit de laadpaal. Hulde aan de helpdesk van Ecotap die binnen één minuut de laadkabel heeft vrijgegeven en ik dus mét kabel naar huis kon
Heb ik ook gehad. Gewoon kabel eerst fysiek uit auto unlocked meestal dan ook de laadpaal(sessie). Nu al 2x gelukt met Jaguar app dat ik mijn sessie niet kon sluiten.Peutpeut schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:42:
Vandaag geladen met de Jaguar app vlakbij onze post in Ulvenhout, op loopafstand dus te doen. Bij het stoppen van de sessie in de app stond de lader alleen op bezet en was er geen actieve lading zichtbaar. Resultaat: laadkabel niet te verwijderen uit de laadpaal. Hulde aan de helpdesk van Ecotap die binnen één minuut de laadkabel heeft vrijgegeven en ik dus mét kabel naar huis kon
Vanavond de BP pulse in Amsterdam Noord eens geprobeerd met de Freshmile pas. DC laden voor nog geen €0,28. Dat zijn nog eens tarieven! €0,20 per kWh en €0,08 per minuut (snelheid was gemiddeld 100kWh wat nog een beetje tegenviel) Dit ga ik vaker doen. Ik ben zelfs goedkoper uit dan Freshmile op een Total/Greenflux AC paal met 11kWh bij mij in de buurt. Dan kom ik op ca. €0,36 per kWh.
:strip_exif()/f/image/SQrrUKHz4xRFsTKGbTiSUwNY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb mijn Elli abonnement in november afgesloten en betaal 0,35 AC en 0,45 bij Fastned. Lijkt mij toch echt een goede deal. Was net op tijd met mijn Highway abo.
Elli heeft soms ook moeite met last mile solutions. Dus ze hebben nog wat werk te verzettenHachy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:48:
[...]
Elli werkt inderdaad momenteel niet bij Allego. Ze zijn dit al een tijdje samen aan het oplossen, want het is wat ik ervan begreep wel de bedoeling dat dit hoort te werken.
Just here for the fun
Tja, dan is 37 cent precies het gemiddelde en zit ik niet met die klote bundelsTrainBrainNL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:39:
[...]
Via een bundel van BeCharge betaal je 35-40 cent per kWh. En 10 euro gratis laadtegoed (tegen 60 cent per kWh) als je mijn promocode gebruikt 😇
Bij welke palen? Uitgelogged zag ik vorige week 55 cent staan, nu 61. Bij Allego zelfs 73.--Christiaan-- schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:43:
Ik zie dat Jaguar/LandRover zelfs zonder abonnement 0,37/kWh is.
[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 13-01-2023 11:42 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
bij vattenfal palen staat 0,37 in jaguar appGunner schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:39:
[...]
Bij welke palen? Uitgelogged zag ik vorige week 55 cent staan, nu 61. Bij Allego zelfs 73.
@ZZeff die freshmile is echt ongelovelijk? 0,19kwh + 0,03/min op greenflux palen bij mij in de buurt
enige catch is minimaal 19 euro saldo?
[ Voor 8% gewijzigd door Lagune op 13-01-2023 11:45 ]
Ja precies. Dus is het wel handig om aan te geven bij welke exploitant dat is want er kan dus inderdaad nogal verschil in zitten. Mijn regio kent bijna geen Vattenfall-palen. Voornamelijk Total/Greenflux en Allego.Lagune schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:45:
[...]
bij vattenfal palen staat 0,37 in jaguar app
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die Jaguar app is super interessant. 10 euro per maand met een AC laadtarief van 0,29 cent is top.
Na 1 laadsessie zit je al quitte met je abonnementskosten als je thuis voor 0,50 of hoger moet betalen per kwh.
Ik heb tot nu toe altijd een pasje gehad bij een laadpaal. Nu met de app moet je hem starten vanuit de app. Geen nfc chip dat gebruikt wordt maar gewoon met een "play" knop. Iemand al ervaren dat dit goed werkt? :-)
Ik heb overigens een auto die vanuit bepaalde perspectieven prima op de Ipace lijkt (ev6), dus kan ermee door vind ik zo. ps. Ik zag nergens dat je per se een Jaguar moest hebben.
Edit: En toen las ik over die freshmile pas. Dat ziet er nog gunstiger uit. Geen maand abonnement maar 1 malig 4,99 voor de pas en dan voor 0,25 cent laden + 0,03 (kwhtarief + tijdstarief) mits snel genoeg kan laden anders is het een lastige.
Na 1 laadsessie zit je al quitte met je abonnementskosten als je thuis voor 0,50 of hoger moet betalen per kwh.
Ik heb tot nu toe altijd een pasje gehad bij een laadpaal. Nu met de app moet je hem starten vanuit de app. Geen nfc chip dat gebruikt wordt maar gewoon met een "play" knop. Iemand al ervaren dat dit goed werkt? :-)
Ik heb overigens een auto die vanuit bepaalde perspectieven prima op de Ipace lijkt (ev6), dus kan ermee door vind ik zo. ps. Ik zag nergens dat je per se een Jaguar moest hebben.
Edit: En toen las ik over die freshmile pas. Dat ziet er nog gunstiger uit. Geen maand abonnement maar 1 malig 4,99 voor de pas en dan voor 0,25 cent laden + 0,03 (kwhtarief + tijdstarief) mits snel genoeg kan laden anders is het een lastige.
[ Voor 16% gewijzigd door anc op 13-01-2023 12:34 ]
Ja werkt prima. De app (android versie in mijn geval) geeft alleen geen actieve sessie aan. Dus de sessie stop je door de laadkabel van de auto los te koppelen, bij de Vattenfall palen ontkoppelt de kabel vervolgens vanzelf (bij de ene paal na 1 minuut, bij de andere direct). Voordeel hiervan is wel dat ik onze twee "Jaguars" met dezelfde app tegelijk aan de publieke laadpaal kan hangen. Is de vrouw blij mee, hoeft ze niet te dealen met een extra app om te ladenanc schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:01:
Die Jaguar app is super interessant. 10 euro per maand met een AC laadtarief van 0,29 cent is top.
Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl
Freshmile hier (zoetermeer oost) 25 ct. Maar + 0.02ct / min doorlopend als je bent ingeplugd. Dus meteen afkoppelen als 'ie is opgeladen.anc schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:01:
Ja en die rekensom maakt het wel lastiger dan ik in eerste instantie voor ogen had en toch duurder bij trage palen. Freshmile is paal en snelheid specifiek.oltk schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:42:
[...]
Freshmile hier (zoetermeer oost) 25 ct. Maar + 0.02ct / min doorlopend als je bent ingeplugd. Dus meteen afkoppelen als 'ie is opgeladen.
Korte berekening:
Stel je wilt 50kwh laden
50 x 0,25 = 12,50 euro
Stel je kan een maximale snelheid halen van 10kwh
Dan ben je 5 uren (300 minuten) aan het laden.
Kosten zijn 0,02 * 300 minuten = 6 euro
delen we de 6 euro door het aantal kwh (50) = 0,12 dat er dan bij komt.
Kortom je tarief wordt dan 0,25 + 0,12 = 0,37 cent per kwh.
Echter heb ik een shell paal in de buurt waar ik 150kwh heb gehaald (in de zomer) en daar is het kwh tarief 0,19 cent en met dezelfde rekensom kom ik ook op 0,12 cent uit en zijn de kosten dan 0,27 cent per kwh.
Er zit natuurlijk een maar aan! Startsnelheid is meestal nooit gelijk 150kwh en je zal tijdig moeten stoppen want boven de X percentage (85% bij de EV6) dan neemt de snelheid flink af.
Uh dus je bestelt de laadpas bij plugsurf app voor 9,99 en je kan deze dan activeren in de jaguar app?Malarky schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:19:
[...]
Pas bestellen via plugsurfing app. Laden via Jaguar app. Je kan filteren op laadpalen die zonder pas zijn te gebruiken.
[Afbeelding]
Jaguar kan het mede voor 29ct omdat ze die 9% BTW deal hebben weten te verlengen
Wel jammer. Kan ook maar 9% btw terugkrijgen dan als zakelijke rijder.
[ Voor 24% gewijzigd door anc op 13-01-2023 14:04 ]
De pas werkt hier prima op de Allego paal. Stukken beter dan die }#{,}}$&@-appmapoev schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:45:
[...]
Betalen naar gebruik kan maar kost je de hoofdprijs. Heb zelf de kaart net binnen en werkt ook met [pay per use]. De pas werkt trouwens niet bij Allego palen, dan werkt alleen de app.
lastige berekening, ik kom uit op ongeveer 0,37 bij greenflux palen bij mij in de buurt (0,19 + 0,18)anc schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:52:
[...]
Ja en die rekensom maakt het wel lastiger dan ik in eerste instantie voor ogen had en toch duurder bij trage palen. Freshmile is paal en snelheid specifiek.
Korte berekening:
Stel je wilt 50kwh laden
50 x 0,25 = 12,50 euro
Stel je kan een maximale snelheid halen van 10kwh
Dan ben je 5 uren (300 minuten) aan het laden.
Kosten zijn 0,02 * 300 minuten = 6 euro
delen we de 6 euro door het aantal kwh (50) = 0,12 dat er dan bij komt.
Kortom je tarief wordt dan 0,25 + 0,12 = 0,37 cent per kwh.
Echter heb ik een shell paal in de buurt waar ik 150kwh heb gehaald (in de zomer) en daar is het kwh tarief 0,19 cent en met dezelfde rekensom kom ik ook op 0,12 cent uit en zijn de kosten dan 0,27 cent per kwh.
Er zit natuurlijk een maar aan! Startsnelheid is meestal nooit gelijk 150kwh en je zal tijdig moeten stoppen want boven de X percentage (85% bij de EV6) dan neemt de snelheid flink af.
[...]
Uh dus je bestelt de laadpas bij plugsurf app voor 9,99 en je kan deze dan activeren in de jaguar app?
interessante alternatieven voor als vattenfal de tarieven gaat aanpassen in haarlemmermeer, nu nog 0,34 bij een paal een stuk verder
met als nadeel bij jaguar alleen laden via app en bij freshmile kleefstress
edit>>
mail van vattenfal dat alle palen in amsterdam worden overgenomen door equans
"Omdat we voor de overbrugging naar Equans apart elektriciteit moesten inkopen en de elektriciteitsprijzen scherp zijn gestegen, hebben we de het laadtarief vanaf 21 januari 2023 helaas moeten verhogen naar €0,5604 per kWh, exclusief btw (€ 0,6781 per kWh inclusief btw).
Dit tarief geldt totdat onze laadpalen zijn overgenomen door Equans. Dat gebeurt in stappen tussen 7 januari en 1 juli 2023. U betaalt daarna het tarief van Equans.
"
https://equans.nl/special...ions-van-equans-amsterdam
scheelt 2 cent
[ Voor 21% gewijzigd door Lagune op 13-01-2023 15:32 ]
Ik heb vandaag een nieuwe plugsurfing charging key ontvangen. Geprobeerd te activeren en toe te voegen in de jaguar app. Helaas is dit niet mogelijk. Ik denk dat alleen Jaguar gebruikers daar gebruik van kunnen maken. Heel jammer dat betekent dat je dus altijd met de app moet laden.

Afgeschaft.Robert1962 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:25:
Iemand enig idee of je in NL ook een plugsurfing plus abonnement kunt aanvragen? Of bestaat dat niet meer
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Dat werkte helaas niet, dit ging om een Ecotap paal. Laatst bij een Allego paal wel de sessie kunnen sluiten via de app.Malarky schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:42:
[...]
Heb ik ook gehad. Gewoon kabel eerst fysiek uit auto unlocked meestal dan ook de laadpaal(sessie). Nu al 2x gelukt met Jaguar app dat ik mijn sessie niet kon sluiten.
Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2