[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 154 ... 213 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:32
PeterZ(on) schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:34:
[...]

Nu moet ik wel zeggen dat ik vorige maand tijdens mijn laatste Spanje reis ook het idee had dat er minder werd berekend dan hun site aangeeft. Maar ik heb daar verder geen acht op geslagen, een lagere prijs is altijd goed. :)
Maar als jij/wij er niet kunnen laden dan geldt dat natuurlijk ook voor onze oosterburen die ook graag bij Fastned willen laden.
Je gaat in Frankrijk toch niet laden met Maingau bij een Fastned? Of hebben ze in Spanje ook Fastned?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:50
pmiddeld schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:07:
[...]

Je gaat in Frankrijk toch niet laden met Maingau bij een Fastned? Of hebben ze in Spanje ook Fastned?
Laden bij Fastned doe ik met Autocharge, voor het gemak. :) Maar het was bij een andere aanbieder, geen idee meer waar en bij wie en er stond mij bij dat het tarief lager was dan ik had gezien op hun site. Dus dan klaag ik niet. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:14
PeterZ(on) schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Voorlopig is het n=1, wellicht een tijdelijke storing. Ik kan mij niet voorstellen dat ze Fastned niet meer aanbieden want Fastned vraag 69ct en Maingau 79ct, dus daar verdienen ze aan.
Dat is ook niet zo..dat ze daaraan verdienen
dat is alleen bij NL klanten
maar over het algemeen zijn hun klanten hun eigen klanten en die betalen maar 59 cent dus maakt men daar verlies op

dat zal wel zijn waarom ze fastned eruit hebben gekiept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Das ff jammer, tarieven van Mini/BMW charging gaan omhoog van 0,39 / kWh naar 0,45 / kWh (AC)
Vond het wel een fijn vast tarief voor aan de SGZH2.0 palen. Zal vast ook de reden zijn waarom het omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
boyette schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 01:58:
[...]

Dat is ook niet zo..dat ze daaraan verdienen
dat is alleen bij NL klanten
maar over het algemeen zijn hun klanten hun eigen klanten en die betalen maar 59 cent dus maakt men daar verlies op

dat zal wel zijn waarom ze fastned eruit hebben gekiept
Op het forum van Goingelectric lees ik er anders niets over, wel over de wijziging bij Ionity maar geen woord over Maingau.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:19:
Das ff jammer, tarieven van Mini/BMW charging gaan omhoog van 0,39 / kWh naar 0,45 / kWh (AC)
Vond het wel een fijn vast tarief voor aan de SGZH2.0 palen. Zal vast ook de reden zijn waarom het omhoog gaat.
Starttarief van € 0,59 komt wel te vervallen. Dus als je niet meer als 10 kWh laad is er geen verschil 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

MvdV75 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:21:
[...]

Starttarief van € 0,59 komt wel te vervallen. Dus als je niet meer als 10 kWh laad is er geen verschil 😂
Dat was mij even niet opgevallen. Dan is de verhoging iets minder erg.
Voor onze Mini Cooper SE is 10 kWh al 1/3de van de capaciteit ;)

Starttarieven zijn sowieso erg vervelend voor een auto met weinig capaciteit, omdat je die vaker moet inpluggen. Het ergste wat ik tot nu toe gezien heb was 2,50 starttarief. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:34
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:00:
[...]

Dat was mij even niet opgevallen. Dan is de verhoging iets minder erg.
Voor onze Mini Cooper SE is 10 kWh al 1/3de van de capaciteit ;)

Starttarieven zijn sowieso erg vervelend voor een auto met weinig capaciteit, omdat je die vaker moet inpluggen. Het ergste wat ik tot nu toe gezien heb was 2,50 starttarief. 8)7
Starttarieven zouden een dekking moeten zijn voor de administratiekosten van de MSP per transactie. Alternatief is dan een abo waardoor je hiervoor per maand een vast bedrag betaalt of een MSP met een gemaximeerd cumulatief starttarief per maand (je betaalt dan wel een starttarief maar niet meer dan max bedrag/mnd).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
eltron schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:51:
[...]

Starttarieven zouden een dekking moeten zijn voor de administratiekosten van de MSP per transactie. Alternatief is dan een abo waardoor je hiervoor per maand een vast bedrag betaalt of een MSP met een gemaximeerd cumulatief starttarief per maand (je betaalt dan wel een starttarief maar niet meer dan max bedrag/mnd).
Van alle aanbieders waar ik gebruik van maak heeft alleen Shell dat starttarief. En als die nu het goedkoopst zouden zijn, dan zou je dat nog als verklaring kunnen zien maar dat is niet het geval. Voor de weinig (in kWh) lader tikt dat starttarief aardig aan, zeker als je telkens weer even wilt bijladen. Of als het laden voortijdig stopt en je weer een starttarief moet betalen. Een aanbieder met starttarief gebruik ik alleen als er geen beter alternatief is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Oekol

waka waka hey hey

Wellicht komt het meer tot z'n recht in het topic over lange ritten door EU. Omdat je snelladers toch meer gebruikt met lange reizen. Enfin, Ionity is een stukje interessanter geworden (gaat heel erg de goede kant op) zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QT4sGqF.png

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:27

ChillPascal

In the end...

ChillPascal schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:07:
Dank voor de reactie @eltron @tweakerpip.

Ik ga maar eens contact opnemen met het wagenparkbeheer. N.a.v. de mail die ik ontving twijfel ik of ze weten dat deze kosten aftrekbaar zijn van de bruto bijtelling. Het wagenparkbeheer zit sinds kort gevestigd in België, dus wellicht zit het 'm daar in.
Nou, een duidelijk antwoord. Ze willen de kosten niet verrekenen met de bruto bijtelling en houden het dus in op mijn netto salaris. Heel erg bijzonder. Direct maar even bij de COR neergelegd.
De leaseregeling zal daar niet op aangepast worden. [bedrijfsnaam] heeft er niet voor gekozen om dit te faciliteren voor de medewerkers. Hier zal dus niet ook niet op individuele basis een uitzondering voor gemaakt worden, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

koboy

Heb een idee voor een icon

ChillPascal schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:48:
[...]

Nou, een duidelijk antwoord. Ze willen de kosten niet verrekenen met de bruto bijtelling en houden het dus in op mijn netto salaris. Heel erg bijzonder. Direct maar even bij de COR neergelegd.

[...]
Wordt wel erg off topic, maar als ze het inhouden als autokosten kun je het toch gewoon zelf verrekenen bij de jaarlijkse aangifte?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:01
Ook al is snelladen bij Tesla tegenwoordig wel heel erg goedkoop.... Wellicht moet je wel eens snelladen bij een andere aanbieder. Voor iedereen die dat incidenteel wel eens moet doen, hierbij weer een actueel tarievenoverzicht met de goedkoopste passen/apps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FARMTlh_k9Y1sFyJ32x9Yk-WUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mc5rsNUrms1HBffqtoYMga6L.png?f=fotoalbum_large

Ken je goedkopere passen of apps die voldoen aan de voorwaarden in de gele disclaimer bovenaan het overzicht? Laat het dan weten!

Edit: Nor+he toegevoegd n.a.v. tip van Boyette

[ Voor 26% gewijzigd door nathalia op 28-05-2024 19:48 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nathalia schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:33:
Ken je goedkopere passen of apps die voldoen aan de voorwaarden in de gele disclaimer bovenaan het overzicht? Laat het dan weten!
Hierin zijn de nieuwe IONITY prijzen nog niet verwerkt zo te zien... Ik blijf er echter bij dat ik niet snel bij een andere DC-lader zal staan dan eentje van Tesla, simpelweg omdat het anders 2-3x duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
markjanssen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:42:
[...]

Hierin zijn de nieuwe IONITY prijzen nog niet verwerkt zo te zien... Ik blijf er echter bij dat ik niet snel bij een andere DC-lader zal staan dan eentje van Tesla, simpelweg omdat het anders 2-3x duurder is.
Kan je wellicht iets concreter zijn? Welke tarieven in bovenstaand overzicht moet ik bij Ionity aanpassen? Ik plaats graag een nieuw en nog actueler overzicht, dus wellicht kan je aangeven met welke pas je nog goedkoper (en tegen welk tarief) kunt laden.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Ook al is snelladen bij Tesla tegenwoordig wel heel erg goedkoop.... Wellicht moet je wel eens snelladen bij een andere aanbieder. Voor iedereen die dat incidenteel wel eens moet doen, hierbij weer een actueel tarievenoverzicht met de goedkoopste passen/apps:

[Afbeelding]

Ionity tarieven zijn net door @Oekol gepost. Die liggen met abo nog een stuk lager. Maar strikt genomen voldoet dat niet aan jouw voorwaarden. Echter ik krijg net aanbod van Ionity om 3 maanden gratis van de abo tarieven te profiteren. Dan voldoen zij in elk geval 3 maanden aan de voorwaarden.
Tesla blijft natuurlijk voordeliger.
Maar de concurrentie begint kennelijk toch effect te hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46
eltron schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Ionity tarieven zijn net door @Oekol gepost. Die liggen met abo nog een stuk lager. Maar strikt genomen voldoet dat niet aan jouw voorwaarden. Echter ik krijg net aanbod van Ionity om 3 maanden gratis van de abo tarieven te profiteren. Dan voldoen zij in elk geval 3 maanden aan de voorwaarden.
Tesla blijft natuurlijk voordeliger.
Maar de concurrentie begint kennelijk toch effect te hebben ;)
Ionity Direct is zonder abo en voldoet dus aan de voorwaarden van het overzicht van @nathalia. Kost in NL € 0,69/kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje

[Afbeelding]

Misschien kun je de rij 'Tesla' vervangen door 'eigen app/bankpas/creditcard'. Dan kun je de eigen tarieven van Fastned, Tesla en Ionity gewoon in één rij zetten.
Of anders laat je de rij Tesla, maar maak je een extra rij met bankpas/creditcard. Uiteindelijk zul je bij alle snelladers direct moeten kunnen betalen, meen ik begrepen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette

[Afbeelding]

northe bij Vattenfall snelladers 0.54

of voldoet die niet aan de eisen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
dextertje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:04:
[...]

Ionity Direct is zonder abo en voldoet dus aan de voorwaarden van het overzicht van @nathalia. Kost in NL € 0,69/kWh.
De door mij getoonde Octopus Electroverse is dan met € 0,65 per kWh toch goedkoper? Dat is de reden dat Ionity Direct er niet bij staat. Ik laat met mijn overzicht juist zien, dat je met een beperkt aantal passen/apps toch een goede dekking en prijs hebt.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Laatst online: 17:03

bert pit

asdasd

Even een vraag over apps en RFID. Ik heb daar totaal nog geen ervaring mee aangezien ik meestal bij Tesla laadt en daarnaast een Shell pas heb.
Maar in Spanje en Portugal begrijp ik dat Miio en Iberdrola handige apps zijn. Ik heb een iPhone met RFID chip, is deze dan werkend voor deze apps? Hoe gaat dat dan verder, bijvoorbeeld het identificeren van de lader? En heeft dit wezenlijke voordelen t.o.v. bijvoorbeeld de Shell pas?

[ Voor 8% gewijzigd door bert pit op 28-05-2024 19:21 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
boyette schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:13:
[...]

northe bij Vattenfall snelladers 0.54

of voldoet die niet aan de eisen
Goeie tip. Ik heb het overzicht meteen aangepast!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

[Afbeelding]

Edit: Nor+he toegevoegd n.a.v. tip van Boyette
wauw tesla superchargers lijkt hier wel de beste keuze pricewise....bij Utrecht Breukelen is het rond 0,30-0.33 cent maar alsnog heel goedkoop in vergelijking met fastned met hun 0,60+ cent per kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
nathalia schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:04:
[...]

De door mij getoonde Octopus Electroverse is dan met € 0,65 per kWh toch goedkoper? Dat is de reden dat Ionity Direct er niet bij staat. Ik laat met mijn overzicht juist zien, dat je met een beperkt aantal passen/apps toch een goede dekking en prijs hebt.
Dat klopt en het is jouw lijstje. :)
Maar desalniettemin zou ik bankpas/creditcard/QR-code een welkome aanvulling vinden als baseline. Want dan weet je bijvoorbeeld ook dat je geen Chargepoint of Electroverse nodig hebt om voor € 0,69/kWh te laden bij Fastned.

Maar met mijn suggestie hoef je natuurlijk niks mee te doen, het blijft jouw lijstje en ik waardeer het zo ook wel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
dextertje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Dat klopt en het is jouw lijstje. :)
Maar desalniettemin zou ik bankpas/creditcard/QR-code een welkome aanvulling vinden als baseline. Want dan weet je bijvoorbeeld ook dat je geen Chargepoint of Electroverse nodig hebt om voor € 0,69/kWh te laden bij Fastned.

Maar met mijn suggestie hoef je natuurlijk niks mee te doen, het blijft jouw lijstje en ik waardeer het zo ook wel. _/-\o_
Ik vind dat het overzicht niet té groot (en onoverzichtelijk) moet worden. De CPO-tarieven die te zien zijn, vind ik voldoende. Als je bijv. bij Shell met een bankpas wilt laden, geldt het CPO-tarief plus 10%. Bij BP-Pulse gelden weer andere regels, etc. De regels veranderen constant en dat is voor mij dan te veel uitzoekwerk. Ook zijn er nog te veel aanbieders waar je nog niet met bankpas of creditcard kunt betalen. Ik hou het bij een tariefsvergelijking eens per kwartaal...

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
bert pit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:19:
Even een vraag over apps en RFID. Ik heb daar totaal nog geen ervaring mee aangezien ik meestal bij Tesla laadt en daarnaast een Shell pas heb.
Maar in Spanje en Portugal begrijp ik dat Miio en Iberdrola handige apps zijn. Ik heb een iPhone met RFID chip, is deze dan werkend voor deze apps? Hoe gaat dat dan verder, bijvoorbeeld het identificeren van de lader? En heeft dit wezenlijke voordelen t.o.v. bijvoorbeeld de Shell pas?
Ik zou er niet op rekenen. Ik ken maar één app waar je een digitale laadpas kan maken op je telefoon: Enel X Way. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
nathalia schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:54:
[...]

(...)Als je bijv. bij Shell met een bankpas wilt laden, geldt het CPO-tarief plus 10%. Bij BP-Pulse gelden weer andere regels, etc.
Ah, dat wist ik niet. Had verwacht dat je gewoon CPO-tarief zou betalen met bankpas.
Maar snap dat je daar niet helemaal in wil duiken. Wellicht iets voor de toekomst als je gewoon bij alle snelladers kunt betalen met bankpas/creditcard zonder te hoeven registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:15
De Tesla Supercharger heeft me tot nu toe heel veel geld bespaart. 700 kilometers kunnen afleggen voor een kleine €30,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:13
murky123 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:18:
nog een ervaring met Northe.

heel vaak klopt de status van je gewenste laadpaal niet. dan geeft de app bijvoorbeeld aan dat de status unknown is, en dan lukt het je ook niet om via de app ( laadpas is scandinavisch geofenced ) een sessie te starten.

wat ik dan doe is via de browser op de telefoon ( in mijn geval Safari ) de site openen, inloggen en dan lukt het wel om een sessie te starten bij een paal die een "unknown" status heeft.

voor mij is dit nog steeds de goedkoopste manier om te laden . LMS palen , 44ct , gemeente alphen aan den rijn zuidholland.
Voor mij ook de goedkoopste manier om te laden en in de app liep ik hier ook tegenaan. De palen waren leeg maar de app gaf aan dat het bezet was.

Via de website is het zojuist gelukt om een "occupied" paal te starten. Super bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 09:52
*knip* eigen inzet?

[ Voor 93% gewijzigd door twain4me op 29-05-2024 11:31 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dennis1812 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 01:45:
[...]

Zowel in Eindhoven als op de A2 (Route voor Schiphol) zie ik diverse keren Tesla. Die zijn snel.
En uberhaubt het goedkoopste laden van Nederland momenteel meen ik. Al zit er wat tijd variatie in. Hoe dan ook zeer concurrerende prijzen.
Misschien plannen rondom een koffiepauze of lunchpauze. Als dat kan met vliegtijden natuurlijk.
bij tesla kan alleen niet iedereen laden
is afhankelijk van aansluiting en locatie laadpunt voertuig
dus die heb ik even buiten beschouwing gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

boyette schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 01:48:
[...]

bij tesla kan alleen niet iedereen laden
is afhankelijk van aansluiting en locatie laadpunt voertuig
dus die heb ik even buiten beschouwing gelaten
99,99% kan er laden.

Je moet wellicht alleen iets anders parkeren dan je gewend bent. Beetje scheef. Of vooruit of juist achteruit.

Ik mag met mn zoe enkel vooruit inparkeren daar. Dikke prima dus.

Ze buiten beschouwing laten is misschien niet slim. Tenzij je zeker bent dat het een auto betreft die niet naar Tesla kan. Zeker omdat het de goedkoopste is

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dennis1812 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 01:54:
[...]

99,99% kan er laden.

Je moet wellicht alleen iets anders parkeren dan je gewend bent. Beetje scheef. Of vooruit of juist achteruit.

Ik mag met mn zoe enkel vooruit inparkeren daar. Dikke prima dus.

Ze buiten beschouwing laten is misschien niet slim. Tenzij je zeker bent dat het een auto betreft die niet naar Tesla kan. Zeker omdat het de goedkoopste is
Buiten beschouwing laten was idd niet handig
maar 99,99% dat is niet waar
er zijn nog veel autos met alleen Chademo en die kunnen allemaal niet bij Tesla laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

boyette schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 02:01:
[...]

Buiten beschouwing laten was idd niet handig
maar 99,99% dat is niet waar
er zijn nog veel autos met alleen Chademo en die kunnen allemaal niet bij Tesla laden.
Wil je mij nu even helpen?
Ik dacht dat allemaal wel simpel op te lossen zou zijn met verloopjes. Dat is niet lees ik nu eigenlijk.

Ik heb een type 2 stekker. Een renault zoe.

Kan ik nu wel of niet laden bij Tesla dan? Via de app blijft t ook wat vaag eigenlijk.
Anders gooi ik de hele app eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dennis1812 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 02:06:
[...]

Wil je mij nu even helpen?
Ik dacht dat allemaal wel simpel op te lossen zou zijn met verloopjes. Dat is niet lees ik nu eigenlijk.

Ik heb een type 2 stekker. Een renault zoe.

Kan ik nu wel of niet laden bij Tesla dan? Via de app blijft t ook wat vaag eigenlijk.
Anders gooi ik de hele app eraf.
type 2?
het gaat toch om een snellader die je wil gebruiken?

of wil je een pauze van een uur of 4-6 onderweg?

ps. ik had je al geholpen door je te verwijzen naar de mcd bijv.

maar die zoe heeft ook een CCS dus die kan evt ook bij tesla laden dan

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 29-05-2024 03:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:53
De wat oudere Renault Zoë's (vooral voor 2019) kunnen niet CCS laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Zjanzjak schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:19:
De wat oudere Renault Zoë's (vooral voor 2019) kunnen niet CCS laden.
dat bedoel ik dus vandaar dat ik de Vattenfall aangaf die heeft alle 3 de stekkers dus daar kom je altijd uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bezemwagen is langs geweest.... en weer door :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hermanbbbb
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 16:43

Hermanbbbb

P2 LRSM 2022 PP

Hermanbbbb schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:27:
Is hier toevallig iemand met snellaadervaringen tussen Oostmahorn in Noord-Groningen en, pakweg, de Afsluitdijk (mag evt nog iets verder Noord-Holland in zijn, of desnoods tussen Oostmahorn en de Flevopolder)?
Uiteindelijk bleek op de bestemming (de zeilschipverhuurder) een laadpaal beschikbaar, dus in mijn naïviteit de auto daar aan gehangen.

Was wel een EV-box, dus hoewel we om 22:30 aankwamen en hem de volgende ochtend voor 10:00 alweer weghaalden toch het volledige plaktarief erbij betaald. Gaat me niet om het geld (uiteindelijk viel dat nog wel mee) maar omdat niemand serieus kan verwachten dat mensen midden in de nacht gaan opstaan om hun auto weg te halen (op een plek waar op dat tijdstip bovendien geen nieuwe auto's aankomen) blijf ik dat toch ordinaire geldklopperij vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareldebarel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:09
Zijn er misschien meer mensen die dit al hebben ondervonden?
Ik ga binnenkort naar Texel (Roompot kustpark) nu staan in meerdere apps meerdere/verschillende "merken" palen met in elke app natuurlijk een ander tarief.
Mensen die hier mee bekend zijn of mij kunnen helpen?

in Bump zie ik hier 15 palen staan voor 78 cent per kwh
De shell recharge app geeft mij 53 cent voor lastmilesolutions en robocharge ook voor 53 cent
North geeft me 44 cent (op NL*LMS dus ook lastmilesolutions?) maar met een rode streep.
de laadkompas app geeft zelfs 1,52 euro per kwh aan.

Kan het zijn dat LMS geblokkeerd via North?
Hebben jullie mogelijk nog andere oplossingen / ideeën?
Hebben jullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Kareldebarel schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:22:
Ik ga binnenkort naar Texel (Roompot kustpark) nu staan in meerdere apps meerdere/verschillende "merken" palen met in elke app natuurlijk een ander tarief.

De shell recharge app geeft mij 53 cent voor lastmilesolutions en robocharge ook voor 53 cent
North geeft me 44 cent (op NL*LMS dus ook lastmilesolutions?) maar met een rode streep.

Hebben jullie
Mijn oplossing voor Texel is om er zo vol heen te gaan dat ik daar niet hoef te laden. De afstanden op het eiland zijn klein, dus zoveel verbruik je daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:20
Ik zie in Den Burg ook wel een paal via Shell Recharge voor 34 ct (via de go charge app). Maar meer dan 1 keer laden zul je toch niet nodig hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door janne_nl op 29-05-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Kareldebarel schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:22:

Hebben jullie
probeer Elektroverse eens die is meestal wel schappelijk met lms op landal

maar uiteindelijk blijven dat prive palen met een aangepast tarief

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 29-05-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
janne_nl schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:42:
Ik zie in Den Burg ook wel een paal via Shell Recharge voor 34 ct (via de go charge app). Maar meer dan 1 keer laden zul je toch niet nodig hebben?
de tarieven van de go charge app daar heb je niet veel aan

zoek naar eens een app waar je die ook daadwerkelijk krjjgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb zojuist een Ionity abo geactiveerd, de grote met actieprijs €7,99. Ik heb nog nooit een abonnement bij Ionity afgesloten, laat staan met hun app geladen. Schrijven ze toch €11,99 af van mijn rekening. Dat begint goed! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
pmiddeld schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:40:
Ik heb zojuist een Ionity abo geactiveerd, de grote met actieprijs €7,99. Ik heb nog nooit een abonnement bij Ionity afgesloten, laat staan met hun app geladen. Schrijven ze toch €11,99 af van mijn rekening. Dat begint goed! 8)7
Dat las ik ook al op Goingelectric, daar werd ook al geklaagd over foute afschrijvingen. Kennelijk zitten de juiste bedragen nog niet goed in hun systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-05 00:03
Ik heb begrepen dat eerst een bedrag wordt gereserveerd en dat een aantal dagen later het juiste bedrag wordt gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
En nu hebben ze ook nog €7,99 afgeschreven.... Misschien gaan ze die €11,99 nog storneren, anders doe ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
JanKoen schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:18:
[...]

Ik heb begrepen dat eerst een bedrag wordt gereserveerd en dat een aantal dagen later het juiste bedrag wordt gerekend.
Dat geldt wel voor laden, maar m.i. niet voor abonnement betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 20:14
Heb je ook al weer opgezegd en heb je een einddatum gekregen?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 18:52
HansAuutB schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:55:
[...]

Heb je ook al weer opgezegd en heb je een einddatum gekregen?
"Als je je tarief wijzigt of opzegt tijdens de 3 maanden met een gratis basisbedrag, komen de resterende maanden met een gratis basisbedrag te vervallen."

Ik zou dus vooral niet gelijk opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 18:52
pmiddeld schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 22:21:
[...]

Dat geldt wel voor laden, maar m.i. niet voor abonnement betalingen.
"Zodra je een van de twee tarieven hebt geboekt, ontvang je een melding van je creditcardprovider over een creditcardreservering van 5,99 EUR of 11,99 EUR. Maak je geen zorgen, dit bedrag wordt niet gedebiteerd. De reservering wordt alleen gebruikt om je creditcardgegevens te controleren. Na 24 uur wordt de reservering door ons geannuleerd en na een paar dagen is deze niet meer zichtbaar op je creditcardrekening."

Staat gewoon on de mail....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:54
Zo ik moest weer even een paar keer publiek laden tijdens een vakantie naar het noorden van het land, maar wat zijn de tarieven gestegen zeg.

Tot 31-12-23 was het tarief via enige in de provincie Zuid-Holland (bij aangesloten gemeenten) nog 32 cent per kWh.

Maar ik had nu enkel mijn shell recharge laadpas bij mij, maar dat zit inmiddels gewoon op 59 cent per kWh.

Ik zat dus ook even vooruit te kijken op een vakantie naar Italie. Klopt het dat je daar inmiddels ook gewoon 69 cent per kWh kwijt bent?

Via zowel Juicepass, als shell recharge zijn de tarieven best hoog geworden.

Zijn er nog goedkopere opties mogelijk?

Ik ben blij dat ik thuis met een eigen laadpaal kan laden, want met deze tarieven is het toch wel heel bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Tweak_ers schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:00:
Zo ik moest weer even een paar keer publiek laden tijdens een vakantie naar het noorden van het land, maar wat zijn de tarieven gestegen zeg.

Tot 31-12-23 was het tarief via enige in de provincie Zuid-Holland (bij aangesloten gemeenten) nog 32 cent per kWh.

Maar ik had nu enkel mijn shell recharge laadpas bij mij, maar dat zit inmiddels gewoon op 59 cent per kWh.

Ik zat dus ook even vooruit te kijken op een vakantie naar Italie. Klopt het dat je daar inmiddels ook gewoon 69 cent per kWh kwijt bent?

Ik ben blij dat ik thuis met een eigen laadpaal kan laden, want met deze tarieven is het toch wel heel bizar.
ik weet niet wanneer je weer op vakantie gaat maar het antwoord op die vraag nu zal je dan denk ik niet helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:53
Vast wel.

Check Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa eens met als zoekwoord Italië.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB

Zeker wel.
Het nieuwe Ionity abo (of eigenlijk 2) en de Freshmile pas als je auto snel kan laden, want prijs per kWh en minuut.
Recent naar Toscane geweest en met Freshmile kunnen laden voor 45-49 ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
gremsems schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 07:52:
[...]

"Zodra je een van de twee tarieven hebt geboekt, ontvang je een melding van je creditcardprovider over een creditcardreservering van 5,99 EUR of 11,99 EUR. Maak je geen zorgen, dit bedrag wordt niet gedebiteerd. De reservering wordt alleen gebruikt om je creditcardgegevens te controleren. Na 24 uur wordt de reservering door ons geannuleerd en na een paar dagen is deze niet meer zichtbaar op je creditcardrekening."

Enig idee waarom je dat aanbod kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:48
Dichtbij mijn werk staat een laadpaal bij een bedrijf waar geen bedrijfsactiviteiten meer plaatsvinden, waarschijnlijk failliet ofzo, zie er ook geen mensen lopen, anders had ik het wel gevraagd. Deze laadpaal vind ik in de Shell-recharge app en heeft een gunstige prijs van €0,25/kWh.

Mijn vraag nu is: Mag ik hier zomaar mijn EV laden omdat hij in de Shell-recharge app staat? Terrein is vanaf de openbare weg bereikbaar en kan ook niet worden afgesloten. Zou mooi zijn want mijn werkgever heeft geen laadpalen en dit is voor mij maar 2 minuten lopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
codegro schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:21:
Dichtbij mijn werk staat een laadpaal bij een bedrijf waar geen bedrijfsactiviteiten meer plaatsvinden, waarschijnlijk failliet ofzo, zie er ook geen mensen lopen, anders had ik het wel gevraagd. Deze laadpaal vind ik in de Shell-recharge app en heeft een gunstige prijs van €0,25/kWh.

Mijn vraag nu is: Mag ik hier zomaar mijn EV laden omdat hij in de Shell-recharge app staat? Terrein is vanaf de openbare weg bereikbaar en kan ook niet worden afgesloten. Zou mooi zijn want mijn werkgever heeft geen laadpalen en dit is voor mij maar 2 minuten lopen.
Ik zou het gewoon doen hoor.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
HansAuutB schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Zeker wel.
Het nieuwe Ionity abo (of eigenlijk 2) en de Freshmile pas als je auto snel kan laden, want prijs per kWh en minuut.
Recent naar Toscane geweest en met Freshmile kunnen laden voor 45-49 ct.
Helaas, laadcurve van mijn Model S zakt echt heel snel in... Zal onderweg vooral Tesla gebruiken, daar zie ik het probleem niet zo, maar op bestemming....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54

AlphaRomeo

FP PowerMod
codegro schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:21:

Ja, je betaalt er gewoon voor en je gaat geen afgesloten terrein op. Dit kun je volgens mij doen tot er een bordje bij staat waarop staat dat het niet langer mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Vattenfall heeft hier overal 33ct per kWh.
Regio Brabant.
Volgens mij overal zo in Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:10
heeft shell niet gewoon een flatfee van 53 cent tot 22kw palen in heel het land?

https://shellrecharge.com/nl-nl/onderweg-laden/tarieven

[ Voor 29% gewijzigd door murky123 op 30-05-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
[...]

Dank! Maar dat staat niet in mails die ik gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron

Tesla SuC met in nl tarieven tussen ca. 20 en 30ct?
(afhankelijk van abo of Tesla auto en locatie/tijdstip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

murky123 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:16:
heeft shell niet gewoon een flatfee van 53 cent tot 22kw palen in heel het land?

Dat is wel het voordeel van Shell Re-charge ja. Gewoon één tarief voor AC-laden. Geen verrassingen. Geen idee waar die poster die waar je op doelt de 59 cent vandaan haalt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:43

Op AC-laadpalen in hun eigen netwerk (Community by Shell Recharge) geldt dat vaste tarief niet, die laadpalen hebben ieder hun eigen tarief.

Cupra Born | www.LaadpasTop10.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
MadMan81 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:37:
[...]

Op AC-laadpalen in hun eigen netwerk (Community by Shell Recharge) geldt dat vaste tarief niet, die laadpalen hebben ieder hun eigen tarief.
Hoe dan ook, het is en blijft altijd opletten. Kijk maar eens naar dit voorbeeld in Duitsland, en dan nog bij een 25kW laadsnelheid. Zal vast een uitzondering of fout zijn maar de klager kreeg geen geld terug.
Edit, 60ct per kWh + 60ct p/min :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhP6MZH5iafvnTgVztdYHHTTiVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKpFn7IDYLBNb8fjpLlT8sCt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online

De 'Community by Shell-Recharge' laadpalen kunnen andere prijzen hebben, zowel hoger als lager.
(Meestal nog wel lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Heeft er al iemand de vandebron laadpas in Duitsland gebruikt? Ik wil met de EV motor een weekendje weg, maar die zal dus een paar keer geladen meoten worden.

Ik kan alleen AC laden, dus zal van de snelweg af moeten om te laden.
Ik zou het niet zo erg vinden als het per kWh wat duurder zou zijn, omdat de motor 'maar' 7kWh / 100km verbruikt.

Zelfs met 60c/kWh blijf ik onder een tientje voor een volle tank.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
eltron schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:45:
[...]

Tesla SuC met in nl tarieven tussen ca. 20 en 30ct?
(afhankelijk van abo of Tesla auto en locatie/tijdstip)
Ik laad zelfs gratis bij tesla :+
Maar het ging mij even om AC laden. Ik ga niet een half uur naar een SUC rijden, daar 1,5 uur staan en weer een half uur terug rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Tweak_ers schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:32:
[...]
Ik laad zelfs gratis bij tesla :+
Maar het ging mij even om AC laden. Ik ga niet een half uur naar een SUC rijden, daar 1,5 uur staan en weer een half uur terug rijden.
Er zijn niet zoveel plekken in NL waar je halfuur moet rijden naar SUC, maar je kunt het treffen >:)
en 1,5u heb ik daar nog nooit gestaan, meestal is 15-20 min ruim voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-05 17:11

Denk dat je beter af bent met E-Flux. In het noorden hier kost het €0.35 via E-Flux. Essent heeft zelfde tarief maar daar zit een abbo bij van €4 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
eltron schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:00:
[...]

Er zijn niet zoveel plekken in NL waar je halfuur moet rijden naar SUC, maar je kunt het treffen >:)
en 1,5u heb ik daar nog nooit gestaan, meestal is 15-20 min ruim voldoende.
Ik zat in Callantsoog en dan is de dichtstbijzijnde SUC, Heemskerk. Is 43 minuten rijden van die locatie.
Een 2018 Model S is niet zo snel met laden.

Toevallig dinsdag weer bij Leiderdorp gestaan en kostte 1,5 uur tot 95%.
Vanaf zo'n 40-50% SOC zakt de snelheid echt in. Bij 80% nog maar 18kW.

Maar ja, ik werk toch door bij de La Place, dus doordeweeks maakt het weinig uit, maar vakanties ben ik wel een beetje huiverig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
SnowBigQ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Denk dat je beter af bent met E-Flux. In het noorden hier kost het €0.35 via E-Flux. Essent heeft zelfde tarief maar daar zit een abbo bij van €4 p/m.
Zoveel keuzes, top, thnx.
Is er ergens een overzicht van dit soort regelingen per gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 08:09
PeterZ(on) schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Hoe dan ook, het is en blijft altijd opletten. Kijk maar eens naar dit voorbeeld in Duitsland, en dan nog bij een 25kW laadsnelheid. Zal vast een uitzondering of fout zijn maar de klager kreeg geen geld terug.
Edit, 60ct per kWh + 60ct p/min :(
[Afbeelding]
Peanuts }:O Ik mocht bij een laadpaal in Shoppingcity Sud (Wien) vrolijk 74 euro aftikken voor 18 kWh. Met Shell. Ik dacht ook even "dezelfde tarieven overal".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyette
oltk schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:48:
[...]

Peanuts }:O Ik mocht bij een laadpaal in Shoppingcity Sud (Wien) vrolijk 74 euro aftikken voor 18 kWh. Met Shell. Ik dacht ook even "dezelfde tarieven overal".
Merkte je toen dat de motor wat lekkerder liep?
of dat je meer vermogen had?

lijkt me best een fijn gevoel op zon premium brandstof vervolgens je weg te vervolgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 08:09
boyette schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:51:
[...]

Merkte je toen dat de motor wat lekkerder liep?
of dat je meer vermogen had?

lijkt me best een fijn gevoel op zon premium brandstof vervolgens je weg te vervolgen..
hahaha, Ik merkte het pas een dag later in de app. Toen maar wel zuinig aan gereden om weer te compenseren voor dit snobistische gedrag van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
oltk schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:48:
[...]

Ja het kan altijd nog erger, helaas. Te gek dat het kan, dat zijn gewoon woekerpraktijken.

In het geval wat ik benoemde heeft de persoon dit aangekaart bij Shell en eerst een paar uur in de wacht gestaan bij de klantenservice. Daarna schriftelijk/email beklag gedaan en kreeg als antwoord terug dat de bedragen correct waren en je altijd voor het laden naar de prijs moet kijken. Ik noem dat dus echt geen aanbieder met een vaste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
PeterZ(on) schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Ja het kan altijd nog erger, helaas. Te gek dat het kan, dat zijn gewoon woekerpraktijken.

In het geval wat ik benoemde heeft de persoon dit aangekaart bij Shell en eerst een paar uur in de wacht gestaan bij de klantenservice. Daarna schriftelijk/email beklag gedaan en kreeg als antwoord terug dat de bedragen correct waren en je altijd voor het laden naar de prijs moet kijken. Ik noem dat dus echt geen aanbieder met een vaste prijs.
Het ironische is, dat in NL de prijs op zich wel redelijk vast is bij AC-palen, behalve bij hun 'eigen' palen, de community by Shell Recharge. En ze rekenen sinds kort ook blokkeertarieven bij EV-box palen.

In het buitenland heb ik overigens niet de indruk dat ze (semi)vaste tarieven hebben, 60 ct/minuut vind ik wel echt extreem veel, zeker voor AC-laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
dextertje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:14:
[...]

Het ironische is, dat in NL de prijs op zich wel redelijk vast is bij AC-palen, behalve bij hun 'eigen' palen, de community by Shell Recharge. En ze rekenen sinds kort ook blokkeertarieven bij EV-box palen.

In het buitenland heb ik overigens niet de indruk dat ze (semi)vaste tarieven hebben, 60 ct/minuut vind ik wel echt extreem veel, zeker voor AC-laden.
Ik vind die tarieven nu niet echt vast met al die verschillende soorten, zoals community by Shell of roaming en dan nog Road en EVBox. Hoe moet ik nu weten bij wat voor soort lader ik sta, geen idee. Dat het in de praktijk misschien veelal hetzelfde tarief is komt bij mij overeen met bijvoorbeeld FSD van Tesla. Gaat meestal wel goed totdat het fout gaat. Je kunt er dus absoluut niet op vertrouwen.

In het buitenland snap ik er helemaal niets van. Onlangs nog eens gekeken bij wat laders in Spanje, soms dubbel zo duur als Iberdrola en andere keren nagenoeg gelijk. Geen touw aan vast te knopen. Geef mij dan maar Ionity, Fastned of Tesla voor onderweg, niet de goedkoopste maar je weet waar je aan toe bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-05 10:43
Hoi,

Heeft iemand een idee of je rechtstreeks bij Ionity zakelijke facturen (dus op BTW-nummer) kan ontvangen van elke laagsessie? Bij Fastned, Chargemap etc werkt dit zeer netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door 6illes op 30-05-2024 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
6illes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:54:
Hoi,

Heeft iemand een idee of je rechtstreeks bij Ionity zakelijke facturen (dus op BTW-nummer) kan ontvangen van elke laagsessie? Bij Fastned, Chargemap etc werkt dit zeer netjes.
Nee. Vlgs de faq in hun app kan dit niet.
Je krijgt de btw van het laadland berekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
Tweak_ers schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:41:
[...]
Toevallig dinsdag weer bij Leiderdorp gestaan en kostte 1,5 uur tot 95%.
Vanaf zo'n 40-50% SOC zakt de snelheid echt in. Bij 80% nog maar 18kW.
Daarom moet je ook gewoon stoppen bij 70-80% ...zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
[...]

In plaats van een terugboeking heeft Ionity nu weer €7,99 afgeboekt. In totaal heb ik nu €27,97 betaald voor een abonnement dat €7,99 zou moeten kosten. Wat een zootje daar zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-05 09:47

erb

Heeft iemand ervaring met DC laden bij de Tesla superchargers en een EV6/Ioniq5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 15:44
erb schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:06:
Heeft iemand ervaring met DC laden bij de Tesla superchargers en een EV6/Ioniq5?
Al enige maanden kom ik daar, verschillende locaties. V4 palen prima, oudere locaties altijd twee plaatsen nodig omdat de paal aan de verkeerde kant staat met een heel kort kabeltje.
Ook altijd proberen om alleen bij een groep van 2 of 4 palen (kun je zien aan de nummers) te staan. Je deelt de snelheid. Al een keer gehad dat ik prima ging met 97Kw snelheid, een ander komt er bij en mijn snelheid ging door de helft op het moment dat hij/zij begon met laden. Uiteindelijk sessie afgebroken en even een andere paal gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

ThatGuy2303 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Al enige maanden kom ik daar, verschillende locaties. V4 palen prima, oudere locaties altijd twee plaatsen nodig omdat de paal aan de verkeerde kant staat met een heel kort kabeltje.
Ook altijd proberen om alleen bij een groep van 2 of 4 palen (kun je zien aan de nummers) te staan. Je deelt de snelheid. Al een keer gehad dat ik prima ging met 97Kw snelheid, een ander komt er bij en mijn snelheid ging door de helft op het moment dat hij/zij begon met laden. Uiteindelijk sessie afgebroken en even een andere paal gepakt.
Hoe gaat het met de laadcurve? Overal door de helft, dus bij 80% vol tegen de 50kW? Of wordt alleen de maximale laadsnelheid gehalveerd?
Is er hierin een verschil tussen v2/3 en v4 palen?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 15:44
koboy schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:31:
[...]

Hoe gaat het met de laadcurve? Overal door de helft, dus bij 80% vol tegen de 50kW? Of wordt alleen de maximale laadsnelheid gehalveerd?
Ligt een beetje aan de temperatuur, als het wat kouder is begint het rond de 40/50, gaat naar maximaal 97. Tussen 80 en 90% ongeveer de helft weer daarna nog minder, maar ik ga meestal to 80 bij uitzondering 90.
V2/3 of V4 maakt qua snelheid niet uit. Locaties waar ik ben geweest Horst, Bunnik, Apeldoorn, Gouda, Emmeloord (V2/3) en Venray (V4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

ThatGuy2303 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Ligt een beetje aan de temperatuur, als het wat kouder is begint het rond de 40/50, gaat naar maximaal 97. Tussen 80 en 90% ongeveer de helft weer daarna nog minder, maar ik ga meestal to 80 bij uitzondering 90.
V2/3 of V4 maakt qua snelheid niet uit. Locaties waar ik ben geweest Horst, Bunnik, Apeldoorn, Gouda, Emmeloord (V2/3) en Venray (V4)
Dank je! Laadcurve door de helft dus, en een 10-80% tijd van 40 minuten ipv 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
markjanssen schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:02:
[...]

Op vakantieritten helemaal mee eens.

Op de dinsdagen pak ik standaard een SuC. Eerder weg van werk, zodat ik een aantal meetings vanaf de La Place doe.

Werkt prima en dan sta ik er iets langer, maakt dan toch niet uit.

Laden is gratis bij Tesla snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
koboy schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:31:
[...]

Het is echt de auto die het verschil maakt.
De lader is niet de beperkende factor.

Mijn S is net zo traag bij een V4 als bij een V2 lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 16:19

Lagune

Its time for warp

Tweak_ers schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:50:
[...]

Het is echt de auto die het verschil maakt.
De lader is niet de beperkende factor.

Mijn S is net zo traag bij een V4 als bij een V2 lader.
volgens mij gaat dit over de 800v architectuur wat laden vertraagd bij SuC (400v) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
[...]

97 kWh dat is toch geen snelheid voor een EV6/Ioniq5?
Dat is minder dan de helft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
HansAuutB schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:09:
[...]

97 kWh dat is toch geen snelheid voor een EV6/Ioniq5?
Dat is minder dan de helft.
FTFY

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
markjanssen schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:02:
[...]

Sta nu bij Nootdorp, V4 supercharger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lLZ9GnGb8qje_T-W0cCU4Wnz30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSqfLIVLgCjZjrlIEVkY2kKJ.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Qua auto wil ik echt niet terug naar een 3 of de tegenhanger de Y, maar het laden in de 3 ging echt velen malen sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door Tweak_ers op 31-05-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:48
Verkeerde topic..

[ Voor 91% gewijzigd door Jasper op 31-05-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 30-04 17:28
Tweak_ers schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:50:
[...]
Sta nu bij Nootdorp, V4 supercharger:
Welk type auto is het?

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 22:19

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Is er ergens een overzicht waar de V4 palen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
HDoc schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Welk type auto is het?
Model S 75D uit 2018
Pagina: 1 ... 154 ... 213 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2