Ik had hetzelfde probleem met de 3 bij Nootdorp een paar dagen geleden. Echter, de weken daarvoor ging het laden op die plek stukken beter, zoals je zou verwachten. Misschien een tijdelijk probleem?Tweak_ers schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:50:
[...]
Sta nu bij Nootdorp, V4 supercharger:
[Afbeelding]
Qua auto wil ik echt niet terug naar een 3 of de tegenhanger de Y, maar het laden in de 3 ging echt velen malen sneller.
Dit is echt volstrekt normaal voor een Model S uit 2018!Ynnoz schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 17:16:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met de 3 bij Nootdorp een paar dagen geleden. Echter, de weken daarvoor ging het laden op die plek stukken beter, zoals je zou verwachten. Misschien een tijdelijk probleem?
Meerdere keren met andere eigenaren bij SUC’s besproken.
Voor diegene die met Vattenfall laden in Overijssel en Gelderland... Het laad tarief gaat omlaag van € 0,2943 naar € 0,2881 per kWh per 1 juli..
Ongelofelijk, wat een geweldige tarieven.boeha schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:18:
Voor diegene die met Vattenfall laden in Overijssel en Gelderland... Het laad tarief gaat omlaag van € 0,2943 naar € 0,2881 per kWh per 1 juli..
Ik woon op Goeree. Daar moet je het doen met Allego of Agrisnellaad.
0.56 en 0.57 per kWh.
Iedere keer weer op zoek naar een alternatieve pas. Dit keer is het Northe voor 0.44
Raar hoor, die grote verschillen binnen Nederland.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
48kWh halen, 47 betalenboeha schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:18:
Cash is king.
Hoop dat Brabant snel volgt.boeha schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:18:
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Optimisten, ivm laadverlies schat ik eerder 48kWh laden en minstens 50kWh betalen. 😉
Hoop is altijd goed maar het is nogal onnavolgbaar.
Voorlopig is het dus dit (beetje naar beneden scrollen voor de actuele laadtarieven) ; Vattenfall
We hebben het over een prijs die €0,006 omlaag gaat he....
Ik ga geen gegeven paard in de bek kijken, maar die 38 hele centen dat ik ga besparen op een volle accu vanaf 1 juli is niet bepaald bijzonder 😂
Wie het kleine niet eerd...
Is toch een goede uitspraak van mijn oma.
Die ene cent is wellicht het begin van het miljoen.
Is toch een goede uitspraak van mijn oma.
Die ene cent is wellicht het begin van het miljoen.
Hallo,
Ik krijg binnenkort een ev6 met als het goed is een MTC kaart. Deze kan ik naar mijn weten in de shell recharge, ionity app etc koppelen. In de tesla app kan het dacht ik niet?
Echter mag ik in het buitenland niet laden op kosten van de werkgever. Stel ik wil daar ook gebruik maken van shell recharge hoe kan ik dan zorgen dat het van mijn eigen bankrekening afgaat en niet van de laadpas van het werk?
Ik krijg binnenkort een ev6 met als het goed is een MTC kaart. Deze kan ik naar mijn weten in de shell recharge, ionity app etc koppelen. In de tesla app kan het dacht ik niet?
Echter mag ik in het buitenland niet laden op kosten van de werkgever. Stel ik wil daar ook gebruik maken van shell recharge hoe kan ik dan zorgen dat het van mijn eigen bankrekening afgaat en niet van de laadpas van het werk?
De makkelijkste manier is gewoon prive ook een aantal laadpassen aanvragen, puur voor het buitenland. Veel passen hebben ook geen maandelijkse kosten. Daarnaast kan het handig zijn voor het buitenland om daar ook gewoon een eigen Tesla account te gebruiken voor die laadsessies.sgouman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:58:
Hallo,
🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp
Oke,Headshot_NL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:00:
[...]
De makkelijkste manier is gewoon prive ook een aantal laadpassen aanvragen, puur voor het buitenland. Veel passen hebben ook geen maandelijkse kosten. Daarnaast kan het handig zijn voor het buitenland om daar ook gewoon een eigen Tesla account te gebruiken voor die laadsessies.
Echter als ik een shell recharge laadpas aanvraag moet ik dat dus op een ander account doen dan mijn zakelijke pas aan is gekoppeld?
Ik zou sowieso dan een creditcard koppelen aan de Tesla app, heb je dat ook mooi afgeschermd en kun je gebruik maken van de Superchargers in het buitenland voor een mooi tarief.sgouman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:58:
Hallo,
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Ja inderdaad onder een ander account.sgouman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:01:
[...]
Oke,
Echter als ik een shell recharge laadpas aanvraag moet ik dat dus op een ander account doen dan mijn zakelijke pas aan is gekoppeld?
🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp
Je kan verschillende betaalmethoden toevoegen in de app, gewoon in de vakantie eventjes andere betaalmethode koppelen en na de vakantie weer terugveranderen. Hoef je ook geen apart account/pas aan te maken.sgouman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:01:
[...]
Oke,
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik heb afgelopen weekend gebruik gemaakt met mijn laadpas (anwb pas) in België, heb hier bij het hotel mijn auto (hybride) auto opgeladen, alleen na 3 dagen zie ik nog steeds niets terug in de app wat het gekost heeft. De laadpaal is van de hotel zelf (stonden er 4) en Eneco logo stond er ook op.
Is het normaal dat het langer duurt als je in buitenland gebruik maakt van Laadpas?
Is het normaal dat het langer duurt als je in buitenland gebruik maakt van Laadpas?
Het gebeurt regelmatig, binnenland of buitenland maakt niet uitSoppyscroll schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:31:
Ik heb afgelopen weekend gebruik gemaakt met mijn laadpas (anwb pas) in België, heb hier bij het hotel mijn auto (hybride) auto opgeladen, alleen na 3 dagen zie ik nog steeds niets terug in de app wat het gekost heeft. De laadpaal is van de hotel zelf (stonden er 4) en Eneco logo stond er ook op.
Normaal is het niet maar zoals gezegd hierboven, het gebeurt wel eens, in binnen- en buitenland.Soppyscroll schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:31:
In de regel zie je alles meteen en soms wat later en heel soms maanden later.
En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms heb je geluk en komt het nooit.
Ik heb sinds gisteren voor een aantal weken/maanden een Zoe met snellaad mogelijkheid (nov 2022 type met 385km bereik) te leen.
Gisteren even uitgeprobeerd hoe te laden, volgorde van handelingen,hoe dat werkt, 3x poging gedaan maar 3x niet gelukt.
Is er een strikte volgorde om de Zoe te kunnen opladen? Auto wel of niet eerst afsluiten voor het laden of pas als het laden is begonnen?
Gisteren even uitgeprobeerd hoe te laden, volgorde van handelingen,hoe dat werkt, 3x poging gedaan maar 3x niet gelukt.
Is er een strikte volgorde om de Zoe te kunnen opladen? Auto wel of niet eerst afsluiten voor het laden of pas als het laden is begonnen?
Iemand toevallig ervaring/bekend met (de Teslaladers op) het vliegveld van Keulen/Bonn? Het zijn er maar 4 (die nu toevallig buiten gebruik zijn) en ik vroeg me af of hoe het laden daar gaat als je de laadklap rechtsachter hebt, i.p.v. linksachter zoals bij Tesla's.
En is het een beetje te doen om in 45 minuten iemand op te halen en weer terug te zijn (als je niet lang op de persoon zelf hoeft te wachten)? Gezien de forse idle fee van Tesla en de grote kans dat meer dan 50% bezet is, vroeg ik me af of het haalbaar is de auto aan te koppelen en dan iemand op te halen voordat de auto vol is..
En is het een beetje te doen om in 45 minuten iemand op te halen en weer terug te zijn (als je niet lang op de persoon zelf hoeft te wachten)? Gezien de forse idle fee van Tesla en de grote kans dat meer dan 50% bezet is, vroeg ik me af of het haalbaar is de auto aan te koppelen en dan iemand op te halen voordat de auto vol is..
Dat had je natuurlijk ook zelf kunnen opzoeken.dextertje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:53:
Iemand toevallig ervaring/bekend met (de Teslaladers op) het vliegveld van Keulen/Bonn? Het zijn er maar 4 (die nu toevallig buiten gebruik zijn) en ik vroeg me af of hoe het laden daar gaat als je de laadklap rechtsachter hebt, i.p.v. linksachter zoals bij Tesla's.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Hoe kun je dat opzoeken? In de tesla-app staat dit niet toch?PeterZ(on) schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:11:
[...]
Dat had je natuurlijk ook zelf kunnen opzoeken.Maar het zijn V4 laders, dus geen probleem.
Ik kijk meestal eerst op de Streetview en als dat niets oplevert op Chargemap, en daar staat een foto van de laders. Is niet zo moeilijk, doe ik meestal als ik op een onbekende plek moet/wil laden.keko12 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:25:
[...]
Hoe kun je dat opzoeken? In de tesla-app staat dit niet toch?
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Hoe zie je in de app dat het v4 laders zijn?PeterZ(on) schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:11:
[...]
Dat had je natuurlijk ook zelf kunnen opzoeken.Maar het zijn V4 laders, dus geen probleem.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Dat zijn 250kW laders als ik het goed heb maar een foto geeft mij meer zekerheid dus daar zoek ik dan naar. Of de Streetview.HansAuutB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:30:
[...]
Hoe zie je in de app dat het v4 laders zijn?
v3 zijn toch ook 250kW?PeterZ(on) schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:32:
[...]
Dat zijn 250kW laders als ik het goed heb maar een foto geeft mij meer zekerheid dus daar zoek ik dan naar. Of de Streetview.
https://supercharge.info/mapHansAuutB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:30:
[...]
Hoe zie je in de app dat het v4 laders zijn?
voor al uw tesla paal info
Ja idd, daarom zie ik liever een foto, dan is vergissen niet mogelijk.
Hmm, ben al even niet meer bij Akersloot geweest maar volgens die map staan daar nu ook V4 palen. Kan iemand dit bevestigen?LigeTRy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:51:
[...]
https://supercharge.info/map
Update
Laat maar, een simpele google zoektocht op foto's.. V4 palen bijgeplaatst, nice dan wordt dat voor mij eindelijk Supercharger laden met mijn poort aan de verkeerde kant!
[ Voor 22% gewijzigd door yannienl op 05-06-2024 12:25 ]
PeterZ(on) schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:11:
[...]
O ja.. Chargemap. Met streetview zag ik ze niet (ik wist ook niet zo goed waar ik moest kijken), maar op Chargemap staat idd een goede foto.PeterZ(on) schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:30:
[...]
Ik kijk meestal eerst op de Streetview en als dat niets oplevert op Chargemap, en daar staat een foto van de laders. Is niet zo moeilijk, doe ik meestal als ik op een onbekende plek moet/wil laden.
Blijft de vraag nog open of het goed te doen is om daar te parkeren, laden, naar de aankomsthal te gaan om iemand op te halen en dan weer terug te zijn vóór de idle fee begint..
Alleen relevant als ze volgende week weer in bedrijf zijn, want dan ga ik er naar toe.
In dit geval had ik wel graag gewild dat ik de DC-laadsnelheid van mijn IONIQ5 kon aanpassen, maar volgens mij kan dat niet.
Gebeurde bij ons nooit maar nou voor het eerst en eerste keer in buitenland, dus was toch welZjanzjak schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:52:
[...]
Normaal is het niet maar zoals gezegd hierboven, het gebeurt wel eens, in binnen- en buitenland.
In de regel zie je alles meteen en soms wat later en heel soms maanden later.
En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel soms heb je geluk en komt het nooit.
Beetje benieuwd
Als je pas arriveert als diegene al de bagage heeft dan is het wel te doen. De afstand is kort.dextertje schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:27:
[...]
[...]
O ja.. Chargemap. Met streetview zag ik ze niet (ik wist ook niet zo goed waar ik moest kijken), maar op Chargemap staat idd een goede foto.
Blijft de vraag nog open of het goed te doen is om daar te parkeren, laden, naar de aankomsthal te gaan om iemand op te halen en dan weer terug te zijn vóór de idle fee begint..
Alleen relevant als ze volgende week weer in bedrijf zijn, want dan ga ik er naar toe.
In dit geval had ik wel graag gewild dat ik de DC-laadsnelheid van mijn IONIQ5 kon aanpassen, maar volgens mij kan dat niet.
Maar persoonlijk ben ik vaak wat vroeger waardoor ik het al niet zou redden.
Als bagage langer duurt heb je ook pech.
En als degene die je ophaalt nog een koffie wil drinken en even wil bijkomen heb je ook pech.
Of jij aan 45min genoeg hebt kan alleen jij samen met de persoon die je ophaalt bepalen.
Ik persoonlijk heb er niet genoeg aan.
Maar gewoon snel op en neer lopen is prima te doen.
O ja, ruimbagage.. die hebben ze inderdaad bij zich.Dennis1812 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:34:
[...]
Als je pas arriveert als diegene al de bagage heeft dan is het wel te doen. De afstand is kort.
Maar persoonlijk ben ik vaak wat vroeger waardoor ik het al niet zou redden.
Als bagage langer duurt heb je ook pech.
En als degene die je ophaalt nog een koffie wil drinken en even wil bijkomen heb je ook pech.
Of jij aan 45min genoeg hebt kan alleen jij samen met de persoon die je ophaalt bepalen.
Ik persoonlijk heb er niet genoeg aan.
Maar gewoon snel op en neer lopen is prima te doen.
Dank voor je info! Ik kan me er wel iets bij voorstellen en kijk t.z.t. wel.
Volgens mij heb ik dat een keer op Twitter gezet. Was dit niet die gast die op zondag alles dichtgooide en de laders uit zette?Kodess schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:26:
Ik dacht deze info hier vandaan te hebben gehad, maar kan met zoeken het nergens meer vinden dus bij deze 'nieuwe' informatie:
Een uien boer in Zeeland heeft een groot zonnepanelen veld, en heeft volgens mij anderhalf jaar geleden besloten om met die extra stroom ook iets goeds te doen. Groen Goud Biervliet.
Een laadstation met 7 snellaad plekken. Met plek voor vrachtwagens en auto's met caravans. (ook 2 slow chargers en 15 shuko's voor electrische fietsen)
Wij zijn gisteren teruggekomen van vakantie aan de kust, en zijn daar gaan laden. Bemande kiosk, schone wc, hond losloop veld. Een mooi park met speeltoestellen voor kinderen (blijkbaar pas sinds 2 weken).
Ik zag dat het tarief wat hoger was dan gemiddeld (0,76 per kWh, als je de Shell kaart pakt) maar goed, je krijgt er veel luxe voor terug. (alles is wel betaald, koffie, wc, drinken, eten, het kost allemaal wel iets).
Ik kijken in mijn apps welke pas het goedkoopst was. Zegt Go-Charge dat dat vattenfall is, maar in de vattenfall app staat deze laadplek niet. Toch geprobeerd, en het was iets goedkoper. 0,69 per kWh (Go-Charge zei 0,35 maar goed, dit is ook goedkoper)
Dit laadplein staat nu bij mijn favorieten als we terugkomen van de belgische/zeeuwse kust. Zoveel makkelijker met de kinderen.
Het heet Groen Goud Biervliet (https://www.groengoudbiervliet.nl/). Ze zitten niet op de meest praktische locatie, maar we hebben het niet als laadstop maar als uitje naar een speeltuin gezien.
De pasaanbieder is wel de enige partij waar jij een financiele overeenkomst mee aan gaat. De ACM is daar heel duidelijk over, wat er ook in de voorwaarden wordt gezet.The Third Man schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:37:
https://vandebron.nl/publ...dpaal_en_Laadpas_2023.pdf
[...]
Dus het klopt gewoonweg niet dat de tarieven door de pasaanbieder worden bepaald noch dat je daarmee in zee gaat bij de transactie. De pasaanbieder faciliteert het gebruik en de facturatie maar is niet de leverancier.
Dat komt omdat Vattenfall daar nu palen van Equans aan het overnemen is. In mijn brede overzicht ging ik nog uit van de bestaande Equans concessie.grunaubaby schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:54:
@Hachy In jouw laatste, extra brede, overzicht van AC laadprijzen staat Electroverse met een prijs van €0,58 voor laden in Den Haag. Ik betaalde vandaag echter €0,36. [Afbeelding]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Hier nog even op terugkomen. Het bijzondere is dat ik een laadsessie zie in de Northe app met een bedrag van 0 euro en ik krijg dus alsnog een factuur van Vattenfall incharge terwijl ik daarmee dus niet de sessie heb gestart.maharens schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:18:
Ik dacht dat ik met mijn Shell pas overal wel terecht kon, maar helaas. In een Q-park in Dresden bij een Vattenfall paal deed ie het niet. Starten via de Vattenfall app deed het ook niet trouwens. Gelukkig bracht de Northe app uitkomst en die was zelfs nog het goedkoopst ook.
Kende ik niet. Dank. Was te snel om te denken dat de SC in Almere er snel zal zijn….LigeTRy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:51:
[...]
https://supercharge.info/map
[ Voor 14% gewijzigd door DanielAlm op 05-06-2024 22:22 ]
de 20 dagen geeft aan dat de status voor het laatst geupdate is 20 dagen geleden, niemand behalve tesla weet wanneer ie open gaatDanielAlm schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:15:
[...]
Kende ik niet. Dank. Zie dat de geplande SC in Almere er over 20 dagen zal zijn. Daar ben ik dus blij mee.
Vermoedelijk was dat inderdaad jouw tweetHachy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:11:
[...]
Volgens mij heb ik dat een keer op Twitter gezet. Was dit niet die gast die op zondag alles dichtgooide en de laders uit zette?
Goed nieuws! De laders en wc zijn nu 24/7 beschikbaar. Op zondag moet je inderdaad wel nog zelf het hek openen.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
kennelijk dus welmaharens schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:59:
[...]
Hier nog even op terugkomen. Het bijzondere is dat ik een laadsessie zie in de Northe app met een bedrag van 0 euro en ik krijg dus alsnog een factuur van Vattenfall incharge terwijl ik daarmee dus niet de sessie heb gestart.
heb je hem ook van northe dan?
Gelukkig geen factuur van Northe, maar ik kan wel zien dat ik dus een sessie heb gestart en geregistreerd in de Northe app. Daarom begrijp ik niet waarom ik de factuur van Vattenfall krijg. Ik krijg van Northe ook geen antwoord, dat is dan weer het nadeel van een buitenlandse app denk ik. Je krijgt als NL inwoner ook geen key opgestuurd.boyette schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 07:41:
[...]
kennelijk dus wel
heb je hem ook van northe dan?
dus de sessie bij Vattenfall was gewoon geluktmaharens schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:24:
[...]
Gelukkig geen factuur van Northe, maar ik kan wel zien dat ik dus een sessie heb gestart en geregistreerd in de Northe app. Daarom begrijp ik niet waarom ik de factuur van Vattenfall krijg. Ik krijg van Northe ook geen antwoord, dat is dan weer het nadeel van een buitenlandse app denk ik. Je krijgt als NL inwoner ook geen key opgestuurd.
en daarna de sessie van northe die is nooit doorgekomen omdat je auto al aan het laden was
misschien te snel te veel achter elkaar geprobeerd
op drukke tijden kan het soms even duren of een paar keer mis gaan
Stekker in paalramrodwillem schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:36:
Ik heb sinds gisteren voor een aantal weken/maanden een Zoe met snellaad mogelijkheid (nov 2022 type met 385km bereik) te leen.
Stekker in auto
Laadsessie starten
Zoe (2017), nooit problemen ervaren eerlijk gezegd.
Cash is king.
ramrodwillem schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:36:
Ik doe het normaal gesproken andersom, laadsessie starten, stekker in paal, stekker in auto, maar volgens mij zou de volgorde niet uit moeten maken.mk1992 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:51:
[...]
Stekker in paal
Stekker in auto
Laadsessie starten
Zoe (2017), nooit problemen ervaren eerlijk gezegd.
De Zoë is wel selectief op voldoende aardingsweerstand en opstartspanning, dit kan een enkele keer een probleem opleveren (in mijn geval gaat het sporadisch mis als het een paal is met 2 aansluitingen waar een andere auto al staat te laden, opnieuw de kabel in de auto pluggen en soms zelfs een 3e keer lost het probleem altijd op).
Je kunt het probleem uitsluiten door eens te proberen of het bij een andere paal (eventueel van een andere provider) ook voorkomt.
eerst de sessie starten en dan pas kabels aansluiten is vragen om problemen en zou niet eens moeten functionerenYaay schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:27:
[...]
[...]
Ik doe het normaal gesproken andersom, laadsessie starten, stekker in paal, stekker in auto, maar volgens mij zou de volgorde niet uit moeten maken.
De Zoë is wel selectief op voldoende aardingsweerstand en opstartspanning, dit kan een enkele keer een probleem opleveren (in mijn geval gaat het sporadisch mis als het een paal is met 2 aansluitingen waar een andere auto al staat te laden, opnieuw de kabel in de auto pluggen en soms zelfs een 3e keer lost het probleem altijd op).
Je kunt het probleem uitsluiten door eens te proberen of het bij een andere paal (eventueel van een andere provider) ook voorkomt.
Dat dacht ik ook, tot een half jaar geleden ofzo in Bergen op Zoom, bij een AC 11 kW LMS-paal, heel mijn trukenboek opengooide, maar met GEEN mogelijkheid kreeg ik de boel aan de praat.boyette schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:56:
eerst de sessie starten en dan pas kabels aansluiten is vragen om problemen en zou niet eens moeten functioneren
Totdat...... juist... eerst sessie starten toen pas kabels er in.

en dat is alleen bij deze paal?Zjanzjak schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:30:
[...]
Dat dacht ik ook, tot een half jaar geleden ofzo in Bergen op Zoom, bij een AC 11 kW LMS-paal, heel mijn trukenboek opengooide, maar met GEEN mogelijkheid kreeg ik de boel aan de praat.
Totdat...... juist... eerst sessie starten toen pas kabels er in.
normaal reageert je auto wel normaal op andere palen ?
Alleen bij die paal, voor de rest nergens problemen met AC-laadpunten in den lande.boyette schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:54:
en dat is alleen bij deze paal?
normaal reageert je auto wel normaal op andere palen ?
Zelfs niet in Frankrijk! Met die gekke deurtjes ervoor.
En is mijn handeling altijd; eerst stekker in de paal, dan stekker in de auto, laadpas erlangs en gaan.
Works like a charm, behalve die ene keer in BoZ dan haha, verder onbelangrijk want eigenlijk hoef ik zo dicht bij mijn woonplaats niet te laden en mocht ik dat toch wel weer een keer willen doen dan zijn er zat Vattenfall laadpalen daar waar ik nooit problemen mee heb. En nu goedkoper zijn.
Italië gaat duur worden deze zomer. EVWay komt met dit plaatje waar je aan kan zien hoe duur DC laden daar nu is.
Met een Ionity abonnement kan je daar voor €0,47/kWh terecht, wat dan ineens erg voordelig is als je deze tarieven ziet
Zelfs bij Tesla is het duur zonder abonnement, zo rond de 70 cent.
Met een abo betaal je daar ook ongeveer 47 cent.
Met een Ionity abonnement kan je daar voor €0,47/kWh terecht, wat dan ineens erg voordelig is als je deze tarieven ziet

@hachy Ik mis hier het Free-to-X netwerk.
in combinatie met de Freshmile pas krijg je dan nog aantrekkelijke tarieven.
Zaterdag a.s. ga ik via OVO bij Electra proberen.Hachy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:22:
Italië gaat duur worden deze zomer. EVWay komt met dit plaatje waar je aan kan zien hoe duur DC laden daar nu is.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/yCdtN1xSxXRk9f11U7o2DRXe.jpg?f=fotoalbum_large)
Just here for the fun
Ik zou ook de Electroverse app proberen. Dat was toen ik er was in de meivakantie wel een stukje goedkoper dan CPO prijzen.Hachy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:22:
<knip>
Wat betreft OVO denk ik niet dat dat nog een optie gaat zijn. Ik kreeg laatst een bericht van OVO dat ze gingen stoppen in een paar landen: “From the 1st July 2024 you won’t be able to charge your car via the OVO Charge app in:
Italy
Luxembourg
Spain
Sweden
Switzerland
Austria”
[ Voor 16% gewijzigd door tweakerpip op 06-06-2024 18:30 ]
2e rij, F2XHansAuutB schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:37:
@hachy Ik mis hier het Free-to-X netwerk.
Mijn ervaringen zijn dat ionity op bepaalde plaatsen achterlijk druk is overdag in Italië. Tesla is meestal beter te doen maar dan wel met membership (kijkende naar de prijs). Vorig jaar kon je nog niet overal terecht wanneer je een andere EV reed dan Tesla.Hachy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:22:
[Afbeelding]
En mijn &Charge tegoed aan gratis km maak ik meestal op met een maandje Elli Highway (€14,99 voor 1 maand)
€0,50 kWh DC partner (Ionity/Audi/Ewiva/Aral/Zunder)
€0,56 kWh AC
€0,75 kWh DC
Ionity, Aral en Ewiva waren goed beschikbaar op de 5500km in 3 weken Italië
[ Voor 13% gewijzigd door Appie Heijn op 07-06-2024 07:55 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ja, oké.
Met Freshmile tarieven 0,30/0,30 kwam ik met mijn EV6 gemiddeld op 0,47. Een keer zelfs tot 0,44.
Je 1e en laatste zin lijken strijdig mbt Ionity.Appie Heijn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:42:
[...]
Mijn ervaringen zijn dat ionity op bepaalde plaatsen achterlijk druk is overdag in Italië. Tesla is meestal beter te doen maar dan wel met membership (kijkende naar de prijs). Vorig jaar kon je nog niet overal terecht wanneer je een andere EV reed dan Tesla.
En mijn &Charge tegoed aan gratis km maak ik meestal op met een maandje Elli Highway (€14,99 voor 1 maand)
€0,50 kWh DC partner (Ionity/Audi/Ewiva/Aral/Zunder)
€0,56 kWh AC
€0,75 kWh DC
Ionity, Aral en Ewiva waren goed beschikbaar op de 5500km in 3 weken Italië
Snap ik, ter verduidelijking: heen en terug reis kon ik behalve in Italië bijna altijd instant laden bij Ionity (zonder wachttijd).HansAuutB schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:27:
[...]
Je 1e en laatste zin lijken strijdig mbt Ionity.
Echter in Italië zelf viel dat tegen, omdat ik mijn gratis &Charge km wilde opmaken kon ik gelukkig op 20km van de accommodatie terecht bij Ewiva naast een supermarkt.
Deze zomer gaan we naar Noorwegen, waar ik denk ik adhv tesla suc naar toe zal rijden (door Zweden).
[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 07-06-2024 12:49 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Das heel goed te doen, vorig jaar naar Zweden geweest, alleen via SuC’s gereden. Dit jaar weer.Appie Heijn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:45:
[...]
Snap ik, ter verduidelijking: heen en terug reis kon ik behalve in Italië bijna altijd instant laden bij Ionity (zonder wachttijd).
Echter in Italië zelf viel dat tegen, omdat ik mijn gratis &Charge km wilde opmaken kon ik gelukkig op 20km van de accommodatie terecht bij Ewiva naast een supermarkt.
Deze zomer gaan we naar Noorwegen, waar ik denk ik adhv tesla suc naar toe zal rijden (door Zweden).
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Wow die zie ik voor het eerst #Fastned #wc
:strip_exif()/f/image/dlDVtQwRspIe3YZ1hQnRmgSo.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is in Duitsland trouwens..
:strip_exif()/f/image/dlDVtQwRspIe3YZ1hQnRmgSo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 08-06-2024 08:06 ]
Just here for the fun
De laadpunten van €0,29/kWh via Octopus Electroverse zijn helaas verhoogt naar €0,50/kWh
Ik vind het een gamechanger.Brotuck schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:06:
[Afbeelding]
Als ik moet laden wil ik kunnen plassen…, en ik ken minstens 5 fastned laadpunten waar geen toilet is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Als het maar schoon is.
Nou dan kun je net zo goed naar Italië vliegen: wat juist slechter voor het milieu is, maar wel goedkoper. Voor € 30 p.p vlieg je retour naar Verona, een plaats welke dichtbij het Gardameer ligt. Als je bedenkt dat het gemiddelde verbruik tijdens de reis naar Italië al hoger ligt dan gemiddeld? Dan gaat het een duur grapje worden met deze DC tarieven.Hachy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:22:
[Afbeelding]
Overigens vind ik de laadtarieven in Nederland nou ook niet altijd zaligmakend: hoezo betaal je in Gelderland € 0,28 per kWh aan de publieke laadpaal en in Zeeland € 0,57 per kWh? Is dat omdat Zeeland een toeristische provincie is? Want voor de Duitse bezoekers zijn die laadtarieven niet zo schokkende. Voor Nederlanders wel... in andere provincies kun je veel goedkoper laden. Dit helpt de gehele EV transitie voor geen meter en motiveert ook niet, om de auto te pakken i.p.v. het vliegtuig.
Helaas durven onze overheden ook niet in te grijpen: in Luxemburg is het bijvoorbeeld zo, dat de regering de benzineprijzen bepaald en als ik mij niet vergis was zoiets ook het geval met de laadtarieven? Want in Luxemburg zijn ook de laadtarieven redelijk laag. Straks komt de MRB voor EV's ook nog en als je dan ongunstige laadtarieven hebt, kun je net zo goed weer benzine gaan rijden. Gelukkig voor de PHEV's dat ze zowel op benzine en stroom kunnen rijden
Maar voor lange trajecten eigenlijk niks hebben aan het EV gedeelte buiten extra last mee te sleuren
Die laadpalen in Gelderland en Overijssel gaan via een concessie. Geen idee welke Zeeland heeft, als ze er al 1 hebben. Als ik snel kijk kan ik zo geen concessie vinden. https://nklnederland.nl/a...tsing-laadinfrastructuur/MathiasMetzger schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:59:
[...]
Nou dan kun je net zo goed naar Italië vliegen: wat juist slechter voor het milieu is, maar wel goedkoper. Voor € 30 p.p vlieg je retour naar Verona, een plaats welke dichtbij het Gardameer ligt. Als je bedenkt dat het gemiddelde verbruik tijdens de reis naar Italië al hoger ligt dan gemiddeld? Dan gaat het een duur grapje worden met deze DC tarieven.
Overigens vind ik de laadtarieven in Nederland nou ook niet altijd zaligmakend: hoezo betaal je in Gelderland € 0,28 per kWh aan de publieke laadpaal en in Zeeland € 0,57 per kWh? Is dat omdat Zeeland een toeristische provincie is? Want voor de Duitse bezoekers zijn die laadtarieven niet zo schokkende. Voor Nederlanders wel... in andere provincies kun je veel goedkoper laden. Dit helpt de gehele EV transitie voor geen meter en motiveert ook niet, om de auto te pakken i.p.v. het vliegtuig.
Helaas durven onze overheden ook niet in te grijpen: in Luxemburg is het bijvoorbeeld zo, dat de regering de benzineprijzen bepaald en als ik mij niet vergis was zoiets ook het geval met de laadtarieven? Want in Luxemburg zijn ook de laadtarieven redelijk laag. Straks komt de MRB voor EV's ook nog en als je dan ongunstige laadtarieven hebt, kun je net zo goed weer benzine gaan rijden. Gelukkig voor de PHEV's dat ze zowel op benzine en stroom kunnen rijden
Voor de provincies waar ik het meeste ben is het als volgt:
Allego Groningen en Drenthe: 0.35; Maar je moet hier echt oppassen, hier kan je ook een laadpaal voor0.57 cent treffen met een uurtarief van 0.25 cent aan die paal.
TotalEnergies Friesland: 0.36 cent.
Vattenfall Gelderland en Overijssel: 0.28
Vandaag in Frankrijk ook bij Fastned geladen, A6 Aire de Saint Ambreuil, daar stond er ook een.Brotuck schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 08:06:
[Afbeelding]
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl
Wat bedoel je?bruneelm schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:11:
Maar voor lange trajecten eigenlijk niks hebben aan het EV gedeelte buiten extra last mee te sleuren
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Dat verklaart een hoop: het liefste zou ik gewoon zonder gedoe in heel Nederland aan iedere publieke laadpaal, niet meer dan € 0,35 per kWh betalen. Dan zou het niet moeten uitmaken dat ik een laadpas van Vattenfall heb, wanneer ik bij een laadpaal van Allego aan het laden ben.krakendmodem schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:01:
[...]
Die laadpalen in Gelderland en Overijssel gaan via een concessie. Geen idee welke Zeeland heeft, als ze er al 1 hebben. Als ik snel kijk kan ik zo geen concessie vinden. https://nklnederland.nl/a...tsing-laadinfrastructuur/
Voor de provincies waar ik het meeste ben is het als volgt:
Allego Groningen en Drenthe: 0.35; Maar je moet hier echt oppassen, hier kan je ook een laadpaal voor0.57 cent treffen met een uurtarief van 0.25 cent aan die paal.
TotalEnergies Friesland: 0.36 cent.
Vattenfall Gelderland en Overijssel: 0.28
Maar zo werkt het niet in de praktijk: bij Allego dien ik de Smoov app te gebruiken, want met de Vattenfall laadpas betaal ik anders meer. Zo ben ik 1x in een parkeergarage in Antwerpen geweest, van Interparking? Als ik daar wilde laden, dan moest ik een Pcard van Interparking hebben: zo niet dan zou ik naast een tarief per kWh afhankelijk van mijn laadpas ( welke met de Pcard € 0,54 per kWh is ) ook per minuut € 0,01 nog moeten betalen.
Voor het geval het nog niet gedeeld is? Bij deze: als je de Pcard aanvraagt, betaal je geen startkosten en geen kosten per minuut. Mocht je ooit naar België gaan, dan is het toch handig deze kaart tussen je laadpassen collectie je hebben. Volgens mij krijg je dan ook nog korting op de parkeertarieven. Handig om deze op tijd te bestellen, want toen ik erachter kwam was het al te laat

Ik heb verleden jaar mei, in Passau geladen (Vattenfall).Nova163 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:21:
[...]
Het gebeurt regelmatig, binnenland of buitenland maakt niet uit
Eind december ging het bedrag van de rekening

Als dit van die zelfreinigende modellen zijn, is het grandioos. 🔥Wakkie schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:23:
[...]
Vandaag in Frankrijk ook bij Fastned geladen, A6 Aire de Saint Ambreuil, daar stond er ook een.
Wat is de reden dat Italië zo duur is? Kan wel het e.e.a. bedenken maar hoor liever de feiten.Hachy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:22:
[Afbeelding]
Hoe duur is een gemiddelde kWh uit het stopcontact?
Die link is moeilijk te maken. Het zal er meer mee te maken hebben dat het aantal EV’s lokaal nog laag ligt, en dus zorgt voor een lage bezetting het hele jaar door.Vaevictis_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:25:
[...]
Wat is de reden dat Italië zo duur is? Kan wel het e.e.a. bedenken maar hoor liever de feiten.
Rond de 80 centVaevictis_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:25:
[...]
Wat is de reden dat Italië zo duur is? Kan wel het e.e.a. bedenken maar hoor liever de feiten.
Soms heb je mazzel en mag je gratis laden, mocht ik ook maar ik had mijn langzame lader niet bij me.
[ Voor 15% gewijzigd door Brotuck op 09-06-2024 12:48 ]
Just here for the fun
Yep werkt prima met OVO plus booster voor 10% korting voor 50 centBrotuck schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:38:
[...]
Zaterdag a.s. ga ik via OVO bij Electra proberen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/3CBe3WUVcMTaMBLUvNXktqK0.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk laden zo
:strip_exif()/f/image/yW5rLErIh2w6vxJItpIzFhoF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Brotuck op 09-06-2024 16:19 ]
Just here for the fun
Oef dat is heel fors, weinig duurzame energie en/of hoge belasting? In 2019 gratis geladen met de Nissan leaf de hele route o.a. Verona en Lidl bij gardameer.. Weet je nog @Hachy nog een leuke blogpost over geschreven?Brotuck schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:46:
[...]
Rond de 80 cent
Soms heb je mazzel en mag je gratis laden, mocht ik ook maar ik had mijn langzame lader niet bij me.
Gaat hard met de SC Almere. Ben er blij mee:
https://forum.supercharge...almere-netherlands/3197/6
En bij Nieuwerkerk gaat het iets minder hard.DanielAlm schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:32:
Gaat hard met de SC Almere. Ben er blij mee:
Die werd op 30/4 al gesignaleerd door @LigeTRy maar toen ik er eergisteren langs reed was het nog niet operationeel al stonden de stalls wel op hun plek, maar nog in wit plastic verpakt.
https://supercharge.info/map?siteID=7990 (en in deze link staat dat het nog 40 dagen duurt...)
[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 10-06-2024 10:47 ]
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
BeCharge is ook zo duur.. zag de lader in het dorpje (110kW) indd tegen de euro aan zitten/kWh, en de straat paal van 22kW 70 cent !!, ik verwacht weinig te laden op vakantie, en kan bij appartement gelukkig met de granny aangesloten op de garage alle zonnepanelen gebruikenHachy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:22:
[Afbeelding]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Deze moet je interpreteren als een AL, niet een NOG. Niemand weet namelijk de planningen bij Tesla. de constructie is 40 dagen geleden gestart.eltron schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:30:
[...]
(en in deze link staat dat het nog 40 dagen duurt...
Als je de statistieken erbij pakt zie je dat het gros wel onder de 100 dagen opgeleverd word, maar er ook uitschieters van boven een jaar bij zitten. Hangt natuurlijk enorm af van lokale factoren en grootte van de site.
Gisteren in een Frans dorpje geladen bij IEcharge via de app: € 0,30. IEcharge is flink aan de weg aan het timmeren in Frankrijk met name willen ze meer op het platteland gaan uitbreiden. Ook is mogelijke om “autocharge” te laden in navolging van Fastned. Werkt uitstekend: inpluggen en laden.
:strip_exif()/f/image/GqfBVpVVKdqNEHB0j6Gfjqt2.jpg?f=fotoalbum_large)
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl
Mits je alleen gaat wel, maar boek eens 4 tickets, een huurauto, parkeren en de hele rataplan.MathiasMetzger schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:59:
[...]
Nou dan kun je net zo goed naar Italië vliegen: wat juist slechter voor het milieu is, maar wel goedkoper. Voor € 30 p.p vlieg je retour naar Verona, een plaats welke dichtbij het Gardameer ligt. Als je bedenkt dat het gemiddelde verbruik tijdens de reis naar Italië al hoger ligt dan gemiddeld? Dan gaat het een duur grapje worden met deze DC tarieven.
Cash is king.
Idd, er zijn een hoop 'verborgen' kosten bij vliegen.mk1992 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:56:
[...]
Mits je alleen gaat wel, maar boek eens 4 tickets, een huurauto, parkeren en de hele rataplan.
Als je wat tijd hebt kan je die beter spenderen aan de rit (als je geen hotel nodig hebt, want dat loopt ook op als je met 4 in de auto zit), en dan de juiste laadpassen.
Mijn reactie was natuurlijk voor @MathiasMetzgermk1992 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:56:
[...]
Mits je alleen gaat wel, maar boek eens 4 tickets, een huurauto, parkeren en de hele rataplan.
Met mijn EV kost het ongeveer 140 euro voor de heentrip naar valeggio. Maar met een vliegtuig zit je erg vast op een plek. Als je net als ik van plan bent om even heen en weer te gaan naar het Ferrari museum dan moet je een auto huren en is het altijd duurder. Dus het hangt van de bestemming(en) af.
En aantal personen ook uiteraard.
[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 10-06-2024 11:01 ]
Just here for the fun
Ook Nederland kan duur zijn. Zaterdag een paar uurtjes AC geladen op het Drielandenpunt met mijn E-Flux kaartje. De eerste keer dat ik dacht: ik ga niet meer kijken hoe duur het is, 't is allemaal toch wel een beetje het zelfde..
:strip_exif()/f/image/8WB0eqbjOVVQ6X87SIzf33CI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door HDoc op 10-06-2024 13:57 ]
De avatar is een echte foto..
beter je shell kaartje kunnen gebruiken bij twijfel , ivm flatfee
Helemaal flat fee niet. Maar in dit geval had je je 53ct/kWh betaald ipv 1.03 euro met de eflux pas.
m.a.w. een flat fee structuur.janne_nl schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:26:
Helemaal flat fee niet. Maar in dit geval had je je 53ct/kWh betaald ipv 1.03 euro met de eflux pas.
shell recharge :
Om de prijstransparantie te verbeteren, past Shell Recharge gestandaardiseerde tarieven toe op alle laadpunten in ons roaming netwerk in Nederland. Dit zorgt voor een vast tarief per kWh voor AC en DC laden
Iemand bekend met Freshmile ?
Heb nu hiervan een laadpas aangekocht. Je betaalt 0,30c/kwh + 0,30c/minuut.
Als je een snellader hebt en ongeveer 140-150kwh kunt laden (model 3 LR) , kom je ongeveer op 0,40 - 0,45c/kwh uit. Dit was bij een Q8 SC die als eigen tarief (dus via credit card direct op de charger) aan 0,79c/kwh uitkwam.
Ik vraag me af hoe dit commercieel in elkaar zit, want ik kan me niet voorstellen dat Freshmile verlieslatend mensen gaat laten laden ?
Deze kwam er vaak als goedkoopste uit via chargemap, maar ik weet niet of er nog andere opties zijn die mensen zouden aanraden ?
Als je een snellader hebt en ongeveer 140-150kwh kunt laden (model 3 LR) , kom je ongeveer op 0,40 - 0,45c/kwh uit. Dit was bij een Q8 SC die als eigen tarief (dus via credit card direct op de charger) aan 0,79c/kwh uitkwam.
Ik vraag me af hoe dit commercieel in elkaar zit, want ik kan me niet voorstellen dat Freshmile verlieslatend mensen gaat laten laden ?
Deze kwam er vaak als goedkoopste uit via chargemap, maar ik weet niet of er nog andere opties zijn die mensen zouden aanraden ?
[ Voor 25% gewijzigd door Qurius op 10-06-2024 16:45 ]
Vorige week kreeg ik een mail van Plugsurfing dat ze 10% korting gaven. Wij waren toen in Gaastmeer, daar stonden 3 Everon laders. Via Plugsurfing ( zonder de 10% korting) Eenmalig: € 3,3275 en per kWh: € 1,33. Belachelijke prijzen dus, via Shell recharge € 0,53 per kWh. Bizar deze prijsverschillen. Ik begrijp hier niets van.
Denk dat zowat een kwart, zo niet meer, van de mensen in dit topic een Freshmile-pas heeft.Qurius schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:42:
Hoe het commercieel in elkaar zit zal mij persoonlijk een worst zijn, zo ook of ze winst en/of verlies lijden, ik gebruik de pas soms nog wel eens want niet al te duur (34 a 35 cent) bij de 22 kW palen bij mijn werk.
Over welke Q8 SC heb je het precies (lokatie)?
Al bij Electroverse gekeken? Of via de Go Charge-app?
Ik zie bij Shell Recharge altijd 0,76c/kwh als flat fee ?
Persoonlijk vind ik het vrij duur ivm Tesla.
Shell Recharge zijn de DC laders volgens mij, die 53 ct geldt voor de AC ladersQurius schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:12:
Ik zie bij Shell Recharge altijd 0,76c/kwh als flat fee ?
Vorig jaar kon je zelfs voor 21+7 laden, als je snel kon laden, dan kon je voor 24 ct bij heel veel Shell stations laden. Dat waren nog eens tijden. Alhoewel Tesla nu met 22 cent nog goedkoper is uiteraard en dan hoef je niet op je gemiddelde snelheid te letten.Qurius schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:42:
Het is niet altijd 0,30/0,30. Heel vaak wel, maar dus nog wel opletten.Qurius schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:42:
In Italië is het vaak 30/45. Niet te doen dat Freshmile.HansAuutB schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:51:
[...]
Het is niet altijd 0,30/0,30. Heel vaak wel, maar dus nog wel opletten.
OVO zit vaak rond de 50 cent. Bijvoorbeeld bij Enelx en Electra
[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 10-06-2024 18:02 ]
Just here for the fun
Daar heb ik juist wel steeds 0,30/0,30 gemiddeld 0,47 betaald.Brotuck schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:57:
[...]
In Italië is het vaak 30/45. Niet te doen dat Freshmile.
OVO zit vaak rond de 50 cent. Bijvoorbeeld bij Enelx en Electra
Als je goed leeg bent is ongeveer 40 cent haalbaar hoor....HansAuutB schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:24:
[...]
Daar heb ik juist wel steeds 0,30/0,30 gemiddeld 0,47 betaald.
:strip_exif()/f/image/9cQcBDik3tGlKq8N5El2rukZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
In Italië rijden nog maar weinig elektrische auto’s op vakantie in Italië (Sardinië) stonden mensen erg te knipperen met hun ogen toen mijn vriendin vertelde dat we in Nederland een elektrische auto reden. Echt.. helemaal elektrisch? Dus geen plug-in of hybride bedoel je? Was de reactie…. Ze konden het blijkbaar maar moeilijk begrijpen . Je ziet daar wel laadpalen, maar bij lange na nog niet zoveel als in Nederland..
Vreemd dan wel dat je in de shell app verschillende tarieven ziet.murky123 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:27:
[...]
m.a.w. een flat fee structuur.
shell recharge :
Om de prijstransparantie te verbeteren, past Shell Recharge gestandaardiseerde tarieven toe op alle laadpunten in ons roaming netwerk in Nederland. Dit zorgt voor een vast tarief per kWh voor AC en DC laden
Edit: de tekst die je deelt zegt al dat het alleen flat fee is in het roaming netwerk.
[ Voor 9% gewijzigd door janne_nl op 11-06-2024 02:44 ]
Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2