[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 145 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:52
Nee, was incl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
markjanssen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:34:
[...]

31 vs 24ct komt (momenteel) wel overeen met non-member vs member-prijs op piek-uren.
Nog een membership actief?
Nee, ben in principe tegen abonnementen.

(Daarnaast heb ik een Shell pas van de werkgever.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
koboy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:59:
[...]

Met een Ioniq 6 zo te zien aan je profiel picture? Zal nog wel iets hoger kunnen, maar de 800V snelheden zul je met een 400V lader nooit halen......
Nog niet, maar Tesla gaat dit wel aanpassen.
Vorig jaar was het niet mogelijk om te laden aan V3 palen, sinds dit jaar kan dit wel. (dwz in februari was dit mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
Nikky_vv schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:02:
Ik ben een newbe, rijd sinds gisteren mijn Kia Niro (2022 model).
Ik heb me al verdiept in laden, kosten en kaarten. We hebben geen thuislader en moeten dus publiek laden.

Begrijp ik nu goed dat laden bij Tesla momenteel 0,24 kWh kost? (Bij een membership?). Kijk ik ergens overheen? Wij wonen vlakbij een tesla Charging station, dan zou het zeer interessant zijn om daar te laden dus! Of helpt iemand hier me uit mijn droom?
In de app staat (normaal) wat je moet betalen (bij mij was dit dus minder gisteren). Maar de prijs die bij Tesla wordt gerekend is goedkoper dan aan de (openbare) paal waar ik kan laden. Die kost 33 cent/kW, via de Shell kaart slechts 51 cent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Po7IMt7twV2ct1lQ2ZFK-bhTKOc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9whDfnYHrxjIatCnlFxtGpEi.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door lfah2000 op 24-04-2024 16:48 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchPad
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 09:58
Zojuist terug uit Frankrijk. Ging perfect, helaas had ik 2x pech met een paal. Ik vraag mij af: hebben meer mensen ervaringen met het niet werken van palen met een Combo DC stekker?
Zowel bij de MobiSDEC als R3 kreeg ik direct een rode lamp bij het inpluggen.
Hierbij een fotootje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vK7ixshjryKCXjoh8RPW1N8wugM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lmu968NjsB9Z1FTTU9OP017P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
dextertje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:49:
[...]

Voor op vakantie: in Duitsland en België zijn de Tesla superchargers gemiddeld een stuk duurder, maar is ook het prijsverschil tussen leden en niet-leden veel groter (10-12 cent). Dan heb je de prijs voor een lidmaatschap er al bij 100 kWh in een maand uit.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waarom laden bij Tesla zoveel goedkoper is in Nederland dan in onze buurlanden.
Het laden is een mooie bron van inkomsten. Ik snap dit wel.
Het is dezelfde stroom als bij andere aanbieders die nu dus naar Tesla gaat. Mooi verdien model ook.

Ik verbaas me waarom de stroom zoveel goedkoper is bij Tesla dan bij andere aanbieders in Nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door lfah2000 op 24-04-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41

koboy

Heb een idee voor een icon

lfah2000 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:42:
[...]

Nog niet, maar Tesla gaat dit wel aanpassen.
Vorig jaar was het niet mogelijk om te laden aan V3 palen, sinds dit jaar kan dit wel. (dwz in februari was dit mogelijk).
Klopt, Tesla heeft een fix toegepast. Blijft wel dat je met een 400V lader max 100-110 kW kunt opladen, en met een 800V lader je met warme batterij makkelijk de 230kW kunt halen tot ongeveer 40%. Daarna gaat het geleidelijk naar beneden naar 100kW bij 75% vol ofzo.
50 kW laden doe je dus 30 minuten over ipv. minder dan 20.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:40
EXCLUSIEVE AANBIEDING: van 26 april tot 13 mei tanken bij IECcharge®-stations voor slechts € 0,25/kWh

Update met betrekking tot dit aanbod: het tarief van € 0,25/kWh is beschikbaar van 26 april tot 13 mei, en niet de 3e zoals aangekondigd in de vorige e-mail. 😉

Reis ver, laad slim op! Profiteer tijdens uw uitjes in mei van ons promotie-aanbod: het laadtarief is vastgesteld op € 0,25/kWh , op alle IECcharge®-stations. Dit exclusieve aanbod begint op vrijdag 26 april om 12.00 uur en eindigt tegelijkertijd op 13 mei. Van Lille tot Rennes, van Parijs tot Lyon of zelfs van Brest tot Bordeaux: rijd met een gerust hart door te stoppen op onze stations!

Hoogvermogenladen voor slechts € 0,25/kWh, interessant, maar waarom deze prijs? Bij IECcharge® willen we een krachtige oplaadervaring bieden “tegen dezelfde prijs als thuis”. Op onze stations duurt het ongeveer vijftien minuten voor een volledige autonomie van 300 km. Thuis duurt het bijvullen van elektriciteit echter enkele uren. Van 26 april tot 13 mei kost opladen in ongeveer een kwartier bij IECcharge® of gedurende enkele uren thuis bijna dezelfde prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09 21:00
lfah2000 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:58:
[...]

Het laden is een mooie bron van inkomsten. Ik snap dit wel.
Het is dezelfde stroom als bij andere aanbieders die nu dus naar Tesla gaat. Mooi verdien model ook.

Ik verbaas me waarom de stroom zoveel goedkoper is bij Tesla dan bij andere aanbieders in Nederland.
Ja wel bijzonder hè. Je zou wel gek zijn om dan ergens anders te laden. Daarnaast zijn er meestal veel laders bij Tesla dus de kans dat je mis grijpt is klein. Misschien gaan anderen nu gaan volgen met prijsverlagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
IE charge is onderdeel van NW group, welke ook aan grid stabilisatie doet met hun JBox.
De zonnige maar nog frisse periode komt er weer aan, dus zonnepanelen gaan goed produceren en dan loopt hun energie buffer misschien stilaan vol. Prijzen doen dalen zorgt mogelijk voor wat extra verbruik om de buffer te ontlasten.

Pure speculatie uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:21
Eboera schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:05:
[...]

Ja wel bijzonder hè. Je zou wel gek zijn om dan ergens anders te laden. Daarnaast zijn er meestal veel laders bij Tesla dus de kans dat je mis grijpt is klein. Misschien gaan anderen nu gaan volgen met prijsverlagingen.
Ja precies ook dat vraag ik me vaak af. Waarom lukt het niet bij andere aanbieders. Ik heb KIAEV6 en bij Tesla waren daar eerder problemen maar ik geloof dat het nu iets beter gaat. Het is de moeite om dan maar even langer te w8en als de sessie maar niet wordt afgebroken elke keer. Ga het weer eens proberen! Is de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Vandaag bij 4 Shell Recharge palen bij Schaarsbergen. Volgens de app 2 werkend. In de praktijk 3 pilonnen en dus 1 vrije laadplek.

Mijn ervaringen met Shell Recharge palen zijn gewoon niet goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaQCkaeHGcbqu54TB-aNyA4oit0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VB61uLpx4hwYJFYgKd3dPFsi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:37
Azqi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:02:
Vandaag bij 4 Shell Recharge palen bij Schaarsbergen. Volgens de app 2 werkend. In de praktijk 3 pilonnen en dus 1 vrije laadplek.

Mijn ervaringen met Shell Recharge palen zijn gewoon niet goed.
[Afbeelding]
Beetje flauw, maar wel toepasselijk dat de weg daar ten noorden van De Schaars heet. Verder balen dat je zo tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtsonneveld
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-09 16:30
Vraagje, er staan hier in de wijk (regio Utrecht) eigenlijk alleen maar Allego-palen, maar die zijn allemaal rond de 50 cent per kwh (met nu dus ook nog extra kosten per minuut) terwijl ik bij mijn werk bij een Vattenfallpaal voor minder dan 30 cent kan laden.

Vind ik nogal een fors verschil, is er een reden dat Allego zo duur is, of mis ik nog een laadpas die daar goedkoper is? (Heb gekeken naar de tarieven bij shell en eneco. Chargemap geeft aan dat freshmile ieetsje goedkoper is maar het scheelt amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:00

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

AlphaRomeo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:07:
[...]

Niet nodig, je moet wel een account hebben. Ik heb het gisteren toevallig even getest voordat ik over een paar weken een lange buitenlandse rit heb. Je wordt gewoon per kwh afgerekend, en ook nog eens naar beneden afgerond. Ik had ruim 19kwh voor 4.94 euro.
Maybe gekke vraag, maar welke app moet ik nou precies hebben om een account te maken om gebruik te kunnen maken van de Tesla Superchargers ?

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
robotjoek schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:38:
[...]
Maybe gekke vraag, maar welke app moet ik nou precies hebben om een account te maken om gebruik te kunnen maken van de Tesla Superchargers ?
Heel simpel... de 'tesla' app...

https://play.google.com/s...?id=com.teslamotors.tesla

[ Voor 10% gewijzigd door markjanssen op 24-04-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
[...]

De Tesla app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Robert1962 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:26:
[...]

Ja precies ook dat vraag ik me vaak af. Waarom lukt het niet bij andere aanbieders. Ik heb KIAEV6 en bij Tesla waren daar eerder problemen maar ik geloof dat het nu iets beter gaat. Het is de moeite om dan maar even langer te w8en als de sessie maar niet wordt afgebroken elke keer. Ga het weer eens proberen! Is de moeite waard.
Bij Tesla Horst in ieder geval geen probleem met mijn EV6. Maar inderdaad maximaal net onder de 100kW snelheid. En nog niet gezien dat meer dan de helft van de laders bezet was. Enige nadeel bij Tesla: paal staat aan de verkeerde kant en kabels zijn erg kort. Moet dus altijd de paal van de plaats naast waar ik sta gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56

AlphaRomeo

FP PowerMod
[...]
Er zijn meer Tesla apps, maar de standaard app met alleen de naam 'Tesla' zoals hierboven aangegeven is voldoende. Van daar uit maak je een accountje en voeg je een betaalmethode toe. Ik heb automatische incasso via SEPA gedaan, maar een credit card kan ook. Om te laden ga je naast een paal staan, je klikt in de app de locatie en het nummer van de paal aan en dan heb je twee minuten om de kabel in je auto te stoppen. Laden start een tiental seconden daarna.

Eigenlijk is het makkelijker dan een laadpas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:30
AlphaRomeo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:45:
[...]

Er zijn meer Tesla apps, maar de standaard app met alleen de naam 'Tesla' zoals hierboven aangegeven is voldoende. Van daar uit maak je een accountje en voeg je een betaalmethode toe. Ik heb automatische incasso via SEPA gedaan, maar een credit card kan ook. Om te laden ga je naast een paal staan, je klikt in de app de locatie en het nummer van de paal aan en dan heb je twee minuten om de kabel in je auto te stoppen. Laden start een tiental seconden daarna.

In de app staat, bij mij iig, eerst aansluiten en dan nummer kiezen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56

AlphaRomeo

FP PowerMod
PeterZ(on) schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:50:
[...]
Je hebt gelijk! Blijkbaar werkt het andersom dan ook, aldus heb ik empirisch bepaald. Maar eerst aansluiten op de auto scheelt misschien nog weer een paar seconden. Dank voor de correctie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]

Als ik dat doe, gaat mijn Ioniq 6 niet laden bij Tesla.
Eerst de stall kiezen in de app en dan pas aansluiten is het devies. Anders krijg ik een melding, dat betreffende paal al bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
dextertje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:36:
[...]

Met membership kun je op verschillende plekken (bijvoorbeeld Nootdorp, Rijswijk, Horst, Maastricht, Bunnik) zelfs voor maar € 0,22/kWh laden, da's lager dan mijn kWh-tarief thuis...
Alleen tussen 16-20u is het wat duurder (€ 0,24 bij genoemde voorbeelden) en je weet niet hoe lang deze prijzen blijven. Maar op dit moment is het prijstechnisch inderdaad heel gunstig om bij Tesla te laden.
Wat betreft accu-degradatie: het schijnt mee te vallen (zie o.a. https://blog.evbox.com/nl...laden-slecht-voor-je-accu), vooral als je de accu niet te heet laten worden.
Biedt Tesla ook laden aan bij niet-fast chargers van andere netwerken?
De laadpalen die je gewoon in de steden ziet, 11 of 22 kWh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:05
Neen.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik wou vandaag voor het eerst een Tesla SuC gebruiken maar ik loop al direct vast bij het aanmaken van het account. Dat lijkt te lukken, maar de app is daarna heel erg traag en kan geen enkele functie uitvoeren met ook foutmeldingen in de app.

In de webbrowser geprobeerd, twee email-adressen gebruikt, en daarin krijg ik de melding;
Failed getting account details. txId: 44c42f8b-f1ed-4873-9134-6cc0eddc9c6a
Password rest mail komt niet aan maar ook Tesla support kan m'n email adres niet echt vinden.

Heeft iemand een idee of tip?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
rtsonneveld schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:34:
Vraagje, er staan hier in de wijk (regio Utrecht) eigenlijk alleen maar Allego-palen, maar die zijn allemaal rond de 50 cent per kwh (met nu dus ook nog extra kosten per minuut) terwijl ik bij mijn werk bij een Vattenfallpaal voor minder dan 30 cent kan laden.

Vind ik nogal een fors verschil, is er een reden dat Allego zo duur is, of mis ik nog een laadpas die daar goedkoper is? (Heb gekeken naar de tarieven bij shell en eneco. Chargemap geeft aan dat freshmile ieetsje goedkoper is maar het scheelt amper.
Heb je een adres van zo'n Allego paal?

En wellicht dat Bump goedkoper is, zou je ook even naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 14:31

Azqi schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:35:

Als ik dat doe, gaat mijn Ioniq 6 niet laden bij Tesla.
Eerst de stall kiezen in de app en dan pas aansluiten is het devies. Anders krijg ik een melding, dat betreffende paal al bezet is.
Bij mij, Renault Megane E Tech, gaat het op de manier die Tesla voorstelt dus 6 van de 10 keer niet goed.
Wat wel altijd werkt, voor mij dan, eerst nummer kiezen, laden starten en dan pas de kabel in de auto.
Gunner schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:10:
Ik wou vandaag voor het eerst een Tesla SuC gebruiken maar ik loop al direct vast bij het aanmaken van het account. Dat lijkt te lukken, maar de app is daarna heel erg traag en kan geen enkele functie uitvoeren met ook foutmeldingen in de app.

In de webbrowser geprobeerd, twee email-adressen gebruikt, en daarin krijg ik de melding;

Password rest mail komt niet aan maar ook Tesla support kan m'n email adres niet echt vinden.

Raar, en vooral vervelend lijkt me, zou het niet weten eerlijk gezegd.
Maar misschien dat iemand in het Tesla topic je van dienst kan zijn, er zijn er een paar op Tweakers maar dit topic wordt wel vrij druk bezocht --> Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zjanzjak schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:38:
Raar, en vooral vervelend lijkt me, zou het niet weten eerlijk gezegd.
Maar misschien dat iemand in het Tesla topic je van dienst kan zijn, er zijn er een paar op Tweakers maar dit topic wordt wel vrij druk bezocht --> Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
Aan gedacht, misschien later. Tesla support gaat nog wat uitzoeken (voor de toekomst handig misschien maar zij konden ook geen account van me vinden ondanks dat een password reset wel aankomt). voor nu heb ik de auto even bij een AC-lader gezet.

Wel voor het eerst even zo'n ludiek total-briefje over laadpaalkleven achter een ruit gelegd bij een auto die er nu al ongeveer 34 uur staat. Daardoor moest ik uitwijken... grrrr

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 25-04-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

AlphaRomeo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:45:
[...]

Thx voor de uitleg, gedaan !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:54
Gunner schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:10:

[...]

Ik kan iig sinds gisteravond niet meer inloggen in de Tesla app. Cache leeghalen en later zelfs opnieuw installeren geven geen oplossing.
Na herinstallatie krijg ik bij inloggen foutcode [-4].
Anderen met hetzelfde probleem?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
De Tesla app logt 'gewoon' hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:54
HansAuutB schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:01:
[...]

Ik kan iig sinds gisteravond niet meer inloggen in de Tesla app. Cache leeghalen en later zelfs opnieuw installeren geven geen oplossing.
Na herinstallatie krijg ik bij inloggen foutcode [-4].
Anderen met hetzelfde probleem?
Doet het weer.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:16

Allego is een zeer commercieel bedrijf waarbij winstmaximalisatie een doelstelling is.

Vattenfall misschien ook wel maar die zijn meer bezig met een zo groot mogelijk marktaandeel te verwerven.. in de zin van zoveel mogelijk palen exploiteren en op dit moment tegen een zeer acceptabel tarief tenminste de palen uit concessies..

sommige snelladers zijn ook wel aan de prijs

[ Voor 17% gewijzigd door boyette op 25-04-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij mij nog niets. Tesla support voor de twee keer gebeld, trof dezelfde medewerker maar die gaf aan niet veel te kunnen doen. Vreemde is dat vanaf meerdere verbindingen en zelfs meerdere email-adressen hetzelfde resultaat geeft. Medewerker probeerde ook een account aan te maken maar kwam niet verder dan dat er al een account is op dat adres.

Is ge-escaleerd maar vreemd dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 08:58
De Tesla app doet vandaag wel wat raar ja, ondanks dat mijn GPS signaal voor andere apps voldoende was, opende Tesla met de kaart op West-Afrika, tussen Marokko en Namibië.

Maar ik was volgens de app wel 6,1km van SuC Deventer, terwijl ik toch echt op het terrein van SuC Best stond, volgens Tesla 98km verderop. :+ Maar laden werkte in ieder geval wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hey nu werkt het *O* app is een stuk sneller ineens
Vreemd dat ze bij support niet wisten dat er toch iets van problemen waren.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 25-04-2024 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Zjanzjak schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:38:

[...]

Bij mij, Renault Megane E Tech, gaat het op de manier die Tesla voorstelt dus 6 van de 10 keer niet goed.
Wat wel altijd werkt, voor mij dan, eerst nummer kiezen, laden starten en dan pas de kabel in de auto.
Ik doe het altijd op de Tesla voorgestelde werkwijze met mijn Megane, gaat altijd goed. Wat je wel moet doen is de app opstarten, de SuC lokatie selecteren, hier opladen klikken en dan de auto aansluiten. En dan de sessie starten. Als je de auto aansluit en je moet de app nog opstarten dan werkt het idd niet.
Het is eigenlijk letterlijk de app volgen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:30
The Wizard schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:24:
[...]
Ik doe het altijd op de Tesla voorgestelde werkwijze met mijn Megane, gaat altijd goed. Wat je wel moet doen is de app opstarten, de SuC lokatie selecteren, hier opladen klikken en dan de auto aansluiten. En dan de sessie starten. Als je de auto aansluit en je moet de app nog opstarten dan werkt het idd niet.
Zo doe ik het idd ook, en heeft ook altijd gewerkt. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Wat je wel moet doen is de app opstarten, de SuC lokatie selecteren, hier opladen klikken en dan de auto aansluiten.
Yup. Ik weet.
Yup. Did that.

En toch, 6 van de 10 keer hadtie er geen zin in, op diverse locaties (Nederland, België en Frankrijk) zelfs.
Als het, voor mij, dan op een andere manier wel vlekkeloos werkt hou ik het bij die manier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-09 00:20
Mooi verhaal weer. Freshmile heeft gisteren ineens een relatief groot bedrag van mijn creditcard geschreven. Vreemd, want sinds de prijsverhoging gebruik ik deze pas niet meer. Ik check de app, blijkt het een sessie van 30-10-2023 te zijn. Voor het gemak hebben ze wel het nieuwe tarief gebruikt à €0,89 per kWh. Even een berichtje aan gewijd voordat ik het terug boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver

Hier gelijkaardige behoefte: laad ook vooral op Allego palen.
Ben verschillende buitenlandse (UK, Frankrijk, Duitsland, ...) apps aan het uittesten,in de hoop dat één van hen betere tarieven heeft.
Als ik iets vind,,laat ik zeker iets weten.

Voor Optemile palen is Maingau alvast een goedkoper alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik ben even aan het zoeken geweest, maar kan het niet goed vinden. Zijn er nog snellaadpalen die qua prijs een beetje in de buurt komen van Tesla? Of in ieder geval onder de 50ct per kWh zijn? Op Google zie ik dat Shell Recharge 35ct per kWh zou moeten kosten maar als ik in mijn app kijk zie ik dat het eerder rond de 70ct ligt.

Het lastige van Tesla is dat ik daar met m'n Ioniq 5 maar 50-90 kW haal. Super zonde, die auto kan 250 kW aan en daar heb ik hem ook op uitgezocht. Alleen toen ik begon was Ionity Premium maar 29ct (met 13 euro abbo), die zijn nu iets van 79ct geworden (of 70ct met 13 euro abbo geloof ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Ruuddie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:30:
Ik ben even aan het zoeken geweest, maar kan het niet goed vinden. Zijn er nog snellaadpalen die qua prijs een beetje in de buurt komen van Tesla? Of in ieder geval onder de 50ct per kWh zijn? Op Google zie ik dat Shell Recharge 35ct per kWh zou moeten kosten maar als ik in mijn app kijk zie ik dat het eerder rond de 70ct ligt.

Het lastige van Tesla is dat ik daar met m'n Ioniq 5 maar 50-90 kW haal. Super zonde, die auto kan 250 kW aan en daar heb ik hem ook op uitgezocht. Alleen toen ik begon was Ionity Premium maar 29ct (met 13 euro abbo), die zijn nu iets van 79ct geworden (of 70ct met 13 euro abbo geloof ik).
Fastned met abo kom je rond de 50 uit

maar daaronder denk ik dat dat ook niet heel reëel is

die aansluitingen en apparatuur kosten goud geld dat is ook wat duurder dan ac laden. en die tarieven liggen nu al vaak tussen de 30 en 60 ct

dus dan is 50-60 ct dc niet eens zo gek als je bedenkt wat de kosten daarvan zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

Ruuddie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:30:

Onze Ioniq 6 doet het erg lekker aan de snelladers van Allego icm. Freshmile. Doordat je gemiddeld toch wel minimaal 2kWh/min in de accu stampt kom je uit vlak onder de 45cent/kWh. In mijn herinnering gaat dit ook op voor Ionity, maar check de Freshmile app daarvoor.

Ander punt: ik vind net een mailtje van de ANWB dat ze bezig zijn om het connectie tarief tussen 23 en 7 uur "uit te schakelen". Geen idee hoe ze dat gaan doen, maar complimenten voor het initiatief. Helaas blijft het ongereguleerde boeven tarief van Allego ongewijzigd, maar dat is iets wat de lokale overheden moeten oppakken.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
koboy schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:56:
[...]

Onze Ioniq 6 doet het erg lekker aan de snelladers van Allego icm. Freshmile. Doordat je gemiddeld toch wel minimaal 2kWh/min in de accu stampt kom je uit vlak onder de 45cent/kWh. In mijn herinnering gaat dit ook op voor Ionity, maar check de Freshmile app daarvoor.

Ander punt: ik vind net een mailtje van de ANWB dat ze bezig zijn om het connectie tarief tussen 23 en 7 uur "uit te schakelen". Geen idee hoe ze dat gaan doen, maar complimenten voor het initiatief. Helaas blijft het ongereguleerde boeven tarief van Allego ongewijzigd, maar dat is iets wat de lokale overheden moeten oppakken.
daarmee bedoelt de anwb dat men geen starttarief rekent tussen die tijden
dat is hun eigen verdienmodel
waarschijnlijk wordt er op die tijden toch al weinig gestart
dus dan stimuleert men dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

boyette schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 06:02:
[...]

daarmee bedoelt de anwb dat men geen starttarief rekent tussen die tijden
dat is hun eigen verdienmodel
waarschijnlijk wordt er op die tijden toch al weinig gestart
dus dan stimuleert men dat
Het gaat om nieuwe functionaliteit in de app.
Binnenkort: automatisch blokkeertarieven voorkomen
Goed nieuws! Binnenkort introduceren we een nieuwe functie voor onze app: het automatisch beëindigen van je laadsessie als de accu vol is én er een tijdstarief geldt.

Hoewel de ANWB niet per se tegen deze tarieven is, vinden we wel dat ze redelijk moeten zijn in verhouding tot het gebruik van de paal en de locatie. Deze functie werkt daarom alleen tussen 23:00 en 7:00. Het is bijvoorbeeld niet realistisch om te verwachten dat jij om 3 uur ’s nachts de auto gaat verplaatsen wanneer de accu vol is. Op deze manier kunnen we voor jou onnodige extra kosten voorkomen.

We geven je een seintje zodra deze functie beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
koboy schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:14:
[...]

Het gaat om nieuwe functionaliteit in de app.

[...]
het is een facturatie dingetje..
wat bedoel je met functionaliteit die is toch hetzelfde..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 19:46
boyette schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:10:
[...]

het is een facturatie dingetje..
wat bedoel je met functionaliteit die is toch hetzelfde..
Het klinkt alsof ze automatisch de sessie stoppen als je auto vol is, zodat er geen 's nachts geen blokkeertarief wordt gerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:51
Nova163 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:14:
[...]

Het klinkt alsof ze automatisch de sessie stoppen als je auto vol is, zodat er geen 's nachts geen blokkeertarief wordt gerekend.
Dat moet kunnen, maar daar moet de laadpaal leverancier dan wel aan meewerken.
Laadpaal werkt met een communicatie met auto:
- paal Detecteert auto
- paal geeft vrij voor laden
- auto pakt stroom “naar believen”
- auto pakt geen stroom meer als vol (of via app van auto gestopt) maar dat weet de paal niet.
- auto verwijderd plug > dan weet paal dat de sessie geëindigd is.

Op zich kan de paal op elk moment ophouden met stroom beschikbaar maken, maar dat moet dus via de paal. Dus ANWB moet dan contract en integratie met paal hebben die dat mogelijk maakt.

Als paal leverancier kan je er ook voor kiezen het kleef tarief te blijven rekenen zolang de auto is ingeplugd.
Kortom… ANWB kan dit niet eenzijdig afdwingen. Vereist overeenstemming met paal leverancier.

Overigens werkte “via ANWB app starten of stoppen” niet in Oostenrijk. Dat geeft nog maar eens aan dat de communicatie met leverancier behoorlijk goed moet zijn voor dit soort functies

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Nova163 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:14:
[...]

Precies! Ik ben alleen bang dat dit een technologisch haasje over spel wordt omdat Allego op zoek zal gaan om de truc die de ANWB gevonden heeft te gaan blokkeren.
Bedenk me ook net dat op dat bij automatisch stoppen de kabel waarschijnlijk los komt te zitten aan in ieder geval de laadpaal kant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
koboy schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:56:
[...]

Of Freshmile bij Fastned is ook 30+30 bv https://charge.freshmile.com/location/NLFASE3110006
Wel altijd checken voordat je gaat laden, want prijzen van Freshmile willen wel eens opeens veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 01:23
Stefannn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:29:
[...]

Dat moet kunnen, maar daar moet de laadpaal leverancier dan wel aan meewerken.
Laadpaal werkt met een communicatie met auto:
- paal Detecteert auto
- paal geeft vrij voor laden
- auto pakt stroom “naar believen”
- auto pakt geen stroom meer als vol (of via app van auto gestopt) maar dat weet de paal niet.
- auto verwijderd plug > dan weet paal dat de sessie geëindigd is.
Over het algemeen kijkt een AC paal niet naar of er een kabel is aangesloten maar of er een sessie actief is.
Bij Shell kan je, volgens mij, ook een actieve sessie gestart met laadpas vanuit de app stoppen.
De sessie wordt dan beëindigd en de paal zal de kabel vrijgeven en ook al blijft de kabel nog uren in de paal zitten zal de CPO niks meer in rekening kunnen brengen dan de gemaakte kosten tot het beëindigen van de sessie.

Zo'n oplossing van de ANWB is dan misschien handig tegen een ongewenst kleeftarief 's nachts maar loop je dan niet het risico om een bekeuring te krijgen omdat je bij een laadpaal staat geparkeerd zonder dat je staat te laden?
Er is immers geen laadsessie actief wat bij de meeste palen wel te zien is.

De laadpaal zal ook weer als vrij worden weergegeven in de alle apps wat vervelend kan zijn als je een keer laat thuis komt en er op had gerekend dat die paal vrij zou zijn maar nu staat er iemand de paal te blokkeren.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Jaapio_B schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:29:
[...]

Over het algemeen kijkt een AC paal niet naar of er een kabel is aangesloten maar of er een sessie actief is.
Bij Shell kan je, volgens mij, ook een actieve sessie gestart met laadpas vanuit de app stoppen.
De sessie wordt dan beëindigd en de paal zal de kabel vrijgeven en ook al blijft de kabel nog uren in de paal zitten zal de CPO niks meer in rekening kunnen brengen dan de gemaakte kosten tot het beëindigen van de sessie.

Zo'n oplossing van de ANWB is dan misschien handig tegen een ongewenst kleeftarief 's nachts maar loop je dan niet het risico om een bekeuring te krijgen omdat je bij een laadpaal staat geparkeerd zonder dat je staat te laden?
Er is immers geen laadsessie actief wat bij de meeste palen wel te zien is.

De laadpaal zal ook weer als vrij worden weergegeven in de alle apps wat vervelend kan zijn als je een keer laat thuis komt en er op had gerekend dat die paal vrij zou zijn maar nu staat er iemand de paal te blokkeren.
Het automatisch beëindigen van de sessie werkt alleen tussen 23 en 7 uur. Op dat moment is er voor een vrij groot gebied maar een handjevol agenten beschikbaar, waarvan er 2 samen in een auto rondrijden. Die gaan daar echt niet uitkomen om lampjes op laadpalen te bestuderen. Een BOA heb ik rond die tijd nog nooit gezien......
Ik denk dat in dat tijdvak de kans op diefstal van of geklooi (eens even onderzoeken wat er gebeurt als we het losse eind in een oplaad water steken ofzo) met de kabel vele malen groter is.

Ik heb al ideeën waarmee Allego toch door kan gaan met hun cash-grab, maar die zet ik hier niet neer. Ik ga geen slapende honden wakker maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
koboy schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:50:
[...]

Het automatisch beëindigen van de sessie werkt alleen tussen 23 en 7 uur. Op dat moment is er voor een vrij groot gebied maar een handjevol agenten beschikbaar, waarvan er 2 samen in een auto rondrijden. Die gaan daar echt niet uitkomen om lampjes op laadpalen te bestuderen. Een BOA heb ik rond die tijd nog nooit gezien......
Ik denk dat in dat tijdvak de kans op diefstal van of geklooi (eens even onderzoeken wat er gebeurt als we het losse eind in een oplaad water steken ofzo) met de kabel vele malen groter is.

Ik heb al ideeën waarmee Allego toch door kan gaan met hun cash-grab, maar die zet ik hier niet neer. Ik ga geen slapende honden wakker maken...
boas hebben sowieso al geen tijd om al die parkings te checken

een non ev op zulke plek zullen ze wel beboeten maar niet een ev die niet aan het laden is

want die kan ook net klaar zijn

misschien na een uurtje of 10 wel als er klachten op komen maar zou me daar niet zo druk om maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 14-09 14:51
Sinds kort zie ik bij een aantal laadpalen via de Electroverse app geen prijs meer. Weet iemand wat dat betekent? Het lijkt voor te komen bij sommige Allego palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Jimster schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:57:
Sinds kort zie ik bij een aantal laadpalen via de Electroverse app geen prijs meer. Weet iemand wat dat betekent? Het lijkt voor te komen bij sommige Allego palen.
welke palen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Bijvoorbeeld
https://electroverse.octopus.energy/map/location/397510
Callistolaan 12, 3318 JA Dordrecht
https://electroverse.octopus.energy/map/location/566216
Langeraarstraat 16, 3331 GL Zwijndrecht
https://electroverse.octopus.energy/map/location/397797
Parelmoervlinder 13, 4904 ZB Oosterhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
allemaal 0.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Huh, zie je wel een prijs in de Electroverse app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Jimster schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:14:

Huh, zie je wel een prijs in de Electroverse app?
In de Electroverse app zie ik geen prijs staan bij de door jouw genoemde adressen.
Via andere apps kan je uiteraard wel een prijs vinden maar hier laden met de Electroverse-laadpas (of app) is dan een gok, kortom ik zou er niet aan beginnen.

Wat helpt, een mailtje met uitleg, het duurt even maar in de regel krijg je antwoord.
En passen ze dan soms zaken aan in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Zjanzjak schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:24:
[...]

In de Electroverse app zie ik geen prijs staan bij de door jouw genoemde adressen.
Via andere apps kan je uiteraard wel een prijs vinden maar hier laden met de Electroverse-laadpas (of app) is dan een gok, kortom ik zou er niet aan beginnen.

Wat helpt, een mailtje met uitleg, het duurt even maar in de regel krijg je antwoord.
En passen ze dan soms zaken aan in de app.
dat is geen gok
want je betaalt nooit meer dan 0.60

je hebt ook nog kans dat de koning het betaalt vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Weet iemand wat de beste app is voor Duitsland? Met name AC paaltjes. Ik wil namelijk een camping zoeken met een laadpaal.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
TucanoItaly schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:55:
Weet iemand wat de beste app is voor Duitsland? Met name AC paaltjes. Ik wil namelijk een camping zoeken met een laadpaal.
die staan daar los van campings bepalen hun eigen tarieven

ff op de website van de camping checken dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 18:19
boyette schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:18:
[...]
die staan daar los van campings bepalen hun eigen tarieven

ff op de website van de camping checken dus..
Maar jij betaalt niet het CPO (camping) tarief maar het MSP (app/laadpas) tarief!
(en dat valt natuurlijk samen als je een pas of app gebruikt die het CPO tarief doorberekent).

[ Voor 13% gewijzigd door eltron op 27-04-2024 15:28 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
eltron schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:27:
[...]

Maar jij betaalt niet het CPO (camping) tarief maar het MSP (app/laadpas) tarief!
(en dat valt natuurlijk samen als je een pas of app gebruikt die het CPO tarief doorberekent).
zo werkt het dus niet
dat is alleen op openbare plekken zo

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 27-04-2024 15:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
TucanoItaly schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:55:
Kijk op https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/, is geen app maar wel zeer veel info. O.a. met welke pas/app je bij een paal kunt laden.
Verschillende apps gebruiken hun database, zoals bijvoorbeeld EVmap. Daarin staan per paal ook weer links naar goingelectric.de.

[ Voor 14% gewijzigd door pmiddeld op 27-04-2024 19:26 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Komende vrijdag gaan we weer een weekje naar het laadwalhalla Noorwegen. Ben dus weer eens in de tarieven gedoken en zie dat ik dit keer goedkoper uit ben met Ionity dan met Tesla. Dat is, als ik de Tesla prijzen in hun app moet geloven en ze niet al de lidmaatschap prijzen geven zonder dat je lid bent (zoals een paar dagen geleden).

Zijn er mensen die veel laden bij Tesla en dit bijhouden? Anders check ik het de dag van vertrek wel even. Kan altijd nog een Ionity Passport afsluiten.

Iemand nog de gouden tip qua goedkoop laden in Noorwegen? Meest aantrekkelijke welke ik gevonden heb is Uno-X voor 5 NOK per kWh. Goede aanbieder ook met gewoon de prijs op de paal en kaart betalingen. Bijna hetzelfde als tanken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Meestermaas schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 21:17:
Komende vrijdag gaan we weer een weekje naar het laadwalhalla Noorwegen. Ben dus weer eens in de tarieven gedoken en zie dat ik dit keer goedkoper uit ben met Ionity dan met Tesla. Dat is, als ik de Tesla prijzen in hun app moet geloven en ze niet al de lidmaatschap prijzen geven zonder dat je lid bent (zoals een paar dagen geleden).

Zijn er mensen die veel laden bij Tesla en dit bijhouden? Anders check ik het de dag van vertrek wel even. Kan altijd nog een Ionity Passport afsluiten.

Iemand nog de gouden tip qua goedkoop laden in Noorwegen? Meest aantrekkelijke welke ik gevonden heb is Uno-X voor 5 NOK per kWh. Goede aanbieder ook met gewoon de prijs op de paal en kaart betalingen. Bijna hetzelfde als tanken!
heb je northe gechecked ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
Zeker heb ik Northe gecheckt. Mooie app, maar weinig laders die erin staan en allemaal duurder dan 6 NOK per kWh. Had ik niet verwacht!

Andere apps die ik standaard gebruik je en dus gecheckt heb zijn Elektroverse, Bump en Tap.

[ Voor 19% gewijzigd door Meestermaas op 27-04-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Meestermaas schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 21:49:
Zeker heb ik Northe gecheckt. Mooie app, maar weinig laders die erin staan en allemaal duurder dan 6 NOK per kWh. Had ik niet verwacht!

Andere apps die ik standaard gebruik je en dus gecheckt heb zijn Elektroverse, Bump en Tap.
incharge geeft 3.4 ac en 7.7 dc in noorwrgen
geen eigen palen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@pmiddeld die app lijkt alleen Android te zijn. Ik ga kijken of ik de website kan gebruiken, dank je. Voorlopig lijkt de Maingau app wel bruikbaar.

@boyette ja, dat had ik ook gemerkt. Ik neem dan niet de moeite om te informeren, pak gewoon de Shell Recharge pas.

[ Voor 28% gewijzigd door TucanoItaly op 27-04-2024 22:07 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

boyette schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:34:
[...]

dat is geen gok
want je betaalt nooit meer dan 0.60
Hoe stel je dat vast?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
omdat het standaard tarief van elektroverse daaronder ligt.. voor Allego palen
vooraf geen tarief weergeven mag al niet
.. je kan dan nog wel wegkomen met een storing die er voor zorgt dat op sommige palen het tarief niet werd weergegeven maar dat kan niet opeens hoger liggen dan de rest.dan zullen ze crediteren omdat er vooraf een tarief bekend moet zijn en dat was dan niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
TucanoItaly schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 22:01:
@pmiddeld die app lijkt alleen Android te zijn. Ik ga kijken of ik de website kan gebruiken, dank je. Voorlopig lijkt de Maingau app wel bruikbaar.
De app van Chargeprice gebruikt 'm ook. Die is volgens mij wel voor iOS beschikbaar. Daar zit alleen geen klikbare link naar de website in. Maar aangezien de app een prijsvergelijker is kun je daar ook zien met welke pas/app je kunt laden.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 16:38
Gunner schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:14:
[...]

Bij mij nog niets. Tesla support voor de twee keer gebeld, trof dezelfde medewerker maar die gaf aan niet veel te kunnen doen. Vreemde is dat vanaf meerdere verbindingen en zelfs meerdere email-adressen hetzelfde resultaat geeft. Medewerker probeerde ook een account aan te maken maar kwam niet verder dan dat er al een account is op dat adres.

Is ge-escaleerd maar vreemd dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt.
Gebruik je wellicht een VPN. Bij mij zorgde dat voor verstoring in de Tesla App.

PieterH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ik vraag me af waarom ik niet op volle snelheid laad. Ik heb een Peugeot e2008 uit 2020 en die zou volgens ev database een snellaadsnelheid van 420 kmu hebben. Nu sta ik bij een Tesla Supercharger en dat red ik bij lange na niet. In de auto staat dat ie na 2u10m pas klaar is.

Heb de auto pas een paar dagen dus ben nog zoekende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK5J6m5duwiyhFl93XCj0YOUq7E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V77h2U6Bh7f2VqDTMsAyQj9e.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Speculaes op 28-04-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Speculaes schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:09:
Ik vraag me af waarom ik niet op volle snelheid laad. Ik heb een Peugeot e2008 uit 2020 en die zou volgens ev database een snellaadsnelheid van 420 kmu hebben. Nu sta ik bij een Tesla Supercharger en dat red ik bij lange na niet. In de auto staat dat ie na 2u10m pas klaar is.

[Afbeelding]
Nou, ten eerste laad je niet in km per uur. Je laad per KWh, dit is overal afhankelijk van hoeveel de laadpaal levert en kan leveren op dat moment.
Meer is het niet naar mijn idee.
Dus zal je wel een langzaam Tesla station hebben nu 🤣

[ Voor 22% gewijzigd door taz10 op 28-04-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:02
Ik was gisteren Nederland ontvlucht naar Antwerpen :) Het laden zoals gewoonlijk bij een Lidl gedaan en daarna parkeren in een P&R parkeergarage en dan met de tram de stad in.

Nu vroeg ik me het violgende af:

Situatie: de parkeergarages hebben bijna allemaal laadpunten van Blue Corner, maar die geven aan een kleeftarief te hebben. Dus een dag de stad in is duur. En even terug met de tram om de auto te verzetten na opladen is uiteraard buiten de bedoeling van een P&R

Ik heb een Elektroverse kaartje (nooit gebruikt) die aangeeft dat er GEEN kleeftarief is op de laadpunten van de P&R en ook in de parkeergarages in de stad. En dat het merendeel van palen in de garages 35 ct/kWh kost. Klopt dit? kan iemand bevestigen met een Elektroverse dat dit tarief klopt en dat Blue Corner het kleeftarief niet doorberekent? Want dan is dit de betere optie voortaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06

[Afbeelding]
Laadsnelheid is afhankelijk van accu temp en hoe vol die zit. De Stellantis accu’s zijn al geen hoogvliegers qua snelladen en je moet dieper gaan. Ik heb nooit de 100kW gezien overigens met zo’n accu in onze t oenmalige Corsa-e.

Qua laadcurve klopt de snelheid bij het percentage

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/custom/psa-e-cmp-platform-50-kwh-battery-dcfc-20201230.png

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36

[Afbeelding]
Er kan ook stroom gebruikt worden voor het opwarmen van de accu. Ik weet weinig van het Peugeot platform af (en welke temperatuur het was tijdens laden). Maar in mijn auto kan je zien hoeveel kW er wordt geladen en in de Tesla app zie je wat er geleverd wordt. De delta is grofweg wat er weg gaat aan het op temperatuur houden van je auto en het verwarmen van de accu. Pas als de temperatuur hoog genoeg ligt haal je de maximale snelheid, en dan zit je nog met de grafiek die hierboven gedeeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
basdv schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:08:
[...]

Er kan ook stroom gebruikt worden voor het opwarmen van de accu. Ik weet weinig van het Peugeot platform af (en welke temperatuur het was tijdens laden). Maar in mijn auto kan je zien hoeveel kW er wordt geladen en in de Tesla app zie je wat er geleverd wordt. De delta is grofweg wat er weg gaat aan het op temperatuur houden van je auto en het verwarmen van de accu. Pas als de temperatuur hoog genoeg ligt haal je de maximale snelheid, en dan zit je nog met de grafiek die hierboven gedeeld werd.
Die Peugeot heeft geen mogelijkheid de accu te verwarmen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 11:33
basdv schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:08:
[...]

Ik had al een stuk gereden dus ik denk dat het wel warm was. Maar die grafiek kende ik niet. Dat lijkt dan wel overeen te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ophidian schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:03:
[...]

Die Peugeot heeft geen mogelijkheid de accu te verwarmen.
Ik lees het inderdaad, geen actieve accuverwarming. Dat zou betekenen dat je bij lagere temperaturen die 100kW nooit gaat halen, dat is wel jammer. Ik had verwacht dat de meeste moderne elektrische auto’s wel batterijverwarming hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
oltk schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:31:
Ik was gisteren Nederland ontvlucht naar Antwerpen :) Het laden zoals gewoonlijk bij een Lidl gedaan en daarna parkeren in een P&R parkeergarage en dan met de tram de stad in.

Nu vroeg ik me het violgende af:

Situatie: de parkeergarages hebben bijna allemaal laadpunten van Blue Corner, maar die geven aan een kleeftarief te hebben. Dus een dag de stad in is duur. En even terug met de tram om de auto te verzetten na opladen is uiteraard buiten de bedoeling van een P&R

Ik heb een Elektroverse kaartje (nooit gebruikt) die aangeeft dat er GEEN kleeftarief is op de laadpunten van de P&R en ook in de parkeergarages in de stad. En dat het merendeel van palen in de garages 35 ct/kWh kost. Klopt dit? kan iemand bevestigen met een Elektroverse dat dit tarief klopt en dat Blue Corner het kleeftarief niet doorberekent? Want dan is dit de betere optie voortaan.
die tarieven van Blue Corner in NL op elektroverse kloppen iig niet

die zijn volgens mij ook overgenomen

België zou ik ook niet vanuit gaan dat die wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
Gelijkaardige vraag voor E-flux:
Is iemand hiermee bekend?
Ik zie in België een paar laadpalen in E-flux staan waarin gewoon een tarief vermeld staat per uur.
Het aantal geladen kWh wordt zogezegd niet doorgerekend.
Zou dit kloppen?

Het gemakkelijkst is eens uitproberen, maar altijd wat riskant om te experimenteren uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 18:19
basdv schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:05:
[...]
Ik lees het inderdaad, geen actieve accuverwarming. Dat zou betekenen dat je bij lagere temperaturen die 100kW nooit gaat halen, dat is wel jammer. Ik had verwacht dat de meeste moderne elektrische auto’s wel batterijverwarming hadden.
Wel batterijverwarming maar geen voorverwarming.
Voorverwarming zorgt er voor dat de batterij wordt opgewarmd als de auto weet dat je naar een snellader op weg bent, of dat je het zelf kunt aanzetten als je het plan hebt om te gaan snelladen.
Als je geen voorverwarming hebt dan begint het opwarmen pas als je al aan de paal staat. Bij onze Kia e-Niro duurt dat al gauw 10 minuten, terwijl onze Tesla model Y wel voorverwarmt zodat gelijk maximaal kan worden geladen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:02
boyette schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:06:
[...]

die tarieven van Blue Corner in NL op elektroverse kloppen iig niet

die zijn volgens mij ook overgenomen

België zou ik ook niet vanuit gaan dat die wel kloppen
Als de app van Elektroverse dit aangeeft, mag ik toch hier vanuitgaan? Ofwel: hoe zit het met mijn rechten als gebruiker van een pasje?

Toch maar eens testen. Wat kan het probleem zijn. hmm .
Blue corner geeft zelf aan 58ct / kWh en 3ct "rotatietarief" per minuut. (belachelijk :o ). Als ik daar 10 uur ga staan en 20 kWh ga laden is dat voor de Blue Cornerprijs: 11,60 laadprijs + 18 euro rotatietarief = circa 30 euro :o

Elektroverse biedt aan: 35 ct / kWh en 0 ct Rotatietarief = 7 euro

hm dat verschil is wel heel groot. Wat is wijsheid? 1 uur staan en laden en kijken wat de schade is? Het probleem is ook dat ik niet weet welke andere pasjes laden op blue corner om dit te kunnen testen, omdat geen enkel ander pasje dat ik heb (shell, vattenval, anwb, maingau, freshmile) de blue corner palen heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Als het goed is volgende week een Peugeot E-2008 GT (2022) voor de deur. Ik kan natuurlijk 580 pagina's doorlezen hier, maar is er ergens een post met opsomming van de goedkoopste laadpassen/prijs per kwh. Alle tips zijn welkom, waaronder bijvoorbeeld wat is het beste moment om te laden. Allemaal nog erg nieuw in het EV rijden. Wie kan me helpen?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Rohit schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:14:
Als het goed is volgende week een Peugeot E-2008 GT (2022) voor de deur. Ik kan natuurlijk 580 pagina's doorlezen hier, maar is er ergens een post met opsomming van de goedkoopste laadpassen/prijs per kwh. Alle tips zijn welkom, waaronder bijvoorbeeld wat is het beste moment om te laden. Allemaal nog erg nieuw in het EV rijden. Wie kan me helpen?
dat hangt af van waar je laadt en wanneer
vertel dat eens even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
boyette schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:20:
[...]

dat hangt af van waar je laadt en wanneer
vertel dat eens even
Eindhoven. Kantoor van ons beiden staat er een laadpaal, geen idee wie dat beheert. We hebben de auto nog niet dus geen idee wanneer. Hoe ik het bedacht had is zo:

Auto is voor mijn vrouw, woon werk is 20km per dag dus 100km voor 5 dagen. 1x per week denk ik de auto op te laden op mijn kantoor of bij ons in de straat tegenover ons huis, daar staat namelijk een laadpaal bij een basisschool. Snel laden zullen we misschien sporadisch op de snelweg een keer moeten doen dus het zal voornamelijk laden thuis of op werk zijn. Heb je nog meer informatie nodig?
Iemand hier een E-2008? Wat is de echte actieradius gemiddeld? Ik denk namelijk niet dat het de beloofde 330km is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Rohit schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:14:
Hier in het dorp en rondom mijn werk is Vattenfall veruit het goedkoopste met 29-33ct per kWh. Maar sommige regios is Tesla het goedkoopst.

Kan je thuis ook laden? Ga je altijd buiten huis laden? Wat zijn je plannen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Rohit schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:31:
[...]

Eindhoven. Kantoor van ons beiden staat er een laadpaal, geen idee wie dat beheert. We hebben de auto nog niet dus geen idee wanneer. Hoe ik het bedacht had is zo:

Auto is voor mijn vrouw, woon werk is 20km per dag dus 100km voor 5 dagen. 1x per week denk ik de auto op te laden op mijn kantoor of bij ons in de straat tegenover ons huis, daar staat namelijk een laadpaal bij een basisschool. Snel laden zullen we misschien sporadisch op de snelweg een keer moeten doen dus het zal voornamelijk laden thuis of op werk zijn. Heb je nog meer informatie nodig?
Iemand hier een E-2008? Wat is de echte actieradius gemiddeld? Ik denk namelijk niet dat het de beloofde 330km is.
in dat geval heb je allereerst aan een pasje van incharge voldoende

dat is bijna altijd de goedkoopste oplossing in Eindhoven

is er een Vattenfall paal bij je in de buurt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Rohit schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:31:
[...]

gelet op deze post gok ik dat het voor jou ook Vattenfall zal zijn.
Download de app eens en kijk rond in jouw buurt naar tarieven van palen.

Ps: Vattenfall is Incharge. Dus de post boven mij zegt hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis1812 op 28-04-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Ben de laatste 2 weken intensief bezig geweest met de aanschaf van een evt EV en dus electrisch rijden.
Vind het fijn rijden en mijn inziens was het de toekomst.

Als ik dan zie wat een puinhoop het is mbt de laadpalen, de diverse apps, abo's, nauwelijks duidelijkheid mbt de prijzen dan vraag ik me af waarom ik dit moet willen.
Schrok van de prijzen aan de paal en daar komt vaak ook nog eens de btw erbij.

Als ik dat vergelijk met het rijden op LPG wat ik nu doe en de prijzen dan is het EV rijden niet altijd goedkoper, en veel meer een gedoe, gepuzzel en gezoek.

Wetende dat die prijzen aan de paal NOOIT meer goedkoper gaan worden en de aanstaande Mrb dan zie ik het EV rijden ook gewoon Oud Nederlands DUUR worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bomberman71 op 28-04-2024 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSilver
oltk schreef op zondag 28 april 2024 @ 15:34:
[...]
hm dat verschil is wel heel groot. Wat is wijsheid? 1 uur staan en laden en kijken wat de schade is? Het probleem is ook dat ik niet weet welke andere pasjes laden op blue corner om dit te kunnen testen, omdat geen enkel ander pasje dat ik heb (shell, vattenval, anwb, maingau, freshmile) de blue corner palen heeft staan.
Er zit geen wijsheid in.
Heb pas zelf nu recent ontdekt dat buitenlandse pasjes soms goedkoper zijn voor Belgische laadpalen dan de Belgische laadpassen.

Rotatietarief bij Bluecorner begint toch pas te lopen wanneer je auto volgeladen is, niet?
En ook niet na 20u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Heb de Vattenfal app gedownload, thanks daarvoor! Blijkt dat de lader tegenover mij van Allego is zal wel een van de duurdere zijn want hier kost het 0,70 cent per kWh. Hier verderop in de straat staat ook een lader (Vattenfal) en daar kost het maar 0,33! Wat een verschil zeg! Thuisladen helaas geen optie tenzij ik eerst 6meter de tuin in moet dan 2meter stoep en dan 1m plantjes. Mag dat trouwens? Als het niet regent zou dat wel top zijn. Dan ga ik nu even de site van Incharge bezoeken en alvast een pasje bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Rohit schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:07:
Heb de Vattenfal app gedownload, thanks daarvoor! Blijkt dat de lader tegenover mij van Allego is zal wel een van de duurdere zijn want hier kost het 0,70 cent per kWh. Hier verderop in de straat staat ook een lader (Vattenfal) en daar kost het maar 0,33! Wat een verschil zeg! Thuisladen helaas geen optie tenzij ik eerst 6meter de tuin in moet dan 2meter stoep en dan 1m plantjes. Mag dat trouwens? Als het niet regent zou dat wel top zijn. Dan ga ik nu even de site van Incharge bezoeken en alvast een pasje bestellen.
Nee dat mag niet.

Ik heb ook een druppel van Vattenfall. Die gebruik ik vaker eigenlijk als het pasje.
Tip als je met 2 rijdt. Pas in auto laten liggen of gewoon 2 bestellen. Zijn volgens mij toch gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Rohit schreef op zondag 28 april 2024 @ 18:07:
alleen Vattenfall is nog betaalbaar in Eindhoven en sommige lms palen maar die zijn 40 cent

gewoon die Vattenfall gebruiken
je hoeft toch niet al te vaak te laden aan je afstanden te zien

je kan het ook via de app doen zonder pasje maar daar moet je zin in hebben
iets omslachtiger maar werkt prima
Pagina: 1 ... 145 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2