[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 144 ... 219 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 14:04
Dan moet je alsnog wel zelf kiezen welke pas je wilt aanbieden voor de betaling..een app die op basis van locatie de voordeligste optie uit de toegevoegde kaarten klsekecteert is dan nog handiger.. zelfs als je zelf per locatie die pas moet instellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:35
beschuit schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:01:
OK, Ionity abo, sta ik in Duitsland, zo’n slechte ontvangst dat ik niet met de Ionity app kon starten, dus een laadpas gebruikt en volle mep betaald. Bijzonder teleurstellend. Heeft Ionity geen eigen laadpas, zodat je niet afhankelijk bent van je mobiel?

Wel heel tevreden met laadsnelheid, 220kW, lekker hard.
gebruik een mobiel toestel met een sterker bereik of kies een ander mobiel netwerk?
dit is geen ionity probleem he..

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 21-04-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
bruneelm schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:44:
[...]

Een app à la Google Wallet (pay) waar je je diverse laadpassen in kwijt kan dus
Laat maar komen
Met de ChargePoint app heb je de optie om een pas aan je wallet toe te voegen. Bij een iPhone i.i.g. Net als een betaalpas voor Apple Pay. Maar die werken in NL niet. Volgens mij was dat nog niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 22:43

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

S24+, KPN, dus zeg 't maar. Alleen kunnen aanmelden met mobiel is imho behoorlijk suf. Zeker als je je laadpalen neerzet in een gebied met slechte dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
beschuit schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:19:
S24+, KPN, dus zeg 't maar. Alleen kunnen aanmelden met mobiel is imho behoorlijk suf. Zeker als je je laadpalen neerzet in een gebied met slechte dekking.
waar was dat precies en welk netwerk gebruikte je precies ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

beschuit schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:19:
Gebruik een ander mobiel netwerk in Duitsland, zoals @boyette al zegt. Je bent aan het roamen en automatische netwerkselectie is met KPN niet altijd de beste oplossing voor je bereik. Ik heb daar met mijn Iphone met KPN op festivals in Duitsland ook behoorlijk last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Azqi schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:23:
[...]

Gebruik een ander mobiel netwerk in Duitsland, zoals @boyette al zegt. Je bent aan het roamen en automatische netwerkselectie is met KPN niet altijd de beste oplossing voor je bereik. Ik heb daar met mijn Iphone met KPN op festivals in Duitsland ook behoorlijk last van.
+ je telefoon kan blijven hangen op 4g of 3g terwijl je op 2g dan wel bereik hebt
is voldoende om sessie te starten

even isoleren zodat niet andere apps op dat moment data gebruiken

is makkelijk op te lossen
in Duitsland is overal edge beschikbaar
zeker in bereikbaar gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
Mijn Kia Charge Ionity Power pakket verloopt over een week. 29 cent per KW was wel heel voordelig. Maar aan ieder voordeel komt een einde in deze tijd. Nu zit ik te dubben om of een Ionity Paspoort abonnement te nemen of een Elli Drive Highway. Elli kost 2 euro meer dan wat ik hiervoor betaalde maar kan gebruik maken van BP Pulse of Aral Pulse voor dezelfde prijs dan Ionity. Dat is nu 50 cent. Op de website staat dat je maandelijks je abonnement kunt aanpassen. Maar volgens mij zit je er dan wel 1 jaar aan vast. Toch lijkt het mij vooral nu net voor de vakantie een goede optie. Heeft iemand ervaring met Elli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:52
Planet X schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:34:
Mijn Kia Charge Ionity Power pakket verloopt over een week. 29 cent per KW was wel heel voordelig. Maar aan ieder voordeel komt een einde in deze tijd. Nu zit ik te dubben om of een Ionity Paspoort abonnement te nemen of een Elli Drive Highway. Elli kost 2 euro meer dan wat ik hiervoor betaalde maar kan gebruik maken van BP Pulse of Aral Pulse voor dezelfde prijs dan Ionity. Dat is nu 50 cent. Op de website staat dat je maandelijks je abonnement kunt aanpassen. Maar volgens mij zit je er dan wel 1 jaar aan vast. Toch lijkt het mij vooral nu net voor de vakantie een goede optie. Heeft iemand ervaring met Elli?
als je inonity dezelfde dag opzegt betaal je maar voor 1 maand.
Heb ik getest.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:32
Planet X schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:34:
Heeft iemand ervaring met Elli?
Moet je voor de gein eens 'Elli' in de zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
OK, Ionity abo, sta ik in Duitsland, zo’n slechte ontvangst dat ik niet met de Ionity app kon starten, dus een laadpas gebruikt en volle mep betaald. Bijzonder teleurstellend. Heeft Ionity geen eigen laadpas, zodat je niet afhankelijk bent van je mobiel?

Dit is mij ook een keer overkomen. Een mail naar Ionity en kreeg keurig het teveel betaalde (Shell pas) weer terug op mijn rekening gestort. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Laatst online: 24-06 15:27

Knetterhard

Dedicated

Ik heb sinds een jaar of twee een Ioniq 5, en heb zelf geen laadpaal thuis, dus ik ben afhankelijk van palen in de buurt. Gezien we best veel elektrische auto’s in de buurt hebben zijn de palen dat ook vaak bezet; wat best frustrerend is. Toevallig kwam ik via-via op een app voor IOS waarbij je je dus kan abonneren op een paal. Zodra je vrij komt krijg je een melding; super! Bij deze dus een tip 😁 “EV Laad Maat” in de App Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Knetterhard schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:14:
Ik heb sinds een jaar of twee een Ioniq 5, en heb zelf geen laadpaal thuis, dus ik ben afhankelijk van palen in de buurt. Gezien we best veel elektrische auto’s in de buurt hebben zijn de palen dat ook vaak bezet; wat best frustrerend is. Toevallig kwam ik via-via op een app voor IOS waarbij je je dus kan abonneren op een paal. Zodra je vrij komt krijg je een melding; super! Bij deze dus een tip 😁 “EV Laad Maat” in de App Store
die functie hebben toch heel veel laadapps zelf al geïntegreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Laatst online: 24-06 15:27

Knetterhard

Dedicated

boyette schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:16:
[...]

die functie hebben toch heel veel laadapps zelf al geïntegreerd
Is dat zo? Ik kon er zo niet een vinden die meerdere providers/aanbieders had bijv.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:10
Knetterhard schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:32:
[...]

Is dat zo? Ik kon er zo niet een vinden die meerdere providers/aanbieders had bijv.?
Tap Electric heeft dat bijvoorbeeld ook. Fijne app en met 2,50 ook een goedkoop abonnement voor cpo tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:43

Of plug & charge, nog simpeler. Zij geven aan dat te ondersteunen mits jouw auto die technologie ondersteunt (ik dacht dat dit een kwestie was van VIN herkennen en gaan ? 8)7)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Knetterhard schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:32:
[...]

van welke providers zijn die palen in je eigen buurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Maar als er te weinig laadpalen staan moet je gewoon een nieuwe aanvragen. Eventueel met support van wat lotgenoten. In mijn wijk een paar jaar terug ook gedaan. Iemand had een briefje op de laadpaal geprikt met verzoek om zoveel mogelijk aanvragen te doen omdat er teveel EV waren voor die paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-06 22:26
Ebbao schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:33:
[...]

De laadpaal opzoeken op Chargemap.com. Daar staat per laadpaal/service station of dit openlijk toegankelijk is.

Edit: in het centrum zie ik weinig snelladers. Wel genoeg openbare laadpalen van 11kw of 22 kw die open zijn voor iedereen. Bijv. deze: https://nl.chargemap.com/rheinstrasse-4-6.html . Alternatief iets meer ten westen 4 150kw palen bij de DM: https://nl.chargemap.com/enbw-koblenz-dm.html of 2 75kw palen bij de ALDI https://nl.chargemap.com/moselweisser-strasse-117.html
Chargemap had ik nog niet geprobeerd, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Stolpert schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:29:
[...]

Volgens mij zou dat technisch prima kunnen. Denk maar aan reguliere betalingen waar je met een nfc bankpas kan betalen en met je telefoon via nfc. Een laadpas werkt niet anders.

Ik zou het overigens een behoorlijke uitkomst vinden als ik al die passen zou kunnen toevoegen aan bijv Google Wallet.
En dan een soort algoritme/AI tool die bekijkt welke pas het goedkoopst is bij die paal en dan die pas gebruikt.

Ik heb maar 1 pinpas en hoef daarvoor niks te selecteren. Enkel telefoon ervoor en klaar.
Maar laadpassen heb ik er een stuk of 6. En dan nog wat apps.
Mocht het een Vattenfall paal zijn. De Vattenfall app heeft die functie in elk geval ook.

Ik moet in deze regio bijna mijn best doen een niet Vattenfall paal te vinden. Dikke prima. Dit weekend voor 29ct per kWh geladen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bij Tesla lijlt er iets niet goed te gaan met de laadtarieven.

Volgens de app heb ik net staan laden bij de supercharger in Rosmalen voor €0,27/kWh terwijl ik geen abonement heb en het dus 0,35/kWh zou moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5CzxmELNis_ch6BzzHmAWkQlc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jfGGVD1eqewGATD6FDX3TNn.jpg?f=fotoalbum_large

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Jaapio_B schreef op zondag 21 april 2024 @ 21:36:

Volgens de app heb ik net staan laden bij de supercharger in Rosmalen voor €0,27/kWh terwijl ik geen abonement heb en het dus 0,35/kWh zou moeten zijn.
[Afbeelding]
Dat viel me net ook al op, membership prijzen zonder abbo. Sinds gisteren en tevens in het buitenland.
Ik klaag niet hoor :>

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Methew schreef op zondag 21 april 2024 @ 23:03:
[...]

Dat viel me net ook al op, membership prijzen zonder abbo. Sinds gisteren en tevens in het buitenland.
Ik klaag niet hoor :>
Ik klaag wel een klein beetje want nu moest ik om 23.30 nog een extra rondje lopen met de hond om de auto op te halen bij die 'dure' Vattenfal paal (€0,29/kWh) ;)

Gelukkig had ik in een kwartier tijd al veel meer geladen dan ik nodig had voor de +/- 15km om thuis te komen.
En ben ik blij dat ik iets eerder Fastnet met zo'n 10% accu voorbij ben gereden om met 2% bij de supercharger aan te komen. :P

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-06 18:25
Even gekeken, maar met lidmaatschap betaal ik hier in Enschede nog maar €0,22 per kWh. Lijkt erop dat de prijzen gedaald zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:52

[Afbeelding]
Er is niks mis met de laadtarieven, Tesla heeft de prijzen verlaagd. Met abonnement betaal je in Rosmalen nu 22/24 cent/kWh, zonder abonnement 28/31 cent/kWh. En blijkbaar is de prijs vandaag weer met een cent omhoog gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Of-Aaargh schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:00:
[...]

Er is niks mis met de laadtarieven, Tesla heeft de prijzen verlaagd. Met abonnement betaal je in Rosmalen nu 22/24 cent/kWh, zonder abonnement 28/31 cent/kWh. En blijkbaar is de prijs vandaag weer met een cent omhoog gegaan?
Tjonge… daarmee is publiek laden voor het eerst (of in ieder geval sinds heel lang) goedkoper dan thuisladen.
Ik laad thuis voor 26ct en het is wel een extreem ongemak om voor die paar cent de auto een km fietsen van huis te zetten. Maar ik vind dit wel opmerkelijk.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Stefannn schreef op maandag 22 april 2024 @ 07:20:
[...]

Tjonge… daarmee is publiek laden voor het eerst (of in ieder geval sinds heel lang) goedkoper dan thuisladen.
Ik laad thuis voor 26ct en het is wel een extreem ongemak om voor die paar cent de auto een km fietsen van huis te zetten. Maar ik vind dit wel opmerkelijk.
Ook de thuistarieven gaan weer naar vooroorlogs niveau.

Stroomprijs net zo laag als voor de crisis

Mooi dat Tesla dat zo snel volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 21:17
eltron schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:41:
[...]

Of plug & charge, nog simpeler. Zij geven aan dat te ondersteunen mits jouw auto die technologie ondersteunt (ik dacht dat dit een kwestie was van VIN herkennen en gaan ? 8)7)
Dat is de theorie. Werkt niet dus! Heb er uitgebreid met Ionity contact over gehad. Zowel mijn VW als de Ionity laadpaal ondersteunen P&C op hetzelfde ISO protocol. Ionity Passport, waar ik een abonnement had, ondersteunt echter geen P&C. Je moet een provider hebben die het ondersteunt. Bijvoorbeeld Electroverse en WeCharge doen dat wel en dan kan het tussen mijn auto en Ionity laadpaal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooi dat tesla de tarieven in .nl flink omlaag heeft gegooid, maar las ik in .fr en .de kijk, is het daar nog 2x zo duur. Hopelijk gaan ze in de rest van europa ook nog wat omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:46
kisik schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:58:
[...]

Dat is de theorie. Werkt niet dus! Heb er uitgebreid met Ionity contact over gehad. Zowel mijn VW als de Ionity laadpaal ondersteunen P&C op hetzelfde ISO protocol. Ionity Passport, waar ik een abonnement had, ondersteunt echter geen P&C. Je moet een provider hebben die het ondersteunt. Bijvoorbeeld Electroverse en WeCharge doen dat wel en dan kan het tussen mijn auto en Ionity laadpaal ook.
Bij VW werkt dat dus niet omdat VW bij iedere laadsessie een random identificatie geeft.

Fastned ondersteund ook Plug & Charge maar helaas geld dat niet voor VW EV's.
Dus ik moet toch de app gebruiken om het laden te starten :+.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:45
markjanssen schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:08:
Mooi dat tesla de tarieven in .nl flink omlaag heeft gegooid, maar las ik in .fr en .de kijk, is het daar nog 2x zo duur. Hopelijk gaan ze in de rest van europa ook nog wat omlaag.
Gisterenochtend 31 cent vlak bij Dunkerque zonder abonnement en geen Tesla. Vind ik bijzonder laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22
nvm

[ Voor 94% gewijzigd door db I Delirium op 22-04-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Jazsie schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:09:
[...]

Bij VW werkt dat dus niet omdat VW bij iedere laadsessie een random identificatie geeft.

Fastned ondersteund ook Plug & Charge maar helaas geld dat niet voor VW EV's.
Dus ik moet toch de app gebruiken om het laden te starten :+.
Het protocol is anders en daarom heet het Autocharge en niet Plug & Charge. Zie voor uitleg: https://electroverse.octo...s/what-is-plug-and-charge Er is een leading standaard afsprakenset nodig om dit goed te laten werken, maar dit wordt helaas gefrustreerd door belangen.

[ Voor 6% gewijzigd door kisik op 22-04-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 19:12
Dennis1812 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:00:
Is elke Granny charger dan gewoon goed? Dat is me nog wel onduidelijk. Ik vind er diverse specifiek voor de Zoë. Maar volgens mij zit er behalve het amperage steeds geen verschil in.
Ik zou er eentje nemen die goed tegen de elementen bestand is. Ik heb een iets goedkopere genomen maar die blijkt nu niet tegen de regen te kunnen. Dat beperkt toch flink in ons kikkerlandje. Achteraf had ik eigenlijk gewoon een J+ booster moeten kopen (https://jplusbooster.com/) daar kan je allerlei extra's bij kopen. Dus: goedkoop is duurkoop. Aan de andere kant zal je hem maar weinig nodig hebben, alleen in noodsituaties..

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
kisik schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:26:
[...]

Het protocol is anders en daarom heet het Autocharge en niet Plug & Charge. Zie voor uitleg: https://electroverse.octo...s/what-is-plug-and-charge Er is een leading standaard afsprakenset nodig om dit goed te laten werken, maar dit wordt helaas gefrustreerd door belangen.
Kan mij vergissen in de benaming, ook niet relevant :9.

Feit blijft dat VW EV bij ieder laadsessie een random identificatie geeft en dus kan de (laad) provider niet achterhalen wie jij bent :+.

Heb er zelf geen problemen mee, men weet al genoeg over je ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Jazsie schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:36:
[...]

Kan mij vergissen in de benaming, ook niet relevant :9.

Feit blijft dat VW bij ieder laadsessie een random identificatie geeft en dus kan de (laad) provider niet achterhalen wie jij bent :+.

Heb er zelf geen problemen mee, men weet al genoeg over je ;).
Is idd niet relevant, maar maakt eea. duidelijk. Beetje Betamax versus VHS strijd heel lang geleden. Betamax was beter, maar VHS is defacto de wereldwijde standaard geworden. Ik ben even op zoek gegaan naar de verschillen:
What is the difference between Autocharge and Plug & Charge?

While Autocharge offers the same customer-friendly, seamless user experience as Plug & Charge, another EV industry approach to simplifying the charging experience, the underlying technologies are different. Plug & Charge uses the ISO 15118 protocol specifications, digital signatures, and public key infrastructures to secure communications between the vehicle and the charging infrastructure. While this approach offers more stringent security, it is far more complex, costly, and time consuming to implement. It also requires vehicle and charger manufacturers to support ISO 15118.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Klopt, er zit inderdaad toch wel verschil zie ik nu.

En zo te zien zou het met de nieuwe VW ID (met nieuwe software) ook moeten werken mits ook de laadpaal aanbieder dit ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
Jazsie schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:42:
Klopt, er zit inderdaad toch wel verschil zie ik nu.

En zo te zien zou het met de nieuwe VW ID (met nieuwe software) ook moeten werken mits ook de laadpaal aanbieder dit ondersteund.
Geen idee wat je exact bedoelt.... Bijna alle ID's vanaf het begin, dus 2020, hebben ondertussen ISO 15118 geïmplementeerd middels software update (= software>3.2). Maar wat ik aangaf: niet alleen de laadpaalaanbieder en je auto, maar ook je provider ertussenin moet P&C ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
db I Delirium schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:17:
Het lijkt er ook op dat de eerste kW/h niet meer berekend wordt bij Tesla
Een kWh betaal je in Euro
Een kW betaal je in Euro per uur.
Een kW/h betaal je in Euro per uur per uur?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 07:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mN_HA8BtW7Z0qnlhEnhvRo-FUmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xYvoY9lTmCc9cSvHkXF4s2N.jpg?f=fotoalbum_large

Prijzen nog verder omlaag bij Tesla...
Dit zijn de prijzen via de Polestar app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:07
gremsems schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:08:
[Afbeelding]

Er is wel verschil per locatie ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YxBdz3rs96MzARyz_rElV1lRwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBmQ7XG4My5GzdLdSW2fx8Dz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PT5JzzI5w3H1_FP-EHjM1aNCNOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkXER4VudkKMuGVLzSv4QhtM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Brotuck op 22-04-2024 19:33 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:55
[Afbeelding]

De kWh prijs is goedkoper dan bij Tesla zelf, maar je moet wel na 5 minuten dus ca 70 ct per min betalen? En dit alles dan weer zonder abonnement als ik het goed begrijp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gremsems
maharens schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:47:
[...]

De kWh prijs is goedkoper dan bij Tesla zelf, maar je moet wel na 5 minuten dus ca 70 ct per min betalen? En dit alles dan weer zonder abonnement als ik het goed begrijp?
Dit is met een abbo van Polestar. €14,99 per maand.

Die 70c is de plaktarief.

Wanneer je auto vol is heb je 5 minuten om m weg te halen, anders ga je daarna 70c per minuut betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
gremsems schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:04:
[...]

Dit is met een abbo van Polestar. €14,99 per maand.

Die 70c is de plaktarief.

Wanneer je auto vol is heb je 5 minuten om m weg te halen, anders ga je daarna 70c per minuut betalen.
Ah duidelijk, omdat er staat 'parkeertarief', maar Tesla noemt dat zelf 'idle'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
maharens schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:05:
[...]

Ah duidelijk, omdat er staat 'parkeertarief', maar Tesla noemt dat zelf 'idle'
Exact dat inderdaad. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
gremsems schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:05:
[...]

Exact dat inderdaad. 👍🏼
Op zich wel logisch, maar je ziet de laatste tijd soms ook dat je moet betalen voor de tijd dat je laadt en/of de tijd je blijft 'plakken'

Is dan het Tesla abo niet goedkoper ? Of kun je met het Polestar abo ook elders goedkoper laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotr70
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 10:15
Polestar abbo 30% korting bij diverse DC laders voor 12,99. p/m. Zie eerdere post van @Hachy Tesla abbo 9,99 p/m of 100 euro p/j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Per 27 Mei actief bij BeCharge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWIsmYpZ8Fdo56KfYdm1j0Vn13E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lt0a3PyDgnDqrxQFzchXFyI1.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Vind dan 70ct wel een hoog tarief eerlijk gezegd. Ik ga echt de auto niet snachts om 3:00 o.i.d verplaatsen. Dat komt dan rond 7:00 wel.

Jammer dat daar geen dag/nacht onderscheid in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
BeCharge was toch al totaal oninteressant en met dit blijft het dan toch nog oninteressanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:49
Dennis1812 schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:34:
Vind dan 70ct wel een hoog tarief eerlijk gezegd. Ik ga echt de auto niet snachts om 3:00 o.i.d verplaatsen. Dat komt dan rond 7:00 wel.

Die 70ct per minuut is toch enkel bij de snellader?
Dan loop je hoogstens een rondje, maar je gaat toch niet slapen of zo.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zjanzjak schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:38:
[...]

BeCharge was toch al totaal oninteressant en met dit blijft het dan toch nog oninteressanter.
Zeker weten ?

Even een rekensommetje:

Mijn auto pakt in 43 minuten ongeveer 58 kWh (gemiddeld 82 kW laden) (bij een 175 kW lader)
Dat kost dan 43 * 30 cent = 12,9 euro

Dat is dan 0,22 cent incl btw per kWh

Klinkt bijna te goed om waar te zijn :o

-Edit- Dit is puur de blocking fee, nieuwe tarieven zijn niet gecommuniceerd

[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 22-04-2024 22:22 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:45

Bij Tesla geldt de idle fee alleen als minimaal 50% van de stalls bezet zijn. Dat vind ik een fraaie regel. 's nachts zal het doorgaans rustig zijn, dus geen idle fee, maar mochten er vroeg in de ochtend veel mensen willen laden, is het wel begrijpelijk dat de auto die daar nog staat te idlen geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 24-06 12:49

[Afbeelding]
Ik heb dit vandaag ook gehad in Duitsland met mijn niet-Tesla. Terwijl de app wel de non-member prijzen liet zien toen we nog onderweg er naar toe waren.

Weet iemand trouwens hoe dat zit met een Tesla abonnement. Ik lees in de voorwaarden dat je deze maandelijks kunt opzeggen. Betekent dit dat je gewoon elke vakantie even voor een maandje lid wordt en de rest van het jaar geen lid bent? Lijkt me vreemd als dit kan. Zie ik iets over het hoofd in de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 23:07
BAJ82 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:37:
[...]

Ik heb dit vandaag ook gehad in Duitsland met mijn niet-Tesla. Terwijl de app wel de non-member prijzen liet zien toen we nog onderweg er naar toe waren.

Weet iemand trouwens hoe dat zit met een Tesla abonnement. Ik lees in de voorwaarden dat je deze maandelijks kunt opzeggen. Betekent dit dat je gewoon elke vakantie even voor een maandje lid wordt en de rest van het jaar geen lid bent? Lijkt me vreemd als dit kan. Zie ik iets over het hoofd in de voorwaarden?
kan gewoon. Heb met de afgelopen wintersport afgesloten en na een week weer opgezegd. Zolang je voor het einde van de volgende periode opzegt, stopt het gewoon aan het eind van die maand.

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online

Het ging daar om CCS/Supercharging... daar sta je max 30 minuten, dus ja, dan is een 70c/minuut idle-fee prima, dat is niet om je auto de hele nacht te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
BAJ82 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:37:
[...]
Ja, je kan direct na het afsluiten van de subscription 'm weer cancellen, en dan heb je die hele maand korting.
Heb ik dit jaar al 2x gedaan, je kan opzeggen tot de laatste dag van je subscription afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

markjanssen schreef op maandag 22 april 2024 @ 23:13:
[...]

Het ging daar om CCS/Supercharging... daar sta je max 30 minuten, dus ja, dan is een 70c/minuut idle-fee prima, dat is niet om je auto de hele nacht te parkeren.
Eens, sorry moet nog even goed in alle varianten komen.
Die Vattenfall paal die er 4uur over doet om te laden zou in dat geval een stuk vreemder worden als die dat soort tarieven voeren.
Gebeurd mij wel dat ik hem 23:30 inprik n een late en dan 5;45 weer wegrijd voor een vroege dienst.
Dan ben ik ook even aan t kleven geweest. Maar ach..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems

Dat is nou precies de reden waarom het bij Tesla 70c per minuut kost.
Want als iedereen zo denkt, dan blijft men lekker plakken en kan de rest niet laden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
[Afbeelding]

Maar wel 21 euro extra moeten betalen voor een half uur opladen? Parkeertarief ruim 70ct/minuut, er staat niet dat dat alleen is als je niet (meer) laadt.

[ Voor 6% gewijzigd door Of-Aaargh op 23-04-2024 07:20 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gremsems
Of-Aaargh schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:18:
[...]

Maar wel 21 euro extra moeten betalen voor een half uur opladen? Parkeertarief ruim 70ct/minuut, er staat niet dat dat alleen is als je niet (meer) laadt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmgzM4jK0Fvi5oRMsuYTHciFaco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WuSCcfuI7LaqLLvgT8QCBPw.jpg?f=fotoalbum_large

Jawel ... Dat staat er wel.

Volgende keer minder snel conclusies trekken. 🤷‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Voor degenen die binnenkort naar Frankrijk gaan; IEcharge heeft een actie waardoor een kWh slechts €0,25 kost. Dit geldt alleen tijdens de actieperiode van 26-04-2024 tot (en met?) 13-05-2024.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-q0gtTvLQ67tfd1R_4w1BxKCiE8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cclfWZheqDAv6lEMVlIbNP6x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door SpongeRob op 23-04-2024 12:16 . Reden: Plaatje bij het praatje. ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 23:24

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

SpongeRob schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:13:
Voor degenen die binnenkort naar Frankrijk gaan; IEcharge heeft een actie waardoor een kWh slechts €0,25 kost. Dit geldt alleen tijdens de actieperiode van 26-04-2024 tot (en met?) 13-05-2024.

[Afbeelding]
Ze staan wel altijd in landelijke gebieden. Soms zelfs komt er tijdens het laden nog geen tractor langs. Hou wel rekening met rijtijden.

En je kan weer wel met je bankkaart betalen.

We hebben een enkele keer gehad dat het laden onderbroken werd en dat we (aan een andere lader) moesten herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
gremsems schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:28:
[...]

[Afbeelding]

Jawel ... Dat staat er wel.

Volgende keer minder snel conclusies trekken. 🤷‍♂️
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mN_HA8BtW7Z0qnlhEnhvRo-FUmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xYvoY9lTmCc9cSvHkXF4s2N.jpg?f=fotoalbum_large

Nee dat staat er niet. In jouw screenshot staat: "Parkeertarief de hele dag 0,703 €/min, eerste 5 minuten gratis". Je kunt mij niet toch verwijten dat de app (of jouw screenshot) onduidelijke informatie geeft? Ik trek conclusies uit de info die je geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Brotuck schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:14:

Zeker weten ?

Even een rekensommetje:

Mijn auto pakt in 43 minuten ongeveer 58 kWh (gemiddeld 82 kW laden) (bij een 175 kW lader)
Dat kost dan 43 * 30 cent = 12,9 euro

Dat is dan 0,22 cent incl btw per kWh

Klinkt bijna te goed om waar te zijn :o

-Edit- Dit is puur de blocking fee, nieuwe tarieven zijn niet gecommuniceerd
Ik begrijp even niet waar je precies op doelt.

Zelf zat ik puur in de BeCharge app naar wat laadpunten te kijken (and some more) waar ik regelmatig laad.
De tarieven zijn erg hoog, dit had ik in het verleden al eens geconstateerd en constateer ik nu weer.
Dat is waar mijn zin (BeCharge was toch al totaal oninteressant en met dit blijft het dan toch nog oninteressanter.) op gebaseerd is/was, of zie ik iets over het hoofd aangaande de tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Even betreffende de idle fees bij Tesla. Die worden als ik het goed lees in rekening gebracht als de paal merkt dat je niet meer aan het laden bent voor meer dan vijf minuten? Daarbuiten niet? De nederlandse vertaling "parkeerkosten" zijn dan een beetje onduidelijk. Terwijl het idle fees zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Gunner schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:57:
Even betreffende de idle fees bij Tesla. Die worden als ik het goed lees in rekening gebracht als de paal merkt dat je niet meer aan het laden bent voor meer dan vijf minuten? Daarbuiten niet? De nederlandse vertaling "parkeerkosten" zijn dan een beetje onduidelijk. Terwijl het idle fees zijn.
Het zijn idle fees, en die worden pas aangerekend als je te lang gaat laden EN de bezettingsgraad hoog is.
Je moet echt al nalatig zijn om die te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:19:
[...]

Het zijn idle fees, en die worden pas aangerekend als je te lang gaat laden EN de bezettingsgraad hoog is.
Je moet echt al nalatig zijn om die te moeten betalen.
En als het druk is mag je niet hoger dan 80% laden.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
daemonix schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:35:
[...]

En als het druk is mag je niet hoger dan 80% laden.
Die paar keer dat ik dat heb gehad kon ik het wel overrulen, door toch verder te laden. Ik had het ook echt nodig toen met het trekken van een caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
maharens schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:36:
[...]

Die paar keer dat ik dat heb gehad kon ik het wel overrulen, door toch verder te laden. Ik had het ook echt nodig toen met het trekken van een caravan.
Je kunt inderdaad overrulen. Maar het is de vraag of je dan niet alsnog idle fees om de oren gaat krijgen. In principe wordt het automatisch beperkt tot 80%. Tesla snapt ook wel dat er best wel omstandigheden zijn dat je toch meer wilt laden.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
daemonix schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:38:
[...]

Je kunt inderdaad overrulen. Maar het is de vraag of je dan niet alsnog idle fees om de oren gaat krijgen. In principe wordt het automatisch beperkt tot 80%. Tesla snapt ook wel dat er best wel omstandigheden zijn dat je toch meer wilt laden.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik hoefde geen idle fee te betalen. Volgens mij betaal je die sowieso alleen als het laden is gestopt en je blijft aangesloten, los van de overige voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zjanzjak schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:35:
[...]

Ik begrijp even niet waar je precies op doelt.

Zelf zat ik puur in de BeCharge app naar wat laadpunten te kijken (and some more) waar ik regelmatig laad.
De tarieven zijn erg hoog, dit had ik in het verleden al eens geconstateerd en constateer ik nu weer.
Dat is waar mijn zin (BeCharge was toch al totaal oninteressant en met dit blijft het dan toch nog oninteressanter.) op gebaseerd is/was, of zie ik iets over het hoofd aangaande de tarieven?
Laat maar, het was een bericht gebaseerd op die prijzen, maar het waren helemaal geen kWh prijzen. Ik las gewoon verkeerd. Het is en blijft een dure (italiaanse) oplossing.

Voorheen hadden ze nog abbo's, maar die stoppen op die datum ook. Dus het is belachelijk duur aan het worden in Italie. Erg jammer want ik ga erheen in Juni, moeite waard om toch net ff om te rijden naar een Ionity dus.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:07
Brotuck schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:44:
[...]

Laat maar, het was een bericht gebaseerd op die prijzen, maar het waren helemaal geen kWh prijzen. Ik las gewoon verkeerd. Het is en blijft een dure (italiaanse) oplossing.

Voorheen hadden ze nog abbo's, maar die stoppen op die datum ook. Dus het is belachelijk duur aan het worden in Italie. Erg jammer want ik ga erheen in Juni, moeite waard om toch net ff om te rijden naar een Ionity dus.
Of om zo mogelijk Freshmile te gebruiken.
In Florence zou ik dan tegen circa 0,45/kWh kunnen laden bij een hpc (dus nog minder dan Ionity met abo).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gremsems
Of-Aaargh schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:27:
[...]

[Afbeelding]

Nee dat staat er niet. In jouw screenshot staat: "Parkeertarief de hele dag 0,703 €/min, eerste 5 minuten gratis". Je kunt mij niet toch verwijten dat de app (of jouw screenshot) onduidelijke informatie geeft? Ik trek conclusies uit de info die je geeft. ;)
Ik gaf geen info over parkeertarieven, ik gaf info over verlaagde laadtarieven.
*knip* laten we het gezellig houden

[ Voor 8% gewijzigd door twain4me op 24-04-2024 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Laatst online: 10:44
Net bij Tesla geladen bij nieuwe laders (V4). Volgens de app zou dit € 0,31 moeten kosten (tussen 16:00 en 20:00) maar op de factuur staat slechts € 0,24 cent.
Het laden ging slechts met 96 kW maar dat zal Tesla nog moeten aanpassen dmv een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
lfah2000 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:58:
Net bij Tesla geladen bij nieuwe laders (V4). Volgens de app zou dit € 0,31 moeten kosten (tussen 16:00 en 20:00) maar op de factuur staat slechts € 0,24 cent.
Het laden ging slechts met 96 kW maar dat zal Tesla nog moeten aanpassen dmv een software update.
BTW niet vergeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
31 vs 24ct komt (momenteel) wel overeen met non-member vs member-prijs op piek-uren.
Nog een membership actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSilver
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-12-2024
Voor diegenen die regelmatig laden in België op publieke Smappee laadpalen (Optemile):

Via de app van het Duitse Maingau kan je blijkbaar laden aan 0.54/kWh.
Dat is tot nu toe het goedkoopste wat ik gevonden heb; elke andere Belgische app gaat naar tarieven rond de 0.70/kWh.
Fysieke laadkaart van Maingau aanvragen in België blijkt helaas wel niet mogelijk te zijn.

Wel opmerkelijk.
Vraag me nu toch wel af welke buitenlandse spelers nog voordeliger tarieven aanbieden dan onze 'eigen' binnenlandse laadpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

koboy

Heb een idee voor een icon

Met een Ioniq 6 zo te zien aan je profiel picture? Zal nog wel iets hoger kunnen, maar de 800V snelheden zul je met een 400V lader nooit halen......

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
xSilver schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:24:
Vraag me nu toch wel af welke buitenlandse spelers nog voordeliger tarieven aanbieden dan onze 'eigen' binnenlandse laadpassen.
Het Franse Freshmile biedt mij bij best veel laadpunten in Nederland een vrij goedkoop tarief aan.
Gebruik de pas dus wel eens. En zo zijn er altijd wel momenten dat een buitenlandse MSP een tijdje goedkoper kan zijn dan andere gangbare, nationale, MSP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12:41
Zjanzjak schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:40:
[...]

Het Franse Freshmile biedt mij bij best veel laadpunten in Nederland een vrij goedkoop tarief aan.
Gebruik de pas dus wel eens. En zo zijn er altijd wel momenten dat een buitenlandse MSP een tijdje goedkoper kan zijn dan andere gangbare, nationale, MSP's.
Daarnaast ook Nor+he en OVO ( met light abonnement)

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbs2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-06 21:30
markjanssen schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:34:
[...]

31 vs 24ct komt (momenteel) wel overeen met non-member vs member-prijs op piek-uren.
Nog een membership actief?
Non member hier, gisteren en vandaag start de sessie op non member tarief maar wordt ik na het opladen belast voor het member tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikky_vv
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-02 18:41
Ik ben een newbe, rijd sinds gisteren mijn Kia Niro (2022 model).
Ik heb me al verdiept in laden, kosten en kaarten. We hebben geen thuislader en moeten dus publiek laden.

Begrijp ik nu goed dat laden bij Tesla momenteel 0,24 kWh kost? (Bij een membership?). Kijk ik ergens overheen? Wij wonen vlakbij een tesla Charging station, dan zou het zeer interessant zijn om daar te laden dus! Of helpt iemand hier me uit mijn droom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Laatst online: 24-06 22:35
Nikky_vv schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:02:
Ik heb me al verdiept in laden, kosten en kaarten. We hebben geen thuislader en moeten dus publiek laden.

Begrijp ik nu goed dat laden bij Tesla momenteel 0,24 kWh kost? (Bij een membership?). Kijk ik ergens overheen? Wij wonen vlakbij een tesla Charging station, dan zou het zeer interessant zijn om daar te laden dus! Of helpt iemand hier me uit mijn droom?
Klopt inderdaad. Er is een afwijking mogelijk per laadlocatie. Het is alleen niet zo goed voor je accu om alleen maar snelladen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron

Ja, maar zitten wel haken en ogen aan zoals variatie in tarief afhankelijk van tijdstip, max laadpercentage, kleeftarief en degradatie van je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn

Dat gaat sowieso redelijk in de buurt komen.
Dus ik zou zeggen: abonnement nemen en op die manier beginnen.
Je kan het maandelijks opzeggen dus je hebt dan een maand om te kijken of dat bevalt dan wel dat je nog wat slimmers kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
gremsems schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:29:
[...]

Ik gaf geen info over parkeertarieven, ik gaf info over verlaagde laadtarieven.
Maar voor ik het idee ga krijgen dat ik mijn niveau wel erg omlaag moet halen, laat ik het hier bij.
Ik merkte alleen iets op over iets opvallends dat op jouw screenshot stond, en dat zo te zien flinke invloed heeft op de tarieven om te laden.

*knip*

Zo, en nu weer on-topic over laadpalen, laadpassen en providers. :)

Heel graag ja ;)

[ Voor 19% gewijzigd door twain4me op 24-04-2024 14:27 . Reden: toevoeging niet nodig, maakt de sfeer niet beter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-06 17:07

Met membership kun je op verschillende plekken (bijvoorbeeld Nootdorp, Rijswijk, Horst, Maastricht, Bunnik) zelfs voor maar € 0,22/kWh laden, da's lager dan mijn kWh-tarief thuis...
Alleen tussen 16-20u is het wat duurder (€ 0,24 bij genoemde voorbeelden) en je weet niet hoe lang deze prijzen blijven. Maar op dit moment is het prijstechnisch inderdaad heel gunstig om bij Tesla te laden.
Wat betreft accu-degradatie: het schijnt mee te vallen (zie o.a. https://blog.evbox.com/nl...laden-slecht-voor-je-accu), vooral als je de accu niet te heet laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-06 19:16
Beste allemaal,

Vandaag geprobeerd met FM pas te laden. Tot nu toe nul problemen gehad nu ineens zowel bij Allego als bij ParkNcharge palen problemen (gaat rode lamp branden). Zou betekenen dat pas niet wordt geaccepteerd. Meer mensen met deze problemen? Heb FM al gemaild maar alles in frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-06 12:43

Je kijkt over het abonnement van intussen 9,99 per maand heen en mogelijk de extra belasting op de accu door snelladen, al is de Niro volgens mij niet enorm snel op pieksnelheid, dus wellicht is dat niet heel belastend. Zonder abo is het iets duurder, afhankelijk van hoeveel je laadt of een abo loont. Plus per locatie en tijdvak verschilt het tarief ook. De A12 bij Zevenaar en die bij de A7 bij Hoorn geven bijvoorbeeld zonder abo 32 - 36 cent per kWh aan, terwijl Best bij de A2 27-29 cent per kWh geeft aangeeft zonder abo.

Maar als je binnen loopafstand van een gunstig geprijsde SC woont of het niet erg vindt om te wachten tijdens het laden, zou je iets goedkoper uit kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
DeGroteMuis schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:08:
[...]

De A12 bij Zevenaar en die bij de A7 bij Hoorn geven bijvoorbeeld zonder abo 32 - 36 cent per kWh aan, terwijl Best bij de A2 27-29 cent per kWh geeft aangeeft zonder abo.

Maar als je binnen loopafstand van een gunstig geprijsde SC woont of het niet erg vindt om te wachten tijdens het laden, zou je iets goedkoper uit kunnen zijn.
Er zijn wel heel weinig openbare laadpalen in NL (AC of DC) die lager geprijsd zijn dan die van Tesla. Bij mijn weten is alleen Equans in Amsterdam goedkoper dan 28 cent/kWh (28 cent is de prijs zonder abo bij veel Tesla-palen). Dus de kans dat je goedkoper uit kunt zijn bij een Tesla supercharger, is vrij groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:06
Robert1962 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:49:
Beste allemaal,

Vandaag geprobeerd met FM pas te laden. Tot nu toe nul problemen gehad nu ineens zowel bij Allego als bij ParkNcharge palen problemen (gaat rode lamp branden). Zou betekenen dat pas niet wordt geaccepteerd. Meer mensen met deze problemen? Heb FM al gemaild maar alles in frans.
Ik kan de pas op dit moment niet gebruiken bij ecoptap snellader (LMS), verder heb ik nog niet geprobeerd. Ook rood lampje terwijl een ander pas wel werkt.
Zelfde ook voor Bump, tot op heden nog communicatieproblemen met LMS palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikky_vv
Dank allemaal! Mijn tarief thuis is 0,38 kWh. Maar we hebben nog geen eigen laadpaal. Paal bij mij om de hoek (park n charge) is met de goedkoopste aanbieder (Kia charge) 0,48 kWh. Dus dat scheelt aanzienlijk met die tesla prijs.

Ik ga een abonnement nemen en dan eens kijken hoe het bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
dextertje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:27:
[...]

Er zijn wel heel weinig openbare laadpalen in NL (AC of DC) die lager geprijsd zijn dan die van Tesla. Bij mijn weten is alleen Equans in Amsterdam goedkoper dan 28 cent/kWh (28 cent is de prijs zonder abo bij veel Tesla-palen). Dus de kans dat je goedkoper uit kunt zijn bij een Tesla supercharger, is vrij groot.
Ja, de Tesla SC is waarschijnlijk ook zonder abo wel meestal de gunstigste, maar het kán zijn dat 't nog net wat goedkoper kan. Vattenfall in de concessiegebieden zit ook onder de 30 cent, met 29 cent. Bij een Vattenfall AC lader in Zevenaar ben je dus goedkoper uit dan bij de Tesla SC bij de A12 daar. Maar in het geval van Nikky_vv dus niet. ;)
Nikky_vv schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:15:
Dank allemaal! Mijn tarief thuis is 0,38 kWh. Maar we hebben nog geen eigen laadpaal. Paal bij mij om de hoek (park n charge) is met de goedkoopste aanbieder (Kia charge) 0,48 kWh. Dus dat scheelt aanzienlijk met die tesla prijs.

Waarom meteen een abonnement? Verwacht je zoveel te laden? Zonder abonnement kan je er ook terecht voor een paar cent meer, maar nog steeds een stuk voordeliger dan 48 cent per kWh.
edit: het verschil ligt tussen de 5 en 7 cent per kWh als ik me niet vergis, da's zo'n 150 tot 200 kWh laden voor je voordeel van het abonnement hebt ten opzichte van de prijzen zonder abo.

[ Voor 6% gewijzigd door DeGroteMuis op 24-04-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikky_vv
@DeGroteMuis ik dacht dat je een abonnement moest hebben om met een niet-tesla daar te kunnen laden.

Ik verwacht zo’n 1500 km per maand te rijden. Ik zal het eens een maandje uitproberen allemaal en dan zien hoeveel ik überhaupt moet laden en waar en hoe dat het beste kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:38

AlphaRomeo

FP PowerMod
Nikky_vv schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:29:
@DeGroteMuis ik dacht dat je een abonnement moest hebben om met een niet-tesla daar te kunnen laden.
Niet nodig, je moet wel een account hebben. Ik heb het gisteren toevallig even getest voordat ik over een paar weken een lange buitenlandse rit heb. Je wordt gewoon per kwh afgerekend, en ook nog eens naar beneden afgerond. Ik had ruim 19kwh voor 4.94 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie

Ik verwacht zo’n 1500 km per maand te rijden. Ik zal het eens een maandje uitproberen allemaal en dan zien hoeveel ik überhaupt moet laden en waar en hoe dat het beste kan.
Zoals vermeld is dat niet nodig, wel effe account maken en betalingsmethode toevoegen.

Ik gebruik nu zo veel mogelijk Tesla SC onderweg, het is iets verder dan Fastned maar in de meeste gevallen liggen ze niet ver van de snelweg maar de prijs is echt stukken goedkoper :+.

Tot heden nog nooit prroblemen gehad, ervaring over laadsnelheid kan ik niet delen want met mijn max van 40kW haal ik die altijd wel >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis

Ach ja natuurlijk, het wordt je primaire laadmethode, dan kom je al sneller aan de 150-200kWh. Ik heb afgelopen maand nog geen 50 kWh geladen bij de Tesla SuC op bijna 2.500km afgelegd en gemiddeld rond de 20.000 per jaar, maar da's naast het AC laden.

Als je exclusief Tesla laadt met 1500km per maand gaat een abonnement zeker wel nog iets schelen, maar inderdaad gewoon even uitproberen hoe 't bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
Nikky_vv schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:15:

Als je ~160kwh/maand laad dan is het een de moeite waard om een membership te nemen,
of als je per jaar >1700kwh laad kan je meteen voor een jaar-membership gaan

Zelf doe ik het alleen voor de road-trips even 1 maandje, want meestal kan ik thuis laden voor 15-22ct.
Als ik thuis niet kon laden zou ik zeker een membership nemen (woon om de hoek van een goedkope supercharger). Maar heb deze maand dus al 203kwh thuis kunnen laden voor <20ct gemiddeld

[ Voor 12% gewijzigd door markjanssen op 24-04-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
markjanssen schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:36:
[...]

Als je ~160kwh/maand laad dan is het een de moeite waard om een membership te nemen,
of als je per jaar >1700kwh laad kan je meteen voor een jaar-membership gaan

Zelf doe ik het alleen voor de road-trips even 1 maandje, want meestal kan ik thuis laden voor 15-22ct.
Als ik thuis niet kon laden zou ik zeker een membership nemen (woon om de hoek van een goedkope supercharger). Maar heb deze maand dus al 203kwh thuis kunnen laden voor <20ct gemiddeld
Voor op vakantie: in Duitsland en België zijn de Tesla superchargers gemiddeld een stuk duurder, maar is ook het prijsverschil tussen leden en niet-leden veel groter (10-12 cent). Dan heb je de prijs voor een lidmaatschap er al bij 100 kWh in een maand uit.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waarom laden bij Tesla zoveel goedkoper is in Nederland dan in onze buurlanden.
Pagina: 1 ... 144 ... 219 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2