[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 139 ... 220 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 17:45
boyette schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:24:
[...]

is wel een beetje vreemd want die palen kunnen dat niet meten dus dat wordt dan in samenwerking met de netbeheerder gedaan

en leidt in principe tot omzet verlies
Ja, mijn ervaring is dat het op tijd is gebaseerd. Om precies 22 uur schakelen ze naar vol vermogen. Ik denk dat dit eerder niet merkbaar was voor auto's die 11 kW kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:48
boyette schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:24:
[...]

is wel een beetje vreemd want die palen kunnen dat niet meten dus dat wordt dan in samenwerking met de netbeheerder gedaan

en leidt in principe tot omzet verlies
Tenzij ze een akkoord hebben met de netbeheerders en kortingen krijgen als ze vermogen beperken op piekmomenten.
En als ze kwartierprijzen betalen, dan kan het best zijn dat ze in de periode voor 22h een pak minder verdienen dan voor een geleverde kWh na 22h, en dus is het niet altijd omzetverlies.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-06 15:04
Ynnoz schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:55:
[...]

"Over het algemeen maken deze laders gebruik van een slim laadprofiel en passen ze zich soms aan aan de drukte op het energienetwerk" was het antwoord wat ik kreeg van LMS. Ze adviseerden mij om contact op te nemen met Equans wat ik heb gedaan. Wordt hopelijk vervolgd.
Je weet nooit wat je aan die SGZH- palen hebt. Vandaag in 3uur 29kWh geladen aan een 11kW paal, een paar weken geleden 4kWh in 2 uur aan een 11kW

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@grunaubaby Als ik lees dat ze in Utrecht vorig jaar 1000 nieuwe laadpalen willen, en dan 6 maanden later roepen dat ze uitgezet moeten worden, dan kan ik alleen maar concluderen dat die onzekerheid onze toekomst wordt.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 10:31
TucanoItaly schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:15:
@grunaubaby Als ik lees dat ze in Utrecht vorig jaar 1000 nieuwe laadpalen willen, en dan 6 maanden later roepen dat ze uitgezet moeten worden, dan kan ik alleen maar concluderen dat die onzekerheid onze toekomst wordt.
Vaak doet men maar wat. Wensdenken versus realiteit. Het is net welk bureau nu weer een rapportje heeft opgeleverd aan het gemeentehuis. Want zelf met onderbouwing een lijn uitzetten en daar vervolgens aan vast houden, dat is natuurlijk niet woke genoeg.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 20:25
HDoc schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:44:
[...]
Vaak doet men maar wat. Wensdenken versus realiteit. Het is net welk bureau nu weer een rapportje heeft opgeleverd aan het gemeentehuis. Want zelf met onderbouwing een lijn uitzetten en daar vervolgens aan vast houden, dat is natuurlijk niet woke genoeg.
off topic: Dat heeft geloof ik ook iets met democratie te maken. Iedere 4 jaar mag je je teleurstelling vertalen in je stemgedrag en als meer mensen dat doen wordt het beleid gewijzigd en blijkt dat ook niet te werken.

on topic: de toekomst van onbetrouwbaar energienetwerk zitten we al middenin en zal eerst nog wel erger worden voor het beter wordt... en dat heeft dan wel weer te maken met gebrek aan visie en daardoor problemen pas oplossen nadat ze zijn ontstaan in plaats van voorkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door eltron op 27-03-2024 20:59 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
eltron schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:57:
[...]

off topic: Dat heeft geloof ik ook iets met democratie te maken. Iedere 4 jaar mag je je teleurstelling vertalen in je stemgedrag en als meer mensen dat doen wordt het beleid gewijzigd en blijkt dat ook niet te werken.

on topic: de toekomst van onbetrouwbaar energienetwerk zitten we al middenin en zal eerst nog wel erger worden voor het beter wordt... en dat heeft dan wel weer te maken met gebrek aan visie en daardoor problemen pas oplossen nadat ze zijn ontstaan in plaats van voorkomen.
off-topic: :) ik zal niet meer zeuren anders dan dat het altijd beter kan en zou moeten _/-\o_ en dat ik daar zelf in mijn vrije uren ook actief mijn steentjes aan bijdraag.

On-topic: ik ben wel voor de ingreep die de Utrechtse wethouder wil doen. Ze kan nu moeilijk anders meer en waar zo veel schaarste is, moet je nu eenmaal snijden. Als je met je EV in Utrecht wil zijn kan je er gewoon rekening mee houden en zoals het artikel ook aangeeft, voor bewoners maakt het niet veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-06 16:10
HDoc schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:31:
[...]

off-topic: :) ik zal niet meer zeuren anders dan dat het altijd beter kan en zou moeten _/-\o_ en dat ik daar zelf in mijn vrije uren ook actief mijn steentjes aan bijdraag.

On-topic: ik ben wel voor de ingreep die de Utrechtse wethouder wil doen. Ze kan nu moeilijk anders meer en waar zo veel schaarste is, moet je nu eenmaal snijden. Als je met je EV in Utrecht wil zijn kan je er gewoon rekening mee houden en zoals het artikel ook aangeeft, voor bewoners maakt het niet veel uit.
Nog steeds totaal niet eens met je on topic commentaar dat de bewoners er geen last van gaan ondervinden. Ja, prima in de ideale wereld waar laadpalen genoeg zijn en tussen 16:00 en de volgende ochtend maar 1 auto hoeft te laden, maar niet op plekken waar laadpalen al schaars zijn en er nu 2-3 auto's laden tussen 16:00 en de volgende ochtend.

Ik snap ook dat er een kortetermijnoplossing nodig is op knelpunten waar het net uit de voegen barst, maar het zou fijn zijn als de behoeften van bewoners niet zo simpel weggewuifd worden en er naast dit soort tijdelijke lapmiddelen er ook gewerkt wordt aan een significante verzwaring van het net. Zeker nu we hier al tegenaan lopen redelijk aan het begin van de transitie naar EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
DeGroteMuis schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:52:
[...]

Nog steeds totaal niet eens met je on topic commentaar dat de bewoners er geen last van gaan ondervinden. Ja, prima in de ideale wereld waar laadpalen genoeg zijn en tussen 16:00 en de volgende ochtend maar 1 auto hoeft te laden, maar niet op plekken waar laadpalen al schaars zijn en er nu 2-3 auto's laden tussen 16:00 en de volgende ochtend.

Ik snap ook dat er een kortetermijnoplossing nodig is op knelpunten waar het net uit de voegen barst, maar het zou fijn zijn als de behoeften van bewoners niet zo simpel weggewuifd worden en er naast dit soort tijdelijke lapmiddelen er ook gewerkt wordt aan een significante verzwaring van het net. Zeker nu we hier al tegenaan lopen redelijk aan het begin van de transitie naar EV.
Mee eens! Zeker bij dit soort transities die de overheid zelf heel erg pusht, zouden ze best wat verder mogen vooruitdenken voor ze op het gaspedaal (of moet dat stroompedaal zijn) duwen en hard tegen de muur aanbotsen waarbij ze dan allerlei lapmiddelen moeten zoeken om zelf gecrëerde problemen "op te lossen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17
kevertje1977 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:08:
[...]

Afgelopen week even geladen met Electroverse bij een Equans paal.
Equans rekent in Amsterdam per kWh : 0,3177
Electroverse zegt dat het 0,31 rekent maar de factuur klopt niet :

55.58 kWh geladen voor 0,31 = volgens Electroverse 17,34.
Dat zou volgens mij 17,2298 moeten zijn.

In ieder geval wel iets goedkoper dan met de Equans app. Dus voor jou zou Electroverse wel een goede oplossing zijn.

[Afbeelding]
Antwoord van Electroverse:

Thanks for reaching out! When we receive the information from Charging Point operators, we receive pricing up to 4 decimal places, and we round the amount to the nearest penny. In this case, the price we receive from Equans for this location specifically is 0,312€, and we round that down to 0,32€ in app to match the currency's layout.

The team is aware of this and are working a way to display this info more clearly, and the information is usually displayed on the charging point itself.

Hope this helps clear up some confusion, have a good day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Polestar heeft een iets andere aanbieding inmiddels na het stoppen met de mooie Ionity prijzen.
kreeg zojuist dit bericht :

Subscribe to get 30% off at top six fast-charging networks
Tesla’s charging network is also part of our Polestar Charge subscription. You’ll get a 30% discount from Polestar when charging with the following networks:

Tesla Supercharger
Allego
Fastned
Ionity
Recharge AS (Nordics)
Total Energies
Take advantage of this exclusive rate for just €13.99 per month, billed directly to your credit or debit card through the Polestar Charge app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:01
kevertje1977 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:51:
Polestar heeft een iets andere aanbieding inmiddels na het stoppen met de mooie Ionity prijzen.
kreeg zojuist dit bericht :

Subscribe to get 30% off at top six fast-charging networks
Tesla’s charging network is also part of our Polestar Charge subscription. You’ll get a 30% discount from Polestar when charging with the following networks:

Tesla Supercharger
Allego
Fastned
Ionity
Recharge AS (Nordics)
Total Energies
Take advantage of this exclusive rate for just €13.99 per month, billed directly to your credit or debit card through the Polestar Charge app.
Kan je dat dan ook als “niet polestar rijder” doen?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
HDoc schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:31:
[...]

Utrecht zou ook eens naar andere oplossingen kunnen kijken, zoals ze ruim 3 jaar geleden in Hoofddorp al hebben gedaan: https://agendalaadinfrast...het%20slimme%20laadplein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stefannn schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:12:
[...]
Kan je dat dan ook als “niet polestar rijder” doen?
De app lijkt van 'plugsurfing bv' te zijn... en lijkt ook wel op de plugsurfing app.

Account confirm mail komt ook van plugsurfing.com, maar bij account aanmaak moet je zo te zien wel een type polestar aanklikken, (prima, whatever), maar daarna ook de VIN ingeven... dus ik denk polestar exclusive.

Jammer, want voor de prijs van een tesla subscription ook korting op alle andere grote netwerken, zou erg mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:14
In de Tesla app kun je nu ook de Polestar Charge kaart toevoegen, werkte vorige week nog niet, maar zal nu vast snel gefixt worden?

Update: het werkt, met dank aan de tip van @kramon: kramon in "Het grote Polestar 2 Topic"

[ Voor 33% gewijzigd door guido66 op 28-03-2024 17:04 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
guido66 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:41:
In de Tesla app kun je nu ook de Polestar Charge kaart toevoegen, werkte vorige week nog niet, maar zal nu vast snel gefixt worden?
Ik wacht echt op het moment dat je ook de MTC kan toevoegen vanuit de app.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-05 15:55
Ik lees hier, van een aantal dagen geleden, dat er verschillende ervaringen zijn omtrent laden aan SGZH palen.
Zelf heb ik daar het volgende over te zeggen en vraag mij dan af of dit slecht of prima is.
Afgelopen 22 maart, gestart om 18:30, einde laden om 23;38, tijd totaal 4 uur en 58 min (bijna 5 uur dus) en daarmee 48,53kWh geladen. Kosten hiervan zijn € 15,27
Het betrof hier een SGZH1 paal en stond samen met nog een andere.

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 17:58

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Meer info over het polestar abo: https://www.polestar.com/nl/polestar-charge/

Geinig model, €14,- per maand voor 30% korting bij meerdere snellaad aanbieders kan ook voor de vakantieganger interessant zijn.

Bij het aanmaken van een account in de polestar app hoefde ik trouwens geen VIN op te geven, alleen een betaalmiddel en een modelkeuze welke Polestar je mooi vind.

/edit na de betaalmethode ingevuld te hebben kreeg ik toch de vraag naar een VIN nummer.

Na het invullen van het VIN nummer ziet het aanbod in-app er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ErAfmyTH_jcziY3OUYpZ47jEjbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUhlSIWkkiOo8evYrtb999uu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Hachy op 28-03-2024 14:14 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-06 17:34
Nieuwe Tesla Model 3 gebruiker hier!
Wou graag een korte vraag stellen, eventueel ook vooral gericht naar de Belgische rijders hier. Ik heb zelf een huurappartement zonder laadpalen in de straat en kan dus enkel onderweg laden. Momenteel heb ik, naast het Tesla supercharger netwerk, ook een laadpas van freshmile, electroverse en Shell recharge.
Hoewel freshmile de interessantste tarieven toont, blijkt deze in de praktijk vaak niet te werken (foutmelding bij de laadpaal). Electroverse is vaak een tussenoplossing maar werkt ook maar 75% van de tijd. Shell recharge werkt meestal, maar is het duurste en heeft ook een blokkeertarief.

Mijn vraag is dus, hebben jullie nog een alternatieve 'universele laadpas' (vooral voor in België) met redelijke tarieven en liefst geen blokkeertarief?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
Cooki3s schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:07:
Mijn vraag is dus, hebben jullie nog een alternatieve 'universele laadpas' (vooral voor in België) met redelijke tarieven en liefst geen blokkeertarief?
Bedankt!
Ecotap (geen idee hoe die 't in belgie doen), Tap en Plugsurfing zijn hier de go-to passen bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 16:14
Hachy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:01:
.....

/edit na de betaalmethode ingevuld te hebben kreeg ik toch de vraag naar een VIN nummer.
.....
Hoe waterdicht is een VIN nummer als acceptatiecriterium? Ik kan toch de week voor mijn vakantie kijken dat ik bij de supermarkt op de parkeerplaats een VIN nummer van een Polestar weet te scoren 8)7 Of de nette manier: een kennis met een Polestar vragen of ik zijn VIN mag 'lenen'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0vTbovpLdcTvwQyoC2XzPxH-YU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WhqXrzgoDV7ZRBoUjNd1iLup.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door kisik op 28-03-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
. (kan reactie niet verwijderen)

[ Voor 91% gewijzigd door HDoc op 28-03-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:19
Michel_1970 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:19:

Zelf heb ik daar het volgende over te zeggen en vraag mij dan af of dit slecht of prima is.
Qua prijs of laadsnelheid?
Als je dit topic veel leest dan weet je dat het met de prijs wel goed zit, een goeie 31 cent per kWh.
Laadsnelheid zit tegen de 10 kW aan en zolang je geen blokkeertarief hoeft te betalen is dat ook niet slecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
Hachy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:01:
Meer info over het polestar abo: https://www.polestar.com/nl/polestar-charge/

Geinig model, €14,- per maand voor 30% korting bij meerdere snellaad aanbieders kan ook voor de vakantieganger interessant zijn.

Bij het aanmaken van een account in de polestar app hoefde ik trouwens geen VIN op te geven, alleen een betaalmiddel en een modelkeuze welke Polestar je mooi vind.

Na het invullen van het VIN nummer ziet het aanbod in-app er zo uit:

[Afbeelding]
Nb…
Dit gaat dus voor mijn ioniq5 niet werken. Maar wel dank voor screen dump.
“Duitsland 55ct/kWh”
Dat valt me dan weer tegen

IONITY abonnement van 6euro per maand geeft in Duitsland en Oostenrijk 49ct/kWh.
Heb ik net gedaan voor 1 maand t.b.v. wintersport.
IONITY in bv Engeland ben ik maar matig enthousiast over, laatste keer kwam ik op een industrieterrein met een erg lullig snack huisje.
IONITY in Duitsland is echter prima.
- met genoeg regelmaat
- altijd bij autobahnhof met genoeg restaurant mogelijkheden

Dus dan heb je die extra providers niet nodig, 5ct minder per kWh en abonnement meer dan 2x goedkoper.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:12
Zeer welkome toevoeging, het is maar de helft goedkoper dan een 11kwh SGZH2 paal ... verder niks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4sDHm7f-6rLr3dq4P6yzEny-2c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HgNMZ0fGvsY1yRz8T1OeAz6H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
geraroz schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:51:
Zeer welkome toevoeging, het is maar de helft goedkoper dan een 11kwh SGZH2 paal ... verder niks
Is die tesla only? ik zie hem hier niet in de app staan namelijk (met subscription). (En aangezien deze dan het dichtste bij huis zou zijn in de regio, zou dat erg nice zijn dat die open is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geraroz
markjanssen schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:58:
[...]

Is die tesla only? ik zie hem hier niet in de app staan namelijk (met subscription). (En aangezien deze dan het dichtste bij huis zou zijn in de regio, zou dat erg nice zijn dat die open is)
zo te zien op dit moment wel, maar hij is pas sinds vandaag open, dus misschien komt dat iets later ? het menu in de app ziet er ook anders uit ...

Volgens mij wel de bedoeling: https://www.tesla.com/fin...n/supercharger/Nootdop222

[ Voor 9% gewijzigd door geraroz op 28-03-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
geraroz schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:02:
[...]
zo te zien op dit moment wel, maar hij is pas sinds vandaag open, dus misschien komt dat iets later ? het menu in de app ziet er ook anders uit ...
Ik zie 'm op de tesla website wel staan inderdaad, een ook als 'open voor alle auto's met CCS'. Maar de app wil 'm nog niet laten zien. Zo even langslopen als ik een frisse neus ga halen, zal wel v4 zijn toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
markjanssen schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:04:
[...]

Ik zie 'm op de tesla website wel staan inderdaad, een ook als 'open voor alle auto's met CCS'. Maar de app wil 'm nog niet laten zien. Zo even langslopen als ik een frisse neus ga halen, zal wel v4 zijn toch ?
op de fotos zag ik v4 palen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:00
Cooki3s schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:07:
Nieuwe Tesla Model 3 gebruiker hier!
Wou graag een korte vraag stellen, eventueel ook vooral gericht naar de Belgische rijders hier. Ik heb zelf een huurappartement zonder laadpalen in de straat en kan dus enkel onderweg laden. Momenteel heb ik, naast het Tesla supercharger netwerk, ook een laadpas van freshmile, electroverse en Shell recharge.
Hoewel freshmile de interessantste tarieven toont, blijkt deze in de praktijk vaak niet te werken (foutmelding bij de laadpaal). Electroverse is vaak een tussenoplossing maar werkt ook maar 75% van de tijd. Shell recharge werkt meestal, maar is het duurste en heeft ook een blokkeertarief.

Bedankt!
Luminus / Engie, of je huidige energieleverancier hebben meestal ook wel 'goedkopere' passen.
Kijk daar eens naar.

Dat terzijde, meestal ben je gewoon goedkoper af door gewoon te snelladen. Dus zou ik dat ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
geraroz schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:04:
[...]
op de fotos zag ik v4 palen inderdaad
Veel lege v4's, helaas ook naast de paal staand nog niet in de app hierAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7vAkXyYKuUjykB8UzGUkTjw4nQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SclAp8bVsBDGqBoxeuLHsgt6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
geraroz schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:02:
[...]

Volgens mij wel de bedoeling: https://www.tesla.com/fin...n/supercharger/Nootdop222
Is het bekend waar er binnenkort nog meer Tesla laadpalen komen ?
Aan de oostkant van Amsterdam is echt een leeg vlak nog wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geraroz
kevertje1977 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:05:
[...]

Volgens supercharge.info is er alleen eentje in aanbouw in Roosendaal. Verder is er weinig concreets bekend volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-06 15:59
kevertje1977 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:05:
[...]
Op https://supercharge.info/ wordt een overzicht bijgehouden. Ik zie daar niets in planning of in aanbouw in Oost-Amsterdam. Sowieso niet veel in planning/in aanbouw in Nederland. Ik weet niet of dat onvolledigheid is van de site of dat dit is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ionity schijnt van 31 maart tot 4 april een Easteregg actie te houden met laden met korting of zelfs gratis met Passport. https://www.instagram.com...c37-8bc8-24a65a2083c9&g=5
Benieuwd welke locaties dat betreft en hoeveel de korting is.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
PeterZ(on) schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:22:
Ionity schijnt van 31 maart tot 4 april een Easteregg actie te houden met laden met korting of zelfs gratis met Passport. https://www.instagram.com...c37-8bc8-24a65a2083c9&g=5
Ja en hoe lang de wachtrijen gaan worden... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
PeterZ(on) schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:22:
Benieuwd welk land overgeslagen wordt :+
Iets meer dan een kwart van de locaties, in 23 van de 24 landen is wel een grappige easteregg hunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linstupers
  • Laatst online: 11-05-2024
Wij hebben privé een Ford Kuga PHEV gekocht en nu vinden wij het lastig wat nu het voordeligst is qua opladen, zelf via een laadpaal (dat is bij ons mogelijk, we hebben ook zonnepanelen), of via een openbare laadpaal?
Kosten voor een laadpaal thuis (Alfen) zijn meer dan 2000 Euro! Zit dan ook loadbalancing bij. We zouden wel slim willen laden, zodat 1 kw zo goedkoop mogelijk is.

Wat raden jullie ons aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:34
markjanssen schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:46:
[...]

Veel lege v4's, helaas ook naast de paal staand nog niet in de app hier[Afbeelding]
Als de paal niet in de app staat, dan is het ook onmogelijk om te laden met een niet-Tesla, toch? Dan kan ik me voorstellen dat het sowieso wat leger is dan bij het gemiddelde Tesla-laadplein.
Of hebben ze aan deze nieuwe palen een andere betaalmogelijkheid?
Ben wel erg benieuwd of ik er kan laden met mijn IONIQ5. De paal staat voor mij namelijk vrij ideaal als ik een bezoekje vanuit het oosten naar het westen van het land (Den Haag/Leidschendam) breng. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Linstupers schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:50:
Wij hebben een Ford Kuga PHEV gekocht en nu vinden wij het lastig wat nu het voordeligst is qua opladen, zelf via een laadpaal (dat is bij ons mogelijk, we hebben ook zonnepanelen), of via een openbare laadpaal?
Kosten voor een laadpaal thuis (Alfen) zijn meer dan 2000 Euro! Zit dan ook loadbalancing bij. We zouden wel slim willen laden, zodat 1 kw zo goedkoop mogelijk is.

2000 euro voor een laadpaal thuis is niet heel goedkoop. Ik denk dat je goedkoper uit kunt zijn, check het Thuisladen van je EV deel 2-topic.
Op de lange termijn zal thuisladen voordeliger zijn, zeker als je een dynamisch energiecontract hebt en het laden zo kunt sturen dat je op de goedkoopste uren laadt.
Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je rijdt, hoe lang het duurt voordat je de investering hebt terugverdiend.

En waar je woont, want de prijzen voor openbaar laden kunnen nogal verschillen. In Gelderland/Overijssel is AC-laden met Vattenfall goedkoop (29 ct/kWh). Als je in Leiden woont, dan zou ik niet weten waar je een goedkope laadpaal kunt vinden (bij vrienden die daar wonen, staan er in elk geval alleen dure in de buurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
kisik schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:23:
[...]

Hoe waterdicht is een VIN nummer als acceptatiecriterium? Ik kan toch de week voor mijn vakantie kijken dat ik bij de supermarkt op de parkeerplaats een VIN nummer van een Polestar weet te scoren 8)7 Of de nette manier: een kennis met een Polestar vragen of ik zijn VIN mag 'lenen'.

[Afbeelding]
MSP's proberen hier soms mee af te dwingen dat het abonnement alleen gebruikt kan worden door berijders van bepaalde voertuigen maar dit is zeker niet waterdicht. Volgens de productvoorwaarden is het niet toegestaan hun dienst met een VIN van iemand anders te gebruiken, doe je dit toch dan hebben ze het recht het abonnement eenzijdig te beeindigen. Aan jou de morele afweging wat je ermee doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
Wij hebben privé een Ford Kuga PHEV gekocht en nu vinden wij het lastig wat nu het voordeligst is qua opladen, zelf via een laadpaal (dat is bij ons mogelijk, we hebben ook zonnepanelen), of via een openbare laadpaal?

Heb je ook een eigen oprit waar de auto de hele nacht kan laden? Zo'n PHEV laadt meestal maar op één fase en dan is het zonde om daarvoor een dure laadpaal te installeren. Met de meegeleverde oplader kom je dan ook al een heel eind.

Verder is het een kwestie van een rekensommetje maken: wat kost een kWh aan de openbare laadpaal en wat kost een kWh thuis. Heb je overschot op je zonnepanelen waar je maar een paar cent voor krijgt, dan maak je eerst die op. Zo hoef je bijvoorbeeld voor de eerste 500 kWh maar 8 cent te rekenen en voor de rest misschien 30 cent. Terwijl de paal in de wijk misschien 40 cent kost.

Dat is alleen maar het kostenplaatje. Er spelen nog twee zaken mee:

1. Gemak voor jezelf. Gewoon bij thuiskomst de stekker erin en de volgende ochtend altijd vol kunnen vertrekken. Niet hoeven nadenken over de openbare laadpaal.

2. Minder ongemak voor anderen. Het is niks persoonlijks, maar als BEV rijder ben ik geen voorstander van PHEVs aan openbare laadpalen. Ze staan vaak een halve dag een paal te blokkeren omdat ze maar op één fase hun kleine accu voldruppelen, terwijl ze op benzine gewoon kunnen rijden en een BEV rijder de paal misschien wel echt heel hard nodig heeft. Ik juich het toe dat een PHEV rijder zo veel mogelijk elektrisch rijdt, maar als je een eigen plek hebt daarvoor is het zo veel fijner voor iedereen als je die gewoon gebruikt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:53

De auto zelf kan (als ik het goed heb gelezen) 'maar' met 1 fase laden (3600 watt of 3,6kWh). Dan zou je zelf met een mobiele lader uit de voeten moeten kunnen. Dan laad je met maximaal 10Ampere of 2,2kWh per uur. Als de zon flink schijnt verwacht ik dat je wel meer dan 2Kwh opwekt, dan zou het mooi moment zijn om de auto te kunnen laden.

Een normaal 230V stopcontact in de buurt van de auto kan dan al voldoende zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ0Gm9lRQ0AVF3l32SO_sryS-kc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NEUcLqKR6irwayCFoAl2ucyD.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 29-03-2024 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 17:45
krakendmodem schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:07:
[...]

De auto zelf kan (als ik het goed heb gelezen) 'maar' met 1 fase laden (3600 watt of 3,6kWh). Dan zou je zelf met een mobiele lader uit de voeten moeten kunnen. Dan laad je met maximaal 10Ampere of 2,2kWh per uur. Als de zon flink schijnt verwacht ik dat je wel meer dan 2Kwh opwekt, dan zou het mooi moment zijn om de auto te kunnen laden.

Een normaal 230V stopcontact in de buurt van de auto kan dan al voldoende zijn.

[Afbeelding]
Off-topic, maar wellicht behulpzaam: Op Amazon kun je prima kwaliteit mobiele laders kopen die 16 A leveren, dus de maximale snelheid van 3,7 kW. Ik gebruik er een nu bijna een half jaar, werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-01 12:38
Mijn MY RWD nu bijna 2 weken in bezit. Vandaag de gelegenheid om voor het eerst de snellader uit te proberen in Nootdorp.(locatie staat trouwens verkeerd in de app). De stekker kreeg ik er in eerste instantie niet goed in met een foutmelding dat deze niet goed was aangesloten. Daarna opnieuw aangesloten met behoorlijk wat kracht. Ik heb er op dat moment niet aan gedacht om nog een andere paal uit te proberen. Mijn vraag is of dat zou kunnen liggen aan de nog nieuwe stekkers, of dat ik de laadpoort moet laten nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Hachy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:03:
MSP's proberen hier soms mee af te dwingen dat het abonnement alleen gebruikt kan worden door berijders van bepaalde voertuigen maar dit is zeker niet waterdicht. Volgens de productvoorwaarden is het niet toegestaan hun dienst met een VIN van iemand anders te gebruiken, doe je dit toch dan hebben ze het recht het abonnement eenzijdig te beeindigen. Aan jou de morele afweging wat je ermee doet.
De 'kennis met een Polestar' manier vind ik moreel niet zo'n erg probleem eigenlijk. Natuurlijk, je rijdt geen Polestar, maar je benadeelt geen andere potentiële gebruiker met een Polestar, je maakt gebruik van een mogelijkheid die een Polestar rijder gebruikt en kiest om niet te gebruiken, dus ook voor de MSP niet een onredelijke hoeveelheid abonnementen, alleen iemand anders die betaalt. Een VIN op een parkeerplaats noteren of bij een autohandelaar / dealer, tja... :X
Nova163 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:27:
Off-topic, maar wellicht behulpzaam: Op Amazon kun je prima kwaliteit mobiele laders kopen die 16 A leveren, dus de maximale snelheid van 3,7 kW. Ik gebruik er een nu bijna een half jaar, werkt uitstekend.
Het kan, maar houd er wel rekening mee dat een Schuko stekker en stopcontact niet bedoeld is voor langere tijd 16A. Misschien dat een Kuga PHEV accu nog wel gaat, maar zeker omdat die accu ook wat minder kritisch is omdat je nog op benzine kan rijden, zou ik het niet wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

Heb ik ook naar gekeken toen ik mijn eerste EV kreeg, maar ik ben toch maar voor de iets veiligere optie gegaan van 10A. Ik gebruik heel sporadisch deze mobiele thuislader, dan heb ik liever niet dat de (oude) bekabeling naar de garage begint te smelten.

Daarnaast zal de stokoude stoppenkast met die zekeringen dit ook niet heel leuk vinden gok ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:49

Stroom kopen aan een publieke laadpaal is quasi altijd duurder dan deze thuis
PV panelen, nog met saldering?
Ik zou gebruik maken van de bijgeleverde kabel, inpluggen bij zon en mocht(en) er al een wolk verschijnen, de netstroom is toch goedkoper dan de publieke laadstroom
3 à 4 u later is de wagen opgeladen
Bij saldering maakt het zelfs niet uit wanneer je zou laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06 23:19
Het lijkt erop dat de fee is ingegaan bij Allegro, nadat zij dus grote prijsverhogingen hebben doorgevoerd nu ook de 25 cent extra per uur, die voor mensen met oudere / goedkopere autos zorgt voor onnodige hoge prijzen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzf_WGIj0cSAnkWMlgPViSCs5TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZiIgWIygOcwrYeqQ0O9Bkt77.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door We Are Borg op 29-03-2024 19:14 . Reden: Laten we het gezellig houden ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bij de Allego palen in de consessie van Gelderland lijkt het tarief vanaf maandag omlaag te gaan naar €0,34/kWh.

Het is nog steeds niet de €0,29/kWh van Vattenfal maar het maakt het weer iets minder vervelend als de Vattenfal palen allemaal bezet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqeS6zvr2FsLubcRYdIbwCV0qSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJjHL1cWKv8KakksSouTvUvB.jpg?f=fotoalbum_large

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
An sich kan je voor 200-400,- ook al een 'laadkabel' of 'laadpaal' krijgen, en met 11kw heb je niet perse load-balancing nodig, en als je overdag of in 't weekend op zonnestroom kan laden, dan is dat heerlijk goedkoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:32

Bij de auto zit een granny charger (denk ik), dus met een normale stekker voor in het stopcontact. Deze in een buitenstopcontact prikken (of via brievenbus/kattenluik naar binnen) en je auto laden.

Eventueel in de toekomst een laadpaal kopen die je kan instellen op het laden op zonnestroom overschotten.
Maar dat zou niet meer dan ca. eur 1000,- moeten kosten.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
Hi all, even een vraagje. Familie van mij rijdt binnenkort naar Zuid-Frankrijk, naar de provincie Charente, wat een rit van zo'n 800km is. Welke laaspassen gebruiken ze daarvoor best?
Ze rijden met een Volvo, waar al een laadpas bij zit waarmee ze reeds op veel plekken terecht kunnen. Ik dacht zelf nog aan bijvoorbeeld een Shell recharge pas, maar misschien hebben jullie een beter idee? Zelf ben ik nog niet naar Zuid-Frankrijk gereden, vandaar de vraag.

Ook niet onbelangrijk: ze zijn al wat ouder en niet altijd mee met technologie. Dus liefst zo weinig mogelijk gedoe met apps, idealiter kunnen ze steeds met een laadpas opladen. Ik kan natuurlijk wel steeds helpen om de pas in een app te activeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Harvem schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:11:
Hi all, even een vraagje. Familie van mij rijdt binnenkort naar Zuid-Frankrijk, naar de provincie Charente, wat een rit van zo'n 800km is. Welke laaspassen gebruiken ze daarvoor best?
Ze rijden met een Volvo, waar al een laadpas bij zit waarmee ze reeds op veel plekken terecht kunnen. Ik dacht zelf nog aan bijvoorbeeld een Shell recharge pas, maar misschien hebben jullie een beter idee? Zelf ben ik nog niet naar Zuid-Frankrijk gereden, vandaar de vraag.

Ook niet onbelangrijk: ze zijn al wat ouder en niet altijd mee met technologie. Dus liefst zo weinig mogelijk gedoe met apps, idealiter kunnen ze steeds met een laadpas opladen. Ik kan natuurlijk wel steeds helpen om de pas in een app te activeren :)
Chargemap pas misschien?

Misschien ook even dit topic afstruinen: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

En de kaart van Denis met alle snelladers is altijd handig: https://www.google.com/ma...gnNojK5WxfT-D40dyAuKRvO5L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:10

Overweeg een dynamisch energiecontract met integratie met de auto. Ga voor een lader met vast snoer. Of als dit nog te duur is probeer het eerst uit met een mobiele lader met instelbaar vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
Zjanzjak schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:30:
[...]

Chargemap pas misschien?

Misschien ook even dit topic afstruinen: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

En de kaart van Denis met alle snelladers is altijd handig: https://www.google.com/ma...gnNojK5WxfT-D40dyAuKRvO5L
Ik zie wel dat die chargemap pas 20 euro kost. Is dat de moeite? Aangezien bijvoorbeeld een Plugsurfing of Shell pas gewoon gratis zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Harvem schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:56:
[...]

Ik zie wel dat die chargemap pas 20 euro kost. Is dat de moeite? Aangezien bijvoorbeeld een Plugsurfing of Shell pas gewoon gratis zijn?
dat zou ik niet doen

ik zou sowieso een tango pasje aanvragen gratis en een elektroverse pasje gratis

met die 2 pasjes kom je al heel ver

en dan heb je nog een aantal losse apps die je evt nog voordeel kunnen opleveren zonder pasje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
[...]

Ik heb eens gekeken,..
ik zie dat voordeel inderdaad niet zo.
Ik heb de ANWB pas, die kost maar 1.95euro.
Heeft een behoorlijk goede dekking in europa.
Tarief is dan "provider tarief" plus 34cent per laadbeurt.
Prima voor op reis.

Ik heb thuis een eigen laadpaal en dat is wel een zegen. Als je dat niet hebt dan loont het zeker de moeite om dit forum goed te volgen en constant te speuren naar iets dat op een paal vlak bij je huis goedkoop is.
Het is eerlijk gezegd aardig bizar dat je voor je dagelijkse of wekelijkse laadbeurt zo extreem moet shoppen omdat je anders 20% tot 50% teveel betaalt (of zelfs nog meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Goed punt, het was uit mijn systeem gegaan dat de pas nogal wat kost realiseer ik mij nu.
Destijds zelf ook die afweging gemaakt en er toch voor gegaan vanwege de goede dekking in Frankrijk.
Laten we het zo stellen, ik vond het het waard, naast o.a. de Shell en ANWB pas die ik ook in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
markjanssen schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:46:
[...]

Veel lege v4's, helaas ook naast de paal staand nog niet in de app hier[Afbeelding]
Vandaag langs gegaan. Inderdaad v4-palen, denk ik, maar niet heel goed opgelet. Kabel was in elk geval lang genoeg om ook de laadpoort van onze IONIQ5 (rechtsachter) te kunnen bereiken.
En het laden ging ook zonder problemen (alhoewel niet zo snel, dacht rond de 85 kW max).
Maar goed, zonder abo voor maar € 0,37/kWh laden is prima. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Niet online
dextertje schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:46:
[...]
Maar goed, zonder abo voor maar € 0,37/kWh laden is prima. 🙂
Ik zie 'm hier nu ook in de app staan, en met abbo 28 of 31ct momenteel. Maar ik laad vandaag en morgen wel thuis voor 18ct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:49

_Apache_

For life.

[...]

Een schuko stekker kan pieken op 16A, maar zou hem er niet een hele nacht oo willen laten staan.
Dan is een zelfde lader met CEE stekker een beter alternatief.

Zelf rij ik met een EV motorfiets, en zelfs met maar 1.3kW (6A) is ie altijd na een nacht weer vol.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltron
Voor thuisladen met of zonder granny verwijs ik graag naar het afzonderlijke topic thuisladen van je EV deel 2
(zoals ook onderaan dit topic aangegeven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Jaapio_B schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:41:
Bij de Allego palen in de consessie van Gelderland lijkt het tarief vanaf maandag omlaag te gaan naar €0,34/kWh.
[Afbeelding]
Yes, in alle concessiegebieden van Allego daalt de prijs. 👇🏽

[ Voor 78% gewijzigd door Hachy op 31-03-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hachy schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:25:
[...]

[...]
Dat bericht had ik dus gemist.

Hwt is overigens voor het eerst dat ik in de E-Flux app zie dat ze aangeven dat er een tarief wijziging aan komt.
Wel handig want zo kan je er nog voor kiezen om je laadbeurt even uit te stellen als je niet perse hoeft te laden.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Jaapio_B schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:42:
[...]

Dat bericht had ik dus gemist.

Hwt is overigens voor het eerst dat ik in de E-Flux app zie dat ze aangeven dat er een tarief wijziging aan komt.
Wel handig want zo kan je er nog voor kiezen om je laadbeurt even uit te stellen als je niet perse hoeft te laden.
Ja dat is netjes van ze. Kunnen veel andere MSP's een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Hachy schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:25:
[...]

[...]
leuke 1 april grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
Weet niet of het echt interessant is, maar ik zet hem toch hier neer.

Prijs per maand 7,99
AC 49 cent
DC 59 cent

Van 06.00 tot 22.00 uur de eerste drie uur gratis, daarna 1,20 per uur extra
In de nacht geen kleeftarief.

https://www.energieversor...ntliches-stromtanken.html

Is ook aangesloten bij Ladenetz overigens

Vergelijkbaar qua prijs met iets minder gunstige voorwaarden is deze:
https://www.halberstadtwe...der-halberstadtwerke.html

[ Voor 25% gewijzigd door Brotuck op 31-03-2024 22:03 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Laatst online: 10:21

koboy

Heb een idee voor een icon

Brotuck schreef op zondag 31 maart 2024 @ 21:59:
Weet niet of het echt interessant is, maar ik zet hem toch hier neer.

Prijs per maand 7,99
AC 49 cent
DC 59 cent

Van 06.00 tot 22.00 uur de eerste drie uur gratis, daarna 1,20 per uur extra
In de nacht geen kleeftarief.

https://www.energieversor...ntliches-stromtanken.html

Is ook aangesloten bij Ladenetz overigens

Vergelijkbaar qua prijs met iets minder gunstige voorwaarden is deze:
https://www.halberstadtwe...der-halberstadtwerke.html
Moet ik eerlijk zeggen dat ik die Halberstadtwerke de interessantere vind. 0,44/kWh, met een abbo van 5 euro/maand (of 0,39 en 10/mnd). Wel kleeftarief na 4 uur.
Per kWh kom je 1 cent onder Freshmile uit op 11kW, maar je hebt voor 5 euro per maand dus een "verzekering" dat dit tarief ook blijft als er naast iemand bij aankoppelt en je laadvermogen daalt naar 8,6kW.

Maar eens een nachtje over slapen, kan een vervanger worden voor Thüga, maar momenteel laden we elke week op de SGHZ1 bij mijn schoonmoeder.

[ Voor 7% gewijzigd door koboy op 31-03-2024 23:46 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:57
Ynnoz schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:55:
[...]

"Over het algemeen maken deze laders gebruik van een slim laadprofiel en passen ze zich soms aan aan de drukte op het energienetwerk" was het antwoord wat ik kreeg van LMS. Ze adviseerden mij om contact op te nemen met Equans wat ik heb gedaan. Wordt hopelijk vervolgd.
Zelfde ervaring hier inmiddels. Sgzh2 paal. Enige aan de paal met een Polestar 2 en volledig volladen duurt een dikke 8 uur. Met een 22 kwh paal zou dat in theorie binnen 3,5 uur moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:41
Boinkie schreef op maandag 1 april 2024 @ 03:55:
[...]

Zelfde ervaring hier inmiddels. Sgzh2 paal. Enige aan de paal met een Polestar 2 en volledig volladen duurt een dikke 8 uur. Met een 22 kwh paal zou dat in theorie binnen 3,5 uur moeten.
Alleen laadt die Polestar 2 (volgens EV database) met 11 kW, dus de 22kW laadpaal gaat niet sneller.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
In Apeldoorn palen van de oude concessie van 0,57 naar 0,57 + €0,25kWh p/u + €0,25/uur blokkeer gegaan en daarmee onder de €0,29kWh van Vattenval gedoken nog weer iets duurder geworden. Ik zie ook nog Allego van €0,35/kWh. Nu actief en nu actief is onderstaand niet echt duidelijk trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cO6qJB5Fcy_PALwCCndYyGkTDT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYqHaszlRJUpxhW7LhcBZwYY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door kisik op 02-04-2024 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:49
kisik schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:21:
[...]

In Apeldoorn palen van de oude concessie van 0,57 naar €0,25kWh + €0,25/uur blokkeer gegaan en daarmee onder de €0,29kWh van Vattenval gedoken. Ik zie ook nog Allego van €0,35/kWh. Nu actief en nu actief is onderstaand niet echt duidelijk trouwens.

[Afbeelding]
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Wat er staat is: 25 cent uurtarief en 25 cent per uur blokkeertarief. Oftwel, 25 per uur als je aan t laden bent en 25 cent per uur zolang je blijft staan en niet meer laadt. Maar ik kan t mis hebben natuurlijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Stolpert schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:01:
[...]

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Wat er staat is: 25 cent uurtarief en 25 cent per uur blokkeertarief. Oftwel, 25 per uur als je aan t laden bent en 25 cent per uur zolang je blijft staan en niet meer laadt. Maar ik kan t mis hebben natuurlijk:)
ja dat is een extra toeslag die komt er gewoon nog bovenop
in de smoov app staat het nog duidelijker aangegeven die van Allego zelf is

dus je betaalt gewoon nog 25 cent per uur extra
bij de meeste palen in Nederland

maar in Apeldoorn zijn er ook palen die nu alleen 0.34 kosten zonder die 25 cent

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 01-04-2024 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
In de Tango app staat het als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTfE3axjENit5hzCZjZm_KwDCIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IIGUoRtWVzrtP77iRpaBXWU.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt mij dus altijd €0,25/uur in andere bewoording.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
basdv schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:07:
[Afbeelding]

klopt zo staat het ook in de app van Allego zelf dat schrijf ik zojuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:17
[...]

Het is 25 cent per kWh en ook nog eens 25 cent per uur dat je er staat. Of je laadt of niet.

Maar wat @kisik schrijft klopt toch nog helemaal. Het is per kWh goedkoper dan die 29 cent van Vattenfall. Een uurtje laden (11 kW) kost bij Allego 3 euro (11x 0,25 aan stroom plus 1x 0,25 voor dat uur staan). Bij Vattenfall is dat €3,19 (11x 0,29).

Als de andere aansluiting bezet is en de laadsnelheid wordt verlaagt, gaat die vlieger natuurlijk niet meer op.

Maar als je gewoon op 11 kW kunt laden en de auto bijtijds loskoppelt, ben je nèt iets goedkoper uit dan bij Vattenfall.

Bij mij in de buurt is een nieuwe concessie van Vattenfall (dus ook 0,29), en zijn de Allego palen nu verlaagd van 0,39 naar 0,34. Hier dus nog geen Allego van 0,25 + 0,25...

[ Voor 15% gewijzigd door dreamscape op 01-04-2024 10:40 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-06 18:41
dreamscape schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:38:
[...]

Het is 25 cent per kWh en ook nog eens 25 cent per uur dat je er staat. Of je laadt of niet.

Maar wat @kisik schrijft klopt toch nog helemaal. Het is per kWh goedkoper dan die 29 cent van Vattenfall. Een uurtje laden (11 kW) kost bij Allego 3 euro (11x 0,25 aan stroom plus 1x 0,25 voor dat uur staan). Bij Vattenfall is dat €3,19 (11x 0,29).

Als de andere aansluiting bezet is en de laadsnelheid wordt verlaagt, gaat die vlieger natuurlijk niet meer op.

Maar als je gewoon op 11 kW kunt laden en de auto bijtijds loskoppelt, ben je nèt iets goedkoper uit dan bij Vattenfall.

Bij mij in de buurt is een nieuwe concessie van Vattenfall (dus ook 0,29), en zijn de Allego palen nu verlaagd van 0,39 naar 0,34. Hier dus nog geen Allego van 0,25 + 0,25...
Het is nog steeds gewoon 57 ct/kWh dus jouw berekening gaat niet op.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-06 18:09
Idd er staat nergens 25 cent per kWh

Je betaald dus 57 cent per kWh en extra toeslag van 25 cent per uur dat je bent aangesloten. En als de auto niet meer laad betaald je dus 2 x 25 cent extra per uur. 25 cent aangesloten en 25 cent blokkeertarief 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
MvdV75 schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:57:
Idd er staat nergens 25 cent per kWh

Je betaald dus 57 cent per kWh en extra toeslag van 25 cent per uur dat je bent aangesloten. En als de auto niet meer laad betaald je dus 2 x 25 cent extra per uur. 25 cent aangesloten en 25 cent blokkeertarief 🤪
idd het is dus juist duurder geworden

ik denk dat dat 25ct per kWh een 1 april grap is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
boyette schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:59:
[...]

idd het is dus juist duurder geworden

ik denk dat dat 25ct per kWh een 1 april grap is
Die 25 cent “kleeftarieven” geldt voor palen van Allego die niet onder een concessie vallen. Dus onder andere alle palen die een tarief van 57 cent vragen.

Gelderland, Overijssel, Groningen en Drenthe zijn lopende consessies, waar het dus blijkbaar niet op gehanteerd wordt.

Helaas is het erg onduidelijk welke palen die kleeftatieven hebben. Je moet dus die website in de gaten houden welke paal goedkoop is.

nieuws: Allego start in maart met 'connectietarief' laadpaal vanaf eerste uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online
koboy schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:43:
[...]

Moet ik eerlijk zeggen dat ik die Halberstadtwerke de interessantere vind. 0,44/kWh, met een abbo van 5 euro/maand (of 0,39 en 10/mnd). Wel kleeftarief na 4 uur.
Per kWh kom je 1 cent onder Freshmile uit op 11kW, maar je hebt voor 5 euro per maand dus een "verzekering" dat dit tarief ook blijft als er naast iemand bij aankoppelt en je laadvermogen daalt naar 8,6kW.

Maar eens een nachtje over slapen, kan een vervanger worden voor Thüga, maar momenteel laden we elke week op de SGHZ1 bij mijn schoonmoeder.
SGHZ1 is nog steeds een niet te kloppen tarief inderdaad. Ik kijk echter naar hoe vaak ik "vreemd" laad en ook al is het maar 1x dan heb ik het maandbedrag bijna altijd terugverdiend.

Vorige maand heb ik Thuega voor 60 euro geladen, dat zou bij de normale tarieven meer dan 120 euro zijn geweest. Wel vind ik die 4 uur een nadeel, want dan kan je hem niet meer in de nacht laten staan. Ik ga er ook over nadenken. :9

Alhoewel dat maximaal 10 euro extra is aan kleeftarief. Is nog te overzien.

Meer info:
https://halberstadtwerke.ladecloud.de/contract

[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 01-04-2024 17:05 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:21
Iemand anders toevallig ook problemen met Bump op ecotap snelladers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

yannienl schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:16:
App of pasje gebruikt? En wat is het adres van de snellader?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ik maak nooit grappen over laadtarieven. Ze zijn echt gedaald.
krakendmodem schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:39:
[...]

Die 25 cent “kleeftarieven” geldt voor palen van Allego die niet onder een concessie vallen. Dus onder andere alle palen die een tarief van 57 cent vragen.

Gelderland, Overijssel, Groningen en Drenthe zijn lopende consessies, waar het dus blijkbaar niet op gehanteerd wordt.

Helaas is het erg onduidelijk welke palen die kleeftatieven hebben. Je moet dus die website in de gaten houden welke paal goedkoop is.

nieuws: Allego start in maart met 'connectietarief' laadpaal vanaf eerste uur...
In concessiegebieden staan ook deze '57 cent' palen. Dat zjin over het algemeen oude concessies of semi-publieke Allego's.

[ Voor 9% gewijzigd door Hachy op 01-04-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 13:48
yannienl schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:16:
Sinds een paar dagen kan ik bij agrisnellaad een sessie niet meer starten met mijn pasje, wel met de app.
Pasje werkt wel bij bijvoorbeeld Allego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Allie74 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:04:
[...]

Sinds een paar dagen kan ik bij agrisnellaad een sessie niet meer starten met mijn pasje, wel met de app.
welk pasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
[...]

Ik zie het idd. Maar dan wordt het wel duur laden. Het oude tarief van 0,57 per kWh lijkt actief en ook het nieuwe tarief van 0,25 per uur en 0,25 blokkeertarief. zou dit dan bij elkaar optellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kisik schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:41:
[...]

Ik zie het idd. Maar dan wordt het wel duur laden. Het oude tarief van 0,57 per kWh lijkt actief en ook het nieuwe tarief van 0,25 per uur en 0,25 blokkeertarief. zou dit dan bij elkaar optellen?
Correct. Valt wel mee met de kosten toch, kwartje per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
Wolly schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:00:
[...]

Correct. Valt wel mee met de kosten toch, kwartje per uur.
Dat kwartje valt wel mee, dan denk ik waarom zo moeilijk doen? Maar die 0,57 is/blijft wel duur natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
kisik schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:21:
[...]

In Apeldoorn palen van de oude concessie van 0,57 naar 0,57 + €0,25kWh p/u + €0,25/uur blokkeer gegaan en daarmee onder de €0,29kWh van Vattenval gedoken. Ik zie ook nog Allego van €0,35/kWh. Nu actief en nu actief is onderstaand niet echt duidelijk trouwens.

[Afbeelding]
Die andere aangegeven laadpaal in de screendump is van Vattenfal en kost nog steeds 0,29 kWh...... Ik heb wel een eigen lader die straks mijn zonnestroom gaat afromen, maar als ik die niet had, zou ik het wel weten.

[ Voor 3% gewijzigd door kisik op 02-04-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 17:17
basdv schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:07:
[Afbeelding]

Wat een kryptische zin. 0,25 eur per wat? per lading? per kWh?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Menesis schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:40:
[...]

in de smoov app van Allego zelf staat het helemaal uitgeschreven

laat weinig aan duidelijkheid te wensen over

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sF22HMH4ATXsAIhG58IJQSU_C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taSAeS3RqFO5VgDR05fMgGed.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door boyette op 02-04-2024 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 15:01
Menesis schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:40:
[...]

per uur... |:(
Ah, je had het over de screenshot..

[ Voor 10% gewijzigd door IceTeaGX op 02-04-2024 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:21
Allie74 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:04:
[...]

Jep, jij hebt dus hetzelfde probleem, een LMS paal zelfde als de ecotap snellader bij mij..
Ik kon de app niet gebruiken omdat hij zei dat er al een sessie liep maar die was al gesloten in de app..
Van de week nog eens proberen..

Ik heb een melding gemaakt in de Bump app, ben benieuwd..

[ Voor 5% gewijzigd door yannienl op 02-04-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:49

timovd

Voorsprong door techniek

Normaal gesproken laad ik de auto alleen thuis op, maar afgelopen weekend was de auto niet volledig opgeladen omdat de vergrendeling van de auto er bij ca 60% mee op was gehouden. Na wat wrikken aan de noodontgrendeling, ging dit weer goed en heb ik nog een beetje bij kunnen laden voordat ik weer op pas moest. Toch ontkwam ik er niet aan om ergens bij een publieke paal te laden op mijn eindbestemming.
Dit was een EVBox en ik heb geladen met de LMS-app. Ook hier ging het laden de eerste keer niet goed, dus heb ik een tweede sessie moeten starten. Daardoor is er twee keer een voorschot van 48,40 moeten betalen. De tweede (succesvolle) laadsessie zal worden verrekend met de daadwerkelijke kosten, neem ik aan?

TL;DR
Hoe lang duurt het voordat Last Mile Solutions het voorschot terugbetaalt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Ik laad geregeld bij superchargers, nu declareer ik dit apart omdat mijn laadpas (nog) niet gekoppeld kan worden binnen de Tesla app.

Nu begreep ik dat sommige leasemaatschappijen de auto kunnen activeren voor het supercharger netwerk. Weet iemand of dit bij van Mossel ook mogelijk is? Dat zou namelijk een hoop administratieve rompslomp schelen.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Davidas schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:19:
Ik laad geregeld bij superchargers, nu declareer ik dit apart omdat mijn laadpas (nog) niet gekoppeld kan worden binnen de Tesla app.

Nu begreep ik dat sommige leasemaatschappijen de auto kunnen activeren voor het supercharger netwerk. Weet iemand of dit bij van Mossel ook mogelijk is? Dat zou namelijk een hoop administratieve rompslomp schelen.
Je rijdt zo te zien Tesla. die is sowieso geactiveerd voor supercharger netwerk, maar er moet wel een geldig betaalmiddel zijn gekoppeld. Dus dat is jouw probleem en zou het probleem van Van Mossel moeten zijn als je hem daar hebt geleased. Tenslotte is één van de redenen om voor een Tesla te kiezen het Supercharger netwerkt en daar plug and charge zonder gedoe en bureaucratie te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Vooralsnog alleen Travelcard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Hachy schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:54:
Vooralsnog alleen Travelcard.
en een gewone bankpas of creditcard als je werkgever of leasemaatschappij daaraan wil meewerken is dat ook een eenvoudige oplossing.

Pagina: 1 ... 139 ... 220 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2