Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Dat is dacht ik alleen van toepassing in Frankrijk.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
https://laaddirect.nl/blo...-bij-bedrijven-verplicht/
https://ondernemersplein....op-bedrijfsparkeerplaats/
Betekend dat bedrijven nu wel haast mogen gaan maken met laadpalen neerzetten. De lokale bouwmarkt en bioscoop heeft hier nog niets staan.
Gaat dit dan ook gelden voor een P+R? Bij P+R Slinge in Rotterdam staan dan maar slechts 2 laadpalen op 849 parkeerplaatsen, wat een beetje triest is.
[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 02-04-2024 20:52 ]
Die auto heeft zo te zien een 14kwh batterij... dan zou ik die gewoon met de granny-charger opladen, ipv een laadpaal aan te schaffen. Die krijg je er vermoedelijk bij, en anders koop je die voor 100-200 euro.Linstupers schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:50:
Wij hebben privé een Ford Kuga PHEV gekocht en nu vinden wij het lastig wat nu het voordeligst is qua opladen, zelf via een laadpaal (dat is bij ons mogelijk, we hebben ook zonnepanelen), of via een openbare laadpaal?
Wat raden jullie ons aan?
Dan kan je de hele accu van leeg tot vol laden in ~6 uur of minder
Laden via app lukte ook niet vandaag, dus ook maar een melding gemaaktyannienl schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:09:
[...]
Jep, jij hebt dus hetzelfde probleem, een LMS paal zelfde als de ecotap snellader bij mij..
Ik kon de app niet gebruiken omdat hij zei dat er al een sessie liep maar die was al gesloten in de app..
Van de week nog eens proberen..
Ik heb een melding gemaakt in de Bump app, ben benieuwd..
dit heeft dan te maken dat er al een sessie actief isAllie74 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:15:
[...]
Laden via app lukte ook niet vandaag, dus ook maar een melding gemaakt
cpo bellen in die situatie met verzoek paal te resetten
dat moet werken
dit is geen probleem van pas of app
Dat heb ik vanmiddag dus gedaan, paal laten resetten nog voor het laden of aanbieden van pas of starten in app.. Wederom niet te starten via de app, doorgereden naar andere snellader en daar werkte de app prima..boyette schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:26:
[...]
dit heeft dan te maken dat er al een sessie actief is
cpo bellen in die situatie met verzoek paal te resetten
dat moet werken
dit is geen probleem van pas of app
Dus zeg het maar, ligt het aan Bump of aan LMS? Ik heb daar te weinig verstand van..
Geen gissen, er staan nu inderdaad AH/Eneco-laders. 85kW ipv de 50kW van Fastned.Gonger schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:20:
[...]
Misschien omdat AH zou gaan samenwerken met Eneco voor hun eigen snelladers. Maar dat is natuurlijk gissen.
https://www.rtlnieuws.nl/...en-snelladers-bij-winkels
Stond gisteren al een Volvo te laden aan zo’n lader dus ze zijn blijkbaar al in gebruik genomen. Echter is op de Tesla app de supercharger nog niet zichtbaar.Zjanzjak schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:44:
Binnenkort Tesla V4 bij de McDonalds Oud Gastel/Roosendaal (Emmerblok 2, 4751 XE Oud Gastel);
[Afbeelding]
Zijn al vanaf begin maart bezig daar, denk dat het niet meer lang duurt eer je daar kan laden.
16 stuks in totaal trouwens.
Als ik lees dat her en der het energie net aan het vol slibben is, dan zou het me niet verbazen als dit soort regels in de praktijk niet gehandhaafd worden.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:24:
Ik lees steeds meer artikelen dat laadpalen bij bestaande gebouwen nu laadpalen verplicht gaan worden vanaf 1 Januari 2025.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Ik ga het straks weer proberen, over het algemeen werkt het starten en stoppen beter met een laadpas. Maar zoals eerder aangegeven de laatste 2weken geeft deze problemen bij lms.yannienl schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:01:
[...]
Dat heb ik vanmiddag dus gedaan, paal laten resetten nog voor het laden of aanbieden van pas of starten in app.. Wederom niet te starten via de app, doorgereden naar andere snellader en daar werkte de app prima..
Dus zeg het maar, ligt het aan Bump of aan LMS? Ik heb daar te weinig verstand van..
Hmm, ben benieuwd hoe dan omdat de display'tjes aan de zijkant ook nog geen beeld gaven.CosmicTX schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:36:
Stond gisteren al een Volvo te laden aan zo’n lader dus ze zijn blijkbaar al in gebruik genomen. Echter is op de Tesla app de supercharger nog niet zichtbaar.
Bij 1 even de stekker er van los gehaald, maar het display bleef geen beeld geven.
Het zou een deel van de oplossing moeten zijn dat mensen overdag op hun bestemming laden (op tijdstippen met overschot zonnestroom wellicht) en niet massaal als zij thuiskomen tussen 16 en 19u. Dus lijkt het mij wel nuttig als het gehandhaafd wordt. En als men het net gaat verslimmen door vormen van loadbalancing en V2G dan wordt het nog belangrijker.TucanoItaly schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:10:
[...]
Als ik lees dat her en der het energie net aan het vol slibben is, dan zou het me niet verbazen als dit soort regels in de praktijk niet gehandhaafd worden.
[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 03-04-2024 07:55 ]
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Wat een kolder. Maar zie dat een type 2 voldoende is, dus als ik een verlengsnoer naar buiten leg voldoe ik aan de eisen.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:24:
Ik lees steeds meer artikelen dat laadpalen bij bestaande gebouwen nu laadpalen verplicht gaan worden vanaf 1 Januari 2025.
Betekend dat bedrijven nu wel haast mogen gaan maken met laadpalen neerzetten. De lokale bouwmarkt en bioscoop heeft hier nog niets staan.
Gaat dit dan ook gelden voor een P+R? Bij P+R Slinge in Rotterdam staan dan maar slechts 2 laadpalen op 849 parkeerplaatsen, wat een beetje triest is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
een verlengsnoer is een schukoalexbl69 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:28:
[...]
Wat een kolder. Maar zie dat een type 2 voldoende is, dus als ik een verlengsnoer naar buiten leg voldoe ik aan de eisen.
Eigenlijk niet eens zo'n heel slecht idee voor een parkeerplaats voor personeel. Auto's die acht uur lang voor de deur staan, kunnen best op laag vermogen volgedruppeld worden. Zeker als je dan drie keer zoveel palen kunt neerzetten.
Mijn auto staat nu op 3x16A te laden bij kantoor, met wat weinig laadplekken. Dus ik 'moet' rond 11:00u even tijdens een koffiepauze de auto verplaatsen om plek te maken voor een ander die wil laden.
Ik zou ook best blij zijn met een simpel verlengsnoer om de hele dag aan de granny te hangen..
Punctuality is the politeness of kings
Daar heb je denk ik best een punt. Bij mij op het werk hebben we een stuk of 20 laadpalen die, schat ik, begrenst zijn op 3 x 6,5A, dus zo'n 4,5kW op driefase. Nou is de laadpaal-uitbreiding een nog-niet-afgerond project, de stroombegrenzing zou nog omhoog kunnen gaan, maar op zich... als je een gemiddelde werkdag van 9 uur staat te laden, dan heb je geen snellader nodig.dreamscape schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:38:
Eigenlijk niet eens zo'n heel slecht idee voor een parkeerplaats voor personeel. Auto's die acht uur lang voor de deur staan, kunnen best op laag vermogen volgedruppeld worden. Zeker als je dan drie keer zoveel palen kunt neerzetten.
Mijn auto staat nu op 3x16A te laden bij kantoor, met wat weinig laadplekken. Dus ik 'moet' rond 11:00u even tijdens een koffiepauze de auto verplaatsen om plek te maken voor een ander die wil laden.
Persoonlijk ben ik er niet heel blij mee, want 90km enkele reis en 1-fase lader, dus voor mij net voldoende om een enkele reis weer bij te laden. Maar snap wel dat veel langzame laders beter is dan enkele snelladers en hopen dat mensen na twee uur hun auto verplaatsen.
De laders zijn 1-fase of je auto ondersteund enkel maar 1-fase?vanaalten schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:32:
[...]
Daar heb je denk ik best een punt. Bij mij op het werk hebben we een stuk of 20 laadpalen die, schat ik, begrenst zijn op 3 x 6,5A, dus zo'n 4,5kW op driefase. Nou is de laadpaal-uitbreiding een nog-niet-afgerond project, de stroombegrenzing zou nog omhoog kunnen gaan, maar op zich... als je een gemiddelde werkdag van 9 uur staat te laden, dan heb je geen snellader nodig.
Persoonlijk ben ik er niet heel blij mee, want 90km enkele reis en 1-fase lader, dus voor mij net voldoende om een enkele reis weer bij te laden. Maar snap wel dat veel langzame laders beter is dan enkele snelladers en hopen dat mensen na twee uur hun auto verplaatsen.
We doen ons best om de prijzen zo accuraat mogelijk weer te geven. We zijn maar een heel klein bedrijfje met weinig middelen. Alle feedback op locaties en prijzen die we ontvangen, nemen we serieus door en proberen we structureel aan te passen in onze database. Dus mocht je zo'n check doen en er achter komen dat prijzen niet kloppen h=geef het dan vooral door! Dat helpt ons enorm!pmiddeld schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:24:
[...]
Ik vind deze Go-charge app eerlijk gezegd maar matigjes qua accuraatheid. Altijd even double checken in de app van de MSP.
Hey dat is erg vervelend!ChromeFR schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:15:
Als nieuwe EV rijder verbaas ik mij over het verschil in laadtarieven bij de verschillende aanbieders. Shell rekende zojuist bij dezelfde laadpaal 53 cent per kwh, waar vandebron 38 cent per kwh rekent.
Bestaat er een app / website die de prijzen per kwh bij specifieke laadpalen toont? (Go-Charge zou zo'n app zijn maar het enige dat die app op mijn Pixel 8 doet is vastlopen...)

Kan je me iets meer vertellen over je pixel 8? Bijvoorbeeld: Welke android versie heb je? En wat doe je precies voordat hij vastloopt? Ja mag me ook altijd mailen: dennis@go-charge.io
Zou in de basis kunnen maar het is niet gezegd dat de prijs aan de paal overeenkomt met die prijs. We zouden het wellicht als basis prijs wel kunnen tonen.koboy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:26:
[...]
Ideetje: aangezien er zo'n oerbos is aan CPO passen: is er een mogelijkheid om het CPO tarief weer te geven? Een logische stap daarna is het zelf definiëren van een pas op basis van CPO plus opslagen.....
Helaas toont tap niet bij alle palen prijs data en ook maar van een heel select aantal laadpassen (MSP's). We doen er in ieder geval alles aan om het aantal laadpassen op korte termijn verder uit te breiden!
Goed punt! Maar blijf die knop wel gebruiken svp het gaat namelijk zeker verbetering opleveren, sommige verbeteringen in prijs data laten helaas ietsje langer op zich wachten (zeker in het geval van Tango).DeGroteMuis schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:20:
[...]
De feedback werkt tot nu toe niet zo feedbackerig? Tango meldt nog steeds 35 cent starttarief in hun eigen app, maar 42 cent volgens GoCharge.
En op zich kan ik wel snappen dat als ik een Vattenfall laadplek in de buurt selecteer, ik Multitankcard die ik niet heb krijg als goedkoopste optie, als die ook echt goedkoper is dan alle kaarten die ik wel heb. Maar waarom niet een kaart die ik wel heb als die even duur is all-in? En als bij doorklikken Tango Electric (met starttarief) en daarna pas Vattenfall (volgens de app zelfde kWh tarief, geen startkosten, lagere all-in prijs) vermeld wordt, vind ik dat vreemd. Beide vaker gemeld.
[...]
En voor het tonen van de goedkoopste pas na het klikken op de locatie, ook een goed punt, ik denk dat we dit wel kunnen aanpassen. Nu zie je meteen de aller goedkoopste pas op die locatie, en pas bij doorklikken de rest van de prijzen. Dank voor je feedback!
Ik heb niets ontvangen van jullie @tapelectric ? Neem anders contact met mij op via dennis@go-charge.io (Dan heeft mijn mailadres al).tapelectric schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:00:
[...]
@DaCoTa We hebben twee weken geleden onze prijsdata (CPO-tarief bij EUR 2.50 per maand) gedeeld met Go-Charge (@Go-Charge ), dus ik ga er vanuit dat we er spoedig tussen staan!
^Nico
Dit zal er voor gaat zorgen dat veel ondernemers een AC paal neer gaan zetten waar je tegen een hoog tarief kan laden.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:24:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen in de parkeergarage van het winkelcentrum waar ik boven woon.
De VvE heeft zich altijd uitgesproken tegen het plaatsten van laadpalen in de parkeergarage.
P+R is niet van een bedrijf maar van de gemeente dus zal deze regeling daar wel niet van toepassing zijn.Psycho_Mantis schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:24:
Aan alles komt een eind.
Ja vroeg mij ook al af. Misschien dat hij de stekker erin had maar niet aan het laden was?? Moet zeggen was er niet naartoe gelopen maar had foto van een afstand. Er dus vanuitgaande dat het al werkte haha.Zjanzjak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:54:
[...]
Hmm, ben benieuwd hoe dan omdat de display'tjes aan de zijkant ook nog geen beeld gaven.
Bij 1 even de stekker er van los gehaald, maar het display bleef geen beeld geven.
:strip_exif()/f/image/7N9aEb8yt9VWCwqFoowV7Y5G.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het zo lees, laadt de auto maar op 1 fase en zijn de laders 3-fase, maar beperkt op een vrij lage stroomsterkte.Psycho_Mantis schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:35:
[...]
De laders zijn 1-fase of je auto ondersteund enkel maar 1-fase?
Als je dan niet 3x die paar Ampères krijgt, maar slechts 1x, dan gaat het allemaal wel erg lang duren.
Punctuality is the politeness of kings
Het laatste (Hyundai Kona uit 2019).Psycho_Mantis schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:35:
[...]
De laders zijn 1-fase of je auto ondersteund enkel maar 1-fase?
Je kan op de laadpalen zien hoeveel er in de sessie is afgenomen; bij mij is dat na een werkdag zo'n 12kWh en ik zie bij andere laadpalen aanzienlijk meer, soms boven de 30kWh. Dan ga ik er van uit dat die auto's een driefase-lader hebben en dan op 3 x 1.5kW geladen hebben.
Werken die displays wel? Dat schijnt per land te verschillen. de v4's in Harderwijk hebben helemaal geen displays, maar dat was ook de wereldwijde testlocatie. In andere landen wordt deze wel gebruikt omdat ze verplicht zijn om andere betaalmethoden ook toe te laten.Zjanzjak schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:54:
[...]
Hmm, ben benieuwd hoe dan omdat de display'tjes aan de zijkant ook nog geen beeld gaven.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Zover als ik weet pas sinds kort open
Ik was de enige die aan het laden was maar de snelheid kwam niet boven de 43 kWh.
Hopelijk gaat dit nog wel verbeteren
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
Hoe zou dat verbeteren moeten? De auto is de beperkende factor en geeft aan de lader door wat ie aankan, anders zijn het wel erg afgeknepen snelladers.Slinnenb schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:46:
Vandaag geladen bij Ionity Gorinchem. Mooi laadplein met 24 laders!!!
Ik was de enige die aan het laden was maar de snelheid kwam niet boven de 43 kWh.
En als je meer dan 43 kWh wilt laden moet je gewoon wat langer blijven staan.
(Snelheid van het laden is in kW, de hoeveelheid in kWh, je betaalt ook per kWh)
[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 03-04-2024 18:46 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Hij heeft een ioniq5, daarmee haal je 200kW of meer als je tussen de 20 & 80% zit mits je de batterij verwarming hebt gebruikt.guido66 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:45:
[...]
Hoe zou dat verbeteren moeten? De auto is de beperkende factor en geeft aan de lader door wat ie aankan, anders zijn het wel erg afgeknepen snelladers.
En als je meer dan 43 kWh wilt laden moet je gewoon wat langer blijven staan.![]()
(Snelheid van het laden is in kW, de hoeveelheid in kWh, je betaalt ook per kWh)
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Jazeker, maar misschien is ie wel met 85% in de accu begonnen met laden, staat er niet bij. Of heeft ie 43 kWh geladen in een kwartiertje...Stefannn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:27:
[...]
Hij heeft een ioniq5, daarmee haal je 200kW of meer als je tussen de 20 & 80% zit mits je de batterij verwarming hebt gebruikt.
Het lijkt me stug dat Ionity nieuwe snelladers op 43 kW begrenst.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Lading was 66,7%guido66 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:32:
[...]
Jazeker, maar misschien is ie wel met 85% in de accu begonnen met laden, staat er niet bij. Of heeft ie 43 kWh geladen in een kwartiertje...
Het lijkt me stug dat Ionity nieuwe snelladers op 43 kW begrenst.
Snelheid kwam niet boven 43kw (sorry dat ik kw en kwh door elkaar haalde 😉)
Ik denk ook niet dat het begrenzing is maar eerder dat er nog geen voldoende vermogen wordt geleverd door netwerkbeheerder.
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
Zoiets denk ik ook.CosmicTX schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:14:
Misschien dat hij de stekker erin had maar niet aan het laden was??
Dat zou ik niet weten, dit is de eerste V4 die ik zie maar 1 ding was wel duidelijk, er zit een display-schermpje aan de zijkant, of het werkt of niet zullen we eerdaags wel achter komen.The Wizard schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:08:
Werken die displays wel?
Goedkoopste lijkt dus de Eneco-pas met een tarief van € 0,51 per kWh plus een starttarief van € 0,39 maar als het goedkoper kan, dan hoor ik het graag...
Mazda MX-30
Edit: en Electroverse.
[ Voor 29% gewijzigd door marcieking op 04-04-2024 11:10 ]
Mij niet bekend maar tarief 'hoeft' toch niet overal hetzelfde te zijn dus beetje lastig inschatten voor degene die er misschien wel wat van af zou kunnen weten. Denk dat ze dan gebaat zijn bij een locatie.nathalia schreef op woensdag 3 april 2024 @ 23:22:
Iemand bekend met CPO NRG Accounting? Bij een klant (waar ik volgende maand heen moet) staan laadpalen van NRG Accounting, maar niemand weet wat het CPO-tarief is óf wat de goedkoopste laadpas is bij deze palen.
@marcieking @nathalia Ik zie in onze app meerdere laadpalen van NRG Accounting met diverse kWh prijzen, dus check vooral even de specifieke locatie waar je naar toe moet.marcieking schreef op donderdag 4 april 2024 @ 07:58:
Wat zeggen Bump, Tap en Northe?
Zo kosten de NRG laders bij het stadion van Kowet in Deventer bijvoorbeeld € 0.363 / kWh (met mijn 2.50 per maand Roamer abo in Tap), en elders in Valkenswaard zelfs maar € 0.267 / kWh.
^Nico
[ Voor 0% gewijzigd door tapelectric op 04-04-2024 10:55 . Reden: naam afzender toevoegen ]
Tap Electric
Heb Freshmile en Thuega geprobeerd maar die werken niet. Heb de app geïnstalleerd van power go en zie variabel tarief van rond de €0,60 per kw. Electroverse en NORTHE geven nog hogere prijzen. Iemand nog een idee welke pas of app er gebruikt kan worden die ook nog wat voordeliger is 😇? Thx!
ENBW ladetarif L is 0.50 / kWh voor DC laden (excl EWE go en Ionity)CosmicTX schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:14:
gisteren ontdekt dat er bij de Jumbo in Middelharnis 2 snelladers staan van Power Go.
Heb Freshmile en Thuega geprobeerd maar die werken niet. Heb de app geïnstalleerd van power go en zie variabel tarief van rond de €0,60 per kw. Electroverse en NORTHE geven nog hogere prijzen. Iemand nog een idee welke pas of app er gebruikt kan worden die ook nog wat voordeliger is 😇? Thx!
Daarbij betaal je in Duitsland met Ladetarif L €0,39 / kWh bij ENBW laders.schumacher schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:40:
[...]
ENBW ladetarif L is 0.50 / kWh voor DC laden (excl EWE go en Ionity)
Let wel op dat je bij het bestellen van de gratis laadpas bij tarief L het risico loopt dat je account wordt geblokkeerd, is mezelf net overkomen. Bestelde toch maar de kaart nadat ik voor de wintersport tarief L heb gebruikt. Beetje dom gezien eerdere posts op dit forum. Bijna alles kun je met de app activeren of via Autocharge bij ENBW snelladers. Intussen weer een nieuw account gecreëerd.
Wow, tegenwoordig blokkeren ze je account? Ik heb 2 jaar geleden nog gewoon een pasje thuisgekregen en een NL IBAN gekoppeld.RodeVre schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:59:
Daarbij betaal je in Duitsland met Ladetarif L €0,39 / kWh bij ENBW laders.
Let wel op dat je bij het bestellen van de gratis laadpas bij tarief L het risico loopt dat je account wordt geblokkeerd, is mezelf net overkomen. Bestelde toch maar de kaart nadat ik voor de wintersport tarief L heb gebruikt. Beetje dom gezien eerdere posts op dit forum. Bijna alles kun je met de app activeren of via Autocharge bij ENBW snelladers. Intussen weer een nieuw account gecreëerd.
dat is met een abo van 18 euro per maand even voor de duidelijkheidRodeVre schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:59:
[...]
Daarbij betaal je in Duitsland met Ladetarif L €0,39 / kWh bij ENBW laders.
Of gratis, maar per kWh duurder dan wat CosmicTX al via PowerGo zou betalen: Ladetarif S 65 cent en 61 cent bij EnBW (wederom ex Ionity en EWE Go)
Ik heb ook al jaren een account met een nl IBAN koppeling voor incidenteel gebruik, was ook nooit een probleem. Voor de vakantie in februari een maand Ladetarif L geboekt, geladen en gewoon betaald met automatische afschrijving. Alleen het aanvragen van de laadpas afgelopen week met een Nederlands adres heeft een blokkade met als reden dat alleen een account mogelijk is voor inwoners van Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland. Heb nu een nieuw account met een ander mailadres en een CC koppeling aangemaakt. Met name gebruik in Duitsland is aantrekkelijk via ENBW Ladetarif L bij meerdere keren laden, maar ik laat de pas maar achterwege.DeGroteMuis schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:16:
[...]
Wow, tegenwoordig blokkeren ze je account? Ik heb 2 jaar geleden nog gewoon een pasje thuisgekregen en een NL IBAN gekoppeld.
Het gaat om de laadpalen van NRG Accounting op het volgende adres: Parlevinkerstraat 23 te Velsen-Noordtapelectric schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:55:
[...]
@marcieking @nathalia Ik zie in onze app meerdere laadpalen van NRG Accounting met diverse kWh prijzen, dus check vooral even de specifieke locatie waar je naar toe moet.
Zo kosten de NRG laders bij het stadion van Kowet in Deventer bijvoorbeeld € 0.363 / kWh (met mijn 2.50 per maand Roamer abo in Tap), en elders in Valkenswaard zelfs maar € 0.267 / kWh.
^Nico
Mazda MX-30
34 cent met Shell Recharge volgens https://shellrecharge.com/nl-nl/vind-een-laadpunt, ook in de Go-Charge app te zien met deze prijs.nathalia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 17:36:
Het gaat om de laadpalen van NRG Accounting op het volgende adres: Parlevinkerstraat 23 te Velsen-Noord
Edit: foutje bedankt, zat met mn neus te kijken, de laadpalen waar jij op doelt zijn een stukkie duurder, 51 cent.
[ Voor 14% gewijzigd door Zjanzjak op 04-04-2024 18:22 ]
Tja, en dat is precies mijn vraag. Weet iemand of er op Parlevinkerstraat 23 te Velsen-Noord goedkoper dan € 0,51 per kWh kan worden geladen?Zjanzjak schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:20:
[...]
34 cent met Shell Recharge volgens https://shellrecharge.com/nl-nl/vind-een-laadpunt, ook in de Go-Charge app te zien met deze prijs.
Edit: foutje bedankt, zat met mn neus te kijken, de laadpalen waar jij op doelt zijn een stukkie duurder, 51 cent.
Ik heb alle apps op m'n telefoon al geraadpleegd (Chargeprice, Go-Charge, Smoov, OVO Charge, Bump, Chargepoint US, Elektroverse, Eneco, EWE Go, InCharge, MVV, Northe, Shell Recharge, etc.) en ik kom tot nog toe niet lager dan € 0,51 per kWh + € 0,39 starttarief met de Eneco pas...
Mazda MX-30
Wel met abbo, maar het kan goedkoper...nathalia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:28:
[...]
Tja, en dat is precies mijn vraag. Weet iemand of er op Parlevinkerstraat 23 te Velsen-Noord goedkoper dan € 0,51 per kWh kan worden geladen?
Ik heb alle apps op m'n telefoon al geraadpleegd (Chargeprice, Go-Charge, Smoov, OVO Charge, Bump, Chargepoint US, Elektroverse, Eneco, EWE Go, InCharge, MVV, Northe, Shell Recharge, etc.) en ik kom tot nog toe niet lager dan € 0,51 per kWh + € 0,39 starttarief met de Eneco pas...
https://halberstadtwerke.ladecloud.de/contract
Just here for the fun
TipRodeVre schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:12:
[...]
Ik heb ook al jaren een account met een nl IBAN koppeling voor incidenteel gebruik, was ook nooit een probleem. Voor de vakantie in februari een maand Ladetarif L geboekt, geladen en gewoon betaald met automatische afschrijving. Alleen het aanvragen van de laadpas afgelopen week met een Nederlands adres heeft een blokkade met als reden dat alleen een account mogelijk is voor inwoners van Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland. Heb nu een nieuw account met een ander mailadres en een CC koppeling aangemaakt. Met name gebruik in Duitsland is aantrekkelijk via ENBW Ladetarif L bij meerdere keren laden, maar ik laat de pas maar achterwege.
De volgende keer pas aanvragen en je Zwitsers of Oostenrijks vakantieadres opgeven en daar laten bezorgen. Wel natuurlijk even van te voren waarschuwen dat er post voor je wordt bezorgd.
het kan niet met een cc ?niki_lauda schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:17:
[...]
Tip
De volgende keer pas aanvragen en je Zwitsers of Oostenrijks vakantieadres opgeven en daar laten bezorgen. Wel natuurlijk even van te voren waarschuwen dat er post voor je wordt bezorgd.
Een typische “noodloop” laadsnelheid, dan is er vaak iets niet goed gegaan met de communicatie. Altijd dan een andere laadpaal proberen.Slinnenb schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:46:
Vandaag geladen bij Ionity Gorinchem. Mooi laadplein met 24 laders!!!
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Klaarblijkelijk niet (zonder abbo) maar, wedervraag, als je naar die klant gaat volgende maand, waarom parkeer je dan niet aan de andere kant van dat gebouw? Daar is het een stuk goedkoper laden toch.nathalia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:28:
Tja, en dat is precies mijn vraag. Weet iemand of er op Parlevinkerstraat 23 te Velsen-Noord goedkoper dan € 0,51 per kWh kan worden geladen?
tango appnathalia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:28:
[...]
:strip_exif()/f/image/qHoJvV3o2hTAgfELUo5Bmp19.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door boyette op 05-04-2024 08:32 ]
Herken je dat aan de snelheid ?The Wizard schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:06:
[...]
Een typische “noodloop” laadsnelheid, dan is er vaak iets niet goed gegaan met de communicatie. Altijd dan een andere laadpaal proberen.
43 kW is de maximale snelheid via een type 2-stekker, dus dit lijkt erop dat niet herkend wordt dat er een CCS-stekker is aangesloten.
Snelladen met 43 kW via de type 2-stekker kunnen alleen sommige uitvoeringen van de Renault Zoë.Nova163 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:55:
[...]
43 kW is de maximale snelheid via een type 2-stekker, dus dit lijkt erop dat niet herkend wordt dat er een CCS-stekker is aangesloten.
Ook hebben de CCS Combo-stekkers van snelladers niet de pinnen die hiervoor nodig zijn, van de type 2-pinnen worden alleen de middelste aarde-pin en de bovenste twee signaalpinnen gebruikt.
Opel Ampera-e (2020)
Kan ik deze bestuurder vragen om zijn auto bij een andere paal te zetten?
Is er al iets als een - ongeschreven - laadpaaletiquette, dat je eerst je verdeelt over alle vrije palen?
Wat voor type laadpalen hebben we het over? "oude" Tesla 150kw laadpalen?Visje99 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:52:
Twee weken terug kwam ik aan bij een snellaadstation met zo'n 6 palen met daaraan 12 laadpunten. Nu weet ik dat het goed mogelijk is dat zijn laadsessie de mijne qua snelheid kan gaan beïnvloeden.
Natuurlijk kan je het hem vragen, of nog beter, uitleggen dat een paal soms zakt in vermogen, dat zou je als het goed is hebben kunnen zien gebeuren. De andere bestuurder wil er vast ook zo kort mogelijk staan, ik zou er zelf in elk geval geen probleem mee hebben als iemand me dat zou uitleggenVisje99 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:52:
Twee weken terug kwam ik aan bij een snellaadstation met zo'n 6 palen met daaraan 12 laadpunten. Ik was de enige op dat moment, en ik sluit de kabel aan en ga laden. Er komt daarna een tweede auto aanrijden en parkeert bij dezelfde paal, en gaat ook laden. Nu weet ik dat het goed mogelijk is dat zijn laadsessie de mijne qua snelheid kan gaan beïnvloeden. Ik was er dus niet zo blij mee.
Is er al iets als een - ongeschreven - laadpaaletiquette, dat je eerst je verdeelt over alle vrije palen?
Vragen staat vrij toch? Als je ook even uitlegt waarom je liever niet gezellig samen aan 1 laadpaal wil, zal de ander dat 999/1000 keer ook begrijpen en je er misschien zelfs voor bedanken omdat degene zelf ook sneller weer op pad kan.Visje99 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:52:
Twee weken terug kwam ik aan bij een snellaadstation met zo'n 6 palen met daaraan 12 laadpunten. Ik was de enige op dat moment, en ik sluit de kabel aan en ga laden. Er komt daarna een tweede auto aanrijden en parkeert bij dezelfde paal, en gaat ook laden. Nu weet ik dat het goed mogelijk is dat zijn laadsessie de mijne qua snelheid kan gaan beïnvloeden. Ik was er dus niet zo blij mee.
Maar het hangt ook wel af van jouw auto en de auto naast je. Als je met een E208 aan een 350kW lader staat en er komt een I3, Corsa e, eGolf, OG Ioniq of zo naast je staan is dat juist socialer, want dat heeft nul impact op de laadsnelheid van beide auto's en laat andere plekken vrij voor mensen die wel meer stroom kunnen trekken.
Tja, dat weten de werknemers aldaar ook. Die 2 laadpalen van Shell Recharge zijn helaas altijd bezet! Vandaar dat je bijna altijd wel moet gaan staan bij de NRG Accounting laadpalen die niet bezet zijn...Zjanzjak schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:03:
[...]
Klaarblijkelijk niet (zonder abbo) maar, wedervraag, als je naar die klant gaat volgende maand, waarom parkeer je dan niet aan de andere kant van dat gebouw? Daar is het een stuk goedkoper laden toch.
Mazda MX-30
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Ja, daar heb je (als het goed is) mails over gehad van Thuega.BoerFrits schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:45:
Meer mensen last dat de pas van Thuega sinds de overgang naar de nieuwe ladecloud backoffice niet meer werken?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Het hoeft niet om 2 voertuigen te gaan die op dat moment veel energie vragen. Net als bij AC palen gaat het te leveren vermogen door de helft zodra de tweede aansluiting gebruikt wordt. Als ik met mijn Ioniq 6 sta te laden aan een 350kW paal, en er komt een ID3 bij staan, dan ben ik zolang ik niet op 50% SoC zit niet zo blij. Pas bij 50% zakt de snelheid naar 150kW namelijk. Op de achterkant van een bierviltje uitgerekend knalt mijn laadsnelheid met 25% naar beneden in die situatie.BarryH schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:42:
Ik zou even kijken OF de laadsnelheid inderdaad beinvloed wordt. En dan dit bespreken. Lijkt me zeldzaam dat het impact heeft (b.v. 2x EV6 oid met beide lage SoC)
Maar alles ook afhankelijk van de situatie. Als we op vakantie zijn laadt de auto sneller op naar 80% dan wij kunnen "ontladen", en boeit het niet zo veel.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Om deze laadpunten gaat het dus niet, dacht ik namelijk eerst ook.
Waar nathalia op doelt heeft wel hetzelfde adres maar zijn dus andere laadpalen, ze staan aan de andere kant van het gebouw.
Mensen dat wel eens meegemaakt? Lijkt net of er iets met de transactie verkeerd is gegaan ofzo.
[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 05-04-2024 13:05 ]
Kan ik maandelijks een overzicht via de Tesla/Eases app downloaden en/of toegestuurd krijgen, met daarin het exact aantal opgeladen KW/datum etc? Of hebben jullie hier een andere oplossing voor?
Alvast bedankt
Hier krijg je waarschijnlijk eerder een nuttig antwoord: Thuisladen van je EV deel 2Karel127 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:14:
Van mijn werkgever krijg ik een nieuwe Tesla en mag ik mijn KW verrekenen met mijn werkgever. Belangrijk hiervoor is dat ik een duidelijk overzicht kan aanleveren voor het verbruikte aantal KW. Ik heb de Tesla Wall Connector of de Easee Charge Lite op het oog, maar wat zijn hier mogelijkheden toe?
Kan ik maandelijks een overzicht via de Tesla/Eases app downloaden en/of toegestuurd krijgen, met daarin het exact aantal opgeladen KW/datum etc? Of hebben jullie hier een andere oplossing voor?
Alvast bedankt

Als je op prijsinfo klikt staat er dat de prijzen inclusief btw zijn.
Mits je 11 kW kan laden en snel de auto kan weghalen is Freshmile waarschijnlijk ook nog een optie. Hier in Leiderdorp zijn we (na Thüga) weer terug bij Freshmile.kaanmijo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:31:
Ik heb het ondertussen maar opgegeven om nog enigzins 'goedkoop' te laden in de straat. Heb 2 Park'nCharge palen tot m'n beschikking, de goedkoopste die ik heb kunnen vinden is Bump. Probleem hiermee is dat het een muntje opgooien is of die kaart werkt of niet, dus ben maar weer de Shell pas gaan gebruiken. Scheelt 7 cent per kWh maar die werkt tenminste altijd
@Brotuck noemde laatst ook de stadtwerke pas, maar daar zit een kleeftarief na 4 uur op wat het weer onhandiger maakt voor ons.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Freshmile rekent hier €0,25 per kWh en €0,15 per minuutkoboy schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:05:
[...]
Mits je 11 kW kan laden en snel de auto kan weghalen is Freshmile waarschijnlijk ook nog een optie. Hier in Leiderdorp zijn we (na Thüga) weer terug bij Freshmile.
@Brotuck noemde laatst ook de stadtwerke pas, maar daar zit een kleeftarief na 4 uur op wat het weer onhandiger maakt voor ons.
nee en dat staat er ook bij
:strip_exif()/f/image/QucI2ATrnL1fTAmZRlGARc70.jpg?f=fotoalbum_large)
alleen het is een shellpaal
en die hebben een qrcode dus het kan wel eens zijn dat het tarief dus niet klopt
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 05-04-2024 17:34 ]
Dan is die stadtwerke pas een goeie als je na 4 uur afkoppelt. Bij een abbo van 5 euro 0,45/kWh, met een abbo van 10 euro/maand 0,39/kWh.kaanmijo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:17:
[...]
Freshmile rekent hier €0,25 per kWh en €0,15 per minuutDat is ook geen optie, helaas. Die heb ik wel vaak gebruikt toen ik nog bij Allego kon laden, toen was het kassa.
Onze normale sessies zijn minimaal 4 uur, zeker als er iemand naast komt staan, dus dat zou er voor zorgen dat we wat vaker aan de lader hangen.
Maar 1x per week kan hij bij schoonmoeder aan de SGZH1 paal, dus dan ga ik geen abbo nemen, en pakken we incidenteel Freshmile op de Allego paal.
Ik heb het idee dat Freshmile werkt met staffels voor de CPO prijzen om dit naar de eigen prijs staffels te vertalen. Park&charge zitten dan net in een hogere
Ik heb mails gehad dat ik daar een account aan moest maken, ook gedaan. Bestaande passen staan daar keurig maar functioneert niet meer.MerijnB schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:20:
[...]
Ja, daar heb je (als het goed is) mails over gehad van Thuega.
Vaak zit er bij dit soort abonnementen via duitse Stadtwerke voorwaarden aan roaming, zo ook bij dit abonnement. Uit de voorwaarden:Brotuck schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:42:
[...]
Wel met abbo, maar het kan goedkoper...
https://halberstadtwerke.ladecloud.de/contract
HSW behält sich vor, die Roamingfunktion der HSW-Ladekarte zu sperren, wenn innerhalb eines Zeitraums von zwei aufeinander folgenden Monaten mehr als 50 % der Ladevorgänge im Rahmen des Roaming erfolgen
Ah, dat weet ik niet, ik heb de boel niet over gezet...BoerFrits schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:24:
[...]
Ik heb mails gehad dat ik daar een account aan moest maken, ook gedaan. Bestaande passen staan daar keurig maar functioneert niet meer.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
O goeie, die was me niet opgevallenRodeVre schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:57:
[...]
Vaak zit er bij dit soort abonnementen via duitse Stadtwerke voorwaarden aan roaming, zo ook bij dit abonnement. Uit de voorwaarden:
HSW behält sich vor, die Roamingfunktion der HSW-Ladekarte zu sperren, wenn innerhalb eines Zeitraums von zwei aufeinander folgenden Monaten mehr als 50 % der Ladevorgänge im Rahmen des Roaming erfolgen
Just here for the fun
Met een pasje is het lang goed gegaan bij Bump, nu inderdaad dan weer wel dan weer niet. Start nu meestal een sessie weer op met de app. Northe is ook te doen hier, maar krijg ik niet gestart..kaanmijo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:31:
Ik heb het ondertussen maar opgegeven om nog enigzins 'goedkoop' te laden in de straat. Heb 2 Park'nCharge palen tot m'n beschikking, de goedkoopste die ik heb kunnen vinden is Bump. Probleem hiermee is dat het een muntje opgooien is of die kaart werkt of niet, dus ben maar weer de Shell pas gaan gebruiken. Scheelt 7 cent per kWh maar die werkt tenminste altijd
merk je verschil met de bump app of (zelfgemaakte pas) of denk je dat het gewoon in hun api koppeling zit die haperig of buggy is met bepaalde CposAllie74 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:13:
[...]
Met een pasje is het lang goed gegaan bij Bump, nu inderdaad dan weer wel dan weer niet. Start nu meestal een sessie weer op met de app. Northe is ook te doen hier, maar krijg ik niet gestart..
het kan ook een timing issue zijn op drukke momenten maar dan zou het na een paar keer proberen opeens moeten lukken
en de betaalmethode die gekoppeld is.. daar zit ook nog een check in..
Ik heb een elektrische lease auto besteld. Nu vraag ik mij af hoe het allemaal gaat met laden.
Ik zit bij Athlon en ik denk dat ik een MTC pas krijg.
Nu vraag ik mij af, kan ik deze gewoon koppelen aan de shell recharge en fastned app? Shell recharge laat bijvoorbeeld de laadpalen bij mij in de wijk zien het zou handig zijn als ik dan gewoon kan laden.
In de meeste gevallen kan je met pas X bij laadpaal Y laden, En laadpaal A.sgouman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:00:
Hallo,
Ik heb een elektrische lease auto besteld. Nu vraag ik mij af hoe het allemaal gaat met laden.
Nu vraag ik mij af, kan ik deze gewoon koppelen aan de shell recharge en fastned app? Shell recharge laat bijvoorbeeld de laadpalen bij mij in de wijk zien het zou handig zijn als ik dan gewoon kan laden.
En B.
En C.
En D.
En ga zo maar door.
De rekening van AL die laadpalen komen allemaal uit bij de pas die je gebruikt.
Er zijn verschillende soorten MTC passen. Iets binnen alleen NL, iets met EU en iets van Shell Recharge. (voorzover ik weet van vorig jaar toen ik even een MTC pas had)sgouman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:00:
Hallo,
Met die drie passen kan je bij vrijwel elke paal in Nederland laden. De EU pas en Shell recharge pas kan ook in een hoop buiten NL, maar naar mate je verder weg bent wordt de kans kleiner.
Qua fastned, die heeft geen eigen pas, maar je kan wel elke laadpas koppelen aan je account zodat je je laadpas daar niet meer nodig hebt om te autoriseren.
En de app van Shell recharge laat ook niet alle palen zien en laat niet de prijzen zien van de pas als je niet een Shell recharge pas hebt.
Je kan wel de MTC app downloaden en inloggen om vrijwel alle palen te zien waar je kan laden met je MTC pas.
Hier hetzelfde probleem. Conform e-mails nieuw account aangemaakt, betaalwijze gefixt, etc. Contract staat in de nieuwe omgeving op actief en bij de laadpas dezelfde status. Pas wordt sinds 3-4 echter niet meer geaccepteerd.BoerFrits schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:24:
[...]
Ik heb mails gehad dat ik daar een account aan moest maken, ook gedaan. Bestaande passen staan daar keurig maar functioneert niet meer.
Gisteren gebeld, konden enkel een terugbelverzoek aanmaken. Ben benieuwd.
Iemand die sinds 3-4 met Thuega wel heeft kunnen laden?
Welke passen met vast AC tarief zijn er eigenlijk nog over? Vond het altijd wel prettig om ze als backup te hebben liggen, vooral als onduidelijk is welk tarief een laadpaal heeft.
Shell Recharge: €0/maand, €0,53/kWh + €0,35 start + kleeftarief op Road en EV-box palen na 4 uur.
Vattenfall: €0/maand, €0,59/kWh + €0,35 start (al kan ik dit vaste tarief nergens op hun website terugvinden).
Eneco: €3/maand, €0,59/kWh (excl Road palen, daar CPO-tarief)
Eneco: €0/maand, €0,59/kWh + €0,35 start (excl Road palen, daar CPO-tarief)
[ Voor 34% gewijzigd door Niek_ op 06-04-2024 09:27 ]
Vattenfall heeft geen vast tarief.Niek_ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 03:41:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Conform e-mails nieuw account aangemaakt, betaalwijze gefixt, etc. Contract staat in de nieuwe omgeving op actief en bij de laadpas dezelfde status. Pas wordt sinds 3-4 echter niet meer geaccepteerd.
Welke passen met vast AC tarief zijn er eigenlijk nog over? Vond het altijd wel prettig om ze als backup te hebben liggen, vooral als onduidelijk is welk tarief een laadpaal heeft.
Shell Recharge: €0/maand, €0,58/kWh + €0,35 start + kleeftarief op Road en EV-box palen na 4 uur.
Vattenfall: €0/maand, €0,59/kWh + €0,35 start (al kan ik dit vaste tarief nergens op hun website terugvinden).
Tarief van Shell is al een tijdje 53ct.
Ik heb dat op een andere manier opgelost, toen ze nog een website hadden waar je die palen op kon vinden. Maar die “locator” is daarna offline gehaald.hsb85 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:14:
[...]
Er zijn verschillende soorten MTC passen. Iets binnen alleen NL, iets met EU en iets van Shell Recharge. (voorzover ik weet van vorig jaar toen ik even een MTC pas had)
Met die drie passen kan je bij vrijwel elke paal in Nederland laden. De EU pas en Shell recharge pas kan ook in een hoop buiten NL, maar naar mate je verder weg bent wordt de kans kleiner.
Qua fastned, die heeft geen eigen pas, maar je kan wel elke laadpas koppelen aan je account zodat je je laadpas daar niet meer nodig hebt om te autoriseren.
En de app van Shell recharge laat ook niet alle palen zien en laat niet de prijzen zien van de pas als je niet een Shell recharge pas hebt.
Je kan wel de MTC app downloaden en inloggen om vrijwel alle palen te zien waar je kan laden met je MTC pas.
Anyway, https://www.charge-it-up.com/MTc
De app van MTC is en blijft een gedrocht.
Ik wil nog een ticketsturen, soms wil ik laden en krijg ik de melding dat de laatste charge niet betaald is.boyette schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:23:
[...]
merk je verschil met de bump app of (zelfgemaakte pas) of denk je dat het gewoon in hun api koppeling zit die haperig of buggy is met bepaalde Cpos
het kan ook een timing issue zijn op drukke momenten maar dan zou het na een paar keer proberen opeens moeten lukken
en de betaalmethode die gekoppeld is.. daar zit ook nog een check in..
Beetje buggy allemaal.
lijkt een complicatie met je betaalmethode danAllie74 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:54:
[...]
Ik wil nog een ticketsturen, soms wil ik laden en krijg ik de melding dat de laatste charge niet betaald is.
Beetje buggy allemaal.
Thüga is toch helemaal niet meer interessant? Ze rekenen sinds 1 april 73 ct./kWh plus maandelijkse kosten.Niek_ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 03:41:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Conform e-mails nieuw account aangemaakt, betaalwijze gefixt, etc. Contract staat in de nieuwe omgeving op actief en bij de laadpas dezelfde status. Pas wordt sinds 3-4 echter niet meer geaccepteerd.
Shell Recharge: €0/maand, €0,58/kWh + €0,35 start + kleeftarief op Road en EV-box palen na 4 uur.
Klopt, €5/maand, €0,73/kWh. Echter liep m’n laatste maand tot ergens in April leek alle info erop dat ik tot dat moment voor het originele tarief zou moeten kunnen laden.Of-Aaargh schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 08:39:
[...]
Thüga is toch helemaal niet meer interessant? Ze rekenen sinds 1 april 73 ct./kWh plus maandelijkse kosten.
Wellicht is dit een domme vraag, maar wij zijn nog erg onbekend met het elektrisch laden.
Ik probeer in de Enel X Way app mijn adres en betalingsmethode vast te leggen maar ik krijg iedere keer de melding dat er iets mis is gegaan. Ik heb ook al geprobeerd om Enel X te benaderen maar die reageren nog niet op mail of X.
Wellicht dat iemand hier een vergelijkbare ervaring heeft gehad en een oplossing heeft?
Wat ik al heb geprobeerd
Verschillende document IDs gebruiken (paspoort en rijbewijs)
Adres automatisch opzoeken en handmatig invullen
de provincie als ZH of Zuid Holland
iedere keer dezelfde something went wrong melding.
Je kunt daar toch even vragen of het de bedoeling is dat die laadpaal op 'openbaar' staat?Nasuleemse schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:53:
Vraagje aan de experts hier. Sinds 2 weken rijden wij in een MG ZS. Wij hebben een Shell laadpas. Als ik de Shell app open dan zie ik in de buurt een Community by Shell Recharge laadpaal, welke goedkoper is dan de andere laadpalen in de buurt. Ik ben zojuist gaan kijken op locatie, maar dit blijkt volgens mij gewoon een laadpaal te zijn op eigen terrein. Worden deze ook weergegeven in de app?
Wellicht is dit een domme vraag, maar wij zijn nog erg onbekend met het elektrisch laden.
Misschien weten ze het zelf niet, of is het inderdaad de bedoeling dat anderen er kunnen laden.
Maar dan weet je het zeker.
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2