Ik ben bij mij eens aan het rekenen geweest:DeGroteMuis schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:32:
[...]
O, je was serieus?
Ik ken niet zoveel kinderen met een baan, maar dat ligt vast aan mij.![]()
30,2 reizigerskm per Nederlander van 6 jaar of ouder, ongeveer een kwart is woon-werk, laat dat nou uitkomen op die 7,4 km... 1 hoofdstukje hoger in de gelinkte pagina. Gevalletje Lies, damn lies & statistics.
En aangezien het nog steeds de bedoeling is dat er zoveel mogelijk mensen aan de EV gaan, maakt het niet uit dat je niet dagelijks aan de laadpaal moet, dan loopt het vanzelf wel vol.
Maar waar het mij dus om ging is dat gemiddelden leuk zijn, maar niets zeggen over de situatie van dag tot dag, voor iedere Nederlander. Net als dat 30km gemiddeld per dag heel leuk klinkt, maar niet bepaald iets zegt als je een buitendienstmedewerker bent die 70.000km per jaar rijdt..
in mijn wijk zijn 1600 huishoudens. Volgens CBS is het autobezit 1,0 per huishouden in mijn dorp.
In deze wijk staan op het moment 10 laad palen...
Versprijd over de wijk staan ook bovengemiddeld veel werk bussen, die zijn niet mee geteld in het autobezit...
Op het moment is 8% BEV/PHEV.
Dus in onze wijk zouden 130 stekker auto's moeten zijn. Twee keer in de week laden zouden 37 auto's per dag aan de 10 laad palen moeten zijn... (even buiten beschouwing dat de meeste PHEV's eigenlijk elke dag moeten laden om een beetje Eleketrisch te rijden).