[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 132 ... 233 Laatste
Acties:

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:41
DeGroteMuis schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:32:
[...]

O, je was serieus?
Ik ken niet zoveel kinderen met een baan, maar dat ligt vast aan mij. :+
30,2 reizigerskm per Nederlander van 6 jaar of ouder, ongeveer een kwart is woon-werk, laat dat nou uitkomen op die 7,4 km... 1 hoofdstukje hoger in de gelinkte pagina. Gevalletje Lies, damn lies & statistics.

En aangezien het nog steeds de bedoeling is dat er zoveel mogelijk mensen aan de EV gaan, maakt het niet uit dat je niet dagelijks aan de laadpaal moet, dan loopt het vanzelf wel vol.

Maar waar het mij dus om ging is dat gemiddelden leuk zijn, maar niets zeggen over de situatie van dag tot dag, voor iedere Nederlander. Net als dat 30km gemiddeld per dag heel leuk klinkt, maar niet bepaald iets zegt als je een buitendienstmedewerker bent die 70.000km per jaar rijdt..
Ik ben bij mij eens aan het rekenen geweest:

in mijn wijk zijn 1600 huishoudens. Volgens CBS is het autobezit 1,0 per huishouden in mijn dorp.
In deze wijk staan op het moment 10 laad palen...
Versprijd over de wijk staan ook bovengemiddeld veel werk bussen, die zijn niet mee geteld in het autobezit...

Op het moment is 8% BEV/PHEV.

Dus in onze wijk zouden 130 stekker auto's moeten zijn. Twee keer in de week laden zouden 37 auto's per dag aan de 10 laad palen moeten zijn... (even buiten beschouwing dat de meeste PHEV's eigenlijk elke dag moeten laden om een beetje Eleketrisch te rijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
hfolkers schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:09:
[...]

in mijn wijk zijn 1600 huishoudens. Volgens CBS is het autobezit 1,0 per huishouden in mijn dorp.
Versprijd over de wijk staan ook bovengemiddeld veel werk bussen, die zijn niet mee geteld in het autobezit...

Dus in onze wijk zouden 130 stekker auto's moeten zijn. Twee keer in de week laden zouden 37 auto's per dag aan de 10 laad palen moeten zijn... (even buiten beschouwing dat de meeste PHEV's eigenlijk elke dag moeten laden om een beetje Eleketrisch te rijden).
De gemiddelde auto in NL doet 15.000km per jaar, dan is 300km per week, dus gemiddeld volstaat iets meer dan 1 keer per week laden per auto. En misschien laden die wel bij de supermarkt tijdens de boodschappen, of op het werk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
hfolkers schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Dat lijkt mij prima te doen, gezien lang niet iedereen elke dag van leeg naar vol hoeft en er ongetwijfeld bij die 130 ook mensen zitten die thuis of op het werk of tijdens activiteiten elders kunnen laden.
Mijn ervaring is dat de PHEV het lastigst zijn. die kunnen maar een paar km elektrisch en komen dan bijna leeg thuis en willen dan dus ook elke dag laden.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:29

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Hier in de buurt zijn ineens alle LMS palen uit de Electroverse app verdwenen .. en is Bump inderdaad de goedkoopste geworden.

Eigenlijk is 'straat laden' zo duur geworden dat ik nu al weken over de stoep (met degelijke kabel drempel) thuis op de granny laad. Bij ±10ct verschil met huis ok.. maar nu is het meer dan 2x de prijs van thuis op de goedkoopste paal.. en het verschil wordt nog erger vrees ik, want als al die dynamische thuis tarieven in gaan voor wel/geen zonnepanelen betaal ik wellicht thuis -nog- minder.

Ben ook al aan het rondkijken naar een 3fase aansluiting en dus meteen een goede lader aan de buiten muur, zo hoef ik korter "illigaal" :+ over de stoep te laden in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
NrFive schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Hoe heb jij een pass aangevraagd? De site geeft aan dat het alleen kan naar een Frans adres.
waarschijnlijk niet
je kan het vanuit de app doen de sessies starten en stoppen

[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 29-02-2024 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:02
[...]
Hoe heb jij een pass aangevraagd? De site geeft aan dat het alleen kan naar een Frans adres.
Je kan een oud, niet meer gekoppeld pasje via de app koppelen aan jouw account en die pas dan als Bump-laadpas gebruiken. Werkt bij mij prima.
Is uitgebreid in dit topic besproken. Even zoeken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 19:39
[...]

Kan niet geloof ik. Maar dit is misschien een optie voor je?
nathalia in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
A3aantje in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
guido66 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:15:
Zo lang er voldoende palen zijn wel ja. Als er na werktijd meerdere mensen van eenzelfde laadpaal afhankelijk zijn wordt het toch vervelend.

Als ik geen eigen oprit had, reed ik nog op benzine en was ik nog een twijfelaar. En dit soort berichten maakt van twijfelaars uitstellers.
Precies mijn punt ja. Alles leuk en aardig als er voldoende laadplekken zijn, maar anders wordt het toch echt wel spannend als er extra beperkingen worden toegevoegd.
eltron schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Daar heb je wel gelijk in.
Maar ja, die bange types houd je altijd. Die weten voor elke oplossing wel een probleem te verzinnen.
En dat wordt natuurlijk versterkt door de zoekmachines. Zoek maar eens op iets waar je bang voor bent. Bijna 100% kans dat je angst wordt bevestigd door talloze berichten van lieden die zoiets een keer hebben meegemaakt. Dat zal met laadstress niet anders zijn.
Gelukkig hoor je tegenwoordig weinig meer over range anxiety. Dus we gaan wel langzaam vooruit.
Dat klinkt alsof jij standaard thuis kan laden?
Zijn mensen nu echt 'bange types' als ze liever geen EV kiezen omdat ze zien dat alle laadpalen in de wijk continu bezet zijn? Of als ze horen dat een kabeltje over de stoep intussen ook gewoon beboet wordt?

Dat is namelijk hier in de wijk: in het weekend en vanaf 18:00 doordeweeks en moet je gewoon echt geluk hebben wil je nog aan de laadpaal kunnen. Maar volgens de gemeente is de bezettingsgraad in de wijk nog niet hoog genoeg om extra te plaatsen binnen een straal van 250 meter van een andere laadpaal en mag je ook geen kabels over de stoep leggen, ook niet met matje. Natuurlijk, n=1 en er zijn vast wijken, dorpen, steden waar het beter geregeld is, maar ik kan me niet voorstellen dat 't alleen in mijn wijk toevallig zo is.

Ik laad alleen publiek, maar werk ook vaak genoeg thuis om wel overdag eens de auto vol te gooien. Mijn volgende auto wordt ook gewoon een EV. Maar ik zou de mensen die anders kiezen nou niet direct uitmaken voor bange types die in hun internet-angstbubbel blijven hangen.

Dat range anxiety afgenomen is kan ook wel eens komen doordat het aandeel EV's met de range van een elektrische fiets minder is geworden. Daadwerkelijke verbeteringen dus in plaats van gewijzigde perceptie.

• World2022
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 15:32
Elektrovers is inderdaad opeens duurder geworden. Was altijd 0,41ct bijna overal en nu zie ik toch verschillende prijzen vanaf 0,52ct

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 14:05
wanneer zullen de prijzen weer eens naar beneden gaan, nu je in de media word dood gegooid met de meldingen dat energieleveranciers hun tarieven voor gas en stroom wel verlagen . of heeft het hier een langdurige vertraging ivm consessies enzv.

• boyette
murky123 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:40:
wanneer zullen de prijzen weer eens naar beneden gaan, nu je in de media word dood gegooid met de meldingen dat energieleveranciers hun tarieven voor gas en stroom wel verlagen . of heeft het hier een langdurige vertraging ivm consessies enzv.
Vattenfall heeft de tarieven al 2x verlaagd

in Brabant en limburg nu nog 0.33 cent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
nu alle andere CPO's nog , en in de randstad graag :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:52
boyette schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:59:
[...]

Vattenfall heeft de tarieven al 2x verlaagd

in Brabant en limburg nu nog 0.33 cent
Vattenfall heeft mij als prive EV-rijder, gebonden aan openbare laadpalen en Limburger over de streep getrokken om elektrisch te rijden.

Als ik de prijzen van openbaar laden in de randsteden zie was mijn volgende auto een ICE auto geweest omdat het financieel niet veel zou schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
murky123 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:09:
nu alle andere CPO's nog , en in de randstad graag :)
niet meer bij die duurdere palen laden dan gaan de tarieven wel omlaag

• murky123
boyette schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:13:
[...]

wat is dit nou voor een opmerking :( alsof ik de keuze heb

• boyette
Bobo221 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Vattenfall heeft mij als prive EV-rijder, gebonden aan openbare laadpalen en Limburger over de streep getrokken om elektrisch te rijden.

Als ik de prijzen van openbaar laden in de randsteden zie was mijn volgende auto een ICE auto geweest omdat het financieel niet veel zou schelen.
dat is dus wat men bedoelt met maatschappelijk verantwoord ondernemen

• boyette
murky123 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:19:
[...]

wat is dit nou voor een opmerking :( alsof ik de keuze heb
wanneer je de keuze hebt probeer ze te vermijden

en als je een werkgever hebt vraag die dan laadpalen te plaatsen tegen andere tarieven

laad op de sportclub ..

er zijn bijna altijd wel alternatieven denkbaar of andere mogelijkheden

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
boyette schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:19:
[...]

dat is dus wat men bedoelt met maatschappelijk verantwoord ondernemen
Nee, ontmoedigingsbeleid door wat oliemaatschappijen die de prijs opdrijven.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
daemonix schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:21:
[...]

Nee, ontmoedigingsbeleid door wat oliemaatschappijen die de prijs opdrijven.
je bedoelt het Kremlin ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
boyette schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:21:
[...]

wanneer je de keuze hebt probeer ze te vermijden

en als je een werkgever hebt vraag die dan laadpalen te plaatsen tegen andere tarieven

laad op de sportclub ..

er zijn bijna altijd wel alternatieven denkbaar of andere mogelijkheden
Gemeente Alphen aan den Rijn. kom maar op met de alternatieven , ik hoor ze graag.

maar ff zonder gekheid, je bent toch gebonden aan je eigen regio. helaas bij mij flink aan de prijs. winkelcentra en sportclubs idem, werkgever is een lastig verhaal en heeft al parkeerdruk en ziet mij liever komen dan gaan, want eigen lease vloot met ambulante functies gaan voor, particulier prive mag achteraan sluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door murky123 op 29-02-2024 14:35 ]

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Weet iemand of de chargepoint+ pay as you go ondersteunt voor europeanen ?

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• Gonger
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-09 11:06
xoror schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:30:
Weet iemand of de chargepoint+ pay as you go ondersteunt voor europeanen ?
Verleden week nog in Duitsland gebruikt.
Als Europeaan.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nee, ik bedoel de oliemaatschappijen. Dat het Kremlin het ook probeert is logisch, maar de oliemaatschappijen raken hun voordeel kwijt als iedereen EV gaat rijden dus moet de prijs voor EV en ICE gelijk gemaakt worden.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Pjotr70 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:29:
Opgelet! Electroverse tarief bij LMS Park N Charge palen van 41 ct naar 58 ct gegaan. Bump nu de goedkoopste met 46 ct tenzij iemand nog een beter idee heeft…
Lekker weer ik zie ze in de app ook niet eer staan. Balen zeg. Daar gaat mijn voordeel. Zo jammer dat
Thuega zo duur is geworden.

• Robert1962
Of-Aaargh schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:11:
[...]

Bij mij zijn de Park&Charge palen ook weg uit de Electroverse app. Het zou jammer zijn als Electroverse de prijs zou verhogen, want als ik het CPO-tarief van tegen de 60 ct/kWh moet gaan betalen is de enige auto die ooit aan een van de palen stond daar straks ook niet meer te vinden. Het hoge CPO-tarief is volgens Park&Charge "om EV-rijders aan te moedigen de auto weg te halen zodra de accu vol is". Dat klopt, en ook om die EV-rijders vervolgens nooit meer terug te laten komen. :+
Bij mij dus ook balen zeg pfff

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:28
murky123 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:24:
kom maar op met de alternatieven , ik hoor ze graag.
Specifiek voor jou?
Simpel, verkoop je EV en ga weer naar de fossiele brandstof.
murky123 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:43:
klagen is niet het enige wat ik doe
Nee, maar ik zie wel een rode draad in je berichten. ;)
Tis zowat elke pagina wel wat.

Er is, voor jou, gewoon geen oplossing. :)

• Robert1962
Pjotr70 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:29:
Opgelet! Electroverse tarief bij LMS Park N Charge palen van 41 ct naar 58 ct gegaan. Bump nu de goedkoopste met 46 ct tenzij iemand nog een beter idee heeft…
Bij mij in de buurt helaas ook via bump geen zichtbaarheid van lms palen in mijn buurt. Balen hoor

• Robert1962
World2022 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:33:
Elektrovers is inderdaad opeens duurder geworden. Was altijd 0,41ct bijna overal en nu zie ik toch verschillende prijzen vanaf 0,52ct
Helaas ja bij mij ook balen hoor. Het wordt steeds duurder

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gonger schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:39:
[...]

Verleden week nog in Duitsland gebruikt.
Als Europeaan.
ik bedoelde https://www.chargepoint.c...-change-my-payment-option

dus kan je de payment option op iets anders zetten dan autoreload? want op die link benoemen ze specifiek US.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
xoror schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:53:
[...]

ik bedoelde https://www.chargepoint.c...-change-my-payment-option

dus kan je de payment option op iets anders zetten dan autoreload? want op die link benoemen ze specifiek US.
Ik heb mijn account onlangs gesloten bij chargepoint want chargepoint is een drama..

betaling kon met creditcard of paypal maar dat ging heel vaak mis en dan konden ze bijv. 2 maanden geen transacties doen en dan opeens werkte het weer en dan krijg je 100 transacties in 5 min. wordt je creditcard geblokkeerd omdat men fraude vermoed.. etc...

tickets duren maanden daar
je hoort nooit wat terug

en het had ook nooit voordeel

tarieven klopten vaak niet

legio problemen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
boyette schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Hier een EV bezitter in de randstad en hier in de wijk staan 9 laadpalen a €0,58 en slechts 1 a €0,39.
Dus, zeg het maar, als jedenkt dat de paal vrij is.........jammer, net te laat.
Als de gemeente het op de juiste manier wilt stimulieren, sta dan toe, op veilige manier vanuit huis te kunnen laden.
Maar goed........

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:03

kaanmijo

Picobello B.V.

murky123 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Gemeente Alphen aan den Rijn. kom maar op met de alternatieven , ik hoor ze graag.

maar ff zonder gekheid, je bent toch gebonden aan je eigen regio. helaas bij mij flink aan de prijs. winkelcentra en sportclubs idem, werkgever is een lastig verhaal en heeft al parkeerdruk en ziet mij liever komen dan gaan, want eigen lease vloot met ambulante functies gaan voor, particulier prive mag achteraan sluiten.
Het alternatief is om de situatie maar te accepteren, want je doet er verder niets aan. Je kan je nog zo druk maken om de prijs en 10 pasjes aanvragen om de kans te vergroten dat je voor 1 cent minder kan laden, je blijft afhankelijk van die provider. Dat zie je keer op keer, nu ook weer bij Electroverse.

Ik betaal ook zelf voor m’n stroom, ben ook verplicht tot publiek laden op een Park & Charge paal. Op een gegeven moment is accepteren gewoon het makkelijkste en fijnste voor je eigen gemoedstoestand :)

• murky123
Daar heb je ook gelijk in. Misschien beter het te accepteren en gewoon genieten van mijn EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
of we richten het laadpaalcollectief op

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Robert1962 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Lekker weer ik zie ze in de app ook niet eer staan. Balen zeg. Daar gaat mijn voordeel. Zo jammer dat
Thuega zo duur is geworden.
Duur ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ml8SbzTDm4LbWKuTZ4ERW65pWi4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dx49vQIRr79j27LDYN9EsFTx.png?f=fotoalbum_large

Ja vanaf 1 April

Just here for the fun

• Robert1962
Dat bedoelde ik. Trouwens bij mij gelden de oude tarieven tot 06 maart a.s. helaas

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
Nou ik heb de Electroverse afschrijvingen binnen. Snap er niks van. Het was 0,41 cent per kwh (heb daar ook nog een foto van gemaakt). Nu staat er bij één sessie 0,54 cent en 7,08 euro op tijd gebaseerde vergoedingen? De auto heeft van 18.20u tot 8.23u aan de laadpaal gestaan. Nou had ik gelezen dat bij LMS palen je tot 9.00u geen ‘kleeftarief’ (of hoe heet dat) zou betalen. Of zit het anders?
Ook heb ik nu een rekening van 0,58 cent per kwh. Heel apart, is hier nog iets aan te doen?
Er staan 4 palen van LMS naast elkaar, hebben die palen dan verschillende soorten tarieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
Breg87 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:26:
Nou ik heb de Electroverse afschrijvingen binnen. Snap er niks van. Het was 0,41 cent per kwh (heb daar ook nog een foto van gemaakt). Nu staat er bij één sessie 0,54 cent en 7,08 euro op tijd gebaseerde vergoedingen? De auto heeft van 18.20u tot 8.23u aan de laadpaal gestaan. Nou had ik gelezen dat bij LMS palen je tot 9.00u geen ‘kleeftarief’ (of hoe heet dat) zou betalen. Of zit het anders?
Ook heb ik nu een rekening van 0,58 cent per kwh. Heel apart, is hier nog iets aan te doen?
Er staan 4 palen van LMS naast elkaar, hebben die palen dan verschillende soorten tarieven?
Ik heb ook een afschrijving van 58 ct bij een paal die toen ik laadde op 41 ct stond. Ik heb ze er een mail over gestuurd. Meer voor het principe, ga er geen al te groot punt van maken. Maar het is wel slordig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Breg87 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:26:
Zoiets heb ik ook gehad. Via de chat eea uitgelegd met screenshots. Toen heb ik het verschil teruggekregen plus 5 euro laadtegoed voor de ellende. Netjes toch?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 11:38

bert pit

asdasd

Gecko123 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:05:
[...]

Je houd dan een plek bezet en kunt dan per paal minder auto's laden want als de auto bijvoorbeeld om 19u begint te laden en pas 22u avonds vol is dan wordt deze die avond niet meer weggehaald. Terwijl anders iemand hem om 17u had ingeplugd en om 20u had weggehaald voor nog een volgende.

Ik vind dat je laden wel mogelijk moet houden voor wie echt moet en eventueel bereid is daar meer voor te betalen als je tegelijkertijd ook de mogelijkheid bied om op andere momenten met korting te laden.

Ik denk dat je hiermee minder druk op het net creëert op piekmomenten en daarmee meer ruimte voor het installeren van meer palen waarvan vervolgens weer een groot deel met korting op gunstige momenten zal willen laden en dit de piek momenten nog verder ontlast.
Ik ben het helemaal met je eens. Alleen zie ik dat het element prijs niet bij iedereen een grote rol speelt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Robert1962 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:56:
[...]

Dat bedoelde ik. Trouwens bij mij gelden de oude tarieven tot 06 maart a.s. helaas
Nee, voor jou gelden ze ook tot 1 april. Of de 6 dagen niet goedkoop laden je 5 euro abbo kosten voor een maand waard is laat ik aan jou over

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[.....

[ Voor 97% gewijzigd door Thombias op 01-03-2024 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World2022
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 15:32
Michel_1970 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:05:
[...]

Hier een EV bezitter in de randstad en hier in de wijk staan 9 laadpalen a €0,58 en slechts 1 a €0,39.
Dus, zeg het maar, als jedenkt dat de paal vrij is.........jammer, net te laat.
Als de gemeente het op de juiste manier wilt stimulieren, sta dan toe, op veilige manier vanuit huis te kunnen laden.
Maar goed........
Welke laadpasje is 0,39 ct in de randstad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 04-09 07:09
bert pit schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:16:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Alleen zie ik dat het element prijs niet bij iedereen een grote rol speelt.
Wellicht is het een cultuurdingetje maar ook een werkgever kijkt naar kosten en zou zijn werknemers daarop kunnen aansturen niet onnodig duur te laden. Of zelf laadpalen plaatsen in de buurt van de werkplek.

Bij benzine tanken is het verschil 15% tussen snelweg en prijsvechter? Bij laden kan het verschil nog groter gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
World2022 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:44:
[...]

Welke laadpasje is 0,39 ct in de randstad?
SGZH1.
De duurdere variant is de SGZH2 a €0,58

Oh sorry, ik las laadpaal ipv laadpas 8)7
Ik heb de "oude" Engie Zuid Holland laadpas, gratis, geen abo en startkosten tenzij ik buiten de aangesloten randgemeente gaat laden. Ook de DC laders zijn voor even duur als voor andere.
Ik rij niet veel en laad hoofdzakelijk alleen in mijn wijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Michel_1970 op 01-03-2024 08:08 ]

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Michel_1970 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:03:
[...]

SGZH1.
De duurdere variant is de SGZH2 a €0,58

Oh sorry, ik las laadpaal ipv laadpas 8)7
Ik heb de "oude" Engie Zuid Holland laadpas, gratis, geen abo en startkosten tenzij ik buiten de aangesloten randgemeente gaat laden. Ook de DC laders zijn voor even duur als voor andere.
Ik rij niet veel en laad hoofdzakelijk alleen in mijn wijk.
Of je rijdt van R'dam oost even naar west, bij de Tesla is het, buiten de piek uren, 53 cent. ;)

Veel plezier vandaag met het ophalen van je nieuwe wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:55
Bij mij in de buurt (Amsterdam noord) staan 2 leveranciers met volgende prijzen

TotalEnergies 0,35 kWh
Equans 0,31 kWh

Voorheen palen van Vattenfal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

kaanmijo schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:19:
Op een gegeven moment is accepteren gewoon het makkelijkste
Je kunt het nadeel ook bestrijden op een ander front. Voorbeeld; ook al moet je openbaar laden, als je op een andere manier verdient aan energie, dan hef je het nadeel (gedeeltelijk) op. Bijv. een energiecollectief, zonnepanelen, etc. Natuurlijk zou het nog mooier zijn als je direct thuis kon laden, van het paneel rechtstreeks de accu in. Maar met een tussenstap is het ook nog okay.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:55
Nova163 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:05:
[...]

Ik heb ook een afschrijving van 58 ct bij een paal die toen ik laadde op 41 ct stond. Ik heb ze er een mail over gestuurd. Meer voor het principe, ga er geen al te groot punt van maken. Maar het is wel slordig
Bij mij met terugwerkende kracht alle laadbeurten van februari van 0,41 naar 0,58 verhoogd. Inderdaad ook een mailtje gestuurd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Bij ons (zoetermeer Oost) zijn alle SGZH2 palen uit Electroverse gehaald. Ik had de app nog niet gebruikt, maar zal het voorlopig ook niet gaan gebruiken denk ik.

Houdt iemand eigenlijk -naast de goedkoopste- ook het graveyard bij van aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
Ik had afgelopen dinsdagavond tot woensdag ochtend mijn auto opgeladen bij een Allego paal via de Smoov app die ik ter plekke heb gedownload bij van der Valk in Gilze en Rijen.

We zijn nu al 2 dagen verder maar ik zie nog steeds niks bij de oplaadgeschiedenis in de Smoov app terwijl de Tesla app wel aangeeft dat ik 40 kW heb geladen.

Heb ik nu gewoon geluk met laden of is Smoov heel laat met hun administratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
hopiconjo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:00:
Bij mij in de buurt (Amsterdam noord) staan 2 leveranciers met volgende prijzen

TotalEnergies 0,35 kWh
Equans 0,31 kWh

Voorheen palen van Vattenfal
Zeeburg III is ook nog goedkoop toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Binnenkort gaan we met het vliegtuig naar Zweden. Daar wil ik een elektrische auto huren. Ik heb nu nog geen EV maar heb er wel interesse in en wil eens kijken wat de ervaring is met opladen in het buitenland en hoe we onze plannen al dan niet moeten aanpassen aan de laadmogelijkheden.

Het begint dus al met het uitzoeken op welke manier ik nu het beste kan laden met de huurauto. De verhuurmaatschappij voorziet niets buiten een opgeladen auto bij vertrek en beweert dat je bij veel laadpalen in Zweden kan afrekenen met een kredietkaart. Dat lijkt niet te kloppen voor de omgeving waar we naartoe gaan als ik de kaart raadpleeg op ChargeFinder.

Ik ben dus op zoek naar een zo universeel mogelijke laadpas voor gebruik in zuid Zweden. Hierbij is het gebruiksgemak ondergeschikt aan de kosten aangezien ik voor een weekje niet met 5 laadpassen wil rondzeulen :)

Wat ik zelf al gevonden had was dat E-On in Zweden een redelijk netwerk heeft en dat Shell Recharge ook op veel laadpalen in de buurt werkt. Die laatste lijkt niet actief te zijn voor Belgische consumenten, maar ik kan mij wel registreren met een Belgisch adres en rekeningnummer (kredietkaart lijkt niet te kunnen?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 10:19
Bobo221 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:13:

Dat een sessie van de laadpaal aanbieder bij de laadpasaanbieder komt kan soms weken duren. Sommige doen het eens per maand, ik heb verhalen voorbij zien komen, vaak vanuit het buitenland, van maanden voordat de sessie werd afgerekend. Ik wacht momenteel bijvoorbeeld op twee Fastned sessies in Duitsland begin februari die nog niet in FreshMile app staan en dus ook niet van mijn CC zijn afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:28
Admiral Freebee schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:20:
Binnenkort gaan we met het vliegtuig naar Zweden. Daar wil ik een elektrische auto huren. Ik heb nu nog geen EV maar heb er wel interesse in en wil eens kijken wat de ervaring is met opladen in het buitenland en hoe we onze plannen al dan niet moeten aanpassen aan de laadmogelijkheden.

Het begint dus al met het uitzoeken op welke manier ik nu het beste kan laden met de huurauto. De verhuurmaatschappij voorziet niets buiten een opgeladen auto bij vertrek en beweert dat je bij veel laadpalen in Zweden kan afrekenen met een kredietkaart. Dat lijkt niet te kloppen voor de omgeving waar we naartoe gaan als ik de kaart raadpleeg op ChargeFinder.

Ik ben dus op zoek naar een zo universeel mogelijke laadpas voor gebruik in zuid Zweden. Hierbij is het gebruiksgemak ondergeschikt aan de kosten aangezien ik voor een weekje niet met 5 laadpassen wil rondzeulen :)

Wat ik zelf al gevonden had was dat E-On in Zweden een redelijk netwerk heeft en dat Shell Recharge ook op veel laadpalen in de buurt werkt. Die laatste lijkt niet actief te zijn voor Belgische consumenten, maar ik kan mij wel registreren met een Belgisch adres en rekeningnummer (kredietkaart lijkt niet te kunnen?).
Ik zou iig shell recharge meenemen, kijk ff in diverse apps op de plek waar je naartoe gaat waar je kan laden... Meer dan 1 pas zou ik wel meenemen iig 2.. 5 als je hier ook een ev rijdt is geen raar gegeven.....

Kan shell niet ...ff de Belgische passen vergelijken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Zijn er nou laadpassen die ook korting geven op het lokale laadtarief?
Woon in een vrij duur laadgebied in Zeeland en kan alleen openbaar laden nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:58
Pingu007 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:29:
Als ze er zijn, zijn ze meestal geen lang leven beschoren.
Vermits deze een verliespost zijn voor de kaart aanbieder.
Het komt keer op keer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Wie weet maar ga er maar van uit van niet. ;)

Want;
jouwheld schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:34:

Dat een sessie van de laadpaal aanbieder bij de laadpasaanbieder komt kan soms weken duren.
Of maanden, al meegemaakt met diverse laadpassen.

Ook nog 1 sessie van Freshmile (AC laden bij kantoor) die totaal niet te zien is in mijn overzicht.
Zal vast wel eens een keertje, ooit, afgeschreven worden, vroeg me alleen af, wat nu als mijn saldo op de kaart te laag is. Want CC niet gekoppeld, ik gooi er elke keer net genoeg saldo op.
Heel soms, en zoals hierboven gezegd, dan is het vrij vaak geen lang leven beschoren.

Weet niet waar je precies zit in Zeeland, maar wie weet kan je met Freshmile het goedkoopst uit zijn.
Ligt ook beetje aan de wagen die je bezit (ivm laadsnelheid aangezien Freshmile ook per minuut rekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
[...]

Heel soms, en zoals hierboven gezegd, dan is het vrij vaak geen lang leven beschoren.

Weet niet waar je precies zit in Zeeland, maar wie weet kan je met Freshmile het goedkoopst uit zijn.
Ligt ook beetje aan de wagen die je bezit (ivm laadsnelheid aangezien Freshmile ook per minuut rekent).
In druk toeristisch kust gebied, dus de laadpalen zijn ook nog eens vaak volledig bezet.
Zijn naar de Volvo EX30 aan het kijken, rijden nu nog benzine.
Twijfelen beetje of we er wel aan moeten beginnen zonder eigen laadpaal aangezien het qua kosten niet heel veel voordeliger lijkt te zijn.
1250km per maand en rijden nu 1 op 16 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile

Ligt eraan welke je auto je krijgt maar laden via de Tesla SuC's is in Zweden goed te doen, ik laad alleen maar daar als ik naar Zweden ga met de auto. Meer dan voldoende laadstations, maar is wel afhankelijk waar je zit in Zweden. Hoogte Oslo en lager --> Geen enkel probleem. Des te hoger je komt, des te minder laadmogelijkheden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
NrFive schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:30:
[...]

Bij mij met terugwerkende kracht alle laadbeurten van februari van 0,41 naar 0,58 verhoogd. Inderdaad ook een mailtje gestuurd, ben benieuwd.
Ik kreeg vandaag al direct een reactie met erkenning dat het mis is gegaan en credit toegevoegd op mijn account. Netjes afgehandeld als je het mij vraagt, pluspuntje voor Electroverse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Mijn persoonlijke ervaring is, net als bij anderen hier, dat het eigenlijk altijd nog komt. Enige uitzondering was dat ik een paar keer heb 'betaald' met mijn betaalpas en dat afschrift is nooit gekomen en met Electroverse geladen op een paal die niet op de kaart stond, dat is ook nooit afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163

Wat ik zelf heel prettig vind is een beschikbaar stopcontact bij een huisje waar ik verblijf. Het laden is dan traag (max 3,7 kW, vaak 2,8 kW), maar het is superbetrouwbaar en in een nacht heb je weer zoveel geladen dat je flinke tochten ook haalt. Bij fast chargers kun je in mijn ervaring altijd wel betalen met een app of direct met creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:09
CT schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:28:
Hier in de buurt zijn ineens alle LMS palen uit de Electroverse app verdwenen .. en is Bump inderdaad de goedkoopste geworden.

Eigenlijk is 'straat laden' zo duur geworden dat ik nu al weken over de stoep (met degelijke kabel drempel) thuis op de granny laad. Bij ±10ct verschil met huis ok.. maar nu is het meer dan 2x de prijs van thuis op de goedkoopste paal.. en het verschil wordt nog erger vrees ik, want als al die dynamische thuis tarieven in gaan voor wel/geen zonnepanelen betaal ik wellicht thuis -nog- minder.

Ben ook al aan het rondkijken naar een 3fase aansluiting en dus meteen een goede lader aan de buiten muur, zo hoef ik korter "illigaal" :+ over de stoep te laden in de toekomst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeIPPJ1BHrfInek_99R-y7TRbn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HmB9mLf9ndEWzxDKexikiuy.jpg?f=fotoalbum_large
Hier zijn ze ook verdwenen. De beloofde prijs van 0,41 ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

CT schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:28:
Eigenlijk is 'straat laden' zo duur geworden dat ik nu al weken over de stoep (met degelijke kabel drempel) thuis op de granny laad. Bij ±10ct verschil met huis ok.. maar nu is het meer dan 2x de prijs van thuis op de goedkoopste paal.
Dit zou iedereen moeten doen. Een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid om de wereld te laten merken, dat het met de tarieven de verkeerde kant opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:55
Nova163 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Ik kreeg vandaag al direct een reactie met erkenning dat het mis is gegaan en credit toegevoegd op mijn account. Netjes afgehandeld als je het mij vraagt, pluspuntje voor Electroverse.
Same here zojuist! Toch weer netjes!
Thanks for reaching out, and I am sorry to hear of this!
To quickly explain what’s happened, it looks like the information we received for your charging sessions was slightly delayed, and the tariff information was updated while the receipts were generated.
This means that you’ve been charged the updated price, despite being shown the older price at the time of your charge. Since this is an issue on our end, we’ve gone ahead and credited the amount you were overcharged to your Electroverse account. 8.65 €, 8.07 €, 6.79 - this amount should be with you within the next couple of hours.
Thank you for your continued support, patience, and understanding, and have a lovely day!

Octopus Electroverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Binnenkort gaan we met het vliegtuig naar Zweden. Daar wil ik een elektrische auto huren.
@Hachy Ik wilde Laadpas Top 10 adviseren n.a.v. bovenstaande vraag, maar ik zie dat Zweden niet in het pulldown menu staat ">80% dekking in". Is daar een bepaalde reden voor? Of gewoon kwestie van nog onvoldoende data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breg87
Ik begrijp niks van dat connectietarief bij Park N Charge palen. Wanneer ga je dat betalen? Ik kan het niet duidelijk vinden. Ik dacht dat als ik mijn auto ‘s avonds aan de oplader doe, ik hem er voor 9.00u ‘s ochtends weer eraf moest halen. De auto is ergens midden in de nacht opgeladen. Kan iemand het mij misschien uitleggen?

Netjes van Electroverse, ik heb ze ook gemaild!
Reden van de vraag hierboven. Bij één rekening betaal ik op tijd gebaseerde vergoedingen. Waarschijnlijk heeft mijn auto te lang op de laadplek gestaan. Alleen kan ik nergens vinden vanaf welk tijdstip dat dan zou zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Breg87 op 01-03-2024 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17
Breg87 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:27:
Ik begrijp niks van dat connectietarief bij Park N Charge palen. Wanneer ga je dat betalen? Ik kan het niet duidelijk vinden. Ik dacht dat als ik mijn auto ‘s avonds aan de oplader doe, ik hem er voor 9.00u ‘s ochtends weer eraf moest halen. De auto is ergens midden in de nacht opgeladen. Kan iemand het mij misschien uitleggen?

Netjes van Electroverse, ik heb ze ook gemaild!
Reden van de vraag hierboven. Bij één rekening betaal ik op tijd gebaseerde vergoedingen. Waarschijnlijk heeft mijn auto te lang op de laadplek gestaan. Alleen kan ik nergens vinden vanaf welk tijdstip dat dan zou zijn.
Het connectietarief bij Park&Charge geldt altijd, dus vanaf het moment dat je aansluit tot het moment dat je weer afkoppelt. Het connectietarief per uur is afhankelijk van het laadpunt (Smooth/1 fase of Power/ fasen).
Staat hier ook toegelicht: https://www.parkncharge.nl/tarieven/.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

tango heeft ook goede dekking in Zweden maar tarieven zijn fors daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik heb gelukkig een eigen oprit, maar heb me verbaasd over de prijzen hier in Zeeland. Toen je vorig jaar in de rest van NL nog circa 32 tot 42 cent betaalde, was het hier al 58 tot 62 cent. Dit door het bijna monopolie van Agrisnellaad (misleidende naam voor langzame laders)

Eerst was Freshmile goedkoop maar die rekent inmiddels 4 cent per minuut en 25 cent per kWh. Dat is dus alleen bij snelladen interessant.

Shell recharge is 58 cent in Zeeland en heeft eern uitstekende dekking in Europa: neem die pas sowieso. Voor de rest zie ik op de app Chargeprice.app, dat EVbox het voordeligst zou zijn bij een abo van 4.50 per mnd. Maar ik heb er geen ervaring mee ook niet met de actualiteit van de app.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Laatst online: 19-09 12:06

Gooi het ook even in het Ervaringen met lange reizen in de EV in Europa topic. Daar zit wel een aantal ervaringsdeskundigen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21
bert pit schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:05:
[...]

Ik heb gelukkig een eigen oprit, maar heb me verbaasd over de prijzen hier in Zeeland. Toen je vorig jaar in de rest van NL nog circa 32 tot 42 cent betaalde, was het hier al 58 tot 62 cent. Dit door het bijna monopolie van Agrisnellaad (misleidende naam voor langzame laders)

Eerst was Freshmile goedkoop maar die rekent inmiddels 4 cent per minuut en 25 cent per kWh. Dat is dus alleen bij snelladen interessant.

Shell recharge is 58 cent in Zeeland en heeft eern uitstekende dekking in Europa: neem die pas sowieso. Voor de rest zie ik op de app Chargeprice.app, dat EVbox het voordeligst zou zijn bij een abo van 4.50 per mnd. Maar ik heb er geen ervaring mee ook niet met de actualiteit van de app.
De chargeprice.app is helaas vaak niet actueel m.b.t. de prijzen voor vele aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Pingu007 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:48:
In druk toeristisch kust gebied, dus de laadpalen zijn ook nog eens vaak volledig bezet.
Zijn naar de Volvo EX30 aan het kijken, rijden nu nog benzine.
Twijfelen beetje of we er wel aan moeten beginnen zonder eigen laadpaal aangezien het qua kosten niet heel veel voordeliger lijkt te zijn.
1250km per maand en rijden nu 1 op 16 ongeveer.
bert pit schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:05:
Met AC laden kom je dan uit op ongeveer 45 cent de kWh met Freshmile op de meeste palen in Zeeland.
De Volvo kan bij de AgriSnellaad in Zierikzee en/of Goes al voor zo'n beetje 35 cent snelladen.
Moet je alleen wel een beetje uitkienen.

Je betaalt nu zo'n 12 cent de kilometer met je huidige auto.
De Volvo komt uit op ongeveer 8,5 cent, bij gebruik Freshmile en AC laden.
Snelladen kom je uit op een kleine 7 cent.
Plus dit jaar nog geen wegenbelasting.

Tesla Middelburg is nu trouwens 51 cent, zou uitkomen op nog geen 10 cent de km.
Nog steeds goedkoper dan wat je nu verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:59:
[...]

@Hachy Ik wilde Laadpas Top 10 adviseren n.a.v. bovenstaande vraag, maar ik zie dat Zweden niet in het pulldown menu staat ">80% dekking in". Is daar een bepaalde reden voor? Of gewoon kwestie van nog onvoldoende data?
Omdat die lijst anders veel te lang zou worden. Protip: Selecteer de weergave voor alle passen op 1 pagina en doe CTRL-F en zoek op Zweden.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TucanoItaly schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Dit zou iedereen moeten doen. Een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid om de wereld te laten merken, dat het met de tarieven de verkeerde kant opgaat.
Tot het mis gaat en je de gevolgen mag dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
Of-Aaargh schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:11:
[...]

Bij mij zijn de Park&Charge palen ook weg uit de Electroverse app. Het zou jammer zijn als Electroverse de prijs zou verhogen, want als ik het CPO-tarief van tegen de 60 ct/kWh moet gaan betalen is de enige auto die ooit aan een van de palen stond daar straks ook niet meer te vinden. Het hoge CPO-tarief is volgens Park&Charge "om EV-rijders aan te moedigen de auto weg te halen zodra de accu vol is". Dat klopt, en ook om die EV-rijders vervolgens nooit meer terug te laten komen. :+
En de palen zijn weer terug in de Electroverse-app, prijs verhoogd met ruim 40%, van 41 naar 58 ct/kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Wolly schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 19:51:
[...]
Tot het mis gaat en je de gevolgen mag dragen.
Het gaat al heel lang mis in heel veel gemeenten die dit niet toestaan. Daar dragen we allemaal de gevolgen van door te weinig laadmogelijkheden en te hoge tarieven.
Verder gaat er niet zoveel mis m.i.
Een goed beveiligde kabel over de stoep kan eigenlijk niets mee mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-09 19:35
Vorige week in het dure Eindhoven aan de granny van een vriend geladen op deze manier. Hij (en zijn buren) doen dit allemaal en het wordt gedoogd door de gemeente, aldus zijn verhaal. Ik snap heel goed dat als de tarieven van het laden zo hoog zijn mensen creatief worden qua laden.

Wat zouden de negatieve gevolgen kunnen zijn als je de kabel netjes in een goot legt en er dus geen struikel gevaar is? Ik zie weinig mogelijkheden tot ongelukken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
eltron schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Het gaat al heel lang mis in heel veel gemeenten die dit niet toestaan. Daar dragen we allemaal de gevolgen van door te weinig laadmogelijkheden en te hoge tarieven.
Verder gaat er niet zoveel mis m.i.
Een goed beveiligde kabel over de stoep kan eigenlijk niets mee mis gaan.
Niet elke laadkabel over de stoep is een goed beveiligde kabel. Sterker nog, er is geen eens een veiligheidsnorm voor dus het is altijd maar de mening van de gebruiker.

En al is de kans klein, als de kabel onheil veroorzaakt weten partijen je te vinden. Dan sta je toch met lege handen als je aangeeft dat je grannycharger toch echt veilig aan het laden was met 13A continustroom in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

[...]

Veel gemeentes hebben een VPA verboden in de APV. Actief handhaven gebeurt vaak niet. N.B. dit is wat anders dan gedogen!
Het handhavingsbeleid kan elk moment wijzigen, bijvoorbeeld als er ergens anders iemand over zo'n kabelmat/goot pleurt omdat hij op zijn telefoon loopt te kijken, en een paar tanden breekt. Ook hoeft er maar een vervelende buurtbewoner te zijn die een handhavingsverzoek indient.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Laatst online: 23:59
Ik vraag mij dan wel af hoe men dan met glazenwassers omgaat die tientallen meters waterslang op de weg/trottoir hebben liggen. Daar kun je net zo goed over vallen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:37:
Ik vraag mij dan wel af hoe men dan met glazenwassers omgaat die tientallen meters waterslang op de weg/trottoir hebben liggen. Daar kun je net zo goed over vallen.
Ook gevaarlijk, maar dat zijn dunnere slangen in felle kleuren bij daglicht. De glazenwasser is nooit ver weg.

Toch wel een verschil met een doodstille donkere straat om 0200AM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-09 09:28
[...]

Ach ik heb nu zo vaak de gemeenteraad toegesproken hierover. Het is stuitend hoe dom die mensen zijn. Je krijgt het gewoon niet aan hun verstand.

Ze hebben 4 laadplekken bij ons in de straat geplaatst en ik zei nog: het is nutteloos op deze manier want het enige wat er gebeurt was s dat die 4 plekken iedere dag weer gevuld zijn met 75% PHEV. Daarnaast zijn het 2x 22kW aansluitingen dus 44kW totaal.

Faciliteer nou eens op een nette manier dan men over de stoep kan en mag laden. Thuis heb ik 3,7kW een stuk minder belastend dan 44kW aansluitingen!

En nu maken ze zich zorgen om netbelasting. De slimmeriken!

Ik kan helaas nét niet op de laadplek parkeren en met de 8 meter kabel in mijn laadpaal laden. Toch eens kijken naar een 10 meter laadkabel en dan op de officiële laadplek parkeren en bij mijn privé laadpaal laden.
Er staat dat je moet laden om daar te mogen parkeren. Daar voldoe ik dan gewoon aan 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Meestermaas schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:03:
Vorige week in het dure Eindhoven aan de granny van een vriend geladen op deze manier. Hij (en zijn buren) doen dit allemaal en het wordt gedoogd door de gemeente, aldus zijn verhaal. Ik snap heel goed dat als de tarieven van het laden zo hoog zijn mensen creatief worden qua laden.

Wat zouden de negatieve gevolgen kunnen zijn als je de kabel netjes in een goot legt en er dus geen struikel gevaar is? Ik zie weinig mogelijkheden tot ongelukken dan.
Vooral als de gemeente eens verder nadenkt en meewerkt aan dit soort opties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmdZwH7ZPkk699UiuWADxuRkKwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OTumleLtb5dFkBBTZfda6tGq.jpg?f=user_large

Het helpt alleen maar om het stroomnet te ontlasten.

Want wanneer ga jij in de zomer je eigen auto laden? Inderdaad, bij negatieve tarieven, als laden het minste kost of zelfs geld oplevert!

Ooit zal salderen eraf gaan en ook dan is een eigen laadpaal ontlastend voor het net!

Dus als de overheid écht zorgen heeft over het stroomnet, dan zijn dit soort zaken de eerste dingen waar veel ruimte in het net te winnen is!

[ Voor 5% gewijzigd door Tweak_ers op 01-03-2024 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
De VPA is de laatste maanden aan een opmars bezig. In steeds meer gemeentes wordt het nu toegestaan.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Hachy schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:54:
De VPA is de laatste maanden aan een opmars bezig. In steeds meer gemeentes wordt het nu toegestaan.
Goede zaak, maar ik mis goede infrastructurele oplossingen, zoals de kabelgoottegel.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweak_ers op 01-03-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:31
Niet in Den Haag.
Laatst nog gevraagd.
In uw mails geeft u aan te willen weten waarom de gemeente Den Haag geen kabelgoottegels toestaat. Bij deze leg ik het graag toe.

Momenteel is het spannen van kabels onder/over het trottoir niet toegestaan volgens art. 2.10, 2.10A en 2.11 in het APV. Ondanks de artikelen heeft de gemeente uitgezocht of het gebruik van kabelgootstegels en soortgelijke producten wenselijk is. Het volgende is geconcludeerd. De gemeente Den Haags is een grote en diverse stad. Daarbij is de gemeente verantwoordelijk voor de toegankelijkheid en de veiligheid in de openbare ruimte. Op het moment dat het gebruik van kabelgoottegels wel wordt toegestaan betekent dit, dat iedereen, ongeacht opbouw van de straat en de woningen, kabels mogen leggen. Dit zorgt voor verrommeling, claim gedrag en onveilige situaties in de openbare ruimte, waar de gemeente voor alsnog verantwoordelijk voor is. Door de opbouw, de grote en de diversiteit van de gemeente is de situatie niet te vergelijken met de kleinere omliggende gemeenten.

Momenteel zijn er geen plannen om de kabelgoottegels of soortgelijke producten toe te staan in de openbare ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Tweak_ers schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:55:
[...]

Goede zaak, maar ik mis goede infrastructurele oplossingen, zoals de kabelgoottegel.
jouw eerste reactie was "VPA?" en daar reageer ik hieronder op:

Ik vond in eerste instantie Volendams Pale Ale.
Maar ik denk dat deze bedoeld wordt ;)

[ Voor 64% gewijzigd door oltk op 01-03-2024 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
oltk schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:02:
[...]

jouw eerste reactie was "VPA?" en daar reageer ik hieronder op:

Ik vond in eerste instantie Volendams Pale Ale.
Maar ik denk dat deze bedoeld wordt ;)
Hahaha, ik verloskundige praktijk Alkmaar 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Tweak_ers schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:55:
[...]

Verlengde Private Aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
https://chargearm.com/nl/

zou dit niet een oplossing zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Madman_K schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:02:
Niet in Den Haag.
Laatst nog gevraagd.

[...]
Kansloos, hoe versterkt dat nou ooit claimgedrag?!
Ik merk dat juist bij publieke laadpalen. Mensen die de auto te lang laten staan.

Bij een privaat punt aan publieke parkeerplaats, mag iedereen parkeren en wordt er geen openbare parkeerplek geclaimd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Madman_K schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:02:
Niet in Den Haag.
Laatst nog gevraagd.

[...]
Hiermee is de discussie nog niet klaar toch?

Komt op mij nogal eh, ...., over.

En zij willen toch ook niet op den duur de achterlijkste stad van NL zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breg87
Wesco schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:40:
[...]

Het connectietarief bij Park&Charge geldt altijd, dus vanaf het moment dat je aansluit tot het moment dat je weer afkoppelt. Het connectietarief per uur is afhankelijk van het laadpunt (Smooth/1 fase of Power/ fasen).
Staat hier ook toegelicht: https://www.parkncharge.nl/tarieven/.
Bedankt! En hoe kan het dan als je bijvoorbeeld via Shell laadt, hier geen connectietarief bij zit? Ik maak wel gebruik van die LMS palen (Park ‘n Charge).
Electroverse geeft de LMS palen weer aan in de app. Maar als ik via hun laadt kost het mij dus blijkbaar wel connectietarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeha
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:28
Breg87 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:11:
[...]

Bedankt! En hoe kan het dan als je bijvoorbeeld via Shell laadt, hier geen connectietarief bij zit? Ik maak wel gebruik van die LMS palen (Park ‘n Charge).
Electroverse geeft de LMS palen weer aan in de app. Maar als ik via hun laadt kost het mij dus blijkbaar wel connectietarief.
Ja de oplossing van elektroverse is nu alle palen 0.58 euro te maken... Ook de SGZH01 palen. .. hoppa de kast weer in met die kaart ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:35:
[...]

Kansloos, hoe versterkt dat nou ooit claimgedrag?!
Ik merk dat juist bij publieke laadpalen. Mensen die de auto te lang laten staan.
Dat is al bijna opgelost volgens mij.

Sinds het nieuws dat Allego een tarief per minuut gaat doen merk ik al dat die palen die voorheen altijd bezet waren nu vaker leeg zijn. Er laden nog wel auto´s, maar ze zijn gewoon sneller weg lijkt het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
Wolly schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:42:
[...]

Dat is al bijna opgelost volgens mij.

Sinds het nieuws dat Allego een tarief per minuut gaat doen merk ik al dat die palen die voorheen altijd bezet waren nu vaker leeg zijn. Er laden nog wel auto´s, maar ze zijn gewoon sneller weg lijkt het.
Is dat het? Of is daar laden niet meer interessant?
Ik vind het pure armoede, dat is ook de reden dat ik nooit publiek laad, maar lekker met een kabeltje over de stoep!

De reden dat ik ingeplugd blijf in de winter: voorverwarmen. Ik wil niet van de lader af. Dat merk je ook met de PHEV’s, die hebben al geen grote accu en gebruiken klimatisering vooral als ze aan de paal staan.

Publieke laadpalen moet je vooral gebruiken in wijken waar men niet voor de deur kan parkeren. Maar kan dat wel, dan moet je eigen laadpalen stimuleren en faciliteren. Dát is vooruit zien!

Maar ja, als ik de zogenaamde bestuurders van onze gemeente zie… Tja, wat een figuren. Bij ieder normaal bedrijf zouden ze niet eens zijn aangenomen!

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak_ers op 02-03-2024 06:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
Meestermaas schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:03:

Met 33,6 ct/kWh bij de vele Vattenvall-palen is Eindhoven toch helemaal niet duur?

In mijn gemeente is het wel toegestaan thuis te laden met een kabelgoot. Die moet wel door de gemeente worden aangelegd. Kosten: eur 625,99 inclusief 146 euro vergunningskosten. Daar komen de kosten voor de thuisaansluiting nog bij. Dan moet ik wel heel veel thuisladen met zo'n 5-15 ct/kWh prijsvoordeel voordat die kosten er uit zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Of-Aaargh op 02-03-2024 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:51
Of-Aaargh schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:19:
[...]

Met 33,6 ct/kWh bij de vele Vattenvall-palen is Eindhoven toch helemaal niet duur?

In mijn gemeente is het wel toegestaan thuis te laden met een kabelgoot. Die moet wel door de gemeente worden aangelegd. Kosten: eur 625,99 inclusief 146 euro vergunningskosten. Daar komen de kosten voor de thuisaansluiting nog bij. Dan moet ik wel heel veel thuisladen met zo'n 5-15 ct/kWh prijsvoordeel voordat die kosten er uit zijn.
Misschien is het gemak van voor de deur laden, en niet door weer en wind van en naar je auto moeten lopen ook iets waard?
Of het voor jou dat beetje extra 'gemak' waard is, weet jij alleen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Pagina: 1 ... 132 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2