[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 133 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:16
Peter-036 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Misschien is het gemak van voor de deur laden, en niet door weer en wind van en naar je auto moeten lopen ook iets waard?
Of het voor jou dat beetje extra 'gemak' waard is, weet jij alleen.
Dat klopt helemaal! Ik heb het geluk dat thuis twee vrijwel nooit bezette (wel steeds duurder wordende Park&Charge) laadpalen om de hoek staan, en ik bij mijn werk goedkoop voor de deur kan laden met met Vattenvall.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Voor Park n Charge en City charging vond ik een alternatief dat ik nog niet langs zag komen: NORTHE. Laden gaat via de app, vanochtend voor het eerst bij City charging gedaan (regio Leiden) met tarief van 39 ct/kWh. Lijkt goed te gaan (al is de sessie nog niet klaar).
Overigens gevonden via de Chargeprice app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:57
stat schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:22:
Voor Park n Charge en City charging vond ik een alternatief dat ik nog niet langs zag komen: NORTHE. Laden gaat via de app, vanochtend voor het eerst bij City charging gedaan (regio Leiden) met tarief van 39 ct/kWh. Lijkt goed te gaan (al is de sessie nog niet klaar).
Wat een goede vondst! Deze partij rekent ook bij de inmiddels beruchte SGZH2.0-palen € 0,39. Ik heb het zelf overigens nog niet geprobeerd, maar lijkt op een goed alternatief voor Electroverse sinds de prijsverhoging.

Ik moet er wel bij zeggen: voor zo lang als het duurt. Het lijkt erop dat de aanbieders een voor een ontdekken dat het aanbieden van laden beneden het cpo-tarief van 58 ct niet erg rendabel is.

Is er voor Allego-palen een goedkope laadkaart? Op alle passen die ik bezit zijn die erg duur.

[ Voor 18% gewijzigd door Nova163 op 02-03-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Meestermaas schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:03:
Wat zouden de negatieve gevolgen kunnen zijn als je de kabel netjes in een goot legt en er dus geen struikel gevaar is? Ik zie weinig mogelijkheden tot ongelukken dan.
Kan me op zich voorstellen dat de gemeente niet happig is op particulieren die lukraak ondergrondse kabels in de openbare ruimte gaan graven. Al die hobbyisten melden hun activiteiten niet bij KLIC waardoor er potentieel ook gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.

Dat gezegd hebbende moet er natuurlijk snel een gereguleerde oplossing komen voor dit probleem.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:51
alexbl69 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:35:
[...]
Kan me op zich voorstellen dat de gemeente niet happig is op particulieren die lukraak ondergrondse kabels in de openbare ruimte gaan graven. Al die hobbyisten melden hun activiteiten niet bij KLIC waardoor er potentieel ook gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.

Dat gezegd hebbende moet er natuurlijk snel een gereguleerde oplossing komen voor dit probleem.
De vraag is wat precies het probleem is. Ik weet dat ik makkelijk praten heb met een oprit, maar die kabels van particulieren in de publieke ruimte zijn (afhankelijk van de lokale situatie) een (veiligheids)probleem. Ik snap heel goed dat ze voor gebruikers een oplossing zijn voor een ander probleem. Voor zover dat probleem bestaat uit te weinig laadpunten dan snap ik het wel en moeten we snel zorgen voor voldoende laadpunten. Voor zover het probleem bestaat uit dat een publieke laadpaal 1 of 2 dubbeltjes te duur is denk: jammer dan.

De oplossing die iemand noemde waar een gemeente de aanpassing maakt en beheert vind ik eigenlijk wel mooi. Dat kost het kost maar dan gebeurt het in ieder geval gecontroleerd veilig. En als het ergens echt niet kan kunnen ze dat ook beoordelen.

Edit: misschien impopulaire mening hier, maar ik zou overwegen een handhavingsverzoek in te dienen als er hier kabels of drempels in de stoep geplaatst worden. 30 meter verderop doet iemand het geloof ik. Parkeert z’n auto voor z’n huis. Dat het huis toevallig aan een kruispunt staat boeit m blijkbaar niet. Hij staat aan het kruispunt. Wel een kabelgoot op de stoep, maar dat is niet prettig in het donker of voor al die bejaarde slecht lopende mensen die hier ook wonen. Ik heb het afgelopen weken niet meer gezien, maar als ik het weer zie maak ik een foto en gaat die samen met een handhavingsverzoek naar de gemeente.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakerpip op 02-03-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ziet er goed uit! Alleen staan de Park&Charge-palen bij mij in de straat op 'unavailable', terwijl er zoals gewoonlijk geen enkele auto bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:18

koboy

Heb een idee voor een icon

Top vondst! Ik zie op hun website ook Allego genoemd. Wat kost een Allego paal via deze Zweden?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 14:05
en happy user?
ik ga deze ook maar eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:44

kaanmijo

Picobello B.V.

koboy schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Top vondst! Ik zie op hun website ook Allego genoemd. Wat kost een Allego paal via deze Zweden?
De Allego paal hier een straat verderop staat er voor €0,60 per kWh in. Net geprobeerd m’n CC toe te voegen, maar dat werkt helaas niet bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World2022
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 15:32
Of-Aaargh schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:34:
[...]

Ziet er goed uit! Alleen staan de Park&Charge-palen bij mij in de straat op 'unavailable', terwijl er zoals gewoonlijk geen enkele auto bij staat.
Ja via northe heb ik bij mij in de buurt ook een laadpaal, tarief staat er ook in de app alleen het staat wel in het rood :(.

Daarnaast heeft iemand zijn tesla van bj 2021 of hoger kunnen toevoegen via de app van northe?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:14
Hartstikke mooie vondst! Voor mensen in het MRA-e gebied:

Laden bij AC-palen van Vattenfall: € 0,33 per kWh
Laden bij AC-palen van Allego: € 0,36 per kWh
Laden bij AC-palen van Avia: € 0,39 per kWh
Laden bij AC-palen op het LMS-netwerk: € 0,39 per kWh

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
NORTHE : To ensure that you have sufficient funds to pay for a charging session and are not using the service for fraudulent purposes, Northe reserves the right to charge five (5) euros (or the equivalent in local currency) when you add a new credit card, and before each charging session ('Pre-Authorisation'). The Pre-Authorisation will be reimbursed to the same method of payment within a few hours of completing your charging session

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

kaanmijo schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:40:
[...]

De Allego paal hier een straat verderop staat er voor €0,60 per kWh in. Net geprobeerd m’n CC toe te voegen, maar dat werkt helaas niet bij mij :(
Dat is balen. Geen alternatief voor Thüga dus hier in de Leidse regio.
Over een maandje maar weer naar Freshmile en bij schoonmoeder in de straat.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World2022
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 15:32
murky123 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:55:
NORTHE : To ensure that you have sufficient funds to pay for a charging session and are not using the service for fraudulent purposes, Northe reserves the right to charge five (5) euros (or the equivalent in local currency) when you add a new credit card, and before each charging session ('Pre-Authorisation'). The Pre-Authorisation will be reimbursed to the same method of payment within a few hours of completing your charging session
Wanneer krijg je dan die 5 euro van je nieuwe creditcard terug, binnen paar uurtjes dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Leuke vondst dat Northe, maar ik geef het geen lang leven.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
World2022 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:03:
[...]

Wanneer krijg je dan die 5 euro van je nieuwe creditcard terug, binnen paar uurtjes dan toch?
Ik denk dat je die 5 euro voor een nieuwe betaal methode kwijt bent. Maar de 5 euro pre autherisation ( voor elke laadsessie ) die krijg je terug. Binnen een paar uur. Maar kan dagen duren. Afhankelijk van je bank. Een druppel kan je bestellen maar word alleen verstuurd naar Scandinavische landen.

Ik heb nog geen CC toegevoegd. Ik hoef nog niet te laden. En wacht even reacties af van gebruikers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Brotuck schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:10:
Zeker omdat het er op lijkt dat je alleen de bij LMS aangesloten partijen als Park'n'Charge echt voordeel krijgt. Hier in de Leidse regio is Allego nog steeds dominant en trendsettend. Park'n'Charge heeft ook een connectie tarief ingevoerd en het gewone tarief een paar cent laten zakken

Misschien dat Northe wel iets is voor de Zweden trip van @Admiral Freebee, maar dan moet hij maar even op de laadpaal kaart in de app kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
Brotuck schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:10:
Hun eerste app werd al in april 2021 gelanceerd. Ze zijn zeer populair en succesvol in heel Scandinavië. Kortom, waarom zou het ze niet lukken in de rest van Europa?

Kijk naar Bonnet: ook door velen hier verguisd nadat ze groeiden en hun verdienmodel veranderden. Ze hebben echter nog steeds een grote schare gebruikers, ook in Nederland!

Wij ontdekken Nor+he gewoonweg erg laat. Hadden we het maar eerder gedaan....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tweak_ers schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 06:11:
[...]

Is dat het? Of is daar laden niet meer interessant?
Ik heb er elke dag zicht op, zie nog steeds dezelfde auto´s en bedrijfsbusjes er staan laden maar ze zijn gewoon sneller weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:08
ziet er goed uit northe en de app kan ook met je auto verbinden heel leuk

en best een groot netwerk

geen starttarief?

er is ook een ionity passport
voor 12.50pm

[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 02-03-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
hopiconjo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:00:
Bij mij in de buurt (Amsterdam noord) staan 2 leveranciers met volgende prijzen

TotalEnergies 0,35 kWh
Equans 0,31 kWh

Voorheen palen van Vattenfal
Correctie: Equans is 0,3177
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Nova163 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:48:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring is, net als bij anderen hier, dat het eigenlijk altijd nog komt. Enige uitzondering was dat ik een paar keer heb 'betaald' met mijn betaalpas en dat afschrift is nooit gekomen en met Electroverse geladen op een paal die niet op de kaart stond, dat is ook nooit afgeschreven.
Ik heb exact hetzelfde.
Eneco paal in Belgie : getest met 6kWh op 25-jan-2024, nooit iets in Electroverse gezien.
Gisteren een andere Eneco paal in Belgie, 56,17 geladen , ook geen transactie in Electroverse tot op heden.
(zelfde bedrijf overigens, andere vestiging)

Beiden Eneco palen niet op de kaart en niet bij Eneco op te zoeken in hun systeem.
https://www.eneco-emobility.com/charge

Ik vermoed dus gratis al had ik dan alsnog een transactie verwacht in de APP

[ Voor 3% gewijzigd door kevertje1977 op 02-03-2024 14:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stat
NORTHE update:

Ik kan rapporteren dat er geen 5 euro is afgeschreven bij het toevoegen van de creditcard.
Verder is in de app inderdaad het tarief van 39 ct/kWh gefactureerd. Ik zie het nog niet terug op mijn creditcard, dat komt mogelijk maandag.

Leuk voor zolang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
stat schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:09:
NORTHE update:

Ik kan rapporteren dat er geen 5 euro is afgeschreven bij het toevoegen van de creditcard.
Verder is in de app inderdaad het tarief van 39 ct/kWh gefactureerd. Ik zie het nog niet terug op mijn creditcard, dat komt mogelijk maandag.

Leuk voor zolang als het duurt.
Ook geen starttarief ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stat
Nee geen starttarief

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nathalia
Voor de mensen die heel af en toe eens in Nederland willen/moeten snelladen en daarvoor een gratis pas/app/site willen gebruiken waar geen abonnement of bundel aan vast zit en waar niet per minuut wordt afgerekend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaRJZZF4zPZ5Mm8UGV-rgt-DCEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ldtlZ5sE9tDk2b5I2O2i3xh8.png?f=fotoalbum_large

edit: tarief bij Allego met Bump aangepast!

[ Voor 20% gewijzigd door nathalia op 02-03-2024 19:48 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
nathalia schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:48:
Voor de mensen die heel af en toe eens in Nederland willen/moeten snelladen en daarvoor een gratis pas willen gebruiken waar geen abonnement of bundel aan vast zit en waar niet per minuut wordt afgerekend:

[Afbeelding]
Volgens mij klopt Bump bij Allego niet, althans niet in NoordHolland.. Zie bijvoorbeeld bij Tijnmuiden en Akersloot, 0,56 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
echt een hele sjieke app die van north
ook het koppelen van de auto in de app zodat je de sessie vanuit de auto kunt starten en stoppen is vrij uniek. Heb dit nog niet eerder gezien!

en de Zweden zijn ook vaak niet zo gevoelig voor een paar centen

[ Voor 42% gewijzigd door boyette op 04-03-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 22:47
boyette schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:27:
echt een hele sjieke app die van northe

en de Zweden zijn ook vaak niet zo gevoelig voor een paar centen
Ik gebruik Northe al een tijdje voor SGZH2 (39 cent), enige wat opvalt is dat ze regelmatig niet de juiste status van de palen lijken te hebben, dus dat moet je dan vaak wel van te voren even checken, en net als Bonnett af en toe paal en 1-2 omgedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:05
Hoe zit het als je bijvoorbeeld met Northe bij een LMS (Park ‘n Charge) gaat laden. Je betaalt dan 39 cent pet kwh. Hoe zit het dan met een connectietarief? Betaal je dat dan niet? Ik snap nog niet helemaal hoe je daar achter kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
geraroz schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:51:
[...]

Ik gebruik Northe al een tijdje voor SGZH2 (39 cent), enige wat opvalt is dat ze regelmatig niet de juiste status van de palen lijken te hebben, dus dat moet je dan vaak wel van te voren even checken, en net als Bonnett af en toe paal en 1-2 omgedraaid.
Hoi geraroz, ik heb gisteren onze nieuwe EV6 opgehaald en gebruik al een tijdje (2,5 jaar vanwege de E-Niro) een Engie ZH pas. Geen start tarief en op een SGZH1 paal (slechts 1 in de wijk) €0,39 en bij de overige SGZH2 palen €0,58 per kwh. Ik vraag mij nu af of ik met "jouw" pas Nothe, goedkoper uit zal zijn.
Ook willen we aankomende zomer voor het eerst met de EV op vakantie, dus vollop aan het zoeken naar een beschikte "buitenland" pas. Het liefts zonder abo.

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geraroz
Michel_1970 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:47:
[...]

Hoi geraroz, ik heb gisteren onze nieuwe EV6 opgehaald en gebruik al een tijdje (2,5 jaar vanwege de E-Niro) een Engie ZH pas. Geen start tarief en op een SGZH1 paal (slechts 1 in de wijk) €0,39 en bij de overige SGZH2 palen €0,58 per kwh. Ik vraag mij nu af of ik met "jouw" pas Nothe, goedkoper uit zal zijn.
Ook willen we aankomende zomer voor het eerst met de EV op vakantie, dus vollop aan het zoeken naar een beschikte "buitenland" pas. Het liefts zonder abo.
Bij mij (Zoetermeer) staan alleen SGZH2 palen , als jij denkt dat 39 minder is dan 58 bespaar je geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Breg87 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:56:
Hoe zit het als je bijvoorbeeld met Northe bij een LMS (Park ‘n Charge) gaat laden. Je betaalt dan 39 cent pet kwh. Hoe zit het dan met een connectietarief? Betaal je dat dan niet? Ik snap nog niet helemaal hoe je daar achter kan komen.
zo te zien vooralsnog niet maar dat zal snel veranderen zoals bij al die andere opties die hier voorbij komen en vervolgens honderden tweakers snel lid worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
geraroz schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:51:
[...]

er zijn mij ook al heel veel fouten opgevallen zelfs palen die op totaal verkeerde plaatsen opdoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
Zojuist even de "Northe" app op mijn tabblet geinstallerd om te kijken war voor tarieven hij aangeeft op de palen in mijn wijk, en wat denk je........alles €0,39/kwh.
Nu ben ik benieuwd naar de overige kosten (start, connectie en/of abo.)
En hoe je dan aan zo'n laadpas kom.

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
Michel_1970 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:09:
Zojuist even de "Northe" app op mijn tabblet geinstallerd om te kijken war voor tarieven hij aangeeft op de palen in mijn wijk, en wat denk je........alles €0,39/kwh.
Ik gebruik hem bij SGZH2 palen gewoon vanuit de app zoals met Bonnett , verder is het daar gewoon 39 cent per kWh zonder extra fratsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Michel_1970 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:09:
die zijn er vooralsnog niet

laadpas bestellen kan niet
is een geo restrictie voor Scandinavië
je zult het met de app moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonger
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-09 11:06
xoror schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:53:
[...]

ik bedoelde https://www.chargepoint.c...-change-my-payment-option

dus kan je de payment option op iets anders zetten dan autoreload? want op die link benoemen ze specifiek US.
Dat kan ik idd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 19:44
geraroz schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Ik gebruik hem bij SGZH2 palen gewoon vanuit de app zoals met Bonnett , verder is het daar gewoon 39 cent per kWh zonder extra fratsen
Bonnet inmiddels gestegen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
PlayerGoods schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:09:
[...]
Bonnet inmiddels gestegen toch?
Ja, zodra ze erachter komen dat ze op grote schaal iets verkopen onder de inkoopprijs zullen de meeste MSPs kiezen om de prijzen aan te passen.
Elke keer weer paar weekjes of maandjes leuk voor de mensen die dure palen in hun regio hebben en afhankelijk zijn van publiek laden. Daarna kan de pas of app weer in archief. Ik denk dat er mensen zijn met hele indrukwekkende verzamelingen inmiddels.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakerpip op 03-03-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stat
NORTHE update: bedrag voor eerste lading is netjes gereserveerd op mijn creditcard. Er is geen sprake van een extra 5 euro, ik ga er ook vanuit dat die niet meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
stat schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:21:
NORTHE update: bedrag voor eerste lading is netjes gereserveerd op mijn creditcard. Er is geen sprake van een extra 5 euro, ik ga er ook vanuit dat die niet meer komt.
maar dat was al gemeld toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:57
tweakerpip schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Ja, zodra ze erachter komen dat ze op grote schaal iets verkopen onder de inkoopprijs zullen de meeste MSPs kiezen om de prijzen aan te passen.
Elke keer weer paar weekjes of maandjes leuk voor de mensen die dure palen in hun regio hebben en afhankelijk zijn van publiek laden. Daarna kan de pas of app weer in archief. Ik denk dat er mensen zijn met hele indrukwekkende verzamelingen inmiddels.
Ik vraag me toch af of dit zo is. Deze aanbieders die bepalen de prijs voordat ze hem in de app zetten. Daar zit toch een gedachte achter. Dus of ze pakken hier gewoon marge op, of het is een bewuste lage prijs om marktaandeel te verwerven.

Het feit dat in veel gevallen de prijzen omhoog gaan, wijst op het tweede. Maar zoals je terecht zegt, wij Hollanders leggen die laadpas dan evenzo makkelijk weer in de kast. Zo hebben ze per saldo weinig bereikt. Het kan dus ook best dat er straks toch weer meer concurrentie op gang komt van de inmiddels gevestigde namen. De markt voor elektrisch laden groeit elke dag en er is voor deze partijen wel geld te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:22
Michel_1970 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:47:
Een pas die het overal wel zo'n beetje 'doet' is o.a. de Shell Recharge-pas.
Maar, als je niet al te duur wilt laden is er, helaas, niet 1 geschikte pas.
Het zijn vaak meerdere passen en apps, totaal afhankelijk van de plaats waar je heen gaat, en de route.
Dus dat is een beetje uitzoeken waar je met welke pas/app goedkoop kan laden.
Hier is iig genoeg info te vinden: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
NORTHE : mijn eerste laadsessie zit erop, ik kreeg bij het starten wel een time-out 2000ms als error, maar na nog een keer klikken deed de LMS paal het en is er geladen, alleen nog nergens de sessie te zien, niet op mijn dashboard via de site, en niet in de app,. zal nog wel komen denk ik. wel zie ik de eerste poging staan maar die heeft status error.

ook hier geen 5 euro afgeschreven voor de toevoeging van CC als betaalmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Zjanzjak schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Een pas die het overal wel zo'n beetje 'doet' is o.a. de Shell Recharge-pas.
Maar, als je niet al te duur wilt laden is er, helaas, niet 1 geschikte pas.
Het zijn vaak meerdere passen en apps, totaal afhankelijk van de plaats waar je heen gaat, en de route.
Dus dat is een beetje uitzoeken waar je met welke pas/app goedkoop kan laden.
Hier is iig genoeg info te vinden: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Tango is dan altijd een betere optie dan shell

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakerpip
Nova163 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Ik vraag me toch af of dit zo is. Deze aanbieders die bepalen de prijs voordat ze hem in de app zetten. Daar zit toch een gedachte achter. Dus of ze pakken hier gewoon marge op, of het is een bewuste lage prijs om marktaandeel te verwerven.

Het feit dat in veel gevallen de prijzen omhoog gaan, wijst op het tweede. Maar zoals je terecht zegt, wij Hollanders leggen die laadpas dan evenzo makkelijk weer in de kast. Zo hebben ze per saldo weinig bereikt. Het kan dus ook best dat er straks toch weer meer concurrentie op gang komt van de inmiddels gevestigde namen. De markt voor elektrisch laden groeit elke dag en er is voor deze partijen wel geld te verdienen.
Northe richt zich niet eens op onze markt. De palen hier hebben gewoon hun aandacht niet. Zolang het alleen gebruikt wordt door een verdwaalde Zweed op vakantie boeit het niet veel. Zodra ze duizenden of tienduizenden euro’s per maand bloeden gaat het ze opvallen en passen ze het aan. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze dit bewust doen om marktaandeel te krijgen. Het loont gewoon nog niet de moeite voor ze om kritisch naar de prijs te kijken.

Ik heb zojuist een familielid gewezen hierop. Hij woont in Haarlem en de parkeergarage bij hun appartement vraagt ca. 85ct./kWh. Binnen nu en een week laden er tientallen bewoners aan die tientallen palen in die garage via Northe voor 39ct/kwh. Gaat nu rond in hun groepsapp. Alleen al die locatie gaat ze binnen een week >€200 per dag kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakerpip op 03-03-2024 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
tweakerpip schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:05:
[...]

Northe richt zich niet eens op onze markt. De palen hier hebben gewoon hun aandacht niet. Zolang het alleen gebruikt wordt door een verdwaalde Zweed op vakantie boeit het niet veel. Zodra ze duizenden of tienduizenden euro’s per maand bloeden gaat het ze opvallen en passen ze het aan. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze dit bewust doen om marktaandeel te krijgen. Het loont gewoon nog niet de moeite voor ze om kritisch naar de prijs te kijken.

Ik heb zojuist een familielid gewezen hierop. Hij woont in Haarlem en de parkeergarage bij hun appartement vraagt ca. 85ct./kWh. Binnen nu en een week laden er tientallen bewoners aan die tientallen palen in die garage via Northe voor 39ct/kwh. Gaat nu rond in hun groepsapp. Alleen al die locatie gaat ze binnen een week >€200 per dag kosten.
juist

maar bij massale interesse gaat het wel veranderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
nathalia schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:49:
[...]

Hartstikke mooie vondst! Voor mensen in het MRA-e gebied:

Laden bij AC-palen van Vattenfall: € 0,33 per kWh
Laden bij AC-palen van Allego: € 0,36 per kWh
Laden bij AC-palen van Avia: € 0,39 per kWh
Laden bij AC-palen op het LMS-netwerk: € 0,39 per kWh
Nou, dat klopt niet helemaal, in Zeewolde (ook MRA-e) is het bij Allego gewoon 0,60...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Hoe zit het met laden bij Tesla als je een KIAEV6 hebt? Kan dit aan 250kwh lader? Of lukt dat nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
Kun je ook zien wat Northe doet met de BTW? Staat er 21% op de factuur?

Sorry. Ik reageerde op het verkeerde bericht.

[ Voor 10% gewijzigd door Peejeehuu op 03-03-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04
Robert1962 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:53:
Hoe zit het met laden bij Tesla als je een KIAEV6 hebt? Kan dit aan 250kwh lader? Of lukt dat nog steeds niet?
Kans is klein omdat de Tesla laders geen 800V leveren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
murky123 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:59:
NORTHE : mijn eerste laadsessie zit erop, ik kreeg bij het starten wel een time-out 2000ms als error, maar na nog een keer klikken deed de LMS paal het en is er geladen, alleen nog nergens de sessie te zien, niet op mijn dashboard via de site, en niet in de app,. zal nog wel komen denk ik. wel zie ik de eerste poging staan maar die heeft status error.

ook hier geen 5 euro afgeschreven voor de toevoeging van CC als betaalmiddel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geraroz
Peejeehuu schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvIHwfXyjv3GuE55tU6UWqs7CFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Emi7FOt66WiUNnZ2bbeMqzG9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Staat er ook een BTW nummer van hen ergens op de factuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geraroz
da_Mastah schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:46:
[...]

Staat er ook een BTW nummer van hen ergens op de factuur?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrGKXZzIUvCVCSq6RbL9v953Gbc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W6FDU47gVJEcGvBSnYDfFrwj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
Top, 33 cent incl BTW is echt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Peejeehuu schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:40:
[...]

Top, 33 cent incl BTW is echt top.
het is geen lang leven bekoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
tweakerpip schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:05:
[...]

Waarschijnlijk. Maar die 85ct/kWh he? Ik zit woorden te zoeken. Komt onbeschaamdheid in de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Robert1962 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 17:53:
Nope, max 100 kW als je geluk hebt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb Northe geinstalleerd maar om de een of andere reden kan je niet elke auto toevoegen. Heb je een 'auto' echt nodig om te laden? of is dat puur om die "connectie" van de app op te zetten (wat dat ook precies betekend).
Mijn auto staat er trouwens wel in maar alleen het 32kwh model en ik heb een 64kwh, weet niet of dit van invloed gaat zijn tijdens een laad sessie? (kan het uiteraard proberen maar misschien heeft iemand dat hier al gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
CT schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:54:
Heb Northe geinstalleerd maar om de een of andere reden kan je niet elke auto toevoegen. Heb je een 'auto' echt nodig om te laden? of is dat puur om die "connectie" van de app op te zetten (wat dat ook precies betekend).
Mijn auto staat er trouwens wel in maar alleen het 32kwh model en ik heb een 64kwh, weet niet of dit van invloed gaat zijn tijdens een laad sessie? (kan het uiteraard proberen maar misschien heeft iemand dat hier al gedaan)
is niet nodig. heb ik ook niet gedaan.
ik heb gewoon de stekker in de paal gedaan, en in de auto
op de kaart in de app de paal aangeklikt voor een start charging.

1ste x een timeout
2de x een timeout
3de x werd de verbinding met de paal opgezet en starte het laden.

alleen heb ik geen laadsessie tot nu toe in de app, ( meer dan 24h later )
misschien heeft dat te maken met de timeout die wel 2 x op mijn account zichtbaar is.
ach ja, niet betalen is ook goed ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DHu8xLTizUnBLwB8vt4MydRhaI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQXD5ceWOIlI9xwZJxEvZ2Cl.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 15% gewijzigd door murky123 op 04-03-2024 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
oltk schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:35:
[...]
Waarschijnlijk. Maar die 85ct/kWh he? Ik zit woorden te zoeken. Komt onbeschaamdheid in de buurt?
Haha. Ja, het betrof een nieuw opgeleverd appartementencomplex met parkeerplekken in een parkeergarage. Een verdieping in die parkeergarage is helemaal voorzien van laadpalen. Ik begreep dat de bewoners not-amuzed waren toen duidelijk werd wat ladan aan die palen zou gaan kosten.
Aan de ene kant kan ik me ook wel voorstellen hoor dat het extra duur is in zo’n garage omdat de bezettingsgraad gemiddeld genomen veel lager zal zijn dan bij een publiek laadpunt. Stel dat een laadpaal een paar euro per dag kost om operationeel te houden. Dan maakt het nogal uit of je die paar euro kan verdelen over 50kWh per dag gemiddeld of moet verdelen over 10kWh per dag gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohakerel
  • Laatst online: 29-08 10:35
Iemand tips voor Duitsland, omgeving keulen dusseldorf? Heb de bmw laadpas met active abbo en ionity plus.
Umwelt sticker is aangevraagd, maar wou eigenlijk ook een e-sticker, zie dat deze online heel schaars worden aangeboden voor minimaal 40/50 euro, wat ik gortig vind voor een sticker. Hoe zit dit precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
ohakerel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:36:
Iemand tips voor Duitsland, omgeving keulen dusseldorf? Heb de bmw laadpas met active abbo en ionity plus.
Umwelt sticker is aangevraagd, maar wou eigenlijk ook een e-sticker, zie dat deze online heel schaars worden aangeboden voor minimaal 40/50 euro, wat ik gortig vind voor een sticker. Hoe zit dit precies?
In oktober vorig jaar kostte die nog €17,50, zie mijn post in het gratis laden topic.
Waarvoor wil je 'm eigenlijk gebruiken? Volgens mij worden de voordeeltjes als gratis parkeren tijdens laden etc. in rap tempo afgeschaft.

[ Voor 10% gewijzigd door pmiddeld op 04-03-2024 11:44 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
pmiddeld schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:42:
[...]

In oktober vorig jaar kostte die nog €17,50, zie mijn post in het gratis laden topic.
en nu nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohakerel
  • Laatst online: 29-08 10:35
pmiddeld schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:42:
[...]

Waarvoor wil je 'm eigenlijk gebruiken? Volgens mij worden de voordeeltjes als gratis parkeren tijdens laden etc. in rap tempo afgeschaft.
Dankjewel! idd ik las gratis parkeren en busbaan gebruiken, maar ik ga al volgend weekend en zie dat dit best veel moeite is, dus denk ik de moeite niet waard. Is deze sticker verplicht bij het opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
ohakerel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Dankjewel! idd ik las gratis parkeren en busbaan gebruiken, maar ik ga al volgend weekend en zie dat dit best veel moeite is, dus denk ik de moeite niet waard. Is deze sticker verplicht bij het opladen?
Gratis parkeren is in Düsseldorf iig al een jaar niet meer gratis. Misschien hoef je geen parkeergeld te betalen als je aan het laden bent (voor een paar uur geloof ik). Laden kan altijd zonder sticker als je maar ook parkeergeld betaalt waar dat moet.

Zie ook: https://www.viernull.de/v...s-verlieren-sonderrechte/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
ohakerel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:36:
Welnee die kost 7 euro, moet je even langsrijden bij een dekra. De groene is 7 en de blauwe ook.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Brotuck schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Welnee die kost 7 euro, moet je even langsrijden bij een dekra. De groene is 7 en de blauwe ook.
Kunnen die dat direct op kenteken zetten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
ohakerel schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:48:
[...]

ik zou maar niet over de busbaan gaan rijden
bezint eer ge begint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
boyette schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Kunnen die dat direct op kenteken zetten ?
Jazeker. Je bent 15 minuten bezig en daarna klaar.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Laatst online: 19-09 09:10
Heb Northe even bekeken. Maar is niks voor mij

- 39 cent geldt lang niet overal (al wordt keurig het lage Vattenfall-tarief mee overgenomen)
- Laadpaalaanbod erg beperkt (o.a. Total en LMS lijken te ontbreken)
- Tig meldingen om locatie te activeren, anders kom je de app gewoon niet in. Heb ik een hekel aan, apps gooien de locatie wel AAN, maar zullen ze nooit netjes weer uitdoen.

Cash is king.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
boyette schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:28:
[...]

verhaal klopt maar half maar als het niks voor jou is gebruik je het toch niet

wat voegt je reactie hier verder toe aan het topic ?
Ik had er wel wat aan hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
mk1992 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:16:

- 39 cent geldt lang niet overal (al wordt keurig het lage Vattenfall-tarief mee overgenomen)
- Tig meldingen om locatie te activeren, anders kom je de app gewoon niet in. Heb ik een hekel aan, apps gooien de locatie wel AAN, maar zullen ze nooit netjes weer uitdoen.
Als je één app/laadpas wilt die op ALLE laadpalen het laagste tarief geeft, dan wens ik je veel succes!

Dat laadpalen van o.a. TotalE ontbreken maar die van Vattenfall wel aanwezig zijn, lijkt me gezien de herkomst van NOR+HE en Vattenfall uit Scandinavië heel verklaarbaar. Scandinavische laadbedrijven en energieaanbieders zullen onderling wel contracten hebben afgesloten. Laadpaalaanbieders waar NOR+HE geen contracten mee heeft zullen dan niet zichtbaar zijn in de app.

Wat locatie doorgeven betreft, op mijn (Android) mobiel krijg ik altijd de keuze uit 3 opties:
- Locatie alleen doorgeven wanneer de app open is
- Locatie altijd (continu) doorgeven
- Locatie niet doorgeven
Voor een stappenteller app (bv.) is het wel handig om je locatie continu te blijven doorgeven, maar voor de meeste apps kies ik voor de eerste optie. Wanneer ik de app open mag die weten waar ik ben zodat meteen de relevante opties in de buurt getoond worden. En wanneer ik de app sluit heeft ide geen toegang meer tot mijn locatie.

Voor mij persoonlijk is deze NOR+HE tip een hele goede! Tot niet zo lang geleden betaalde ik aan de Vattenfall paal in de buurt €0,34 per kWh met de eigen Vattenfall pas, maar die prijs is nu omhooggeschroefd naar €0,49 per kWh. Bij TotalE is de prijs juist omlaag gegaan van voorheen €0,64 per kWh naar €0,45 per kWh. Maar als ik nu met NOR+HE bij die Vattenfall paal in de buurt voor €0,33 per kWh kan laden ben ik er juist erg blij mee! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Laatst online: 19-09 09:10
boyette schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:28:
[...]

verhaal klopt maar half maar als het niks voor jou is gebruik je het toch niet

wat voegt je reactie hier verder toe aan het topic ?
1. Het aanbod is gebrekkig
2. De gesuggereerde prijs van 39 cent geldt niet altijd (zowel negatief als positief)
3. App vereist strikt GPS-toegang om gebruikt te kunnen worden

rest hoeft niet

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 04-03-2024 16:38 ]

Cash is king.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-09 12:57
Hierbij ook nog een ervaring met de Northe+ app.
Omdat Thuega helaas de prijzen flink verhoogd vanaf 1 april en ik deze gelijk even wilde testen.
Deze geïnstalleerd en aangemeld + creditcard toegevoegd.

Het klopt dat niet alle palen actief zijn.
Staan sommige in maar die worden als bezet gezien terwijl dit niet zo is.
Na het koppelen van de creditcard wordt er een betaling gedaan van €0,00 om goed te keuren.

Nu het laden.
Bij de betreffende paal de stekkers aangesloten en de lading gestart.
Geen storingen en werd gelijk gestart.
Bij mij werd er €1.- gereserveerd van mijn creditcard. (Misschien omdat het de 1e keer is??)

Nadat het laden klaar was via de app het laden gestopt.
Wel bleef in dit geval de laadkabel vast en moest deze via de auto losgekoppeld worden zodat de paal ook los kwam. Bij Thuega hoefde ik dat niet te doen maar komt misschien door de fysieke pas en dat deze alleen via een app werkt. maar als dat het enige is maakt het voor mij niks uit.
Na een goed 1,5 uur was het afgeschreven en is uiteraard die €1.- ook terug gegeven.

Voor nu een goede vervanger van thuega tot er weer een andere verschijnt die goedkoper zal zijn, hoewel ik de kans heel klein acht :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
CosmicTX schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:28:
Hierbij ook nog een ervaring met de Northe+ app.
Omdat Thuega helaas de prijzen flink verhoogd vanaf 1 april en ik deze gelijk even wilde testen.
Deze geïnstalleerd en aangemeld + creditcard toegevoegd.

Het klopt dat niet alle palen actief zijn.
Staan sommige in maar die worden als bezet gezien terwijl dit niet zo is.
Na het koppelen van de creditcard wordt er een betaling gedaan van €0,00 om goed te keuren.

Nu het laden.
Bij de betreffende paal de stekkers aangesloten en de lading gestart.
Geen storingen en werd gelijk gestart.
Bij mij werd er €1.- gereserveerd van mijn creditcard. (Misschien omdat het de 1e keer is??)

Nadat het laden klaar was via de app het laden gestopt.
Wel bleef in dit geval de laadkabel vast en moest deze via de auto losgekoppeld worden zodat de paal ook los kwam. Bij Thuega hoefde ik dat niet te doen maar komt misschien door de fysieke pas en dat deze alleen via een app werkt. maar als dat het enige is maakt het voor mij niks uit.
Na een goed 1,5 uur was het afgeschreven en is uiteraard die €1.- ook terug gegeven.

Voor nu een goede vervanger van thuega tot er weer een andere verschijnt die goedkoper zal zijn, hoewel ik de kans heel klein acht :).
dat met die kabel is normaal
als je die eerst loskoppelt op je sleutel met de afstandsbediening en dan de sessie eindigt via de app koppelt die ook los

dat is beveiligd omdat je de sessie remote beëindigd dus het niet zeker is dat je bij de auto staat dus geeft de paal de kabel niet meteen vrij tenzij de auto al vrij isop dat moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:05
Geld netjes terug gehad van Electroverse (ze hadden het tarief omhoog gegooid terwijl ik voor een lagere prijs had geladen). Ook het connectietarief terug gehad!

Met Northe betaal je geen connectietarief bij LMS palen? Ik begrijp nog steeds niet hoe dat werkt. Als een LMS paal mist, kan je daar dan wel gewoon laden voor het lage tarief? Oh wacht, je kan het natuurlijk alleen via de app starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Breg87 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:04:
Geld netjes terug gehad van Electroverse (ze hadden het tarief omhoog gegooid terwijl ik voor een lagere prijs had geladen). Ook het connectietarief terug gehad!

Met Northe betaal je geen connectietarief bij LMS palen? Ik begrijp nog steeds niet hoe dat werkt. Als een LMS paal mist, kan je daar dan wel gewoon laden voor het lage tarief? Oh wacht, je kan het natuurlijk alleen via de app starten.
dat zal niet lang duren voor northe de tarieven daar omhoog gooit
zeker niet met al die gebruikers hier die perse op een LMS paal willen voor het laagste tarief..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:09:
[...]

dat zal niet lang duren voor northe de tarieven daar omhoog gooit
zeker niet met al die gebruikers hier die perse op een LMS paal willen voor het laagste een redelijk tarief..
Ik heb het even voor je verbeterd :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Er zijn wat reacties verdwenen: op de man reageren komt de sfeer (zoals terecht werd opgemerkt) niet ten goede. Laat iedereen in zijn waarde en meningen zijn prima ;). Als je het er niet mee eens bent: reageer respectvol of reageer niet.

En als je iets ziet wat niet hoort: maak een TR ipv in het topic.

Weer open :) !

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 04-03-2024 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
mk1992 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:16:

Heb ik iets gemist? Er heeft toch nergens gestaan dat het tarief van Nor+he overal € 0,39 is? Dat is toch pertinent niet waar? Nor+he heeft met iedere provider een andere overeenkomst (dus andere prijzen) afgesproken...

LMS ontbreekt niet hoor. Ik kom ze juist heel vaak tegen in de app! Last Mile Solutions kom je ook vaak tegen onder de naam Threeforce B.V.

Als je de app voor het eerst opstart, krijg je toch de keuze om de locatie van de telefoon bij deze app eenmalig aan te zetten óf altijd aan te zetten? Als je kiest voor eenmalig en je sluit de app af, dan gaat de locatie ook weer uit. Bij mij was dit de enige keer dat er om gevraagd werd, dus hoe kom jij aan tig meldingen?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 19:44
Of-Aaargh schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 20:53:
[...]

En de palen zijn weer terug in de Electroverse-app, prijs verhoogd met ruim 40%, van 41 naar 58 ct/kWh.
maar wel al eerder doorberekend in de app! Even contact mee gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ook bij mij in de straat zijn de Park&Charge palen nu beschikbaar in de Northe app. Nog niet geladen, het is voor noodgevallen, laden bij de Vattenfall-palen bij mijn werk in de buurgemeente is nog steeds 14% goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:21:
Ook bij mij in de straat zijn de Park&Charge palen nu beschikbaar in de Northe app. Nog niet geladen, het is voor noodgevallen, laden bij de Vattenfall-palen bij mijn werk in de buurgemeente is nog steeds 14% goedkoper.
er is toch geen opslag via northe ?

sterker nog volgens mij is northe op Vattenfall palen 1 cent goedkoper omdat zij 33.8 naar 33 afronden en Vattenfall zelf naar 34

verschilt dat per regio ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ik heb hem meteen maar even toegevoegd. Laat even weten als iets ontbreekt ofzo.

https://laadpastop10.nl/chargecard/330/Northe

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hachy schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:40:
Ik heb hem meteen maar even toegevoegd. Laat even weten als iets ontbreekt ofzo.

Ook gelijk op X geknald _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Natuurlijk. Waarschijnlijk wist de helft van de volgers het al wel want hij kwam bij Chargeprice vandaan toch?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Hachy schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:40:

misschien nog erbij vermelden dat je je auto app in de meeste gevallen kunt koppelen. Dat is een vrij bijzondere feature..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
boyette schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:04:
[...]

misschien nog erbij vermelden dat je je auto app in de meeste gevallen kunt koppelen. Dat is een vrij bijzondere feature..
Vrij nutteloos ook imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
nou daarmee kan je dus ook meteen live de battery status van je auto zien in de charge app en je kan de sessie eventueel pauzeren of starten en stoppen vanuit je auto of de app van de auto.
Ook kan je de app vragen bijv. tot 80% te laden of de auto laten stoppen.

Dan hoef je dit niet meer fysiek allemaal in de auto in te stellen.

E.a. natuurlijk wel afhankelijk van het type auto / auto app / northe.

Uitgestelde start is daarmee ook mogelijk

dus het brengt een heleboel mogelijkheden met zich mee..

Bij dynamische tarieven die misschien op dit moment nog niet zo veel voorkomen zal dit in de toekomst een veel gebruikte functie worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op maandag 4 maart 2024 @ 21:01:
[...]

er is toch geen opslag via northe ?

sterker nog volgens mij is northe op Vattenfall palen 1 cent goedkoper omdat zij 33.8 naar 33 afronden en Vattenfall zelf naar 34

verschilt dat per regio ?
In mijn gemeente zijn geen Vattenfall-palen, ze deden niet mee met de gunning. Gevolg is dat er in het dorp alleen dure LMS-, Allego- en Park&Charge-palen staan, die allemaal een minstens 25 ct/kWh hoger CPO-tarief hebben dan de Vattenfall-palen in de buurgemeenten. Dus dan zijn oplossingen als Thüga, Electroverse of Northe wel een uitkomst.
Ja, Northe is inderdaad zelfs op Vattenvall-palen 0,4 ct/kWh goedkoper dan Vattenvall zelf (eur 0,33 versus eur 0,334 in mijn regio). Er wordt op de cent afgerond op het totaal van de laadsessie, niet per elke kWh. Dus het voordeel is daadwerkelijk minder dan een halve cent cent per kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geraroz
Hachy schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:16:
Natuurlijk. Waarschijnlijk wist de helft van de volgers het al wel want hij kwam bij Chargeprice vandaan toch?
Daar had ik hem wel vandaan nadat Bonnett de tarieven had bijgewerk, afgezien van de ESB kaart die ik helaas niet kan krijgen is dit voor zover ik weet de laatste strohalm voor de SGZH2 palen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
na een aantal vragen aan mijn gemeente waarom er niet voor een consessiemodel is gekozen, kreeg ik een antwoord :

In het huidige beleid is gekozen om een openmarktmodel te hanteren.

Het openmarktmodel zorgt ervoor dat we de marktwerking niet in de weg zitten. Daarnaast hebben kleinere en/of lokale partijen meer kans om publieke laadpalen te realiseren.

Ook is er meer keuzemogelijkheden en/of concurrentie als het gaat om de plaatsing van nieuwe laadpalen en keuze voor inwoners om te kiezen voor een specifieke aanbieder.

De regie voor het bepalen van de locaties ligt bij ons, de rest laten we over aan de markt om de behoefte in te vullen. Het nadeel hiervan is dat de prijzen niet gereguleerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
murky123 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:00:
na een aantal vragen aan mijn gemeente waarom er niet voor een consessiemodel is gekozen, kreeg ik een antwoord :

In het huidige beleid is gekozen om een openmarktmodel te hanteren.

Het openmarktmodel zorgt ervoor dat we de marktwerking niet in de weg zitten. Daarnaast hebben kleinere en/of lokale partijen meer kans om publieke laadpalen te realiseren.

Ook is er meer keuzemogelijkheden en/of concurrentie als het gaat om de plaatsing van nieuwe laadpalen en keuze voor inwoners om te kiezen voor een specifieke aanbieder.

De regie voor het bepalen van de locaties ligt bij ons, de rest laten we over aan de markt om de behoefte in te vullen. Het nadeel hiervan is dat de prijzen niet gereguleerd worden.
teveel mensen op de vvd gestemd . maar ja dat is de wil van het volk daar..
kunnen we alleen maar respect voor hebben

biedt wel mogelijkheden voor het laadpaal collectief om daar palen te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
boyette schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:13:
[...]

teveel mensen op de vvd gestemd . maar ja dat is de wil van het volk daar..
kunnen we alleen maar respect voor hebben

biedt wel mogelijkheden voor het laadpaal collectief om daar palen te plaatsen
kreeg nog wel de mededeling dat men bezig is met het ontwikkelen van "snellaad visie" en dat volume belangrijk is voor een consessiemodel

ik ga nog even navragen wat er bedoeld word met snellaadvisie . ( misschien div snellaad pleinen binnen de gemeente oid. ) dat zie ik opzich wel zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04
murky123 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:31:
[...]

kreeg nog wel de mededeling dat men bezig is met het ontwikkelen van "snellaad visie" en dat volume belangrijk is voor een consessiemodel

ik ga nog even navragen wat er bedoeld word met snellaadvisie . ( misschien div snellaad pleinen binnen de gemeente oid. ) dat zie ik opzich wel zitten.
Ik zie eigenlijk meer heil in betaalbare 50 of 75kW DC laders bij supermarkten. Als je dan 2 keer per week daar een half uur je boodschappen doet, dan zal dat voor veel mensen voldoende zijn voor hun wekelijkse laadbehoefte. Liever 4x 75kW lader dan ééntje van 300kW.

Ik verwacht geen snellader voor mijn deur, maar zelfs als die op 1-2km zit, en ik kan niks anders doen, dan is dit verloren tijd. Snelladers bij een plaats waar ik normaal sowieso een half uur ben, zijn dan veel efficienter.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
boyette schreef op maandag 4 maart 2024 @ 23:15:
[...]

nou daarmee kan je dus ook meteen live de battery status van je auto zien in de charge app en je kan de sessie eventueel pauzeren of starten en stoppen vanuit je auto of de app van de auto.
Ook kan je de app vragen bijv. tot 80% te laden of de auto laten stoppen.

Dan hoef je dit niet meer fysiek allemaal in de auto in te stellen.

E.a. natuurlijk wel afhankelijk van het type auto / auto app / northe.

Uitgestelde start is daarmee ook mogelijk

dus het brengt een heleboel mogelijkheden met zich mee..

Bij dynamische tarieven die misschien op dit moment nog niet zo veel voorkomen zal dit in de toekomst een veel gebruikte functie worden.
Dat kunnen andere apps ook, ten minste met snelladers. Met AC is het de vraag hoe de app de laadstatus kan bepalen, want dat soort gegevens wordt bij AC niet doorgegeven. Moet je dan je startpercentage SOC eerst invoeren en dan rekent de app van daaruit wat je percentage SOC in de tijd wordt? 8)7

Pagina: 1 ... 133 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2