[F1 2022] Race 14 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:
  • 108.001 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Het begint nu erg duidelijk te worden dat Verstappen door zijn feedback de auto steeds meer in zijn richting en sneller weet te maken in samenwerking met het team, dat zie ik bij andere coureurs minder gebeuren.
Russel en Albon komen het dichtst in de buurt volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door PP_Sound op 29-08-2022 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:48:
Ik kwam net dit filmpje tegen op YouTube waar in beweerd wordt, dat het niet Max zijn tear off was, maar die van Stroll..

YouTube: Charles Leclerc's problem with a tear-off stuck in the right front b...
Lijkt inderdaad de tear off van Stroll. Verstappen gooit 'm al voor het witte huisje eruit. Leclerc krijgt 'm daarna pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Zo lijkt PER tot HAM het middenveld te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
BlauweFles schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:09:
[...]

Wat ik er van begrepen heb, maar misschien was dat een ander AMuS artikel, de Ferrari en Mercedes hebben hun auto hoger moeten afstellen. Niet vanwege de TD, maar vanwege de baan. O.a. Eau Rouge vraagt bij deze auto’s om een andere afstelling qua demping. Daar hadden zij dus last van.

RB kon met de normale afstellingen rijden. Daarom was het verschil zo groot. Het was dus track specific. Vandaar dat Ferrari verwacht er in Zandvoort wel gewoon bij te zitten.

Update. Dit artikel: https://www.auto-motor-un...lgien-2022-bodenfreiheit/
Bocht 14 op zandvoort lijkt me stuiterend ook niet ideaal.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbQ1SwBXEAIZylM?format=jpg&name=large

Koning Albon post dit zelf. Held.

https://twitter.com/alex_...63933575707332610/photo/1

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgcKfjmbdBTneKCF3IDzp_9-mFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4S4ZQE8nC2EGHnt0kS1vEveq.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
SomerenV schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:07:
[...]

Mee eens dat het een vermakelijke race was, maar het stukje over Perez ben ik het niet mee eens. Kijkende naar wat Verstappen flikt met die wagen moet Perez zich schamen dat hij de pace bij lange na niet bij kan houden. Waar Verstappen als een raket iedereen de moeder reed kon Perez niets anders dan braaf Sainz volgen. Nou kan dat een strategie zijn geweest (pace matchen en zo wat druk uitoefenen en banden sparen) maar mijn gok is dat hij niet veel meer uit kon richten. Bottas was naast Hamilton ook een goede 2e rijder... tot het erop aan kwam en de druk toenam. Dan ging hij vaak finaal af :X Niet dat een Bottas of een Perez slecht zijn, maar ze hadden en hebben de pech naast de beste rijders op het veld te rijden dus dan worden de verschillen veel sneller duidelijk.

Perez heeft wat dat betreft de mazzel dat hij een bloedsnelle wagen onder z'n reet heeft én dat Ferrari nogal eens blundert. Als Ferrari er gewoon bij had gezeten qua pace en strategie dan was een podiumfinish al geen zekerheid meer voor 'm. Het is daarom ook jammer dat én Verstappen zo idioot snel is én Ferrari keer op keer laat zien hoe incompetent ze zijn. De spanning is er zo wel een beetje vanaf zeg maar :N
Perez voldeet vandaag perfect aan de verwachtingen denk ik. P2.... bij vlagen faalt perez compleet en finisht ie lager, maar ten opzichte van gasly of albon word perez ook niet opgevreten door max. Ik denk dat die plek zeer lastig is op te vullen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

stylezzz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:33:
[...]

Perez voldeet vandaag perfect aan de verwachtingen denk ik. P2.... bij vlagen faalt perez compleet en finisht ie lager, maar ten opzichte van gasly of albon word perez ook niet opgevreten door max. Ik denk dat die plek zeer lastig is op te vullen....
Hold my beer….

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Jijzelf? Grootheden als een hamilton? Of wie bedoel je? Je zult iemand moeten vinden die goed kan rijden, maar die het de eerste rijder ook niet te moeilijk gaat maken. Bottas was er ook zo een.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Perez voldeet vandaag perfect aan de verwachtingen denk ik.
Hij is de ideale 'Bottas', cijfert zich waar nodig weg voor Max en met P2 in het kampioenschap een stabiele factor voor het WCC.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
[...]

Eens. Het enige wat nog moet gebeuren: Perez moet het zelf accepteren, dit zal hem veel rust geven en minder teleurstellingen.

Accepteer gewoon dat je op je 32e in deze rol zit bij een topteam en op deze manier kunt bijdragen aan de kampioenschappen van RB en Max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

stylezzz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:56:
[...]

Jijzelf? Grootheden als een hamilton? Of wie bedoel je? Je zult iemand moeten vinden die goed kan rijden, maar die het de eerste rijder ook niet te moeilijk gaat maken. Bottas was er ook zo een.... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRzz89rG1y3gUvKEaH9LErEf5EI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/JWXg4ljvfcysDy4IpyFkY0hE.gif?f=user_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:03:
[...]

Eens. Het enige wat nog moet gebeuren: Perez moet het zelf accepteren, dit zal hem veel rust geven en minder teleurstellingen.

Accepteer gewoon dat je op je 32e in deze rol zit bij een topteam en op deze manier kunt bijdragen aan de kampioenschappen van RB en Max.
Dit heeft hij in feite al geaccepteerd met het zetten van zijn handtekening onder contractverlenging.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:05:
[...]

Dit heeft hij in feite al geaccepteerd met het zetten van zijn handtekening onder contractverlenging.
Maar mentale acceptatie is iets anders dan wat er in theorie is afgesproken :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:06:
[...]

Maar mentale acceptatie is iets anders dan wat er in theorie is afgesproken :) .
Moet ie maar wat vaker naar z'n bankrekening kijken. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Rivanov schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:07:
[...]

Moet ie maar wat vaker naar z'n bankrekening kijken. :+
En daar zal vast een leuke bonus bijkomen als ze WDC winnen en ze 1-2 worden in het drivers championship

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Zet Lando maar langs Max. Mooie combi :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:22
Nooit verwacht dat Spa zo'n saaie race kon zijn en Baku van dit jaar kon evenaren. Als je van P14 in 12 ronden naar P1 rijdt is er wel iets mis met de F1.
De dominantie van Mercedes was geen reet aan maar dit ook niet.

Voor de rest van het seizoen ga ik er niet meer voor thuis blijven en kan ik F1TV opzeggen voor volgend seizoen, mocht het dan iets boeiender worden ga ik weer kijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Verstappen evenaart uniek en stokoud record:
In de rijke geschiedenis van de Formule 1 zijn er al meer dan duizend races verreden, maar wat Max Verstappen de afgelopen twee Grands Prix flikte, lukte slechts een persoon eerder.

De Red Bull-coureur won namelijk voor de tweede keer op rij een race die hij buiten de top negen was gestart. In Hongarije startte hij een maand geleden namelijk op P10 en won hij, terwijl hij op Spa-Francorchamps vanaf de veertiende startplek (met Gasly in de pitstraat) mocht vertrekken.

Alleen Bruce McLaren wist dat eerder te flikken. In 1959 (de laatste race van dat seizoen) en 1960 (de eerste race van dat seizoen) wist hij dat in zijn Cooper T51 ook te realiseren.
Best knap als je mij vraagt! :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Voor de liefhebbers.

Full onboard radio Max.
Op dit kanaal ook van andere rijders.

YouTube: Max Verstappen Winner in Spa, Race Team Radio from the F1 Belgian GP...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
FabianGTI schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:27:
Nooit verwacht dat Spa zo'n saaie race kon zijn en Baku van dit jaar kon evenaren. Als je van P14 in 12 ronden naar P1 rijdt is er wel iets mis met de F1.

Voor de rest van het seizoen ga ik er niet meer voor thuis blijven en kan ik F1TV opzeggen voor volgend seizoen, mocht het dan iets boeiender worden ga ik weer kijken.
Ben je al op de hoogte dat bier lekkerder is dan azijn?
...de maandag valt zwaar zeker?

Ik vond het fantastisch en de rest van het seizoen mag het wat mij betreft zo doorgaan!
Max heeft ooit gezegd dat hij net als Ham in zijn dominante jaren, ook al zijn tegenstanders wilde verpulveren.
...en zo geschiedde het. :)

Gewoon fantastisch!!!! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

murphydrz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:30:
[...]

Ben je al op de hoogte dat bier lekkerder is dan azijn?
...de maandag valt zwaar zeker?

Ik vond het fantastisch en de rest van het seizoen mag het wat mij betreft zo doorgaan!
Max heeft ooit gezegd dat hij net als Ham in zijn dominante jaren, ook al zijn tegenstanders wilde verpulveren.
...en zo geschiedde het. :)

Gewoon fantastisch!!!! _/-\o_
Beetje dubbel.
Het is op zich mooi dat max een dominant seizoen heeft.
Vorig jaar was spannend. Maar een jaar waar er geen twijfel mogelijk is wie het snelst en de beste apparatuur had is mooi.

Maar ik zou toch echt niet nu 3,4,5,6 jaren van Max dominantie willen zien.

Hij mag van mij best 7x WDC worden. Maar dan wel in een spannend seizoen waar hopelijk minimaal 3 rijders kans maken.

Wat dat betreft hoop ik toch dat Mercedes er volgend jaar weer bij zit.
Laat ze dit jaar maar even ploeteren en weer met beide benen op de grond komen te staan.
Maar een seizoen waar FER, MER en RB strijden is toch wel mooi. En hopelijk zelfs nog een team

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008

Dit is wat mij betreft de eerste race waarin Red Bull dominant is, alle andere races zat het allemaal vrij dicht bij elkaar (en verneukte Ferrari het voor zichzelf)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
DarkSide schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Beetje dubbel.
Het is op zich mooi dat max een dominant seizoen heeft.
Vorig jaar was spannend. Maar een jaar waar er geen twijfel mogelijk is wie het snelst en de beste apparatuur had is mooi.

Maar ik zou toch echt niet nu 3,4,5,6 jaren van Max dominantie willen zien.

Hij mag van mij best 7x WDC worden. Maar dan wel in een spannend seizoen waar hopelijk minimaal 3 rijders kans maken.

Wat dat betreft hoop ik toch dat Mercedes er volgend jaar weer bij zit.
Laat ze dit jaar maar even ploeteren en weer met beide benen op de grond komen te staan.
Maar een seizoen waar FER, MER en RB strijden is toch wel mooi. En hopelijk zelfs nog een team
Een aantal jaren dominantie is natuurlijk een hele andere discussie, maar dit seizoen juich ik de dominantie van Max absoluut toe!!
Ik zou het fantastisch vinden als Max het record van de meest gewonnen races in één seizoen zou verbreken. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

murphydrz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Een aantal jaren dominantie is natuurlijk een hele andere discussie, maar dit seizoen juich ik de dominantie van Max absoluut toe!!
Ik zou het fantastisch vinden als Max het record van de meest gewonnen races in één seizoen zou verbreken. :)
En dat vooral om die vervelende (Hamilton/Mercedes) supporters de mond te snoeren. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Max rijdt voor het eerst dit seizoen dominant en iedereen begint al te janken over saai dit saai dat.

Iets met "Eén zwaluw maakt.."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Henvar schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:48:
Max rijdt voor het eerst dit seizoen dominant en iedereen begint al te janken over saai dit saai dat.
Het is dominantie op basis van resultaten. Hij heeft slechts 2x vanaf pole gewonnen. Het maakt het saai omdat er nu een verwachting is dat Ferrari een sterke race toch wel zal verprutsen. Het is totaal andere dominantie dan tijdens 2014-2020, waar we na de eerste testweek wel wisten wie er kampioen zou worden. Zeker nadat Rosberg weg was. Daar valt dit toch helemaal niet mee te vergelijken. Als Leclerc nou nagenoeg elke kkeer achter Max was gefinished...... maar ja, veel fouten van Leclerc, lijkt zelfs niet te kunnen beslissen op een circuit met heel veel tijd om na te denken én de fouten van Ferrari.
Iets met "Eén zwaluw maakt.."
...het geduld niet groter"? :z

Voor Nederlanders is het nooit goed. Hamilton wint met gemak en een lammetje als teamgenoot jarenlang.....niet goed. Lijkt Max naar een redelijk makkelijk kampioenschap te rijden, is het ook niet goed. Ja ik wil ook wel elke keer spanning, maar na 7-8 jaar gezever met Mercedes is het wel goed zo. Vergeet niet dat er al heftig gewerkt wordt aan de regels, iets wat in die 7-8 jaar slechts marginaal gebeurde. En nu ineens wordt er werk van gemaakt om de 'dominantie' van Red Bull weg te werken. Curieus.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Blik1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:17:
[...]

En daar zal vast een leuke bonus bijkomen als ze WDC winnen en ze 1-2 worden in het drivers championship
Als ik Horner was, had ik in het contract Perez alleen een dikke bonus op P2 WDC gezet.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

G_Dragon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:27:
Verstappen evenaart uniek en stokoud record:

[...]

Best knap als je mij vraagt! :D
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/20/68/58/206858f868fe3d4ce8eb836d123bde9c--bruce-mclaren-monaco-grand-prix.jpg

Dit ding dus....

[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 29-08-2022 09:07 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Was alles behalve een saaie race. Veel inhaalacties en wat mij betreft twee legendarische acties van Ocon. Ben geen fan van hem maar het was heel mooi om te zien.

Alonso met zijn geniale opmerking over Hamilton. Albon die in de top 10 kon rijden. Nee, echt niet saai. Als je alleen kijkt naar wie er vooraan rijdt en hoe makkelijk dat ging dan kun je het saai vinden maar er gebeurde zoveel meer.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
PieterJ schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:55:
Toto Wolff gelooft er ook niet meer in:

Mercedes-chef Wolff: 'Seizoen is beslist, gat met Verstappen is enorm' - Mercedes-chef Wolff: 'Seizoen is beslist, gat met Verstappen is enorm'

Deze was volgens mij nog niet gepost.
Wat had meneer anders verwacht? Dat Mercedes die achterstand met RB nog wel even ging dicht fietsen na de zomerstop? 8)7 Doet me denken aan F1 die aan het begin van het seizoen nog wel eens de gap liet zien tijdens een race tussen Verstappen en Hamilton, Verstappen op 1 en Hamilton reed ergens 14e ofzo |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik vond de race niet saai als kijker.

Vele inhaalacties, vliegende Hamilton, veel mensen out of place door gridstraffen.

(als je vanaf lap 12/18 ging kijken en alleen de onboard van VER hebt bekeken, zou je het misschien wel als saai kunnen bestempelen :) )

Ik vond het overigens ook wel bijzonder dat er zo weinig mensen gelapped waren, tot en met ronde 32 oid zat iedereen nog in de lead-lap. (ondanks dat Spa een lange baan is, waardoor je minder snel iemand zal lappen had ik dat toch niet verwacht, volgens mij had Perez zelfs niemand gelapped deze race?)

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 29-08-2022 09:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
FastFred schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:07:
[...]

Wat had meneer anders verwacht? Dat Mercedes die achterstand met RB nog wel even ging dicht fietsen na de zomerstop? 8)7 Doet me denken aan F1 die aan het begin van het seizoen nog wel eens de gap liet zien tijdens een race tussen Verstappen en Hamilton, Verstappen op 1 en Hamilton reed ergens 14e ofzo |:(
Toto is natuurlijk boos dat de TD die door Mercedes/FIA is ingevoerd niet het gehoopte resultaat heeft gehad.

Misschien dat ze zich bij Mercedes gewoon eens moeten richten op het verbeteren van zichzelf ipv proberen anderen via ingefluisterde regelgeving af te stoppen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Hugo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:07:
Was alles behalve een saaie race. Veel inhaalacties en wat mij betreft twee legendarische acties van Ocon. Ben geen fan van hem maar het was heel mooi om te zien.

Alonso met zijn geniale opmerking over Hamilton. Albon die in de top 10 kon rijden. Nee, echt niet saai. Als je alleen kijkt naar wie er vooraan rijdt en hoe makkelijk dat ging dan kun je het saai vinden maar er gebeurde zoveel meer.
Hier sluit ik mij bij aan :), ik snap niet wat mensen nog meer verwachten als ze dit een saaie race noemen. Want dan zou je het tijdperk waar Mercedes domineerde ook saai moeten hebben gevonden, want toen was het P1 starten en P1 finishen. Nu zien we gelukkig een andere vorm van dominantie, want hier rijdt Max zelf van P14 naar P1. Maar dat is mijn kijk erop en ik heb erg kunnen genieten van deze race!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
[...]

Ach, zo dachten ze (Sky) in Hongarije nog dat Lewis Max nog kon achterhalen 8)7 Wishful thinking noemen ze dat daar toch?

Voor wat betreft de spanning: Dit seizoen zou veel spannender kunnen zijn, ware het niet dat de pitmuur van Ferrari echt bij Circus Renz vandaan is gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aegoEdj_700b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

JackBol schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

Als ik Horner was, had ik in het contract Perez alleen een dikke bonus op P2 WDC gezet.
Mooi
als je WDC wordt dan krijg je een ton bonus
als je 2e wordt. Dan 10 miljoen

Even met mijn manager babbelen.
Als ik nu gewoon minder ga presteren. Krijg ik dan volgend jaar bonus 8)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[...]

LEW SERIOUS? ‘They chose violence’ – Sky Sports F1 ‘troll’ Hamilton as Brit is lapped by Verstappen in Emilia Romagna horror show

FANS have claimed that Lewis Hamilton was trolled by a brutal graphic during his disappointing outing at the Emilia Romagna Grand Prix.

It was another nightmare display from the Mercedes driver who finished 13th in Sunday's race, which was won by his Red Bull rival Max Verstappen.
Afbeeldingslocatie: https://www.thesun.co.uk/wp-content/uploads/2022/04/d217984b-a1e6-40ad-bd96-f481c86dfeac.jpg

Voor het archief.
Bron: https://www.the-sun.com/s...rstappan-trolled-graphic/ (The sun i know...)

[ Voor 33% gewijzigd door Illegal_Alien op 29-08-2022 09:19 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Vergeet ook niet dat een Abu Dhabi 2021 nooit meer te evenaren valt, waarbij het seizoen in een laatste race beslist wordt met als kers op de taart de laatste 5 rondes waar het toen nog alle kanten op kon gaan.

We zijn verwend met het seizoen van vorig jaar :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 19:57
Illegal_Alien schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:17:
[...]

LEW SERIOUS? ‘They chose violence’ – Sky Sports F1 ‘troll’ Hamilton as Brit is lapped by Verstappen in Emilia Romagna horror show

[Afbeelding]

Voor het archief.
Bron: https://www.the-sun.com/s...rstappan-trolled-graphic/ (The sun i know...)
Ja die dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Gé Brander schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:00:
[...]

Kijk je dan echt alleen maar naar Max?

Ten tijden van de suprematie van Schumacher, Vettel en Hamilton keek ik ook al en ja het was saai dat steeds dezelfde won maar er gebeurde zat andere leuke dingen op de baan.

Net als vandaag. Ik heb heel mooie acties gezien en dus ook genoten van de race.
Ik kijk zeker niet alleen naar Max. En je bent niet de enige oldtimer hier ;). De meeste spanning zit toch voorin het veld wat mij betreft. Dat dat nu om Max draait is tot daaraan toe, maar de posities 1 t/m 6 waren vandaag wel duidelijk. Los van die domme actie van Leclerc natuurlijk.

In het tweede deel van de race had je soms alleen inhaalacties op het eind van Kemmel straight met een DRS. Dat vind ik niet zo heel spannend eigenlijk. Het enige enerverende was nog dat Vettel aan 2 kanten tegelijk voorbij werd gereden. Maar wederom: DRS. Ah en of Albon dat treintje achter zich kon houden. Maar dan werkt de regie weer niet mee om dat goed in beeld te krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb me vermaakt met de race. Maar spanning tot het einde was er simpelweg niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MisteRMeesteR schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:17:
Vergeet ook niet dat een Abu Dhabi 2021 nooit meer te evenaren valt, waarbij het seizoen in een laatste race beslist wordt met als kers op de taart de laatste 5 rondes waar het toen nog alle kanten op kon gaan.

Nee dat zullen we waarschijnlijk nooit meer meemaken. Het enige wat me in gedachten komt is de strijd tussen rosberg en hamilton.... Maar dat was al van een heel andere orde. Dit was alsof er een voetbalwedstrijd in 'sudden death' werd gewonnen door in de laatste seconde van de speeltijd te scoren....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:41:
[...]

Ik heb Hamilton zijn onboard al gezien. ;)
Bono riep waterlek en stoppen. Hamilton had alleen even nodig om ook echt te stoppen.
Ik ga echt hard lachen als hij straks een nieuwe motor + gridstraffen moet pakken hierom. Radio-delay meegerekend zat er 50 seconden tussen de eerste keer dat Bono zei dat hij de auto moest stoppen vanwege ontbrekende koelwaterdruk en het daadwerkelijk uitzetten van de motor, wat pas gebeurde nadat hij zo ongeveer schreeuwde "SWITCH IT OFF". Als ik goed heb geteld was er 8x "stop" en 5x "switch off" gezegd 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zat mij dat gisteren ook te bedenken... Max wint wss dit WDC op z'n boerenfluitjes, de adrenaline en emotie van vorig jaar zal wss echt nooit meer geëvenaard worden :P Ik krijg nog steeds kippenvel als ik er aan terug denk :D Wat een mooie/spannende zondagmiddag was dat toen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DataGhost schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Ik ga echt hard lachen als hij straks een nieuwe motor + gridstraffen moet pakken hierom. Radio-delay meegerekend zat er 50 seconden tussen de eerste keer dat Bono zei dat hij de auto moest stoppen vanwege ontbrekende koelwaterdruk en het daadwerkelijk uitzetten van de motor, wat pas gebeurde nadat hij zo ongeveer schreeuwde "SWITCH IT OFF". Als ik goed heb geteld was er 8x "stop" en 5x "switch off" gezegd 8)7
Waarom gebeurd dit dan? Bewust pissig? Ik snap niet dat je dan nog zo lang door rijd? Ik heb hier ook ergens gelezen dat hij geen eerdere mogelijkheid tot stoppen had, maar ik weet niet of dat dan de regel is? Als ie echt kapot is, blijft ie ook staan...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

-tom-562 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Ik zat mij dat gisteren ook te bedenken... Max wint wss dit WDC op z'n boerenfluitjes, de adrenaline en emotie van vorig jaar zal wss echt nooit meer geëvenaard worden :P Ik krijg nog steeds kippenvel als ik er aan terug denk :D Wat een mooie/spannende zondagmiddag was dat toen.
Haha mijn zoontje zegt nu nog vaker "papa waarom juig je niet?" als Max wint. Die begon heel hard te huilen toen ik van de bank tegen het plafond vloog :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
JB schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Waarom gebeurd dit dan? Bewust pissig? Ik snap niet dat je dan nog zo lang door rijd? Ik heb hier ook ergens gelezen dat hij geen eerdere mogelijkheid tot stoppen had, maar ik weet niet of dat dan de regel is? Als ie echt kapot is, blijft ie ook staan...
Hij reed een gunstige plek voorbij op het moment dat je de boardradio hoort, en die is met 5 sec vertraging, dus de mogelijkheid was er wel. Ik denk dat hij hoopte de pit te kunnen bereiken, al dan niet onder rode vlag.
Het is niet een regel dat je bij een marshall plek stopt, maar wel handig, omdat daar hulp + brandblussers zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 29-08-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Toke_gt schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Hij reed een gunstige plek voorbij op het moment dat je de boardradio hoort, maar die is dus met 5 sec vertraging. Ik denk dat hij hoopte de pit te kunnen bereiken, al dan niet onder rode vlag.
Het is niet een regel dat je bij een marshall plek stopt, maar wel handig, omdat daar hulp + brandblussers zijn.
Maar als ik het goed begrijp, rijd ie vervolgens nog langer door terwijl Bono al "10x" gesommeerd heeft om te stoppen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
JB schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:59:
[...]

Maar als ik het goed begrijp, rijd ie vervolgens nog langer door terwijl Bono al "10x" gesommeerd heeft om te stoppen?
Ja klopt. Bono zegt echt zes keer stop, met uitleg waarom, en dan rijdt Ham gewoon door. Incl dus voorbij een stopplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Volgens mij zeiden we dat ook over 2008 Brazilië. Lewis eerste kampioenschap.

[ Voor 5% gewijzigd door Rudolf op 29-08-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Rudolf schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Volgens mij zeiden we dat ook over 2008 Brazilië. Lewis eerste kampioenschap.
Is that Glock!?!?
:+

www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

JB schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Geen idee, waarschijnlijk zodanig on-gewend aan DNFs dat 'ie niet kan geloven dat het voorbij is. In Monza vorig jaar probeerde hij ook nog onder Verstappen's auto weg te rijden ondanks de ongelofelijke schade aan zijn auto met wederom een Bono die meermaals moest zeggen dat hij de motor uit moest schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

BlauweFles schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:09:
[...]

Wat ik er van begrepen heb, maar misschien was dat een ander AMuS artikel, de Ferrari en Mercedes hebben hun auto hoger moeten afstellen. Niet vanwege de TD, maar vanwege de baan. O.a. Eau Rouge vraagt bij deze auto’s om een andere afstelling qua demping. Daar hadden zij dus last van.

RB kon met de normale afstellingen rijden. Daarom was het verschil zo groot. Het was dus track specific. Vandaar dat Ferrari verwacht er in Zandvoort wel gewoon bij te zitten.

Update. Dit artikel: https://www.auto-motor-un...lgien-2022-bodenfreiheit/
Ik verwacht toch ook wel wat extra compression in de kombochten van Zandvoort

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FbUF62RXwAIcKGa?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Ik heb eens doorgekeken. Hamilton haalt ergens een schuimbrandblusser vandaan en spuit eerst over de auto en helaas ook een beetje de camera. Vervolgens kan je het niet helemaal zien, maar het lijkt erop dat hij ook schuim in de uitlaat heeft gespoten. Dat betekent al snel nieuwe PU.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Zo objectief mogelijk bekeken, is in 12 ronden van 14 naar 1 wel ernstig voor de rest van het veld. Dat betekent dat de RB nu net zoals de Mercedes eind vorig jaar, elke race een nieuwe motor kan steken en vrij makkelijk toch naar voren kan rijden. Heel gaaf voor Max, jammer voor de spanning voor de rest van het seizoen.

Spa is altijd mijn favoriete baan, had stiekem op iets meer wheel-to-wheel action van directe concurrenten gehoopt. Spektakel was er voldoende, spanning niet per se.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:42
Weet niet of het al besproken is maar heeft hij niet eerder een tik op de vingers gekregen voor dat driftend over de finish rijden? Deze keer reedt er ook nog eens een Haas dicht achter die soort van moest uitwijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Franco10 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:44:
Zo objectief mogelijk bekeken, is in 12 ronden van 14 naar 1 wel ernstig voor de rest van het veld. Dat betekent dat de RB nu net zoals de Mercedes eind vorig jaar, elke race een nieuwe motor kan steken en vrij makkelijk toch naar voren kan rijden. Heel gaaf voor Max, jammer voor de spanning voor de rest van het seizoen.

Spa is altijd mijn favoriete baan, had stiekem op iets meer wheel-to-wheel action van directe concurrenten gehoopt. Spektakel was er voldoende, spanning niet per se.
1 zwaluw... komende week maar eens kijken hoe het dan gaat. Dit keer de sweetspot gevonden, betekent niet dat het nu steeds zo is. Of die TD er ook mee te maken heeft, weet ik niet maar PER kan 'm ook niet bijhouden...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Justevo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:46:
Weet niet of het al besproken is maar heeft hij niet eerder een tik op de vingers gekregen voor dat driftend over de finish rijden? Deze keer reedt er ook nog eens een Haas dicht achter die soort van moest uitwijken.
Dacht het ook, moet ie maar gewoon niet meer doen, totaal onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Zoals hier volgens mij al gemeld, maar Spa ligt de Red Bull erg goed dit jaar en kennelijk moesten andere teams vanwege de baan de auto hoger zetten.
Ik verwacht zelf Ferrari wel op pole in Zandvoort, over de race durf ik voor Ferrari geen voorspellingen te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Toen ging ie echt van het gas om even een BigMac te scoren bij de monteurs in de hekken. Nu leek zijn drift iets te ruig waardoor ie moest corrigeren maar handig leek het niet inderdaad met die Haas erachter.

Van wie was eigenlijk die gele vlag in S1 op dat moment?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Ik dacht het gisteren al te zien, maar blijkbaar zit er water in de trofee van de Belgische GP.
Waarschijnlijk is de trofeeenstash volgelopen bij het waterballet van vorig jaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:41
JB schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

1 zwaluw... komende week maar eens kijken hoe het dan gaat. Dit keer de sweetspot gevonden, betekent niet dat het nu steeds zo is. Of die TD er ook mee te maken heeft, weet ik niet maar PER kan 'm ook niet bijhouden...
Precies dit, Spa bleek deze Red Bull gewoon heel goed te liggen, dat zag je toch ook wel aan het gemak waarbij Perez Sainz op een gegeven moment op afstand hield (ook al kwam Perez niet in de buurt van Max).
Daarnaast is het echt gewoon een klassiek circuit waar racecraft een grote rol speelt, en dus mannen als Max, Norris, Hamilton normaliter wel boven komen drijven op basis van hun kunnen.

Eerst Zandvoort maar eens zien, want dat zal veel meer een circuit zijn wat de Ferrari ligt, en daarna Italie, wat wellicht meer een 'Red Bull baan' is, maar dit weekend betekent echt niet zomaar dat Max de overige 8 races iedereen op een hoop rijdt. Red Bull/Max zal heus ook nog wel een keertje pech of een uitvalbeurt hebben.

Mercedes zat vorig jaar volop in de inhaalrace en kon zodoende die 'raketmotor'-swap verantwoorden. Voor Red Bull is dat niet nodig, dus die zullen echt niet 'voor de fun' er nu iedere race of om de race een nieuwe PU in gaan hangen. Wellicht tegen het eind van het seizoen nog een swap, mocht Ferrari toch dichtbij komen (as if :') ) en ze veel degradatie op het vermogen van de bestaande PU's in de pool zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
Mercedes deed dat vorig jaar omdat ze met een nieuwe motor in de eerste race met die motor sneller waren dan de opvolgende races.
Dat is bij RBR nu niet het geval. Vorig jaar overigens ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:10
JB schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Verstappen had zowat alles nieuw qua aandrijving dus dat kan een groot deel van het verschil met perez verklaren
JB schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

Voor niemand. Na de finish moeten ze onmiddellijk na La Source de pits binnen rijden (ipv ere rondje) en daarvoor zwaaien ze met geel op die plaats

[ Voor 26% gewijzigd door Kenhas op 29-08-2022 10:53 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
[...]

Toen ging ie echt van het gas om even een BigMac te scoren bij de monteurs in de hekken. Nu leek zijn drift iets te ruig waardoor ie moest corrigeren maar handig leek het niet inderdaad met die Haas erachter.

Na de hairpin moesten de coureurs tegen de richting in de pitlane opdraaien om te voorkomen dat ze 7km uitloopronde moeten rijden.
Dus waarschuwing langzaam rijden in sector 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:48:
Ik kwam net dit filmpje tegen op YouTube waar in beweerd wordt, dat het niet Max zijn tear off was, maar die van Stroll..

YouTube: Charles Leclerc's problem with a tear-off stuck in the right front b...
offtopic:
Typisch Britse pers weer, artikel schrijven zonder het bewijs te tonen.

Volgens Ferrari is er videobewijs dat het de tear off van Verstappen was die in de rembehuizing van Leclerc kwam en voor oververhitting zorgde. Hebben ze tenminste weer wat extra om te roepen waarom ze de race hebben verloren.

https://www.motorsport.co...-brake-duct-spa/10359936/

Ferrari begon ook al weer te speculeren of de FIA wel goed controleert op uitvoering van het budgetplafond. Maranello heeft namelijk geen geld voor een nieuwe monooque dit seizoen en Red Bull wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jmderonde schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Na de hairpin moesten de coureurs tegen de richting in de pitlane opdraaien om te voorkomen dat ze 7km uitloopronde moeten rijden.
Dus waarschuwing langzaam rijden in sector 1.
Ah ja logisch! Dank :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:28

Vuvuzela

My spire is forming

Chocoball schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

offtopic:

Volgens Ferrari is er videobewijs dat het de tear off van Verstappen was die in de rembehuizing van Leclerc kwam en voor oververhitting zorgde. Hebben ze tenminste weer om te roepen waarom ze de race hebben verloren.
Die tear off werd er bij de 1e pitstop van Leclerc al uitgehaald. Dat werd nog op de radio gemeld richting Lec.

[ Voor 21% gewijzigd door Vuvuzela op 29-08-2022 10:54 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

DaniëlWW2 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Ik heb eens doorgekeken. Hamilton haalt ergens een schuimbrandblusser vandaan en spuit eerst over de auto en helaas ook een beetje de camera. Vervolgens kan je het niet helemaal zien, maar het lijkt erop dat hij ook schuim in de uitlaat heeft gespoten. Dat betekent al snel nieuwe PU.
Dat kan ik me bijna niet voorstellen, ook al weet hij technisch misschien niet zoveel van de auto's en motoren zelf. Als er ergens brand was zal dat niet in de uitlaat geweest zijn. Het is inderdaad lastig te zien maar volgens mij spuit hij wel rondom de uitlaat, waar het bodywork open is, naar binnen. De reflectie op de uitlaat blijft namelijk wel gewoon zichtbaar totdat je zijn arm er voorlangs ziet gaan. Dat valt dan alweer mee.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 29-08-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Vuvuzela schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Die tear off werd er bij de 1e pitstop van Leclerc al uitgehaald. Dat werd nog op de radio gemeld richting Lec.
Dat was de reden voor zijn (Leclerc) vroege pitstop inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
[...]

Dat klopt, maar er werd beweerd dat dit de tear off van Max is. Het blijkt nu die van Lance te zijn.
Bekijk dit filmpje eens volledig:

Niet dat het iets boeit van wie die is, het kan iedereen gebeuren en is domme pech.
Maar als er wordt gezegd dat er vanuit de videobeelden bewijs is, doe het dan goed en niet half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

"Oeps, ja, ik kreeg even kramp in mijn rechterbeen. Zal je net zien he?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Die dingen zijn niet van wolfraam gemaakt he, het is gewoon flexibel transparant plastic. De boel was aan het roken dus er zal wel een deel van zijn vastgesmolten, dat krijg je er dan tijdens een pitstop niet zomaar uit. De impact kan dus de rest van de race voortduren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

De tear off lijkt dus niet van Max:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Was me zelf niet opgevallen, maar stond er nou echt Ferrari op de flessen? :P

Ferrari again on Podium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jltAZdn-6IFBsNKilmLMxtXZYZw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L73lqmZqfXhXkkhwjfNRpf2r.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 29-08-2022 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

G_Dragon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:13:
Was me zelf niet opgevallen, maar stond er nou echt Ferrari op de flessen? :P

[Afbeelding: Ferrari again on Podium]
Staat er al heel lang op (o.a. vorig jaar ook al) en dat is van een andere Ferrari dan het automerk Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

DataGhost schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Staat er al heel lang op (o.a. vorig jaar ook al) en dat is van een andere Ferrari dan het automerk Ferrari.
Oh haha kan je zien dat ik die kleine dingen niet let :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Die gele vlag was voor niemand.

Die is omdat ze vanaf de pit-exit de pits inrijden op Spa omdat het circuit te lang is voor de normale uitloopronde :)
(zoals ook al hierboven staat zie ik ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 29-08-2022 11:33 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het wordt gewoon tijd voor het volgende in F1.

Nieuwe Regels 2023. autos krijgen prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

En Mercedes wou het dit seizoen uitzingen met 3 motoren en 2 ERS systemen en geen wissels. Dus dan komt er nu mogelijk toch een wisseling van componenten aan tenzij die stuiteractie nog meer dingen heeft stuk gemaakt.
DarkSide schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:27:

Als ze voor een schonere en CO2 neutrale Formule 1 willen moeten ze toch wat gaan verzinnen voor de tear offs.

[ Voor 22% gewijzigd door Chocoball op 29-08-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dan hebben ze toch weer een paar gram voor de weight limit van de auto gewonnen ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:54
Ik snap niet dat ze die dingen niet gewoon in de cockpit moeten laten vallen ipv de wijde wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verloor Max nou bijna de controle bij de finish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Bvanham schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:30:
Ik snap niet dat ze die dingen niet gewoon in de cockpit moeten laten vallen ipv de wijde wereld.
Kan me voorstellen dat je ook niet wilt dat die dingen verstrengeld raken op Gas of Rem pedaal.

Al zal de vortex wel lastig zijn.... maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
shoombak schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:31:
Oostenrijk (Steiermark) 2021 riep nog geen burnout anders gaat race control klagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:48

BeyondThunder

Lost Lightning

shoombak schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:31:
Denk het niet, hij doet wel vaker een "kunstje" als hij als eerste over de lijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dat was jaren geleden een regel maar bleek te lastig ofzo en toen is die regel weer gedropt. De cockpit is open dus op het moment dat je een tear-off loshaalt flappert 'ie al enorm, om hem dan ergens weg te stoppen in een deel van de cockpit waar 'ie vervolgens niet uit kan waaien door directe of indirecte luchtstromen kan een uitdaging zijn. Zeker als je dus 300+ km/u rijdt of zoals gisteren, in een groepje dicht op elkaar rijdende auto's waarvan elke paar seconden weer eentje buiten de baan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BeyondThunder schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Denk het niet, hij doet wel vaker een "kunstje" als hij als eerste over de lijn komt.
Sainz was er iig jaloers op in de cooldown room :P

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cannibal
  • Laatst online: 15:54
Snap eigenlijk niet goed waarom er niet ergens ruimte is voor een stukje "stretch" stof, wat als vakje kan dienen om die tear-offs achter te duwen. Ipv dat gefriemel uit de cockpit. Weegt niks, en kost nagenoeg geen ruimte. zou zelfs op het pak kunnen.

Gebruik dat soort "vakjes" ook op mijn trail-vest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

cannibal schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:35:
Snap eigenlijk niet goed waarom er niet ergens ruimte is voor een stukje "stretch" stof, wat als vakje kan dienen om die tear-offs achter te duwen. Ipv dat gefriemel uit de cockpit. Weegt niks, en kost nagenoeg geen ruimte. zou zelfs op het pak kunnen.

Gebruik dat soort "vakjes" ook op mijn trail-vest.
Ja, want zo'n tear-off in een vakje stoppen is minder gefriemel bij 300 km/h :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

-tom-562 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Ja, want zo'n tear-off in een vakje stoppen is minder gefriemel bij 300 km/h :P
Vroegah kon men ook gewoon met de hand schakelen.

Men kan ook een bepaalde vinger opsteken als men het ergens niet mee eens is.

Je moet het vakje niet bij je voeten plaatsen.
Maar denk wel dat het mogelijk moet zijn om die bereikbaar en veilig ergens te plaatsen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Die tear off is gewoon bijzonder ongelukkig. Een van de weinig keren dat ik me kan herinneren dat het gebeurd is en dat iemand er last van heeft. Het is gewoon de kers op de 'wat nu weer' ellende-taart van Leclerc.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

offtopic:

Volgens Ferrari is er videobewijs dat het de tear off van Verstappen was die in de rembehuizing van Leclerc kwam en voor oververhitting zorgde. Hebben ze tenminste weer wat extra om te roepen waarom ze de race hebben verloren.

https://www.motorsport.co...-brake-duct-spa/10359936/

Ferrari begon ook al weer te speculeren of de FIA wel goed controleert op uitvoering van het budgetplafond. Maranello heeft namelijk geen geld voor een nieuwe monooque dit seizoen en Red Bull wel.
Als ik t filmpje bekijk dan lijkt t er juist sterk op dat ie van stroll afkomt en niet van Max.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

Er zijn wel oplossingen voor te bedenken. Het gebeurt wel vaker dat die dingen een probleem zijn.

Gewoon Hi tech: een kleine stofzuiger inbouwen om die tear-offs in te zuigen.
Gewoon Lo tech: streepje dunnelzijdig plakband waar de rijders de tear-offs aan vast kunnen maken.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
DarkSide schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Vroegah kon men ook gewoon met de hand schakelen.

Men kan ook een bepaalde vinger opsteken als men het ergens niet mee eens is.

Je moet het vakje niet bij je voeten plaatsen.
Maar denk wel dat het mogelijk moet zijn om die bereikbaar en veilig ergens te plaatsen
En dan heel veel stretch er in zodat een volledige hand inclusief handschoen er in kan? En eerst even de tearoff dubbel vouwen, met één hand uiteraard. En dan hopen dat je niet een er in doet en de andere 5 er uit waaien. En dat tijdens de eerste ronde van de race waarbij Hamilton het hele veld onder spuit en 10 coureurs met hun tearoff zitten te friemelen.

Er is een roep geweest om een prullenbakje ervoor te maken in de cockpit. Maar IIRC is dat heel snel belachelijk/onmogelijk verklaart en er nooit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Het zou mooi zijn als een tear-off na verwijderen verschrompelt. Dan is het een stuk kleiner en zal niet snel iets afsluiten. Er zijn vast mogelijkheden hiervoor. Echter denk ik dat er al heel veel slimme mensen hierover nadenken en oplossingen zoeken.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Sainz was er iig jaloers op in de cooldown room :P
Moest wel lachen toen Carlos zei dat hij de hele race zo al aan t rijden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:05:
[...]

Moest wel lachen toen Carlos zei dat hij de hele race zo al aan t rijden was.
ik dacht dat hij zei "dat hij wel zo zou willen rijden de hele race"? :)
zal het eens terug kijken als ik tijd over heb :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Hugo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:05:
Het zou mooi zijn als een tear-off na verwijderen verschrompelt. Dan is het een stuk kleiner en zal niet snel iets afsluiten. Er zijn vast mogelijkheden hiervoor. Echter denk ik dat er al heel veel slimme mensen hierover nadenken en oplossingen zoeken.
Hoe lost de F1 organisatie dit dan op bij de diverse onboard camera's? Die hebben immers een soort van mechanische oplossing. Je ziet regelmatig de lens weer schoon worden. Dat zou in een helm vast ook kunnen. Van de ene rol op de andere rol, net als een ouderwetse diaprojector. :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord