[F1 2022] Race 14 GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 108.003 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

Nou hoop ik wel dat Max *wel* die 8e binnen haalt natuurlijk (en nooit verslagen wordt door een teammaat) zodat dat GOAT gezeur over Lewis eindelijk weg is.

Dus wat mij betreft mag hij best een aantal jaartjes domineren. Al is het leuker als het elk jaar spannend is en er nog 1 of 2 teams bij komen die kans maken op de titel.
Ik vind het eigenlijk wel mooi dat Schumacher en Hamilton allebei op 7 staan op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Een regenrace in Zandvoort zou wel leuk zijn. Wordt het misschien nog een beetje leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:22
Sir_Lion schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

Mwah, het is wel een zeldzaamheidje dat Hamilton een fout toegeeft.

YouTube: 2020 Austrian Grand Prix: Post-Race Driver Reaction

[YouTube: F1 2022 Lewis Hamilton Post Qualifying Interview Austrian GP]

Ik kan nog wel even doorgaan, maar....

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:53:
Waarom zou die sorry moeten zeggen dan, en volgens wie moet dat ? Het is een race, coureurs maken fouten en worden (soms) gestraft (met dnf of secondes of ...). Ik denk niet dat alonso een sorry verwacht hoor.
Niks moet, maar iets van normaal fatsoen als je een dergelijke oliedomme fout maakt? Is gwoon een rookie-fout en elke rookie zou allang een straf plus penalty punten voor zo'n actie hebben gekregen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:47
Slappe hap weer bij de FIA met Hamilton omdat hij weigerde naar het medical center te gaan. We laten het dit keer bij een waarschuwing maar we gaan in de toekomst harder optreden. Dan had je bouncing het ook bij een waarschuwing kunnen laten in plaats van TD039 en regels voor volgend jaar te komen. Gezondheid is toch nummer 1 bij de FIA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:53
Chocoball schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:16:
Slappe hap weer bij de FIA met Hamilton omdat hij weigerde naar het medical center te gaan. We laten het dit keer bij een waarschuwing maar we gaan in de toekomst harder optreden. Dan had je bouncing het ook bij een waarschuwing kunnen laten in plaats van TD039 en regels voor volgend jaar te komen. Gezondheid is toch nummer 1 bij de FIA?
Onderhand vraag je je inderdaad wel af welk historisch besef ze aldaar hebben. Het lijkt of die personen volledig in het hier en nu leven. Ergens ook wel knap ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het gebrek aan penalty voor de crash is vele malen erger. Ze geven nu bijna carte blanche in de eerste ronde. Behalve als het hun niet uitkomt. Het is en blijft willekeurig beslissen. Alleen er lijkt een dikke correlatie te zijn tussen wie vaker een straf krijgt dan niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:11:
[...]

Niks moet, maar iets van normaal fatsoen als je een dergelijke oliedomme fout maakt? Is gwoon een rookie-fout en elke rookie zou allang een straf plus penalty punten voor zo'n actie hebben gekregen.
Nah, meer lap 1 incident. Hij is zelf het grootste slachtoffer. Vind schuld op zich nemen wel genoeg.

Over Alonso zijn opmerking: Hamilton rijd soms nog wel een bocht in alsof hij veruit de snelste wagen doen waardoor de rest niks meer riskeren. Dit was zo'n incident waarbij vroeger de achterligger al lang opgegeven had, want die rijden een compleet andere race. Maar dat is nu anders. Zo was eerder in het seizoen ook in incidenten met Magnussen (vooral de 1e van de 2). Ze wijken toch moeilijker als je niet zoveel overspeeld hebt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10
Ik vond het geen heel erg spannende race, maar wel een erg leuke om te zien. Max mooi naar voren toe, Hamilton die zichzelf (gelukkig niet de ander weer eens) eruit rijd, sainz die er toch weer wat van maakt, Perez die een goede 2e coureur blijkt te zijn, de AM’s weer eens lekker meedoen, Alonso die weer eens Alonso is, Russel die met die Mercedes gewoon Hamilton declasseert, Albon die wonderen verricht, Ocon die het gewoon heel goed doet. Nee er was meer dan genoeg te zien.

Zelf voor de race was er een boel interessants, Vettel die ermee stopt, Ricciardo die eindelijk eens door de mand valt, überhaupt de hele mooie weersomstandigheden. Tsja. Ik ben een gelukkig man eventjes in deze dagelijkse ellende van alledag 😀

PS: ik lees steeds minder het forum tijdens de race vanwege de vervelende sfeer, vandaag weer eens een klein beetje meegelurkt en ik moet zeggen: kudo’s voor de fijne sfeer!! Ik ga weer vaker tweakers op de achtergrond meelezen

[ Voor 13% gewijzigd door wowly op 28-08-2022 19:25 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

stekkiekiller schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:20:
[...]

Nah, meer lap 1 incident. Hij is zelf het grootste slachtoffer. Vind schuld op zich nemen wel genoeg.
Dat doet er niet toe. Gaat niet om resultaat, men kijkt naar de actie. En in dit geval was het oliedom. Geen gedrang in het middenveld, gewoon 1 vs 1. Én niet alsof Alonso als een Kvyat terug de binnenkant weer inschoot. Grid penalty was op zijn plaats geweest inclusief penalty puntjes.
Over Alonso zijn opmerking: Hamilton rijd soms nog wel een bocht in alsof hij veruit de snelste wagen doen waardoor de rest niks meer riskeren. Dit was zo'n incident waarbij vroeger de achterligger al lang opgegeven had, want die rijden een compleet andere race. Maar dat is nu anders. Zo was eerder in het seizoen ook in incidenten met Magnussen (vooral de 1e van de 2). Ze wijken toch moeilijker als je niet zoveel overspeeld hebt.
Tsja, Alonso's opmerking is kinderachtig, maar terecht. Hamilton heeft gewoon niet de racecraft in een mid-field auto. Dat zag je in 2009 en dat zie je nu weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 22:39
siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:24:

Tsja, Alonso's opmerking is kinderachtig, maar terecht. Hamilton heeft gewoon niet de racecraft in een mid-field auto. Dat zag je in 2009 en dat zie je nu weer.
Wat mij betreft heeft Hamilton helemaal geen race craft. Hij kan misschien in een snelle optimale auto een snelle ronde neerzetten en prima snel voorop rijden maar iedere keer als hij niet vooraan rijd of ingehaald wordt of in moet halen zie je een soort van paniek reacties die tot de meest bizarre situaties leiden.

Dat onderscheid wat mij betreft een 1 lap wonder en een echt coureur die zich door een veld kan manoeuvreren zonder brokken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
stekkiekiller schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:20:
[...]

Het was inderdaad een typische hamilton actie waarbij die voorheen er vaak goed vanaf kwam (of samen eraf). Nu was hij een keer alleen zelf de pineut. Is eigenlijk bekend waardoor precies ? Van zijn engineer moest hij stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:20:
[...]

Het gebrek aan penalty voor de crash is vele malen erger. Ze geven nu bijna carte blanche in de eerste ronde. Behalve als het hun niet uitkomt. Het is en blijft willekeurig beslissen. Alleen er lijkt een dikke correlatie te zijn tussen wie vaker een straf krijgt dan niet.
Verdiende perez dan ook een penalty of is het daar ok omdat russell hem niet laat staan als alonso. Dit was gewoon een lap 1 incident, met een kleine inschattingsfout van Hamilton, zie ook de steward redenatie. Hij dacht dat hij er verder voor zou zitten, zoals perez, omdat hij op de racelijn kan remmen met een betere hoek voor de bocht (dus hogere entry-snelheid) inschattingsfout, shit happens. En hij is zelf de uitvaller, wat valt er dan nog te straffen...
Uiteindelijk is hij gewoon gegaan na aandringen/dreigen met zwaardere straf en dat is het doel (dat hij wel gaat), dus waarom dan direct harder straffen als het doel is bereikt en de waarschuwing herhaling hopelijk zal voorkomen?
Men geeft aan tevens aan dat dit de standaardprocedure is en we willen allemaal graag consistentie, toch?
Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Het was inderdaad een typische hamilton actie waarbij die voorheen er vaak goed vanaf kwam (of samen eraf). Nu was hij een keer alleen zelf de pineut. Is eigenlijk bekend waardoor precies ? Van zijn engineer moest hij stoppen.
Alle achterliggende autos hadden de camera en helm onder de olie ( of water zie onder), dus lekkage.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Waterlek. Die motor kan dus ook beschadigd zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MrOleo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:36:
[...]

Verdiende perez dan ook een penalty of is het daar ok omdat russell hem niet laat staan als alonso.
Zijn die gecrasht?
Dit was gewoon een lap 1 incident, met een kleine inschattingsfout van Hamilton, zie ook de steward redenatie. Hij dacht dat hij er verder voor zou zitten, zoals perez, omdat hij op de racelijn kan remmen met een betere hoek voor de bocht (dus hogere entry-snelheid) inschattingsfout, shit happens.
Tsja, als je letterlijk iemand langs probeerd te rijden dan nog niet eens de feeling hebt dat je er compleet niet voorbij bent en dan gewoon het risico neemt met de aanname dat je ervoorbij bent? Was gewoon oliedom. En als oliedom mag in een lap 1 incident, dan gaat het nog heel leuk worden als iedereen zulke domme dingen doen. Lekker terug naar Grosjean style lap 1. Lekker all or nothing, het is toch maar de eerste ronde. Alles mag.
En hij is zelf de uitvaller, wat valt er dan nog te straffen...
Heeft er werkelijk niks mee te maken. Plus er zijn zoiets als grid penalties en licentie punten. Die licentiepunten waren hier dik op zijn plaats. Andere coureurs krijgen voor veel minder al strafpunten.

[ Voor 6% gewijzigd door siggy op 28-08-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:37:
[...]

Waterlek. Die motor kan dus ook beschadigd zijn.
Op de onboard van Alonso kreeg die behoorlijk wat vloeistof over zich heen. Denk dat de radiatoren de klap niet zo lek vonden of de aansluitingen ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Boinkie schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Op de onboard van Alonso kreeg die behoorlijk wat vloeistof over zich heen. Denk dat de radiatoren de klap niet zo lek vonden of de aansluitingen ervan.
Ik heb Hamilton zijn onboard al gezien. ;)
Bono riep waterlek en stoppen. Hamilton had alleen even nodig om ook echt te stoppen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Prima race terug gezien. :)

Goed ook te zien dat de Belgen geen last hebben van de droogte met al dat groene gras :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:41:
[...]

Ik heb Hamilton zijn onboard al gezien. ;)
Bono riep waterlek en stoppen. Hamilton had alleen even nodig om ook echt te stoppen.
Want...? Hamilton wist het weer beter? Net zoals niet langs het MC gaan; Altijd pit calls negeren; ...

Als in: hij gaat duidelijk van zijn gas, en van de racelijn, af. Maar parkeert echt oas veel later, en dan ook nog op een plek alsof ie een (V)SC wilt veroorzaken. Want in de tussentijd waa hij vast al langs een of meerdere marshall posts langs gereden waar ze de auto meteen konden wegduwen. I know, uiteindelijk was die SC sowieso nodig voor Bottas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
Ik ga het gewoon zeggen.
Leuk dat Verstappen eens echt compleet dominant was door vanaf P14 te winnen, maar wat was het saai...
Deze race was na iets van 10 ronden al beslist, waarvan nota bene een paar ook nog eens onder SC waren. Het was zo overduidelijk hoeveel sneller Verstappen was. Ik zat de radio te beluisteren en op een gegeven moment gaf Verstappen zijn engineer het op om Max wat rustig aan te laten doen en vermelde hij alleen maar hoeveel sneller zijn rondetijden waren. De race kwam af en toe nog even tot leven met wat actie op de baan of Ferrari die weer eens iets onbegrijpelijks deden, maar dat was het ook.

Inmiddels zit Verstappen ook op 29 overwinningen. Mansell zit op 31 en Alonso op 32. Verder heeft max 9 van de 14 races gewonnen en het record voor meeste overwinningen is 13. Als dit zo doorgaat, dan gaat dat record eraan en komt Max ook boven Alonso qua overwinningen.
Ah ben gelukkig niet de enige die het niet al te spannend vond. Zo spannend als vorig jaar hoeft van mij ook niet want heb er zelfs slapeloze zondagnachten aan overgehouden.

Schat zo dat DRS verantwoordelijk was voor 80% van inhaalacties maar toch waren er wel enkele andere acties te zien op plaatsen waar je het andere jaren niet snel zou verwachten. Dat zal dan weer door de nieuwe regelgeving komen.

Zou nog mooier zijn als het verschil tussen het snelste en het langzaamste team wat kleiner zou zijn. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PR6zmoV4SINElu8DZt9UuGaHetM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNad0ojWnbukLEYue8ORiBHI.jpg?f=fotoalbum_large

Oh Hamilton was al onderweg naar Zandvoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Vuvuzela

My spire is forming

Hoe kan het dat Max dit seizoen de wdc weer gaat winnen.. wint hij vandaag uit een (normaal) kansloze positie.. Maar gaat het in dit topic zoals altijd toch weer om Hamilton?

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 28-08-2022 19:50 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:21
Vuvuzela schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:50:
Hoe kan het dat Max dit seizoen de wdc weer gaat winnen.. wint hij vandaag uit een (normaal) kansloze positie.. Maar gaat het in dit topic zoals altijd toch weer om Hamilton?
Nee het gaat over die mooie reactie van Alonso :p

Ik vond trouwens Norris erg tegenvallen, maar ik vermoed dat het vooral aan de McLaren lag... Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:59:

Ik vond trouwens Norris erg tegenvallen, maar ik vermoed dat het vooral aan de McLaren lag... Jammer
Mwoah, hij start 10 plaatsen achter zijn teamgenoot en finisht er een paar plaatsen voor. Net als Max. :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

NOR eindigde met zijn penalty alsnog voor RIC welke geen penalty had.

in dat opzicht een "prima" resultaat.
In het algemeen had ik wel meer verwacht van Mclaren dit jaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:56
[...]

Ik denk eerder aan de topsnelheid van de Williams en dat de McLaren dat niet kon matchen. Want je zag gewoon het DRS treintje waarbij de Williams zonder DRS net zo hard liep als de wagens erachter die wel DRS hadden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Jasphur schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:44:
Prima race terug gezien. :)

Goed ook te zien dat de Belgen geen last hebben van de droogte met al dat groene gras :+
Was het niet zo dat als jij niet live kijkt, dat Verstappen dan wint? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:39:
[...]

Zijn die gecrasht?

[...]

Tsja, als je letterlijk iemand langs probeerd te rijden dan nog niet eens de feeling hebt dat je er compleet niet voorbij bent en dan gewoon het risico neemt met de aanname dat je ervoorbij bent? Was gewoon oliedom. En als oliedom mag in een lap 1 incident, dan gaat het nog heel leuk worden als iedereen zulke domme dingen doen. Lekker terug naar Grosjean style lap 1. Lekker all or nothing, het is toch maar de eerste ronde. Alles mag.

[...]

Heeft er werkelijk niks mee te maken. Plus er zijn zoiets als grid penalties en licentie punten. Die licentiepunten waren hier dik op zijn plaats. Andere coureurs krijgen voor veel minder al strafpunten.
Kijk de beelden dan even terug, exact dezelfde situatie, 1seconde later, verschil is russell neemt het risico (op ondersturend een crash veroorzaken, erg knap van alonso dat ie hem houd) niet, alonso wel. Dan betreft het gewoon een inschattingsfout/race incident, zoals dat in lap 1 zovaak gebeurd. Oliedom toont enkel je absurde bias tegen Hamilton.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
Burned sensor door lap 1 schade, tuurlijk.
Die werkte verder prima bij de eerste 2 stops, maar ja..

erutangiS

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobertMe
Dus hij gaat 4x door de pits en pas de laatste keer zorgt een kapotte sensor, die die de eerste keer ook al had, voor het feit dat hij te hard rijdt? En dat is dan een sensor die iets te maken heeft met de snelheid? En waarom zit die sensor dan blijkbaar, daar? En ook alleen daar? En een kapotte sensor waardoor die 1KM/u te hard ging? Dan was de sensor niet kapot? Maar hoogstens een incorrecte werking/"niet goed gekalibreerd"?

Oftewel: I call bullshit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn samenvatting:

-Max weer briljant!!!
-Mijn mening over Lewis is niet veranderd...
-Ferrari was het behoorlijk kwijt
-Bandenslijtage was bijzonder hoog, behalve bij Max
-De Williams van Albon liep enorm goed op het rechte stuk
-Perez kan Max nog steeds niet bijhouden.
-Haas had weer een complete off-race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Reverse grid sprint race elke zaterdag! Reverse grid sprint race elke zaterdag! Reverse grid sprint race elke zaterdag!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
pilskes schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:13:
Mijn samenvatting:

-Max weer briljant!!!
-Mijn mening over Lewis is niet veranderd...
-Ferrari was het behoorlijk kwijt
-Bandenslijtage was bijzonder hoog, behalve bij Max
-De Williams van Albon liep enorm goed op het rechte stuk
-Perez kan Max nog steeds niet bijhouden.
-Haas had weer een complete off-race
Itt GP van Oostenrijk. Van meeste bandenslijtage naar zo'n beetje de minste bandenslijtage. #Hoedan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MrOleo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:46:
Dus je hebt het even opgezocht, gezien dat Raikkonen 15 jaar geleden de laatste was die achter elkaar won en je post aangepast met "de laatste 15 jaar"?

:')
Nou context is vaak key. Tijdens één van de sessies zei men op de Nederlandse F1tvpro stream dat niemand meer in de recente tijd de race meermaals achter elkaar heeft gewonnen. En omdat er waarschijnlijk meerdere mensen zijn geweest die het hadden gewonnen moest de context erbij komen, hence de edit.

Bedankt voor het antwoord, dus ik mag aannemen dat Max sinds de Iceman de eerste is die Spa achter elkaar heeft gewonnen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
@MrOleo Mooi dat Hamilton na verder aandringen alsnog naar het medical center is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Brik schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

Itt GP van Oostenrijk. Van meeste bandenslijtage naar zo'n beetje de minste bandenslijtage. #Hoedan?
Omdat Spa niet Oostenrijk is. Ander asfalt, andere weersomstandigheden, andere layout, .... En daarnaast was Oostenrijk overduidelijk een off day. Door de sprint race en bijbehorende weekend opzet hadden ze een foute keuze gemaakt in de afstelling. Niet gemerkt in de enkele vrije training en dus niks meer tegen kunnen doen omdat ze het én niet wisten, én de rest onder parc ferme was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

Nou context is vaak key. Tijdens één van de sessies zei men op de Nederlandse F1tvpro stream dat niemand meer in de recente tijd de race meermaals achter elkaar heeft gewonnen. En omdat er waarschijnlijk meerdere mensen zijn geweest die het hadden gewonnen moest de context erbij komen, hence de edit.

Bedankt voor het antwoord, dus ik mag aannemen dat Max sinds de Iceman de eerste is die Spa achter elkaar heeft gewonnen?
Dat klopt. Laatste keer was Raikkonen in 2004, 2005 en 2006. Daarvoor was het Michael Schumacher 2 keer in 2001 en 2002.

Steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Max start volgende week vanuit de pitstraat, gewoon om te trollen? :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Iemand nog beelden van Per en Lec?
Na de pitsstop dat Per hem flink afstopte maar daarna weg reed?
(Leek op lek voor Lec door de actie)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HAM had langs het medical center moeten gaan, maar tegelijkertijd laat de organisatie hem wel een pleuriseind lopen om weer bij het paddock te komen. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hoevenpe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:31:
Max start volgende week vanuit de pitstraat, gewoon om te trollen? :)
Box op het paddock gaat pas open ná de formationlap .... "Ooh, waren jullie al zover" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toch ook wat geluk, hij kon tijdens de safetycar naar binnen, zijn achterstand zou anders veel groter zijn geweest?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

dreester schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:35:
HAM had langs het medical center moeten gaan, maar tegelijkertijd laat de organisatie hem wel een pleuriseind lopen om weer bij het paddock te komen. :?
Mss moest HAM even afkoelen en bedaren en heeft hij een ritje in 1e instantie afgeslagen om even alleen te zijn.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Toch ook wat geluk, hij kon tijdens de safetycar naar binnen, zijn achterstand zou anders veel groter zijn geweest?
Anderzijds reed natuurlijk iedereen "op" elkaar waardoor hij meteen laatste was. Nu was dat bij tweede ronde natuurlijk sowieso het geval geweest. Maar als je dit later in de race gebeurd terwijl je een comfortabele voorsprong hebt op achterliggers (als in: zeg 3, 4 auto's in pit window, maar er in totaal 10 achter je rijden) en dan een SC komt, en je als iedereen al bij elkaar is nog even naar binnen moet dan ga je ineens van zeg P10 naar P20.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MisteRMeesteR schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Mss moest HAM even afkoelen en bedaren en heeft hij een ritje in 1e instantie afgeslagen om even alleen te zijn.
Ik ben met de motor daar op Stavelot ooit hard afgestapt tijdens een race en heb dat 'tiefus-eind' toen ook terug moeten lopen... Daar wordt je niet vrolijk van en dan moeten ze je inderdaad niet direct aan je kop gaan zeuren als je weer terug op 't paddock aankomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MisteRMeesteR schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Nouja, in zoverre kan ik de opmerking van @dreester wel volgen. Zeker gezien lap 1 en de medical car dus sowieso op de baan was. Volgens mij krijgen die ook live door als er een sensor af gaat. Die hadden dan dus ook "per definitie" bij Hamilton moeten stoppen. Terwijl we op een gegeven moment een shot van Hamilton krijgen waar hij (een tijdje) doodleuk achter de auto staat.

En ook dat was een WTF moment. Wat staat hij daar wat achter de auto? Ten eerste stond hij daar "in the firing line", ten tweede heeft hij er eigenlijk al niks te zoeken, en ten derde kwam toen net het verkeer weer aan. Op dat moment wel onder SC condities, maar dat kan HAM zelf alleen gemerkt hebben van borden / TV beelden / ... en niet "omdat het hem verteld werd", immers zat hij niet meer in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

RobertMe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:46:
[...]

Nouja, in zoverre kan ik de opmerking van @dreester wel volgen. Zeker gezien lap 1 en de medical car dus sowieso op de baan was. Volgens mij krijgen die ook live door als er een sensor af gaat. Die hadden dan dus ook "per definitie" bij Hamilton moeten stoppen. Terwijl we op een gegeven moment een shot van Hamilton krijgen waar hij (een tijdje) doodleuk achter de auto staat.

En ook dat was een WTF moment. Wat staat hij daar wat achter de auto? Ten eerste stond hij daar "in the firing line", ten tweede heeft hij er eigenlijk al niks te zoeken, en ten derde kwam toen net het verkeer weer aan. Op dat moment wel onder SC condities, maar dat kan HAM zelf alleen gemerkt hebben van borden / TV beelden / ... en niet "omdat het hem verteld werd", immers zat hij niet meer in de auto.
Hij stond daar ook wel als een verzopen kat naast zijn wagen....

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Zit nog in L25 de race te kunnen, dus heb geen idee hoe het afloopt...maar wtf met ham? Wilden ze een aftiteling van een Western filmen? Die gast gaat eerst cinematicly achter z'n Mercedes staan, hopend dat camera's het oppikken.

Terwijl het zijn eigen schuld is dat hij er uit ligt en blij moet zijn dat Fernando er niet uit ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Illegal_Alien schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Hij stond daar ook wel als een verzopen kat naast zijn wagen....
Intussen maar eens de beelden erbij gepakt.

Hij is nog niet heel lang uit de auto als het veld langs komt. Dus uitgestapt, en nog geen 10 seconden later komt het veld al langs;
Op de camera achteruit is duidelijk te zien dat hij een meter of 20 verder dan een inham staat, en er, in ieder geval rechts, eerder geen was. Dus hij staat wel op de eerste logische plek;
Medical car rijdt full steam ahead door. Dus als er een sensor is afgegaan... WTF?!
"Brandweerman Vettel" => Waar is "Brandweerman Hamilton"? Ook hij heeft zelf staan blussen (alhoewel eerder koelen gok ik, dan echt blussen. Maar wel met een, ik gok, schuim blusser dus);

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

SomerenV

It's something!

wowly schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:23:
Ik vond het geen heel erg spannende race, maar wel een erg leuke om te zien. Max mooi naar voren toe, Hamilton die zichzelf (gelukkig niet de ander weer eens) eruit rijd, sainz die er toch weer wat van maakt, Perez die een goede 2e coureur blijkt te zijn, de AM’s weer eens lekker meedoen, Alonso die weer eens Alonso is, Russel die met die Mercedes gewoon Hamilton declasseert, Albon die wonderen verricht, Ocon die het gewoon heel goed doet. Nee er was meer dan genoeg te zien.
Mee eens dat het een vermakelijke race was, maar het stukje over Perez ben ik het niet mee eens. Kijkende naar wat Verstappen flikt met die wagen moet Perez zich schamen dat hij de pace bij lange na niet bij kan houden. Waar Verstappen als een raket iedereen de moeder reed kon Perez niets anders dan braaf Sainz volgen. Nou kan dat een strategie zijn geweest (pace matchen en zo wat druk uitoefenen en banden sparen) maar mijn gok is dat hij niet veel meer uit kon richten. Bottas was naast Hamilton ook een goede 2e rijder... tot het erop aan kwam en de druk toenam. Dan ging hij vaak finaal af :X Niet dat een Bottas of een Perez slecht zijn, maar ze hadden en hebben de pech naast de beste rijders op het veld te rijden dus dan worden de verschillen veel sneller duidelijk.

Perez heeft wat dat betreft de mazzel dat hij een bloedsnelle wagen onder z'n reet heeft én dat Ferrari nogal eens blundert. Als Ferrari er gewoon bij had gezeten qua pace en strategie dan was een podiumfinish al geen zekerheid meer voor 'm. Het is daarom ook jammer dat én Verstappen zo idioot snel is én Ferrari keer op keer laat zien hoe incompetent ze zijn. De spanning is er zo wel een beetje vanaf zeg maar :N

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Dat gevoel had ik al. Stomme pech.
Maar wat een fuck up voor snelste ronde. Waarom neem je het risico als je geen vrije stop hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:55:
[...]

Intussen maar eens de beelden erbij gepakt.

Hij is nog niet heel lang uit de auto als het veld langs komt. Dus uitgestapt, en nog geen 10 seconden later komt het veld al langs;
Op de camera achteruit is duidelijk te zien dat hij een meter of 20 verder dan een inham staat, en er, in ieder geval rechts, eerder geen was. Dus hij staat wel op de eerste logische plek;
Medical car rijdt full steam ahead door. Dus als er een sensor is afgegaan... WTF?!
"Brandweerman Vettel" => Waar is "Brandweerman Hamilton"? Ook hij heeft zelf staan blussen (alhoewel eerder koelen gok ik, dan echt blussen. Maar wel met een, ik gok, schuim blusser dus);
Wel fijn dat ie nog even door blijft rijden terwijl zijn koeling kapot was, dit was een nieuwe ICE en MGU-K dit weekend. Met een beetje pech heeft die ICE de geest gegeven met een halve ronde op de teller. :F
Maar kunnen ze wel weer oplappen hoop ik voor ze.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Tito129 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

Dat gevoel had ik al. Stomme pech.
Maar wat een fuck up voor snelste ronde. Waarom neem je het risico als je geen vrije stop hebt.
Het is en blijft Ferrari he :+ Niet geschoten is altijd mis. Wel geschoten waarschijnlijk ook :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:05
Ik vond het wel bijzonder dat Lecerc zo ver terug viel, hoe snel Russel bij hem weg reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Wat een overwinning zeg. Ik had 'm binnen een ronde of 4-5 wel P6 verwacht, maar dit ging wel erg hard. Oppermachtig. Ergens hoop ik dat het volgende week wat spannender wordt eigenlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvIDI2cQGfc7xS6VgYIrXgK4axg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMrnCZnPQma3ysxcFqGqZJYQ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Net ff teruggekeken, mooie race! VER nog paar keer winnen en het WDC is bijna niet meer te missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

The_Scarabial schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:44:
Net ff teruggekeken, mooie race! VER nog paar keer winnen en het WDC is bijna niet meer te missen.
Paar keer tweede worden is al genoeg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:30
SomerenV schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:07:
[...]
Kijkende naar wat Verstappen flikt met die wagen moet Perez zich schamen dat hij de pace bij lange na niet bij kan houden. Waar Verstappen als een raket iedereen de moeder reed kon Perez niets anders dan braaf Sainz volgen. Nou kan dat een strategie zijn geweest
Ten eerste had Max een gloednieuwe motor met toebehoren en Perez niet. Ten tweede krijgt hij niet meer punten als hij met minder seconden direct achter Max eindigt. En ten derde, ik denk dat het inderdaad strategie was om Perez achter Sainz te laten rijden, zodat hij van betekenis kon zijn als Ham, Rus of Leclerc dichterbij kwamen.
Dus niks om zich voor te schamen, gewoon goed zijn rol als tweede man uitgevoerd. Al eerder gezegd: echt onzin te verwachten dat de tweede man bij RBR van hetzelfde kaliber is als Max. Als zo iemand er zou zijn, zou die bij elk ander team als eerste man kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vuvuzela schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:50:
Hoe kan het dat Max dit seizoen de wdc weer gaat winnen.. wint hij vandaag uit een (normaal) kansloze positie..
Wat is er kansloos als je op zaterdag minstens 0.6s sneller bent dan de rest? Mijn rekenkunsten laten me in de steek maar bij 44 ronden is dat toch mooi 26 seconden "sneller" dan de rest. Natuurlijk zitten daar risico's aan vast maar jij en ik kunnen op de grid in minder dan 26 seconden lopen van plek 1 naar plek 14. Laat staan bij een gemiddelde snelheid van meer dan 200km/h (dat is goed anderhalve kilometer voorsprong dus).

En toevallig of niet; de snelste ronde van Max was uiteindelijk ook 0.6s sneller dan Leclerc die het nog probeerde aan het einde van de race (inclusief een kleine slipstream op Alo).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik zit vertraagd te kijken, maar jemig wat is Ferrari vandaag bizar bezig. Eerst de verkeerde banden bij Leclerc ("oepsie") en daarna de hele discussie met Leclerc over of hij misschien wil pitten, en of hij dan misschien mediums of hards wil. Nog nooit zo een onderdanige engineer gehoord.

Hamilton op Alonso was ook een oerdomme actie. Alonso heeft de keuze zichzelf in het grind te rijden of de confrontatie met Hamilton te zoeken. Geen verrassende uitkomst.Wel een nette reactie van Hamilton voor de camera bij Viaplay.

Verder had DRS lekker uit mogen blijven vandaag. Voldoende mooie inhaalacties zonder DRS gezien.

Inhaalacties, behalve achter Albon natuurlijk. Mooie tactiek om maar super low-downforce te rijden om niet ingehaald te worden op de snelle delen van het circuit.

En natuurlijk een masterclass van Verstappen. Jemig wat een dominantie. Wel benieuwd wat de wagen op Zandvoort gaat doen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
Dat heb ik nog niet vaak gezien dat HAM zo openlijk de schuld op zich neemt, netjes. Vond het wel wel jammer dat ie er uit lag overigens. Uiteindelijk zie ik het liefst gewoon de beste mensen racen en hij hoort daar gewoon bij, en Mercedes had best kansen hier.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Vuvuzela

My spire is forming

MAX3400 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:55:
[...]
Wat is er kansloos als je op zaterdag minstens 0.6s sneller bent dan de rest? Mijn rekenkunsten laten me in de steek maar bij 44 ronden is dat toch mooi 26 seconden "sneller" dan de rest. Natuurlijk zitten daar risico's aan vast maar jij en ik kunnen op de grid in minder dan 26 seconden lopen van plek 1 naar plek 14. Laat staan bij een gemiddelde snelheid van meer dan 200km/h (dat is goed anderhalve kilometer voorsprong dus).

En toevallig of niet; de snelste ronde van Max was uiteindelijk ook 0.6s sneller dan Leclerc die het nog probeerde aan het einde van de race (inclusief een kleine slipstream op Alo).
Ik bedoel natuurlijk niet dat Max vandaag kansloos was vanaf 14., in de trainingen en Q was al zichtbaar hoe goed RB/Max hier is. Maar 99/100 keer is iemand die op plek 14 start kansloos qua kans op de race win. Dus het blijft bijzonder ondanks dat het makkelijk leek te gaan

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
SomerenV schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:07:
[...]
Kijkende naar wat Verstappen flikt met die wagen moet Perez zich schamen dat hij de pace bij lange na niet bij kan houden.
Tja, zelfde gold voor Gasly en Albon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MrOleo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

Wel fijn dat ie nog even door blijft rijden terwijl zijn koeling kapot was, dit was een nieuwe ICE en MGU-K dit weekend. Met een beetje pech heeft die ICE de geest gegeven met een halve ronde op de teller. :F
Maar kunnen ze wel weer oplappen hoop ik voor ze.
Oplappen kan/mag niet. Of beter gezegd, kan wel, en mag ook wel. Maar als het zegel er af gaat dan telt het daarna als nieuwe motor en dus kost het een penalty (in dit geval).

Zie ook het succes seizoen 2017, waarbij Renault te weinig onderdelen het laten fabriceren en vervolgens met allemaal halve oude motoren kwam aanzetten. De beetjes die nog te gebruiken waren (maar eigenlijk ook al versleten) werden bij elkaar gegooid. Vervolgens kostte het een gridstraf, en 9/10 keer vielen ze diezelfde race weer uit. Dat Verstappen toen Mexico gewonnen heeft was echt een wonder. Van de 6 Renault aangedreven auto's haalde er welgeteld een de finish als ik mij niet vergis. Alhoewel volgens mij een van de twee Renaults met andere mechanische problemen. Beide Toro Rossos, Ricciardo, en de andere Renault, wel met een plof als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Toeval natuurlijk. Verstappen zette zijn tijd al vroeg aan die laatste stint. Dus wel nieuwe banden, maar ook een "volle" tank. Daar waar Leclerc zijn poging dus met een lege tank was.

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 28-08-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Snap niet goed dat zo’n tearoff al in de eerste ronde eraf moet?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
ZeRoC00L schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Als je water/olie van Hamilton over je heen gesproeid krijgt en daarna door rotzooi van iedereen die buiten de baan beland was heem moet rijden zie je niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 23:06
[...]

De touch van HAM en ALO, met het terugvallen van HAM door het veld heeft ie zo'n beetje alle vloeistof uit die kar over de baan gesproeid.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Op F1TV zeiden ze juist dat de meeste in de eerste ronde verbruikt worden. Ik gok een combinatie van: nog een vuile baan, allemaal rotzooi dat van de andere auto's af komt (rubber van de banden, wellicht wat olie en zo), etc etc. Het is net gek dat als ze helemaal in clean air rijden en de tearoff vies raakt.

Alonso kon er in ieder geval wel eentje gebruiken / er af halen na zijn incidentje met Hamilton. Want daar kwam toch vanalles uit de auto onderweg naar Bruxelles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:09
Doet mij denken aan de Banana Peel van Mario Kart. Goede oude tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

De ironie dat juist VER z'n tearoff bij LEC in z'n breakduct komt.....
Al zou je het express willen doen krijg je het niet niet voor elkaar....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Toke_gt schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:55:
[...]

Ten eerste had Max een gloednieuwe motor met toebehoren en Perez niet. Ten tweede krijgt hij niet meer punten als hij met minder seconden direct achter Max eindigt. En ten derde, ik denk dat het inderdaad strategie was om Perez achter Sainz te laten rijden, zodat hij van betekenis kon zijn als Ham, Rus of Leclerc dichterbij kwamen.
Dus niks om zich voor te schamen, gewoon goed zijn rol als tweede man uitgevoerd. Al eerder gezegd: echt onzin te verwachten dat de tweede man bij RBR van hetzelfde kaliber is als Max. Als zo iemand er zou zijn, zou die bij elk ander team als eerste man kunnen rijden.
Zelfs zonder gloednieuwe motor voor Max komt Perez er vaak niet echt aan te pas :+ En het klopt ook wel dat hij niet binnen X seconde na Max hoeft te finishen. Tweede is tweede, of je er nou 5 seconden achter zit, of 25. Het probleem is dat de pace van Perez dermate veel langzamer is dan Max dat de wagens van Ferrari en zelfs misschien Mercedes een bedreiging kunnen vormen, en dat zou absoluut niet het geval moeten zijn. Het is niet voor niets dat ie in de post-race reacties het volgende zegt:

"Yeah, you know, I'm aware of the gap to Max, so... something we have to understand as a team, to make sure we are able to come back stronger for Zandvoort."

Dat Max van een andere orde is kan Perez weinig aan doen, maar hij gat is meer dan eens gewoon veel te groot waardoor de hete adem van een Ferrari al snel een dingetje kan worden.
stekkiekiller schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:19:
[...]

Tja, zelfde gold voor Gasly en Albon.
Da's de pest van een wereldcoureur hebben in je team. Dan heb je nóg een wereldcoureur nodig om dat een beetje te kunnen matchen en wingman te spelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:41:
De ironie dat juist VER z'n tearoff bij LEC in z'n breakduct komt.....
Al zou je het express willen doen krijg je het niet niet voor elkaar....
Het kon natuurlijk ook een andere zijn, er reden aardig wat coureurs achter Hamilton en voor Leclerc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
RobertMe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:22:
[...]

Oplappen kan/mag niet. Of beter gezegd, kan wel, en mag ook wel. Maar als het zegel er af gaat dan telt het daarna als nieuwe motor en dus kost het een penalty (in dit geval).

Zie ook het succes seizoen 2017, waarbij Renault te weinig onderdelen het laten fabriceren en vervolgens met allemaal halve oude motoren kwam aanzetten. De beetjes die nog te gebruiken waren (maar eigenlijk ook al versleten) werden bij elkaar gegooid. Vervolgens kostte het een gridstraf, en 9/10 keer vielen ze diezelfde race weer uit. Dat Verstappen toen Mexico gewonnen heeft was echt een wonder. Van de 6 Renault aangedreven auto's haalde er welgeteld een de finish als ik mij niet vergis. Alhoewel volgens mij een van de twee Renaults met andere mechanische problemen. Beide Toro Rossos, Ricciardo, en de andere Renault, wel met een plof als ik me niet vergis.
Met oplappen bedoel ik:
Technical regulations: 5.23 Replacing power unit parts
Refer to the table in Appendix 3 of these regulations.
The parts listed as “EXC” in the table referred to above may be changed without incurring a penalty under Article 28.3 of the Sporting Regulations. If changing any of these parts involves breaking a seal this may be done but must be carried out under FIA supervision. Any parts changed may only be replaced by parts homologated in accordance with Appendix 4 of these Regulations.

erutangiS

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Uit de race analyse van AMuS. Verstappen reed in ronde 32 de snelste raceronde op medium banden. Leclerc probeerde het in de laaste ronde op soft banden. Had 30 kilogramm minder brandstof, DRS en slipstream (Alonso) en kwam uiteindelijk nog 6 tienden tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
Chocoball schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:50:
Uit de race analyse van AMuS. Verstappen reed in ronde 32 de snelste raceronde op medium banden. Leclerc probeerde het in de laaste ronde op soft banden. Had 30 kilogramm minder brandstof, DRS en slipstream (Alonso) en kwam uiteindelijk nog 6 tienden tekort.
En werd geblokt door Alonso (met 30 kg meer brandstof? Hoe dan?) en zat er een halve ronde achter vast. Domme "analyse" wat mij betreft dan.

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 28-08-2022 23:03 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25
Mooi ook om te horen van JP dat hij rustig aan kon doen en dat Max aangaf dat hij al 5 rondes rustig aan deed :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:56
[...]

Dan loop je wel heel hard, want de afstand tussen grid posities is 8m (P1 tot P14 is daarmee 104m), dat in 26s afleggen is ruim 14 km/h.

Maar Verstappen heeft deze race sowieso een bizar hoog tempo aangehouden, binnen de kortste keren reed hij alweer vooraan mee, en daarna kon hij op oude banden nog steeds een hoog tempo aanhouden terwijl iedereen moeite had om de banden werkend te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:39
powerboat schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:00:
Mooi ook om te horen van JP dat hij rustig aan kon doen en dat Max aangaf dat hij al 5 rondes rustig aan deed :z
Dat was lap 43, in Lap 44 maakte hij gebruik van slipstream om op de straight langs Alonso te komen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:50:
Wat ik er van begrepen heb, maar misschien was dat een ander AMuS artikel, de Ferrari en Mercedes hebben hun auto hoger moeten afstellen. Niet vanwege de TD, maar vanwege de baan. O.a. Eau Rouge vraagt bij deze auto’s om een andere afstelling qua demping. Daar hadden zij dus last van.

RB kon met de normale afstellingen rijden. Daarom was het verschil zo groot. Het was dus track specific. Vandaar dat Ferrari verwacht er in Zandvoort wel gewoon bij te zitten.

Update. Dit artikel: https://www.auto-motor-un...lgien-2022-bodenfreiheit/

[ Voor 6% gewijzigd door BlauweFles op 28-08-2022 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
sig69 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

En werd geblokt door Alonso (met 30 kg meer brandstof? Hoe dan?) en zat er een halve ronde achter vast. Domme "analyse" wat mij betreft dan.
Kun je ook precies aangeven waar Leclerc geblokkeerd werd door Alonso in de laatste ronde?
De 30 kilogram brandstofverschil is tussen Verstappen (ronde 32) en Leclerc in ronde 44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
BlauweFles schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:09:
[...]

Wat ik er van begrepen heb, maar misschien was dat een ander AMuS artikel, de Ferrari en Mercedes hebben hun auto hoger moeten afstellen. Niet vanwege de TD, maar vanwege de baan. O.a. Eau Rouge vraagt bij deze auto’s om een andere afstelling qua demping. Daar hadden zij dus last van.

RB kon met de normale afstellingen rijden. Daarom was het verschil zo groot. Het was dus track specific. Vandaar dat Ferrari verwacht er in Zandvoort wel gewoon bij te zitten.
Klopt alle teams moesten 5-6 mm omhoog vanwege de compressie in Eau Rouge en en hobbels in de Stavelot bochten daar had de TD niks van doen. Door de hobbels in de bochten 14 en 15 konden Ferari en Mercedes onvoldoende aerodynamische downforce genereren die ze gewend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ach ja natuurlijk, ik zit verkeerd. Had een hele andere situatie in m'n hoofd 8)7

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Leclerc was zijn motivatie een beetje kwijt voor de snelste ronde toen hij paar bochten na zijn pitstop ingehaald werd door Alonso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:37
In het verleden is al eens discussie geweest bij de FIA over een verbod voor Tear-offs (Monaco 2016), precies vanwege deze problemen. Het verbaasd me dat er nog steeds geen oplossing is na zoveel jaren. Ook dat de teams totaal geen moeite hebben genomen om er iets beters voor te ontwikkelen, gelukkig voelde Leclerc zich verantwoordelijk en ruimde het netjes op ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
sig69 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:16:
Ach ja natuurlijk, ik zit verkeerd. Had een hele andere situatie in m'n hoofd 8)7
Gelukkig maar. Als ik het onduidelijk heb opgeschreven mag je het ook zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ingelogd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:19:
[...]

In het verleden is al eens discussie geweest bij de FIA over een verbod voor Tear-offs (Monaco 2016), precies vanwege deze problemen.
Volgens mij niet vanwegen de problemen maar vanwege het milieu aspect?
Het verbaasd me dat er nog steeds geen oplossing is na zoveel jaren.
Toentertijd is er ook gesproken over een soort dashboardkastje waarin ze ze moesten opbergen en dat mocht dan alleen in de pitstraat. Dan had vandaag dus iedereen een verplicht rondje door de pits kunnen maken om de tearoff er af te halen.
Ook dat de teams totaal geen moeite hebben genomen om er iets beters voor te ontwikkelen
Ik denk niet dat dat echt aan de teams is, maar bij de helm fabrikant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
RobertMe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:30:
[...]

Volgens mij niet vanwegen de problemen maar vanwege het milieu aspect?
Er gaan een paar miljoen plastic glazen doorheen op zo'n weekend, laten we ons vooral milieu bewust opstellen met de tearoffs d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net dit filmpje tegen op YouTube waar in beweerd wordt, dat het niet Max zijn tear off was, maar die van Stroll..

YouTube: Charles Leclerc's problem with a tear-off stuck in the right front b...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Klopt het dat Max en PER geen last meer hebben van porpoising en daardoor ook veel sneller kunnen zijn. Zoals nu blijkt
Want ik neem aan dat het vast wel afremt of zit ik mis.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De uitvalbeurt van Hamilton is puur op PU basis en niet op chassis basis. Dus de invloed op de budgetcap zal voor Mercedes dan wel meevallen? In Oostenrijk waren de crashes van Russel en Hamilton goed voor 1,1 miljoen aldus Toto. Hoeveel zou de crash hebben gekost? Ik schat een kleine 200k?

Beschadigde vloer is pak em beet 70k en dan mogelijk nog de bak / motor.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2022 23:52 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-i6DfsiIjcwMkRTd6TC8rgpm6FU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8t9QxvqU3VABBLcvAs3r4vS.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
Mel33 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:48:
Klopt het dat Max en PER geen last meer hebben van porpoising en daardoor ook veel sneller kunnen zijn. Zoals nu blijkt
Ik weet niet of dat klopt, maar toen max saintz inhaalde had je een mooi shot van voren. De Ferrari stuiterde en de Red Bull deed niks.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:48:
Sainz moest bepaalde bochten mijden waar bulten in zaten. Zeker nu de FIA de verticale acceleratie meet. Dus dat kan nog een dingetje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56
Toto Wolff gelooft er ook niet meer in:

Mercedes-chef Wolff: 'Seizoen is beslist, gat met Verstappen is enorm' - Mercedes-chef Wolff: 'Seizoen is beslist, gat met Verstappen is enorm'

Deze was volgens mij nog niet gepost.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aDDpLbw_460swp.webp
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord