Toen was de race toch ook al afgelopen voor Hamilton? Maar je hebt gelijk, hij is al tijdens de race gepost, geeft ook wel aan dat de stewards het rustig hadden als ze dit hamerstuk even af kunnen hameren.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:18:
[...]
Het is letterlijk een volledig uur eerder gepost.
Sainz maar 15 punten achter LEC. Had ik niet verwacht eigenlijk.
Mag dit hier?
In de post race show wel refereren naar Audi en Porsche, maar niet de F1-Bid behandelen van Andretti. Poeh.Ik vraag me toch écht af wat er achter de schermen gebeurd, of is gebeurd, waarom men zo ongelofelijk negatief is tegenover Andretti.
In de post race show wel refereren naar Audi en Porsche, maar niet de F1-Bid behandelen van Andretti. Poeh.Ik vraag me toch écht af wat er achter de schermen gebeurd, of is gebeurd, waarom men zo ongelofelijk negatief is tegenover Andretti.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Wat mij betreft is het gewoon belachelijk dat de teams daar wat over te zeggen hebben.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:21:
Mag dit hier?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Hamilton gewoon 6e in het klassement, wie had dat gedacht vorig jaar….
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dat is alleen maar goed nieuws. Op welk paard gaat men nu wedden? Carlos had wat issues aan het begin maar nu is hij de leading man tov Charles welke toch gebroken voor de dag komt imo.Emgeebee schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:21:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Audi en Porsche zijn een automerk en Andretti een veredelde hobbyist? Wat ze dus als een soort van zwarte schaap zien volgens mij.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:21:
Mag dit hier?
[ Voor 6% gewijzigd door Gekkenhuis op 28-08-2022 17:27 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Ferrari kennende gaan ze geen keuze maken, of als ze Sainz kiezen eindigt Sainz de race daarop in de grindbak en ligt het allemaal weer anders.Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:25:
[...]
Dat is alleen maar goed nieuws. Op welk paard gaat men nu wedden? Carlos had wat issues aan het begin maar nu is hij de leading man tov Charles welke toch gebroken voor de dag komt imo.
Net als vorig jaar. Leclerc meer pieken en dalen. Sainz gewoon een stoomtrein. Beetje langzaam op gang maar rijdt gewoon zijn tempo door.Emgeebee schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:21:
[...]
Hier de volledige lijst met coureurs die een of meerdere Grand Chelem heeft behaald.DarkSide schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:03:
[...]
A Grand Chelem (preferred term) or Grand Slam (alternative term) is scored in motor racing if a driver scores pole position in qualifying, the fastest lap in the race and then winning while leading every lap of the race in the same weekend
bron wiki?
https://www.def1nerd.nl/2022/02/03/grand-chelem/
"When you grow up your heart dies"
Nou, nou. Afgezien van Porsche heeft Audi nul binding met F1. Andretti heeft 1 wereldkampioen geleverd en heeft een rijkere autosporthistorie in de open wheel dan Audi en Porsche samen.Gekkenhuis schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:26:
[...]
Audi en Porsche zijn een automerk en Andretti een veredelde hobbyist? Wat ze dus als een soort van zwarte schaap zien volgens mij.
Ik gun Mario Andrettti toch écht wel wat (véél!!) meer credit dan datGekkenhuis schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:26:
[...]
Audi en Porsche zijn een automerk en Andretti een veredelde hobbyist? Wat ze dus als een soort van zwarte schaap zien volgens mij.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben maar het is wel de realiteit van wat ik gelezen/gezien heb.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:27:
[...]
Nou, nou. Afgezien van Porsche heeft Audi nul binding met F1. Andretti heeft 1 wereldkampioen geleverd en heeft een rijkere autosporthistorie in de open wheel dan Audi en Porsche samen.
Absoluut.Will_M schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:28:
[...]
Ik gun Mario Andrettti toch écht wel wat (véél) meer credit dan dat
Misschien dat ze Andretti toch een beetje als een 2e rangs iemand zien? Maar goed dat was/is Gene Haas ook.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:27:
[...]
Nou, nou. Afgezien van Porsche heeft Audi nul binding met F1. Andretti heeft 1 wereldkampioen geleverd en heeft een rijkere autosporthistorie in de open wheel dan Audi en Porsche samen.
Heb sowieso weinig met elitaire mensen, dus zou het wel tof vinden als Andretti zou instappen. Maar denk niet dat hij het gaat doen.
Eddie Jordan, Flavio Briatore, Frank Williams, Bruce McLaren waren allemaal hobbyisten. Je moet mensen niet uit de race houden als ze hobbyist zijn, je moet ze uit de race houden als de de 107% niet halen, zoals al decennia gebeurt.Gekkenhuis schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:26:
[...]
Als Andretti een auto op het veld zet die binnen de 107% kwalificeert, hoort hij daar gewoon.
De reden dat de andere teams hem er niet bij willen is omdat de pot met geld dan over 11 ipv 10 teams verdeeld moeten worden.
Porsche en Audi starten geen team, die komen alleen maar geld naar de sport toe brengen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Arme Leclerc, hij vond het geen goed plan om te riskeren voor de fastest lap te gaan. Vervolgens proberen ze het toch en verliest hij 2 punten. Die zal weer blij zijn.
erutangiS
Ferrari: pit for fastest lap? Question.
Legreg: ok.
Does lap.
Legreg: Was I fastest? Question.
Ferrari: copy, fastest in pits.
Does lap.
Zelfs met tow + drs een 0,5s langzamer dan Verstappen op de Mediums... echt bizar hoe snel de RB18 is.MrOleo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:32:
Arme Leclerc, hij vond het geen goed plan om te riskeren voor de fastest lap te gaan. Vervolgens proberen ze het toch en verliest hij 2 punten. Die zal weer blij zijn.
Ja, de focus op fabrikanten is pervers. En dat met de historie dat ze weggaan wanneer het ze uitkomt en de 'hobbyisten' door gaan tot het gaatje.ArcticWolf schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:31:
[...]
Misschien dat ze Andretti toch een beetje als een 2e rangs iemand zien? Maar goed dat was/is Gene Haas ook.
Heb sowieso weinig met elitaire mensen, dus zou het wel tof vinden als Andretti zou instappen. Maar denk niet dat hij het gaat doen.
Gene Haas heb ik nooit begrepen. Hij is er letterlijk om zijn eigen troep te verkopen. Andretti heeft gigantisch veel mer historie en passie dan een Haas. Die is er nauwelijks eens op locatie aanwezig.
Tweaker Divak is under investigation for not following the topic rukes:Divak schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:33:
Ferrari: pit for fastest lap? Question.
Does lap.
Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
Geruchten gaan dat ze Sauber in delen gaan overnemen. Dus misschien in 2026 (of zelfs eerder) een Audi fabrieksteam. Ik zie dat wel zitten. Als ze de F1 maar niet als DTM gaan behandelen...JackBol schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:31:
[...]
Eddie Jordan, Flavio Briatore, Frank Williams, Bruce McLaren waren allemaal hobbyisten. Je moet mensen niet uit de race houden als ze hobbyist zijn, je moet ze uit de race houden als de de 107% niet halen, zoals al decennia gebeurt.
Als Andretti een auto op het veld zet die binnen de 107% kwalificeert, hoort hij daar gewoon.
De reden dat de andere teams hem er niet bij willen is omdat de pot met geld dan over 11 ipv 10 teams verdeeld moeten worden.
Porsche en Audi starten geen team, die komen alleen maar geld naar de sport toe brengen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Gene Haas was het 1e jaar nagenoeg iedere race aanwezig maar laat nu alles over aan Steiner. De Mercedes CEO Dieter Zetsche is er ook niet elke race bij toch? (denk dat hij vanaf nu sowieso niet meer aanwezig issiggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:34:
[...]
Ja, de focus op fabrikanten is pervers. En dat met de historie dat ze weggaan wanneer het ze uitkomt en de 'hobbyisten' door gaan tot het gaatje.
Gene Haas heb ik nooit begrepen. Hij is er letterlijk om zijn eigen troep te verkopen. Andretti heeft gigantisch veel mer historie en passie dan een Haas. Die is er nauwelijks eens op locatie aanwezig.
Na 2023 in delen van 25% tot 75%, de huidige eigenaar houdt 25% over.AtlAntA schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Geruchten gaan dat ze Sauber in delen gaan overnemen. Dus misschien in 2026 (of zelfs eerder) een Audi fabrieksteam. Ik zie dat wel zitten. Als ze de F1 maar niet als DTM gaan behandelen...
Opzich logisch. Je gaat toch niet meer winnen, enige wat je nog kan proberen is een extra punt voor FL.MrOleo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:32:
Maar ik snap niet dat hij daar te hard reed? Ze hebben toch speciale presets op het stuur zitten voor pit limits enzo? Waar gaat het dan mis precies? Is daar een filmpje van dat hij te hard reed?
[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 28-08-2022 17:38 ]
Jaaaaa okay. Maar toch. Iets met je eigen naam en ceo zijn is toch net ff wat anders. Het geeft gewoon een indruk dat ie niet echt geinteresseerd is. Zodra hij een bod krijgt is dat team weg. Zal me niks verbazen als Andretti die route wordt geadviseerd.ArcticWolf schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:36:
[...]
Gene Haas was het 1e jaar nagenoeg iedere race aanwezig maar laat nu alles over aan Steiner. De Mercedes CEO Dieter Zetsche is er ook niet elke race bij toch? (denk dat hij vanaf nu sowieso niet meer aanwezig is)
Gelukkig is Max helemaal niet zo dominant….. aldus Toto.
De nieuwe regels hebben ook RB en Fer op achterstand gezet ten opzichte van Mercedes….. aldus Russel.
De nieuwe regels hebben ook RB en Fer op achterstand gezet ten opzichte van Mercedes….. aldus Russel.
In welk universum is dit?D.deJong schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:38:
Gelukkig is Max helemaal niet zo dominant….. aldus Toto.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Hij reed 81 ipv 80. Waarschijnlijk een milliseconde te laat geremd en iets te veel snelheid over de lijn waar de 80 km zone begint.Silent Thunder schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:38:
[...]
Opzich logisch. Je gaat toch niet meer winnen, enige wat je nog kan proberen is een extra punt voor FL.
Maar ik snap niet dat hij daar te hard reed? Ze hebben toch speciale presets op het stuur zitten voor pit limits enzo? Waar gaat het dan mis precies? Is daar een filmpje van dat hij te hard reed?
erutangiS
Thanks.Chocoball schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:37:
[...]
Na 2023 in delen van 25% tot 75%, de huidige eigenaar houdt 25% over.
Zou eerlijk gezegd liever een 11e team erbij zien dan weer een overname/naamsverandering/title sponsor of whatever.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Is Max nu de eerste die Spa twee keer achter elkaar heeft gewonnen de laatste 15 jaar?
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 28-08-2022 17:42 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Jij volgt het nieuws niet in aanloop naar het afgelopen weekend?
Aha, ik dacht dat dit post race opmerkingen waren.D.deJong schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:41:
[...]
Jij volgt het nieuws niet in aanloop naar het afgelopen weekend?
Jim Clark 4x achter elkaar.Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:41:
Is Max nu de eerste die Spa twee keer achter elkaar heeft gewonnen?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Misschien de eerste die 't varend en rijdend achter elkaar heeft gewonnen.Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:41:
Is Max nu de eerste die Spa twee keer achter elkaar heeft gewonnen de laatste 15 jaar?
https://nl.wikipedia.org/...n_Belgi%C3%AB?wprov=sfti1Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:41:
Nope. Kimi en Schumi 3 x op rij. Clark en Senna zelfs 4 x. Dus hij is op weg
Dus je hebt het even opgezocht, gezien dat Raikkonen 15 jaar geleden de laatste was die achter elkaar won en je post aangepast met "de laatste 15 jaar"?Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:41:
erutangiS
MrOleo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:46:
[...]
Dus je hebt het even opgezocht, gezien dat Raikkonen 15 jaar geleden de laatste was die achter elkaar won en je post aangepast met "de laatste 15 jaar"?
:strip_exif()/f/image/mfwm0qrwwnNgzQtfHWH0HCqz.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat vind ik altijd van die gezochte records...MrOleo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:46:
[...]
Dus je hebt het even opgezocht, gezien dat Raikkonen 15 jaar geleden de laatste was die achter elkaar won en je post aangepast met "de laatste 15 jaar"?
Verstappen is de eerste die Spa wint sinds de laatste verregende race met halve punten!
[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 28-08-2022 17:50 ]
rare move om je post aan te passen..Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:41:
''De laatste xx-jaar'' is sowieso geen record.
Record is in mijn optiek altijd ''out of all time''
Oef, dat is wel lullig ja...MrOleo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:40:
[...]
Hij reed 81 ipv 80. Waarschijnlijk een milliseconde te laat geremd en iets te veel snelheid over de lijn waar de 80 km zone begint.
Op Viaplay was hij iets minder genuanceerd dan bij Sky.....JB schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:18:
[...]
Zojuist bij Sky vlakte ie wat af icm dat ie blij was dat HAM schuld op zich had genomen.
FL moment kwam ook even voorbij. Begint ie te lachen icm “Mja FER…”
Sky is natuurlijk Hamilton z'n grootste fanclub...... Dat weet Alonso ook wel
Cogitationis poenam nemo patitur
Begrijp uit een race analyse dat het strategieteam van Red Bull een podiumplek voorzag maar dat Verstappen zich niet aan dat simulatieplan heeft gehouden door langer op de soft banden te rijden en na 12 ronden de leiding te pakken.
Dat is niet lullig, dat is dom. Beetje het niveau van Ferrari.. Wéér foutjes van Leclerc. Iedereen hamert er wel op los op Ferrari, maar dit is wéér een fout van Leclerc. Tsja. Ze hebben elkaar gevonden zeg ik dan maar.
Ik schat in dat ze hem daar nu een flink straf voor gaan geven, denk je ook niet?Chocoball schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:52:
Begrijp uit een race analyse dat het strategieteam van Red Bull een podiumplek voorzag maar dat Verstappen zich niet aan dat simulatieplan heeft gehouden door langer op de soft banden te rijden en na 12 ronden de leiding te pakken.
Ik ga het gewoon zeggen.
Leuk dat Verstappen eens echt compleet dominant was door vanaf P14 te winnen, maar wat was het saai...
Deze race was na iets van 10 ronden al beslist, waarvan nota bene een paar ook nog eens onder SC waren. Het was zo overduidelijk hoeveel sneller Verstappen was. Ik zat de radio te beluisteren en op een gegeven moment gaf Verstappen zijn engineer het op om Max wat rustig aan te laten doen en vermelde hij alleen maar hoeveel sneller zijn rondetijden waren. De race kwam af en toe nog even tot leven met wat actie op de baan of Ferrari die weer eens iets onbegrijpelijks deden, maar dat was het ook.
Inmiddels zit Verstappen ook op 29 overwinningen. Mansell zit op 31 en Alonso op 32. Verder heeft max 9 van de 14 races gewonnen en het record voor meeste overwinningen is 13. Als dit zo doorgaat, dan gaat dat record eraan en komt Max ook boven Alonso qua overwinningen.
Leuk dat Verstappen eens echt compleet dominant was door vanaf P14 te winnen, maar wat was het saai...
Deze race was na iets van 10 ronden al beslist, waarvan nota bene een paar ook nog eens onder SC waren. Het was zo overduidelijk hoeveel sneller Verstappen was. Ik zat de radio te beluisteren en op een gegeven moment gaf Verstappen zijn engineer het op om Max wat rustig aan te laten doen en vermelde hij alleen maar hoeveel sneller zijn rondetijden waren. De race kwam af en toe nog even tot leven met wat actie op de baan of Ferrari die weer eens iets onbegrijpelijks deden, maar dat was het ook.
Inmiddels zit Verstappen ook op 29 overwinningen. Mansell zit op 31 en Alonso op 32. Verder heeft max 9 van de 14 races gewonnen en het record voor meeste overwinningen is 13. Als dit zo doorgaat, dan gaat dat record eraan en komt Max ook boven Alonso qua overwinningen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In dat geval.Silent Thunder schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:51:
''De laatste xx-jaar'' is sowieso geen record.
Nog 2 races winnen en Max heeft er evenveel gewonnen als Mansell.
Nog 3 races en Max zit naast Alonso.
Ik weet dat er meer races per seizoen zijn..al het gaat zo wel hard.
Damn Daniël WW2 was mij voor
[ Voor 4% gewijzigd door Kadett op 28-08-2022 17:55 ]
Gevalletje van elkaar versterken, 1 + 1 = 3...siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:52:
[...]
Dat is niet lullig, dat is dom. Beetje het niveau van Ferrari.. Wéér foutjes van Leclerc. Iedereen hamert er wel op los op Ferrari, maar dit is wéér een fout van Leclerc. Tsja. Ze hebben elkaar gevonden zeg ik dan maar.
En tussen 2014 en 2020 was het anders? En dan nagenoeg elke race voor de winst dan?DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
Ik ga het gewoon zeggen.
Laat Max lekker wat overwinningen aan elkaar rijgen zoals Lewis dat gratis voor elkaar kreeg.
Het ligt iets anders... De taartpunt met vergoedingen vanuit de FIA voor de teams (prijzengeld, maar ook TV gelden e.d. zijn nu onder de huidige teams verdeeld. Komt er nu een nieuw team bij, dan moeten alle andere teams inleveren. Daar zijn ze niet heel blij mee.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:34:
[...]
Ja, de focus op fabrikanten is pervers. En dat met de historie dat ze weggaan wanneer het ze uitkomt en de 'hobbyisten' door gaan tot het gaatje.
Daarom kopen Porsche en Audi zich ook gewoon in bij bestaande teams, had Andretti dit gedaan was er niets aan de hand geweest.... Het draait zoals zo vaak om geld
Ik vind Spa sowieso totaal overratedDaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
Ik ga het gewoon zeggen.
Als de boel eenmaal op stoom is, gebeurt er niet zoveel.
Dus hij is de enige met 2xpjlgt schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:45:
[...]
https://nl.wikipedia.org/...n_Belgi%C3%AB?wprov=sfti1
Nope. Kimi en Schumi 3 x op rij. Clark en Senna zelfs 4 x. Dus hij is op weg
Voor de rest gebeurde er toch wel aardig wat op de baan. Alleen Albon had een treintje achter zich, voor de rest toch wel aardig wat (mooie) inhaalacties gezien.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
Ik ga het gewoon zeggen.
Wat heeft 2014-2020 ermee te maken dat deze race saai was? Ben het eens met Daniel dat het na een stuk of 15 laps wel gedaan was en dus saai.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:55:
[...]
En tussen 2014 en 2020 was het anders? En dan nagenoeg elke race voor de winst dan?
Laat Max lekker wat overwinningen aan elkaar rijgen zoals Lewis dat gratis voor elkaar kreeg.
PSN: Sluuz
Ik vind een race die Max weet te winnen is leuker dan één die een Mercedes weet te winnenPWM schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:56:
[...]
Ik vind Spa sowieso totaal overratedHet zijn de mooiste plaatjes van het jaar, dat zeker. Maar een race op Spa is leuk door 2 dingen: Regen en/of een hoop schade in bocht 1 bij de start.
Van een andere planeet!
Zou hij trots (mogen) zijn dat hij nu pas tweede staat met zo'n auto en op zo'n afstand van zijn teamgenootArthurMorgan schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:23:
[...]
Hij staat na vandaag tweede in het kampioenschap....
Als je op zo'n manier om je oren gereden wordt met dezelfde auto, oef.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Te voet naar Zandvoort. Haalt ie onderweg Hamilton ook nog even in die al begonnen was.Bullet NL schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
[...]
Ik schat in dat ze hem daar nu een flink straf voor gaan geven, denk je ook niet?
Kijk je dan echt alleen maar naar Max?Sluuz schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:57:
[...]
Wat heeft 2014-2020 ermee te maken dat deze race saai was? Ben het eens met Daniel dat het na een stuk of 15 laps wel gedaan was en dus saai.
Ten tijden van de suprematie van Schumacher, Vettel en Hamilton keek ik ook al en ja het was saai dat steeds dezelfde won maar er gebeurde zat andere leuke dingen op de baan.
Net als vandaag. Ik heb heel mooie acties gezien en dus ook genoten van de race.
Ik ben een Sainz fan (naast een Max fan natuurlijk), en precies om deze reden.Chevy454 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:25:
[...]
Dat is alleen maar goed nieuws. Op welk paard gaat men nu wedden? Carlos had wat issues aan het begin maar nu is hij de leading man tov Charles welke toch gebroken voor de dag komt imo.
Ik vind het altijd mooi als een coureur zich gedurende het seizoen sportief gezien kan verbeteren, ook als het tegen zit. Ik vond dat hij zich vorig jaar ook halverwege het seizoen verbeterde, of althans constanter ging presteren. Dat lijkt nu ook een beetje te gaan gebeuren (hoop ik)
"man is not truly one, but truly two,"
Geen spannende gevechten tussen titel-concurrenten?DoeEensGek schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:00:
Saai? Saaai? Hoe dan?
Het is toch al duidelijk dat Max en RB straks respectievelijk winnaar en constructor-winnaar worden?
Vorig jaar was het tot de laatste race nog spannend wie driver winnaar zou worden
Spa is toch echt wel een circuit waar veel ingehaald wordt hoor.PWM schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:56:
[...]
Ik vind Spa sowieso totaal overratedHet zijn de mooiste plaatjes van het jaar, dat zeker. Maar een race op Spa is leuk door 2 dingen: Regen en/of een hoop schade in bocht 1 bij de start.
En het is een mooi variërend circuit met veel hoogteverschillen.
En geen crashes bij bocht 1 geloof ik dit jaar
Het is mijn favoriete circuit, samen met Baku denk ik.
Zandvoort is ook leuk, met die kombochten nu.
Dat is wel redelijk uniek de afgelopen 10 jaar. En als alleen daar naar gekeken wordt ..... tsja.Silent Thunder schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:04:
[...]
Geen spannende gevechten tussen titel-concurrenten?
Het is toch al duidelijk dat Max en RB straks respectievelijk winnaar en constructor-winnaar worden?
Vorig jaar was het tot de laatste race nog spannend wie driver winnaar zou worden
Ik kan het (nog) goed zien na jaren dominantie MER.Silent Thunder schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:04:
[...]

Mijn boefje is liev!
2x een dubbele inhaalactie van OCO vond ik bijvoorbeeld erg leuk om te zien, heb best genoten van deze droge Spa.stekkiekiller schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:57:
[...]
Dus hij is de enige met 2x![]()
[...]
Voor de rest gebeurde er toch wel aardig wat op de baan. Alleen Albon had een treintje achter zich, voor de rest toch wel aardig wat (mooie) inhaalacties gezien.
Vanaf 1995pjlgt schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:04:
[...]
Als je Ascari, Fangio, Lauda en Hill niet meetelt dan wel
Die Ocon had veel gewaagde acties vandaag. Die reed een van zijn beste races.PalingDrone schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:09:
[...]
2x een dubbele inhaalactie van OCO vond ik bijvoorbeeld erg leuk om te zien, heb best genoten van deze droge Spa.
Dat was wel buitencategorie natuurlijkPalingDrone schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:09:
[...]
2x een dubbele inhaalactie van OCO vond ik bijvoorbeeld erg leuk om te zien, heb best genoten van deze droge Spa.
Maar Hongarije vond ik persoonlijk veel interessanter op het middenveld dan vandaag. Je kan niet alles hebben natuurlijk.
Volgend weekend dan maar een saaie optocht in de regen?PWM schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:11:
[...]
Dat was wel buitencategorie natuurlijkHeerlijke flashback naar 2000.
Maar Hongarije vond ik persoonlijk veel interessanter op het middenveld dan vandaag. Je kan niet alles hebben natuurlijk.
Je weet dat er nog meer mee doen? Tuurlijk heeft elke race een dip momentje, kan je ff naar de koelkast of koffiezetapparaat, maar deze race had gewoon een hele hoop spektakel. Ja als je alleen naar Max kijkt, dan was het na 15 ronde "saai". Maar er waren zoveel mooie inhaal acties, tactisch viel er nog wat te halen voor sommige. Veel strijd om de kleine puntjes (Albon!). En als kers op de taart Leclerc en Ferrari met hun snelste ronde poging.Silent Thunder schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:04:
[...]
Ik hoop dat @DaniëlWW2 van de week nog een keertje zwetend wakker schrikt, saai? Hoe dan?
Helemaal eens. Bij deze race was de spanning al snel voorbij.. dat terwijl ik me door de grid opstelling zo verheugde op vandaag. Eens in de zoveel tijd is zoveel tijd heeft zo’n masterclass ook z’n charme.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
Ik ga het gewoon zeggen.
Maar ik hoop echt van ganse harte dat Ferrari en Mercedes hun zaakjes weer op orde krijgen want als dit te vaak gebeurd vind ik er ook echt bar weinig aan. Records uit de boeken rijden vind ik echt helemaal prima. Zolang de grand prix maar spannend zijn.
Max antwoordde toen toch dat hij daar al 5 rondes mee bezig was?DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
en op een gegeven moment gaf Verstappen zijn engineer het op om Max wat rustig aan te laten doen en vermelde hij alleen maar hoeveel sneller zijn rondetijden waren.

Maar het was van tevoren natuurlijk al een beetje de verwachting dat Spa de RB18 beter zou liggen dan de F1-75.
Ik verwacht dat dat in Zandvoort anders zal zijn, en er misschien zelfs wel een 1-2 voor Ferrari in zit als ze geen fouten maken.
Dat is natuurlijk een utopie
Ik heb ook genoten van de race, er was vanuit de tv leiding ook gewoon veel aandacht voor het midfield. De pace van VER leek qua verschil met de rest heel erg op Brazilië vorig jaar.
Gesproken over vorig jaar, ben ik de enige die moest gniffelen om HAM die vrijwel identiek hetzelfde deed als VER in Monza vorig jaar? Niet helemaal hetzelfde maar het kwam op hetzelfde neer (nja niet op ALO)
Gesproken over vorig jaar, ben ik de enige die moest gniffelen om HAM die vrijwel identiek hetzelfde deed als VER in Monza vorig jaar? Niet helemaal hetzelfde maar het kwam op hetzelfde neer (nja niet op ALO)
Vergeet ook niet dat men al volop aan het sleutelen is met TD's, iets wat ze tussen 2014-2020 nauwelijks hebben gedaan. Puur historisch vind ik het wel prima als Max nog kan doorstomen tot de nieuwe motorregelementen. Onderbouwd of niet, het voelt toch aan alsof F1/FIA gewoon liever een Britse kampioen heeft dan een niet-Brits kampioen getuige de ingebreken vs het gebrek aan ingrepen toen het 'saai' was.
Niet mee eens, als je puur naar de winst kijkt, dat is het misschien erg knap hoe Max boven alle anderen uit weet te stijgen. Ik denk echte dat door Hamilton en Schumacher zo zijn verpest dat dominantie in een race snel als "saai" zijn gaan noemen.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
Ik ga het gewoon zeggen.
Natuurlijk, Max wat bloed snel, sterker, na dat hij door had dat hij kon winnen is hij van het gas gegaan, het verschil had nog veel groter kunnen zijn.
Maar er is een verschil, als je ziet hoe snel Max met de RB is, dat is uniek, Perez wordt wel 2e maar haalt niet het niveau van Max (kijk het afgelopen seizoen er maar op terug) in die zin is Max letterlijk superieur.
Ten tijde de dominantie van Mercedes kon een tweede rijder ook makkelijk mee komen, beide auto's waren destijds een klasse op zich zelf. Dat is bij RB veel minder het geval. Ik durf hem daarom ook wel aan dat Hamilton 7x WDC is geworden, vooral omdat hij in de Mercedes zat. Ik denk dat Hamilton meer door de auto WDC is geworden dan anders om.
Maar goed, een F1 race is natuurlijk meer dan de gene die weet te winnen. Dat Ferrari (of haar coureurs) een fuck-up maakt is tegenwoordig bijna een zekerheid, juist de spanning om op dit moment te wachten maakt een race in het huidige seizoen niet saai! Zoveel fuck-ups in 1 seizoen, ze zouden er een prijs voor moeten krijgen.
Daarbij zie je dat Mercedes toch dichter bij de rode broeders weet te komen. Daarbij was het dit weekend ondanks dat mensen het goed wisten te voorspellen, natuurlijk geen zekerheid dat je van af P14 op P1 weet te komen. Dat het is gelukt is geweldig, maar nee....geen zekerheidje....
Persoonlijk vind ik het geweldig dat de arrogantie van Mercedes dit seizoen gewoon keer op keer een tik over de vingers krijgt. Het team heeft een veel te grote vinger in de FIA-pap, weten zaken voor elkaar te krijgen waar andere teams last van hebben en die (op papier) in het voordeel zijn van het Merk.
Maar goed, vandaag was geen één tweetje die je vooraf had kunnen voorspellen (wel de hoop hebben natuurlijk) maar alles wat achter Max zou finishen was één grote tombola...
Volgens mij dachten de bookies daar anders over, die hadden de laagste winrate met Max als winnaarBullet NL schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:17:
[...]
Maar goed, vandaag was geen één tweetje die je vooraf had kunnen voorspellen (wel de hoop hebben natuurlijk)
Dat is ook de reden dat Max zo'n grote voorsprong heeft. De RB18 was hier dan wel een stuk sterker omdat dit circuit die auto veel beter ligt (net als bijv. een circuit als Baku), maar er zijn ook zoveel circuits die de Ferrari veel beter liggen. Max gaat het WDC winnen omdat hij minder fouten maakt dan LEC, en omdat RB strategisch veruit superieur is tov wat Ferrari aan het doen is.Bullet NL schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:17:
[...]
Dat Ferrari (of haar coureurs) een fuck-up maakt is tegenwoordig bijna een zekerheid, juist de spanning om op dit moment te wachten maakt een race in het huidige seizoen niet saai! Zoveel fuck-ups in 1 seizoen, ze zouden er een prijs voor moeten krijgen.
RB is strategisch (en dan bedoel ik zowel planning als uitvoering) het beste team dit jaar, en veruit superieur aan Ferrari (en ook aan Mercedes, die maken ook vaak strategische fouten)
Als iemand een WDC ruimschoots wint omdat hij gewoon minder fouten maakt in de race en het team ook, dan is dat ook echt verdient.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 28-08-2022 18:26 ]
Om nu na één racewinst met echt grote overmacht te vinden dat het saai was kan ik me niet in vinden.
Ik heb een erg leuke race gezien waar zeker in de beginfase van alles gebeurde maar ook later was het prima om naar te kijken. En dat alles op een prachtig circuit
Sowieso vind ik het helemaal geen verkeerd seizoen tot nu toe.
Ik heb een erg leuke race gezien waar zeker in de beginfase van alles gebeurde maar ook later was het prima om naar te kijken. En dat alles op een prachtig circuit
Sowieso vind ik het helemaal geen verkeerd seizoen tot nu toe.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Vergeet ook de motor niet, die is bij FER onbetrouwbaar.mr_petit schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:23:
[...]
Dat is ook de reden dat Max zo'n grote voorsprong heeft. De RB18 was hier dan wel een stuk sterker omdat dit circuit die auto veel beter ligt (net als bijv. een circuit als Baku), maar er zijn ook zoveel circuits die de Ferrari veel beter liggen. Max gaat het WDC winnen omdat hij minder fouten maakt dan LEC, en omdat RB strategisch veruit superieur is tov wat Ferrari aan het doen is.
RB is strategisch (en dan bedoel ik zowel planning als uitvoering) het beste team dit jaar, en veruit superieur aan Ferrari (en ook aan Mercedes, die maken ook vaak strategische fouten)
Max 2 DNF's vanwege de motor (of daaraan gelieerde onderdelen), Leclerc ook. Redelijk gelijk toch? De fouten van Leclerc vs die van Max totaal niet.Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:25:
[...]
Vergeet ook de motor niet, die is bij FER onbetrouwbaar.
Als FER wat stabieler wordt in betrouwbaarheid en strategie, dan kan het echt wel een leuke strijd worden met RBR. Maar dat wordt dan wel 2023 op z’n vroegst.
RB heeft ook zo z'n onbetrouwbaarheidsdingen gehad. Ik denk dat die motor nu wel betrouwbaarder is maar dat was voorheen niet zo.Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:25:
[...]
Vergeet ook de motor niet, die is bij FER onbetrouwbaar.
Het is wel zo dat de motor en z'n aanbouwsels langzamer lijkt te slijten, maar daar heeft wellicht de coureur ook een handje in.
Zoveel races dat Max op 2/3 van de race z'n banden begint te sparen, maar daarmee spaart hij waarschijnlijk ook z'n motor etc.
[ Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 28-08-2022 18:29 ]
Verwijderd
Ocon met zijn dubbele inhaalacties en P16 naar P7?ArthurMorgan schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:31:
Waar heeft die 69% voor gestemd dan?
Gasly vanuit de pitstraat gestart en naar P9?
Hij was vandaag letterlijk de halve race aan het lift en coasten. Daarmee spaar je veel motorslijtage. Op het laatste ging hij echt extreem vroeg van het gas af.mr_petit schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:27:
[...]
RB heeft ook zo z'n onbetrouwbaarheidsdingen gehad. Ik denk dat die motor nu wel betrouwbaarder is maar dat was voorheen niet zo.
Het is wel zo dat de motor en z'n aanbouwsels langzamer lijkt te slijten, maar daar heeft wellicht de coureur ook een handje in.
Zoveel races dat Max op 2/3 van de race z'n banden begint te sparen, maar daarmee spaart hij waarschijnlijk ook z'n motor etc.
In ander nieuws, Lewis gaat geen sorry zeggen tegen Alonso nadat hij gehoord heeft wat Alsonso van hem denkt. Wat een groot sportman....
Bij Max is er door die DNF's geen motoronderdeel gewisselt. FER heeft al meer onderdelen versleten.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:26:
[...]
Max 2 DNF's vanwege de motor (of daaraan gelieerde onderdelen), Leclerc ook. Redelijk gelijk toch? De fouten van Leclerc vs die van Max totaal niet.
Vast wel, mogelijk een titel of zo aan het einde van het seizoen.Bullet NL schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:53:
[...]
Ik schat in dat ze hem daar nu een flink straf voor gaan geven, denk je ook niet?
In de laatste 9 races heft Sainz slechts 1x slechter gescoord dan Leclerc. Oei, Sainz gaat gewoon voor Leclerc finishen dit seizoen. Net als vorig jaar.
Ik heb vooral van de eerste ronde genoten, Ver was al aardig weggereden van Lec die pas weer aansloot bij de fout van Ham.
Kan me bijna niet voorstellen dat ik nu Lewis gelijk ga geven, maar in dit geval doe ik dat wel.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:37:
In ander nieuws, Lewis gaat geen sorry zeggen tegen Alonso nadat hij gehoord heeft wat Alsonso van hem denkt. Wat een groot sportman....
Los daarvan: weer een bazenopmerking van Alonso
HAM heeft al toegegeven dat het zijn fout was.siggy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:37:
I have no special talent. I am only passionately curious.
Fout toegeven is niet hetzelfde als excuses.ricardo246 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:47:
[...]
HAM heeft al toegegeven dat het zijn fout was.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Waarom zou die sorry moeten zeggen dan, en volgens wie moet dat ? Het is een race, coureurs maken fouten en worden (soms) gestraft (met dnf of secondes of ...). Ik denk niet dat alonso een sorry verwacht hoor.
Mwah, het is wel een zeldzaamheidje dat Hamilton een fout toegeeft.Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:53:
Waarom zou die sorry moeten zeggen dan, en volgens wie moet dat ? Het is een race, coureurs maken fouten en worden (soms) gestraft (met dnf of secondes of ...). Ik denk niet dat alonso een sorry verwacht hoor.
Nu was er er na het zien van de beelden ook geen enkele twijfel meer mogelijk.Sir_Lion schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:56:
[...]
Mwah, het is wel een zeldzaamheidje dat Hamilton een fout toegeeft.
Nu hebben we het hier wel over Hamilton.... Die is wel erg slecht in excuus (Silverstone vorig jaar???!!)Plenkske schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:53:
Wie weet...PalingDrone schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:12:
[...]
Volgend weekend dan maar een saaie optocht in de regen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/plFhqrtJ7Qq5VIKixuEZQ6N1.png?f=user_large)
"When you grow up your heart dies"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |