Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jep. Het zurige karakter van sommige tweakers komt dan snel boven drijven. En dan iedereen zich maar afvragen waarom de omgangsvormen in Nederland zo belabberd worden/zijnsjaool schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:02:
Lekker hoor RUS.
Zo jammer dat iedereen meteen zo los gaat over een keer een slechte zaterdag voor Red Bull. Het is een mechanische/elektrische sport en dan kan dit een keer gebeuren. Jammer, maar door. Morgen is de race en dan kan er nog van alles gebeuren.
DUGG
Wat moet de FIA doen als de coureur de auto niet meer in neutraal kan zetten? Max heeft de boel uitgezet voor de brug en is uitgestapt.HollowGamer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:03:
[...]
Gaat hij daar weer iets van horen van de FIA?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mercedes op pole

Geen regen bij de kwalificatie

Perez

Verstappen stuk

KILL-Switch?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
PSN: xMaurice93
Ik wil geen spanning, Max moet wereldkampioen worden.vliegnerd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:03:
Goed voor iets van spanning in het kampioenschap toch?
En dit wordt een hele grote slag voor Ferrari morgen zoals het er nu uitziet
Jup dat kwam wel voorbij op de radio
Je kent de FIA niet.. die lijken dit seizoen graag boetes te geven.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:04:
[...]
Wat moet de FIA doen als de coureur de auto niet meer in neutraal kan zetten? Max heeft de boel uitgezet voor de brug en is uitgestapt.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Why? Fer vast achter Rus, Max rijdt naar P4 of 5 denk ik.Exocet schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:04:
[...]
Ik wil geen spanning, Max moet wereldkampioen worden.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
DRS kapot.d0s schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:05:
Waarom kon HAM de tijd van RUS niet matchen laatste ronde? Foutje?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ah joh stel je niet aan, Als RB slim is lepelen ze in beide RB's nieuwe motoren.Exocet schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:04:
[...]
Ze zeggen dat hier niet in te halen is. Ben ik het niet mee eens. Kijk ook maar naar F3.
En naar de vorige races.
DRS ging niet open.d0s schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:05:
En jij ligt wakker van een boete voor Max?HollowGamer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:05:
[...]
Je kent de FIA niet.. die lijken dit seizoen graag boetes te geven.
DRS van HAM werkte niet.d0s schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:05:
RUS>HAMd0s schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:05:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nieuwe PU schiet toch niks op? Hij kan nog gratis wisselen want hij zit pas op z’n tweede toch?Maurice079 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:04:
Het is dat het hier flink lastig inhalen is, anders had er inderdaad prima een nieuw torretje ingelegd kunnen worden.
Beetje gek dat ze daar niets van hebben laten zien.
Foutje of achterblijver, S1 Was sneller dan RUS hoorde ik op F1TV, daarna afgebroken.d0s schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:05:
I have no special talent. I am only passionately curious.
En Ferrari vind ik ook verrassend. SAI voor LEC. Als die met elkaar voor positie mogen gaan vechten dan kan het nog leuk worden.
"When you grow up your heart dies"
Russell 1TinusXIII schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:04:
Jammere kwalificatie dit.
Mercedes op pole![]()
Geen regen bij de kwalificatie![]()
Perez![]()
Verstappen stuk
Norris 4
Hopen op leuke inhaal race voor de Red Bulls
Beter voor spanning kampioenschap
Ja, als ik het geld had, dan had ik hem kunnen voorschieten.NotSoSteady schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:06:
[...]
En jij ligt wakker van een boete voor Max?
Dat wordt hij met gemak, stel je niet zo aan, een keer iets slechter in de Q en half tweakers forum ziet het seizoen somber in..Exocet schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:04:
[...]
Volg je bankbiljetten
RUS wint m niet, de race pace in de long runs voor de FER was bizar. Die zijn er binnen een rondje of 5 voorbijsjaool schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
Als RUS hem morgen wint is het gunstig voor Max. Maar eens zien hoe het morgen bij de start gaat en of Max en Checo naar voren kunnen rijden. Dat zal nog knap lastig worden hier.
En Ferrari vind ik ook verrassend. SAI voor LEC. Als die met elkaar voor positie mogen gaan vechten dan kan het nog leuk worden.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Haters everywhere but I don’t really care
Daar had ondergetekende niet eens over nagedachtTinusXIII schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:06:
[...]
Nieuwe PU schiet toch niks op? Hij kan nog gratis wisselen want hij zit pas op z’n tweede toch?
PSN: xMaurice93
We moeten toch altijd iets te zeiken hebben als Nederlanders.FabianGTI schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
[...]
Dat wordt hij met gemak, stel je niet zo aan, een keer iets slechter in de Q en half tweakers forum ziet het seizoen somber in..
Ze komen aardig neutraal over imo.dawg schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:06:
Sam Collins zal blij zijn. Ik word wel simpel van de anti-Verstappen sfeer bij F1TV eigenlijk.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-07-2022 17:15 ]
Mijn boefje is liev!

Het lijkt mij dat deze problemen meegaan naar morgen, dus het wordt sowieso een hele lastige.ZeRoC00L schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:05:
Voor Max: liever nu problemen dan morgen.
Testing, one, two ...
Ja, dat roepen ze bij MERC zelf hoor.PatrickC schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
Die zogenaamde experts maar roepen dat de Mercedes kansloos was op dit circuit… zo zie je maar weer!
Laten we morgen even afwachtenNotSoSteady schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:08:
Pfff, moeten we ook nog de hele zomerstop aanhoren dat Mercedes weer terug is.
Volg je bankbiljetten
Laatste race voor de zomerstop waarbij er nu ook geen enkele mogelijkheid tot testen meer aanwezig is en ze de komende maand nog niet eens meer de fabriek in mogen?LZ86 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:06:
Heel eerlijk? Ik zou ondanks dat het hier wellicht lastig inhalen is gewoon een nieuwe motor steken. Zowieso bij per, wellicht ook bij VER, want je wil morgen niet met een halfkapotte auto rijden met risico dat je uitvalt
Ik denk dat ze er voor nu even vrede mee moeten hebben dat de wagen(s) niet meer helemaal doen waar ze voor ontworpen zijn en in September pas weer verder moeten gaan 'denken'.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vind zulke onverwachte pole positions altijd de leukste
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Palmer wel. Collins helaas verre van...

[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-07-2022 17:16 ]
Is de race al gereden dan?PatrickC schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
Die zogenaamde experts maar roepen dat de Mercedes kansloos was op dit circuit… zo zie je maar weer!

Hij zit toch nog niet aan zijn limiet? Alleen bij versnellingsbakken.Mawlana schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:03:
Als VER toch p10 is, kunnen ze dan niet net zo goed vanaf p20 beginnen met een nieuwe motor?
Die experts zeiden ook dat Mercedes dit seizoen niets meer zou worden.. nooit de underdog afschrijven.PatrickC schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
De gemiddelde Nederlandse F1 volger anno 2022 ziet toch het liefst dat hun favoriet wint. Die spanning kan ze niks schelen.
(en dat is bij elke sport natuurlijk zo)
Inhalen is wel een dingetje en gezien RUS nogal vaak vind dat een bocht voor hem is kan dit nog wel eens gekke dingen opleveren.LZ86 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
[...]
RUS wint m niet, de race pace in de long runs voor de FER was bizar. Die zijn er binnen een rondje of 5 voorbij
Desnoods wat straffen incasseren en wat vervangen.hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:08:
[...]
Het lijkt mij dat deze problemen meegaan naar morgen, dus het wordt sowieso een hele lastige.
Volg je bankbiljetten
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Je mag gewoon onderdelen wisselen voor dezelfde spec toch?hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:08:
[...]
Het lijkt mij dat deze problemen meegaan naar morgen, dus het wordt sowieso een hele lastige.
Liever HAM dan RUS op pole. Ik vind RUS minder sympathiek.Albinoraptor schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
[...]
Russell 1![]()
Norris 4![]()
Hopen op leuke inhaal race voor de Red Bulls![]()
Beter voor spanning kampioenschap

Terecht wat mij betreft. Eerste pole voor Russell, die zag niemand aankomen gok ik.
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-07-2022 17:19 ]
Eerst de race maar eens afwachten of ze echt kans hebben of 1 wereldrondje hebben kunnen rijden. Op basis van de longruns zie ik Russell nog niet zo 123 winnen.PatrickC schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
Klopt, maar kansloos acht ik Mercedes zeker niet!StefanVerkerk schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:09:
[...]
Is de race al gereden dan?Eerst morgen maar eens afwachten. Als Ferrari het morgen slecht doet en Norris op race pace het beter doet i.p.v. Mercedes met een one lap wonder... dan kan het nog een gekke race worden.
Dit gaat een race van schadebeperking worden, maar Verstappen heeft al zo'n gigantische voorsprong dat het kan.
Dat riepen ze zelf? Dus "onze" verwachting was dat ze het hier best goed zouden gaan doenPatrickC schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:07:
Testing, one, two ...
De weigering om gewoon eens Verstappen aan te wijzen als pole en/of race winnaar, uitgebrein bespreken hoe andere teams Verstappen gaan pakken, niet vaak een compliment als hij de beste is, etc. Nee, ik vind het niet erg professioneel voor de officiële streamingdienst van F1. Verre van neutraal en dat is al langer zo in mijn optiek.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Hamilton had geen DRS.BasvanS schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:11:
HAM 0.8 achter RUS, dat moet ook wel pijn doen!
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Dat is niet alleen bij NL'se fans. Elke fan ziet graag zijn favoriet winnen. Dat is toch ook logisch? Als je groot fan bent van bijv. Alonso zie je die graag winnen, ook al was het de saaiste race die er ooit verreden is.D-e-n schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:09:
[...]
De gemiddelde Nederlandse F1 volger anno 2022 ziet toch het liefst dat hun favoriet wint. Die spanning kan ze niks schelen.
(en dat is bij elke sport natuurlijk zo)
Watskebeurt?
Daarna gaan ze cruisen en SAI laat LEC voor gaan en VER komt vast te zitten achter de MER van RUS.
Morgen:
LEC
SAI
RUS
Hopelijk vallen de problemen mee en krijgt VER geen DNF. Den is een finish P5-7 niet zo erg op een winst van LEC.
F1Live is van F1TV. Het commentaar op de worldstream is dat van Sky Sports F1. Die laatste kan wel eens wat gekleurder zijn.dawg schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:11:
[...]
offtopic:
De weigering om gewoon eens Verstappen aan te wijzen als pole en/of race winnaar, uitgebrein bespreken hoe andere teams Verstappen gaan pakken, niet vaak een compliment als hij de beste is, etc. Nee, ik vind het niet erg professioneel voor de officiële streamingdienst van F1. Verre van neutraal en dat is al langer zo in mijn optiek.
Die longruns van Mercedes zullen waarschijnlijk een vertekend beeld geven na wat ik vandaag gezien heb.MC_Sparkles schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:10:
[...]
Eerst de race maar eens afwachten of ze echt kans hebben of 1 wereldrondje hebben kunnen rijden. Op basis van de longruns zie ik Russell nog niet zo 123 winnen.
Testing, one, two ...
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
VER nog meer, zou dat ook pijn doen? HAM en VER hadden namelijk beide problemen.BasvanS schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:11:
HAM 0.8 achter RUS, dat moet ook wel pijn doen!
Zal je zien, vorige week een seconde achter in kwalificatie en op racepace een stuk minder. Zitten ze nu lekker op kwalificatie en komen ze op racepace niet meeMC_Sparkles schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:10:
[...]
Eerst de race maar eens afwachten of ze echt kans hebben of 1 wereldrondje hebben kunnen rijden. Op basis van de longruns zie ik Russell nog niet zo 123 winnen.
Kijken of Verstappen en Perez een beetje goed naar voren kunnen komen hier.
Leclerc op P3 is voor hem wel beter. Er wordt nog wat gereden in verschillende de klassen dus als het verder droog blijft kom je vanaf P3 beter weg dan P2.
Dat verklaart veel. Sky.sjaool schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:12:
[...]
F1Live is van F1TV. Het commentaar op de worldstream is dat van Sky Sports F1. Die laatste kan wel eens wat gekleurder zijn.

De start is hier nog wel een dingetje. Ze zijn nogal gek op kegelen in Hongarije...siggy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:11:
Poeh, knap van Russel, maar poeh, wel weer veel issues bij Red Bull. Heeft Max nog geluk met Sainz en Leclerc. Benieuwd of Russel morgen een goede start is en/of hoe lang hij hem ervoor kan houden op dit circuit.
Het is te hopen dat de Bulls op P10 en P11 hier geen gedonder mee krijgen.
Tracktemp was wel heel anders, maar we gaan t morgen zien. Misschien zijn ze erg snel, zolang het maar leuke race wordt!PatrickC schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:13:
[...]
Die longruns van Mercedes zullen waarschijnlijk een vertekend beeld geven na wat ik vandaag gezien heb.
O ja, de zomerstop waarna we Latifi niet meer terugzien? Of uiteindelijk toch geen Piastri of de Vries bij Williams.NotSoSteady schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:08:
Pfff, moeten we ook nog de hele zomerstop aanhoren dat Mercedes weer terug is.
Bottas staat er deze keer voorsjaool schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:14:
[...]
De start is hier nog wel een dingetje. Ze zijn nogal gek op kegelen in Hongarije...
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Leuke start zou zijn als RUS zodanig agressief gaat verdedigen dat ie de twee FER's meeneemt, of dat HAM zijn ex-collega BOT gaat nadoen.siggy schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:11:
Benieuwd of Russel morgen een goede start is en/of hoe lang hij hem ervoor kan houden op dit circuit.

Russell zit niet meer bij Williams hè...Erazzzer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:12:
Dus, vanochtend Latifi 1 en nu Russel 1.
Watskebeurt?

Russell zit bij Mercedes tegenwoordig heErazzzer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:12:
Dus, vanochtend Latifi 1 en nu Russel 1.
Watskebeurt?
[ Voor 11% gewijzigd door Nickrsd op 30-07-2022 17:17 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Die eerste dus ook als Collins van de partij is.sjaool schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:12:
[...]
F1Live is van F1TV. Het commentaar op de worldstream is dat van Sky Sports F1. Die laatste kan wel eens wat gekleurder zijn.
Stond hij vorig jaar ook, maar was zijn start extreem slecht.
Zou Sainz Leclerc zo voorbij laten gaan dan? Hij zit er het hele weekend al goed/beter bij zo’n beetje.TrekDr0p schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:12:
Ik verwacht de FER al voorbij na de start.
Daarna gaan ze cruisen en SAI laat LEC voor gaan en VER komt vast te zitten achter de MER van RUS.
Morgen:
LEC
SAI
RUS
Hopelijk vallen de problemen mee en krijgt VER geen DNF. Den is een finish P5-7 niet zo erg op een winst van LEC.
Ach hou toch op joh ;-) Als Verstappen wint zijn ze over het algemeen helemaal niet zuur. Enkel Ted is soms wat bevooroordeeld. En nu wint een landgenoot van de commentatoren. Gek hè dat ze even blij zijn? Zouden ze bij Viaplay noooooooooit zijn.

ALO op drie, ik teken ervoorNickrsd schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:16:
Ah joh Ferrari en Mercedes elimineren zichzelf wel uit de race.. en Norris wint met max P2..
Brundle en Crofty? Luisteren wij naar hetzelfde commentaar?
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Collins is dan ook een grote fantast. Wat die er af en toe uit kraamt is echt ongelofelijk.MikeyMan schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Die eerste dus ook als Collins van de partij is.
Maar om heel eerlijk te zijn stoor ik mij absoluut niet aan het commentaar van Sky F1 of F1Live. Ik vind het prima te doen en voor mij geen reden om Grandprix Radio aan te zetten.
[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 30-07-2022 17:19 ]
Is dat dan niet zijn 3e? Dus dat zou dan niet eens penalties opleveren? Zolang het dezelfde spec isd0s schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:16:
RUS laat die Ferrari er echt niet zomaar langs, zeker op deze baan is het prima te verdedigen. Gunstig voor Max. Ik zou ook gewoon een nieuwe motor steken als dat toch nog moet.
Ted hoor en zie ik nooit. Ik zit te twijfelen om voortaan commentaar uit te zetten en jullie Tweakers als commentaar te gebruiken.StefanVerkerk schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Ach hou toch op joh ;-) Als Verstappen wint zijn ze over het algemeen helemaal niet zuur. Enkel Ted is soms wat bevooroordeeld. En nu wint een landgenoot van de commentatoren. Gek hè dat ze even blij zijn? Zouden ze bij Viaplay noooooooooit zijn.
Sja dat weet je toch niet, alles kan gebeuren en ik denk dat Max nog ver komt eerlijk gezegd.HollowGamer schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:00:
[...]
Tja, weten nu al dat Max niet gaat meedoen voor het podium. 9de plek en met de snelle FER/MER.. ik zie het somber in.
Als we iets hebben geleerd is dat er veel zaken roet in het eten kunnen gooien
Ik denk als er toch shit aan te komen zit in de motor dan maar beter nu dan morgen.
Hopelijk hebben ze het opgelost voor morgen en dan kan Max gaan knokken, dan heb je tenminste een spannende wedstrijd
[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 30-07-2022 17:20 ]
Dat is iig niet biaseddawg schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:19:
[...]
Ted hoor en zie ik nooit. Ik zit te twijfelen om voortaan commentaar uit te zetten en jullie Tweakers als commentaar te gebruiken.
Ja, is maar de vraag in hoeverre de rest achter de Red Bulls rood ziet. Kan eerder zijn dat de Red Bulls voorzichtig (moeten) zijn en dat de rest (zinloze) kansen ruikt.sjaool schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:14:
[...]
De start is hier nog wel een dingetje. Ze zijn nogal gek op kegelen in Hongarije...
Het enige waar men op kan hopen is dat Russel een goede start heeft en lekker de boel een beetje temporiseert. Dan kan het nog prima aflopen voor Max.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |