Veel kijkplezier allemaal! Pilsje erbij en genieten.
Ik bedoel meer in het algemeen, kijk nog niet super lang F1 en sommige circuits vallen soms nogal tegen.Silent Thunder schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:59:
[...]
Ik kan mijn glazen bol even niet vinden tussen alle rotzooi
Fijne race allen, ik verwacht een Fernando actie net na de start, weet niet waarom maar we gaan het zien.
at your service
Fijne race iedereen!
Self reflection is the school of wisdom
Arme @DaniëlWW2 in dat geval.Erazzzer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:00:
[...]
Dit is inderdaad wel een beetje mietjes strijd. Tijd dat HAM weer beter gaat rijden. Dan worden de discussies weer wat leuker
OK, nu de Xbox uitzetten en de race kijken.
+1 voor een leuke race, geniet ervan! 👍
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En voor de zoveelste keer, feestje van de schoonfamilie tijdens een race. Dus ik kijk op de iPad
Deze baan kan ongelofelijk saai zijn. Je bent gewaarschuwd.HollowGamer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:01:
[...]
Ik bedoel meer in het algemeen, kijk nog niet super lang F1 en sommige circuits vallen soms nogal tegen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mooie baan om in te halen en met de nieuwe auto's kan het nog wel interessant worden.HollowGamer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:01:
[...]
Ik bedoel meer in het algemeen, kijk nog niet super lang F1 en sommige circuits vallen soms nogal tegen.

Ik heb gelezen dat dit meer een front-tire circuit is, wat weer voordelig zou zijn voor RB ivm bandenslijtage. Maar ik kan er nog niet echt een praktisch logica in kunnen vinden.HollowGamer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:01:
[...]
Hebben ze de tracktemp laten zien? Heb ik gemist denk.
Zeker. Dan wordt het spannend op baan. Dan heb je tenminste andere GP winnaars.Erazzzer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:00:
[...]
Dit is inderdaad wel een beetje mietjes strijd. Tijd dat HAM weer beter gaat rijden. Dan worden de discussies weer wat leuker
Vlug een gokje wagen dan. Betaalt goed uit vm. 👍🏼
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zou het weer een track limit galore worden?
"When you grow up your heart dies"
Laat hem er maar buiten, anders moet ik weer een maand afkoelen
Ik ben er bijna!G_Dragon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:02:
[Afbeelding]
Iedereen heel veel plezier met de race!
sianz aan het einde ookSaturnus schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:03:
Max doet een Lewisje
...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr
Ze zouden eens met een regel moeten komen dat bij de formation lap de laatste binnen 30 seconden na opstellen van nummer 1 op de plek moet staan.
Zo, Alonso was even goed weg, 3 of 4 plekken gepakt?
Hamilton en Alonso waren inderdaad goed weg.
Ik dacht even jumpstart van HAM, maar was precies juist denk ik.
Duurde wel erg lang voor de lampen uit gingen!
Oef die FER is snel he, dat wordt een lastige voor Max. Hopen op een strategie winst
TSU is de plaatsvervangende rus lol
Tja, dat is random. De ene keer duurt het lang zoals nu maar er zijn ook races waarbij ze vrijwel instant uit gaan.TheBrut3 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:06:
Lekker zijn bandjes aan het oproken!renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:06:
Lec, al buiten de seconden. Dus...
Dat doet hij iedere keer. Niks vreemds aan. Het is alleen afwachten hoe zijn banden het houden.renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:06:
Max heeft het vaker gedaan, in het begin rustiger met de banden en straks pas gaan aanvallen. Zeker met de laatste races in het achterhoofd wellicht ook logischer..renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:06:
Mjah, dat zei men in Oostenrijk ook...sjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:07:
[...]
Dat doet hij iedere keer. Niks vreemds aan. Het is alleen afwachten hoe zijn banden het houden.
Ik denk dat Verstappen bewust een gat laat om of dadelijk met de DRS het te proberen en nu de banden wat te sparen.
Lap 3. Nog tijd genoeg.renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:06:
Ik denk dat Max aan het managen is. Nu hoeft het nog niet.
Lange race en Max heeft waarschijnlijk de betere bandenkeuzes.
Lange race en Max heeft waarschijnlijk de betere bandenkeuzes.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik hoorde vandaag dat in Oostenrijk de aerodynamica van de Red Bull in het honderd lag waardoor de bandenslijtage erg hoog was. Iets met verkeerd gemonteerde onderdelen.
Wat een gat dan ineens tussen Verstappen en Hamilton.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
VER > FL
Dat klinkt wel heel amateuristisch. Maar ik ben blij als het een gemakkelijke fix zou zijn jasjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:08:
[...]
Ik hoorde vandaag dat in Oostenrijk de aerodynamica van de Red Bull in het honderd lag waardoor de bandenslijtage erg hoog was. Iets met verkeerd gemonteerde onderdelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2022 15:09 ]
Verstappen lijkt gestopt te zijn met managen
Altijd in ronde 3.Yonix schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:09:
Nu al DRS? Heb de melding gemist.
Ik zou net zeggen; is er tegenwoordig geen melding meer dat drs enabled is?
PER in DRS van HAM
Waarom duurt het soms toch zo ellendig lang tot die DRS open mag..
Een voorbode van de Franse regie wellicht, de straf van Ocon is ook nog niet in beeld gekomen?Robbie T schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:10:
[...]
Ik zou net zeggen; is er tegenwoordig geen melding meer dat drs enabled is?
Is al open...Cowamundo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:11:
Waarom duurt het soms toch zo ellendig lang tot die DRS open mag..
Haha, NaN bij LEC
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Er is geen Franse regie. Dit is de regie van de F1 zelf.dutchgio schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:11:
[...]
Een voorbode van de Franse regie wellicht, de straf van Ocon is ook nog niet in beeld gekomen?
Idee dat ik het bij voorgaande races ook niet heb gezien.dutchgio schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:11:
[...]
Een voorbode van de Franse regie wellicht, de straf van Ocon is ook nog niet in beeld gekomen?
5 sec penalties zijn onzin. Wanneer is de laatste keer geweest dat iemand een ongeluk veroorzaakt en er zelf schade aan overhoudt? Dit is gewoon hard 'foei' roepen...
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik heb het idee dat Max S3 wat rustiger doet om de banden iets te sparen.
LEC is al lekker aan het glijden.
Begint LEC al zenuwachtig te worden?
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
In tegenstelling tot vorige races vind ik de RB nu echt heel stabiel er uit zien
Sky zei hetzelfde, banden of te hard pushen?sjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:13:
LEC is al lekker aan het glijden.
at your service
Wat een enorm troosteloos circuit is dit ook

I am the great Cornholio!
Poeh foutje van Leclerc en Max probeert het meteen, al kon het daar niet.
Maar de druk staat er goed op.
Maar de druk staat er goed op.
Yep, zoals gewoonlijk al hij van pole vertrekt.The_Butler schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:14:
[...]
Sky zei hetzelfde, banden of te hard pushen?
Max komt zo makkelijk dichterbij op de rechte stukken. Leclerc moet ondertussen flink wat rijd winnen in de bochten en dat kost bandenslijtage. Ik denk dat Max, Leclerc zijn banden over de clif aan het jagen is.
Die scheen volgens een hoop tweakers bijna 1e rijder te zijn bij redbull.dawg schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:11:
Benieuwd wat Perez laat zien vandaag.
Leclerc lijkt onderhand ook wat wijder te gaan in de bochten. Mooi spel om te zien
Perez

[ Voor 33% gewijzigd door Jeroenvde89 op 24-07-2022 15:16 ]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Niet normaal. Zelfs de bandjes laten niks echt gek zien…DaniëlWW2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:02:
[...]
Deze baan kan ongelofelijk saai zijn. Je bent gewaarschuwd.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Iemand als Max krijgen ze ook niet snel meer bij Red Bull. Had hij daar niet gereden dan waren ze het derde team geweest. Wat dat betreft is hij elke cent waard.Dacuuu schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:15:
[...]
Die scheen volgens een hoop tweakers bijna 1e rijder te zijn bij redbull.
Dit, en Leclerc heeft al vaker laten zien moeilijk met druk om te kunnen gaan.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:14:
Max komt zo makkelijk dichterbij op de rechte stukken. Leclerc moet ondertussen flink wat rijd winnen in de bochten en dat kost bandenslijtage. Ik denk dat Max, Leclerc zijn banden over de clif aan het jagen is.
Perez faalt hier hard zeg. Had allang er voorbij moeten zijn
Zou Perez nu voor plan B gaan? Een 1-stopper? Raar dat hij anders zoveel tijd verliest.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
MAG als in de pit. Da's vroeg.
LEC 1:38.088Silent Thunder schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:16:
Wie heeft de FL?
Nou ja, Hamilton is wel een betere coureur dan Perez natuurlijk.jaapstobbe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:17:
Perez faalt hier hard zeg. Had allang er voorbij moeten zijn
Geen sfeer of uitstraling, over het algemeen genomen saaie optocht races.
I am the great Cornholio!
Denk dat die bewust was om te kijken of hij sneller het rechte stuk op kon komen.HollowGamer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:18:
Track limit van Max?
Met een betere auto en DRS mag je dat best verwachten.dawg schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:19:
[...]
Nou ja, Hamilton is wel een betere coureur dan Perez natuurlijk.
CAR 1 (VER) TIME 1:39.130 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 6 LAP 9 15:17:24
24 Jul 2022, 15:18:39, Lap 10
24 Jul 2022, 15:18:39, Lap 10
Ja de eerste in bocht 6.HollowGamer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:18:
Track limit van Max?
Ik vind de banden nu nog groter ogen dan anders
Zal dat door de blauwe lijnen komen en dat het zo “open” is?
Zal dat door de blauwe lijnen komen en dat het zo “open” is?
Max tegen GP: "Tyres are hot, I'm just stuck here"
Wie belt de regie even om te laten weten dat er meer wagens mee doen dan nummer 16 en 1?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
LEC dus meer lift and coast. En Max klaagt ook over zijn banden.
Zo, net thuis en even versneld het begin gekeken. Niks gemist tot nu toe.
Fijne race allemaal
Fijne race allemaal
Als de regie dan maar niet enkel de nr 1 en 2 blijft volgen...renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:17:
Dit ge-jojo gaat nog wel ff duren...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |