Waarom zou het bij F1 niet werken? Bij het WEC werkt het ook.SomerenV schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:10:
Ben je lekker aan het racen met elkaar, moet je steeds op een bepaald stuk van het gas en je koest houden. Daarna weer racen, daarna weer van het gas, etc etc. Dat gaat niet werkenJe kunt niet constant afwisselen tussen vol gas en rustig aan doen. Dat is sowieso nogal foutgevoelig en het kan iemand aardig opbreken omdat je constant uit je flow/zone gehaald wordt.
Omdat een uithoudingsrace iets anders in elkaar steekt dan een F1-race. Bij het WEC ben je minimaal 4 uur aan het rijden. In de F1 is het doorgaans nog niet eens de helft daarvan. Dan heb je nog het verschil dat de F1 bestaat uit één soort auto en het WEC uit meerdere soorten. Beetje appels en peren.TheBrut3 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:14:
[...]
Waarom zou het bij F1 niet werken? Bij het WEC werkt het ook.
Op banden die al volledig op waren en dus minder grip hadden.SnowDude schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:56:
[...]
Dat was ook de reden waarom LeClerc op de max reed en er uiteindelijk af ging. Hij moest vol door trappen
Er moet nog veel fout gaan bij Red Bull de komende races om het nog echt spannend te maken. Ik vind Sainz erg sterk de laatste tijd, dus ik verwacht dat er nog wel een paar 3de plekken bij gaan komen. Maar dan nog zit je met het feit dat de Ferrari gewoon enorm onbetrouwbaar is en Leclerc dus nog zeker een paar keer gaat uitvallen en/of penalties moet gaan pakken.
Tja ik vind Sainz momenteel wel beter dan Perez, het WCC gaat van die twee afhangenBlik1984 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:24:
[...]
Er moet nog veel fout gaan bij Red Bull de komende races om het nog echt spannend te maken. Ik vind Sainz erg sterk de laatste tijd, dus ik verwacht dat er nog wel een paar 3de plekken bij gaan komen. Maar dan nog zit je met het feit dat de Ferrari gewoon enorm onbetrouwbaar is en Leclerc dus nog zeker een paar keer gaat uitvallen en/of penalties moet gaan pakken.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik heb de tijden vergeleken tussen 5 seconde voor de VSC en de eerste keer dat iedereen over de finish komt na de VSC, de tijdswaarneming is nogal van slag tijdens einde VSC en daarom is het pas bij start finish mogelijk een goede tijd af te lezen op het data kanaal. De Delta van alle rijders t.o.v. Verstappen verandert tussen de -1,4 in het voordeel van Bottas en +1,1 in het nadeel van Perez. Dus men pakt of verliest tussen de 0 en 1,5 seconde. Bottas wint het meest, Perez verliest het meest.redwing schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Daar gaat de discussie ook niet over. Punt is juist dat ze het allemaal doen, en dat je dus volgens de regels alsnog vol gas tijdens een VSC kunt gaan. En meestal wordt het bij de VSC ending procedure gebruikt, maar je ziet dat het ook tussendoor wordt gedaan om tijd te winnen ten opzichte van degene net achter je. En daarmee krijg je 2 problemen, ten eerste dat de onderlinge afstanden veranderen (je zag dat sommigen secondes wonnen tijdens de VSC), ten tweede dat er tijdens een VSC alsnog vol gas wordt gereden. Beide wil je met een VSC juist voorkomen. En dat lijkt mij een goede reden om eens te gaan kijken naar een beter alternatief.
Er zitten nogal wat haken en ogen aan deze meting, maar het is een redelijke indicatie. "Sommigen wonnen secondes" lijkt mij in ieder geval niet correct.
Daarnaast hebben deze auto's hard accelereren en remmen gewoon nodig voor de warmte in de banden en de remmen. Dit gebeurt in outlaps, formatierondes, achter de SC en tijdens de VSC en gebeurt ook gewoon in alle race-series. Het doel van de VSC is om het tempo uit de wedstrijd te halen, zodat het veilig is om op een plek van de baan een klein issue (goed geparkeerde auto of los onderdeel opruimen) op te lossen, zonder de ingrijpende maatregel van een volle SC te hoeven inzetten, het doel is niet volgas voorkomen. Zo lang men verstandig rijdt op de plaats van het incident is er gewoon geen probleem met af en toe volgas lijkt mij.
De VSC heeft inderdaad zijn haken en ogen, er zijn gunstige plekken en ongunstige plekken waar de VSC kan starten en stoppen, zoals Perez die net in de bocht zit, terwijl Russell er net voor zit. (ik denk dat dit ook meer zorgt voor tijdsverschillen dan anticiperen op het einde)
Alternatieve systemen hebben ook zo hun voor en nadelen. Ik vind het systeem prima werken.
Leuk en dan krijgt de ene coureur die slow zone vlak voor zijn neus en de ander vlak achter zijn kont en duurt de slowzone 1,5 ronde. Dus de een verliest 2x tijd, de ander 1x. Dan werkt een VSC toch eerlijker? Dan zou je hem exact 1 of 2 rondes moeten laten duren ofzo, maar dan nog.TheBrut3 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:03:
Van mij mogen ze wel naar een andere oplossing. VSC er uit en slow zones er in. Een stuk van de baan, bijv. x-aantal minisectoren of van post x tot post y een bepaalde delta (of speedlimiter aan). Dan kan er op de rest van de baan gewoon worden geraced.
erutangiS
Dat vind ik ook. Ben benieuwd of Perez zich kan herpakken.SnowDude schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:25:
[...]
Tja ik vind Sainz momenteel wel beter dan Perez, het WCC gaat van die twee afhangen
Inmiddels is trouwens het verschil tussen FER en MER in het WCC een stuk kleiner (44 punten) dan tussen FER en RBR (82 punten).
In het verleden is gebleken dat "slow zones", de enkele dan wel dubbele gele vlag op de plek waar iets aan de hand was, niet werken.
Coureurs liften het gas een fractie van een seconde zodat ze kunnen aantonen dat ze van hun gas gingen, verliezen amper tot geen tijd en knallen dus zo hard als mogelijk is door.
Met als gevolg dat op dezelfde plek meerdere auto's crashen terwijl er al mensen en/of bergingsvoertuigen rondlopen/rijden.
Coureurs liften het gas een fractie van een seconde zodat ze kunnen aantonen dat ze van hun gas gingen, verliezen amper tot geen tijd en knallen dus zo hard als mogelijk is door.
Met als gevolg dat op dezelfde plek meerdere auto's crashen terwijl er al mensen en/of bergingsvoertuigen rondlopen/rijden.
Hij baalt ook van de auto, hij kreeg 'm immers niet meer in achteruit om nog te proberen weg te rijden.Justevo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:30:
[...]
We zijn natuurlijk allemaal amateur psycholoog maar ik vind zijn reactie er niet uitzien als iemand die baalt van zijn eigen fout maar meer zijn frustratie jegens de auto uit..
Volledig van de koude grond wat ik zeg natuurlijk.
Ik weet nog een beter voorbeeld, maar helaas is dat met fatale afloop afgelopen....smakeloos of niet.....waar is het wel.B-Real schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:38:
In het verleden is gebleken dat "slow zones", de enkele dan wel dubbele gele vlag op de plek waar iets aan de hand was, niet werken.
Het probleem is en blijft de handhaving. Zie ook vorig jaar met mini liftjes bij gele vlaggen etc etc wat allemaal mogelijk is. Ik snap niet hoe moeilijk het moet zijn om desnoods ervoor te zorgen dat de pitlimiter automatisch aangaat bij iederen en automatisch weer uitgaat op hetzelfde moment. Veel eerlijker kan niet, want nu kun je dus nogal veel optimaliseren door het einde te anticiperen en voordat het feitelijke einde er is al volgas aan het gassen kunt zijn. Wat dus ook weer een gevaarlijke situatie zou kunnen opleveren.
Het hele gedoe en verschil tussen SC en VSC is nauwelijks nog waar te nemen. Het voelt voor mij gewoon aan als dubbeltje opgooien af en toe. Het concept van de VSC is helemaal prima, alleen dat mogen ze nog flink wat optimaliseren. Er zit nog veel te veel variatie in en zorgt juist voor kansen ipv neutralisatie. Zolang de afstanden onderling niet gelijk zijn als voor de VSC, dan klopt er gewoon iets niet.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Dat is geen verklaring waarom de slow zone in de F1 niet zou werken. VSC is ook één grote slow zone, terwijl er vaak bij maar 1 bocht een probleem is. De rest van het circuit is gewoon veilig. Ik zie het liefst zoveel mogelijk racen.SomerenV schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:17:
Omdat een uithoudingsrace iets anders in elkaar steekt dan een F1-race. Bij het WEC ben je minimaal 4 uur aan het rijden. In de F1 is het doorgaans nog niet eens de helft daarvan. Dan heb je nog het verschil dat de F1 bestaat uit één soort auto en het WEC uit meerdere soorten. Beetje appels en peren.
Leuk, nu krijgt de ene coureur VSC terwijl die net voorbij de pits is en de achterligger net niet. Een SC kan ook net ongelukkig vallen. Zo'n slowzone kunnen ze natuurlijk ook een beetje timen, doen ze bij een (V)SC soms ook.MrOleo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:28:
Leuk en dan krijgt de ene coureur die slow zone vlak voor zijn neus en de ander vlak achter zijn kont en duurt de slowzone 1,5 ronde. Dus de een verliest 2x tijd, de ander 1x. Dan werkt een VSC toch eerlijker? Dan zou je hem exact 1 of 2 rondes moeten laten duren ofzo, maar dan nog.
Ja maar liften of van het gas gaan is geen SMART geformuleerde regel.B-Real schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:38:
Gaat m ook niet worden.siggy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:14:
[...]
Ik weet nog een beter voorbeeld, maar helaas is dat met fatale afloop afgelopen....smakeloos of niet.....waar is het wel.
Het probleem is en blijft de handhaving. Zie ook vorig jaar met mini liftjes bij gele vlaggen etc etc wat allemaal mogelijk is. Ik snap niet hoe moeilijk het moet zijn om desnoods ervoor te zorgen dat de pitlimiter automatisch aangaat bij iederen en automatisch weer uitgaat op hetzelfde moment. Veel eerlijker kan niet, want nu kun je dus nogal veel optimaliseren door het einde te anticiperen en voordat het feitelijke einde er is al volgas aan het gassen kunt zijn. Wat dus ook weer een gevaarlijke situatie zou kunnen opleveren.
Het hele gedoe en verschil tussen SC en VSC is nauwelijks nog waar te nemen. Het voelt voor mij gewoon aan als dubbeltje opgooien af en toe. Het concept van de VSC is helemaal prima, alleen dat mogen ze nog flink wat optimaliseren. Er zit nog veel te veel variatie in en zorgt juist voor kansen ipv neutralisatie. Zolang de afstanden onderling niet gelijk zijn als voor de VSC, dan klopt er gewoon iets niet.
Ik vind het eigenlijk prima zoals het nu is.
Ok, er was iets met het systeem. Daar moet je wellicht iets mee.
Verder moet iedereen slimmer proberen te zijn dan de concurrentie.
Net als Max eigenlijk altijd erg slim omgaat met wegrijden bij een SC ending.
Hij kiest het juiste moment uit obv de baan en doet dat meestal erg goed.
VSC lekker laten zoals het is. Het lijkt wel alsof we alles willen dichttimmeren. 1 ding is zeker, Perez zal volgende keer iets alerter zijn op wat er om hem heen gebeurt.
Nou ja, als RBR steeds beide autos in de top 4 krijgt, en een FER valt uit, zie ik niet in wat Perez hier niet goed heeft gedaan behalve vergeten te bukken voor de FIA-VSC scriptkiddie.Plenkske schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:36:
[...]
Dat vind ik ook. Ben benieuwd of Perez zich kan herpakken.
Inmiddels is trouwens het verschil tussen FER en MER in het WCC een stuk kleiner (44 punten) dan tussen FER en RBR (82 punten).
ping 127.212.23.124
Gele vlag is liften, dubbel geel is "prepare to stop". Die mini-liftjes zijn onder een gele vlag dus voldoende. Onder dubbel geen dus niet. En daar wordt ook naar gelang op gehandhaafd.siggy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:14:
Het probleem is en blijft de handhaving. Zie ook vorig jaar met mini liftjes bij gele vlaggen etc etc wat allemaal mogelijk is.
Lekker laten zoals het is inderdaad, alleen als het faalt iets meer duidelijkheid/tijd inbouwen.jan390 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:32:
VSC lekker laten zoals het is. Het lijkt wel alsof we alles willen dichttimmeren. 1 ding is zeker, Perez zal volgende keer iets alerter zijn op wat er om hem heen gebeurt.
Perez komt mij niet over als een van de intelligentste rijders, ik ben daar dus niet zo zeker van. Het lijkt mij vooral belangrijk dat het team hiervan leert en goed/snel communiceert dat er een storing is en hoe te handelen, de info die de engineer doorgaf vond ik niet echt duidelijk. Het team aan de pitwall zijn met een stuk meer personen dan die ene persoon in een oven op wielen.
erutangiS
Anoniem: 217290
was het ook geen veiligheids voorschrift die het gaspedaal bij leclerc bij een impact uitschakelt?
Zoiets begreep ik volgens mij tijdens de race of bij de nabeschouwing dat het gaspedaal los koppelt bij een zware impact om te voorkomen dat de auto ongewild gas blijft geven na een crash. Mogelijk kunnen ze dat dan weer resetten maar geen idee?
Zoiets begreep ik volgens mij tijdens de race of bij de nabeschouwing dat het gaspedaal los koppelt bij een zware impact om te voorkomen dat de auto ongewild gas blijft geven na een crash. Mogelijk kunnen ze dat dan weer resetten maar geen idee?
Daar zeg je wat, dat zou dan denk ik zijn naar aanleiding hiervan: YouTube: Ayrton Senna Saves Erik Comas | 1992 Belgian Grand PrixAnoniem: 217290 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:16:
was het ook geen veiligheids voorschrift die het gaspedaal bij leclerc bij een impact uitschakelt?
Afgelopen weekend was de laatste contracturele grand prix op Paul Ricard. Een interview met Eric Boullier (ex-teambaas McLaren) en tegenwoordig directeur van dit circuit over contractverlenging met de FOM.
https://the-race.com/form...yond-likely-2023-absence/
- Een nieuw contract is er niet maar kan mogelijk in 2023 een vervanger zijn voor als bijvoorbeeld de grand prix van China niet doorgaat vanwege Covid restricties. Na 2023 is er geen contract en de organisator Grand Prix de France zou graag een 5 of 10 jarige deal willen scoren.
- Het was een redelijk succesvolle grand prix met 70.000 toeschouwers op race dag. (Paul Ricard heeft volgens hun eigen website een capaciteit van 90.000 toeschouwers dus geen uitverkocht huis)
- Grote problemen zoals de bereikbaarheid waren dit jaar aangepast. Bij een verlenging zou er gekeken kunnen worden of er een extra afrit vanaf de snelweg kan komen. (Boullier beloofde eerder al aanpassingen aan het circuit zelf bij een contractverleninging).
- De FOM is geen fan van het Paul Ricard circuit. Met name de bereikbaar, de beperkte capaciteit voor fans en VIPs en het gebrek aan hotelkamers zijn een doorn in het oog. Een grand prix in Frankrijk is belangrijk voor een stakeholder zoals de Renault groep zolang het maar niet op Paul Ricard is.
- Andere opties zouden zijn Le Mans, Magny-Cours of een straatrace in Parijs of Nice. Een straatrace in Parijs kan meteen van de lijst als onpraktisch. De organisator blijft het liefste op Paul Ricard omdat er dan geen geld van derden of van de overheid nodig is.
- Waar de organisator ook voor openstaat is een roulatie met de grand prix van Spa maar de organisator van Spa staat hier niet voor open.
- Haast met onderhandelen is er blijkbaar niet, als er geen circuit is waar de FOM alle wensen kan afvinken dan houdt dat mogelijk in dat er na 2023 geen grand prix van Frankrijk meer zal komen.

Doornbos noemde het als reactie op de veer op massa z'n helm.Danielson schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:17:
[...]
Daar zeg je wat, dat zou dan denk ik zijn naar aanleiding hiervan: YouTube: Ayrton Senna Saves Erik Comas | 1992 Belgian Grand Prix
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Leuk, een nietszeggend nummertje.
Hoeveel punten heeft die in Baku verloren? Want dat was zeker geen gelopen race. Hoeveel punten heeft die gisteren verloren? Want ook dat was geen gelopen race.
Hoe rekenen ze Canada? Zonder plofs was er geen gridstraf en zou die toch minimaal in de top 4 zijn gefinisht.
Ze kunnen het zo mooi maken en de fans betrekken. Laat fans kiezen op welke tijd het moet gaan 'regenen' en voor welke periode.Chocoball schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:22:
Afgelopen weekend was de laatste contracturele grand prix op Paul Ricard. Een interview met Eric Boullier (ex-teambaas McLaren) en tegenwoordig directeur van dit circuit over contractverlenging met de FOM.
Of zoals we vroeger bij het volleyball al scandeerde: “punkte, punkte, punkte”. Ja, oosten des lands.
een treffende spreuk
Le Mans, als in circuit de la Sarte?Chocoball schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:22:
Afgelopen weekend was de laatste contracturele grand prix op Paul Ricard. Een interview met Eric Boullier (ex-teambaas McLaren) en tegenwoordig directeur van dit circuit over contractverlenging met de FOM.[Afbeelding]
- Een nieuw contract is er niet maar kan mogelijk in 2023 een vervanger zijn voor als bijvoorbeeld de grand prix van China niet doorgaat vanwege Covid restricties. Na 2023 is er geen contract en de organisator Grand Prix de France zou graag een 5 of 10 jarige deal willen scoren.
- Het was een redelijk succesvolle grand prix met 70.000 toeschouwers op race dag. (Paul Ricard heeft volgens hun eigen website een capaciteit van 90.000 toeschouwers dus geen uitverkocht huis)
- Grote problemen zoals de bereikbaarheid waren dit jaar aangepast. Bij een verlenging zou er gekeken kunnen worden of er een extra afrit vanaf de snelweg kan komen. (Boullier beloofde eerder al aanpassingen aan het circuit zelf bij een contractverleninging).
- De FOM is geen fan van het Paul Ricard circuit. Met name de bereikbaar, de beperkte capaciteit voor fans en VIPs en het gebrek aan hotelkamers zijn een doorn in het oog. Een grand prix in Frankrijk is belangrijk voor een stakeholder zoals de Renault groep zolang het maar niet op Paul Ricard is.
- Andere opties zouden zijn Le Mans, Magny-Cours of een straatrace in Parijs of Nice. Een straatrace in Parijs kan meteen van de lijst als onpraktisch. De organisator blijft het liefste op Paul Ricard omdat er dan geen geld van derden of van de overheid nodig is.
- Waar de organisator ook voor openstaat is een roulatie met de grand prix van Spa maar de organisator van Spa staat hier niet voor open.
- Haast met onderhandelen is er blijkbaar niet, als er geen circuit is waar de FOM alle wensen kan afvinken dan houdt dat mogelijk in dat er na 2023 geen grand prix van Frankrijk meer zal komen.
Het hele vechten met Sainz was natuurlijk al niet al te slim, daardoor kon De man die heel egoïstisch gewoon twee vóórnamen heeft zo maar weer aansluiten.MrOleo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:01:
[...]
Lekker laten zoals het is inderdaad, alleen als het faalt iets meer duidelijkheid/tijd inbouwen.
Perez komt mij niet over als een van de intelligentste rijders, ik ben daar dus niet zo zeker van. Het lijkt mij vooral belangrijk dat het team hiervan leert en goed/snel communiceert dat er een storing is en hoe te handelen, de info die de engineer doorgaf vond ik niet echt duidelijk. Het team aan de pitwall zijn met een stuk meer personen dan die ene persoon in een oven op wielen.
Max zou het ook gedaan hebben, alhoewel? Maar slim is het niet.
een treffende spreuk
Het Le Mans Bugatti circuit volgens het artikel en als je dar op zoekt kom je inderdaad uit op circuit de la Sarthe.
Maar dat is toch een ontzettend lang circuit? Iets van 12 kilometer ofzo.....Chocoball schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:33:
[...]
Het Le Mans Bugatti circuit volgens het artikel en als je dar op zoekt kom je inderdaad uit op circuit de la Sarthe.
Hoe ziet de track layout voor de F1 er dan uit?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Volgens Binotto was Leclerc gisteren overduidelijk de snellere van de twee (tov Verstappen). Ik heb dat niet werkelijk kunnen zien, enkel dat het Verstappen niet lukte om er voorbij te komen en daardoor een aangepaste agressievere strategie met een onduidelijke afloop, indien Leclerc de fout niet had gemaakt (Rosberg gelooft dat nu nog steeds niet volgens mij).RobertMe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:50:
[...]
Leuk, een nietszeggend nummertje.
Hoeveel punten heeft die in Baku verloren? Want dat was zeker geen gelopen race. Hoeveel punten heeft die gisteren verloren? Want ook dat was geen gelopen race.
Hoe rekenen ze Canada? Zonder plofs was er geen gridstraf en zou die toch minimaal in de top 4 zijn gefinisht.
Afijn, de volgende race is het weer kat in het bakkie met beide Ferrari's op één en twee in de einduitslag.
Testing, one, two ...
Het Le Mans Bugatti circuit =/= La Sarte maar:AvK schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:38:
[...]
Maar dat is toch een ontzettend lang circuit? Iets van 12 kilometer ofzo.....
Hoe ziet de track layout voor de F1 er dan uit?

De MotoGP en EWC (tweewielers) rijden op dit circuit.
Gevoelsmatig te klein voor de kolossen van de huidige F1.
Edit: start/finish is onderaan en dan met de klok mee. Linksboven buigt La Sarte "buiten de foto" om rechtsonder weer terug in beeld te komen.
[ Voor 12% gewijzigd door alesandro_46 op 25-07-2022 19:42 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
2022 vergeleken met 2013.
Max heeft gewoon een grotere marge dan destijds, terwijl Vettel na twaalf races al was begonnen aan zijn "ik win alles" streak.
Max heeft gewoon een grotere marge dan destijds, terwijl Vettel na twaalf races al was begonnen aan zijn "ik win alles" streak.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het schiet me ineens te binnen..... wat ik gisteren ook erg opvallend vond is dat vlak voor de start de man met de groene vlag nog over de barrier moest klimmen. De auto's stonden al klaar..... Echt heel merkwaardig.
Hij was maar net op tijd.....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Want achter aan het veld is het heeeeeel gevaarlijk voor die meneer?AvK schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:03:
Het schiet me ineens te binnen..... wat ik gisteren ook erg opvallend vond is dat vlak voor de start de man met de groene vlag nog over de barrier moest klimmen. De auto's stonden al klaar..... Echt heel merkwaardig.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Pfff, Webber was nog slechter dan Perez, wat zeuren we nou toch allemaal.DaniëlWW2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:58:
2022 vergeleken met 2013.
Max heeft gewoon een grotere marge dan destijds, terwijl Vettel na twaalf races al was begonnen aan zijn "ik win alles" streak.![]()
[Afbeelding]
Maar waarom staat er groot "2021"op die bovenste?
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Inderdaad!Hippocampus schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:26:
[...]
Pfff, Webber was nog slechter dan Perez, wat zeuren we nou toch allemaal.
Nog wat meer vergelijkingen dan maar?
ALO beter dan LEC
SAI zeker geen MAS
En RAI in de Lotus
Heb dat ook niet gezien.hardware-lover schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:40:
[...]
Volgens Binotto was Leclerc gisteren overduidelijk de snellere van de twee (tov Verstappen). Ik heb dat niet werkelijk kunnen zien, enkel dat het Verstappen niet lukte om er voorbij te komen en daardoor een aangepaste agressievere strategie met een onduidelijke afloop, indien Leclerc de fout niet had gemaakt (Rosberg gelooft dat nu nog steeds niet volgens mij).
Afijn, de volgende race is het weer kat in het bakkie met beide Ferrari's op één en twee in de einduitslag.
Ten tijde van de crash van Leclerc zat Verstappen al binnen zijn pit-window. Het enige wat we niet weten is of Verstappen met de druk van Leclerc en zonder SC de race op deze set banden uit had kunnen rijden. Maar voor zover ik zag had hij nog heel veel over, dus ik schat zo in van wel.
Leclerc had hem op (top-) snelheid waarschijnlijk niet in kunnen halen, dus ook voor de crash van Leclerc had ik m'n geld op Verstappen gezet.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik vind het sowieso merkwaardig dat er iemand met een groene vlag moet zwaaien achteraan het veld, waarom doen ze dat eigenlijk?AvK schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:03:
Controle dat alles goed is.Transportman schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Ik vind het sowieso merkwaardig dat er iemand met een groene vlag moet zwaaien achteraan het veld, waarom doen ze dat eigenlijk?
Er staan naast elke auto (achter de vangrail) ook mensen met gele vlaggen volgens mij. Deze kunnen aangeven dat "hun" auto een probleem heeft.
Zijn er geen gele vlaggen.
Dan geeft de man achteraan het GO sein met de groene vlag. Wat de timer start voor de countdown van de start.
Is er wel een issue, dan zwaait hij geen groene vlag.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als ik het goed onthouden heb:Transportman schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Ik vind het sowieso merkwaardig dat er iemand met een groene vlag moet zwaaien achteraan het veld, waarom doen ze dat eigenlijk?
Als een coureur merkt dat er iets mis is met de auto, afslaan bijvoorbeeld, dan moet ie zijn hand omhoog steken. Zodra die meneer ergens een handje ziet zal hij geen groen zwaaien en zal de startprocedure afgebroken worden. In het verleden klapte er nog wel eens auto's op elkaar omdat er eentje niet wegkwam.
Dat bedoel ik.Damian schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:09:
[...]
Want achter aan het veld is het heeeeeel gevaarlijk voor die meneer?
Die meneer zag helemaal niks. Hij besefte dat ie te laat was.Hippocampus schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:14:
[...]
Als ik het goed onthouden heb:
Als een coureur merkt dat er iets mis is met de auto, afslaan bijvoorbeeld, dan moet ie zijn hand omhoog steken. Zodra die meneer ergens een handje ziet zal hij geen groen zwaaien en zal de startprocedure afgebroken worden. In het verleden klapte er nog wel eens auto's op elkaar omdat er eentje niet wegkwam.
Hield zich notabene nog een seconde in....
En de banden worden almaar kouder. Slechte beurt waar ik verder niks over gelezen heb.
Maar dat komt natuurlijk omdat de gebeurtenissen daarna dit incidentje overschaduwd hebben.
euhm ja, thanks, waarom spreek je mij erop aan? Ik probeerde antwoord te geven op Transportman.AvK schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:19:
[...]
Die meneer zag helemaal niks. Hij besefte dat ie te laat was.
Hield zich notabene nog een seconde in....
En de banden worden almaar kouder. Slechte beurt waar ik verder niks over gelezen heb.
Maar dat komt natuurlijk omdat de gebeurtenissen daarna dit incidentje overschaduwd hebben.
Oh sorry.
Ik zou zeggen ga er even voor zitten dan gaat dat vast wel lukken.MyHero schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:32:
[...]
Vreemde conclusies. Ik vind niet zoveel. Had gehoopt op een uren durende scheldpartij zonder peeps en dan hoor ik maar 66 seconden over 6 jaar. Vind ik eerlijk gezged zeer beschaafd. De duur dan, niet de woorden..
Overigens zijn er wel meer die niet zeker niet koelbloedig zijn. Vettel en Tsunoda zijn na max hier IMO wel de beste voorbeelden van. Opvallend genoeg zijn de Spanjaarden Alonso en Sainz, die 'warm bloed' zouden moeten hebben, tegenwoordig redelijk kalm. Bottas is natuurlijk koning koelbloedig ( uitzondering).
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Koel blijven en schelden is IMHO toch echt wat anders.
Max kan prima koel blijven onder druk, en toch alles bij elkaar vloeken. Uiteindelijk zijn het de acties on track waar ze op beoordeeld worden.
Al vloekt die elke race van begin tot einde. Als die met de auto laat zien dat die geen fouten maakt ondanks de tirades.... Dan blijkt die koelbloedig.
En zo kan Sainz rustig zijn, en toch onder druk gewoon niet koelbloedig genoeg zijn en fouten maken.
Max kan prima koel blijven onder druk, en toch alles bij elkaar vloeken. Uiteindelijk zijn het de acties on track waar ze op beoordeeld worden.
Al vloekt die elke race van begin tot einde. Als die met de auto laat zien dat die geen fouten maakt ondanks de tirades.... Dan blijkt die koelbloedig.
En zo kan Sainz rustig zijn, en toch onder druk gewoon niet koelbloedig genoeg zijn en fouten maken.
We hebben 12 races gehad. Max is twee keer uitgevallen en heeft 1 keer dat bargeboard opgepikt. Dat zijn dus 9 races waar hij ongehinderd aan de finish kwam. 7 overwinningen. Plus 2 sprint overwinningen. Monaco werd hij nog geflikt in de qualy anders had hij die ook nog gewonnen als alles verder hetzelfde was verlopen (wat natuurlijk verre van een gegeven was).alexbl69 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:46:
[...]
Heb dat ook niet gezien.
Ten tijde van de crash van Leclerc zat Verstappen al binnen zijn pit-window. Het enige wat we niet weten is of Verstappen met de druk van Leclerc en zonder SC de race op deze set banden uit had kunnen rijden. Maar voor zover ik zag had hij nog heel veel over, dus ik schat zo in van wel.
Leclerc had hem op (top-) snelheid waarschijnlijk niet in kunnen halen, dus ook voor de crash van Leclerc had ik m'n geld op Verstappen gezet.
De Ferrari is heus de iets betere auto, maar Binotto mag de redbull/Max combinatie wel iets meer krediet geven.
een treffende spreuk
Het is ook niet zo dat ze wachten totdat hij aan de andere kant is. Waarom moet hij oversteken als ze toch al beginnen met startprocedure?Transportman schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
DarkSide schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:13:
[...]
Controle dat alles goed is.
Er staan naast elke auto (achter de vangrail) ook mensen met gele vlaggen volgens mij. Deze kunnen aangeven dat "hun" auto een probleem heeft.
Zijn er geen gele vlaggen.
Dan geeft de man achteraan het GO sein met de groene vlag. Wat de timer start voor de countdown van de start.
Is er wel een issue, dan zwaait hij geen groene vlag.
Dan nog blijf ik het een vreemd proces vinden, zeker tegenwoordig met al die borden langs de grid waar ze mee kunnen "vlaggen". Ze worden door iemand naast de baan op groen gezet als de wagens staan, ze worden op geel gezet als ze een issue zien, lijkt mij prima dat de startprocedure daaraan gekoppeld kan worden zonder iemand met groene vlag aan het einde van het veld.Hippocampus schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:14:
[...]
Als ik het goed onthouden heb:
Laat die man toch lekker met een groene vlag zwaaien, al is het puur voor de show. Toch niks mis mee? Kan verder niets gebeuren en als hij valt staat de medical car al in de buurt
Het is volgens mij meer een dingetje 'van vroeger'. De wedstrijdleiding doet er waarschijnlijk niet veel op uit, die kunnen op hun systeem zien of de auto's op de juiste plek staan of niet. Zodra ze allemaal staan zijn alle lampen groen, daar hebben ze die man met die vlag niet voor nodig.Transportman schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:56:
[...]
Valt me ook op dat ze regelmatig al met groen beginnen te zwaaien terwijl de laatste auto nog niet stilstaat. Lijkt me dus meer ceremonie dan dat het daadwerkelijk een functie heeft.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ongeschikte baan voor F1.. liever een stratencircuit aangelegd door slaven dan dit.alesandro_46 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:40:
[...]
Het Le Mans Bugatti circuit =/= La Sarte maar:
[Afbeelding]
De MotoGP en EWC (tweewielers) rijden op dit circuit.
Gevoelsmatig te klein voor de kolossen van de huidige F1.
Edit: start/finish is onderaan en dan met de klok mee. Linksboven buigt La Sarte "buiten de foto" om rechtsonder weer terug in beeld te komen.
I served in a company of heroes.
Ok Straten Circuit nu blij?Vuvuzela schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:03:
[...]
Ongeschikte baan voor F1.. liever een stratencircuit aangelegd door slaven dan dit.

Bron: Wikipedia: Circuit de la Sarthe
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Moet gelijk aan Gran Turismo denken, daar sneed ik altijd de chicanes af op de Mulsanne StraightIllegal_Alien schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:20:
[...]
Ok Straten Circuit nu blij?
[Afbeelding]
Nu kan dat niet meer, krijg je track limits aan je broek.Rembock schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:28:
[...]
Moet gelijk aan Gran Turismo denken, daar sneed ik altijd de chicanes af op de Mulsanne Straight

De man met de groene vlag is de enige mens die tijdens de race op de baan komt. Op het laatste moment doen veel auto's nog wat extra moeite om de banden op te warmen. Het is niet helemaal denkbeeldig dat er eentje op het laatste moment uitvliegt door de koude banden en de spanning. Ik kan me wel voorstellen dat het verstandig is om buiten de vangrails te wachten.
Ik geloof dat die man de opdracht heeft om zo snel mogelijk te gaan nadat de laatste auto helemaal tot stilstand is gekomen. Er moet wel gecontroleerd worden dat ze echt stilstaan anders heeft de laatste auto een enorm voordeel. Volgens mij proberen ze het zo uit te mikken dat de safety car nog net wel in beweging is zodat die met een klein voordeel aan de achtervolging kan beginnen.
Overigens denk ik dat het goed is om een mens in het proces te houden om rekening te houden met gekke situaties en uitzonderingen waar geen sensor op voorbereid is. Je weet nooit wat er stuk gaat, lekt, in brand vliegt of wat dan ook.
Ik geloof dat die man de opdracht heeft om zo snel mogelijk te gaan nadat de laatste auto helemaal tot stilstand is gekomen. Er moet wel gecontroleerd worden dat ze echt stilstaan anders heeft de laatste auto een enorm voordeel. Volgens mij proberen ze het zo uit te mikken dat de safety car nog net wel in beweging is zodat die met een klein voordeel aan de achtervolging kan beginnen.
Overigens denk ik dat het goed is om een mens in het proces te houden om rekening te houden met gekke situaties en uitzonderingen waar geen sensor op voorbereid is. Je weet nooit wat er stuk gaat, lekt, in brand vliegt of wat dan ook.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
23 rondes, als je een safetycar hebt zal het hooguit een ronde duren gok ikIllegal_Alien schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:20:
[...]
Ok Straten Circuit nu blij?
[Afbeelding]
Nee joh, in navolging van sprint-races gaan we volgend jaar ook testen met 12-uurs races ter compensatie.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
4 uur racen en dan een motorwissel van 5 uur. En dan nog even 3 uurtjes racen. Zou wel een grappig concept zijn en ben benieuwd welk team dan eerste staat.Beaves schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:48:
Nee joh, in navolging van sprint-races gaan we volgend jaar ook testen met 12-uurs races ter compensatie.
Ferrari aangedreven teams hebben recentelijk veel ervaring opgedaan in het wisselen....ZeromaNoiS schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:11:
[...]
4 uur racen en dan een motorwissel van 5 uur. En dan nog even 3 uurtjes racen. Zou wel een grappig concept zijn en ben benieuwd welk team dan eerste staat.
Dat betekent ook weer bijtanken tijdens racen. Dat vond ik altijd wel leuk voor de tactiek en de onvoorspelbaarheid, dat mag van mij wel terugkomen.
En slot erop. Morgen gaan we naar Hongarije.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |