[F1 2022] Race 12 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 78.386 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

siggy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:00:
Maar puur puntentechnisch niet, kwam die net een paar puntjes te kort bij 1-2 Lec/Max. Maar na Japan is ie WK.
Officieus, in dit tempo echt wel. Officieel niet lijkt mij, dan moet het gat naar 112 punten groeien, dat lijkt mij overdreven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:07
IceStorm schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:25:
[...]

Officieus, in dit tempo echt wel. Officieel niet lijkt mij, dan moet het gat naar 112 punten groeien, dat lijkt mij overdreven.
Wie had gedacht dat ie van 46 punten achter naar 63 punten voorsprong zou gaan?
Als Ferrari niet snel de boel op orde krijgt (en Charles wat rust in zijn hoofd) dan acht ik het helemaal niet zo onwaarschijnlijk.
Mercedes mist nog wat snelheid voor een overwinning op eigen kracht maar ze zijn wel oerdegelijk dus Ferrari mag zich nog wel zorgen gaan maken om P2 bij de constructeurs op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:11
murphydrz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:16:
[...]

Je kunt zeggen wat je wilt,maar deze coureur werkt hard aan zichzelf. Er zijn maar weinig coureurs die weten wat "zelfreflectie" is, laat staan toepassen.
Door die opmerking heeft Lec bij mij aan sympathie gewonnen!
Het is geweldig wanneer mensen eerst naar zichzelf kijken in plaats van naar een ander....
In de FIA documentaire die ik in het 2022 seizoen topic heb geplaatst zegt Leclerc ook wanneer het goed ging lag het aan het karten, als het fout ging legde hij de fout bij hemzelf. Dat gaf druk, maakte hem mentaal sterker maar had ook negatieve invloed op zijn zelfvertrouwen wat noodzakelijk is in Formule 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:08

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Je kunt zeggen wat je wilt,maar deze coureur werkt hard aan zichzelf. Er zijn maar weinig coureurs die weten wat "zelfreflectie" is, laat staan toepassen.
Het is geweldig wanneer mensen eerst naar zichzelf kijken in plaats van naar een ander....
Charles heeft zeker mijn sympathie maar hij moet zichzelf niet zo in de put praten want dat komt zijn zelfvertrouwen ook niet ten goede. Het is een heel snelle coureur maar het mentale deel nekt hem steeds.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocoball schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:13:
[...]

In de FIA documentaire die ik in het 2022 seizoen topic heb geplaatst zegt Leclerc ook wanneer het goed ging lag het aan het karten, als het fout ging legde hij de fout bij hemzelf. Dat gaf druk, maakte hem mentaal sterker maar had ook negatieve invloed op zijn vertrouwen wat noodzakelijk is in Formule 1.
Allemaal leuk en aardig, maar intussen lijken zowel Leclerc als Ferrari alleen maar meer fouten te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32
Chocoball schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:13:
[...]

In de FIA documentaire die ik in het 2022 seizoen topic heb geplaatst zegt Leclerc ook wanneer het goed ging lag het aan het karten, als het fout ging legde hij de fout bij hemzelf. Dat gaf druk, maakte hem mentaal sterker maar had ook negatieve invloed op zijn vertrouwen wat noodzakelijk is in Formule 1.
Heb wel enige twijfel of zijn zelfkritiek wel terecht is.

Zijn eerste reactie was overduidelijk: het lag aan het gaspedaal. Nadat hij zijn 'bazen' gesproken had was het plots zijn eigen schuld. Het zou uiteraard kunnen, maar ik vind dat Ferrari de schijn tegen begint te krijgen.

Daarbij vertelt de reactie van zowel Leclerc als Sainz in bepaalde situaties ook wel wat. Silverstone was daar een goed voorbeeld van. Zowel Leclerc (die geen pitstop kreeg) als Sainz (na die debiele instructie over 10 wagenlengtes) moesten volgens mij hun tong afbijten om niet te zeggen wat ze wilden zeggen. Een Verstappen of Hamilton zou het team volledig verr*t gescholden hebben als hun iets soortgelijks was overkomen. De Ferrari coureurs houden zich echter koest, terwijl je hun frustratie kunt proeven.

Gisteren bij Sainz was het net zo. Hij voert een enorm gevecht met Russell maar niemand bij Ferrari lijkt er enig acht op te slaan. Je wordt als coureur toch helemaal gek van zoveel incompetentie? Maar ze blijven beleefd en vallen nooit het merk aan.

Zal wel ergens in het contract staan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 21:39
alexbl69 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Zijn eerste reactie was overduidelijk: het lag aan het gaspedaal. Nadat hij zijn 'bazen' gesproken had was het plots zijn eigen schuld. Het zou uiteraard kunnen, maar ik vind dat Ferrari de schijn tegen begint te krijgen.

Daarbij vertelt de reactie van zowel Leclerc als Sainz in bepaalde situaties ook wel wat. Silverstone was daar een goed voorbeeld van. Zowel Leclerc (die geen pitstop kreeg) als Sainz (na die debiele instructie over 10 wagenlengtes) moesten volgens mij hun tong afbijten om niet te zeggen wat ze wilden zeggen. Een Verstappen of Hamilton zou het team volledig verr*t gescholden hebben als hun iets soortgelijks was overkomen. De Ferrari coureurs houden zich echter koest, terwijl je hun frustratie kunt proeven.

Gisteren bij Sainz was het net zo. Hij voert een enorm gevecht met Russell maar niemand bij Ferrari lijkt er enig acht op te slaan. Je wordt als coureur toch helemaal gek van zoveel incompetentie? Maar ze blijven beleefd en vallen nooit het merk aan.

Coureurs geven in eerste instantie vaak graag de indruk dat het het materiaal is. Net als Verstappens fluctuating pedal jaren geleden in de kwalificatie van ... waar was het ook alweer, wat gewoon dikke bs was. Ik denk dat Leclerc het echt wel zou zeggen als het inderdaad een issue was met de pedal, maar in de heat of the moment legde hij liever ff de schuld buiten zichzelf. Happens, vind het knap dat hij daarna wel gewoon kan zeggen, yea i fucked up. Ik denk niet dat Ferrari hierin enige blaam treft.

Verder hebben ze wellicht wel Sainz race verneukt met die late stop, maar ik vraag me wel af of hij sowieso het eind had kunnen halen met die mediums. Ze hadden hem echter dan al veel eerder naar binnen moeten halen. Maar goed, Ferrari be Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
[...]

Ferrari Incompetence clause
The Driver will accept (s)he will never be able to blame The Team on whatever incompetence may be shown before, during or after any session, no matter how obvious it may be.
Breaching this clause will mean The Driver accepts termination of this contract without damages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:55
Gisteravond heb ik de volledige race teruggekeken. Ik was de hele dag weg met familie en ik heb geen spoilers gehoort of gelezen, dus dat was prettig kijken :)

Eerste 10 rondes lieten ze erg veel LEC - VER zien terwijl er volgens mij tussendoor ook wel het eea. gebeurde verder naar achteren, beetje jammer. Later kwam dat gelukkig wel meer in beeld.
Na de pitstop van Max naar Hard vond ik het wel mooi dat hij er vol voor mocht gaan. Je zag het ook meteen aan de tijden. Uiteraard totdat LEC uitviel... toen ging het meteen om naar banden sparen zodat ze geen pitstop hoefde te doen. Max heeft het daarna simpel uitgereden.

Dat is niet te zeggen over Perez. Die bleef maar achter Hamilton hangen. Zwakke race van hem vond ik.
En dan uiteindelijk het gevecht met Russell wat nog voor wat actie zorgde in de laatste rondes. Die eerste poging van Russell vond ik erg lomp en wat hij daarna allemaal zei op de radio was typisch Mercedes... Uiteindelijk deed hij het slim bij de VSC, ik was even in de war een paar bochten voor groen maar het was slim gedaan. Perez zag het niet aankomen en was kansloos.

Ik heb het denk ik vooraf gemist, maar tering wat was de totale pittijd lang. Meteen ook de reden waarom ze Sainz nooit zo laat meer moesten laten pitten. Gewoon niet meer doen en uitrijden, of eerder doen zodat hij nog in kon halen. Want Sainz reed voor de rest wel een sterke race. Die nieuwe motor hielp wellicht ook.

Uiteindelijk hebben we ook niet veel gemerkt van het warme weer. De banden konden het goed volhouden en er is ook niks geploft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Domme fout van Leclerc, ik geloof echt wel dat het zijn eigen schuld is. Anders zeg je niet zoiets voor de camera. Verder Verstappen subliem gereden. Perez is geknakt, die moet weer even opkrabbelen. Hamilton ook weer goed gisteren. Russel netjes, en goed om te zien dat hij zich herpakte. Op naar Zondag. Als Verstappen dan weer wint, dan is het wel een beetje gedaan.

Ondanks dat Verstappen zo ver voor staat, vind ik het wel een leuk seizoen. Het is chaotisch, Ferrari is sneller, maar RB constanter, Mercedes ondanks de dikke achterstand doet eigenlijk best wel OK mee door het falen van Ferrari. Middenmoot is altijd leuk, leuke gevechten, elke race weer anders.

Ik vind mooi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Dat is ook weer een gevalletje slecht engels + moeilijk te verstaan + eigen interpretatie na Oostenrijk. Dat throttle verhaal zou zijn gegaan over dat die niet achteruit kon (en de brul de realisatie van DNF en dus 0 punten, met eerst nog hoop op wegrijden en schade beperken), en niet over waarom die het slippertje maakt.
Snowdog schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:29:
Net als Verstappens fluctuating pedal jaren geleden in de kwalificatie van ... waar was het ook alweer, wat gewoon dikke bs was.
Bahrein 2016 of 2017?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
EvilWhiteDragon schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:37:
[...]

Hoho! Kwaad spreken over SAI terwijl hij, naast racen en Engels spreken, ook nog even de hele racestrategie van Ferrari moet uitdenken is geen eerlijke vergelijking 8)
Wat een poppenkast was dat bij Ferrari gisteren.

We are thinking plan B for Bravo. Let me know what you think.
We are thinking plan A. Let me know what you think
We are thinking plan D. Let me know what you think.
> SAI zegt dat ie door kan.
OK.
> Terwijl hij net RUS of PER heeft ingehaald:
Box this lap.
Enzovoorts 8)7 .
Corrigeerde hij niet ook z’n race engineer die het had over een 5 second stop and go penalty ipv time penalty?

Ik vind Sainz altijd wel scherp tijdens de race.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chocoball
MikeyMan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:16:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar intussen lijken zowel Leclerc als Ferrari alleen maar meer fouten te maken.
Je kunt ze niet allemaal tegelijk hebben :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f3R6D1PaWVkycSQ1_8oRLi9gyE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/knOJd1oR7wQSPoO1sUZCcjDI.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:45
Crashhill schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:34:
Ondanks dat Verstappen zo ver voor staat, vind ik het wel een leuk seizoen. Het is chaotisch, Ferrari is sneller, maar RB constanter, Mercedes ondanks de dikke achterstand doet eigenlijk best wel OK mee door het falen van Ferrari. Middenmoot is altijd leuk, leuke gevechten, elke race weer anders.
Mee eens, heel erg leuk seizoen tot zover. Toch blijf ik hopen dat Alonso eens de aansluiting kan vinden met Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Joyous-P schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Mee eens, heel erg leuk seizoen tot zover. Toch blijf ik hopen dat Alonso eens de aansluiting kan vinden met Mercedes.
Dat zal dan bij hoop blijven, want dat gaat echt niet gebeuren :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Plenkske schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:32:
Perez zag het niet aankomen en was kansloos.
Nja, dit zie je altijd wel iets onder een VSC. Ze moeten een minimale tijd rijden in een sector. Daardoor kunnen ze dus of een constante snelheid rijden of hard en langzaam "gecombineerd". Perez reed een constante snelheid, Russell gokte op groen en trapte het gas in. Daardoor reed Russell 30 KM/u harder op het moment dat het naar groen ging. Combineer dat met het feit dat hij in een bocht reed en ineens het gas intrappen een spin oplevert en het ziet er heel knullig uit.
Verder wel eens. Heel slechte race van Perez. Maar die VSC was gewoon ruk. Eerst het gedoe met VSC Ending => "systeem resetten" => nog een keer VSC Ending, en daarna dat Russell goed gokt op groen.
Ik heb het denk ik vooraf gemist, maar tering wat was de totale pittijd lang.
Dat komt door het circuit. Door die scherpe bocht hebben ze de pitlane speed limit op 60 KM/u gezet (80 is standaard). Daarnaast is de pitlane heel lang. Voorgaande jaren mochten ze na de laatst in gebruik zijnde pitbox al van de limitter af (waarna er nog een nieuw pit gebouw komt). Nu mochten ze pas van de limitter na de laatste pitboxen waardoor ze nog 50? 75? meter zo langzaam moeten rijden. Het circuit was dus al een van de langzaamste in pit tijden, maar nu nog dramatischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Plenkske de pitstraat was langer gemaakt deze race ivm veiligheid. Vorig jaar stonden de laatste boxen te dicht bij start finish oid. Dus daarom duurde het nu zo 4-5s langer. En was een tweede stop dus erg duur.

Teams hadden protest. Maar FIA vond het wel best zo.

https://www.motorsport.co...zone-change/10342084/amp/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Mja, zelfreflectie is 1 ding, zelfverbetering nog iets heel anders. Maar ik denk dat hij op deze manier de druk bij zichzelf alleen maar groter maakt. Ik denk ook dat, als hij niet uitkijkt, rijden voor Ferrari 'm mentaal helemaal kapot gaat maken. Dat team is te inconsistent om zonder bijzonder dominante auto het WDC te gaan winnen. Besluitvaardigheid van alleen al de race engineers is echt gewoon 0. Er moet altijd gewacht worden op antwoord van het strategie team... Dan worden de lijntjes voor split second decisions wel erg lang

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BlauweFles schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:43:
@Plenkske de pitstraat was langer gemaakt deze race ivm veiligheid. Vorig jaar stonden de laatste boxen te dicht bij start finish oid. Dus daarom duurde het nu zo 4-5s langer. En was een tweede stop dus erg duur.

Was de pitstraat daadwerkelijk langer? Of is het de streep waarbij je weer op het gas mag verlegd?

Either way; hiermee creeer je natuurlijk ook een groter snelheidsverschil bij het terug op de baan rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 00:08
Bansheeben schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:56:
[...]

..... Ik denk ook dat, als hij niet uitkijkt, rijden voor Ferrari 'm mentaal helemaal kapot gaat maken. .....
Net zoals Vettel er bijna aan ten onder ging? Die werd zowat kaal op de kruin. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

BlauweFles schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:43:

Waardoor ze dus praktisch iedereen in een 1-stopper dwongen. De FIA maakt de laatste tijd wel meer rare beslissingen. Het begon al met het ontslag van Michael Masi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

Binotto kwam in de lucht met dat het gaspedaal commentaar onderdeel was van een gesprek om de wagen in de acheruit te krijgen en uit de muur, wat niet ging. Later stelt hij dat de bandenslijtage beter was dan bij Red Bull maar waarom haal je dan de enige wagen alsnog naar binnen? Die 5e plek had hij ook gekregen als hij als derde was geëindigd. Binotto verdedigt alle beslissingen en inderdaad commentaar op de leiding lijkt niet te mogen.

Los van rijdersfouten en technische problemen lijkt het bij de strategie dat Leclerc teveel vertrouwt op het team, akkoord gaat en als de strategie niet werkt laat hij zijn daarna zijn ongenoegen blijken. Sainz gaat veelal in discussie over de strategie en stelt zijn eigen keuze boven die van het team. Iets wat Leclerc m.i. te weinig doet. Daarom dat ik dat aanhaalde dat hij sinds zijn karting dagen te zelfkrtisch is en te weinig zelfvertrouwen lijkt te hebben.

Maar Ferrari is op dit moment 1 grote bouwput. De dagelijkse leiding, de techniek, de strategie met als excuus dat ze niet zoals Mercedes en Red Bull meer gewend zijn om aan de top te vechten maar het probleem zit dieper dan dat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Is het niet gewoon dat Ferrari heel erg Italiaans is met volgensmij op de key posities vooral Italianen :?

Dat vind ik altijd mooi en ze zijn alsnog erg goed dit seizoen maar volgensmij wordt je op die manier nooit wereldkampioen in de F1. Je moet echt de beste mensen over de hele wereld halen en de teamcultuur moet effectief en efficient zijn, niet perse Italiaans.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:44
RobertMe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:43:
[...]

Nja, dit zie je altijd wel iets onder een VSC. Ze moeten een minimale tijd rijden in een sector. Daardoor kunnen ze dus of een constante snelheid rijden of hard en langzaam "gecombineerd". Perez reed een constante snelheid, Russell gokte op groen en trapte het gas in. Daardoor reed Russell 30 KM/u harder op het moment dat het naar groen ging. Combineer dat met het feit dat hij in een bocht reed en ineens het gas intrappen een spin oplevert en het ziet er heel knullig uit.
Verder wel eens. Heel slechte race van Perez. Maar die VSC was gewoon ruk. Eerst het gedoe met VSC Ending => "systeem resetten" => nog een keer VSC Ending, en daarna dat Russell goed gokt op groen.
Punt was dat er met de VSC signalen iets raars gebeurde. Daardoor verwachtte Perez dat ie al eerder op het gas zou kunnen gaan. En op dat punt had ie die extra snelheid voor het moment dat de VSC weg ging. Toen dat niet gebeurde zat ie juist verkeerd en had Russell het voordeel. Daarna was ie zelf ook nog eens traag met zijn reaktie toen de VSC wel weg ging en was het bekeken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Chocoball schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Binotto kwam in de lucht met dat het gaspedaal commentaar onderdeel was van een gesprek om de wagen in de acheruit te krijgen en uit de muur, wat niet ging. Later stelt hij dat de bandenslijtage beter was dan bij Red Bull maar waarom haal je dan de enige wagen alsnog naar binnen? Die 5e plek had hij ook gekregen als hij als derde was geëindigd. Binotto verdedigt alle beslissingen en inderdaad commentaar op de leiding lijkt niet te mogen.

Los van rijdersfouten en technische problemen lijkt het bij de strategie dat Leclerc teveel vertrouwt op het team, akkoord gaat en als de strategie niet werkt laat hij zijn daarna zijn ongenoegen blijken. Sainz gaat veelal in discussie over de strategie en stelt zijn eigen keuze boven die van het team. Iets wat Leclerc m.i. te weinig doet. Daarom dat ik dat aanhaalde dat hij sinds zijn karting dagen te zelfkrtisch is en te weinig zelfvertrouwen lijkt te hebben.

Maar Ferrari is op dit moment 1 grote bouwput. De dagelijkse leiding, de techniek, de strategie met als excuus dat ze niet zoals Mercedes en Red Bull meer gewend zijn om aan de top te vechten maar het probleem zit dieper dan dat.
Tja, maar dan ga je er wel volledig vanuit dat die mediums van Sainz het uitgehouden hadden tot het eind. Een double dnf zou helemaal verschrikkelijk zijn geweest voor Ferrari. Ik vond dat geen slechte beslissing, alhoewel de timing natuurlijk enigszins vreemd/ongelukkig was.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Help!!!! schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:10:
Is het niet gewoon dat Ferrari heel erg Italiaans is met volgensmij op de key posities vooral Italianen :?
Klopt, in de succesjaren met Schumacher waren het in ieder geval niet Italianen die daar de scepter zwaaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Help!!!! schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:10:

Dat vind ik altijd mooi en ze zijn alsnog erg goed dit seizoen maar volgensmij wordt je op die manier nooit wereldkampioen in de F1. Je moet echt de beste mensen over de hele wereld halen en de teamcultuur moet effectief en efficient zijn, niet perse Italiaans.
Lijkt mij een combinatie van dit en een team dat gezamelijk moet overleggen voordat er een beslissing mag worden gemaakt en daarmee traag werkt. Bij Sainz zag je dat ie niet voorbij Perez kwam en daarom wilde pitten. Dat werd binnen het team besproken, terwijl Sainz natuurlijk door racet. Tijdens die discussie komt ie er wel voorbij, maar aangezien de discussie vanuit de vorige situatie is geweest, moet ie toch pitten. Dat de situatie verandert is wordt niet meegenomen, want daar moet eerst een volgende discussie over volgen.

Dat is iig hoe het naar mijn idee lijkt te gaan. De beslissingen worden iedere keer heel traag gemaakt, zonder mee te nemen wat er momenteel op de baan gebeurt.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 21:27
Bansheeben schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:56:
[...]

Mja, zelfreflectie is 1 ding, zelfverbetering nog iets heel anders. Maar ik denk dat hij op deze manier de druk bij zichzelf alleen maar groter maakt. Ik denk ook dat, als hij niet uitkijkt, rijden voor Ferrari 'm mentaal helemaal kapot gaat maken. Dat team is te inconsistent om zonder bijzonder dominante auto het WDC te gaan winnen. Besluitvaardigheid van alleen al de race engineers is echt gewoon 0. Er moet altijd gewacht worden op antwoord van het strategie team... Dan worden de lijntjes voor split second decisions wel erg lang
Ik vond Leclerc ook wel erg neerbuigend naar zichzelf toe. Tuurlijk is hij enorm teleurgesteld, maar ik vind hem wel vaker wat neerslachtig overkomen. Alsof het hem inderdaad mentaal allemaal te veel wordt. Hopelijk gaat hij er niet aan onder door op deze manier.

Tevens geeft het ook wel aan wat voor uitzonderlijk talent Verstappen is. Er zijn weinig coureurs die zo consistent snel zijn in alle facetten. Daar komt dan ook nog eens race craft en een killer instict bij. Dat is het verschil tussen een goede coureur en eentje die de geschiedenisboeken in kan gaan als meervoudig wereldkampioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:34:
[...]

Dat is ook weer een gevalletje slecht engels + moeilijk te verstaan + eigen interpretatie na Oostenrijk. Dat throttle verhaal zou zijn gegaan over dat die niet achteruit kon (en de brul de realisatie van DNF en dus 0 punten, met eerst nog hoop op wegrijden en schade beperken), en niet over waarom die het slippertje maakt.

[...]

Bahrein 2016 of 2017?
Ik meen Mexico waar hij zijn eerste pole op 1 duizendste miste. Als je ook maar iets denkt te voelen is dat het moment om je frustratie te uiten. Over het algemeen is Max geen bullshitter.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
Bansheeben schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:12:
[...]

Tja, maar dan ga je er wel volledig vanuit dat die mediums van Sainz het uitgehouden hadden tot het eind. Een double dnf zou helemaal verschrikkelijk zijn geweest voor Ferrari. Ik vond dat geen slechte beslissing, alhoewel de timing natuurlijk enigszins vreemd/ongelukkig was.
Op het moment dat hij het gevecht aan kan gaan zitten zijn banden er nog niet doorheen. Het is de vraag of hij dat nog 10 rondes had volgehouden op oude mediums, maar de call had dan op een ander moment moeten komen, waar hij de tijd van de pitstop nog goed zou kunnen rijden op nieuwe banden.

Die eerste pitstop was ook al niet ideaal. Wel onder een safety car, maar eigenlijk te vroeg om van hard naar medium te wisselen. Daardoor kwamen ze later in de race weer in de problemen.
Maar het was ook wel een grote gok geweest om daar door te rijden en niet te stoppen, dan zou je mogelijk later weer in de problemen komen met een pitstop die veel meer tijd kost dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Bansheeben schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:12:
[...]

Het was meer om aan te halen dat hij tegenstrijdige dingen lijkt te zeggen.

Binotto zei dat de bandenslijtage beter was dan bij de concurrentie dus was dan het echt nodig om Sainz dan binnen te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

JP_Frost schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Ik vond Leclerc ook wel erg neerbuigend naar zichzelf toe. Tuurlijk is hij enorm teleurgesteld, maar ik vind hem wel vaker wat neerslachtig overkomen. Alsof het hem inderdaad mentaal allemaal te veel wordt. Hopelijk gaat hij er niet aan onder door op deze manier.

Tevens geeft het ook wel aan wat voor uitzonderlijk talent Verstappen is. Er zijn weinig coureurs die zo consistent snel zijn in alle facetten. Daar komt dan ook nog eens race craft en een killer instict bij. Dat is het verschil tussen een goede coureur en eentje die de geschiedenisboeken in kan gaan als meervoudig wereldkampioen.
Maak je maar geen zorgen, Leclerc heeft (te) veel zelfvertrouwen. Daarom ook nog steeds té hard door bochten, de risico’s kan hij altijd aan, in zijn hoofd. De kritiek op jezelf is gewoon de rest te snel af zijn, zo kom je ook nog eens sympathiek over.

een treffende spreuk

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 23:03
Kwam op de F1 subreddit deze nog tegen met goed gesyncte audio van het Leclerc ongeluk.

Klik

De opmerking over de throttle heeft echt te maken met het proberen achteruit te rijden na zijn crash. Hij krijgt de bak niet meer aan de gang. Je hoort zijn engineer vervolgens ook zeggen dat als het wegrijden niet meer lukt dat hij de boel uit moet schakelen.

Echt puur een persoonlijke fout dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
pro_6or schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Ik meen Mexico waar hij zijn eerste pole op 1 duizendste miste. Als je ook maar iets denkt te voelen is dat het moment om je frustratie te uiten. Over het algemeen is Max geen bullshitter.
Nah. denk dat ik inderdaad Bahrein bedoelde en jaartal zou ook kunnen kloppen, heb nu even geen tijd om het precies op te zoeken, maar het was iig een kwali waar Max eruit crashte wat (volgens hem) door een "fluctuating pedal" zou komen, maar het team gaf al aan dat het meer Max z'n fluctuating voet was.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Mexico was die waardeloze experimentele Renault PU met nul drivability. Daar had Max heel veel last van en dat koste hem die pole. Overigens weet iemand Spa 2016 nog? Toen had Max ook al bijna pole gepakt, 0,015s P2.

Dan nog Leclerc. Hij is hard op zichzelf, maar ik denk dat hij ook wel reden ertoe heeft. Vader dood, peetvader dood en zijn carrièrestart was ook wat lastig begonnen. Weinig mensen die bijvoorbeeld weten dat hij in de F3 kwam bij van Amersfoort omdat Max hem persoonlijk had aangeraden. En toen begon het voor hem ook beter te lopen.

Ik vermoed alleen bij hem dat hij wel wat steun kan gebruiken, zeker in een team zoals Ferrari. Vettel lijkt dat gedaan te hebben, ondanks dat duidelijk was dat hij er zat om Vettel te vervangen. Met Sainz is dat er vermoedelijk niet omdat die ook wil winnen. Ik vind het ergens zowel opvallend als begrijpelijk dat Leclerc zo naar Verstappen trekt. Die grappen van Leclerc zijn "persoonlijke emotionele F1 kampioen ondersteuner" zijn zo gemaakt, maar er lijkt wel iets in te zitten. Want Verstappen lijkt degene te zijn waar Leclerc normaal mee kan praten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Snowdog schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:37:
[...]

Nah. denk dat ik inderdaad Bahrein bedoelde en jaartal zou ook kunnen kloppen, heb nu even geen tijd om het precies op te zoeken, maar het was iig een kwali waar Max eruit crashte wat (volgens hem) door een "fluctuating pedal" zou komen, maar het team gaf al aan dat het meer Max z'n fluctuating voet was.
was dat Mexico 1 duizendste iets met gear sync oid. IK weet het ook niet meer precies. En ik kijk alles. tja.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
pro_6or schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:41:
[...]

was dat Mexico 1 duizendste iets met gear sync oid. IK weet het ook niet meer precies. En ik kijk alles. tja.
Yea, dat was een hele tijd later though (in mijn geheugen, wat ook niet feilloos is). Dat was z'n kans om jongste polesitter ooit te worden iig. Dus de frustratie daar kan ik me ook wel voorstellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

DaniëlWW2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Dan nog Leclerc. Hij is hard op zichzelf, maar ik denk dat hij ook wel reden ertoe heeft. Vader dood, peetvader dood en zijn carrièrestart was ook wat lastig begonnen. Weinig mensen die bijvoorbeeld weten dat hij in de F3 kwam bij van Amersfoort omdat Max hem persoonlijk had aangeraden. En toen begon het voor hem ook beter te lopen.

Ik vermoed alleen bij hem dat hij wel wat steun kan gebruiken, zeker in een team zoals Ferrari. Vettel lijkt dat gedaan te hebben, ondanks dat duidelijk was dat hij er zat om Vettel te vervangen. Met Sainz is dat er vermoedelijk niet omdat die ook wil winnen. Ik vind het ergens zowel opvallend als begrijpelijk dat Leclerc zo naar Verstappen trekt. Die grappen van Leclerc zijn "persoonlijke emotionele F1 kampioen ondersteuner" zijn zo gemaakt, maar er lijkt wel iets in te zitten. Want Verstappen lijkt degene te zijn waar Leclerc normaal mee kan praten.
Max is altijd bereid om gewoon normaal te doen tegen mensen, als ze hem ook maar normaal benaderen. Zelfs als er eerder zaken zijn voorgevallen. dat zei Victoria ook, bij haar hebben mensen dan afgedaan, bij Max krijg je altijd weer de kans.

Tot nu toe gaat het tegenwoordig echt prima tussen Charles en Max, Ook toen Charles dik voor stond. Het kan verkeren maar zolang er niet geflikt wordt zie ik dat ook niet veranderen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plenkske schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:32:
Uiteindelijk deed hij het slim bij de VSC, ik was even in de war een paar bochten voor groen maar het was slim gedaan. Perez zag het niet aankomen en was kansloos.
Die VSC was ook gedeeltelijk een FIA faal waar Perez het slachtoffer van werd leek het iig.

Na de VSC ending die 10 seconden duurt ging hij exact op het aflopen goed op het gas en was meteen een x seconden los van Russell.
Waarna ineens van VSC ending het terug ging naar VSC (ipv naar groen), waardoor hij die hele voorsprong weer uit de delta moest halen, waardoor hij voor de 2e VSC ending van 1 VSC ineens verkeerd zat met de delta time die hij moest rijden en te laat op het gas kon?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
YakuzA schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Die VSC was ook gedeeltelijk een FIA faal waar Perez het slachtoffer van werd leek het iig.

Na de VSC ending die 10 seconden duurt ging hij exact op het aflopen goed op het gas en was meteen een x seconden los van Russell.
Waarna ineens van VSC ending het terug ging naar VSC, waardoor hij die hele voorsprong weer uit de delta moest halen, waardoor hij voor de 2e VSC ending van 1 VSC ineens verkeerd zat met de delta time die hij moest rijden en te laat op het gas kon?
Ik heb gisteravond niet in de gaten gehad dat het van ending terug ging naar VSC, maar dit verklaart een hoop voor wat betreft de reactie van Perez.
Ik las net ook al dat Red Bull graag hoort van de FIA wat er nou allemaal gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
DaniëlWW2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Joh, dat wist ik niet! Dus dankzij Max rijdt Leclerc in de F1!
Hopelijk komt er nog een bedankje richting Max wanneer Leclerc als kampioen op het podium komt te staan..
Verder lijkt mij dat Lec geen verkeerde gast is..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Plenkske schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Ik heb gisteravond niet in de gaten gehad dat het van ending terug ging naar VSC, maar dit verklaart een hoop voor wat betreft de reactie van Perez.
Ik las net ook al dat Red Bull graag hoort van de FIA wat er nou allemaal gebeurde.
https://www.formula1.com/...TcZyAQpsVNyW2wRf6PMw.html
"I just got screwed with the Virtual Safety Car because it said it was going to end up out of Turn 9, so I went for it, but then it didn’t end, and then it ended into Turn 13, so I don’t know what they were doing with it."
Bij de T9 chicane was hij goed weg t.o.v. Russell. (bij de 1e 'VSC ending')
weet niet of daar ook nog ergens de beelden van zijn :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 23:33
Gewoon_Jansen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:27:
Kwam op de F1 subreddit deze nog tegen met goed gesyncte audio van het Leclerc ongeluk.

Klik
Zie die hoek van het rechter wiel tov het linker. Hij was sowieso wel klaar. Jammer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
soulcrusher schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Zie die hoek van het rechter wiel tov het linker. Hij was sowieso wel klaar. Jammer.
Is dat niet een beetje een vertekend beeld vanwege de camerapositie? Ik zie het rechterwiel namelijk niet omklappen of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 23:33
murphydrz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:17:
[...]

Is dat niet een beetje een vertekend beeld vanwege de camerapositie? Ik zie het rechterwiel namelijk niet omklappen of iets dergelijks.
Je hebt inderdaad gelijk, meteen al bij de spin staat dat wiel zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
murphydrz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Joh, dat wist ik niet! Dus dankzij Max rijdt Leclerc in de F1!
Hopelijk komt er nog een bedankje richting Max wanneer Leclerc als kampioen op het podium komt te staan..
Verder lijkt mij dat Lec geen verkeerde gast is..
Dat zou ik ook niet zeggen, maar het hielp Leclerc wel om op te gaan vallen. Want na een redelijk goed F3 seizoen kwam hij in 2016 in de GP3 terecht en toen ging Ferrari hem sponsoren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
redwing schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Dat is iig hoe het naar mijn idee lijkt te gaan. De beslissingen worden iedere keer heel traag gemaakt, zonder mee te nemen wat er momenteel op de baan gebeurt.
Ik heb eens nagedacht over jouw opmerking, maar kan die 'traagheid' bij Ferrari niet te maken hebben met het feit dat zij geen antwoorden hebben op de strategie van RedBull?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Waarna ineens van VSC ending het terug ging naar VSC (ipv naar groen), waardoor hij die hele voorsprong weer uit de delta moest halen, waardoor hij voor de 2e VSC ending van 1 VSC ineens verkeerd zat met de delta time die hij moest rijden en te laat op het gas kon?
Zijn de regels bij de VSC sowieso niet een beetje gek? Je moet je aan een delta houden met betrekking tot de rondetijden, dus langzamer rijden. Maar wat Russell deed, was héél langzaam rijden, om vervolgens vol gas te gaan rijden (terwijl VSC ending maar dus wel actief was).

Dat lijkt me niet de intentie van de VSC. Je rijdt juist langzaam zodat het minder gevaarlijk is. Als je opeens vol gas gaat onder VSC dan kan dat dus gevaar opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
murphydrz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb eens nagedacht over jouw opmerking, maar kan die 'traagheid' bij Ferrari niet te maken hebben met het feit dat zij geen antwoorden hebben op de strategie van RedBull?
Dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben, maar wat ik vooral zie is dat beslissingen niet per direct klaar liggen, en iedere keer een halve tot een hele ronde later pas worden gemaakt. Als je naar RB kijkt zie je dat als er iets gebeurt ze binnen een paar seconden al roepen dat er b.v. iemand naar binnen moet komen. Bij Ferrari zijn ze echter de pit al voorbij voordat die call komt.

Waar ze bij RB dus al een draaiplan hebben klaar liggen voor de mogelijke scenario's, lijkt Ferrari pas na te gaan denken als er daadwerkelijk iets gebeurt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Tk55 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Zijn de regels bij de VSC sowieso niet een beetje gek? Je moet je aan een delta houden met betrekking tot de rondetijden, dus langzamer rijden. Maar wat Russell deed, was héél langzaam rijden, om vervolgens vol gas te gaan rijden (terwijl VSC ending maar dus wel actief was).

Dat lijkt me niet de intentie van de VSC. Je rijdt juist langzaam zodat het minder gevaarlijk is. Als je opeens vol gas gaat onder VSC dan kan dat dus gevaar opleveren.
VSC is wat dat betreft inderdaad niet echt goed. Zeker omdat je ook nog eens ziet dat sommige mensen onder de VSC gewoon tijd winnen. Het idee is juist dat iedereen rustig rijdt en de afstanden onderling hetzelfde blijven. Met de huidige regels is beide niet het geval.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
redwing schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:43:
[...]

VSC is wat dat betreft inderdaad niet echt goed. Zeker omdat je ook nog eens ziet dat sommige mensen onder de VSC gewoon tijd winnen. Het idee is juist dat iedereen rustig rijdt en de afstanden onderling hetzelfde blijven. Met de huidige regels is beide niet het geval.
Misschien naast x% minder snel dan normale tijden een maximum snelheid opleggen, zodat iemand niet de actie zoals Russel dat heeft gedaan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:43
Suicyder schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:46:
[...]

Misschien naast x% minder snel dan normale tijden een maximum snelheid opleggen, zodat iemand niet de actie zoals Russel dat heeft gedaan kan doen.
Mwah, dat lijkt me lastig te handhaven, aangezien je voor ieder circuit en iedere bocht dus moet gaan kijken wat dan ongeveer de max is, en daar x% van af halen. Dan kan je het beter bij het 'oude' houden maar gewoon zorgen dat dit beter wordt bewaakt (en bestraft waar nodig). Er was nu ook een technische storing en het viel nu even slecht uit voor Perez, wat wellicht deels de storing kwam en deels doordat hij (of het team) niet goed op zat te letten, wie zal het zeggen? Maw, ik zou er niet zo zwaar aan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
The_Admin schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Mwah, dat lijkt me lastig te handhaven, aangezien je voor ieder circuit en iedere bocht dus moet gaan kijken wat dan ongeveer de max is, en daar x% van af halen. Dan kan je het beter bij het 'oude' houden maar gewoon zorgen dat dit beter wordt bewaakt (en bestraft waar nodig). Er was nu ook een technische storing en het viel nu even slecht uit voor Perez, wat wellicht deels de storing kwam en deels doordat hij (of het team) niet goed op zat te letten, wie zal het zeggen? Maw, ik zou er niet zo zwaar aan tillen.
Nja ik denk dan ook niet aan een maximum per bocht, maar algeheel maximum van bijvoorbeeld 200 of 250 km/h of wat dan ook realistisch is. Dus een limiet stellen voor hele circuit, om zo grote overschrijdingen/verschillen te voorkomen. Helemaal voorkomen zal je er niet mee voor elkaar krijgen, dat is ook onmogelijk.

Echter zou het er wel voor kunnen zorgen dat het verschil zo vlak voor het einde van een (mini)sector en VSC enorm oploopt (want penalty)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:02
Maar als wat Russel deed mag, dan heb je dus altijd voordeel als je tijdens de VSC dicht achter een ander zit. Je kan een gaatje laten vallen en een aanloop nemen. Dat kan de voorligger niet, want zo gauw deze een aanloop neemt, krijg je gelijk een klacht van degene achter je dat je te hard gaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bardu schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:57:
Maar als wat Russel deed mag, dan heb je dus altijd voordeel als je tijdens de VSC dicht achter een ander zit. Je kan een gaatje laten vallen en een aanloop nemen. Dat kan de voorligger niet, want zo gauw deze een aanloop neemt, krijg je gelijk een klacht van degene achter je dat je te hard gaat…
Het ís ook gewoon een nadeel onder die omstandigheden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Als voorligger kan je toch ook tijdelijk langzamer gaan en daarna weer harder (aanloop). Degene achter je mag niet inhalen dus dat boeit niet. Degene achter je zal dan klagen dat je te langzaam gaat ? Mja bij een normale SC eindfase tot er weer geraced wordt gebeurt dat ook, tot bijna stilstand...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:02
Plenkske schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Als voorligger kan je toch ook tijdelijk langzamer gaan en daarna weer harder (aanloop). Degene achter je mag niet inhalen dus dat boeit niet. Degene achter je zal dan klagen dat je te langzaam gaat ? Mja bij een normale SC eindfase tot er weer geraced wordt gebeurt dat ook, tot bijna stilstand...
Dan krijgen we uiteindelijk een soort ‘surplace’ bij de F1… :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Het mag zeker momenteel, maar men stelt bij de huidige situatie dus openlijk de vraag of het wenselijk is, mijns inziens niet, want dit gaan zometeen meer rijders doen met potentieel dus situatie waarin het snelheidsverschil niet verwacht wordt met contact tot gevolg.

Dus Russel doet het volgens de regels, alleen strookt het dan weer niet mijn zijn predicament veiligheid waar hij altijd zo voor is. Evenals zijn enorme divebomb (waarvoor hij prima gestraft had mogen worden door de raceleiding mijns inziens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Suicyder schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Het mag zeker momenteel, maar men stelt bij de huidige situatie dus openlijk de vraag of het wenselijk is, mijns inziens niet, want dit gaan zometeen meer rijders doen met potentieel dus situatie waarin het snelheidsverschil niet verwacht wordt met contact tot gevolg.

Dus Russel doet het volgens de regels, alleen strookt het dan weer niet mijn zijn predicament veiligheid waar hij altijd zo voor is. Evenals zijn enorme divebomb (waarvoor hij prima gestraft had mogen worden door de raceleiding mijns inziens).
Heeft weinig met veiligheid te maken? Was niets onveiligs aan? Ik vind het gewoon een valide strategie en hij gokte op het juiste moment dat hij op het gas kon. All part of the game imo. Zo is het aan het einde van een echte safety car ook een beetje en in dit geval lag Checo gewoon te slapen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
Snowdog schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:12:
[...]
Heeft weinig met veiligheid te maken? Was niets onveiligs aan? Ik vind het gewoon een valide strategie en hij gokte op het juiste moment dat hij op het gas kon. All part of the game imo. Zo is het aan het einde van een echte safety car ook een beetje en in dit geval lag Checo gewoon te slapen.
Het grote verschil is dat iemand al vol op het gas gaat tijdens de VSC. Hij gokt er daarmee op dat die VSC gaat verdwijnen, maar zeker is dat niet (kijk wat er bij Perez gebeurde). Je hebt dus iemand die tijdens een VSC al vol op het gas gaat. En dat lijkt me wel degelijk een veiligheidsissue. Iemand kan dit ook tussendoor gebruiken om b.v. zijn banden warm te houden. En dan rijdt ie volgens alle regels, maar alsnog vol gas tijdens een VSC.

Dat het nu een valide strategie is lijkt me duidelijk, maar het is ook zeker wel een veiligheidsdingetje.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:47
Dat kan de voorligger wel, namelijk door te gokken wanneer de VSC afgelopen is. Perez probeerde dat namelijk, alleen hierdoor moest hij afremmen om de delta te halen omdat er opeens een 2e melding kwam.

Beetje lullig want je kan hier niet op anticiperen, maar het is wel mogelijk. Het eindigen duurt namelijk van 10 tot 15 seconden, dus er is op te gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
[...]

Inderdaad. Perez heeft het einde van de VSC niet goed aangepakt. Daarnaast relatief langzame start ten opzichte van Hamilton. Geen goede race voor hem gister.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
kraanwagen schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Inderdaad. Perez heeft het einde van de VSC niet goed aangepakt. Daarnaast relatief langzame start ten opzichte van Hamilton. Geen goede race voor hem gister.
Wat wel weer voor hem spreekt is dat er ook met de VSC werd gekloot. De procedure van einde VSC werd halverwege opnieuw opgestart waardoor hij niet eindigde op het moment dat hij had verwacht.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Tsja, toen was Ricciardo die duizendste sneller.
In Bahrein heeft hij een complete auto afgeschreven meen ik (in ieder geval "niet verder"). Waarbij er publiekelijk wat gesteggel was over de reden, volgens Verstappen lag het aan de auto (motor / gaspedaal). Volgens Horner / Marco lag het aan "een trillend voetje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:40:
[...]

Tsja, toen was Ricciardo die duizendste sneller.
In Bahrein heeft hij een complete auto afgeschreven meen ik (in ieder geval "niet verder"). Waarbij er publiekelijk wat gesteggel was over de reden, volgens Verstappen lag het aan de auto (motor / gaspedaal). Volgens Horner / Marco lag het aan "een trillend voetje".
Klopt. Hadden we toen maar de Norris pedal cam. >:)

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Snowdog schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:12:
[...]

In mijn ogen is het wel degelijk een veiligheids dingetje.
Wat @redwing zegt, hij anticipeert/gokt erop dat de VSC verdwijnt en gaat vol op het gas.
Beetje zelfde idee als met die pitstops, FIA vond in hun ogen ook dat er gegokt/geanticipeerd werd dat de band wel vast zou zitten en dat mocht niet want niet veilig dus vind ik dat ze hier ook iets aan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfgk1
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:03
schumi2004 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:49:
[...]

In mijn ogen is het wel degelijk een veiligheids dingetje.
Wat @redwing zegt, hij anticipeert/gokt erop dat de VSC verdwijnt en gaat vol op het gas.
Beetje zelfde idee als met die pitstops, FIA vond in hun ogen ook dat er gegokt/geanticipeerd werd dat de band wel vast zou zitten en dat mocht niet want niet veilig dus vind ik dat ze hier ook iets aan moeten doen.
Bij het bericht van Ending, gaat de VSC in 10 tot 15 seconden ook daadwerkelijk weg. Ik kan me niet eerder herinneren dat dit problemen heeft opgeleverd, want de gok is uiterst riskant. Ik vermoed dat voornamelijk Perez in de problemen is gekomen door de storing. Om op basis van een computerfout de hele procedure van Ending in twijfel te trekken, gaat me we ver. Ik zie het veiligheidsissue ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DaniëlWW2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:21:
[...]

Dat zou ik ook niet zeggen, maar het hielp Leclerc wel om op te gaan vallen. Want na een redelijk goed F3 seizoen kwam hij in 2016 in de GP3 terecht en toen ging Ferrari hem sponsoren.
Waar heb je die info over die tip van Verstappen overigens vandaan? Ik heb er nooit eerder iets over gelezen of gehoord, dus ben erg benieuwd. Voor zover ik weet heeft Van Amersfoort zelf contact gelegd met het kamp Leclerc om hem voor de neus van PREMA weg te kapen. Leclerc was dus al wel even opgevallen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
redwing schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Het grote verschil is dat iemand al vol op het gas gaat tijdens de VSC. Hij gokt er daarmee op dat die VSC gaat verdwijnen, maar zeker is dat niet (kijk wat er bij Perez gebeurde). Je hebt dus iemand die tijdens een VSC al vol op het gas gaat. En dat lijkt me wel degelijk een veiligheidsissue. Iemand kan dit ook tussendoor gebruiken om b.v. zijn banden warm te houden. En dan rijdt ie volgens alle regels, maar alsnog vol gas tijdens een VSC.

Dat het nu een valide strategie is lijkt me duidelijk, maar het is ook zeker wel een veiligheidsdingetje.
Wat gebeurde er bij Perez? Weet niet precies wat je bedoelt.

En nouja, in dat geval kan je denk ik beter gewoon kappen met racen, dat is sowieso een "gevaarlijk" dingetje. Het was duidelijk dat het "gevaar" weg was (auto on track), ik zie het probleem niet zo. Maar goed safety is alles dezer dagen. Misschien beter om gewoon een simulatie te runnen om te zien wie kampioen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 16:02

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Ik denk dat je dan eerder het gezeik van de achtervolgende auto krijgt "he's holding me up".
Als iemand zo dicht bij zit met een VSC, heb je inderdaad een nadeel.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
FirePuma142 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Waar heb je die info over die tip van Verstappen overigens vandaan? Ik heb er nooit eerder iets over gelezen of gehoord, dus ben erg benieuwd. Voor zover ik weet heeft Van Amersfoort zelf contact gelegd met het kamp Leclerc om hem voor de neus van PREMA weg te kapen. Leclerc was dus al wel even opgevallen.
Tijd terug in een documentaire met Verstappen. Van Amersfoort zelf zei dit. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat hele gedoe met die storing in de VSC Ending procedure is gewoon op te lossen. Door de nieuwe procedure een ronde of misschien wel 2 later opnieuw te starten. Dan is er ook tijd om de coureurs en de teams goed in te lichten. Gisteren vond ik niet zo zeer de fout van Perez. De wedstrijdleiding heeft hier steken laten vallen. Maar dat laatste is de afgelopen tijd meer regel dan uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Misschien een noob vraag maar is er niet een VSC setting die je maxxed op x km/h? Dan kunnen die grappen van Russell dus ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JEightyFive schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:59:
Misschien een noob vraag maar is er niet een VSC setting die je maxxed op x km/h? Dan kunnen die grappen van Russell dus ook niet meer?
Dat zou weer niet eerlijk zijn omdat dan afhankelijk van je lijn je tijd kan winnen tov andere couriers.

Daarom is er gekozen voor een VSC laptime van x% van een normale laptime, waar op mini sector nivo een delta en handhaving beschikbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 25-07-2022 14:03 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

JEightyFive schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:59:
Je moet een Delta aanhouden.
Dus als je een stukje langzamer rijdt, mag je daarna een stukje sneller. Met goed gokken kun je dus voordeel hebben.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Charles was er duidelijk even helemaal stuk van na afloop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Snowdog schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:19:
[...]

Wat gebeurde er bij Perez? Weet niet precies wat je bedoelt.
Halverwege de procedure voor het opheffen van de VSC werd er een reset gedaan. Perez was daardoor te vroeg met op het gas gaan, waardoor hij op het moment dat de VSC echt weg ging juist langzaam moest rijde nom binnen de tijd te blijven.
En nouja, in dat geval kan je denk ik beter gewoon kappen met racen, dat is sowieso een "gevaarlijk" dingetje. Het was duidelijk dat het "gevaar" weg was (auto on track), ik zie het probleem niet zo. Maar goed safety is alles dezer dagen. Misschien beter om gewoon een simulatie te runnen om te zien wie kampioen wordt.
Punt is dat je dit dus ook tussendoor kunt doen (en het ook tussendoor gebeurt). Dus ook als de auto nog op de track staat. En dan kun je met de huidige regels dus alsnog vol gas gaan tijdens een VSC. En laat die VSC er nu juist zijn om mensen juist rustig te laten rijden.

En dat 'kappen met racen' is natuurlijk een dooddoener die niets toevoegt aan de discussie. Kom dan met een goede redenen waarom het prima is om af en toe volgas te mogen rijden bij een VSC.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:05
Perez deed ongeveer hetzelfde met de VSC als Russell, dus als we klagen over Russell dan ook over Perez en niet alleen over Russell omdat ie nu voordeel pakt. Perez deed het alleen bij bocht 9, waarna het systeem kuren had en hij weer van het gas af moest. Wat Russell doet heeft niks met een veiligheidsissue te maken. Op het moment dat VSC ending message wordt uitgegeven dan is de baan veilig verklaard, anders mogen ze dat bericht niet uitsturen, vervolgens duurt het nog 10 - 15 sec. voor het groene licht aangaat. Voor banden opwarmen doet men sowieso niks anders dan optrekken en weer afremmen, dus er is niks mis met accelereren.
Sowieso deed Russell weinig speciaals, het zag er alleen zo uit omdat Perez van slag was door de afwijking van de procedure door de FIA.

De FIA had gewoon de VSC weer aan moeten zetten met een vsc deployed bericht, pitlane dicht zodat er geen voordeel kan worden gepakt en dan de ending procedure 20 seconden later opnieuw starten, zodat iedereen goed de tijd heeft om zijn delta's weer in orde te maken. Ik vind het prima dat het misging, nu is het 1-1 in voordeel voor Red Bull en Mercedes bij afwijken van (V)SC procedure, zijn we gelijk van dat gezeik af (waarschijnlijk niet, maar toch).

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MrOleo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:12:
Perez deed ongeveer hetzelfde met de VSC als Russell, dus als we klagen over Russell dan ook over Perez en niet alleen over Russell omdat ie nu voordeel pakt. Perez deed het alleen bij bocht 9, waarna het systeem kuren had en hij weer van het gas af moest.
Daar gaat de discussie ook niet over. Punt is juist dat ze het allemaal doen, en dat je dus volgens de regels alsnog vol gas tijdens een VSC kunt gaan. En meestal wordt het bij de VSC ending procedure gebruikt, maar je ziet dat het ook tussendoor wordt gedaan om tijd te winnen ten opzichte van degene net achter je. En daarmee krijg je 2 problemen, ten eerste dat de onderlinge afstanden veranderen (je zag dat sommigen secondes wonnen tijdens de VSC), ten tweede dat er tijdens een VSC alsnog vol gas wordt gereden. Beide wil je met een VSC juist voorkomen. En dat lijkt mij een goede reden om eens te gaan kijken naar een beter alternatief.
Wat Russell doet heeft niks met een veiligheidsissue te maken. Op het moment dat VSC ending message wordt uitgegeven dan is de baan veilig verklaard, anders mogen ze dat bericht niet uitsturen, vervolgens duurt het nog 10 - 15 sec. voor het groene licht aangaat. Voor banden opwarmen doet men sowieso niks anders dan optrekken en weer afremmen, dus er is niks mis met accelereren.
Sowieso deed Russell weinig speciaals, het zag er alleen zo uit omdat Perez van slag was door de afwijking van de procedure door de FIA.

De FIA had gewoon de VSC weer aan moeten zetten met een vsc deployed bericht, pitlane dicht zodat er geen voordeel kan worden gepakt en dan de ending procedure 20 seconden later opnieuw starten, zodat iedereen goed de tijd heeft om zijn delta's weer in orde te maken. Ik vind het prima dat het misging, nu is het 1-1 in voordeel voor Red Bull en Mercedes bij afwijken van (V)SC procedure, zijn we gelijk van dat gezeik af (waarschijnlijk niet, maar toch).
Het probleem ligt in dit geval ook bij de leiding die de VSC ending procedure simpelweg een klein stukje verder opnieuw had moeten opstarten vanaf het begin.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04 13:40
Is het niet zo dat tijdens een VSC coureurs sowieso 40% langzamer moeten rijden? De Delta betreft de afstand tussen jou en je voorganger toch? Dus het lijkt me niet dat er volgas gereden wordt tijdens een VSC, op geen enkel moment.
Ik snap de discussie ook niet zo. Een VSC situatie is voor iedere coureur gelijk toch? Moment van groen licht is hetzelfde, het is aan de coureur om daar goed op te anticiperen. Daar heeft Perez duidelijk moeite mee gehad, al dan niet door verwarring mbt de systemen. Maar Russell had net zo goed 'verward' kunnen zijn, maar die was duidelijk scherper.

edit: hmm, wellicht valt Perez toch iets minder te verwijten als je dit verhaal leest: https://the-race.com/form...ed-perez-out-of-a-podium/

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Size op 25-07-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
redwing schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:12:
[...]

Punt is dat je dit dus ook tussendoor kunt doen (en het ook tussendoor gebeurt). Dus ook als de auto nog op de track staat. En dan kun je met de huidige regels dus alsnog vol gas gaan tijdens een VSC. En laat die VSC er nu juist zijn om mensen juist rustig te laten rijden.
Tijdens een VSC wordt er ook gewoon dubbel geel gezwaaid waar nodig, oftewel: prepare to stop. Dus hard rijden op de plek van een ongeluk mag nog steeds niet. En de VSC zorgt er ook voor dat er geen "prikkel" is om alsnog de grens op te zoeken, immers mag je binnen de minisector nog steeds maar een bepaalde tijd rijden. Dus daarna onder "groen" van de VSC mag je weer zo hard als je wilt compenseren (als de tijd in die minisector niet zo hoog ligt dat dat niet kan).
En ja "je mag niet te hard rijden". Maar de FIA kan er ook op dat moment niks aan doen als je op volle snelheid de hele ronde blijft rijden, onder VSC of SC. Ja, carrière over wellicht, maar je wordt niet uit de auto gekatapulteerd, of dat het team vanuit de pitstraat de motor af zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:35

AvK

Ready Set Go

kazuka schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:08:

[Streamable: Twitter]
Heftig!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
redwing schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:17:
[...]

Daar gaat de discussie ook niet over. Punt is juist dat ze het allemaal doen, en dat je dus volgens de regels alsnog vol gas tijdens een VSC kunt gaan. En meestal wordt het bij de VSC ending procedure gebruikt, maar je ziet dat het ook tussendoor wordt gedaan om tijd te winnen ten opzichte van degene net achter je. En daarmee krijg je 2 problemen, ten eerste dat de onderlinge afstanden veranderen (je zag dat sommigen secondes wonnen tijdens de VSC), ten tweede dat er tijdens een VSC alsnog vol gas wordt gereden. Beide wil je met een VSC juist voorkomen. En dat lijkt mij een goede reden om eens te gaan kijken naar een beter alternatief.
Onder een VSC win je geen tijd door hard te rijden (en daarna weer af te remmen). Onder een VSC win je tijd door 1. De minisectoren te rijden met een offset die zo dicht mogelijk bij 0.000s ligt terwijl een ander een offset van bv 0.5s heeft (win je toch een halve seconde). 2. Alert te zijn bij het eindigen, en dus proberen te anticiperen en dus al onder "ending" te accelereren in de hoop dat het naar groen gaat en dus al op snelheid te zitten. Maar je loopt dan ook het risico dat je te snel bent en weer van het gas moet (+ evt. remmen) om binnen de delta te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RobertMe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Tijdens een VSC wordt er ook gewoon dubbel geel gezwaaid waar nodig, oftewel: prepare to stop. Dus hard rijden op de plek van een ongeluk mag nog steeds niet. En de VSC zorgt er ook voor dat er geen "prikkel" is om alsnog de grens op te zoeken, immers mag je binnen de minisector nog steeds maar een bepaalde tijd rijden. Dus daarna onder "groen" van de VSC mag je weer zo hard als je wilt compenseren (als de tijd in die minisector niet zo hoog ligt dat dat niet kan).
En ja "je mag niet te hard rijden". Maar de FIA kan er ook op dat moment niks aan doen als je op volle snelheid de hele ronde blijft rijden, onder VSC of SC. Ja, carrière over wellicht, maar je wordt niet uit de auto gekatapulteerd, of dat het team vanuit de pitstraat de motor af zet.
En toch zie je iedere keer weer dat er met dit trucje meerdere secondes worden gewonnen. Dus schijnbaar werkt dat gebrek aan die 'prikkel' niet zo erg ;) Punt is uiteindelijk dat beide punten waarvoor een VSC bedoeld is niet echt afgedekt worden. Lijkt me hoe dan ook iets om over na te denken.

En ook hier weer, wat voegt dat laatste overdreven stuk nu toe :? Dat helpt toch helemaal niet in de discussie.....

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
Het blijkt maar weer dat je met consistent hoog eindigen meer kans op de titel/ goede eindklassering hebt dan hard gaan en te vaak uitvallen danwel crashen.

Dat blijkt wel uit het feit dat Verstappen inmiddels 63 punten voorstaat op Leclerc, maar mister consistency George Russell staat maar één puntje achter Sainz!

Daarnaast is het ook gewoon zaak om elke race weer ontzettend snel te zijn. Iets wat Perez dus wederom niet lukte. Ben erg benieuwd naar de reden waarom hij nog eigenlijk niet achter de MB's vandaan kon komen gedurende een groot deel van de race.

Mercedes komt er nog altijd niet aan te pas qua snelheid, maar zitten absoluut op het vinkentouw om te profiteren. Ik denk dat ze het gat dit seizoen niet meer gaan dichten qua snelheid, maar dat ze nog wel een overwinning gaan pakken in een race waar ze profiteren van de omstandigheden.

Tot slot moet Red Bull toch echt wel een tandje bijzetten, want de Ferrari lijkt wel de snellere auto te zijn de laatste races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 03-03 21:27
B-Real schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:53:
Het blijkt maar weer dat je met consistent hoog eindigen meer kans op de titel/ goede eindklassering hebt dan hard gaan en te vaak uitvallen danwel crashen.

Dat blijkt wel uit het feit dat Verstappen inmiddels 63 punten voorstaat op Leclerc, maar mister consistency George Russell staat maar één puntje achter Sainz!

Daarnaast is het ook gewoon zaak om elke race weer ontzettend snel te zijn. Iets wat Perez dus wederom niet lukte. Ben erg benieuwd naar de reden waarom hij nog eigenlijk niet achter de MB's vandaan kon komen gedurende een groot deel van de race.

Mercedes komt er nog altijd niet aan te pas qua snelheid, maar zitten absoluut op het vinkentouw om te profiteren. Ik denk dat ze het gat dit seizoen niet meer gaan dichten qua snelheid, maar dat ze nog wel een overwinning gaan pakken in een race waar ze profiteren van de omstandigheden.

Tot slot moet Red Bull toch echt wel een tandje bijzetten, want de Ferrari lijkt wel de snellere auto te zijn de laatste races.
Ik denk dat Verstappen in de Red Bull gisteren sneller was dan de Ferrari. De ontwikkeling bij RBR is meestal wel sterk en ik kan mij niet voorstellen dat ze achterover gaan leunen vanwege een ruime voorsprong,

Perez was inderdaad niet sterk dit weekend. Volgens mij ligt dit soort circuits hem ook niet echt, hij lijkt wat beter te zijn op de stratencircuits.

Ondank de de 63 punten voorsprong kan het nog best spannend worden als Verstappen een paar DNF's te verduren krijgt. Als hij gewoon doet wat mij moet doen, in de top 3 eindigen en af en toe een overwinning dan zou het een onoverbrugbaar verschil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
JP_Frost schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat Verstappen in de Red Bull gisteren sneller was dan de Ferrari. De ontwikkeling bij RBR is meestal wel sterk en ik kan mij niet voorstellen dat ze achterover gaan leunen vanwege een ruime voorsprong,

Perez was inderdaad niet sterk dit weekend. Volgens mij ligt dit soort circuits hem ook niet echt, hij lijkt wat beter te zijn op de stratencircuits.

Ondank de de 63 punten voorsprong kan het nog best spannend worden als Verstappen een paar DNF's te verduren krijgt. Als hij gewoon doet wat mij moet doen, in de top 3 eindigen en af en toe een overwinning dan zou het een onoverbrugbaar verschil moeten zijn.
Verstappen leek gisteren inderdaad de snellere, maar kwam er niet voorbij. Ik geloof er niet zo in dat hij er niet voorbij wilde, want dan had hij het gat wel op 1,5 á 2 sec gehouden om zijn banden (nog) meer te sparen.
Wat dat betreft vond ik het ook jammer dat Leclerc uit viel, want was erg benieuwd hoe de undercut zou uitpakken, of Max er voor zou blijven en of hij inderdaad de snellere was.

Zou best kunnen dat dit niet Perez zijn circuit was, maar dan wordt je dus geen kampioen. Niet dat ik die illusie had, maar toch. Perez en Sainz zijn erg goede coureurs, maar niet in de categorie Verstappen, Leclerc en Hamilton.

Ik zie de voorsprong van 63 punten ook echt nog niet als een gelopen race, met een paar uitvalbeurten kan het snel gaan inderdaad. Helft van het seizoen zit er op, maar er zijn nog een hoop GP's af te vinken. Consistent op het podium eindigen zou Max een eind moeten brengen, maar als Leclerc ze allemaal wint dan is het niet genoeg. Iets wat ik overigens niet zie gebeuren.

Ik denk/vind dat ze zowel bij Red Bull als bij Ferrari ook heel snel Perez/Sainz als tweede rijder aan moeten wijzen en meer moeten opofferen om hun teamgenoot aan de titel te helpen. Leuk dat ze in theorie nog kans hebben op de titel, maar dat gaat echt niet meer gebeuren. (zo wel, dan hebben we nog een interessante tweede helft van het seizoen te gaan :))

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 11:49

Beaves

Usque ad Finem

Toen Leclerc uitviel zat Verstappen al binnen zijn pit-window, dus dan had Leclerc Verstappen moeten inhalen, dat zou ook niet heel makkelijk zijn geweest.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

Beaves schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:21:
Toen Leclerc uitviel zat Verstappen al binnen zijn pit-window, dus dan had Leclerc Verstappen moeten inhalen, dat zou ook niet heel makkelijk zijn geweest.
Idd, die had meteen een flink gat getrokken. Ik geloof niet dat Leclerc daar ooit nog voorbij zou komen, plus Max had dan makkelijk een bepaald gat kunnen managen terwijl Leclerc wss continu kei hard moeten pushen (en zo wellicht zijn banden/motor om zeep hielp, of zelf een foutje zou maken :P). Of zoals Alonso zei 'I want them to kill the tyres' El Plan 8)

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 25-07-2022 15:30 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 04-05 22:44
kazuka schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:08:

[Streamable: Twitter]
We zijn natuurlijk allemaal amateur psycholoog maar ik vind zijn reactie er niet uitzien als iemand die baalt van zijn eigen fout maar meer zijn frustratie jegens de auto uit..

Volledig van de koude grond wat ik zeg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Justevo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:30:
[...]

We zijn natuurlijk allemaal amateur psycholoog maar ik vind zijn reactie er niet uitzien als iemand die baalt van zijn eigen fout maar meer zijn frustratie jegens de auto uit..

Volledig van de koude grond wat ik zeg natuurlijk.
Ik geloof dat het echte frustratie is, met zichzelf.

Maar stel dat wel wéér er iets is met gasstanden (wat ik niet geloof) Wat is dat dan, een hydraulisch probleem, een drive by wire hulpje? (Illegaal) dat niet helemaal goed werkt?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

-tom-562 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:30:
[...]

Idd, die had meteen een flink gat getrokken. Ik geloof niet dat Leclerc daar ooit nog voorbij zou komen, plus Max had dan makkelijk een bepaald gat kunnen managen terwijl Leclerc wss continu kei hard moeten pushen (en zo wellicht zijn banden/motor om zeep hielp, of zelf een foutje zou maken :P). Of zoals Alonso zei 'I want them to kill the tyres' El Plan 8)
Dan had Lec bij de tweede stop een undercut kunnen doen. Dus het was dan enorm spannend geworden/gebleven.

En dan zonder crashen had of de een of de ander 7 punten meer gepakt, nu 25.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:48
pro_6or schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Ik geloof dat het echte frustratie is, met zichzelf.

Maar stel dat wel wéér er iets is met gasstanden (wat ik niet geloof) Wat is dat dan, een hydraulisch probleem, een drive by wire hulpje? (Illegaal) dat niet helemaal goed werkt?
Hij heeft na de tijd bij interviews gezegd dat het zijn eigen schuld was toch? Dat hij op de radio zat te roepen over throttle dat hij niet kon vinden was een setting op het stuur om achteruit te rijden afaik.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

B-Real schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:07:
[...]

Verstappen leek gisteren inderdaad de snellere, maar kwam er niet voorbij. Ik geloof er niet zo in dat hij er niet voorbij wilde, want dan had hij het gat wel op 1,5 á 2 sec gehouden om zijn banden (nog) meer te sparen.
Wat dat betreft vond ik het ook jammer dat Leclerc uit viel, want was erg benieuwd hoe de undercut zou uitpakken, of Max er voor zou blijven en of hij inderdaad de snellere was.

Zou best kunnen dat dit niet Perez zijn circuit was, maar dan wordt je dus geen kampioen. Niet dat ik die illusie had, maar toch. Perez en Sainz zijn erg goede coureurs, maar niet in de categorie Verstappen, Leclerc en Hamilton.

Ik zie de voorsprong van 63 punten ook echt nog niet als een gelopen race, met een paar uitvalbeurten kan het snel gaan inderdaad. Helft van het seizoen zit er op, maar er zijn nog een hoop GP's af te vinken. Consistent op het podium eindigen zou Max een eind moeten brengen, maar als Leclerc ze allemaal wint dan is het niet genoeg. Iets wat ik overigens niet zie gebeuren.

Ik denk/vind dat ze zowel bij Red Bull als bij Ferrari ook heel snel Perez/Sainz als tweede rijder aan moeten wijzen en meer moeten opofferen om hun teamgenoot aan de titel te helpen. Leuk dat ze in theorie nog kans hebben op de titel, maar dat gaat echt niet meer gebeuren. (zo wel, dan hebben we nog een interessante tweede helft van het seizoen te gaan :))
Over de afgelopen seizoen is (qua statistiek) het steeds Verstappen, en dan op een afstandje een groepje met leclerc, Hamilton, Norris.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

AtlAntA schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Hij heeft na de tijd bij interviews gezegd dat het zijn eigen schuld was toch? Dat hij op de radio zat te roepen over throttle dat hij niet kon vinden was een setting op het stuur om achteruit te rijden afaik.
Ja, klopt hoor. Was gewoon een eigen fout. Na de crash wilde hij achteruit. Lukte niet “I have no throttle” engineer zegt “you are at zero procent” oftewel, we zien niet dat je probeert gas te geven.

Allemaal volledig te verklaren.

Het enige gekke is misschien het gebruiken van zero procent, maar OK.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

B-Real schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:53:

Bij de start had Hamilton risico kunnen nemen met Max. Deed hij totaal niet. Ik dacht eerst nog, wat netjes, hij bemoeit zich er niet mee.

Later dacht ik, hij heeft al een paar start crashes gehad dit seizoen en Max en Charles zijn beide veel sneller, maar wel ongeveer even snel. Dus laat Max maar gaan dan vechten hij en Charles de hele race en kan Hamilton zelf evt winnen als het mis gaat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:24
Beaves schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:21:
Dat was ook de reden waarom LeClerc op de max reed en er uiteindelijk af ging. Hij moest vol door trappen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:24
pro_6or schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Ja, klopt hoor. Was gewoon een eigen fout. Na de crash wilde hij achteruit. Lukte niet “I have no throttle” engineer zegt “you are at zero procent” oftewel, we zien niet dat je probeert gas te geven.

Allemaal volledig te verklaren.

Het enige gekke is misschien het gebruiken van zero procent, maar OK.
Dat kan wel op een kapotte pedaal sensor wijzen. Hij trapt wel op het pedaal maar de auto registreerd het niet.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
Van mij mogen ze wel naar een andere oplossing. VSC er uit en slow zones er in. Een stuk van de baan, bijv. x-aantal minisectoren of van post x tot post y een bepaalde delta (of speedlimiter aan). Dan kan er op de rest van de baan gewoon worden geraced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-05 10:06

SomerenV

It's something!

TheBrut3 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:03:
Van mij mogen ze wel naar een andere oplossing. VSC er uit en slow zones er in. Een stuk van de baan, bijv. x-aantal minisectoren of van post x tot post y een bepaalde delta (of speedlimiter aan). Dan kan er op de rest van de baan gewoon worden geraced.
Ben je lekker aan het racen met elkaar, moet je steeds op een bepaald stuk van het gas en je koest houden. Daarna weer racen, daarna weer van het gas, etc etc. Dat gaat niet werken :+ Je kunt niet constant afwisselen tussen vol gas en rustig aan doen. Dat is sowieso nogal foutgevoelig en het kan iemand aardig opbreken omdat je constant uit je flow/zone gehaald wordt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord