[F1 2022] Race 12 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste
Acties:
  • 78.428 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:16:
Huh? Hij zegt "I cannot cut throttle" reactie: "Now it's zero percent." Leclerc daarna: "NOOOOOOOOOO". De wagen probeert ook tegen de banden stapel aan te rijden. Wanneer de motor uiteindelijk uitgaat rollen de voorbanden een paar centimeter terug.
Op de F1tvpro stream van LEC hoor je dit niet :?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Jammer dat Lec er zo snel uit lag, had me al verheugd op een strategie-spelletje tussen RBR en FER. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:46

JB

Cédric roelt!

Emgeebee schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:26:
Jammer dat Lec er zo snel uit lag, had me al verheugd op een strategie-spelletje tussen RBR en FER. :(
De vraag is onderhand niet of maar hoe LEC/SAI “eruit ligt”.

Wel benieuwd waarom PER nu (weer) niet mee kon doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyHero
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
albino71 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:37:
26 punten en Horner zegt ‘decent result’…

Ze zijn niet snel meer tevreden bij RBR
26 punten? Welke race was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-05 21:36
albino71 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:37:
26 punten en Horner zegt ‘decent result’…

Ze zijn niet snel meer tevreden bij RBR
Voor een Brit is dat heel enthousiast :D

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En bij RBR zijn ze denk ik niet blij...

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-07-2022 17:31 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:30:
[Twitter]
[Twitter]
Kan Bennie weer iemand ontslaan…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

[Twitter]
[Twitter]
En terecht. Dit jaar lijkt het elke race wel wat gestuntel en gepruts bij de wedstreidleiding. En dan heb ik er het niet eens over dat een penalty ongeacht wat het is, standaard 5 seconden is.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]
[Twitter]
Ja de VSC ending daarna ineens weer VSC en daarna weer een nieuwe VSC ending was wel heel raar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
"Another podium in 2023", lekker bezig Buxton.

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYb5rsNaIAADULs?format=jpg&name=medium

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
Gynnad schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Verstappen niet omdat hij Leclerc niet echt heeft kunnen aanvallen en na het uitvallen had hij duidelijk de snelste auto en heeft hij het prima afgemaakt maar dat mochten we ook wel verwachten.
Tja, hij kreeg de kans niet. LEC zette zijn FER in de muur uit angst. Zijn whisperer zei duidelijk: plan B. Nah dan weet je het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
siggy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Liggen in de auto, liggen in de cooldown room.
Liggen is goed als je rugklachten hebt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:23

sjaool

Every life should have 9 cats

JB schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:29:
[...]
Wel benieuwd waarom PER nu (weer) niet mee kon doen.
Net een uitleg op F1TV van Christian Horner. Het komt erop neer dat de raceleiding de VSC Ending procedure heeft gestart en daarna weer gestopt omdat de boel gereset moest worden en daarna weer de VSC Ending procedure opnieuw gestart heeft. PER had zich perfect aan de delta gehouden terwijl RUS zich terug had laten vallen om vervolgens snel de delta weer dicht te rijden en zo 30km/u meer snelheid had dan PER bij de restart. Al met al rommelig en bad luck voor PER. En slim uitgespeeld (of pure mazzel) voor/door RUS.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-05 22:00
MyHero schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:39:
[...]

Liggen is goed als je rugklachten hebt
Tegenwoordig moet je eerst goed rondkijken, of hij niet gewoon van zijn step is gevallen. :9
Ik geef het nog een race of 3 en dan zien we RUS ook op zijn eigen stepje rond cruisen.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Net een uitleg op F1TV van Christian Horner. Het komt erop neer dat de raceleiding de VSC Ending procedure heeft gestart en daarna weer gestopt omdat de boel gereset moest worden en daarna weer de VSC Ending procedure opnieuw gestart heeft. PER had zich perfect aan de delta gehouden terwijl NOR zich terug had laten vallen om vervolgens snel de delta weer dicht te rijden en zo 30km/u meer snelheid had dan PER bij de restart. Al met al rommelig en bad luck voor PER. En slim uitgespeeld (of pure mazzel) voor/door RUS.
Voor dat deel wel inderdaad maar hij deed niet echt mee verder. Kon HAM ook niet bijhouden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

powah33 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Tegenwoordig moet je eerst goed rondkijken, of hij niet gewoon van zijn step is gevallen. :9
Ik geef het nog een race of 3 en dan zien we RUS ook op zijn eigen stepje rond cruisen.
Of dat hij niet de bocht is uitgetikt door Angela op haar step... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:43:
[...]
Voor dat deel wel inderdaad maar hij deed niet echt mee verder. Kon HAM ook niet bijhouden.
NOR = RUS in mijn bericht. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Interessant precedent weer met RUS zijn dive bomb. Prima als we dat gaan toestaan met contact, maar zal de volgende race wel weer 180 graden anders zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 15:20
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYcS-_KWAAALYkF?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mercedes weer 22 punten ingelopen op Ferrari bij de constructeurs 😀👍

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

PWM schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:48:
Interessant precedent weer met RUS zijn dive bomb. Prima als we dat gaan toestaan met contact, maar zal de volgende race wel weer 180 graden anders zijn.
De dive bomb was nog niet eens het probleem, Perez kón nergens meer naar toe want Rus hield de wagen nog maar net in de baan. Als Perez niet rechtdoor was gegaan, was het toch een botsing gekomen. Gwoon onbegrijpelijk dat zoiets niet bestraft wordt. Het is sowieso van de zotte dat ze sinds een jaar of 2 niet meer kijken naar het 'slachtoffer' van een crash. Tsja, maar dan moet dit simpelweg bestraft worden of op zijn minst een waarschuwing. Dit is echt zo van een idiote move doen en omdat de ándere een crash ontwijkt is er geen straf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:09
"Zie je Lewis, ik was hier een straatlengte voor op Perez" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Chocoball schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:56:
[...]

"Zie je Lewis, ik was hier een straatlengte voor op Perez" ;)
Ook in de interviews volledig overtuigd dat hij er voor zat :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 15:20
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYb9M8-XgAA8NTl?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYcUMcqXgAIaxr9?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYb-wi0WAAEXZrb?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYcFNO2WAAEVddY?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYcSRkDWIAERSFk?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sneaky van de Vries bij de F1tvpro review.
He made it stick. He ran him off the track!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:45
Chevy454 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:10:
Sneaky van de Vries bij de F1tvpro review.
He made it stick. He ran him off the track!
Volgens mij krijg je dat bij de Merc opleiding geleerd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 16:19

pro_6or

amateur_60r

ArthurMorgan schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:59:
Enige manier om het nog een beetje leuk te maken Is als Verstappen nu gewoon zegt "weet je wat, ik ga een week eerder op vakantie, en kom een week later terug." Staat hij nog steeds minimaal 11 punten voor, en is het ook weer een beetje spannend tenminste ;)

/edit: tenzij Ferrari zo blijft prutsen dan kan hij die derde week er ook nog wel bij doen.
Wat een onzin. Het is nog zo, zo lang.

Max is gewoon fantastisch bezig.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 15:15
Net de race teruggekeken. Leuke race. Jammer van Lecerc, leek uit te lopen op een mooie battle. Max heeft nu wel een erg comfortabele voorsprong, ik vond de ontknoping van vorig jaar ook wel erg leuk. Perez zakte een beetje door het ijs, dus Russel verdiend podium. Vond alleen beide niet echt de schoonheidsprijs in het gevecht. Op naar Hongarije.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Robkazoe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:34:
MERC pakt twee plekken op het podium. Wie had daar zijn geld op ingezet dit weekend?
Sam Collins. En zo zie je maar weer, ook een kapotte klok geeft 2x per dag de juiste tijd weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 23:20
sjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Net een uitleg op F1TV van Christian Horner. Het komt erop neer dat de raceleiding de VSC Ending procedure heeft gestart en daarna weer gestopt omdat de boel gereset moest worden en daarna weer de VSC Ending procedure opnieuw gestart heeft. PER had zich perfect aan de delta gehouden terwijl RUS zich terug had laten vallen om vervolgens snel de delta weer dicht te rijden en zo 30km/u meer snelheid had dan PER bij de restart. Al met al rommelig en bad luck voor PER. En slim uitgespeeld (of pure mazzel) voor/door RUS.
Ik was op het circuit en stond op het punt waar Russel deze actie maakte. Het zag er vanuit het publiek gewoon uit dat Russel veel alerter was dan Perez (net zoals Perez de hele race achter de feiten aanliep)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:11:
Aluhoedje, ze zeggen dit om te voorkomen dat de FIA het geval gaat onderzoeken en tot de conclusie komt dat de wagen niet veilig is. ;)
https://www.crash.net/f1/...tle-unacceptable-mistakes

Hij lijkt inderdaad terug te komen dat het een throttle issue is maar het blijft apart. Een haperende gaspedaal / gasklep is voor ISO26262 absoluut not done. Dan moet bij een remactie de motor in reduced mode dan wel uitgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 17:15
RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:23:
[...]

Sam Collins. En zo zie je maar weer, ook een kapotte klok geeft 2x per dag de juiste tijd weer.
…behalve een digitale klok.
Feit is wel weer dat merc alleen nog het podium haalt bij problemen met Ferrari of RedBull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

Wel had hij ze op 1 en 3 gezet dus wijkt de klok nog steeds af. :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zX801J8RvBkJ_t4_Bj2vhtjb0Kw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sS0TBbzuWDL6vw1QwfLynwaE.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Chevy454 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:26:
[...]

Hij lijkt inderdaad terug te komen dat het een throttle issue is maar het blijft apart. Een haperende gaspedaal / gasklep is voor ISO26262 absoluut not done. Dan moet bij een remactie de motor in reduced mode dan wel uitgaan.
Kan de FIA dit niet zien in de data? Los van het spelletje gaspedaal indrukken/hangen.

Wellicht kunnen ze die pedalcam van NOR gebruiken :+

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 24-07-2022 18:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wat dat betreft was volgens mij Sainz ook wel onduidelijk, eerst roepen dat hij wil boxen, team denkt er over na, roept ok box, terwijl hij midden in het gevecht zit wat hij naar eigen zeggen niet kon winnen en daarna klagen dat hij naar binnen moest...
Maar goed, mooie race van Sainz.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 15:15
Humma Kavula schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:29:
Wat dat betreft was volgens mij Sainz ook wel onduidelijk, eerst roepen dat hij wil boxen, team denkt er over na, roept ok box, terwijl hij midden in het gevecht zit wat hij naar eigen zeggen niet kon winnen en daarna klagen dat hij naar binnen moest...
Maar goed, mooie race van Sainz.
Had ook wel het idee - en dat heb ik bij Ferrari vaker - dat ze elkaar gewoon niet begrijpen. Zijn ook nog wat mooie Kimi video's van, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Fedde schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:30:
[...]

Had ook wel het idee - en dat heb ik bij Ferrari vaker - dat ze elkaar gewoon niet begrijpen. Zijn ook nog wat mooie Kimi video's van, haha.
Snel reageren en van plan wijzigen is inderdaad niet Ferrari's sterkte punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:45
Ik heb het idee dat Perez niet zo goed om kan gaan met de verhalen eerder in het seizoen dat hij wel eens mee kon doen om het kampioenschap. Sindsdien gaat het een stuk minder met hem. Lijkt alsof die extra druk te veel is voor hem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Uitval LEC was jammer voor de spanning in het WDC alhoewel er nog steeds veel kan gebeuren.

Aan de andere kant, als Max supporter is het ook wel fijn dat er nu een flinke lead is opgebouwd. 8)

Deze tegenstrijdigheid is voor mij altijd het dubbele aan dit soort situaties. :X

LEC vind ik sympathieker geworden echter hij mist vooralsnog de echte consistentie, koelbloedigheid en mentale hardheid van Max. Ook denk ik dat het team rondom Max erg goed is, Raymond, Jos, Helmut, Christian en JP.

Ik vraag me toch af hoe het team rondom LEC is :? Zeker als je dan ook nog bij het chaotische FER zit. Het is een bloedsnelle, goede racer dus dat is het probleem niet.

PER is genaaid door de wedstrijdleiding met de VSC maar viel verder gewoon helaas weer flink tegen. ;(

ps: Begin vd race werd gemeld dat LEC netzoveel poles had als VER. Dan hoor ik toch gelijk: 'Ja, illegale motor !!!!!' :X

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 24-07-2022 18:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dus... Wie was de grootste loser deze race?

Lrclerc die hem van aan de leiding in de muur zet? Laatste keer dat dat gebeurde denk ik dat Palmers gok klopte. Vettel Hockenheim 2018 in de regen.
Perez die de hele race geen deuk in een pakje boter rijdt. Slechte start, Hamilton niet voorbij komen (lees: niet eens een serieuze kans op een aanval gehad), Sainz langs laten in een bocht waar geen enkele inhaalactie plaatsvindt, Russell niet voor kunnen blijven, en dan uiteindelijk nog die fout onder de fucked up VSC
Of toch Ferrari. De fuckup bij de pitstop, 300x van strategie wisselen. Sainz die aangeeft niet in te kunnen halen en te willen pitten, en vervolgens juist na de inhaalactie toch nog pitten, denken het eind niet te halen op de mediums (Gasly says otherwise), ...
Russell die heilig overtuigd is dat als hij zijn auto aan de binnenkant ernaast zet dat anderen dan alle ruimte moeten laten (nee sukkel, ze moeten aan de binnenkant ruimte laten, en zolang jij er niet langs bent moet je aan de buitenkant ruimte laten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
autje schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:47:
Ik heb het idee dat Perez niet zo goed om kan gaan met de verhalen eerder in het seizoen dat hij wel eens mee kon doen om het kampioenschap. Sindsdien gaat het een stuk minder met hem. Lijkt alsof die extra druk te veel is voor hem.
Lijkt mij mee te vallen. Er waren gewoon een aantal stratencircuits op rij en daar is Perez erg sterk. Dus eigenlijk riepen dat enkel mensen die sensatie wilden veroorzaken of mensen die weinig verstand hebben van de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Chevy454 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:26:
[...]

De teamradio over het gaspedaal zou volgens Binotto een reactie zijn op het proberen achteruit te rijden uit de muur. Niet over soortgelijke problemen met het gaspedaal zoals 2 weken geleden in Oostenrijk.
“First there was no issue with the throttle itself, nothing to do with Austria,”.

“What happened is a genuine mistake of Charles which are things that may happen, and I think they do not take off how good he is as a driver and as a fantastic driver. But it was a genuine mistake.

“What you heard on the radio was about when he was in reverse gear trying to get out from the barriers. There is a strategy, without going in to all the details, that [meant] he was on the throttle, but didn't feel sufficient torque from the engine. It was nothing wrong. Simply the strategy there.”
Misschien toch beter als de FIA even een kijkje gaat nemen dan op de woorden van Binotto te vertrouwen.

https://www.motorsport.co...french-gp-crash/10342933/

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyFEESu8SPgh2vOVuHJkD5YBs30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/2cMqRBa9Q5NqGeqiAPQA1twE.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
siggy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Liggen in de auto, liggen in de cooldown room. Tssk wie denkt ie wel niet wie hij is :+
Lees net dat Hamilton zijn drinksysteem vanaf de start stuk was.

Dus alle bijdehandjes hier die weer dachten dat het enkel en alleen voor de bühne was, ik snap wel dat 'ie een beetje uitgeput was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:00:

Lrclerc die hem van aan de leiding in de muur zet? Laatste keer dat dat gebeurde denk ik dat Palmers gok klopte. Vettel Hockenheim 2018 in de regen.
Perez die de hele race geen deuk in een pakje boter rijdt. Slechte start, Hamilton niet voorbij komen (lees: niet eens een serieuze kans op een aanval gehad), Sainz langs laten in een bocht waar geen enkele inhaalactie plaatsvindt, Russell niet voor kunnen blijven, en dan uiteindelijk nog die fout onder de fucked up VSC
Of toch Ferrari. De fuckup bij de pitstop, 300x van strategie wisselen. Sainz die aangeeft niet in te kunnen halen en te willen pitten, en vervolgens juist na de inhaalactie toch nog pitten, denken het eind niet te halen op de mediums (Gasly says otherwise), ...
Russell die heilig overtuigd is dat als hij zijn auto aan de binnenkant ernaast zet dat anderen dan alle ruimte moeten laten (nee sukkel, ze moeten aan de binnenkant ruimte laten, en zolang jij er niet langs bent moet je aan de buitenkant ruimte laten).
Perez.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-05 21:35

flessuh

Set sail for fail!

Ik dacht eerst dat Perez schade had gereden. Redelijk aan het begin ging het gat naar 0.096 seconden erg snel aflopend. Daarbij dacht ik dus aan een mislukte poging waarna hij direct naar bijna 2 seconden afstand terug viel.

Maar helemaal niks over gelezen verder, dus blijkbaar lag het toch echt volledig aan hem.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Simpel, LEC. Hij is de nummer 1 bij FER en de serieuze titelkandidaat. Dit heeft hij naar het nu lijkt in de nummer 1 wedstrijd positie zelf verklooit.

PER is nooit een serieuze WDC kandidaat geweest en RUS ook nog lang niet.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:27
[Twitter]
[Twitter]
Source was horner post race radio?
Source was iedereen die de wedstrijd keek en oplette :X
Die Perez accelereerde als een malle weg op het moment dat de vsc zou moeten eindigen, maar het systeem faalde. Toen had ie een seconde of 10/20 om zich slim aan te passen, wat hij niet deed, begrijpelijk na 1,5 uur in die hitte is snel denken/schakelen moeilijk, zijn engineer had hem assertief moeten aansturen.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:44

SomerenV

It's something!

renegrunn schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:08:
[...]

Lees net dat Hamilton zijn drinksysteem vanaf de start stuk was.

Dus alle bijdehandjes hier die weer dachten dat het enkel en alleen voor de bühne was, ik snap wel dat 'ie een beetje uitgeput was :+
No no. Lewis, you will not have the drink :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SomerenV schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:22:
[...]

No no. Lewis, you will not have the drink :+
Yes but is it emptying or what? :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
StefanVerkerk schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:37:
Zo, wat een schreeuw van Leclerc. Die is K-W-O-A-D!
Jammer dat het "echte" er een beetje af is, als je net voor de oerschreeuw eraan denkt om je boardradio knop in te drukken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Jammer dat het "echte" er een beetje af is, als je net voor de oerschreeuw eraan denkt om je boardradio knop in te drukken...
Stond al een tijdje open vanaf de crash ivm contact team of alles ok was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

StealthyPeanut schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Besef komt na de adrenaline kick ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Humma Kavula schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:31:
[...]

Besef komt na de adrenaline kick ;)
Ik betwijfel of daar zoveel adrenaline bij komt kijken, daar maken die te veel voor mee lijkt me. Hartslag zal ook nauwelijks omhoog gaan, want als ze om zoiets al in de stress schieten, kunnen ze never nooit een koel hoofd houden.

Kan me nog herinneren dat ik meen Johnny Herbert eens had gezegd dat Schumachers hartritme bij de start gewoon 'normaal' was en dat zijn eigen hartslag 100+ was bij een start van een gp. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

siggy schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:41:
[...]

Ik betwijfel of daar zoveel adrenaline bij komt kijken, daar maken die te veel voor mee lijkt me. Hartslag zal ook nauwelijks omhoog gaan, want als ze om zoiets al in de stress schieten, kunnen ze never nooit een koel hoofd houden.

Kan me nog herinneren dat ik meen Johnny Herbert eens had gezegd dat Schumachers hartritme bij de start gewoon 'normaal' was en dat zijn eigen hartslag 100+ was bij een start van een gp. :+
Ah, u gaat ook geregeld met 200+ in de slip om daarna de klap af te wachten?

Beetje kortzichtig imo

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Humma Kavula schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:43:
[...]

Ah, u gaat ook geregeld met 200+ in de slip om daarna de klap af te wachten?

Beetje kortzichtig imo
Je vergelijkt nu serieus mij met Leclerc? Mijn wangetjes worden rood van dit compliment :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOR_yF5RWNmU_nGyB2fWbH3PQvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBheTovyeoDU5uw3fEvPMS7v.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-05 09:43
Nog een keer die actie van RUS op PER bekeken. Als dit dus mag dan wordt het nog wat dit seizoen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:16
Help!!!! schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:54:
Uitval LEC was jammer voor de spanning in het WDC alhoewel er nog steeds veel kan gebeuren.

Aan de andere kant, als Max supporter is het ook wel fijn dat er nu een flinke lead is opgebouwd. 8)

Deze tegenstrijdigheid is voor mij altijd het dubbele aan dit soort situaties. :X

LEC vind ik sympathieker geworden echter hij mist vooralsnog de echte consistentie, koelbloedigheid en mentale hardheid van Max. Ook denk ik dat het team rondom Max erg goed is, Raymond, Jos, Helmut, Christian en JP.

Ik vraag me toch af hoe het team rondom LEC is :? Zeker als je dan ook nog bij het chaotische FER zit. Het is een bloedsnelle, goede racer dus dat is het probleem niet.

PER is genaaid door de wedstrijdleiding met de VSC maar viel verder gewoon helaas weer flink tegen. ;(

ps: Begin vd race werd gemeld dat LEC netzoveel poles had als VER. Dan hoor ik toch gelijk: 'Ja, illegale motor !!!!!' :X
Vast gevaarlijk hier om te vermelden, maar VER is toch alles behalve koelbloedig? Zodra het mis gaat is het meteen schelden. Waarschijnlijk heb je dat ook nodig om er echt voor te gaan...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Logischere verklaring: In het begin van was de auto meer naar voorkeur van Perez en minder naar die van Verstappen (die kreeg hem niet gedraaid). Nu is dat opgelost en is de auto minder naar wens van Perez en meer naar die van Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sdk1985 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:28:
[...]

Vast gevaarlijk hier om te vermelden, maar VER is toch alles behalve koelbloedig? Zodra het mis gaat is het meteen schelden. Waarschijnlijk heb je dat ook nodig om er echt voor te gaan...
Schelden of frustraties uiten? Zijn naar mijn idee toch twee verschillende dingen.
En daarnaast hoef je ook niet poeslief te zijn om goed te zijn. Verstappen is immers ook WDC, Hamilton lijkt zichzelf ook nog wel eens op te moeten peppen waarbij het team hem moed moet inpraten. Hell, Bottas heeft zelfs eens gevraagd of Toto ook lieve dingetjes tegen hem wilde zeggen tijdens een race :p.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Schelden of frustraties uiten? Zijn naar mijn idee toch twee verschillende dingen.
En daarnaast hoef je ook niet poeslief te zijn om goed te zijn. Verstappen is immers ook WDC,
In zijn geval is dat hetzelfde:

Zonder beeps :+ :

spoiler:
blind asshole, blind motherfucker, fucking dickhead, wanker
RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Hamilton lijkt zichzelf ook nog wel eens op te moeten peppen waarbij het team hem moed moet inpraten. Hell, Bottas heeft zelfs eens gevraagd of Toto ook lieve dingetjes tegen hem wilde zeggen tijdens een race :p.
Hamilton wanneer het goed gaat: I wanna thank the team and everybody back at the factory.

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:12
Is er nog ergens een onboard hoe k-mag er 7 in haalde in de eerste ronde? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:34:
[...]

[YouTube: Max Verstappen Swearing Compilation]

spoiler:

[...]

Hamilton wanneer het goed gaat: I wanna thank the team and everybody back at the factory.
66 seconden schelden in 6 jaar racen. Heftig hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
M4YN3 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:52:
Geen beelden voor je, maar hij kiest andere racelijn, meer binnenbochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
MyHero schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:54:
[...]

66 seconden schelden in 6 jaar racen. Heftig hoor..
Let op je bloeddruk hè :+ . Jij vind max koebloediger dan Leclerc? Van mij mag het hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
sdk1985 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:01:
[...]

Let op je bloeddruk hè :+ . Jij vind max koebloediger dan Leclerc? Van mij mag het hoor.
Ja het is nu natuurlijk ook echt appels en peren. Bij Max gaat alles redelijk voor de wind. OK de RB is misschien niet altijd de beste auto maar zeker de 2e auto op de grid. Afgezien van de hickups en de cynische opmerkingen richting het team aan het begin seizoen heeft hij weinig te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sdk1985 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:34:
[...]

[YouTube: Max Verstappen Swearing Compilation]

spoiler:
Maar gaat het je nu om de woorden of de intentie? Video niet gekeken, maar die "blind..." roept die 9/10 keer als iemand wel heel duidelijk in de weg rijdt (normaliter FP dat hij snelle ronde moet afbreken). Naar mijn idee dus "frustratie uiten met scheldwoorden" en niet schelden tegen iemand persoonlijk of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
Overigens heeft niemand het meer over tracklimits gehad? Het leek even weer een ding te worden maar uiteindelijk is er geen woord over gesproken in de nabeschouwing. Storm in een glas water?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 20:18

AvK

Ready Set Go

Chefbierrr schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:28:
Nog een keer die actie van RUS op PER bekeken. Als dit dus mag dan wordt het nog wat dit seizoen....
Onbegrijpelijk dat RUS geen 5 seconden kreeg.
Zeker na al die andere 5 seconden voor soortgelijke vergrijpen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49

Edd

M4YN3 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:52:

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 17:16

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Kan niet anders zeggen dan : Wat een mooie start zeg.
het is niet eens dat hij geluk heeft en bij de start een paar slecht starten.
Gewoon een goede start en top eerste ronde.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:27
Hah, over track limits gesproken, bij die laatste zit ie buiten de baan. :P
Bij een teammaat "mag" het, die zal niet klagen.

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chefbierrr schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:08:
Overigens heeft niemand het meer over tracklimits gehad? Het leek even weer een ding te worden maar uiteindelijk is er geen woord over gesproken in de nabeschouwing. Storm in een glas water?
Dat is omdat het in Oostenrijk al altijd feest is geweest met track limits. En Paul Ricard is geen Red Bull Ring dus is het weer over.

Na Baku was porpoising & bouncing een hot topic. In Canada was het al minder zichtbaar (maar wel nog iets doordat het ook een semi stratencircuit is). En in Silverstone, Red Bull Ring en nu Paul Ricard hoor je er niks meer over.

Perez wint een race? Verstappen is zeker niet de nummer één in het team want Perez is net zo goed. Nu: Perez? Wie is dat? Die midfielder?

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Lando being Lando _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mH-1TJYFrXu_WHyQtxmjxGNNbvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbHQKtSAalzT67AuvHmdbhJC.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
F1: Zero Carbon in 2030. Ook F1: coureurs die voor ~200KM even een prive vliegtuig naar Nice pakken om vervolgens met de helicopter naar Monaco te gaan.
/rant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:54
RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:06:
[...]

F1: Zero Carbon in 2030. Ook F1: coureurs die voor ~200KM even een prive vliegtuig naar Nice pakken om vervolgens met de helicopter naar Monaco te gaan.
/rant
Hij heeft deze keer rechtstreeks de heli gepakt vanaf Monaco.

Bron: Insta van Kelly.

[ Voor 5% gewijzigd door TinusXIII op 24-07-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:34
En ze zijn nog aan het helipoolen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Alleen in zijn geval zal hij wel plek 1 en plek anderhalf voorspeld hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:40:
[...]

Dat is omdat het in Oostenrijk al altijd feest is geweest met track limits. En Paul Ricard is geen Red Bull Ring dus is het weer over.

Na Baku was porpoising & bouncing een hot topic. In Canada was het al minder zichtbaar (maar wel nog iets doordat het ook een semi stratencircuit is). En in Silverstone, Red Bull Ring en nu Paul Ricard hoor je er niks meer over.

Perez wint een race? Verstappen is zeker niet de nummer één in het team want Perez is net zo goed. Nu: Perez? Wie is dat? Die midfielder?
Bij F1technical zijn al die Hamilton fans daar al een speciaal “whoshouldreplacecheco” topic begonnen. Wat meer Max fans met enige kennis zou daar zeer welkom zijn,

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:01
pro_6or schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:28:
[...]

Bij F1technical zijn al die Hamilton fans daar al een speciaal “whoshouldreplacecheco” topic begonnen. Wat meer Max fans met enige kennis zou daar zeer welkom zijn,
Antwoord is Hamilton ;) Dan rijdt hij weer bij een topteam en kan hij zijn 8e WDC proberen te halen, al moet hij het dan wel opnemen tegen Verstappen met hetzelfde materiaal, en vorig jaar met vergelijkbaar materiaal weten we hoeveel geluk Hamilton nodig had om de laatste race met gelijke punten aan te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Denk dat het meer ging om zijn stoeltje veilig te stellen.
Sinds die een nieuw contract heeft getekend gaat het gewoon slechter.

Ik zeg niet dat die dat bewust doet, maar misschien onbewust zorgde die druk ervoor dat die net die extra paar % wel had in de races.
Nu voelt die zich "Veilig" dus is het gewoon weer de Perez die we allemaal kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:19
Anoniem: 338166 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Denk dat het meer ging om zijn stoeltje veilig te stellen.
Sinds die een nieuw contract heeft getekend gaat het gewoon slechter.

Ik zeg niet dat die dat bewust doet, maar misschien onbewust zorgde die druk ervoor dat die net die extra paar % wel had in de races.
Nu voelt die zich "Veilig" dus is het gewoon weer de Perez die we allemaal kennen.
Niet helemaal, nadat hij getekend had direct een race win (#SignedTooEarly) :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0trEhRF_cW1xRs-Bn87UR48VfXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcJRFfOMM00NtxPz4y9pYQiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Nou, daar gaat hij dan alweer want het is “keep making mistakes”, niet “keep doing mistakes”. Wie belt hem even op om het door te geven, ik denk dat hij juist nu wat behoefte heeft aan dit soort goedbedoelde pointers.

Mompelt nog iets over onbegrip bij mensen in directe omgeving over goede bedoelingen die altijd maar gemist worden door die mensen.

[ Voor 43% gewijzigd door pro_6or op 25-07-2022 01:47 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Charles zit nog in een leercurve die zijn grote concurrent al sinds de jeugdjaren net wat eerder gemaakt heeft.
Ik zie 'm nog wel groeien daarin, snelheid heeft ie zeker .

[ Voor 21% gewijzigd door PP_Sound op 25-07-2022 02:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

pro_6or schreef op maandag 25 juli 2022 @ 01:33:
Nou, daar gaat hij dan alweer want het is “keep making mistakes”, niet “keep doing mistakes”. Wie belt hem even op om het door te geven, ik denk dat hij juist nu wat behoefte heeft aan dit soort goedbedoelde pointers.

Mompelt nog iets over onbegrip bij mensen in directe omgeving over goede bedoelingen die altijd maar gemist worden door die mensen.
'For sure' :+

Maar wat wil je van een Fransman in en Italiaans team. Zijn engels zal hij echt niet gaan verbeteren daar. Overigens is Leclerc met gemak de best engels-sprekende Fransman in de geschiedenis van F1. Als je Jean Alesie, Jean Todt enzo hoort praten vraag je je af hoe die ooit in een engels-dominerende sport hebben kunnen functioneren.

Maar inhoudelijk; leuk dat makkelijk toegeven en het boetkleed aantrekken, maar écht leren lijkt hij niet te doen. Dat geldt ook voor het team overigens. Snel zijn over één rondje kunnen heel veel coureurs, snel zijn over een hele race kunnen ook nog veel coureurs, maar een heel seizoen snel zijn én foutloos, nee, dat kunnen er maar heel weinig.

Wel weer grappig om te zien dat een The-race Leclerc nog lijkt te beschermen omdat het team óók zoveel fouten maakt. Ik vraag me echt af waar die liefde van het F1-circus voor Leclerc vandaan komt.

Max kan bijna elke race direct achter Leclerc finishen en dan wordt ie nog wereldkampioen. Tenzij Red Bull en Max een complete meltdown gaan beleven van 4 races, dan is Max over een race of 5 al wereldkampioen. En dan is het de vraag hoe ingrijpend de regelveranderingen voor volgend jaar zullen zijn en wat voor effect dat op het kampioenschap heeft. Misschien een trio vooraan met Ferrari, Red Bull en Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
siggy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:10:
[...]

'For sure' :+

Maar wat wil je van een Fransman in en Italiaans team. Zijn engels zal hij echt niet gaan verbeteren daar. Overigens is Leclerc met gemak de best engels-sprekende Fransman in de geschiedenis van F1. Als je Jean Alesie, Jean Todt enzo hoort praten vraag je je af hoe die ooit in een engels-dominerende sport hebben kunnen functioneren.
Je vergeet nu Gasly en Ocon? Niet dat die perfect Engels spreken. Maar of dat nu echt slechter dan Leclerc is. En Sainz vind ik persoonlijk communicatief, naar het team, ook maar zwak. Daar lijkt ook redelijk veel lost in translation te zijn tussen Spaans en Italiaans met een Google Translate vertaling naar Engels ertussen.
Max kan bijna elke race direct achter Leclerc finishen en dan wordt ie nog wereldkampioen. Tenzij Red Bull en Max een complete meltdown gaan beleven van 4 races, dan is Max over een race of 5 al wereldkampioen. En dan is het de vraag hoe ingrijpend de regelveranderingen voor volgend jaar zullen zijn en wat voor effect dat op het kampioenschap heeft. Misschien een trio vooraan met Ferrari, Red Bull en Mercedes.
Verstappen WDC in Zandvoort? Dat zou wat zijn :+. Zal die waarschijnlijk wel de komende drie races (Hongarije, België, Nederland) moeten winnen en Leclerc, Perez en Sainz 0 punten scoren. En zelfs dan denk ik dat het gat niet groot genoeg is.
Overigens v.w.b. de eerdere comments met "Verstappen kan bijna elke race tweede worden nu". Ik durf wel te stellen dat die dat kan. Ferrari / Leclerc gaan echt nog wel eens groot punten morsen (als in: DNF, mechanisch of rijder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyHero
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:01:
[...]

Vreemde conclusies. Ik vind niet zoveel. Had gehoopt op een uren durende scheldpartij zonder peeps en dan hoor ik maar 66 seconden over 6 jaar. Vind ik eerlijk gezged zeer beschaafd. De duur dan, niet de woorden..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46
RobertMe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:20:
[...]

Je vergeet nu Gasly en Ocon? Niet dat die perfect Engels spreken. Maar of dat nu echt slechter dan Leclerc is. En Sainz vind ik persoonlijk communicatief, naar het team, ook maar zwak. Daar lijkt ook redelijk veel lost in translation te zijn tussen Spaans en Italiaans met een Google Translate vertaling naar Engels ertussen.

[...]

Verstappen WDC in Zandvoort? Dat zou wat zijn :+. Zal die waarschijnlijk wel de komende drie races (Hongarije, België, Nederland) moeten winnen en Leclerc, Perez en Sainz 0 punten scoren. En zelfs dan denk ik dat het gat niet groot genoeg is.
Overigens v.w.b. de eerdere comments met "Verstappen kan bijna elke race tweede worden nu". Ik durf wel te stellen dat die dat kan. Ferrari / Leclerc gaan echt nog wel eens groot punten morsen (als in: DNF, mechanisch of rijder).
Hoho! Kwaad spreken over SAI terwijl hij, naast racen en Engels spreken, ook nog even de hele racestrategie van Ferrari moet uitdenken is geen eerlijke vergelijking 8)
Wat een poppenkast was dat bij Ferrari gisteren.

We are thinking plan B for Bravo. Let me know what you think.
We are thinking plan A. Let me know what you think
We are thinking plan D. Let me know what you think.
> SAI zegt dat ie door kan.
OK.
> Terwijl hij net RUS of PER heeft ingehaald:
Box this lap.
Enzovoorts 8)7 .

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Formel-1-GP-Frankreich-2022-169Gallery-583ff569-1919771.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
EvilWhiteDragon schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:37:
[...]

Hoho! Kwaad spreken over SAI terwijl hij, naast racen en Engels spreken, ook nog even de hele racestrategie van Ferrari moet uitdenken is geen eerlijke vergelijking 8)
Wat een poppenkast was dat bij Ferrari gisteren.

We are thinking plan B for Bravo. Let me know what you think.
We are thinking plan A. Let me know what you think
We are thinking plan D. Let me know what you think.
> SAI zegt dat ie door kan.
OK.
> Terwijl hij net RUS of PER heeft ingehaald:
Box this lap.
Enzovoorts 8)7 .
Nouja, ook daar ging wel veel mis hoor. Eerst geeft Sainz aan dat hij wil pitten omdat hij Russell & Perez niet / zeer moeizaam langs komt (IIRC was dat net na het inhalen van Russell). Het team moet dan uiteraard eerst weer lootjes trekken voor wat hun strategie wordt, en juist tijdens de aanval op Perez roepen ze hem naar binnen. Waarop Sainz dan ook reageert van "zitten jullie de race niet te kijken? Ik ben én bezig, én al er langs". Waarna ze een of twee ronden later alsnog pitten, omdat het team verwacht het eind van de race niet te halen op de medium (Gasly proved otherwise). Was hij vervolgens derde geworden zonder die stop (maar met penalty), we zullen het nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:20:
[...]

Je vergeet nu Gasly en Ocon?
He? Wie? :+ Het is nog vroeg.
Niet dat die perfect Engels spreken. Maar of dat nu echt slechter dan Leclerc is. En Sainz vind ik persoonlijk communicatief, naar het team, ook maar zwak. Daar lijkt ook redelijk veel lost in translation te zijn tussen Spaans en Italiaans met een Google Translate vertaling naar Engels ertussen.
We zitten hier wat te grappen over steenkolen-Engels. Maar on point, ik denk dat Ferrari er goed aan doet om met zijn allen een cursus engels te nemen. Want communicatie is echt chaotisch.
Maar puur puntentechnisch niet, kwam die net een paar puntjes te kort bij 1-2 Lec/Max. Maar na Japan is ie WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:30
RobertMe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:48:
[...]
Was hij vervolgens derde geworden zonder die stop (maar met penalty), we zullen het nooit weten.
Aan de ene kant begrijp ik het wel, want die punten voor de WCC zijn voor het team gewoon belangrijk en die stel je met die stop gewoon veilig.

Ze hadden ook de gok kunnen nemen en SAI door laten rijden voor maximaal resultaat. Die 5e plek was min of meer veilig gezien het gat naar achteren en de overspeed die SAI op dat moment nog had, ik denk dat ze dat best nog 10 rondes hadden kunnen managen. Ze hadden het resultaat dan zeker kunnen maximaliseren.

Maar goed op Telegraaf.nl zag ik dat Binotto de tacktiek van Ferrari heeft laten doorschemeren. - Plan S
Ferrari-teambaas: ’We kunnen komende tien races winnen’

https://www.telegraaf.nl/...komende-tien-races-winnen
Van Sprookjes :+

Valt me op dat er daar bij Ferrari werkelijk niemand zit met een greintje zelfreflectie (op LEC na dan). Tactisch is het gewoon één puinzooi daar beslissingen duren te lang/of de coureur krijgt teveel ruimte om de beslissing te nemen. Zelfs nu Binotto weer on-track is, is het eigenlijk amper beter geworden.

Het valt me vooral op dat het bij andere teams gewoon anders gaat, de teams drukken daar veel meer hun stempel op de tactische beslissingen. Uitzonderingen daar gelaten. (NOR in Rusland bijv.) Zelfs bij Mercedes weegt de keuze van het team zwaarder dan die van bijv. HAM, gewoonweg omdat zij alle data hebben en daar ook naar kunnen handelen. (bandenkeuzes/momenten om wel/niet te stoppen onder SC) Ferrari moet de beslissingen meer naar zich toe trekken en de handelingssnelheid moet daar intern gewoon omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 25-07-2022 08:19 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 17:15
Je kunt zeggen wat je wilt,maar deze coureur werkt hard aan zichzelf. Er zijn maar weinig coureurs die weten wat "zelfreflectie" is, laat staan toepassen.
Door die opmerking heeft Lec bij mij aan sympathie gewonnen!
Het is geweldig wanneer mensen eerst naar zichzelf kijken in plaats van naar een ander....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:00:
We zitten hier wat te grappen over steenkolen-Engels. Maar on point, ik denk dat Ferrari er goed aan doet om met zijn allen een cursus engels te nemen. Want communicatie is echt chaotisch.
OK...copy....everything is fine....we will come back to you. ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord