[F1 2022] Race 12 GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:
  • 78.767 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:49

Onestone

Saabje, 550Nm 400paardjes

MyHero schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:27:
[...]

OK, minimaal 4de dan. Hou die gedachte vast en we komen er op terug.. >:)
Als hij de beide Merc. Maar voorbij gaat })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:54
Brakius schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:19:
Daarnaast de vraag wie het langst volhoudt met de banden.
Volgens Mercedes ligt de kritische grens van de banden bij 15 ronden. In de vrije trainingen zijn alle gereden stints korter dan 15 ronden geweest. Mercedes heeft langer nodig om de banden op temperatuur te krijgen en minder last van bandenslijtage dan de teams voor hun, maar goed hun upgrade pakket werkt niet (3-6 tienden achterstand op Red Bull en Ferrari).
JoteW schreef op zondag 24 juli 2022 @ 07:51:
[...]
En dat laatste baart me na Oostenrijk nog het meest zorgen. Ben erg benieuwd! :)
Volgens Max was het probleem in Oostenrijk dat het team onvoldoende getest had in enige vrije training voor de kwalificatie. Bandenslijtage werd pas een zorg na de sprint race. Ook zouden er upgrades aan de wagen zijn geweest die niet werkten en/of meer bandenslijtage tot gevolg hadden.

Vandaag wordt het warmer dan gisteren met asfalltemperaturen van 50 garden meen ik. Eenzelfde situatue zoals in Oostenrijk dus afwachten of Red Bull het nu wel onder controle heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Chocoball schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Volgens Mercedes ligt de kritische grens van de banden bij 15 ronden. In de vrije trainingen zijn alle gereden stints korter dan 15 ronden geweest. Mercedes heeft langer nodig om de banden op temperatuur te krijgen en minder last van bandenslijtage dan de teams voor hun, maar goed hun upgrade pakket werkt niet (3-6 tienden achterstand op Red Bull en Ferrari).

[...]

Volgens Max was het probleem in Oostenrijk dat het team onvoldoende getest had in enige vrije training voor de kwalificatie. Bandenslijtage werd pas een zorg na de sprint race. Ook zouden er upgrades aan de wagen zijn geweest die niet werkten en/of meer bandenslijtage tot gevolg hadden.

Vandaag wordt het warmer dan gisteren met asfalltemperaturen van 50 garden meen ik. Eenzelfde situatue zoals in Oostenrijk dus afwachten of Red Bull het nu wel onder controle heeft.
Oostenrijk was een stuk koeler toch? Ik verwacht juist dat Ferrari problemen gaat krijgen met graining. Dat hebben ze wel vaker gehad met hogere temperaturen. Dan gaat de Red Bull over het algemeen beter.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Bansheeben schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Oostenrijk was een stuk koeler toch? Ik verwacht juist dat Ferrari problemen gaat krijgen met graining. Dat hebben ze wel vaker gehad met hogere temperaturen. Dan gaat de Red Bull over het algemeen beter.
Heb het even opgezocht maar kon alleen maar de weersverwachtingen van Spielberg vinden die aangaven dat zaterdag warmer zou zijn dan zondag. Even de beelden opgezocht, zaterdag met de sprint was zonnig, zondag was bewolkt dus tegenovegesteld van dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:42
Als Sainz op het standje rijdt waar hij Q2 mee reedt heeft hij wel bijzonder veel meer snelheid tov Leclerc. Dat zou hem in ieder geval wat minder last geven bij een DRS-trein in het middenveld. Ik zie Sainz nog wel ver komen, als hij z’n banden een beetje knap houdt en de eerste ronde overleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Chocoball schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Heb het even opgezocht maar kon alleen maar de weersverwachtingen van Spielberg vinden die aangaven dat zaterdag warmer zou zijn dan zondag. Even de beelden opgezocht, zaterdag met de sprint was zonnig, zondag was bewolkt dus tegenovegesteld van dit weekend.
Uit mijn hoofd was het op Spielberg op zondag een graad of 25-26. Da's toch wel een aardig verschil met 35 graden. Maar goed dat zegt nog niet alles over de asfalt temps natuurlijk. Ik denk iig wel dat het nog uitmaakt dat Paul Ricard eigenlijk een grote parkeerplaats is, terwijl in Spielberg nog wat groen te bekennen is. Het wordt iig een erg warme middag in de cockpit voor de heren denk ik.
En ook voor de Ferrari motor in het bijzonder :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Bansheeben op 24-07-2022 11:57 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Thinlanet schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:48:
Als Sainz op het standje rijdt waar hij Q2 mee reedt heeft hij wel bijzonder veel meer snelheid tov Leclerc. Dat zou hem in ieder geval wat minder last geven bij een DRS-trein in het middenveld. Ik zie Sainz nog wel ver komen, als hij z’n banden een beetje knap houdt en de eerste ronde overleefd.
Sainz reed dat rondje op nieuwe softs toch? De Q3 ronde van Leclerc was sneller. De Ferrari ligt iig gewoon erg goed in de kwali. Hadden Verstappen en Perez eigenlijk ook nieuwe softs in Q2? Iedereen was helemaal verliefd op die ronde van Sainz, maar in Q3 zat Max vlak op die tijd van Sainz in Q2.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De banden die de coureurs nog hebben
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYbHnMrXgAQRTxA?format=jpg&name=large

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Mercedes vloertje

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYbGfu2WAAIC3gg?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYbGfu3WYAI0bUH?format=jpg&name=900x900

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
tweakduke schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:13:
[Afbeelding]
Dus Vettel en Stroll hebben niks nieuws op de plank liggen behalve soft, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Dus Vettel en Stroll hebben niks nieuws op de plank liggen behalve soft, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Aston Martin scrubt alle banden tijdens de vrije trainingen omdat de gedachte is dat deze dan langer meegaan tijdens de race. Daarom staan ze als gebruikt aangemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

En de strategie van Pirelli
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYbNphKWAAAR7Nv?format=jpg&name=large

De 1 stopper lijkt mij sterk eerlijk gezegd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
tweakduke schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:44:
En de strategie van Pirelli
[Afbeelding]

De 1 stopper lijkt mij sterk eerlijk gezegd.
De pitstop is alleen iets van 4s langer omdat de FIA de uitgang heeft veranderd. Dus een stopper is relatief sterker. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Om 13.00

LIVE: French Grand Prix Build-Up and Drivers Parade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

DaniëlWW2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:46:
[...]

De pitstop is alleen iets van 4s langer omdat de FIA de uitgang heeft veranderd. Dus een stopper is relatief sterker. :)
Ah ok dat weegt inderdaad mee.

Maar doordat men de banden niet echt kan sparen, wordt het denk ik wel een 2 stopper.

Dan gaat Leclerc voor medium > medium > hard en Verstappen voor medium > hard > hard als ik kijk welke banden ze nog over hebben.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:13:
[Afbeelding]
Ferrari heeft tov Red Bull dus een setje extra mediums. Red Bull heeft niet eens gebruikte meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:04

Bloodclot

Jawier!

Hmm Max twee hards als nieuw en 1med. Charles 2meds en 1 hard. Als banden slijtage met warm weer gigantisch is heb je toch meer aan de harde bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:58
Bloodclot schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:52:
Hmm Max twee hards als nieuw en 1med. Charles 2meds en 1 hard. Als banden slijtage met warm weer gigantisch is heb je toch meer aan de harde bandjes.
Dit idd. Wat is de huidige (baan) temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Max + Perez in een oude Porsche; subtiele hint naar 2026?

Edit: De Alpha Tauri`s ook eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-07-2022 13:18 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:42
Kadett schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:55:
[...]

Dit idd. Wat is de huidige (baan) temperatuur?
Gister tijdens Qualy begon het met 55 graden en daalde het naar 49 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
In wat voor lelijke autos rijden die Gendarmerie?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Geronimous schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:15:
In wat voor lelijke autos rijden die Gendarmerie?
Zal me niet verbazen dat het ene Citroen was of een Alpine ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/d7/0f/69/d70f6984fcf7eb3c6ee9fbb724443242.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/c5/91/cb/c591cb69e6daf4e80dfc277414136301--alpine-renault-safety.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.topgear.com/sites/default/files/2022/01/1%20Gendarmerie%20Alpine.jpg

https://www.topgear.com/c...ndarmerie-alpines-coolest

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-07-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 10:12
Maar die oudjes zijn nog mooi, was dit een modern aftreksel daarvan ofzo...

Edit: zal een Alpine A110 zijn geweest: https://www.alpine-cars.co.uk/

[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2022 13:24 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Geronimous schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:22:
[...]

Maar die oudjes zijn nog mooi, was dit een modern aftreksel daarvan ofzo...
Ze hebben blijkbaar wel een moderne Alpine were sinds kort:

Afbeeldingslocatie: https://avenir-gendarmerie.org/wp-content/uploads/2018/02/alpine2-1068x601.jpg

https://avenir-gendarmeri...ult-dhier-et-daujourdhui/

[ Voor 30% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-07-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Weet niet meer wie of welk team het was, maar er was toch dit jaar een auto die op het einde van de race moest worden teruggeschroefd i.v.m. de hitte?

Kan me zo'n boordradio herinneren. Perez of een Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27

JB

Cédric roelt!

werphengel schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:40:
Weet niet meer wie of welk team het was, maar er was toch dit jaar een auto die op het einde van de race moest worden teruggeschroefd i.v.m. de hitte?

Kan me zo'n boordradio herinneren. Perez of een Mercedes.
Maar hoe werkt dit dan precies? Anders kan je m toch op quali pace afstellen en terugschroeven in de race? Snap dat je dat niet elke race moet doen, maar kan wel een verschil opleveren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
JB schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Maar hoe werkt dit dan precies? Anders kan je m toch op quali pace afstellen en terugschroeven in de race? Snap dat je dat niet elke race moet doen, maar kan wel een verschil opleveren.
Uit mijn hoofd mag je in de race wel terugschroeven om veiligheidsredenen, maar niet meer opschroeven mocht het issue zich oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennism schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:49:
[...]

Uit mijn hoofd mag je in de race wel terugschroeven om veiligheidsredenen, maar niet meer opschroeven mocht het issue zich oplossen.
Ja weet ik, maar dit kan berekend zijn?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Laatst online: 10:07
JB schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Of je daar berekenend in de strategie mee om mag gaan weet ik niet of dat het alleen bij een zichtbaar issue mag durf ik niet te zeggen.

Ik kan me echter voorstellen dat dit mogelijk wel mag, maar goed het is de F1, dus er kan ook maar zo een regel voor zijn dat het niet mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Pirelli’s Motorsport Director Mario Isola commented: “On paper, a one-stopper from medium to hard is actually theoretically fastest, but I still think that most teams will be aiming for a two stopper, most likely using the medium and the hard tyres.

„It’s interesting to note that of the frontrunners, Leclerc is the only one to have one set of hards and two sets of medium tyres left for the race: his direct rivals mostly have two sets of hards and just one set of mediums. So it’s likely that we will see some different strategies, in conditions that are going to be perhaps hotter than today,” the Italian concluded.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

powah33 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:03:
Pirelli’s Motorsport Director Mario Isola commented: “On paper, a one-stopper from medium to hard is actually theoretically fastest, but I still think that most teams will be aiming for a two stopper, most likely using the medium and the hard tyres.

„It’s interesting to note that of the frontrunners, Leclerc is the only one to have one set of hards and two sets of medium tyres left for the race: his direct rivals mostly have two sets of hards and just one set of mediums. So it’s likely that we will see some different strategies, in conditions that are going to be perhaps hotter than today,” the Italian concluded.
Ergo, het wordt een driestopper? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Zodra ik 2 stopper lees doe ik dat automatisch in het accent van Valtteri Bottas, toen hij dat vorig jaar in de race op Paul Ricard zei. Meer die daar last van hebben? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

JB schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Volgens mij is het zo dat je als team aan moet kunnen tonen dat je een probleem hebt en daarom terug moet schroeven.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:12
Dennism schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Of je daar berekenend in de strategie mee om mag gaan weet ik niet of dat het alleen bij een zichtbaar issue mag durf ik niet te zeggen.

Ik kan me echter voorstellen dat dit mogelijk wel mag, maar goed het is de F1, dus er kan ook maar zo een regel voor zijn dat het niet mag :P
Je kan ook "terugschroeven" door niet continu vol gas meer te gaan en niet direct achter een voorligger te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Franko P. schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Volgens mij is het zo dat je als team aan moet kunnen tonen dat je een probleem hebt en daarom terug moet schroeven.
In het geval van Ferrari is dat niet zo moelijk. Die hebben altijd wel een probleempje hier en daar. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:14
Spotmatic schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:09:
In het geval van Ferrari is dat niet zo moelijk. Die hebben altijd wel een probleempje hier en daar. ;)
De ene een probleempje hier en daar, de ander verliest een paar tienden hier en daar. That's F1 life :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• powah33
30+ graden in frankrijk ... baan temp is nu al 60 graden .... lekker hoor laat die bandjes maar snel slijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
powah33 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:13:
30+ graden in frankrijk ... baan temp is nu al 60 graden .... lekker hoor laat die bandjes maar snel slijten
Ferrari had toch maar 1x setje wit over ? Ik vrees uitvallende PUs en opgevreten bandjes.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
loekf2 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:19:
[...]

Ferrari had toch maar 1x setje wit over ? Ik vrees uitvallende PUs en opgevreten bandjes.
Ik begin al te watertanden :P ruik ik daar een geplofte ferrari pu?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:05:
Ergo, het wordt een driestopper? :P
Die kans is zeker aanwezig, vooral met (V)SC op bepaalde momenten.

Bij 2 stopper lijkt een M-H-M voor LEC beter / flexibeler, maar kan VER met M-H-H wel evt 2x undercut doen (en: undercut kan ook vanaf P1).

Dus voor LEC zou M-M-H een (dubbele) undercut kunnen zijn. Al heb ik altijd het idee dat FER hun 1e stint wat lang doet (en nieuwe banden al veel sneller is). Lange stints is meer iets voor HAM en ALO (vooral die eerste haalt soms nog beste tijden op banden die op moeten zijn), als ze bezig zijn met inhaalrace.

Sowieso zal strategie hier een factor zijn, maar ook betrouwbaarheid. M.i.: F1 in optima forma. Zal de race wel vertraagd moeten kijken, maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jake schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:21:
[...]
Zal de race wel vertraagd moeten kijken, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik zou het gewoon op 1.0x speed doen ... :P

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKRLgXVxrvvwJ_ExjkzHc8SipdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GhL6cFuiS9c4nCQ7nEtF7ROs.png?f=fotoalbum_large

Logisch d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 13:36

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:03:
[...]

3e zelfs? Dan moet hij Leclerc, Verstappen of Perez ook voorbij, of je voorspelt een uitvalbeurt voor een van die drie?
En het ligt natuurlijk ook altijd een beetje aan de race en hoe snel de rest is. Als bv de Mercedessen relatief kunnen blijven volgen aan de top 3 kan dat gat ook zomaar groot worden. En ook door andere omstandigheden kan het moeilijker worden om naar voren te rijden. Zie ook Verstappen vorig jaar in Sochi. Zonder regen in de laatste rondes was hij daar zelfs maar 7e of 8e geworden. En Leclerc dit jaar in Canada werd ook maar 6e of iets dergelijks meen ik? En dat was zelfs met het uitvallen van Perez erbij.

En vroeger lukte dat terug rijden ook makkelijker. Vooraan startte iedereen op de Q2 banden en daarmee de softs in principe. Als je achteraan startte kon je de mediums of de hards pakken. De laatste 10 kom je normaliter relatief makkelijk doorheen en vooraan ga je ze langs door de contra strategie te rijden en vallen ze voor je weg met de pitstops. Nu er echter vrije bandenkeuze is start het overgrote deel op de medium, waardoor het bandenvoordeel ook weg valt.
Naast regen in de race was er ook regen in de qualificatie. Zonder regen in de qualificatie had hij wel verder op kunnen rukken dan 7-8. Want juist de bottom van de top 10 was dan op gebruikte softs gestart en hadden voor zijn neus weggepit. Dat was wat er nu juist niet gebeurde, want die waren ook allemaal op nieuw geel gestart.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Jake schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:21:
Die kans is zeker aanwezig, vooral met (V)SC op bepaalde momenten.
Doe maar geen (V)SC, denk dat dat het meest gunstig is voor RBR. Want tijdens zo'n periode kunnen de banden wat koelen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mr Pirelli denkt ook minimaal 2 stoppers.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Nou ja Verstappen was vooral sneller op de rechte stukken dus dat die nu achter Leclerc start is niet eens zo verkeerd ;)

Het schijnt dat Red Bull de auto meer voor de race heeft afgesteld, ben dan wel benieuwd hoe ze met de banden gaan doen.

Aangezien Leclerc sneller is in de bochten, zal die dan in principe meer vragen van de voorbanden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:01
Gezien de temperaturen denk ik dat het een bandenslijtageslag gaat worden. Denk en hoop podium; VER, PER en ALO. FER begaat een strategische blunder en eindigt net buiten het podium.

Fijne race alvast allen :9.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:01

Pierre

Van nature lui!

Ik ga even bij mijn blikjes Red Bull zitten in de koelkast, 5 min voor de start weer voor de tv. Hopelijk een mooie en spannende race.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Deze baan staat toch al bekend voor slijtage en dan hebben we die temperaturen.
Je zal nu nog maar een set harde banden hebben want twee stoppers kunnen zomaar gebeuren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Zou soft-hard-hard een optie zijn? Om zo mogelijk de meeste winst in de eerste paar ronden te boeken en een hele vroege undercut te forceren? (Ervanuitgaande dat de banden beschikbaar zijn). In de F2 ging soft nog best een tijdje mee (al is de temperatuur nu heel anders).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
JB schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Je hoort tijdens de race continu dat ze moeten switchen tussen motorstanden; engine 5 position 8 of zo. Soms hoor je Max dan ook klagen dat hij terug wil naar een bepaalde motostand, maar dat dat niet mag. Lijkt me dat die standen ook een beetje meer of minder vermogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Wat ik nu zo hoor is het te warm voor de softs met een asfalttemperatuur van 60 graden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Of, even omdenken: hard-hard-medium?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Rene schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:40:
Zou soft-hard-hard een optie zijn? Om zo mogelijk de meeste winst in de eerste paar ronden te boeken en een hele vroege undercut te forceren? (Ervanuitgaande dat de banden beschikbaar zijn). In de F2 ging soft nog best een tijdje mee (al is de temperatuur nu heel anders).
De soft banden waren al zowat klaar na een snelle ronde zetten. Die gaan ze denk ik proberen te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Emma Kimiläinen zei bij F1 TV dat er vandaag meer wind is waar de coureurs mogelijk last van krijgen en niet helpt bij bochten met onderstuur omdat het meer bandenslijtage geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dan kom je midden in het verkeer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58
pro_6or schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:27:
[...]

Naast regen in de race was er ook regen in de qualificatie. Zonder regen in de qualificatie had hij wel verder op kunnen rukken dan 7-8. Want juist de bottom van de top 10 was dan op gebruikte softs gestart en hadden voor zijn neus weggepit. Dat was wat er nu juist niet gebeurde, want die waren ook allemaal op nieuw geel gestart.
Dus is het de perfecte vergelijking met dit seizoen. Vrije bandenkeuze en als je in een snelle auto achteraan start kun je minder profiteren van een contrasteategie. Dát was wat ik schreef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
TheBrut3 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Dan kom je midden in het verkeer terug.
Valt wel mee, na 3 rondjes zijn die rode al op en kun je mooi achteraan sluiten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Albers in deze setting op de grid is wel lekker bezig, vermakelijk in elk geval.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Volkslied zangeres een beetje biased? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 13:36

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:44:
[...]

Dus is het de perfecte vergelijking met dit seizoen. Vrije bandenkeuze en als je in een snelle auto achteraan start kun je minder profiteren van een contrasteategie. Dát was wat ik schreef.
Ja, dat klopt, verder achteraan starten is vanaf dit seizoen in feite een zwaardere straf. De pech die Max daar had is nu de standaard modus operandi.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:30

ricardo246

Life's what you make it!

Die Franse dame die het volkslied zingt heeft 44 op haar arm staan. :o

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 12:53
De Franse versie van Davina Michelle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Soft zou kansloos zijn met dit weer volgens Mr. Pirelli.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Waarom zwaaien ze allemaal met een Nederlandse vlag gekanteld? Is dat als je niet helemaal de vlag op z'n kop wilt gebruiken, maar toch lichte onvrede hebt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

powah33 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:20:
[...]
Ik begin al te watertanden :P ruik ik daar een geplofte ferrari pu?!
Lekker jyxnen, en daar gaat een Honda... 🥵

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Voorspellingen? 1. LEC 2. VER 3. SAI (omdat hij zo snel is dit weekend).

edit: fijne race iedereen.

[ Voor 17% gewijzigd door Chefbierrr op 24-07-2022 14:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Vandaag maar eens via Canal+ kijken met Frans commentaar. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrnyAeyTcoJC2wO5yjwWgXKzxrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VYa3jJsz6CQvZzBrXA2F7mr.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 10:23
Erazzzer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:48:
Waarom zwaaien ze allemaal met een Nederlandse vlag gekanteld? Is dat als je niet helemaal de vlag op z'n kop wilt gebruiken, maar toch lichte onvrede hebt? :+
Boeren protest op F1 baan :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StefanVerkerk
In het kader van open deuren:

RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 0%
24 Jul 2022, 14:45:02, Lap 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Ik heb er zin in! :*)

Mijn voorspelling?
P1: LEC
P2: VER
P3: SAI

It's gonna be a banger! 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Fijne race alvast allemaal!

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Mijn voorspelling: Ham Bot Ver……. Oh wacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• powah33
Ik ga er ook voor zitten.

Iedereen veel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

murphydrz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:54:
Mijn voorspelling: Ham Bot Ver……. Oh wacht.
Prima voor het kampioenschap in dit geval, want die punten gaan dan niet naar Ferrari. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

* APClll doet final check:

Snacks
Drinken
GoT
Streams

En ventilatortje: dubbelcheck :D

Fijne race allemaal!

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• plizz
  • Laatst online: 10:23
Veel plezier en hou je koel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Daar gaan we! Fijne race iedereen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Fijne race allemaal en hou het een beetje gezellig, wat er ook gebeurt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Yonix schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:53:
Ik heb er zin in! :*)

Mijn voorspelling?
P1: LEC
P2: VER
P3: SAI

It's gonna be a banger! 8)
Ed Banger, mega fijn Frans muziek label! :D

Fijne race allemaal!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

sjaool schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:56:
Fijne race allemaal en hou het een beetje gezellig, wat er ook gebeurt. ;)
Elke uitslag betekent dat VER op P1 blijft in het kampioenschap. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:15
Veel plezier allen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Fijne race allemaal! :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:42
Iedereen een fijne race toegewenst! 🍺

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

:w

Mooiste track ter wereld. :)F
Veel plezier iedereen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
VER, PER, RUS. Plofje voor LEC, HAM 4e en SAI rijdt terug naar P5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

APClll schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:55:
* APClll doet final check:

Snacks
Drinken
GoT
Streams

En ventilatortje: dubbelcheck :D

Fijne race allemaal!
hier hetzelfde plus nog een live timing tablet

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
Ben benieuwd of we nog ploffertjes krijgen door de hitte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Spotmatic schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:56:
[...]

Elke uitslag betekent dat VER op P1 blijft in het kampioenschap. ;)
Er is nogal een nuance verschil of je verder uitloopt in de kampioenschappunten of P2 je de stoelpoten aan het afzagen is

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Ergens hoop ik wel op een harde battle over de rand tussen LEC en VER waar ze er allebei af gaan om wat peper op het kampioenschap te gooien :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05:02
Veel plezier allemaal. Kom op Max!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wordt het een saaie of leuke race? Kan je hier een beetje inhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor een (onaangename) verrassing vandaag.
Een paar tientjes op Hamilton gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
HollowGamer schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:59:
Wordt het een saaie of leuke race? Kan je hier een beetje inhalen?
Ik kan mijn glazen bol even niet vinden tussen alle rotzooi

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2022 15:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
Fijne race allemaal. :)F *O*

Mijn glazen bol:

1. Perez
2. Max
3. Hamilton

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Have fun all! Dat het maar geen saaie race mag worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Fijne race allemaal :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fijne race iedereen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Chefbierrr schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:58:
Ergens hoop ik wel op een harde battle over de rand tussen LEC en VER waar ze er allebei af gaan om wat peper op het kampioenschap te gooien :)
Dit is inderdaad wel een beetje mietjes strijd. Tijd dat HAM weer beter gaat rijden. Dan worden de discussies weer wat leuker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 17:24
Mijn top 3

3: norris
2: perez
1: Sainz

PSN: McMillan0984

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord